TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Ara 2017, 04:30

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 70 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 17:47 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Ben özellikle model 3 den sonra ülkemizde Tesla özelinde elektrikli araçların çok ama çok agresif bir büyüme kat edeceğine inanıyorum,

Zira oturduğum apartmanın işçi emeklisi 75 yaş üstü amcanın bile gelip bana sen anlarsın elektrikli araba varmiş prizden doluyormuş vs diyip merak edip öğrenmek istemesi hatta işine gelirse fiyatlarını sorması (beklediğinden pahalı çıktı yoksa almak fikri ile gelmiş) bence sektör adına ufak fikirler vermeye yetiyor,

Ulkemiz için en büyük handikapı garanti süresi sonunda; belki 10 sene sonra verim ve şarj kaybından ötürü pil değişim ücreti yaşandığında halen şuanda kullandığımız pil/batarya teknoloji ile devam ediyor olursak neredeyse bir araba parası ödememiz gerçeği, (gerçi yakıt tasarrufu/servis ve parça tasarrufu/ ve ileride otopilot 2.0 sonrası 5.nesile ülkemizde geçmiş olursak şayet aracın kendi kendine para kazanması) nedeni ile pil değişim vakti gelene kadar aracın kendi fiyatını zaten çıkartacağına inanıyorum.

Gelelim gelecekte dezavantaj olabilecek konulara;

Bu araçların kullandığı elektrik için ayrı bir vergi sistemi öngörüldüğü söylenip dillendiriliyor,
ayrıca ötv de ülkemizde elektrikli araçlar için %3 ama onunda kalkacağı söyleniyor öyle olursa tesla s basic 60 modeli bile teorik olarak 4silindirli araçların seviyesinde olduğundan çok çok yüksek dilimden vergiye gireceği kesin,
ayrıca ülkemiz ana vergi kaynaklarından olan akaryakıt tüketiminin ciddi oranda tüketiminin azalması direk olarak aradaki farkı elektrikli araçlara bindireceğide kesin gözüyle bakıyor sektörden tanıdıklar ama bu tübitak'ın modifiye ettiği elektrikli araç projesi ciddi olarak piyasaya çıkarsa ona ayrı özel bir statü getirilir mi merak ediyorum.


Emin olun kurlar bu seviyede gider ve model 3 den sonra vergilerde de bir değişiklik olmaz ise yan sanayimiz de yanında bir kaç senede oluşur, zaten bu sene tesla ulkemizde supercharger lardan 7 tane hizmete alarak resmi olarak giriyor, bir kaç showroom ve bir servise bakar geri kalanı, ben 2018 sonuna doğru model 3 ile birlikte bu yönde bir atılım bekliyorum.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 19:06 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Sayın @HDS nin de değindiği üzere, enterkonnekte sistem ve ülkemizde üretilen elektriğin durumu, bataryalara olan etkisi, 3 sene içinde bataryalarda oluşan kapasite kaybı, ev tipi 220 volt ile şarj, şarj istasyonlarında yapılan şarj, şarj süreleri ve ücretlendirmeleri bir Tesla kullanıcısı tarafından sade, anlaşılabilir bir dilde anlatılmış. İzlemenizi tavsiye ederim.

Kapasite kaybı



Ev tipi şarj, süresi ve ücretlendirilmesi



Süperşarj sistemi


_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 19:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 977
Yaş:
Ben Tesla'yı yenilikçi ve biraz deneysel bir firma olarak görüyorum. Elektrikli araba devrimi Japonlar ve Almanlar tam anlamıyla bu işe girince olacaktır diye düşünüyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 19:52 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:
sayın @Moon&star bu güzel bilgilendirmeleriniz için teşekkürler,
takip ettiğim tesla üzerine yayın yapan iki Türk kanalını da burada görmek güzel oldu,

Bu araçlar cidden tutacak gibi, inanıyorum,

Umarım bizim yetkililer de bir çok refah seviyesi yüksek ülkenin almış olduğu gibi sıfır emisyon kervanına katılırlar ve en azından 2030larda trafikte içten yanmalı motorların tamamının çekilmiş olduğunu görürüz.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 19:58 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:
Alıntı:
Ben Tesla'yı yenilikçi ve biraz deneysel bir firma olarak görüyorum. Elektrikli araba devrimi Japonlar ve Almanlar tam anlamıyla bu işe girince olacaktır diye düşünüyorum.

hocam teslanın ürünleri veya teknolojileri deneysel değil ki sadece yenilikçi, bence bu büyük alman japon amerikan firmaları çok ama çok geride kaldı, çinliler bile baya ilerledi bu konuda, ben teslanın önüne kimsenin geçebileceğini ileride zannetmiyorum, zaten bakarsanız marka değeri olarak tesla wv grubundan bile daha yüksekte, Musk ta çok güzel algı oluşturmayı biliyor, basında arkalarında, devrim zaten gerçekleşti hocam, bu model 3 ile birlikte patlamayı bekleyin siz, birde gigafactory 1 ve 2 devreye tam kapasite girip batarya fiyatları düşmeye başladığında emin olun iphone telefonda ne ise tesla da otomobilde o olacak.

Ben üst segment volvo audi mercedes wv hatta mazda subaru vb bütün piyasada bulunan araçları kullanma fırsatı yakalamiş biri olarak söylüyorum cidden aracı elekrikli yapmak yani mercedese pil koyup elektrik motoru takmakla olacak birşey değil bu başka bir aurası var teslanın. umarım bir gün deneme ve sahip olma sansınız olur. 8-)

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 20:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 977
Yaş:
Alıntı:
hocam teslanın ürünleri veya teknolojileri deneysel değil ki sadece yenilikçi, bence bu büyük alman japon amerikan firmaları çok ama çok geride kaldı, çinliler bile baya ilerledi bu konuda, ben teslanın önüne kimsenin geçebileceğini ileride zannetmiyorum, zaten bakarsanız marka değeri olarak tesla wv grubundan bile daha yüksekte, Musk ta çok güzel algı oluşturmayı biliyor, basında arkalarında, devrim zaten gerçekleşti hocam, bu model 3 ile birlikte patlamayı bekleyin siz, birde gigafactory 1 ve 2 devreye tam kapasite girip batarya fiyatları düşmeye başladığında emin olun iphone telefonda ne ise tesla da otomobilde o olacak.

Ben üst segment volvo audi mercedes wv hatta mazda subaru vb bütün piyasada bulunan araçları kullanma fırsatı yakalamiş biri olarak söylüyorum cidden aracı elekrikli yapmak yani mercedese pil koyup elektrik motoru takmakla olacak birşey değil bu başka bir aurası var teslanın. umarım bir gün deneme ve sahip olma sansınız olur. 8-)
Hocam kastım nasıl otomobil devrimi tek başına bir kişinin eseri değilse elektrikli otomobilde tek kişinin olmayacak. Tesla insanların aklına elektriği gayet makul bir alternatif olarak yerleştirdi bu çok büyük bir başarı ama tüm dünyaya yaymak sadece Tesla'yı aşacaktır. Buradaki ışığı gören diğer üreticilerin yapacağı yatırımlarla tam anlamıyla yaygınlaştıracak bu işi. Ben şahsen Elon Musk'u sevmediğimden olsa gerek diğer üreticilerde bu işe başlayıp tan anlamıyla yaygınlaşmadıkça elektrikli araba almam. Allah nasip ederde inşallah ileride elektrikli Land Cruiser'ım olur. :D :D


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017, 21:09 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 977
Yaş:
Toyota lityum-iyon yerine solid state battery ( bu terimin karşılığını bilmiyorum) kullanan elektrikli araçlar üretecekmiş.

http://www.greencarreports.com/news/111 ... ing-report

22 Temmuz 2017 tarihli bu habere göre de 2019 yılında Toyota 2019 yılında Çin pazarını hedef alan elektrikli araçlar üretecekmiş. Öncelik SUV modeller olacakmış.

http://asia.nikkei.com/Business/Compani ... na-in-2019


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2017, 23:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 555
Yaş: 39
2 hafta sonraya BMW İ8' i hafta sonu için test etmek için termin aldım, elektrikli araça merakımı gidermeye çalışacağım 8-)

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2017, 09:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:57
Mesajlar: 155
Yaş:
Pil teknolojilerinde bir devrim gerçekleşmediği sürece elektrikli otomobillerin beklenen başarıyı yakalayamayacağını düşünüyorum.

Geleceği ise hidrojen ve bor temelli enerji kaynaklarında görüyorum.

Yerli bir firmamız bor temelli bir teknoloji kullanarak hidrojeni oda sıcaklığında sıvı halde depolamayı başarmış durumdadır. Bu çok büyük bir gelişmedir, hem ülkemiz hem de dünya adına..

Edit: Konu ile alakalı link eklendi.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/ekon ... retti.html


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 14:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 262
Yaş:
Alıntı:
Pil teknolojilerinde bir devrim gerçekleşmediği sürece elektrikli otomobillerin beklenen başarıyı yakalayamayacağını düşünüyorum.

Geleceği ise hidrojen ve bor temelli enerji kaynaklarında görüyorum.

Yerli bir firmamız bor temelli bir teknoloji kullanarak hidrojeni oda sıcaklığında sıvı halde depolamayı başarmış durumdadır. Bu çok büyük bir gelişmedir, hem ülkemiz hem de dünya adına..

Edit: Konu ile alakalı link eklendi.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/ekon ... retti.html
Dünya ticaretine yön veren durumlardan birisi de ürünün yaygın ikmal ve servis ağının olmasıdır. Fosil yakıtlarla çalışan araçlara alternatif aranırken birden çok çözüm geliştirilmiş olsa da bu çözümlerden hangisinin genel kabul göreceğini, çözümün niteliği; maliyet etkinliği ve verimliliği kadar ihtiyaç duyduğu enerjiyi nasıl ve ne kadar rahat/yaygın şekilde karşıladığı da önemlidir.

Bor ürün olarak bizim için velinimet ve bol bulunan bir maden olabilir ama dünyanın geri kalanı için durumun o kadar da iç açıcı olmadığı ortadadır. Bu ürünün kullanılması ülkenin ekonomisine çok ciddi katkı sağlayacaktır ancak bor ve bor temelli yakıtların dünya genelinde ne kadar kabul göreceği hala bir soru işareti.

Şuan ki yaklaşıma göre en düşük maliyetin elektrikli araçlar ile sağlanacağı düşünülüyor. Bugün borda olsa, hidrojende olsa belli bir sıvı/katı/gaz formunda yakılacak yakıtın depolanması, teslim edilmesi ve halka arz edilmesi için gerekli lojistik alt yapının kurulması gerekiyor. elektrik enerjisinde ise, park alanlarına kurulacak hızlı şarj istasyonları daha ekonomik şekilde çözüme kavuşturuluyor. Araba firmalarının da hibrid araçlar ile elektrikli/benzinli karma motorlar ile insanları bu fikre alıştırdığı; ar-ge lerini de bu yönde yaptığı görülmektedir.

Peki boru, hidrojeni çöpe mi atacağız ? Hayır. Son tüketiciye yakıt olarak düşünmek yerine, çok daha genel ve sanayiyi de ilgilendiren elektrik enerjisinin sağlanmasında bor temelli yakıtları kullanabiliriz. Ülkemizde son zamanlarda ciddi doğal gaz kombine çevrimiçi santralleri kuruldu. Makul bir dönüşüm kiti ile bu santralleri, bor veya bor temelli yakıtlarla çalışıp elektrik üretecek hale getirirsek, hem elektrik için ithal edilen yakıtın ikamesini sağlar hemde ihracatta ucuz elektrik ile sanayiciyi desteklemiş olur. Ucuz elektrik ile tüketicinin elektrikli arabaya yönelmesi sağlanır, yerli babayiğitlerin de yerli elektrikli araç geliştirmelerine teşvik ve vesile oluruz


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 19:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Elon Musk'in Tesla ile basardigi en onemli sey sektoru "durtmek!" oldu.

Onyillardir pil teknolojilerinde yatirim yapilmiyordu - gercek anlamda bir caba yoktu cunku kafalarda "bu zaten mumkun degil, daha cok zaman var" seklinde bir onyargi vardi.

Tesla ile bu kirildi.

Su anda menzil acisindan. elimizdeki az gelismis teknoloji ile bile sorun yok. Menzil yeterli. Tek sorun hizli sarj edilememe durumu. Onu da asacaklar cunku ayni anda yuzlerce sirket kuruldu, arastirmalar fonlanmaya baslandi.

Dyson bu arastirmaci sirketlerden birini 90 Milyon USD vererek satin aldi diye biliyorum. Ardindan kendi elektrikli arabalarini uretecgini acikladi.

Bunun devami da gelecektir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 19:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1052
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Önümüzdeki 10 senede kapasitör-batarya olayı çok farklı yerlere gidecek, çok da güzel olacak. Elektrikli araç devrimi yakın.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 00:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 555
Yaş: 39
Alıntı:
Önümüzdeki 10 senede kapasitör-batarya olayı çok farklı yerlere gidecek, çok da güzel olacak. Elektrikli araç devrimi yakın.
Hocam Kapasitör daha nereye gidecek yada Pil- Akkü ?

Bardak bu malzemelerle doldu gibi dahasi nasil olsun yeni malzemelerle belki ...

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 06:17 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 561
Yaş:
Kapasiteden çok şarj hızı çok farklı olacak, örneğin 10 dakika şarj edip 200-300 km yol yapabileceğiz

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 09:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
It's not range anxiety - it's recharge anxiety!

Sarji, akuye zarar vermeden hizli yapar hale gelirsek elektrikli aracin bir sorunu kalmiyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 10:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:42
Mesajlar: 121
Yaş: 29
Tesla şu an 8 yıl pil garantisi veriyor. 10 yıl içerisindeki menzil hedefi 1500 km. Bununla birlikte eğer otomotiv ve petrol sektörü engel çıkarmaz ise bu süre daha da kısalabilir. Tesla yedek parça satmıyor, bakım için frenler, silecek suyu, kumanda pili filan yeterli oluyor. Paranın çoğunu yedek parça ve servisten kazanan sektör bu durumda çok zorda kalacak gibi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 12:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5504
Yaş:
Alıntı:
Sarji, akuye zarar vermeden hizli yapar hale gelirsek elektrikli aracin bir sorunu kalmiyor.
Onun da gelişmiş ülkelerin "grid"lerini bile zorlayan bir yük sorunu var. Biz zaten perişan durumdayız, ancak Amerikan yahut Avrupa şebekelerinin dahi elden geçmesi gerek bunun için.

Bir diğer olasılık bataryaların değişimi -bunu Musk göstermişti. Bir diğer olasılık da elektriğini kendi üreten şarj istasyonları. Musk buna benzer bir mimari için de yatırım yapıyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 13:21 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Alıntı:
Onun da gelişmiş ülkelerin "grid"lerini bile zorlayan bir yük sorunu var. Biz zaten perişan durumdayız, ancak Amerikan yahut Avrupa şebekelerinin dahi elden geçmesi gerek bunun için.

Bir diğer olasılık bataryaların değişimi -bunu Musk göstermişti. Bir diğer olasılık da elektriğini kendi üreten şarj istasyonları. Musk buna benzer bir mimari için de yatırım yapıyor.
Bu sorunun akaryakit istasyonlari gibi bir sistemle asilacagini dusunmusumdur hep.

Elektrik satmak isteyenler bir gaz turbin santrali kurarlar. Bu santralde uretilen elektrik arac sarj istasyonlarina ulastirilir.

Bu santral sebekeye baglanmaz.

Ama tabii kritik sozcuk "ulastirilir". Bu isi kablo ile degil de akaryakit tasiyan tanker gibi elektrik tasiyan buyuk araclar ile yapabilsek, iste o zaman sebekeye yuklenmek diye bir sikinti kalmaz.

Ikinci cozum ise halihazirda var olan akaryakit istasyonlarini kullanmak. Eger istenen elektrigi aninda akaryakitin mikroturbinlerde elektrige cevrilerek araclara basilabildigi bir sistem yapabilsek - ya da en azindan bir 50 araclik buffer batarya olsa - istasyonda var olan akaryakittan da surekli o depoya elektrigi bassak.

Sonucta binlerce aracin motorunun emisyonlari ile ugrasmak yerine tek bir akaryakit istasyonunun emisyonu ile ugrasmak daha kolay ve etkili olacaktir. Ya da tek bir santralin.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 15:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1314
Yaş:


Tokatladığı araçlar yenilir yutulur cinsten değil. Elektrikli araçlar çok hızlı gelişiyor. Avrupada içten yanmalı motorlar için çok radikal kararlar çıkıyor. Üreticiler artık son içten yanmalı motorlarını geliştiriyor hafiften.

Özellikleri çok güzel aracın. Yılların markalarıyla rekabet edebiliyor.



Otonom sürüş konusunda en tecrübeli ve agresif marka tesla . Epey kazadan kurtarmışlığı var.



Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 16:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5504
Yaş:
Alıntı:
Otonom sürüş konusunda en tecrübeli ve agresif marka tesla . Epey kazadan kurtarmışlığı var.
Bundan pek emin değilim. Otonom sürüş konusunda çok yetkin bir ekip kurdu, bilen insanları transfer etti, ama uzun süredir bu bölümü çalkalanıyor Tesla'nın. Galiba son senede ikinci kez grubun lideri değişti ve Tesla'nın otonom sürüş metodolojisini eleştiriyorlar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 00:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 555
Yaş: 39
Geçen senelerde otonom sürüş konusunda Magna' da baya büyük bir gurup Tesla için çalışırken görmüşdüm ;)

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 70 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye