TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Eki 2017, 04:52

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 160 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015, 15:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4462
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
TF100 yok hocam. İ sınıfı var 8 tane, sonra da TF2000. 2020'lerin başından itibaren MEKO200'lerin ikamesi. Daha doğrusu TF100 olarak bildiğimiz şey bir süredir "İ sınıfı" olmuş durumda. İkisi ayrı şeyler değil.

Halen devam eden LPD'den sonra daha uzun vadede LHA ihtiyacı ilk kez dönemin DzK komutanı Murat Bilgel tarafından 2012 yılında ABD Deniz Kuvvetler'inin USNI Proceedings yayınına verilen yazılı mülakatta bahsedilmişti, 20 yıl içinde STOVL uçaklara sahip yeni bir çok rollü çıkarma platformu tedariği şeklinde.

Yeni tip hücumbotta uzun vadede toplam ihtiyaç 10 adet; Kartal sınıfı yerine.
Üstadım öyleyse ÇAFDAR'ı sadece TF-2000'de mi göreceğiz? Yani eğer ABD veya AB menşeli bir sistem getirilmezse.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015, 15:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1568
Yaş:
İ sınıfı Yavuz'un yerini alacak çok rollü bir gemi. ÇAFRAD ise alan hava savunması ve muhtemelen balistik füze / seyir füzesine karşı tespit/teşhis/takip kabiliyeti sağlayacak bir radar. ÇAFRAD = TF2000 olarak düşünmek lazım. Ama muhtemelen ASELSAN bu süreçte elde edeceği birikim ile İ sınfı için SMART S benzeri bir radar geliştirecektir.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015, 19:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
Alıntı:
İ sınıfı Yavuz'un yerini alacak çok rollü bir gemi. ÇAFRAD ise alan hava savunması ve muhtemelen balistik füze / seyir füzesine karşı tespit/teşhis/takip kabiliyeti sağlayacak bir radar. ÇAFRAD = TF2000 olarak düşünmek lazım. Ama muhtemelen ASELSAN bu süreçte elde edeceği birikim ile İ sınfı için SMART S benzeri bir radar geliştirecektir.
CAFRAD'in son 4 adetlik I sinifi gemide CAFRAD lite olarak X band cok modlu radar maksatli kullanilmasi mumkun olabilir. SMART-S'e ilave olarak hem hedef arama hemde fuze gudum gorevi gorebilecek APAR benzeri mast uzeri bir cozum I sinifi icin dusunulebilir. Bu sekilde ESSM gudum icin STIR CWI radarina ihtiyac kalmaz. Gerci 2020 ve sonrasi hizmete girmesi planlanan ESSM block-2 ile aktif radar gudum kabiliyeti kazanilirsa STIR radari ihtiyaci sadece yuzey hedeflerine ESSM atisi icin gerekli olabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015, 19:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 673
Yaş:
İ sınıfının 5.- 8. gemisi her halde 2025-2035 li yıllarda üretilir. O tarihlere kadar radar vb. konularında daha çok kabiliyete kavuşabiliriz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015, 20:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4462
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
İ sınıfı Yavuz'un yerini alacak çok rollü bir gemi. ÇAFRAD ise alan hava savunması ve muhtemelen balistik füze / seyir füzesine karşı tespit/teşhis/takip kabiliyeti sağlayacak bir radar. ÇAFRAD = TF2000 olarak düşünmek lazım. Ama muhtemelen ASELSAN bu süreçte elde edeceği birikim ile İ sınfı için SMART S benzeri bir radar geliştirecektir.
CAFRAD'in son 4 adetlik I sinifi gemide CAFRAD lite olarak X band cok modlu radar maksatli kullanilmasi mumkun olabilir. SMART-S'e ilave olarak hem hedef arama hemde fuze gudum gorevi gorebilecek APAR benzeri mast uzeri bir cozum I sinifi icin dusunulebilir. Bu sekilde ESSM gudum icin STIR CWI radarina ihtiyac kalmaz. Gerci 2020 ve sonrasi hizmete girmesi planlanan ESSM block-2 ile aktif radar gudum kabiliyeti kazanilirsa STIR radari ihtiyaci sadece yuzey hedeflerine ESSM atisi icin gerekli olabilir.
Bende bu şekilde, ÇAFRAD olmasa da onun üstünden geliştirilebilecek bir sistem İ sınıfı için gelir mi diye sormuştum. O zaman muhakkak TF-2000'de olan bir şeyleri İ sınıfında da görmeyi beklemeliyiz. Teşekkürler cevaplar için.


En son kabardey tarafından 26 Ara 2015, 02:12 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2015, 23:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
UMTAŞ değil UMTAS..
ÇAFDAR değil ÇAFRAD..
Helekopter değil helikopter..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2015, 11:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Tem 2014, 14:51
Mesajlar: 25
Yaş:
Acaba İ sınıfı fırkateynlerde kullanılacak olan 16 hücreli vls sistemi ileride gezgin füzesinin de kullanımını mümkün kılacak tipte mi olacak yoksa sadece essm kabiliyetine sahip olup geminin nokta savunmasını mı yapması sağlanacak ? Bu konuda herhangi bir bilgi var mı acaba ?

_________________
Bilirken susmak bilmezken söylemek kadar çirkindir.
Eflatun


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2016, 17:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 790
Yaş:
MİLGEM Beşinci Altıncı Yedinci ve Sekizinci Gemileri Tedariki Projesi İhale İlanı

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... ILGEM.aspx


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2016, 17:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
Dosya adının da DİMDEG kalmış olması; Priceless..

Ama bu bildiğimiz 99m Milgem olmasın? HSH vs de geçiyor, 115 metre kızak istiyorlar vs ama, neden şimdi? Daha geminin ilki ortalıkta bile yok.

Hemen mi hakikaten?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2016, 17:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 790
Yaş:
İstanbul tersanesi doğrudan TF-2000 projesine mi girecek "İ" sınıfını özel tersaneye devrederek? Çünkü uzunluk ve VLS haricinde ki tüm özellikler ortak ve oturmuş dizayn olmasından dolayı sıkıntı görülmemiş de olabilir. Bakalım kokusu çıkar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2016, 13:26 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:59
Mesajlar: 22
Yaş: 18
Alıntı:
İstanbul tersanesi doğrudan TF-2000 projesine mi girecek "İ" sınıfını özel tersaneye devrederek? Çünkü uzunluk ve VLS haricinde ki tüm özellikler ortak ve oturmuş dizayn olmasından dolayı sıkıntı görülmemiş de olabilir. Bakalım kokusu çıkar.
İstanbul tersanesi proje dizayn ofisindeki subayların çoğu paralel şüphesiyle tutuklanınca anlaşılan istanbul tersanesinde inşa edilecek ilk gemiyi de özele devretmiş SSM. Hafızam beni yanıltmıyorsa i sınıfının tasarımları bitmiş gibiydi. Tasarımına daha yeni başlanan TF-2000'ler ise biraz gecikecek gibi. :(


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 30 Tem 2016, 09:44 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 27 Haz 2015, 15:29
Mesajlar: 30
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
İstanbul tersanesi doğrudan TF-2000 projesine mi girecek "İ" sınıfını özel tersaneye devrederek? Çünkü uzunluk ve VLS haricinde ki tüm özellikler ortak ve oturmuş dizayn olmasından dolayı sıkıntı görülmemiş de olabilir. Bakalım kokusu çıkar.
İstanbul tersanesi proje dizayn ofisindeki subayların çoğu paralel şüphesiyle tutuklanınca anlaşılan istanbul tersanesinde inşa edilecek ilk gemiyi de özele devretmiş SSM. Hafızam beni yanıltmıyorsa i sınıfının tasarımları bitmiş gibiydi. Tasarımına daha yeni başlanan TF-2000'ler ise biraz gecikecek gibi. :(


Yok böyle bişey, yalan haber yapmayın bari yahu. İstanbul tersanesinden alınan kimse yok, zaten darbeye hiçbir şekilde katılmadılar, ki bir tersane ne yapabilir. Bilhassa arkadaşlarım yalan mı söylüyor?
İlk İ sınıfını yine pendik tersanesi yapacak, diğer üç taneyi konsorsiyum veya güçlü bir tershane alıp taşeron üsulu yaptırtabilir. Sefine konuşuluyor kulislerde. İlk gemi için istanbul tershanesi başlamaya hazır zira 4. Milgem zaten yolda , o indirildikten hemen sonra İ sınıfına başlayabilirler. Tek mesele malzeme ihalesinin tamamlanması. İlk i sınıfına pendik(istanbul) tershanesi başladıktan sonra ihaleyi kazanan tershanelerin personeli 6 ay boyunca çelik işi için eğitilecek, ki plan zaten böyleydi yani değişen birşey yok, daha sonra diğer 3 gemiye aynı anda başlanıp bütün gemiler aynı yıl içinde teslim edilecek (2021).

Alınan diğer duyuma göre i sınıfından daha fazla gemi yapılması beklendiği için özele bu şekilde kaydırılmış yani +4 daha beklenebilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2016, 11:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 808
Yaş:
Yukarıdaki proje ilanı milgem mi ı sınıfı mi?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2016, 12:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
@isoo, yukarıdaki ilan neyin ilanı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2016, 13:25 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:59
Mesajlar: 22
Yaş: 18
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
İstanbul tersanesi doğrudan TF-2000 projesine mi girecek "İ" sınıfını özel tersaneye devrederek? Çünkü uzunluk ve VLS haricinde ki tüm özellikler ortak ve oturmuş dizayn olmasından dolayı sıkıntı görülmemiş de olabilir. Bakalım kokusu çıkar.
İstanbul tersanesi proje dizayn ofisindeki subayların çoğu paralel şüphesiyle tutuklanınca anlaşılan istanbul tersanesinde inşa edilecek ilk gemiyi de özele devretmiş SSM. Hafızam beni yanıltmıyorsa i sınıfının tasarımları bitmiş gibiydi. Tasarımına daha yeni başlanan TF-2000'ler ise biraz gecikecek gibi. :(


Yok böyle bişey, yalan haber yapmayın bari yahu. İstanbul tersanesinden alınan kimse yok, zaten darbeye hiçbir şekilde katılmadılar, ki bir tersane ne yapabilir. Bilhassa arkadaşlarım yalan mı söylüyor?
İlk İ sınıfını yine pendik tersanesi yapacak, diğer üç taneyi konsorsiyum veya güçlü bir tershane alıp taşeron üsulu yaptırtabilir. Sefine konuşuluyor kulislerde. İlk gemi için istanbul tershanesi başlamaya hazır zira 4. Milgem zaten yolda , o indirildikten hemen sonra İ sınıfına başlayabilirler. Tek mesele malzeme ihalesinin tamamlanması. İlk i sınıfına pendik(istanbul) tershanesi başladıktan sonra ihaleyi kazanan tershanelerin personeli 6 ay boyunca çelik işi için eğitilecek, ki plan zaten böyleydi yani değişen birşey yok, daha sonra diğer 3 gemiye aynı anda başlanıp bütün gemiler aynı yıl içinde teslim edilecek (2021).
. Alınan diğer duyuma göre i sınıfından daha fazla gemi yapılması beklendiği için özele bu şekilde kaydırılmış yani +4 daha beklenebilir.

hocam yanlış anlamayın herhangi bir art niyetim yok. Sadece şu an nerede okuduğumu hatırlamadığım birkaç yerlerde böyle bir duyum almıştım. Bunun üzerine kendi naçizane yorumumu yaptım. Eğer PDO'da paralelci yoksa o zaman çok güzel, tam gaz devam


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2016, 14:12 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 27 Haz 2015, 15:29
Mesajlar: 30
Yaş:
İ sınıfı fırkateyni proje olarak milgem etiketi aldığında gözüküyor, bu sebeple 5,6,7,8 olarak bahsediliyor.


En son isoo tarafından 31 Tem 2016, 14:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2016, 14:13 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 27 Haz 2015, 15:29
Mesajlar: 30
Yaş:
Alıntı:
@isoo, yukarıdaki ilan neyin ilanı?
İ sınıfı fırkateyn ilanı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2016, 15:47 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 20 Eki 2014, 17:03
Mesajlar: 20
Yaş:
+4 beklenen i sınıfının daha uzun ve silah yükünün daha fazla olduğunu düşünebilirmiyiz [TF-100] yerine ?
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
İstanbul tersanesi doğrudan TF-2000 projesine mi girecek "İ" sınıfını özel tersaneye devrederek? Çünkü uzunluk ve VLS haricinde ki tüm özellikler ortak ve oturmuş dizayn olmasından dolayı sıkıntı görülmemiş de olabilir. Bakalım kokusu çıkar.
İstanbul tersanesi proje dizayn ofisindeki subayların çoğu paralel şüphesiyle tutuklanınca anlaşılan istanbul tersanesinde inşa edilecek ilk gemiyi de özele devretmiş SSM. Hafızam beni yanıltmıyorsa i sınıfının tasarımları bitmiş gibiydi. Tasarımına daha yeni başlanan TF-2000'ler ise biraz gecikecek gibi. :(


Yok böyle bişey, yalan haber yapmayın bari yahu. İstanbul tersanesinden alınan kimse yok, zaten darbeye hiçbir şekilde katılmadılar, ki bir tersane ne yapabilir. Bilhassa arkadaşlarım yalan mı söylüyor?
İlk İ sınıfını yine pendik tersanesi yapacak, diğer üç taneyi konsorsiyum veya güçlü bir tershane alıp taşeron üsulu yaptırtabilir. Sefine konuşuluyor kulislerde. İlk gemi için istanbul tershanesi başlamaya hazır zira 4. Milgem zaten yolda , o indirildikten hemen sonra İ sınıfına başlayabilirler. Tek mesele malzeme ihalesinin tamamlanması. İlk i sınıfına pendik(istanbul) tershanesi başladıktan sonra ihaleyi kazanan tershanelerin personeli 6 ay boyunca çelik işi için eğitilecek, ki plan zaten böyleydi yani değişen birşey yok, daha sonra diğer 3 gemiye aynı anda başlanıp bütün gemiler aynı yıl içinde teslim edilecek (2021).

Alınan diğer duyuma göre i sınıfından daha fazla gemi yapılması beklendiği için özele bu şekilde kaydırılmış yani +4 daha beklenebilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2016, 18:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 27 Haz 2015, 15:29
Mesajlar: 30
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
İstanbul tersanesi proje dizayn ofisindeki subayların çoğu paralel şüphesiyle tutuklanınca anlaşılan istanbul tersanesinde inşa edilecek ilk gemiyi de özele devretmiş SSM. Hafızam beni yanıltmıyorsa i sınıfının tasarımları bitmiş gibiydi. Tasarımına daha yeni başlanan TF-2000'ler ise biraz gecikecek gibi. :(


Yok böyle bişey, yalan haber yapmayın bari yahu. İstanbul tersanesinden alınan kimse yok, zaten darbeye hiçbir şekilde katılmadılar, ki bir tersane ne yapabilir. Bilhassa arkadaşlarım yalan mı söylüyor?
İlk İ sınıfını yine pendik tersanesi yapacak, diğer üç taneyi konsorsiyum veya güçlü bir tershane alıp taşeron üsulu yaptırtabilir. Sefine konuşuluyor kulislerde. İlk gemi için istanbul tershanesi başlamaya hazır zira 4. Milgem zaten yolda , o indirildikten hemen sonra İ sınıfına başlayabilirler. Tek mesele malzeme ihalesinin tamamlanması. İlk i sınıfına pendik(istanbul) tershanesi başladıktan sonra ihaleyi kazanan tershanelerin personeli 6 ay boyunca çelik işi için eğitilecek, ki plan zaten böyleydi yani değişen birşey yok, daha sonra diğer 3 gemiye aynı anda başlanıp bütün gemiler aynı yıl içinde teslim edilecek (2021).
. Alınan diğer duyuma göre i sınıfından daha fazla gemi yapılması beklendiği için özele bu şekilde kaydırılmış yani +4 daha beklenebilir.

hocam yanlış anlamayın herhangi bir art niyetim yok. Sadece şu an nerede okuduğumu hatırlamadığım birkaç yerlerde böyle bir duyum almıştım. Bunun üzerine kendi naçizane yorumumu yaptım. Eğer PDO'da paralelci yoksa o zaman çok güzel, tam gaz devam
Estagfirullah , yanlış konuştum biraz. Ama ben de dışarıda birkaç duyum aldım ve sinirlenmiştim. Ondan sonra bizzat arkadaşlarımla görüştüm, dizayn ofisinde hatta tershanelerde (gölcük vs gibi) hiç bir problem yok ki çalışacak yerde paralelciler durmuyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2016, 14:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
Alıntı:
...çalışacak yerde paralelciler durmuyor...
Öyle bir durum da hakikaten var yahu.. :?

En kötü, yeteri sayıda biriktikleri yeri zehir dökülmüş çorak toprağa çeviriyorlar.

..ki zaten bir kaç yerde bu kullanıldı. Çalışmaktan çok çalışmamak, içeriden bilgi emmek ve süreçleri sabote etmek için kullanıldılar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2016, 13:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 790
Yaş:
Alıntı:
MİLGEM Beşinci Altıncı Yedinci ve Sekizinci Gemileri Tedariki Projesi Teklife Çağrı Dosyası (TÇD)’nı Müsteşarlığımızdan Teslim Alan Firmalar

05 Ağustos 2016 tarihi saat 17.00'ye kadar MİLGEM Beşinci Altıncı Yedinci ve Sekizinci Gemileri Tedariki Projesi Teklife Çağrı Dosyası (TÇD)’nı Müsteşarlığımızdan teslim alan firmalar aşağıda belirtilmektedir:

1. Anadolu Deniz İnşaat Kızakları San. ve Tic. A.Ş.
2. Dearsan Gemi İnşaat Sanayii A.Ş.
3. İstanbul Denizcilik Gemi İnşa San. ve Tic. A.Ş.
4. Rmk Marine Gemi Yapım Sanayii ve Deniz Taşımacılığı İşletmesi A.Ş.
5. Sedef Gemi İnşaatı A.Ş.
6. Sefine Denizcilik Tersanecilik Turizm San. ve Tic. A.Ş.
7. Selah Makine Gemicilik ve Tic. A.Ş.
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... ILGEM.aspx


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2016, 15:52 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1404
Yaş: 36
ilk 5 tersaneden birinin alması dileğiyle...

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2016, 19:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 768
Yaş: 45
RMK ve Dearsan gönlümden geçenler. Keşke adil bir seçim olsa...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 10 Ağu 2016, 19:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Koç Grubunun hükümet ile şu anki yakınlık durumu nedir? Yavaştan ısınıyor gibiydi 15 Temmuzdan sonra Koç Grubu cumbaba veya hükümet bazında görüşme yaptı mı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2016, 20:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 875
Yaş:
Alıntı:
Koç Grubunun hükümet ile şu anki yakınlık durumu nedir? Yavaştan ısınıyor gibiydi 15 Temmuzdan sonra Koç Grubu cumbaba veya hükümet bazında görüşme yaptı mı?

Bugün Ömer Koç ve Ali Koç Beştepe'de kabul edilmiş 40 dakika sürmüş görüşme. Hem Altay hem de bu konuların ele alınması için az bir süre gibi.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2016, 21:39 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 394
Yaş:
Bunu Koç dışında yapabilecek tersanelerde var ama Altayın en azından birinci pakette Otokar'a gitmesi lazım. Belki de İ sınıfını Koçlara sus payı verip Altay'ı BMC'ye peşkeş çekerler görücez önümüzde ki günlerde.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2016, 12:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 27 Haz 2015, 15:29
Mesajlar: 30
Yaş:
RMK bu gemilerin bir kaçını yapmaya en yakın adaylardan biriydi, elbette milgem projesi elden gidince sahil güvenlikte tecrübe kazanmış birçok çalışan adik, sedef tarafından kapıldı.

Sefine iyi lobi yapıyor doğrusu, ana proje onlara verilip sonra sefine üzerinden adik, rmk ile 3 gemiyi üstlenebilirler.

Sedef ne diye giriyor onu anlamıyorum? Ellerinde zaten hayli bir iş var, gemi teslimi 2020 veya 2021 içinde gözükürken, bu doğrultuda 2018 de kızağa çıkması gerekirken hangi ara yetiştirecek bu iş? Sedef alırsa görün curcunayı o gemiler 2025e kadar hizmete giremez


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2016, 21:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4462
Yaş:
Alıntı:
RMK bu gemilerin bir kaçını yapmaya en yakın adaylardan biriydi, elbette milgem projesi elden gidince sahil güvenlikte tecrübe kazanmış birçok çalışan adik, sedef tarafından kapıldı.

Sefine iyi lobi yapıyor doğrusu, ana proje onlara verilip sonra sefine üzerinden adik, rmk ile 3 gemiyi üstlenebilirler.

Sedef ne diye giriyor onu anlamıyorum? Ellerinde zaten hayli bir iş var, gemi teslimi 2020 veya 2021 içinde gözükürken, bu doğrultuda 2018 de kızağa çıkması gerekirken hangi ara yetiştirecek bu iş? Sedef alırsa görün curcunayı o gemiler 2025e kadar hizmete giremez

Sizin gönlünüz kimsen yana üstat? :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 11:15 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 27 Haz 2015, 15:29
Mesajlar: 30
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
RMK bu gemilerin bir kaçını yapmaya en yakın adaylardan biriydi, elbette milgem projesi elden gidince sahil güvenlikte tecrübe kazanmış birçok çalışan adik, sedef tarafından kapıldı.

Sefine iyi lobi yapıyor doğrusu, ana proje onlara verilip sonra sefine üzerinden adik, rmk ile 3 gemiyi üstlenebilirler.

Sedef ne diye giriyor onu anlamıyorum? Ellerinde zaten hayli bir iş var, gemi teslimi 2020 veya 2021 içinde gözükürken, bu doğrultuda 2018 de kızağa çıkması gerekirken hangi ara yetiştirecek bu iş? Sedef alırsa görün curcunayı o gemiler 2025e kadar hizmete giremez

Sizin gönlünüz kimsen yana üstat? :)
Gönlüm adik, rmk , dearsan üçlüsünden yana üstadım . Dearsan büyük gemi işlerini öğrense iyi olur. Adik arge işine en çok yüklenen tershane, bu kabiliyeti kazanmaları iyi olur, RMK ise bahaneyle sahalara dönmüş olur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 12:30 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Mar 2014, 23:13
Mesajlar: 45
Yaş:
Merak ettiğim bir şey OHP'lerdeki mk-13 ile 76mm yer değiştirebilir mi? Ya da niçin böyle yerleştirilmiş? İtalyan Durand de la Penne sınıfında bu tarz yerleşmiş tonaj farkı var ama Ohp'ye de yapılabilirdi diye düşünüyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 14:47 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 122
Yaş:
Alıntı:
RMK bu gemilerin bir kaçını yapmaya en yakın adaylardan biriydi, elbette milgem projesi elden gidince sahil güvenlikte tecrübe kazanmış birçok çalışan adik, sedef tarafından kapıldı.

Sefine iyi lobi yapıyor doğrusu, ana proje onlara verilip sonra sefine üzerinden adik, rmk ile 3 gemiyi üstlenebilirler.

Sedef ne diye giriyor onu anlamıyorum? Ellerinde zaten hayli bir iş var, gemi teslimi 2020 veya 2021 içinde gözükürken, bu doğrultuda 2018 de kızağa çıkması gerekirken hangi ara yetiştirecek bu iş? Sedef alırsa görün curcunayı o gemiler 2025e kadar hizmete giremez
Sedefin girmediği ihale yok gibi, DİMDEG'e de girdiler hatta Sedef ve Sefine sadece ikisi girdi. Buradan DİMDEG Sefineye verilirse İ sınıfı Milgemler RMK yada Aziz Yıldırımla olan muhabbete göre Dearsan'a verilir diye düşünüyorum. Tabi eğer RMK'ya verilirse adama sorarlar Milgem projesini ellerinden alarak adamların ekibini niye dağıttın da bu kadar neden geç kalındı diye. Tabi bu arada Sefine Milgem-İ inşa edebilir mi ekip olarak (Dizayn ve Saha) diye sorayım ?

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 18:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
Alıntı:
Merak ettiğim bir şey OHP'lerdeki mk-13 ile 76mm yer değiştirebilir mi? Ya da niçin böyle yerleştirilmiş? İtalyan Durand de la Penne sınıfında bu tarz yerleşmiş tonaj farkı var ama Ohp'ye de yapılabilirdi diye düşünüyorum.
OHP ler eskort gemisi olarak dusunulmus derler, bu yuzden ASW gorev dahil cok amacli gorevler yapabilecek silah ve sensorlere sahip ama dusuk maliyetli olmalari icin gemi tasarimi ve silah seciminde ozel caba gostermisler. Mk-13 ve 76mm Otomalera arasinda ciddi agirlik farki var. Mk-13 oyle sok tak gibi moduler bir sey degil bilgiim kadariyla. Mk-13'un gozuken fuze lancer yapisi haricinde, geminin icine gomulu 40 SM-1/HArpoon fuzesi alacak bir sistem var geminin icinde. FFG gemileri tasarlanirken Mk-13 entegre sekilde tasarlanmis. Tamamiyle sokmek icin gemiyi ciddi kesme bicme islemi gerekir. Yerine koyacaginiz 76mm top cok daha hafif ve kompak bir sistem. Buyuk ihtimal teorik olarak agirlik farkini dengelemek icin 76mm top ile birlikte ilave agirlik koymak gerekir. Zaten ozellikle ESSM fuzesi kullanan Mk-41 lancerli Gabya sinifi gemilerde Mk-13 lancerinin yerine 76mm top koyamazsiniz. Turk Donanmasi GENESIS CMS ve ESSM/SMART/Mk-41 modernizasyonu ile yapabilecegi en maliyet etkin modernasyonu yapti bu gemilere. Daha fazla ustune konacak bir sey var mi bilmiyorum. Hedef milli tasarim MILGEM, I sinifi ve nihayetinde CAFRAD ve milli fuzeleri olan TF2000 olmalidir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 18:15 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Mar 2014, 23:13
Mesajlar: 45
Yaş:
Mk-13 ortada olsa gemi hem daha dengeli olur hemde 76mm atış açısı genişler diye düşünmüştüm. İtalyan gemisinde olduğu gibi. Ancak imkan olsa coni öyle yapardı herhalde açıklama için teşekkür ederim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 18:22 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7157
Yaş:
Amerikanlar da elden çıkarıncaya kadar maliyetleri iyice düşsün diye büyük modifikasyonlar yapmadılar OHP'lere.

Avustralya ve Türk gemilerinin aksine Mk41 VLS takmadılar Mk13 yerine(ya da Avustralya örneğinde, önüne). Bunun yerine asimetrik tehditlere karşı bekasını arttırmak için Mk13 lançerinin üstüne bir stand, üzerine de 25mm Bushmaster top koydular.
Resim
Resim
-
Alıntı:
Mk-13 ortada olsa gemi hem daha dengeli olur hemde 76mm atış açısı genişler diye düşünmüştüm. İtalyan gemisinde olduğu gibi. Ancak imkan olsa coni öyle yapardı herhalde açıklama için teşekkür ederim.
Ağırlık merkezini de epeyce yukarı çıkarırdı ama o tasarım. VLS sistemleri bir çok gemide su hattına olabildiğince yakın yapılıyor, ağırlık merkezini aşağıda tutmak için.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 23 Ağu 2016, 18:25 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2090
Yaş:
Alıntı:
Merak ettiğim bir şey OHP'lerdeki mk-13 ile 76mm yer değiştirebilir mi? Ya da niçin böyle yerleştirilmiş? İtalyan Durand de la Penne sınıfında bu tarz yerleşmiş tonaj farkı var ama Ohp'ye de yapılabilirdi diye düşünüyorum.
Yapılamazdı ne fayda sağlıyacaktı?
Mark 13'ün boş hali 61ton dolusu 80 ton yukarı alırsan gemiyi ilk dalgada alabora eder. Görünmeyen kısmı çok büyük o aletin. Bütün baş altı onun.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 00:34 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 751
Yaş: 18
Milli fırkateyn TCG İstanbul’a ilk kaynak
Türkiye’nin en modern ve donanımlı fırkateyni TCG İstanbul’un inşasına İstanbul Tersane Komutanlığı’nda başlandı.
Milli fırkateynin ilk kaynağının yapıldığı törene terörle mücadele sırasında gözlerini kaybeden Ahmet Kayaoğlu ile Bingöl’de şehit olan Selahattin Boydaş’ın kızı Elife Boydaş da katıldı. Türk deniz gücünü önemli ölçüde arttıracak geminin inşası 3 yıl 10 ay sürecek.
‘Türkiye elektronik harpte oyuncudur’
Işık, “Yerli imkânlarla geliştirilen birçok ekipmanın bahriyemiz tarafından kullanılması bizi ayrıca gururlandırıyor. Gemilerimizi, denizaltılarımızı ve diğer ihtiyaçlarımızı kendi tasarımımız ve üretimimiz olarak, ülkemizde tedarik etmekten memnuniyet duyuyoruz. Ülkemiz savaş gemisini milli olarak tasarlayan, inşa eden 10 ülke arasında yer almakta. Geminin üzerindeki savaş sistemleri geminin maliyetinden daha fazla meblağ tutuyor. Bu savaş sistemlerini büyük oranda yerli olarak üretme gayreti içindeyiz. Artık Türkiye elektronik harpte de bir oyuncu haline geldi” dedi.

‘Mavi vatanımızda bayrağımızı gururla dalgalandıracak’
Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu “İstanbul fırkateyninin inşasına başlıyoruz. İstanbul fırkateyni, Deniz Kuvvetleri’nin kendine, devletine ve sanayisine duyduğu güvenin somutlaşmış ifadesidir. Şanlı bayrağımızı mavi vatanımızda gururla dalgalandıracağı günleri heyecanla beklediğimiz İstanbul fırkateynimiz hayırlı olsun” diye konuştu.

http://www.milliyet.com.tr/milli-firkat ... m-2381639/

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 12:02 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
İlk kanyak değil de sac kesimi diyelim biz ona.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 14:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2056
Konum: Antalya
Yaş: 33
Aslında İ serisi için AN-SPY1K gibi daha küçültülmüş bir versiyon düşünülemezmiydi?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 18:37 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Smart-S mk2 yerine Cafrad'ın sadece çok fonksiyonlu radar safının kullanan hafif bir küçültülmüş versiyonu kullanılamazmıydı ? Hem ilerde tf-2000 ile kordineli kullanılabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 19:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
@Swat, SPY1K olmasina olurda, bu isler hep paraya bakiyor. Yeni bir radar olacagindan GENESIS'e entegasrasyonu gerekecektir. Ayrica geminin ana mast tasariminda degisiklik gerekecek. SMART-S bilinen, kismi yerli uretimi yapilan ve GENESIS'e entegre edilmis bir radar oldugundan bence iyi bir tercih. SMART-S ayrica performans olarak sevilen bir radar, ve bir cok yabanci donanma SMART-S'i korvet ve firkateyn sifini gemisinde kullaniyor. MILGEM tasarimi ve uzerindeki savas sistemleri uzerinden, I-sinifi gemilerin sekillendirilmesi yapilarak maliyet ve hiz avantaji kullaniliyor.

@Battlestar,

CAFRAD henuz hazir bir sistem degil. Prototip uretilmesi ve testleri yapilacak. Seri uretim asamasina gecilmesine daha cok var.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 00:26 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2016, 00:35
Mesajlar: 8
Konum: Smyrna
Yaş: 27
Peki Smart-L bu fırkateyn için daha uygun olmaz mı? Type 45'ler ve Sachsen'ler Smart-L kullanıyordu yanlış hatırlamıyorsam.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 10:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Smart-L olur ya da keske olsa idi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 11:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
Henüz olmayacağına dair bir bilgi yok ki. Çafrad başka bir radar(lar) sistemi. Çafrad içinde L bant gibi çok uzun menzil arama kabiliyeti yok. Ama TF-2000'de muhtemelen bu şekilde bir ihtiyaç olacak. Onu da Smart-L ile de çözebilirler, yerli ya da yabancı başka bir sistemle de çözebilirler.

Anak bildiğimiz kadarı ile bizde L bant için bir üretim kabiliyeti bulunmuyor. Smart projesi vesilesi ile kazanılmış bir S bant kabiliyeti var. Çafrad ile de X bantta bu kabiliyet kazanılıyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 12:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Aynen. Hatta LHD de olsa keske.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 12:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
Her hevesi bir gereksinime bağlamak zorundayız:
Alıntı:
Aynen. Hatta LHD de olsa keske.
Neden?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 13:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Uçak gemisi ayarında bir geminin gözleri de büyük olmalı. Bugün L radarı Avrupa Bayriyelerinde fırkateynlere bile konulurken. Kısa menzilden kendi hava harekatımızı nasıl yöneteceğiz, o gemi ayrıca komuta kontrol gemisi de olacak.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 14:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
Kabul. Neredeyse teleskop seviyesinde uzağı görebileceğimiz bir radarı koyduk LHD üzerine bu gerekçe ile. Ama arada dürbün mesafesinde ve çıplak göz mesafesinde görecek radarlara da ihtiyaç var. Onları ne yapacağız?

Avrupalı bunu fırkateynlerine koymuyor; "Hava Savunma" destroyer ve fırkateynlerine koyuyor, belki bizim de TF-2000 ile yapacağımız gibi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 14:07 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2016, 00:35
Mesajlar: 8
Konum: Smyrna
Yaş: 27
Sadece L bant kabiliyetine ulaşmak için bile uygulanabilecek bir çözüm gibi duruyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 15:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Alıntı:
Kabul. Neredeyse teleskop seviyesinde uzağı görebileceğimiz bir radarı koyduk LHD üzerine bu gerekçe ile. Ama arada dürbün mesafesinde ve çıplak göz mesafesinde görecek radarlara da ihtiyaç var. Onları ne yapacağız?

Avrupalı bunu fırkateynlerine koymuyor; "Hava Savunma" destroyer ve fırkateynlerine koyuyor, belki bizim de TF-2000 ile yapacağımız gibi.
Mutabik. HSH firkateynine koyuyor. Bizim refakatci en az 1 TF2000 1 tane de I Sinifi gemi olacak , TF'de L band olsa I sinifi S band ile destek saglayabilir kaldi ki suustu arama radarlarini atlamayalim . Yakin alcak menzil icin suustu arama radari destek verebilir. Onu da gectim LHD 'de konuslu CIWS'lerin atis kontrol radari ve hatta sadece EO sistemleri bile min 20 km yakin menzil tespit saglayabilir. Ama sizin ucak geminizde uzun menzil sart.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 15:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
SMART-L uzun menzilli arama radari ve donus hizi dusuk. Gemilerdeki hava savunma fuzeleri atis kontrol icin daha hizli tracking guncellemesi yapabilen bir radara ihtiyac var. SMART-L kullanilacak ise, 2. bir kisa-orta menzilli radarin atis kontrol amacli gemide bulunmasi lazim. Zaten butun NATO Type-45 veya Sachsen sinifi gemilerde SMART-L yaninda, cok amacli 2. bir radar (APAR gibi veya SAMPSON gibi) var.

SMART-S orta-uzun menzilli ama uzun menzilli arama modunda 13 rpm veya kisa-orta menzil atis kontrol modunda 27rpm donuyor. Hem cok modlu kullanimi, hem de guvenilirlik acisindan MTBF degeri cok yuksek bir radar oldugundan SMART-S kullanan donanmalar bu radari tek olarak kullaniyor. Adamlar cok guzel bir radar yapmislar, hakkini vermek lazim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İ Sınıfı Fırkateyn
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2017, 19:09 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Aslında eğilimlere baktığımızda AAW için iki farklı çözüm ortaya çıkıyor ya İngiliz Type 45 gibi Smart-L+SAMPSON veya Arleigh Burke flight III gibi AN/SPY-6. Bundan daha ufak gemiler için ise bence Smart-S gibi tek radar kullanmak çok mantıklı. Aselsan bence Smart-Sin yerine yeni bir AESA Smart-S yapmalı :)


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 160 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye