TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 29 May 2017, 05:00

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 892 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 114 15 16 17 18 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 20:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Günümüzde uçak gemilerinin pek de bir anlamı kalmamıştır. Biz de büyük ihtimal hiç bir zaman bir geminin üzerinden uçak kaldırmayacağız.

Amaç hedefi yok etmekse bunu artık gelişmiş mühimmatlar ile çok uzaktan gerçekleştirebilirsiniz, bugün topçu roketlerine bile hassas vuruş kabiliyeti kazandırabilirken dünya kadar para harcayacağınız uçak gemisinin ve üzerindeki 15-20 uçağın katabileceği ekstra bir şey kalmamıştır.

İyi bir hava savunma fırkateynine sahipseniz yanındaki lpd ve bunu akıllı füze ve topçu roketi taşıyan gemiler ile destekleyebilir iseniz uçak gemisinden daha etkili bir gücü sahip olabilirsiniz.
Bu gemiden ucak kalkacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 22:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 364
Yaş:
Alıntı:


Bizimki uçak gemisi değil helikopter gemisi sayılır bu yüzden sadece dikine havalanabilen uçağı kullanma şansımız var gemimizde.

Yazdıklarımı tam olarak okuyunuz, ne yazmışım oraya "NOT" olarak? LHD-LPD adını ne yaparsan yap. Üzerinden uçak kalkan bir gemi istiyorsan bu gemi de, uçak da buna uygun yapılmalı. Bizim gemimiz uçak kalkıp-inmeye müsait(?), ancak F-16 lar gemiye inmeye müsait değil sebebini de yazdım ve yine bu forumda üstatların yaptığı değerlendirmelerin olduğu sayfayıda paylaştım. Bir deniz savaşçısı yapmadan önce de önce karaya inebilecek bir uçak yapalım. Uçak gemisi yapmak ise teoride mümkün anca pratikte israf israf israf. LPD konusunu tekrar uçak gemisi lazım mı ya çevirirsek konudan şutlanıcaz. Uçak gemisi lazım mı yı tartışmak istersen de ÖM yada bu konu ile ilgili başlığa yazını yaz. Bu konuyu dağıtmayalım.

Ayrıca F-35B dikine havalanıyor diye dikine mi havalandıracağız sandınız? Tam yükte dikine havalanmak için ne kadar yakıt harcıyor bu kuş? Bizim gemimize de F-35B dışında başka uçaklar inip kalkabilir. Ki bunun alternatifleri de konuşulmuştu forumda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 00:27 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
efeturk21 dikine kaldırmak zorunda değiliz uçağı ama dikine indirmek zorundayız bu yüzden de F35B olmak zorunda
Benim konuya girdiğim husus çok basit ve neden tepki çekiyor anlamıyorum
Söylediğim şey basitti. ABD F35B ye izin vermez ise bizim hayallerimiz duvara toslayacak bu gemi ile kullanabileceğimiz ne Rusya da ne Avrupa da ne Çin de bir uçak yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 02:10 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 23:20
Mesajlar: 321
Yaş: 26
@MS haklı. Bu gemi bir uçak gemisi değil. Havuzlu amfibi çıkarma gemisi. Uçak gemisiyle alakası olmadığından (ufaklık birazcık küçük ) sadece F-35B'yi güvertesinde bulundura bilir. Ki sayın Kalyonkaptanının dediği gibi böyle bir plan şuan için yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 20:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1188
Yaş:
ABD neden F 35 vermesin? Biz projenin ortagiyiz ve belirli miktarda resmi siparisimiz var hatta ilk ucagimiz üretimde diye biliyorum hala forumda yok ABD vermeyecek diye bosu bosuna kendinizi yoruyorsunuz. Biz projenin basindan beri 9 ülke ile birlikte bu projeye ortagiz, projenin ortagi oldugu bir ülkeye f35 vermemek de nedir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 23:20 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 17
Yaş:
Evet LHD ama güvertenin düz değil, ski jump şeklinde değiştirilmesi kararı herhalde süs olsun diye değildir diye düşünüyorum. Er yada geç F-35 B alınacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 23:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Alıntı:
ABD neden F 35 vermesin? Biz projenin ortagiyiz ve belirli miktarda resmi siparisimiz var hatta ilk ucagimiz üretimde diye biliyorum hala forumda yok ABD vermeyecek diye bosu bosuna kendinizi yoruyorsunuz. Biz projenin basindan beri 9 ülke ile birlikte bu projeye ortagiz, projenin ortagi oldugu bir ülkeye f35 vermemek de nedir?
Ben hiç yabana atmazdım bu olasılığı. Bizim vezir, vukela tayfası başta olmak üzere ağız ishalimiz öyle bir yerde ki, yarın "Biz Ruslar ile şu ortak projeleri yapıyoruz" meselesi abartırsa, laga lugaya dönüşürse, bire on koyup konuşurlarsa adam ne diye versin en kıymetli uçağını?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 00:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 394
Yaş: 22
Evet, bencede gelişecek çizgi bu durumu değiştirebilir. Kumar bu ne geleceği belli olmaz, kendimize çok güvenmeyelimde.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 03:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 644
Yaş: 45
Aslında ben en son İsrail F-35A teslim alış törenini izlerken ciddi bir şekilde sorguladım; acep bizim teyyareler niçin taaaaaa 2019'da gelebiliyorlar diye.? Bu işte çok normal gelmiyor bana. Bizimkilerin daha ucuza getirmek için daha geç ve daha üst lot'lardan sipariş verme ve uçakların eğitim için Amerika'da 1 sene durması gibi açıklamaları var ama bu mantıklı bir yol ise, ne diye cümle alem bir an önce teslimatlarını alıyor? İsrail, şunun şurasında ne kadar oldui sipariş vereli, ilk uçağını aldı... Bizim uçaklar, hadi -F Lot'u olsun diye bekliyoruz, ki bunu bekleme lüksümüz olduğunuda hiç sanmıyorum, ne diye bunun üzerine birde uçakları memlekete getirmeden eğitim maksadıyla Amerikada tutuyoruz, işte bunu anlamakta zorlanıyorum açıkçası...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 04:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1779
Yaş:
Alıntı:
Aslında ben en son İsrail F-35A teslim alış törenini izlerken ciddi bir şekilde sorguladım; acep bizim teyyareler niçin taaaaaa 2019'da gelebiliyorlar diye.? Bu işte çok normal gelmiyor bana. Bizimkilerin daha ucuza getirmek için daha geç ve daha üst lot'lardan sipariş verme ve uçakların eğitim için Amerika'da 1 sene durması gibi açıklamaları var ama bu mantıklı bir yol ise, ne diye cümle alem bir an önce teslimatlarını alıyor? İsrail, şunun şurasında ne kadar oldui sipariş vereli, ilk uçağını aldı... Bizim uçaklar, hadi -F Lot'u olsun diye bekliyoruz, ki bunu bekleme lüksümüz olduğunuda hiç sanmıyorum, ne diye bunun üzerine birde uçakları memlekete getirmeden eğitim maksadıyla Amerikada tutuyoruz, işte bunu anlamakta zorlanıyorum açıkçası...
Topgun hocam,

Anlamakta zorlanacak bir sey yok aslinda. Hersey paraya bakiyor. Bizimkiler tam muharip seviyeye henuz ulasmamis ucaklari almak istemediler. Tam muharip operasyon kabiliyeti block-3F yazilim surumu ile kazaniliyor, yani LRIP Lot-10 uretimine block-3F yaziliminin yetismesi planlanmis. Erken block ucaklar bazilari yapisal tadilat, bazilari yazilim/hardware ile son seviyeye cikariliyor ama sivilde arac alirken basimiza gelenler gibi ilk surum sorunlari beraberinde getiriyor ve kullanildikca ortaya cikan sorunlar sonraki surumlerde gideriliyor. Ayrica LRIP-10 ve sonrasi icin birim ucak fiyati motor dahil 85 milyon $ dusmesi bekleniyor. Bu fiyat bir Rafale veya EF-2000 veya F-15'in altinda fiyat. Beklemek o acidan kotu degil, bence mantikli. Yoksa 8-10 tane block-2 veya 3I surum kullanan ucak aldiktan sonra, bu eski ucaklari yeni standarda getirmek icin SSM'nin onune agir bir fatura cikabilirdi. T129A ile T129B farki gibi. Yoksa TuAF' aynen bir Norvec ve Italya gibi ayni siralarda ucaklari almasi lazimdi. HErsey planladigi gibi gitseydi (proje gecikmeseydi, bizde zamaninda siparis verseydik vs) Malatya 7. AJU ve 172. filonun ilk F-35'lari ucuruyor olmasi lazimdi. Diger yandan ulkemizdeki 15 Temmuz ve sonrasi gelismelere bakinca, iyiki erken almamislar.

Egitim icin ucaklarin ABD'de kalmasi standard prosedur. Butun ulkelerin ucaklari ayni sekilde kaliyor orada. Burada amac henuz hic tanimadiklari ucagin hem yer personeli, hem ucucu ekibin ucak sistemlerine tam tekamul etmesi icin zaman gerekiyor, bu egitimleride ABD'li personel verecek. Ayrica simulator egitimlerininde orada alinmasi gerekiyor. Hatirlatirim, F-35'in cift koltuk modeli yok. Bu yuzden yuksek saatlerde sim ucusu yapiliyor, gercek ucuslara baslamadan once. Her ulke kendisine ait ucagi kendi personelinin egitimlerine tahsis ediyor. Turk pilot ve teknisyenlerin egitimlerinin yine Turk ucaklari kullanilarak verilmesi mantigi. ABD'nin bizim pilotlara tahsis edecek fazla ucagi yok zaten. Egitim acisindan TR'ye ozgu farkli bir sey yok.

Turkiye neden Italya ve Japonya'da acilan final assembly and check-out (FACO) facility gibi bir seyi TAI'de yapmadi onu sorgulamak yerinde olabilir. Az degil, 100 kusur ucak dusunuluyor. TAI'nin F-16 tecrubesinden sonra, ve TF-X'e hazirlanirken stealth govde birlestirmesi ve testleri vs gibi konularda tecrube kazanilabilirdi. Hatta TAI'de uretilen orta govde Lockheed'e gidiyor, ABD'ye gondermek yerine TAI'deki birlestirme hattina gidip islemleri yapilirdi. Bir kismida Italya'yadaki FACO'ya gonderilirdi. Italya FACO tesislerinde Italyan ve Hollanda ucaklari uretilecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 11:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Alıntı:
Turkiye neden Italya ve Japonya'da acilan final assembly and check-out (FACO) facility gibi bir seyi TAI'de yapmadi onu sorgulamak yerinde olabilir. Az degil, 100 kusur ucak dusunuluyor.
Pahalı yatırım Hocam. TAI elindeki F-35 yatırım parasını özellikle kompozitler üzerine kullandı. Elimizdeki tedarikçi altyapısı, TAI'nin makine parkı ile, orta gövde gibi altbütünleri üretebiliyoruz. Ama F-35'in toplanması F-16'dan çok farklı yapılıyor. Çok çok pahalı jiglerle falan birleştiriliyor uçak. Üzerine tabi bir de kaplama, boyama teknolojileri var. O da ayrı bir boyut.

Sanıyorum FACO için ilave masraflar şimdiye dek harcadığımızın bir kaç katı olurdu.

Yapılmayacak iş değildi ama demek ki o parayı oraya yatırmayı istemediler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 18:08 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 152
Yaş:
İngilizler Queen Elizabeth gemisinde kullanmak üzere f35b alıyormuş. İniş kalkış testleri yapılmış gemiye. İleride 2 uçak gemisi dahil bir çok ingiliz gemisinde kullanılması düşünülüyormuş.

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 18:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 377
Yaş: 23
Alıntı:
Alıntı:
Turkiye neden Italya ve Japonya'da acilan final assembly and check-out (FACO) facility gibi bir seyi TAI'de yapmadi onu sorgulamak yerinde olabilir. Az degil, 100 kusur ucak dusunuluyor.
Pahalı yatırım Hocam. TAI elindeki F-35 yatırım parasını özellikle kompozitler üzerine kullandı. Elimizdeki tedarikçi altyapısı, TAI'nin makine parkı ile, orta gövde gibi altbütünleri üretebiliyoruz. Ama F-35'in toplanması F-16'dan çok farklı yapılıyor. Çok çok pahalı jiglerle falan birleştiriliyor uçak. Üzerine tabi bir de kaplama, boyama teknolojileri var. O da ayrı bir boyut.

Sanıyorum FACO için ilave masraflar şimdiye dek harcadığımızın bir kaç katı olurdu.

Yapılmayacak iş değildi ama demek ki o parayı oraya yatırmayı istemediler.
Hocam Türkiye ek sipariş verse Amerika'dan sonraki en büyük kullanıcı olsa Lockheed Martin den başka parçaların üretimini talep edemez mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 20:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Ek siparişe gerek yoktur bile belki. İlave parça istedek üretimini alabiliriz belki. Ama üretim altyapısının maliyetini üstlenirsek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2016, 01:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1188
Yaş:
Sizce toplam kac F35 aliriz? Bahsedilen 100 küsür haric. Ek siparisler olur mu? Yani 100 küsürü gecer miyiz zamanla?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Ara 2016, 16:42 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 122
Yaş:
30 Nisan 2016'dan beri ne kadar süre geçti ve gelinen nokta daha double bottomlar kesilmiş... 5.5 seneden 4 seneye çekmek hayal mi?

30 Nisan 2016'da Erdoğan 4 sene de teslim edin diyordu...

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2017, 12:38 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 122
Yaş:
LHD'yi (Blok) gören var mı ?

Resim

https://sehirharitasi.ibb.gov.tr/

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2017, 14:26 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 521
Yaş:
Sarı vincin altındaki parça mı?


İki ekstra sorum olacak
1. bu uydu fotografı ne kadar günceldir,
2. istanbul belediyesinin tersanelerin içini bu denli ayrıntılı gösterip koordinat vermesi ne kadar doğru bir harekettir? En fazla 2000 metrede saldırı yapılabilecek tonla boş arazi mevcut civarda

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2017, 12:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 837
Yaş:
Alıntı:
Sarı vincin altındaki parça mı?


İki ekstra sorum olacak
1. bu uydu fotografı ne kadar günceldir,
2. istanbul belediyesinin tersanelerin içini bu denli ayrıntılı gösterip koordinat vermesi ne kadar doğru bir harekettir? En fazla 2000 metrede saldırı yapılabilecek tonla boş arazi mevcut civarda
1- Google Earth'deki en güncel fotoğraf geçen Ağustos ayına ait ve bire bir aynısı değil

2- İBB Görüntüyü bir başka firmadan ki muhtemelen Google'dan Google Maps üzerinden yayınladığı için bu konu daha ziyade Google Map ve Google Earth ile alakalı bir durum. Yandex Haritalarda askeri alanların üzerine belirgin şekilde bulurlu oluyor

Ağustos ayı görüntüsü

Resim

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2017, 14:55 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 523
Yaş: 18
SEDEF Ters., Selim Bugdanoglu: Su anda 2. cok maksatli amfibi hucum gemisi (LHD-TCG Rumeli) icin pazarlik yapiyoruz. https://t.co/jKrWw9TVVK
https://twitter.com/TyrannosurusRex/sta ... 6421016576

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2017, 19:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:47
Mesajlar: 84
Yaş:
Alıntı:
SEDEF Ters., Selim Bugdanoglu: Su anda 2. cok maksatli amfibi hucum gemisi (LHD-TCG Rumeli) icin pazarlik yapiyoruz. https://t.co/jKrWw9TVVK
https://twitter.com/TyrannosurusRex/sta ... 6421016576
Bunun yanı sıra birde görüşülen diğer konu uçak gemisi vardı, o konuda hiç malumat varmı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2017, 20:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 655
Yaş:
Zaten projenin taa başında eğer direk alım olursa 1 ortak üretim olursa 1+1 opsiyon düşünülüyordu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2017, 22:01 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 523
Yaş: 18
Alıntı:
Bunun yanı sıra birde görüşülen diğer konu uçak gemisi vardı, o konuda hiç malumat varmı?
Benim uçak gemisi projesinden haberim yok ilk defa sizden duydum.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Mar 2017, 22:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 705
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
İsim hem daha güzel hem de manidar olmuş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 00:00 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 152
Yaş:
Sanırım İspanya emekli edilen Príncipe de Asturias uçak gemisi yerine artık juan carlos gemilerini kullanacak. Hem amfibi hücüm hem uçak gemisi olarak kullanılabilen bir gemi sonuçta. İspanya gibi bir ülke için ikisi bir arada ekonomik bir gemi. Kısa vade de de yeni bir uçak gemisi projesi gündemlerinde yok. Şayet olsaydı, juan carlos gibi 1 adet ortak üretim düşünülebilirdi.

Geriye İtalyanların Cavour klasmanında ki gemisi bizim donanmamız için uygun bir uçak gemisi konseptli bir gemi olabilir.

Gönül ister tabi İngilterenin yeni gemileri tarzı bir gemi olması ama pek mümkün olmadığından Cavour iş görecektir.

Kaldı ki Cavour dan sonra İtalyanların Eskiyen Giuseppe Garibaldi gemisinin yerine geçecek ve Cavour a arkadaşlık edecek
Trieste isimli Landing Helicopter Assault vessel Multirole gemi projesi var. ( görseli aşağıdadır.)
Abd, Çin, Rusya, İngiltere hariç ellerinde uçak gemisi bulunduran Avrupa ülkeleri gibi ülkeler eskiyen gemilerinin yerine İngilizler hariç
Safkan bir uçak gemisi katmak yerine, çok rollü hem amfibi harekat yapacak, hem de uçarbirlik harekatı ve hava desteği sağlayacak, hem uçak gemisi hem çıkarma gemisi gibi kullanılan gemilere yönelmekte. Bunların içinde belki Fransa ayrı tutulabilir.

Acaba ülkemizin de juan carlos ile başlattığı çok yönlü gemilerden 2 tane donanmasına katıp hem uçak için hemde amfibik harekat olarak kullanması yeterli olur mu ? Yoksa İtalyanların Cavoru veya Fransız veya İngilizlerin gemileri gibi mutlak 1 adet gemi yapılmalı mı ?

Veya bunlar yerine Abd nin yeni New York sınıfı gibi lhd, lph tarzı juan carlos irisi bir gemi mi düşünülmeli.

Resim

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 00:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 666
Yaş:
Alıntı:

Veya bunlar yerine Abd nin yeni New York sınıfı gibi lhd, lph tarzı juan carlos irisi bir gemi mi düşünülmeli.

Resim
LPD 21 NEW YORK?
LHA 6 AMERICA?

LHA 6 AMERICA tarzı bir gemi yapilabilse tadından yenmez. Ama bize bir kaç gömlek fazla gelir sanırım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 00:43 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 655
Yaş:
Alıntı:
Sanırım İspanya emekli edilen Príncipe de Asturias uçak gemisi yerine artık juan carlos gemilerini kullanacak. Hem amfibi hücüm hem uçak gemisi olarak kullanılabilen bir gemi sonuçta. İspanya gibi bir ülke için ikisi bir arada ekonomik bir gemi. Kısa vade de de yeni bir uçak gemisi projesi gündemlerinde yok. Şayet olsaydı, juan carlos gibi 1 adet ortak üretim düşünülebilirdi.

Geriye İtalyanların Cavour klasmanında ki gemisi bizim donanmamız için uygun bir uçak gemisi konseptli bir gemi olabilir.

Gönül ister tabi İngilterenin yeni gemileri tarzı bir gemi olması ama pek mümkün olmadığından Cavour iş görecektir.

Kaldı ki Cavour dan sonra İtalyanların Eskiyen Giuseppe Garibaldi gemisinin yerine geçecek ve Cavour a arkadaşlık edecek
Trieste isimli Landing Helicopter Assault vessel Multirole gemi projesi var. ( görseli aşağıdadır.)
Abd, Çin, Rusya, İngiltere hariç ellerinde uçak gemisi bulunduran Avrupa ülkeleri gibi ülkeler eskiyen gemilerinin yerine İngilizler hariç
Safkan bir uçak gemisi katmak yerine, çok rollü hem amfibi harekat yapacak, hem de uçarbirlik harekatı ve hava desteği sağlayacak, hem uçak gemisi hem çıkarma gemisi gibi kullanılan gemilere yönelmekte. Bunların içinde belki Fransa ayrı tutulabilir.

Acaba ülkemizin de juan carlos ile başlattığı çok yönlü gemilerden 2 tane donanmasına katıp hem uçak için hemde amfibik harekat olarak kullanması yeterli olur mu ? Yoksa İtalyanların Cavoru veya Fransız veya İngilizlerin gemileri gibi mutlak 1 adet gemi yapılmalı mı ?

Veya bunlar yerine Abd nin yeni New York sınıfı gibi lhd, lph tarzı juan carlos irisi bir gemi mi düşünülmeli.
Bizim resmi olarak uçak gemisi projemiz yok . Lpd ve Lhd projemiz var. Fakat Lpd projemizde uçak taşıyabilen bir lhd seçtiğimizden dolayı her çevrede asıl amacı ağırlıklı olarak hava aracı taşımak olan lhd projesinde de lac denilen light aircrat carrier yani hafif uçak gemisi olabileceği intibası oldu .

Yanlız cavour zaten 20 uçak taşıma kabiliyeti olan bir gemi juan carlostada aynı kabiliyet var. Bize daha büyük bir gemi lazım . 40 uçak 35 uçak tam amaca uygun olur. Mesela fransızların charles de guelle gibi.

Oda olmazsa en azından juan carlosların alt hangarları uçak taşımak ve yukarı piste iletmek üzere tekrar düzenlenmiş bir modelide olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 00:47 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 152
Yaş:
Evet LHA America olacaktı nedense aklım New York a gitti düzeltmeniz iyi oldu :)

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 00:48 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 152
Yaş:
Alıntı:
Bizim resmi olarak uçak gemisi projemiz yok . Lpd ve Lhd projemiz var. Fakat Lpd projemizde uçak taşıyabilen bir lhd seçtiğimizden dolayı her çevrede asıl amacı ağırlıklı olarak hava aracı taşımak olan lhd projesinde de lac denilen light aircrat carrier yani hafif uçak gemisi olabileceği intibası oldu .

Yanlız cavour zaten 20 uçak taşıma kabiliyeti olan bir gemi juan carlostada aynı kabiliyet var. Bize daha büyük bir gemi lazım . 40 uçak 35 uçak tam amaca uygun olur. Mesela fransızların charles de guelle gibi.

Oda olmazsa en azından juan carlosların alt hangarları uçak taşımak ve yukarı piste iletmek üzere tekrar düzenlenmiş bir modelide olabilir.
Hazır İngilizlerle tfx ortaklığı yapmışken şu yeni yaptıkları uçak gemilerinden de koklatırlar mı acaba bir tanecik :)

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 00:53 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 655
Yaş:
Alıntı:
Hazır İngilizlerle tfx ortaklığı yapmışken şu yeni yaptıkları uçak gemilerinden de koklatırlar mı acaba bir tanecik :)
Evet evet koklatırlar.... Rampasını....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 07:35 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2006
Yaş:
Alıntı:
Sanırım İspanya emekli edilen Príncipe de Asturias uçak gemisi yerine artık juan carlos gemilerini kullanacak. Hem amfibi hücüm hem uçak gemisi olarak kullanılabilen bir gemi sonuçta. İspanya gibi bir ülke için ikisi bir arada ekonomik bir gemi. Kısa vade de de yeni bir uçak gemisi projesi gündemlerinde yok. Şayet olsaydı, juan carlos gibi 1 adet ortak üretim düşünülebilirdi.
Geriye İtalyanların Cavour klasmanında ki gemisi bizim donanmamız için uygun bir uçak gemisi konseptli bir gemi olabilir.
Gönül ister tabi İngilterenin yeni gemileri tarzı bir gemi olması ama pek mümkün olmadığından Cavour iş görecektir.
Kaldı ki Cavour dan sonra İtalyanların Eskiyen Giuseppe Garibaldi gemisinin yerine geçecek ve Cavour a arkadaşlık edecek
Trieste isimli Landing Helicopter Assault vessel Multirole gemi projesi var. ( görseli aşağıdadır.)
Abd, Çin, Rusya, İngiltere hariç ellerinde uçak gemisi bulunduran Avrupa ülkeleri gibi ülkeler eskiyen gemilerinin yerine İngilizler hariç
Safkan bir uçak gemisi katmak yerine, çok rollü hem amfibi harekat yapacak, hem de uçarbirlik harekatı ve hava desteği sağlayacak, hem uçak gemisi hem çıkarma gemisi gibi kullanılan gemilere yönelmekte. Bunların içinde belki Fransa ayrı tutulabilir.
Acaba ülkemizin de juan carlos ile başlattığı çok yönlü gemilerden 2 tane donanmasına katıp hem uçak için hemde amfibik harekat olarak kullanması yeterli olur mu ? Yoksa İtalyanların Cavoru veya Fransız veya İngilizlerin gemileri gibi mutlak 1 adet gemi yapılmalı mı ?
Veya bunlar yerine Abd nin yeni New York sınıfı gibi lhd, lph tarzı juan carlos irisi bir gemi mi düşünülmeli.
Resim
Sizde kavramlar tanımlar gemiler bayağı bir mantık karmaşasına girmiş.
Şu anda inşa edilen gemi Cavourdan daha iyi bir gemidir. Cavour Amfibik görev yapamaz işletme maliyeti çok yüksek bir gemidir. Adı çapsızlığından dolayı uçak gemisi oldu çünkü Juan Carlos sınıfı gemilerin gördüğü işleri göremediği için tek amaçlı kaldı. Uçak güverteli RORO gemisinden öte olmayan bir geminin hangi tarafı tercih edilir olsun.

Yada söyle sorayım Cavour Juan Carlosun yapamadığı hangi işi yapacakmış?

İtalya LCAC hatta denizden LCM alma kapasitesine dahi sahip değil Juan Carlos'un işini göreme amaçlı Trieste'yi tasarladılar. Kısacası Cavour yetersiz yada Juan Carlos'a göre bir nesil eski bir tasarımdır.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 12:29 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 152
Yaş:
Alıntı:
Sizde kavramlar tanımlar gemiler bayağı bir mantık karmaşasına girmiş.
Şu anda inşa edilen gemi Cavourdan daha iyi bir gemidir. Cavour Amfibik görev yapamaz işletme maliyeti çok yüksek bir gemidir. Adı çapsızlığından dolayı uçak gemisi oldu çünkü Juan Carlos sınıfı gemilerin gördüğü işleri göremediği için tek amaçlı kaldı. Uçak güverteli RORO gemisinden öte olmayan bir geminin hangi tarafı tercih edilir olsun.

Yada söyle sorayım Cavour Juan Carlosun yapamadığı hangi işi yapacakmış?

İtalya LCAC hatta denizden LCM alma kapasitesine dahi sahip değil Juan Carlos'un işini göreme amaçlı Trieste'yi tasarladılar. Kısacası Cavour yetersiz yada Juan Carlos'a göre bir nesil eski bir tasarımdır.
Evet sanırım Cavour yanlış bir örnek oldu. Sanırım Fransanın Charles de gaulle, İngilterenin yeni gemileri ve Abd nin America klasında bir gemi olabilir.

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 20:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 666
Yaş:
Fransa nın C.D.G. Uçak gemisi Nükleer takaatlı, katapult sistemi olan, karmaşık ve oldukça pahalı bir oyuncak.
İngiltere nin yeni Q.E. Uçak gemisi 10 milyar Paund un üzerinde bir maliyeti ile çok pahalı bir oyuncak.

Bu iki ülkenin elindeki gemiler bize 1-2 değil 10 gömlek büyük gelir.

ABD nin LHA 6 America Amfibi gemisi aslen bir çıkarma gemisi olup İngiltere, Fransa ve Brezilya (Fransa'nın emekli ettiği yaşlı Foch uçak gemisini saymak gerekir mi bilmiyorum) bu 3 ülkenin elindeki uçak gemilerinden sonra en iyi gemiler denirse yanlış olmaz sanırım. Fiyatı da yaklaşık 3,5 milyar $.

Rusya'nın Uçak gemisi oldukça yaşlı ve LHA 6 America dan daha iyi değildir sanıyorum.

Keşke bizim yapılan TCG ANADOLU LHA 6 America referans alınarak yapılabilseydi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Mar 2017, 23:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1956
Konum: Antalya
Yaş: 33
USS America güzel gemi ama atlanan bir konu var. ABD ve diğer ülkelerin uçak gemisi ve benzeri yapıdaki gemilere bakış açısında herşeyden önce bir tonaj farkı var. Doğal olarak daha büyük tonaj, daha ciddi kapasite, daha fazla hacim ve bu hacmin kazandırdığı birleşik bir görev tanımı var.

Bizimde bir şeyleri modelleyip yapmak isterkende bazı sınırlarımız var, deneyimsizliğimizden ileri gelen. ABD'de bu yok adamları 1920'lerden beri Uçak gemisi ve varyasyonlarını geliştirmiş genel bakışta önce CV daha sonraki teknolojik ilerleme ile CVN sıkça bahsedilen bir türdür ama arada CVE'ler var yani adamlar yapmış denemiş, hizmette tutmuş sonra demode olmuş. Unutmayın bir şey demode olurken önüne bi yenilik katarak ilerler.

Bizde bu yok. LHA-6 USS America aslında yeni bir ekol AAS (amphibious assault ship) buna rağmen denizcilikte gelişmiş olan İSpanyollar bu seviyede bir sınıf üretemiyorlar. LPD sınıfında kalıyorlar onuda biraz LHD'ye benzeterek. Tonajlara baktığımızda 18.000t seviyesindeler biz TCG Anadoluyu isterlermiz dahilinde biraz değiştirdik orası burası ile oynadık daha modifiye 22.000t seviyesi bir gemi çıkarttık şimdi buna 8 Uçak ekleyip sınırlı bir AAS konsepti yakalayabilirmiyizi deniyoruz aslında.

Bu bizim için bir sıçrama bir çok ülkenin yapamayacağı bir sıçrama...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 00:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1779
Yaş:
ABD donanmasini gemilerini bizim ihtiyaclarimiz ornek olarak vermek cok yerinde degil bence. ABD surekli okyanus otesi operasyon yapacak, adina expeditonary force denilen, ordu ve deniz piyadesi birliklerini okyanus otesine goturmek, ve onlarin operasyonlarina destek yapabilecek sekilde kuvvet bulundurmak uzerine sekillendiriyor. Bu yuzden US Marines hizmetindeki amfibik gemileri buyuk tonajli ve pahali gemiler. Herhalde son yillardaki tek siradisi gemi projesi, Avrupa benzeri, LCS dedikleri hafif kiyi savas gemisi projesi oldu. LCS bile 3000 tonluk bir gemi. Bizim ornek almamiz gereken ulkeler Avrupa ulkeleri, ya Fransa veya Ispanya veya Italya donanmalari olabilir. Fransiz Mistral LHD'de guzel bir gemi aslinda. Fransizlar iki gemiyi satisa cikardiklarinda eger TCG ANADOLU projesi olmasaydi, o iki gemi satin alinabilirdi. Ispanya cozumu bence fena degil, belkide mevcutlar icinde bize en uygun olaniydi.

Benim merak ettigi baska bir konu var. Belki tartismaniza yardimci olabilir. TDzK heunz LHD sinifi bir amfibik helikopter gemisi isletme tecrubesi yok. Bu gemi hizmete girmeden once subay/astsubay sinifindan denizcilerimiz Ispanyol donanmasinda bir sure exchange officer (Turkce degisim subayi diye mi cevirilir?) olarak bulunmasinda fayda var. Bunlarin icinde 351. filodan denizci pilotlarimizinda bulunmasinda fayda var. Bu konular yavas yavas ogrenilen, ve prosedurler gelistirilmesi gereken konular. TCG ANADOLU envantere girdikten sonra, bir kac yil surebilir operasyonel seviyede kullanima hazir olmasi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 08:24 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 655
Yaş:
Alıntı:
USS America güzel gemi ama atlanan bir konu var. ABD ve diğer ülkelerin uçak gemisi ve benzeri yapıdaki gemilere bakış açısında herşeyden önce bir tonaj farkı var. Doğal olarak daha büyük tonaj, daha ciddi kapasite, daha fazla hacim ve bu hacmin kazandırdığı birleşik bir görev tanımı var.

Bizimde bir şeyleri modelleyip yapmak isterkende bazı sınırlarımız var, deneyimsizliğimizden ileri gelen. ABD'de bu yok adamları 1920'lerden beri Uçak gemisi ve varyasyonlarını geliştirmiş genel bakışta önce CV daha sonraki teknolojik ilerleme ile CVN sıkça bahsedilen bir türdür ama arada CVE'ler var yani adamlar yapmış denemiş, hizmette tutmuş sonra demode olmuş. Unutmayın bir şey demode olurken önüne bi yenilik katarak ilerler.

Bizde bu yok. LHA-6 USS America aslında yeni bir ekol AAS (amphibious assault ship) buna rağmen denizcilikte gelişmiş olan İSpanyollar bu seviyede bir sınıf üretemiyorlar. LPD sınıfında kalıyorlar onuda biraz LHD'ye benzeterek. Tonajlara baktığımızda 18.000t seviyesindeler biz TCG Anadoluyu isterlermiz dahilinde biraz değiştirdik orası burası ile oynadık daha modifiye 22.000t seviyesi bir gemi çıkarttık şimdi buna 8 Uçak ekleyip sınırlı bir AAS konsepti yakalayabilirmiyizi deniyoruz aslında.

Bu bizim için bir sıçrama bir çok ülkenin yapamayacağı bir sıçrama...
Juan carlos I gemisi istendiğinde 20 f-35 taşıyabilecek şekilde düzenlenmiş. Keza bizimkide . 8 F-35 içinde 8 orta yüklü heli 4 atak ve 2 seahawk'ın bulunduğu amfibik bir saldırı gurubunu teşkil ediyor.

Sen dersen ki eğer ben bu helileri komple kaldırıp 20 f-35 le bu gemiyi uçak gemisi kombinasyonuyla açık denizde yüzdürücem dersen eskortlarla birlikte oda olur.

Birde şöyle bir şey var ;
Alıntı:
However, the Turkish Navy later changed its plan and opted for a fully equipped flight deck with the ski-jump ramp in front, after deciding to purchase F-35B STOVL aircraft.[18][19][1][2][4] Turkey is a Level 3 partner in the Joint Strike Fighter program and the Turkish Air Force will get the F-35A CTOL version. The Turkish version of the LHD will be capable of operating up to 12 F-35Bs and 12 helicopters in "light aircraft carrier" configuration.[18] The dimensions of the final design are: 231 meters (length), 32 meters (beam), 6.8 meters (draught), and 58 meters (height).[18] Its displacement will be 24,660 tons (in "light aircraft carrier" mission configuration) or 27,079 tons (in "LHD" mission configuration).[18] Its maximum speed will be 21.5 knots (in "light aircraft carrier" configuration) or 29 knots (in "LHD" configuration);[18] while its maximum range will be 9000 miles at economical speed.[18] It will have a 5,440m² flight deck and a 990m² aviation hangar which can accommodate either 12 medium size helicopters or 8 CH-47F Chinook heavy-lift helicopters.[18] (When the aviation hangar and the light cargo garage are unified, the ship can carry up to 25 medium size helicopters.[18] Alternatively, the ship can carry up to 12 F-35B and 12 helicopters.[18] Six more helicopters can be hosted on the flight deck of the ship.[18]) Additionally, the ship will have a 1,880m² light cargo garage for TEU containers and 27 Amphibious Assault Vehicles (AAV);[18] a 1,165m² dock which can host four Landing Craft Mechanized (LCM) or two Landing Craft Air Cushion (LCAC), or two Landing Craft Vehicle Personnel (LCVP);[18] and a 1,410m² garage for heavy loads, which can host 29 Main Battle Tanks (MBT), Amphibious Assault Vehicles and TEU containers.[18] The ship's crew will consist of 261 personnel: 30 officers, 49 NCOs, 59 leading seamen and 123 ratings.[18]
Yani diyor ki biz sonradan gemiyi hafif uçak gemisi kabiliyeti için orjinal halindende daha ileriye modifiye etmişiz. Hem daha gelişkin bir rampa eklemişiz. Hemde tonajda değişiklikler yapmışız.
Dediğine göre Geminin hangar ve hafif araçlar hangarı (üssteki kısım) birleştirildiğinde gemi 25 helikopter veya 12 f-35b ve 12 helikopter taşıyabiliyor. Buda demekki 24 savaş uçağı taşıyabilir.
Buna ek rampada da 6 savaş uçağı veya helikopterlik yer var. Yani tam kapasite 30 f-35B'yi tıkabasa taşır bu gemi.

Ha bu 30 olmazda destek arama kurtarma ve seahawklarla 25 olur. E Tcg Rumelide konuşuluyor oda 25 taşıyabilir. Ettimi sana 50 uçak.

Birde Lhd projesi lac'a yani hafif uçak gemisine dönüşürse. Hiç başka gemilerle uğraşmak yerine bu geminin en alt kattaki büyük tank ve zırhlı hangarını iptal edip burdaki havuz kısmını da kaldırıp buraya iki asansör ekleyip uçak hangarı olarak kullanabiliriz. Ki bu bölüm üst kattan daha uzun ve geniş bir yer. üst katın 24 lük kapasitesi rahat 30 tane felan taşıyabilir. 6 da pistte yer var. Ettimi sana 60 hadi destek ve seahawk helikopterleriyle 50 olsun .

Yani toplamda istersen aynı anda 100 f-35b taşıyacak bir yük kapasitesine ulaşabilirsin.


Son olarak 100 f-35B dedik ama muhtemeen içinde taşıdığı uçaklar gemiden pahalı olur.

Hadi f-35b ucuzlasa ki ucuzlayacak 100 milyon dolar olsa bile 10 milyar dolar eder ki of of of.

Birde bunun bu gemileri koruyacak ekstra gemi ve denizaltı maliyeti var.

10 milyar dolar demek 40 milgem veya 30-35 tf-100 veya 15-20 tf-2000 demek.

Ha Allah için büyük kabiliyet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 10:22 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 410
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Bu ucak gemisi grubu bizim ne işimize yarayacak akdenizde ?
İhtiyacımız uçak gemisimi yoksa amfibi harekat için lhd mi?
2 tane daha tanker uçak alsak zaten hava harekatı yapabiliyoruz akdeniz coğrafyasında, nereye gideceğiz bu gemi ile ve egede akdenizde bu gemiyi nasıl koruyacağız. (daha doğrusu korumak için daha nelere para harcayacağız)

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 10:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Alıntı:
Bu ucak gemisi grubu bizim ne işimize yarayacak akdenizde ?
Hollanda gemilerinin Somali'de ne isi var. Kaldi ki daha once de yazildi. Akdeniz alti ustu bir gol. Arap Korfezi , Hint Okyanusu v.b. burada kim gezecek.

Ege'de bu gemiyi niye kullanalim. Iskeleden iskeleye adam mi tasiyacagiz degil mi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 11:37 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2006
Yaş:
Alıntı:
Juan carlos I gemisi istendiğinde 20 f-35 taşıyabilecek şekilde düzenlenmiş. Keza bizimkide . 8 F-35 içinde 8 orta yüklü heli 4 atak ve 2 seahawk'ın bulunduğu amfibik bir saldırı gurubunu teşkil ediyor.
Sen dersen ki eğer ben bu helileri komple kaldırıp 20 f-35 le bu gemiyi uçak gemisi kombinasyonuyla açık denizde yüzdürücem dersen eskortlarla birlikte oda olur.
Birde şöyle bir şey var ;
Yani diyor ki biz sonradan gemiyi hafif uçak gemisi kabiliyeti için orjinal halindende daha ileriye modifiye etmişiz. Hem daha gelişkin bir rampa eklemişiz. Hemde tonajda değişiklikler yapmışız.
Dediğine göre Geminin hangar ve hafif araçlar hangarı (üssteki kısım) birleştirildiğinde gemi 25 helikopter veya 12 f-35b ve 12 helikopter taşıyabiliyor. Buda demekki 24 savaş uçağı taşıyabilir.
Buna ek rampada da 6 savaş uçağı veya helikopterlik yer var. Yani tam kapasite 30 f-35B'yi tıkabasa taşır bu gemi.
Ha bu 30 olmazda destek arama kurtarma ve seahawklarla 25 olur. E Tcg Rumelide konuşuluyor oda 25 taşıyabilir. Ettimi sana 50 uçak.
Birde Lhd projesi lac'a yani hafif uçak gemisine dönüşürse. Hiç başka gemilerle uğraşmak yerine bu geminin en alt kattaki büyük tank ve zırhlı hangarını iptal edip burdaki havuz kısmını da kaldırıp buraya iki asansör ekleyip uçak hangarı olarak kullanabiliriz. Ki bu bölüm üst kattan daha uzun ve geniş bir yer. üst katın 24 lük kapasitesi rahat 30 tane felan taşıyabilir. 6 da pistte yer var. Ettimi sana 60 hadi destek ve seahawk helikopterleriyle 50 olsun .
Yani toplamda istersen aynı anda 100 f-35b taşıyacak bir yük kapasitesine ulaşabilirsin.
Son olarak 100 f-35B dedik ama muhtemeen içinde taşıdığı uçaklar gemiden pahalı olur.
Hadi f-35b ucuzlasa ki ucuzlayacak 100 milyon dolar olsa bile 10 milyar dolar eder ki of of of.
Birde bunun bu gemileri koruyacak ekstra gemi ve denizaltı maliyeti var.
10 milyar dolar demek 40 milgem veya 30-35 tf-100 veya 15-20 tf-2000 demek.
Ha Allah için büyük kabiliyet.
Hey maşallah. Nükleerleri burada mı alırız yoksa paket mi yapalım da gemilere yükleriz?
Allah bu açık kaynakların belasını versin. Bende yazayım Juan Carlos 50 uçak taşır diye öyle bilinsin.

Hayaller ile gerçekler birbirini tutmaz. Gerçekte yazılan o adetler teorik maksimumlardır en fazla sevk etme amaçlı taşınabilir yani o kadar adet uçak alınır uçar bazıları başka yere kona yada sadece uçar ve döner operasyon yapma kabiliyeti olmaz alan yetmez servis ve mühimmat yüklemeye.

ABD Wasp sınıfı gemilerinin ikisini 2000 körfez savaşı sırasında Acil uçak gemisi gibi kullanmak için 20 adet harrier konuşlandırdı ilk tur 16 uçak işletilebildi gerçekte ise sadece 12 uçakla operasyon yaptılar. Şu andan yukarıda bahsi geçen Amerika sınıfı en yeni Amfibik gemisinde dahi 6 AV-8B Harrier (f-35 olacak yakında) 4 AH-1Z Viper, 12 Sea/Knighthawk 8 CH-53, 4 UH-1Y,2 V-22 Osprey ile görev yapıyor. Bu gemilerin ana amacı çeşitlilik.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 13:04 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 410
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Alıntı:
Hollanda gemilerinin Somali'de ne isi var. Kaldi ki daha once de yazildi. Akdeniz alti ustu bir gol. Arap Korfezi , Hint Okyanusu v.b. burada kim gezecek.

Ege'de bu gemiyi niye kullanalim. Iskeleden iskeleye adam mi tasiyacagiz degil mi.
Hint okyanusu ve arap körfezinde ne işimiz var ?Somalide üs kursak daha iyi olmaz mı ucak gemisi ile git gel yapmaktan ?Hem savunmasıda daha kolay olur , bence yanlış bir seçim uçak gemisi , eğer birleşmiş milletler vb. Görevlerde kullanmak içinse bizeim için şu aşamada gereksiz bir alım bu..

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 21:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2015, 14:39
Mesajlar: 121
Yaş:
Fransa 1. Dünya harbinden sonra tankın zırhlı tümenler halinde kullanılmasının önemini anlayamamıştı. Bunda De Gaulle hariç gelenekçi Fransız subaylarının rolü büyüktü. İçlerinde bir tek De Gaulle ileri görüşlüymüş.

Biz de maalesef deniz kuvvetlerine gereğinden çok para harcayarak kaynak tahsisatında yanlışlık yapıyoruz. Dikkat edin ne zaman bir denizci konuşsa hep aynı şeyleri söyler " denizlere hakim olan dünyaya hakim olur vs." 19 yüzyılda kalmış demode fikirler bunlar.

Bence en doğru savunma politikasını İsrail uyguluyor. Deniz kuvvetlerine en elzem unsurlar hariç yatırım yapmıyorlar. Ama füze-roket teknolojilerinde, havacılıkta, yazılımda, elektronikte bir numaralar. İsrail bizim için iyi bir model.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 22:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 210
Yaş:
Alıntı:
Fransa 1. Dünya harbinden sonra tankın zırhlı tümenler halinde kullanılmasının önemini anlayamamıştı. Bunda De Gaulle hariç gelenekçi Fransız subaylarının rolü büyüktü. İçlerinde bir tek De Gaulle ileri görüşlüymüş.

Biz de maalesef deniz kuvvetlerine gereğinden çok para harcayarak kaynak tahsisatında yanlışlık yapıyoruz. Dikkat edin ne zaman bir denizci konuşsa hep aynı şeyleri söyler " denizlere hakim olan dünyaya hakim olur vs." 19 yüzyılda kalmış demode fikirler bunlar.

Bence en doğru savunma politikasını İsrail uyguluyor. Deniz kuvvetlerine en elzem unsurlar hariç yatırım yapmıyorlar. Ama füze-roket teknolojilerinde, havacılıkta, yazılımda, elektronikte bir numaralar. İsrail bizim için iyi bir model.
Denizcilikle ilgili söylediklerinize katılmıyorum. Örnek verdiğiniz İsrail'in açılldığı tek deniz, Doğu Akdeniz. Mantıken, adamların sadece o bölgede karşılarına çıkabilecek unsurlara karşı hazırlanmaları beklenir. Bizim ülkemizse, hep denir ya, üç tarafı denizlerle çevrili bir yarımada. Karşılaşabileceğimiz tehditin boyutu İsrail'inkinden çok daha fazla.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 22:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 523
Yaş: 18
Ayrıca İsrail'e yönelik asıl tehdit kara ve hava unsurları. Hem zaten ABD'nin donanması denizlerde İsrail'in her türlü güvenliğini sağlıyor/sağlayacaktır. Hem bizim Akdeniz'den dışarıya açılma planlarımız da mevcut. (Somali, Katar belki baya ileride Malezya ve Endonezya)

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2017, 23:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Israil'in istese de hayalindeki deniz kuvvetlerini besleyecek adam kaynagi yok. Bir firkateyn en az 20 subay 60 astsubay demek. Hele hele denizalti gibi ozel ihtisas konulari icin adam bulmak ve yetistirmek hic de kolay degil. Sadece hava tanker ve hava kuvvetleri kabiliyeti ile dusmani denizden karsilayamazsiniz. Libya harekati bu tip gemilere niye ihtiyacimiz var sorusunun guzel bir cevabidir. Onu gectim NATO deniz kuvvetlerinde komuta kademesi olarak soz sahibi olmak istiyorsaniz bu gemilere yine ihtiyac var. 3 tarafi denizlerle cevrili , Osmanli zamani Akdeniz'i Turk Golune cevirmis bir millet niye bu tarz platformlara yatirim yapmasin. Yeni tanklara da ihtiyac var , TFX'e de ihtiyac var , hava savunma sistemlerine de , bu gemilere de...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2017, 00:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2085
Konum: ANKARA
Yaş: 39
Alıntı:

Biz de maalesef deniz kuvvetlerine gereğinden çok para harcayarak kaynak tahsisatında yanlışlık yapıyoruz. Dikkat edin ne zaman bir denizci konuşsa hep aynı şeyleri söyler " denizlere hakim olan dünyaya hakim olur vs." 19 yüzyılda kalmış demode fikirler bunlar.

Bence en doğru savunma politikasını İsrail uyguluyor. Deniz kuvvetlerine en elzem unsurlar hariç yatırım yapmıyorlar. Ama füze-roket teknolojilerinde, havacılıkta, yazılımda, elektronikte bir numaralar. İsrail bizim için iyi bir model.
İsrail' i koruyanlar var. Dünyanın en büyük deniz gücü ne güne duruyor. Zaten koruyanı var yani. Dünyayı Yahudiler yönetiyor, Amerikan politikalarını da -büyük ölçüde- Yahudiler belirliyor. F-15 veya F-35 alacak, onun parasını bile ABD ödüyor. Peki Türkiye' yi kim koruyacak? Türkiye Cumhuriyeti' ni Türk milleti koruyacağına göre; her alanda yeterli olmak durumundayız.

Denizlerde söz sahibi olmayanlar hakikaten varlık gösteremezler. Bakınız hemen burnumuzun dibinde Amerikan koridoru oluşturulmaya çalışılıyor; peki amacı nedir? Akdenize açılmak öyle değil mi? Niye Akdenize açılmak istiyorlar da Lut gölüne açılmak istemiyorlar? Hırtlar bile mevzuyu anlamış. Hatırlanacak olursa; çıkartma gemilerimiz olmadığından dolayı Kıbrıs' a harekat düzenleyememiştik. Gemiler yapıldı da ancak ondan sonra Kıbrıs' a barış gelebildi. Bu kadar mühimdir.

_________________

Muhtaç Olduğun Kudret;
Damarlarında ki Asil Kanda Mevcuttur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2017, 00:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 666
Yaş:
Yapılan gemi ortalama 50 yıl kullanılacak.
Türkiye büyüklüğünde bir ülke için 2 adet LHA gemi israf yada gereksiz değil.
Belki aciliyet sırası hatalı olabilir. Kanımca ilk TF 2000 den sonra başlasa idik daha iyi olabilirdi ama böyle olması da çok sorun değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2017, 00:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2085
Konum: ANKARA
Yaş: 39
Yazacaktım unutmuşum;

Ayrıca İsrail, Deniz Kuvvetlerine önem vermeyen bir ülke değildir. Mevcut durumda 5 adet Dolphin sınıfı denizaltıya sahip olup; 6' ncı denizaltısını bu yıl içerisinde envanterine dahil edecek. Dolphin sınıfı denizaltılar son derece sofistike denizaltılar olarak biliniyor. AIP sınıfı bir denizaltı olmasına rağmen nükleer başlık taşıyabilen 1.500 km menzile sahip ve ''SUB POPEYE'' diyebileceğimiz füzeleri taşıyabiliyor.

Forumda hakiki denizciler var, yanlışımız varsa düzeltsinler. Ancak İsrail gibi mimicik bir devletin bile 6 tane son derece gelişmiş denizaltıya sahip olması hangi anlama gelmektedir! Neredeyse bizde ki denizaltı sayısının yarısı...

Bir de, silah sistemleri tehtid algısına göre tedarik edilir. İsrail derinliği olmayan bir devlet olduğudan onlar için sürat en önemli faktördür. Doğal olaral en mühim kuvvet Hava Kuvvetleridir. Çünkü önleyici vuruş yapabilmeleri için Hava Kuvvetlerine ihtiyaçları var. Nitekim, Arap-İsrail Savaşlarında bu yeteniklerinin meyvelerini yemişlerdir. Mısır Hava Kuvvetleri henüz havanlamaya bile fırsat bulamadan yerde imha edildi.

Yani diyeceğimiz odur ki, her ülkenin kendine göre stratejisi ve öncelikleri vardır. İsrail için en büyük tehtidler Mısır, Suriye ve İran olduğundan dolayı; ona göre strateji ve tedarik zinciri planlamıştır. Mısır bir şekilde ABD denetimindedir. Suriye' yi bitirdiler zaten; geriye kalan İran tehtini için de denizaltılar alınmıştır. Türkiye' nin önecelikleri ise başkadır.

_________________

Muhtaç Olduğun Kudret;
Damarlarında ki Asil Kanda Mevcuttur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2017, 01:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 410
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Hangi önceliğimiz bize uçak gemisi edinmeyi dikte ettirmekte paylaşabilirmisiniz?

Hava savunma füzesi gibi aynen denizde de. Karadan ve küçük platformlardan atılabilen en az 200 km menzile sahip gemisavar füzesi ilk ihtiyacımız , atmaca doğru bir adım ancak uçak gemisi şu aşamada değil , bize denizden gelecek tehditler belli , bunlar içinde ana amaç yurt güvenliği ise sırası ile
-milli gemisavar füze platformları (atmaca projesi)
-denizaltı savunma harbi için uçar platformlar (meltem projeleri )
- milli hücümbot projesi (Türk tipi hücümbot)
-milli denizaltı projesi ( önceliğimiz sığ sularda sessizce harekat icra edebilen ve idamesi daha uygun fiyatlı küçük platformlar olmalı)

İçinde kalıp kalmayacağımız belli olmayan bir nato operasyonu yönetimi yada tekrar yaşanıp yaşanmayacağı belli olmayan bir ikinci Libya olayı için kaynakları bu platforma harcamanın bence tek sebebi siyasidir.

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2017, 01:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1129
Yaş: 18
Alıntı:
Hangi önceliğimiz bize uçak gemisi edinmeyi dikte ettirmekte paylaşabilirmisiniz?

Hava savunma füzesi gibi aynen denizde de. Karadan ve küçük platformlardan atılabilen en az 200 km menzile sahip gemisavar füzesi ilk ihtiyacımız , atmaca doğru bir adım ancak uçak gemisi şu aşamada değil , bize denizden gelecek tehditler belli , bunlar içinde ana amaç yurt güvenliği ise sırası ile
-milli gemisavar füze platformları (atmaca projesi)
-denizaltı savunma harbi için uçar platformlar (meltem projeleri )
- milli hücümbot projesi (Türk tipi hücümbot)
-milli denizaltı projesi ( önceliğimiz sığ sularda sessizce harekat icra edebilen ve idamesi daha uygun fiyatlı küçük platformlar olmalı)

İçinde kalıp kalmayacağımız belli olmayan bir nato operasyonu yönetimi yada tekrar yaşanıp yaşanmayacağı belli olmayan bir ikinci Libya olayı için kaynakları bu platforma harcamanın bence tek sebebi siyasidir.
Hocam orduların var oluş sebebi de zaten bu değil mi? O kadar bütçe ayırıyor her ülke, peki hangileri bu silahları kullanıyor savaşta?
Onlarca tank,uçak çatışma görmeden emekli ediliyor. Mantık olarak da orduya her yıl milyarlaca harcarsın ama işin bir gün düşer, işte o gün rezil rüsva olmamak için o paraları harcarsın.

Haklısınız belki bir daha Libya gibi insanlarımızı tahliye etme ihtiyacı çıkmayabilir ama olur da Libyadakinden fazla insanı tahliye etme ihtiyacı hissedersek ne olacak? NATO'nun 2. büyük ordusu olarak Kudret Güngör ile vapur gibi 2-3 sefer de tahliye edeceğiz?

Zamanında S70 veya UH-1 düşmüştü Doğu'da şehitlerimizi almak için İspanyol Chinook'u gelmişti, bence bu bizim açımızından prestij kaybı.
Belli de olmaz yarın bir gün başka ülkenin insanlarını tahliye etmek için kullanırız bu gemiyi? Onun kazandıracağı prestiji düşünüyor musunuz?
Allah korusun İstanbul'da bir deprem olsa bu LHD yüzer hastane görevi görmez mi?

Olasılıklar çok belki bunların hiçbiri olmayacak ama işte ordunun amacı da bu bir gün işiniz düşer o gün de tabiri caizse g*tümüzü kurtarır.

Bu arada uçak gemisi muhabbeti geçmemiş, LHD üzerinden gitmiş.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2017, 02:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2085
Konum: ANKARA
Yaş: 39
Alıntı:
Hangi önceliğimiz bize uçak gemisi edinmeyi dikte ettirmekte paylaşabilirmisiniz?
Ben LPD özelinde değil de; genel anlamda Deniz Kuvvetleri açısından konuyu değerlendirmiştim. Yani, arkadaşın belirttiği '' Denizlere hakim olan dünyaya hakim olur teorisi; 19' ncu yy. da kalmıştır'' tezine cevaptır. Ben de diyorum ki; Türkiye' nin öncelikleri başkadır. Türkiye' nin savunması denizlerden başlar. Çünkü Türkiye yarımadadır ve ticaretinin çok büyük bir bölümünü deniz ticaretiyle sağlamaktadır. Bu durumda deniz kuvvetlerine para harcamayacağız da nereye harcayacağız? diyorum. Ha.. LPD özelinde konuya girecek olursak; bana göre de bu proje kalbur üstü projedir. Hangi saiklerle böyle bir işe girişildi, ben de bilmiyorum. Tehtid algısı nedir, hangi amaca hizmet etmek için LPD projesi gümdeme geldi; inananın ben de anlamış değilim. Türkiye' nin deniz menfaat alanları Doğu Akdeniz, Karadeniz ve Ege' den ibarettir. deniz aşırı, okyanus ötesi menfaatlerimiz olmadığından dolayı güç transferi söz konusu olmadığından LPD projesi ötelenebilir miydi diye düşünmüşümdür. Ben olsam bu projeye hiç başlamaz kaynaklarımı daha acil işlere kanalize ederdim. Orası ayrı mevzu tabii... Dediğim gibi, Türkiye açısından deniz kuvvetlerinin önemini izah etmeye çalıştım; LPD' nin değil. Ancak gelin görün ki konu LPD olunca yanlış anlaşılmalar olabiliyor. Demekki kendimizi ifade edememişiz. :)

Bana göre TSK' nın en mühim konusu ''Hava Savunma Füzeleri'' meselesidir. Sayın hfidan' ın belittiği gibi TF-2000 projesi bu amaca en çok hizmet edecek projelerin başında geliyor. Allahtan bizim forum üstadların yuvası konumundadır. Bakalım üstadlar ne diyorlar. Görüşleri değişmiş midir? LPD öncelik midir yani?

_________________

Muhtaç Olduğun Kudret;
Damarlarında ki Asil Kanda Mevcuttur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2017, 03:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2085
Konum: ANKARA
Yaş: 39
LPD’ nin olası Marmara depremi için gerekli olacağı tezine de katılamıyorum. LPD’ nin maliyeti ortalama 1.3 Milyar Avro. Bugün ki kurla çarparsak 5.93 Miyar TL para yapar. Ortalama Betonarme bir binanın m² sinin 800 TL olduğunu baz alırsak -bakkal hesabına göre- 5 katlı, 80 m² den 20 daireli bir binanın maliyeti ortalama 1.3 milyon TL eder. 5,93 Milyar TL’ ye de ortalama 3.978 adet -hadi 4.000 adet bina diyelim- bina dikersiniz. Buradan da nerden baksanız 300.000 kişinin hayatını garanti altına almak mümkündür. İnşallah hesabı yanlış yapmamışızdır :)

Yani LPD’ nin Marmara Depreminde faydası olur tezine katılmakta zorlanıyorum.

_________________

Muhtaç Olduğun Kudret;
Damarlarında ki Asil Kanda Mevcuttur.
Mustafa Kemal ATATÜRK


En son PARTİKÜL tarafından 05 Mar 2017, 18:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 892 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 114 15 16 17 18 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Heise IT-Markt [Crawler] ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye