TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 27 Eyl 2017, 00:55

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2017, 07:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 364
Yaş:
http://www.telegraph.co.uk/travel/news/ ... -low-fuel/

Kalkuta - Mumbai ucusunda maydana geliyor olay.

Air India'ya bagli bir A-320'nin pilotlari kalkisin ardindan inis takimlarini iceri almayi unutunca ucak bir turlu irtifa alamiyor, hizlanamiyor ve yakit tuketimi hizli bir sekilde artmaya basliyor.

90 Dak boyunca 24.000 Ft'te 230 Knot ile ucan pilotlar azalan yakit nedeniyle Mumbai'ye inmekten vazgecip Nagpur'a inmeye karar veriyorlar. Inis icin alcalinca inis takimlarini acmaya calisirken farkediyorlar ki zaten hep cikmis inis takimlari.

:)))))


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2017, 11:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 873
Yaş:
Sarsıntıdan hiç mi fark etmediler? Ya da bu adamlar kokpitte ne yapıyordu?

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2017, 12:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 364
Yaş:
Alıntı:
Sarsıntıdan hiç mi fark etmediler? Ya da bu adamlar kokpitte ne yapıyordu?
Farkli kaynaklarda inis takiminin guvenlik pimlerinin cikarilmadigi icin oldugu soyleniyor. Ama bu durumda pilotlar inis takiminin iceri alinamadigini farkedip kalktiklari meydana geri donerlerdi.

Bu sekilde 24,000 ft'e tirmanmalari garip.

Pilotlarin ikisi de kadin bu arada. :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2017, 13:11 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7119
Yaş:
ATC, 30000de olması gereken uçağın neden 24000de olduğunu bir kez bile sorgulamamış mı?
-
Her uçuş öncesinde, sırasında ve sonrasında Checkliste bakıp Check! demiyorlar mı bunlar? After takeoff bölümünde en başta yazmıyor mu "LDG GEAR ---- UP" diye? Oyun oynarken dahi, uçağı her yerden kaldırdığında tekerler için G'ye, flaplar için F'ye basarsın.

Kadın olmakla filan alakası yok bunun. Air India devlet kontrolünde bir havayolu ve saçma sapan kazalarla, sorumsuzluklarla, dikkatsizliklerle ünlü zaten. Pilotlar da büyük ihtimalle az uçuş saatine sahiptir ve birilerinin dayı kızları, akrabalarıdırlar.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2017, 21:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Ara 2015, 20:49
Mesajlar: 111
Yaş:
Alıntı:
ATC, 30000de olması gereken uçağın neden 24000de olduğunu bir kez bile sorgulamamış mı?
-
Her uçuş öncesinde, sırasında ve sonrasında Checkliste bakıp Check! demiyorlar mı bunlar? After takeoff bölümünde en başta yazmıyor mu "LDG GEAR ---- UP" diye? Oyun oynarken dahi, uçağı her yerden kaldırdığında tekerler için G'ye, flaplar için F'ye basarsın.

Kadın olmakla filan alakası yok bunun. Air India devlet kontrolünde bir havayolu ve saçma sapan kazalarla, sorumsuzluklarla, dikkatsizliklerle ünlü zaten. Pilotlar da büyük ihtimalle az uçuş saatine sahiptir ve birilerinin dayı kızları, akrabalarıdırlar.
İşin garibi (uçaktan uçağa değişir tabi de) 180 knot üstünde iniş takımı açık olursa Gear kolunun üstündeki ışıklar deniz feneri gibi aydınlanıp sağır edici bir ses çıkartır. Kör, sağır veya ilk uçuşları değilse belki sistemsel bir arızadır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2017, 23:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 727
Yaş: 45
Olayın raporu henüz çıkmadı ama olay bu şekli ile olmuş olamaz. Hernekadar iniş takımlarının açık olması uçuşa mani bir durum olmadığından, sistem tarafından bir anormallik olarak değerlendirilmesede, Airbus uçaklarında iniş takımları kolu küçük bir manuel kol olmakla beraber, önünüzdeki konsolda 3 adet ışıklı gösterge mevcut, görmemeniz mümkün değil. Keza süratlendikçe çıkan sesi ve drag etkisini hissedememekte mümkün değildir.
Belki bir teknik sebepten olmuş olabilir, bilemiyorum, enteresan oldukça komik bir haber.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2017, 22:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2364
Yaş:
Alıntı:
Olayın raporu henüz çıkmadı ama ...
Bu olayın raporu çıktığında nerden öğrenebiliriz ya da paylaşabilir misiniz?

_________________

Bizim ilham kaynağımız; doğrudan doğruya, Türk milletinin vicdanı olmuştur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2017, 23:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 727
Yaş: 45
olur tabiki..


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye