TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 28 Şub 2017, 08:26

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 249 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015, 21:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4292
Yaş:
Alıntı:
Şaka gibi ya hani biz Devlete SSM e giydiriyoruzda askerde az değil hani adam gibi projelendirme ve ister mekanizması yok.

Bir ürün alıcaksın adamlarla anlaşma sağlıyorsun adamlar onlara göre fizibilite raporu çıkarıyor ona göre projelendirme yapıyor tak biz yırtık dondan çıkar gibi şunlarıda istiyoruz bunlarıda istiyoruz diyoruz e adam başında konuşup anlaşsana.

Ben olsam kuvvete bırak denizaltı yapmayı beğenmiyorsanız gidin başka ülkeye yaptırın derdim.

Yine Almanlar insaflı adamlar öylede böylede yapıyorlar.

Hayır anlaşmayı yapmadan nice sormuyor ki kullanıcıya, onu anlamadım ben. Yap arkadaş Deniz Kuvvetleri ile istişareni son proje bu daha takla atsanız da değişmeyecek de onaylat, sonra yırtık dondan çıkar gibi çıkmasın adamlar, anlaşmanı yap. Benimde başıma 1 defa geldi böyle birşey, artık şirkette olayda söz hakkı olan herkesten yazılı onay almadan hiç bir söyleşmeyi hazırlamıyorum. Adamın biri 50bin euro'luk projeyi $3'lık schneider sigorta için iptal etmeye kalkınca akıllandım. $3.5 milyar'lık sözleşme yapan adamın bunları düşünmesi lazım artık sene 2015 oldu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015, 21:53 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Ağu 2012, 12:03
Mesajlar: 257
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Şaka gibi ya hani biz Devlete SSM e giydiriyoruzda askerde az değil hani adam gibi projelendirme ve ister mekanizması yok.

Bir ürün alıcaksın adamlarla anlaşma sağlıyorsun adamlar onlara göre fizibilite raporu çıkarıyor ona göre projelendirme yapıyor tak biz yırtık dondan çıkar gibi şunlarıda istiyoruz bunlarıda istiyoruz diyoruz e adam başında konuşup anlaşsana.

Ben olsam kuvvete bırak denizaltı yapmayı beğenmiyorsanız gidin başka ülkeye yaptırın derdim.

Yine Almanlar insaflı adamlar öylede böylede yapıyorlar.

Hayır anlaşmayı yapmadan nice sormuyor ki kullanıcıya, onu anlamadım ben. Yap arkadaş Deniz Kuvvetleri ile istişareni son proje bu daha takla atsanız da değişmeyecek de onaylat, sonra yırtık dondan çıkar gibi çıkmasın adamlar, anlaşmanı yap. Benimde başıma 1 defa geldi böyle birşey, artık şirkette olayda söz hakkı olan herkesten yazılı onay almadan hiç bir söyleşmeyi hazırlamıyorum. Adamın biri 50bin euro'luk projeyi $3'lık schneider sigorta için iptal etmeye kalkınca akıllandım. $3.5 milyar'lık sözleşme yapan adamın bunları düşünmesi lazım artık sene 2015 oldu.
Hocam iyi niyetinize şapka çıkarmamak elde değil.Bir sorun bakalım Aselpod niçin yıllardır bitmiyor,MPT-76 niçin bu kadar uzamış,ATAKın edh versiyonu bile niçin bu kadar uzamış.Örnekler tren gibi uzar gider.Sizce tüm bunların sorumlusu hangi kurum.Yada hk-33 seçtikten sonra beğenmeyip onca yatırımı çöpe attıran kurum hangisi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015, 21:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4292
Yaş:
Alıntı:
Hocam iyi niyetinize şapka çıkarmamak elde değil.Bir sorun bakalım Aselpod niçin yıllardır bitmiyor,MPT-76 niçin bu kadar uzamış,ATAKın edh versiyonu bile niçin bu kadar uzamış.Örnekler tren gibi uzar gider.Sizce tüm bunların sorumlusu hangi kurum.Yada hk-33 seçtikten sonra beğenmeyip onca yatırımı çöpe attıran kurum hangisi
Haklısınız üstat, doğru söze ne denir. İşte ABD'nin bir Bradley macerası var anlatılır, bizim her proje ondan beter. Şu da olsun buda olsun. :D İşte bende istiyorum ki arada bir kuruluş olsun, SSM istek tanımlandıktan sonra şu da olsun buda olsun işini bitirsin, kuvveti biraz dizginlesin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1037
Yaş:
http://defence.pk/attachments/aaaaaaaaa ... pg.203422/
Beyler resimdeki denizaltının önü neden farklı ?
Birde sayın Harzemşah bir şeyler fısıldamış ama sizce olası İsveç-Türkiye işbirliği ile Milden projesi hızlandırılabilir mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3133
Yaş:
O ay sınıfı denizaltı , tip 209 , Reis değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 824
Yaş:
209-1200 o....en son modellerı 209-1400....simdi de 214 olacak....sona MILDEN ne olur bılemeyız tabıı...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:20 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3133
Yaş:
Sonar haznesi değil mi işte o burun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1037
Yaş:
Alıntı:
O ay sınıfı denizaltı , tip 209 , Reis değil.
Biliyorum hocam modernizasyon sebebiyle mi önü değiişti diye sordum.
Reis sınıfı içinse aklıma takıldı sizce zaten sayın Arda Mevlütoğlu'nun detaylıca anlattığı gibi Almanlar karşısında Avrupa pazarında köşeye sıkışan Saab ile olası bir Milden işbirliği nasıl olur ? yani ilk başta Reis sınıfı sonra tamamen milli. Zaten Saab'ın yeni çözümü olan A26 2023 yılına hazırlanıyormuş.Onlardan destek alarak Reis sınıfı yerine olası Saab çözümü ile ayrıca Milden için büyük tecrübe kaydedilmez mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4292
Yaş:
Alıntı:
http://defence.pk/attachments/aaaaaaaaa ... pg.203422/
Beyler resimdeki denizaltının önü neden farklı ?
Birde sayın Harzemşah bir şeyler fısıldamış ama sizce olası İsveç-Türkiye işbirliği ile Milden projesi hızlandırılabilir mi ?

Bu resimdeki denizaltı hayali bir deniz altı, yani maket. Önemli olan kısmı zaten turuncu ile gösterilen sensörler kısmıdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 824
Yaş:
Hayali falan değil yahu....diyorum iste 209-1200 diye...Aslının tıpkısı....Bır zamanlar hayali imiş su anda nerdeyse demode....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1037
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
http://defence.pk/attachments/aaaaaaaaa ... pg.203422/
Beyler resimdeki denizaltının önü neden farklı ?
Birde sayın Harzemşah bir şeyler fısıldamış ama sizce olası İsveç-Türkiye işbirliği ile Milden projesi hızlandırılabilir mi ?

Bu resimdeki denizaltı hayali bir deniz altı, yani maket. Önemli olan kısmı zaten turuncu ile gösterilen sensörler kısmıdır.
Sağolun hocam.
Sizin görüşünüz nedir olsa İsveç çözümüne ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4292
Yaş:
Alıntı:
Sizin görüşünüz nedir olsa İsveç çözümüne ?
Açık konuşmak gerekirse önce kuvvet ne istediğini tam belirlemeli. Yoksa bir İsveç'le de kavga ederiz proje uzar da uzar. Sıkıntı Almanlarda değil bizde. Bu saatten sonra Saab'ın projesi üstünde bizim istediğimiz değişiklikler ne kadar yapılır bu bir soru ayrıca, Saab Türkiye ile yeni bir projeye girer mi buda ayrı bir soru. İki işte çok para ve zaman gerektirdiği için Saab bu işte çok da gönüllü olmayacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Haz 2015, 01:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1037
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Sizin görüşünüz nedir olsa İsveç çözümüne ?
Açık konuşmak gerekirse önce kuvvet ne istediğini tam belirlemeli. Yoksa bir İsveç'le de kavga ederiz proje uzar da uzar. Sıkıntı Almanlarda değil bizde. Bu saatten sonra Saab'ın projesi üstünde bizim istediğimiz değişiklikler ne kadar yapılır bu bir soru ayrıca, Saab Türkiye ile yeni bir projeye girer mi buda ayrı bir soru. İki işte çok para ve zaman gerektirdiği için Saab bu işte çok da gönüllü olmayacaktır.
Anladım hocam.Mantıken zaten denizaltı konusunda geçmişten gelen bir Alman tecrübesi var.Öyle kolay kolay değişecek bir husus değil yeni partner seçimi.
Ne diyelim hayırlısı olsun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 02:10 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ara 2013, 21:50
Mesajlar: 190
Yaş:
Afedersiniz bu resimdeki ay Sınıfı denizaltısı geçen Günler'de donanmaya katılmadımı?
Çünkü gördüm.
Hatta Doğanay ve dolunay gemileri.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 03:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 824
Yaş:
Ben anlattım ama arkadaslar gormemezlıkten gelmısler.....Dedıgın gemıler Ay sınıfının 209-1200 modelının bızım DzKK envanterındekı 2 adedının modernıze edılmıs hallerı...Modernıze seklı ıle DzKK ye teslım edıldıler. Foto da buyuk ıhtımal o projeyı anlatan bır haberden alınmıs 209-1200 tonluk bır denızaltı gemısının fotosu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 09:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3133
Yaş:
Alıntı:
Ben anlattım ama arkadaslar gormemezlıkten gelmısler.....Dedıgın gemıler Ay sınıfının 209-1200 modelının bızım DzKK envanterındekı 2 adedının modernıze edılmıs hallerı...Modernıze seklı ıle DzKK ye teslım edıldıler. Foto da buyuk ıhtımal o projeyı anlatan bır haberden alınmıs 209-1200 tonluk bır denızaltı gemısının fotosu.
Daha cok yazdiracaklar size ayni cumleyi :D koptum ya 2 sayfadir ayni sorular ayni cevaplar :D sabriniza hayranim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 14:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1037
Yaş:
Alıntı:
Ben anlattım ama arkadaslar gormemezlıkten gelmısler.....Dedıgın gemıler Ay sınıfının 209-1200 modelının bızım DzKK envanterındekı 2 adedının modernıze edılmıs hallerı...Modernıze seklı ıle DzKK ye teslım edıldıler. Foto da buyuk ıhtımal o projeyı anlatan bır haberden alınmıs 209-1200 tonluk bır denızaltı gemısının fotosu.
Sağolun hocam :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Haz 2015, 17:19 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ara 2013, 21:50
Mesajlar: 190
Yaş:
Alıntı:
Ben anlattım ama arkadaslar gormemezlıkten gelmısler.....Dedıgın gemıler Ay sınıfının 209-1200 modelının bızım DzKK envanterındekı 2 adedının modernıze edılmıs hallerı...Modernıze seklı ıle DzKK ye teslım edıldıler. Foto da buyuk ıhtımal o projeyı anlatan bır haberden alınmıs 209-1200 tonluk bır denızaltı gemısının fotosu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2015, 22:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 330
Yaş:
Sayin ETS sizi yakalamisken. Denizalti tedarik projenin son durumu nedir. Uzun zamandir bir gelisme yok. Iyice sürünemeye girdi bu proje.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2015, 23:52 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ara 2013, 21:50
Mesajlar: 190
Yaş:
Alıntı:
Sayin ETS sizi yakalamisken. Denizalti tedarik projenin son durumu nedir. Uzun zamandir bir gelisme yok. Iyice sürünemeye girdi bu proje.
İlk gemi 2018
Sonraki her yıl birer gemi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015, 00:03 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ara 2013, 21:50
Mesajlar: 190
Yaş:
Resim
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015, 01:08 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 19 Eyl 2012, 11:00
Mesajlar: 273
Yaş:
Alıntı:
Resim
Resim
214 konusunda bu fotoğrafları niçin paylaştınız?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015, 01:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1600
Yaş:
Modernize edilen 2 denizaltının Donanmaya teslim edilmesi ile ilgili ,
başlıkla çokta alakasız sayılmaz .

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Tem 2015, 01:14 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ara 2013, 21:50
Mesajlar: 190
Yaş:
Alıntı:
Ben anlattım ama arkadaslar gormemezlıkten gelmısler.....Dedıgın gemıler Ay sınıfının 209-1200 modelının bızım DzKK envanterındekı 2 adedının modernıze edılmıs hallerı...Modernıze seklı ıle DzKK ye teslım edıldıler. Foto da buyuk ıhtımal o projeyı anlatan bır haberden alınmıs 209-1200 tonluk bır denızaltı gemısının fotosu.
Bu yazı için.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Ağu 2015, 21:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2015, 03:12
Mesajlar: 101
Yaş:
Geçen yıl fazla dillendirilmesede SSM'nin tedarik dışında özgün bir denizaltı geliştirme için düşüncesi vardı ? (SSM'de geçen yıl bununla ilgili bir görseli gördüm ,kendileride denizaltı yapmanın, uçak yapmaktan daha fazla karışık alt sistem içerdiğinden bahsedip durdular o yüzden soruyorum).Dediğim gibi muallak şekilde söylendi.Önceki mesajlarda SAAB'ın Kockmus A26'sı konusunda bazı iletiler var.Acaba bu konuda gizli bir ortaklık veya düşünülmüş olabilecek birlikte üretim faaliyeti olabilir mi ?

_________________
Cenub-ı Garbi Kafkas Hükümet-i Muvakkate-i Milliyesi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2015, 08:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 14 Kas 2012, 16:12
Mesajlar: 9
Yaş:
Bilgi:
Alıntı:
Prof.Dr. Nurhan KAHYAOĞLU (Dean, Faculty of Engineering)
...
2008-2009 MILDEN (National Submarine) Design Project: Launched the project approval and initiated the national submarine design project and, as a senior manager established the first working group to develop the project.
Benim konsept çalışmam)
(not: yeni revizyonda "IDAS" ekli
Resim

http://turkishnavyshipbucket.blogspot.com/

_________________
Çınar Çakmak
Savunma ve Stratejik Analizler


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2015, 10:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3133
Yaş:
Tasariminiz Rus Kilo siniflarina benziyor ? Atmaca da ciziminize gore kanatcik mi olacak ? Gezgin SOM a benzemis ? IDAS muadili bir calisma baslatildi mi , hazir alim olabilir mi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2015, 11:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 14 Kas 2012, 16:12
Mesajlar: 9
Yaş:
Merhaba

Tasarımımı type-214 ve Proje 705 temel alarak şekillendirdim.
Atmaca'nın açık kaynaklardaki iki farklı temsili resmi bulunmakta. Birtanesi bu şekle benzeyen kanatçık tasarımına sahip .
Açık kaynaklarda Idas füzesi geliştirmesine Roketsan da dahil görülmekte.
bk: https://en.wikipedia.org/wiki/IDAS_(missile)
Muhtelif S&H dergisi sayılarından biri/birkaçında Idas'ın Type-214 Reis sınıfında kullanımının arzu edildiği, başlagıçta olmasa bile bu yeteneğe haiz olacakları bilgileri mevcut idi. Değişiklikler vb durumlar olabilir. Ancak olası Idas füzesi (veya milli muadili) tedariki helikopterlere karşı önemli bir koruma kabiliyeti sağlayacaktır.
Syg

Edit: Tonaj hususunda hata yapmış olabilirim. 4000 metrik tona yaklaşabilir.

_________________
Çınar Çakmak
Savunma ve Stratejik Analizler


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 15:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 494
Yaş:
Boyut olarak çok küçük değil mi? Bir de füze fırlata kabiliyeti var mı bunların, eğer yoksa sadece savunma amaçlı mı kullanılıyor?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 15:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 476
Yaş:
Alıntı:
Boyut olarak çok küçük değil mi? Bir de füze fırlata kabiliyeti var mı bunların, eğer yoksa sadece savunma amaçlı mı kullanılıyor?
Okyanusa kıyısı olan bir ülke değiliz, boyut olarak yeterli. Gemilere karşı Harpoon ve Atmaca kabiliyeti olacak sanırım. Yukarıda da belirtildiği gibi helikopterlere karşı ıdas kabiliyeti isteniyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 16:14 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 6754
Yaş:
Alıntı:
Boyut olarak çok küçük değil mi? Bir de füze fırlata kabiliyeti var mı bunların, eğer yoksa sadece savunma amaçlı mı kullanılıyor?
İstenilen kabiliyetlere sahipse; ne kadar küçük, o kadar iyi.

Torpido tüplerinden UGM-84 Harpoon ve IDAS atma kabiliyeti olacak. Atmaca da Harpoon boyutlarında olacağına ve Dzkk'nın projesi olduğuna göre yeni denizaltıları da düşünmüşlerdir muhtemelen.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 16:45 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 430
Yaş:
IDAS muadilini kendimiz yapamaz mıyız acaba? Köprüdeki bir IIR alıcısı verileri füzenin IIR alıcısına iletecek. Füze de görevini yapacak. Biraz irice bir Stinger benzeri füze mesela.
Aslında benim bu IDAS konuşulmadığı zamanlarda sonar daldıran helikopteri Stinger ile vurma fikrim vardı. Denizaltı aniden yüzeye çıkıp köprüden "hakettin bunu" şeklinde bir atış yapılabilir demiştim (Helikopter hızla yüzeye çıkan bir denizaltıdan kaç km uzaklaşabilir ki? Önce sonarı çekmesi lazım). O zaman denizaltının yeri belli olur demişlerdi. IDAS'ta belli olmayacak mı?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 17:21 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 719
Yaş:
Alıntı:
IDAS muadilini kendimiz yapamaz mıyız acaba? Köprüdeki bir IIR alıcısı verileri füzenin IIR alıcısına iletecek. Füze de görevini yapacak. Biraz irice bir Stinger benzeri füze mesela.
Aslında benim bu IDAS konuşulmadığı zamanlarda sonar daldıran helikopteri Stinger ile vurma fikrim vardı. Denizaltı aniden yüzeye çıkıp köprüden "hakettin bunu" şeklinde bir atış yapılabilir demiştim (Helikopter hızla yüzeye çıkan bir denizaltıdan kaç km uzaklaşabilir ki? Önce sonarı çekmesi lazım). O zaman denizaltının yeri belli olur demişlerdi. IDAS'ta belli olmayacak mı?
Sayın hocam, denizaltı aktif sonarını suya daldırmış bir helikoptere suyun yüzeyine çıkıp stinger yollamaya kalkarsa, geçmiş olsun. Çünkü o helide bir yada iki adet torpido olacak ve denizaltıyı tespit ettiği anda kafasına bırakacak.

Onun yerine belli bir derinlikte seyrederken tespit ettiği helikopter yada karakol uçağına onlar onu tespit edemeden sualtından füzesini yollamalıdır.

_________________
[img]http://img705.imageshack.us/img705/6612 ... 21.jpg[img]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2015, 20:24 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 430
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
IDAS muadilini kendimiz yapamaz mıyız acaba? Köprüdeki bir IIR alıcısı verileri füzenin IIR alıcısına iletecek. Füze de görevini yapacak. Biraz irice bir Stinger benzeri füze mesela.
Aslında benim bu IDAS konuşulmadığı zamanlarda sonar daldıran helikopteri Stinger ile vurma fikrim vardı. Denizaltı aniden yüzeye çıkıp köprüden "hakettin bunu" şeklinde bir atış yapılabilir demiştim (Helikopter hızla yüzeye çıkan bir denizaltıdan kaç km uzaklaşabilir ki? Önce sonarı çekmesi lazım). O zaman denizaltının yeri belli olur demişlerdi. IDAS'ta belli olmayacak mı?
Sayın hocam, denizaltı aktif sonarını suya daldırmış bir helikoptere suyun yüzeyine çıkıp stinger yollamaya kalkarsa, geçmiş olsun. Çünkü o helide bir yada iki adet torpido olacak ve denizaltıyı tespit ettiği anda kafasına bırakacak.

Onun yerine belli bir derinlikte seyrederken tespit ettiği helikopter yada karakol uçağına onlar onu tespit edemeden sualtından füzesini yollamalıdır.
Doğru söylüyorsunuz. Hunter-killer ikilisi şeklinde çalışan bir helo grubunda biri sonarı olta gibi kullanırken diğeri mk-46 yı bırakır.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2015, 08:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1928
Yaş:
Alıntı:
Doğru söylüyorsunuz. Hunter-killer ikilisi şeklinde çalışan bir helo grubunda biri sonarı olta gibi kullanırken diğeri mk-46 yı bırakır.
Sea Hawklarda hunter da killer da tek bir helikopter artık. gövde altından aktif sonar iniyor iki yanda iki adet hafif torpido oluyor.
Resim

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2015, 13:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3133
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Doğru söylüyorsunuz. Hunter-killer ikilisi şeklinde çalışan bir helo grubunda biri sonarı olta gibi kullanırken diğeri mk-46 yı bırakır.
Sea Hawklarda hunter da killer da tek bir helikopter artık. gövde altından aktif sonar iniyor iki yanda iki adet hafif torpido oluyor.
Resim
O hunter-Killer olayı, Hücumbota Hellfire hücumu olmasın :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2015, 14:15 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 430
Yaş:
Alıntı:
O hunter-Killer olayı, Hücumbota Hellfire hücumu olmasın :)

Hunter-killer tabirinin başka anlamı var mı bilmiyorum fakat TCB'de AB-204'lerin olduğu ilk yıllarda böyle bir adlandırma kullanılmış. Bir helikopter arama yaparken diğeride torpido atma işi yapıyor. Sebebi deAB-204'lerin kapasiteleri. Bu konuda Sayın Sailordream bizi fotoğraf ile aydınlattı.


Not: Hunter-killer tabirini tamamen amatör bir hobici olarak yazdım. Hatalarım varsa affola. Ayrıntılarını bu işi bilenler daha iyi açıklayabilir

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2015, 15:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3133
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
O hunter-Killer olayı, Hücumbota Hellfire hücumu olmasın :)

Hunter-killer tabirinin başka anlamı var mı bilmiyorum fakat TCB'de AB-204'lerin olduğu ilk yıllarda böyle bir adlandırma kullanılmış. Bir helikopter arama yaparken diğeride torpido atma işi yapıyor. Sebebi deAB-204'lerin kapasiteleri. Bu konuda Sayın Sailordream bizi fotoğraf ile aydınlattı.


Not: Hunter-killer tabirini tamamen amatör bir hobici olarak yazdım. Hatalarım varsa affola. Ayrıntılarını bu işi bilenler daha iyi açıklayabilir
Yok yahu , biz de uzman değiliz ama şu an da torpido hücumu olsun, hellfire olsun, 1 helo aydınlatıcı diğer helo vurucu görev yapıyor. Siz sonarı daldırdınız ve 5000 yd.da temas aldınız ; Sonarı topla , ilgili noktaya hareket et , torpidoyu bırak zor iş ... arama ekibi denizaltıyı bulur ve en kolayı bölgede D/K uçağı varsa çağırır 10 numara iş. Yani sonarı daldırdım tam altımda D/A çıktı hop tepesine torpido bıraktım zor iş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2015, 08:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1928
Yaş:
Alıntı:
Yok yahu , biz de uzman değiliz ama şu an da torpido hücumu olsun, hellfire olsun, 1 helo aydınlatıcı diğer helo vurucu görev yapıyor. Siz sonarı daldırdınız ve 5000 yd.da temas aldınız ; Sonarı topla , ilgili noktaya hareket et , torpidoyu bırak zor iş ... arama ekibi denizaltıyı bulur ve en kolayı bölgede D/K uçağı varsa çağırır 10 numara iş. Yani sonarı daldırdım tam altımda D/A çıktı hop tepesine torpido bıraktım zor iş.
Helikopterlerimizde MK-46 hafif torpido kullanılır. Menzili 12000 yardadır. Yani 5000 yarda ötede temas alırsanız sonarı toplamazsınız hareket etmezsiniz sadece torpidoyu bırakırsınız.

Helikopterler de uçaklar gibi ilk verileri MAD yada sonobuoy şamandıralarından almaya çalışırlar sonrasında aktif sonarla hedef belirlenir. Helikopterler aktif sonar kullandıkları zaman sonarı sarkıtır sonra pek çok noktada arama yaparlar, arama yaparken tekrar toplamak ile zaman harcamaz sonarı havada çekerler. İkinci hedef yerine son sürat intikal etmezler.
Alıntı:
O hunter-Killer olayı, Hücumbota Hellfire hücumu olmasın :)
Değil.
O hunter killer olayı eski tip helikopterlerin ağır sonar ve yardımcı ekipmanlarını ve torpidoları ayni anda taşıyamaması sebebi ile zaruretten oluşmuş bir kavram idi.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 10:33 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 503
Yaş:
Tarih: 08 Ekim 2015

Türk Deniz Kuvvetlerinin “Yeni Tip Denizaltı Projesi” kapsamında inşa edilecek ilk denizaltı olan PİRİREİS Denizaltısının “İlk Kaynak Töreni” 08 Ekim 2015 tarihinde Gölcük Tersanesi Komutanlığında Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent BOSTANOĞLU, Donanma Komutanı Oramiral Veysel KÖSELE, Savunma Sanayii Müsteşar Yardımcısı Sayın Serdar DEMİREL ve aralarında Gölcük Tersanesi’nin eski Komutanlarının da bulunduğu çok sayıda davetlinin katılımıyla icra edilmiştir.

PİRİREİS Denizaltısının ilk kaynağı Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent BOSTANOĞLU tarafından yapılmıştır. Oramiral Bülent BOSTANOĞLU törende yaptığı konuşmada ”En gelişmiş teknolojiye sahip olacak havadan bağımsız tahrik sistemli denizaltıların Gölcük Tersanesi’nde inşa edilmesinin, Milli Denizaltı Projesi’nin hayata geçirilmesi adına önemli bir aşama olacağı”’nı vurgulamıştır.

Proje kapsamında toplam 6 adet denizaltının inşa edilmesi planlıdır. Hidrojen Yakıt Hücresi Teknolojisi ile geliştirilen Havadan Bağımsız Tahrik Sistemine sahip olacak denizaltılar, su sathına çıkmaksızın haftalarca dalmış durumda harekat icra etme imkan ve kabiliyetine haiz olacaktır. Sessiz seyir yapma kabiliyetine de sahip olacak denizaltıların hizmete girmesi ile Türk Deniz Kuvvetlerinin muharebe etkinliğine önemli katkı sağlanmış olacaktır.

Resim

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 10:40 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 503
Yaş:
Yeni Tip Denizaltı Projesi Cerbe'den Reis'e Dönüşürken


YTDP yani Yeni Tip Denizaltı Projesi olarak adlandırılan faaliyet yakın dönemin en çok tartışılan savunma sanayii projesi olarak gösterilebilir. Projenin bu kadar dikkât çekmesinin haklı sebepleri olduğunu söylemek yanlış olmaz. Gidişata bakıldığında ise önümüzdeki 10-15 sene boyunca bu tartışmaların artarak devam etmesi de muhtemel görünüyor.

İhale sonuçlandıktan ve sözleşme imzalandıktan sonra yeni nesil denizaltılar Cerbe olarak sınıflandırılmış ve çalışmalar başlamıştı. Fakat açıklanan sözleşme teslim tarihlerine rağmen denizaltıların inşa faaliyetleri hâlen başlamamış görünüyor oysa belli bir safha farkıyla aynı anda üç denizaltının inşa edilmesi ve ilk denizaltının da bu sene(!) denize indirilmesi öngörülüyordu.

Yakın zamanda, daha önce pek rastlanmayan bir gelişme oldu ve projedeki denizaltıların isimleri de değiştirildi ve artık Cerbe sınıfı YTDP denizaltıları Reis sınıfı olarak tanımlanmaya başladı. Doğrusu ilginç bir durum; aslında Reis sınıfı sonraki denizaltı projesi olması beklenen Milden denizaltıları için kullanılsa ve bu proje her şeye rağmen Cerbe sınıfı olarak devam etse de güzel olabilirdi.

Proje ihalesi herkesin bildiği gibi daha önce Yunanistan, Portekiz ve Güney Kore tarafından da seçilen Tip214 sınıfı HBT sistemli denizaltıların tedarik edilmesi yönünde yaklaşık 6 sene önce sonuçlanmıştı.

Bahsi geçen ülkelerde denge başta olmak üzere muhtelif ciddi sıkıntılarla karşılaşan 214 sınıfı denizaltıların sorunlarının bugün için belli sınırlar dahilinde giderilmiş olduğu düşünülebilir, tabii bazı bedeller karşılığında. Mesela suüstü seyrinde karşılaşılan denge sorununun kısmen de olsa çözülebilmesi için denizaltılara 70-90ton kadar safra ilave edildiği söylenmektedir. Haliyle böyle çözümlerin çeşitli yan etkileri olması da beklenebilir; mesela yedek sephiye azalacağından herhangi bir sebebe bağlı yaralanma durumunda denizaltının hayatta kalma ihtimalinin düşecek olması gibi...

Türk Deniz Kuvvetlerinin YTDP ihalesini kazanan Cerbe sınıfı denizaltılar da doğal olarak bu tür çözümlere ihtiyaç duymakta olan bir tasarımdı. Fakat gelinen noktada görünen o ki yürümekte olan projenin bir aşamasında Türkiye bu çözümleri kabul etmedi ve soruna daha sağlıklı bir çözüm bulunabilmesi amacıyla tasarım üzerinde daha köklü değişiklikler talep etti ki bu davranış mühendislik açısından son derece doğru bir karar olarak değerlendirilebilir. Söz konusu muhtemel değişikliklerin ne kadar kapsamlı olduğunun işareti aslında gemiler için yeni bir sınıflandırmaya gidilmesinden de hissedilebiliyor.

Eğer bu gelişme kesin olarak doğru ise, teknik açıdan uygun bir karar olabilir. Fakat aynı zamanda uygulama, iktisat ve hatta uluslararası siyaset açısından ciddi sıkıntılara da gebe olabilir.

Her ne kadar henüz resmi bir açıklama yapılmamış olsa da gemi mühendisliği camiasında denizaltılara boy verileceği çoktandır konuşuluyor. Aslında böyle bir tasarım düzenlemesi denizaltının nitelikleri ve davranışları üzerinde çok ciddi değişikliklere sebep olacağı için ilk anda tahmin edilebilenden çok daha zorlu bir çalışmaya işaret etmektedir ki projede yaşanan büyük gecikme de böyle köklü bir tasarım değişikliğini doğrular niteliktedir.

Yine de projedeki gecikmenin bu varsayımdan mı yoksa tamamen başka sebeplerden mi kaynaklandığını zaman gösterecek.

Resim

Eski Cerbe yeni Reis sınıf denizaltılar

Resim.1) Yeni Tip Denizaltı Projesinde söz konusu olabilecek bazı muhtemel değişiklikler. C1 Cerbe sınıfı Tip214 tasarımını, R1, R2 ve R3 ise muhtemel boy verme seçeneklerinden bazılarını göstermektedir.



Tip214 tasarımındaki sorunlardan bazıları denizaltının uzatılmasıyla giderilebilir durumda görünmektedir. Diğer taraftan ne kadar uzatılacağına karar verebilmek bazı temel tasarım değişkenleri açısından ters yönde değişikliklere de sebep olacağından (çizelge.1) optimum değeri elde edebilemek kolay değil, eğer böyle bir değer varsa!

Sonuç olarak Almanlar tarafından üzerinde uzun süre çalışılmış olmasına ve ellerindeki tecrübe ve imkânlara rağmen optimum bir tasarım olması beklenen Tip214'ün ne kadar ciddi sorunlar ortaya çıkardığı aşikârdır! Bu sebeple böyle bir tasarım değişikliğine gidildiğinde de kesin olarak daha iyi bir sonuç elde edilebileceğini kimse iddia edemez, daha doğrusu yeni tasarım ile sorunlar düzelebileceği gibi, beklenen iyileşme elde edilemeyebilir hatta daha kötüye de gidebilir. Zaten mesele bu kadar basit olsaydı mevcut 214 tasarımının en başından mükemmel olması gerekirdi.




Resim


Çizelge.1) Gövdenin uzatılması sonucu bazı temel tasarım değişkenleri üzerinde oluşması beklenen muhtemel değişimlerin basit bir değerlendirmesi. Cerbe sınıfı orijinal Tip214 tasarımını işaret eder ki Yunanistan, Portekiz ve Güney Kore 214'leri ile eşdeğerdir. Reis sınıfı ise uzatılmış Tip214'tür. Herhangi bir tasarım değişkeni için "yeşil=daha iyi" "kırmızı=daha kötü" " "sarı=belirsiz" anlamındadır.



Hemen yukarıdaki çizelgede bazı temel tasarım değişkenlerinin, denizaltının uzatılmasına bağlı olarak yani Cerbe sınıfından Reis sınıfına dönüşmesiyle hangi yönde değişeceğine yönelik öngörüler sunulmuştur. Söz konusu değişkenlerin bilâhare tek tek incelenmesi tamamlandıkça daha ayrıntılı veriler de açıklanabilir.

Bugünlerde ilk milli denizaltı tasarımlarını inşa etmekte olan İspanyollar da bazı açılardan oldukça benzer bir sorunla uğraşıyorlar. Henüz inşa halinde olan S80 sınıfı denizaltılarının hesaplanandan 70-100ton civarında daha ağır olacağının anlaşılması üzerine büyük ihtimalle mukavim tekneyi 3-4m civarında uzatmak zorunda kalacaklar gibi görünüyor. Ayrıca aynı anda dört denizaltı birden inşa ettiklerinden sorunları da dörde katlanmış durumda.

Reis sınıfı için de mukavim teknenin 3,5±1m civarında uzatılması beklenebilir. İki metreye kadar uzatmalar muhtemelen sorunları çözmek için yeterli olmayacaktır, beş metreden fazla uzatmalar da çizelge.1'de sıralanan bazı tasarım değişikliklerini aşırı derecede olumsuz etkileyebilir.

@ http://uskudar.biz/seyir-defteri/acayip ... %C3%BCrken

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 13:16 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2013, 11:32
Mesajlar: 430
Yaş:
Bu kadar sıkıntı ve soru işaretleri varken neden bu tasarım seçildi? Bu bir zorunluluk muydu? Tip seçimin yapılacağı ilk yıllarda (S&H dergisiydi yanılmıyorsam) bir dergide 212'nin daha iyi bir tercih olabileceği ve 214'ün biraz sıkıntılı olduğu/olacağı anlatılan bir yazı çıkmıştı. Ancak 212'yi de Almanya satmaya yanaşmıyor gibi bir yorum da vardı.
Sayın Delku'nun yazdıklarına bakarsak bilinmezlerle dolu bir ufka yelken açıyor bu proje.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 14:03 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
Bilgi Notu

Tarih: 08 Ekim 2015 No: BN-723/2015

Türk Deniz Kuvvetlerinin “Yeni Tip Denizaltı Projesi” kapsamında inşa edilecek ilk denizaltı olan PİRİREİS Denizaltısının “İlk Kaynak Töreni” 08 Ekim 2015 tarihinde Gölcük Tersanesi Komutanlığında Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent BOSTANOĞLU, Donanma Komutanı Oramiral Veysel KÖSELE, Savunma Sanayii Müsteşar Yardımcısı Sayın Serdar DEMİREL ve aralarında Gölcük Tersanesi’nin eski Komutanlarının da bulunduğu çok sayıda davetlinin katılımıyla icra edilmiştir.

PİRİREİS Denizaltısının ilk kaynağı Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Bülent BOSTANOĞLU tarafından yapılmıştır. Oramiral Bülent BOSTANOĞLU törende yaptığı konuşmada ”En gelişmiş teknolojiye sahip olacak havadan bağımsız tahrik sistemli denizaltıların Gölcük Tersanesi’nde inşa edilmesinin, Milli Denizaltı Projesi’nin hayata geçirilmesi adına önemli bir aşama olacağı”’nı vurgulamıştır.

Proje kapsamında toplam 6 adet denizaltının inşa edilmesi planlıdır. Hidrojen Yakıt Hücresi Teknolojisi ile geliştirilen Havadan Bağımsız Tahrik Sistemine sahip olacak denizaltılar, su sathına çıkmaksızın haftalarca dalmış durumda harekat icra etme imkan ve kabiliyetine haiz olacaktır. Sessiz seyir yapma kabiliyetine de sahip olacak denizaltıların hizmete girmesi ile Türk Deniz Kuvvetlerinin muharebe etkinliğine önemli katkı sağlanmış olacaktır.


http://www.dzkk.tsk.tr/guncelduyuru.php?id=723&dil=1


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 14:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 476
Yaş:
Deniz Kuvvetleri muhtemelen en başından bu denizaltıyı istiyordu. İhaleye ilk çıkıldığında şartnamede 8 torpido kovanı isteniyordu. Bu da doğrudan type 214 ü işaret ediyordu, zira ihaleye giren diğer rakipleri 6 kovana sahipti. Daha sonradan şartname değiştirilerek 6 kovana düşürüldü.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 15:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1928
Yaş:
Alıntı:
[spoiler]Yeni Tip Denizaltı Projesi Cerbe'den Reis'e Dönüşürken

YTDP yani Yeni Tip Denizaltı Projesi olarak adlandırılan faaliyet yakın dönemin en çok tartışılan savunma sanayii projesi olarak gösterilebilir. Projenin bu kadar dikkât çekmesinin haklı sebepleri olduğunu söylemek yanlış olmaz. Gidişata bakıldığında ise önümüzdeki 10-15 sene boyunca bu tartışmaların artarak devam etmesi de muhtemel görünüyor.

İhale sonuçlandıktan ve sözleşme imzalandıktan sonra yeni nesil denizaltılar Cerbe olarak sınıflandırılmış ve çalışmalar başlamıştı. Fakat açıklanan sözleşme teslim tarihlerine rağmen denizaltıların inşa faaliyetleri hâlen başlamamış görünüyor oysa belli bir safha farkıyla aynı anda üç denizaltının inşa edilmesi ve ilk denizaltının da bu sene(!) denize indirilmesi öngörülüyordu.

Yakın zamanda, daha önce pek rastlanmayan bir gelişme oldu ve projedeki denizaltıların isimleri de değiştirildi ve artık Cerbe sınıfı YTDP denizaltıları Reis sınıfı olarak tanımlanmaya başladı. Doğrusu ilginç bir durum; aslında Reis sınıfı sonraki denizaltı projesi olması beklenen Milden denizaltıları için kullanılsa ve bu proje her şeye rağmen Cerbe sınıfı olarak devam etse de güzel olabilirdi.

Proje ihalesi herkesin bildiği gibi daha önce Yunanistan, Portekiz ve Güney Kore tarafından da seçilen Tip214 sınıfı HBT sistemli denizaltıların tedarik edilmesi yönünde yaklaşık 6 sene önce sonuçlanmıştı.

Bahsi geçen ülkelerde denge başta olmak üzere muhtelif ciddi sıkıntılarla karşılaşan 214 sınıfı denizaltıların sorunlarının bugün için belli sınırlar dahilinde giderilmiş olduğu düşünülebilir, tabii bazı bedeller karşılığında. Mesela suüstü seyrinde karşılaşılan denge sorununun kısmen de olsa çözülebilmesi için denizaltılara 70-90ton kadar safra ilave edildiği söylenmektedir. Haliyle böyle çözümlerin çeşitli yan etkileri olması da beklenebilir; mesela yedek sephiye azalacağından herhangi bir sebebe bağlı yaralanma durumunda denizaltının hayatta kalma ihtimalinin düşecek olması gibi...

Türk Deniz Kuvvetlerinin YTDP ihalesini kazanan Cerbe sınıfı denizaltılar da doğal olarak bu tür çözümlere ihtiyaç duymakta olan bir tasarımdı. Fakat gelinen noktada görünen o ki yürümekte olan projenin bir aşamasında Türkiye bu çözümleri kabul etmedi ve soruna daha sağlıklı bir çözüm bulunabilmesi amacıyla tasarım üzerinde daha köklü değişiklikler talep etti ki bu davranış mühendislik açısından son derece doğru bir karar olarak değerlendirilebilir. Söz konusu muhtemel değişikliklerin ne kadar kapsamlı olduğunun işareti aslında gemiler için yeni bir sınıflandırmaya gidilmesinden de hissedilebiliyor.

Eğer bu gelişme kesin olarak doğru ise, teknik açıdan uygun bir karar olabilir. Fakat aynı zamanda uygulama, iktisat ve hatta uluslararası siyaset açısından ciddi sıkıntılara da gebe olabilir.

Her ne kadar henüz resmi bir açıklama yapılmamış olsa da gemi mühendisliği camiasında denizaltılara boy verileceği çoktandır konuşuluyor. Aslında böyle bir tasarım düzenlemesi denizaltının nitelikleri ve davranışları üzerinde çok ciddi değişikliklere sebep olacağı için ilk anda tahmin edilebilenden çok daha zorlu bir çalışmaya işaret etmektedir ki projede yaşanan büyük gecikme de böyle köklü bir tasarım değişikliğini doğrular niteliktedir.

Yine de projedeki gecikmenin bu varsayımdan mı yoksa tamamen başka sebeplerden mi kaynaklandığını zaman gösterecek.

Resim

Eski Cerbe yeni Reis sınıf denizaltılar

Resim.1) Yeni Tip Denizaltı Projesinde söz konusu olabilecek bazı muhtemel değişiklikler. C1 Cerbe sınıfı Tip214 tasarımını, R1, R2 ve R3 ise muhtemel boy verme seçeneklerinden bazılarını göstermektedir.


Tip214 tasarımındaki sorunlardan bazıları denizaltının uzatılmasıyla giderilebilir durumda görünmektedir. Diğer taraftan ne kadar uzatılacağına karar verebilmek bazı temel tasarım değişkenleri açısından ters yönde değişikliklere de sebep olacağından (çizelge.1) optimum değeri elde edebilemek kolay değil, eğer böyle bir değer varsa!

Sonuç olarak Almanlar tarafından üzerinde uzun süre çalışılmış olmasına ve ellerindeki tecrübe ve imkânlara rağmen optimum bir tasarım olması beklenen Tip214'ün ne kadar ciddi sorunlar ortaya çıkardığı aşikârdır! Bu sebeple böyle bir tasarım değişikliğine gidildiğinde de kesin olarak daha iyi bir sonuç elde edilebileceğini kimse iddia edemez, daha doğrusu yeni tasarım ile sorunlar düzelebileceği gibi, beklenen iyileşme elde edilemeyebilir hatta daha kötüye de gidebilir. Zaten mesele bu kadar basit olsaydı mevcut 214 tasarımının en başından mükemmel olması gerekirdi.



Resim


Çizelge.1) Gövdenin uzatılması sonucu bazı temel tasarım değişkenleri üzerinde oluşması beklenen muhtemel değişimlerin basit bir değerlendirmesi. Cerbe sınıfı orijinal Tip214 tasarımını işaret eder ki Yunanistan, Portekiz ve Güney Kore 214'leri ile eşdeğerdir. Reis sınıfı ise uzatılmış Tip214'tür. Herhangi bir tasarım değişkeni için "yeşil=daha iyi" "kırmızı=daha kötü" " "sarı=belirsiz" anlamındadır.


Hemen yukarıdaki çizelgede bazı temel tasarım değişkenlerinin, denizaltının uzatılmasına bağlı olarak yani Cerbe sınıfından Reis sınıfına dönüşmesiyle hangi yönde değişeceğine yönelik öngörüler sunulmuştur. Söz konusu değişkenlerin bilâhare tek tek incelenmesi tamamlandıkça daha ayrıntılı veriler de açıklanabilir.

Bugünlerde ilk milli denizaltı tasarımlarını inşa etmekte olan İspanyollar da bazı açılardan oldukça benzer bir sorunla uğraşıyorlar. Henüz inşa halinde olan S80 sınıfı denizaltılarının hesaplanandan 70-100ton civarında daha ağır olacağının anlaşılması üzerine büyük ihtimalle mukavim tekneyi 3-4m civarında uzatmak zorunda kalacaklar gibi görünüyor. Ayrıca aynı anda dört denizaltı birden inşa ettiklerinden sorunları da dörde katlanmış durumda.

Reis sınıfı için de mukavim teknenin 3,5±1m civarında uzatılması beklenebilir. İki metreye kadar uzatmalar muhtemelen sorunları çözmek için yeterli olmayacaktır, beş metreden fazla uzatmalar da çizelge.1'de sıralanan bazı tasarım değişikliklerini aşırı derecede olumsuz etkileyebilir.

@ http://uskudar.biz/seyir-defteri/acayip ... %C3%BCrken[/spoiler]
Geneli ile ilgili olarak ben farklı bir bakış açısındayım. Bu denizaltılar ülkemizin alabileceği en doğru denizaltılar idi bunların yerine olan alternatiflerinden kazanılabilecek know how miktarı daha önce uzun yıllardır çalıştığınız aynı tersaneden ve aynı tasarımcıdan kazanacağınız know how'dan çok daha azdır. Kendiniz geliştirmek istediğinizde ilk yapmanız gereken şey diğer denizaltıların nasıl geliştirildiğini incelemektir. Kısacası 209 üretmiş revize etmiş bir ülkeyseniz 214ten kazanacağınız bilgi ve beceri birikimi Gotland yada Scorpene'den çok daha fazladır.
Milli tasarım denizaltımızın temelini oluşturacak bu denizaltı en çok milli ekipmanın konmasına izin veren tasarım ve yaklaşımdır. Açıkçası HDW yurdum bürokrasisine Deniz kuvvetlerinin çalışma prensibine alışmış son derece iyi ilişkilerde olunan bir tersanedir. Başka bir tersane ve tasarım grubu sizin koyacağınız hiç bir ürünün yan etkisini kabul edip performans garantisi vermez. Örneğin siz yerli sonar koyarsınız DCNS size hiçbir sekilde hız garantisi vermez yada akustik iz konusunda talebinizi karşılamaz ise sizi sizle başbaşa bırakır. Daha önce Preveze ve Gür sınıfında git gide artan bir şekilde yerli sistemler kullanılırken HDW'nin oldukça olumlu bir tutumla yaklaşmış olmasını hatırlamakta fayda var.

Tip 214 tam anlamıyla süper güzel bir denizaltımıdır değildir elbette sorunlu tarafları vardır. Ancak sorunlar genelde ilk denizaltıda ortaya çıkar ve diğer denizaltılarda ciddi ölçüde giderilir. Gemi inşaat sanayinde en kötü gemi ilk yapılan gemidir. İlk yapılan gemiden sonraki ikinci gemi sorunların çözülmesi açısından her yönden en az %25 daha iyidir. İlk gemi Yunanlıların olduğu için sorunlar Yunanlılarda patlamıştır.

Yukarıdaki makalede belirtildiği gibi tek çözüm deminin dibine ağırlık eklenmesi değildir. O çözüm sadece Yunanlıların ilk denizaltısına uygulanmış bir çözümdür. İkinci ve üçüncü gemiye de ağırlık eklemesi yapıldığına dair resmi hiçbir kaynak yoktur. Diğer ağırlık merkezinin aşağıya çekilmesi ile ilgili yapılan çözümleri zaten daha önce yazmıştık (hatta başka forumlarda bilip bilmeden eleştiren garip kişiler dahi olmuştu). Yani Türkiyede yapılacak denizaltının illaki dibine ekstra ağırlık konulacak diye bir zorunluluk yoktur. İşin gecikmesinin en hayırlı yanı git gide daha çok sorunu çözmüş bir denizaltı tasarımı ile işe başlanacak olmasıdır. Siz ilk denizaltıyı kızağa koyduğunuzda HDW tasarım olarak 7ci denizaltı için çözümlerini bitirmiş performans testlerinin sonuçlarını almış tecrübe raporlarının ışığında revizyonunu yapmıştır.

Ancak kendi milli denizaltısı inşa etmekte olan İspanyollarda -ki onlarda DCNS destekli Scorpeneden geliştirmektedirler- işler yolunda gitmemiştir. Scorpene'nin sıkıntıları yeni denizaltı tasarımında fazlası ile kendini göstermiştir.

Ayrıca tip 214 ile ayni sınıf denizaltıyı işleten Portekiz donanması ve Güney Kore Yunanlılar kadar şikayet etmemekte hatta Koreliler ek denizaltı siparişi dahi vermeyi düşünmektedir.

Resim

Biraz sallama bir grafik olmuş. Portekiz gemileri bu gemilerden 2,5 metre daha uzundur. Demekki boy verilmiş ve ciddi bir sorunla karşılaşılmamıştır. Zaten 2,5 metre daha uzun bir tekne ile standart boydaki gemileri benzer tutup sonra 3-5 metre boy verdiğin gemi ile karşılaştırmak grafik yapmasını bilmeyen birisinin gemi ölçülerine dahi bakmadan sallamasyon grafik yaptığının en önemli göstergesidir.

Ayrıca Grafikte denizaltı gemi gibi performans gösteren bir deniz aracı gibi incelemiş (makaleyi yazan kuvvetle muhtemel bir kaptan olduğu için aradaki farkı unutmuş Daha önceki bir makalelerinde de denizaltının hesaplamalarını dalga direnci vs gibi gemi gibi hesaplamış yanlış bir teknikteki makaleyi paylaşmışlardı yani gemi tasarımı programı ile denizaltı gövde formu analizi yapamazsın). Denizaltılar su altında gemi hareketi değil uçak prensibindeki hareket ederler. Uzun denizaltının hidrodinamik dengesinin daha iyi olması çok daha büyük bir ihtimaldir.
Hiç unutulmamalı ki denizaltılarda boy verme(uzatma) hem tasarım revizyonlarında hemde mevcut denizaltılara uygulanması da defalarca yapılmıştır, tüm dünyada tecrübelerle sabittir ki hiç bir zaman için aşırı derecede olumsuz bir sonuç vermemiştir.

Buna en bilinen örnek Gür ve Preveze sınıfı denizaltılar Ay sınıfı denizaltıların uzatılmış halidir ve yukarıdaki grafikteki ve makaledeki hiçbir olumsuz etki oluşmamıştır.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 19:12 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Tem 2015, 03:12
Mesajlar: 101
Yaş:
Şu an daha iyi anlıyorum ki çok daha uzun bir süre önce alınmış bir kararmış.Kişisel düşüncem geçen bu süreçte özgün tasarımın ortaya çıkarılması için gerekli tasarım altyapısı gerçekleştirilmiş .Sebebine gelince 1 yıldan fazla bir süre önce SSM uçak üretiminden çok daha zor bir işe girileceğini özgün bir Denizaltı üretme niyetlerinden açıkca bahsettiler hatta bir grafikte Uçaktan daha fazla milyonla ifade edilen alt sistemden oluştuğu için daha zor bir işe girdiklerinden söz ettiler.Geçen süreçte ortaya çıkanlar bu yönde , umarım projede başarılı oluruz...

_________________
Cenub-ı Garbi Kafkas Hükümet-i Muvakkate-i Milliyesi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 19:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4292
Yaş:
Herhalde şunu söylemek artık çok doğru olur. Reis sınıfı denizaltılar bizim yurtdışından alacağımız son denizaltı platformu idi. Bundan sonra rota yerli yada Türk usulü tedarik olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Eki 2015, 00:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 824
Yaş:
Su yakıt hucresı olayını cozmedıgımız surece bu denızaltının gozumde bı anlamı yok..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Eki 2015, 05:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 493
Yaş: 45
Vestel üzerinde çalışıyor.. Belki Siemens malı ile aynı performansı veremeyebilir ama yakını bir performansı yakalayabiliriz.. bilmiyorum, belkide daha iyisini bile yapabiliriz.. Ama şu an üstünde çalışılıyor, onu biliyorum..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2016, 11:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 615
Yaş:
Alıntı:
Yerli denizaltı ne aşamada?
Denizaltımız bir çıkmazda idi. 2009’da başlatılmış proje. Geldiğimde hâlâ sözleşmesi imzalanmamıştı. Tartışması sürüyordu. Tasarımını bir Alman firmasına yaptırıyoruz. Belli paralar vermişiz. Firmanın tasarımına itirazlarımız vardı. Çok ciddi mesai harcadık. Deniz Kuvvetleri’yle koordinasyon içinde nihayet 6 senelik sorunu çözdük ve inşayı başlattık. Üç denizaltı olacak, denizaltının tasarımı dışarıdan alınıyor, bir müjde vereyim. Artık ikinci adım Türk mühendislerinin tasarımını ve bütün dizaynını yaptığı bir denizaltı. Bundan sonraki milli projemizin adı Türk tipi denizaltı ve büyük firkateyn. İçindeki harp sistemlerinin yerli olmasını öngörüyoruz. Burada bir tek motor kalıyor

Milliyet gazetesinde SSM müsteşarı ile yapılan röportajdan bir kısım, kaynak yasaklı olduğu için linkini veremiyorum. Bu projede hedef 6 deniz altı değilmiydi?


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 249 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye