TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Ara 2017, 15:52

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2017, 18:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 565
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Sayın Orko, ABD' lilerin Virginia sınıfı nükleer saldırı denizaltılarında, Tomahawk için 12 VLS mevcut diye biliyorum. Ama gemi yaklaşık 115 metre ve 8000 ton.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2017, 18:52 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2169
Yaş:
Alıntı:
Hocam İsrailliler Almanlardan Denizaltıları teslim alınca İsrailli Teknisyenler tarafından modifiye edilerek birkaç Vls takıldı diye birkaç defa okumuşdum ama tamamen spekülasyon. Ama başka ne yönde modifiye edilirki dışarda üretilen bir denizaltı.
Okuduğun yer sallamasın canım.
Almanya'da inşa halinde 650mm torpido kovanları takıldı. Almanyada dahi eleşti konusu olmustu. Bir önceki sayfada konfigurasyonu dahi yazdım.
Sözüm genele: Çok uzatmayın artık VLS konusunu lütfen. Altını dolduramazsınız.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2017, 19:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 15 Mar 2016, 19:32
Mesajlar: 39
Yaş:
SMX Ocean'a odaklanarak bu fikri sundum size, kafa bozmak için yapmadim.

Peki, anlamakta biraz zorlandiğim konu : bizim denizlerde en optimum denizaltilarin maximum boyut veya tonaj limiti var mi yoksa sadece maliyet konusu mi çekindiriyor? Hatta daha genel bir anlamda, bizim denizlerimiz su üstü ve su alti platformlarimizi bir yonüyle belli bir design'a itiyor mu bizi?

VLS olmasi şart değil ama hava savunma füzesi takabilme konusu : https://www.youtube.com/watch?v=Nn6L3MlKL8k


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2017, 20:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 550
Yaş: 39
Alıntı:
Okuduğun yer sallamasın canım.
Almanya'da inşa halinde 650mm torpido kovanları takıldı. Almanyada dahi eleşti konusu olmustu. Bir önceki sayfada konfigurasyonu dahi yazdım.
Sözüm genele: Çok uzatmayın artık VLS konusunu lütfen. Altını dolduramazsınız.
Hocam okuduğum yer uzunlamasına önceydi ama hatırladığım kadarıyla Frankfurter Allgemeine oda sanırım Los Angeles Times e dayandığı İsrailli yetkililere sormuştu onlarda onaylanmıştır felan filan ama İsrailliler bu konularda spekülasyon yaratmayı seviyor. Alman N24 Tv sindede çıkmıştı

Yani benimle ilgisi yok, rahat salıyabilirler :D


Sözüm genele, arkadaşlar Vls den önemlisi bu Nonmanyetik çeliği biz üretebiliiyormuyuz, itki sistemini üretebiliiyormuyuz?

Bu son olaylardan sonra anlaşıldıki Nato, dostülke, mütefik hikaye. Nerdeyse kendileri gırtlağımızı sıkacaktı, tabi hükümetin hataları da upuzun ama adamların kastı Türk Milletine buda ortaya çıktı,şimdiye dek sadece tahmin ediyorduk.

Şunlar en az U 214 lere eşdeğer olsun öpün başınızın üstüne koyun. Torpido gözünden istediklerimizi atabilecekmiş işte, zaten bizde ne interkonti var nede Onun için Nükleer başlık.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2017, 20:30 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Tem 2012, 15:09
Mesajlar: 117
Yaş:
İsveçlilerin A26'sına benzeten bi ben mi varım.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2017, 21:45 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Kalibr Tomahawk'ı felan kovandan atıyorlar diyoruz da . O ülkelerin o füzelere taktik nükleer başlık takma kabiliyeti var. Yani iki tane taşısa bile etkinlik açısından kafi. Ama bizim şu an ve orta vadede öyle bir ihtimalimiz yok. Denizaltımızın gezgin, atmaca ve hava savunma taşıması büyük güç çarpanı olur.


En son BATTLESTAR tarafından 19 Haz 2017, 22:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2017, 22:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Gezgin zaten ilk ve en başta "denizaltı"dan atılmak için yapılıyor. Atmaca'ya da bir el atarlar herhalde. Kıçı kırık 533'lük kovanlardan Harpoon atıyoruz, herhalde bir yere tıkıştırırız yeni nesil füzeleri de.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Haz 2017, 22:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 861
Yaş: 18
Alıntı:
Denizaltıya torpido kovanlarına görev esnasında mühimmat teknik olarak yüklemek mümkün müdür yoksa illa limanda mı olmak zorunda bu iş. Biraz baktım torpidoyu dışarıdan kovana yerleştiriyorlar böyleyse olmaz tabi ki. Merak ettiğim torpido için değilse bile daha küçük mesela Atmaca ve hava savunma füzeleri atıldıkça yerine yenisi konabilir mi. Nasıl bir sistemi var hiç bilmediğimden soruyorum.
Mühimmat varsa seyir halinde dolum yapılabiliyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 00:52 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 15 Mar 2016, 19:32
Mesajlar: 39
Yaş:
Sorularimi cevaplamak isteyen bir arkadaşimiz var mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 01:47 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2219
Yaş:
Alıntı:
Sorularimi cevaplamak isteyen bir arkadaşimiz var mi?
Maliyetten ziyade Ege gibi sığ sularda görev yapabilecek bir araç lazım. Virginia, Yasen sınıfı gibi koca koca denizaltılar Ege gibi -örnekleri çoğaltmak gerekirse- Sarı Deniz, Güney Çin Denizi gibi alanlarda yem olmaktan öteye gidemez. Çinin bulduğu çözüm Type 039 sınıfı. AIP tahrikli 77 metre 3600 tonluk bir denizaltı.

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 01:55 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Çin' in AİP tahrikli Type 039 u nükleer reaktörlü mü yoksa @Filintanın paylaştığı görselde ki gibi yakıt hücreli mi? ( O boyutta ki denizaltıya Nük. Re. entegre edilebiliyor mu? O açıdan soruyorum.)

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 11:13 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eki 2015, 23:05
Mesajlar: 31
Yaş: 31
Alıntı:
Çin' in AİP tahrikli Type 039 u nükleer reaktörlü mü yoksa @Filintanın paylaştığı görselde ki gibi yakıt hücreli mi? ( O boyutta ki denizaltıya Nük. Re. entegre edilebiliyor mu? O açıdan soruyorum.)
dizel-elektrik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 11:14 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 15 Mar 2016, 19:32
Mesajlar: 39
Yaş:
Peki bu çok büyük olmamasi formülü, firkateynler için de mi geçerli?

Teşekür ederim Şok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 11:50 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2169
Yaş:
Alıntı:
Denizaltıya kovan yapan bir ülke vls'yi de her türlü yapar. hiç yoksa kapaklı dik kovan koy.
Uçak yapan bir ülke için şu teknoloji bir şey olmaması lazım ;
Resim
6,5 metre çapa o sığmaz. Hani zorlama dediğimizde bir bildiğimiz var ondan diyoruz.
Zaten kimse yapılamaz demiyor bu tip denizaltılar için verimli değil deniyor. Bu işler abi sanayide bir usta var acayip yapıyor mühendisler akıl sır erdiremyor muhabbeti işler değil.
Dik atma paralel at yeter ki at.
Bence de dik lançerden ziyade SubHisar olsa daha harika bir sistem olur. Ama ilk yonlerdirme yapmadan güdümlü füze atıp vurmasını beklemek şu an için biraz zor.
Alıntı:
Peki bu çok büyük olmamasi formülü, firkateynler için de mi geçerli?
Teşekür ederim Şok.
Elbette aynı mantık geçerli. Ege denizinde Kirov işlevsiz kalır. AEGIS gemileri dahi çok zorlanır. O yüzden Hücümbottan vazgeçmiyoruz.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 12:32 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:
dizel-elektrik
Dizel elektrik AIP kategorisine giriyor mu hocam. Sonuçta şnorkel mesafesinde çıkıp hava depoluyor, yada bataryaları şarj ediyor. Daha sonra dalışa geçiyor.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 12:50 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2169
Yaş:
Alıntı:
Benim demek istediğim burun kovanları dışında bir füze bölmesi olması. Eğer denizaltının yüksekliği yeterse quadpack olayına da girilebilir. İki füze üst üste. Ama burundan bagımsız bölme şart.
Ne kastettiğini biliyorum da o sistemi allaha şükür donanmamız istemez.
Hadi sana bir bilgi desteği olayım. Bir internete Golf class submarine yaz fotograflardan kesitlere bak 3 tek SCUD sığdırmak için denizaltılıktan çıkıyor alet 150 metreden derine dalamaz oluyor.
Bir de Juliett Class submarine yaz 4 - 6 adet seyir füzesi taşımak için neler yapmışlar onları bir incele.(Ama sonra "Eskiyen Ay sınıfı gemilere üstten bunları ekleyelim" diye yazma ;)
Bu arada her iki denizaltı da Ege denizinde seyir yapamaz boyutlardadır bilgine.

Benim düşünceme göre bizim yakın iç denizler için 600 ton civarı AIP itki ile çalışan küçük ama daha çok adetli bir sınıfa daha ihtiyacımız olduğu yönünde.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 13:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Bir gün bir şekilde denizaltından da dikine ya da boyuna kuvvetli seyir füzeleri atma şansına sahip olacağımız aşikar, ancak "dikey atış"ın neden bu kadar tutku objesi haline geldiğini anlamıyorum. Belli ki bırakın MilDen'i, 214TN'lerde dahi belli ki bizce seyir füzesi atabilme kabiliyeti olacak. Bunun için halihazırda torpido kovanları var zaten. Üstelik, dikey atıcı gibi denizaltı limanda iken doldurulup bir daha bir değişiklik yapılamayan, seyri boyunca denizaltının bu yükü taşımak durumunda olduğu bir yapı yerine, torpido kovanından atmak gibi son derece "esnek" bir metot var elimizde. Dalış esnasında dahi, ortaya çıkan tehdite göre; İstersen kovanlarına torpido sürersin, istersen M48 sürersin, istersen Akya, istersen DM2, istersen Harpoon atarsın, ister Atmaca ister de Gezgin. Atmaca'nın istersen karaya taarruz edecek özelliktekini atarsın, istersen gemiye hücum edecek olanını. Dikine atıcıya baştan ne koyarsan artık o olur.

Olmayacak iş değil, belki MilDen'den sonra, belki hemen ona paralel olur. Ama denizaltıdan attığımız seyir füzesinin dikine mi boyuna mı olduğundan önce, attığın füzede halen Amerikan GPS'inin hükmünü koruyor olması gibi bir garabet olabilir. O herhalde daha önemlidir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 16:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Bir de o dümenin hemen üzerinde sanki arkadan bir şeyler salıp toplayacakmış gibi bir şey var. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 17:11 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
" (X) kuyruk düzenin en önemli üstünlüklerinden biri denizaltının dibe tamamen oturarak daha iyi saklanmasına imkan vermesidir oysa (+) kuyruk düzenine sahip bir denizaltı bunu yaparsa alt dikey dümeni hasar görür. İsveç ve Hollanda Deniz Kuvvetlerinin harekât yaptıkları denizlerin (Baltık ve Kuzey Denizi) yeterli sığlıkta olması (hemen hiçbir yerde derinlik 200 metreyi geçmez) ve deniz dibi yapısının uygunluğu sebepleriyle bu iki deniz kuvvetinin (X) kuyruk düzenini tercih etmiştir. Ayrıca (X) kuyruk düzeninin, ilk olarak F-16 savaş uçakları için geliştirilen "telle uçuş" elektriksel kontrol sistemiyle birleştirilmesi sonucunda denizaltının tek kişi tarafından 3 eksende mükemmel olarak kullanılabilmesi de mümkün olmaktadır. En yeni geliştirilen sistemlerde ise bu iş için elektrik telleri ve sinyalleri yerine fiber-optik kablolar kullanılarak "ışıkla uçuş" yöntemine geçilmiştir. "

Yazının devamı: http://uskudar.biz/m%C3%BChendishane/m ... %C5%9Fama

Makalenin ana konusu X kuyruk düzeni olmayıp yazı sonlarına doğru değinilmiş.

Emekli bir denizaltı subayının elinden yazılmış hikaye ve makaleler ile dolu faydalı bir site: http://uskudar.biz/

Edit: Siteye girip " Mühendishane " ve " Seyir Defteri " konularına göz atmanızı şiddetle tavsiye ederim.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 17:30 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2169
Yaş:
Alıntı:
" (X) kuyruk düzenin en önemli üstünlüklerinden biri denizaltının dibe tamamen oturarak daha iyi saklanmasına imkan vermesidir oysa (+) kuyruk düzenine sahip bir denizaltı bunu yaparsa alt dikey dümeni hasar görür. İsveç ve Hollanda Deniz Kuvvetlerinin harekât yaptıkları denizlerin (Baltık ve Kuzey Denizi) yeterli sığlıkta olması (hemen hiçbir yerde derinlik 200 metreyi geçmez) ve deniz dibi yapısının uygunluğu sebepleriyle bu iki deniz kuvvetinin (X) kuyruk düzenini tercih etmiştir. Ayrıca (X) kuyruk düzeninin, ilk olarak F-16 savaş uçakları için geliştirilen "telle uçuş" elektriksel kontrol sistemiyle birleştirilmesi sonucunda denizaltının tek kişi tarafından 3 eksende mükemmel olarak kullanılabilmesi de mümkün olmaktadır. En yeni geliştirilen sistemlerde ise bu iş için elektrik telleri ve sinyalleri yerine fiber-optik kablolar kullanılarak "ışıkla uçuş" yöntemine geçilmiştir. "
Yazının devamı: http://uskudar.biz/m%C3%BChendishane/m ... %C5%9Fama
Makalenin ana konusu X kuyruk düzeni olmayıp yazı sonlarına doğru değinilmiş.
Emekli bir denizaltı subayının elinden yazılmış hikaye ve makaleler ile dolu faydalı bir site: http://uskudar.biz/
Edit: Siteye girip " Mühendishane " ve " Seyir Defteri " konularına göz atmanızı şiddetle tavsiye ederim.
Çok eski bir yazıdır o. Hatalıdır bence.
X dibe oturur + oturamaz yazan birisi hayatında denizaltıyı dibe oturtmamış demektir.

Hiç bir şey bilmiyor olabiliriz hemen analiz için bir önceki sayfadaki denizaltı formlarına bakınız sonra üzerine konusalım.

By wire sisteminde kullanılan ışık olayıda farklı zaten ama ...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 18:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Yahu torpido kovanından kıtalararası balistik füzeyi nasıl atacaksın? Dikey atış kovanları şart. Denizaltından kıtalararası balistik füzeyi atamadan ikincil saldırı kabiliyetine nasıl sahip olacaksın? Nükleer tahrikli hormonlu fırkateyn, destroyer tonajında denizaltı lazım bize.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 19:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 550
Yaş: 39
O X bana biraz Som seyirfüzesini hatırlatdı, acaba suyun altında da hava daki gibi manevra kabiliyeti sözkonusu olabilirmi, akışkan fizikcilerimize bir soru :roll:

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Haz 2017, 19:41 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:
Çok eski bir yazıdır o. Hatalıdır bence.
X dibe oturur + oturamaz yazan birisi hayatında denizaltıyı dibe oturtmamış demektir.

Hiç bir şey bilmiyor olabiliriz hemen analiz için bir önceki sayfadaki denizaltı formlarına bakınız sonra üzerine konusalım.

By wire sisteminde kullanılan ışık olayıda farklı zaten ama ...
Haklısınız yazı 2002 yılından kalma ama site güncel, hala yayın yapıyor. O tarihten günümüze epey yol kat edilmiştir. Kaldı ki yazar + tipte kuyruğu kötülememiş, sadece deniz dibine oturmanın x kuyrukla daha uygun olduğunu belirtmiş. Yazının tamamını okuduysanız Amerika' nın zamanında Albacore(AGSS-569) sınıfı denizaltılarda X kuyruk düzenini denediğini, başarılı sonuçlar almasına rağmen hiçbir ABD denizaltısında kullanılmadığını belirtmiş.

"İlk aşamada kıçta ve boyuna simetri ekseni üzerinde 1 adet 5 kanatlı pervaneye sahip olan ve 26 denizmili/saat sürâte erişebilen denizaltı daha sonra yerleştirilen aynı eksen üzerinde ters dönüşlü çift pervane ve gümüş-çinko aküleriyle 33 denizmili/saat'lik sürâte erişilebilmiştir. İlk modelde standart (+) kuyruk düzenine sahip olan denizaltı üzerinde daha sonraki safhada (X) kuyruk düzeni de denemiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Bununla birlikte (X) kuyruk düzeni takip eden hiçbir ABD denizaltısında kullanılmamıştır."

Yazıyı yazan şahıs hayatında denizaltıyı hiç dibe oturtmuşmudur bilemem ama meslek hayatımda tanıştığım Deniz Kv.' den emekli denizaltı Baş. Müh. tanıdığım biri var. Kendisi anlattığına göre denizaltı ile deniz dibinde çok pusuya yatmış. Eğer telefon ile ulaşabilirsem( seyirdeyse ulaşamam mümkün değil) sorup görüşlerini alabilirim.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 09:18 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2219
Yaş:
Güncel. Ama VLS'siz. :lol: :lol:

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 13:05 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2169
Yaş:
Alıntı:
Haklısınız yazı 2002 yılından kalma ama site güncel, hala yayın yapıyor. O tarihten günümüze epey yol kat edilmiştir. Kaldı ki yazar + tipte kuyruğu kötülememiş, sadece deniz dibine oturmanın x kuyrukla daha uygun olduğunu belirtmiş. Yazının tamamını okuduysanız Amerika' nın zamanında Albacore(AGSS-569) sınıfı denizaltılarda X kuyruk düzenini denediğini, başarılı sonuçlar almasına rağmen hiçbir ABD denizaltısında kullanılmadığını belirtmiş.

"İlk aşamada kıçta ve boyuna simetri ekseni üzerinde 1 adet 5 kanatlı pervaneye sahip olan ve 26 denizmili/saat sürâte erişebilen denizaltı daha sonra yerleştirilen aynı eksen üzerinde ters dönüşlü çift pervane ve gümüş-çinko aküleriyle 33 denizmili/saat'lik sürâte erişilebilmiştir. İlk modelde standart (+) kuyruk düzenine sahip olan denizaltı üzerinde daha sonraki safhada (X) kuyruk düzeni de denemiş ve başarılı sonuçlar elde edilmiştir. Bununla birlikte (X) kuyruk düzeni takip eden hiçbir ABD denizaltısında kullanılmamıştır."

Yazıyı yazan şahıs hayatında denizaltıyı hiç dibe oturtmuşmudur bilemem ama meslek hayatımda tanıştığım Deniz Kv.' den emekli denizaltı Baş. Müh. tanıdığım biri var. Kendisi anlattığına göre denizaltı ile deniz dibinde çok pusuya yatmış. Eğer telefon ile ulaşabilirsem( seyirdeyse ulaşamam mümkün değil) sorup görüşlerini alabilirim.
X düzenli kuyrukların en önemli faydası verim artışıdır. denizaltılar manevra sırasında momentum gereği yatarlar bunu engellemek için baş ufki dümenler kullanılır. X düzeni bilgisayar destekli sistemi ile moment oluşumunu daha azalttığı yönünde bir bakış oluştu. Önceleri az iken gelişen ve hızlanan işlemci ve yazılım teknolojisi ile daha komut verildiği anda hıza ve duruma bağlı olarak kanatçıklar daha verimli kontrol ediyor iddiasındalar.(Denizatı harketlerinden ne kastettiğimi anlatmak için referans: http://160.75.46.2/staff/insel/Publications/deniz.PDF )

Dibe oturma ise statik bir dalıştır asansör gibi. x yada + olmasının farkı belli olmaz.

Not: 214'lerde kullanılmaması yada MİLDEN'de veya 212'de kullanılması onu kötü yada iyi yapmaz daha ziyade teknenin formu ve dinamik yapısı ile alakadar bir durumdur.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 15:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2101
Konum: Antalya
Yaş: 33
Arkadaşlar ilginç bir şekilde bu konu altındaki yazım silinmiş.

Ayrıca Milden projesi bence Mil-gem'den daha heyecanlı olacak gibi. Ayrıca HDS üstad Sub-Atmaca ile ilgili bir çalıştay vardı Videoları yayınlanmıştı,
torpido belli bir mesafe uzaklaşıp yüzeye füzeyi fırlatacak denizaltının gizliliğini bozmayacak bir proje üzerinde çalışıyorlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Haz 2017, 15:46 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:58
Mesajlar: 2219
Yaş:
VLS saçmalığı ile alakalı mesajları çöpe taşıdım.

_________________
Nişan olsun bize buyan,
Bozkurt olsun bize uran,
Demir kargı olsun orman,
Güneş tuğ olsun, gök kurıkan.
HUN Taktik


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2017, 00:44 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 275
Yaş:
Kariyer.net de karşıma çıkan ilginç bir iş ilanı.

http://www.kariyer.net/is-ilani/stm-den ... si-1793100

Stm bir süprize mi hazırlanıyor acaba ?

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2017, 00:09 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
ilginç bir teknolojik gelişme var denzialtılar için. Mıknatıslı pervaneler. Pervane bir kasnağa tespitli. Bu kasnak etrafında mıknatıslar dizili. Elektrik verildiğinde mıknatıslar kasnağı dönmeye zorluyor dolayısı ile pervanede dönüyor. .


Resim

Pervane bir şafta yada mile bağlı olmadığı hatta hareket eden bir elektrikli motor olmadığı için bir denizaltının en çok ihtiyaç şey yani sessizlik ve minimum kavistasyon sağlanabiliyormuş. Çünkü kasnak temasız. Aynı maglev treni gibi

Teknolojinin kaynağı eski tarihli olabilir. Ama ben öğreneli çok olmadığı için paylaşmak istedim.

Royce Rolls firması bu konuda çalışmaları olan bir firma. Teknolji gayet ilginç ve ciddi geleceği var gibi. İlerde havacılıkta bile belki yer bulur. Çünkü havacılık için lazım olan çok yüksek devirlerin elde edilebileceği belirtilmişti.


https://www.youtube.com/watch?v=AZeWPlVoLko


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 178 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 17 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye