TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 22 Oca 2018, 21:16

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.

Resim
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 175 76 77 78 79
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 18:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Mesajlar: 149
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
... gerekirse parayı bastırıp Çin den J-20 kabuğunu almayı bile düşünüyorlar o derece şu an durum :)
Gayet güzel bir fikir aslında. Eğer dünya konjonktürü nedeniyle proje çıkmaz sokağa girerse, alternatif bir yol olabilir. J-20'ye batı motorları ve yerli AESA radar takıp, yerli avionikle donatsak bizim için büyük başarı olurdu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 21:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Eski defterlerin "sadece" FETÖ üzerine yıkılması doğru değil FETÖ'nün suç ortağı da zikredilmeli. Klise olacak ama Tübitak'ın başına hayvanat bahçesi müdürünü FETÖ tek başına atamadı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 21:58 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4498
Yaş: 40
Bu konuya ne zaman girsem aklıma göklerde süzülen -ki halen daha yere inemedi bir türlü- yerli ve milli yolcu uçağı projesi gelir,çünkü ortada ikisininde internet camiasında dolanan kıytırık bir iki tasarıma ait olan görsellerden başka bir şey yok hoş olacağı da yok. Burada da bir birinizi boş yere üzmeyin.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2017, 23:25 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 390
Yaş:
Çok karamsarız. En kötü örnekler neyse onları bulup, biz asla yapamayız diyoruz.

Pakistan Çin desteğiyle F-16 muadili bir JF-17'yi yapabildi. Ne battı, ne mahvoldu,ne çöpe para döktü. Çok doğru bir yatırım yaptılar.

Kale, Aselsan, TAI gibi kurumlarımızla, yurtdışı destekle, 2030'lu yıllarda üretmeyi istediğimiz uçak neden şimdiden umutsuz vaka olsun ki?

Ruslar Su-57 için acele etmiyorlar. Çünkü ellerinde pilot yetiştiremedikleri kadar çok uçak var. Son yıllarda Rus savunma bütçesinin ne kadar radikal biçimde kesildiğine bakarsanız, gecikmenin olası olduğunu anlarsınız.

F-35'te bir şekilde tüm sorunlarını aştı. Uçak bir yazılım yığını, bizim takla atamayan atak gibi, ilk prototiplerin hantallığına bakıp hakkında tonla spekülasyon yapıldı ve bu iş siyasi malzemeye dönüştü. F-35 zaten dev bütçeli bir projeydi, bu beklenen masraflar tekrar tekrar gündeme getirilip çok göz korkutuldu.

Ortada iş bilmezce yürütülen Tejas ile, yarısı pasifist takılan Avrupa uluslarının anlaşmazlıklarına kurban giderek uzayan Ef-2000 gibi kötü örneklerde var,kabul ediyorum. Fakat sonuca bakınca bu projeler bile yıllarla bir yere gelmeyi başardılar.

Ben bu paraları bu proje için harcamazsak, ipe sapa gelmez, yararsız işlere de harcayabileceğimizi öngörüyor, kesinlikle denemeliyiz diyorum.
Alıntı:
Yahu tut ki bu proje olmadi dalga geciyoruz ama bir bakmisiz Su-27 kirmasi Su-57 almisiz , tum sistem degismis , Rus' un kucagini oturmusuz. Dunya'da gundemin cok hizli degistigi , agresif liderlerlerin ortaya ciktigi , diplomatik nezaketin ortadan kalktigi , ac gozlu kapismalarin basladigi bir doneme girdik. Yasimiz elvermedigi icin 1940 oncesini bilmiyoruz belki de Dunya kontrollu bir 3. Krize dogru evriliyor ve taraflar her an kayabilir , yonler koklu degisebilir. Benim ongorum tabi. F35 projesini desteklemekle beraber hadi tum ucaklari teslim aldik ya sonrasi ABD ile yeni buyuk krizler ortaya cikarsa ne yapariz onu da dusunmeden edemiyirum. Su an kimi milli muhimmatlar ortada olmasa idi Bölücü Terör Örgütü su bu bu kadar gomecek muhimmati siparis uzerine ABD hemen verir miydi ? Soru isaretleri dolu ...
Ruslar en son Su-57'yi özgün motoruyla da denediler.Test sürecinde mecburiyetten su27 motoru kullanıldı diye bu uçağı su-27 varyantı görmek zalimlik olur. Tamamen özgün bir gövde tasarımı var.

https://thediplomat.com/2017/12/russias ... ew-engine/
Alıntı:
Popeye'lar ne oldu yahu? Aktifler mi hala? Son F-4'lerle servis dışı kalacaklar mı? Ömürleri kaldı mı?
Geçen bahar BTÖ'lü eşekler uçak düşürdük diye kafalarına düşmüş popeyelerin finlerini basına servis etmişlerdi. Teröristlere atıldığına göre F4'lerin servisten çıkmasına eş güdümlü biçimde stoklar eritiliyordur diye düşündüm. Zannımca elimizde F-4 kalmayınca Popeye sertifiye edilmiş uçakta kalmayacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 00:00 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7352
Yaş:
JF-17'nin Pakistan tarafından tasarlandığı görüşü fazla optimistik. Ben JF-17'ye bakınca Chengdu tarafından Pakistan'ın istekleri doğrultusunda tasarlanıp üretilmiş bir uçak görüyorum. Tasarımcısı, J-20'yi de tasarlayan aynı Çinli mühendis. Bütün aviyonik ve silah sistemleri ya Çin ya diğer dış kaynaklı; motoru da Rus.

Pakistan, JF-17'nin montajından başka ne yaptı? Kabiliyetler kazanmış olabilir, know-how kazanmış olabilir ama bunların meyvesini toplayabilir mi? Pek sanmıyorum.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 00:44 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5610
Yaş:
Su-57 için konuşursak; Gerek Sukhoy'un gerekse de motoru yapan Saturn'un başka öncelikleri var artık. Hele ki Saturn'ün.

Ukrayna krizinden beri Ukrayna'dan motor da uçak da alamıyorlar. Fırkateyn-Destroyer boyutunda gemi çıkaramıyorlar. Son gemileri yarı yapılı ve motorsuz Hindistan'a vermek durumunda kaldılar.

Ha keza eldeki lojistik An-124'ler için ne parça ne de motor var.

Aynı zaman Saturn doğal gaz sıkıştırma ve pompalama türbinleri de yapıyor.

Sivil turbofan projesi de ha keza ilerliyor.

Bunların da yerine konması gerek. Il-76 ile bir yere kadar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 02:27 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 390
Yaş:
Alıntı:
JF-17'nin Pakistan tarafından tasarlandığı görüşü fazla optimistik. Ben JF-17'ye bakınca Chengdu tarafından Pakistan'ın istekleri doğrultusunda tasarlanıp üretilmiş bir uçak görüyorum. Tasarımcısı, J-20'yi de tasarlayan aynı Çinli mühendis. Bütün aviyonik ve silah sistemleri ya Çin ya diğer dış kaynaklı; motoru da Rus.

Pakistan, JF-17'nin montajından başka ne yaptı? Kabiliyetler kazanmış olabilir, know-how kazanmış olabilir ama bunların meyvesini toplayabilir mi? Pek sanmıyorum.
Meşhur bir söz vardır ya. Siz ne anlatırsanız anlatın, anlatabildiğiniz karşıdakinin anlayabildiği kadardır diye.

-Pakistan'da bu işten ancak anlayabileceği kadar şey öğrenebildi. İmkanlarının ölçüsüne göre bir proje yaptılar,oda yüksek bir yerlilik oranı sunmadı. Yine de proje bu haliyle bile Pakistan'ın yaptığı en başarılı,en akıllıca işlerden biri oldu.

-BAE-RR bize Chengdu ve Klimonov'un sunduğu hizmeti sunmak isteyecekler.Bizim işimiz daha zor olacak çünkü daha çok şeyi kendimiz yapmak isteyeceğiz. RR'nin işi biraz daha zor olacak, işin içine yeni bir motor tasarımı girecek. Sonunda bu işten anlayabildiğimiz kadar şey öğreneceğiz. Muhtemelen de JF-17'dekinden daha iyi bir yerlilik ve kabiliyet oranı yakalayacağız.

Aselsan, TAI istikrarlı biçimde büyüyen firmalar. Aselsan en son Garanti Bankasını geride bırakıp Türkiye'nin en büyük şirketi oldu.2025-2030 yılları aralığına gelindiğinde, olağan büyüyen bir Aselsan'ın, TAI'nin, Kale Havacılığın bu işten öğrenebilecekleri ile , 2000'lerden sonraki PAC'ın öğrenebileceklerini kıyaslarsak,daha iyi durumda sayılırız. Eğer ille 2023'te uçsun diye anlamsız bir siyasi baskı olmayacaksa zamanlamamız da kötü sayılmaz.

Atak projesi gerçekleşene kadar TAI basit bir şirketti. TAI Atak'a can verdiği kadar, Atak'ta TAI'ye can verdi. TF-X şirketlerimize uzun vadede can suyu olacak,2025 sonrası zinde tutacak projedir, benim öngörüm,proje hiç gerçekleşmezse kaybedeceklerimiz paradan daha fazlası olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 07:39 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Mesajlar: 51
Yaş: 40
Bizim gövde üretimi konusunda hazıra yakın bir kabiliyet var sanırım. İlave olarak meşhur kompozit malzeme ile işlenmiş son ürün kısmını İngiltere desteğinde yaparız. Aviyonik, radar, mühimmat vs ile ilgili bir sıkıntı olmaması iktiza eder. Geriye motor hususu kaldı. Aslında İngilizlerin isteği kendi uçaklarının yapısal ve belki de motor kısmının da yenilenebileceği bir proje yürütmek. Belki de kendi ihtiyaçlarına karşılık bulabilecek bir model olursa projenin hız kazanması bile sürpriz olmaz. İşin gerçeğini konuşuyorsak bu iş İngilteresiz Ukraynasız Fransasız ... olmaz. O yüzden motor hususunu uzun vadeye yayma şansımız şu anki ortamda mümkün gözükmemekte. Var olan bir motor üzerinden yola çıkılmalı veya isterlere yakın özelliklerde hazır bir motor seçilmeli. Motor konusu, bu tip projelerin vezir veya rezil olmasına neden olan en önemli etkenlerdendir.

Bir de Allah aşkına artık şu ülkede motor konusunda topyekün bir karar alınsa da para ve kaynak aktarılıp yatırımlara biran önce başlansa. Gına geldi artık motor bağımlılığından...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 07:45 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2217
Yaş:
Alıntı:
Meşhur bir söz vardır ya. Siz ne anlatırsanız anlatın, anlatabildiğiniz karşıdakinin anlayabildiği kadardır diye.
-Pakistan'da bu işten ancak anlayabileceği kadar şey öğrenebildi. İmkanlarının ölçüsüne göre bir proje yaptılar,oda yüksek bir yerlilik oranı sunmadı. Yine de proje bu haliyle bile Pakistan'ın yaptığı en başarılı,en akıllıca işlerden biri oldu.
-BAE-RR bize Chengdu ve Klimonov'un sunduğu hizmeti sunmak isteyecekler.Bizim işimiz daha zor olacak çünkü daha çok şeyi kendimiz yapmak isteyeceğiz. RR'nin işi biraz daha zor olacak, işin içine yeni bir motor tasarımı girecek. Sonunda bu işten anlayabildiğimiz kadar şey öğreneceğiz. Muhtemelen de JF-17'dekinden daha iyi bir yerlilik ve kabiliyet oranı yakalayacağız.
Aselsan, TAI istikrarlı biçimde büyüyen firmalar. Aselsan en son Garanti Bankasını geride bırakıp Türkiye'nin en büyük şirketi oldu.2025-2030 yılları aralığına gelindiğinde, olağan büyüyen bir Aselsan'ın, TAI'nin, Kale Havacılığın bu işten öğrenebilecekleri ile , 2000'lerden sonraki PAC'ın öğrenebileceklerini kıyaslarsak,daha iyi durumda sayılırız. Eğer ille 2023'te uçsun diye anlamsız bir siyasi baskı olmayacaksa zamanlamamız da kötü sayılmaz.
Atak projesi gerçekleşene kadar TAI basit bir şirketti. TAI Atak'a can verdiği kadar, Atak'ta TAI'ye can verdi. TF-X şirketlerimize uzun vadede can suyu olacak,2025 sonrası zinde tutacak projedir, benim öngörüm,proje hiç gerçekleşmezse kaybedeceklerimiz paradan daha fazlası olacaktır.
"Atak projesi gerçekleşene kadar TAI basit bir şirketti. TAI Atak'a can verdiği kadar, Atak'ta TAI'ye can verdi. TF-X şirketlerimize uzun vadede can suyu olacak,2025 sonrası zinde tutacak projedir, benim öngörüm,proje hiç gerçekleşmezse kaybedeceklerimiz paradan daha fazlası olacaktır."
Soruyorum size acaba Atak projesinden önce TAI'nin kapısından içeri girdiniz mi diye. Girdiyseniz ve öncesini biliyorsanız ona göre cevap vereceğim. Ama girmediyseniz...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 10:19 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Mesajlar: 51
Yaş: 40
Aslında TAI için kırılma noktası hisse devrinin gerçekleştiği andır. Sonrasındaki gelişim süreci ülkemiz gerçekleri gözönüne alındığında bence iyi sayılabilecek bir seviyede. Evet ANKA ve ATAK ile en son HÜRKUŞ projeleri TAİ için yadsınamayacak bir sıçramadır. Aslında Tyras arkadaşımızın söylemek istediği de sanırım bu minvalde. Sailordream mutlaka bizden çok daha iyi TAI'nin içsel yapısı ve kabiliyetini bilmektedir. Sanırım bu yüzden biraz da tepki verdi. TAI için olsun diğer savunma şirketlerimiz için olsun beklentilerimizi, içsel coşkumuzla birlikte birdenbire yıllarca bu işin içinde yoğurulmuş büyük çaplı şirketler gibi görmek istiyoruz. Elbette ki arzulanan da budur. Lakin son 1 yüzyılı ağır sanayi ve üretim altyapısı olmadan geçirmiş bir ülke için zaman kavramı ile sabır arasındaki denge her konu başlığında kendini zamanın aleyhinde göstermektedir.

TFX olacaktır. Öyle veya böyle olacaktır. Projenin içeriği bizi ne ölçüde memnun eder bilinmez. Muharip Savaş Uçağı istiyorsak, bunu en kısa sürede envantere sorunsuz almak istiyorsak, günün şartlarını yerine getirebilecek özelliklerde (5. Nesil) olmasını istiyorsak mümkün olduğunca projeyi kısaltacak şekilde kararlar almamız aşikar. Nasıl ki yukarıda saydığım projeler sayesinde bir sıçrama yaşadıysak TFX ile çok daha fazla kabileyete sahip olacağız. Projeyi özümsemek ve öğrenerek bu işin altından kalkabileceğimizi kabullenmek zorundayız. Bizlerinde bu ülkede yapılan proje sürecinin sadece hükümetsel veya kişisel olarak problemli olduğu düşüncesinden ziyade dışsal faktörlerin neticesinde uzadığını kabullenmemiz gerekir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 11:06 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2217
Yaş:
Günümüzün sorunu bilgi sahibi olmadan fikir yürütebilmektir TAI (TAİ değil) Basit şirket yazan arkadaşımızdan bir cevap bekliyorum hala hangi veriler ile bu kanaate varmış. Helikopter imalatı yapmadan evvel nasıl ve ne kadar basitmiş onu bir söylesin sonra yazılacaklar ile üzüntü olmasın diye bir cevabı alalım önce.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 11:35 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 390
Yaş:
Alıntı:
"Atak projesi gerçekleşene kadar TAI basit bir şirketti. TAI Atak'a can verdiği kadar, Atak'ta TAI'ye can verdi. TF-X şirketlerimize uzun vadede can suyu olacak,2025 sonrası zinde tutacak projedir, benim öngörüm,proje hiç gerçekleşmezse kaybedeceklerimiz paradan daha fazlası olacaktır."
Soruyorum size acaba Atak projesinden önce TAI'nin kapısından içeri girdiniz mi diye. Girdiyseniz ve öncesini biliyorsanız ona göre cevap vereceğim. Ama girmediyseniz...
Düz başlayayım:yanıtım şu TAI'nin içerisine hiç girmedim.

Kendimi açıklayayım: 90larda Mısır için üretilen F-16'lar başta olmak üzere TAI'nin Atak öncesi de büyük işler başardığının farkındayım. Lakin Atak'a kadar olan projeler alıcısı-satıcısı, maliyet hesapları belli projeler idi.

Mesela TEI'ninde kapısından da girmedim. Gördüğüm kadarıyla büyük işler yapıyorlar. Fakat basit bir felsefe ile düşük risk ile çalışıyorlar.

Risk almamak kötü birşeydir diye söylemiyorum,bazen doğru olandır. Daha çok, şartların şekillendirdiği bir tercih söz konusu gibi görünüyor. Değerli bir kurum ama TEI'nin risk alınacak noktalarda bize verebilecekleri-veremeyecekleri kesin hatlarla belirli gibi görünüyor.

Belki işin iç yüzünü bilmediğim için böyle düşünüyorumdur,bilemiyorum. İzlenimlerimden yola çıkarak, Atak'ın proje yönetimi konusunda benzersiz bir eşik olduğu fikrimi koruyorum.

Yanlış-eksik olduğum noktaları düzeltirseniz,fazlasıyla müteşekkir olurum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 12:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Arkadaşlar şu zamandan beri Tai adam oldu felan gerçekten anlamsız tartışmaya girmeye gerek yoktur.

Tai CN 200 serisi uçak üretiminden sonra burdan yola çıkarak HD 19 diye uçak üretim arzusu oldu fakat siyasi irade bunun arkasında durmadı.


Yani Tai in yeteneği Siyasilerin iradesine bağlı.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 15:14 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2217
Yaş:
Alıntı:
Düz başlayayım:yanıtım şu TAI'nin içerisine hiç girmedim.
Kendimi açıklayayım: 90larda Mısır için üretilen F-16'lar başta olmak üzere TAI'nin Atak öncesi de büyük işler başardığının farkındayım. Lakin Atak'a kadar olan projeler alıcısı-satıcısı, maliyet hesapları belli projeler idi.
Mesela TEI'ninde kapısından da girmedim. Gördüğüm kadarıyla büyük işler yapıyorlar. Fakat basit bir felsefe ile düşük risk ile çalışıyorlar.
Risk almamak kötü birşeydir diye söylemiyorum,bazen doğru olandır. Daha çok, şartların şekillendirdiği bir tercih söz konusu gibi görünüyor. Değerli bir kurum ama TEI'nin risk alınacak noktalarda bize verebilecekleri-veremeyecekleri kesin hatlarla belirli gibi görünüyor.
Belki işin iç yüzünü bilmediğim için böyle düşünüyorumdur,bilemiyorum. İzlenimlerimden yola çıkarak, Atak'ın proje yönetimi konusunda benzersiz bir eşik olduğu fikrimi koruyorum.
Yanlış-eksik olduğum noktaları düzeltirseniz,fazlasıyla müteşekkir olurum.
Sevgili Tyras, Madem ki niyetin iyi o zaman beraber bilgilenelim.
Atak projesini italyanların aldığı duyulduktan 3 gün sonra TAI'de başka bir konuda toplantımız vardı ama hepimiz merak ile bu seçimi sorduğumuzda ilk söylenen bizim için hangi platform olduğu önemli değil bizim olacak platform önemliydi Zulu istiyorduk Whiskey üzerinde çok bilgimiz olduğu için ama onlar bize teslim etmek istemediler o yüzden olmadı demişti. Yani ATAK TAI için sadece bir hangar içindeki ürün oldu, ATAK onu über süper yapmadı öyle bir altyapı ile hazırdılar ki Tiger da olsa Güney afrikalı da olsa TAI yine sonraki TAI ile benzerdi. O yüzden haksızsın Eğer TAI arkasında Koredeki gibi devletin gücünü tam alsaydı şu anda kimsede olmayan kabiliyette S-2 Turbo Trackerlar Ege ve doğu akdenizi domine ederdi. Lockheed erken görüp uyanmasa idi(yada devlet arkasında durup desteklese idi) şu anda TAI dünyanın en büyük F-16 modernizasyoncusu olacak idi. Zamanında kapısına gelen Embrear ile devlet desteği alıp anlaşsaydı şu anda milli yerli yolcu uçağı göklerde süzülüyor olurdu. Kısacası eğer TAI 1970lerde planlandığı gibi kurulsaydı şimdi 2023-2030 olur mu olmaz mı diye konuşmaz kesin olacak derdik. Yani geç oldu ama önceden basitti şimdi erdi olayı değil. Eskiden beri takip etsen inan izlenimlerin bu olmazdı.

TEI ise başka bir konu tek amaçlı kuruldu sonradan gelişti başarılı oldu. Herkesin unuttuğu bir J-79 modernizassyonu yaptılar bu sayede F-4ler en motor verimli fantomlar olarak olarak halen görev yapabiliyorlar. J-85 motorlarında da enjektör ve yazılımla yine çok başarılı oldular. Risk almaktan kastın yoktan motor tasarlamak ve yapmak ise yada birisi ile anlaşıp üretmek konusunda yavaş davranmak ise o konuda fiziki uçak helikopter tasarım üretimi becerisinden daha gerideyiz. Olay sadece metalurji değil motor yazılımı da müthiş bir teknoloji motoru fiziki olarak yapmak yetmiyor. Bakın hintliler neden patladı metalurjiden mi hayır tamamen yanma odası tasarımı ve yanma valf açılımı vs.. gibi yazılımını yapamadıkları için ABD ve Fransa ile milyarlarca dolarlık anlaşma imzalamak zorunda kaldılar.
Risk alsaydı politik gaza gelseydi(ki ortaklı şirkettir gelemez) hali nice olurdu. Senin bakış açınla TEI şimdi "ATAK" eşik hamlesini yapacak beceriye geldi.
Selamlar

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 15:23 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5610
Yaş:
@sd, Korkarım ki Embraer'i TAI kapıdan kovaladı yahu. Devlet desteği ne? :roll:


Ancak, TEI'ye hakikaten bir şeyler oluyor son bir buçuk senedir. Tam da fena halde diğer motor üreticilerinin zor ve adam çıkarttıkları döneme denk geldi ve hiç ama hiç azımsanmayacak sayıda ve epeyce motor tasarım/test tecrübesine dünyada ve Türkiye'de çeşitli uçak motor firmaları için çalışmış mühendis grubunu olduğu gibi bünyesine katabildi. Cuma orada işi bırakıp, Pazartesi TEI'de çalışmaya başlayan, soğumamız, sıcak bir ekip oldu ve bu yüzlerle ifade edilebilecek sayıda.

Çok "kişisel" bir şey demek istemiyorum, ama bu bir "Akşit" işi ve şüphesiz ki "Göklerden getirilen bir karar" ;) işi.



Ben bir kaç sene öncesinden farklı bakıyorum ve gerek kara araçları, gerekse de hava araçları motorlarında Türkiye yine ipe un sermezse, çok hızlı bir şekilde epey dışarıya bağımsız hale gelebilir, diyorum.

"Neden?" dersen.. "Fena halde denk geldi..." derim.

Tüm salaklıklarımız yanında, herhalde saf saftorik milletiz ki Allah'ın sevgili kuluyuz. Fena halde denk gelebiliyor bir şeyler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 15:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 31 Ağu 2012, 16:30
Mesajlar: 43
Yaş:
TAI neden üniversite kurmaz anlamıyorum. içinde mühendislik fakültelerinin ve de teknik eleman yetiştirecek meslek yüksek okulların olduğu bir üniveriste


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 00:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Anlaşılan site başkanı da olsa ciddiyetsiz boş yorumlar yapanı azarlamak gerekecek. Bir defaya mahsus affediyorum.

Sayın ve sevgili; umutsuz tayfa. Projemiz mevcut siyasilerden çok daha önce düşünülmüş, çok uzun zamandır ufak ufak da olsa durmadan adımları atılmış ve gerek teknik gerek proje olarak bir noktaya getirilmiştir. Bu projeyi gökten inme ucuz seçim projeleriyle bir tutmak, her şeyden önce siyasetle zerre alakası olmayıp tahmin edilenden çok daha uzun zamandır bu projeye emek veren insanlarımıza saygısızlıktır.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 01:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Elimizde gerçekten çok kaliteli mühendisler var. Hem de bu adamlar vatansever. Benzer işi yapan ABD'li Avrupalı meslektaşı çuvalla para kazanırken bizim mühendisimiz daha zor şartlarda kıyasen çok çok daha ucuza aynı işi yapıyor. Sorunumuz ise bu adamlardan ülkeyi kalkındıracak kadar olmaması. Dolayısıyla kritik şirketlere ve kritik projelere yoğunlaştırıyoruz bu adamları. Sonuçta da bu adamlar yoğunlaştığı yerde başarıyor. Ancak bu adamlar emekli olunca yerine kim gelecek belli değil. RR ile bu işin başarılmasının önünde hiçbir engel yok. Konuşmak için erken ama ben RR ile birlikte gerçek anlamda sıfırdan birşey tasarlanacağını düşünmüyorum. Mutlaka raftan birşeyler indirilip üstüne devam edilecektir. Yoksa RR gibi bir şirket için bile sıfırdan birşeyler tasarlamak ciddi bir süre isteyen seri üretimden ürün almanız için belki 10 yıla çıkabilecek takvimler gerektiren bir hadise. F-136 örneği ortada.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 09:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 863
Yaş:
Alıntı:
Elimizde gerçekten çok kaliteli mühendisler var. Hem de bu adamlar vatansever. Benzer işi yapan ABD'li Avrupalı meslektaşı çuvalla para kazanırken bizim mühendisimiz daha zor şartlarda kıyasen çok çok daha ucuza aynı işi yapıyor. Sorunumuz ise bu adamlardan ülkeyi kalkındıracak kadar olmaması.
Affınıza sığınarak şunu paylaşmak istedim.

https://onedio.com/haber/-bu-ulkede-nas ... yar-801370

Bence insanımızdaki problemlerden biri de ülkeyi canını verecek kadar sevmenin herşey için yeterli olduğu algısı. Vatanseverlik - milliyetçilik evet birde üstüne nitelik ve vizyon da lazım. Vatansever mühendislere gerçekten çok fazla ihtiyacımız var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 11:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
O kadar milli mühendisi, hazir pismis elemani nerden bulacaksiniz ?

Muhakak disardan adam almak zorundasiniz.....

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 13:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 923
Yaş:
Alıntı:
TAI neden üniversite kurmaz anlamıyorum. içinde mühendislik fakültelerinin ve de teknik eleman yetiştirecek meslek yüksek okulların olduğu bir üniveriste
Bir üniversite açmak TUSAŞ için ya da TSKGV için gereksiz bir çalışma olabilir buna yapılacak yatırımdan ziyade son olarak ODTÜ ile geçtiğimiz Mayıs'da da İTÜ ile yapılan çok hafif uçak geliştirme projesi gibi ortak projelerle var olanı değerlendirmek daha ucuz ve hızlı bir süreç.

Açıkcası ODTÜ ve İTÜ'nün çıkaracağı tasarımları merak ediyorum özellikle motor konusunda PD-170 kullanılacak gibi bir söylem geliştirildi mi acaba?

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 18:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2046
Yaş:
Turkiye'nin simdiye kadar hafif sportif ucak gelistirmemesi hataydi. TAI bunu yillar once yapmaliydi. ABD ve EU'da ufak ufak sirketler bile 5-10 milyon dolar sermayeleri ile bu tip ucaklari gelistirdiler. ABD'de uretim yapan ve dunya capinda tutulan SR-20/22 serilerini ureten Cirrus firmasi satisa ciktiginda, TAI'nin almasini cok istemistim, ama Cin firmasi satin aldi. Ataturk'un Istikbal Goklerdedir sozu ne kadar dogru oldugunu bugun daha iyi anliyoruz ama ulkemizde sportif amacli uretim ve projede yoktu. Sportif havaciligin desteklenmesi cocuklerimizi ve genclerimiin havaciliga meraki artirmak ulkemizin gelecegi acisindan cok onemli. Umarim bu ITU ve ODTU projeleriyle guzel urunler cikarirlar ve ulke genelinde kullanilirlar.

Motor konusunda IHA icin ozel gelistirilen PD170 kullanilacagini sanmam, Rotax 912 serisi gibi secenekler daha cazip bence. PD170 cok ozel bir tasarim ve uzerinde ilave yuksek irtifa performans artirici sistemler var. Sportif havacilik amacli ucaklar 10 bin feet uzerone cok cikmazlar zaten. VFR kullanim yaygindir. O yuzden PD170 gibi yuksek irtifa icin ozel tasalanmis bir motor fazla luks ve pahali olur. KEza dizel motorlar daha agir. Rotax 912 serisi sportif havacilikta cok yaygin kullanilan, ucuz, guvenilir ve tedarigi kolay bir motor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 21:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 923
Yaş:
Alıntı:
Turkiye'nin simdiye kadar hafif sportif ucak gelistirmemesi hataydi. TAI bunu yillar once yapmaliydi. ABD ve EU'da ufak ufak sirketler bile 5-10 milyon dolar sermayeleri ile bu tip ucaklari gelistirdiler. ABD'de uretim yapan ve dunya capinda tutulan SR-20/22 serilerini ureten Cirrus firmasi satisa ciktiginda, TAI'nin almasini cok istemistim, ama Cin firmasi satin aldi. Ataturk'un Istikbal Goklerdedir sozu ne kadar dogru oldugunu bugun daha iyi anliyoruz ama ulkemizde sportif amacli uretim ve projede yoktu. Sportif havaciligin desteklenmesi cocuklerimizi ve genclerimiin havaciliga meraki artirmak ulkemizin gelecegi acisindan cok onemli. Umarim bu ITU ve ODTU projeleriyle guzel urunler cikarirlar ve ulke genelinde kullanilirlar.

Motor konusunda IHA icin ozel gelistirilen PD170 kullanilacagini sanmam, Rotax 912 serisi gibi secenekler daha cazip bence. PD170 cok ozel bir tasarim ve uzerinde ilave yuksek irtifa performans artirici sistemler var. Sportif havacilik amacli ucaklar 10 bin feet uzerone cok cikmazlar zaten. VFR kullanim yaygindir. O yuzden PD170 gibi yuksek irtifa icin ozel tasalanmis bir motor fazla luks ve pahali olur. KEza dizel motorlar daha agir. Rotax 912 serisi sportif havacilikta cok yaygin kullanilan, ucuz, guvenilir ve tedarigi kolay bir motor.
PD170'i sadece onca yapılan çalışma için bir pazar olarak düşündüm ama elbette Rotax konusunda çok haklısınız.

Aslında TUSAŞ'ın bir ara halka arzı gündemdeydi bunun gerçekleşmesi durumunda özellikle Avrupa'da satın almalar olabilir deniyordu ama olamadı. Belki önümüzdeki dönemde yeni adımlar atılabilir. TUSAŞ'ın tasarlattığı modellerin uygun fiyatlı satış imkanı açısından SHGM'nin de biraz yardımcı olması söz konusu olsa keşke.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 23:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2582
Yaş:
Alıntı:
...Ataturk'un Istikbal Goklerdedir sozu ne kadar dogru oldugunu bugun daha iyi anliyoruz ama ulkemizde sportif amacli uretim ve projede yoktu. Sportif havaciligin desteklenmesi cocuklerimizi ve genclerimiin havaciliga meraki artirmak ulkemizin gelecegi acisindan cok onemli.
Çok doğru... Büyük Atatürk işbu amacı gerçekleştirebilmek amacıyla 16 ŞUBAT 1925 tarihinde Türk Hava Kurumu' nu; O günkü adıyla Türk Teyyare Cemiyeti' ni kurdurmuştu. Düşünebiliyor musunuz, Cumhuriyet kurulalı henüz 16 ay olmuş! O devirde At yok, araba yok, nal yok ,çivi yok; toplu iğne yapacak sanayimiz yok fakat Atatürk' ümüz var. Büyüklüğü tartışılmaz. Hangi liderde böyle vizyon var? 100-200 yıl sonrasını görmüş ve gereğini yapmış. Hayran kalmamak elde değil.

THK sitesinde kuruluş amacı olarak;

Türkiye'de havacılık sanayisini kurmak havacılığın askeri, ekonomik, sosyal ve siyasal önemini anlatmak; askeri, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak; bütün bunlar için gerekli araç ve gereci hazırlamak; personeli yetiştirmek ve uçan bir Türk Gençliği yaratmaktır.


-yazıyor, yazmasına da... (!)

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2017, 02:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Alıntı:


THK sitesinde kuruluş amacı olarak;

Türkiye'de havacılık sanayisini kurmak havacılığın askeri, ekonomik, sosyal ve siyasal önemini anlatmak; askeri, sivil, sportif ve turistik havacılığın gelişmesini sağlamak; bütün bunlar için gerekli araç ve gereci hazırlamak; personeli yetiştirmek ve uçan bir Türk Gençliği yaratmaktır.


-yazıyor, yazmasına da... (!)

Nihayet THK' nin tekeli kirildi, artik lisanslar THK tarafindan verilmeyecek Resmi gazetedede yer aldi.

Bu kurumun yönetiminin kökten degismesi gerekiyor.

Havacilikda geri kalmisligimizin bir sebebide bu kurumun Atatürk'ün vizyonunu bosa cikarmak icin cabalamasindan kaynaklanmaktadir :evil:

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2017, 13:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 923
Yaş:
Alıntı:
Nihayet THK' nin tekeli kirildi, artik lisanslar THK tarafindan verilmeyecek Resmi gazetedede yer aldi.

Bu kurumun yönetiminin kökten degismesi gerekiyor.

Havacilikda geri kalmisligimizin bir sebebide bu kurumun Atatürk'ün vizyonunu bosa cikarmak icin cabalamasindan kaynaklanmaktadir :evil:
Hocam yeri olmaya bilir ama hangi lisanslar THK tarafından verilmeyecek?

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Ara 2017, 13:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Alıntı:
Hocam yeri olmaya bilir ama hangi lisanslar THK tarafından verilmeyecek?
Öförik yazmışsın :lol:

Ben yelken kanat da olduğunu biliyorum, yamaç paraşütü ve diğer dallardada kalktımı bilmiyorum ama uğraşan arkadaşlar dernek kurarak bu konuda girişimi var mı bilmiyorum.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2017, 10:39 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 176
Konum: İstanbul
Yaş: 32
TAI'nin çok hafif ve hafif sınıf uçak işine girmesi çok gecikmiş ama hemen kıvırıp, sektöre çeşitli model ve alternatiflerle dalabileceği bir konu. Diğer cüsseli uçaklara nazaran motor konusu çok fazla alternatifi olan, kolayca ortaklıklara dahi girişilebilecek koca bir deniz.

Son iki ay içerisinde ülkedeki çeşitli eğitim kuruluşu veya şahsa özel Oben Oğultarhan hocanın bile yurtdışından uçarak getirdiği uçak sayısı 4-5. Lüks bir araba alacak parası olan ortalama bir ultralight alabiliyorken bu daha da artacak bir potansiyel. Buraya ağırlık verilmesi mantıklı olacaktır muhakkak.

Bu arada konusu geçmişken, THK eğitim ve sertifika veriyor. Olay kimin verip veremeyeceği değil zaten, bambaşka.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2017, 12:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Alıntı:

Bu arada konusu geçmişken, THK eğitim ve sertifika veriyor. Olay kimin verip veremeyeceği değil zaten, bambaşka.
Benim okuduğum farklı ama, anlatın o zaman....

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2018, 16:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1591
Yaş:
MMU projesinin yaklaşık maliyeti ne olacak merak ettim. Arşivimi taradım, üretilecek uçak, prototip miktarı ve maliyet ile ilgili haber ve açıklamaları derledim. Bunlardan hareketle kaba taslak bir hesap yaparım düşüncesiyle:

30.07.2013: $11-13 milyar, 8 prototip üretimi dahil geliştirme süreci; $31-33 milyar, 200 uçak üretimi ve geliştirme ile birlikte tüm projenin toplam maliyeti: http://www.hurriyetdailynews.com/turkey ... tion-51642

01.09.2013: $70-80 milyar motor geliştirme hariç. Motor geliştirme dahil edilirse iki katı (= $140-160 milyar): http://www.star.com.tr/ekonomi/yerli-sa ... er-785274/

21.03.2016: $6-7 milyar (İsmail Demir): http://www.star.com.tr/guncel/f16dan-de ... r-1097541/

2016: $8.6 milyar, seri üretim aşamasına kadar toplam geliştirme maliyeti: Savunma ve Havacılık, No: 174, sayfa 39

31.01.2017: 250 uçak, $100-120 milyon birim maliyet = $25-30 milyar toplam maliyet (RUSI): https://rusi.org/publication/rusi-defen ... kes-flight

31.01.2017: 250 uçak, $7 milyar (geliştirme maliyeti kastedilmiş olabilir): http://www.haberturk.com/ekonomi/teknol ... etirecegiz

Sonra da hesaplamaktan vazgeçtim.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2018, 20:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 860
Yaş: 45
Alıntı:
MMU projesinin yaklaşık maliyeti ne olacak merak ettim. Arşivimi taradım, üretilecek uçak, prototip miktarı ve maliyet ile ilgili haber ve açıklamaları derledim. Bunlardan hareketle kaba taslak bir hesap yaparım düşüncesiyle:

30.07.2013: $11-13 milyar, 8 prototip üretimi dahil geliştirme süreci; $31-33 milyar, 200 uçak üretimi ve geliştirme ile birlikte tüm projenin toplam maliyeti: http://www.hurriyetdailynews.com/turkey ... tion-51642

01.09.2013: $70-80 milyar motor geliştirme hariç. Motor geliştirme dahil edilirse iki katı (= $140-160 milyar): http://www.star.com.tr/ekonomi/yerli-sa ... er-785274/

21.03.2016: $6-7 milyar (İsmail Demir): http://www.star.com.tr/guncel/f16dan-de ... r-1097541/

2016: $8.6 milyar, seri üretim aşamasına kadar toplam geliştirme maliyeti: Savunma ve Havacılık, No: 174, sayfa 39

31.01.2017: 250 uçak, $100-120 milyon birim maliyet = $25-30 milyar toplam maliyet (RUSI): https://rusi.org/publication/rusi-defen ... kes-flight

31.01.2017: 250 uçak, $7 milyar (geliştirme maliyeti kastedilmiş olabilir): http://www.haberturk.com/ekonomi/teknol ... etirecegiz

Sonra da hesaplamaktan vazgeçtim.
:shock:

Şu Pakistanlı kardeşlerimizin JF-17'sinin 2018 yeni kasa makyajlanmış hali nasıl olur, kaça geliyordu acep? :? :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2018, 21:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1333
Yaş:
Jf17 tek motorlu ve bize pek birsey katacak ucak degil(mis) Bakim ve idame düşünülürse zarari bile olabilir.
Onun yerine F16V alsak uzun vadede daha mantikli olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2018, 21:34 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 426
Yaş:
Alıntı:
Jf17 tek motorlu ve bize pek birsey katacak ucak degil(mis) Bakim ve idame düşünülürse zarari bile olabilir.
Onun yerine F16V alsak uzun vadede daha mantikli olur.
F16 V yi coni verecek mi ? Sorum bütün F16 V alalım diyenlere.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2018, 21:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 546
Yaş:
Alıntı:
F16 V yi coni verecek mi ? Sorum bütün F16 V alalım diyenlere.
Adam F35 veriyor.Daha ne versin?F22 satmıyor sonuçta.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2018, 01:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 674
Yaş: 39
Alıntı:
MMU projesinin yaklaşık maliyeti ne olacak merak ettim. Arşivimi taradım, üretilecek uçak, prototip miktarı ve maliyet ile ilgili haber ve açıklamaları derledim. Bunlardan hareketle kaba taslak bir hesap yaparım düşüncesiyle:


01.09.2013: $70-80 milyar motor geliştirme hariç. Motor geliştirme dahil edilirse iki katı (= $140-160 milyar): http://www.star.com.tr/ekonomi/yerli-sa ... er-785274/
Bu ne yahu ?

Space Shutle mi yapacagiz :roll:

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2018, 02:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:18
Mesajlar: 96
Yaş:
Ben $10-12 milyara bu işi halledebileceğimizi sanıyorum.Çünkü eurofighter'da kullanılan teknolojilerden yararlanacağız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2018, 13:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 923
Yaş:
Alıntı:
F16 V yi coni verecek mi ? Sorum bütün F16 V alalım diyenlere.
Trump genel olarak parayı verene yardımcı oluyor para çokomel eğrisi ile çalışıyor adam

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2018, 17:59 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 426
Yaş:
Alıntı:
Trump genel olarak parayı verene yardımcı oluyor para çokomel eğrisi ile çalışıyor adam
Daha sonra paramızla rezil olmayalım ?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2018, 22:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 429
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Jf-17 hiç kimse bize uçak satmazsa ,mecbur kalmadıkça envantere alacağımız bir uçak değil zaten.Bize lazım olan viper F -16 ya da rafale/eurofighter ikilisinden biri olabilir.Kuvvet şimdi istese 30-60 arası hava- hava üstünlük uçağını envantere almak en az 2023 olur zaten.tf-x için ilk prototip 2023 olsa bile 2030-2035 arası seri üretime geçene kadar bize uçak lazım kaza kırım eskiyen uçakların yerine birşeyler koymamız gerekecek.f-35 filoları f-4 lerin yerini dolduracak ama f-16 lara destek gerecek.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Oca 2018, 00:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
JF17 yi hep Azerbaycan için uygun gördüm... Alıp biraz modifiye edip Azerbaycan için üretsek. 200 tane felan

Görece güçlü bir hava kuvveti olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Oca 2018, 01:11 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7352
Yaş:
Bizle ne alakası var, İsrail harika bir JF-17AZ çıkarır onlara.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Oca 2018, 01:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
Bizle ne alakası var, İsrail harika bir JF-17AZ çıkarır onlara.
yapılsın da kim yaparsa yapsın


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 3941 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 175 76 77 78 79

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: kaansr, memogianni, soulman ve 12 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye