TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Ağu 2017, 04:04

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 54 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 17:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1395
Yaş:
Harekat ihtiyaçlarının dikte ettirdiği en önemli görev unsurlarından bir tanesi de bekadır. Bu gerçekten hareketle Türk Deniz Kuvvetleri suüstü ve sualtında ağır denizlerde kurtarma imkanına sahip olacak Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi (MOSHIP)’nin tedarikine ilişkin projeyi başlatmıştır. MOSHIP, sahip olacağı Milli ve NATO derin su kurtarma araçları ile hasar görmüş denizaltı personeline yaşam desteği verecek, 600 m derinliğe kadar denizaltıdan personelin kurtarılmasını sağlayacak, suüstü gemileri için kurtarma görevini, sualtı çalışmaları ve enkaz kaldırma çalışmalarını icra edilecektir.

Ayrıca, suüstü ve sualtında ağır denizlerde kurtarma imkanına sahip olacak 2 adet Kurtarma ve Yedekleme Gemisinin tedarikine ilişkin proje başlatılmıştır. Kurtarma ve Yedekleme Gemileri ile açık deniz yedeklemesi, denizaltı kurtarma harekatına destek, yara alan/karaya oturan/arıza yapan gemilerin kurtarılması/yedeklenmesi, suüstü atışlarında hedef çekme ve gemi yangınlarına müdahale etme imkanı kazanılacaktır. Bu projelerle amaç, miminum ömür devri maliyeti ile etkin bir denizaltı kurtarma imkan ve kabiliyetine sahip olmaktır. Proje sözleşmeleri Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile İstanbul Denizcilik Gemi İnşa ve San.Tic.A.Ş. arasında 28 Ekim 2011 tarihinde imzalanmıştır.

Harekat ihtiyaçlarının dikte ettirdiği en önemli görev unsurlarından bir tanesi de bekadır. Bu gerçekten hareketle Türk Deniz Kuvvetleri suüstü ve sualtında ağır denizlerde kurtarma imkanına sahip olacak 2 adet Kurtarma ve Yedekleme Gemisinin tedarikine ilişkin projeyi başlatmıştır. Kurtarma ve Yedekleme Gemileri ile açık deniz yedeklemesi, denizaltı kurtarma harekatına destek, yara alan/karaya oturan/arıza yapan gemilerin kurtarılması/yedeklenmesi, suüstü atışlarında hedef çekme ve gemi yangınlarına müdahale etme imkanı kazanılacaktır. Bu proje ile amaç, minimum ömür devri maliyeti ile etkin bir denizaltı kurtarma imkan ve kabiliyetine sahip olmaktır. Sözleşme Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile İstanbul Denizcilik Gemi İnşa ve San.Tic.A.Ş. arasında 28 Ekim 2011’de imzalanmıştır.

DENİZDE İKMAL MUHAREBE DESTEK GEMİSİ PROJESİ

Dünya denizlerinde icra edilecek harekatta ulusal ve uluslararası görev kuvvetlerini etkinlikle desteklemek üzere tedarik edilmesi planlanan Denizde İkmal Muharebe Destek Gemisi (DİMDEG) projesi başlatılmıştır. DİMDEG'in ana görev fonksiyonu İdari ve Lojistik faaliyetler kapsamında Muharebe Hizmet Desteği’dir. Amfibi Harekât ve Malzeme Nakli görev fonksiyonu ile Barışı Destekleme ve Doğal Afet Yardım Harekâtına da katkı sağlayacaktır.

ACİL MÜDAHALE VE DALIŞ EĞİTİM BOTU PROJESİ

Dalış eğitimlerinin etkinlikle yapılabilmesi ile gerektiğinde Marmara Denizinde meydana gelebilecek kazalarda kurtarma dalgıçlığı ve torpido atışlarında torpido arama görevlerinin icra edilebilmesi maksadıyla Acil Müdahale ve Dalış Eğitim Botu Projesi başlatılmıştır. Proje kapsamında 2 adet Acil Müdahale ve Dalış Eğitim Botunun tedariki planlanmaktadır.

http://www.dzkk.tsk.tr/turkce/moderniza ... i_gemi.php


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2012, 17:39 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:51
Mesajlar: 18
Yaş:
Motoru rolls royce olacakmış

http://www.rolls-royce.com/marine/news/ ... h_navy.jsp


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2012, 21:40 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Resim

Resim

Resim

MOSHIP-TR1, normal ve ağır deniz koşullarında sualtı / suüstü kurtarma görevleri icra edebilecek; askeri norm / standartlara ve Klaslama Kuruluşları kurallarına uygun;esnek güç paylaşımı ve mevki muhafazasına imkan veren bağımsız dizel tahrik sistemine ve yüksek mevki muhafazası imkanlarına sahip tek tekneli bir gemidir.

MOSHIP-TR1'in ana amacı, üzerine monteli ve göreve göre Üzerine ilaveten yüklenebilecek ekipman / sistemlerle aşağıda belirtilen Derin Su Kurtarma görevlerini icra etmektir;

-Hasarlı denizaltının personeline yaşam desteği sağlamak
-Azami 72 saat içinde (600 m. derinliğe kadar) hasarlı denizaltının personelini kurtarmak
-Su üstü gemileri için kurtarma ve yedekleme harekatlarını icra etmek
-Sualtında onarım ve enkaz kaldırmak

Verilecek görevleri icra etmek üzere, MOSHIP-TR1 aşağıdaki yeteneklere sahiptir;

-4 deniz durumunda 4 Dz. Mili akıntıda mevki muhafazası, Dinamik Oto Pilot Sistemi (DAPS)
-5 deniz durumunda eksiksiz. 6 deniz durumunda sınırlı kurtarma harekatı, aktif yalpa sistemi
-35 tona kadar helikopterlerin gündüz ve gece iniş kalkış yapabileceği platform
-Denizaltı Kurtarma ve Dalış Rekompresyon Sistemi (SRDRS) veya NATO Denizaltı Kurtarma Sistemi (NSRS) veya bir Denizaltı Kurtarma Aracı (SRV) taşınabilecek nitelikte 311 m² net açık kıç üstü alanı
-35'er tonluk A-Frame ve Hidrolik/Teleskopik kreyn
-Yedeklenebilir dizel-elektrik ana tahrik, manevra ve elektrik sistemleri
-32 personel için, ara bağlantılı, SRV iştirakli ikiz basınç odaları, kapsamlı revir

Bu tasarım STM A.Ş. ile yürütülen stratejik işbirliği kapsamında geliştirilmiştir.

Boyutlar:

Tam Boy89.30 m
Su Hattı Boyu82.20 m
Genişlik (kalıp)20.40 m
Su çekimi (dizayn) 4,75 m

Tonaj:

Deplasman (tam yüklü) 4621 t

Hız, Seyir sığası:

Azami Devamlı Hız18 kn
Ekonomik Hız14 kn
Seyir Sığası +4500 Dz.mili 14 dz.mili hızda

Sevk ve Güç idare sistemi:

Ana Motor6 x 1660 kW, orta devirli makine
Pervane | Sevk SistemiElektrik Motorlu Azimut İticiler, 2 x 3000 kW, 3200 mm çap
Acil Durum Jeneratörü Emercensi Dizel Jeneratör, 1 x 350 kW, yüksek devirli, hava soğutmalı

Mürettebat:

-Gemi personeli, kurtarma personeli ve kurtarılanlar için, toplam 137 kişilik konforlu yaşam mahalleri
-Aşçıhane, kuru kumanyalık, buz odaları, 4 x salon, ofisler, SHM, Brifing Salonu vs.

Gemi Teçhizatı:

Kurtarma Teçhizatı:

-Net 311 m² açık kıç üstü alanı (Denizaltı Kurtarma ve Dalış Rekompresyon Sistemi (SRDRS) veya NATO Denizaltı Kurtarma Sistemi (NSRS) veya bir Denizaltı Kurtarma Aracı (SRV) taşıma kabiliyeti)
-Sualtı araç / donanımlarını transfer, denize atma-alma için 35 ton kapasiteli A-Frame
-Kıç üstüne hizmet vermek üzere 35 ton kapasiteli hidrolik/ teleskopik kreyn
-Atmosferik Dalış Elbisesi (ADS), Acil Yaşam Destek Paketleri (ELSS), Uzaktan kumandalı sualtı robotu (ROV), Yandan Taramalı Sonar (TSSS), Mc Cann Kurtarma çanı
-1 x Sabit Karinalı Şişme Bot ve 2 x kurtarma botu
-2 x 16 kişilik basınç odası
-35 tona kadar helikopterler için helikopter platformu
-4 yataklı, röntgen odalı kapsamlı revir
-Sualtı soluma havası sistemleri


Demirlerme, Bağlama, Yedekleme:

-145 ton çekme gücü
-2 x 2.8 ton demir donanımı
-4 x 1.25 ton hafif demirleme sistemi
-1 x 8 ton yedekleme vinci

Dümen Teçhizatı:

-Dümen: Kıç ana tahrik iticileri, 2 x 3000 kW, 3.200 m çap, 360º döndürülebilir
-Baş İtici: İçeri çekilebilir azimut baş itici, 1 x 1500 kW, 2.100 m çap, 360º döndürülebilir

Sensörler, Silahlar:

-Seyir Radarı, Muhabere Sistemi ve Sualtı Telefonu
-2 x 12,7 Stabilize Platform Makineli Tüfek (STAMP)

http://www.deltamarine.com.tr/02-TR/02- ... MOSHIP.php

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2012, 22:11 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2629
Yaş:
Operasyon derinliği olarak minumum >1300 metreyi görmek isterdim (RF-4 olayının vuku bulduğu derinlik). Psikolojik olarak rahatlatırdı. :roll:

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2012, 23:58 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ağu 2012, 02:08
Mesajlar: 694
Yaş:
Bow Thruster'ın altındaki şey nedir?

_________________
Memleketimizin ellide biri değil, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üzerinde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK (1920. Söylev ve Demeçler II:Sayfa 435)
Eski adım: Blackeyes90


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2012, 10:28 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2059
Yaş:
Alıntı:
Bow Thruster'ın altındaki şey nedir?
Konum sabitleyici Geminin konumunu sadece bir kaç cm hassasiyetle korumasını sağlar. Denizde gemiler arabalar gibi durdukları noktada sabit kalamazlar. Demir atsalar dahi (ki 600mt ye demir atamazlar) tekne dalga rüzgar akıntı gibi etkenlerden dolayı sürekli hareket halindedir. teknenin en altındaki itici 360derece her yöne dönerek tekneye oluşan döndürme kuvvetlerine karşı itme oluşturur. Teknenin gövdesinin içine çekilebilir şekilde tasarlanmıştır.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Ara 2012, 23:28 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Ağu 2012, 02:08
Mesajlar: 694
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bow Thruster'ın altındaki şey nedir?
Konum sabitleyici Geminin konumunu sadece bir kaç cm hassasiyetle korumasını sağlar. Denizde gemiler arabalar gibi durdukları noktada sabit kalamazlar. Demir atsalar dahi (ki 600mt ye demir atamazlar) tekne dalga rüzgar akıntı gibi etkenlerden dolayı sürekli hareket halindedir. teknenin en altındaki itici 360derece her yöne dönerek tekneye oluşan döndürme kuvvetlerine karşı itme oluşturur. Teknenin gövdesinin içine çekilebilir şekilde tasarlanmıştır.
Evet diğer resimlerede dikkatle bakınca daha iyi anlaşılıyor.Dediğinize tamamen katılımak ile birlikte sizin belirttiğiniz "demirde olan geminin hareket etmesi" olayı ; demir zincirinin ne kadar kaloma verildiğiyle de ilgilidir.Ancak bir kaç cm biraz uçuk gibi geldi bana Saygılar.

_________________
Memleketimizin ellide biri değil, her tarafı ateşler içinde bırakılsa, biz bu toprakların üzerinde bir tepeye çıkacağız ve oradan savunma ile meşgul olacağız. Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK (1920. Söylev ve Demeçler II:Sayfa 435)
Eski adım: Blackeyes90


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2012, 15:00 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 122
Yaş:
DP (Dynamic Position) denilen olay olsa gerek ?

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2012, 16:05 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:04
Mesajlar: 184
Yaş:
Tasarım güzel de...
Kıç güvertesi daha geniş olsa...
İhtiyaç halinde ekstra ekipman, konteyner vs. yüklenebilse...
Daha iyi olmaz mı?

Buna benzer bütün gemilerde böyle bir modülerlik, genişleme kabiliyeti görüyorum.
Yoksa onlar başka bir geminin işi midir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2012, 22:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:55
Mesajlar: 289
Yaş:
Peki bu denizalti arama kurtarma gemisinde, ingilizce Deep Submergence Rescue Vehicles denilen araclardan olacakmi?
Cunku bu tur gemilerde kurtarmalarda iki method kullanildigi soyleniliyor.Ya McCann Submarine Rescue Chamber yada Deep Submergence Rescue Vehicles.Bizimkinde Mc Cann Kurtarma çanı olacak deniliyor.Kurtarma robotu da yazili.Bunlari bizmi yapacagiz?

_________________
Ben de zengin çocuğuyum, ben de üniversite mezunuyum, ben de Nişantaşı'nda oturuyorum, beni de alsaaaza aranızaaaaa...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 12:06 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 17 May 2014, 13:58
Mesajlar: 1
Yaş:
Şimdiden vatana millete hayırlı olsun.

Resim
Resim

_________________
Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler; önce onurlarını, sonra özgürlüklerini ve daha sonra da geleceklerini kaybetmeye mahkumdurlar. Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 14:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi "ALEMDAR" denize indirildi
Alıntı:
Bir adet Denizaltı Kurtarma Ana Gemisi ve iki adet Kurtarma ve Yedekleme Gemisinin yurt içinden tedarik edilmesini içeren ihale neticesinde, Savunma Sanayii İcra Komitesi’nin 15 Haziran 2010 tarihli kararına istinaden, Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile İstanbul Denizcilik Gemi İnşa Sanayi ve Ticaret A.Ş. arasında sözleşme görüşmeleri başarıyla sonuçlanarak, 28 Ekim 2011 tarihinde Tedarik Sözleşmesi imzalandı.

Denizaltı Kurtarma Ana Gemisinin (MOSHIP) inşası İstanbul Tersanesi’nin en önemli projelerinden biri olması ile birlikte. MOSHIP ile denizaltıların satha gelememesi durumunda personeline acil yaşam desteği sağlanması ve 600 metreye kadar derinlikten denizaltı personelini kurtarma faaliyetleri icra edilebilecek. Bununla birlikte uzaktan kumandalı sualtı aracı, atmosferik dalış elbisesi, denizaltı havalandırma sistemi ve basınç odası gibi modern kurtarma sistemleri ile donatılacak olup, sualtı onarım ve enkaz çıkarma gibi çalışmaların icrası amacıyla da kullanılabilecek.

İstanbul Tersanesi'nden yapılan açıklamaya göre; Denizaltı Kurtarma Ana Gemisinin tasarım, insa, donatım ve sistemlerinin entegrasyonu tamamen İstanbul Tersanesi tarafından gerçekleştirildiği kaydedilirken, Bu çerçevede, gemi inşa malzeme ve hizmetlerinin yanı sıra gemiye entegre edilen sistemlerin büyük bölümü de yurt içinden temin edilmiş ve proje bedellerinin yaklasık yüzde 65’inin sanayii katılımı ve ofset olarak gerçekleştirilmesi suretiyle Türk sanayiinin imkan ve kabiliyetleri etkin bir şekilde değerlendirildiği kaydedildi.
Deniz Haber Ajansı

Resim

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 14:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Maketleri kadar havalı değil.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 16:43 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 615
Yaş:
Donatımı henüz bitmediğinden dir o. Maketinden bir farkı yok ki havalı olmasın?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 16:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Nis 2014, 18:29
Mesajlar: 33
Yaş:
Vatanımıza ve Türk Deniz Kuvvetlerine hayırlı olsun. Başka Dumlupınarlar yaşamamak dileğiyle

...

İstanbul Shipyard'ın tasarımı. Gemi tamamlanınca büyük ölçüde bu tasarıma benzeyecek.

Resim

_________________
AMOR PATRIÆ NOSTRA LEX


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 17:57 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2059
Yaş:
Alıntı:
Maketleri kadar havalı değil.
Ay allahesen cevap yazmayın tansiyonum düşüyor.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 18:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 748
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Alıntı:
Alıntı:
Maketleri kadar havalı değil.
Ay allahesen cevap yazmayın tansiyonum düşüyor.
:lol: :lol: :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 19:29 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Yüz yılda bir kere deniz altı kaza yapacakta bu koca gemi işe yarayacak
Mayın tarama gemisi de bu işe yapar nedir yani deniz altıyı tutup çıkartmıyorya bu gemiler.
Kocaman mayın tarama gemilerimiz var onların birine bu ek görev kolayca verilebilir.
İkisindede aynı aletler var aşağı yıkarı
Boşuna yatırım personel masraf.
Amerikamıyız biz her şeyin gemisi olacak
Dünyada kaç tane deniz altı kazası oluyor. Oluncada zaten dünya seferber oluyor.

_________________
Resim


En son BurakZ tarafından 22 May 2014, 19:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 19:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:27
Mesajlar: 397
Yaş:
Alıntı:
Yüz yılda bir kere deniz altı kaza yapacakta bu koca gemi işe yarayacak
Mayın tarama gemisi de bu işe yapar nedir yani deniz altıyı tutup çıkartmıyorya bu gemiler.
Yüz yılda bir kere savaş çıkacakta bütün silahlı kuvvetler işe yarayacak.

Diploması de bu işi yapar nedir yani savaş kazanMIYORYA bu ordular.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 20:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 14:46
Mesajlar: 99
Yaş:
Alıntı:
Yüz yılda bir kere deniz altı kaza yapacakta bu koca gemi işe yarayacak
Mayın tarama gemisi de bu işe yapar nedir yani deniz altıyı tutup çıkartmıyorya bu gemiler.
Kocaman mayın tarama gemilerimiz var onların birine bu ek görev kolayca verilebilir.
İkisindede aynı aletler var aşağı yıkarı
Boşuna yatırım personel masraf.
Amerikamıyız biz her şeyin gemisi olacak
Dünyada kaç tane deniz altı kazası oluyor. Oluncada zaten dünya seferber oluyor.

Yahu hocam karavana aşı gibisin bir dediğin diğer dediğinle çelişiyor, bu yazdığın mesajı yazmadan az evvel soma faciası konusunda maske tartışmasına bir işçi bile kurtarsa can candır diye yazmışsın şimdi burada ne diyorsun?=) Hele sen bir yaz bakalım şu aletin görev tanımlamasınıda oradan tartışalım seninle, yüz yılda birmiş, o bir denizaltıda kaç vatan evladı görev yapıyor haberin var mı? neyse.. he tamam öyle...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 20:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 14:46
Mesajlar: 99
Yaş:
Alıntı:
Üzerinde henüz hiçbir şey yok ama söyleriz daha havalılarını yaparlar, malum işlevsellik değil ambalaj önemli.
Aynen sayın paratrooper, sizin şu iletilerinizi çok beğeniyorum yahu=) hatta etrafınıda güzel kızlarla sarsınlar, hatta türküsü bile var, çocuklar duymasın dizisinden alıntı ''havalı havalı havuç kafalı... etrafı, güzel kızlarla sarılıı'' neyse ben kızmıyorum artık böyle şeylere he deyip geçmek lazım..;) Olmasa neden yok diyenler oluncada bune lan böyle diyorlar...=)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 22:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Personel,teçhizat,istihbarat ve prestij için bu gemiye ihtiyaç olur.

Denizaltı -Allah göstermesin, kurtarılacak bir duruma düştü diyelim. Personelin tahliyesi, teçhizatın tahliyesi veya imhası, botta bulunan değerli bilgilerin ele geçirilme ihtimalini sıfırlama ve kursk botunda olduğu gibi prestij kaybına uğramamak / elaleme rezil olmamak için bu tip gemilere ihtiyaç var.

Mayın gemisi dediğiniz Alman takaları mı acep ? Tamam çokta kötü değiller ama bir Alex'te değiller.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 23:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3372
Yaş:
Mayin tarama gemisi zincirli mayin kesmek icindir. Mayin avlama gemisi ise uzerindeki sualti robotu v.b. ile dip mayinlarini tespit ve imha icindir. Bunlarin hicbiri dekomprasyon odasi daha derin dalis robotu ve dalgiclar icin derin dalis sistemi v.b. icermez. 100 yilda bir kaxa veya savas ihtimali haric yarin baska bir ulke ihtiyac duyar bizi kiralar hem para hem tecrube hem sayginlik kazaniriz. Su alti topografyasi cikaririz v.b. Simdi bu gemi bizim icin buyuk prestij de olacak. Norveci Rusyasi var da bizde niye olmayacak ...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 23:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5205
Yaş:
Bunlar sadece denizaltı kurtarma gemisi değil ki.. Bir de bir değil üçler..

Çok teknik gemiler bunlar yahu.. Ne olmalarını istersen o olurlar..

Deniz kuvvetleri artık LPD falan gibi ne olmasını istersen o ola-bile-n gemileri bünyesine katmaya çalışıyor, çehre üzerine veçhe arıyor..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 23:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 30 Ara 2012, 20:38
Mesajlar: 87
Yaş:
Bu dünyada sadece denizaltı mı batıyor ve yahut bu koca gemi sadece denizaltımı kurtarıyor. Bu kadarda dar açıdan bakmamak lazım.

_________________
,


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2014, 23:31 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7044
Yaş:
Sabahtan beri gözüm yanıyordu gördükçe. Konular birleştirildi.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 00:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Daha büyük bir planın parçaları, ''2 Milyar Euro destekledik yoksa durum kötü idi'' falan hikayeleri. MOSHIP Projesi ayrışırmıydı bundan bilemiyorum. Ama bir kısıtlama olsaydı ilk silinen proje olurdu. Her şey denk geldi; Kuvvetin isteği, tersaneleri destekleme kararı, tersaneler için hazırlanan stratejik plan, tersanelerimizin teknolojisinin sınırı, düşen uçağımızla birlikte oluşan kamuoyu. Nerede ise Kaçınılmaz oldu böyle bir geminin yapılması, yapılmasa mucize olurdu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 01:02 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Şub 2014, 17:36
Mesajlar: 172
Yaş:
Bence şimdiye kadar yapılmamış olması büyük eksiklik.

Su altına yollayacağın personel kaygıyla dalmamalı, cesaretle güvenerek dalmalı, bilmeli ki kurtarılacak. Yoksa ABD den 1 haftaya kurtarma gemisi gelecek kurtaracak beklentisi, maalesef deniz altı personeli az da olsa kaygı içinde kalacaktır.

Varsın 1 deniz altı eksik olsun ama kurtarma gemisi şart bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 16:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Bu geminin sonar yetenekleride oldukça önemli kanımca , su altı resminin elde edilmesinde faydaları olacaktır .

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 16:43 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Petrol araması filan yapsa bari. İşe yarar bir şeyler yapması gerek. Böyle destek gemilerini savaşı beklemek için onlarca yıl finans etmek doğru değil. Silahı olmayan askeri araçların sivil işlerde kullanılması gerek.
Bir gemi ekliyorsun donanmaya ilk yatırım maliyeti ve askeri bütcende her sene 20 milyon dolar ek yük. Bu nereye kadar finans edilir. Her yeni gemide uçakta seviniyoruz ama hepsi kasadan 20 milyon dolar çekiyor yıllık.
Amerika mıyız biz

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 17:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3372
Yaş:
Savas ile ne alakasi var. Allah korusun yarin bir Ay sinifi ... batsa ... 200 m. Otursa ya da ucak dusse 400 m. batsa ne yapacagiz ? Oradan buradan gemi cagirip bizim adamlari mi kurtar diyelim. Oyle ise Da Vinci nin robotuna da hastanede gerek yok Avrupa ya gonder hastayi onlar tedavi eder.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 17:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3372
Yaş:
Ayrica bu gemi bizim icin bir prestij olayi. Diger ulkelere de yardimi dokunur ise o ulkeler bizi unutmaz. Kahraman oluruz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 17:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Alıntı:
Bu geminin sonar yetenekleride oldukça önemli kanımca , su altı resminin elde edilmesinde faydaları olacaktır .

Saygılar.
Bu geminin yeteneklerini tam bilemiyoruz. Gerçi hiç bir şeyini bilmiyoruz. Bakalım nasıl bir şey olacak zaman gösterir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 18:28 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2629
Yaş:
Ben de kurtarma derinligine takıldım. Tamam o derinlikten sonra denizaltıdan canlı kurtarmak imkansız gibi de, hiç mi uçak düşmez,gemi batmaz.. civarda derin denizler var. Yapmışken 1000+ metre ve mini derin deniz insanlı denizaltısı da eklense iyi olurdu. Milli Natilius misali.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 18:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 748
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Alıntı:
Alıntı:
Petrol araması filan yapsa bari. İşe yarar bir şeyler yapması gerek. Böyle destek gemilerini savaşı beklemek için onlarca yıl finans etmek doğru değil. Silahı olmayan askeri araçların sivil işlerde kullanılması gerek.
Bir gemi ekliyorsun donanmaya ilk yatırım maliyeti ve askeri bütcende her sene 20 milyon dolar ek yük. Bu nereye kadar finans edilir. Her yeni gemide uçakta seviniyoruz ama hepsi kasadan 20 milyon dolar çekiyor yıllık.
Amerika mıyız biz
Sanchez üstat ben laf edince etme diyorsun ama pozisyonu çok zorluyor.
Bence bu geminin imkanları dahilinde sivil amaçlı hizmet etmesi gayet mantıklı. Yurt dışından gemi kiralanacağına bu gemi kullanılır, hem kendi paramız bize kalır. Hem de geminin işletme giderleri için ciddi bir bir gelir kaynağı olur. Allah korusun bir kaza durumunda da asli görevine intikal eder.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 18:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Böyle bir gemiyi sivil görevlere veremezsiniz, apayrı bir işdir o. Hadi oldu verdiniz, öyle uzak, uzun süreli görevlerde yapamaz. Sizin elinizin altında olması gereken bir gemi bu.

Ayrıca, sivil olarak bu gemi ne iş yapabilirki, arama kurtarmadan başka. İşi bu yeteneğide bu. Fazla anlam yülemeye gerek yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 18:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 748
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
İmkanları ölçüsünde diye yazdım zaten. Dahası kazanın nerede olacağı önceden bilinemez. Belki de gittiği yerde olur. Uzak yerde göreve gitmesine gerek yok. Akdeniz'de, Karadeniz'de Marmara'da yeterince aranacak yer çıkabilir. Tutup da sondaj yapmasını beklemiyoruz zaten.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 19:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 967
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Bilmiyorum bugün bendemi bir sıkıntı var ama bu konuda Sn BurakZ ile ayı fikirdeyim. Sivil amaçlıda kullanılabilmeli imkanlar doğrultusunda..

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 20:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 748
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Özel sektörde çalışmamış kişiler imkanların nasıl sonuna kadar kullanıldığını, ellerindeki her makineden kar etmeyi bilmeyebilirler. Bu da gayet normal.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 20:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Şub 2014, 17:36
Mesajlar: 172
Yaş:
Bu konuda daha önce de yazdım yukarıda.

Şimdi sorayım yüzlerce tank-Üçak-Gemi-ve destekleri hatta mühimmatlar savaş var da mi? stokluyoruz yada yapıyoruz.
Neymiş olması gerektiği için vardır. Kurtarma gemisi de olması gerektiği için olmalı.
Deniz altı personeli kendini daha güvende hissetmesi az mi öneme sahip.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2014, 23:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 748
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Kimse yapılmasın demiyor ki. Kullanmak başka bir şey, lazım olur diye kenarda yatırmak başka bir şey. Varken lazım olmadığında başka yerlerde kullanalım. Tasarruf edelim, para kazanalım. Bir zengin bir ülke değiliz, elimizdeki her şeyi kullanmalı, sinekten yağ çıkarmalıyız. Şimdi soruyorum; petrol sondajı ya da sismik arama için yapılmış bir sivil gemi olsa, bir denizaltımız batsa, bu askeri bir operasyondur, kullanılmaz mı denecek?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2014, 00:21 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3221
Yaş:
Konu dışı iletiler silindi.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 May 2014, 01:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 303
Yaş:
Arkadaşlar;
Yanlış bir şey söylemek istemem ama deniz dibi petrol/doğalgaz araması tabi ki deniz dibini ve daha derinleri araştırabilecek, tanımlayabilecek sistemleri kullanma zorunluluğu getirir. Ancak bu geminin asli görevi deniz dibi üstü ile su yüzeyi altındaki nesneleri araştırmak, tanımlayabilmek.
Sonuçta sınıf tamamen farklı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2014, 10:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
http://youtu.be/ysbt0KGix74

http://youtu.be/uMmfQs3skF4


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2016, 20:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 783
Yaş:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2016, 15:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4430
Yaş:
Alemdar deniz testlerine başlamış.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2016, 17:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 748
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Denize indirlen A 601 testlerine başlanan A 582?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2016, 19:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5205
Yaş:
Hepsi denizde yahu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2017, 15:42 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:
TCG Alemdar teslim toreni ile ilgili yeni video yayınladılar lakin fon müziği olarak halaluya olsaymis daha güzel olurmuş :shock: Tebrik ediyorum editör arkadaşı.


_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Nis 2017, 19:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:18
Mesajlar: 215
Yaş:
Vay be Ertan Şener'e bak. Hey gidi hey. Anlatsam roman olur. Nereden nereye.

_________________
To wives and sweethearts, may they never meet.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 54 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye