TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 29 May 2017, 06:58

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 830 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 113 14 15 16 17 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 04:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4388
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Sea Zenith'mi goruyorum? Daha gecen hafta Barbaros sinifi MEKO gemilerindeki SeaZenith'lerin Phalanx ile degistirilecek haberi cikmisti. Aselsan kaynakli konfigurasyonlarin yerlerini temsili gostermek amacli bir cizim olabilir. .
Aynen öyle üstadım. Nereye neler konulabilir tarzı bir çalışma.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 12:54 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 593
Yaş:
Alıntı:
Bunlar şimdi fırkateynmi?? Sınıfı küçük tutacaz diye obezite serbestse bişey diyemeyeceğim..

Bizim istediğimiz sadece 32/64'lük bir füze lançer kapasiteli hava savunma platformu ise, evet bu obez bir Fırkateyne sığabilir.. Ama benim kastım, bu derece değerli bir platformun, daha çok yönlü ve kapasiteli olarak tasarlanması ve güdümlü füze Destroyeri veya Kruvazörü sınıfında, 7-8B ton olması..

Yoksa, sizin bu yaklaşımla; benim A-330, aslında dar gövde A-320/1 sınıfında olabilir.. Birazcık obezi yani..!! Biz büyük gövde diye geçiniyoruz oysa.. :roll:
Evet, Bunlar firkateyn (fırkateyn değil). Öncelikle bu takılmış olduğunuz tonaj konusunda fikir edinebilmeniz için "optimum" kavramını gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Obezite kavramı bu konuda ne yazık ki size herhangi bir bilgi sağlayamayacaktır. Deniz Kuvvetleri, ihtiyaç duyduğu HSH Firkateyninin tonajı konusunda "optimum" olan değeri belirlemiş bulunmaktadır ki bu değer yaklaşık olarak 6000-7000 ton aralığıdır. Bu nedenle sizin ya da benim bu tonaj 5000 ton olsun veya 10000 ton olsun gibi isteklerimizin kıymet-i harbiyesi bulunmamaktadır.
Ve yine evet, Deniz Kuvvetlerinin istediği platform büyük olasılıkla en fazla 64 hücreli bir VLS'ye sahip olacaktır ki sanırım sizin tabirinizle "obez" bir firkateyn (fırkateyn değil) yeterli görünmektedir.
Son olarak; sizin bu yaklaşımınızla hangi hava yolu şirketinin A320 sınıfı bir uçakla hizmet götürebileceği bir güzergahta A330 ile hizmet verdiğini görebiliriz? Fayda-maliyet ve ömür boyu işletim maliyeti gibi olguları da ayriyeten irdelemek gerekebilir.
Saygılarımla,


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 16:28 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 796
Yaş:
Pek anladığım bir konu değil gemiler ancak uzun süredir başlığı takip ediyorum.Bir kaç sorum var.Eğer 48-64 hücre olacaksa 4 gemi az değil mi? TF 100 ve İ sınıfı gemilere az miktarda benzer bir kabiliyet kazandırılabilir mi? Daha önce konuşulduğu gibi madem hava savunma gemisi yapıyoruz neden daha fazla hücre koymuyoruz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 18:29 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Alt sistemler belli olmadan geminin eni - boyu nasıl hesaplanıyor ben de bunu anlamıyorum... sen istediğin kadar prototip çiz,hava savunma füzen,belli değilse herşey havada kalır... motor,hava savunma sistemi,radar sistemleri,belli olsun ondan sonra 6000 ton mu 10000 ton mu , tipi ne olacak ozaman belli olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 21:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 655
Yaş:
Resim

Bana göre son zamanlarda çıkan yarı resmi tf-2000 tasarımları arasında en gerçeğe yakını. Nedenleri ise milgem altyapılı tasarım, tek mast üzeri klasik cafrad tasarımı ,önde kaide içine saklanabilen muhtemel lrlap atıcısı benzeri akıllı mühimmat atabilen bir top milli lazer ciws projesi sonunda elde edilecek lazer ciws.

Belki prototip böle olmasada nihai hali bu olacak. Bu haliyle şu an en iyi gemilerle yarışır ama zamanında karşısında zumwaltlar ve alternatif rus,çin projeleri olacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2015, 23:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Konuyla fazla alakası olmayabilir ama Milgem üzerinden structure yapacağımıza Zumwalt gibi modern bir dizayna gitsek. Mast yine aynı mast ve köprüüstü ile entegre tek bir bütün yapı (super structure) olacak, baş top aynı bir de VLS'ler için koca düz alan, belki helikopter hangarı olmayabilir ya da iniş/ kalkış için sadece platform kullanılabilir.

Resim

Geminin borda hattı dikkat ederseniz baş aşağı inşa edilmiş gibi yani ters , bir de ana bütünleşik yapı çift kabuk (arada kompozit/ seramik zırh v.b. olabilir) inşa edilirse hem G/M hem de top ateşi ile tek atışta savaş dışı kalmaz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015, 10:07 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2006
Yaş:
Alıntı:
Konuyla fazla alakası olmayabilir ama Milgem üzerinden structure yapacağımıza Zumwalt gibi modern bir dizayna gitsek. Mast yine aynı mast ve köprüüstü ile entegre tek bir bütün yapı (super structure) olacak, baş top aynı bir de VLS'ler için koca düz alan, belki helikopter hangarı olmayabilir ya da iniş/ kalkış için sadece platform kullanılabilir.
Resim
Geminin borda hattı dikkat ederseniz baş aşağı inşa edilmiş gibi yani ters , bir de ana bütünleşik yapı çift kabuk (arada kompozit/ seramik zırh v.b. olabilir) inşa edilirse hem G/M hem de top ateşi ile tek atışta savaş dışı kalmaz.
Yine mi Zumwalt yine mi...
Sevgili goldenwings bu amerikan emperyalizminin beyinlerimizi karıştırmak için yaptığı bir algı operasyonu bir gemidir. Amacı genç dimaların doğru tasarımlar yapmasını engelleyip, bizimkisi patladı ama size süper oldu filan diyelim sizinkiside patlasın ana fikirli bir gemidir. Silkinin, titreyin kendinize gelin, yol yakınken bu sevdadan vaz geçin, tuttuğunuz yol yol değil :)

Zumvalt modern bir dizayn değil 1901 lerden beri olan Ironclad ve predreadnought sınıfı gemilerin içe voltalı balta baş tasarımının günümüze geminin dalga verimliliğini arttırmak üzere uyarlanmasıdır. Dalgaya dük giderken iyidir ama bordadan dalgayı aldığında geminin içinde olmak istemezsiniz. Nitekim seyir denemelerinde gemi bordadan şiddetli rüzgarlarda beklenenden daha fazla yalpa hareketi yapmış ve seyir kontrolleri daha fazla düzeltme yapmak zorunda kalıp geminin istenen süratlerde daha fazla enerji harcamasına sebep olmuştur. Ana amacı teknoloji geliştirmek ve denemek olan gemilerdir. Yani yapılıyor olmaları süper artık Amerikan donanması gemileri hep böyle yada benzer prensipte olacak demek değildir. Bu gemi okyanustu düz bir hatta gitmek için yapılmış bir gemidir Ege denizinde ve Doğu Akdenizde bu mümkün değildir.

Geminin bizimkisi gibi donanmaları için en önemli dezavantajlarından birisi güverte alanının çok kısıtlı olması sebebi ile Gelişmiş topu haricinde Aerligh Burke sınıfı kadar dahi kapasiteli görev yapamayacak olmasıdır. 18000 tonluk geminin VLS sayısı 10000 tonluk Burke sınıfından daha azdır. Amerikalılar toplam 3 adet gemi ile bu sınıfın inşasını bitireceklerdir hatta 3 cüsünden dahi kızakta kalacağından şüphe duyulmaktadır.

Helikopter Hangarının tek görevi helikopter sundurması olmak değildir çok amaçlı bir alandır ondan vazgeçince sadece sundurmadan değil pek çok operasyonel beceriden de vazgeçmek gerekir. Hatta helikopterler sürekli silah yüklü beklemeyecekleri için gemide helikopterden dahi vazgeçmeyi gerektiren bir durumdur. Hangardan vazgeçebiliyorsak neden İ sınıfı gemi yapmak için kasalım ki kaldıralım hangarı o zaman en az 16 kuvvetle muhtemel 32 VLS sığar MİLGEM'e.

Birde ana bütünleşik yapı zırh ile kaplandığında zırhı delen patlayıcı içerde patladığında geminin sağlam dış kabuğu dışa doğru bütün olarak hareket ettiği için tek atışta görev dışı kaldığı için 2 ci dünya savaşından sonra vazgeçilmiş bir yöntemdir. Bunun yerine dinamik yapı analizi ile patlamayla beraber içeri doğru çöken bir iç yapı tasarımı yapılarak 600 kilo patlayıcının etkisinin sönümlendirilmesi yöntemi daha akıllıca olmaktadır ve tüm dünyaca kabul edilip kullanılmaktadır.

Bu arada Zumwalt sınıfı gemiler SM1 SM2 ve SM3 füzesi atamazlar bilginize.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015, 10:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Zaten Zumwalt'lar kara taarruzu icin tasarlandi. En onemli ozelligi bas topu. Ben sadece stealth dizayn, tek parcali yapi (bundan oturu de cift kabuk, kabuk arasi kompozit/seramik zirh filan) diye dusunmustum. Ozellikle yan ruzgar ve dalga durumunda yalpa yapmasi ( gerci G siniflarindaki gibi belki yalpa onleyici fin takilir ) , guvertenin az VLS alabilmesi ... durumlari mevcutsa gereksiz tabi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2015, 20:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 655
Yaş:
Zumwalta şart değil şöyle bir tasarımda var

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2015, 00:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Alıntı:
En onemli ozelligi bas topu..
Tabi.. 8-)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2015, 01:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1390
Yaş: 36
Zumwalt bir multirole destroyer. Dezavantajlarına rağmen bu tarz bir gemi yapılmasının sebebi radar izinin küçültülmek istenmesidir. Son derece gelişmiş füzeler, radarlar, sensörler vs. barındıran bu geminin en önemli özelliği baş topu demek ne kadar doğrudur tartışılır.
Bu geminin yaklaşık 80 mw enerji ürettiğini düşünürsek son derece gelişmiş bir lazer topuna sahip olacağını kestirebiliriz. Şu an için böyle bir bilgi geçmiyor ama bence kesinlikle çok güçlü bir lazer topuna sahip olacak bu gemiler.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2015, 01:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 644
Yaş: 45
Alıntı:
Alıntı:
Bunlar şimdi fırkateynmi?? Sınıfı küçük tutacaz diye obezite serbestse bişey diyemeyeceğim..

Bizim istediğimiz sadece 32/64'lük bir füze lançer kapasiteli hava savunma platformu ise, evet bu obez bir Fırkateyne sığabilir.. Ama benim kastım, bu derece değerli bir platformun, daha çok yönlü ve kapasiteli olarak tasarlanması ve güdümlü füze Destroyeri veya Kruvazörü sınıfında, 7-8B ton olması..

Yoksa, sizin bu yaklaşımla; benim A-330, aslında dar gövde A-320/1 sınıfında olabilir.. Birazcık obezi yani..!! Biz büyük gövde diye geçiniyoruz oysa.. :roll:
Evet, Bunlar firkateyn (fırkateyn değil). Öncelikle bu takılmış olduğunuz tonaj konusunda fikir edinebilmeniz için "optimum" kavramını gözden geçirmenizi tavsiye ederim. Obezite kavramı bu konuda ne yazık ki size herhangi bir bilgi sağlayamayacaktır. Deniz Kuvvetleri, ihtiyaç duyduğu HSH Firkateyninin tonajı konusunda "optimum" olan değeri belirlemiş bulunmaktadır ki bu değer yaklaşık olarak 6000-7000 ton aralığıdır. Bu nedenle sizin ya da benim bu tonaj 5000 ton olsun veya 10000 ton olsun gibi isteklerimizin kıymet-i harbiyesi bulunmamaktadır.
Ve yine evet, Deniz Kuvvetlerinin istediği platform büyük olasılıkla en fazla 64 hücreli bir VLS'ye sahip olacaktır ki sanırım sizin tabirinizle "obez" bir firkateyn (fırkateyn değil) yeterli görünmektedir.
Son olarak; sizin bu yaklaşımınızla hangi hava yolu şirketinin A320 sınıfı bir uçakla hizmet götürebileceği bir güzergahta A330 ile hizmet verdiğini görebiliriz? Fayda-maliyet ve ömür boyu işletim maliyeti gibi olguları da ayriyeten irdelemek gerekebilir.
Saygılarımla,
Bir kere onlar Türkçemizde fırkateyn'dir. (firkateyn değil..) Orjinali 'firkate' diye ukalalık yapmanın gereği yok.. Türkçe büyük ve küçük sesli harf uyumu gereği; dilimizde a-ı, e-i uyumu gerekir.. Bu sebeple, orjinalindeki -i harfi, -ı harfi halini alır.. Halk içinde ve dahi TDzK dahilindede 'fırkateyn' olarak kullanılagelmiştir..

Dünya genelinde, savaş gemisi sınıflandırmaları net çizgilerle belirlenmemiş ve bir hayli ülkeden ülkeye değişkenlik gösterir olup, özellikle son 20-30 senede, daralan bütçelerle paralel olarak bir küçük tonajda, daha yüksek donanım şeklinde bir trend oluşmuştur. Sınıflandırma, tamamen ülkelerin kendi yaklaşımlarına göre değişkenlik göstermektedir.

Burası bir forum ve bizlerde yetkili kişiler olmadığımızdan mütevellit; bittabiki o veya bu isteklerimizin ilgili resmi makamlar nezdinde bir kıymet-i harbiyesi yoktur.. Bu ne kadar gereksiz ve saçma bir yorumdur Allah aşkına??

Ben ne diyorum, sen ne anlatıyorsun?? Benim fikrim bu gemilerin daha büyük tonajda (ve bu sebeple daha maliyetli, daha ömür devir maliyeti yüksek, daha işletim maliyeti abartı..) çok amaçlı (sadece hava savunma amaçlı değil..!!) bir destroyer veyahut kruvazör sınıfında olması.. 'ufak-mufak idare edecek işte, üstünde 64hücre hava savunma füzesi var' olmaması..!! Sanki LPD diye sınıflandırdığımız, fakat gerçekte en babasından koca bir LHD olan gemimiz pek mütevazi optimum ömür maliyet devir fayda vb.. bla bla.. sahip olacakta??

Son olarakta; maksimum menzilinde optimize olarak kullandığımız dar gövde A321 ve B737-900 uçaklarımız ile operasyon nasıl kıtı kıtına, ilave bir adım atacak bile yakıtı, mecali olmadan oluyor bir bilsen uçağa binmekten korkarsın.!! bu seferleri, içine biraz daha fazla yolcu katarak A-330 ile çok daha rahat ve seçenekli olarak yapabilirsin.. Tabiki daha pahalı olur.. Ben diyorumki; TSK kar amaçlı bir şirket değil ve eğer hedefimiz daha büyük bir oyuncu olmaksa, sadece hava savunma fırkateyni yeterli olmayacaktır.. Madem bu gemilere o kadar radarı, sistemi, kabiliyeti ve dolayısıyla parayı gömüyoruz; bunları bir fırt daha büyütelim ve AEGIS kruvazörleri ayarında yapalım..

Sevgilerimle..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2015, 20:52 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 593
Yaş:
@topgun,

Teşekkür ederim, ağzımın payını verdin. Ben de artık senin gibi düşünüyorum. Büyük iyidir. Beni bu dar mantıktan kurtardığın için tekrar teşekkür ederim. Kesinlikle dediğin gibi madem parayı basacağız gemiye, yapalım en büyük AEGIS sınıfı ayarında 12000 ton olsun. Açıkçası bende senin dediğin gibi rahatsızım B737'lerde tıkış tıkış gitmeye, onlarda büyüsün en genişinden, çift koridorlu olsun mümkünse, ferah ferah. Türkçe bilgisizliğimi düzelttiğin için de ayrıyeten müteşekkirim. İleride de benzer yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.
Saygılar Üstadım,


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2015, 21:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 1969
Yaş:
Alıntı:
Madem bu gemilere o kadar radarı, sistemi, kabiliyeti ve dolayısıyla parayı gömüyoruz; bunları bir fırt daha büyütelim ve AEGIS kruvazörleri ayarında yapalım..
Tamam da, bu gemilere neden bu kadar parayı gömüyoruz, hangi ihtiyacımızı karşılasın diye?Bunların yerine neden aegis gibi bir şey düşünmediğimizin hiç bir mantıklı açıklaması yok mu?

Ayrıca; üslup, lütfen...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015, 14:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 655
Yaş:
Vatan savunması ilk denizde başlar çünkü. Deniz kuvvetleri iyi olupta yenilen tarihte fazla büyük devlet yoktur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015, 20:12 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2006
Yaş:
Alıntı:
Zumwalta şart değil şöyle bir tasarımda var
Resim
Navantia bunu ilk F-100 için sunmuştu. Yüzüne bile bakmadı ispanyol donanması 140metre 4000 ton tamamı Aluminyum ve kompozit olacaktı. Türbinden su jeti tahrikli bir sistem ile çok daha çevik olmasını planladıkları fütüristik bir platformdu hatta kıç heli pad Harrier F-35 ve V-22 için dahi uygun olacak vs vs. idi. Çok pahalı geldi.
Şimdi daha bi ayakları yere basan ucuz bir modelini teklif edecekler donanmalarına çok amaçlı Frıkateyn programı F110 için. İspanyollar da muhafazakardır böyle konularda, ne çıkacak merak ediyorum.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2015, 20:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1171
Yaş:
10k tonluk bir platform dizayn etsek en kral sensorleriyle vs.. bize maliyeti minimum 1.5milyar dolara mal olacaktır gemi başı. Tüm donanmanın mevcut platform rakamlarına bu tarz gemilerle ulaşmak/donatmak her ülkenin harcı değil. Biz daha fazla bayrak göstermek istiyoruz ve uzun menziller istiyoruz bu yüzden bahsettiğiniz tarzda bir gemi yapmak bu amacınızı baltalayabilir. Ancak TF-2000 yanına en az onun kadar seyir siasına sahip ve bir o kadarda silahlı bir gemi şart. 1 TF-2000 maliyetine 2 tane 2.5 tane bu tarz bir gemi alırsınız zaten hemen hemen ve daha fazla bayrak gösteririz. GCS ayarında bir platform şart donanmamıza bence.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015, 08:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 644
Yaş: 45
Arkadaşlar, kimseyi kırmak, bozmak değildir niyetim. Sadece ifadeleri sert bulduğum için benzer şekilde cevapladım. Benimde hoşuma gitmedi. Oldu, geçti, bitti.

Ben sadece çoğunluğumuzun fikrinin aksine, TF-2000 platformlarının birer fırkateyn ebadında ve kapasitesinde değil, birer Arleigh Burke sınıfı ebadında ve kapasitesinde olması gerektiğini düşünüyorum. Bunların amacı artık sadece bayrak göstermek olmamalı. Bilfiil yüksek derecede caydırıcı ve bu oranda çok yönlü (yani sadece savunma değil, saldırı amaçlı, kapasiteli) olmaları gerektiğini düşünüyorum.. 10-12B ton olsun demedimki hiç? 8-9B tonluk Arleigh Burke sınıfı isteğim. Bu sınıfta platformlar, yüksek caydırıcılıkları ve Ateş gücüyle birer siyasi baskı unsurudur aynı zamanda.. Benimde kastetmek istediğim tam olarak bu güce sahip olmak.. İster beğenelim, ister beğenmeyelim, ülkemizin ciddi yüksekleri hedefleyen bir 2023 projeksiyonu var ki bu hedefe yakışanın, gereğinin bu şekilde olması gerektiğini düşünüyorum..
That's all..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015, 11:04 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2006
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar, kimseyi kırmak, bozmak değildir niyetim. Sadece ifadeleri sert bulduğum için benzer şekilde cevapladım. Benimde hoşuma gitmedi. Oldu, geçti, bitti.
Sanıyorum yazılanları okumadan şuursuzca ayni şeyleri tekrar etmeniz sebebi ile dönüşler size sert geldi. Size cevaben yazılan örneklere bakıp mantık çercevesinde cevaplar ve sonuçlar üretemediğiniz için bunlar firkayen mi gibi cümleler dolayısı ile tepkisel cevaplar ve daha bir anlatabilme kaygısı güdülmesi ile o şekilde olmuştur. Başka bir sebebi yoktur.
Alıntı:
Ben sadece çoğunluğumuzun fikrinin aksine, TF-2000 platformlarının birer fırkateyn ebadında ve kapasitesinde değil, birer Arleigh Burke sınıfı ebadında ve kapasitesinde olması gerektiğini düşünüyorum.
Yanlış düşünüyorsun. Ne diyoruz hep kendine benzer donanmaları değerlendir ona göre gerekliliği oluştur ve mantık yürüt. Avustralya donanması neden Arleigh Burke almadı onu araştır ve karşına çıksın ki 2 adet Arleigh Burke alacağına 3-4 adet ispanyol tasarımı gemi almak ve işletmek aynı becerilerde ve çok daha ekonomik oluyor. Bütçeler kısıtlı o yüzden hedefler büyük olsada mantık çerçevesinde gitmek gerekiyor.
Kimler sizin kastettiğiniz gemiyi kullanıyor diye bakacak olursak. ABD ki zaten kendi global amaçları için tasarladığı gemisi. Japonya kendisi adalar ülkesi tamamen destroyer donanması olmak üzere kurulmuş veBenzer olarak tasarladıkladıkları 3 taneden sonra vazgeçen yada ekonomik olarak üretimini donduran Güney Kore. Ekonomik ve teknolojik olarak bu ülkelerin seviyesine gelelim ben o zaman uçak gemisini ve yanına 3 adet eskort Arleigh Burke isteyeceğim.
Alıntı:
Bunların amacı artık sadece bayrak göstermek olmamalı. Bilfiil yüksek derecede caydırıcı ve bu oranda çok yönlü (yani sadece savunma değil, saldırı amaçlı, kapasiteli) olmaları gerektiğini düşünüyorum..
Gözünü seveyim sende en iyi savunma saldırıdır deme. Allah bu Tuzla yedek subay okulundaki uzun adam eğiten konutanı... :)
Hava savunma gemisi nedir üzerinde iyi tasarlandıysa 48 - 64 adet VLS hücrenin ana silahı olduğu gemidir. Bu VLSlerde ESSM SM2 Anti gemi ve anti denizaltı füzesi bulunur. ABD bize Tomahawk satmaz. Becerebilirsek kendi seyir füzemizi gemilere akuple ederiz ki en büyük fayda bu olur. Ama hala bencer VLS hücresi içinden atılacak füzedir.
Bunun yanı sıra donamamızdaki tüm fırkateynlerde iyi derecede denizaltı savunma harbi sistemleri bulunmaktadır güçlü sonarlar torpido lançerleri vs. Belki bunlara ekstra torpido füzesi eklenebilir ki yine mevcut VLSlerden yada onların olacağı yerden atılacak füzeler olacak. Kısacası hepsi bir gemide olacak derseniz dahi yaklaşık 32-64 ESSM 32 SM2 8 Seyir füzesi 8 Torpido füzesi gibi bir konfigürasyon çıkarki oldukça yeterlidir.
En az üç ki operasyonel amaçlı 4 adet olması gerekliliğinden dolayı en önemli faktör beceri ve kapasiteden ziyade maliyet olacaktır.
Alıntı:
10-12B ton olsun demedimki hiç? 8-9B tonluk Arleigh Burke sınıfı isteğim. Bu sınıfta platformlar, yüksek caydırıcılıkları ve Ateş gücüyle birer siyasi baskı unsurudur aynı zamanda.. Benimde kastetmek istediğim tam olarak bu güce sahip olmak.. İster beğenelim, ister beğenmeyelim, ülkemizin ciddi yüksekleri hedefleyen bir 2023 projeksiyonu var ki bu hedefe yakışanın, gereğinin bu şekilde olması gerektiğini düşünüyorum.. That's all..
Bilgi olark öğrenelim, Arleigh burke zaten Tam yükte 11.000 tonluk bir gemidir(flightIIA ve III serileri). Siz wikipediaya bakmayın.
Fransız uçak gemisi bu ara kıyılarımızda ve doğu akdenizde üzerimizde bir siyasi baskı hissediyormuyuz? Hayır.
Tek amerikan gemisi siyasi baskı yaratmasının sebebi geminin üstün gücü değil arkdasındaki dev kütledir. Yani siz o gemiyi batırsanız dahi arkasındaki dev askeri siyasi teknolojik ve ekonomik güç sizi ezer anlamında bayrak gösterir. Yoksa süper bi gemi bu, korkun benden diye baskı oluşmaz.

Dilerim Navantia'nın F100 serisi yada Güney Korenin KDXIIA sı gibi bir gemi sahibi oluruz.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015, 14:38 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 655
Yaş:
Gezgin atabilen tek mast okyanus ötesi görev yapabilecek type-42 ayarında gemi bizi ihya eder.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015, 18:42 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Gemi dediğin multirole olur yahuuu. Bakın F-16'ya ; hava-hava,hava-yer,keşif,nükleer saldırı bile yapıyor.... BU platform gemi olunca niye hava savunma,kıyı savunma vs. diye ayrılıyor ki. Tüm farklí görevleri yerine getirecek , bizim ihtiyaçlarınızı göre şekillendirilmiş özgün bir fırkateyn yapılmalıdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015, 18:53 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3269
Yaş:
Öyle her işi yapsın dersek ikinci dünya savaşındaki Dreadnought'lardan ne farkı kalacak? :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015, 19:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Alıntı:
Gemi dediğin multirole olur yahuuu. Bakın F-16'ya ; hava-hava,hava-yer,keşif,nükleer saldırı bile yapıyor.... BU platform gemi olunca niye hava savunma,kıyı savunma vs. diye ayrılıyor ki. Tüm farklí görevleri yerine getirecek , bizim ihtiyaçlarınızı göre şekillendirilmiş özgün bir fırkateyn yapılmalıdır.
Gemi dediğin tek tip olur, hava savunma olur çünkü ; bizim önceliğimiz belli zaten DSH imkanlı Tuzla sınıfları geldi, Milgem Korveti/ Fırkateyni var. Genel Maksat Yavuz sınıfları var ve hatta Gabya'ları da her halta sürüyoruz. Günümüzde donanmalar için en büyük tehdit havadan gelen tehdit (uçak + G/M + seyir füzesi + gemi katili balistik füzeler). Denizaltı tehdit değil mi tabi ki de tehdit onu da helikopterdi , D/K idi , perde gemisi idi zaten bir şekilde bertaraf ediyorsun yoksa koca Destroyer veya Fırkateyn ile Denizaltı avlanmaz. Fırkateynlerdeki torpidolar savunma maksatlı taarruz amaçlıdır yoksa zor denizaltıyı vurursun, torpidoyu sallar, kıçını döner kaçarsın. DSH helosu işi bitirir. Eski Tepe sınıfı gibi tamamen okyanus ortasında nükleer avlamak için ASROC'lu filan gemi yaparsın o ayrı iş. Genel Maksat veya Suüstü dersen zaten baş topun var + Harpoon Blok 2 var + Atmaca var + Gezgin var + Tomahawk var + SOM var + F-16 var + Sea Sparrow SSM modu var ... Fransız, FREMM'de yok Hava Savunma Fremm'i yok Suüstü FREMM'i filan yapmış ama hepisi de aynı gemi/ gemi formu ... vardır bir bildiği. TF-2000 zaten tek başına olmayacak yanında bir Genel Maksat TF-100 olacak + belki Milgem olacak + Gür sınıfı D/A olacak + destek gemisi olacak + LHD'si olacak , o da bunların hepsinin bölge ile beraber alan hava savunmasını yapacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015, 21:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 736
Yaş:
Aselsan Deniz altılari torpidolara karşı savunmak için bir aktif koruma sistemi geliştiriyordu. Bu sistem gelecekte gemilerimizede Monte edilemez mi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2015, 21:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Alıntı:
Aselsan Deniz altılari torpidolara karşı savunmak için bir aktif koruma sistemi geliştiriyordu. Bu sistem gelecekte gemilerimizede Monte edilemez mi
Milgem'de var ya , TORK veya olacak işte ...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2015, 02:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Alıntı:
Öyle her işi yapsın dersek ikinci dünya savaşındaki Dreadnought'lardan ne farkı kalacak? :D
Bir..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2015, 13:38 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3269
Yaş:
Bismarck?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2015, 14:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 666
Yaş:
Bismarc a Dreadnought değilde Battleship desek daha iyi olur.

IOWA sınıfına ayıp olmasın


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2015, 15:59 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3269
Yaş:
Hocam sizleri mi kıracağız, benim demek istediğim herşeyin olduğu geminin neye benzeyeceğini hayal edebiliyor musunuz idi :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2015, 18:21 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 17
Yaş:
Type-45 :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015, 03:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4835
Yaş:
Alıntı:
İlk Türk fırkateyni 2021’de denizlerde

Uzun menzilli silahların yanı sıra, üstün savaş teknolojileriyle de donatılacak ‘TCG İstanbul’un tasarımı tamamlandı. Toplam 2 bin 483 uzmanın emek verdiği fırkateyn 2021’de denize indirilecek...



http://www.milliyet.com.tr/ilk-turk-fir ... m-2166809/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015, 11:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 522
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
İlk Türk fırkateyni 2021’de denizlerde

Uzun menzilli silahların yanı sıra, üstün savaş teknolojileriyle de donatılacak ‘TCG İstanbul’un tasarımı tamamlandı. Toplam 2 bin 483 uzmanın emek verdiği fırkateyn 2021’de denize indirilecek...



http://www.milliyet.com.tr/ilk-turk-fir ... m-2166809/
Daha 6 yıl var, çok geç değil mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015, 17:05 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2012, 10:25
Mesajlar: 67
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
İlk Türk fırkateyni 2021’de denizlerde

Uzun menzilli silahların yanı sıra, üstün savaş teknolojileriyle de donatılacak ‘TCG İstanbul’un tasarımı tamamlandı. Toplam 2 bin 483 uzmanın emek verdiği fırkateyn 2021’de denize indirilecek...



http://www.milliyet.com.tr/ilk-turk-fir ... m-2166809/
Daha 6 yıl var, çok geç değil mi?
Ancak.... Onu da öp başına koy. Zaman su gibi akıp gidiyor....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2015, 20:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1779
Yaş:
I sinifininin MILGEM tasarimi temel alinarak gelistirilen bir proje olmasi avantajdir. Denize indirilme icin 6 yillik bir surenin ongorulmesinin bir kac nedeni olabilir. Birincisi SSM'nin elinde bu projelerin hepsini ayni anda finanse edecek yeterli kaynak olmadigindan yavas gidiliyor olabilir. Projelerin finansmanindaki gecikme ve altsistem(motor, silah sistemleri gibi belki yuzlerce parca) siparislerinin gecikmesi bu insa sureclerinide geciktiriyor. Istanbul tersanesinin kapasitesiylede alakli bir durum var gibi gorunuyor. Milgem 3. henuz kizaktan inmedi ve 4. Milgem gemisi icin bu kizagin bosalmasi gerekiyor. I sinifinin ilk gemiside 2017'de ancak kizaga konacak olmasida bu yuzdendir dye dusunuyorum. Yani hem proje finansmani ve altsistem siparislerinin zaman alacak olmasi, hemde tersane kapasitesi sorunu. Soyle bir senaryo olsaydi bu surec daha hizli olurdu muhtemelen. RMK ile yapilan Milgem seri uretim sozlesmesi iptal edilmeyip, devam etseydi Istanbul tersanesi imkanlarini I sinifina ayirmasi mumkun olabilir ve daha hizli bir surec isleyebilirdi. Keza Milgem seri uretimi kredili yapilacakti ve SSM kisa vadede kaynaklarini I sinifi icin kullabilirdi ama bugun ihale iptal edildiginden 3. ve 4. gemileri kendi finansmani SSM butcesiyle karsilanmak zorunda kaldi. Milgem-1'in uretiminde 250-300 milyon dolarlik bir kaynak harcamasi olmustu sanirim. 2 gemilik 3. ve 4. gemilerin 500 milyondan asagi ciktigini sanmiyorum. Belki daha fazla tutabilir. Gemilerin tek hava savunma fuze sistemi olan RAM in maliyeti(gemi basina 20-25 milyon euro civari sanirim) dahi kafalarda soru isareti uyandiriyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2016, 21:53 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2014, 16:52
Mesajlar: 581
Konum: Tekirdağ
Yaş:
..


En son çıspıntır tarafından 15 Mar 2016, 01:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Şub 2016, 23:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 14:48
Mesajlar: 82
Yaş:
Alıntı:
I sinifininin MILGEM tasarimi temel alinarak gelistirilen bir proje olmasi avantajdir. Denize indirilme icin 6 yillik bir surenin ongorulmesinin bir kac nedeni olabilir. Birincisi SSM'nin elinde bu projelerin hepsini ayni anda finanse edecek yeterli kaynak olmadigindan yavas gidiliyor olabilir. Projelerin finansmanindaki gecikme ve altsistem(motor, silah sistemleri gibi belki yuzlerce parca) siparislerinin gecikmesi bu insa sureclerinide geciktiriyor. Istanbul tersanesinin kapasitesiylede alakli bir durum var gibi gorunuyor. Milgem 3. henuz kizaktan inmedi ve 4. Milgem gemisi icin bu kizagin bosalmasi gerekiyor. I sinifinin ilk gemiside 2017'de ancak kizaga konacak olmasida bu yuzdendir dye dusunuyorum. Yani hem proje finansmani ve altsistem siparislerinin zaman alacak olmasi, hemde tersane kapasitesi sorunu. Soyle bir senaryo olsaydi bu surec daha hizli olurdu muhtemelen. RMK ile yapilan Milgem seri uretim sozlesmesi iptal edilmeyip, devam etseydi Istanbul tersanesi imkanlarini I sinifina ayirmasi mumkun olabilir ve daha hizli bir surec isleyebilirdi. Keza Milgem seri uretimi kredili yapilacakti ve SSM kisa vadede kaynaklarini I sinifi icin kullabilirdi ama bugun ihale iptal edildiginden 3. ve 4. gemileri kendi finansmani SSM butcesiyle karsilanmak zorunda kaldi. Milgem-1'in uretiminde 250-300 milyon dolarlik bir kaynak harcamasi olmustu sanirim. 2 gemilik 3. ve 4. gemilerin 500 milyondan asagi ciktigini sanmiyorum. Belki daha fazla tutabilir. Gemilerin tek hava savunma fuze sistemi olan RAM in maliyeti(gemi basina 20-25 milyon euro civari sanirim) dahi kafalarda soru isareti uyandiriyor.
Sayın Robust, devletin bu tür projeler için kaynak sıkıntısı çekeceğini düşünmek istemem. Ki, SSM'de projesi yapılmış bütün platformlar için ayrılmış kaynak olduğunu/yaratılacağını düşünüyorum.
Milgem seri üretim için RMK veya başka bir firma tekrar seçilebilir. Hatta İ sınıfı fırkateyn için yine aynı firmalarla İstanbul Tersanesi ortak çalışabilir. Önemli olan TF2000 için İstanbul Tersanesi bünyesindeki kızakların ayrılmasıdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2016, 10:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 16 Tem 2012, 15:30
Mesajlar: 15
Yaş:
Uzun bir aradan sonra yeniden merhaba,
Savunma ve strateji forumu pert olduktan sonra bu forumla ilgili bir şifre sorunu yaşadım. Bu sorunu çözmemde yardımcı olan Arda Mevlütoğlu kardeşimize teşekkür ederim.
Konuya gelirsek,
Hava savunma kapasitesi öne çıkarılmış fırkateyn (ya da destroyer) konusunu ben amfibi taarruz gemisi (LHD) ihtiyacı ile paralel düşünüyorum. Adı bile belli olan (Anadolu) bu gemimizin yanına illaki bu gemilerden konacaktır diye tahmin ediyorum. Uzun yılların ardından üretim aşamasına gelen, başlangıçta 12-14.000 tonlar seviyesinde ve gerçek bir lpd iken zamanla 28.000 tonu bulan ve artık bir lhd'ye dönüşen bu gemiyi donanmamızın çok seveceğini ve buna illaki bir kardeş getirmek isteyeceğini (adı da zannımca TCG Trakya olur.) düşünüyorum. Tahminim projedeki 4 fırkateyn (gerçekte destroyer) bu gemilerin yanına konur.
2021 yılında denize indirilmesi beklenen İ sınıfı fırkateynler konusunda ise bazı tereddütlerim var. Gemilerin tam da ihtiyacı karşılayacağını düşünüyorum, ama ilk 4 adetten sonra (2021-2024) sonra ikinci paketin yine bu sınıfla olmayabileceğini, yerine TF-2000'in geçebileceğini tahmin ediyorum. Her ne kadar Deniz Kuvvetleri Komutanının açıklamalarından sanki 2023 sonrası bu projeye geçiş yapılacağı, dolayısıyla sanki iki proje bir arada yürüyecekmiş gibi bir anlam çıksa da ben buna pek ihtimal veremiyorum. Malum mali sebepler.
Tahminim şöyle; Burak sınıfı korvetler envanter dışına itilir. İlk 4 Yavuz sınıfı gemi Burakların yerine geçer. 4 İ sınıfı fırkateyn de Yavuzların yerini doldurur.
Saygılarımla.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2016, 19:20 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 20 Eki 2014, 17:03
Mesajlar: 20
Yaş:
Milgemi sadece 8 gemiyle yani 4 ada korvet 4 İ sınıfı ile bırakılırsa çok gereksiz olacağını düşünüyorum. Zaten İ sınıfının Yavuzların ömürlerini dolması mecburiyetiyle yapıldığı kesin zaten fakat Milgem devamındaki TF 100’ü iptal edip block 1, block 2,block 3 diye her 4 block gemilik projeyi farklı farklı kalifikasyonlarda dizayn edileceği yazılıyordu yani block 2 yi İ sınıfı dersek sadece ada sınıfı korvetten farklı 16 VLS hücresinin olması ise block 3’te 32 VLS ekleyebilir su üstü harp ve kara harbine karşı çok amaçlı fırkateyn yaratılırsa çok güzel olur. TF 2000 de 48 VLS olduğunda donanma 30 yıl boyunca yeni harp gemilerine ihtiyaç duyacağını sanmıyorum. Zaten bizim tersaneler çok yavaş iş yapıyor bu projelerin 2030’lara bulacağını tahmin ediyorum zaten. 2030’larda Barbaros sınıfının 2 gemisinin ömürlerini dolduracağını düşünüyorum ve 1 adet LPD projesi var bu gemiye açık denizlerde eskortluk sağlayacak en az 3 muhrip gemiye ihtiyaç vardır. 1 Salih Reis sınıfı, 1 İ sınıfı, 1 TF 2000 gibi görev grubunun eşlik etmesi gerekiyor zaten. Savunma bütçesi yıllık bazda ayrılıyor zaten. Donanma 2 veya 3 yılda 1 gemi envantere aldığına göre SSM’nin maddi kaynak konusunda sıkıntı yaşayacağını düşünmüyorum. Amerika bile heryere gemi göndererek savaş değil ama psikolojik baskı sağlıyor koca destroyerleriyle. Bizimde birilerine burada olduğumuzun zamanı geldiğini düşünüyorum açık denizlerde daha fazla bayrak göstermemiz lazım.
Alıntı:
Milgemi sadece 8 gemiyle yani 4 ada korvet 4 i sınıfı ile bırakılırsa çok gereksiz olacağını düşünüyorum zaten i sınıfının yavuzların ömürlerini dolması mecburiyetiyle yapıldığı kesin zaten fakat Milgem devamındaki tf 100 ü iptal edip blok 1,block 2,block 3 diye her 4 block gemilik projeyi farklı farklı kalifikasyonlarda dizayn ediliceği yazılıyodu yani block 2 yi i sınıfıf dersek sadece ada sınıfı korvetten farklı 16 vls hücresinin olması ise block 3te 32 vls ekleyebilir su üstü harp ve kara harbine karşı çok amaçlı fırkateyn yaratılırsa çok güzel olur tf 2000 de 48 vls olduğunda donanma 30 yıl boyunca yeni harp gemilerine ihtiyac duyacağını sanmıyorum zaten bizim tersaneler çok yavaş iş yapıyor bu projelerin 2030 lara bulacağını tahmin ediyorum zaten 2030 larda barbaros sınıfının 2 gemisinin ömürlerini dolduracağını düşünüyorum ve 1 adet LPD projesi var bu gemiye açık denizlerde escortluk sağlayacak en az 3 muhrip gemiye ihtiyaç vardır 1 SALİH REİS SINIFI,1 İ SINIFI 1 TF 2000 GİBİ GÖREV GRUBUNUN EŞLİK ETMESİ GEREKİYOR ZATEN SAVUNMA BÜTÇESİ YILLIK BAZDA AYRILIYOR ZATEN DONANMA 2 VEYA 3 YILDA 1 GEMİ ENVANTERE ALDIGINA GÖRE SSMNİN MADDİ KAYNAK KONUSUNDA SIKINTI YAŞAYACAĞINI DÜŞÜNMÜYORUM AMERİKA BİLE HERYERE GEMİ GÖNDEREREK SAVAŞ DEĞİL AMA PSİKOLOJİK BASKI SAĞLIYOR KOCA DESTROYERLERİYLE BİZİMDE BİRİLERİNE BURADA OLDUĞUMUZUN ZAMANI GELDİĞİNİ DÜŞÜNÜYORUM AÇIK DENİZLERDE DAHA FAZLA BAAYRAK GÖSTERMEMİZ LAZIM


En son sentetik tarafından 26 Şub 2016, 19:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İMLA: Yazım kurallarına lütfen dikkat edelim. Düzeltirken bile zorlandım. Bu kadar çok "zaten" kullanmak gerekmiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2016, 19:36 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Tem 2014, 16:52
Mesajlar: 581
Konum: Tekirdağ
Yaş:
Komutanlığın açıklamasına göre 8 İstanbul sınıfı gemi yapılacak. Benim bildiğim 12 ada sınıfı korvetten vazgeçip yerine 4 ada sınıfı korvet +8 İstanbul sınıfı firkateyn olacak. TF-100'ün ne olacağı muamma.

TF- 2000 4 tane deniyor ama yetmeyecek gibi. 2 tane LHD'ye eskortluk edecekler, filoları koruyacaklar, Katar'daki üssü koruyacaklar, bölgesel hava savunma yapacaklar. 4 tane bize yetmez. 2020'lere hayırlısıyla bir girelim de göreceğiz ne olup biteceğini.


En son sentetik tarafından 27 Şub 2016, 15:55 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İMLA ve Noktalama işaretlerini kullanalım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2016, 01:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 644
Yaş: 45
Navantia'nın bize bu projede önermekte olduğu Alvero de bazan F-100 tasarımını baz alan Avustralya Aegis donanımlı Hobart sınıfı destroyeri, 7000 ton deplasmanı ile hava savunmanın yanında multi-role imkanlarada sahip ve bir Arleigh Burke sınıfına nazaran çok daha ucuz, hesaplı ve risksiz bir seçenek..

Kendi tasarımımızında, Navantia teknik desteği altında, bu destroyer gibi olması en optimum seçenek olacak sanırım.. Gönlüm Arleigh Burke sınıfında ama et/but meselesine bakınca, bari bu olsun diyorum.. Daha küçük bir fırkateyne razı değilim..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2016, 01:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4388
Yaş:
Alıntı:
Navantia'nın bize bu projede önermekte olduğu Alvero de bazan F-100 tasarımını baz alan Avustralya Aegis donanımlı Hobart sınıfı destroyeri, 7000 ton deplasmanı ile hava savunmanın yanında multi-role imkanlarada sahip ve bir Arleigh Burke sınıfına nazaran çok daha ucuz, hesaplı ve risksiz bir seçenek..

Kendi tasarımımızında, Navantia teknik desteği altında, bu destroyer gibi olması en optimum seçenek olacak sanırım.. Gönlüm Arleigh Burke sınıfında ama et/but meselesine bakınca, bari bu olsun diyorum.. Daha küçük bir fırkateyne razı değilim..
Bence sıkıntı aslında geminin bir Aegis gemisi olması. Biz ÇAFRAD kullanmak istiyoruz. Öyle olunca Navantia ile çalışılacak alan daralıyor. O zamana kadar İ sınıfını da yapmış olacağız. Neden Navantia ile çalışalım demek mi gerekir acaba? Yada Hobart kabuğu alınarak yine bizim istediğimiz gibi bir içini doldurma, Türk yöntemi mi daha hızlı bir sistem olur?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Şub 2016, 23:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 644
Yaş: 45
Bittabiki eğer teknik ihtiyaç olursa Navantia olabilir demek isterim, yoksa esas değinmek istediğim, Hobart tasarımının bizim için ideal bir konfig olduğudur. MİLGEM çizgilerinin Hobart sınıfı özelliklerinde ÇAFRAD donanımlı olarak tasarlanması mükemmel olacaktır diye düşünüyorum..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2016, 20:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Oca 2013, 20:41
Mesajlar: 28
Yaş:
Alıntı:
Zumwalta şart değil şöyle bir tasarımda var

Resim
Navantia'nın İspanyol donanması için faaliyetlerini yürüttüğü F110 tasarımı (OHP fırkateynlerin yerine), RAN'ın 50 milyar dolarlık modernizasyon programının Anzac sınıfı fırkateynlerin değişimine ait olan programı dahilinde de yarışan gemiler arasında. Güncel tasarım tek tekne üzerinde , tek direk (CEAFAR ve CEAMOUNT) olarak şekillendi. Yaklaşık 147m tam boy ve görev yükü ile yaklaşık 7000 ton

Resim

_________________
adalet mülkün temelidir


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 18:13 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 674
Konum: Ankara
Yaş:
Amaç : Savaş Yönetim Sistemi, Çok Amaçlı Faz Dizinli Radar ve TF-2000 platformu ile entegre çalışabilecek, kuvvet ve bölge hava savunması yapabilecek kısa/orta ve uzun menzilli güdümlü mermi ve sisteminin tedarikini sağlamak.

Kapsam : Kısa/orta menzilli satıhtan havaya G/M ve uzun menzilli G/M ve sistemi tedariki.

Proje Modeli : Yurtiçi Geliştirme

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=391

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2016, 21:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Alıntı:
Amaç : Savaş Yönetim Sistemi, Çok Amaçlı Faz Dizinli Radar ve TF-2000 platformu ile entegre çalışabilecek, kuvvet ve bölge hava savunması yapabilecek kısa/orta ve uzun menzilli güdümlü mermi ve sisteminin tedarikini sağlamak.

Kapsam : Kısa/orta menzilli satıhtan havaya G/M ve uzun menzilli G/M ve sistemi tedariki.

Proje Modeli : Yurtiçi Geliştirme

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=391
Uzun menzilli G/M niye ayrı yazılmış, yani o da hava savunma sisteminin bir parçası mı yoksa Gezgin mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2016, 13:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 15 Mar 2016, 19:32
Mesajlar: 30
Yaş:
TF-2000 Firkateyni tahminimce, De Sachsen Class ve Horizon Class karisimi bir HSH Firkateyni olacak.

Turkiye'nin uretim hizini ne zaman'dan itibaren yukseltebilecek? Bu hizla 4 Tane TF-2000 ancak 2033 yilina dogru envantere girer.

Daha baska bir soru var ve bir çok kisiyle hemfikirim, 4 Tane TF-2000 bize yetmez. En optimum planlama nedir sizce, asil 12 tane planlaniyordu 1996 yilinda.

Kuvvetlerin fazla tonaj'dan çekinmeleri en çok hangi neden'den kaynaklaniyor?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 21:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 757
Yaş:
TF-2000 diye ortada dolaşan yeni görsel;

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 22:56 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 152
Yaş:
Silah yükü biraz az gibi geldi. Neredeyse i sınıfından hallice. Radar farkı var gibi. Bu gemi için ram değilde milli cıws düşünülebilir. Malum i sınıflarında da ram dan cıws a dönüldü. Kinetic energy laser weapon diye bir sistem yer alıyordu istek dökümünde belki lazer ve cıws birleştirilerek ortak bir platformda başa ve kıç tarafa koyulabilir. Atmaca olarak düşünülen 16 lı lançer i sınfındaki gibi yeterli. torpido, baş topu var. Keşke milli railgun yetişebilse ama ilerki versiyonlarda olur inşallah. Vls sayısı yetersiz gibi geldi bana. Sadece önde mevcut. Arkaya doğru da bi yerlere konulabilirdi diye düşünüyorum. Vls den herhalde gemi hizmete girene kadar yetişirse hisar kısa/orta veya orta/uzun yerleştirilir umarım.

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 23:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1018
Yaş:
Önde 8 hücreli 5, arkada 8 hücreli 1 VLS gözüküyor. Toplam 48 hücre. Öndeki RAM köprü üstüne doğru yerleştirilirse, önde 2x8 hücrelik yer açılabilir. Zaten Ramın vlsye bu kadar yakın olmaması lazım burada dibinde gösteriyor. Toplarsak buda eder 64 hücre. Ortalama 7bin ton deplasmanı olacak bir gemi için çokta az gelmedi bana. Ama hücre sayısı 48'de kalmaz. Daha nice tasarımlar, görseller çıkar ortaya...

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 23:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2013, 03:09
Mesajlar: 674
Konum: Ankara
Yaş:
Arkada da vls var üstadım.

_________________
Türkiye Türklerindir !


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 00:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Tem 2013, 18:16
Mesajlar: 49
Yaş:
Resim
TF-2000 Projesi:

MİLGEM konseptinin devamı niteliğinde olan TF-2000 Projesi, Deniz Kuvvetlerimizin bölge hava savunma harbi görevini etkin olarak yerine getirmesinin yanı sıra, Kuvvetimizi yeni nesil Hava Savunma Harbi muhrip ve fırkateynleri dünyasına taşıyacaktır.
Hava Savunma Harbi firkateyni inşasını içeren projenin “tasarım”, “prototip gemi inşa” ve “seri üretim” olmak üzere, üç aşamalı olarak gerçekleştirilmesine yönelik Savunma Sanayii İcra Komitesi kararı Eylül 2013’de alınmıştır.
Bu proje ile öncelikle hava savunma harbi olmak üzere, sahip olduğumuz diğer harp nevilerindeki yeteneklerimizin millî imkânlar kullanılarak bir üst seviyeye çıkarılması hedeflenmiştir. Gelişmiş komuta/kontrol, muhabere, sensör ve silahlarının sayesinde ülkemizin hayati ve etki sahalarından başlamak üzere ana vatan savunmasına derinlik kazandırması, ayrıca denizde bulunan görev gruplarının bekasına katkı sağlanması öngörülmüştür.
Hava Savunma Harbi maksatlı firkateynlerin en önemli sensörü olan Çok Amaçlı Faz Dizili Radar (ÇAFRAD)’ın yurt içinde üretilmesine yönelik büyük gayret sarf edilmiş ve sonucunda milli sanayinin projeye iştiraki sağlanarak SSM ve ASELSAN arasında 2013 yılı Eylül ayında sözleşme imzalanmıştır. Söz konusu radar sistemi çok miktarda hava ve su üstü hedeflerinin uzak mesafelerden tespitini yapabilecek ve geminin oluşturacağı katmanlı hava savunma mimarisinin öngördüğü silahların gerektiğinde maksimum mesafeleri ile kullanabilmelerini sağlayacaktır.
Bölgesel hava savunma mimarisi içinde oluşturulacak hava savunma katmanlarında kullanılacak silahların belirlenmesine yönelik çalışmalara ise devam edilmektedir.
MİLGEM projesi için millî olarak geliştirilen GENESİS Millî Savaş Yönetim Sistemi’nin daha gelişmiş bir versiyonu TF-2000 projesi kapsamında da kullanılacaktır.
TF-2000 ile kazanılacak yeteneklerin müttefik ülkelerin sahip olduğu sistemler ile karşılıklı çalışabilirliğinin sağlanması da projenin öncelikleri arasında yer almaktadır.
Hâlihazırda TF-2000 Hava Savunma Harbi Muhribi Projesi “Tasarım Aşaması”na ilişkin hazırlık çalışmaları sürdürülmektedir.

Kaynak:https://www.dzkk.tsk.tr/icerik.php?dil=1&icerik_id=76


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 830 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 113 14 15 16 17 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye