TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 11 Ara 2017, 17:54

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Sahil Güvenlik Komutanlığı
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2013, 18:57 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4430
Yaş: 40
[center]Görev Tanımı[/center]

“Sahil Güvenlik Komutanlığının misyonu, deniz yetki alanlarında ulusal ve uluslararası hukuk etkin kılmak, can ve mal güvenliğini sağlamaktır”

Sahil Güvenlik Komutanlığı hizmet yönünden İçişleri Bakanlığı’na bağlı silahlı bir kuvvet olarak, ülkemizin bütün sahillerinde, iç suları olan Marmara Denizi, İstanbul ve Çanakkale Boğazlarında, liman ve körfezlerinde, karasularında, münhasır ekonomik bölgesi ile ulusal ve uluslar arası hukuk kuralları uyarınca egemenlik ve denetimimiz altında bulunan tüm deniz alanlarında faaliyetlerini sürdürmektedir. Denizlerimizde genel kolluk kuvveti olarak görev ve yetkilere sahip olan Sahil Güvenlik Komutanlığı'na 2692 sayılı yasa ile tevdi edilen başlıca görevler şunlardır:

· Sahil ve karasularımızı korumak, güvenliğini sağlamak,

· Denizlerimizde can ve mal emniyetini sağlamak,

· Deniz ve kıyılarda görülecek başıboş mayın, patlayıcı madde ve şüpheli cisimler için gerekli tedbirleri alarak, ilgili makamlara iletmek,

· Deniz seyir yardımcılarının çalışma durumlarını izlemek, görülen aksaklıkları ilgili makamlara iletmek,

· Karasularımıza giren mültecileri, yanlarında bulunabilecek silah ve mühimmattan arındırmak ve bunları ilgili makamlara teslim etmek,

· Deniz yolu ile yapılan her türlü kaçakçılık eylemine engel olmak,

· Gemi ve deniz araçlarının telsiz, sağlık, pasaport, demirleme, bağlama, avlanma, dalgıçlık ve bayrak çekme ile ilgili kanunlarda belirtilen hükümlere aykırı eylemlerini önlemek,

· Su ürünleri avcılığını denetlemek,
Deniz kirliliğini önlemek maksadıyla denetimler yapmak,


· Su altı dalışlarını denetleyerek, eski eser kaçakçılığına engel olmak,

· Türk arama kurtarma sahasında, uluslararası arama ve kurtarma sözleşmesi ile ulusal arama kurtarma yönetmeliğinde belirtilen esaslar dahilinde arama kurtarma görevlerini yerine getirmek,

· Yat turizmi faaliyetlerini denetlemek,

· Emredildiğinde Deniz Kuvvetleri Komutanlığı emrinde ülke savunmasına katkıda bulunmaktır.


[center]Organizasyon Yapısı[/center]

[center]Resim[/center]
[center]Resim[/center]

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2013, 19:41 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4430
Yaş: 40
[center]Yüzer Platformlar[/center]

Resim

80 Sınıfı Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 40.75 M - 7.05 M - 2.10 M
Deplasman Tonaj: 156 - 195 Ton
Ana Tahrik :2692 HPx2
Maksimum Sürat: 27 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası: 20 KTS - 1000 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

70 Tonluk Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 28.90 M - 4.70 M - 1.40 M
Deplasman Tonaj: 56 - 70 Ton
Ana Tahrik: 1350HPx2
Maksimum Sürat: 18 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası: 12KTS - 750 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

Kaan 33 Sınıfı Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 35.69 M - 6.7 M - 1.45 M
Deplasman Tonaj: 87 - 113 Ton
Ana Tahrik: 3700HPx2
Maksimum Sürat: 45 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası: 40KTS - 500 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

Kaan 29 Sınıfı Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 31.50 M - 6.7 M - 1.42 M
Deplasman Tonaj: 83 - 97 Ton
Ana Tahrik :4000HPx2
Maksimum Sürat :47 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası: 35 KTS - 500 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

Kaan 19 Sınıfı Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 22.55 M - 4.6 M - 1.03 M
Deplasman Tonaj: 30 Ton
Ana Tahrik: 4000HPx2
Maksimum Sürat :62 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası :35 KTS - 500 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

Kaan 15 Sınıfı Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 15.40 M - 4.04 M - 1 M
Deplasman Tonaj: 4.4 - 18.7 Ton
Ana Tahrik :2300 HPx2
Maksimum Sürat :54 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası :35 KTS - 350 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

SAR 35 Sınıfı Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 36.6 M - 8.6 M - 1.9 M
Deplasman Tonaj :180 - 210 Ton
Ana Tahrik: 3200 HPx2
Maksimum Sürat: 27 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası: 22 KTS - 500 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

SAR 33 Sınıfı Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 34.6 M - 8.6 M - 1.8 M
Deplasman Tonaj :150 - 180 Ton
Ana Tahrik: 3200 HPx2
Maksimum Sürat: 27 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası: 15 KTS - 600 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

TÜRK Tipi Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft) :40.2 M - 6.4 M - 2 M
Deplasman Tonaj :150 - 180 Ton
Ana Tahrik :2400 HPx2
Maksimum Sürat: 18 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası: 14 KTS - 1300 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

Piket Tipi Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 14.6 M - 4.2 M - 1.2 M
Deplasman Tonaj: 26 - 29 Ton
Ana Tahrik: 375 HPx2
Maksimum Sürat: 12 KTS
İktisadi Sürat - Seyir Siası: 8 KTS - 400 MİL
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

Kontrol Botların Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 5.8 M - 2.2 M - 0.8 M
Tekne: Lastik Şişme Bot
Motor Gücü :50 HPx2
Maksimum Sürat: 35 KTS
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

DEGAK ( Dalış Emniyet Güvenlik ve Arama Kurtarma Timleri )

Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft): 5.8 M - 2.2 M - 0.75 M
Tekne: Lastik Şişme Bot
Motor Gücü :50 HPx2
Maksimum Sürat: 30 KTS
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

SAGET ( Sahil Güvenlik ve Emniyet Timleri ) Temel Özellikleri

Boyutlar (Boy-En-Draft) :10 M - 2.2 M - 0.8 M
Tekne: Lastik Şişme Bot
Motor Gücü: 50 HPx2
Maksimum Sürat: 30 KTS

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2013, 19:59 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4430
Yaş: 40
[center]Uçar Platformlar[/center]



Resim

AB 412 Helikopterin Temel Özellikleri


Boyutlar (Boy-En-Draft): 17.12 M - 2.84 M - 4.6 M
Maksimum Kalkış Ağırlığı: 5.398 Kg
Maksimum Kalkış Gücü: 1370 SHP
Maksimum Sürat :140 KTS
Seyir Sürati: 122 KTS
Havada Kalış Süresi: 2 S 45 Dk
Maksimum Menzil: 250 Dz. Mili
Servis Tavanı: 17.700 Ft.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resim

CASA CN-235 Uçaklarının Temel Özellikleri


Boyutlar (Boy-En-Draft) :21.35 M - 25.81 M - 8.17 M
Maksimum Kalkış Ağırlığı: 16.500 Kg
Maksimum Sürat: 230 KTS
Seyir Sürati: 220 KTS
Havada Kalış Süresi: 8 S.
Maksimum Menzil :710 Dz. Mili
Servis Tavanı: 25.000 Ft.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2013, 20:29 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4430
Yaş: 40
[center]Sahil Güvenlik Komutanlığı Yayınları[/center]

Sahil Güvenlik Komutanlığı Dergileri

Ağustos 2012
http://www.sgk.tsk.tr/baskanliklar/pers ... yeni17.pdf


Nisan 2012
[pdfview]http://www.sgk.tsk.tr/baskanliklar/pers ... n_2012.pdf[/pdfview]

Aralık 2011
[pdfview]http://www.sgk.tsk.tr/baskanliklar/pers ... ik2011.pdf[/pdfview]

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2013, 21:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5486
Yaş:
Ana!.. Sahil Güvenlik dergisi hava yolu dergisi gibi olmuş..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2013, 15:30 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2159
Yaş:
SAR 33 ve SAR 35 Gemileri

1970 li yılların başında Deniz Kuvvetleri Komutanlığına Erbil SERTER tarafından 1 TL fiyatla hibe olarak sunulan ancak daha önce yapılmadığı için güvensizce yaklaşılan ve birkaç sene sonra ayni dizayn Serter Abeking Rassmusen tersanesinin baş harlerinden gelerek (resmi kayıtlarda sadece bu tekneler için tasarım adı olarak Search And Rescue değil baş harf benzerliğinden dolayı Serter Abeking Rassmusen adı almanlar tarafından kullanılmıştır.)

Konu ile ilgili olarak hemen Deniz Kuvvetlerimizi suçlamadan evvel o yıllardaki genel duruma bakacak olursak tamamen ABD ye bağımlı olarak kendini ikame ettiren bir yapıda olan ve daha önceki yıllarda deniz kuvvetleri için yaptığı tasarımı başarılı olmayan bir tasarımcının o yıllarda bu büyüklükte bir tekne için hiç de alışık olunmayan bir formda tasarladığı oldukça küçük çok hızlı ve kompakt tasarıma daha önce hiç denenmediği için tedirginlikle yaklaşması doğaldır.
Sayın Serter’de daha sonra kitabında da belirttiği üzere bu tasarımı Türkiye’ye bedava vererek referans olarak kullanmak istediğini fakat Almanların daha vizyoner oldukları için büyük meblağlar ödeyip dizaynı satın alıp dünyada pek çok ülkeye sattıklarını yazmıştır.

Ancak sonra ayni dizaynı sadece Almanlardan geliyor diye satın almak kendilerinde genel yerleşimi ve bazı detay çizimleri olmasına rağmen hiç kontrol etmeden satın alınması büyük bir ihmalkârlıktır.

Genel olarak teknenin gövde formu derin V tabir edilen daha küçük ve hafif sürat teknelerinde bulunan çeneli kayıcı tip bir formdur. Baş taraf oldukça narin olup kaldırma kuvveti kayıcı form ile sağlandığından geminin başında çok fazla silah ve donanım bulunmaz buna karşılık aşırı dolgun ve geniş kıç taraf ise 3 adet SCAM dizel motor iki adet jeneratör kaptan köşkünün önemli bir kısmını ihtiva ederek gerekli görev yükünün ciddi bir kısmını taşır.

Baş formu bu kadar narin olan bir tekne için pruva genelde kayıcı olarak hareket edeceği düşünülerek ters eğimli zarif ve sportif bir şekil verilerek bu sınıf teknelerin karakteristik görünümlerini ortaya çıkartmıştır.

Genel olarak arama kurtama faaliyetlerinden ziyade ani müdahale botu olarak tasarlanmış bir gemidir. Ülkemizde kullanılmasa da teklif edildiği silah yükü bu boyuttaki bir tekne için oldukça güçlüdür.

Resim

İlk tekne yurt dışından geldikten sonra Türkiyede yapılan tekneler uygun çelik bulunamadığı için gerekli mukavemeti sağlayabilmek için daha ağır olarak inşa edilmiştir ve bu durum gemi performansına çok ciddi negatif etkiler getirmiştir. Amaçlandığı gibi kayıcı form olarak kullanılamaması önemli ölçüde yakıt tüketimini arttırmış menzili kısaltmıştır.
Aradaki fark için ilk resimdeki tekne modeldir ama ayni teknenin kayıcılığını göstermek üzere seçilmiştir. Gerçekte de teknenin kıç üzerinde aynen bu şekilde kayması istenir.

Resim

ve ağır olan teknenin daha yüksek hızlarda ki gidişide alttaki resimden çok farklı değildir.

Resim

Bu boyutlardaki bir tekne için en boy oranı olarak çok geniş bir ene sahip olan tekne sıkışık iç yapısını rahatlatmak üzere 2 metre uzatılmak suretiyle yenilenen tasarımında (SAR 35) yukarıdaki benzer sorunlar yaşanmışsa da sonraki teknelerde uygun çelik bulunarak doğru ağırlık oranı yakalanmış ve sağlam yapılarından dolayı her iki boyuttaki tekneler hala hizmette bulunmaktadır.

Resim

Boyutlar (Boy-En-Draft) 34.6 M - 8.6 M - 1.8 M
Deplasman Tonaj 150 - 180 Ton (gerçekte 200 tonu çok geçmektedir)
Ana Tahrik 3200 HPx2 ilk yapılanlar 3 makinalıdır.
Maksimum Sürat 27 KTS (3 makinalı olanların maksimum sürati 37 knot olarak dizayn edilmiştir. Gerçekte 33 knot sabit seyir hızına ulaşmıştır)
İktisadi Sürat - Seyir Siası 15 KTS - 600 MİL
Referanslar:
Erbil Serter "Bir Mühendisin Rüyası" kitabı
Sahil Güvenlik Komutanlığı http://www.sgk.tsk.tr/baskanliklar/hare ... /sar33.asp

_________________
Kalyon Seydi Engin


En son sailordream tarafından 22 Şub 2013, 16:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2013, 15:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 22:12
Mesajlar: 263
Yaş:
Tasarımın hikayesi ibretlik olduğu kadar alışıldık bir basiretsizlik örneği.

_________________
Savaşma Seviş


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2013, 16:06 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2159
Yaş:
Alıntı:
Tasarımın hikayesi ibretlik olduğu kadar alışıldık bir basiretsizlik örneği.
Malesef Erbil Serter'in kendi iddiasına göre "bakın benim size bir liraya teklif ettiğim tasarımı alıyorsunuz" uyarılarına kesinlikle kulak asılmamıştır.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2013, 17:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 18:16
Mesajlar: 203
Yaş:
Yalnız nedense aklımda SAR'ın açılımı kendi , eşi ve çocuğunun baş harfleri olarak kalmıştı. Demek ki değilmiş. Neyse aslında yine de olanlar standart bir Türkiye basiretsizliği.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2013, 17:59 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2159
Yaş:
Alıntı:
Tersanelerimiz her ne kadar çok güzel projelere imza atsa da , geçmişinde böyle basiretsizlikleri bulunmaktadır.
Başka bir kaynakta uzunca bir yazı vardı konu ile ilgili olarak...
Bir de meşhur NL 125 Osmangazi projesi vardı... İşin altından kalkamayınca Osmangazi sınıfı'nın devamını yapmadılar, tek gemi olarak kaldı...
İlk suya indirildiği zaman denge problemi yaşanmış hatta bazı kaynaklara göre bir tarafa denge için beton blok takviyesi yapılarak stabil duruma getirilmiş diyordu...
Problem olduğu zaten belli ki , devamını getirmediler..... Yoksa işimize çok yarayacak bir platformdu bunlar...
Aslında Osmangazi gemisinin devamının yapılmaması gayet hayırlı olmuştur. Günümüz dünyasında gelişen tehdit algıları ve değişen coğrafyalar sebebi ile o geminin kardeşleri inşa edilseydi elimizde yunanlıları Jason sınıfı gemileri gibi çok kısa menzilli ve kısıtlı kapasiteli gemiler olacaktı. (Libyadan tahliye sırasında ciddi zorluklar yaşandı deniz otobüsleri içlerine tankerler yüklenerek menzilleri arttırıldı ve görevi tamamladı.)
Mevcut filo çok yaşlı olmakla beraber görevlerini yerine getirmekteler. Eğer Osmangazi sınıfı alınsaydı
Bu gemilerin yerine alınacak olan yeni LST ler (ki http://www.adik.com.tr/default.asp?s=9&id=2 sayfasından incelersenir çok daha üstün gemilerdir) çok çok daha ileriki bir tarihe ertelenecek belki de LPD programını dahi öteleyecekti.
Osmangazi'yi bir öğrenim platformu olarak görmek gerek evet ilk gemi olarak çok sorunludur ancak devamının yapılmaması hayırlı olmuştur.
İlk Doğan sınıfı yerli inşa hücümbotlarımız P-341 Martı ve P - 342 Tayfun(almanyadan gelen P-340 Doğan'ın birebir kopyası değildirler) gemilerinde de benzer sorunlar yaşanmıştı düzeltildi proje devam edildi.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2013, 21:03 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5096
Yaş:
Silah sistemi için manuel bofors 40mm toplar seçilmiş . Herhalde maddi sıkıntılardan. STOMP la falan modernize edilseler şık olurdu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2013, 00:56 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6469
Yaş:
Alıntı:
Silah sistemi için manuel bofors 40mm toplar seçilmiş . Herhalde maddi sıkıntılardan. STOMP la falan modernize edilseler şık olurdu.
Bu botun tasarlandığı zamanlar ortalarda ne STOP ne de STAMP vardı hocam, ortalarda STOP ve STAMP muadili sayılabilecek belki 1-2 sistem vardı belki de hiç yoktu...

Pekte şart değil hani ,40mm Bofors candır can...

Alıntı:
Resim
sailordream hocam bu teknik çizimde Exocet lançerlerinin arasında kalan 20mm çift namlulu Oerlikon otomatik topu galiba. Etrafı Exocet lançerleri ile çevrili olduğu için görüş ve atış alanı çok kısıtlı kalmaz mı ? Pek pratik bir yere konumlandırılmış gibi gelmedi bana...

Baş Topuda 76mm Oto Melara 76/62 Compact topu galiba...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2013, 01:09 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4430
Yaş: 40
Konular birleştirildi.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2013, 09:46 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2159
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Silah sistemi için manuel bofors 40mm toplar seçilmiş . Herhalde maddi sıkıntılardan. STOMP la falan modernize edilseler şık olurdu.
Bu botun tasarlandığı zamanlar ortalarda ne STOP ne de STAMP vardı hocam, ortalarda STOP ve STAMP muadili sayılabilecek belki 1-2 sistem vardı belki de hiç yoktu...
Pekte şart değil hani ,40mm Bofors candır can...
Alıntı:
Resim
sailordream hocam bu teknik çizimde Exocet lançerlerinin arasında kalan 20mm çift namlulu Oerlikon otomatik topu galiba. Etrafı Exocet lançerleri ile çevrili olduğu için görüş ve atış alanı çok kısıtlı kalmaz mı ? Pek pratik bir yere konumlandırılmış gibi gelmedi bana...
Baş Topuda 76mm Oto Melara 76/62 Compact topu galiba...
Aslında kitabındaki teknik çizimde çift namlu 20 mm Oerlikon köprü üstünden uzatılmış bir platformda görünüyor yani daha yukarıda. Evet 76 mm otomerela compact ama o konfigurasyonda makine yada jeneratörler iyice kıça taşınıyor hem mürettebat içn alan oluşuyor hemde topun narin baş taraftaki ağırlığı dengeleniyor.
Teknelerin iki motorlularında iki üç motorlularında 3 pervane var. Sahil güvenlik teknelerinde genelde amaç savaşmaktan ziyade denetlemek olduğu için yüksek manevra kabiliyeti istenir. Bu teknelerde ise düşük süratlarde manevra oldukça kısıtlı. V şeklinde bir karton kıvırın ve onu suda çevirmeye çalışın göreceksiniz ki sürekli düz gitmek isteyecektir.
Yinede 1970 yılı için başarılı bir dizayn. 1970 lerde Stabil platform Gelişmiş ülkelerde dahi yoktu ki ambargo altındaki ülkemizde olsun
İlging bir anektod bu tekneden sonra daha büyük daha farklı bir formu hem fransızlara hemde almanlara teklif ediyor. Fransızlar La Combattanları almanlarda Doğan sınıfını üretiyor uzun davalar sonunda fransızlar telif ödemeyi kabul etmişler. Almanlarda hidrodinamik testlerini onun şirketine yaptırıp kompanse etmiş der.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2013, 11:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2027
Yaş:
TSK’dan Gökhan harekâtı

ANTALYA’da yaşayan 15 yaşındaki lösemi hastası Gökhan Çon’un Sahil Güvenlik Komutanlığı botuna komutanlık etme hayali, ailesinin başvurusu üzerine Bir Dilek Tut Derneği, Make-A-Wish Türkiye tarafından Genelkurmay Başkanlığı’ndan alınan izinle gerçekleştirildi.

Marmaris Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı’na bağlı TCSG 310 botuna “yüzbaşı” olarak komuta etmek için gelen Gökhan Çon, personel tarafından selamlanarak karşılandı. TCSG 310 botu hakkında bilgi alan Çon, daha sonra “Bismillah, halatlar fora” talimatı vererek iskeleden ayrıldı. Bu sırada Marmaris Sahil
Güvenlik Grup Komutanlığı’ndan telsizle Bodrum açıklarında yasadışı göç ihbarı yapılması üzerine “Yüzbaşı” Çon, TCSG 1 botu ile ortak operasyon başlattı. TCSG 310 ve TCSG 1 botları, “Gökhan Yüzbaşı” komutasında kaçakları yakaladı.

RAPOR VERDİ

OPERASYONUN ardından “Yüzbaşı” Gökhan Çon, bir süre joyistiğe geçerek dümeni eline aldı. Çon komutasındaki TCSG 310 botu, 2 saat süren görevin ardından limana demirledi. “Gökhan Yüzbaşı”, Marmaris Sahil Güvenlik Grup Komutanı Albay Fatih Erkan’a seyir sonu raporu verdi.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

TCSG 310(Kaan 33):

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2013, 01:57 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 789
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Allah şifalar versin.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2013, 02:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Bu SG ile ilgili gördüğüm en güzel haberlerden biri. Ecnebi forumlarda falan Türk ordusunu tanıtmaya çalışan arkadaşlar var. İşte bu gururla paylaşılacak bir haberdir, hemde her karesi ile.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2013, 02:56 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:20
Mesajlar: 258
Yaş:
Alıntı:
Bu SG ile ilgili gördüğüm en güzel haberlerden biri. Ecnebi forumlarda falan Türk ordusunu tanıtmaya çalışan arkadaşlar var. İşte bu gururla paylaşılacak bir haberdir, hemde her karesi ile.
Kesinlikle, kesinlikle ve de kesinlikle... Çok güzel iş yapmışlar. Allah razı olsun...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2013, 18:48 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4430
Yaş: 40
TCSG Dost ve TCSG Umut teslim ediliyor

RMK Marine’de inşa edilen TCSG DOST ve TCSG UMUT Gemileri teslim ediliyor

Koç Topluluğu’nun Savunma Grubu şirketi RMK Marine’in, Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği dört adet Sahil Güvenlik Arama Kurtarma Gemisi’nden iki tanesi teslim ediliyor.

RMK Marine’nin Tuzla’daki tersanesinde 5 Nisan 2013 Cuma günü TCSG DOST ve TCSG UMUT’un teslim törenine, Milli Savunma Bakanlığı Bakan Yardımcısı Hasan Kemal Yardımcı Savunma Sanayii Müsteşarı Murad Bayar, Sahil Güvenlik Komutanı Tümamiral Hasan Uşaklıoğlu, Koç Holding Savunma Sanayi, Diğer Otomotiv ve Bilgi Grubu Başkanı Kudret Önen katılacak.

Kaynak:DenizHaber


TCSG Dost
Resim

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 01:45 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5096
Yaş:
İzmir de bir SG KAAN 33 botu STAMP ile donatılmış. Dün gördüm.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 02:42 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6469
Yaş:
Alıntı:
İzmir de bir SG KAAN 33 botu STAMP ile donatılmış. Dün gördüm.
Bayraklıdaki sahil Güvenlik Onarım Destek komutanlığında gördünüz herhalde. İşler gereği her hafta en az 1 kez oralardan geçerim ve son 2 yıldır orada 12.7mm STAMP ile teçhiz edilmiş bir Kaan/MRTP-33 durur...

Sadece o değil STAMP ile donatılmış bir kaç tane daha Sahil güvenlik botuna rastlamıştım ben ,genellikle Kaan-33 ve Kaan-29 botlarında kullanıyorlar...



Bu arada Dzkk envanterinde olan MRTP-16 devriye botları ve MRTP-22 botlarında da 12.7mm STAMP kullanılıyor

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 05:43 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 696
Yaş:
Sahil Güvenlik AB 412 Helikopteri bir kurtarma operasyonunda.

Resim
Resim
Resim
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2013, 17:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:45
Mesajlar: 1233
Yaş:
Alıntı:
Bu program hala devam ediyor mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eki 2013, 10:38 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2159
Yaş:
SG 703 Umut İzmir limanında.
Denizde karşılaşması çok keyifli idi, ilginç olan Bayraklıda ki sahil güvenlik iskelesine değil Alsancak limanına yanaşması oldu derinlik mi kurtarmadı acaba iskele boştu çünkü, bilemedim?
Not: Yol hakkı ve geçiş üstünlüğü bendeydi ama efendiliğim üzerimdeydi fotoğraf çekeceğim diye rotalarından saptırtmadım bahriyelilerimizi. :D
Allahta saptırtmasın, pruvaları her daim neta olsun amin. (Not büyük resim yüklemeye çalıştım bir sorun var ise düzelteyim.)

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2013, 10:26 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2159
Yaş:
Cumhuriyet kutlamalarında denizde güvenlik önlemi alan Sahil güvenlik gemilerimiz.

80 sınıfı
Resim

Sar 33
Resim

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Kas 2013, 11:21 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 17:47
Mesajlar: 212
Yaş:
RMK Marine'nin, Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği 4 sahil güvenlik arama kurtarma gemisinden "TCSG Güven" törenle teslim edildi.

İçişleri Bakanı Muammer Güler, "Geçmişte olduğu gibi bugün de yasa dışı tüm faaliyetlere karşı koymak, engellemek ve daha da önemlisi bunların nedenlerini ortadan kaldıracak önlemler için çalışmalarını sürdüren Sahil Güvenlik Komutanlığımız, son yıllarda uygulamaya koyduğu modernizasyon projeleriyle mevcut kuvvet yapısını, imkan ve kabiliyetlerini geliştirmeye devam ediyor" dedi.

Koç Topluluğu'nun Savunma Grubu Şirketi RMK Marine'in Sahil Güvenlik Komutanlığı için inşa ettiği 4 sahil güvenlik arama kurturma gemisinden "TCSG Güven" düzenlenen törenle teslim edildi.
...
Milli Gemi (MİLGEM) Projesi'nden de bahseden Güler, hükümet ile RMK Marine arasında imzalanan anlaşma kapsamında, dördüncü, yani son gemiyi de ocak ayında teslim alacaklarını söyledi.
...
http://www.denizhaber.com.tr


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2013, 02:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eyl 2012, 05:29
Mesajlar: 154
Yaş:
Herkese merhabalar,

Kokpit.aero sitesinde dolaşırken şu fotoğrafa denk geldim,

http://kokpit.aero/index.php?route=imag ... 357&page=4

"Envantere, 24 Kasım 1999 tarihinde giren A-109 II helikopteri, 2005 yılında hizmetten çıkarıldı."

Acaba A-109 II helilopterlerinin hikayesini anlatabilecek bir üstat var mıdır?

Hangi ülkeden temin edildiler? Neden bu kadar kısa bir süre zarfında hizmetten çıkarıldılar? Kullanılmış olarak mı temin edildiler? Vesaire.

Teşekkürler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2013, 03:50 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3233
Yaş:
9 Adet AB 412 siparişinden sonra üreticiden Sahil Güvenliğe hediye olarak ikinci el A-109 verildi. VIP ve eğitim amaçlı bir kullanım için.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2013, 03:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eyl 2012, 05:29
Mesajlar: 154
Yaş:
Alıntı:
9 Adet AB 412 siparişinden sonra üreticiden Sahil Güvenliğe hediye olarak ikinci el A-109 verildi. VIP ve eğitim amaçlı bir kullanım için.
Teşekkürler Sayın Teori.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2014, 21:17 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2014, 17:19
Mesajlar: 882
Yaş:
Şehit Teğmen Caner Gönyeli-2014

Arama Kurtarma tatbikatının 2. kısmı Akdeniz'de Gazimağusa açıklarında yapılmış.

[spoiler]Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim[/spoiler]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2014, 11:02 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 986
Yaş:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=IlzsvhGHw6U[/youtube]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2015, 22:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
Bizim Sahil Güvenlik'in içinde özel harekat gibi bir tim var mı ?

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2015, 22:55 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6469
Yaş:
Alıntı:
Bizim Sahil Güvenlik'in içinde özel harekat gibi bir tim var mı ?
Gerektiğinde bordalama yapan personel var ama büyük olasılıkla kuvvet içindeki standart personelin spesifik olarak eğitilmesine dayalı ani reaksiyon birliği benzeri bir şeydir (belki de hepsi VBSS eğitimi alıyordur) bu bakımdan "özel harekat" tarzı bir timleri olduğu söylenemez...

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2015, 22:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
Teşşekür ederim abi
MP'de bakıyorum hep Yunanlılar Coast Guard Special Forces diye paylaşıp duruyorlar bende bir sorayım dedim

Düzenleme

Sahil Güvenlik içindeki operasyon timlerine "DAGOT" adı verilmiş
http://www.canakkaleninrehberi.com/?Syf=18&Hbr=486464
Burada resimler var

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


En son havasavunma tarafından 02 Oca 2015, 23:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Oca 2015, 23:01 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6469
Yaş:
Yunanlar AB yasaları gereği kaçakçılıkla mücadele ile bizden daha meşgul olduğu için bu tarz spesifik birlikler oluşturabiliyorlar. Mesela Amerikan Sahil Güvenliğinde de özel sayılabilecek DOG birlikleri vardır, kaçakçılık ve bordalama konusunda uzmanlaşmış, Fast rope'undan dalış eğitimine kadar her tür imkana sahip adamlardır. En son Boston'daki olaylarda kaçan bombacıyı arama çalışmalarına bile destek vermişlerdi...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015, 16:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
DAGOT
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015, 17:50 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2218
Yaş:
Resim

Başlayacam artık bu UVEX gözlüklere ama. Başka yer mi kalmadı taktik gözlük alacak.

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015, 17:57 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2159
Yaş:
Alıntı:
Başlayacam artık bu UVEX gözlüklere ama. Başka yer mi kalmadı taktik gözlük alacak.
Kızmasanız neden diye sorsam hani maliyet etkin ama fonkyonelliği konusunda bilgim yok ?

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015, 18:09 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2218
Yaş:
Kamuflaj bütüğünlüğünü bozuyor, balistik korumaya sahip değil. Askerin kullanacağı kalitede değil bunlar. Çöplere yine boşa para. ESS, Revision, Smith Optics, Oakley, BOLLE'nin suyu mu çıktı. :evil: :evil: :evil:

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015, 18:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
Alıntı:
Kamuflaj bütüğünlüğünü bozuyor, balistik korumaya sahip değil. Askerin kullanacağı kalitede değil bunlar. Çöplere yine boşa para. ESS, Revision, Smith Optics, Oakley, BOLLE'nin suyu mu çıktı. :evil: :evil: :evil:
Deniz Piyadelerinde de vardı, sanırım toplu alım söz konusu

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2015, 23:34 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6469
Yaş:
TSK nın diğer kuvvetlerinde bol miktarda modern tip Oakley, ESS, Revision ve Bollé tip gözlük kullanımı mevcutken bu DzKK nın piyadeleri neden böyle uydurma çözümlere giderler anlamadım gitti zaten...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2015, 19:19 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2218
Yaş:
Resim
Resim
Resim

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2015, 20:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
Sonunda göründü DAGOT timleri.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2015, 22:29 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2218
Yaş:
Resim
Resim
Resim

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2015, 21:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 02:38
Mesajlar: 5391
Yaş:
Boğaz’dan geçen Rus gemisi Alexander Otrakovski gemisinin fotoğrafını çeken, Sahil Güvenlik personelinin fotoğrafını Ruslar çekmiş. :)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2015, 10:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 30 May 2014, 12:11
Mesajlar: 395
Yaş:
Siyah kamuflajlıların göğsünde söh mü yazıyor ben mi yanlış gördüm.Bu personel ne görev yapar bilgisi olan?

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2015, 11:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
Hocam yukarıda bahsedilen DAGOT timleri olabilirler ama DENO'ya sormak lazım, daha iyi bilir 8-)

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Haz 2015, 12:38 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 30 May 2014, 12:11
Mesajlar: 395
Yaş:
KUTLU OLSUN

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Ağu 2015, 17:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
https://vimeo.com/137242752

DAGOT timleri, SÖH'de denmiş başka yerde. SAT gibiler ekipman olarak, DENO'da yazmış zaten.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Ağu 2015, 23:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1448
Yaş: 36
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=04U_WbTTrZ8[/youtube]

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye