TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 21 Oca 2018, 19:22

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.

Resim
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 158 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 14 Oca 2013, 19:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 20 Ağu 2012, 16:08
Mesajlar: 1010
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

:shock:

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 14 Oca 2013, 19:16 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 795
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Bu nedir?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 14 Oca 2013, 19:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 20 Ağu 2012, 16:08
Mesajlar: 1010
Yaş:
Şimdi buldum.. :roll:
Alıntı:
Eskişehir 1.AJÜ'den, havacılık müzesine kara yolu ile götürülen RF-4E,F-5 ve F-104G uçağı. 1997

Kaynak SSF Warrior
Türkmilitary de yazıyor..

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2013, 23:41 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:53
Mesajlar: 1883
Yaş:
Terminatör kanat altında EL/L-8233 ECM podu ile birlikte Anadolu Kartalı Tatbikatın'nda

Resim

_________________
Resim
Tango-1 Never Dies


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2013, 12:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 24 Eki 2012, 07:51
Mesajlar: 1025
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bu yeni köpekbalığı ağzı motifi, Şimşek modernizasyon projesi ile birlikte 112 Filo F-4'lerine uygulandı. Ancak bu uçaklar kısa süre sonra uçuştan çekildiği için ömrü uzun olmadı. Ne var ki 30 Ağustos'ta geçiş yapan F-4E 2020'lerden birinde de bu yeni desen vardı. Belki Terminator filosuna da uygulanmaya başlamıştır.
Arda hocam neden modernizasyon sonrasi ucustan cekildi ucaklar acaba ? Anadolu Kartalinda her sey guzel anlatiliyordu bir problem mi cikti ?

saygilarimla
Evet bende seyr ettim cok qururlanimsdim ne oldu bilgisi olan yokmu

_________________
Ne Mutlu Turkum


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2013, 20:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 11:37
Mesajlar: 72
Yaş:
Ucustan cekilen ucaklar Simsek Modernizasyonundan gecti.Bu modernizasyon kismi bir modernizasyondu.

Terminatorler ise Israil ortakligiyla detayli bir modernizasyondan gecti.Hali hazirda ucan ucaklar Terminatorler dir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2013, 08:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 24 Eki 2012, 07:51
Mesajlar: 1025
Yaş:
Alıntı:
Ucustan cekilen ucaklar Simsek Modernizasyonundan gecti.Bu modernizasyon kismi bir modernizasyondu.

Terminatorler ise Israil ortakligiyla detayli bir modernizasyondan gecti.Hali hazirda ucan ucaklar Terminatorler dir.
Cok tesekkur ederim Hocam Anadolu kartalinda da diyor ordaki komutan israile yapilan Modernizasyondaki ucaklar yeniden moderize ediliyor ozelikle elektronik sistemler
saygilar

_________________
Ne Mutlu Turkum


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2013, 00:09 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4498
Yaş: 40
Resim

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 00:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1604
Yaş:
Arkadaki pilotun kaskı farklı mı yoksa banamı öyle geliyor ?

Resim

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 00:42 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ara 2013, 21:50
Mesajlar: 190
Yaş:
Alıntı:
Arkadaki pilotun kaskı farklı mı yoksa banamı öyle geliyor ?

Resim

Saygılar.
Bende F/A 18 super hotnette kullanilan Joint helmet mounted cueing system ( jhmcs) benzettim açıkcası.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 00:47 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6542
Yaş:
Alıntı:
Bende F/A 18 super hotnette kullanilan Joint helmet mounted cueing system ( jhmcs) benzettim açıkcası.

O sadece F/A-18 lere özel bir şey değil hocam, ilk F-18 lerde denense de F-16 ve F-15 gibi aynı elektronik alt yapıyı paylaşan uçaklara da entegre ediliyor. Hatta Blok-50M ler dışında CCIP modernizasyonu kapsamında bizim Blok-40/50 model F-16 lara da JHMCS özelliği kazandırıldı/kazandırılıyor...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 00:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1048
Yaş:
Bu ucak Termınatıro mu


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 00:50 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6542
Yaş:
Alıntı:
Bu ucak Termınatıro mu
Hocam bu F-4 lerin keşif modeli olan RF-4ETM, onlar da TAI bünyesinde "Işık" modernizasyonuna tabi tutulmuşlardı...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 00:52 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ara 2013, 21:50
Mesajlar: 190
Yaş:
Alıntı:

O sadece F/A-18 lere özel bir şey değil hocam, ilk F-18 lerde denense de F-16 ve F-15 gibi aynı elektronik alt yapıyı paylaşan uçaklara da entegre ediliyor. Hatta Blok-50M ler dışında CCIP modernizasyonu kapsamında bizim Blok-40/50 model F-16 lara da JHCMS özelliği kazandırıldı/kazandırılıyor...
Doğrudur!
F18 leri sevdigim için yazdim. Ama bizim pilotlarin kullandigini hiç bilmiyordum ve herhangi bir foto görmedim. Tşk üstad.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 00:55 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6542
Yaş:
Alıntı:
Doğrudur!
F18 leri sevdigim için yazdim. Ama bizim pilotlarin kullandigini hiç bilmiyordum ve herhangi bir foto görmedim. Tşk üstad.

Ayıp ettin :)

[spoiler]Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim[/spoiler]

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 01:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1604
Yaş:
Koyduğum RF-4ETM deki arkadaki pilotun kaskının JHMCDS olma ihtimali var mı ?
( Bu arada uçak Peace Diamond-II kapsamında gelen 8 RF-4E den biri )

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 01:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1048
Yaş:
Sırtındaki antenden sordum..Bılıyorum Keşif modeli....


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 01:52 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2014, 17:19
Mesajlar: 882
Yaş:
JHMCS nasıl çalışıyor?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 12:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 15:45
Mesajlar: 718
Yaş:
Alıntı:
JHMCS nasıl çalışıyor?
Ulu Sözlükten piskolata erkegi hocam çok net açıklamış.
http://www.uludagsozluk.com/e/23101068/

Not: Bu arada piskolata erkegi, burada yazıyorsan yeşillendir. :lol:

_________________
Güllü dîbâ giydin ammâ korkarım âzâr eder
Nâzenînim sâye-i hâr-ı gül-i dîbâ seni.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 15:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 24 Eki 2012, 07:51
Mesajlar: 1025
Yaş:
Nedense Suriyede Dusuruldukden Sonra Bu Ucaklara Nefret ederim Pilotlarmiz Sehit Oldu icin sanirim

_________________
Ne Mutlu Turkum


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 15:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 18:45
Mesajlar: 476
Yaş:
Alıntı:
Nedense Suriyede Dusuruldukden Sonra Bu Ucaklara Nefret ederim Pilotlarmiz Sehit Oldu icin sanirim
Evet bende o zamandır bu uçakların gerçek anlamda değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum (Gerçi kuvvet de uzun yıllardır düşünüyor zaten .) Acaba bu uçağın yerinde başka uçak olsaydı daha farklı olabilir miydi, yada bu uçağın yanında eskortluk yapan başka uçaklar olsaydı , tabi hocalarımız daha iyi bilirler.

_________________
''Türk Silahlı Kuvvetleri, bölücü terör örgütü tamamen yok edilinceye kadar bu haklı mücadelesine azim ve kararlılıkla devam edecektir. bu vesile ile aziz şehitlerimize bir kere daha huzurunuzda tanrıdan rahmet diler, aziz ruhları önünde saygı ile eğilir, ailelerine ve bütün Türk ulusuna başsağlığı dileriz."


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 15:39 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2014, 17:19
Mesajlar: 882
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Nedense Suriyede Dusuruldukden Sonra Bu Ucaklara Nefret ederim Pilotlarmiz Sehit Oldu icin sanirim
Evet bende o zamandır bu uçakların gerçek anlamda değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum (Gerçi kuvvet de uzun yıllardır düşünüyor zaten .) Acaba bu uçağın yerinde başka uçak olsaydı daha farklı olabilir miydi, yada bu uçağın yanında eskortluk yapan başka uçaklar olsaydı , tabi hocalarımız daha iyi bilirler.
Bu uçaklara "Uçan Tabut" deniliyor artık bizde :D.
Alıntı:
Alıntı:
JHMCS nasıl çalışıyor?
Ulu Sözlükten piskolata erkegi hocam çok net açıklamış.
http://www.uludagsozluk.com/e/23101068/

Not: Bu arada piskolata erkegi, burada yazıyorsan yeşillendir. :lol:
Cevap için teşekkürler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 15:42 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6542
Yaş:
Alıntı:

Bu uçaklara "Uçan Tabut" deniliyor artık bizde :D.

O F-104 tü, ki o lakapta Federal Alman Hava Kuvvetlerinden çıkmadır..

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 15:54 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2014, 17:19
Mesajlar: 882
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:

Bu uçaklara "Uçan Tabut" deniliyor artık bizde :D.

O F-104 tü, ki o lakapta Federal Alman Hava Kuvvetlerinden çıkmadır..
Hala kullanılıyor o lakap, ben görüyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 15:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1604
Yaş:
F-104 'ün Alman Hava Kuvvetlerinde lakabı " Widow Maker " yani dul bırakan gibi birşeydi ,
hali hazırda envanterimizdeki RF-4ETM ler sanırım 1 sene içinde envanter dışına çıkacak , görev podlu F-16 lara kayacak ,
Bu arada esas sorumuz kaynamasın koyduğum fotodaki arkadaki pilotun kaskı hakkında bilgisi olan var mı ?
( Yanlış görmüyorsam )

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 16:02 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7346
Yaş:
Alıntı:
A less charitable name appeared, "The Flying Coffin" from the translation of the common German public name of Fliegender Sarg. The F-104 was also called Witwenmacher ("Widowmaker"), or Erdnagel ("ground nail")
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_F ... #Nicknames

Kısaca demedikleri kalmamış...

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2014, 13:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Şub 2014, 17:36
Mesajlar: 172
Yaş:
Her yaratılan gibi F 4 lerinde bir yaşam süreleri var dır.
Yaşlıya "Moruk" gence "Delikanlı" derler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015, 00:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 458
Yaş:
Senin gibi bir makine bir daha gelmedi ve gelmeyecek Phantom II... Geçen gün rüyama girdi. Hava Kuvvetleri Komutanlığı ani bir kararla, Eskişehir jet üssünde faal durumda olan 2020'leri pilot hataları yüzünden düşmesine rağmen atılan iftiralara ve medyanın aslı F104'e ait olan "uçan tabut" betimlemesini kullanarak yaptığı ardı arkası kesilmez karalama kampanyalarına dayanamayıp hizmetten çekiyordu. Ben aracımda kırmızı ışıkta beklerken yanımdan tırlar geçiyor ve low bed tır kasalarında 2020'leri taşıyorlar. Tabi ben bunu görüp ağlamaya başlıyordum. Müzeye götürüyorlarmış hesapta hizmetten çekilen uçakları :) Ne rüyaydı ya. Şükür ki şu anda havadalar ve Hakurk ile Haftanin'e MK82 sallamakla meşguller. Eskişehir üssü bu aralar sakin 1 gün önce ve onun öncesi 2 şer adet F4 kalktı ve dinlediğim kadarıyla inmediler de. Muhtemelen Diyarbakır'a yapılan takviye ye kurban gittiler. :) Şöyle bi low pass dolaşsalar da balkona fırlasam bende o sesi içime kadar çeksem kendimize gelsek... Neyse çok uzattım burası bir resim paylaşımı konusu ve resimlere geçiyorum.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015, 07:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 24 Eki 2012, 07:51
Mesajlar: 1025
Yaş:
Alıntı:
Senin gibi bir makine bir daha gelmedi ve gelmeyecek Phantom II... Geçen gün rüyama girdi. Hava Kuvvetleri Komutanlığı ani bir kararla, Eskişehir jet üssünde faal durumda olan 2020'leri pilot hataları yüzünden düşmesine rağmen atılan iftiralara ve medyanın aslı F104'e ait olan "uçan tabut" betimlemesini kullanarak yaptığı ardı arkası kesilmez karalama kampanyalarına dayanamayıp hizmetten çekiyordu. Ben aracımda kırmızı ışıkta beklerken yanımdan tırlar geçiyor ve low bed tır kasalarında 2020'leri taşıyorlar. Tabi ben bunu görüp ağlamaya başlıyordum. Müzeye götürüyorlarmış hesapta hizmetten çekilen uçakları :) Ne rüyaydı ya. Şükür ki şu anda havadalar ve Hakurk ile Haftanin'e MK82 sallamakla meşguller. Eskişehir üssü bu aralar sakin 1 gün önce ve onun öncesi 2 şer adet F4 kalktı ve dinlediğim kadarıyla inmediler de. Muhtemelen Diyarbakır'a yapılan takviye ye kurban gittiler. :) Şöyle bi low pass dolaşsalar da balkona fırlasam bende o sesi içime kadar çeksem kendimize gelsek... Neyse çok uzattım burası bir resim paylaşımı konusu ve resimlere geçiyorum.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim
Neden Bu Kadar Duygusala Bagladinki er yada Gec O ruya Gercek olacak mutlaka hizmetden cikcak ama Yani Bu Kadar Muhtesemdise ABD nede Hizmetden cikardi Anlamis diyilim Almanya ve.s Kotu ucakdir demiyorum ama ?

_________________
Ne Mutlu Turkum


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015, 11:32 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Japonya, Güney kore elden çıkarırsa alıp modernize edelim,BVR de atabilsinler bu sefer :D

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015, 12:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Mar 2013, 18:15
Mesajlar: 131
Yaş:
Alıntı:
Japonya, Güney kore elden çıkarırsa alıp modernize edelim,BVR de atabilsinler bu sefer :D
F-4'lerle ilgili konuyu bulamadığımdan düşüncelerimi bende bu başlık altında belirteceğim.

Bu uçak, uçakların aslında bir kabuk olduğunu önemli olan şeyin faydalı taşıma yükü, sensörler ve elektronik yardımcılar olduğunun bir kanıtı aslında. Üretildiği güne bakıp da ona; çirkin, tabut, modası geçmiş gibi yakıştırmalar yapmak kolaya kaçmak olur bence.

İsrail modernize ettiği F-4'ler, rezerv olarak tutuyor çünkü elinde bolca daha modern (F15/F16) uçak var.
Almanya daha 2 sene öncesine kadar elindeki F-4F'leri aktif olarak kullanıyordu.

Sanırım bu saatten sonra kimse F-4'leri yeni bir modernizasyon paketi ile yaklaşmaz. Bu maliyet odaklı bir dünyada olsa olsa çılgınlık olur.

IAI tarafından denenmiş Kurnass 2000 ya da Super Phantom olarak adlandırılan uçağı göklerde görmeyi ben de çok isterdim.
GE-J79 yerine daha güçlü ve daha az yakıt tüketen PW-1120 motorları ile Mach 1'li hızlara afterburner kullanmadan çıkabiliyormuş. (Günümüzün modern jetlerinde karşımıza çıkan Supercruise yeteneği 1987 yılında Baba Phantom için mümkün olabilecekmiş.)
Thrust-to-weight oranı 1.04 ile orijinal Phantom'dan %17 daha iyi bir orana sahip olabilecekmiş. Bu da demek oluyor ki daha iyi tırmanacak, daha yüksek hızlarda tutunabilecek, düşük irtifalarda çok daha hızlı olacak ve üstelik tüm bunları yaparken daha az yakıt tüketen modern Turbofan motorlara sahip olacak.


Konu ile ilgili görseller;

Resim
http://www.flightglobal.com/FlightPDFAr ... 200320.PDF

http://www.b-domke.de/AviationImages/SuperPhantom.html

Resim

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015, 14:52 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Bu proje gerçekleşti mi? İsrail F4 'lerinin hepsi süper phantom mu oldu?Güçlü motor yorgun gövde ve uçuş dinamilkeri için sakınca meydana getirmez mi?

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2015, 16:57 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 458
Yaş:
Alıntı:
Bu proje gerçekleşti mi? İsrail F4 'lerinin hepsi süper phantom mu oldu?Güçlü motor yorgun gövde ve uçuş dinamilkeri için sakınca meydana getirmez mi?
Proje gerçekleşmedi. IAI bu prototip'ten 1985 yılında 1 adet üretmiş ve 1987 Paris Airshow'da PW1120 motoruyla afterburner açmadan Mach 1 hıza çıkmış. Bu şova rağmen uçağa alıcı çıkmayınca proje rafa kalkmış. Uçak şu anda müzededir ve kanat kodu 4X-JPA'dir. Tam adı ise F4 Super Phantom 2000 olarak geçmektedir.

Resim

Resim

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015, 07:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 24 Eki 2012, 07:51
Mesajlar: 1025
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Japonya, Güney kore elden çıkarırsa alıp modernize edelim,BVR de atabilsinler bu sefer :D
F-4'lerle ilgili konuyu bulamadığımdan düşüncelerimi bende bu başlık altında belirteceğim.

Bu uçak, uçakların aslında bir kabuk olduğunu önemli olan şeyin faydalı taşıma yükü, sensörler ve elektronik yardımcılar olduğunun bir kanıtı aslında. Üretildiği güne bakıp da ona; çirkin, tabut, modası geçmiş gibi yakıştırmalar yapmak kolaya kaçmak olur bence.

İsrail modernize ettiği F-4'ler, rezerv olarak tutuyor çünkü elinde bolca daha modern (F15/F16) uçak var.
Almanya daha 2 sene öncesine kadar elindeki F-4F'leri aktif olarak kullanıyordu.

Sanırım bu saatten sonra kimse F-4'leri yeni bir modernizasyon paketi ile yaklaşmaz. Bu maliyet odaklı bir dünyada olsa olsa çılgınlık olur.

IAI tarafından denenmiş Kurnass 2000 ya da Super Phantom olarak adlandırılan uçağı göklerde görmeyi ben de çok isterdim.
GE-J79 yerine daha güçlü ve daha az yakıt tüketen PW-1120 motorları ile Mach 1'li hızlara afterburner kullanmadan çıkabiliyormuş. (Günümüzün modern jetlerinde karşımıza çıkan Supercruise yeteneği 1987 yılında Baba Phantom için mümkün olabilecekmiş.)
Thrust-to-weight oranı 1.04 ile orijinal Phantom'dan %17 daha iyi bir orana sahip olabilecekmiş. Bu da demek oluyor ki daha iyi tırmanacak, daha yüksek hızlarda tutunabilecek, düşük irtifalarda çok daha hızlı olacak ve üstelik tüm bunları yaparken daha az yakıt tüketen modern Turbofan motorlara sahip olacak.


Konu ile ilgili görseller;

Resim
http://www.flightglobal.com/FlightPDFAr ... 200320.PDF

http://www.b-domke.de/AviationImages/SuperPhantom.html

Resim

Resim
Bu Ucaklarda araka kanatla on kanat arasindaki yukseklik farkinda dusuk irtifalarda buyuk sorunlan yasana biliyor bunun icin pilotlara uyari yapan bi sistem takilmis ama pilota insan oldu icin unuta biliyor cou kazalarda bu yuzden yasana biliyor kokpit aero nun verdiyi bilgi

_________________
Ne Mutlu Turkum


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015, 14:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1021
Yaş:
Yüksek AOA deniyormuş bu olaya.Uçak dalışta belirli bir açının üzerine çıkınca kumanda almıyormuş.Eğer belirli bir irtifada değilsen zaten uçağı kurtarma şansın yokmuş.Tek çare atlamak.

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015, 14:31 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6542
Yaş:
Alıntı:

Sanırım bu saatten sonra kimse F-4'leri yeni bir modernizasyon paketi ile yaklaşmaz. Bu maliyet odaklı bir dünyada olsa olsa çılgınlık olur.
Yine Alman enventerindeki F-4F lerin emekli edilmesine yakın olduğu zamanlar bu uçakları Hırvatlara MiG-21 lerin yerine kakalamayı düşünüyorlardı, hatta Alman Hava Kuvvetlerine bağlı bir kaç F-4F Hırvatistan'ı ziyaret etmişti bu nedenle o ara yine İsrail kökenli olduğunu düşündüğüm bir modernizasyon programı dönüyordu ortalıkta ama aradan geçen zaman sürecinde program iptal oldu...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015, 15:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Mar 2013, 18:15
Mesajlar: 131
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:

Sanırım bu saatten sonra kimse F-4'leri yeni bir modernizasyon paketi ile yaklaşmaz. Bu maliyet odaklı bir dünyada olsa olsa çılgınlık olur.
Yine Alman enventerindeki F-4F lerin emekli edilmesine yakın olduğu zamanlar bu uçakları Hırvatlara MiG-21 lerin yerine kakalamayı düşünüyorlardı, hatta Alman Hava Kuvvetlerine bağlı bir kaç F-4F Hırvatistan'ı ziyaret etmişti bu nedenle o ara yine İsrail kökenli olduğunu düşündüğüm bir modernizasyon programı dönüyordu ortalıkta ama aradan geçen zaman sürecinde program iptal oldu...

Uygun fiyatlı AN/APG-65 radar, AIM-120 erişimi belki Hırvatistan için mantıklı olabilirdi. (Buna büyük abiler nasıl izin verirdi bilemem tabi)
Sonuçta halen güçlü motorlu, faydalı yük taşıma kapasitesi yüksek irice ve güvenilir bir platform.
İran'ın elindeki F-4'lerin durumu muhtemelen bizim emekli edilen F-4'lerden bile daha kötüdür, kaldı ki Terminatör ya da F-4F ICE'larla mukayese bile edilemez. Buna rağmen İran, F-5'lere uyguladığı modifikasyonları F-4'lerde deneyemiyor bile. (Belki teknik olarak da çok müsait değildir) Demem o ki; İran için halen elindeki en güvenilir platformlar F-4 ve F-14 'ler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 24 Eyl 2015, 11:33 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
5000. F4E:
Resim

Son hali 2020 Terminator:
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 20:26 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5196
Yaş:
Resim



Türkiyenin AMARC ı. Üzüntü verici doğrusu . Ses hızını aşan metal kartallar kaderine terk edilmiş. :oops: :oops: :oops:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 20:45 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2015, 01:28
Mesajlar: 842
Yaş:
F-35'leri de böyle bırakıcaz :)

_________________
I am a human being capable of doing terrible things.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 21:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4545
Yaş:
Alıntı:
Türkiyenin AMARC ı. Üzüntü verici doğrusu . Ses hızını aşan metal kartallar kaderine terk edilmiş. :oops: :oops: :oops:

Kullanım ömrünü çoktan tamamlamış uçaklar hocam. Sonuçta ya yedek parça olacaklar yada çöp.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 21:34 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 458
Yaş:
Keşke girmeseydim şu konuya. Resmi kaldırın lütfen. :( :)

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 21:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Ağu 2015, 17:58
Mesajlar: 95
Yaş:
Işık ve Şimşek modernizasyonlarına rağmen kamuoyu baskısı nedeniyle bu canavarları uçuştan çektiler.Yazık oldu.
Düşen uçaklardaki pilotaj hatası ortaya konmuştu.En azından rezerv olarak faal tutulabilirdi.
Block-30 ları saymazsak 200 civarı F-16 ve 40 civarı f4 2020 var. Bu sayı bu coğrafyada yeterli değil. F-35'e daha zaman var.
Hayırlısı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 23:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Alıntı:
Işık ve Şimşek modernizasyonlarına rağmen kamuoyu baskısı nedeniyle bu canavarları uçuştan çektiler.Yazık oldu.
Düşen uçaklardaki pilotaj hatası ortaya konmuştu.En azından rezerv olarak faal tutulabilirdi.
Block-30 ları saymazsak 200 civarı F-16 ve 40 civarı f4 2020 var. Bu sayı bu coğrafyada yeterli değil. F-35'e daha zaman var.
Hayırlısı
Uzun suredir ABD'nin Air National Guard benzeri bir yapilanma Turk Hava Kuvvetleri bunyesinde uygulanmasi konusunda beyin firtinasi seklinde dusunuyordum. Ozellikle 2012 yilinda cikarilan yasa ile TSK mensuplarinin 10 yil(+ ozel egitim surelinin iki kati) zorunlu hizmet suresinden sonra ciddi sayida pilotun istifasi soz konusuydu. Tam verimli ve ustalik donemleri olan yuzbasi, binbasi, yarbay rutbelerinden kendi istekleriyle emekli ayrilan pilotlarimizin cogu sivil sektore gecerek ucus hayatina devam ediyorlar. Ozellikle emekli olan F-16 pilotlari icin kafamdaki dusunce, 2 filoluk hava muhafiz alayi kurulmasi ve bu pilotlarin yillik 80-100 saat ucus yapmaya devam etmeleri saglanabilir. Bu ucus suresi ile minimum seviyede olsa muharip bir savas pilotu olarak gorev yapabilmek icin yeterli suredir. Calistiklari hava yolu sirketlerinden yil icine dagilacak surelerde ozel izinli sayilarak HvKK komuta yapisi icinde kurulacak bir usse gelerek F-16 uzerindeki ucus egitimlerina devam edebilirler. Bu guc ozellikle BFM egitimleriyle kendilerini F-16 ve silah sistemleri uzerinde guncel tutabilirler ve kriz veya ulkenin ihtiyaci oldugunda goreve donerek hizmet edebilirler. Yapilabilir gibi geliyor bana. Ozellikle Block-30'lerden bir miktar daha 2. el toplayip, yapisal modernizasyon ve kismi bir aviyonik modernizasyon yapilabilir bu guc icin. Erzurum veya baska bir uygun ilde bu yapilanma kurulabilir.

Turkiye haritasini acip bakinca kuzey dogumuzda (Malatya'nin kuzey dogusu) herhangi bir ussumuz yok. Merzifon cok batida kaliyor. Erzurum derken bu kaygi ile yazdim. Orada bir hava savunma gorevli bir filo kurulabilir. Bu bahsettigim hava muhafiz alayi bu amac icin egitim yapabilir. Farkli dusuncelerde olabilir ama bu konuda bir seyler yazmak isterken F-4 basligini gorunce buraya bir baslangic yapmaya karar verdim. Belki admin arkadaslar baska bir yerede tasiyabilirler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 23:14 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6542
Yaş:
^^^^

1998 yılında İsrail ortaklığı ile Eskişehir 1. HİBMK de modernize edilen ve 3 yıl öncesine kadar HvKK envanterinde aktif olarak yer alan 48 adet F-5A/B 2000 uçakları 3'ncü Ana Jet Üs Komutanlığı'nda konuşlu 133, ve 134. rezerv filolarda dediğiniz amaca yakın bir şekilde görev almıyor muydu hocam. Bu tarz bir kuvvet yapılanmasına çok yabancı olduğumuzu düşünmüyorum bu nedenle...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 23:18 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Kas 2015, 16:28
Mesajlar: 117
Yaş:
SİLİNDİ


En son KARARGAH tarafından 01 Şub 2016, 07:06 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 23:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Alıntı:
^^^^

1998 yılında İsrail ortaklığı ile Eskişehir 1. HİBMK de modernize edilen ve 3 yıl öncesine kadar HvKK envanterinde aktif olarak yer alan 48 adet F-5A/B 2000 uçakları 3'ncü Ana Jet Üs Komutanlığı'nda konuşlu 133, ve 134. rezerv filolarda dediğiniz amaca yakın bir şekilde görev almıyor muydu hocam. Bu tarz bir kuvvet yapılanmasına çok yabancı olduğumuzu düşünmüyorum bu nedenle...
Ben duymadim o sekilde bir yapilanma. Konya AJU F-5/2000'ler LFIT denilen ileri jet egitimi/harbe hazirlik egitimlerinin verildigi bir filoydu. 133. filo ozellikle F-16 adayi genc tegmen pilotlara bu egitimleri vermek icin F-5/2000'leri kullaniyordu. 134. filo zaten basindan beri Turk Yildizlari filosuydu. Benim dusundugum sey cok absort birsey degil. Ilave kaynak ayrilmasi ve altyapisini kurulmasi gerekir. Gonulluluk esas alinabilir, yine ucus tazminatlari, aylik ucretler vs verilebilir. Yapilabilir bir sey ama bu konuda yuksek seviyede bir calisma ve ilginin olmasi lazim. Bana gerekli gibi geliyor. Her yil bir cok F-16 pilotumuz emekli oluyor degisik nedenlerde, kendilerine sorsaniz boyle bir seyi isterler mi diye, cogunun kabul edecegini dusunuyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2016, 13:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1604
Yaş:
Yukarıda paylaşımı yapılan Emin Fındıklı beyin fotosundaki en sağdaki uçak yanılmıyorsam bir F-4/2020

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2016, 17:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eyl 2015, 11:37
Mesajlar: 32
Yaş:
Alıntı:
Yukarıda paylaşımı yapılan Emin Fındıklı beyin fotosundaki en sağdaki uçak yanılmıyorsam bir F-4/2020
O sırada F-4E/2020 yok. En sağdaki F-4E/TM

_________________
Bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olunmaz...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2016, 06:10 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5196
Yaş:
Alıntı:
Uzun suredir ABD'nin Air National Guard benzeri bir yapilanma Turk Hava Kuvvetleri bunyesinde uygulanmasi konusunda beyin firtinasi seklinde dusunuyordum. r.
Çok tutarlı bir düşünce. Dünya masrafla yetişen adam bir kalemde elden uçmuş gitmiş. En azından bu şekilde ciddi rezerv bir pilot gücü yedeğe alınmış olur. Hollanda ve Belçika bir çok F-16 sını yedeğe aldığını okumuştum. Burdan temin edilebilir F-16 larla rezerv birlik ayakta tutulabilir.

Galiba HvKK adam kıtlığı çekmediği için bu uygulamaya gitmiyor. Gençler pilot olmaya pek hevesli.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Türk F-4
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2016, 07:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2045
Yaş:
Sadece bir fikir olarak ortaya atmak istedim. Yapilabilir ama tabii ihtiyac olmamasi veya ilave mali yuku olacaktir. HvKK pilotaj ve teknik egitim altyapisi cok guclu oldugundan pilotaj veya diger ihtisas gerektiren gorevlerde aciklarini kolay kapatabiliyor. Tahminen yillik ortalama 80-90 tegmen(jet/nakliye/helikopter) pilot brovesi aliyor.

Diger bir konuyuda konusmak lazim madem burada yaziyoruz. Muharip filo ve konuslanma olarak bakinca Turkiye'nin kuzey dogu bolgesinde( Malatya sehrimizin dogusu ve kuzeyine bir dogru cizdigimizda) buyuk bir cografyamiz hava ussumuz yok. Muharip filo olarak Diyarbakir 8AJU'nun lokasyonu guneyde oldugu gibi o bolgedeki is yuku oldukca fazla. Merzifon 5. AJU ise oldukca batida kaliyor. Erzurum'daki askeri ussumuzun bir jet ussune donusturulmesi dusunulebilir. Bu jet ussu hem kuzey dogumuz kafkasya bolgesini kontrol edebilecegi gibi ayni zamanda Diyarbakir 8. AJU'nin gorev yukunude hafifletebilir. HvKK kriz/savas zamanlari genel uygulamasi ana jet uslerinden ileri us bolgelerine kuvvet kaydirmasi yapiliyor ama benim dusuncem bolgedeki gelismeler nedeniyle, artik kalici bir usse ihtiyac olabilir. Bunun anlami muharip filo sayisinin 1-2 filo daha ilave edilmesi demektir.

F-4E/2020 kullanan 2 filo kaldi ve bir kac sene icinde butun F-4'ler Eskisehir'de toplanacak ve HvKK toplam muharip filo sayisinda en az 1 filo azalma olacak Malatya'daki 171. filo F-35 kurulana kadar. Bunun anlami bugun yasanan yogun devriye ucuslari ve teror orgutune karsi hava operasyonlari nedeniyle kuvvetin gucunde azalmaya mahal vermemek ici 1-2 filoluk ilave F-16 tedariginin ciddi dusunulmesi gerekebilir. Ortalik sut liman olsa, HvKK gorev yuku bu kadar yogun olmasa sorun olmaz sanirim. F-35 filolarinin yavas yavas kurulmasini ve sayinin yukselmesini beklenebilir ama bir 4-5 sene daha var ilk F-35 filosunun aktif hala gelmesine. Bu yuzdende aslinda uzun menzilli hava savunma sistemleri ile gerektiginde bolge savunmasi yapabilmek, HvKK'nin CAP yukunu hafifletmek lazim.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 158 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye