TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Ara 2017, 20:43

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 191 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 30 May 2016, 21:53 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6477
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Kawasaki P-1 bizim ihtiyaçlarımızı karşılayabilir mi? Japonya'nın denizlere olan hayati bağını düşünürsek kötü bir uçak olmadığını varsayarak soruyorum. Özellikle ihracat engeli de kalkmışken Japonya satış konusunda iştahlı davranacaktır.
DzKK zaten DSH uçak ihtiyacını CN-235 ve ATR-72 olarak birbirinden farklı iki platform ile karşılamaya yetinmiş iken birde envantere sokacağımız Kawasaki P-1 zaten şu aralar en ihtiyacımız olan şey olan ekipman standardizasyonun tuzu biberi olur. BU etapta daha fazla DSH uçağı alınacaksa ATR-72 üzerinden devam ederler diye düşünmekteyim...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 30 May 2016, 22:14 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7266
Yaş:
Alıntı:
envantere sokacağımız Kawasaki P-1 zaten şu aralar en ihtiyacımız olan şey olan ekipman standardizasyonun tuzu biberi olur.
İşte.. P-1'in ne avantajı olabilir ki, P-8'in veremeyeceği? Fiyatı da daha ucuz değil. Jet motorlu bir DSH uçağı istenirse ya P-8 müşterisi olunur, ya da B737 üzerinden kendi sistemimizi geliştiririz. O da yaklaşık 10-15 yıl sürer herhalde.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 30 May 2016, 23:03 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 977
Yaş:
Japonların satış yapacağız gazıyla bize uçakla alakalı teknoloji paylaşımı yapabileceğini düşünmüştüm yazarken. Bize katkı sağlayabilir. Meltem projelerinin detaylarını tam bilmiyorum o yüzden fazla sert vurmayın :D :D .


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2016, 00:33 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 977
Yaş:
Japonya Deniz Öz Savunma Kuvvetleri Komutanı ülkemize gelmiş. Acaba deniz karakol uçakları ile alakalı bir şey konuşuldu mu? Neden bilmiyorum ama içimden bir ses P-1 konusunda bir şeyler olacağını söylüyor.

https://www.dzkk.tsk.tr/guncelduyuru.php?id=890&dil=1


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2016, 09:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3675
Yaş:
2030'li yillar icin ,az ihtimal daha oncesi , P-8 Poseidon'un gelecegini tahmin etmek zor olmaz belki de zihinlerde kesin alinacak. Artik diger ulke envanterlerine girmeye baslayan ve kendini kanitlayacak uzun menzil bir ABD ucagi dururken ondan daha pahaliya gelecek bir Japon devsirmesi alinmaz herhalde. Kaldi ki Japonlar kime ne satmis , Avrupa ve ABD Hava Kuvvetleri ekollerinden sonra (dokumantasyon v.b.) bir de Japon ekolu fazla gelir gibi. Kaldi ki milli yolcu ucagi yapilirsa ona bile sans taninabilir. Daha onceki bir soruya istinaden ; Okyanus' a kiyisi olmayip da uzak mesafelerde (Somali) cikari olan fakat yakin denizlerde de yogun D/K faaliyetine ihtiyac duyan bir ulke olarak CASA tarzi bir D/K ve uzun menzil bir ucak luks sayilmaz hele ki LHD' ler de gelsin.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2016, 10:39 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 456
Yaş:
Alıntı:
2030'li yillar icin ,az ihtimal daha oncesi , P-8 Poseidon'un gelecegini tahmin etmek zor olmaz belki de zihinlerde kesin alinacak. Artik diger ulke envanterlerine girmeye baslayan ve kendini kanitlayacak uzun menzil bir ABD ucagi dururken ondan daha pahaliya gelecek bir Japon devsirmesi alinmaz herhalde. Kaldi ki Japonlar kime ne satmis , Avrupa ve ABD Hava Kuvvetleri ekollerinden sonra (dokumantasyon v.b.) bir de Japon ekolu fazla gelir gibi. Kaldi ki milli yolcu ucagi yapilirsa ona bile sans taninabilir. Daha onceki bir soruya istinaden ; Okyanus' a kiyisi olmayip da uzak mesafelerde (Somali) cikari olan fakat yakin denizlerde de yogun D/K faaliyetine ihtiyac duyan bir ulke olarak CASA tarzi bir D/K ve uzun menzil bir ucak luks sayilmaz hele ki LHD' ler de gelsin.
Sayın goldenwings, bir hatayı duzeltmek isterim. Kawasaki P-1 devşirme değil orijinal bir uçaktır ve tamamen deniz görevleri için tasarlanmıştır(dedicated). Oysa hepimiz biliriz ki P-8 B-737 modeli yolcu uçağından devşirmedir.

Japonya silah satamadı çünkü satması yasaktı. Yakın zamanda bu kalktı. Hatta İngiltere donanması uçağa ilgi duyduğunu ve Nimrod'lar ile değiştirebileceğini beyan etti.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2016, 11:28 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2658
Yaş:
Ortada şartları belli bir ihtiyaç var.

İsteyen dosya alır başvurur, ihaleye girer. Artık kim kazanırsa.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2016, 11:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3675
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
2030'li yillar icin ,az ihtimal daha oncesi , P-8 Poseidon'un gelecegini tahmin etmek zor olmaz belki de zihinlerde kesin alinacak. Artik diger ulke envanterlerine girmeye baslayan ve kendini kanitlayacak uzun menzil bir ABD ucagi dururken ondan daha pahaliya gelecek bir Japon devsirmesi alinmaz herhalde. Kaldi ki Japonlar kime ne satmis , Avrupa ve ABD Hava Kuvvetleri ekollerinden sonra (dokumantasyon v.b.) bir de Japon ekolu fazla gelir gibi. Kaldi ki milli yolcu ucagi yapilirsa ona bile sans taninabilir. Daha onceki bir soruya istinaden ; Okyanus' a kiyisi olmayip da uzak mesafelerde (Somali) cikari olan fakat yakin denizlerde de yogun D/K faaliyetine ihtiyac duyan bir ulke olarak CASA tarzi bir D/K ve uzun menzil bir ucak luks sayilmaz hele ki LHD' ler de gelsin.
Sayın goldenwings, bir hatayı duzeltmek isterim. Kawasaki P-1 devşirme değil orijinal bir uçaktır ve tamamen deniz görevleri için tasarlanmıştır(dedicated). Oysa hepimiz biliriz ki P-8 B-737 modeli yolcu uçağından devşirmedir.

Japonya silah satamadı çünkü satması yasaktı. Yakın zamanda bu kalktı. Hatta İngiltere donanması uçağa ilgi duyduğunu ve Nimrod'lar ile değiştirebileceğini beyan etti.
Kesinlikle. Cepten yazdigim icin kisa tutuyorum. Eksik oluyor veya yanlis anlatim da olabilir. Devsirme derken Japonlarin kendi ihtiyaclari dogrultusunda tasarlidigi mi diyelim ki yine de 1 D/K ucagi ama ABD mali bilin3n bir ucak varken bizimkiler baska maceraya kalkmaz. CASA'larin bile dokumantasyon ve sistemleri tam oturmadi. Bir de Japonca ile ugrasmaz kimse. Bakiniz KT-1'ler astarindan pahaliya geldi. Bilinen bir Boeing ve ABD standartligi isimizi gorur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2017, 22:10 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 862
Yaş: 18
Deniz Kuvvetleri’nin Deniz Karakol görevlerinde kullanılacak ilk ATR72 tipi uçağının önümüzdeki mayıs ayında teslim edilmesi planlanıyor.

İlk iki uçak, iki yıl önce Deniz Kuvvetleri’nin havacılık birimlerine verilmişti. Halen bu uçaklar personel ve kargo naklinde kullanılıyor. Ayrıca uçağın deniz karakol modellerinde görev yapacak pilotlar da ATR72’lerde eğitimlerini alıyor. Altı uçağın ikisinin bu yıl, geri kalanın da gelecek yıl teslim edilmesi öngörülüyor.

İLK UÇAK GEÇEN YIL UÇTU

TAI ile İtalyan Alenia Aermacchi S.p.A arasında Temmuz 2012’de imzalanan anlaşmaya göre ilk ATR72-600 tipi uçak Fransa’nın Toulouse kentindeki imalat hattından çıkarak Ankara Akıncı’ya uçtu. TAI ilk ATR72’yi 19 Nisan 2013 tarihinde teslim alarak modifikasyon işlemlerine başladı.

Uçakta antenlerin konulacağı bölgelere yapısal, ana gövde de elektrik tadilatı yapıldı. Bu uçak ilk uçuşunu 14 Temmuz 2016 tarihinde yaptı. Daha sonra uçak test ve sertifikasyon için İtalya’ya gönderildi. Torino’da yapılan testlerin önemli ölçüde tamamlanırken ilk ATR72-600’ün mayıs ayında Türkiye’ye gelmesi öngörülüyor.

Topel Deniz Hava Üssü’nden kalktıktan sonra ATR72-600’ler ana üssünden 1850 ila 2220 kilometre uzaklıktaki hedeflerine ulaşıp bu bölgede 4 saat görev yapabilecek. Her türlü hava şartında uçabilen ATR72-600’ler, toplam 10 saat havada kalabilecek. Su üstü harbi, denizaltı savunma harbi ve kendini korumak için hava savunma harbinde kullanılacak uçaklar gerektiğinde taşıdığı torpidolarla hedeflerine atış yapabilecek.
http://www.kokpit.aero/mayista-teslim-edilecek

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2017, 06:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1986
Yaş:
Turk Donanmasinin yeni ATR-72 ASW ucaginin test ucusundan:

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2017, 22:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1039
Yaş:
Bu Tip ucaklarımızın hiçbirinde neden ASM kullanımı hiç öngörmuyoruz acaba....Ne Hvkk ve de DzKK ucklarında hıc yok Harpoon gibi mühimmatlar. Aslında cok buyuk bır kabılıyet. Hıc dusunmemısız edınmemısız nedense....Sea Skua yı saymayın o daha hafıf bır mühimmat....Aslında zamanına gore ılerıcı bır cozum...Su anda o sekılde bır kabılıyet yok mesela....Eskı S-2 Tracker Sea Skua kombınasyonu bile zamanının belkı de yaratıcı ve verımlı bır cozumuydu....


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 21 Mar 2017, 23:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 824
Yaş: 45
Zırhlısüvari, HvKK için Harpoon zaruri değil, mevcut bol seçenek modern güdümlü mühimmatları ile su üstü hedeflerinide rahatlıkla uzak mesafelerden vurabilir artık. Denizciler ise bu adı üstünde ASW anti submarine warcraft uçaklarını, denizaltılarla mücadele ve karakol görev tanımıyla aldı. Yani, konsept dahilinde suüstü gemilerin imhası yok. Tespiti var sadece. Sanırım, bir modern savaş gemisi karşısında bu uçağın hiç bir şansı olamayacağı gerçeğinden yola çıkarak böyle bir konseptte kalmışlar diye düşünüyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 00:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1986
Yaş:
Alıntı:
Zırhlısüvari, HvKK için Harpoon zaruri değil, mevcut bol seçenek modern güdümlü mühimmatları ile su üstü hedeflerinide rahatlıkla uzak mesafelerden vurabilir artık. Denizciler ise bu adı üstünde ASW anti submarine warcraft uçaklarını, denizaltılarla mücadele ve karakol görev tanımıyla aldı. Yani, konsept dahilinde suüstü gemilerin imhası yok. Tespiti var sadece. Sanırım, bir modern savaş gemisi karşısında bu uçağın hiç bir şansı olamayacağı gerçeğinden yola çıkarak böyle bir konseptte kalmışlar diye düşünüyorum.
Ben biraz farkli dusunuyorum. Bu ucaklarin radarlari uzun mesafelerden yuzey hedeflerini (savas gemilerini) tespit edebiliyorlar, gemilerin hava savunma silahlarinin menzilleri disindan cok rahatliklar Harpoon, Exocet veya milli gelistirilen Atmaca atisi yapabilirler. Yunan gemilerinin en uzun menzilli(ve bizim gemilerimizin) ESSM fuzeleri ideal sartlarda 25-30km mak menzilleri var. Hadi 40km olsun. ATR-72'nin Thales urunu Ocean Master 400 radar cok daha uzun menzillerden hedef tespiti yapabiliyor ve istenirse Harpoon entegrasyonu yapilabilir.

Peki TDK ve HvKK bu konuda neden cekimser? HvKK istese coktan safkan anti-gemi fuzesini F-16 ucaklari icin alirdi. Yine kendi yorumum olacak. Kocatepe gemisini hatirlayan var mi? Tahminin o olaydan iki kuvvetin cikardigi bir ders var. Ozellikle Ege cografyasinda iki ulkenin savas gemilerininin cok yakin ortamlarda bulundugunu (bakiniz Kardak krizi) veya dost dusman tanimada sorunlarin yasanacagini veya EH yontemleri ile fuzelerin yaniltilmasi durumunda atilan fuzenin gercek hedef yerine, yakin konumlarda bulunacak kendi gemimizi vurmasi olasiligi her zaman var. Simdiye kadar HvKK'nin TASMO denilen taktical air support of maritime operasyonlari hava-yer koordinasyonu ile yapildi ve yapiliyor. Genelde AGM-65G Maverick fuzeleri kullaniliyor bu durumlarda. Maverick fuzesi gorus menzilinde atilan bir fuze 15km civarindan, o yuzden surekli garanti hedeflere atiliyorlar. Kisaca havadan ASM atmak, cok guvenilir kesif-istihbarat gerektiren bir konu ve simdiye kadar HvKK'nin safkan bir ASM tedariginde cekimser olmasini bu yazdigim nedenlere bagliyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 01:20 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5103
Yaş:
Robust hocam.

Şu pırpırlı yerine özel jet olsa nasıl olurdu. Mesela Dassault Falcon 10X. Hem yukarından uçar hemde daha hızlı olurdu. Yani bir miktar midi Amerikan P8 poseidon gibi.


Resim

Falcon 10X

Resim

P8 Poseidon


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 06:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1986
Yaş:
Falcon tipi gibi ucaklarin genelde sahil guvenlik veya deniz kesif gorevlerinde kullanildigini goruyoruz ama cogunda sensor donanimi basit kesif gozetim amacli. Burada ASW(anti-submarine warfare) gorevli platformlarinin ciddi bir sensor ihtiyaci var. Yukaridaki ATR-72'nin govdesinin uzerine bir bakin. Bir suru anten cikintisini, ve sensorun bulundugunu gorebilirsiniz. Bu sensorlerin cogunu Falcon ucaga sigdirmak zor veya imkansiz. Ilave olarak gorev bolgesinde kalabilecekleri surede onemli bir faktor. Maksat ASuW amacli, ve anti-ship silah platformu olarak kullanmak ise Falcon gibi ucaklar olabilir ama ne kadar faydali olur, veya o kadar caresizmiyiz bilmiyorum.

P-8 guzel bir ucak, ozellikle uzun deniz karakol gorevleri icin ideal platform oldu. Hindistan, Avusturalya gibi ulkelerinde cografik konumlari geregi, uzun menzilli ve iyi donanimli platformlara ihtiyaclari var. Bu iki ulkede hemen atladilar almak icin. Sonra Ingiltere aldi, simdi Norvec bekleniyor. Bu ulkeler kadar olmasada Turkiye'nin blue navy olma yolundaki adimlarinin bir sonucu, cok uzun menzilli ASW/ASuW platformuna ihtiyaci var. P-8 bu ihtiyaci karsilayabilir. Karadeniz kaynama noktasi, D. Akdeniz keza oyle. Bilmiyorum ART-72 bu ihtiyaci ne kadar karsilayacak ama CN-235'ten daha uzun menzillerde ve daha fazla havada kalmasi beklenebilir.

Benim kanim TDK'nin Adana-Mersin tarafina bir deniz hava ussu kurmasinda fayda var. Cengiz Topel Karadeniz bolgesini kontrol ediyor. Izmir Adnan Menderes ve Dalaman hava limanlari Ege ve Bati Akdeniz bolgesini kontrol ediyor ama D. Akdeniz tarafin yerlesik bir usleri yok henuz. D. Akdeniz'de gorev yapacak ASW ucaklarinin kalici usse ihtiyaci olabilir. Dalaman veya Izmirden kalkacak ucaklarin D. Akdeni'e ulasmasi zaman alacagi gibi, gorev sureleri cok cok dusecektir. Ozellikle yaz aylarinda. P-8 gibi bir ucak menzil, intilak ve gorev bolgesindeki devriye suresinde ciddi iyilestirmeler yapabilir ama o zamanda CN-235, ATR-72 ve P-8 gibi 3 farkli platform TDK icin cok fazla bas agrisi olabilir. 3 farkli egitim ve lojistik ihtiyaci. Gerci bu ekonomik krizde P-8 alacak para yoktur. Bir sure daha CN-235/ATR-72 ile devam etsinler. Bu bile fazla alsinda. Tek tip platform en dogrusuydu. Bastan ilk dugme yanlis iliklenince, gerisi dogru olmuyor dogal olarak. Ayni sey S-400 gibi bir proje icinde gecerli.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 11:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 830
Yaş:
Slam-ER yi envantere kattık mı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 11:55 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eki 2015, 23:05
Mesajlar: 31
Yaş: 31
Alıntı:
Slam-ER yi envantere kattık mı?
http://trmilitary.com/viewtopic.php?t=3237 bu konuya bakarsanız o dönemde savunma havacılık dergisindeki ayrıntı dikkat çekici ve kaygı verici.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 11:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3675
Yaş:
Hava Kuvvetlerinden 1 filo veya Deniz Kuvvetleri bunyesinde kurulacak en az 1 filonun Ege'de deniz hakimiyetine yonelik aynen Yunanlilarin yaptigi gibi havadan Harpoon , Slam Er, Atmaca v.b. atma kabiliyetine ulasmasi kuskusuz cok yararli olue. Bunun yaninda mevcut D/K'larin Harpoon veya Exocet tarzi muhimmat tasima kabiliyeti yaninda (P-3 olur , Atlantik olur , P-8 olur da bunlar buyuk ucak zaten) esas milli Harm veya Maverick tarzi muhimmat atma kabiliyetine ulasmasi da isi gorur. 45-90 km bir menzilden D/K ucagi hayli hayli gemiye angaje olup kacar yeter ki hava ustunlugu bizde olsun. Esas gorevin Denizalti Harbi olmasi da illa ilahi bir konsept degil. Bakiniz Seahawk Hellfire ikilisi , kisitli da olsa hucumbot katili.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 12:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 166
Yaş:
Alıntı:
Slam-ER yi envantere kattık mı?
Slam-er? Yıllar oluyor. Üstüne SOM ları ürettik koyduk.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 14:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 824
Yaş: 45
HvKK için Harpon'a ihtiyaç olduğunu düşünmüyorum. Elde bir sürü alternatif mühimmat mevcut. Kuvvette aynısını düşünüyor anlaşıldığı kadarıyla. Zaten Robust'un değindiği hususta çok doğru, öyle elalemin olduğu gibi okyanusta armut gibi açık hedef skalamız yok ne yazıkki. Mevcut dar alanda kısa paslaşmalar şeklindeki deniz harp sahamızda denizcilerden bağımsız bir uzun menzil Harpoon kullanımının riskli olacağı öngörülüyor olabilir.

Kendi mühimmatımız ATMACA'nın ATR-72'lere entegrasyonu değerlendirilebilir bencede.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 14:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3675
Yaş:
Atmaca olmaz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 15:38 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2658
Yaş:
Atmaca/som/ Maverick-g neyimize yetmiyor .. veya firkateyn'lerden atılan essm'ler /sparrow'ları unutuyoruz galiba....

eksik ; ramjet ile penguin muadili füzeler var galiba.. ramjet için çalışıyorlar bildiğim kadarıyla.. asw-suh sehawkları ve meltem dku'larına penguin muadili bir füze projesi ise hiç duymadım. Duymamamız olmadığı veya olmayacağı manasına gelmez tabi ki.. temren'i bir görmek lazım. Ne kadar umtas ne kadar penguin muadili bilemiyoruz.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 15:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1986
Yaş:
Alıntı:
Hava Kuvvetlerinden 1 filo veya Deniz Kuvvetleri bunyesinde kurulacak en az 1 filonun Ege'de deniz hakimiyetine yonelik aynen Yunanlilarin yaptigi gibi havadan Harpoon , Slam Er, Atmaca v.b. atma kabiliyetine ulasmasi kuskusuz cok yararli olue. Bunun yaninda mevcut D/K'larin Harpoon veya Exocet tarzi muhimmat tasima kabiliyeti yaninda (P-3 olur , Atlantik olur , P-8 olur da bunlar buyuk ucak zaten) esas milli Harm veya Maverick tarzi muhimmat atma kabiliyetine ulasmasi da isi gorur. 45-90 km bir menzilden D/K ucagi hayli hayli gemiye angaje olup kacar yeter ki hava ustunlugu bizde olsun. Esas gorevin Denizalti Harbi olmasi da illa ilahi bir konsept degil. Bakiniz Seahawk Hellfire ikilisi , kisitli da olsa hucumbot katili.
SeaHawk ve Penguin fuzesi ikisilini unutmayin. Ege veya diger ortaamlarda Turkiye'ye ciddi bir anti-gemi saldiri kabiliyeti sunuyor. Yuksek sayida F-16 filosuna sahip olmasi ve yine TDK'nin yuksek sayida Seahawk filosuna sahip olmasi ender gorulecek dogru kararlarimizdandir. Yukarida bahsi gecmis Slam-ER ve SOM-B1/B2 versiyonlarida F16'lar tarafindan ASM olarak kullanilabilir. Ozelikle Kement projesi ile fuze/ucak arasinda haberlesme icin verilink kabiliyeti eklendiginde SOM fuzeleri her zaman anti-gemi gorevi yapabilirler. OZellikle SOM-B2 nufuz edici harp basligi ile gemilere ciddi hasar verebilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 18:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 797
Yaş:
Alıntı:
Slam-ER yi envantere kattık mı?

Evet. 8-)

http://i.hizliresim.com/LyZ7ao.jpg


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 19:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 830
Yaş:
Alıntı:
Çok teşekkür ederim. Bazi sorunlar var diye biliyordum. Demek cozulmüş


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 20:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 565
Yaş:
SOM-J ve F-35 ikilisi de yeterince öldürücü olacaktır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2017, 23:09 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
SLAM-ER sorunu çözülse haber çıkardı bir yerlerde ama çözülmek üzere sanırım çünkü geçenlerde bir DSCA bildiriminde Türkiye de geçiyordu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 11:47 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 862
Yaş: 18



"MELTEM-3 projesi kapsamında İtalyan ALENİA firmasından 2 adet ATR-72-600 Genel Maksat Uçağı alınmıştır. Ayrıca, 6 deniz karakol uçağının 2019-2020 yıllarında teslim alınması planlanmaktadır."
Kaynak: https://www.dzkk.tsk.tr/icerik.php?dil=1&icerik_id=79

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 18:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 824
Yaş: 45
Bu kadar basit işte. Hayda hoppa atıverdik iki sene daha.. Ne varki?

Ya bu bir milli yerli geliştirme projesi olsa gerçekten anlayış göstereceğim lakin bu yurtdışına sipariş proje, yapılmak zorunda kalınan revizyonlar ile resmen MELTEMI/II projesindeki rezaletide aştı artık!

Bu MELTEM projeleri ciddi bir şekilde soruşturulmalıdır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 22:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1986
Yaş:
Uzatmanin uzatmasi demek lazim. 1. kontrat 10 ucagin ASW amacli tadilati ve AMASCOS gorev sistemlerinin entegrasyonuydu, 3-4 yil sonra SSM-Alenia firmasi 2. kontrati imzaladi ve ucak sayisi 6 ASW ve 2 Komuta Kontrol ucagina donustu. 2 ucak eksildi. Komuta kontrol dediklerinin ATR-72 sivil yolcu ucagindan pek farki yok. Zaten sagda solda cikan fotograflarda asker sevkiyati yaparken goruyoruz. En azindan bir flir ve PLS (personel bulma sistemi) taksalardi bari bunlara. Gerekirse SAR yaparlardi.

Bu cikan son haber dogru ise silah ve sistem entegrasyon sorunlarinin hala cozulemediginin ve belki ucak uzerinde ciddi yapisal degisiklikler gerekmesi nedeniyle teslim surecinin geriye atilmasi mumkundur. Ozellikle CN-235ASW'ten farkli olarak ATR-72 ASW'nin kanat uzerinde sensor ve silah tasinmiyor. Muhtemelen sivil amacli tasarlanmis bir ucagin kanat tasarimi ASW gibi ciddi silah ve sensor tasimasi icin yeniden tasarlanmasi gerekiyordu. Bu yuzden kanat uzeri yerine govde uzerine takildi hersey. Fotograflardan bu durum goruluyor, ciddi bir govde uzeri modifikasyon var ucakta.

Benim tahminim bu ucak CoG denilen agirlik merkezi sorunlari yasiyor olabilir. Bazi hesaplarin yeniden yapilmasi gerekebilir. Bunu nereden cikariyorum derseniz, Italyan Donanmasi silahsiz olan MPA gorevi icin ayni ucagi ATR-72-600 modelinden 4 adet siparisi Meltem-III projesi 2. kontrati yapildiktan sonra verdi ve gecen aylarda ilk ucaklarini teslim aldilar. Aradaki fark bizim ucaklar silah tasiyabilecek sekilde govde altinda istasyon eklendi ve kuyrukta MAD var, Italyan ucaklarda bunlar yok. MAD sensoru kuyrukta uzun bir probe'un icinde ve uculan bolgedeki celik govdeli denizaraclarinin(denizalti vea gemi) neden oldugu maynetik sapmalari tespit eden sensor. Italyan Donanmasi silahsiz ve MAD siz ucagi teslim alirken, Turkiye'nin tesliminin 2019'a kalmasinin baska aciklamasi ne olabilir bende merak ediyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 23:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 553
Yaş: 39
Belki birdahaki uçaklar Dornier 328 yada TR 328 olması gerekir, şayet TRJ 328 i görebilirsek.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2017, 23:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 311
Yaş:
Motor değişikliği ile kurtarabileceğimiz halde, 1993 yılında acele bir şekilde emekli ettiğimiz 18 adet S2E nin yerini 2017 de maalesef halen yeterince doldurabilmiş değiliz.
Deniz kuvvetlerinin ''Genel Maksat Uçağı'' tanımlaması ise çok zorlama, uçağın kendisi gibi içi boş bir görev.
Nakliye görevleri için zaten yeterli Nakliye gücümüz var.
Resim
Bu iki uçağın da bir an önce donatılma gayretine gidilmesi şart.
SAR radarı ve FLIR'ın küçük ve hafifini yapmaya gayret ettik ama artık birazda daha büyük ve güçlüsünü yapıp bu tür platformlarda deneyelim.
Kara ve deniz sınırlarımızı koruma gayretimize önemli katkı yapabilirler.
Deniz karakol ve Sahil güvenlik hava devriyelerinin önemi, BTÖ'nün son Fetfiye çıkartma denemeleri ile bir kez daha görülmüştür.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2017, 02:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 387
Yaş:
Alıntı:
Belki birdahaki uçaklar Dornier 328 yada TR 328 olması gerekir, şayet TRJ 328 i görebilirsek.
http://www.bagimsizhavacilar.com/tr-jet ... lere-omur/

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2017, 11:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5502
Yaş:
Alıntı:
"MELTEM-3 projesi kapsamında İtalyan ALENİA firmasından 2 adet ATR-72-600 Genel Maksat Uçağı alınmıştır. Ayrıca, 6 deniz karakol uçağının 2019-2020 yıllarında teslim alınması planlanmaktadır."
Kaynak: https://www.dzkk.tsk.tr/icerik.php?dil=1&icerik_id=79
"İnsan bazen hayret ediyor"


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2017, 12:04 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1420
Yaş:
Alıntı:
Gerçekten ülkemiz kendi bölgesel yolcu uçağını üretebilicek kapasitede gören varmıydı ?
Yazar gayet güzel özetlemiş popülist üretim yaklaşımları bazen bu formu bile ele geçirip hayal ettirmeye neden oluyor.
İşte muharip uçak bilmem bölgesel yolcu uçağı yok efendim Milli araç vsvs.... say say bitmez.
Bunların hiç biri yapılmayacak ve farazide kalıcaktır.
Bunları yapabilmek için öncelikle İlim ve Fen bilimleri alanında sağlam bir altyapınız olucak (Fen=İmam Hatip değil).


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2017, 12:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3675
Yaş:
Pozitif dusunun biraz . No panic :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2017, 13:43 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 533
Yaş:
Alıntı:
Gerçekten ülkemiz kendi bölgesel yolcu uçağını üretebilicek kapasitede gören varmıydı ?
Yazar gayet güzel özetlemiş popülist üretim yaklaşımları bazen bu formu bile ele geçirip hayal ettirmeye neden oluyor.
İşte muharip uçak bilmem bölgesel yolcu uçağı yok efendim Milli araç vsvs.... say say bitmez.
Bunların hiç biri yapılmayacak ve farazide kalıcaktır.
Bunları yapabilmek için öncelikle İlim ve Fen bilimleri alanında sağlam bir altyapınız olucak (Fen=İmam Hatip değil).
Konudan sapmak istemiyorum ama dayanamadım.
Resim

Var işte :lol: :lol: :lol:

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2017, 14:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 553
Yaş: 39
Alıntı:
Gerçekten ülkemiz kendi bölgesel yolcu uçağını üretebilicek kapasitede gören varmıydı ?
Yazar gayet güzel özetlemiş popülist üretim yaklaşımları bazen bu formu bile ele geçirip hayal ettirmeye neden oluyor.
İşte muharip uçak bilmem bölgesel yolcu uçağı yok efendim Milli araç vsvs.... say say bitmez.
Bunların hiç biri yapılmayacak ve farazide kalıcaktır.
Bunları yapabilmek için öncelikle İlim ve Fen bilimleri alanında sağlam bir altyapınız olucak (Fen=İmam Hatip değil).
TR 328 de bu tarz bir projede fena olmazdı ama... hayeller böyle gerçekler öyle

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2017, 19:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1986
Yaş:
TR-328 bu proje icin kucuk kalirdi ve TuDZK isterleri icin kesinlikle yetersiz. CN-235'ten tureyen ASW platformunu kullanilabilir hale getirmek icin yapilan calismalar hala akillarda ve daha buyuk bir platform olan ATR-72 gibi sivil kokenli bir ucagi ASW'ye donusturmenin o kadar kolay olmadigi gozler onunde.

Bu asamada TuDZK'nin fazla opsiyonu yok onunde. CN-235ASW ile yakin denizlerimizde deniz karakol gorevi yapariz. Izmir veya Dalaman'dan kalkip Ege'de bir kac saat dolaririz veya Cengiz Topel'den kalkip Bati karadeniz'de devriye yapariz. Daha derinligine gitmek ve 5-6 saat dolasmak icin daha buyuk platform gerekiyor. Keske ASW gorev icin ozel tasarlanmis bir platform olsaydi ama bati'da yoktu oyle bir platform. Italyan'lar bile Atlantic ASW ucagini emekli ederken, ATR-72 bazli MPA ucagini kullaniyorlar. Yukarida yazdigim gibi bizimkinden farki silah ve bazi sensorleri tasiyimiyor Italyan ucaklari. ABD'nin kendi ihtiyaclari icin ozel modifiye ettigi ve sonucta ortaya ciddi bir performans sunan B-737 tabanli P-8 Posedion ASW ucagi cikti. Bu platfromu tercih eden ulkeler; Hindistan, Avusturalya, Norvec ve Ingiltere. Bu ulkelerin ortak ozelligi devriye atmalari gereken okyanuslar ile cevrili olmalari ve uzun CAP saatlerine ihtiyaclari olmasi. Turkiye'nin ceresel tehdit durumu ve artik Dogu Akdeniz ve Karadeniz'deki cikarlari icin benzer bir platforma ihtiyaci olabilir. Fakat pahali bir alet hic kuskusuz. 4 adet alinacak olsa, Meltem-III'nun 2-3 misli maliyete ancak alinabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2017, 01:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 548
Yaş: 22
Swordfish uçağını çok beğeniyorum, bir kere Multirole ve 450 dakika havada kalış süresi sunuyor. Tabi derinlemesine detaylı bilgim yok, siz ne dersiniz bu uçak hakkında üstadlar. Tabi platformun Bombardier GLOBAL 6000 oluşu ve dolayısıyla turbofan oluşu var ayrıca motorlar Rolls-Roce, güzel bir nokta bu. İsveç'in de deniz pozisyonu göz önünde bulundurursak eğer bizim için çok uygun bir uçak(dı).

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


En son Operatıon Atilla tarafından 09 Eki 2017, 01:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2017, 01:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 553
Yaş: 39
Alıntı:
İyiki birşey istedik, hemen kurudu :cry:

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 10:42 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 224
Yaş:
Resim
Resim
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 191 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye