TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 12 Ara 2017, 21:05

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 12:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3670
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Trj mi olacak Tan mi olacak Sukhoi mi olacak ? Iyice corba oldu. Tan ile milli askeri kargo ucagi , Trj ile bolgesel ucak , Sukhoi ile de buyuk yolcu ucagi projesi yapalim bari.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 13:08 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Alıntı:
Trj mi olacak Tan mi olacak Sukhoi mi olacak ? Iyice corba oldu. Tan ile milli askeri kargo ucagi , Trj ile bolgesel ucak , Sukhoi ile de buyuk yolcu ucagi projesi yapalim bari.
Trj-328 ile an-158 in tipleri aynı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 18:53 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7259
Yaş:
TRJ-328, esasında Dornier 328JET'tir, başka bir şey değil. O ortaya çıkan fütüristik resimlerin hiç bir anlamı yok, hepsi bilgisayar grafiği.

Omuzdan kanadı Ruslar bulmadı. Siz de bir karar verin, Ukrayna ile mi partner oluyoruz yoksa Rusya ile mi? Antonov ile işbirliğini Putin abi kabul eder mi?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 19:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5494
Yaş:
Putin'e ne ki?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 19:15 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7259
Yaş:
Alıntı:
Putin'e ne ki?
Putin gibi bir kontrol delisi sence geçen gün Erdoğan'la konuşurken 2 kelime etmemiş midir? Stratejik partnerlik düşündüğün, bu gidişle F-35'le birlikte gelmiş geçmiş en pahalı ve stratejik savunma sistemini alacağımız ülkenin kanlısıyla iş yapmak akıl ve mantığa sığacak mıdır?

Yoksa olsun, sivil An-2 de satsınlar 2.el, alıp uçuralım; kendi uçuş okulumuzu açalım.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 19:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5494
Yaş:
İki laf eder de izin de onda değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 21:43 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4432
Yaş: 40
En son göklerdeydi bildiğim kadarı ile hâlâ münasip bir yere inmedi mi?

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 23:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Antonov'un uçak teknolojisi konusunda en paylaşımcı üretici olduğunu söylemişti bir uçak mühendisi. Lisans altında üretim için neredeyse elindeki fabrikayı söküp verecek şekilde destek sunuyorlar demişti. Ama ne kadar doğrudur bilemem.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Mar 2017, 22:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 395
Yaş:
Benim bu projelere hiç inancım kalmadı.
Mevcut olanları bitirelim hele....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2017, 00:10 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Ukraynalılar ayrıca kendi hafif saldırı jetlerini tasarlıyorlar, buna bir de motor yapacaklarmış.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 14:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1582
Yaş:
TRJet'in (ve Sierra Nevada'nın) IDEF katılımcıları arasında yer almaması, firmanın web sitesindeki en güncel haberin Aralık 2016'ya ait olması, ESEN Sistem'in ise fuar portföyünde TRJet'in adının geçmemesi, bu projenin ölmüş olduğuna delalet sayılabilir herhalde...


http://idef.com.tr/katilimci-listesi

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 14:44 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Mar 2014, 16:46
Mesajlar: 43
Yaş:
Sasirmamali...Ekonomik fizibilitesi dusuk olan bir projedir bu benim kanimca. Turkiye'nin ic piyasasindaki potansiyel, bu capta bir yatirimi kaldiracak boyutta degil ve maliyet acisindan da kisa donemde etkin bir urun olmayacagini dusunuyorum. Yani, bizde havacilik sektoru neredeyse gelismis bir durumda, ozellikle ic piyasa icin ve bir Brezilya/Cin durumu yok. Sonucta reasyonel olacak olursak sermaye butcelemesi tipinde bir optimizasyon problemi vardir: burada eldeki kaynaklar, getirileri ve faydalari optimize edilmeye calisir - bunun uzerine bir de ne kadar stratejik oldugu ongorulur - Oturup kendimce dusundugumde bu projenin diger buyuk capli proje adaylari arasindan secilebilecegini zannetmiyorum.
Kaldi ki ucak isi biraz da tuketici guveni ister - Embraer'in tarihine bir bakalim mesela, nereden nereye ne kadar zamanda ve ne tip ucaklarla geldiklerine; sunu iddia ederim: bunu alacak havayolu kolay kolay musteri kazanimi elde edemez kisa donemde.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 16:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1981
Yaş:
Bu konuya sadece Turk pazari olarak bakmayin, sadece ic pazar icin 30 kisilik bolgesel yolcu ucagin ayatirim yapmak karli bir is degildi zaten. Bolgesel yolcu ucaklarindaki gidisata bakarsaniz, artik 50 kisilik altinda ucak uretilmiyor, yeni projelerin cogu 90-100 kisilik, hatta Bombadier ve Embraer 130 kisilik segmentte ucak uretiyor. TRJ-328'nin bir avantaji kendi segmentinde uretici olmamasi olabilirdi, ve yine askeri amacli ozel ucak ihtiyacini karsilayabilirdi. Sonucta projenin ekonomisine ve supply chain kismina bakinca dusuk yogunluklu bir uretim yapilmasi gerektigi ortaya cikiyor ve bunun surdurulebilirligi biraz soru isareti. Dornier'in basaramadigi seyi, Turkiye'nin zorlama verecegi 50 ucak siparis ile nasil basaracaksiniz?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 16:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Mar 2014, 16:46
Mesajlar: 43
Yaş:
Alıntı:
Bu konuya sadece Turk pazari olarak bakmayin, sadece ic pazar icin 30 kisilik bolgesel yolcu ucagin ayatirim yapmak karli bir is degildi zaten. Bolgesel yolcu ucaklarindaki gidisata bakarsaniz, artik 50 kisilik altinda ucak uretilmiyor, yeni projelerin cogu 90-100 kisilik, hatta Bombadier ve Embraer 130 kisilik segmentte ucak uretiyor. TRJ-328'nin bir avantaji kendi segmentinde uretici olmamasi olabilirdi, ve yine askeri amacli ozel ucak ihtiyacini karsilayabilirdi. Sonucta projenin ekonomisine ve supply chain kismina bakinca dusuk yogunluklu bir uretim yapilmasi gerektigi ortaya cikiyor ve bunun surdurulebilirligi biraz soru isareti. Dornier'in basaramadigi seyi, Turkiye'nin zorlama verecegi 50 ucak siparis ile nasil basaracaksiniz?
Ben de ayni kanidayim ama kisa donemde ic pazardan baska kimse de almaz. Havayollari icin rantabl ucaklar degiller bunlar. Belki 15 sene evvel oyle idi, ama simdi degil.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 17:33 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Snc ile değil de Ukr ile yapılabilecek bir hafif yolcu uçağı daha az risk ve sermaye ile daha ekonomik bir yatırım olduğu için oraya yönlenilmiş olunabilir. Ayrıca ülke olarak şunu gördük ki iş kasayı yapmak değil, uçuracak motoru yapmak.
Diğer taraftan bir elin parmaklarını geçmeyen havayolu şirketleriyle bu uçak işi tam bir ölü yatırım, anca kokoreççi olur bu kasalardan. Ülkeye Ryan Air gibi insanları havayoluyla buluşturabilecek bir şirket yok. İşin diğer tarafı bu tür şirketlere tahammülümüz de yok. En son ülkede uçacak bütün uçaklar Thy olacak gibi, o da artık hangi fiyattan satarsa bileti millet alır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 19:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1981
Yaş:
Alıntı:
Snc ile değil de Ukr ile yapılabilecek bir hafif yolcu uçağı daha az risk ve sermaye ile daha ekonomik bir yatırım olduğu için oraya yönlenilmiş olunabilir. Ayrıca ülke olarak şunu gördük ki iş kasayı yapmak değil, uçuracak motoru yapmak.
Diğer taraftan bir elin parmaklarını geçmeyen havayolu şirketleriyle bu uçak işi tam bir ölü yatırım, anca kokoreççi olur bu kasalardan. Ülkeye Ryan Air gibi insanları havayoluyla buluşturabilecek bir şirket yok. İşin diğer tarafı bu tür şirketlere tahammülümüz de yok. En son ülkede uçacak bütün uçaklar Thy olacak gibi, o da artık hangi fiyattan satarsa bileti millet alır.
Yurt ici hava tasimaciligi ekonomik kosullara gore bence iyi durumda. Bundan fazlasi olmaz. Bir cok kucuk sehre Anadolu Jet ucuyor, hemde Airbus ve Boeing belki zararina kamu hizmeti yapiyor bir bakima. Ank-Adiyaman'a ucmustun gecen yaz, 70tl gibi bir fiyata bilet aldim. Bu rakamlara bilet almak o mesafe icin dusuk ve vatandas keyfini cikariyor bir bakima. Pegasus, Atlas gibi sirketler bu yurt ici pazarinda. Bizim butun havayolu sirketlerimizin ana gelir kapisi yurt disi ucuslaridir.

Yolcu ucagi projesinde bana sorarsaniz TAI'nin Embraer veya Bombardier'in projelerinden birisine risk ortagi olarak girmesi dogru olurdu. Bomberdier C serisini seri uretime sokmak icin kac yildir ugrastiyor, Kanada hukumetinin finansmani olmaa sirket batacakti. Bu acidan ekonomik gerceklerden uzak, gereksiz bir milli yolcu ucak hayalimiz var. Hem ciddi bir finansman gerektirmesi hemde piyasadaki oyuncularin coklugu olarak yeni oyuncu para kazanamaz. Piyasaya bir bakin 80-100 koltuk segmentinde kac sirket var ve nasil zorluk icersindeler. Siyasilerin bastirmasi nedeniyle oluyor bu isler aslinda. TAI'nin odaklanmasi gereken sektorler bence askeri urunler yaninda sivil helikopter ve sivil sportif havacilikta niche urunler cikarmak olmali. TEI IHA motor felan yapiyor, bunlari degerlendirmek lazim. Cirrus firmsi satilirken almamalari hataydi, 210 milyon $ dolara Cin firmasi aldi. Sivil sportif havacilik TAI'nin basarabilecegi bir is eger gerekli yatirimlari yapabilirlerse. Hem gelistirme maliyetleri daha dusuk, hemde bolgede baska bir firma yok sportif havacilik konusunda. Turkiye'de bu konuda potansiyel var eger ulke dinamikleri dogru isleyebilirse.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2017, 23:16 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Alıntı:
Yurt ici hava tasimaciligi ekonomik kosullara gore bence iyi durumda. Bundan fazlasi olmaz. Bir cok kucuk sehre Anadolu Jet ucuyor, hemde Airbus ve Boeing belki zararina kamu hizmeti yapiyor bir bakima. Ank-Adiyaman'a ucmustun gecen yaz, 70tl gibi bir fiyata bilet aldim. Bu rakamlara bilet almak o mesafe icin dusuk ve vatandas keyfini cikariyor bir bakima. Pegasus, Atlas gibi sirketler bu yurt ici pazarinda. Bizim butun havayolu sirketlerimizin ana gelir kapisi yurt disi ucuslaridir.

Yolcu ucagi projesinde bana sorarsaniz TAI'nin Embraer veya Bombardier'in projelerinden birisine risk ortagi olarak girmesi dogru olurdu. Bomberdier C serisini seri uretime sokmak icin kac yildir ugrastiyor, Kanada hukumetinin finansmani olmaa sirket batacakti. Bu acidan ekonomik gerceklerden uzak, gereksiz bir milli yolcu ucak hayalimiz var. Hem ciddi bir finansman gerektirmesi hemde piyasadaki oyuncularin coklugu olarak yeni oyuncu para kazanamaz. Piyasaya bir bakin 80-100 koltuk segmentinde kac sirket var ve nasil zorluk icersindeler. Siyasilerin bastirmasi nedeniyle oluyor bu isler aslinda. TAI'nin odaklanmasi gereken sektorler bence askeri urunler yaninda sivil helikopter ve sivil sportif havacilikta niche urunler cikarmak olmali. TEI IHA motor felan yapiyor, bunlari degerlendirmek lazim. Cirrus firmsi satilirken almamalari hataydi, 210 milyon $ dolara Cin firmasi aldi. Sivil sportif havacilik TAI'nin basarabilecegi bir is eger gerekli yatirimlari yapabilirlerse. Hem gelistirme maliyetleri daha dusuk, hemde bolgede baska bir firma yok sportif havacilik konusunda. Turkiye'de bu konuda potansiyel var eger ulke dinamikleri dogru isleyebilirse.
Kısmen katılıyorum. Siz Ankara dan güzel fiyat almışsınız fakat ülke içi taşımacılık malesef İstanbul merkezinden pek kopamadı. Van dan bile İstanbul a ucuz uçak bileti bulabiliyorsunuz fakat atıyorum Van dan Antalya ya ucuz bilet bulmak çölde su bulmak gibi. Pervaneli, düşük yolcu kapasiteli uçaklar belki bu şehirler arasında ulaşımı sağlamada kullanılabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2017, 11:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Alıntı:
Yurt ici hava tasimaciligi ekonomik kosullara gore bence iyi durumda. Bundan fazlasi olmaz. Bir cok kucuk sehre Anadolu Jet ucuyor, hemde Airbus ve Boeing belki zararina kamu hizmeti yapiyor bir bakima. Ank-Adiyaman'a ucmustun gecen yaz, 70tl gibi bir fiyata bilet aldim. Bu rakamlara bilet almak o mesafe icin dusuk ve vatandas keyfini cikariyor bir bakima. Pegasus, Atlas gibi sirketler bu yurt ici pazarinda. Bizim butun havayolu sirketlerimizin ana gelir kapisi yurt disi ucuslaridir.

Yolcu ucagi projesinde bana sorarsaniz TAI'nin Embraer veya Bombardier'in projelerinden birisine risk ortagi olarak girmesi dogru olurdu. Bomberdier C serisini seri uretime sokmak icin kac yildir ugrastiyor, Kanada hukumetinin finansmani olmaa sirket batacakti. Bu acidan ekonomik gerceklerden uzak, gereksiz bir milli yolcu ucak hayalimiz var. Hem ciddi bir finansman gerektirmesi hemde piyasadaki oyuncularin coklugu olarak yeni oyuncu para kazanamaz. Piyasaya bir bakin 80-100 koltuk segmentinde kac sirket var ve nasil zorluk icersindeler. Siyasilerin bastirmasi nedeniyle oluyor bu isler aslinda. TAI'nin odaklanmasi gereken sektorler bence askeri urunler yaninda sivil helikopter ve sivil sportif havacilikta niche urunler cikarmak olmali. TEI IHA motor felan yapiyor, bunlari degerlendirmek lazim. Cirrus firmsi satilirken almamalari hataydi, 210 milyon $ dolara Cin firmasi aldi. Sivil sportif havacilik TAI'nin basarabilecegi bir is eger gerekli yatirimlari yapabilirlerse. Hem gelistirme maliyetleri daha dusuk, hemde bolgede baska bir firma yok sportif havacilik konusunda. Turkiye'de bu konuda potansiyel var eger ulke dinamikleri dogru isleyebilirse.

Katıldıklarım ve katılmadıklarımla, özellikle son 1-1,5 yılda otobüs taşımacılığının tercih edilirliği bilet fiyatları nedeniyle darbe aldı, AnadoluJet ve Pegasus 39-49 TL'den başlattıkları fiyatlar ile 100 TL'ye bilet satan firmaların önüne geçti, bu fiyattan 2-3 koltuk satarak uçağı dolduran firma otobüs biletine göre tercih edilmeme sınırı olarak neredeyse 2 katı nokta olan 200 TL'ye ulaşıyor ki bu da uçağın kar edip etmemesi ip üstünde kalsa da zarar etmeden uçmasına imkan verecek noktaya gelmesini sağlıyor. Oradan sonrası da acil işi olanlar ya da bilet fiyatını iş yerinden alabilenler ile dolduruluyor.

Katıldığım nokta ise her işin bir milli markasını üretmeye çalışma saçmalığından kurtulmalıyız çünkü rekabetçi olacak işler peşinde değiliz. Çin bu işi yapıyor çünkü çok ciddi bir pazara bunun yanında da uygun devlet yapısına sahipler pat diye bir gün filoda belli oranda COMAC uçağı olmayanların lisasını iptal edeceğiz diyebilirler. Üretici şirket olarak yanlış bilmiyorsam hem Embraer hem de Antonov'un teklifleri oldu Antonov hala yakın bunun yanı sıra Do-328 yerine kağıt üzerinde kaldı diyebileceğimiz bugünkü SSJ'ün de temellerini oluşturduğu iddia edilen Do-728 modeline el atılabilirdi C serisi ve E-190 serisi ile benzer özellikleri olan ilk prototipi üretilmiş bir model olarak ciddi bir zaman avantajı sunabilirdi ama kolaya kaçalım yetişsin şu olsun bu olsun derken geldiğimiz nokta bu.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2017, 19:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1981
Yaş:
Alıntı:
Katıldıklarım ve katılmadıklarımla, özellikle son 1-1,5 yılda otobüs taşımacılığının tercih edilirliği bilet fiyatları nedeniyle darbe aldı, AnadoluJet ve Pegasus 39-49 TL'den başlattıkları fiyatlar ile 100 TL'ye bilet satan firmaların önüne geçti, bu fiyattan 2-3 koltuk satarak uçağı dolduran firma otobüs biletine göre tercih edilmeme sınırı olarak neredeyse 2 katı nokta olan 200 TL'ye ulaşıyor ki bu da uçağın kar edip etmemesi ip üstünde kalsa da zarar etmeden uçmasına imkan verecek noktaya gelmesini sağlıyor. Oradan sonrası da acil işi olanlar ya da bilet fiyatını iş yerinden alabilenler ile dolduruluyor.

Katıldığım nokta ise her işin bir milli markasını üretmeye çalışma saçmalığından kurtulmalıyız çünkü rekabetçi olacak işler peşinde değiliz. Çin bu işi yapıyor çünkü çok ciddi bir pazara bunun yanında da uygun devlet yapısına sahipler pat diye bir gün filoda belli oranda COMAC uçağı olmayanların lisasını iptal edeceğiz diyebilirler. Üretici şirket olarak yanlış bilmiyorsam hem Embraer hem de Antonov'un teklifleri oldu Antonov hala yakın bunun yanı sıra Do-328 yerine kağıt üzerinde kaldı diyebileceğimiz bugünkü SSJ'ün de temellerini oluşturduğu iddia edilen Do-728 modeline el atılabilirdi C serisi ve E-190 serisi ile benzer özellikleri olan ilk prototipi üretilmiş bir model olarak ciddi bir zaman avantajı sunabilirdi ama kolaya kaçalım yetişsin şu olsun bu olsun derken geldiğimiz nokta bu.
Populist yaklasim desek dah dogru olur. Soyle dusunun eger hukumetimiz bu konuya gercekten samimi olarak ulkenin uzun vadeli ihtiyaclari ve ekonomik getirisine baksaydi biraz daha hazirci olmak yerine, sizinde yazidiginiz Embraer ve Antonov'un daha buyuk kapasiteli ucak onerilerini dikkate alarak planini ona gore yapardi. Madem illaki sivil yolcu ucagi yapacagiz diye yola cikiyorsak, ihtiyaclari ve dunyanin genel gidisatina bakarak segment secimini yapmak lazimdi. Neden SNC ile TRJ-328 ortaya atildi ve Davutoglu basta reklami yapildi? Cunku ellerindeki ucak hazir, sertifikasi yapilmis, ekonomik olarak sivil ucak piyasasi icin dusuk sayilabilecek bir yatirim maliyetine, adinin onune T koyarak kisa surede bir ucak uretilecek ve bunu secimlerde, referandumlarda vs milli ucak urettik seklinde kullanmak icin de firsat olacakti.

Benim sahsi kanatim yukarida yazdim, Turkiye'nin yapmak istedigi sey bu sartlarda mantikli gorunmuyor. Piyasada cok oyuncu var ve hemen hepsi zorlaniyor. TAI'nin enerjisini baska sekilde, daha kucuk ama kendine ozel alanlar yaratmasi gerektigini dusunuyorum. Ingilizde niche sector denilen ozel ihtiyaclara uygun platform uretici olmasi lazim. Askeri/sivil helikopter sektoru bu acidan mumkun(yapilan yatirimlarin karsiligi sadece TSK olmamali) veya Cirrus gibi bir sirket satin alip sivil havacilik/sportif pazara girmeleride TAI'nin yapabilecegi bir is. TAI sivil/sportif havacilik bolumu kurulursa TEI'nin urettigi havacilik sertifiyeli motorlar ile Diamond veya Cirrus benzeri modeller uretebilirler. Eger illaki yolcu ucagi yapalim fikrideyseler, tek basina hareket edilmesinin dogru olmadigini dusunuyorum. TAI'nin piyasadaki bir uretici ile yeni bir model uzerinde risk ortagi olarak girmesi gerektigini dusunuyorum. Bu firma Embraer olur, Bombardier veya Antonov olur. Sektorun icindeki, elinde urun olan bir firma ile calismak lazim. Mesela Turkiye'ye ozgu bir model olmasi icin Embraer E-175/190 serisinden devsirilecek 110 koltuklu E-180 modeli cikarmak gibi mesela. Leap motorlu felan Turk versiyonu neden olmasin? Sivil ucak uretmek bir tedarik zinciri ve ELS kurmak demektir. Bu iside bilen birisiyle ogrenirsiniz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2017, 12:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Alıntı:
Populist yaklasim desek dah dogru olur. Soyle dusunun eger hukumetimiz bu konuya gercekten samimi olarak ulkenin uzun vadeli ihtiyaclari ve ekonomik getirisine baksaydi biraz daha hazirci olmak yerine, sizinde yazidiginiz Embraer ve Antonov'un daha buyuk kapasiteli ucak onerilerini dikkate alarak planini ona gore yapardi. Madem illaki sivil yolcu ucagi yapacagiz diye yola cikiyorsak, ihtiyaclari ve dunyanin genel gidisatina bakarak segment secimini yapmak lazimdi. Neden SNC ile TRJ-328 ortaya atildi ve Davutoglu basta reklami yapildi? Cunku ellerindeki ucak hazir, sertifikasi yapilmis, ekonomik olarak sivil ucak piyasasi icin dusuk sayilabilecek bir yatirim maliyetine, adinin onune T koyarak kisa surede bir ucak uretilecek ve bunu secimlerde, referandumlarda vs milli ucak urettik seklinde kullanmak icin de firsat olacakti.

Benim sahsi kanatim yukarida yazdim, Turkiye'nin yapmak istedigi sey bu sartlarda mantikli gorunmuyor. Piyasada cok oyuncu var ve hemen hepsi zorlaniyor. TAI'nin enerjisini baska sekilde, daha kucuk ama kendine ozel alanlar yaratmasi gerektigini dusunuyorum. Ingilizde niche sector denilen ozel ihtiyaclara uygun platform uretici olmasi lazim. Askeri/sivil helikopter sektoru bu acidan mumkun(yapilan yatirimlarin karsiligi sadece TSK olmamali) veya Cirrus gibi bir sirket satin alip sivil havacilik/sportif pazara girmeleride TAI'nin yapabilecegi bir is. TAI sivil/sportif havacilik bolumu kurulursa TEI'nin urettigi havacilik sertifiyeli motorlar ile Diamond veya Cirrus benzeri modeller uretebilirler. Eger illaki yolcu ucagi yapalim fikrideyseler, tek basina hareket edilmesinin dogru olmadigini dusunuyorum. TAI'nin piyasadaki bir uretici ile yeni bir model uzerinde risk ortagi olarak girmesi gerektigini dusunuyorum. Bu firma Embraer olur, Bombardier veya Antonov olur. Sektorun icindeki, elinde urun olan bir firma ile calismak lazim. Mesela Turkiye'ye ozgu bir model olmasi icin Embraer E-175/190 serisinden devsirilecek 110 koltuklu E-180 modeli cikarmak gibi mesela. Leap motorlu felan Turk versiyonu neden olmasin? Sivil ucak uretmek bir tedarik zinciri ve ELS kurmak demektir. Bu iside bilen birisiyle ogrenirsiniz.
Çok doğru söylüyorsunuz ama ne yazık ki karar vericiler bunu değil diğer yaklaşımı seçiyor.

Yanlış hatırlamıyorsam SNC işi çıkmadan önce Embraer kendisi TUSAŞ'a bu konuda teklifle geliyor ama olumlu yanıt çıkmıyor. Diğer yandan Ukrayna başbakanının son ziyaretinde hem TUSAŞ ziyareti hem de sonrasında sivil havacılıkta iş birliği söylemleri Antonov'un An-148 ve seri modelleri için aranan batılı segment geliştiricisi konusunda TUSAŞ ile iyi bir noktada olabileceklerini düşünüyorum. Antonov son olarak Suudların maddi desteği ile An-32'den An-132D'yi PW motoru ve batılı aviyoniklerle devşirdi. Ama kalan modeller için gerekli koşullar ellerinde yok. Bu noktada TUSAŞ bir ara nokta olup özellikle An-158'in batılılaştırılmasında ve de yine geçmişte projelendirilip ortada kalan Antonov'un bölgesel uçak projesinin ayaklandırılmasında önemli roller üstlenebilir ama Rusya ile son yakınlaşma bunu ciddi şekilde engelleyecek gibi duruyor o da ayrı bir engel.

Temel Kotil'in İstanbul Düşünce Vakfı söyleşisinde söylediği bir projesi vardı İTÜ ve ODTÜ'ye birer Ultralight tasarlatmak ve bunları üretmek üzerine. İTÜ ile anlaşma yapıldı sanıyorum 1-2 yıl içinde ürünleşme söz konusu olabilir. Eğer bu yolda devam edilir ve hava aracı edinme prosedürü de bu yönde rahatlatılırsa en azından ülke içinde 100+ uçaklık bir pazar hızlıca oluşabilir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017, 21:51 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4432
Yaş: 40
Yerli uçak projesi TRJET sessiz sedasız sona erdi.

http://www.kokpit.aero/yerli-ucak-projesi-sona-erdi

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017, 22:36 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1420
Yaş:
Hiç şaşırmadım bir müjde daha vermek isterim TF-X projesinin akibetide bununla aynı olucak bilginiz olsun.

Ha yerli ibaresi ile milli uçak modelini eğitim uçağı yapıp bırakıcaklar (Hürkuş un jet motorlu modeli)durum onu gösteriyor.

Bunların hepsi seçim yatırımından ibaret malesef.İnanan halk oylar kazançlar başkanlık vsvsvsv.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 09:47 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4432
Yaş: 40
Resim


Birileri şu sürüye söylesin bekledikleri uçak gelmeyecekmiş.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 17 Eki 2017, 17:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1582
Yaş:
Alıntı:
Hiç şaşırmadım bir müjde daha vermek isterim TF-X projesinin akibetide bununla aynı olucak bilginiz olsun.

Ha yerli ibaresi ile milli uçak modelini eğitim uçağı yapıp bırakıcaklar (Hürkuş un jet motorlu modeli)durum onu gösteriyor.

Bunların hepsi seçim yatırımından ibaret malesef.İnanan halk oylar kazançlar başkanlık vsvsvsv.
TF-X projesinin aynı akıbete uğramasını beklemiyorum. En fazla, TF-X temsili çizimi olarak birdenbire tek dikey kuyruk + çift motor + gövde altı hava alıklı + canard'lı ya da tek dikey kuyruk + tek motor + gövde altı hava alıklı bir uçak görmeye başlarız.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 18:19 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 817
Yaş: 45
O resimdeki F-22 benzeri 5.nesil modern savaş jetinin, mevcut bu ekonomik hal ve çalkantılı iç/dış siyasi durumlar gözönüne alındığında, 2023 yılında uçabilmesinin mümkün olmadığı kanaatindeyim. Belki çok daha uzun bir vadede, 2030'larda olabilir ancak diye düşünüyorum. O da HÜRJET ve T-625 vb. gibi tecrübeleri iyice etüd ettikten sonra olabilecektir. Öyle bir adımda 5 basamak birden atlamak kimsenin harcı değildir...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2017, 11:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Şirketten yapılan açıklama ile projenin sonlandırıldığı iddiaları yalanlandı
http://www.bagimsizhavacilar.com/trjet- ... ama-geldi/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 11:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Dubai Air Show kapsamında TUSAŞ ile yapılan röportajda şirketin 100 koltuk ve üzeri bir yolcu uçağı projesi düşündüğü bilgisine yer verildi.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 14:57 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7259
Yaş:
Sahi, bu kadar projeyi kim yürütecek... Airbus'ın CS100'ü pazarladığı, Embraer'in yıllardır doldurduğu, yeni Rus jetlerinin ve Çin jetlerinin Asya'yı doldurduğu bu markette TAI nasıl bir yer bulabilir? 2020 ve sonrası için böyle bir uçak için 5000 kadar sipariş öngörülüyordu sanırım. CS100(ve CS300) bugün burada ve arkasında artık Airbus var. Henüz sadece ortada fikri olan bir Türk uçağı nasıl bu pazarda bir şeyler kapabilir, merak ediyorum.


https://www.youtube.com/watch?v=V1YMPk3XhCc

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 13 Kas 2017, 19:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Alıntı:
Sahi, bu kadar projeyi kim yürütecek... Airbus'ın CS100'ü pazarladığı, Embraer'in yıllardır doldurduğu, yeni Rus jetlerinin ve Çin jetlerinin Asya'yı doldurduğu bu markette TAI nasıl bir yer bulabilir? 2020 ve sonrası için böyle bir uçak için 5000 kadar sipariş öngörülüyordu sanırım. CS100(ve CS300) bugün burada ve arkasında artık Airbus var. Henüz sadece ortada fikri olan bir Türk uçağı nasıl bu pazarda bir şeyler kapabilir, merak ediyorum.


https://www.youtube.com/watch?v=V1YMPk3XhCc
Aslında geleceği en parlak sınıf ve Do 328 ve 628 ihtmalinden daha mantıklı. Zaten Do 328 yerine Do 728 projesinin haklarının alınması daha mantıklı olabilirdi hem bilinmeyen bir alet olarak bu kadar ama Dornier tasarımı denmesine gerek olmazdı hem de sınıf olarak daha mantıklı dururdu. Gerçi onun da haklarının Ruslara SSJ 100 için satıldığı yazıyor bazı yerlerde.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2017, 22:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5097
Yaş:
İniş takımları ile ilgili bir soru.

Uçaklar iniş sırasında havada iken tekerleri dönmüyormuş.Beni yeni fark ettim. :D Dönmeleri daha mantıklı olmaz mı ? Sıfırdan 300 km gibi muazzam bir hıza geçerken bayağı bir yanıyorlar. Hem yük hemde hız biniyor. Basit bir elekitrik motoru yada hava sürtünmesiyle dönmeleri sağlansa sanki faydası olurdu gibi.

Tabi bir cevabı vardır mutlaka. Onu merak ettim. Bu kadar mühendisi var o var bu var. Saygılarımızla.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 00:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3670
Yaş:
Soru biraz karışık havada dönmüyor derken ? :) Yuvasında dönmez tabi de ilginç aşağı verince de mi sürtünme ile dönmüyor diyorsunuz, yoo dönüyor :) iniş takımı aldıktan sonra dönmez otomatik ki yuvaya giderken zarar vermesin gövdeye diye.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 00:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1450
Yaş: 36
Yere temas etmeden dönmeye başlarsa sürtünme etkisi daha az olmaz mı diyor.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 00:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3670
Yaş:
İniş takımı verince, açınca zaten serbest dönüyor. Toplarken yani yukarı alırken yuvaya zarar vermesin diye oto frenliyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 20:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5097
Yaş:
Hayır dönmüyor. Piste teker dokununcaya kadar dönmüyor. Temasın etkisiyle dönüyor. Muazzam bir duman sürtünme oluşuyor..

Linkte yavaş yakın çekim görüntüler mevcut.

https://www.youtube.com/watch?v=fSodzuCwRYI


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 21:02 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7259
Yaş:
Yorumlara da bakaydın ya, gayet mantıklı gerekçeler sunmuşlar neden olmadığı ile ilgili.
Alıntı:
The motor system's cost and weight wouldn't outweigh the cost savings of the rubber. Remember those wheel spin up motors would be flying millions of miles in an aircraft's lifespan, costing fuel and is also a maintenance item.
Alıntı:
if the wheels were to pre-spin to the rate of say 150 knots(170 MPH) it would cause a gyro effect and make the plane much less maneuverable during crosswind corrections..... gyros don't know the wind is blowing...they just fight to stay str8
Alıntı:
There is absolutely no benefit whatsoever to making a wheel spin-up system. Heavy and complex, and it really does not save any wear - the tires are regularly inspected and replaced when needed - all factored into the preventative maintenance schedule. Actually, there are some smaller business jets that do have a nose wheel spin up system to reduce the spray of gravel into the airframe, when landing on unimproved airstrips - but limited in use.
Kısaca:
-Böyle bir sistemi tasarlayıp uçaklara yerleştirmek ve uçağın ömrü boyunca bunun bakımını yapmak ve uçağa ekstra ağırlık yerleştirmek yerine iki lastik değiştirmek daha tasarruflu.

-döndürülen tekerlerin uçak iniş sırasında ters rüzgarla karşılaşınca dengeyi bozacağı ve bunun hem maliyetli hem de rahatsızlık verici olması.

Büyük uçaklarda kullanılmamasının en büyük sebebi ilkidir muhtemelen. Adamlar uçak 20 kilo daha hafif olsun da yakıttan kısalım diye yeni kompozit malzeme tasarlıyorlar yahu. En küçük 737'de bile 6 tane teker var, en az 3 motor demek bu. Boş yere ağırlık.

Hatta,
1 737 tekeri, lastik ve jantla beraber yaklaşık 100 kiloymuş. 744'te ise 180. Bu da fun fact olsun :)

https://www.lufthansa-technik.com/aircraft-tires


Hatta bu linkten de Goodyear'ın uçak tekerleklerinin listesine ve ürün kodlarına ulaşabiliyorsunuz :D

https://www.goodyearaviation.com/tires/ ... rtorder=10

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 22:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5097
Yaş:
Okumamıştım ama ben yinede bunlar olmadığını düşünüyoum . Motora ne gerek var. Tekerlerin yanağına yada jantına basit tek taraflı yuvarlak yarım kese şeklinde hava frenleri eklenir. Hava gücüyle gücüyle o teker zaten fıldır fıldır döner.

Tekerin maliyeti denmiş. O bana en mantıksızı geldi. Havada uçmayan uçak zarar eden uçaktır. Teker değişimi bir sürü zaman alır. Ya o uçağın o süredeki uçuş karı uçuş maliyeti . Sineğin yağını hesap eden şirket saatlerce uçuş dışı kalışını neyle izah edecek. Bu şekilde teker daha az aşınırsa daha servise girer daha çok havada kalır. Hem uçağın bu şekilde daha güvenli olması iniş riskinin azalması uçağın sigorta risk primlerinide azaltır ki havacılıkta hemen hemen en önemli gider kalemlerindendir uçuş sigortaları.


Jiroskopik etki . Muttemelen sebep budur. Tekerlerin yol açacağı jiroskobik istikrar manevrayı negatif etkiliyordur. İnişte bunun sonucu felakete yol açabilir. Galibi faili bulduk.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2017, 11:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Alıntı:
Dubai'de yapılan havacılık fuarında gelişmeler hakkında bilgi veren Temel Kotil, TAI’nin şu an mesaisinin önemli bölümünü savunma projelerine harcadığına dikkat çekerek “Elimizde yüzlerce yetişmiş mühendis var. Çalışanlarımız ile savunma projelerinde yoğun olarak görev yapıyoruz. 10 yıllık bir master plan hazırladık. Bu planda 5 yıl sonrasında bölgesel bir yolcu uçağı için de düğmeye basacağız” dedi.



Geçtiğimiz günlerde Türkiye’nin gündeminde olan Sierra Nevada ile ortak TRJet Projesi’nin bittiği konusunda çıkan haberlerin ardından Özmen çiftinin sahip olduğu ABD merkezli havacılık şirketi, çalışmaların devam ettiğini açıklamıştı. Sierra Nevada, Alman Dornier'in imal ettiği 328 uçak ailesinin haklarını iki yıl önce satın almıştı. Bu uçakların modernize edilerek başlatılacak bölgesel uçak ailesi için sonrasında tamamen yeni tasarıma sahip 50 ve 70 koltuklu hem jet hem de turboprop motorlu modeller tasarlanacaktı. Ancak proje ile ilgili iki yıldır herhangi bir gelişme olmadı.

TÜM GÖVDE KOMPOZİT OLACAK

Flight Global’e Dubai Air Show sırasında bilgi veren TAI Genel Müdürü Temel Kotil, yolcu uçağı konusundaki çalışmalar için amaçlarının koltuk maliyetlerinin çok düşük hale getirebilmek olduğuna dikkat çekti. Kotil tamamen kompozit gövdeli bir uçağı hedeflediklerini belirterek, “Koltuk maliyetlerimizin 787 gibi düşük olması gerekiyor. Hedef, 5 yıl içinde bu projeye başlayabilmek” diye konuştu.
Erciyes projesinde geliştirilen FMS yazılımı ile uçabilir bu uçak

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2017, 12:06 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2164
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Dubai'de yapılan havacılık fuarında gelişmeler hakkında bilgi veren Temel Kotil, TAI’nin şu an mesaisinin önemli bölümünü savunma projelerine harcadığına dikkat çekerek “Elimizde yüzlerce yetişmiş mühendis var. Çalışanlarımız ile savunma projelerinde yoğun olarak görev yapıyoruz. 10 yıllık bir master plan hazırladık. Bu planda 5 yıl sonrasında bölgesel bir yolcu uçağı için de düğmeye basacağız” dedi.
Geçtiğimiz günlerde Türkiye’nin gündeminde olan Sierra Nevada ile ortak TRJet Projesi’nin bittiği konusunda çıkan haberlerin ardından Özmen çiftinin sahip olduğu ABD merkezli havacılık şirketi, çalışmaların devam ettiğini açıklamıştı. Sierra Nevada, Alman Dornier'in imal ettiği 328 uçak ailesinin haklarını iki yıl önce satın almıştı. Bu uçakların modernize edilerek başlatılacak bölgesel uçak ailesi için sonrasında tamamen yeni tasarıma sahip 50 ve 70 koltuklu hem jet hem de turboprop motorlu modeller tasarlanacaktı. Ancak proje ile ilgili iki yıldır herhangi bir gelişme olmadı.
TÜM GÖVDE KOMPOZİT OLACAK
Flight Global’e Dubai Air Show sırasında bilgi veren TAI Genel Müdürü Temel Kotil, yolcu uçağı konusundaki çalışmalar için amaçlarının koltuk maliyetlerinin çok düşük hale getirebilmek olduğuna dikkat çekti. Kotil tamamen kompozit gövdeli bir uçağı hedeflediklerini belirterek, “Koltuk maliyetlerimizin 787 gibi düşük olması gerekiyor. Hedef, 5 yıl içinde bu projeye başlayabilmek” diye konuştu.
Aklına Lockheed Martin X-55 geliyor insanın ne güzel... ;) Derim hep Temel Kotil işini bilen adamdır.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2017, 19:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Alıntı:
Okumamıştım ama ben yinede bunlar olmadığını düşünüyoum . Motora ne gerek var. Tekerlerin yanağına yada jantına basit tek taraflı yuvarlak yarım kese şeklinde hava frenleri eklenir. Hava gücüyle gücüyle o teker zaten fıldır fıldır döner.

Tekerin maliyeti denmiş. O bana en mantıksızı geldi. Havada uçmayan uçak zarar eden uçaktır. Teker değişimi bir sürü zaman alır. Ya o uçağın o süredeki uçuş karı uçuş maliyeti . Sineğin yağını hesap eden şirket saatlerce uçuş dışı kalışını neyle izah edecek. Bu şekilde teker daha az aşınırsa daha servise girer daha çok havada kalır. Hem uçağın bu şekilde daha güvenli olması iniş riskinin azalması uçağın sigorta risk primlerinide azaltır ki havacılıkta hemen hemen en önemli gider kalemlerindendir uçuş sigortaları.


Jiroskopik etki . Muttemelen sebep budur. Tekerlerin yol açacağı jiroskobik istikrar manevrayı negatif etkiliyordur. İnişte bunun sonucu felakete yol açabilir. Galibi faili bulduk.
Acil durumlarda uçağın tekerlerinin değiştirilmesi operasyonu aksatmayacak kadar sürüyor ana meydanlarda küçük meydanlarda zaten durum ekip ve imkan kısıtlamasından uzuyor. Temel olarak uçağın teker değişim süreci uçağı yerde bırakmaz.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye