TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 25 Mar 2017, 10:50

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 13:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 232
Yaş:
Pakistan'dan 52 adet Super Mushshak eğitim uçağı alıyoruz
http://www.kokpit.aero/super-mushshak-alim-anlasmasi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 13:49 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2016, 01:27
Mesajlar: 35
Yaş: 21
Hürkuş üretimini yavaşlatmaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 14:09 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1075
Yaş:
Alıntı:
Hürkuş üretimini yavaşlatmaz mı?
Hürkus bambaska bir dünya. 2 gömlek üstündür. Bence bi alim Pakistan'in Milgem ve Atak almasina karsilik jest yada boyle birsey diyebiliriz sahsi fikrim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 16:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 483
Yaş:
Üretim lisans altımı olacak ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 16:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1619
Yaş:
Alıntı:
Üretim lisans altımı olacak ?
Benim tahminim yari monte seklinde getirilip, TAI'de parcalarin montaj ve test ucuslari yapilarak kullaniciya teslim ederler. Bu ucak sartnameyi sagliyor mu emin degilim. BEU(baslangic egitm ucagi) 1 pilot + 3 yolcu tasimasi gerekiyordu eger yanlis hatirlamiyorsam. Yerini alacagi T-41 4 kisi tasiyabiliyor. Pakistan'in imzaladigi anlasmalara karsilik offset alim diyorlar ama bence yanlis tercih olacaktir. Simdilik HvKK kullanici olarak evet desede, bir kac yil sonra ucagi begenmeyip yeni ihale acarlar(tahminim). SR-20 gibi modern tasarim varken (bu ucaklarin birim degerleri 300-400 bin dolar hepsi) gerek yoktu. Offset alim icin baska bir cozum bulunabilirdi.
Super Mushshak:
Resim
SR-20 USAF kullaniminda:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 18:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4303
Yaş:
Super Mushshak 3 koltuklu olmalı diye hatırlıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 19:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1075
Yaş:
Alıntı:
Super Mushshak 3 koltuklu olmalı diye hatırlıyorum.
Dogru hatirliyorsun üstadim. Biri öğretmen diğeri öğrenci iki pilot önde oturuyor. Hemen arkasında ise gözlemci pilot oturuyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 19:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1619
Yaş:
3. kisi nerede oturuyor? Sanki arkada kucuk camli bir bolum var ama orasi insan tasimaktan cok kucuk kargo tasimak icin uygun gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 19:53 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3174
Yaş:
Ben demedim mi :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 20:03 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3174
Yaş:
Alıntı:
3. kisi nerede oturuyor? Sanki arkada kucuk camli bir bolum var ama orasi insan tasimaktan cok kucuk kargo tasimak icin uygun gibi.
Bu tip uçaklarda arkaya yolcu alındı mı "CG" çok kayar, hatta full yakıt kalkış esnasında CG limit dışına çıkabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 21:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1014
Yaş:
3. koltuk "opsiyonu" var olarak geçiyor. "Genişçe bir kokpit var, lazımsa üçüncü koltuk da eklenebilir." şeklinde. Temel olarak da SAAB'ın eski bir tasarımının yerlileştirilmiş ve modernize edilmiş hali Pakistan için.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 21:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 532
Yaş: 45
Arkadaşlar, Cessna'yla hiç uçanınız varmı bilmiyorum ama ha o ha bu, oldukça basit uçaklar. Çokta farketmez. Dengeli olsun, kumandası güzel olsun yeter. SR-20'de oldukça yakışıklı bir uçakmış ama inanın başlangıç eğitimi için fazla bile...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016, 11:53 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Tem 2016, 14:56
Mesajlar: 6
Yaş: 40
Başlangıç eğitimi için kullanılan uçaklarda kanadın üstten veya alttan olması kullanım, öğrenme ve güvenilirlik açısından fark yaratır mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2016, 07:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1619
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar, Cessna'yla hiç uçanınız varmı bilmiyorum ama ha o ha bu, oldukça basit uçaklar. Çokta farketmez. Dengeli olsun, kumandası güzel olsun yeter. SR-20'de oldukça yakışıklı bir uçakmış ama inanın başlangıç eğitimi için fazla bile...
S. Mushak zamanin gerisinde bir tasarim ama iste dost ulke, onlar bizden bir seyler aliyor, karsiliginda jest yapalim mantigindan baska bir sey degil bu alim. HvKK kendi basina biraksalar Paki ucagini almazdi. En kotu gidip Germin aviyonikli Cessna T182 alip, bir 30-40 yil daha kullanirlardi. Ben sahsen HvKK'nin uzun sure S. Mushak kullanacagini sanmiyorum, bir kac yil sonra yeni ucak alirlar. Bu tip ucaklar o kadar pahali degiller, Cessna T-182T 350 bin dolar civarinda, hadi HvKK icin ozel donanimli, 2-3 yillik parca stogu felan derken 500 bin $ olsun. 50 ucak alim yaklasik 25 milyon dolar eder. Hepsi 2 Hurkus parasi. Kabin genisligide ozellikle harp okulundaki ozendirici ucuslar icin gerekli olacagini dusunuyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2016, 10:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1947
Yaş:
Alıntı:
S. Mushak zamanin gerisinde bir tasarim ama iste dost ulke, onlar bizden bir seyler aliyor, karsiliginda jest yapalim mantigindan baska bir sey degil bu alim.
Offset denilen şey jestten çok daha derin, anlamlı stratejik ve ekonomik faydalıdır.
Alıntı:
HvKK kendi basina biraksalar Paki ucagini almazdi. En kotu gidip Germin aviyonikli Cessna T182 alip, bir 30-40 yil daha kullanirlardi. Ben sahsen HvKK'nin uzun sure S. Mushak kullanacagini sanmiyorum, bir kac yil sonra yeni ucak alirlar. Bu tip ucaklar o kadar pahali degiller, Cessna T-182T 350 bin dolar civarinda, hadi HvKK icin ozel donanimli, 2-3 yillik parca stogu felan derken 500 bin $ olsun. 50 ucak alim yaklasik 25 milyon dolar eder. Hepsi 2 Hurkus parasi. Kabin genisligide ozellikle harp okulundaki ozendirici ucuslar icin gerekli olacagini dusunuyorum.
Kendi başına bırakıldığında cebine 1 doları koydukları pilotlar ile meclisi bombaladılar artık pek o ihtimal olamaz. Ama ilerleyen zamanlarda Cessna T182 benzeri bir alım olabilir, katılıyorum. Mushakları da kullanmaya yada eşgüdüm kurumlara devrederler diye düşünüyoruz.

Kulağınıza küpe olsun: "Paki" ingilizcede Pakistanlıları aşağılama kavramı olarak kullanılır bilginize.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2016, 11:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1258
Yaş:
Bence en önemli konu güvenilir olması. Havada saçma sapan bozulmasın idare eder elbet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2016, 17:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1619
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
S. Mushak zamanin gerisinde bir tasarim ama iste dost ulke, onlar bizden bir seyler aliyor, karsiliginda jest yapalim mantigindan baska bir sey degil bu alim.
Offset denilen şey jestten çok daha derin, anlamlı stratejik ve ekonomik faydalıdır.
Alıntı:
HvKK kendi basina biraksalar Paki ucagini almazdi. En kotu gidip Germin aviyonikli Cessna T182 alip, bir 30-40 yil daha kullanirlardi. Ben sahsen HvKK'nin uzun sure S. Mushak kullanacagini sanmiyorum, bir kac yil sonra yeni ucak alirlar. Bu tip ucaklar o kadar pahali degiller, Cessna T-182T 350 bin dolar civarinda, hadi HvKK icin ozel donanimli, 2-3 yillik parca stogu felan derken 500 bin $ olsun. 50 ucak alim yaklasik 25 milyon dolar eder. Hepsi 2 Hurkus parasi. Kabin genisligide ozellikle harp okulundaki ozendirici ucuslar icin gerekli olacagini dusunuyorum.
Kendi başına bırakıldığında cebine 1 doları koydukları pilotlar ile meclisi bombaladılar artık pek o ihtimal olamaz. Ama ilerleyen zamanlarda Cessna T182 benzeri bir alım olabilir, katılıyorum. Mushakları da kullanmaya yada eşgüdüm kurumlara devrederler diye düşünüyoruz.

Kulağınıza küpe olsun: "Paki" ingilizcede Pakistanlıları aşağılama kavramı olarak kullanılır bilginize.
Uyari icin tesekkurler hocam, bende Paki kelimesinin kotu manasini biliyorum ama benim amacim asagilamak degil, sadece TR gibi kisaltma yapmakti. Forumda bunu bilen cikmasina sasirdim. :)

S. Mushak konusunda sizinle mutabikiz, biraz kullanirlar dogal olarak ama gunun sonunda HvKK ihtiyaclari icin kabin hacminin yetersiz gorulecegini dusunuyorum. BEU ihale sartnamasinde pilot+3 yolcu sarti yokmuydu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2016, 11:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 232
Yaş:
Pakistan uçağı alınır mı? Tolga Özbek Super Mushshak alımını yazdı: http://www.kokpit.aero/neden-pakistan-ucagi-aliyoruz


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye