TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 22 May 2017, 22:26

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 38 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2013, 00:35 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 690
Yaş:
Geçtiğimiz senelerde Deniz Kuvvetlerine bağlı sat birliklerinin harekat ihtiyaçları için başlatılan (http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... projeID=33) 2+2 adet sat botu tedariğini Yonca onuk firması kazanmıştı ve Deniz Kuvvetlerimize 2 adet MRTP22U adlı ürününü teslim etmişti. 2 adet opsiyonun MRTP22U veya yeni geliştirilen MRTP24U üzerinden karşılanacağı beklenirken Savunma Sanayi Müsteşarlığı yeni sat botu projesi adı altında yeni bir proje duyurusu yaptı. (http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... ATBID.aspx)
Yonca Onuk tersanesinin de MRTP22U adlı modelini üretimden kaldırdığı ve bu ihtiyaçlara cevap verilebilecek daha başka bir bot üzerinde çalışıldığı belirtilmekteydi.(MRTP24U) Geliştirilen botun boyunun uzatılacağı, motorunun daha güçlü olacağı, harekat menzilinin arttırılacağı, 12.7mm lik stamp yerine 30mm lik stop kullanılacağı gibi değişikliklerin olacağı belirtilmişti. Deniz Kuvvetlerinin 2 adet opsiyonunun da bu yeni üründen sipariş edilebileceği söylenirken SSM nin yeni bir BİD yayınlaması yeni bir ihale açıldığı anlamına geliyor. Hatırlanacağı üzere MRTP22U nun 2. gemisinde Deniz Kuvvetlerine teslim edilme aşamasında bazı sorunlar çıkmış ve bunlar basına biraz da abartılı olarak yansımıştı Yonca Onuk firması 2. gemideki aksaklıkları gidererek MRTP22U yu Deniz Kuvvetlerimize teslim etmişti.
Bu yeni açılan projede bakalım nasıl isterler var. Bilindiği üzere bot konusunda SSM 2 tersane belirlemişti. İhaleye şimdi bu iki firmadan başkası giremeyecek mi bilemiyorum aslında kafamda birçok soru var? :geek:

Deniz Kuvvetlerine teslim edilen MRTP22U; 24 metre uzunluğunda, 2 adet 2200bg lik su jetleri sayesinde 55 knot hız (100km) yapabiliyor, 48 ton deplasmana sahip olan botta ayrıca ön tarafında Aselsan ın ürettiği 12.7mm lik stabilize silah istasyonu (stamp) mevcut geminin arka kısmında da 4 adet isteğe bağlı olarak 40mm otomatik bombaatar veya 50cal makinalı tüfek konuşlandırılabilmekte.

MRTP22U

Resim

Resim

Resim

Botun Videosu
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zYqH_jodzYc[/youtube]

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2013, 12:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 19:46
Mesajlar: 349
Yaş:
Tedarik edilen 2 adet MRTP22U öncesinde SAT birimleri tarafından kullanılan bu ürün muadili başka sistemimiz var mıydı ?

42' SAT botu olduğu belirtilmiş bir araç. Hatırlıyorum eski forumda bir şeyler yazılmıştı araç ile ilgili ama envanterde var mı , kim üretti açıklayıcı bir bilgi bulamadım.

Resim
Resim
Resim
Resim

Fotoğraflar: Turkmilitary.com


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2013, 13:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Ares'in botu bu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2013, 13:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 19:46
Mesajlar: 349
Yaş:
Alıntı:
Ares'in botu bu.
Teşekkür ederim Sn balıkcı . Buraya yazmadan önce bakmıştım ARES ürünlerine yine baktım sitesinde yer almamış bir ürün. Sanırım prototip olarak kaldı. http://www.ares.com.tr/index.php?page=401

Ayrıca İstanbul tersanesi'nin SNR-SOC 28 adı altında bir tasarımı var. Birden fazla tersanenin bu konuda faaliyet göstermesi sevindirici. http://defenceproducts.ssm.gov.tr/Produ ... /SOC28.pdf

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=m_QGJtzyBf8[/youtube]


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2013, 14:59 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 690
Yaş:
Yonca Onuk MSPO 2013 fuarında MRTP24U'nun maketini sergilemiş.

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2014, 13:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Yeni Sualtı Taarruz Timleri İntikal Botu ihalesini Ares Tersanesi kazandı
Alıntı:
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Başkanlığı'nda toplanan Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK), Türk Deniz Kuvvetlerine satın alınacak, 2 adet Yeni Sualtı Taarruz Timleri İntikal Botu ihalesini sonuçlandırdı.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı tarafından Türk Deniz Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacına binaen inşa edilecek 2 adet SAT Botu ihalesi, Antalya Serbest Bölge'de yerleşik Ares Tersanesi'nin kazandığı açıklandı.

Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz imzasıyla yayınlanan, Savunma Sanayi İcra Komitesi Basın Bildirisinde, Yeni Sualtı Taarruz Timleri Harekatı İçin İntikal Botu Projesi kapsamında, Ares Tersanecilik Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile sözleşme görüşmelerinin başlanmasına karar verildiği açıklandı.

Savunma Sanayi Müsteşarlığı, YENİ SAT BOTU olarak isimlendirdiği, Yeni Sualtı Taarruz Timleri Harekatı İçin İntikal Botu ihalesi için 27 Temmuz 2013 tarihinde son teklif verme sürecini başlatmıştı.
http://www.denizhaber.com.tr/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 30 Haz 2014, 20:17 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4820
Yaş:
Resim

Bugün metro ile gelirken ilkkez Alaybey tersanesinde gördüm . Gerçi orta iskeleye bağlanmış hemen belli olmuyor. :twisted:
Sanırım Foça deniz bölge komutanlığına bağlı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2014, 01:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 916
Yaş:
Şimdi aklımda soru işaretleri var benim....İlk ihaleyi ONUK kazandı....bazı sorunlar olmasına ragmen basarı ıle de teslım ettı....Sımdı bır ıhale ya da ıstek daha....Ilkı yetersız mıydı...Bot sorunlu mu da ya da ıstenenı alamadılar mı da bır daha yenı ıhale acıyorlar da ılk botlardan alarak yola devam etmıyorlar...Bır de su ARES ın botunun seklı semalı nedır...Eskı ONUK botlarına karsı nasıl bır avantaj saglaması dusunuluyor...İmkan kabılıyetlerı farklı olacagı ıcın mı bu bot secıldı acaba....Daha faklı bırseyler mı beklenıyor....Onuk o işe ares bu işe gibi....


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2014, 16:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5059
Yaş:
Bunlar SAT birliklerinin mevcudu ile alakalı değil, bu tekne ile ne kadar ve ne görev planladıkları ile alakadar bir mevzu.. Çok özel tekneler bunlar.. Çok özel görev tipleri için..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2014, 16:36 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4820
Yaş:
Alıntı:
Speed Upto 75 Knots
G

Bu rakam doğrumudur ? 75 knots. 130 km/s. Dizel makinayla.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2014, 19:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:41
Mesajlar: 464
Yaş:
Sayının az söylenmesi mümkün müdür? Yani kasıtlı olarak az sayı açıklanmış olamaz mı?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2014, 19:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5059
Yaş:
Menzili ne bu botların?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2014, 23:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Speed Upto 75 Knots
G

Bu rakam doğrumudur ? 75 knots. 130 km/s. Dizel makinayla.
MTU, çıkarıyor o hızlara. İsterleri bilmiyorum ama o hızlarda 200 -250 mil civarında falan gider. Tahmin.

O değil biriside ''daha iyisi yapacağını iddla edenler, yapabiliyorsa yapsın'' gibilerinden konuşmuştu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2014, 01:06 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4274
Yaş: 39
Alıntı:
Alıntı:
Şimdi aklımda soru işaretleri var benim....İlk ihaleyi ONUK kazandı....bazı sorunlar olmasına ragmen basarı ıle de teslım ettı....Sımdı bır ıhale ya da ıstek daha....Ilkı yetersız mıydı...Bot sorunlu mu da ya da ıstenenı alamadılar mı da bır daha yenı ıhale acıyorlar da ılk botlardan alarak yola devam etmıyorlar...Bır de su ARES ın botunun seklı semalı nedır...Eskı ONUK botlarına karsı nasıl bır avantaj saglaması dusunuluyor...İmkan kabılıyetlerı farklı olacagı ıcın mı bu bot secıldı acaba....Daha faklı bırseyler mı beklenıyor....Onuk o işe ares bu işe gibi....
Bunları ben de merak ediyorum.. Onuk'un botlarının isterleri sağlayamadığı,kuvvetin memnun olmadığı yönünde haberler vardı.

Gövde ile ilgili bazı sorunlar var(mış),gerçi SAT botunda değil MRTP-29 botunda ama sonuçta ucu buraya dokunmuş.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2014, 10:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1275
Yaş:
Onuk'dan sorunlu bir ürün beklemezdim. Şaşırdım açıkçası . Belki çok çok normal bir durumdur sektörü bilenler için. Ama kafamda öyle bir algı oluşturmuş ki marka olarak :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2014, 17:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2000
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Speed Upto 75 Knots
G
Bu rakam doğrumudur ? 75 knots. 130 km/s. Dizel makinayla.
MTU, çıkarıyor o hızlara. İsterleri bilmiyorum ama o hızlarda 200 -250 mil civarında falan gider. Tahmin.
O değil biriside ''daha iyisi yapacağını iddla edenler, yapabiliyorsa yapsın'' gibilerinden konuşmuştu.
Hocam Kaan 15 ilk olarak 55.6knots sürate çıktıktan Üretim ve Seyir sırasında teknenin içinde olan rahmetli Teoman abi ile konuşmuştum. Çıkılan süratlerin ne kadar zor olduğunu gövdenin hafiflemesinin tek etken olmadığını belli süratlerin üzerinde 3-5 knot çıkmak için ciddi revizyonlar rekonstrüksyonlar yapmak gerektiğini anlatmıştı.

75 knot beyan edilen sürat görene dek çok ciddi şüphe ile yaklaşacağım ki umarım doğrudur dünya genelinde dehşet satış rakamları yakalar.

Bir de şunu düşünmek lazım: Kuvvet tek bir üreticiye bağlı olmamalı mutlaka B planı olması gerek, bunun içinde diğer üreticilerin bir şekilde oyunda kalmasını sağlamalı. Oradan birkaç tekne buradan birkaç tekne doğru bir şartname ile sorunsuz olarak işler, netice itibari ile ihitiyaç olacak sarf malzemesi ve makanik ekipman diğer teknelerde de ayni MT motor, Emerson surface drive vs vs...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2014, 17:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Mutabık. 75 knot ibaresini bende şühe ile karşılamıştım, o civarlardaki hızlar için konuşmuştum. Tasarımında zaten sınırları var, ondan sonrası imkansız, yada yepyeni bir tasarıma ihtiyaç duyar. Biz bunu bir vesile ile yaşamıştık. Zaten Ekber beyin de bu konularda attığı bir tiwitt vardı, baktım silmiş onu.

Bu B planı işi ise aslında oturulup düşünülmesi gereken bir konu. Getirisi var gibi görünürken çok şey de götürür. Piyasa oyuncusu yaratma, standardizasyon falan filan gibi eksi işaretli bir çok sorunu da birlikte taşır. Her şeyin siyah beyaz olmadığı bir dünya. Ama akıllı bir planlama yapılır mümkün.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2014, 17:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2000
Yaş:
Alıntı:
Mutabık. 75 knot ibaresini bende şühe ile karşılamıştım, o civarlardaki hızlar için konuşmuştum. Tasarımında zaten sınırları var, ondan sonrası imkansız, yada yepyeni bir tasarıma ihtiyaç duyar. Biz bunu bir vesile ile yaşamıştık. Zaten Ekber beyin de bu konularda attığı bir tiwitt vardı, baktım silmiş onu.
Bu B planı işi ise aslında oturulup düşünülmesi gereken bir konu. Getirisi var gibi görünürken çok şey de götürür. Piyasa oyuncusu yaratma, standardizasyon falan filan gibi eksi işaretli bir çok sorunu da birlikte taşır. Her şeyin siyah beyaz olmadığı bir dünya. Ama akıllı bir planlama yapılır mümkün.
Hocam wallahi eksisi artısından çok az olur teknenin gövde harici diğer kısımları için benzer bir şartname sunarsan (ki yüksek sürat için MTU ve Emerson surface drive allahın emri) geriye teknenin kompozit gövdesi kalıyorki standart olmasının bir amacı yok bir kaza kırım anında manuel tamir ediliyor geri kalan bütün kompozit bakım prosedürleri ayni zaten. Tekneye alışmak derseniz daha önce Kaan serisi kullanan bir subay astsubay için 2 gün.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2014, 17:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Aslında düşününce niye olmasın, olur.

Yalnız bu ARES işini dikkatli izliyorum ben. Katar satışı falan, ki o satışın göze görünmeyen sivil kısmı varki süper. Oralara falan nasıl uzandılar, şimdi burada bot işi. İzlemek lazım.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 01:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 916
Yaş:
75 knota tekne dayanabılıyor da içindekiler dayanabılecekler mi ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 12:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2000
Yaş:
Alıntı:
75 knota tekne dayanabılıyor da içindekiler dayanabılecekler mi ?
Kesinlikle dayanamaz. küçük teknelerin yüksek süratte hareketleri çok sert olur. sahil güvenlik tekneleri ile 40 knot üstünde iki saat seyir yapın göreyim bütün mürettebat koltuklarında bağlı buna rağmen çoğu kusuyor. Teknenin üzerinde iş yapmak imkansız silah tutmak ateş etmek hayal. ilk dalgada mermileri kendi teknene boşaltırsın. zaten 75 knot teorik azami sürattir sürekli veremez o sürati.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 13:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Sailordream Hocamın, MRTP'ler kuvvetle muhtemel 16'lar özelinde konuştuğunu ve SAT botunu konuşmadığını bilerek ekleyeyim.
Bu botlar MRTP-16 lar gibi olmayacak. MRTP^lerde öyle seçme personel yok ve devriye görevlerinde ekonomik hızlarda giderler. Çok özel durumlarda o hızlara çıkyorlar. Zaten ona yakıt da dayanmaz. Mesela geçende Ege'de bir Yunan tacizi vakası vardı, bizim MRTP-29'un gelişini hatırlayalım.

Sat Botu farklı, özel bir personeli, çok özel bir iş için, belli bir zaman aralığında o hızlarda götürmek zorunda. Dayanırlar, sorun yok demek istiyorum.
Alıntı:
Teknenin üzerinde iş yapmak imkansız silah tutmak ateş etmek hayal. ilk dalgada mermileri kendi teknene boşaltırsın. zaten 75 knot teorik azami sürattir sürekli veremez o sürati.
Bu bölümde kesinlikke doğru, deniz şartlarına göre STAMP'ın falan da iş görmesi imkansız, üstüne, öyle bir stabilizasyonun yapılmasıda imkansız.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 13:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1390
Yaş: 36
Alıntı:
Sailordream Hocamın, MRTP'ler kuvvetle muhtemel 16'lar özelinde konuştuğunu ve SAT botunu konuşmadığını bilerek ekleyeyim.
Bu botlar MRTP-16 lar gibi olmayacak. MRTP^lerde öyle seçme personel yok ve devriye görevlerinde ekonomik hızlarda giderler. Çok özel durumlarda o hızlara çıkyorlar. Zaten ona yakıt da dayanmaz. Mesela geçende Ege'de bir Yunan tacizi vakası vardı, bizim MRTP-29'un gelişini hatırlayalım.

Sat Botu farklı, özel bir personeli, çok özel bir iş için, belli bir zaman aralığında o hızlarda götürmek zorunda. Dayanırlar, sorun yok demek istiyorum.
Alıntı:
Teknenin üzerinde iş yapmak imkansız silah tutmak ateş etmek hayal. ilk dalgada mermileri kendi teknene boşaltırsın. zaten 75 knot teorik azami sürattir sürekli veremez o sürati.
Bu bölümde kesinlikke doğru, deniz şartlarına göre STAMP'ın falan da iş görmesi imkansız, üstüne, öyle bir stabilizasyonun yapılmasıda imkansız.
Yalnız 75 knot hıza ulaşılan durumlarda ille de top kullanacağız diye bir şey yok ki zaten. Eğer top kullanma ihtiyacı doğarsa gerekirse hız düşürülür.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 13:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Hocam deniz şartları faklı şey, tekne işi ise derya, hız düşürmek aleyhinede olabilir,. Duruma bakılır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 15:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2000
Yaş:
Alıntı:
Sailordream Hocamın, MRTP'ler kuvvetle muhtemel 16'lar özelinde konuştuğunu ve SAT botunu konuşmadığını bilerek ekleyeyim.
Bu botlar MRTP-16 lar gibi olmayacak. MRTP^lerde öyle seçme personel yok ve devriye görevlerinde ekonomik hızlarda giderler. Çok özel durumlarda o hızlara çıkyorlar. Zaten ona yakıt da dayanmaz. Mesela geçende Ege'de bir Yunan tacizi vakası vardı, bizim MRTP-29'un gelişini hatırlayalım.
Sat Botu farklı, özel bir personeli, çok özel bir iş için, belli bir zaman aralığında o hızlarda götürmek zorunda. Dayanırlar, sorun yok demek istiyorum.
Alıntı:
Teknenin üzerinde iş yapmak imkansız silah tutmak ateş etmek hayal. ilk dalgada mermileri kendi teknene boşaltırsın. zaten 75 knot teorik azami sürattir sürekli veremez o sürati.
Bu bölümde kesinlikke doğru, deniz şartlarına göre STAMP'ın falan da iş görmesi imkansız, üstüne, öyle bir stabilizasyonun yapılmasıda imkansız.
Hocam ben orneği MTRP olarak vermedim yüksek hızlarda gidecek her küçük tekne ayni şekilde hareket gösterir ister Yonca İster Ares İsterse Ekmelettin yapsın. Küçük Tekne hareketleri kim nasıl yaparsa yapsın ayni şekilde olacaktır.
Kişi SAT SAS vs ne olursa olsun dayanma kapasitesinin bir limiti vardır kimse o kadar küçük bir teknede az dalalı havada 50 knot süratle operasyonel olarak iş göremez. Mal gibi bağlı yerinde oturmak zorunda.Denizcinin tillahı komandonun hası SATın kralıda olsa bu çok açık ve net böyledir. O şişme SAT botlarında yaprak gibi uçusulan süratler 40 knotları bulmayan süratlardir.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 15:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Sailordream Hocam mutabık, aynı şeylerden bahsediyoruz fakat farklı noktalarına dokunuyoruz, milletde bir şeyde anlaşamadığımızı zannedecek. MRTP-16 örneği, küçük bir tekne olmasından dolayı, konuşuluyor. SAT botu görevi belli bir personeli belli bir sürede taşımak. Burada sorun yok bunu yapar diyorum. Zaten o personel seyir esnasında bir yerlerde bağlı olacak. Görevleri başladığında zaten tekne ile ilgileri kalmayacak. Dayanmaları gereken bu. Sanıyorum bu konuda hemfikir oluruz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 17:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2000
Yaş:
Alıntı:
Sailordream Hocam mutabık, aynı şeylerden bahsediyoruz fakat farklı noktalarına dokunuyoruz, milletde bir şeyde anlaşamadığımızı zannedecek. MRTP-16 örneği, küçük bir tekne olmasından dolayı, konuşuluyor. SAT botu görevi belli bir personeli belli bir sürede taşımak. Burada sorun yok bunu yapar diyorum. Zaten o personel seyir esnasında bir yerlerde bağlı olacak. Görevleri başladığında zaten tekne ile ilgileri kalmayacak. Dayanmaları gereken bu. Sanıyorum bu konuda hemfikir oluruz.
Hemfikiriz yazıları okuyan bilgilenir diye yazıyordum bende size değil zaten. :)

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 17:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5059
Yaş:
Baksanıza:

http://www.shockmitigationdirectory.com ... /6/22/632/
Alıntı:
The 800V53 Shock Mitigating Operator Seat has been installed aboard the MkV Special Operations Craft that operates in 3 metre (8 to 10 foot) seas at over 50 knots.

STIDD 800V53 Shock Mitigating Seat clients include:-

United States Special Operations Command (USSOCOM), United States Navy (USN), United States Naval Special Warfare (NSW), United States Coast Guard (USCG), United States Army Corps of Engineers (USACE), United States Marines (USMC), Canadian Coast Guard (CCG)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 20:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4820
Yaş:
Sayın sailordream üstad şüphlerimi paylaştığınız ve aydıtlattığınız için sağolun. Uzmanı sayılmam ama bu sürat açık denizde epey saçma geldi banqa . Hemde düşünün bu bir SAT botu. 75 knots da iken dalgayı pruvadan yediğinizde tekne muhtemelen 4 5 metre havaya yükselerek uçar. Üzerinde ne personel kalır nede lastik botlar. Birde bunun düşüşü var . Ya gövdeyi yada üzerinde kalan personelin boynu kırılır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 04 Tem 2014, 23:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 916
Yaş:
Butun bunları anlatmak ıcın dedım ben de zaten bunları...O zaman o tekne dan dun vuracak...hersey havalanacak...saga sola carpacak....ınsanlar sılahlar techızat alt ust olacaklar.....o zaman neden 75 knot.....ne lazım ki...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 07 Tem 2014, 09:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2000
Yaş:
Alıntı:
Butun bunları anlatmak ıcın dedım ben de zaten bunları...O zaman o tekne dan dun vuracak...hersey havalanacak...saga sola carpacak....ınsanlar sılahlar techızat alt ust olacaklar.....o zaman neden 75 knot.....ne lazım ki...
Bu arada Hücümbot projesinde ilk istenen sürat 60 knot... SAT botu için 75 istemişiz çok mu?
Deniz kuvvetlerinde taktılar bu aralar sürate birisi LCS'lere baktı, hızlı olsun iyi olur dedi herhalde. Farkında değil ki en hızlı gemileri yapanlar bile vazgeçtiler. Şimdi daha sakin teknelere geçiyorlar.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2014, 03:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Alıntı:
Yunan Sahil Güvenliği
Türk SAT İntikal
botunu görünce kaçtı


Bodrum’da Gümüşlük Mahallesi
açıklarındaki Kardak Kayalıkları
yakına gelip, Türk balıkçılar ile
gemilerini taciz eden 2 Yunan
Sahil Güvenlik botu, bölgede ilk
kez görülen 'Türk SAT İntikal
Botu' ile karşılaşınca
uzaklaşmak zorunda kaldı.
http://www.haberturk.com/gundem/haber/1 ... unce-kacti


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2014, 03:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:07
Mesajlar: 797
Yaş:
Şu botlara (oluru var mı bilmiyorum ama) STAMP-G'yi yakıştırmışımdır hep...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2015, 02:12 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 690
Yaş:
Ares'in aldığı ihale iptal edilmiş. http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=230 ve yeni ihaleye çıkılmış. http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... P_TCD.aspx

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2015, 03:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1763
Yaş:
Alıntı:
Ares'in aldığı ihale iptal edilmiş. http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=230 ve yeni ihaleye çıkılmış. http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... P_TCD.aspx
NEden acaba? Ben hala ilk ihalenin neden gercek sahibine verilmedigini merak ediyorum. Yonca-Onuk'un teslim ettigi botlar begenilmiyor mu veya bu ihale celik/aluminyum tekne mi istiyorlar ki ARES'e verdiler ilk ihaleyi. Sirketin sitesine bakmistim, bir suru degisik ebatta askeri veya sivil kullanim icin tekne var urun portfoyunde. Sektore yeni girmis bir firma olarak bu kadar tekneyi kendi imkanlari ile tasarlayip uretecek ARGE altyapisini ne zaman kurmuslar? BMC'nin Kirpisi gibi, original tasarim disardan alinip Antalya'da uretilmesi gibi bir duruma hic sasirmam.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2015, 13:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 19:46
Mesajlar: 349
Yaş:
Alıntı:
BMT Partners with Ares Shipyard to Deliver 17 Patrol Boats for Qatar Coastguard

BMT Nigel Gee (BMT), a subsidiary of BMT Group, is pleased to announce its latest partnership with Ares Shipyard (Ares) to design and build seventeen patrol boats from advanced composites, for the Qatar Coastguard. This order comprises three different vessel sizes: five of 23 metres capable of speed in excess of 37 knots, 10 of 33 metres capable of achieving 30 knots and two of 46 metres also capable of 30 knots.

BMT will be responsible for the Naval Architecture, including hull development, and class level design & engineering work on all three sizes of vessel. BMT’s team of naval architects and engineers has worked closely with Ares to develop the designs for the vessels which meet the customer’s stringent performance and comfort requirements.

Kerim Kalafatoglu, Managing Director of Ares Shipyard explains: “Developing a vessel that far exceeds the customer’s expectations in both looks and, performance, could only be made possible through the effective partnership between BMT and Ares. A challenging project such as this, delivery 17 vessels in total, means that having a reliable and experienced partner such at BMT Nigel Gee is all the more important.”

Commenting on the project John Bonafoux, BMT Nigel Gee’s Managing Director, said: “We are delighted to continue our collaboration with Ares and for the opportunity to extend and reinforce our expertise in high speed patrol boats. We have worked with Ares on a wide variety of projects and given the demand in the market for such specialist types of vessels, we look forward to developing this relationship further.”
The project will last a period of 5 years with the first vessel on sea trials early in 2016.
Tasarım ve mühendisliği BMT , imalatı ise ARES tarafından yapılıyor.

http://www.navyrecognition.com/index.ph ... ew&id=1913


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 18 Eki 2015, 14:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2000
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Ares'in aldığı ihale iptal edilmiş. http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=230 ve yeni ihaleye çıkılmış. http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... P_TCD.aspx
NEden acaba? Ben hala ilk ihalenin neden gercek sahibine verilmedigini merak ediyorum. Yonca-Onuk'un teslim ettigi botlar begenilmiyor mu veya bu ihale celik/aluminyum tekne mi istiyorlar ki ARES'e verdiler ilk ihaleyi. Sirketin sitesine bakmistim, bir suru degisik ebatta askeri veya sivil kullanim icin tekne var urun portfoyunde. Sektore yeni girmis bir firma olarak bu kadar tekneyi kendi imkanlari ile tasarlayip uretecek ARGE altyapisini ne zaman kurmuslar? BMC'nin Kirpisi gibi, original tasarim disardan alinip Antalya'da uretilmesi gibi bir duruma hic sasirmam.
İhale yenilenecek yeni ve farklı şartlar ortaya konacak. Muhtemelen ihalede kuvvet Yonca Onuk tasarımı harici bir şeyler istediler bu yönteme baş vuruldu ki ben Yonca sat botlarını çok beğenmiştim. Sonra ortaya çıkacak üründen endişe ettiler yada başka faktörler devreye girdi.

Ares'in ihaleye girdiği dizayn ise Combat 90dan türetilmiş bir dizayn idi ki o da kötü bir tasarım değil.
Eğer şartnamede özellikle inşa malzemesi belirtilmez ise o sağlamlığı ve ömrü sağlayan pek çok çeşitli gemi inşa malzemesi ile ihaleye katılabilirsiniz. Celik Aluminyum beton kompozit vs.
Sorun 2 adet tekne alınacak olması.
Kompozit tekne inşasında ana sıkıntı yapılan kalıp maliyetinin iki tekne için yüksek olmasıdır. Yani siz tekneyi tasarlıyacaksınız her detayı için tek tek kalıpları yapacaksınız sonrada bundan sadece 2 adet inşa ederek bütün maliyetini+masrafını çıkartmanız gerekecek.
Kompozit tekne üretiminde genelde ilk teknelerin üretiminde en ağır ve en yüksek işçilik maliyetli tekneleri inşa edersiniz 5-7ci tekneden sonra işçilik maliyetiniz %25lere kadar malzeme de %10 civarıda düşer. Ama iki tekne için bunlardan söz etmek mümkün değil.

Üretim alt yapısı ve tasarım bu tip tekneler için ülkemizde oldukça iyi bir durumda ayrıca yurt dışından da hemen başarılı tasarımları hatta combat proven modelleri dahi oldukça makul fiyatlara temin etmek mümkün.

Yani Kirpi gibi bu firma da Combat 90dan türetip yaparsa kötü olur yada özgün olmaz anlamına gelmez.

Buradaki temel sorun ihtiyacın bu tip bir tekne için sadece 2 adet olmasıdır daha çok adet için ihaleye çıkılsa idi daha farklı çözümler olabilirdi.
Yada kuvvet risk almak yerine yine Yonca onuktan kalıpları hazır ve daha kontrolünde olan 24 metrelik tekne almak için ihaleyi iptal etmiş olabilir.

Bir kuvvetin tek tedarikçiye bağlı kalmamak adına iki tedarikçi tutması optimum maliyetli stratejik olarak akllıca bir karardır. Ama bu tür tekneler için 2 den fazla üretici ile çalışmak maliyeti arttırır. Çok özel ve işini bilen kişilerin acayip detaylı şartnameler hazırlaması gerekir Norveç isveç donanmasındaki gibi. Daha oralarda olmadığımızdan izlenen yol ve izleyen kişilerin yaptıkları yanlış değildir.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: SAT Botu Tedariği
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2016, 16:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 297
Yaş:
Yonca Onuk'un SAT botunun balistik koruma kabiliyeti ve ön taraftan tahliye kabiliyeti yok. Bence Ares 55 uygun bir çözüm.
Zaten cb90 ve watercat m12 gibi intikal sistemlerinden temin etmemiz gerektiğini düşünüyorum


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 38 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye