TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Ara 2017, 16:03

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: İnsansız Kargo Gemileri
MesajGönderilme zamanı: 25 Tem 2017, 13:21 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Son yıllarda gerek personel maliyetini düşürmek, gerekse insan kaynaklı deniz kazalarını ve akabinde oluşacak çevre kirliliği, can ve mal kaybını en aza indirgemek açısından, denizcilik sektöründe insansız gemi projeleri geliştirilmeye başlandı. Geminin insansız oluşu ile birlikte "Yaşam Mahalli" nin de ortadan kalkması ile daha fazla yük alanı doğuyor. Otonom seyir için kameralar, kızılötesi sistemler, radar, sonar ve GPS‘ten faydalanılması düşünülüyor. Seyir esnasında oluşabilecek herhangi bir aksilik için, kara konuşlu müdahale merkezi kurulması planlanıyor. Bu merkez ile gemilerin 7/24 takip edilmesi de öngörülüyor.

Bu proje kapsamında, bugüne kadar 3 farklı insansız gemi teşebbüsü oldu.

* Darpa'nın Sea Hunter projesi.(İnsansız savaş gemisi)
* Yara International ve Kongsberg Gruppen şirketlerinin Yara Birkeland projesi.
* Rolls Royce'un Blue Ocean çalışması.

Elbette bu iş ile ilgilenen çeşitli şirketlerde var, lakin en fazla yol kat eden yukarıda saydıklarım gibi duruyor.

Rolls Royce' un ilgili çalışması.



Karada bulunan kontrol merkezi.




2013 yılından beri açık denizde, gemilerde çalışan biri olarak kişisel görüşlerim,

Öncelikle olmayacak bir şey değil. Ama üstesinden gelinmesi gereken bir çok sorun var.

* İlk alım maliyeti çok çok yüksek. Yukarıda bahsettiğim Yara Birkeland gemisi 100 konteyner taşıyabiliyor ve fiyatı 25 milyon dolar olarak belirtilmiş. O paranın üstüne bi 25 milyon daha konup 10.000 TEU taşıyan bir gemi alınabilir. Taşıma kapasitesi ve maliyet arasında çok muazzam bir fark var.

* Seyir halinde çıkabilecek bir yangına nasıl müdahale edilecek?

* Full otomasyon- bilgisayarla yönetilen gemide, makine sensörlerinden birine giren bir toz parçasının sensörü köreltip işlevini yapmasına engel olmasıyla tüm sistemin çökmesine ve makinelerin durmasına canlı şahit olan biri olarak, bu tarz durumların önüne kim geçicek? Benzeri bir olayda kim müdahale edicek? ( Müdahale dediğimde sensörü söküp sulu boya fırçası ile tozu temizledik)

* Gemilerin bir sürü güvenlik prosedürü, ISM ve ISPS evrakları, doldurulması gereken jurnaller, arrival- departure check list leri, yükleme yada tahliye prosedürleri, yükle ilgili türlü türlü evraklar kim tarafından hazırlanacak. Muhtemelen bu işler için acentalardan yararlanılacak. Bu da baya maliyetli bir hizmet.

* Gemiler limana nasıl yanaşıcak? Halatı kim vericek? Demiri kim funda edicek?

Sorular sorular...

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye