TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Kas 2017, 20:21

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 23:06 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6437
Yaş:
Ford Police Interceptor, (Türkçe: Polis müdahale aracı) yada Crown Vitoria Police Interceptor çok uluslu Ford motor şirketinin ABD bölümü tarafından 1992-2011 yılları arasında ürettiği önden motorlu, arkadan itişli Crown Victoria modelinin polis ve diğer kolluk kuvvetleri kullanımı için özel olarak ürettiği modelidir. Araç Ford tasarımcılarının 90 larda çıkardığı "panter platformu" olarak bilinen tasarım anlayışını kullanmak ile birlikte, şirketin diğer alt firmaları olan Lincoln Town Car ve Mercury Grand Marquis ile aynı şase, motor ve yürüyen aksamı kullanmaktadır. Tasarımı 80 sonları ve 90 başlarına dayanan bu tip arabalar, 79 petrol krizi sonrası Avrupalı ve Japon otomobil firmalarının satış rekorları kırdığı ABD araç marketinde modellerini küçültmek zorunda kalan Amerikan üreticilerden sonra yineden popülerlik kazanan tam boy sedan (Full-size sedan) klasik Amerikan arabası konseptinin modern örnekleri olarak kabul edilir. Araç aynı zamanda birleşik (monokok) gövde yerine daha çok kamyonlarda ve arazi araçlarında görülen şase üzerine gövde (body-on-frame) inşa tekniği kullanmaktadır, buda çarpma ve darbelere karşı daha yüksek olan dayanımı ayrıca o zamana kadar Amerikan kolluk kuvvetleri yaygın olarak kullanılan Chevrolet Caprice'in üretiminin 1996 yılında durdurulması ile açılan ihtiyaç aracın Polis tarafından kısa bir süre zarfı içinde çok popüler bir taşıt hale gelmesini sağlamıştır. 1990-2000 li yıllar arası çekilen hemen hemen her aksiyon dizi ve filminde görülen araç popüler kültürde "ikonik" polis taşıtı olarak yerini almıştır ve Ford un yeni modelleri ile değiştirilmektedir. Aracın Police Interceptor modeli Ford üretimi 4.6 litrelik V8 benzinli motor kullanmaktadır. Standart modelden farklı olarak motor yoğun kullanımda motor ısısının sabit kalması için turbo şarjör ve yağ soğutma sistemi ile modifiye edilmiştir ve 250 beygir güç üretebilmektedir. Araçta aynı zamanda yine standart modelde olmayan ve daha çok performans araçlarında kullanılan disk fren ve güvenlik önlemi olarak ABS mevcuttur. 2000 yılı ve sonrası sivil modelde standart olarak sunulan ESP ise kolluk kuvvetleri tarafından ileri sürüşü engellediği gerekçesi ile istenmemiştir. Araç elektronik hız limitörü ile saatte azami 140 Mil (225 km) hız yapabilmektedir. 100 kilometre de yaklaşık 10-15 litre arası tüketimi olan ve 72 litrelik yakıt tanklı ile azami 600 kilometre kadar yol kat edebilen araç 5385 mm uzunluğa sahiptir, uzunluğu kıyaslayabilmek için Mercedes'in üst sınıfı olan S serisinin güncel kasasından 30 santim kadar daha uzundur. Aracı kolluk kuvvetleri arasında yaygın yapan etkenler genel olarak özetlemek gerekir ise darbelere dayanıklı gövdesi, güçlü motoru ile araç takiplerinde kısa sürede yüksek hızlara ulaşabilmesi, geniş iç hacmi, uzun kullanım ömrü ve basit ve Amerikan otomotiv endüstrisine göre ucuz olan bakımı örnek olarak gösterilebilir. Aracın kumaş malzeme kullanan ön yolcu ve sürücü koltuklarının arkasında standart modelden farklı olarak bıçak ve kesici alet darbelerine karşı metal paneller mevcuttur ve genellikle suçluların oturtulduğu üçlü arka koltuğu temizlenmesi kolay vinil malzemeden imal edilmiştir. Aracı elektronik kilit sistemi (immobilizer) sürücü kapısından arka kapı ve camların içten açılmasını engelleyecek ve dışarıdan kumandayla kapatma ile aracın bütün kapı ve camlarının içeriden açılmasını engelleyecek şekilde kon figüre edilmiştir. Araçta aynı zamanda, arama feneri, telsiz, siren ve lamba gibi ek güç tüketen sistemlerin desteklenmesi için bagaja konuşlu ek güç ünitesi ve dinamo vardır.

Aracın kolluk kuvvetleri kullanımı için üretilmiş resmi ve gizli olarak ayrılan temel iki varyantı mevcuttur. Resmi modeli yerel kolluk kuvvetleri için polis boyaması, işaret ve yazıları ve sabit siren ve polis farı ile teçhiz edilmiş iken gizli olarak adlandırılan modeli daha çok sivil detektif ve FBI ajanları gibi istihbarat unsurlarının kullanımı için dışarıdan sivil model ile tıpatıp benzemektedir ve beyaz, donanma mavisi ve siyah olarak üç temel renkte üretilmektedir. Bu model aynı zamanda kullanıcı isteğine bağlı olarak krom ızgara, ızgara içi çakar polis farı ve siren, krom cam ve tavan çıtaları ve standart olarak sunulan film kaplamalı camlara sahiptir. İki modelde kullanıcı isteğine bağlı olarak araç takip ve durdurmalarına kullanılan tampona monte metal çarpma barı (push bar), suçlu taşımalarında kullanılan ve sürücü mahallini arka koltukta ayıran fiberglas yada açık ızgara panel ve sürücü ile yolcu koltukları arasına yerleştirilen tüfek askısı ile de teçhiz edilebilmektedir. Her iki araç modeli de temelinde iki nesil halinde üretilmiştir. Sıfır bir Police Interceptor modelinin kolluk kuvvetlerine 2011 yılındaki maliyeti, aracın donanımına bağlı olarak 11,000 ile 13,000 Amerikan Doları arasında değişmektedir. Yıllar geçen kullanım sonrası polis ajansının emekli ettiği arabalar devlet tarafından açık arttırma usulü yada toplu halde sivil alıcılara satılabilmekte ve bu bile Amerika'da kendi alanında bir yatırım alanı açmaktadır. Bu tip ve genellikle 100,000 mili geçmiş ve polis ekipmanlarından arındırılmış Crown Victoria araçları , araç durumuna bağlı olarak 2,000 ile 4,000 Amerikan Doları arasında değerlerde bulunabilir. 1992-2011 yılları arası kolluk kuvvetleri için toplam 800,000 adet üzeri Crown Victoria modeli üretildiği tahmin edilmektedir. Halihazırda ABD, Kanada ve Suudi Arabistan kolluk kuvvetleri tarafından kullanılan Crown Victoria Interceptor dönemi aynı zamanda ABD hükumeti tarafından Yeltsin döneminde iyi niyet gösterisi olarak Rus polisine de belli bir sayıda hibe edilmiştir. Artık kullanım ömrünü dolduran Crown Victoria modelleri yine Ford tarafından 2014 Taurus ve SUV utility modeli üzerinden geliştirilen yeni Interceptor modelleri tarafından değiştirilmektedir. Yine 5 kapılı Dodge Charger modelleri de bu araçlar yerine tercih edilen yeni Interceptor modelleri arasındadır.

Aracın 1992-1998 yılları arasında üretilen ve birinci nesil olarak adlandırılan modelinde standart olarak ABS, sıcak/soğuk iklimlendirme, çelik jant, disk fren, AM/FM radyo, elektronik kilit sistemi, elektrikli cam ve aynalar, servo destekli gaz ve fren pedalları, hidrolik direksiyon, sürücü-yolcu ve perde olmak üzere 4 hava yastığı ve 4 ileri Amerikan tip direksiyondan kollu otomatik vitesi mevcuttur.

Ford Crown Victoria Interceptor 1. nesil resmi (Uncovered) modeli
Resim

Ford Crown Victoria Interceptor 1. nesil gizli (Covered) modeli
Resim


Aracın 1998-2011 yılları arasında üretilen ve ikinci nesil olarak adlandırılan modelinde ise, aracın burun, ızgara, stop lambaları ve farları makyajlanmış ve araca ilk nesilde sunulan özelliklere ek olarak direksiyondan hız kontrol sistemi (cruise-control) ve düğme ile ayarlanabilen elektrikli ısıtmalı sürücü ve yolcu koltukları ilave edilmiştir. Yine 2005 ve sonrası üretilen ikinci nesil modellerde, araca arkadan çarpmalarda sıkça görülen benzin deposu delinmesi ve yangınlarına karşı aracın kargo bölümüne otomatik yangın söndürme sistemi ilave edilmiş ve yol tutuşunu arttırmak için standart olarak 16" boyunda kullanılan jantlar 17" e yükseltilmiştir. Ayrıca 2008 ve sonrası modellerde aracın ön kapılarına seviye IIIA balistik korumalı panel eklenmiş, bu şekilde silahlı olaylara müdahalelerde polislerin araç kapısı arkasına siper alırken korunması sağlanmıştır.

Ford Crown Victoria Interceptor 2. nesil resmi (Uncovered) modeli
Resim

Ford Crown Victoria Interceptor 2. nesil gizli (Covered) modeli
Resim


Teknik Özellikler:

Uzunluk: 5,385 mm
Genişlik: 1,963 mm
Yükseklik: 1,443 mm
Ağırlık: 1,746 kg
Motor: Ford Modular Turbo, V8 4.6 Litre, 250 Beygir (Benzinli)
Azami Hız: 225 Km/Saat
Azami Kişi Sayısı: 5 (2+3)


ÖNEMLİ NOT: Yazının tamamı şahsım tarafımdan açık kaynaklar kullanılarak yazılmıştır, başka bir İnternet yada yayım ortamı üzerinde paylaşılmadan önce şahsımdan izin alınması gereklidir, görseller telif hakkı açık kaynaklardan sağlanmıştır.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 23:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1842
Yaş:
Emekliye ayrılanlarını artık koleksiyoncular kullanıyor.





Çok güzel alet...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 07:54 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2137
Yaş:
İkiz kardeşi Mercury Grand Marquis süslü kardeşleri Lincoln Town Car'dır. Basra körfezi bölgesinde çok kullandım tam bir "cruise car", gideceksin...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 08:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 08 Eki 2014, 09:11
Mesajlar: 365
Yaş:
Sanzimanlari basa beladir ama burda parcasi bol, $300 e kovaniyla alip takip devam edebiliyorsun

Onun disinda uzun sure hizmette kalmasi disinda efsane bir tarafi yok


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 11:20 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 10:04
Mesajlar: 4
Yaş: 28
amerikada limo driver olarak calistigim donemde, inanmasi cok guc biliyorum ama tam 550 bin milde olan bir town car kullaniyodum. tabi motoru defalarca elden gecmis ama bunca yola ragmen hala tas gibiydi. Son guzel amerikan arabalariydi bunlar


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 12:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 554
Yaş:
S.arabistanda bu araç hala polis arabası olarak kullanılıyor işin garip tarafı bire bir aynısı, üzerindeki 911 yazisi bile ayni.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 16:13 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2137
Yaş:
Alıntı:
Sanzimanlari basa beladir ama burda parcasi bol, $300 e kovaniyla alip takip devam edebiliyorsun
Onun disinda uzun sure hizmette kalmasi disinda efsane bir tarafi yok
Amerikancı kardeşler Gunay arkadaşın IP adresini bulalım :D :lol:
Tabi Caprice Classic,Buick Roadmaster değil. Ama polis yada kamu güvenlik aracı olarak ikoniktir.
Şimdi yerini Ford Mondeo/Fusion aldı.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 16:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5438
Yaş:
Alıntı:
Şimdi yerini Ford Mondeo/Fusion aldı.
Ford'un da Amerika'da yaptığı en iyi araba o da.
Ama yine bir acayiplikle Amerika'da sattığı arabayı Avrupa'da iki sene geç çıkardı.

Zaten başka türlü olsa maazallah kar falan ederdi...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 17:38 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6437
Yaş:
Fusuon/Mondelardan ziyade bu araçların yerini yazımda da bahsettiğim üzere iki temel araç, Ford Taurus Interceptor ve Utility Interceptor olarak adlandırılan Explorer SUV modeli aldı. Artık Amerikan polisinde de tek tip sedan polis aracı anlayışı biraz kalkmakta, yine sedan devriye modelleri dışında SUV modellerini de geniş iç hacmi yüzünden suçlu nakli ve olay yeri müdahelelerinde daha sık kullanıyorlar. Bazı birimlerde Chevrolet Suburban ve GMC Yukon gibi tam boy SUV modasına geçti...


Resim

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 18:30 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7207
Yaş:
Chargerlar'ın kullanımı da arttı özel paketler 2006'da çıktığından beri. Charger Pursuit AWD modeli, Explorer ile en çok satılan polis araçlarından biri. Özellikle Highway Patrol(eyalet polisi) birimleri çokça tercih ediyor.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 18:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5438
Yaş:
Crown galiba son "şasili" araçtı. Artık monokok araçlara geçtikten sonra, hangisini istersen kullan.

Hoş, galiba bu "interceptor", "chaser" vs dedikleri araçların ön ve arka "bulkhead"lerinde biraz daha güçlendirme var, lakin yine de şasililer gibi olması mümkün değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 20:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 08 Eki 2014, 09:11
Mesajlar: 365
Yaş:
Alıntı:
Amerikancı kardeşler Gunay arkadaşın IP adresini bulalım :D :lol:
Tabi Caprice Classic,Buick Roadmaster değil. Ama polis yada kamu güvenlik aracı olarak ikoniktir.
Şimdi yerini Ford Mondeo/Fusion aldı.
Abi ABD'de değilim :mrgreen:

Burada genelde (Toronto) CV'nin yerini Dodge Charger, Chevy Tahoe, Ford Explorer, Ford F150 ya da Taurus aldı. Eyaletten eyalete, hatta bölgeler arasında bile farklı filolar tercih ediliyor. Bunların ne kadar dayanıklı olduğunu zaman gösterecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 20:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 08 Eki 2014, 09:11
Mesajlar: 365
Yaş:
Alıntı:
Crown galiba son "şasili" araçtı. Artık monokok araçlara geçtikten sonra, hangisini istersen kullan.

Hoş, galiba bu "interceptor", "chaser" vs dedikleri araçların ön ve arka "bulkhead"lerinde biraz daha güçlendirme var, lakin yine de şasililer gibi olması mümkün değil.
Interceptor versiyonların genelde iç/dış dizaynı, ve süspansiyonu farklı. Şasede farklılık yok. Sadece "push bumper" denilen ek aparat takılıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 23:09 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1431
Yaş: 36
Bu araca çok saygı duyarım. Suudi Arabistan şartlarına en çok dayanabilen sedan araç buydu. Uzun yolda çok iyidir. Amerikan Fordları bence çok güzel araçlar. Bende 5 yaşında Ford Expedition vardı. İnanılmaz güzel bir araçtı. Türkiye' ye dönerken aracı sattım ve iki katı fiyatına Clio aldım :( :x :cry:

Artık araba sürmek bana eziyet geliyor.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 23:48 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2644
Yaş:
Efsane bir polis arabası varsa bence budur..
Resim

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 23:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5438
Yaş:
Alıntı:
Interceptor versiyonların genelde iç/dış dizaynı, ve süspansiyonu farklı. Şasede farklılık yok. Sadece "push bumper" denilen ek aparat takılıyor.
Şaside farklılık olamaz çünkü şasileri "yok".
Monokok araçlarda motoru ve tamponu taşıyan traversler, ya da kollar var. Bunlara da tamponlar bağlanıyor.

Bu "kollar" da zaten kazalarda çöksün ve enerjiyi emsin diye tasarlanıyorlar. Bunların hemen kola kutusu gibi yamulmamaları için bazı "kırılma" noktaları bu araçlarda güçlendiriliyor. O "push bumper" denilen şeyler o vesile ile olabilir. Aksi halde "push" ettiğinde o "bumper" içeri kaçabilir.

Yoksa, evet transmisyonu, freni, kapı zırhı, konjektörü vs'si farklı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2017, 18:36 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 30 Haz 2017, 21:23
Mesajlar: 38
Yaş:
Bu araba ilk, Prisoners filmini izlerken dikkatimi çekmişti. Arabada tam sabah akşam donut + kahve yapmalık hava var :lol:

Resim

_________________
"Houston, Tranquility Base here. The Eagle has landed." Neil Armstrong


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2017, 07:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 08 Eki 2014, 09:11
Mesajlar: 365
Yaş:
Alıntı:
Şaside farklılık olamaz çünkü şasileri "yok".
Monokok araçlarda motoru ve tamponu taşıyan traversler, ya da kollar var. Bunlara da tamponlar bağlanıyor.

Bu "kollar" da zaten kazalarda çöksün ve enerjiyi emsin diye tasarlanıyorlar. Bunların hemen kola kutusu gibi yamulmamaları için bazı "kırılma" noktaları bu araçlarda güçlendiriliyor. O "push bumper" denilen şeyler o vesile ile olabilir. Aksi halde "push" ettiğinde o "bumper" içeri kaçabilir.

Yoksa, evet transmisyonu, freni, kapı zırhı, konjektörü vs'si farklı.
Hocam CV gibi ortacagdan kalma aracta monokok sasi ne arar :lol: Internette cizimlerini buldum hatta. Konunun ilk mesajini dikkatli okursaniz CV'nin body-on-frame "sasisinin" oldugunu gorursunuz. Fabrikada montaj esnasinda sasinin uzerine kupa geciriliyor yani.

Resim

Su videoda da Crown Vic "sasisini" gorebilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=hpsuDRLjpGs

Bunun disinda "push bumper" lar hemen hemen tum polis araclarinda kullanilir. 2017 model Explorer polis aracinda da var yani. Takip sirasinda kafadan ondeki araca temas ederse radyatoru patlatmamasi ve yurur halde kalabilmesi esas amactir. Sasiyi desteklemekle alakasi yoktur zaten push bumper hasar gordugunde sasinin yamulma ihtimali cok yuksektir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2017, 17:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5438
Yaş:
:roll:

PISA hakikaten yanılmıyor. Gençlerimiz gerçekten okumakta, okuduğunu anlamakta zorluk çekiyor. :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2017, 19:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 08 Eki 2014, 09:11
Mesajlar: 365
Yaş:
Alıntı:
:roll:

PISA hakikaten yanılmıyor. Gençlerimiz gerçekten okumakta, okuduğunu anlamakta zorluk çekiyor. :)
Çok genç sayılmam halbuki, yaş 30'a iyicene yaklaştı. Artık genç kelimesini iltifat olarak algılamaya başladığımı itiraf etmeliyim.

Konu CV, önceki postumda da bahsettiğim araç (şaselerinin aynı olması hakkında) tamamen CV idi. CV'nin de şasisi olduğuna hemfikiriz. Siz başka araçtan bahsettiğimi sandınız herhalde "şaseleri yok" derken.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 20 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye