TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 24 Haz 2017, 15:20

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 890 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 114 15 16 17 18 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2016, 14:56 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2040
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Bir kere 5.5-6 yıldan 4 yıla çekmek demek tüm ekipman tedarik, silah sistemleri tedarik ve en önemlisi dizayn üretim resimlerinin gelme sırası ve zamanında değişiklikler ön görülmesi demektir. Yani Planlama yeni baştan plan yapmak zorunda kalacak.
Bu noktada en büyük handikap detay dizaynın da dışardan geliyor olması ve SEDEF 'in kendi dizayn ofisinin olmaması
Nesting'den tut, blok modeli, montaj (assembly) resimleri, ekipman yerleşimleri ve foundationları, silah sistemleri yerleşimleri ve foundationları bunlara bağlı olarak kablo yolu revizyonları, havalandırma ve boru sistemleri ;
hangi sıra ile gelecek, istenilen değişiklikler diğer ekipmanları nasıl etkileyecek, sistemler gerekli olan sürede dizayn olarak tamamlanabilecek mi, yeri geldiğinde gemide yerinde görülen aksaklıklar dizayn da nasıl çözülecek ve hangi dizayn bunu çözecek (Sedef, Delta, Navantia ? )
Aylardır Türk mühendisler gidip geliyor. İlk grup son dakika revizyonları dahi yapıldı.
Sizin tarif ettiğiniz sıfır daha önce benzeri olmayan bir gemi inşasında yaşanan sorunlar burada ise "as build" bir işten bahsediyoruz. Bu tür revizyonlar ekstrem değil boru, kablo kanalları, döşek vs zaten revize edileceği zaman var olan gemi üzerinden çok daha kolay çözülüyor genelde sıkıntı gemi inşa tarafında değil Askeri ekipman tarafında çıkacaktır. Orada da sorumluluk SSM'da. Yani Gemi biter ama Gemi entegre savaş sistemi ve gemi operasyon sistemi sorumluluğu askeri tarafta Sedefin Çok fazla müdahale etme şansı ve sorumluluğu yok orada sorumluluğu SSM üstlendi.
Alıntı:
- SEDEF'in Satın alma ve tedarik sürecine uyumlu mu?
Money talks bğtçe geldiği sürece iş yürür. Askeri ekipman SSM sorumluluğunda Elektronik vs ekipman için Aselsan ile anlaşma imzalandı. Diğer ekipmanlarda çok ekstrem bir sorun olmaz çünkü zaten gemiden 3 tane yapıldı yapılıyor ve genelde seçilen ekipmanlar bizimde kullandığımız tipte. İspanyol ve İtalyan tasarımlarıda kullanılan askeri dışı ekipmanların çoğu bizim donanmamızda olan ekipmanlarla büyük benzerlik gösterir. Ama bir Fransızınki öyle değil.
Alıntı:
> Satın alınan ürün, planlanan resim gelme sırasına göre mi gelecek yoksa detay resim gelme sırası ile tedarik edilecek ürün gelme sırası bağımsız mı yürüyecek.
Bu noktada Navantia'nın ciddi hazır olması ve çok hızlı geri dönüşler ve aksiyon yapabilmesi gerekmektedir. Keza Yurtdışı detay dizayn anlaşmalarında revizyon istekleri ve geri dönüşler her zaman sıkıntı olmuştur.
Tersane içi dizayn ofisler bu noktada her zaman daha hızlı geri dönüşler sağlayabilmektedir. Gerekirse yoğun mesai ile işler zamanın da bitirilip ekipman tedarik sürecinden önce üretim resimleri hazır edilebiliyor.
Eğer üretim revizyonlarını Delta yapacak ise Navantia'ya nispeten daha hızlı yürüyebilir işler.

- İmalat sistemine uyumlu mu ?
> Her tersanenin bir yoğurt yiyişi var hele hele SEDEF'in Türkiyede çok farklı bir üretim sistemi var, bant mantığı var. İnanıyorum ki kendi sistemine göre işleri yürütebilse işler çok hızlı ilerleyecektir ama detay dizaynın Navantia'dan gelecek olması tersanenin üretim sistemine uyumlu olup olmayacağı noktasında beni kuşkulandırmaktadır.
Aylardır gidip gelen kardeşlerimiz bu işi yapıyor uyumlu hale geliyor ayrıca dizayn ofis ve tersane navantia ile ayni kodları kullanıyorlar. Olay al bu plan bunu inşa et olayından çok daha yukarıda bir ortak paylaşımda. Ama hala 4 yıl çok iddialı, arada çoşuyor işte bizim kral.
Alıntı:
Bu noktada üretim sırasında görülecek sıkıntılar, kuvvetin isteyeceği 100 lerce revizyonlar ve remarklar, TL'nun bu konuda ki derin tecrübesizliği ve adam eksikliği yeni yapılması istenen sistemler (Juan Carlos I'de olmayan) 4 yılda inşa konusunda ciddi zorlayacaktır. Örnek vermek gerekirse: Güverte'de yapılması istenen değişiklikler (F35 için düşünülen) bile başlı başına büyük iş.
Türk Loydu ne yapacak dizayn çözüm ortağı değil ki? Kontrata göre ve kendisine verilen askeri normlara göre gemi inşa edildi mi ona bakacak. Ki zaten Sedef çok profesyoneldir Askeri onaylar tamamlanmadan ilk saça kaynak vurmaz. Geri dönüş maliyetini hayatta üstlenmez. Burada herkesin gözden kaçırdığı taraf bu. Şu andan itibaren askeriye onay verdiği plan projede isteyedeği her değişiklik ekstra maliyet ve zamandır. Mühim olan ne kadarını kabul edebileceğidir. Askeriye yolun ortasında gemiye katapult isterse ekstra maliyetini ve uzayacak inşa süresini göze alır. Ama hastaneyi 50 yatak yerine 80 yatak isterse daha kolayca çözülür. Ama F-35 ile ilgili çözüm ile ilgili bir bilgim yok evet çözüldü yada o kısım inşa edilip kullanılmaya başlandıktan sonra revize edilecek diye daha ortada bir söylem yok. Beklentim su akarken yolunu bulur şeklinde olacağıdır.
Alıntı:
İşin otomasyon ve elektrik sistemi boyutu ise tam bir muamma... Eğer yurt içi firmalar bu işi götürecek ise ki sanıyorum öyledir (ELKON,Betesan,Can elektrik vb....) hem gemi elektriğinden anlayan eleman ihtiyacını hem de gemide bulunacak sistemler hakkında bilgi eksikliğini çok hızlı bir şekilde çözmelidir, aksi takdirde çoğu gemide ortaya çıkan elektrik problemleri ile karşı karşıya kalması sürpriz olmaz./quote]
Bu ara işler durgun önümüzdeki bir kaç sene nitelikli eleman arz fazlası var tek sıkıntı yaşamayak konu bu. Mühim olan para olsun.
Alıntı:
- Planlama sırasına uyumlu mu?
> SEDEF'in tersane olarak Türkiye'deki tersanelerden en büyük farkı Planlama Departmanıdır. Bu projede sivil mantıktan uzaklaşıp askeri mantıkla uyumu ve buna rağmen Planın tutturulması en büyük imtihanı olacaktır.
Navantia ve Sedefin planlaması tutar birbiri ile uyumlu ilerler bu konuda şimdilik oldukça uyumlu gidiyorlar ilk duyumlar İspanyolların çok çözümcü yaklaştıklarını söylüyor. Ancak; Cumhurbaşkanının planlaması tutmaz ama 4 senede denize iner denizde inşa-donatımı devam eder.
Çıkabilecek sorun Askeriye ciddi bir revizyon ister ve hem mali hende süre farkını kabul etmez ise olur.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2016, 15:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5119
Yaş:
Alıntı:
Navantia ve Sedefin planlaması tutar birbiri ile uyumlu ilerler bu konuda şimdilik oldukça uyumlu gidiyorlar ilk duyumlar İspanyolların çok çözümcü yaklaştıklarını söylüyor. Ancak; Cumhurbaşkanının planlaması tutmaz ama 4 senede denize iner denizde inşa-donatımı devam eder.
Çıkabilecek sorun Askeriye ciddi bir revizyon ister ve hem mali hende süre farkını kabul etmez ise olur.
@orko'nun yukarılarda bir notu vardı, Uzo açıp izlemek minvalinde. Haklı aslında, çünkü tam olarak bu çaptaki bir gemi için bir tecrübemiz de yok. Belki biraz da bize yakın büyüklükteki bir NATO donanmasından bu yolla doktrin de öğreneceğiz transfer edeceğiz. Temelde bu sebeple de, ben çok büyük değişikler gerekeceğinden emin değilim. İşin motivasyonuna ters olur bu.

Tek olasılık bizimkilerin bu arada Amerikan LHD'leri falan konuşlu bir uluslararası operasyona iştirak edip acaip bilgi ve tecrübe edinmeleri olur. O da böyle olmaz herhalde. :roll:

Ben İspanyollar yerinde olsam önümüzde halı olurdum. Hem belli ki bu işin gerisi gelecek, hem çok ciddi bir donanmaya kapak attı, hem gemisi 5-6 sene sonra hıyarım var diyene elinde tuzla koşacak; Yani her yerde bayrak gösterecek, hem de tepe tepe kullanılacak. Üstelik, İspanya'nın merkez Avrupa'Nın üvey evlat olması da onu özellikle Akdeniz'de yeni sıkı fıkı dostlar aramaya itiyor. Bu da bence locadan hoş bir giriş oldu. Daha bin türlü ortak projenin önünü açar buradaki "kolaylıklar".

Sevmediğimiz Koreliler'e bile bir dolu metro tramvay ihalemizi verdik. İspanyollar'la daha "Avrupalı-Avrupalı" anlaşabiliriz. Bunun daha INDRA'sı var, osu var, busu var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2016, 15:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Ağu 2012, 16:19
Mesajlar: 558
Yaş:
Navantia ile yapılan anlaşma , gemide görev alacak personelin eğitimini kapsıyormu yoksa onun için ayrı bir çalışmamı yapılır .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2016, 19:31 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 6966
Yaş:
Alıntı:
Sayın Sanchez LCAC yokken BARC vardı Vietnamda 130 ton taşırdı.
Birde bildiğim kadarı ile NATO uçaklarına yakıt verilebilmesi için KC 135lerle ilk günden beri depomuzda probe & drogue ekipmanı olması lazım ama emin değilim.
Hocam BARClar'ı biliyorum da kaldı mı onlar artık. 2020 model gemiye 70 yıllık araçları bindirsek onlara da M60lar'ı taşıtsak şaşırmam gerçi :roll:

Ben de hatırlıyorum. Hatta sanırım bir tatbikatta fotosu da çıkmıştı ama emin olamadım. O kadar büyük bir problem olmasa gerek.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2016, 04:19 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Kas 2015, 13:41
Mesajlar: 287
Yaş:
Geçen de sordum ama ciddiye alan olmamış, şu fotoğraf ile beraber tekrar sormak istiyorum.
Resim
Erdoğan'dan önce tersane sahibi Kalkavan ve fotoğraftaki değerli komutan Bostanoğlu konuşma yaptılar ama TV kanallarında yayınlanmadı. Ben yanılmıyorsam DHA linkinden izledim.

Kalkavan geminin bedelini 310 Milyon Euro olarak söyledi (Duyduğuma %99 eminim) ve ben de bununla ilgili bir şey bulabilir miyim diye internette arama yapınca şöyle bir şey buldum;
Alıntı:
400 MİLYON EURO DAHA UCUZMetin Bey, ihale aşamasında Erdoğan’ın devlete 400 milyon Euro’luk bir tasarrufunasıl sağladığını da şöyle anlatıyor:“Biliyor musunuz ki... Bir sürü dedikodu üretildi. Oysa Tayyip Bey ihaledefiyatları o kadar kırdırttı ki... Rakip firmaları çarpıştırdı... Neredeysemücadele etti. 400 milyon Euro daha ucuza bitti ihale...”Kaynak: "LPD Anadolu, 400 milyon euro tasarruf sağladı"
Fatih Çekirge adlı gazetecinin 2 Mayıs 2016 tarihli yazısından bir bölüm.

Bir de Sedef Tersanesi'nin bu proje için ASELSAN-HAVELSAN ile 127 Milyon Euro değerinde bir sözleşme imzaladığını gördüm.
SSM ile tersane arasında imzalanmış sözleşme bedeliyle ilgili ne resmi açıklama ne de haber bulamadım.

Şimdi tekrar sormak istiyorum, bu konuda bilgisi olan var mı ? Konu hakkında fikir belirtmek veya sanane maliyetten demek isteyen olursa da saygı duyarım..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2016, 09:50 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2012, 10:25
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
Geçen de sordum ama ciddiye alan olmamış, şu fotoğraf ile beraber tekrar sormak istiyorum.
Resim
Erdoğan'dan önce tersane sahibi Kalkavan ve fotoğraftaki değerli komutan Bostanoğlu konuşma yaptılar ama TV kanallarında yayınlanmadı. Ben yanılmıyorsam DHA linkinden izledim.

Kalkavan geminin bedelini 310 Milyon Euro olarak söyledi (Duyduğuma %99 eminim) ve ben de bununla ilgili bir şey bulabilir miyim diye internette arama yapınca şöyle bir şey buldum;
Alıntı:
400 MİLYON EURO DAHA UCUZMetin Bey, ihale aşamasında Erdoğan’ın devlete 400 milyon Euro’luk bir tasarrufunasıl sağladığını da şöyle anlatıyor:“Biliyor musunuz ki... Bir sürü dedikodu üretildi. Oysa Tayyip Bey ihaledefiyatları o kadar kırdırttı ki... Rakip firmaları çarpıştırdı... Neredeysemücadele etti. 400 milyon Euro daha ucuza bitti ihale...”Kaynak: "LPD Anadolu, 400 milyon euro tasarruf sağladı"
Fatih Çekirge adlı gazetecinin 2 Mayıs 2016 tarihli yazısından bir bölüm.

Bir de Sedef Tersanesi'nin bu proje için ASELSAN-HAVELSAN ile 127 Milyon Euro değerinde bir sözleşme imzaladığını gördüm.
SSM ile tersane arasında imzalanmış sözleşme bedeliyle ilgili ne resmi açıklama ne de haber bulamadım.

Şimdi tekrar sormak istiyorum, bu konuda bilgisi olan var mı ? Konu hakkında fikir belirtmek veya sanane maliyetten demek isteyen olursa da saygı duyarım..
Ben bir rakam veremem bilmiyorum ama, şunu biliyorum; projeyi alan tersane yöneticilerinin uykuları kaçıyor, yapım bedeli bıçak sırtında zarar etmekten korkuyorlar, bu yüzden de nerden nasıl tasarruf ederiz nerden kısarız diye toplantı üstüne toplantı....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2016, 11:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 422
Yaş: 22
Eğer üç kuruş para için kalite veya tedbir uygulamalarının bir kısmı veya önemli ama az bir kısmından feragat etme gibi bir takım durumlar olursa bunun altından kimse kalkamaz. Yüzlerce kişiyi içine sokacağınız böyle bir geminin 3üne 5ine bakılmamalı ya hiç yapmayın ya da adam gibi yapın. Ha öyle olucak demiyorum olucaksa diyorum o başka. Hayır anlamsız bir pazarlık bu adamlar bence de nerden neyi kısarım neyi daha az maliyetli hale getiririmin peşindelerdir buna da birşey diyemeyiz ama fiyatı öldü bitti pahasına indirirseniz de şirket tabiki de ek tedbirler koyacaktır enerjisini geminin kendisinden ziyade kazanacağı paraya odaklayacaktır.
Cidden bazen bende kızıyorum artık klişe oldu ancak cidden bir buna mı kalmadı para ya. Aşırı fiyat kırmak olumsuz neticeler doğurabilir bu bariz çünkü şirketler için motivasyon kaynağı paradır. O yüzden su para bahsini fazla uzatmak kurbanlık pazarlığına döndürmenin bir manası yoktu olası zararından başka. Piyasa normların civarın da olsun yeterdi.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2016, 16:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 673
Yaş:
Otomotivde kalıp tasarımı ve imalatı yapan firmalar genellikle maliyetin iki üç katı fiyatı teklif ederek işi alırlar. Kalıp imalatı için alınan malzemelerin hepsi zai olsa bile yinede zarar etmezler diyebilirim.
Gemi imalatında kar marjının çok yüksek olduğunu tahmin ediyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2016, 14:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 27 Haz 2015, 15:29
Mesajlar: 30
Yaş:
Alıntı:
Otomotivde kalıp tasarımı ve imalatı yapan firmalar genellikle maliyetin iki üç katı fiyatı teklif ederek işi alırlar. Kalıp imalatı için alınan malzemelerin hepsi zai olsa bile yinede zarar etmezler diyebilirim.
Gemi imalatında kar marjının çok yüksek olduğunu tahmin ediyorum.
Gemi inşaa sanayisinde kar marjları çok yüksek değildir, yani 50 milyonluk bir proje ile milyarlık projenin karları arasındaki oran, proje bütçesi ile orantılı değil , yine proje bütçesi ile artarak daha az bir oranda yükselir, bunun yanısıra sedefin bu projeye bir kızak ayıracağını düşünürsek, çelik işlerinden sonra üretim kısmı boşta kalacak ve başka projeler alabilecektir.
Alıntı:
Eğer üç kuruş para için kalite veya tedbir uygulamalarının bir kısmı veya önemli ama az bir kısmından feragat etme gibi bir takım durumlar olursa bunun altından kimse kalkamaz. Yüzlerce kişiyi içine sokacağınız böyle bir geminin 3üne 5ine bakılmamalı ya hiç yapmayın ya da adam gibi yapın. Ha öyle olucak demiyorum olucaksa diyorum o başka. Hayır anlamsız bir pazarlık bu adamlar bence de nerden neyi kısarım neyi daha az maliyetli hale getiririmin peşindelerdir buna da birşey diyemeyiz ama fiyatı öldü bitti pahasına indirirseniz de şirket tabiki de ek tedbirler koyacaktır enerjisini geminin kendisinden ziyade kazanacağı paraya odaklayacaktır.
Cidden bazen bende kızıyorum artık klişe oldu ancak cidden bir buna mı kalmadı para ya. Aşırı fiyat kırmak olumsuz neticeler doğurabilir bu bariz çünkü şirketler için motivasyon kaynağı paradır. O yüzden su para bahsini fazla uzatmak kurbanlık pazarlığına döndürmenin bir manası yoktu olası zararından başka. Piyasa normların civarın da olsun yeterdi.
Kalite kontrol işi tershanenin elinde olan birşey değil, hatta kuvvet bile bununla ilgilenmez , projede her safhada onayi veren klaslama kuruluşudur hem kuvvet hem de tershane bunu kabul eder. Kuvvet gelir kabul için kontrol yapar, klaslama kuruluşunun evet dediği şeye hayır diyemez ancak kuruluşun takip etmediği diğer unsurların kabulu kuvveti ilgilendirir.

Tershane yöneticilerinin uykusu parayı nasıl denk getireceğizden ziyade, bu işi nasıl bitireceğiz yüzünden kaçıyor. Böyle bir gemideki esas iş çelik işi değil, entegrasyon ve kabul testleri ile ilgili. Zira bu yöneticiler yanı komşusu RMK nın 4. Sahil güvenliği yaparken bile nasıl eziyet çektiğini gördüler. Ki sahil güvenliğin , bu gemi yanında devede kulak kaldığı aşikar.

Bunun yanısıra Sedef belki de en iyi planlama ofisine sahip tershanedir, ama dizayn bölümü çok zayıf olduğu için iç iletişim azalıyor. Süreyi ancak bu uzatır, sedef bu işe RMK ile girseydi 4 yıla olumlu bakabilirdim. Toplantılarda rekabeti azaltalım diyen kişilerin iş ihaleye gelince canavara dönüşüp bencilleşmesi ise çok komik oluyor, ve tahmin edin işbirliğine yanaşmayan elbette kalkavan.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2016, 03:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 404
Yaş:
USS New York - LPD-21 Eğitim videosu. Biraz önce Discovery de Okyanusun Aslanları programında izledim. İnternet'te Türkçe'sini bulamadım. Bizim ki LHD ye kaydığı için eğitimin daha da komplike olması lazım gözüküyor.

http://www.dailymotion.com/video/x3ia9zu


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2016, 20:58 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 161
Yaş:
Alıntı:
USS New York - LPD-21 Eğitim videosu. Biraz önce Discovery de Okyanusun Aslanları programında izledim. İnternet'te Türkçe'sini bulamadım. Bizim ki LHD ye kaydığı için eğitimin daha da komplike olması lazım gözüküyor.

http://www.dailymotion.com/video/x3ia9zu

Çok hoş bir gemi. İkinci bir platform düşünülüyorsa şayet, bu tarz bir gemi düşünülebilir juan carlos un yanına...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2016, 15:53 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 122
Yaş:
Alıntı:

Bunun yanısıra Sedef belki de en iyi planlama ofisine sahip tershanedir, ama dizayn bölümü çok zayıf olduğu için iç iletişim azalıyor. Süreyi ancak bu uzatır, sedef bu işe RMK ile girseydi 4 yıla olumlu bakabilirdim. Toplantılarda rekabeti azaltalım diyen kişilerin iş ihaleye gelince canavara dönüşüp bencilleşmesi ise çok komik oluyor, ve tahmin edin işbirliğine yanaşmayan elbette kalkavan.
Üstteki yazımda bu konuda ki tereddütleri ifade etmiştim. Üretim yapan tersane elinde geminin 3D modelini kesinlikle bulundurmalı, bazen kaydırdığınız bir ekipman, bir botu domino taşı gibi tüm ekipmanları ve düzeni etkileyebilir. Bu noktada resmin çizdiği sınırı bi aşarsan ard arda tüm devreleri yerinde yap moduna girmek içten bile değil.

Yerinde yapma moduna girdiğin zaman ise sıkıntılar ard arda gelecektir. Çünkü herkes(borucu,kablocu,havalandırmacı, araşmancı, vb...) kendi sistemini en rahat şekilde monte edip geçecek ve kendinden sonra iş yapacak adama alan koymayacaktır. Bu noktada herkes dizayn ofise koşup modelde bakmak ve tüm sistemleri yerinde görmek bunun yanında güncellenen yerler var ise yine bunlarında modele aktarılmasını isteyeceklerdir ki çarpan,çakışan, vb.. bir şey olmasın.

Geminin büyük olması yanıltmasın, koskoca gemide bazen bazı sistemler ve ekipmanlar bazı bölgelerde öyle sıkışır ki nefes bile almak zorlaşır. Bu yüzden dizayn ekibinin sağlam olması ve devamlı sahadan geri dönüş alarak elindeki modeli güncellemesi, bilgisayar ortamında görmesi gerekir. Deyim yerinde ise 2 gün sahada 3 gün ofiste çalışmalı.

Hele hele gemide majör değişiklikler isteniyor ise yukarıda söylediklerim daha bi önemli hale gelir.

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2016, 18:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4401
Yaş:
Navantia Türkiye ofisi yöneticisi Jorge Garcia-Monedero ile yapılan röportaj.

http://www.milscint.com/en/interview-jo ... ch-office/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2016, 20:08 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 17
Yaş:
Yahu ikincisini arzularken, adam üçüncüsünden ve daha büyüğünden bahsediyor :)
Hem de kısa vadede.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2016, 00:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2726
Yaş:
Çok güzel bir haber. Birinci LHD'den sonra ikinci LHD'de geliyor. Demode mekanize birliklerimizi yenilemek yerine LHD'ye para basalım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2016, 00:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 594
Yaş: 27
LPD'ye M60 yükleme keyf :)
Bence şu an en acil projemiz Altay.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2016, 12:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5119
Yaş:
Alıntı:
Çok güzel bir haber. Birinci LHD'den sonra ikinci LHD'de geliyor. Demode mekanize birliklerimizi yenilemek yerine LHD'ye para basalım.
SAR, biz Altay'ı yapsak bile LST'lere, LCT'lere hatta belki LPD'ye yüklemeyiz. Batar matar maazallah. Kime zimmetli ise ne diyecek?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2016, 07:49 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:11
Mesajlar: 45
Yaş:
Merhaba arkadaşlar,

Proje hakkında yeni bir haber var mı? Hangi aşamadayız? Bilgi verebilecek var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 10:16 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 122
Yaş:
Bilmiyorum ama tahminim sac kesim devam ediyordur. Yavaş yavaş Erection başlar sanırım.
Bu arada TL'nın ciddi bir mali kıskaçta olduğunu ve bu geminin kılaslanması için yetişmiş insan gücünün özellikle Plan onay'da olmadığını, hele hele gemi de ciddi revizyonlar söz konusu ise (uçakların dikey kalkabileceği güverte gibi) onay bölümünde büyük problem olacağını da duyuyorum. Ekonomik olarak TL ile Sedef'in anlaşması nedir, TL'yi ihya eder mi merak ediyorum açıkçası.

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2016, 13:10 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:11
Mesajlar: 45
Yaş:
Böyle giderse 2020 de herhalde suya inecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 21:10 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 161
Yaş:
İngilizlerin söküm için yolladığı eski uçak gemisini Çin in yaptığı gibi yeniden değerlendirebilirmiyiz ? Modernizasyon ile kullanmak olabilir. Yahut sökerken teknoloji edinimi olabilir. Veya eğitim için kullanılabilir...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 21:19 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 598
Yaş: 18
Alıntı:
İngilizlerin söküm için yolladığı eski uçak gemisini Çin in yaptığı gibi yeniden değerlendirebilirmiyiz ? Modernizasyon ile kullanmak olabilir. Yahut sökerken teknoloji edinimi olabilir. Veya eğitim için kullanılabilir...
Gemi çok eski bu sebeple çok maliyetli olacaktır. Turan Oğuz Twitter da sözleşmeye göre modernize edip kullanılamayacağını söyledi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 21:50 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 17:59
Mesajlar: 73
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
İngilizlerin söküm için yolladığı eski uçak gemisini Çin in yaptığı gibi yeniden değerlendirebilirmiyiz ? Modernizasyon ile kullanmak olabilir. Yahut sökerken teknoloji edinimi olabilir. Veya eğitim için kullanılabilir...
Gemi çok eski bu sebeple çok maliyetli olacaktır. Turan Oğuz Twitter da sözleşmeye göre modernize edip kullanılamayacağını söyledi.
Varyagda da vardı o "sözleşme" .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 22:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 392
Yaş: 23
Yahu ne yapacaz eski püskü gemiyi ? Ölmüş ağlayanı yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2016, 23:11 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 378
Yaş:
Yahu ne yapacağız uçak gemisini diye de ben sorayım? "Uçak gemisi gerekli mi/ne zaman gerekli?" defalarca tartışıldı, bu konuyu tekrar açıp başlığı kirletmeye gerek yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016, 08:04 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Alıntı:
Yahu ne yapacağız uçak gemisini diye de ben sorayım? "Uçak gemisi gerekli mi/ne zaman gerekli?" defalarca tartışıldı, bu konuyu tekrar açıp başlığı kirletmeye gerek yok.
Ege de Yunan ana karasına yakın uluslar arası sulara aramızda itilaflı bir yere örneğin Girit civarına koyar isek Yunanistan ın iki dakika havalanarak bizim yarım saatte gittiğimiz yerlerde hava tacizi yapmasını dengelemiş oluruz. Yunanistan ın adalarından uçak kaldırma avantajını ortadan kaldırırız. Uçaklarımız Anadoludan kalkıp 12 mil iddiasına meydan okuyacağına uçak gemisinden aynı grit deki yunanlı gibi büyük avantaj ile kalkar. Belki okyanuslarda adamız yok ama burnumuzun dibinde öyle sebepler var ki bizim kadar uçak gemisini anlamlı kullanacak ülke azdır


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016, 19:43 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 378
Yaş:
Yunan için uçak gemisi maliyetinin altına gireceksek vay TSK'nın haline... Ha TSK'nın deniz ötesi bir harekat planı varsa edinelim tabii hele okyanusa falan açılacaksak şart tabii. Elbette Yunan'ın batı ve güney tarafında yürüyen bir havaalanı bize önemli üstünlük sağlayacaktır ancak uçak gemisi yapmak yapmakla bitiyor mu? İçini doldurmak bir dert işletmek başka dert. Ha birde onu korumak bambaşka bir dert. Uçak gemisinin arkasına takacağın bir filo olacak ki bu filoda hava savunma fırkateyni şart olacaktır.
Uzun lafın kısası hele bir elimizdeki projeler bitsin de uzun Namibya da cuma namazı kılmak isterse sıra ona da gelicektir. Şimdilik gözüken LPD 2 belki 3. Kuvvetin isteğine göre belki taşıma kapasitelerinde oynamalar yapılıp dizayn değiştirilip uçak sayısı 3-5 daha artar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016, 20:36 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 161
Yaş:
Ben şahsen ilersi için Afrika ile geliştirdiğimiz dostluk ve ilişkileri baz alarak, Afrikalı dostlarımız isid ile mucadele kapsamında yardım ister veya biz yardım etmek istersek, Lpd üzerine konuşlu taarruz helikopterleri, nakliye helikopterleri, çıkarma birlikleri, belki f35b, hava savunma fırkateynleri ve bir ara konuşulan ama ne olduğu belli olmayan hastane gemisi projesi ile boka haram ve benzeri örgütlerle savaşmakta, prestij ve afrikalı dostlarımızın şükran ve minnet duygularını kazanmamızı sağlar düşüncesindeyim. Burada ki kullanılan milli silahlar ile ileride ilgili afrika ülkelerine bu silahlardan satma yolumuzda açılır...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016, 20:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1134
Yaş: 18
Alıntı:
Ben şahsen ilersi için Afrika ile geliştirdiğimiz dostluk ve ilişkileri baz alarak, Afrikalı dostlarımız isid ile mucadele kapsamında yardım ister veya biz yardım etmek istersek, Lpd üzerine konuşlu taarruz helikopterleri, nakliye helikopterleri, çıkarma birlikleri, belki f35b, hava savunma fırkateynleri ve bir ara konuşulan ama ne olduğu belli olmayan hastane gemisi projesi ile boka haram ve benzeri örgütlerle savaşmakta, prestij ve afrikalı dostlarımızın şükran ve minnet duygularını kazanmamızı sağlar düşüncesindeyim. Burada ki kullanılan milli silahlar ile ileride ilgili afrika ülkelerine bu silahlardan satma yolumuzda açılır...
Her kuşu halletik bir leylek kaldı.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016, 21:35 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 23:20
Mesajlar: 327
Yaş: 26
Arap yağı bol buldu mu kıçına başına sürermiş. Bir Türk ata sözü. Son bin senedir asimile olduğumuzdan bizim içinde geçerli galiba. :) Acaba uçak gemisi isteyen arkadaşlarımız o geminin işletme giderlerine hiç baktı mı? Fransa'nın neden bir tane var? Burnumuzun dibinde Rus ayısı olanı bile idare edemiyor. Koskoca majestelerinin kraliyet donanması Queen Elizabethlerden sadece iki tane yapıcak. Burada çoğu kişinin temel bir bilgi düzeyi var. Lütfen ak-troll facebook sayfalarındaki gibi olur olmaz şeyler istemeyelim. :) Hem burası LPD başlığı. Var olmayan ve ekonomik gerekçelerle olamayacak olan uçak gemisi sayfası değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016, 22:14 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Eyl 2012, 16:50
Mesajlar: 171
Yaş:
Alıntı:
Uçak gemisi istemeden önce,
Doğu Akdenizdeki uçak gemisi olan KKTC'yi koruyalım.


Onunda ingilizlerin gemisinin ardından sökülmek için İzmir e çekilmesi yakındır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2016, 22:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4401
Yaş:
Her konu neden konu başlığından alakasız muhabbetlerle dolduruluyor anlayabilmiş değilim. Sizde çok iyi biliyorsunuz ki o gemi sökülmek için satıldı. Başka tartışmaya veya konuşmaya gerek yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2016, 14:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3336
Yaş:
Gelecek gem inin , kucuk ucak gemisi , son yillarda ne kadar buyuk bir ihtiyac oldugu anlasildi. Herkes giderlerin farkinda. Bu gemi yuzecek. Bosuna tartismaya gerek yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2016, 15:14 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 122
Yaş:
Alıntı:
F-35 Projesi ile ilgili ihtiyaç kalemimiz 100 Kesin +16 opsiyon şeklinde belirtildi. F-35 projesinden bahsederken bizim dediğimiz F-35A modeli olacaktır ayırca konfigürasyon olarak Block-4A modeli kast edilmişti daha önce.

LPD (Aslen LHD olur) projemizde ilk etapta uçak kaldırmak fikri yoktu ilk olarak hava unsurlarının daha esnek hareket edebileceği pist ve daha geniş hangar ihtiyacı belirtilmesi üzerine proje her ne kadar LPD olarak anılmış olsa da LHD olarak şekillendi, bu basında uçak gemisi olarak lanse edildi (şüphesiz :) ) her ne olduysa bunu takip eden süreçte LHD'de uçak tutulması fikri ile projedeki güverte yapısı F-35B'lere göre güçlendirildi İspanyol modelinde 1 adet olan asansör 2 adet oldu ve taşıma kapasitesi bir uçağı taşıyabilecek kapasitede arttırıldı.

Şu an resmen F-35B istiyoruz diyemeyiz. Ama gayri resmi bir niyet var.
O mesela o kadar basit mi? Ne ara Uçak kaldırmaya karar verdikte ne ara dizayn bu işi çözdü merak ettim doğrusu.

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 19:59 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 686
Yaş:
Gemi eğitim ve ihtiyaç durumlarında amfibi çıkarma , geri kalan zamanlarda da ambarları uçaklar için kullanılıp hafif uçak gemisi olarak kullanılamazmı ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 20:34 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Valla bu iş biraz riskli aslında. motor vermediler iha vermediler filan diyoruz ama alternatiflerini yerlisi de dahil biraz zaman da alsa sorunu çözüyoruz. Ama LPD miz de uçak kullanacağız dedik mi dünyada bir tane uçak var oda F35B dir. ABD kongresi Ege de denge filan deyip vermezse ne olacak alternatifi dünyada yok bizimde oturup yapma imkanımız yok kaldım mı kalır o zaman bu proje.
ABD vermeyebilir mi dersek bence vermeme ihtimali verme ihtimalinden daha fazla. Ege de denge Kıbrıs sorunu İsrail in doğu Akdeniz de menfaatleri dedim mi tablo bence ortada. Gemimizi alıp Kıbrıs ın güneyine İsrail in karşısına 6. filonun turladığı yerlere götürüp bayrak göstereceğiz milletin hava sahası etrafında uçak uçuracağız buna sizce izin verirler mi.
Peki sizce böyle bir durumda bizim yapabileceğimiz şey ne olur
Bence F35 olmadan LPD den uçak kaldıramayacağımıza göre kendimize oturur bildiğin küçük bir uçak gemisi yapar F16 havalandırırız gurur yapıp. Bence gemi sanayimiz de buna izin verir biraz kızdırırlırsak


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 20:51 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1808
Yaş:
Kalyon kaptani dogru yazmis. 8-10 ucaklik kucuk ucak gemisi bile olsa, bu gemiyi ucak gemisi olarak kullanmak ve uzerindeki ucaklari ucurmak ihtisas gerektiren bir konu ve bu konuda bizim hic tecrubemiz yok. TCG Anadolu uzerinden once amfibi harekat ve helikopter operasyonlari konusunda biraz tecrube kazanilir ve sonrasinda ucak tedarigi ile ucak gemisi olarak kullanilmasi daha mantikli olabilir. Gemi kullanimina girince hemen F-35 alip, uzerinden ucuralim gibi birseyde olmayacak. Once yapilmasi gereken bir filoluk, 14-16 adet, F-35B'lerin tedarik edilerek once kara ussunde konuslu sekilde operasyonlara baslamasi olacaktir. Bu F-35B filosu kara uzerinde operasyonel kabiliyete ulasip tekamul edince gemi uzerinde egitimler baslar. Bu filonun pilot ve ucaklarinin bir kismi TCG Anadolu uzerine konuslandirilip, geri kalanlari kara uzerinde egitim ucuslarina devam eder. Hatta uzun vadede 2. gemi tedarigi gerekir cunku bu tip gemileri ve uzerindeki personel yilin her gunu deniz uzerinde bulunduramazsiniz.

Ornegin, TCG Anadolu ve uzerindeki ucak/helikopter ve personel 3 ay gemi uzerinde gorev yapar, sonra diger ikiz gemi ve uzerindeki ucak/helikopterler gorevi devralarak uzun sureli operasyonlarda sureklilik saglanir. Tek gemi ile uzun sureli gorevler hem kullanan insani, hemde kullanilan arac gerec yipratir. Sadece dunya bu isi nasil yapiyor yazayim dedim. Baska ulkelerde tek LHD veya ucak gemisi ile gorev yapan diyen arkadas cikabilir. Evet baris zamani zaten sorun yok ama savas vs olursa ve yeterli lojistik destek saglanirsa gorev kuvvetindeki gemiler daha uzun sure denizde kalabilir ama personel ve ucak/helikopter rotasyonuda gerekli olabilir. Ornegin, TCg Anadolu uzerinde F-35B destegi icin gerekirse motor degisim ve ucak kucuk bakimlari yapilmasi, olmadi gerekli hallerde arizali motorlarin ana ussune nakli icin agir nakliye helikopterleri ile geminin lojistik desteginin kesintisiz saglanmasi lazim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 21:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 378
Yaş:
Dünya'da aktif kullanımda F-35B olmadığına göre uçak gemilerinden bunun dışında kullanılabilecek birçok uçak var demektir. ABD alternatiflerini gözden çıkarsak bile 2-3 uçak bulabiliriz gemiden kaldırabileceğimiz.
F-16'nın uçak gemisinde kullanımı da üzerinde iyileştirmeler yapmadan mümkün değildir.

Bknz.viewtopic.php?t=541


Not: Uçak gemisini genel bir tabir olarak kullandım, bizim için LPD(LHD).


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 21:08 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Alıntı:
Dünya'da aktif kullanımda F-35B olmadığına göre uçak gemilerinden bunun dışında kullanılabilecek birçok uçak var demektir. ABD alternatiflerini gözden çıkarsak bile 2-3 uçak bulabiliriz gemiden kaldırabileceğimiz.
F-16'nın uçak gemisinde kullanımı da üzerinde iyileştirmeler yapmadan mümkün değildir.

Bknz.viewtopic.php?t=541


Not: Uçak gemisini genel bir tabir olarak kullandım, bizim için LPD(LHD).
Bizimki uçak gemisi değil helikopter gemisi sayılır bu yüzden sadece dikine havalanabilen uçağı kullanma şansımız var gemimizde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 23:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1987
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Kalyon kaptani dogru yazmis. 8-10 ucaklik kucuk ucak gemisi bile olsa, bu gemiyi ucak gemisi olarak kullanmak ve uzerindeki ucaklari ucurmak ihtisas gerektiren bir konu ve bu konuda bizim hic tecrubemiz yok. TCG Anadolu uzerinden once amfibi harekat ve helikopter operasyonlari konusunda biraz tecrube kazanilir ve sonrasinda ucak tedarigi ile ucak gemisi olarak kullanilmasi daha mantikli olabilir. Gemi kullanimina girince hemen F-35 alip, uzerinden ucuralim gibi birseyde olmayacak. Once yapilmasi gereken bir filoluk, 14-16 adet, F-35B'lerin tedarik edilerek once kara ussunde konuslu sekilde operasyonlara baslamasi olacaktir. Bu F-35B filosu kara uzerinde operasyonel kabiliyete ulasip tekamul edince gemi uzerinde egitimler baslar. Bu filonun pilot ve ucaklarinin bir kismi TCG Anadolu uzerine konuslandirilip, geri kalanlari kara uzerinde egitim ucuslarina devam eder. Hatta uzun vadede 2. gemi tedarigi gerekir cunku bu tip gemileri ve uzerindeki personel yilin her gunu deniz uzerinde bulunduramazsiniz.
Arkadaşlar benim söylediğim şu böyl bir niyet var gidişhat bu yönde, yani LHD ile berbaer hemen sipariş verilecek ve uçak gemisi olarak kullanacağız demedim. Zaten amaç LPD/LHD sahibi olmak öncelikle bu gemiden uçak kaldırmya da küçük çapta bir hava desteği sahibi olma fikri ikinci belki üçüncü aşamada olabilecek bir şey.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 23:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 673
Yaş:
TCG Anadolu'nun güvertesine F-35 B den önce Hürkuş C inip kalkacak bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 10:33 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2040
Yaş:
Alıntı:
TCG Anadolu'nun güvertesine F-35 B den önce Hürkuş C inip kalkacak bence.
Hayaller Hürkuş gerçekler Amerikan Marine F-35B'si show amaçlı iner kalkar alkış tutarız.
Hürkuş teorik olarak kalksa bile inemez nasıl inecek fiziken mümkün değil şu anda ne iniş açılı güverte var ne de BAR asisted landing var(gelecekte de olmayacak). Daha uçağın fiziki olarak uygun olmamasına girmiyorum bile. Ki keşke olsa diye isteyen birisiyim.

Forumda birisi cevap olarak US Marines OV-10ların iniş kalkışını örnek verirse çok pis dalarım ona göre.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 11:37 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
ABD F35B leri sorun çıkartmadan verir ise sorun yok demektir ama vermez ise bence karada yavaş yavaş bizim uçak gemisi iniş ve kalkış sistemlerini benzetip deneye yanıla araştırmamız gerekecek
Ben F35B lerin verilmediği senaryoyu hiçte uzak ihtimal olarak görmüyorum ve bu durumda Türkiye LPD lerini helikopter ile kullanır ama bir yandan da ulusal onurla inatla kızgınlıkla daha önceki tüm ambargolarda olduğu gibi milli çözüm arayışına start verir. Buda F35 yapamayacağımıza göre daha kolayı olan uçak gemisi yapmak olacaktır.
Şöyle İngilizlerin Aliağa da söktükleri kadar bir uçak gemisini ve hatta bir tık üstünü Türkiye neden yapamasın inat ederse. Afaki geliyor bu biraz ama dank diye kongre F35B vermem derse kendimizi bu seçenekle yüz yüze bulacağız çaresizce. Verirlerse zaten sorun yok o zaman uçak gemisi ile niye uğraşalım bir kaç LPD daha yaparız olur biter, çokta güzel olur.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 11:58 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2040
Yaş:
Alıntı:
ABD F35B leri sorun çıkartmadan verir ise sorun yok demektir ama vermez ise bence karada yavaş yavaş bizim uçak gemisi iniş ve kalkış sistemlerini benzetip deneye yanıla araştırmamız gerekecek
Ben F35B lerin verilmediği senaryoyu hiçte uzak ihtimal olarak görmüyorum ve bu durumda Türkiye LPD lerini helikopter ile kullanır ama bir yandan da ulusal onurla inatla kızgınlıkla daha önceki tüm ambargolarda olduğu gibi milli çözüm arayışına start verir. Buda F35 yapamayacağımıza göre daha kolayı olan uçak gemisi yapmak olacaktır.
Şöyle İngilizlerin Aliağa da söktükleri kadar bir uçak gemisini ve hatta bir tık üstünü Türkiye neden yapamasın inat ederse. Afaki geliyor bu biraz ama dank diye kongre F35B vermem derse kendimizi bu seçenekle yüz yüze bulacağız çaresizce. Verirlerse zaten sorun yok o zaman uçak gemisi ile niye uğraşalım bir kaç LPD daha yaparız olur biter, çokta güzel olur.
Resim
Ne güzel fotoğraf koymuşsunuz.
Şu anda inşa edilen LPD bu fotoğraftaki İngiliz eski uçak gemisinin bir kaç gömlek daha üstünü o gemilerin yapacağı her işi fazlası ile yapabilir olarak inşa ediliyor halihazırda.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 12:03 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
Doğru söylüyorsun saçma oldu


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 16:37 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2040
Yaş:
Alıntı:
Doğru söylüyorsun saçma oldu
Sorun sende değil sorun günümüz uçaklarında.
İkinci dünya savaşında tankerden uçak gemisi yapıp içine 20-30 tane uçak koyabiliyorlardı. Şimdi ise 220 metre gemide 16 tane olsa büyük başarı oluyor.
Günümüzde uçaklardan her şeyi çok fazla yapması istenir oldu tek uçaktan hava üstünlüğü bombardıman erken haberalma güzetleme gizlilik uzun menzil vs vs hepsini isteyince ortaya içinden çıkılmaz F-35 doğdu. Sonrada bu uçağı kısacık pistten kaldırıp dikine indirmek isteyince de derdi büyük oldu.
Bence dünya pazarına ucuz ama en fazla ingiliz sea Harrier FR2 kapasiteli bir uçak çıksa ciddi bir alıcı bulur.

Şöyle düşün Fransız eski uçak gemisi Clemenceau'nun katapultu bozulduğunda tek operatif uçağı tasarımı ikinci dünya savaşından kalan pervaneli Alize uçakları olmuştu.
Şu anda dünyada bu tip gemiler için tek uçak alternatifi F-35B kalınca sonuç böyle oluyor.

Ben açıkçası Brezilyalılardan umutlu idim kendi Super Tucanolarını eğitim uçağı olarak revize ederler ve uçak gemisinden indirir kaldırırlar diye ama adamların tehdit algıları en fazla şehir çeteleri ve uyuşturucu kartelleri olunca pek oralı olmadılar.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 18:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 167
Yaş:
Günümüzde uçak gemilerinin pek de bir anlamı kalmamıştır. Biz de büyük ihtimal hiç bir zaman bir geminin üzerinden uçak kaldırmayacağız.

Amaç hedefi yok etmekse bunu artık gelişmiş mühimmatlar ile çok uzaktan gerçekleştirebilirsiniz, bugün topçu roketlerine bile hassas vuruş kabiliyeti kazandırabilirken dünya kadar para harcayacağınız uçak gemisinin ve üzerindeki 15-20 uçağın katabileceği ekstra bir şey kalmamıştır.

İyi bir hava savunma fırkateynine sahipseniz yanındaki lpd ve bunu akıllı füze ve topçu roketi taşıyan gemiler ile destekleyebilir iseniz uçak gemisinden daha etkili bir gücü sahip olabilirsiniz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 20:05 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 23:20
Mesajlar: 327
Yaş: 26
Alıntı:
Günümüzde uçak gemilerinin pek de bir anlamı kalmamıştır. Biz de büyük ihtimal hiç bir zaman bir geminin üzerinden uçak kaldırmayacağız.

Amaç hedefi yok etmekse bunu artık gelişmiş mühimmatlar ile çok uzaktan gerçekleştirebilirsiniz, bugün topçu roketlerine bile hassas vuruş kabiliyeti kazandırabilirken dünya kadar para harcayacağınız uçak gemisinin ve üzerindeki 15-20 uçağın katabileceği ekstra bir şey kalmamıştır.

İyi bir hava savunma fırkateynine sahipseniz yanındaki lpd ve bunu akıllı füze ve topçu roketi taşıyan gemiler ile destekleyebilir iseniz uçak gemisinden daha etkili bir gücü sahip olabilirsiniz.
Nöyyyy? :shock: Uçak gemilerinin pek bir anlamı kalmadı mı? Bakayım. Gerçekten bunu yazmışsın. :) ( Yazarın ilk cümlesi için yazılmıştır, yoksa bizim uçak gemimiz olmayacağı konusunda katılıyorum, o işin maliyeti bizi çok aşar. )


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 20:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3336
Yaş:
Alıntı:
Günümüzde uçak gemilerinin pek de bir anlamı kalmamıştır. Biz de büyük ihtimal hiç bir zaman bir geminin üzerinden uçak kaldırmayacağız.

Amaç hedefi yok etmekse bunu artık gelişmiş mühimmatlar ile çok uzaktan gerçekleştirebilirsiniz, bugün topçu roketlerine bile hassas vuruş kabiliyeti kazandırabilirken dünya kadar para harcayacağınız uçak gemisinin ve üzerindeki 15-20 uçağın katabileceği ekstra bir şey kalmamıştır.

İyi bir hava savunma fırkateynine sahipseniz yanındaki lpd ve bunu akıllı füze ve topçu roketi taşıyan gemiler ile destekleyebilir iseniz uçak gemisinden daha etkili bir gücü sahip olabilirsiniz.
Bu gemiden ucak kalkacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 22:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 20:35
Mesajlar: 378
Yaş:
Alıntı:


Bizimki uçak gemisi değil helikopter gemisi sayılır bu yüzden sadece dikine havalanabilen uçağı kullanma şansımız var gemimizde.

Yazdıklarımı tam olarak okuyunuz, ne yazmışım oraya "NOT" olarak? LHD-LPD adını ne yaparsan yap. Üzerinden uçak kalkan bir gemi istiyorsan bu gemi de, uçak da buna uygun yapılmalı. Bizim gemimiz uçak kalkıp-inmeye müsait(?), ancak F-16 lar gemiye inmeye müsait değil sebebini de yazdım ve yine bu forumda üstatların yaptığı değerlendirmelerin olduğu sayfayıda paylaştım. Bir deniz savaşçısı yapmadan önce de önce karaya inebilecek bir uçak yapalım. Uçak gemisi yapmak ise teoride mümkün anca pratikte israf israf israf. LPD konusunu tekrar uçak gemisi lazım mı ya çevirirsek konudan şutlanıcaz. Uçak gemisi lazım mı yı tartışmak istersen de ÖM yada bu konu ile ilgili başlığa yazını yaz. Bu konuyu dağıtmayalım.

Ayrıca F-35B dikine havalanıyor diye dikine mi havalandıracağız sandınız? Tam yükte dikine havalanmak için ne kadar yakıt harcıyor bu kuş? Bizim gemimize de F-35B dışında başka uçaklar inip kalkabilir. Ki bunun alternatifleri de konuşulmuştu forumda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 00:27 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 329
Yaş: 34
efeturk21 dikine kaldırmak zorunda değiliz uçağı ama dikine indirmek zorundayız bu yüzden de F35B olmak zorunda
Benim konuya girdiğim husus çok basit ve neden tepki çekiyor anlamıyorum
Söylediğim şey basitti. ABD F35B ye izin vermez ise bizim hayallerimiz duvara toslayacak bu gemi ile kullanabileceğimiz ne Rusya da ne Avrupa da ne Çin de bir uçak yok.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 890 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 114 15 16 17 18 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye