TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 23 Eki 2017, 03:42

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5501 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1107 108 109 110 111 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2017, 20:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 773
Yaş: 45

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Birde beni bu İngilizler ile işbirliği mevzusu çok rahatsız ediyor. Yüzyıllardır, özellikle son yüzyılda Türklerin olsun, müslümanların olsun, hep başımıza çorap örmüş, aleyhimize her bir pisliğin, planın arkasındaki beyin çıkmış olan bir devletle bu kadar yakınlaşmak beni rahatsız ediyor. Türk'ler tarihte İngiliz'ler, Fransız'lar, Ruslar, Persler, Yunan'lar vb. hep savaştı, bunların hep topraklarımızda gözü oldu ama Almanlar ile hiç savaşımız olmadı. Bizi kendi çıkarlarına 1. Dünya savaşına soktular ama bizim saltanatın rızasıyla oldu o iş.

İngiliz ipiyle kuyuya inilmez atasözü, acı tecrübelerle söylenmiş bir gerçektir. Siyasetin doğası gereği beraber dansa kalkabiliriz ama her daim bu söz kulağımızda küpe olarak ayaklarımıza dikkat etmeli, dansın ilerleyen hamlelerini çok dikkatli hesaplamalıyız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2017, 15:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 30 Haz 2017, 21:23
Mesajlar: 32
Yaş:
Honeywell yada General Dynamics'den alamaz mıyız motoru?

_________________
"Houston, Tranquility Base here. The Eagle has landed." Neil Armstrong


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2017, 16:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 886
Konum: ANKARA
Yaş: 41
Almanların 1.Dünya Savaşı esnasında Kanal Seferi,Bakü,Rus donanmasının paylaşımı gibi konulardaki tavrı , doğrudan bir düşmanlığı yeğ tutturacak cinstendir. Ayrıca savaştık Almanlarla.Devletin ismi Almanya olmasa dahi.
Avusturya-Macaristan ile yaptığımız savaşlarda , Haçlı seferlerinde,Hunların akınlarında da sık sık Germenlerle mücadele ettik.Siyasi birliklerini geç sağlamaları yanıltmasın.

_________________
Büyük Millet Meclisi sizin yiğitlik çevrenizde korkusuzca bağımsızlık mücadelesine devam edebilmiştir. Bu nedenle Ankaralı hemşehrilerimin, bu vatanı kurtarma mücadelesinde ayrı bir şeref hissesi vardır.

GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2017, 05:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1947
Yaş:
Bolgedeki gelismelere bakarsk Turkiye'nin askeri acidan en guclu olmasi gereken donemdeyiz. K. Irak referandumu, Kerkuk'teki Turkmenlerin haklarinin savunulmasi, Suriye'de PYD ve Afrin'e olasi mudahale kapida bekliyor. Bir yandan bölücü terör örgüt mucadelesi var. Butun bunlara bakinca TSK'nin komando tugaylari ve zirhli birliklerinin hizla modernizasyonu gerekiyor. Tanklarimizin cogunu yetersiz kaldigi Firat Kalkani sirasinda goruldu ve M60T haricinde daha fazla zirh korumasi guclendirilmis tank ihtiyacimiz olacak. Keza 25mm ve yukarisi toplar ile donatilmis ACV'ler asimetrik savaslardaki degerini gosterdi. Daha fazlasiyan ve hatta artik tekerlekli 8x8 uzeri yuksek kalibre top sistemlerine ihtiyac var. Aselsan'in 35mm Korhan kulesi ve 8x8 ARMA birlikte fena bir fikir degil. Keza TOW veya KORNET kullanan slah tasiyici araclara ihtiyacimiz var. KMC CIRIT bu acidan bir alternatif olacak. M-60A3 ve Leo-2A4'lerin zirh guclendirilmesinin hizla yapilmasi lazim. Donup dolasip Altay projesindeki olasi gecikmeler ve bolgesel olaylardan sonra LEo-2NG projesinin seri modernizasyonunun yapilmamasinin hata oldugu bir kez daha ortaya cikiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2017, 14:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2056
Konum: Antalya
Yaş: 33
Altay'da benim anlamadığım bir şey var, Biz şimdi bu işi tek bir firmaya vermeyecekken BMC/Reinmetall'in bu konsorsiyumda olabilmesi için MTU motoru şart koşabiliriz.

Yok reinmetall o benim sorunum değil MTU'ya bir şey yapamam der ise konsorsiyum dışı bırakırız.

Olamaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2017, 14:55 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 12 Tem 2012, 14:16
Mesajlar: 267
Yaş: 32
Yazık oluyor projeye. Göz göre göre gecikiyor.

_________________
Hiçbir zaman emperyal niyetlerimiz olmadı. Ata binmeyi seviyoruz sadece...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2017, 15:22 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 14 Haz 2017, 19:13
Mesajlar: 6
Yaş:
Umarım bu tankın akıbeti Arjun'a benzemez...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2017, 16:46 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 182
Yaş:
Alıntı:
Altay'da benim anlamadığım bir şey var, Biz şimdi bu işi tek bir firmaya vermeyecekken BMC/Reinmetall'in bu konsorsiyumda olabilmesi için MTU motoru şart koşabiliriz.

Yok reinmetall o benim sorunum değil MTU'ya bir şey yapamam der ise konsorsiyum dışı bırakırız.

Olamaz mı?
Bence olamaz. Kendi düşünceme göre BMC'nin o ihaleyi alabilme ihtimali olmasının sebebi bile yandaş olması(umarım yanılıyorumdur). Yani SSM işi yokuşa sürebilecek isteklerde bulunamaz


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2017, 15:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 409
Yaş: 39
Aslında haber tüm Savunma Sanayi projelerini kapsıyor fakat burası daha güncel olduğu için buraya ekliyorum haberi!

TÜRKİYE GRİ LİSTEDE

NATO'nun Wassenaar Anlaşması'nın makineleri kapsadığını söyleyen Hakan Aydoğdu, bu anlaşmaya bağlı ülkelerin kara listedeki İran, Kuzey Kore, Libya, Suriye ve Irak gibi ülkelere makine satışının yasak olduğunu kaydetti. Aydoğdu, “Bir de beyaz ülkeler var. Avrupa ülkeleri. Biz gri listedeyiz. Dolayısıyla Türkiye'ye satılacak ürünler ihracat lisansına bağlı. Bu tür hassas makinelere ihtiyacımız var. Senin çok stratejik bir silah geliştirmeyeceğine, standart ürün üreteceğine ikna olursa sana lisans veriyor ve makineyi satın alabiliyorsun. Yıllar önce bir firma beyaz ülke olan Finlandiya'ya bir makine satıyor. O zaman Sovyetler Birliği var. Finlandiya üzerinden makine Estonya'ya geçiyor. Firmanın ihracatı 8 yıl yasaklandı. Sadece bir makine geçtiği için. Ve sonunda o firma iflas etti” dedi.


Haberin devamı:

http://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/am ... r-2023067/

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 09:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 23:36
Mesajlar: 622
Yaş:
Resim

Resim

Resim

Resim


En son ilker0101 tarafından 07 Eki 2017, 11:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 09:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5358
Yaş:
Özellikle Otosan'ın motor geliştirme tarafından çok insan aldılar. Bahsedilen 80 kişinin ağırlığı herhalde buralardandır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 10:15 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 18:45
Mesajlar: 472
Yaş:
Bu tank ölü doğdu resmen.100'lü 200'lü sayılarda hiç göremeyeceğiz diye korkuyorum.

_________________
''Türk Silahlı Kuvvetleri, bölücü terör örgütü tamamen yok edilinceye kadar bu haklı mücadelesine azim ve kararlılıkla devam edecektir. bu vesile ile aziz şehitlerimize bir kere daha huzurunuzda tanrıdan rahmet diler, aziz ruhları önünde saygı ile eğilir, ailelerine ve bütün Türk ulusuna başsağlığı dileriz."


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 10:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 409
Yaş: 39
Nasıl oluyormuşda öyle, savunma sanayinde Rheinmetall alman devletinden izin almadan kafasına buyruk teknoloji transferi yapıyormuş.
Hem Mühendis olmuş adamın başka bir Mühendisin eğitmeside nasıl oluyor anlamadım. Altay ı Otokar tasarladı, onlar eğitse anlarımda, e Motorda MTU'nun neyse burasını anlamadım.

Evet BMC motor ve taşıyıcı işinde devam edin, gerçi Katar ve Almanya'nın yanında Türkiyenin hissesi kaçdır gerçi Sancak'daTürk olsaydım üzülürüm demiş ?

Öteyandan canı sıkıldıkça Türkiyeye ambargo uygulayan bir ülkenin şirketine neden para kazandıracağız?

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 10:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 23:36
Mesajlar: 622
Yaş:
Bu tank olayında ne dolaplar dönüyor hiç bir şey anlamadım.Otokar'ın tankı üretime hazır hale gelmedi mi?Fuarda iki model ile çıktılar piyasaya ve fuardaki görevli teklif verildiğinde 2 yıl içinde üretime başlayacağız gibi bir şey söylemişti.Peki daha ne bekleniyor?
Bu tankın hakları Otokar'da var mı?Yani şuan fuarda tanıttığı iki modelini de istediği ülke ile anlaşma yapıp satışını gerçekleştirebilir mi?


En son ilker0101 tarafından 07 Eki 2017, 10:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 10:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1009
Yaş:
Resimler gözükmüyor dostum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 11:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 23:36
Mesajlar: 622
Yaş:
Alıntı:
Resimler gözükmüyor dostum.
Düzelttim,şimdi görünmesi lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2017, 13:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 24 Eki 2012, 07:51
Mesajlar: 1026
Yaş:
Alıntı:
Yazık oluyor projeye. Göz göre göre gecikiyor.
Cok Basit Yandasi Bekliyorlar Yandasa verseler bile 5-6 sene sureceyini
soyledi Koc

_________________
Ne Mutlu Turkum


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2017, 17:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 249
Yaş:
Olay o kadar uzatıldı ve kamuoyunda o kadar spekülasyona maruz bırakılacak halde kaldı ki yarın haberlerde ihalenin X ya da Y firmaya verilmesi hakkında haber bile çıksa; hangi parça ne kadar yerli, ambargo yedik yiyoruz bu iş yarım kalır, ihaleyi alan firma ne kadar ehil, ihaleyi alan firma birim başı maliyette fahiş fiyatlar mı uyguluyor diye daha nice tartışmalara malzeme çıkarır bu iş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2017, 22:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 773
Yaş: 45
Zaten yeterli propagandayı yaptı, görev tamam.

Vatandaş ALTAY seri üretimde haldır haldır üretiliyor, cephede onlar boy gösteriyor sanıyor... Leo2A4'üde, M-60T'yide ALTAY sanıyor, farkı anlamıyorlarki? :/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 22:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 765
Yaş: 18
Altay ana muharebe tankında kullanılmak üzere Türkiye’nin Ukrayna’dan getirmeyi görüştüğü motorlarda "yetkili firma" şoku yaşandı.
Ukrayna’nın tank motorlarını Türkiye’de üretme ve satışı için temsil yetkisini haiz tek firma olduğunu iddia eden “Delta Defence Savunma Ltd.” firması hakkında Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) harekete geçti. Türk ve Ukrayna liderlerinin Ankara’da Mart 2017’de gerçekleştirdiği görüşmeler neticesinde iki ülke motor konusunda işbirliği imkanlarını geliştirmeye karar vermişti. C4Defence’in bu görüşmeyi müteakiben UkrOboronProm CEO’su Roman Romanov ile gerçekleştirdiği görüşmede tank motoru konusundaki gelişmeler de ele alınmış, Türk kamuoyu gelişmelerden haberdar olmuştu. Bu yayının ardından C4Defence’e ulaşan Delta Defence Savunma Firması’nın sahibi Serdar Özyurt bu konuda tek yetkili firmanın kendileri olduğunu iddia ederek planladıkları çalışmaları anlattı. Özyurt’ın firma yetkisi hakkındaki yayınlarının ardından harekete geçen SSM, Ukrayna Büyükelçiliği'ne 5 Haziran tarihinde bir mektup gönderdi. SSM, söz konusu firmanın izinlerini sorguladı. Müsteşarlığın bu konudaki yazılı sorusuna 7 Temmuz 2017 tarihinde yazılı olarak yanıt veren Büyükelçilik, firmanın sunduğu 14 Mart 2017 tarihli Devlet Dış Ticaret Kuruluşu Spets Techno Export ait 31.2/91/2017-17 numaralı izin ve yetki yazısının gerçek olmadığını kaydetti. Büyükelçilik resmi yanıtında, “söz konusu tarihli yazışmanın içeriği farklıdır. Spets Techno Export kuruluşu söz konusu izni Delta Defence Savunma Firmasına vermemiştir” ifadesine yer verdi. Bu gelişme üzerine SSM, 15 Eylül 2017 tarihli 38539801,724.1.1-E.2017-O-28634 nolu yazışma ile Delta Defence Savunma hakkındaki bilginin Türk Savunma Sanayii firmaları ile paylaşılmasını istedi. Yazıda, “Ukrayna ile yürütülen savunma sanayii çalışmaları kapsamında Ukrayna devletine ait " Spets Techno Export" şirketi tarafından yetkilendirildiği belirtilen Delta Defence Ltd. şirketine yapılan yazışmalar sonucunda, böyle bir yetki verilmediği bilgisinin alındığı ilgi ile bildirilmiştir” denildi. Delta Defence Savunma firması söz konusu yetki mektubunda Zaslon ERA konusunda da yetkili olduğunu bildiriyordu. Dün, ROKETSAN söz konusu ERA için Ukrayna'da bir çerçeve anlaşması imzaladı.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/ukrayna ... oku/4952/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 23:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 409
Yaş: 39
Demek bu nedenle Fotoda gösterdikleri gibi M60 Tanklarina ERA Zirh uygulanamiyor :shock:

Yani o Fotodaki Reaktiv zirhlar sahtemiydi yad Ukrayna malimi ?

Peki Altaya zirh Ar-Ge si dogrumu, varmi ?

Onudami bu Ukrayna isi ile mi yapacagiz ?

Birsey anlamadim ben bu isden :roll:

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2017, 23:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5358
Yaş:
Ben ne anlayıp da neyi anlamadığını anlamadım Hocam...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 00:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 409
Yaş: 39
Alıntı:
Ben ne anlayıp da neyi anlamadığını anlamadım Hocam...
Roketsan neden ERA Zirhi aliyor, kendisi yapamiyormu ?
Yahu fotolar felan vardi M60 Tankina giydirilmis ERA Zirhi diye bu Roketsanin gellistirdigi Zirh degilmi , benmi yanlis anlamisim ?

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 18:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4467
Yaş:
Alıntı:
Roketsan neden ERA Zirhi aliyor, kendisi yapamiyormu ?
Yahu fotolar felan vardi M60 Tankina giydirilmis ERA Zirhi diye bu Roketsanin gellistirdigi Zirh degilmi , benmi yanlis anlamisim ?
Harzemşah üstat bu durumu açıkladı. Roketsan henüz seri üretim yatırımı yapmadığı için, bu geliştirilen zırhlar Ukrayna'da seri üretime geçirilecek ve bu üretilen zırhları bizim tanklara takacağız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 19:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 409
Yaş: 39
Valla sasirdim yani.

Tank in tasarimina baslarken bu yatirimlar neden planlanmadi, bu sadece proje olarak mi yapildi hani probaganda amacli demeden edemiyor insan.

Ilk sayfaya gitdim baktim diyorki Sn. Bayer 2012-2013 kullanima verecegiz diyor.... yahu Tank üretmek isteyen o gün Motorun AR-GE sine baslasaydi bugün coktan 300 Motordan fazla Motor üretilmisdi , O gün 130 mm Top AR-GE si yapilsaydi bugün Fabrikasiyla birlikde coktan ihracat a baslamisdi, o gün yazildigi gibi Roktesan Zirh AR-GE sine baslasaydi bu gün kendi Fabrikasinda üretimi tamamlamisdi ve yeni nesil zirh üzerinde calisiliyordu.

Yani kapida savas olmasa neyse, biz bu ise hic bulasmayan ülke olsaydik neyse neyse.
Isini geregi gibi yapan sadece Otokar ve Aselsan galiba .... Otokar' ada para vermek istemiyorlar bu nedenle bu Hukümet kalirsa BMC' ye verecegi icin Ihaleyi (Katar kasikla verdigi parayi Kepceyle istiyor ) seri üretime 5 sene sonra geceriz, gecebilirsek oda, cünki ihaleyi verdikden sonra tam hazirliklar yapilinca Alman Hukümeti Rehinmetall' i bu isden men edecek....

Türkiyeyi Savunmada bu kadar aciz birakmak gercekden :(

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 23:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4467
Yaş:
Alıntı:
Valla sasirdim yani.

Tank in tasarimina baslarken bu yatirimlar neden planlanmadi, bu sadece proje olarak mi yapildi hani probaganda amacli demeden edemiyor insan.

Ilk sayfaya gitdim baktim diyorki Sn. Bayer 2012-2013 kullanima verecegiz diyor.... yahu Tank üretmek isteyen o gün Motorun AR-GE sine baslasaydi bugün coktan 300 Motordan fazla Motor üretilmisdi , O gün 130 mm Top AR-GE si yapilsaydi bugün Fabrikasiyla birlikde coktan ihracat a baslamisdi, o gün yazildigi gibi Roktesan Zirh AR-GE sine baslasaydi bu gün kendi Fabrikasinda üretimi tamamlamisdi ve yeni nesil zirh üzerinde calisiliyordu.

Yani kapida savas olmasa neyse, biz bu ise hic bulasmayan ülke olsaydik neyse neyse.
Isini geregi gibi yapan sadece Otokar ve Aselsan galiba .... Otokar' ada para vermek istemiyorlar bu nedenle bu Hukümet kalirsa BMC' ye verecegi icin Ihaleyi (Katar kasikla verdigi parayi Kepceyle istiyor ) seri üretime 5 sene sonra geceriz, gecebilirsek oda, cünki ihaleyi verdikden sonra tam hazirliklar yapilinca Alman Hukümeti Rehinmetall' i bu isden men edecek....

Türkiyeyi Savunmada bu kadar aciz birakmak gercekden :(
yine Harzemşah üstattan alıntı yaparak, yahu bu zırhın kullanılacağı Altay tankı piyasada mı ki, zırh üretimde olsun. Altay üretim takvimine göre zırh takvimi de yapılacak. Fırat Kalkanın dan sonra acil ihtiyaç oluşunca Ukrayna devreye sokuluyor. Tabi ki geç ama en azından bir şeyler yapılacaksa buna da razıyız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 00:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 409
Yaş: 39
Harzemşah' dan alıntı yapmadan :D yahu elde 3000 Tank var, zaten Tank üretilmeden Tankın gerekli parçalarının tesislerini kurulması zaruridir.
Tank üretilsin üretilmesin bizim o tesislere ihtiyacımız yokmu ( eldeki yetersiz korumalı Tankları gözönünde bulundurarak)
170 M60 Tankının modernizasyonundanda belliki elimizdeki Tanklar çok yetersiz, doğu sınırlarımızı geçtim, Yunan Leopardlarıda öteki tarafda.

Hadi Altay için gözümüzü bu zafiyete yumduk felan filan, ama yan tesisler neden çalışmıyor, çok şey söylenirde susayım ama nereye kadar askerin tankın üzerine kaynakladığını gördük.

Tamam ben zaten hep muhalefetdeyim am olanlar mantık dışı. Burda mahale futbol takımınının trikolarını diktirmiyoruz.

Birde aklımda bir başka yanlış daha kalmış, İsrail tarafından yapılan modernizasyon sonucu Kayseride bu Reaktiv Zırh teknoloji transferi yapılmamışmıydı?

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 02:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Alıntı:
Harzemşah üstat bu durumu açıkladı. Roketsan henüz seri üretim yatırımı yapmadığı için, bu geliştirilen zırhlar Ukrayna'da seri üretime geçirilecek ve bu üretilen zırhları bizim tanklara takacağız.
Amerikan coorstek yan çizdiği için olmasın. Ya eksik söylüyor, ya bilerek çarpıtıyor. Barzani ile iş tutmak da stratejik akıldı kendisine göre. Boş adam boş işlerin adamı vesselam.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 18:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4467
Yaş:
Alıntı:
Amerikan coorstek yan çizdiği için olmasın. Ya eksik söylüyor, ya bilerek çarpıtıyor. Barzani ile iş tutmak da stratejik akıldı kendisine göre. Boş adam boş işlerin adamı vesselam.
Yani birşey yazayım diyorum. Harcadığım vakte yazık...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 10:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 23:36
Mesajlar: 622
Yaş:
https://www.cnnturk.com/ekonomi/altay-t ... ign=buffer



Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM), daha önce TÜMOSAN ile yürütülen ancak sonuçsuz kalan Altay tankına yönelik Güç Grubu Geli̇şti̇ri̇lmesi̇ Projesi̇'ne ilişkin yeni ihaleye çıktı.

SSM, bir süredir üzerinde çalışılan Güç Grubu Geli̇şti̇ri̇lmesi̇ Projesi̇ ihalesinin ilanını yayımladı. Buna göre, ihale kapsamında, Altay tankının güç grubu ihtiyacının yerli ve milli imkanlarla karşılanması için Türk sanayisinin mevcut imkan ve kabiliyetlerinin azami derecede kullanılması hedefleniyor.

Ortaya çıkacak ürünle Altay tankının güç grubu konusunda yurt dışı bağımlılığını ortadan kaldırmak ve ihraç lisansına tabi olmayan güç grubunu geliştirmek amaçlanıyor.

Proje için daha önce TÜMOSAN ile 190 milyon avro bedelle sözleşme imzalanmıştı. Toplam 54 ay sürmesi planlanan proje kapsamında, "yurt içi mevcut imkan ve kabiliyetlerin azami derecede kullanılması ve ihtiyaç duyulması halinde yurt dışından teknik destek alınması suretiyle öncelikli olarak Altay tankında kullanılması planlanan güç grubunun tüm hakları Türkiye'ye ait olacak şekilde özgün olarak tasarlanması, geliştirilmesi, prototip üretimi, test ve kalifikasyonu" hedefleniyordu.

Avusturyalı AVL firmasından teknik destek almak için anlaşan TÜMOSAN, şirketin taahhütlerini yerine getirmemesi nedeniyle Teknik Destek Sağlayıcı Sözleşmesi'ni sonlandırmıştı. TÜMOSAN'ın bu konudaki arayışlarının sonuçsuz kalması üzerine SSM ile imzaladığı sözleşme cezasız olarak karşılıklı feshedilmişti.

TÜMOSAN yetkilileri, konuya ilişkin daha önce yaptığı açıklamada, yeni ihalede de "en güçlü aday" olacaklarını söylemişti. Yetkililer, yeni ihalenin şartları belli olmasa da "Önceki ihaleden yola çıkarak 5,5 yılda gerekli şartları kendi kaynaklarımızla sağlayabileceğimizi düşünüyoruz." değerlendirmesinde bulunmuştu.

Savunma sanayisinde motor geliştirme konusunda en sıcak gelişme ise 13 Ekim'de yaşandı.

Savunma Sanayii Müsteşarlığı ile BMC arasında Yeni Nesil Hafif Zırhlı Araç Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi sözleşmesi imzalandı. Sözleşmeyle BMC'ye yeni nesil hafif zırhlı araçların paletli konfigürasyonunun güç grubu ihtiyacının yerli imkanlarla karşılanması görevi verildi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 10:16 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Aslinda ben de girsem bu motor gelistirme ihalesine...ne de olsa Ingilizcem var, yabanci sirketlerle gorusup," simdi bize soyle bir motoru gelistirsneiz bu kaca patlar" seklinde bir pazarlik yapacagim.

Kendime de bir post it ile not alacagim - "transmisyonu da sormayi unutma!".


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 10:56 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1402
Yaş:
Arjun-III e hoşgeldiniz.

Daha 10 sene bu tank ihalesi devam eder üretimde dahil 20 sene sonra torunlarımız görür sanırım.

2012 de ortaya çıkmıştı hafızam yanıltmıyorsa 5 sene oldu daha üretim hattı açılamadı bile ne kadar ilginç bir durum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 11:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 138
Yaş:
Alıntı:
Arjun-III e hoşgeldiniz.

Daha 10 sene bu tank ihalesi devam eder üretimde dahil 20 sene sonra torunlarımız görür sanırım.

2012 de ortaya çıkmıştı hafızam yanıltmıyorsa 5 sene oldu daha üretim hattı açılamadı bile ne kadar ilginç bir durum.
Süpriz değil arkadaşım. Boşuna yırtınmıyoruz, M-60a1/a3 lerin tamamını sabra modernizasyonuna sokmalı diye. Mümkünse leo 2 lerde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 11:38 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1402
Yaş:
O da gereksiz elinde yeni jenerasyon tank var iken eskileri modernize etmenin manasıda mantığıda yok.

Olay burda başka bürokrasiye dem vuruyorum.Modernizasyon işleride öyle hemen yapılmıyor o gördüğün tankların en az 5-10 sene önce kapsamlı modernizasyondan geçip şu an sahada olması gerekirdi.

Leo2 NG ye bile burun kıvıran KKK oturup eski tanklarımı modernize ettiricek.

Hayal dünyasında gezinmenin mantığı yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 12:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 138
Yaş:
Alıntı:
O da gereksiz elinde yeni jenerasyon tank var iken eskileri modernize etmenin manasıda mantığıda yok.

Olay burda başka bürokrasiye dem vuruyorum.Modernizasyon işleride öyle hemen yapılmıyor o gördüğün tankların en az 5-10 sene önce kapsamlı modernizasyondan geçip şu an sahada olması gerekirdi.

Leo2 NG ye bile burun kıvıran KKK oturup eski tanklarımı modernize ettiricek.

Hayal dünyasında gezinmenin mantığı yok.
Altay ın gelmesi zaman alır, hatta belli bir kuvvete ulaşması taburların oluşmasına girersek şafak karanlık. :)
Gerçekten, Leo 2 ler, ve M60 lara abanmak lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 13:10 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4990
Yaş:
Yahu şu sabra yani "T" olayını geçin artık sayın yazarlar. O olay tarih oldu yandı bitti kül oldu gitti. Ajda Pekkan dan 18 lük afet olurmu artık.

Geçen sene yazdık. TSK da adım adım dediğimizi yapıyor çünkü aklın yolu BİR.

Masraf tutmayacak şekilde M-60 lara ERA giydiriyorlar. Ki Ukrayna iyi bir fiyat vermiştir bence. Zaten devamıda gelmeyeceği için acil ithalatında yada lisans altında üretiminde maliyet etkin yaklaşım. Tebrik ediyorum kararı.

Belki üzerine kafes atacaklar ki bayağı kolay bir şey inşallah da yaparlar. ATGM kabiliyetide yükselicek. Bal dök yala daha ne olsun.

G.Kore dende çukur imalı mühimmat alınmış 105mm ler için. Yani yapılabilecek en iyi yekün tutmayan işler bunlar.

Asıl kaynağınıda ALTAY'a yoğunlaştırırlar.

OTOKAR teklif erdiğine göre alet üretilebilir aşamada. Bekleme sebebi muhtemelen Karasu BMC tesislerinin yetişmesini bekliyorlar. Paracıklar uzağa gitmesin yani.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 16:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 381
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Alıntı:
O da gereksiz elinde yeni jenerasyon tank var iken eskileri modernize etmenin manasıda mantığıda yok.

Olay burda başka bürokrasiye dem vuruyorum.Modernizasyon işleride öyle hemen yapılmıyor o gördüğün tankların en az 5-10 sene önce kapsamlı modernizasyondan geçip şu an sahada olması gerekirdi.

Leo2 NG ye bile burun kıvıran KKK oturup eski tanklarımı modernize ettiricek.

Hayal dünyasında gezinmenin mantığı yok.
Bence de sayın KURT son noktayı koymuş...Doğru söze ne denir.

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 17:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1568
Yaş:
Alıntı:
https://www.cnnturk.com/ekonomi/altay-t ... ign=buffer



Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM), daha önce TÜMOSAN ile yürütülen ancak sonuçsuz kalan Altay tankına yönelik Güç Grubu Geli̇şti̇ri̇lmesi̇ Projesi̇'ne ilişkin yeni ihaleye çıktı.
TÇD bedeli 100 bin TL! :shock:

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... 6_GGG.aspx

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 18:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 249
Yaş:
"Kendine güvenen şöyle gelsin
Bıraksın inadı dile gelsin
Sözünden dönen namert çıksın
Bizde böyle bundan sonra"

Sıla'nın ...'dan sonra şarkısının alıntıladığım nakarat kısmını hatırlattı TÇD 100 bin TL olması :) Belki hevesli gençliğin değil de bu işin altından gerçekten kalkabileceklerin TÇD'deki isterlerden haberdar olması amaçlanıyordur ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 19:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4990
Yaş:
Sen işi yarım yamalak bırakan eşin dostun TÜMOSAN'ı için bütün teminatlarını faizleri ile iade et, TÇD ye 100.000 yasla.

Kabile devleti değilmişiz. Haa evet aynen öyle.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 20:15 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 765
Yaş: 18
Bizim Altay'ın kuzeni K-2 Black Panther'in ikinci parti üretimi de transmisyon sorunu sebebiyle 3 yıl ertelemiş.

"Kore Cumhuriyeti Savunma Tedariki Programı İdaresi (Defence Acquisition Program Administration/DAPA), 13 Ekim'de, Hyundai Rotem K2 Black Panther ana muharebe tankları (AMT) üretiminin 100 araçlık ikinci partisinde üç yıllık bir gecikme yaşanacağını açıkladı. Hyundai Rotem, Kore Cumhuriyeti Silahlı Kuvvetleri (RoKA) ile K2 MBT tedarikini kapsayan 820 milyon Dolar'lık sözleşmeyi Aralık 2014'te imzalamıştı. Ülkenin, M47 Patton tankları ve K1 AMT'lerinin yerine geçmek üzere 600'den fazla K2 MBT siparişi vermesi bekleniyor.

Gecikmenin, yerli olarak geliştirilen transmisyon sistemi ile ilgili güvenilirlik ve dayanıklılık sorunlarından kaynaklandığı bildirildi. DAPA, ilave 100 adet K2'nin seri üretiminin 2020'ye kadar tamamlanmasının beklendiğini açıkladı.

İlk parti K2 AMT'ler, Alman MTU 883 dizel motor ve Renk transmisyon sistemiyle donatılmışken, ikinci partinin transmisyon sistemlerini S&T Dynamics firması geliştirdi. Tanklar, yine birinci partiden farklı olarak, 1,500 hp'lik bir Doosan DST motoruna sahip."
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/kore-uc ... cek/4992/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 09:19 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 12 Ağu 2012, 12:27
Mesajlar: 4
Yaş:
Bu haber korkuttu beni.
Bu kadar otomotiv deneyimine sahip bir ülke bunu yaşıyorsa bizim ileri safhada neler yaşayabileceğimizi düşünemiyorum.
Garanti olması maksadıyla LeoA4 & M60 için upgrade firsatlarına bakılmalı acilen...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 12:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Bu asamada tamamen devrimci bir guc kaynagina gecis yapmak gerekir.

Motor ve transmiyon konusunu cozmenin tek bir yolu var : elektrik.

Dayanikli bir elektrik motoru olursa zaten bir motor kontrol unitesi ile transmiyon sorunu da cozulmus oluyor.

Sonraki ihtiyac nedir? O elektrigi nasil uretecegiz?

Elektrigi de yine akaryakit kullanan mikro turbinler - bir tur generator ile uretecegiz.

Gercekci olmak gerekirse MTU - Renk disinda alternatif yok ve onlar da guvenilir degil. Bu elektrikli tahrik sistemini gelistirelim; o zamana kadar modernizasyonlarla idare ederiz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 13:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5358
Yaş:
Alıntı:
Gercekci olmak gerekirse MTU - Renk disinda alternatif yok ve onlar da guvenilir degil. Bu elektrikli tahrik sistemini gelistirelim; o zamana kadar modernizasyonlarla idare ederiz.
Anılan iş biraz daha karmaşık.

Elektrikli sistemler sözkonusu iken bir şekilde bir de enerji depolama sistemi konuşmak gerekiyor. Zira gerek bataryalı sistemlerdeki bataryadan akım çekebilme limitleri, gerekse de hibrit sistemlerdeki kapasite sorunu sebebi ile bir ara enerji biriktirme ve çoğaltma elemanı da gerekiyor. Genelde elektrikli araçlarda süperkapasitörler kullanılıyor bu iş için ve aracın patlamalı güç istekleri buradan karşılanıyor.

Tank dediğimiz şey ise epey patlamalı güç isteyen bir araç. Dolayısı ile aslında zor isterleri var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 13:38 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Alıntı:
Anılan iş biraz daha karmaşık.

Elektrikli sistemler sözkonusu iken bir şekilde bir de enerji depolama sistemi konuşmak gerekiyor. Zira gerek bataryalı sistemlerdeki bataryadan akım çekebilme limitleri, gerekse de hibrit sistemlerdeki kapasite sorunu sebebi ile bir ara enerji biriktirme ve çoğaltma elemanı da gerekiyor. Genelde elektrikli araçlarda süperkapasitörler kullanılıyor bu iş için ve aracın patlamalı güç istekleri buradan karşılanıyor.

Tank dediğimiz şey ise epey patlamalı güç isteyen bir araç. Dolayısı ile aslında zor isterleri var.
Dogru, bir tampon olarak gorev yapacak ve gerektiginde kisa surede yuksek akim verebilecek bir kapasitor.

Bir sekilde buradan baslayalim da ileride tum zirhli araclarin ihtiyaclari karsilansin.

Motor ve sanziman gelistirmeye baslayamadik ve bu gidisle baslayamayacagiz da. Elinde hazir olanlar bile bin turlu sikinti yasiyor.

Hani 4G'yi gecip dogrudan 5G'ye gecelim demek gibi oldu biraz ama :) bugun baslasak 10 yil sonra elimizde kullanilacak bir seyler olur belki. Gidip umut vaadeden 5 tane start-up'a devlet olarak destek versek....yurt disinda bulalim bunlari, olmaz mi? Dyson gitti araba yapmak icin ve kendi cihazlarinda kullanmak icin pil ihtiyacini bir start-up'i satin alarak asti.

Icten yanmali motorlar kolay gibi gorunen ama tasarlamasi aslinda cok cok zor nesneler. Ince ayar gerektiren yuzlerce hareketli parca v.s.

Elektrik candir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 13:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5358
Yaş:
Aselsan'ın TRAction'cularının elektrikli otobüsle vs ilgileniyor olmalarının, beri yanda Korhan konseptini falan çıkarmasının sebebleri de az çok bu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 14:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 819
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Tamam, elektrikli tahrik sistemleri üzerine çalışalım.

Amma ve lakin, bana kalırsa en gerçekçi çözüm ağır tank'a gerek duymayan bir ordu yapılanmasına geçmek olur. Fazla ağır olmayan zırhlılar için, güç paketini hem temin etmesi, hem de sıfırdan geliştirmesi daha kolay.

Bu teklifi "topsuz tank olmaz mı?" diye sorarak aslında daha önce de yapmıştım. Uygun başlıklarla donatılmışlarsa, bence kısa menzilli güdümlü/güdümsüz füzeler pekala topun yerine de geçer. Topun namlusundan füze atılıyorsa bu da olur bence. Hem de ateş gücü ve korumasından ödün vermeksizin ağırlığı 40 ton civarına iner.

Top illa gerekiyorsa T155 Fırtına'lar işi yüklenirler. MTU-Renk ikilisine de gerek kalmaz.

Eski köye yeni adet getiriyoruz ama icatlar da ihtiyaçlardan doğar. İki konuda geliştirme gerekiyor: a) kısa menzilli füzeleri top mermisi gibi beslemeli atabilen zırhlı bir otomatik kule, b) füzeler için yeni tip harp başlıkları. Bunları tasarlamak sıfırdan güç paketi tasarlamaya kıyasla çok daha kolay bizim için.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 15:52 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Elektrikli tahrik paketini sadece AMT icin dusunmeyelim derim.

Gelecekteki tum tahrik ihtiyaclari icin moduler bir yapi olmali bu.

Ayni motor kontrol unitesini farkli yazilimlarla her yerde kullanacagiz. Ha keza ayni kapasitoru belki plug and play buyutup kucultecegiz.

Ileride deniz platformlari da faydalanacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 17:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 773
Yaş: 45
Bence mantıklı. Aselsan&Vestel ortaklığı ile yeni çağın güç grubu gelişimine baş koyulabilir. Şu an içinde, G.Kore veya Ukrayna ile birlikte hareket etmek en mantıklısı olacaktır. Ortak faydada buluşabiliriz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 18:42 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2013, 16:11
Mesajlar: 647
Yaş:
Ben bunu daha önceki sayfalarda da sormuştum ancak tatmin edici bir cevap alamadım doğrusu. Şimdi tam yeri ve zamanı diye düşünüyorum. Şimdi efendim biz bundan 10-20 sene sonra elektrik tahrikli tanklar zırhlı araçlar yaptık diyelim. Araçlar yürüyor eyvallah da, bu zırhlılar düşman topraklarının bilmem kaç km derinliğine kadar girdi operasyonlar icra etti, bunun elektriğini tekrar nasıl dolduracağız, yani lojistiği nasıl olacak? Bugün tanklar için varil varil yakıtı kamyonlara yükleyip cephe bölgesinde yakıt ikmali yapabiliyoruz ancak Fırat Kalkanı'nı 20 yıl sonra yapacak olsaydık, tanklarımız enerjilerini-yakıtlarını herhangi bir elektrikli dolum istasyonu olmayan El-Bab önlerinde nasıl karşılayacaklardı?

_________________
Resim

"Ben askerliğin her şeyinden çok sanatkarlığını severim." M.Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 19:19 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 521
Yaş:
İsviçre şirketi neyi peşinde bir okumayı tavsiye edelim.
Alıntı:
This dumper truck is the world’s largest electric vehicle with a massive 700 kWh battery pack

The advent of electric transportation in sectors like trucks and buses has led to insane amounts of energy storage going into some vehicles, but now we have a new record.

A partnership between two Swiss companies converted a Komatsu dumper truck with a giant 700 kWh battery pack. This single conversion alone has an impressive impact in term of fuel savings and emission reduction.

A typical dumper truck consumes between 50,000 and 100,000 liters of diesel per year, depending on its application, and it can emit between ~131 and 262 tonnes of CO2.

Despite the amount of energy required to move this 110-ton beast, it turns out that it can be done with an electric powertrain.

Lithium Storage GmbH and Kuhn Schweiz AG disassembled the Komatsu 605-7 and replaced the diesel engine with a synchronous electric motor capable of 590kW (800hp) of continuous power and up to 9,500 Nm torque.

They originally planned to fit a massive 600 kWh lithium-ion battery pack to power the electric motor, but they actually managed to fit 700 kWh of energy capacity on the chassis of the vehicle by using 1,440 prismatic NMC cells for a total battery pack weight of 4.5 tons.The only other EVs coming close to its energy capacity are some electric buses, like BYD’s 60-ft all-electric bus with a 547 kWh battery pack.

What is interesting about electrifying dumper trucks is that they are often used to carry ore up and down mines. While diesel trucks burn fuel even on their way down a mine, there’s a great opportunity for electric vehicles to actually gain energy on their way down thanks to regenerative braking.

The prototype that they are now completing will be used in a quarry operated by Ciments Vigier SA on the slopes of the Chasseral in Switzerland.

The Swiss Federal Laboratories for Materials Science and Technology (EMPA) expects that the truck will be able to recuperate 40 kWh of its way down the quarry – something the truck does 20 times a day for a total of 800 kWh of energy capacity through regenerative braking.

Since they are only converting one vehicle as a prototype, it’s costing Ciments Vigier SA over $1 million to retrofit the truck, but if the trial is successful, they plan to convert up to eight vehicles at the site and Kuhn Schweiz AG, which distributes Komatsu trucks in Europe, could start offering the conversion package to its customers.

The vehicle, now dubbed the e-Dumper, is expected to be ready to start operations this autumn.

With projects like these and others, like the two massive ferries being converted with battery packs in Sweden, it’s clear that electrification of transport is starting to seriously move into larger modes of transportation and heavy-duty machinery.

Link: https://electrek.co/2017/09/17/electric ... tery-pack/


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5501 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1107 108 109 110 111 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Türkkanı ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye