TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Ara 2017, 10:14

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 13:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1314
Yaş:
Dostlar yakın zaman önce THY'nin 40 adet ile talip olduğu Boeing 787 uçakları hakkında çok ilginç ve açıkçası korkutucu bir belgesel mevcut. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda. Acaba sipariş komisyonu bu durumun farkında mıdır?. Belgeselde bir müşterinin üretim yeri nedeniyle uçakları kabul etmediği söyleniyor. Acaba bizim uçaklar nerede üretilecek?.



Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 13:56 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 597
Yaş:
Konu ilgili alana taşındı.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 02:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 560
Yaş:
Üşenmedim izledim, eğer iddialar doğruysa durum çok vahim. Bırakın THY nin almasını bu uçakların hala göklerde olması bile çok riskli olur bu durumda.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 07:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1314
Yaş:
Alıntı:
Üşenmedim izledim, eğer iddialar doğruysa durum çok vahim. Bırakın THY nin almasını bu uçakların hala göklerde olması bile çok riskli olur bu durumda.
Ben de şok oldum izlediğim andan itibaren. İddiaları da desteklemişler , çok havada da kalmamış yani :) . Umarım bizimkiler farkındadır bu olayların. Yarın bir gün 787 düşerse gerçekten şaşırmayacağım. İşin kötüsü yapısal sorunlar hemen ortaya çıkmıyor. Yıllar içinde yorulan parçalar sorun oluşturabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 15:29 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 22:18
Mesajlar: 223
Yaş: 24
Bana çok mantıksız geldi. Yani video akü problemleri ile başlayıp başka boyutlara geçiyor. Üstelik yüzlerce aktif uçak olmasına rağmen 9 gün arayla aynı problem yaşandıktan ve uçuş yasağından sonra problem düzeltilmiş olacak ki videoda bundan bahsetmiyor. Yani bu tür problemler olabilir sonuç olarak tamamen yeni bir tasarım, teknoloji geliştirerek üretiyorsun illa ki çok düşük olsa da minör hatalar olabilir(bana göre minör).

2014 yılında toplamda 210 uçak teslim edilmiş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 18:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
787'lerdeki pil meselesi başka bir pil tipine vs geçerek çözülmedi. Tam olarak da çözülmedi.

Aslında Elon Musk'ın otomobillerinde vs de kullanılan Li pillerin soğutulması, sıcaklıklarının izlenmesi, bataryanın sağlığının izlenmesi ve çok hızlı sarj deşaj ve en önemlisi sonuna kadar sarj ve deşarjdan korunması gerekiyor. Aselsan'ın falan da TRAction videolarını izlerseniz Aselsan elektrikli araç altyapısında bataryayı idare eden ve tüm bu parametreleri kontrol eden ayrı bir birim olduğunu görürsünüz.

787'lerde o şarj-deşarj meselesi bu yangınlara sebep oldu. Onu daha iyi izliyorlar. Üzerine yine de tutuşur ise uçağı etkilememesi için ilave izolasyon falan yaptılar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 21:49 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 170
Yaş:
Alıntı:
Üşenmedim izledim, eğer iddialar doğruysa durum çok vahim. Bırakın THY nin almasını bu uçakların hala göklerde olması bile çok riskli olur bu durumda.
787 1300'e yakın sipariş almış, teslim edilen yaklaşık 600 adet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2017, 00:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 822
Yaş: 45
Alıntı:
787'lerdeki pil meselesi başka bir pil tipine vs geçerek çözülmedi. Tam olarak da çözülmedi.

Aslında Elon Musk'ın otomobillerinde vs de kullanılan Li pillerin soğutulması, sıcaklıklarının izlenmesi, bataryanın sağlığının izlenmesi ve çok hızlı sarj deşaj ve en önemlisi sonuna kadar sarj ve deşarjdan korunması gerekiyor. Aselsan'ın falan da TRAction videolarını izlerseniz Aselsan elektrikli araç altyapısında bataryayı idare eden ve tüm bu parametreleri kontrol eden ayrı bir birim olduğunu görürsünüz.

787'lerde o şarj-deşarj meselesi bu yangınlara sebep oldu. Onu daha iyi izliyorlar. Üzerine yine de tutuşur ise uçağı etkilememesi için ilave izolasyon falan yaptılar.
Benim bildiğim, klasik Ni-Cd pile döndüler. Araştırmak lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2017, 06:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Li-Ion devam.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2017, 07:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1314
Yaş:
Sadece pil değil üretim aşamasında da ciddi soru işaretleri oluştu bende. Üretim kusurları olduğu belirtilen parçaları takvime uymak için sorumluluk üstlenip kullanıma devam etmek. Veya eğitim konusunda soru işaretleri olan kişilerin uçağın montajında çalışması. Direk kendi müffettişleri bile biz son ürünü görüyoruz aslında üretimde de bulunmamız gerekir dediği gizli kamerada görülüyor. Yerine uymayan parçayı vura vura monte etmek sanırım uçak montajında olmaması gereken bir yöntem. Pil konusunda geri adım atmadan devam ediyor olmaları da bence ticari bir durum gibi geliyor. Uçak kazası raporunda ufak problemlerin bile seneler sonra nasıl facialara neden olabildiğini görüyoruz. Bir gün 787 yapısal bir nedenle düşerse şaşkınlık yaratır mı ?. Bilemiyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2017, 12:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1420
Yaş:
Uluslarası Havacılık otoriteleri bizdeki aaa çorba paran bitmiş al bunu cebine şekilde çalışmaz.

Bu uçakların yer-hava testleri dahil 10.000'lerce saat (sıfırlar öylesine değil gerçek) uçuş ve güvenlik testlerine girerler.Oluşturulan her parça dayanım testlerinde uluslarası sivil havacılık otoritesinin belirlediği standart ortalamaları tutturmak zorundadır.Aksi taktirde ticari satışı yapılamaz ve uçamaz.Bu kurumun düşüncesi Airbus veya Boeing bunların modellerini testlerden geçireyim havasında olmaz gerekirse uçaklar baştan tasarlanır ve satılan uçakların hepsi pasif duruma geri döner.

Şirketlerde bu riski göze almaz şu ana kadar 1.000.000 a yakın uçuş saatini geride bırakmış bir model.Her gün yüzlerce saat uçuş yapıyor.Pil sorunu yüzünden zaten hemen uçuşlardan men edildi ve genelge yayınlandı.Sorun 787 uçaklarında giderildi.LOT havayolları pilotları ile görüştüğümde izolasyon sistemi ve pillerin aşırı ısınmasını engelleyen donanımların yanı sıra ısı ve sıcaklık sensörlerinin güncellendiği ,kokpit tarafına led ekrandan bu sistemlerin loglarının anlık görüldüğü ve alert mekanizmasının sürekli kontrol ettiği bilgisini verdi.

O yüzden korkmadan bu uçaklara binebilirsiniz.Günümüzde uçak kazaları karayolu kazalarına göre %90 daha az meydana gelmektedir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2017, 10:46 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Eyl 2015, 16:02
Mesajlar: 201
Yaş:
Karayolu ve uçak kazaları oranı %90 a %10 olabilir, O %10 içinde sağ kalma yüzdesi bence %1 bile değildir, karayollarında ise %90 içinden sağ kalma oranı %80 dir diye tahmin ediyorum, istatiki bilgi olsa daha net görürüz yani ikiside aynı yere çıkıyor gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2017, 11:18 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1420
Yaş:
Alıntı:
Karayolu ve uçak kazaları oranı %90 a %10 olabilir, O %10 içinde sağ kalma yüzdesi bence %1 bile değildir, karayollarında ise %90 içinden sağ kalma oranı %80 dir diye tahmin ediyorum, istatiki bilgi olsa daha net görürüz yani ikiside aynı yere çıkıyor gibi.
PlaneCrashinfo.com sitesinin 1993-2012 arasındaki tüm kaza datalarını girerek yaptığı araştırmaya göre, eğer güvenilir ve büyük bir havayolu şirketiyle uçuyorsanız, her uçuş için kazada ölme ihtimaliniz 4.7 milyonda 1 olarak gözükmekte.

Güvenlik açısından sicili kötü bir havayoluyla uçuyorsanız bile ölme ihtimaliniz 2 milyonda 1.

Amerikan Ulusal Güvenlik Konseyi'nin verilerine göre bir ABD vatandaşının yaşamı boyunca uçak veya uzay seyahatinde ölme olasılığı 8 bin 357'de 1.

ABD’ de 7 yılı içerisinde gerçekleşen 568 kazada uçaktaki 53487 yolcudan 51207’si kurtuldu.

Buna karşılık sıcak çarpmasından ölüm ihtimali 8 bin 328'de 1. Yaya olarak kazada ölme ihtimali 723'te 1, düşerek ölme ihtimali 152'de 1, zehirlenerek ölme ihtimali 119'da 1. Tabii ki kanser, kalp krizi, içinde bulunduğunuz aracın trafik kazası yapması sonucu ölme ihtimaliniz çok daha yüksek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2017, 11:53 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Eyl 2015, 16:02
Mesajlar: 201
Yaş:
Sağolun sayın KURT, istatiki bilgi net açıklıyor durumu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2017, 12:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 993
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Alıntı:
PlaneCrashinfo.com sitesinin 1993-2012 arasındaki tüm kaza datalarını girerek yaptığı araştırmaya göre, eğer güvenilir ve büyük bir havayolu şirketiyle uçuyorsanız, her uçuş için kazada ölme ihtimaliniz 4.7 milyonda 1 olarak gözükmekte.

Güvenlik açısından sicili kötü bir havayoluyla uçuyorsanız bile ölme ihtimaliniz 2 milyonda 1.

Amerikan Ulusal Güvenlik Konseyi'nin verilerine göre bir ABD vatandaşının yaşamı boyunca uçak veya uzay seyahatinde ölme olasılığı 8 bin 357'de 1.

ABD’ de 7 yılı içerisinde gerçekleşen 568 kazada uçaktaki 53487 yolcudan 51207’si kurtuldu.

Buna karşılık sıcak çarpmasından ölüm ihtimali 8 bin 328'de 1. Yaya olarak kazada ölme ihtimali 723'te 1, düşerek ölme ihtimali 152'de 1, zehirlenerek ölme ihtimali 119'da 1. Tabii ki kanser, kalp krizi, içinde bulunduğunuz aracın trafik kazası yapması sonucu ölme ihtimaliniz çok daha yüksek.
Uzun yaşamanın sırlarından biride açığa çıkmış oldu. Bol bol uçmak lazım :)

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye