TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 23 Tem 2017, 13:46

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Yerli silahlı İHA Akıncı
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016, 21:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 246
Yaş:
http://www.kokpit.aero/akinci-silahli-iha


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016, 21:44 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2101
Yaş:
Allahını seven şu şeye turboprop motor taksın!

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016, 22:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Ara 2015, 20:49
Mesajlar: 105
Yaş:
Alıntı:
Allahını seven şu şeye turboprop motor taksın!
:lol: Umarım motor konusunda öncü diğer projelere de.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016, 22:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Eyl 2014, 22:19
Mesajlar: 754
Yaş:
Alıntı:
Anka, Bayraktar, Karayel
İHA'arından tamamen farklı, Silah taşımak üzere geliştirilen bir İHA'dan mı bahsediliyor burada?
Ben öyle anladım da...

ANKA-S, Bayraktar-TB2 veya Karayel'in silah taşıyan versiyonundan bahsedilmiyor yani...
Bende tam tersine, ANKAnin tamamen olgunlasmis ve silahli olan bir modeli icin yeniden bir RFI (istek) yayinlaniyor gibi okudum?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016, 23:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 00:55
Mesajlar: 25
Yaş:
Resim

Doğruyla HALE sınıfı, turboprop motorlu, 1000kg faydalı yük çok iyi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016, 23:31 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3276
Yaş:
Heralde torunlarımız görür bunun prototipinin uçtuğunu ve sonra bir de buna lazer takalım, marsa gidip gelsin ama benzini bitmesin derler. Derler mi bence derler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ara 2016, 23:54 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2016, 22:18
Mesajlar: 255
Yaş: 32
ANKA'da hangi aşamadayken buna geçiyoruz ki? ANKA'da hedeflenenlere ulaştık mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 00:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 326
Yaş:
Anka daha envantere girmedi ki...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 00:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 476
Yaş:
İhaleyi bir firna kazanir
Tai nin ankadan edindigi kritik hersey satcom vs baska bir firmaya devredilir.
İha'lar yirmi milyondan ssm ye satilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 00:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1840
Yaş:
Alıntı:
Allahını seven şu şeye turboprop motor taksın!
O tercih IHA'dan ne istendigine bagli olarak degisir hocam. Ornegin, MQ-9 Reaper seviyesinde 4 tonluk kalkis agirlig, 1 tonluk payload tasiyan bir IHA isteniyorsa, piston motor guc olarak yetersiz kalacaktir, o zaman tercih turboprop motor olur. Ama eger daha mutevazi bir cozum, atiyorum 2 tonluk kalkis agirligi olan, 250kg payload tasiyan, 25-30 saat havada kalacak bir IHA icin belki, tek ama guclu bir piston motor, veya TEI'nin 2xPD-170 piston motoru yetebilir. Bunun ornekleri var. Hintlilerin Rustom IHA'si daha gecen gun ilk ucusunu yapti. Baykar'in buna cok benzer bir grafik tasarimini hatiliyorum. T kuyruk kanatli ve 2xpiston motorlu bir versiyonuydu. Forumda o grafik tasarimin fotosu vardir. Hintlilerin Rustom-II MALE sinifi IHA'si, 1.8 ton, 350kg payload, 20 metre kanat acikligi:
Resim

Eger istenilen Predator-C gibi turbofan motorlu muharip ucak bnzeri ise o zaman turbofan motor gerekir. Baykar tek basina Predator-C seviyesinde bir isi yapabilir mi bu sirket yapisi ve imkanlariyla? Bakarsiniz Baykar-TAI birlikte yaptirirlar. Malum TAI'nin basinda Baykar'a sicak bakacak bir CEO var. Neden olmasin.


En son robust tarafından 21 Ara 2016, 01:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 00:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 956
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... 5_IHA.aspx


Turboprop motor ve ECU FADEC 
GNSS Tabanlı Olmayan Yedek Seyrüsefer Sistemi 
Füze İkaz Sistemi 
Algıla ve Kaçın Sistemi 
Geniş Bant Uydu Haberleşme Sistemi 
Otomatik Kalkış İniş Sistemleri 
Yüksek Çözünürlüklü Kamera (EO/IR LD/LRF/LP/LI) 
Geniş Alan Gözetleme Sistemi 
Elektronik Destek Podu ve Elektronik Destek Yer Destek Sistemi 
SAR Sistemi (SAR/ISAR/GMTI/DMTI) ve SAR Hedef Kıymetlendirme Sistemi

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 03:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4891
Yaş:
Alıntı:
Heralde torunlarımız görür bunun prototipinin uçtuğunu ve sonra bir de buna lazer takalım, marsa gidip gelsin ama benzini bitmesin derler. Derler mi bence derler.
Kesin kesin. İlkönce bir halt yaparlar. Muhterem TSK mız bir parmak atar. O ara motora kuş girer ambargo olur. TSK bunun amuda kalkanından yapın der. Bir 10 senede o yer. Gel zaman git zaman bakmışsın millet uzaya çıkmış hah işte o zaman bizimki uçmaya başlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 09:03 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2048
Yaş:
Alıntı:
Allahını seven şu şeye turboprop motor taksın!
Turboprop kokoş kezban kız gibidir. Performansı iyidir ama;
Yakıt ister, bakım ister, yükseklikte daha çok hava ister, fine tune ister, yedek parça ister ister oğlu ister.

O yüzden tasarımcıların "taktik" boyutlardaki sistemleri kanlarının son damlasına kadar piston üzerinden şekillendirmelerine hoşgörü ile bak.
Ancak alet iyice büyür ise turboprop olur.

Dilerim ihaleyi damat alır. En azından iş kısa zamanda biter alet çabucak uçar.
Bir an adalet, ihalede seffaflık, hak, hukuk filan diye düşündüm, sonra bir gülme geldi.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 14:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5159
Yaş:
Alıntı:
Bir an adalet, ihalede seffaflık, hak, hukuk filan diye düşündüm, sonra bir gülme geldi.
Hocam, Burada bir dolu haklı eleştiri olabilir. Ama ecnebinin "conflict of interest" denen, bizde "çıkarların çatışması" olarak çevrilebilecek, sınırları belli, hareket planı belli, yaptırımları belli bir kanunu, kuralı var. Bu bizde gridir hep. Yapacak bir şey yok, adam bu şirketin ezeldendir içinde, adam üniversitesini bunu yapmak için okumuş. Firma da babasının firması. SB bir ES değil, "beyefendi" zoru ile sektöre itilen.

Bizde bu yok. Dolayısı ile, yahu adam ne yapacak? Hayır tamam, eleştirilecek bir dolu taraf var. Bırakın gensoruları falan, bir kere firmanın bazı şeffaflık taleplerini herkesten önce kendisinin istemesi beklenir. Gerçek ülkelerde bu böyle yapılır. Ama Türkiye'de en fazla iyi niyetli olabilirsin. Yoksa, aslında bu tür durumları düzenleyen ciddi bir yasa da yok.

Konu açılmışken; Türkiye'de hep devletin ne dalavereci olduğundan bahsederiz ama, bundan daha da beteri ve fazlası, özel sektör "corrupt"dır aslında. Devlete vurmak kolay, beri yanda beytülmal falan filan, ama devlet bence özel sektöre göre biraz daha iyi kontrol ediliyor.
Devlette başka konularda özellikle çok büyük kontrolsüzlük var. Bazı ödeneklerin falan kontrolü tuhaf bir şekilde emre bağlı ve sayıştay da bunlara pek el etmiyor. En basiti kıçı kırık belde belediye başkanlarının dahi çok lüks makam araçları edinmeleri. Bu enteresan bir örnek. Özel sektörde de bu çok fazlaca var, ama daha kurumsal yerlerde kontrollü. Bu da bakarsan bir "corruption", ama baksan kitabına uygun.
Ancak özel sektörde "yolsuzluk" şekliyle yapılan yolsuzluklar çok çok hamudu ile olabiliyor. Firma firmayı gömüyor, yahut firma içi çeteler kendi firmasının içini boşaltıyor. Haydi devlet yine daha cazgır, özel sektörde kol kırılıp yen içinde kalıyor. Açık edilmiyor, mahkemeler ile uğraşılmıyor. İstifa eden, ettirilen adamı bir bakıyorsun ki, bir ay sonra başka firmaya girmiş, onun içini boşaltıyor.

Falan filan.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 14:26 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 607
Yaş:
Akıncı Taarruzi İHA Sistemi, daha önce yanlış hatırlamıyorsam S&H Dergisindeki bir bilgi notunda 4,5 ton kalkış ağırlığına ve yaklaşık 1,5 ton faydalık yük kapasitesine sahip TP Motorlu bir MALE sınıfı bir uçak olacağı söyleniyordu.

Burada herkesin merak ettiği kritik bileşen olan TP Motorun belirtildiği gibi yerli üretilmesinde TEI'nin geliştirmek için sözleşme imzaladığı 1400shp gücündeki Turboşaft Motorun çekirdeği mi kullanılacaktır?

Yoksa bu iş için piyasadaki mevcut TP Motor üreticileri ile tıpkı TLUH için kullanılacak CTS800-4AT TŞ Motor projesi gibi mevcut bir motorun yerlileştirilmesine mi çalışılacaktır?

Her türlü yurt dışı desteğin (motor, alt sistem vs.) gerekeceği bu projenin mevcut politik şartlar altında kısa sürede gerçekleştirilmesi oldukça zor görünüyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Ara 2016, 14:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 689
Konum: Ankara
Yaş:
ANKA'nın silahlandırılmasından vazgeçilmiyor. Bu tarz bir proje de ne kadar erken başlarsa o kadar iyi.

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 16 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye