TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 29 Nis 2017, 04:32

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 252 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 6 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2014, 18:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 511
Yaş:
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 13:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1882
Konum: Antalya
Yaş: 33
Dikey üretim tekniği ile yapılmayacakmıydı bu üretim?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 14:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Bölüm bölüm yapılıyor sonunda dikey birleştiriliyor. Fakat bu tekniği izlemek lazım, inşa eden adamın uzay algısını değiştirir. Tüm alışkanlıklarını farklı eksene taşımak zorunda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 20:54 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Biz daha yatay üretime başlamadan adamlar dikey denizaltı üretim tekniğine başladılar...Biz dikeye başlayınca adamlar sallanarak denizaltı yapım tekniğine başlayacaklar...

Vah ülkem vah...Bizim sorunumuz ne anlayamadık gitti...Mühendislik fakültelerinin anlayışı mı? Ar-ge 'ye devletin bakışı mı? Bilime bakış açımız mı? Plansızlık-organizasyonluk başarımız mı? Dünya'nın en gelişmiş aygıtlarını kullanıyoruz ...2 milyonluk bir Afrika ülkesi olsak neyse ...80 milyonluk genç nüfus ...

Hep aynı şeyi yazmaktan bıktık ...1945'de tek binası ayakta kalmayan Almanya'nın sanayisine bak...İyi ki 2.Dünya savaşına girmemişiz bir de girsek demek ki halimiz hepten harap olacak...Hitler Alman üstün ırkı derken ne demek istedi acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 21:02 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 973
Yaş:
Alıntı:
Biz daha yatay üretime başlamadan adamlar dikey denizaltı üretim tekniğine başladılar...Biz dikeye başlayınca adamlar sallanarak denizaltı yapım tekniğine başlayacaklar...

Vah ülkem vah...Bizim sorunumuz ne anlayamadık gitti...Mühendislik fakültelerinin anlayışı mı? Ar-ge 'ye devletin bakışı mı? Bilime bakış açımız mı? Plansızlık-organizasyonluk başarımız mı? Dünya'nın en gelişmiş aygıtlarını kullanıyoruz ...2 milyonluk bir Afrika ülkesi olsak neyse ...80 milyonluk genç nüfus ...

Hep aynı şeyi yazmaktan bıktık ...1945'de tek binası ayakta kalmayan Almanya'nın sanayisine bak...İyi ki 2.Dünya savaşına girmemişiz bir de girsek demek ki halimiz hepten harap olacak...Hitler Alman üstün ırkı derken ne demek istedi acaba?
Hocam her konuda bu karamsar tavırda yorumlamanız ve yapılanları bir hiç gibi görmenizin sebebi nedir. Sizin yorumlarınızı okurken kendi mi çok hayalperest görüyorum. Karagözdeki bir karakter gibi konuya girip çıkıyorsunuz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 21:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Bu proje iyi proje, hemen umutsuzluğa kapılmayın. Bizim için milli uçak kadar önemli bir proje. Kurgusu falani filanı da yerinde bir proje. Bakalım ileride yansımaları nasıl olacak.

Ha; denizaltı denilen alet, ''Çanakkaleyi ben kurtardım'' dedirtir adama. Ülkeyi deseydi de yalan olmazdı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 21:40 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Tabi ki savunma sanayimiz gelişiyor ama sanki bir yerde ayağımızı tutan bir pranga var gibi...Onu arıyorum ben...Sanki bu prangadan kurtulursak uçacağız,ağır gidiyoruz gibime geliyor...
Ama şu forumdaki arkadaşların varlığı benim umudumu yeşertiyor...40 çeşit adam var bırakın ben de karamsar olan taraf olayım ki karamsar değilim...Sadece ülkem çok vakit kaybetmiş buna üzülüyorum...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 21:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Bir kaç ay önceki haberdi sanırım o. Çözülemedimi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 22:13 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Hadi Alman savunma bakanı Dünya'daki Alman denizaltı,EF,Eurocopter katılım törenlerine katılmaktan fırsat bulamıyor...Bizim savunma bakanı ne yapıyor da takvim uymuyor acaba...2 günde bir bedelli askerlik açıklamasından başka bir açıklamaları yok ki... :cry:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 22:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Oca 2013, 01:28
Mesajlar: 71
Yaş:
Alıntı:
Biz daha yatay üretime başlamadan adamlar dikey denizaltı üretim tekniğine başladılar...Biz dikeye başlayınca adamlar sallanarak denizaltı yapım tekniğine başlayacaklar...

Vah ülkem vah...Bizim sorunumuz ne anlayamadık gitti...Mühendislik fakültelerinin anlayışı mı? Ar-ge 'ye devletin bakışı mı? Bilime bakış açımız mı? Plansızlık-organizasyonluk başarımız mı? Dünya'nın en gelişmiş aygıtlarını kullanıyoruz ...2 milyonluk bir Afrika ülkesi olsak neyse ...80 milyonluk genç nüfus ...

Hep aynı şeyi yazmaktan bıktık ...1945'de tek binası ayakta kalmayan Almanya'nın sanayisine bak...İyi ki 2.Dünya savaşına girmemişiz bir de girsek demek ki halimiz hepten harap olacak...Hitler Alman üstün ırkı derken ne demek istedi acaba?
yatay inşa ile dikey inşa arasındaki farklar nelerdir? hangisi neden işe yarar bir teknik? bana ilk bakışta üst üste koyup birleştirmek daha saçma geliyor çünkü. (tabi dikey inşa böyle bir teknik ise)

_________________
"Biz ormanlarımızı atalarımızdan değil, çocuklarımızdan aldık." bir Kızılderili atasözü...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 23:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Yahu biz ona zamanında kafa yorduk, dahice bulduk. Eski forumda çok konuşmuştuk biri bulup çıkarabilse.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2014, 23:55 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3250
Yaş:
Dikine inşa tekniği daha hızlı bir üretim sürecini barındırıyormuş. Birçok kaynakta böyle söyleniyor. Ayrıca Gölcük Tersanesi Komutanı Yüksek Mühendis Tuğamiral Mehmet Şevki ŞEKEREFELİ'nin S&H ile yaptığı bir ropörtajdan ufak bir bölüm:
Alıntı:

S&H:Denizaltı tekne inşası nasıl gerçekleştirilmektedir?

Tuğa. Ş. ŞEKEREFELİ:YTDA Projesi kapsamında inşa edilecek olan gemilerde, daha önce Gölcük Tersanesi Komutanlığı’nda inşa edilen denizaltılardan farklı olarak otomatik kaynak teknolojilerinin kullanımını içeren bir yöntem uygulanacaktır. ‘Dikine İnşa’ yöntemi olarak adlandırılan bu yöntemle, mukavim tekne sacı ve ona içeriden destek veren kemereler yaklaşık 3m boyunda yüzükler şeklinde imal edilmekte, daha sonra çevrilip yine otomatik kaynak makineleri ile uç uca birleştirilmek suretiyle geminin teknesini oluşturmaktadır. Bu uzun silindirik yapının başı ve sonu küresel perdeler ile tamamlanmakta, su geçirmez ve basınca dayanıklı mukavim tekneyi oluşturmaktadır. Mukavim tekne haricinde, geminin üst güverte, yelken, dalma sarnıçları ve mukavim teknenin içerisindeki iç blokları da donatıldığında geminin çelik teknesi ortaya çıkmaktadır. Ayrıca, mukavim teknenin bütünlüğü açısından, denizaltı gemisinde ana cihaz/sistemlerin montajı, mukavim tekne ana parçalarını birleştirmeden önce tamamlanmaktadır.


S&H:Denizaltı gemisi inşasını suüstü harp gemisi inşasından ayıran temel farklılıklar nelerdir?

Tuğa. Ş. ŞEKEREFELİ:Denizaltı gemisi doğası gereği çok kısıtlı bir hacimde çok fazla sayıda ileri teknoloji ürünü alt sistemi bir arada bulunduran karmaşık bir sistemdir. Suüstü harp gemisi inşasına oranla, tekne inşasındaki hata payları çok daha düşük olmak zorundadır. Onlarca metre uzunluğundaki boyutlarda milimetre seviyesinde inşa payları ile çalışabilmek için projenin en başından itibaren hata kabul etmeyen bir inşa disiplini gözetilmelidir. Bu maksatla Tersanenin tüm birimlerinin sürekli bir koordinasyon içerisinde kusursuz çalışması, güncel bilgiyi zamanında paylaşması, kalite kontrol süreçlerini eksiksiz uygulaması gereklidir.
Kısıtlı bir hacimden bahsederken, bir örnekle açıklamak gerekirse; YTDA Projesi kapsamında inşa edilecek yaklaşık 65m boyundaki denizaltı gemilerine 6okm uzunluğunda kablo, 25km uzunluğunda boru devresi çekilecek, 3oo’ü ana ekipman olmak üzere 4.ooo’e yakın sistem/cihazın montajı yapılacaktır. Denizaltının en önemli silahının sessizlik ve izlerin azaltımı olduğu göz önünde bulundurulduğunda, geminin inşa faaliyetlerinde uygulanan gürültü ve iz azaltım tedbirlerine verilecek önemin büyüklüğünden bahsetmek kaçınılmaz olacaktır.

Denizaltı inşasını, suüstü gemisi inşa süreçlerinden ayıran bir diğer önemli husus da, inşa sonrasında icra edilmesi gereken uzun ve yoğun test ve tecrübe periyodudur. Söz konusu periyotta, teslim öncesinde geminin ve tüm alt sistemlerinin personel emniyetini ve geminin tanımlanmış olan harekat isterlerini sağlamak açısından eksiksiz olduğu doğrulanmaktadır. YTDA Projesi için inşa sonrası icra edilecek olan söz konusu test ve tecrübe faaliyetlerinin 1.5 yıl sürmesi planlıdır.
Bu da yasaklı kaynaklardan birisinde geçen başka bir detay:
Alıntı:
Teknik Montaj Şube Müdürü Mühendis Binbaşı Mustafa İşçi, burada gazetecilere yaptığı açıklamada, 2014 ile 2024 yılları arasında Alman HDW firması ile yeni tip 6 adet denizaltı yapılacağını, bu kapsamda çalışmaların sürdüğünü kaydetti. İşçi, Gölcük'teki tersanede yapılması planlanan denizaltılarda, dikine inşa denilen, daha hızlı üretimin yapılacağı bir yöntem uygulandığını anlattı.
(Devamı burada: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 828&type=1)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2014, 19:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 345
Yaş:
Alıntı:
http://www.hedefgazetesi.com.tr/haber-2 ... kildi.html

Saygıdeğer üstadlarım bu nedir?

Söyle degim, son satirlarda kendimi gülme krizinden alamadim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2014, 21:49 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Harpoon atabilmesine mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2014, 22:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 345
Yaş:
Alıntı:
Harpoon atabilmesine mi?
Bu yetenege ilk defa kavusacakmis Cerbe sinifi. Halbuki buna Gür ve Preveze 209'lar sahip.
Asil koptugum yer 214 tiplerin 375 gün sualtinda kalma yetenegi. Olur da gazetecilerin bilgi toplamalari ve akil edinmeleri bu kadarmi ciddiyetsiz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2014, 23:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 304
Yaş:
Bu konuda gazetecilerin bilgisiz olmalarının hiç bir önemi yok.
Bence alttaki neden gerçekten çok daha önemli....Almanya gerçekten Turkiyeye dinleme konusunda şantaj yapıyor mu? Bizimkiler gerçekten bunun için mi ihaleyi iptal etmiyor ya da denizaltı yapımı konusunda çaresiz oldukları için mi?
Eğer şantaj yapılıyorsa Mevcut bir çok projede bu yöntemin izlenebilme ihtimali ne? Örnek Altay MTU motorları ve MİLGEM


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2014, 23:14 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3250
Yaş:
Bizimkilere şantaj yapsalar nolur?

Adamlardaki surat kösele gibi. Bence bizimkiler Almanya'yı tehdit ediyordur. "Açıklarsan açıkla çokta tın, açıkladığın an iptal ederim projeyi havanı alırsın" der, Almanya açıklar, 2 gün sonra bir yerde bomba patlar. Hoop herşey ilk günkü gibi şeffaf, tertemiz olur. Bir de Almanya neden Deniz Feneri davasından çekilmiş onu açıklasınlar önce.

Konu konuyu açtı ama sonunda koca bir hiç var. Karadelik gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2014, 00:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1983
Yaş:
Alıntı:
Bu konuda gazetecilerin bilgisiz olmalarının hiç bir önemi yok.
Bence alttaki neden gerçekten çok daha önemli....Almanya gerçekten Turkiyeye dinleme konusunda şantaj yapıyor mu? Bizimkiler gerçekten bunun için mi ihaleyi iptal etmiyor ya da denizaltı yapımı konusunda çaresiz oldukları için mi?
Eğer şantaj yapılıyorsa Mevcut bir çok projede bu yöntemin izlenebilme ihtimali ne? Örnek Altay MTU motorları ve MİLGEM
Denizaltı ihalesi iptali nereden çıktı? Kim iptal etmek istemiş ki kuvvet mi? Hiç bir zaman iptali gündeme gelmedi.
MTU piyasadaki en iyi ve optimum motorsa bunun altında komplo teorisi aramak yerine mantık yürütsek analatik düşünsek olmaz mı?

Altaya ne takmak istersiniz yerli motor varda telefon dinleyip şantaj yaptılar o yüzden mi MTU taktık. Detroit dizel Türkiyede üretelim dedi biz aman etmeyin Alamanlar mı dedik.

Deniz motorları konusunda Fransızların bir SCAM dizelleri varki evlerden uzak neredeyse motorlar yüzünden bir gemi sınıfı erken emekli oldu. Rolls Royce biraz pahalı gelir bizim ülkemize.

Ama en kolayı şantaj demek önümüzü tıkıyorlar demek. Hatta bununla ilgili Ceylanın şarkısı bile var.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JJhnNr6dDjA[/youtube]

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2014, 12:26 
Pardon hangi ihale?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2014, 12:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Ağu 2012, 16:19
Mesajlar: 553
Yaş:
SSM nin internet sitesinde hala projenin devam ettiği görünüyor iptalle ilgili bi açıklama hiç bir kaynakta göremedim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2014, 13:18 
İhale iptal edilemez
Çünkü ortada bir ihale yok
İhale bitti, firma seçildi, sözleşme görüşmeleri bitti, sözleşme imzalandı, ve yürürlüğe girdi.
Şu anda takvim çalışıyor
takvimde bir gecikme olursa da bunun çaresi;
a) Sözleşmede belirtilen haklı gerekçeler üzerinden müeyyide ve ceza uygulama
b) a maddesi çözüm üretmiyor ve tüm uygulamalara rağmen sözleşmede yer alan kilometre taşları ve hakedişler çalışmıyor ise de sözleşme feshi

Yılların gecikmelerine ve haklı sebeplere rağmen E7 HEIK projesi sözleşmesi HvKK tarafından iptal edilmemişti. Zira bu tür mega projelerin kayıp ile sonuçlanmalarının telafisi onlarca yılı bulabiliyor (bkz. CH53E alımı 1990'ların ikinci yarısında gündeme geldi, ihale yapıldı, firma kazandı, sözleşme görüşmelerine geçildi ardından iptal edildi; CH ihtiyacı ancak yirmi yıl kadar sonra tekrar ele alınabildi).

Ayrıca T214 almayarak hangi alternatife gidebiliriz? İspanyollar su aldı, Fransızlar ise biz fazla uzak ve pahalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 01:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 862
Yaş:
Benim bu denizaltı ile ilgili en buyuk endısem yakıt hucresı ıle ılgılı. Yakıt hucresının dolum kabılıyetının bızde olmadıgı, bu hucre bosaldıgında Almanya'ya gonderılerek doldurulmasının dunuldugu gıbı bırseyler okumustum bıryerlerde. Bu kabılıyetın kullanılamayacak olması demektır. Bızım ordumuz pahalı aman dıye barıs zamanında bıle bazı muhımmatların atıslarını senede bır kere yapan bır ordu. Bunları pahalı dıye cok az kullanacaktır. Bunun yanında muharebede ben bunu kullandım bıtecek de Almanya'ya gonderecegım bana doldurup verecek oyle mı. Hayal kurmayalım. Parasını verdıgımız gemılere el konulmus mılletız bız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 01:33 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6102
Yaş:
Savunma & Havacılığın muhtelif bir sayısında söz konusu denizaltılar için Gölcükte bir yakıt hücresi dolum merkezi yapılması ile ilgili çalışmalar yapıldığını okumuştum ama detayları gerçekten aklımda değil. Bilen, hatırlayan biri vardır muhakkak ama...

Ayrıyeten yine Gölcük içinde bulunan batarya üretim merkezinde denizaltı bataryalarımızı kendimiz üretebiliyoruz, hatırladığım dünya üzerinde denizaltı bataryası yapan 8 yerden biriydi, donanma bunu göz önüne almış yapmış ta dolum ünitesi mi yapmayacak?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 02:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eyl 2012, 05:29
Mesajlar: 152
Yaş:
Savunma ve Havacılık dergisinin 158. sayısı şöyle demiş;



"Cerbe Sınıfı Denizaltılarda 648 [2x324 Exide Technologies ürünü sodyum sülfür] batarya yer alacak olup bataryalar Gölcük'deki Seymen Denizaltı Batarya Fabrikası'nda imal edilecektir.
Cerbe Sınıfı Denizaltılarda yer alacak 500lt hacim ve 900kg ağırlığa sahip Siemens ürünü iki BZM 120 [120kW] yakıt hücresi [pili] ise Almanya'dan hazır gelecek ve bakım onarımları da
yine bu ülkede gerçekleştirilecek."


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 02:50 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2012, 10:25
Mesajlar: 67
Yaş:
Daha önceki mesajlarımdan birinde belirtmiştim, artık "Cerbe" sınıfı diye bir sınıf yok.
Yeni sınıf adı "Reis" oldu. Dolayısı ile daha önceki başlıktaki "Cerbe" ibaresinin "Reis" olarak değiştirilmesi teklifimi de yineliyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 02:57 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2012, 10:25
Mesajlar: 67
Yaş:
Deveye sormuşlar boynun neden eğri diye "nerem doğru ki" demiş. Bu haber de o hesap. Adamın haberinde kullandığı bilgilerin ne kadar doğru ve tutarlı olduğu zaten haberin gerçekliği hakkında ipucu da veriyor. Yazık, böyle tırışkadan, mahalle dedikodusu seviyesinde, haberlere dayanıp beyin fırtınası yaratmaya çalışmak beyin hücrelerine zulüm.
Mübareklerin zerre kadar gazetecilik ruhu yok, alakaları da... Ordan burdan derledikleri dedikodu mahiyetindeki bilgilerle ajitasyon yapıyorlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 02:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Ağu 2012, 19:26
Mesajlar: 78
Yaş:
İtalyanlar linde firması ile anlaşmıştı. Bizde böyle bir anlaşma yapabilir veya tesis kurdurabiliriz


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 03:17 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2012, 10:25
Mesajlar: 67
Yaş:
Benim bilgim dahilindeki kadarıyla gecikmelerin bir kısmı pazarlıklardan (ticareten) bir kısmı da, özellikle sözleşme imzasından sonraki, teknik nedenlerle...
Bunlardan benim önemli gördüğüm bir tanesi; Bizimkiler, Almanların, Yunan ve Kore 214'lerindeki stabilite sorununu çözme şeklini inceledikten sonra, işe yaramasına rağmen içlerine sinmeyince yöntemin değiştirilmesini talep ederler. Almanlar, hak verir ve alternatif bir yöntemle geri gelirler. Bizimkiler buna da razı olmazlar. Ne istiyorsunuz derler. Bizimkiler de kendi alternatifleri ile giderler, bu arada süreç işlemekte zaman geçmektedir. Bizim mühendislerin teklifi, çok kaba hatlarıyla; stabilitenin sağlanması için, geminin belirli yerlerine ağırlık dökülmesi yerine, muhtemelen orta kısma küçük bir bölme eklenerek, ağırlık merkezini yeniden hesaplanıp taşınmasına dayanıyor. Uzun süren bir teknik inceleme, müzakere, hesap/kitap, testlerden sonra konu doğrulanır ve Almanlar kabul eder. Bu arada zaman geçmekte konu netleşemediği için imalata başlanamamakta, spekülasyonlar yapılmakta, ağzı olan konuşmakta, ortam ajite edilmektedir.

Buna göre;
1. 214TN er orijinal tasarımlarına göre 3-4 metre daha uzun olacaklar (buna en çok gemi personeli sevinmiştir, yaşam alanları biraz daha genişleyecek demektir :) ).
2. Bu aynı zamanda Türk mühendisler için Milden'e hazırlık ve antreman çalışması olmuş olacak. Sonuçta yapılan iş göründüğünden daha zor ve risk almış oldular.
Herkese iyi geceler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 04:21 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 6848
Yaş:
Biz alışığız gereksiz ağırlık eklenerek stabilitenin sağlanmasına aslında. Böyle daha "zorlu" bi yöntem uygulanarak çözümün üstesinden gelinmesi cidden güzel haber.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 12:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1882
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Biz alışığız gereksiz ağırlık eklenerek stabilitenin sağlanmasına aslında. Böyle daha "zorlu" bi yöntem uygulanarak çözümün üstesinden gelinmesi cidden güzel haber.
MİLDEN dışında mühendisliğimiz için ciddi bir adım olmuş. Ayrıca Fark kaportaya sahip olmak bana daha bi prestijli gibi geldi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 13:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 550
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Biz alışığız gereksiz ağırlık eklenerek stabilitenin sağlanmasına aslında. Böyle daha "zorlu" bi yöntem uygulanarak çözümün üstesinden gelinmesi cidden güzel haber.
MİLDEN dışında mühendisliğimiz için ciddi bir adım olmuş. Ayrıca Fark kaportaya sahip olmak bana daha bi prestijli gibi geldi.
Zügürt tesellisi olabilir bence bu .


Diğer yandan daha bu denizaltıları yapmaya yeni başlamışken sub-som kabiliyeti kazandırmazsak bence çok şey kaybederiz. Acaba type-214'ün torpido kovanlarına gerekli iyileştirmelerle kaç sub-som sığdırabiliriz ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 13:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5003
Yaş:
Alıntı:
Bu arada zaman geçmekte konu netleşemediği için imalata başlanamamakta, spekülasyonlar yapılmakta, ağzı olan konuşmakta, ortam ajite edilmektedir.
Bu konuda sanırım bizimkilerin ağzı Alman'dan çok yanık, kavruk olduğu için, teknik münakaşa çok uzun ve çetrefilli de geçti ve belki halen geçiyor.. Ama neredeyse her konuda.. 214'lerle birlikte bir şey oldu bizim kuvvet ve San'lara, bir cesaret geldi.. Olsa, bıraksalar, neredeyse gemi makinesi ve kabuğu hariç her yerini biz yapalım deyivereceklerdi..

..galiba buna da yakın bir şey oldu oluyor.. 214 projesi hakikaten Milden için iyi ve yetkin bir basamak olacak..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2014, 16:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1983
Yaş:
Ne zamandır bilgilerimi toparlayamıyordum şimdi birazcık vaktim oldu yazayım dedim.
Denizaltılarda yüzeye çıkarkenki dengesizleşme olayının ana sebebi "SERBEST SU KÜTLESİ" hareketidir.

Yani denizaltılar suyun altında hareket ederken kendi hacimlerinden daha fazla bir suyun yer değiştirmesine neden olurlar. Çok büyük hacimli nesneler suya batarken ve çıkarken önemli miktarda suyu yanlarında beraber hareket ederler.(Tam kütlenin çekim kanunu gibi değil hareket eden su moleküllerinin birbirini takip etmesi gibi düşünmek gerek)
Yüzeye çıkarken daha yüksek basınç altındaki su basıncını kaybederken hızlanır ve denizaltının etrafında denizaltının dümenlerini yada stabilizatörlerini etkisiz hale getirecek bir etki yaratır. Bu etki dolayısı ile dümenleri ve kanatçıkları çalışmayan denizaltı kısmen etrafındaki suda sürüklenir.
Serbest su kütlesi denizaltının formuna üzerindeki direnç yaratan ekipmanların fazlalığına hacmine ve en önemlisi hızına göre miktarı ve etkisi yüsek olur.
Yunan denizaltısının yüzeye çıkarken 45 derece yatmasının ana sebebi budur. Yoksa 5 knottaki bir denizaltı ile 11 knottaki bir denizaltının su altındaki stabilitesinde kanatçık kuvvetleri hariç çok fark olmaz. Ağırlık merkezi daha aşağıda olan bir denizaltının faydası bu kuvvetin etkisinden daha hızlı düzelme momenti oluşturması olacaktır. Yani oluşmasını engellemez.

Bu Serbest Su Kütlesi etkisi birinci dünya savaşından beri bilinen ve hala tam olarak modellenememiş bir kuvvettir. İkinci dünya savaşında denizaltı personelinin en kortuğu manevra yüzeye çıkma manevrası imiş hepsi dengeli çıkabilmek için oldukları yere oturup denizaltının daha stabil olmasını sağlamaya çalışırlarmış.Bu etki günümüz şartlarında dahi amprik formülllerle modellenmektedir. Yani bitmiş geminin denenmesine kadar elinizde kesin bir sonuç bulunmamaktadır.

Denizaltıya 4m boy vermek stabiliteyi arttırmaz aksine azaltır ancak kontrol yüzeylerinin etkinliğini arttırır. Dünyada hiç kimse(Yiğit Bulut dahil) şekil olsun diye yada züğürt tesellisi için suyun 200m altında operasyon yapabilecek bir tekneye gerekmedikçe fazladan 4 metre parça eklemez. Bu bizim U214ün daha özgün muhtemelen daha uzun menzilli olacağı anlamına gelebilir(kesin değil ama mantık öyle diyor).

Bu konuda dünyanın en önemli bilgi sahibi kişilerinden biri Prof Dr Macit Sükan'dır. Alman mühendislik ekolünün Türkiyedeki en önemli temsilcilerinden birisidir.

Fikir vermesi açısından kabaca resmedersek.
Resim

Kısacası U 214 sınıfı milletin iki yunan WAFF sayfası okuyup yazdığı gibi hatalı filan değil, gayet iyi bir denizaltıdır. Şu anda imkanlarımız dahilinde üretebileceğiz ve MİLDEN için know how kazanabileceğimiz en doğru tip denizaltı sınıfı budur. Birisi daha almanlar bize dandik denizaltıyı şantaj montaj yoluyla çaktılar diye yazarsa alen küfrü basacağım bilginize.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2014, 12:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1983
Yaş:
Bir önceki bilgi eksik kalmış sağlam tiyo geldi :) düzeltelim. Aklıma neden mevcut dizayna boy verildiği sorusu gelmişti onu sordum :)

Denizaltıların yükarı çıkarken kontrolsüz yatmasında yukarı bahsedilen serbest su kütlesinin nasıl olduğu ve nasıl etkidiğini anlattım. Su etkisinin diğer bir yanıda denizaltı su yüzeyine çıkarken ağırlık merkezi ve hacim merkezi arasındaki mesafenin azalması ve denizaltıyı meyil yapmaması için statik olarak oluşan doğrultucu moment kolunun azalması sebebi ile denizaltı bir yöne doğru yatabilir bu durumda devreye denizaltının istikamet dümenleri girer ve üzerlerinden geçen suyun direnci ile dinamik olarak kuvvet oluştururlar. Serbest su yüzeyi yüksek süratli çıkışlarda bu dinamik muvvetin azalmasına sebep oluyor. Sadece olaya boy verme olarak bakmamalı dümen kanat formalarında da ciddi değişiklikler yapılmış.

Bir ara çizerek de anlatmaya çalışırım.

Yunanlılarla bi şey yarıştırmayı hiç sevmem ama çok daha iyi tahtelbahirler olacak bunlar.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Kas 2014, 23:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4791
Yaş:
Alıntı:
neredeyse gemi makinesi ve kabuğu hariç her yerini biz yapalım deyivereceklerdi..

..

Biz yapsak nolurdu. ? Haydi motoru periskobu AIP si falan ithal olsun . Kalanı biz yapsaydık. Çok mu kifayetsiz bir şey olurdu. Kabaca 2.5 milyar avro. Bu paranın ne kadarı Almanyaya gidecek bir bilgi bulamadım . Zaten Türkiyede inşa ediliyorlar. Yani kaynağımızda varmış .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2015, 14:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 345
Yaş:
Alman " Handelsblatt" ekonomi gazetesine göre TKMS grubu türk tarafindan 100 millyon Euro gecikme cezasi kesildi.

Teslimatlarin gecikmesi nerdeyse iki seneyi buluyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2015, 15:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
Deniz Kuvvetleri'ne yönelik büyük projeleri yaşama geçiren HAVELSAN, CERBE sınıfı denizaltı projesi için ürettiği, bütün hakları kendisine ait olan Denizaltı Bilgi Dağıtım Sistemi'ni (DBDS) Almanya'ya ihraç etti. HAVELSAN'dan yapılan açıklamaya göre, Yeni Tip Denizaltı Programı'nın HAVELSAN tarafından üstlenilen 3 proje paketinden biri olan DBDS'nin ilk ürünü, ATLAS Elektronik firmasına teslim edilmek üzere Bremen-Almanya'ya sevk edildi. Gelecek dönemde, DBDS ile başka denizaltı sistemleri arasında ATLAS Elektronik şirketinin Bremen'deki tesislerinde sistem testleri gerçekleştirilecek.

DBDS, HAVELSAN mühendislerinin orijinal tasarım çalışmaları sonucu ürettiği ve 2012 yılında TESİD Yenilikçilik Yaratıcılık yarışmasında birinci olan, 2013 yılında ise patenti alınan Gemi Veri Dağıtım Sistemleri mahsul ailesinin üçüncü üyesini oluşturuyor. Ayrıca DBDS, bir HAVELSAN markası olarak Türk Patent Enstitüsü'ne tescil ettirildi.

DBDS, tasarımdan tümleştirmeye kadar tamamen yerli olarak üretildi. Yazılımının tamamı HAVELSAN'ın tescilli ürünü olan DBDS'de yerli katkı oranı yüzde 70'i geçiyor. Denizaltı gemisindeki hususi ortamda kullanılacağı için çok hususi şartlarda üretim gerektiren sistem kabinetleri de yerli bir firmaya yaptırılarak mahalli ekonomiye katkı sağlandı.

http://www.denizhaber.com.tr/havelsan-d ... -60387.htm


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2015, 21:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3242
Yaş:
Alıntı:
Bakalım Reis sınıfı gerçekleşebilecek mi?
Nasil yani ??


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2015, 22:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1600
Yaş:
Alıntı:
Bakalım Reis sınıfı gerçekleşebilecek mi?
Yedek planımız var mı ?

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2015, 22:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4349
Yaş:
Zaten bugün ki bazı haber sitelerini okurken dumur oldum bir de proje iptal olursa kendimi kaybedeceğim. Bir kaç sitede Almanya'ya denizaltı sattığımız bile yazıyordu. :?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2015, 01:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1600
Yaş:
Almanlar eğer "" bunlar bize mecbur el mahkum bizle anlaşacaklar "" gibisinden düşünüyorlarsa ve bu düşüncelerini bizimkilere ciddi şekilde hissettiriyorlarsa bence herşey olabilir ,,
gerekirse 2.el tedariği yapılır mevcut MİLDEN programı öne çekilir ve belki 2. el tedariği yapılan ülkeyle bir ortaklığa/destek alma yoluna gidilir ,,
tabii son derece farazi ve işkembeden ama :?:

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2015, 03:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 973
Yaş:
Diyelim ki proje iptal oldu, bunun yerine kendi başımıza milli bir projemi başlar yada başlatılacak bir seviyede miyiz. Yada İspanya gibi bir ülke ile ortak proje düşünülür mü ? Yada ne oldu da iptal olacağı yada gerçekleşmeme olasılığı neden ortaya çıktı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2015, 03:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1018
Yaş:
Askeri teknoloji çok gelişti önünü alamadık.Ah gözünü sevdiğimin U-Bootları çek kolu yolla torpidoyu bitsin.Üstadım üretiriz üretmesine lakin şu güç grubu işini nasıl çözeriz bilmiyorum.Tabi her yerde bahsi geçen kritik sistemleri de üretemiyoruz galiba ama bu yapamayız anlamına mı gelir tabiki hayır.Kaynak ve zaman ayrılırsa bizim mühendislerimizin eksiği ne ki diğerlerinden.

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2015, 08:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 15 Tem 2012, 11:21
Mesajlar: 329
Yaş:
Alıntı:
Deniz Kuvvetleri'ne yönelik büyük projeleri yaşama geçiren HAVELSAN, CERBE sınıfı denizaltı projesi için ürettiği, bütün hakları kendisine ait olan Denizaltı Bilgi Dağıtım Sistemi'ni (DBDS) Almanya'ya ihraç etti. HAVELSAN'dan yapılan açıklamaya göre, Yeni Tip Denizaltı Programı'nın HAVELSAN tarafından üstlenilen 3 proje paketinden biri olan DBDS'nin ilk ürünü, ATLAS Elektronik firmasına teslim edilmek üzere Bremen-Almanya'ya sevk edildi. Gelecek dönemde, DBDS ile başka denizaltı sistemleri arasında ATLAS Elektronik şirketinin Bremen'deki tesislerinde sistem testleri gerçekleştirilecek.

DBDS, HAVELSAN mühendislerinin orijinal tasarım çalışmaları sonucu ürettiği ve 2012 yılında TESİD Yenilikçilik Yaratıcılık yarışmasında birinci olan, 2013 yılında ise patenti alınan Gemi Veri Dağıtım Sistemleri mahsul ailesinin üçüncü üyesini oluşturuyor. Ayrıca DBDS, bir HAVELSAN markası olarak Türk Patent Enstitüsü'ne tescil ettirildi.

DBDS, tasarımdan tümleştirmeye kadar tamamen yerli olarak üretildi. Yazılımının tamamı HAVELSAN'ın tescilli ürünü olan DBDS'de yerli katkı oranı yüzde 70'i geçiyor. Denizaltı gemisindeki hususi ortamda kullanılacağı için çok hususi şartlarda üretim gerektiren sistem kabinetleri de yerli bir firmaya yaptırılarak mahalli ekonomiye katkı sağlandı.

http://www.denizhaber.com.tr/havelsan-d ... -60387.htm


Bu Havelsan'ın Almanya'ya ihraç ettiği söylenen GBVDS gerçek bir ihracat değildir.İlgili cihaz,aldığı iş payı çerçevesinde üretilmiş bir cihazdır.Yani bizim Cerbe sınıfı denizaltılarımızda kullanılacak bir sistem olup, savaş yönetim sistemine entegre edilmesi için Almanya'ya gönderilmiştir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2015, 15:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 345
Yaş:
Alıntı:
Bakalım Reis sınıfı gerçekleşebilecek mi?
Boeing in AEW ucaklarin gecikmesine benziyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2015, 19:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3242
Yaş:
Cerbe cope mi gitti simdi ? ...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2015, 23:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1882
Konum: Antalya
Yaş: 33
Umarım Almanlar sınırlanırını çok zorlamaz.

Malumunuz Ay, Preveze ve Gür sınıfında Almanlarla çözüme ulaştığımız çiğn sanıyorum işi biraz çantada keklik görmekteler.

Bence dünyada neler olup bitiyor bakmak lazım.

Sayın Orko_8 bir göz atmış.

http://www.siyahgribeyaz.com/2015/01/av ... .html#more


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015, 19:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4349
Yaş:
Bugün Deniz Kuvvetleri standında görüştüğüm bir komutan, Almanlar ile baya bir sıkıntı yaşadıklarını belirtti ve denizaltıların artık kesinlikle geçikeceğini söyledi. Neden böyle birşey olduğunu sorduğumda, anlaşma yapıldıktan sonra Deniz Kuvvetlerinden denizaltıda yapılmasını istedikleri bazı değişiklikler sorulmuş ve Kuvvet ciddi bazı değişiklikler istemiş. Almanlarda anlaşma imzalandığı için artık değişiklik yapmak istemiyorlarmış. Yani yine kurumlar arası olan iletişimsizlik projeyi geciktirecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015, 20:55 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ara 2013, 21:50
Mesajlar: 190
Yaş:
Alıntı:
Bugün Deniz Kuvvetleri standında görüştüğüm bir komutan, Almanlar ile baya bir sıkıntı yaşadıklarını belirtti ve denizaltıların artık kesinlikle geçikeceğini söyledi. Neden böyle birşey olduğunu sorduğumda, anlaşma yapıldıktan sonra Deniz Kuvvetlerinden denizaltıda yapılmasını istedikleri bazı değişiklikler sorulmuş ve Kuvvet ciddi bazı değişiklikler istemiş. Almanlarda anlaşma imzalandığı için artık değişiklik yapmak istemiyorlarmış. Yani yine kurumlar arası olan iletişimsizlik projeyi geciktirecek.
Hocam zaten TSK ya bir iş yapan pişman birde iş yapmayan pişman :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 May 2015, 21:11 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1285
Yaş:
Şaka gibi ya hani biz Devlete SSM e giydiriyoruzda askerde az değil hani adam gibi projelendirme ve ister mekanizması yok.

Bir ürün alıcaksın adamlarla anlaşma sağlıyorsun adamlar onlara göre fizibilite raporu çıkarıyor ona göre projelendirme yapıyor tak biz yırtık dondan çıkar gibi şunlarıda istiyoruz bunlarıda istiyoruz diyoruz e adam başında konuşup anlaşsana.

Ben olsam kuvvete bırak denizaltı yapmayı beğenmiyorsanız gidin başka ülkeye yaptırın derdim.

Yine Almanlar insaflı adamlar öylede böylede yapıyorlar.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 252 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 6 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye