TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 22 Eki 2017, 00:30

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2016, 19:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 253
Yaş:
THY'deki pilotlar Hava Kuvvetleri'ne nasıl geri dönecek?
http://www.kokpit.aero/thy-hava-kuvvetlerine-donus


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2016, 19:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1947
Yaş:
Alıntı:
THY'deki pilotlar Hava Kuvvetleri'ne nasıl geri dönecek?
http://www.kokpit.aero/thy-hava-kuvvetlerine-donus
ABD'nin Air Natiional Guard benzeri bir duzenleme tam ihtiyacimizi karsilar nitelikte. Hem pilotlarimiz sivildeki islerini kaybetmez, hemde yilin belli donemleri HvKK bunyesinde aktif gorevler yapabilirler. Bu oneriyi 15 Temmuz oncesi forumda yapmistim aslinda. Baslik duruyor mu bilmiyorum ama uzerinde dusunulup, yasal duzenlemeleri yapilabilir. Uygulamasida kisa surede olabilir. Ayri Hava Muhafiz Alayi gibi bir teskilatlanma olabilecegi gibi, muharip filolarin icine serpistirmede olabilir. Yuksek perforansli F-16 icin belki egitim isterleri yuksek olabilir ama dusuk performansli, ozellikle, nakliye/helikopter filolarindaki insan kaynagi ihtiyaci icinde guzel bir cozum olacagini dusunuyorum. Sonucta A330 ucuran bir Kaptan/FO pilot, tip egitimi alarak A400M ucurabilir veya KC-135 pilot ihtiyaci icin benzer gecisler mumkundur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 00:09 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
THY gibi yağlı kapıyı bulmuş , aman kaptanım canım kaptanım diye el üstünde tutulan maddi ve manevi her türlü tatmin edilen adamlardan ancak %5 veya %10 u belki geri döner...

Zorunlu hizmeti doldurup ta THY ye geçeyim diye can atan yüzlerce personel var.

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 07:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1303
Yaş:
Alıntı:
THY gibi yağlı kapıyı bulmuş , aman kaptanım canım kaptanım diye el üstünde tutulan maddi ve manevi her türlü tatmin edilen adamlardan ancak %5 veya %10 u belki geri döner...

Zorunlu hizmeti doldurup ta THY ye geçeyim diye can atan yüzlerce personel var.
Bende bu durumu anlamıyorum kimlere ne saçma sapan maaşlar veriliyor. Ülkenin göz bebeği , her başımız sıkışınca sarıldığımız f16 ları ustaca kullanan, senelerce eğitim gören , tecrübe kazanan pilotlarımıza denk bir maaş veremiyoruz. Grev yaptıkları zamanı hatırlıyorum ki o zaman maaşlarını duyunca resmen şok olmuştum hava kuvvetleri pilotlarının. Çok azdı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 12:45 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Türk Yıldızlarının 1 numarası Evren Ayna bile mecburi hizmeti bitince istifa edip THY de first officer olarak göreve başladı... Bir çok eski Türk Yıldızı pilotu şimdi özel sektöre geçti. En büyük sebep "Maddiyat"...

Türk yıldızı belgeselinde sağlık sorunu nedeniyle Türk Yıldızı filosundaki görevinden ayrılan bir pilotumuz Pegasus ta F/O şu anda (Ütgm. Burak Tunç)

Manevi tatmin'in en yüksek olduğu Türk Yıldızları'nın bir numarası bile THY'yi seçiyorsa normal filoda görev yapan pilot Sun Express e bile razı olur...

THK dan ayrılan pilotlar özel havayollarında gerekli intibak eğitimi sonrasında first officer yani eski adı işe ikinci pilot olarak göreve başlıyor.

Sunexpress ve Pegasus yeni başlayan ikinci pilotlara ortalama 3500 Euro baz maaş verirken, THY yine ortalama 13.000 TL ödüyor. Bu rakamlara harcırah vs hariç.

Şimdi THK 'da bir savaş pilotuna 13 bin TL verebiliyor mu ?
Örneğin bir pilot binbaşı'nın maaşı uçuş tazminatları vs ile ne kadardır ki ?
Bence 5-6 bin TL nin üzerinde değildir.

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


En son chupacabra tarafından 21 Eyl 2016, 15:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 14:08 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 21 Ağu 2015, 23:16
Mesajlar: 48
Yaş:
Alıntı:
Türk Yıldızlarının 1 numarası Evren Ayna bile mecburi hizmeti bitince istifa edip THY de first officer olarak göreve başladı... Bir çok eski Türk Yıldızı pilotu şimdi özel sektöre geçti.
Türk yıldızı belgeselinde sağlık sorunu nedeniyle Türk Yıldızı filosundaki görevinden ayrılan bir pilotumuz Pegasus ta F/O şu anda (Ütgm. Burak Tunç)

Manevi tatmin'in en yüksek olduğu Türk Yıldızları'nın bir numarası bile THY'yi seçiyorsa normal filoda görev yapan pilot Sun Express e bile razı olur...

THK dan ayrılan pilotlar özel havayollarında gerekli intibak eğitimi sonrasında first officer yani eski adı işe ikinci pilot olarak göreve başlıyor.

Sunexpress ve Pegasus yeni başlayan ikinci pilotlara ortalama 3500 Euro baz maaş verirken, THY yine ortalama 13.000 TL ödüyor. Bu rakamlara harcırah vs hariç.

Şimdi THK 'da bir savaş pilotuna 13 bin TL verebiliyor mu ?
Örneğin bir pilot binbaşı'nın maaşı uçuş tazminatları vs ile ne kadardır ki ?
Bence 5-6 bin TL nin üzerinde değildir.
Hocam kusura bakmayın da bende bu yaklaşıma bir türlü anlam veremiyorum.Kimseyi hava harp okuluna zorla sokmuyorlar kimseyi zorla pilot yapmıyorlar şartlar belli beğenirsen gidersin askeri pilot olursun beğenmez isen olmazsın bu kadar basit. Pilotlara yüksek maaş verilmesi ordu içinde ayrımcılığa neden olacaktır.Hava pilot binbaşı hayatını riske atıyor da jandarma binbaşı hayatını riske atmıyor mu? Pilotların para ile değil manevi değerler ile uçması gerektiğini düşünüyorum..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 15:28 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 524
Yaş:
Bende merak ediyorum şu maaş işini. Acaba pilotların maaşı yükselirse aynı rütbedeki başka personeller bu duruma itiraz eder mi?

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 21:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 538
Yaş:
Bence tek kriter maddiyat değil. Sivil havacılıkta pilot olmak ile savaş pilotu olmak arasında hem görev standartları hem de yaşam koşulları olarak ciddi farklar var.

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 21:54 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2756
Yaş:
Alıntı:
Sunexpress ve Pegasus yeni başlayan ikinci pilotlara ortalama 3500 Euro baz maaş verirken, THY yine ortalama 13.000 TL ödüyor. Bu rakamlara harcırah vs hariç.
Tip eğitimi parası da hariç.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 23:15 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
# Kazandığın paranın en az üç katını kazanacaksın.

# Yerin yurdun belli , iki sene Diyarbakır, sonra Balıkesir, ondan sonra Çiğli vs gezip durmak yok. İstanbul'da lüks bir sitede hayatına devam edeceksin. Çoluk çocuk en iyi okullarda en iyi imkanlarla okuyacak, tayin yüzünden okul okul gezmeyecek.

# F/O bile olsan THY de gördüğün saygı THK'daki Üs komutanından fazla. Kaptanım kaptanım diye yere göğe koyulmazsın. Ama THK da yüzbaşı , binbaşı bile olsan yeri gelir filo komutanı ya da üs komutanının gazabına uğrayabilirsin.

# 3-5 sene sonra F/O dan Mesul Kaptan a terfi ettin mi ortalama 20-25 bin maaş ile çoluk çocuğun geleceğini kurtaracak düzeye geleceksin.

Şimdi bu şartlarda zaten jet pilotluğunun tüm zevklerini alıp yüzbaşı , binbaşı seviyesine gelip o hazı yaşamış adam mecburi hizmeti bitince dakika durmadan basar gider özel havayoluna.

THK için en iyi kaynak özel üniversitelerden alacağı genç adaylardır. Gönlünde jet pilotluğu olan gençler güzel kaynak olacaktır

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 23:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2013, 02:31
Mesajlar: 262
Yaş:
Alıntı:
Bende merak ediyorum şu maaş işini. Acaba pilotların maaşı yükselirse aynı rütbedeki başka personeller bu duruma itiraz eder mi?
Etmesin mi? Komando her gun kelle koltukta gezsin... Pilotluk uzmanlik gerektiriyor ama bedavaya bir alanda uzmanlasmak ve sonrasinda ben niye 30.000TL almiyorum diye istifa etmek...

Yaptigim famir edebiyati degil ama ordudaki bir pilotun maddi sebeplerden sikayet etmesi gibi bir durum soz konusu olmamali. Aksi durumda tersini dusunen kisi ya cebinden parasini verip sivil havaciliga yonelmeli, ya da THY'nin pilot yetistirme programlarini denemeli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eyl 2016, 23:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4466
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bende merak ediyorum şu maaş işini. Acaba pilotların maaşı yükselirse aynı rütbedeki başka personeller bu duruma itiraz eder mi?
Etmesin mi? Komando her gun kelle koltukta gezsin... Pilotluk uzmanlik gerektiriyor ama bedavaya bir alanda uzmanlasmak ve sonrasinda ben niye 30.000TL almiyorum diye istifa etmek...

Yaptigim famir edebiyati degil ama ordudaki bir pilotun maddi sebeplerden sikayet etmesi gibi bir durum soz konusu olmamali. Aksi durumda tersini dusunen kisi ya cebinden parasini verip sivil havaciliga yonelmeli, ya da THY'nin pilot yetistirme programlarini denemeli.
Aynı imkanları komandolara verin bakın 1 gün fazla duran olacak mı? Bu işler doğru düzgün adaletli yasalar ile düzenlenmediği sürece sonuç her yerde aynı çünkü, eldeki malzeme insan. ABD'de, Türkiye'de, Çin'de, her yerde aynı. O yüzden işin adil yasalar ile düzenlenmesi şart.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016, 12:49 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bende merak ediyorum şu maaş işini. Acaba pilotların maaşı yükselirse aynı rütbedeki başka personeller bu duruma itiraz eder mi?
Etmesin mi? Komando her gun kelle koltukta gezsin... Pilotluk uzmanlik gerektiriyor ama bedavaya bir alanda uzmanlasmak ve sonrasinda ben niye 30.000TL almiyorum diye istifa etmek...

Yaptigim famir edebiyati degil ama ordudaki bir pilotun maddi sebeplerden sikayet etmesi gibi bir durum soz konusu olmamali. Aksi durumda tersini dusunen kisi ya cebinden parasini verip sivil havaciliga yonelmeli, ya da THY'nin pilot yetistirme programlarini denemeli.
Diyelim ki bazı bölgelerin güvenlik hizmetini özel şirketlere verdi hükümet..
Bu özel şirkette 7.000 TL maaş ile personel alımı yapıyor..

Bakın bakalım Sözleşmeli Er , Uzman Çavuş dalga dalga komandosu ,Jöh ü nasıl da geçiyor özel şirkete.

İnsanlar bu işleri hayat standartlarının yükselmesi çoluk çocuğun rahat etmesi adam gibi bir gelecek sağlamak için yapıyor.

Daha iyi imkanları buldu mu pilotu da piyadesi de özel harekatı'da basar gider.

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016, 14:15 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2092
Yaş:
Bu sorun hemen her ülke hava kuvvetlerinde var.
ABD de F-14ler görevden kalkınca pek çok pilot f-18ler yerine çok iyi paralara Rock grupların ve film yıldızlarının özel jetlerini uçurmak üzere görevden ayrıldılar.
Keza Fransada da benzer bir durum yaşanmış Air France pilotları kullanmak için ekstra para ödemek zorunda kalmıştı.

Gelecek nesiller amaçlı, Air National guard yada Air Force Reserve Command daha doğru bir yaklaşım olur Türkiye için.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016, 15:10 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Air National Guard işi bizim ülkede sıkıntılı olur. ABD gibi sivil havacılık çok geniş mecralarda değil, orada hobi amaçlı bile uçak sahibi olan lisansı olanların sayısı çok çok fazla.

Bizde Air National Guard' a alacağımız pilot havuzu sadece sivil havacılıkta yolcu uçağı uçuran personel.
Bu adamlar için belli zamanlarda yenileme eğitimi vs verilecek, adamlar zaten mevcut işlerinde çalışıyorlar, bu işi bırakıp eğitime gitmeleri vs iş gücü bakımından büyük sıkıntı yaratacaktır şirketlere.

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016, 16:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1947
Yaş:
Alıntı:
Air National Guard işi bizim ülkede sıkıntılı olur. ABD gibi sivil havacılık çok geniş mecralarda değil, orada hobi amaçlı bile uçak sahibi olan lisansı olanların sayısı çok çok fazla.

Bizde Air National Guard' a alacağımız pilot havuzu sadece sivil havacılıkta yolcu uçağı uçuran personel.
Bu adamlar için belli zamanlarda yenileme eğitimi vs verilecek, adamlar zaten mevcut işlerinde çalışıyorlar, bu işi bırakıp eğitime gitmeleri vs iş gücü bakımından büyük sıkıntı yaratacaktır şirketlere.
Yasal duzenleme soylediginiz seyler halledirlir. ABD'de ozel hastaneden calisan "doktor" national guard gorevi (Afganistan'a goreve gondermislerdi) icin 6 ay izinli sayiliyor. Yasal duzenleme ile sadece pilotlar degil, her meslek grubu yedek guc olarak gerektiginde goreve gonderilebilir. Pilotlar acisindan ABD'nin Air National Guard gorevi diger mesleklere gore daha zorlayici ve egitim gerektiren seyler ama yapilmyacak sey degil. Ornek olarak HvKK envanterindeki A400M icin sivil sektordeki Airbus ucuran pilotlara tip egitimi vererek karsilayabilirsin. A400 ucagi Airbus'in sivil A330/380 gibi ucaklarinin benzeri bir kokpite sahip, Airbus ucaklarina alismis bir pilot bence egitimden sonra A400'de F/O olarak rahatlikla ucar. KEza KC135 Tanker ucak gibi buyuk ucaklari ucuran B737 veya B777 pilotlarida gerekli egitimler ile HvKK KC-135'lerinde ikinci pilot olarak neden gorev yapmasin? Baris Kartali ucagi tHY B737-800 ile ayni kokpite sahip. Simdi THY'de B737 ucuran bir pilot BAris Kartali'ni ucuramayacak mi?

Burada F-16 ve F-4 gibi yuksek performansli savas ucaklari egitim yaninda fiziksel yeterlilikte gerektirdigi icin, her isteyene uygun olmayabilir ama HvKK'den yeni istifa etmis bir F-16 pilotu sivil gorevini yaparken, part time olarak ayda 8-10 saat ucus sansi verirsen, cogu pilot seve seve yapar bu isi. Hem sivildeki isini yapar, hemde ulkesine hizmet eder. Ikisini bir birine tercih degil, her kisini yapacak. Yukarida tartisma konusu sivilden istifa edip, HvKK'ne geri donme maddi nedenlerle olmaz sonucu cikarilmis ama benim onerim her ikisinide ayni anda yapabilmek uzerine. Ozellikle yukaridaki orneklerini verdigin genis govdeli ucaklardaki pilot istiyaci icin uygulanabilir bir cozum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2016, 20:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 538
Yaş:
Alıntı:
# Yerin yurdun belli , iki sene Diyarbakır, sonra Balıkesir, ondan sonra Çiğli vs gezip durmak yok. İstanbul'da lüks bir sitede hayatına devam edeceksin. Çoluk çocuk en iyi okullarda en iyi imkanlarla okuyacak, tayin yüzünden okul okul gezmeyecek.
Ben de bunu anlatmaya çalışmıştım. En az para kadar bu durum da önemli. Hatta belki de paradan daha önemli bir durum.

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye