TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 12 Ara 2017, 11:27

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 68 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2016, 14:59 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Denizaltı Gölcük Tersane Komutanlığında İnşa Halinde.

Resim

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2016, 16:53 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 22
Yaş:
Milden mi? Emin misin?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2016, 17:11 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Milli? Bu Almanların denizaltısının Gölcükte yapılması olmasın? Milli Denizaltı ya bayağı bir var diye biilyorum


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2016, 17:42 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2014, 16:52
Mesajlar: 580
Konum: Tekirdağ
Yaş:
Milli Denizaltı :?:
Reis sınıfı olmasın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2016, 17:50 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Alıntı:
Milli Denizaltı :?:
Reis sınıfı olmasın.
Deniz Kuvvetleri Komutanlığı hangi ismi verir bilemem ancak Denizaltılarımızın adi, uluslararası literatürde Type-214TN (Turkish Navy) olarak geçmektedir. Bu projenin tam is mi ise Yeni Tip Denizalti Tedarik Projesi'dir.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 09:41 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:59
Mesajlar: 22
Yaş: 18
Alıntı:
Milli Denizaltı :?:
Reis sınıfı olmasın.
Yerli reis
Milli MİLDEN


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 15:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 359
Yaş:
Alıntı:
Milli? Bu Almanların denizaltısının Gölcükte yapılması olmasın? Milli Denizaltı ya bayağı bir var diye biilyorum
Aynen bildiginiz gibi dogru.

Havadan bagimsiz tahrik sistemli denizalti tedarik projesinde azami yerli katki amaclaniyor. Medyada dolasan her habere inanmayin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 16:15 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ara 2015, 23:14
Mesajlar: 95
Yaş: 00
Alıntı:
Alıntı:
Milli Denizaltı :?:
Reis sınıfı olmasın.
Deniz Kuvvetleri Komutanlığı hangi ismi verir bilemem ancak Denizaltılarımızın adi, uluslararası literatürde Type-214TN (Turkish Navy) olarak geçmektedir. Bu projenin tam is mi ise Yeni Tip Denizalti Tedarik Projesi'dir.
Ustadim,

Turk medyasindan okudugunuz haberleri zit goruslu kaynaklardan da capraz sorgulayarak dogru kabul etmenizi tavsiye ederim.

Projenin ana yuklenicisi, Thyssen-Krupp Marine Systems Ortak Girisimi (HDW Kiel + MFI) dir. Dolayisiyla en iyimser adlandirma ile lisans alti ortak uretim diyebiliriz.

_________________
Amor patriæ nostra lex


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 16:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5486
Yaş:
Bir de, havadan bağımsız denizaltı projesinde pompalanan "yerli katkı" doğrudur..


..da bu imalat için doğru, belki kısmen idame için. Ama bir de bu zapazingonun yakıt hücrelerinin doldurulması işi var. O konuda "yerlilik" ne olacak? Meçhul.

Proje ilk olarak bunun Almanya Linde'de dolumu üzerine kuruldu. Bu ciddiye alınabilir mi? Bence hayır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 18:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Alıntı:


..da bu imalat için doğru, belki kısmen idame için. Ama bir de bu zapazingonun yakıt hücrelerinin doldurulması işi var. O konuda "yerlilik" ne olacak? Meçhul.

Proje ilk olarak bunun Almanya Linde'de dolumu üzerine kuruldu. Bu ciddiye alınabilir mi? Bence hayır.
Üstat cahilliğime verin tam olarak anlayamadım. Yakıt hücrelerinin dolumundan kasıt nedir? Bunu kendimiz yapamaz mıyız? Niye yapamayız?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 20:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5486
Yaş:
Yakıt hücresi Hidrojen ve Oksijen'in kimyasal tepkimesi ile çalışıyor. Saf Oksijen haydi kolay da, Hidrojen zor. Yakıt hücresinin geliştiricisi bunun için bir dolum metodolojisi ve tesisatı tasarlamış. Bundan şimdilik bizde yok.
Sanıyorum bu miktar ve saflıkta Hidrojeni ayrıştıracak, sıkıştıracak ü, saklayacak ve en önemlisi sevk edecek tesisat ve bilgimiz sanıyorum yok.

Hidrojen bir proton kadar bir ekement. Lanet olası bir gazdır. Malzeme arasından bile sızar. Yanar göremezsin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 20:41 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Mar 2016, 19:50
Mesajlar: 68
Konum: İstanbul
Yaş:
Saf Hidrojen basitçe suyun elektrolizi ile elde ediliyor ancak Hidrojenin elemental halde depolanması ve tek başına yakıt olarak kullanılması çok riskli bir şey. Çünkü; Hidrojen çok çabuk yanıcı ve patlayıcı bir gaz.Ayrıca darbe ve sarsıntı ile bile yanması ve patlaması olası. Ancak nükleer yakıtla çalışan denizaltılarında kendine göre riskleri düşünüldüğünde bundan aşağı kalır yanı yok. O teknolojiye 'de şu zamanda biz sahip değiliz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 21:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Elimizde ki denizaltılarda yakıt hücresi dolumu nasıl yapılıyor? Elimizdekilerde yakıt hücresi yok mu?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 22:18 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 22
Yaş:
Alıntı:
Elimizde ki denizaltılarda yakıt hücresi dolumu nasıl yapılıyor? Elimizdekilerde yakıt hücresi yok mu?

Envanterdeki denizaltılarımızda öyle bir özellik yok, yukarıda adı geçen reis sınıfı denizaltılar ile bu özellik (Havadan Bağımsız Tahrik) kazanılacak


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 23:27 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Bu arada havadan bağımsız tahrik sistemi: Denizaltının motorunun çalışması için direkt oksijen almasına gereksinim duymaması anlamına geliyor.Hocalarımız açıklamak isterse farklı bir başlık konusu.Sadece bu sayfayı okuyan arkadaşlara kısa bilgi olarak yazdım.
Bu tip denizaltıları kullanan ülkeler wikipedia'ya göre:

Almanya
İsveç
Japonya
Fransa
İspanya
Hindistan
Rusya
Çin

Ayrıca nükleer denizaltılar da havadan bağımsız çalışır.Bu lise nükleer olmayan havadan bağımsız çalışabilen denizaltı kullanıcılarıdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 02:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 675
Yaş:
Bu konuda aklıma bir soru takıldı.

Deniz altı dipte iken yakınlarında su bombası patladığında hidrojen çok ciddi risk oluşturur gibi duruyor.
Elimizdeki mevcut denizaltilar böyle bir durumda daha şanslılar, hayatta kalma ihtimalleri daha fazla denilebilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 03:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
Alıntı:
Bu arada havadan bağımsız tahrik sistemi: Denizaltının motorunun çalışması için direkt oksijen almasına gereksinim duymaması anlamına geliyor.Hocalarımız açıklamak isterse farklı bir başlık konusu.Sadece bu sayfayı okuyan arkadaşlara kısa bilgi olarak yazdım.
Bu tip denizaltıları kullanan ülkeler wikipedia'ya göre:

Almanya
İsveç
Japonya
Fransa
İspanya
Hindistan
Rusya
Çin

Ayrıca nükleer denizaltılar da havadan bağımsız çalışır.Bu lise nükleer olmayan havadan bağımsız çalışabilen denizaltı kullanıcılarıdır.
Ekstra olarak Yunanistan ve İsrail'i biliyorum ben.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 03:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1041
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Havadan bağımsız ama oksijenden bağımsız değil. Oksijen de hidrojenle birlikte basınçlı tankta depo ediliyor. Bağımsızlığın oksijenin veya hidrojenin tükenene kadar uzun bir süre gidiyor. İdareli kullanırsan iki haftayı geçiyor. Tahminen depolama için karbon kompozit tanklar kullanılıyordur. Elbette bu tarz gazların denizaltı bünyesinde depo edilmesi başlı başına bir risktir. Bunu etkileyen en büyük etmen de tankın yerleşimidir. Bu depolar yaşam mahali ve mürettebatın görev yerleri ile bağlantısı bulunmaya, dış gövde ile basınçlı iç gövde arasında bir yerdedir. Dolayısıyla denizaltının dış gövdesi hasar almadan tankın kendisinin hasar alacağını düşünmüyorum ama belki tesisat ve bağlantı elemanları sıkıntı çıkarabilir diye tahmin ediyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 10:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3668
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bu arada havadan bağımsız tahrik sistemi: Denizaltının motorunun çalışması için direkt oksijen almasına gereksinim duymaması anlamına geliyor.Hocalarımız açıklamak isterse farklı bir başlık konusu.Sadece bu sayfayı okuyan arkadaşlara kısa bilgi olarak yazdım.
Bu tip denizaltıları kullanan ülkeler wikipedia'ya göre:

Almanya
İsveç
Japonya
Fransa
İspanya
Hindistan
Rusya
Çin

Ayrıca nükleer denizaltılar da havadan bağımsız çalışır.Bu lise nükleer olmayan havadan bağımsız çalışabilen denizaltı kullanıcılarıdır.
Ekstra olarak Yunanistan ve İsrail'i biliyorum ben.
Artı Güney Kore.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 10:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 829
Yaş:
Arkadaşlar kimyadan çok anlamam ama şunu merak ediyorum. Denizde ilerlerken deniz suyunu hidrojen ve oksijene ayrıştırarak çözüm üretilemez mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 12:03 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Mar 2016, 19:50
Mesajlar: 68
Konum: İstanbul
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar kimyadan çok anlamam ama şunu merak ediyorum. Denizde ilerlerken deniz suyunu hidrojen ve oksijene ayrıştırarak çözüm üretilemez mi?
Teoride ayrıştırılabilir. Ancak; Deniz suyu sadece Hidrojen ve Oksijen bileşiminden oluşmuyor. İçinde Magnezyum,Klor,İyot,Sodyum vs. gibi bir çok mineral ve element bulunduğu için bunlarında ayrıştırılması gerekli ki bunun içinde birden fazla yöntem ve işlem gerektirmekte.Bu yüzden teori' de olabilecek ama gerçekte hem maliyet hemde zaman kaybı açısından zor uygulanabilir bir yöntem


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 12:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Ağu 2012, 19:26
Mesajlar: 79
Yaş:
Tüpraş saf hidrojen üretiyor


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 13:09 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 318
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar kimyadan çok anlamam ama şunu merak ediyorum. Denizde ilerlerken deniz suyunu hidrojen ve oksijene ayrıştırarak çözüm üretilemez mi?
Bunun için de ciddi bir enerji gerektiğinden bir anlamı olmuyor


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 14:56 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Arkadaşlar konu başlığını açarken de zaten SSM'nin sitesine girmiştim. Gördüğünüz gibi ana ve alt yükleniciler yazıyor.

Resim

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 15:35 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
TKMS Ortak Girişimi ile Yerli Alt Yükleniceler diyor. Evet kısmi yerlilik var amaçta bu zaten ama milli denizaltı tahminen 2035leri bulucak ve MİLDEN isminde olucak.
Zaten orada yazan TKMS de "ThyssenKrupp Marine Systems".


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 15:53 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Arkadaşım zaten MİLDEM dediğin proje bu zaten. Yüksek milli sanayi katkısı ile diyor proje başlığında SSM.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 17:32 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 22
Yaş:
Orada Milli denizaltı projesi yazmıyor ama.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 18:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5486
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar kimyadan çok anlamam ama şunu merak ediyorum. Denizde ilerlerken deniz suyunu hidrojen ve oksijene ayrıştırarak çözüm üretilemez mi?
Denizaltına şehir şebekesinden elektrik çekebilirsek olur tabi.

Keramet Hidrojende değil, Oksijende değil. Onların tepkimesinden elektrik elde ediyoruz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 18:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 829
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Arkadaşlar kimyadan çok anlamam ama şunu merak ediyorum. Denizde ilerlerken deniz suyunu hidrojen ve oksijene ayrıştırarak çözüm üretilemez mi?
Denizaltına şehir şebekesinden elektrik çekebilirsek olur tabi.

Keramet Hidrojende değil, Oksijende değil. Onların tepkimesinden elektrik elde ediyoruz.
Elektrolizden başka ayrıştırma yöntemi var mı? hidrojen ve oksijen den oluşan bir madde içerisinde yüzüp temel yapı taşlar için bu kadar çaba harcamak, yüce yaratanın biz aciz kullarına verdiği bir ders gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 19:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 318
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Arkadaşlar kimyadan çok anlamam ama şunu merak ediyorum. Denizde ilerlerken deniz suyunu hidrojen ve oksijene ayrıştırarak çözüm üretilemez mi?
Denizaltına şehir şebekesinden elektrik çekebilirsek olur tabi.

Keramet Hidrojende değil, Oksijende değil. Onların tepkimesinden elektrik elde ediyoruz.
Elektrolizden başka ayrıştırma yöntemi var mı? hidrojen ve oksijen den oluşan bir madde içerisinde yüzüp temel yapı taşlar için bu kadar çaba harcamak, yüce yaratanın biz aciz kullarına verdiği bir ders gibi.

Olmamalı.
Sonuçta kimyasal bir bağın ortadan kaldırılması için enerji vermek gerekiyor. Tam tersini ise yapmak mümkün. "Marslı" filminde yapmıştı geçmişi olmayan adam.
Ancak patlama riski çok yüksek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 21:01 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Bahsettiğin milli denizaltı projesi değil. Onun linki (MİLDEN) burada: viewtopic.php?t=291


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 21:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5486
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Arkadaşlar kimyadan çok anlamam ama şunu merak ediyorum. Denizde ilerlerken deniz suyunu hidrojen ve oksijene ayrıştırarak çözüm üretilemez mi?
Denizaltına şehir şebekesinden elektrik çekebilirsek olur tabi.

Keramet Hidrojende değil, Oksijende değil. Onların tepkimesinden elektrik elde ediyoruz.
Elektrolizden başka ayrıştırma yöntemi var mı? hidrojen ve oksijen den oluşan bir madde içerisinde yüzüp temel yapı taşlar için bu kadar çaba harcamak, yüce yaratanın biz aciz kullarına verdiği bir ders gibi.
Yarın bir gün çok acaip pil teknolojileri gelişirse Hidrojenle falan uğraşmaz, şarj ederiz.
Mesele sadece O ve H'in üretilmesi de değil. Bunun üretilip, sevk olup, denizaltının depolarına "bağlanma"sı. Zira bunlar denizaltıda otomobildeki benzin gibi saklanmıyor. Kimyasal olarak da bağlanıyor. Depo içi boş bir "hazne" değil.

Dolayısı ile üretilmeleri ve "şarj" olmaları, yani depoya bağlanmaları çok özel prosesler.

Hayır ne yapacaksın? Savaşa sıvı oksijenle mi gireceksin? Hidrojen ile mi?


Bu depoların, tankların barındırdığı teknolojiyi tamamen es geçiyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 21:40 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:

Denizaltına şehir şebekesinden elektrik çekebilirsek olur tabi.

Keramet Hidrojende değil, Oksijende değil. Onların tepkimesinden elektrik elde ediyoruz.
Elektrolizden başka ayrıştırma yöntemi var mı? hidrojen ve oksijen den oluşan bir madde içerisinde yüzüp temel yapı taşlar için bu kadar çaba harcamak, yüce yaratanın biz aciz kullarına verdiği bir ders gibi.
Yarın bir gün çok acaip pil teknolojileri gelişirse Hidrojenle falan uğraşmaz, şarj ederiz.
Mesele sadece O ve H'in üretilmesi de değil. Bunun üretilip, sevk olup, denizaltının depolarına "bağlanma"sı. Zira bunlar denizaltıda otomobildeki benzin gibi saklanmıyor. Kimyasal olarak da bağlanıyor. Depo içi boş bir "hazne" değil.

Dolayısı ile üretilmeleri ve "şarj" olmaları, yani depoya bağlanmaları çok özel prosesler.

Hayır ne yapacaksın? Savaşa sıvı oksijenle mi gireceksin? Hidrojen ile mi?


Bu depoların, tankların barındırdığı teknolojiyi tamamen es geçiyorum.
Bu dediğiniz olayı TÜBİTAK başarırsa yani yakıt işini hem maddi hem de stratejik avantajımız artar.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 21:49 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Alıntı:
Bu dediğiniz olayı TÜBİTAK başarırsa yani yakıt işini hem maddi hem de stratejik avantajımız artar.


Tübitak'tan çok şey bekliyorsun. Bence bekleme.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 23:02 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Alıntı:
Alıntı:
Bu dediğiniz olayı TÜBİTAK başarırsa yani yakıt işini hem maddi hem de stratejik avantajımız artar.


Tübitak'tan çok şey bekliyorsun. Bence bekleme.



Bir işe yarasınlar artık. Yoksa bu ülkenin kaynaklarını somurmesinler.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 23:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 829
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:

Denizaltına şehir şebekesinden elektrik çekebilirsek olur tabi.

Keramet Hidrojende değil, Oksijende değil. Onların tepkimesinden elektrik elde ediyoruz.
Elektrolizden başka ayrıştırma yöntemi var mı? hidrojen ve oksijen den oluşan bir madde içerisinde yüzüp temel yapı taşlar için bu kadar çaba harcamak, yüce yaratanın biz aciz kullarına verdiği bir ders gibi.
Yarın bir gün çok acaip pil teknolojileri gelişirse Hidrojenle falan uğraşmaz, şarj ederiz.
Mesele sadece O ve H'in üretilmesi de değil. Bunun üretilip, sevk olup, denizaltının depolarına "bağlanma"sı. Zira bunlar denizaltıda otomobildeki benzin gibi saklanmıyor. Kimyasal olarak da bağlanıyor. Depo içi boş bir "hazne" değil.

Dolayısı ile üretilmeleri ve "şarj" olmaları, yani depoya bağlanmaları çok özel prosesler.

Hayır ne yapacaksın? Savaşa sıvı oksijenle mi gireceksin? Hidrojen ile mi?


Bu depoların, tankların barındırdığı teknolojiyi tamamen es geçiyorum.
Deniz suyundan direkt hidrojen ve oksijen üretimini başaran bir güç olsa dünya tarihi değişir sanırım. Hidrojeni oksijeni depolamadan direkt denizden elde edip anında kullanır. Tabii bu teknoloji tüm kara deniz hava taşıtlarını etkiler. İnsanoğlunun yaşam şeklinde büyük farklılaşma olur. Benim kisi bir merak işte.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 00:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Yani bu hidrojenle falan uğraşılıcağına elektrik depolama teknolojilerine uğraşılsa daha yararlı olurdu belki.Bildiğiniz gibi kara araçları da elektriği depolama üzerinden kullanıyor.Denizaltı da yakıt ilke bir süre gidip daha sonra şarj olmuş ve ettiği elektrik pilleri üzerinden denizaltında kalış süresini uzatabilir.Sonuçta bu hidrojen tüpleri falan denizaltını 3 ay tutmuyo,tuttuğu 2 hafta diyorsunuz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 00:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşım zaten MİLDEM dediğin proje bu zaten. Yüksek milli sanayi katkısı ile diyor proje başlığında SSM.

Değil işte farklı şeyler onlar. Bu REİS sınıfı MİLDEN denilenin daha kaynağı atılmadı. Kaynağı geçtim çizimi bile var mı ortalıkta bilinmez. Yüksek milli sanayi katkısı ile MİLDEN den önce bir şeyler kazanıyoruz işte o kadar. MİLDEN bambaşka bir boyut TF/X gibi denilebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 01:31 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Alıntı:
Alıntı:
Arkadaşım zaten MİLDEM dediğin proje bu zaten. Yüksek milli sanayi katkısı ile diyor proje başlığında SSM.

Değil işte farklı şeyler onlar. Bu REİS sınıfı MİLDEN denilenin daha kaynağı atılmadı. Kaynağı geçtim çizimi bile var mı ortalıkta bilinmez. Yüksek milli sanayi katkısı ile MİLDEN den önce bir şeyler kazanıyoruz işte o kadar. MİLDEN bambaşka bir boyut TF/X gibi denilebilir.
Dostum MİLDEN denen bir proje vardı sonra teknoloki transferi olmadan yapılamaz denildi. Ortak üretime gittik. MİLDEN rafa kalktı yani. 2025 civarı tekrar açılırsa açılır

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 02:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4500
Yaş:
Alıntı:
Dostum MİLDEN denen bir proje vardı sonra teknoloki transferi olmadan yapılamaz denildi. Ortak üretime gittik. MİLDEN rafa kalktı yani. 2025 civarı tekrar açılırsa açılır
Hayır bu bilgi yanlış. MİLDEN, Reis sınıfı denizaltılardan sonra üretilecek tasarımı tamamen yerli denizaltılardır. Çalışmaları devam etmektedir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 02:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Arkadaşlar şu işi toplayalım Reis Sınıfı Denizaltılar Almanya ile ortak üretim yapacağımız şuan Gölcük'te inşa faaliyetleri devam eden yerli sanayi katkısı olan bu yüzden Milli Denizaltımız diyebileceğimiz projedir.

MİLDEN!!! dediğiniz ise bu ortak üretimden sonra tamamen yerli imkanlar ile geliştireceğimiz denizaltı projesidir.Bir kaç arkadaşımız bu ikisini karıştırıyor. Bu başlığı Almanya ile ortak üretilen denizaltı için açtım lütfen daha çok ikisini karıştırıp yanlış anlaşılmalara neden olmayalım.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


En son sentetik tarafından 11 Tem 2016, 12:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
MİLGEM nerden çıktı :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 03:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Hah Abi ben de onu dedim. 2030 lar... Ama rafa kalktığı falan yok teknoloji eksikliği var çalışmalar devam ediyor REİS sınıfında ki yüksek(?) yerlilik oranı da bunun için. Bir altyapı olsun bilgi birikimi olsun tabi yinede tek başımıza 2030 larda üstesinden gelebilir miyiz bilmiyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 12:52 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Başka bir forumdan alıntı yapmak zorunda kalacağım ama (MilDen ile Reis'i karıştırıyorsun):
Alıntı:

Savunma ve Havacılık Dergisi Sayı 164 Sayfa 42

Gölcük Tersanesi Komutanı Tuğamiral Mehmet Şevki ŞEKEREFELİ

"Esas amacımız şu anda çalışmalarına başladığımız MilDen'nin dizaynı. Çalışmaları belli bir yere geldi. Tek başına kendimizin yapabileceği bir şey değil, üniversitelerle de işbirliği yapmamız gerekiyor. Onlarla da çalışmamız gerek, ama onlar biraz ticari yaklaşıyorlar. Şu anda mühendislerimiz belli bir konsept dizaynını tamamladılar. Dizayn ofislerimiz şu anda MilGem'in dizaynını tamamladılar, İstanbul'da beraber çalışıyoruz. Denizde İkmal Muharebe Destek Gemisi [DİMDeG] 'nin dizaynını tamamladılar. Belli bir yerden sonra artık o işe özel (dedicated) personel çalıştırılması gerek. Benim burada aralarında MIT ve Michigan üniversitelerinden Doktorası olanların da yer aldığı 150 mühendisim var. Temel felsefemiz %80 onarım, %20 gemi işlem. Dolayısıyla gemi dizaynı ile ilgilenen personel sınırlı. DzKK'nın verdiği karar çerçevesinde belli personelimiz İstanbul Tersane'sinde Dizayn ofisinde beraber çalışıyor. İstanbul Tersanesi'nde ise 100 e yakın mühendis sadece gemi dizaynı ile ilgileniyor. Bunu eğitimini [denizaltı tasarımı] veren yer bulmak da zor. Mesela ABD yabancılara vermiyor. İngiltere'de bir yer bulduk. Şu anda 'doğru mu yapıyoruz'u {MilDen tasarımında] çek ediyoruz, algoritmalarımız çalışıyor…" diye konuştu.

Gölcük Tersanesi Komutanlığı kendi tasarım sistemlerini ilk olarak Gür Sınıfı Denizaltılara uygulamış ve algoritmalarını teyit etmiştir. Dizayn algoritmalarının doğru çalıştığını ifade eden Tuğa. ŞEKEREFELİ, halen MilDen tasarım algoritmalarının doğrulamasının yapıldığını ve şimdiye kadarki sonuçların doğru yolda olduklarını gösterdiklerini ifade etti. MilDen'in Reis Sınıfı Tip 214TN denizaltıları ile aynı boyutlarda olacağına dikkat çeken Tuğa. ŞEKEREFELİ, …


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 12:56 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2014, 16:52
Mesajlar: 580
Konum: Tekirdağ
Yaş:
Bende söyleyecektim de baktım kimse müdehale etmiyor karışmadım :)
F-35 bile milli herşey milli zaten. Kahrolsun Facebook'taki bağzı gruplar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 13:24 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Alıntı:
Başka bir forumdan alıntı yapmak zorunda kalacağım ama (MilDen ile Reis'i karıştırıyorsun):
Alıntı:

Savunma ve Havacılık Dergisi Sayı 164 Sayfa 42

Gölcük Tersanesi Komutanı Tuğamiral Mehmet Şevki ŞEKEREFELİ

"Esas amacımız şu anda çalışmalarına başladığımız MilDen'nin dizaynı. Çalışmaları belli bir yere geldi. Tek başına kendimizin yapabileceği bir şey değil, üniversitelerle de işbirliği yapmamız gerekiyor. Onlarla da çalışmamız gerek, ama onlar biraz ticari yaklaşıyorlar. Şu anda mühendislerimiz belli bir konsept dizaynını tamamladılar. Dizayn ofislerimiz şu anda MilGem'in dizaynını tamamladılar, İstanbul'da beraber çalışıyoruz. Denizde İkmal Muharebe Destek Gemisi [DİMDeG] 'nin dizaynını tamamladılar. Belli bir yerden sonra artık o işe özel (dedicated) personel çalıştırılması gerek. Benim burada aralarında MIT ve Michigan üniversitelerinden Doktorası olanların da yer aldığı 150 mühendisim var. Temel felsefemiz %80 onarım, %20 gemi işlem. Dolayısıyla gemi dizaynı ile ilgilenen personel sınırlı. DzKK'nın verdiği karar çerçevesinde belli personelimiz İstanbul Tersane'sinde Dizayn ofisinde beraber çalışıyor. İstanbul Tersanesi'nde ise 100 e yakın mühendis sadece gemi dizaynı ile ilgileniyor. Bunu eğitimini [denizaltı tasarımı] veren yer bulmak da zor. Mesela ABD yabancılara vermiyor. İngiltere'de bir yer bulduk. Şu anda 'doğru mu yapıyoruz'u {MilDen tasarımında] çek ediyoruz, algoritmalarımız çalışıyor…" diye konuştu.

Gölcük Tersanesi Komutanlığı kendi tasarım sistemlerini ilk olarak Gür Sınıfı Denizaltılara uygulamış ve algoritmalarını teyit etmiştir. Dizayn algoritmalarının doğru çalıştığını ifade eden Tuğa. ŞEKEREFELİ, halen MilDen tasarım algoritmalarının doğrulamasının yapıldığını ve şimdiye kadarki sonuçların doğru yolda olduklarını gösterdiklerini ifade etti. MilDen'in Reis Sınıfı Tip 214TN denizaltıları ile aynı boyutlarda olacağına dikkat çeken Tuğa. ŞEKEREFELİ, …

İşte bende aynen bunları diyorum. Misal ATAK projesini tek başımıza yapamazdık. Bize en çok taviz veren sirket ile anlaştık ortak ürettik. 6400 parçanın 6200 adetin biz üretiyoruz. Motor için TEI çalışıyor. Bu projede de Almanlardan teknoloji transferi ve motor konusunda yardım alıyoruz. TÜBİTAK gibi aşırı teşvik alan ancak uyuyan kurumlarımız çalışırsa bizim için ileri teknolojiler için çok yararlı olacak.

Mevcut siyasi olaylardan dolayi Almanya arayı düzeltmek için taviz veriyor.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 17:27 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Alıntı:
Hah Abi ben de onu dedim. 2030 lar... Ama rafa kalktığı falan yok teknoloji eksikliği var çalışmalar devam ediyor REİS sınıfında ki yüksek(?) yerlilik oranı da bunun için. Bir altyapı olsun bilgi birikimi olsun tabi yinede tek başımıza 2030 larda üstesinden gelebilir miyiz bilmiyorum.
Almanya Teknoloji transferini sağlar iseama gerçekten sağlar ise 2030'larda ilk denizaltımız olur. Bunun yanında Aselsan ve TÜBİTAK deniz platformlarına ağırlık vermelidir.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 17:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1041
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Milden projesindeki en büyük olay AIP sisteminin yerlileştirilmesi. PEM üzerine bir çok hır gür almış başını gidiyor ama yakın zamanda bir şey çıkmaz. Doktoralı bir mühendis yarbayla konuşmuştum pervane tasarımını da, yüksek mukavemetli non-manyetik çelik üretimini de yaparız diyordu. Ona göre problem yerli tesisleriyle işletmesiyle berebar yerli AIP üretimi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Tem 2016, 20:30 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
PEM güçlü bir şirket zaten Aselsan ve Tübitak da projede ona yardım ediyor.

Dediğim gibi kabasını yapmak kolay ancak bunun çok kritik donanımları var. Bu konuda çok deneyimli kurumlarımız var alt yüklenici olaraktan. Yazılım ve donanımsal hiçbir sıkıntı olmaz önemli olan Yakıt ve Güç Sistemi.

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 01:24 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 22
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar şu işi toplayalım Reis Sınıfı Denizaltılar Almanya ile ortak üretim yapacağımız şuan Gölcük'te inşa faaliyetleri devam eden yerli sanayi katkısı olan bu yüzden Milli Denizaltımız diyebileceğimiz projedir.

MİLDEN!!! dediğiniz ise bu ortak üretimden sonra tamamen yerli imkanlar ile geliştireceğimiz denizaltı projesidir.Bir kaç arkadaşımız bu ikisini karıştırıyor. Bu başlığı Almanya ile ortak üretilen denizaltı için açtım lütfen daha çok ikisini karıştırıp yanlış anlaşılmalara neden olmayalım.
:) karıştıran sizdiniz zaten, yoksa bizde sıkıntı yok. Reis farklı, Milden farklı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 23:41 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Tem 2016, 15:24
Mesajlar: 90
Yaş: 28
Alıntı:
Alıntı:
Arkadaşlar şu işi toplayalım Reis Sınıfı Denizaltılar Almanya ile ortak üretim yapacağımız şuan Gölcük'te inşa faaliyetleri devam eden yerli sanayi katkısı olan bu yüzden Milli Denizaltımız diyebileceğimiz projedir.

MİLDEN!!! dediğiniz ise bu ortak üretimden sonra tamamen yerli imkanlar ile geliştireceğimiz denizaltı projesidir.Bir kaç arkadaşımız bu ikisini karıştırıyor. Bu başlığı Almanya ile ortak üretilen denizaltı için açtım lütfen daha çok ikisini karıştırıp yanlış anlaşılmalara neden olmayalım.
:) karıştıran sizdiniz zaten, yoksa bizde sıkıntı yok. Reis farklı, Milden farklı.

Proje başlığını okuyan arkadaşlar MİLDEN'i kastettiğimi sandılar, haklılık payı da var açılımına denk gelmiş. Sonradan karışmasın diye SSM'nin proje ekran görüntüsünü paylaştım ancak bazı arkadaşlar geçmişe bakıp görmediği için bunu yazma gereği duydum. İyi akşamlar ;)

_________________
Yüksel Türk!Senin için yükselmenin hududu yoktur...
Ülkü denen nazlı gelin erde şan ister, büyük devlet kurmak için büyük kan ister...


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 68 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: cemdogut ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye