TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Eki 2017, 07:03

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 190 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 16 Oca 2014, 00:56 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 597
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Çok sağolun sayın HDS epeydir merak ettiğim bir soruydu sayenizde bilgilenmiş oldum.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 09 Nis 2014, 23:23 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6370
Yaş:
CN-235 MPA torpido atışları...

Resim

Resim

Resim

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2014, 12:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 25 Tem 2012, 17:34
Mesajlar: 492
Yaş:
MELTEM-2 Projesi Deniz Karakol Uçağı Teslim Töreni

MELTEM-2 Projesi kapsamında Deniz Kuvvetleri Komutanlığı için modernizasyonları gerçekleştirilen 6 adet Deniz Karakol Uçağı için teslim töreni düzenledi.

Kartepe'deki Deniz Hava Komutanlığı'nda düzenlenen törende konuşan Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent Bostanoğlu, insanlığın yüzyıllar boyu denizlerde elde ettiği tecrübe, bilgi ve teknoloji birikiminin havacılık alanındaki çalışmalara yön verdiğini söyledi.
Dünyada ilk motorlu uçağın yerden havalandığı 1903 yılından itibaren havacılığın hızlı bir gelişim gösterdiğini ifade eden Bostanoğlu, kullanım alanlarının da karalardan denizlere doğru genişlediğini kaydetti.
Bostanoğlu, 1910'lu yıllardan itibaren uçuş menzilleri kısa olan uçakların, denizlerde günlerce seyir yapabilen harp gemilerinden kalkacak ve suya inecek şekilde dizayn edilmeye başlandığını dile getirerek, "Böylece denizcilik ve havacılık yeni bir sinerji alanı oluşturmuştur. Türk havacılığı ise ilk motorlu uçağın başarıyla gökyüzüne tırmandığı 1903 yılından 8 yıl sonra 1911'de gökyüzü ile kucaklaşmıştır. Bu yönüyle Türk havacılığı, 1909-1912 yıllarında havacılık teşkilatlarını kuran ABD, Fransa, İngiltere, Almanya, İtalya, Avusturya ve Rusya ile aynı dönemde gökyüzünde ay yıldızlı kanatlarını çırpmaya başlamıştır" diye konuştu.
Uçakların muharebe sahnesinde görev almalarıyla deniz savaşlarının karakterinde de önemli değişmeler ve gelişmeler yaşandığını belirten Bostanoğlu, şöyle devam etti:
"Başlangıçta deniz üzerinde sadece keşif gözetlemeyle sınırlı olan uçakların görev tanımı, sonraki yıllarda taarruzi bir yapıya doğru genişlemiştir. 1. Dünya Savaşı'ndan itibaren denizler üzerindeki harekatı 3 boyutlu ortama taşıyan deniz hava kuvveti, günümüzde sahip olduğu helikopterler, deniz karakol uçakları ve jet uçaklarıyla deniz harekatının vazgeçilmez bir unsuru haline gelmiştir. Deniz hava kuvveti içerisinde havada uzun süre kalışları, harp gemileriyle uyumlu çalışabilmeleri ve aynı anda birkaç farklı görevi yerine getirebilmeleri nedeniyle deniz karakol uçakları ön plana çıkmaktadır. Deniz karakol uçakları sahip oldukları modern silah ve sistemleriyle savaş dışı harekat görevlerinin yanı sıra keşif, gözetleme, denizaltı savunma harbi ve su üstü harbi görevlerinde tüm dünya deniz kuvvetlerinin sahip olmayı en çok arzu ettiği platformlar arasında yer almaktadır. Bir platformda hem hava hem de deniz sistemlerinin bir arada entegre edilmesinin birçok zorluğu bulunmaktadır."
- "Türk deniz havacılığı, MELTEM-3'le dünyada etkin hale gelecek"
Bostanoğlu, MELTEM-2 Projesi sözleşmesinin imzalandığı 2002 yılından bu güne kadar deniz karakol uçaklarını başarıyla teslim aldıklarını ifade ederek, projeyle Türk deniz havacılığının deniz karakol uçağı alanında ivme kazandığını söyledi.
MELTEM-3 Projesiyle de önemli gelişmelerin yaşanacağını dile getiren Bostanoğlu, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Türk deniz havacılığı, MELTEM-3 Projesi kapsamında 2017 yılından itibaren envantere girecek 6 adet ATR-72 deniz karakol uçağı, Genel Maksat Helikopter Projesi kapsamında 2018 yılından itibaren hizmete girmesi öngörülen 6 adet genel maksat helikopteriyle bölgesinde ve dünyada önemli ve etkin bir deniz hava kuvveti haline gelecektir. Ayrıca, 2013 yılında hizmete giren 2 adet ATR-72 genel maksat uçağı ile deniz kuvvetlerimiz ihtiyaç duyduğu operatif ve taktik seviye personel ve malzeme nakli görevleri de ilk kez kendi unsurlarımızla yerine getirmeye başlanmıştır. Deniz kuvvetlerimizde görev, eğitim ve bakım faaliyetlerini tek başına yerine getiren yegane birlik olma özelliğine sahiptir. Deniz Hava Komutanlığı, sahip olduğu modern platformlar, Deniz Hava Eğitim Merkezi, Deniz Hava Harekatı Destek Merkezi, bakım ve lojistik imkan ve kabiliyetleriyle yüksek nitelikli insan gücü sayesinde hepimizin gurur duyduğu bir seviyeye gelmiştir. Bu gururumuz, dost ve müttefik ülkelerin Deniz Hava Komutanlığımızdan deniz karakol uçağı ve deniz helikopter harekatına yönelik eğitim talepleri nedeniyle bir kat daha artmaktadır."
Bostanoğlu, Deniz Kuvvetlerinin vazgeçilmez bir parçası olan Deniz Hava Komutanlığının envanterine giren CN-235 deniz karakol uçaklarının güçlerine daha da güç katacağını anlatarak, deniz kuvvetlerinin etkinliğinin ilgi ve etki alanına giren tüm denizlerde daha çok hissedileceğine inandığını kaydetti.
- "Bu uçaklarla TSK'nın, harekat kabiliyeti artacak"
Savunma Sanayii Müsteşarı İsmail Demir de MELTEM-2 Projesinin harekat, ülkelerarası işbirliği ve savunma sanayisine sağladığı katkılar açısından Türkiye'ye önemli avantajlar getirdiğini söyledi.
Deniz karakol uçağının sahip olduğu gelişmiş radar, elektronik harp ve silah sistemleriyle Türk Silah Kuvvetlerinin (TSK) harekat ve caydırıcılığını arttıracağını ifade eden Demir, bölge barışı için istikrar unsuru olmaya devam edeceğini kaydetti.
Konuşmaların ardından THALES Başkan Yardımcısı Pierre-Eric Pommellet, Deniz Hava Komutanı Tümamiral Hakan Üstem'e deniz karakol uçaklarının teslim sertifikasını verdi.
Daha sonra Bostanoğlu ve beraberindeki protokol üyeleri, deniz karakol uçağını gezdi.

http://www.timeturk.com/tr/2014/04/27/m ... 2nom_mSyoM

_________________
HaciBot 3 boyutlu dünyaya hoşgeldiniz.

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2014, 20:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Resim
Barbaros'un kanatları!

D/K Uçakları ülkelerin askeri stratejilerine, modern ve etkin muharebeye ve jeostratejik konumlarına göre farklı sınıfta ve gelişmişlikte bünyesine aldıkları sistemler. Üzerlerindeki modern harp teçhizatı ile donatılmış su üstü ve su altı savunma harbi icra etme kabiliyetinin yanı sıra, S&R(Search And Rescue - Arama ve Kurtarma) görevlerinde de etkin olarak kullanılabilen gelişmiş ülkelerin donanmalarına kazandırdıkları sistemlerdir.

HANGİ GÖREVLERDE KULLANIYORLAR

Deniz Karakol Uçakları ülkelerin ihtiyaçlarına göre platform bazında örneğin ATR72, CN235 gibi görece daha küçük platformdan ve yine P-3 Orion, P-8 Poseidon gibi görece daha büyük platformlara kadar üzerinde gelişmiş FLIR, Yüzey Tarama Radarları bulunan, (MAD Sensörleri) denizaltıların feromanyetik kaplamalarının dünyanın manyetik alanında yarattığı dakikalık anormallikler ile denizaltıyı tespit edebilen cihazlar ve bilgi işlem sisteminin kapasitesine bağlı olarak denizaltında geniş bir alanda birden fazla harcanabilir Aktif/Pasif Sonoboy ile sonar haritalandırması yapıp deniz hareketliliğini tespit ve tehdit kütüphanesi ile teşhis etme, vede üzerinde taşıdığı Torpido, Anti-Gemi gibi silah sistemleriyle bu tehditlere cevap verebilme yeteneğine haiz sistemler. Hatta işlediği bu verileri farklı linkler (Link11/16/22) aracılığıyla diğer müttefik platformlarada hedef bilgisi iletebilip tehdite müşterek cevap verebilme vasıtalar.


DENİZ HAVACILARIMIZIN KARAKOL UÇAKLARI

Türk Deniz Havacılığının tarihi 100 yıllık bir geçmişe dayanıyor. Türk Deniz Havacılığının geçmişi günümüzden yaklaşık 100 yıl önce 25 haziran 1914’de Deniz Teyyare Mektebinin kuruluşunun onaylandığı tarihe kadar gitmekte. 25 Haziran 1914 Türk Deniz Havacılığının resmi olarak kurulduğu tarih kabul edilir ve Deniz Hava Komutanlığımız 25 Haziran 2014’de 100.yılını kutlamaya hazırlanıyor.

Türk Deniz Havacılığının ilk deniz havacı pilotu ve malesef ki ilk deniz havacı şehidimiz olan Mehmet Fethi Bey’dir. 2 bin190 liraya alınan ‘’Curtiss F-2’’ tipi Deniz Uçağı Türk Deniz Havacılığının ilk uçağıdır. Türk Deniz Havacılığı bünyesine katılan uçaklar, 1. Dünya Savaşı ve özellikle Çanakkale savaşı sırasında yaptığı keşif uçuşları ile üzerlerine düşen görevleri büyük bir özveriyle yerine getirdi.

Cumhuriyetin ilanına doğru Türk Deniz Havacılığı bünyesinde bulunan tüm uçaklar İzmir’de toplanarak 1.Deniz Teyyare Bölüğü kurulmuştur ve zaman içerisinde bünyesindeki uçaklar artmasıyla Tabur, Alay ve Tugay seviyesine kadar çıkarıldı. Ancak 2.Dünya Savaşı sonrası oluşan maddi sıkıntılar sonucu uçakların yenilenememesi sebebiyle 1947’de lağv edilerek Türk Deniz Havacılığının ilk sayfası kapandı.



YENİDEN DOĞUŞ

Fakat 1960’lı yıllarda Türk Deniz Kuvvetleri helikopterler ve uçaklardan oluşacak iki filo ile Türk Deniz Havacılığının yeniden kurulması kararı alınmış ve 18 Ekim 1971’de 301. Filo D/K Uçağı Filosu olarak Etimesgut/Ankara’da kuruldu. Filo Kıbrıs Barış Harekâtı'na katılmasının ardından 14 Temmuz 1976’da Kocaeli/Cengiz Topel meydanına taşındı.

15 Ağustos 1972’de ise 351.Deniz Helikopter Filosu Güvercinlik/Ankara’da kuruldu. Bu filomuzda 19 Mayıs 1973’te Cengiz Topel Meydanına kaydırıldı. Her iki filonunda aynı mevkide konuşlandırılmasına müteakip 4 Ağustos 1976’da Deniz Hava Üs Komutanlığı, Donanma Komutanlığına bağlı olarak tesis edildi.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, D/K Uçağı ve Helikopter ihtiyacına yönelik çalışmaları sonucu ilk olarak AB-204 Helikopteri ile S-2A D/K Uçakları teslim alınarak kullanıma sunulmuş ve envanter daha gelişmiş kabiliyetlere sahip AB-212 Helikopterleri ve S-2E Tracker Uçakları ile güçlendirildi.



BARBAROS'UN TORUNLARI GÖKYÜZÜNDE

Kocaeli’nin Kartepe ilçesinde yer alan Cengiz Topel Üssü’nde konuşlu Deniz Hava Komutanlığı’nın bağlı birlikler; 301nci Deniz Hava Filo Komutanlığı, 351nci Helikopter Filo Komutanlığı, Deniz Hava Eğitim Merkez Komutanlığı ve Bakım Komutanlığı’ndan oluşuyor.



301.Deniz Hava Filo Komutanlığı
Yaklaşık 22 yıl S-2A ve S-2E Tracker D/K uçaklarını kullanan 301. Deniz Hava Filosu bu uçakların artık ekonomik ve teknolojik ömürlerinin sonuna gelmesiyle birlikte 1993 yılından itibaren uzun bir süre Deniz Karakol [D/K] Uçağından yoksun kalan 301. Deniz Hava Filomuz 2000’li yıllarda S-70B SeaHawk Helikopterlerinin envantere girmesine paralel modern bir D/K uçağı edinme faaliyetlerine başlamış ve MELTEM Projelerini başlatmıştır. MELTEM Projeleri ile D/K Uçağı kabiliyetine Kasım 2011’de tekrar kavuştu.



MELTEM PROJELERİ
Resim

MELTEM 1 projesi altında 2001-02’de 6 adet CN-235-100M tipi uçak temin edildi. Bu uçaklar:

· TCB 651 TCB 654

· TCB 652 TCB 655

· TCB 653 TCB 656


2001 ve 2002’de tedarik edilen 9 adet (+3 Sahil Güvenlik MSA modeli ile 9 adet) CN-235-100M tipi uçak 2003 yılında imzalanan MELTEM 2 Projesi altında 9 adet CN-235 platformuna Deniz Karakol (D/K) ve Deniz Gözetleme (Sahil Güvenlik MSA versiyon) kabiliyeti kazandırılmasına yönelik bir sistem entegrasyonu projesi.

Deniz Karakol konfigürasyonuna sahip CN-235’ler Havadan Deniz Durum Kontrol Sistemi ‘’AMaSCoS -300’’görev teçhizatı ile donatıldı. Gelişmiş Komuta Kontrol ve modern keşif gözetleme sistemleri ile donatılan/donatılmakta olan 6 CN-235 D/K uçaklarından 5 adeti envantere girmiş olup 6'ncı D/K konfigürasyonuna sahip CN-235 D/K uçağının bu ay içinde en geç ise Temmuz ayında kabullerinin yapılarak envantere girmesi bekleniyor.

MELTEM Projelerinin sonuncusu MELTEM 3 Projesi ile Temmuz 2012’de İtalyan Alenia Aermacchi ile TAI arasında imzalanan sözleşme çerçevesinde 6 adet ATR-72/600 tipi uçağın D/K konfigürasyonuna dönüştürülmesi planlandı. 2013’de 2 adet Genel Maksat konfigurasyonundaki ATR-72/600 uçağı envantere girdi. ( TCB-701 ve TCB-702) Proje kapsamında ( 2 GM + 6 D/K kabiliyetine haiz ATR-72/600) 6 adet Deniz Karakol konfigürasyonuna (AMASCOS 300 Görev Teçhizatı) sahip ATR-72/600 tipi uçağın ilki 19 Nisan 2013’de TAI tesislerine gelmiş olmuş müteakip Deniz Karakol görev fonksiyonlarının entegresine başlanacak. D/K Konfigurasyonuna sahip ATR-72/600 tipi uçakların 2017-18 yıllarında envantere girmesi hedefleniyor.

Başlarda sadece Kocaeli'ndeki Cengiz Topel Üssünde konuşlu bulunan hava unsurlarının 4 Ağustos 2010’da ‘’Deniz Hava Komutanlığı’’ çatısı altında birleşecek şekilde 5 ayrı coğrafyada bulunması için yeniden teşkilatlandırılmıştır. Cengiz Topel ve Dalaman üslerine ilave olarak halen Çanakkale Meydanında Grup komutanlığı seviyesinde bulunan Deniz Helikopter Birliğinin 2015’de üs seviyesine getirilmesi için çalışmalar devam etmektedir.



301.DENİZ HAVA FİLO KOMUTANLIĞI ENVANTERİNDE

- 7 Adet TB-20 (TCB-601/602/603/604/605/606 ve 607 kuyruk numaralı) ‘’Eğitim Uçağı’’

- 6 Adet CN-235-100M (TCB-651/652/653/654/655/656 kuyruk numaralı) Deniz Karakol Uçakları ve

- 2 Adet ATR-72/600 (TCB-701/702) Genel Maksat uçakları görev yapmaktadır..



351.DENİZ HELİKOPTER FİLO KOMUTANLIĞI
Resim

351.Deniz Helikopter Filo Komutanlığı envanterinde DzKK verilerine göre 2004 yılında KKK envanterinden deviralınan 2 adet AB-212 Genel Maksat (TCB-29/30) ve 9 adet AB-212 Su Üstü Harp Helikopterleri ve Lot-1/Lot-2(Lot-1 8 adet/Lot-2 17[+1 adet gecikme cezası ile (18 Adet) projesi kapsamında tedarik edilen/edilmekte olan 25 adet S-70B-28D Seahawk helikopterleri 351.Deniz Helikopter Filo komutanlığı bünyesinde ilgili Muhriplerde ve kara konuşlu helipad üslerinde bulunuyor. Bu arada Lot-1 kapsamında tedarik edilen 8 adet Seahawklardan biri 2002’deki eğitim uçuşu esnasında Sapanca Gölü'ne düştü.

AB-212 SUH Helikopterlerine modernizasyon ile milli UHF/HF bandında haberleşme imkanı tanıyan HELİS (Helikopter İz Aktarım Sistemi) sistemi entegre edildi. Denizaltı hareketliliğini tespit, teşhiste kullanan AB-212 Helikopterlerinin AN/ASQ-18A Daldırma Sonarı’nın sökülerek 2.Paket(Lot-2) Seahawk Helikopterlerine takıldı. (Lot-2 kapsamında tedarik edilen 17+1 Seahawk Helikopteri’nden 8’ine) üzerlerinde sadece SeaSpray MK3 Yüzey Arama Radarı kalan AB-212 helikopterleri, sadece SUH görevi yapabiliyor. Bu arada AB-212 helikopterlerinin Deniz Hedeflerine karşı kullandığı 25km Menzile sahip Sea Skua füzelerinin ise envanter dışı kalması sebebiyle AB-212 SUH Helikopterleri tamamen silah yüksüz kalmış ve sadece üzerinde takılı olan SeaSpray MK3 Yüzey Arama Radarı ile tespit/teşhis’de bulunduğu hedefe ait bilgileri ‘’HELİS’’ ile UHF/HF(UHF ile 30nm, HF ile 50nm menzilde) menzilindeki dost unsurlara aktarabiliyor.

351.DENİZ HELİKOPTER FİLO KOMUTANLIĞI ENVANTERİNDE

-24 Adet S-70B-28D Seahawk (TCB-50...74 kuyruk numaralı) DSH/SUH Helikopterleri

-9 Adet AB-212 (TCB-37..47 kuyruk numaralı) SUH Helikopterleri

-2 Adet AB-212 (TCB-29 ve TCB-30 Kuyruk numaralı) Genel Maksat helikopterleri görev yapıyor.

301.Deniz Hava Filo Komutanlığı / 351.Deniz Helikopter Filo Komuntalığı envanterinde bulunan araçların.;

Teknik Özellikleri :

CN-235 DENİZ KARAKOL UÇAĞI

Boy : 21.40m (Görev teçhizatı ile MAD Anteni 24m üzerinde)

Yükseklik : 8.18m

Kanat Açıklığı : 25.81m

İrtifa : 25.000ft

Güç Grubu : 2x GE CT7-9C3 Turboprop 1750 shp

MTOW(Maks. Kalkış Ağırlığı) : 16.5 Ton

Maks. Hız : 450km/s

Görev Fonksiyonları :

AMASCOS 300 Görev Teçhizatı : (DSH/SUH/MEB/SAR/ELINT/Çevre İzleme)

Ocean Master 400 Yüzey/Hava Radarı : (SAR/ISAR kabiliyetli)

- Menzil : 200nm

- Güç : 400W Tepe Güç : 8kW

- Ölçüler : 660 x 350mm; 955x350mm

- Ağırlık : Anten/16kg Gönderici Ünitesi/29kg

- Frekans : I Band

- 200 Hedefi Aynı Anda İzleme

AselFLIR 200T FLIR/TV

- Lazer Mesafe Bulucu

- Gece Görüş

- Termal Görüş

- Gyro ve Elektronik Stabilizasyon

- Gerçek Zamanlı Görüntü İşleme

- Elektronik Görüntü Sabitleme(IES)

- Görüntü Dondurma

- Ağırlık : 41kg

- Video Çıktısı : RS-170 veya CCIR

- 35nm menzil

- Çevre Koşulları : MIL-E-5400

TCAS II Hava Trafik Çarpışma Kumanda Sistemi

AN/ASQ-508[V] MAD Dedektörü(Anten uzunluğu 4.5m bulmakta)

LN-100G INS/GPS

TMS-2000 Akustik İşlemci (Aynı anda 16 Sonoboy işleme kapasitesi)

Link-11 Data Link 200km+ menzile kadar veri aktarımı

ARS-700 (AIGS) Havadan Kurtarma Sistemi

AN/ALE-47 CMDS

DR-3000 ESM/EDT

APX-113 IFF

ASES-235M EH Öz Savunma

AN/AAR-60 MILDS MWS

VHF/UHF Radyo Seti

4 operatör konsolundan oluşmakta

60 Adete kadar Aktif/Pasif Sonoboy taşıyabilir.

Tehditlere kanatlarında taşıdığı 2 adet MK-46 Mod 5 tipi torpido ile cevap verebilmekte.

ATR-72 DENİZ KARAKOL UÇAĞI

Mürettebat: 7

Uzunluk: 22.17m

Yükseklik: 7.59m

Boş Ağırlık: 14.900 kg

Azami Kalkış Ağırlığı: 22.800 kg

Azami Hız: 511 km/s

Menzil: 1648m

İrtifa: 25.000ft

Güç Grubu: 2x2655 BG Pratt&Whitney PW127F turboprop

TB-20 TRİNİDAD BAŞLANGIÇ EĞİTİM UÇAĞI

Mürettebat: 4

Uzunluk: 7.71m

Yükseklik: 2.85m

Boş Ağırlık: 900 kg

Azami Kalkış Ağırlığı: 1400 kg

Azami Hız: 342 km/s

Azami Menzil: 2056 km

İrtifa: 20.000ft

Güç Grubu: 186 kw Lycomming IO-540-C4 D5D Pistonlu

S-70B-28D SEAHAWK

Mürettebat : 3

Uzunluk : 19.75m

Yükseklik : 5.2m

Pervane Çapı : 16.35m

MTOW : 10 ton

Boş Ağırlık : 6.895kg

Güç Grubu : 2x GE T700-GE-401C Turboshaft 1890 shp

Hız : 270km/s

İrtifa : 12.000ft

Sensörler :

AN/APS-143[V]3 Deniz Gözetleme Radarı (SAR/ISAR)

- DSH/SUH Harbi

- Küçük Hedef Bulma

- Sahil Gözetleme

- Anti-Mayın Harbi

- CSAR Görevi

- 360derece Tarama

Çalışma Modları ;

*Standart : Arama, Hava Durumu, Küçük Hedef Belirleme

*İsteğe Bağlı : ISAR, Menzil Profili, Stripmap SAR, IFF Sorgulama

*Planlama : GMTI, AIS

- Bant Genişliği : 460 MHz

- Ağırlık : 82kg

- MTBF : 800 Saat

- Menzil : 200nm

AN/AQS-18A Daldırma Sonarı (AB-212’den sökülmüştür ve 8 Seahawk üzerinde mevcut)

- Operasyon Derinliği : 440m

- Menzil Ölçekleri : 1, 1.5, 2.5, 5, 7.5, 10, 12.5, 15, 20 nm

- Ağırlık : Toplam 264kg

- Frekans Bandı : 10.420 kHz

- DS-100 HELRAS (Envanterdeki 16 Seahawk Helikopterinde mevcut)

- Operasyon Derinliği : 500m

- Menzil Ölçekleri : 1, 1.5, 2.5, 4, 6, 10, 16, 25, 40, 60 nm

- Ağırlık : Toplam 326 kg

- Frekans Bandı : 1.38 kHz

AN/AAS-44 FLIR/TV

- Uzun Menzil Gözetleme

- Hedef Tespiti/Takipi

- Mühimmat güdümleme

- Elektronik Zoom

ASQ-811(V) MAD dedektörü

SİLAH YÜKÜ ;

Torpido : MK46 Mod5/54 Hafif Torpido

Füze : Penguin MK II Gemisavar / AGM-114K Hellfire II

AB212 HELİKOPTERİ

Uzunluk: 12.92 metre

Helikopter pervanesi çapı: 14.60 metre

Yükseklik: 4.40 metre

Hız, Menzil: 196 km/h, 667km

Mürettebat: 3

Sensörler:
Radar: Sea Spray Mk 3

http://kokpit.aero/turk-deniz-hava-komutanligi

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2014, 16:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
Raytheon ile Alenia arasında torpido entegrasyonu konusunda 5,7 $ milyonluk bir anlaşma imzalanmış ,
http://www.marketwatch.com/story/raythe ... 2014-07-17

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 11:37 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6370
Yaş:
DzKK CN-235 Deniz Karakol & DSH uçağı NATO bünyesinde düzenlenen Dynamic Manta 15 denizaltı harp tatbikatının hava ayağında. Aynı zamanda TCG Preveze ve TCG Yıldırım da tatbikatın deniz ayağına iştirak ediyor...

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


P-3 ün yanında pek cücük kalmış bizimkisi...

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 12:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Sayin Deno fotolar nereden ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 14:43 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6370
Yaş:
Alıntı:
Sayin Deno fotolar nereden ?
Alıntı:
....NATO bünyesinde düzenlenen Dynamic Manta 15 denizaltı harp tatbikatının hava ayağında....

Mekan olarak soruyorsan İtalya...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 16:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Sayin Deno fotolar nereden ?
Alıntı:
....NATO bünyesinde düzenlenen Dynamic Manta 15 denizaltı harp tatbikatının hava ayağında....

Mekan olarak soruyorsan İtalya...
Basin mi cekmis fotolari ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2015, 14:51 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6370
Yaş:
Alıntı:
Basin mi cekmis fotolari ?

NATO Donanma Komutanlığına bağlı Foto & Film ekibi ...


Resim

Resim

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2015, 18:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
CN235ASW platform ve donanim olarak bu gorev sinifinda baska bir ornegi yok. TDK'nin de uzun bir aradan sonra ilk ASW platformlari olarak ilgi cekiyorlar. Bu yuzden de uluslararasi tatbikat ve katilimlarda fotografcilarin ilgisini cekmesi cok normal. Uzun bir proje sureci oldu ama sonucta ortaya cikan sistem TDK'nin ihtiyaci karsilar nitelikte. Eksikleri yokmudur vardir ama hangi uluslararasi proje hedefini 100% tutturmustur? Turkiye'nin belkide gelecek yillarda en cok ihtiyac duyacagi platformlairn basinda geliyor bu ucaklar. Akdenizdeki ekonomik zone bolgeleri ulkeler arasinda kriz cikaracak sekilde sorunlu alanlar. Ayrica yine Akdeniz'deki denizalti tehdidide hizla artiyor. Bir kac kez kontrati yenilenmek zorunda kalinan MELTEM-III ATR-72'lerde daha fazla gecikmeden envantere girerler umarim. Piyasada orta sinif, safkan bir turboprop ASW platformu olmamasida ilginc. Sivil ucaklardan ASW platformu yaratma isinde zorlaniliyor dogal olarak.

Not: SSF'den sonra, bu forumdaki ilk katilim bu konu basligina nasip oldu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 00:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Endonezya donanmasıda MPA amaçlı kullanmakta bu platformu Amascos-200 teçhizatıyla. Bizimki kadar donanımlı olmasada İspanya'da kullanıyor diye biliyorum bu amaçla. Donanmamızın deniz havacılığı uzun bir süre sonra yeniden vuku buldu bu sevindirici ve kattığı değerler tartışılmaz fakat platform olarak bir yetersizlik kesinlikle sözkonusu. Özellikle havada kalış süresi ile ilgili ciddi bir serzeniş var sanırım kuvvetten. Benim anladığım kadarıyla bu platform Amascos-300 teçhizatınıda tam kapasite kullanamıyor buradada ciddi bir sıkıntı mevcut.

Bu arada bizim 235MPA'ların havada kalış süresi yalnızca 6 saat gibi bir zaman dilimi endonezya donanmasının 235-220'leri 9 saat civarı bir rakam söz konusu. Bizim konseptimiz daha ağır basmış demekki kaldıramamış işin ilginci bunu düşünememişlermi bizimkiler ilginç gerçekten. Belki winglet ile bir nebze çözüm bulunabilir diyeceğim ama manevradan feragat edilmesi gerekiliyor sanırım bu seferde.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 00:59 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Hocam Endonezya okyanusun ortasında büyük bir ada ve çevresindeki yüzlerce adadan oluşan bir takım ada. Toplam kıyı uzunluğu 8000 km.'nin üzerinde...

Bizim kuvvetin uçuş süresi beklentisi kaç saat ya da bizimle kıyaslanacak kıyı uzunluğuna sahip ve iç denizde yer alan ülkelerdeki benzer platformlar kaç saat havada kalabiliyor? Bu veriler üzerinde konuşursak daha sağlıklı bir tartışma olacaktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 01:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Bu tarz görev uçaklarında salt kıyı uzunluğu önemli değil zannımca, karasuları derinliği daha baskın bir etken.

Memnuniyetsizlik donanmadan yana benden yana değil. Bu yüzden ATR-72 üzerine aynı görev teçhizatını entegre edip envantere alınıyor.

D.Akdenizin bazı noktalarına CN-235 en yakın hava üssünden kalktığında ortalama 2-2.5 saat gibi bir sürede ulaşıyor bu bize bölgede yalnızca 1-1.5 saat tarama yapma/taarruz etme imkanı sunuyor. Bu bence oldukça yetersiz bir zaman bu görevi icra etmek için.

Amascos 300 teçhizatında TMS-2000 diye bir akustik işlemci var bu 64 civarı sonoboydan eş zamanlı bilgi alıp işleyerek denizaltı haritalandırma imkanı sunmakta. Bizim 235MPA'larımızda nedendir bilinmez uçak 60 adet civarı sonoboy taşımasına karşın akustik işlemci yalnızca 16 adeti ile ilgilenebiliyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 01:44 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Tabi ki hocam,Bir çok kriter var. Derinlik su sıcaklığı tuzluluk vs..

Havada kalış süresi denince aklıma ilk gelen kriter kıyı uzunluğu..

Diğer kriterler de işin içine girdiğinde belki çok daha ufak bir bölge de saatlerce uğraştıracak uçan platformu...

Derinlik bakımından Akdeniz ve Karadeniz, Egeye nazaran daha derin. Ege de ise daha farklı problemler var..Akdeniz de ise tuzluluk büyük problem. Su katmanları arasındaki yoğunluk farkı sonar ve sonar tabanlı sistemler için büyük handikaplara gebe...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 09:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1568
Yaş:
Meltem demişken bu uçaklarla ilgili ilginç bir anektod aktarayım:

Sahil Güvenlik envanterindeki üç CN235MSA, hizmete alınmalarının üzerinden bir yıl geçmeden maliyetlerini fazlasıyla çıkardılar. Nasıl mı? FLIR'leri vasıtasıyla çevre denizlerimizdeki kirliliğe yol açan gemileri hızla ve uzaktan tespit edebiliyorlar. Bu gemilere aynı kameralı trafik cezası gibi ceza kesiliyor. Kirlilik takibindeki bu muazzam kabiliyet sıçraması ile birlikte kesilen cezalardan elde edilen gelirlerde sıçrama yaşandı...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 13:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
P8'lerin de zamanı gelecek.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 16:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 531
Yaş:
CN-235 ler iki torpido ve iki su altı bombası taşıyacaktı şartnameye göre yanlış hatırlamıyorsam. Su altı bombalarından feragat edilerek mi envantere alındılar?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 16:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Alıntı:
CN-235 ler iki torpido ve iki su altı bombası taşıyacaktı şartnameye göre yanlış hatırlamıyorsam. Su altı bombalarından feragat edilerek mi envantere alındılar?
Evet.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 16:38 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 453
Yaş:
İçimden bir ses bu uçakların uzun ömürlü ol(a)mayacağını söylüyor. Limitlerde bir ağırlık ile sürekli in-kalk, korozyon riski derken sanki metal yorgunluğu erken olacak gibi.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 18:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
Alıntı:
İçimden bir ses bu uçakların uzun ömürlü ol(a)mayacağını söylüyor. Limitlerde bir ağırlık ile sürekli in-kalk, korozyon riski derken sanki metal yorgunluğu erken olacak gibi.
Zaman icinde bu ucaklarin aviyonik ve yapisal iyilestirmeler gecirmeside muhtemeldir. Hatta SSF'de bu konuda bir seyler yazmistim. Ucaklarda kullanilan GE CT-7 motoru 1750hp guc uretiyor, 4 pervaneli bir sistem. Ct-7'in daha yuksek guc ureten modelleri gecmiste GE tarafindan onerilmisti ama uretici firma pek ilgi gostermedi. Ucaklarin maksimum yuk ile kalkis performansini iyilestirecek bu upgrade secenekleri bulunabilir. Ne kadar maliyet etkin bulunur ayri konu ama sayi olarak HvKK-TDK-SGK envanterindeki CN-235 sayisi 60 (59?) oldugu icin ekonomik olabilir. Gunumuze donersek, yukarida arkadaslar yazmislar ama mesela D. Akdeniz'de gorev yapacak ucak, Cengiz Topel'den kalkip 2-2.5 saatte ancak D. Akdeniz'deki gorev yerine ulasiyor ise bunun cozumu, gorev bolgesine gitmeden once, Adana'ya inip, yakit ikmali ile yeniden kalkarak gorev bolgesine tanklari doldurarak ulasabilir. Veya D. Akdeniz son yillardaki bulunan gaz yataklari, suriye meselesi ve Turkiye ile bolge ulkeleri arasindaki EZ anlasmazlarida goz onune alarak TDK'nin Dalaman'da yaptiklari Adana (incirlik veya Sakirpasa) gibi bir ileri us acmasi gerekli olacaktir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 19:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
C.Topeli kasıt etmedim zaten ordan kalksa geri dönecek zamanı kalmaz bölgeye ulaşınca. En yakın üs yaklaşık 500km uzaklıkda o petrol sondajlarına teçhizatın entegrasyonuyla birlikte 3e1 oraninda bir platform kabiliyet kaybı söz konusu hesap edin işte.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2015, 16:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2756
Yaş:
Ankara-Konya yolunda yanlış görmediysem bir casa test kulesine bağlanmış. Meltem 2 bitmemiş miydi?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2015, 16:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
Alıntı:
Ankara-Konya yolunda yanlış görmediysem bir casa test kulesine bağlanmış. Meltem 2 bitmemiş miydi?
C160 olmasin o gordugunuz? Goren projesi icin yapilan calisma...
Resim

Detaylar icin kokpitaero.com'daki linl:
http://kokpit.aero/c-160-ucagi-ters-dur ... name=Goren


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2015, 17:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2756
Yaş:
Evet hocam bu, teşekkürler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2015, 17:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 306
Yaş:
Acaba GÖREN projesinde, RF-4E uçaklarından boşa çıkan KS-146B podları kullanılabilir mi :?:
Diğer taraftan Deniz Karakol uçaklarında LOROP türü podların kullanımlarına rastlanıyor mu :?:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2015, 21:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2418
Yaş:
Alıntı:
Meltem demişken bu uçaklarla ilgili ilginç bir anektod aktarayım:

Sahil Güvenlik envanterindeki üç CN235MSA, hizmete alınmalarının üzerinden bir yıl geçmeden maliyetlerini fazlasıyla çıkardılar. Nasıl mı? FLIR'leri vasıtasıyla çevre denizlerimizdeki kirliliğe yol açan gemileri hızla ve uzaktan tespit edebiliyorlar. Bu gemilere aynı kameralı trafik cezası gibi ceza kesiliyor. Kirlilik takibindeki bu muazzam kabiliyet sıçraması ile birlikte kesilen cezalardan elde edilen gelirlerde sıçrama yaşandı...
Fikir versin diye soruyorum, bu tarz suçlarda ortalama ceza miktarı nedir ?
Mesela şöyle bir bilgi var: http://www.vda.org.tr/detay/114/deniz-kirletme-cezalari
Eğer yanlış anlamadıysak, cezalar biraz komik sanki !

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2015, 22:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2756
Yaş:
Tablodaki GRT, gros ton, geminin büyüklüğünü gösteren ölçü birimi. Geminin büyüklüğü x tablodaki katsayılar galiba?


1000 GRT x 77 = 77 bin lira.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2015, 23:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
Alıntı:
Acaba GÖREN projesinde, RF-4E uçaklarından boşa çıkan KS-146B podları kullanılabilir mi :?:
Diğer taraftan Deniz Karakol uçaklarında LOROP türü podların kullanımlarına rastlanıyor mu :?:
Podlarda ucaklar ile birlikte kal edilmislerdir. Zaten hepsi 2 LOROP podu vardi sanirim. Goren ucaklarinin amacinin "anlik" olarak kesif/istihbarat yaparak, bunu yerdeki komuta merkezine indirmek oldugunu dusunursek islak film kabiliyetli LORP podu bu ucaklarin gorev amacina uygun degil. MALE sinifi IHA sayisini envanterde az olmasi, havada tutabileceigmiz Heron sayisini 2'yi gecmemesi, operasyon bolgesinin cok genis bir cografya olmasi nedeniyle, havadan ISR ihtiyacini karsilamanin en kisa cozumu, daha fazla insanli platformlar ile kesif ihtiyacinin karsilanmasi olabilir. Bu acindan oncelikle Goren projesindeki ucak sayisinin artirilmasi gerekir. Mevcut GOREN ucagi saysi kac adet, 3-4 mu? Birde C160'larin ucus omurlerinin sonuna gelmeleri nedeniyle, bu is icin ilerde farkli platformlara ihtiyac duyulacaktir. Belkide yerli ucak projesi icin tercih edilen Dornier-328 ucaklarini bu is icin dusunuyor olabilirler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2015, 23:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2418
Yaş:
Alıntı:
Tablodaki GRT, gros ton, geminin büyüklüğünü gösteren ölçü birimi. Geminin büyüklüğü x tablodaki katsayılar galiba?


1000 GRT x 77 = 77 bin lira.
Hocam cezalar bana çok komik geldi,
Ton başına 77 TL !..

Mesela VUK md 353 ( Vergi Usul Kanunu ) göre;
Fatura ve benzeri vesikanın verilmemesi veya usulüne göre düzenlenmemesinin cezası 2015 için 200 TL.
Tüccar- tacir adama biraz haksızlık mı yapılıyor ne !

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 02:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
Italyan Deniz Kuvvetleri icin gelistirilen ATR-72-600 govdesini temel alan P-72A MPA ucaginin ilk fotograflari cikmis. TDK'nin ATR-72ASW ucagi ile nasil bir benzerlik gosterecek bekleyip gorecegiz ama TDK ucagi ASW rollu olacagi icin daha fazla govde modifikasyonu gerekecektir. P72A'nin gove uzerindeki radar, FLIR, EH sistemi antenleri, buble pencere vs cikintilar nedeniyle ucagin surtunma katsayisina %5 etkisi olmus ama butun bu degisiklikler ve 7 kisilik gorev ekibine ragmen ucagin maksimum kalkis agirligina ulasmiyormus. 8-10 saatlik gorev suresi bekleniyor.

Resim
Resim

https://www.flightglobal.com/news/artic ... on-417697/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 13:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2056
Konum: Antalya
Yaş: 33
Biz elimizdeki ATR-72-600 leri MPA uçağına dönüştürdükten sonra nasıl isimlendireceğiz merak ediyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2016, 19:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 164
Yaş:
ATR-72'lerin broşüründe, maksimum yolcuyla, maksimum yük manasında alıyorum, menzili 825 deniz mili, 1528 km ve de seyir hızı 510 km. 3 saat havada kalış süresi çıkıyor, bu görevler için yeterli mi?

Planespotters sitesinde çoğu sivil uçağın şeceresi bulunur. Bizdeki ATR'lere göz attığımda, uçaklardan biri 8 yaşın üstünde, yanılmıyorsam o kadar eski değil bu proje, diğer üçü 3-4 yaş aralığında ve daha önceden sivil yolcu trafiğinde kullanılmış. (2si kısa süreli, 1i için tarih belirtilmemiş)

https://www.planespotters.net/airline/Turkish-Navy


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2016, 10:34 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 453
Yaş:
Alıntı:
ATR-72'lerin broşüründe, maksimum yolcuyla, maksimum yük manasında alıyorum, menzili 825 deniz mili, 1528 km ve de seyir hızı 510 km. 3 saat havada kalış süresi çıkıyor, bu görevler için yeterli mi?

Planespotters sitesinde çoğu sivil uçağın şeceresi bulunur. Bizdeki ATR'lere göz attığımda, uçaklardan biri 8 yaşın üstünde, yanılmıyorsam o kadar eski değil bu proje, diğer üçü 3-4 yaş aralığında ve daha önceden sivil yolcu trafiğinde kullanılmış. (2si kısa süreli, 1i için tarih belirtilmemiş)

https://www.planespotters.net/airline/Turkish-Navy
Nasıl yani? O uçaklar 0 km gelmedi mi? Sadece ilk gelen 72-500'dü. Kalanlar 72-600 olarak geldi.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 23 Mar 2016, 12:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1568
Yaş:
DzKK'nın teslim aldığı ilk iki uçak, Karayip Havayolları için üretilmişti ancak bu şirket uçakları teslim almaktan vazgeçmişti. DzKK'nın nakliye ihtiyaçlarına uygun olarak yeniden donatım ve tadilata tabi tutularak teslim edildiler. Hızlı teslimatın nedeni bu yani.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2016, 11:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2056
Konum: Antalya
Yaş: 33
Benim aklıma takılan bir şey var;

Meltem-1 Projesinde tedarik uçakların aviyonik suit ve silahlanma kabiliyetleri ile Meltem-3 projesinde ki uçaklara ait aviyonik süit ve silah taşıma kapasitteleri aynı mı olacak?

farklılıklar var ise nedir?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2016, 13:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
Donanımın tam kapasite kullanımı veya kapasite artırımı, harekat menzili ve silahlanma ile ilgili kolaylıklarda vardı sanıyorum. Donanma daha ileriyede gitmiş Orion-Poseidon tarzı sistemlerle bile ilgileniyormuş. MSI

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2016, 22:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 306
Yaş:
Gelişen mühimmatların çok yönlü kullanılabilme kabiliyetleri, platformların elektronik yükleri dolayısı ile daha esnek yapıları, kesin çizgiler ile ayrılan kuvvet ihtiyaçlarını, zamanla ortak payda da buluşturabilecek, değerli platformlar-çözümler oluşmasına sebep olabilir.
Resim
Örneğin; P-8 Posedion gövdesi üzerinden, HavaJos /J-Star karışımı yeteneğinde bir uçak, yeri geldiğinde donanmanın, gerektiğinde ise Kara kuvvetlerinin ihtiyaçlarına yönelik bile kullanılabilirdi.
Barış Kartalı için oluşturulan önemli alt aypının devamında, bize özel bir kaç uçak, geliştirdiğimiz mühimmat ailesi ve elektronik alt aypımız ile buluşabilse, önemli bir yarı çap ve güç çapanı oluşturabilirdik.

Bu tür gövde içi büyük yük taşıma şansımız olsa, belki F-35 için küçültmeye çalıştığımız mühimmatları biraz daha büyütmeyi-uzatmayı bile düşünür, MK-82/84 türünden sonra daha ağır ve daha uzağa erişebilecek kanatlı mühimmat denemelerinde bulunabilirdik.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 08 Nis 2016, 17:13 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2014, 16:52
Mesajlar: 580
Konum: Tekirdağ
Yaş:
Alıntı:
Gelişen mühimmatların çok yönlü kullanılabilme kabiliyetleri, platformların elektronik yükleri dolayısı ile daha esnek yapıları, kesin çizgiler ile ayrılan kuvvet ihtiyaçlarını, zamanla ortak payda da buluşturabilecek, değerli platformlar-çözümler oluşmasına sebep olabilir.
Resim
Örneğin; P-8 Posedion gövdesi üzerinden, HavaJos /J-Star karışımı yeteneğinde bir uçak, yeri geldiğinde donanmanın, gerektiğinde ise Kara kuvvetlerinin ihtiyaçlarına yönelik bile kullanılabilirdi.
Barış Kartalı için oluşturulan önemli alt aypının devamında, bize özel bir kaç uçak, geliştirdiğimiz mühimmat ailesi ve elektronik alt aypımız ile buluşabilse, önemli bir yarı çap ve güç çapanı oluşturabilirdik.

Bu tür gövde içi büyük yük taşıma şansımız olsa, belki F-35 için küçültmeye çalıştığımız mühimmatları biraz daha büyütmeyi-uzatmayı bile düşünür, MK-82/84 türünden sonra daha ağır ve daha uzağa erişebilecek kanatlı mühimmat denemelerinde bulunabilirdik.
Hani Yılmaz Erdoğan'ın vizontele filminde bir repliği vardı ya 'şerefsizim benim aklıma gelmişti' diye. :D
Benimde aklımdan hep geçiyordu bizde de böyle birşey olsa diye.
Geçenlerde sayın Orko yazmış. Zamanında kargo uçağından Minuteman denemesi yapılmış, seyir füzeleri çok mantıklı neden olmasın. Gezginin menzili 1000 km ise olur sana 2000 km.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2016, 12:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2056
Konum: Antalya
Yaş: 33
ATR-72 600 firma verilerine göre 3 saat havada kalacak gibi, fakat TAI, harici yakıt tankları ile bu süreyi uzatabilir, uzatmalı....


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 12 Nis 2016, 12:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Alıntı:
ATR-72 600 firma verilerine göre 3 saat havada kalacak gibi, fakat TAI, harici yakıt tankları ile bu süreyi uzatabilir, uzatmalı....
Harici yakit tanki gibi bir husus mevcut degil kaldi ki nereye takacagiz. 3 saat mevzusu 4 saat olabilir o da ucus saati degil gorev saati. 2 saat seyrusefer olsa 4 saat gorev 6 saat ucus saati makul. Meltem 1 projesi bos ucak idi. Meltem 2 suitler ile Meltem 3 ayni olacak. P8 tarzi cozum 2030 sonrasi olacak muhtemel , gelecegin uzun menzil DK si kapsaminda yoksa ATR lerin yerini almayacak.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2016, 05:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
Italyanlar P-72A adini verdikleri deniz karakol ucagini ucurmaya baslamislar. Asagidaki link'te resimleri gorebilirsiniz. Ucagin ASW(Anti-Submarine Warfare) rolunde degilde, deniz karakol amacli kullanilmasi planlanmis. MAD gibi ASW icin gerekli sensoru gorunmuyor. Muhtemelen herhangi bir muhimmat/torpido atma kabiliyetide yoktur. Bu acidan MELTEM projesiyle ayriliyor. MELTEM daha kapsamli ve dedicated ASW ucagi olacak.

http://www.aviation-report.com/aeronaut ... olo-p-72a/

Ucagin daha detayli fotografinda uzerindeki sensor yerlesimi daha net gozukuyor. MELTEM-III projesinin farkli firma (Thales AMASCOS) sistemlerine sahip olacak ama ucak uzeri yerlesim yeri olarak benzerlikler olabilir. En azindan CN-235SW'deki kokpitin tepesindeki horguc gibi RWR/MWS antenleri olmayacaktir(umarim!!!). Original planlanmada MELTEM-III projesi ucaklari Italyan'lardan once ucacakti ama onlar bizden once ucurdu. Bir projemizde rast gitmez mi arkadas. 2-3 ihale sureci ve 10 yildan asagi tedarik edemiyoruz. FMS'ten iyisi yok bu acidan. Parasini veriyorsunuz, 2-3 yil sonra ucagi veya sistemi elinize veriyorlar.
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2016, 09:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3509
Yaş:
Alıntı:
Italyanlar P-72A adini verdikleri deniz karakol ucagini ucurmaya baslamislar. Asagidaki link'te resimleri gorebilirsiniz. Ucagin ASW(Anti-Submarine Warfare) rolunde degilde, deniz karakol amacli kullanilmasi planlanmis. MAD gibi ASW icin gerekli sensoru gorunmuyor. Muhtemelen herhangi bir muhimmat/torpido atma kabiliyetide yoktur. Bu acidan MELTEM projesiyle ayriliyor. MELTEM daha kapsamli ve dedicated ASW ucagi olacak.

http://www.aviation-report.com/aeronaut ... olo-p-72a/

Ucagin daha detayli fotografinda uzerindeki sensor yerlesimi daha net gozukuyor. MELTEM-III projesinin farkli firma (Thales AMASCOS) sistemlerine sahip olacak ama ucak uzeri yerlesim yeri olarak benzerlikler olabilir. En azindan CN-235SW'deki kokpitin tepesindeki horguc gibi RWR/MWS antenleri olmayacaktir(umarim!!!). Original planlanmada MELTEM-III projesi ucaklari Italyan'lardan once ucacakti ama onlar bizden once ucurdu. Bir projemizde rast gitmez mi arkadas. 2-3 ihale sureci ve 10 yildan asagi tedarik edemiyoruz. FMS'ten iyisi yok bu acidan. Parasini veriyorsunuz, 2-3 yil sonra ucagi veya sistemi elinize veriyorlar.
Resim
Sizin de belirttiginiz gibi imkan kabiliyet acisindan bizim D/K lar ile S/G ucaklari arasinda bir ucak yani projenin daha hizli yurumesi normal. Zaten Meltem III de 6 ay filan gecikmis gibi ama son teslim tarihini gecirmezler belki. Projede bence bir problem yok.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2016, 13:44 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 164
Yaş:
Şöyle bir haber var, Deniz Kuvvetleri uzun menzilli deniz karakol uçakları için çalışma başlatıyor.
"Proje kapsamında ana üsten en az 1850 – 2220 kilometre (1000-1200 deniz mili) uzaklıkta 4 saat görev yapabilecek, ana üsten havalandığında ise havada 12-15 saat kalabilecek platformların alımı konusunda çalışmalar yapılıyor."
http://www.kokpit.aero/deniz-kuvvetleri-boeing-p8

12-15 saat, yakıt ikmali ile birlikte mi düşünülmüş? Örneğin Poseidon'un seyir hızı 815 km, menzili ise 8300 km, kabaca 10 saat yakıt ikmali olmadan uçabiliyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2016, 17:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 808
Yaş:
Aynı işi yapmak için 3 farklı platformun kullanılması biraz lüks olmayacak mı? Ordumuzun bir çok eksikleri henüz tamamlanmamışken, P8 bu platformuna para harcamaya gerek var mı? Yada şöyle sorayım madem P8 düşünülüyordu, neden italyanlardan ATR alımına gittik, keşke Meltem 3 direkt P8 üzerine yapılsaydı. Neyse vardır bir bildikleri.

Yanlış anlaşılmasın TSK - DKK da kabiliyet artışını sağlayan her türlü alımın yapılmasını desteklerim. Özellikle P8 alımını hep istemiştim. Ancak alım yapılmamasının ardında okyanus ülkesi olmayışımız var sanıyordum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2016, 18:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
90'larda Meltem'i kurgulayan donanma ile şimdiki aynı değil Hocam. Meltem projesini I ve III. fazlarının başarımı tartışılır, fakat sen artık denizde LHD gezdirmeye niyetleniyorsun.

Bunu zaten ayrıca konuşmak gerek. Network centric dediğimiz mevzuda, hele ki artık F-35 uçuracağım diyorsan bambaşka bir yapıdan konuşmak gerek. Sanki LHD'miz var diye TF-2000 yapıyor gibi görünüyoruz, fakat aslında TF-2000 yapacağız diye F-35 uçuracağız da denebilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2016, 18:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1945
Yaş:
P-8 biraz tuzlu olacaktir, 4 ucaklik bir tedarik rahat 1 milyar $'a dayanir. MELTEM-1/2/3 projelerinin imzalanan sozlesme tutarlarinin 110 milyon $+400 milyon euro+210 milyon euro civarinda oldugu hatirliyorum. 4 ucaklik P-8 maliyeti toplam Meltem projeleriyle benzer bir maliye denk gelebilir. Bu uzun menzilli ASW ucagi tedarik edebiliriz sozlerinin LHD projesiyle beraber cikmasida bir anlam var. Malum LHD gemisinin Turkiye'den uzak bir bolgeye harekat yapmasi durumunda ASW ucagi destegi verilmesi planlar dahilindedir. Bu destegide ancak uzun menzilli ve hizli bir ucak verebilir. Bolgemizde konjekturel degismelerde var. Karadeniz ve G/D. Akdeniz olasi ekonomik bolgeler uzerindeki krizlerde geride duruyor.

Diger bir ilginc durum ise ulkelerin ilan ettikleri deniz uzeri ekonomik cikar bolgelerde haril haril gaz buluyorlar ama bir bizden ses yok. Misir, G.Kibris ve Israil hepsi ilan ettikleri kendi ekonomik bolgelerinde gaz yataklari buldular. Biz yeterince arastiriyormuyuz acaba? Iskenderun korfezinden gecmiste bahsedilirdi surekli, ne durumdayiz bu konuda bilgisi olan var mi? Konu basligi uygun degil, uygun baslikta Turkiye'nin Enerji ihtiyaclari ve olasi cozumler tartisilabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2016, 20:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 808
Yaş:
Karadenizde Romanya ve Gürcistan doğalgaz bulmuştu. Biz sadece batı karadenizde sınırlı bir gaz üretimi yapıyoruz.


http://www.milliyet.com.tr/gurcistan-da ... efault.htm


http://www.haberler.com/karadeniz-de-30 ... 30-haberi/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 30 May 2016, 19:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1568
Yaş:
Alıntı:
P-8 biraz tuzlu olacaktir, 4 ucaklik bir tedarik rahat 1 milyar $'a dayanir. MELTEM-1/2/3 projelerinin imzalanan sozlesme tutarlarinin 110 milyon $+400 milyon euro+210 milyon euro civarinda oldugu hatirliyorum. 4 ucaklik P-8 maliyeti toplam Meltem projeleriyle benzer bir maliye denk gelebilir. Bu uzun menzilli ASW ucagi tedarik edebiliriz sozlerinin LHD projesiyle beraber cikmasida bir anlam var. Malum LHD gemisinin Turkiye'den uzak bir bolgeye harekat yapmasi durumunda ASW ucagi destegi verilmesi planlar dahilindedir. Bu destegide ancak uzun menzilli ve hizli bir ucak verebilir. Bolgemizde konjekturel degismelerde var. Karadeniz ve G/D. Akdeniz olasi ekonomik bolgeler uzerindeki krizlerde geride duruyor.

Diger bir ilginc durum ise ulkelerin ilan ettikleri deniz uzeri ekonomik cikar bolgelerde haril haril gaz buluyorlar ama bir bizden ses yok. Misir, G.Kibris ve Israil hepsi ilan ettikleri kendi ekonomik bolgelerinde gaz yataklari buldular. Biz yeterince arastiriyormuyuz acaba? Iskenderun korfezinden gecmiste bahsedilirdi surekli, ne durumdayiz bu konuda bilgisi olan var mi? Konu basligi uygun degil, uygun baslikta Turkiye'nin Enerji ihtiyaclari ve olasi cozumler tartisilabilir.
http://www.siyahgribeyaz.com/2016/05/je ... tleme.html

ABD demokratik bir ülke olduğu için burada yürütülen hemen hemen tüm savunma programlarına dair ayrıntılı maliyet dökümlerine, ne zaman neyin hizmete alınacağına vs internetten ulaşılabiliyor.

P-8 de ülkenin gündemde en önde yer alan projelerinden biri. ABD hükümetinin ilan ettiği plana göre her yıl belli sayıda uçak siparişi veriliyor. Bu plana göre en son sipariş paketi olan Lot 10 (FRP 6) siparişi 2019 yılına planlı.

Avustralya mesela, siparişlerini yaptığı anlaşma ile ABD DzK'nin siparişleri ile birleştirdi. Böylelikle maliyet avantajını kullandı, zaten yürüyen bir üretim hattı var.

Biz 2016 ortasında ilan ediyoruz ki "uzun vadeli planımızda P-8 var". Model ismi vermiyoruz ama P-8'i tarif ediyoruz.

Uçağın şu anda ABD için birim fiyatı 130 milyon dolar civarlarına inmiş durumda. En erken 2019 siparişine yetişirsek "bize gelişi" de 140 - 145 milyon olur en fazla.

Yani 2.5 yıl içinde resmi talep mektubu (LOR), sözleşme vb tüm FMS süreçleri halledilebilirse, beri yanda tüm harekat isterleri, konsept vb hazırlanırsa Lot 10'a yetişebiliriz. Başka bir deyişle Türkiye'nin P-8 aımı için resmi süreci 3-5 sene önce başlatmış olması gerekirdi, 2019'a yetişebilmesi için. Aksi halde bizim için yeniden bir sipariş açılması gerekecektir. Maliyet avantajı kaybedileceği için uçağın birim fiyatı daha da artacaktır. Hindistan ve Avustralya'dan çok daha pahalıya gelecektir yani P-8'ler.

Böyle bir satışın mevcut siyasi konjonktürde imkansızlığını saymıyorum bile. ABD yapımı FLIR, bombasalan, SATCOM vb kullanan İHA'larımızla ABD'de, ABD'ye atar yaptık "iyi ki bize İHA satmadınız" diye. Muhtemelen bunda da "iyi ki P-8 satmadınız, THY üzerinden yeni 737 sipariş verip kendimiz donatıyoruz daha iyi hem de" falan mı deriz, ne yaparız?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 30 May 2016, 20:06 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 914
Yaş:
Kawasaki P-1 bizim ihtiyaçlarımızı karşılayabilir mi? Japonya'nın denizlere olan hayati bağını düşünürsek kötü bir uçak olmadığını varsayarak soruyorum. Özellikle ihracat engeli de kalkmışken Japonya satış konusunda iştahlı davranacaktır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Meltem Projeleri
MesajGönderilme zamanı: 30 May 2016, 21:53 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6370
Yaş:
Alıntı:
Kawasaki P-1 bizim ihtiyaçlarımızı karşılayabilir mi? Japonya'nın denizlere olan hayati bağını düşünürsek kötü bir uçak olmadığını varsayarak soruyorum. Özellikle ihracat engeli de kalkmışken Japonya satış konusunda iştahlı davranacaktır.
DzKK zaten DSH uçak ihtiyacını CN-235 ve ATR-72 olarak birbirinden farklı iki platform ile karşılamaya yetinmiş iken birde envantere sokacağımız Kawasaki P-1 zaten şu aralar en ihtiyacımız olan şey olan ekipman standardizasyonun tuzu biberi olur. BU etapta daha fazla DSH uçağı alınacaksa ATR-72 üzerinden devam ederler diye düşünmekteyim...

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 190 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye