TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 23 Kas 2017, 01:16

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 1019 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 521 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD)
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2013, 23:03 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4394
Yaş: 39
Amaç : Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ihtiyacına binaen Ege, Akdeniz ve Karadeniz'de asgari 1 (bir) tabur büyüklüğündeki bir kuvveti ana üs desteği gerektirmeksizin, kendi lojistik desteği ile kriz bölgesine intikal ettirebilecek Havuzlu Çıkarma Gemisinin (LPD) (Çıkarma/Amfibi Araçları ile birlikte) tedarik edilmesi.

Kapsam : 1 Adet Havuzlu Çıkarma Gemisi ile 27 (yirmi yedi) adet Amfibi Zırhlı Hücum Aracı (AAV), 4 (dört) adet Çıkarma Aracı (LCM), 2 (iki) adet Araç ve Personel Çıkarma Aracı ( LCVP), 1 (bir) adet RHIB Bot ve 1 (bir) adet Komutan Vasıtası tedariğini kapsamaktadır.

Proje Modeli : Özel tersanelerin ana yükleniciliğini yaptığı yurt içi üretim

Ana/Alt Yüklenici :

Sözleşme İmza Tarihi :

Mevcut Durum :
21 Şubat 2010 tarihinde Teklife Çağrı Dosyası (TÇD) yayınlanmış olup; 16 Mayıs 2011 tarihinde RMK Marine A.Ş., SEDEF A.Ş. ve DESAN A.Ş. tarafından Projeye teklif verilmiştir. Teklif değerlendirme çalışmalarına devam edilmektedir.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2013, 23:39 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4394
Yaş: 39
Adaylar

RMK Marine

RMK Marine tarafından orijinal olarak tasarlanan Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD) 200 metrelik tam boya ve 34 metrelik tam genişliğe sahiptir. 25,000 tonluk tam yüklü deplasmanına ilişkin draftı 7 metredir. CODAD konfigürasyonuna sahip LPD'nin maksimum sürati 22 deniz milidir. Ana tahrik sistemi iki dizel makine, iki devir düşürücü dişli, iki şaft hattı ve iki adet kontrol edilebilir kanatlı pervaneden oluşmaktadır.

Havuzlu Çıkarma Gemisi 16 knot olan ekonomik sürati ile 7000 deniz millik seyir siasına sahiptir. 1070 kişilik gemi personeli ile ikmal yapmaksızın denizde kalma süresi 21 gündür.

Ana görev fonksiyonları Kuvvet Aktarımı ve Amfibi Harekat olacak şekilde tasarlanmış olan Havuzlu Çıkarma Gemisi (LPD), harekatı yönetecek karargah personelini de operasyon sahasına intikal ettirebilecek donanıma sahiptir.
Amfibi Harekata sürat ve çeviklik kazandıracak kabiliyetleri de bünyesinde bulundurmakta olan Havuzlu Çıkarma Gemisi; bu maksatla LCM, LCAC, LCVP ve AAV gibi amfibi unsurları harekat alanına transfer edebilecek yeteneklere sahiptir.
LPD gemisi Amfibi harekata hava desteği sağlayan helikopter ve tilt rotorlu hava araçlarının, iniş, kalkış ve konuşlanmalarına imkan verecek kabiliyetlere ve tesislere sahiptir.
LPD ayrıca doğal afetlerde yardım ve barışı destekleme harekatı gibi insani yardım faaliyetlerine de imkan sağlamak üzere tasarlanmıştır.

LPD sınıfı gemi aşağıdaki kabiliyetlere sahiptir:

4 x 35 tonluk Helikopter için platform (Eşzamanlı operasyon imkanı)
6 x Sea Hawk ya da 4 x Merlin Helikopter için Hangar
2 Araç Güvertesi: 90+ Araç (13 x Ana Muharebe Tankı, 27 x AAV, 21 x APC, 30+ Muhtelif); Toplam Park Alanı 2800 m2
Araç asansörü SWL : 30 Ton
Helikopter Asansörü SWL : 15 Ton
Havuz 4 x LCMs ya da 2 x LCAC
Sancak İskele Mataforalar 2 x LCVPs
Güverte Kreyni 30 Ton @ 12m
Kıç Rampa/Kapak - SWL : 60 Ton
Yan Rampa/Kapak - SWL : 60 Ton
Araç Rampası - SWL : 30 Ton

Havuzlu Çıkarma Gemisi aşağıdaki silah ve sensörlere sahiptir:

2 x 40 mm top
2 x Nokta Savunma Silah Sistemi
3 x 12,7 mm Stabilize Makineli Tüfek
Arama ve Gözetleme Radarı
Elektro Optik Dayrektör
Atış Kontrol Radarı
Çaf Dekoy
Elektronik Destek Sistemi (ESM)

Resim

http://www.rmkmarine.com/UPLOAD/PROJECT ... gemisi.pdf

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2013, 21:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Mar 2013, 15:31
Mesajlar: 328
Yaş:
Türk deniz kuvvetlerinin uçak gemisi şeklinde değilde.Görev koordinasyonunu kendisinin yapacağı 1 filoda olsa (v/stol tercihli) savaş uçağı filosu oluşturma zamanı geliyor yavaş yavaş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2013, 21:29 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Sizce bu lpd'ye vls konuşlandırmalımıyız ? Tamam yanında onu koruyacak aaw gemisi olacak ve cıws de var ama . Aaw devre dışı kalabilir allah korusun ve sonuçta buda içinde binlerce can taşıyacak operasyonel olduğunda. Yani bence bir vls göz çıkarmaz. Tabi bunun için sensör tertibatı felanda gerekecek ama sonuçta pahalı çok can taşıyan ve taş çatlasa 2 adet olacak bir gemi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2013, 21:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Eki 2012, 00:47
Mesajlar: 285
Yaş:
Bence en az 2 adet lazım, Akdeniz ve Karadeniz'de sürekli gezecek.

_________________
"Osmanlı Devleti, Türklerin İmparatorluğuydu. Türkiye de Türklerin Cumhuriyetidir."


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2013, 21:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Alıntı:
Bence en az 2 adet lazım, Akdeniz ve Karadeniz'de sürekli gezecek.
Bence ldg lerle desteklendiği sürece 1 adet yeterli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2013, 23:36 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1432
Yaş: 36
Alıntı:
Bence en az 2 adet lazım, Akdeniz ve Karadeniz'de sürekli gezecek.
Bence iki tane ülkemiz ekonomisi için çok lüks olur.Bu gemilerin masrafı sadece temin etmekle bitmiyor. İçini doldurmak lazım, korumak lazım, personel lazım vs... 1 tane LHD yeterli diye düşünüyorum.. Karadeniz' de böyle bir gemiye ihtiyaç olacağını sanmam.

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 02:05 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 695
Yaş:
Adaylar

DESAN TERSANESİ (China State Shipbuilding Corp. TİP 071 üzerine şekillenecek bir çözüm ile)

TİP 071 Genel Özellikleri
Deplasman: 20.000 ton
Uzunluk: 210 m
Genişlik: 28 m
Draft: 7 m
Tahrik: CODAD 4 × SEMT Pielstick 16 PC2.6 V400 dizel motor, 47.200 beygir (35,197 kW)
Hız: 22 knot
Menzil: (18 knot ort. seyir hızı ile) 11.000 km
Destek gemileri:4 × LCAC, 2 × LCVP
15-20 adet zırhlı araç
500-800 asker
Hava aracı: 10 ton sınıfı 4 adet helikopter konuşlanabiliyor.

[wimg]http://i.imgur.com/A0S0TiP.jpg[/wimg]

[wimg]http://i.imgur.com/sT9BTzP.jpg[/wimg]

[wimg]http://i.imgur.com/dgfZbBa.jpg[/wimg]


SEDEF GEMİ İNŞA TERSANELERİ (Navantia Juan Carlos LHD)

Juan Carlos LHD Genel Özellikleri
Tam Boy Uzunluk: 230.82 m
Azami Genişlik: 32 m
Yüksüz Ağırlık: 19.300 t
Tam yük deplasman: 26.800 t
Azami Sürat (tam yük ile): 20.5 knot
Sürekli Sürat: 19.5 knot
Menzil (15 knot ile): 9000 nm
Hangar Alanı: 1000 m^2 (12x NH90 veya 8x CH-47)
Dok Kapasitesi: 4 x LCM 1E + 4x supercat; 1x LCAC + 4 x supercat
Mürettebat: 247
Taşınabilir birlik personeli: 902

Resim

[wimg]http://i.imgur.com/kNkJ1Z2.jpg[/wimg]

[wimg]http://i.imgur.com/JLYAl2a.jpg[/wimg]


Ayrıca silah sistemi, radar, savaş yönetim sistemi gibi önemli noktalar hangi gemi seçilirse seçilsin standart olacaktır. Deniz Kuvvetlerinin ve SSM'nin istekleri üzerine gemide
Silah sistemi olarak;
2 x 40mm Tek Namlulu Fast Forty Tip C
2 x Phalanx CIWS
3 x 12.7mm Stamp
Savaş Yönetim Sistemi;
GENESİS (hem deniz hem kara harekatı için)
Radar,elektro-optik,sonar;
SMART-S Mk2 3- BAR
Seyir radarı
Alper LPI Radarı
Mayın Sakınma Sonarı
AselFlır300D
Lazer İkaz Sistemi
Ares-2n ED/ET SİSTEMLERİ
Kalkan dekoy kontrol sistemi
Hızır tabanlı TKAS ve IFF sistemi
Çavlis(link 16 kabiliyeti)
SATCOM sistemleri

Ayrıca küçük bir not daha iletecek olursak LPD'lerde karaya ulaşımı sağlayacak amfibik zırhlı araçların üretimide özgün geliştirme modeli şeklinde olacak.

_________________
Resim


En son menzil tarafından 20 Mar 2013, 02:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 02:30 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4394
Yaş: 39
Alıntı:
sedefin kazandığı ne zaman açıklanacak
Sedef mi kazandı?

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 02:35 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 695
Yaş:
Kimi görüşlere göre Milgem-S ihalesini RMK'nın alması LPD ihalesindeki şansını azalttığı yönünde olsada bu iş belli olmaz. Çünkü SSM askeri tersanecilikte o kadar fazla oyuncu istemiyor gibi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 02:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eyl 2012, 05:29
Mesajlar: 154
Yaş:
Alıntı:
Ayrıca küçük bir not daha iletecek olursak LPD'lerde karaya ulaşımı sağlayacak amfibik zırhlı araçların üretimide özgün geliştirme modeli şeklinde olacak.
Yani Fnss'ten hazır AAV-7 alımı yerine, 27 adetlik ihtiyaç için yeni bir platform mu geliştirilecek?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 02:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Bir zamandır odaklanamama sorunu yaşıyorum, o yüzden anlayan anlasın kabilinden kısaca yazıyorum.

Biz bir teknemi alıyoruz yoksa bir konseptmi ediniyoruz ve çin gibi bir ülke bu lonsepte ne kadar sahip. Ne tecrübesi var bu ülkenin? Kim bilir dünyada bu işleri? Amerika, Fransa, ingiltere; ya gerisi? Kim kime neyi nasıl verir/verebilir. Biz neresindeyiz bu işlerin?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 03:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4484
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Ayrıca küçük bir not daha iletecek olursak LPD'lerde karaya ulaşımı sağlayacak amfibik zırhlı araçların üretimide özgün geliştirme modeli şeklinde olacak.
Yani Fnss'ten hazır AAV-7 alımı yerine, 27 adetlik ihtiyaç için yeni bir platform mu geliştirilecek?

FNSS, büyük ihtimal ile AAV-7'yi kopyalayarak yerli bir isim (yunus,ördek,karabatak vb.) koyarak yeni bir araç geliştirdiğini iddia edecek. Bizde bu araçları kullanacağız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 03:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1172
Yaş:
Çin'in konsepti ihtiyaçlarımıza cevap veriyormuki..? 20.000 ton 800 asker vs.. vs..

Bizim konsepte cevap verebilen tabloya göre Sedef veyahut RMK'nın konsept...

Çin bu işlerin daha başında tecrübesi hiç yok. Yeni yeni başlıyorlar bu işlere (LPD/LHD/Uçak gemisi) İlk kez 071 ile böyle bir gemileri oldu zaten. 081 projeleri var birde ama daha üretime geçmedi bile... (Konsept olarak o cevap verebiliyor bizim ihtiyaçlarımıza)

En öne çıkan Juan Carlos diğerlerine göre ama tersaneciliğimize ne katabilir..? RMK seçilirsede elimiz alışacak. Öğrenmiş olacak ufaktan bu işleri... Tarih boyu dışardanmı alıcaz bu gemileri elimizi bir noktada alıştıracakmıyız vs.. RMK seçilsin bence tecrübemiz olur altından kalkabilinirse en azından... Yetkinlik kazanırız...

Diğer yandan Milgem-S projesini almış RMK üzerine LPD ihalesini alırsa 2 proje'yi bir arada yürütebilecek kabiliyettemiki..? Yada üretebilecek...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 11:50 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2144
Yaş:
Alıntı:
Çin'in konsepti ihtiyaçlarımıza cevap veriyormuki..? 20.000 ton 800 asker vs.. vs..
Bizim konsepte cevap verebilen tabloya göre Sedef veyahut RMK'nın konsept...
Çin bu işlerin daha başında tecrübesi hiç yok. Yeni yeni başlıyorlar bu işlere (LPD/LHD/Uçak gemisi) İlk kez 071 ile böyle bir gemileri oldu zaten. 081 projeleri var birde ama daha üretime geçmedi bile... (Konsept olarak o cevap verebiliyor bizim ihtiyaçlarımıza)
En öne çıkan Juan Carlos diğerlerine göre ama tersaneciliğimize ne katabilir..? RMK seçilirsede elimiz alışacak. Öğrenmiş olacak ufaktan bu işleri... Tarih boyu dışardanmı alıcaz bu gemileri elimizi bir noktada alıştıracakmıyız vs.. RMK seçilsin bence tecrübemiz olur altından kalkabilinirse en azından... Yetkinlik kazanırız...
Diğer yandan Milgem-S projesini almış RMK üzerine LPD ihalesini alırsa 2 proje'yi bir arada yürütebilecek kabiliyettemiki..? Yada üretebilecek...
Desan tersanesindeki mühendis arkadaşımla sohbet ettim. Daha önce benim Kore deneyimlerimden çok konuşmuştuk. Ben onlardan DOKDO sınıfı bir teklif beklerken çin teklifi gelince şaşırdım. Kendisinin söylediği Korelilerle çalışmanın çok zor olduğu hiç bir verinin verilmemesi amaç gizlemek değil her şey için ayrı para istenmesi. Tasarlanacak Geminin istenen ihale şartlarına göre yeniden yapılanmasının dahi dizayn değil bir ektra iş olarak ayrı paraya dahil olacağı ve Türk firmasının gözünü korkutan bir sözleşme ile karşılaştıklarını çok uğraşmalarına rağmen olmadığını söyledi.
Ama tersane olarak israrla askeri ihalelere girmek istedikleri için bu konuda kendilerine en hızlı ve hiçbir ön şartsız yaklaşanın çinliler olması sebebi ile(ki danimarkalılarla da görüşmüşler) çin ortak girişim yada çin destekli bir çözüm yolunu seçmişler. Kendi iddiaları en ucuz teklifin kendilerininki olacağı yönünde zaten ilk ihaleye çıkılırken DKK düşüncesinin San Antonio tarzı bir gemi olduğunu vs vs.. anlattı.

Koreliler konusunda Desan yüzde yüz haklıdır daha önce korelilerle çalışmış birisi olarak şunu örnek vereyim 2003 yılında LG engineering firmasında 250 mühendis ve 200 avukat çalışıyordu. Öyle kontratlar hazılıyorlar ki Alman inşaat firmalarını iflas ettirebiliyorlardı. Nitekim Türkiyede de GURİŞ firmasının Tüpraş işinde iflasın eşiğine kadar getirmişlerdir. Bu genel bilgilerimin ışında Desan tersanesini gayet haklı buluyorum.
RMK kendi özgün tasarımı (italyan destekli olsada) uçuş güverteli bir tasarımla
Sedef Huan Carlos light versiyon bir tasarımla
Desan da kendisine göre en optimum tasarımla teklif veriyor.
Desan'ı desteklemiyorum ama şartnamenin hiç bir kısmında düz uçuş güvertesi yazmıyor. ihtiyaçlar karşılaması gereken şartlar yazıyor. Uçak inebilen gemi isteyen bir düşünce açık olmasa bile bir kaç madde ile adını söylemeden tarif edebilirdi diye düşünüyorum. Sonra aklıma forumdan videosunu izlediğim Murat Bayarın TRT ile yaptığı uzun konuşma geliyor söylediklerinden kesin uçuş güverteli bir tasarım kabul olacakmış gibi düşünüyorum.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 11:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1578
Yaş:
Ufak bir ekleme: RMK İtalyan değil İngiliz destekli: BMT firması ile birlikte çalışıyorlar.

Onun dışında arkadaşınız ve siz Güney Koreliler için az bile söylemişsiniz.

Düz uçuş güvertesi şartnamede geçiyor mu bilmiyorum ancak 4+4 helikopter isteği ve tonajdan dolayı mecburen düz uçuş güverteli olması gerekiyor gibi. Başlangıçta amaç dediğiniz gibi, San Antonio gibi bir gemiydi, 2+2 helikopter kabiliyetiydi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 16:09 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 15 Şub 2013, 02:11
Mesajlar: 246
Yaş:
San Antonio gibi olmasından neden vazgeçildi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 19:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 891
Yaş:
Biraz kafam karıştı Çin'nin bu işle ne alakası var???İhaleye ortak falan mı olucak destek mi vericek???


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Mar 2013, 20:01 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7218
Yaş:
Alıntı:
Biraz kafam karıştı Çin'nin bu işle ne alakası var???İhaleye ortak falan mı olucak destek mi vericek???
Sedef nasıl Navantia'nın Juan Carlos'u ile ihaleye katılıyor ise, Desan da, Çin'in Type 71'i ile ihaleye katılıyor.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 01:19 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Oca 2013, 01:28
Mesajlar: 71
Yaş:
TDK isteklerinde 27 adet AAV araç ve yaklaşık 800 asker taşıma kapasitesi istemişti. bir de 4+4 helikopter taşıma kapasitesi.
özellikle RMK ve Sedef tersanelerinin gemilerine baktığımızda TDK'nın istediklerini fazlasıyla karşılayan sistemler olduğu gayet açık.
bu LPD ihalesinde toplam tonaj, taşıma kapasitesi gibi net bilgiler var mı? çünkü 27 AAV ve 4+4 helikopter için bu gemiler fazlasıyla büyük değil mi? yani bu gemide taşıması düşünülen sistemler sadece 27 adet AAV mi?

_________________
"Biz ormanlarımızı atalarımızdan değil, çocuklarımızdan aldık." bir Kızılderili atasözü...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 02:08 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 695
Yaş:
Alıntı:
TDK isteklerinde 27 adet AAV araç ve yaklaşık 800 asker taşıma kapasitesi istemişti. bir de 4+4 helikopter taşıma kapasitesi.
özellikle RMK ve Sedef tersanelerinin gemilerine baktığımızda TDK'nın istediklerini fazlasıyla karşılayan sistemler olduğu gayet açık.
bu LPD ihalesinde toplam tonaj, taşıma kapasitesi gibi net bilgiler var mı? çünkü 27 AAV ve 4+4 helikopter için bu gemiler fazlasıyla büyük değil mi? yani bu gemide taşıması düşünülen sistemler sadece 27 adet AAV mi?
Bu gemiler havuz denilen kısımlarında çıkarma harekatında kullanılan LCM, LCAC gibi deniz araçlarını da taşımaktalar. Ayrıca değişik tipte birçok askeri araçta taşımaktalar.

San Antonio Sınıfı LPD

[wimg]http://preview.turbosquid.com/Preview/2 ... 0Large.jpg[/wimg]

[wimg]http://media.defenseindustrydaily.com/i ... way_lg.jpg[/wimg]

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 19:06 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Oca 2013, 01:28
Mesajlar: 71
Yaş:
cevap için teşekkür ederim fakat sormak istediğim bu değil. bu geminin kesin kapasitesi hakkında bilgi var mı? yani orda 27 araçtan bahsetmiş. bunun yanında şu kadar taşıma kapasitesi olacak veya en az şu kadar aracın sığabileceği gibi kesin bir kriter var mı?

_________________
"Biz ormanlarımızı atalarımızdan değil, çocuklarımızdan aldık." bir Kızılderili atasözü...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 19:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
27'nin neresi kesin değil ki?..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 20:12 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Oca 2013, 01:28
Mesajlar: 71
Yaş:
yani bu gemide en az 27 tane araç olacak. bunu ben de biliyorum. benim sormak istediğim bu gemi için asgari kapasite nedir?

_________________
"Biz ormanlarımızı atalarımızdan değil, çocuklarımızdan aldık." bir Kızılderili atasözü...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2013, 20:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
Azami..

Araç sayısını AAV olarak vermiş olmalarının sebebi bunların "yüzebilen" zırhlı saldırı araçları olması.. Buradaki doktan ya yüzebilen araçlarla tahliye olabilir yahut da LCM gibi, LCU gibi genel geçer çıkarma botlarına intikal ile olabilir..
Ondan her araç orada kendine yer bulamaz.. LPD'nin kendi görev gücü azami şartlarda kullanabileceği, mukabil görev gücüdür..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 02:34 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 695
Yaş:
Desan Tersanesi ile ortak LPD ihalesine giren China Shipbuilding şirketi Türk Deniz Kuvvetleri istekleri doğrultusunda tasarlanan LPD ile ilgili İDEX 2013 Fuarı'nda Savunma ve Havacılık Dergisine açıklamalarda bulunmuş. Bu kapsamda Türk Deniz Kuvvetleri için tasarlanan LPD'nin 211 m uzunluğunda, 32,6 m genişliğinde, 23 knot azami sürate, 20.000 ton standart deplasmana sahip olacağını belirtmişler. İhale şartnamesine göre 15 ton sınıfında 4 adet helikopterin aynı anda kalkış/iniş yapabilmesini sağlayacak bir güvertenin olacağını belirten şirket yetkilileri ayrıca gemide mürettebat dahil 1068 personelin konuşlanacağını ve 16 knot süratle 7000 nm menzile sahip olacağını açıklamışlar.

DESAN ve Çin Tersanesinin LPD ihalesindeki tasarımı
Resim
Altta resimdeki gemi ise bize önerilen geminin daha küçük bir versiyonu
Resim

Kaynak: Savunma ve Havacılık Sayı:154

_________________
Resim


En son menzil tarafından 06 Nis 2013, 02:50 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 02:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Tem 2012, 01:47
Mesajlar: 1004
Yaş:
Resimleri begendim. Ustteki iletilerde Cin ile ortaklik konusu acilinca guvertesi daha kucuk Cin LPD'leri gosterilmisti.

Ama sanirim STOVL tarzi ucaklarin kalkisi icin biraz kisa gibi geldi. Illa ucak kaldiralim ucak gemisi gibi kullanalim acisindan demiyorum. Wasp sinifi LHD ile karsilastirasim geldi birden oylesine.

Burada ve wikide verilen bilgiye gore 40 m'den fazla fark var guverte uzunluguna gore. Eger bu tasarim secilirse, F-35B alalim, salalim her yere ucaklari tartismasi da biter herhalde.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 04:07 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Rmk marinenin lhdsinden uzun ama deplasman olarak düşük gerçi tam yüklü deplasman mı ona bakmak lazım. Burnu hafif daha kalkık ve pist biraz daha uzun olabilir. Ha eğer ihaleyi almak istiyorlarsa pisti biraz güçlendirmeliler rmk marine'ninki 4 tane 35 tonluk helikopteri aynı anda operasyonel tutuyordu (6 adette 15 ton sınıfı için yer vardı altta) . Güzel bir tasarım ama biraz daha büyümesi güçlenmesi ağırlaşması lazım. Bakalım sedef tershanesi neyle gelecek.

Ha birde ben tam seçemedim ilk resimde arkadaki uçak mı ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 04:32 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Bu arada sanırım mevzu bahis gemi type 081 lpa/lha özellikleri boy,tonaj,taşıdığı insan vs hepsi aynı sadece sanırım biraz nato standartı makyajından geçmiş . Alttaki resimler çok küçültülmüş gemi çok küçük gibi gözüküyor ama aslında büyük şöyleki =

[wimg]http://2.bp.blogspot.com/-a3qUphsEfDY/T ... _70566.jpg[/wimg]

Global security'de 8 helikopteri pistinde taşıdığı ve 4 veya daha fazlası içinde hangarlarda yer olduğundan bahsetmiş. Ve sanırım şöyle bir olayı var geminin. Tabi yanlış anlamadıysam amfibik saldırı yapacaksanız gemiyi bu helikopterli hali+denizciler ve zıhlı araçlarıyla vs kullanabiliyorsunuz. İstersenizde hangarları stovl veya vtol veya stovl uçaklar için kullanabiliyorsunuz. iki tane asansörü var bunun için düşünülmüş sanırım.

Edit = resme büyütüp bakmanız tavsiye olunur.

[wimg]http://4.bp.blogspot.com/-xfIW0hQ8mHw/T ... 1%2529.jpg[/wimg]

Bunda daha çok helikopter görünüyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 15:13 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7218
Yaş:
Hani Type 071 ile katılıyorlardı yahu?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 15:35 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Alıntı:
Hani Type 071 ile katılıyorlardı yahu?
Belki rmk marine'nin lpd sini görünce taktik değiştirmişlerdir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2013, 22:59 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 11:27
Mesajlar: 269
Yaş:
Radar,haberleşme ve E/H sistemlerde ihale kapsamındamı :?: (Resimdeki radarı görünce aklıma geldi)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2013, 01:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1172
Yaş:
081 bayağı büyük bir tonajlı bir gemi diye hatırlıyorum yabancı forumlardaki eski tartışmalara ve haberlere dayanarak/hatırlayarak... Bu biraz daha kesip biçilmiş versiyonudur şahsi kanatimce 22.000 ton filansa...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2013, 01:52 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Alıntı:
081 bayağı büyük bir tonajlı bir gemi diye hatırlıyorum yabancı forumlardaki eski tartışmalara ve haberlere dayanarak/hatırlayarak... Bu biraz daha kesip biçilmiş versiyonudur şahsi kanatimce 22.000 ton filansa...
1 ton fark var oda nato sistemlerinin daha kompakt oluşundan kaynaklı sanıyorum


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013, 13:57 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4394
Yaş: 39
Desan Tersanesi ve China Shipbuilding'e dikkat derim,bir süpriz olabilir.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013, 15:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 20 Ağu 2012, 16:08
Mesajlar: 1010
Yaş:
Fuarda bir mühendisle sohbet ettim, kendisi bana' bu gemi LPD olarak adlandırılıyor ama gerçekte LHD tarzı hatta daha büyük birşey, Bizimkiler Juan carlosdan bile daha büyük bir gemi istediler,Üzerinde mutlaka UÇAK PİSTİ olacak dediler bizde ona göre büyük bir gemi ortaya çıkaracağız, iki ay içinde ilk kaynak vurulacak' dedi. Bende Juan carlos la aynı şekilde mi olacak diye sordum,mühendis de' daha da büyük ve daha iyi olacak dedi,mesela juan carlos Amfibik harekat için gövdeden araç çıkaracağı zaman arka tarafını biraz batırmak zorunda kalıyor ve ön taraf tehlikeli biçimde yükseliyor,ama bizim gemimiz bu işi yaparken hem ön taraf batacak hem de arka taraf batacak,bu sayede çok dengeli bir iş çıkacak ortaya' dedi...

Gemide pist istendiğine göre bende F-35 C uçağı olabilirmi diye sordum, mühendis; Bu konuda pek bilgimiz yok ama duyduğumuza göre ciddi manada ilgileniyorlar bu uçakla diye cevap verdi.. :roll:

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013, 15:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5442
Yaş:
Alıntı:
Gemide pist istendiğine göre bende F-35 C uçağı olabilirmi diye sordum, mühendis; Bu konuda pek bilgimiz yok ama duyduğumuza göre ciddi manada ilgileniyorlar bu uçakla diye cevap verdi.. :roll:
C değil de B'dir herhalde..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013, 15:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 20 Ağu 2012, 16:08
Mesajlar: 1010
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Gemide pist istendiğine göre bende F-35 C uçağı olabilirmi diye sordum, mühendis; Bu konuda pek bilgimiz yok ama duyduğumuza göre ciddi manada ilgileniyorlar bu uçakla diye cevap verdi.. :roll:
C değil de B'dir herhalde..
Doğrudur hocam,ben karıştırdım sanırım.. :oops:

Bu arada Uçak pisti derken ne demek istediğini halen daha anlamadım. Zaten lhd lerin güvertesi uçaklar için kullanılıyor,Acaba bizimkiler kompakt bir uçak gemisi mi istediler :roll:

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013, 16:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Gemide pist istendiğine göre bende F-35 C uçağı olabilirmi diye sordum, mühendis; Bu konuda pek bilgimiz yok ama duyduğumuza göre ciddi manada ilgileniyorlar bu uçakla diye cevap verdi.. :roll:
C değil de B'dir herhalde..
Doğrudur hocam,ben karıştırdım sanırım.. :oops:

Bu arada Uçak pisti derken ne demek istediğini halen daha anlamadım. Zaten lhd lerin güvertesi uçaklar için kullanılıyor,Acaba bizimkiler kompakt bir uçak gemisi mi istediler :roll:
Hocam şöyle bir şey var bu piste inecek olan uçak ne olacak diye bir soru sorduğumuzda B serisi için gerekecek olan pist dayanımı dikey kuvvetler ve dikey ısı kaynaklarına karşı dayanımlı olması gereken bir durumu ortaya koyacak. Ama bana kalırsa ilerleyen süreçte HÜRKUŞ'da deniz de özelliklede sahil güvenlik envanteri kaynaklı ya da doğrudan Deniz Kuv. Kom.nca kullanılacak. Bu yüzden sadece dikey değil yatayda da dayanımı yüksek olan bir platform söz konusu olabilir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013, 17:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2012, 22:29
Mesajlar: 1739
Yaş:
Hocam Hürkuş gemiden nasıl kalksın ?

_________________
Timeo hominem unius libri


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013, 18:50 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:21
Mesajlar: 1537
Yaş:
Bence ileride dassault neuron tarzı aktif bir ucav'ımız olursa eskort amaçlı bir kaç f-35'in yanında ciddi sayıda bu uçaklardan sığdırabiliriz. ve çok iyi olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2013, 22:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1603
Yaş:
2010 da proje cismen LPD'den LHD'ye döndüğünde isterlerden birisi 35 tonluk hava araçlarının iniş kalkışına dayanıklı pist ile ,
" sıcak gazların etkisine mukavim " pist idi ,
yani kafaların bir köşesinde F-35B var ama 5 sene ama 10 sene sonra ,


Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2013, 22:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1030
Yaş:
"2 ay ıcınde kaynak vurulacak, ılla kı pıst olsun ıstedıler, cok buyuk hatta Juan CArlos dan bıle buyuk.." bu adam bırılerıne saka mı yapmıs yoksa bırılerı mı bıze saka yapıyor


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2013, 23:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1172
Yaş:
Yeni bir LHD gemisimi tasarlanmış..? Birde 2 ay içinde yapımına başlanıyor..?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2013, 23:34 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:29
Mesajlar: 695
Yaş:
Alıntı:
Yeni bir LHD gemisimi tasarlanmış..? Birde 2 ay içinde yapımına başlanıyor..?
Olmayacak şeyler işte İcra Komitesi bir karar verecekte daha sonra SSM ihaleyi kazanan şirket ile müzakere safhasına gelecek o müzakereler sonuçlanacak eee bunun dış finansman işi var (bak daha lst projesi inşa faaliyetleri yeni başlayabildi) onlar çözülecekte yani 2014'ün sonuna doğru kazanan şirket ile belki imzalar atılır. :roll:

edit-LPD projesini kastederek yazdım :)

_________________
Resim


En son menzil tarafından 15 May 2013, 21:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 May 2013, 23:57 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Alıntı:
2010 da proje cismen LPD'den LHD'ye döndüğünde isterlerden birisi 35 tonluk hava araçlarının iniş kalkışına dayanıklı pist ile ,
" sıcak gazların etkisine mukavim " pist idi ,
yani kafaların bir köşesinde F-35B var ama 5 sene ama 10 sene sonra ,


Saygılar.
Peki biz bu F-35'i nasıl kaldıracağız bu platformdan?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2013, 10:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:45
Mesajlar: 813
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
2010 da proje cismen LPD'den LHD'ye döndüğünde isterlerden birisi 35 tonluk hava araçlarının iniş kalkışına dayanıklı pist ile ,
" sıcak gazların etkisine mukavim " pist idi ,
yani kafaların bir köşesinde F-35B var ama 5 sene ama 10 sene sonra ,


Saygılar.
Peki biz bu F-35'i nasıl kaldıracağız bu platformdan?
Büyük ihtimal muadillerindeki gibi ski jump sistemi olacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2013, 11:38 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2144
Yaş:
Alıntı:
Fuarda bir mühendisle sohbet ettim, kendisi bana' bu gemi LPD olarak adlandırılıyor ama gerçekte LHD tarzı hatta daha büyük birşey, Bizimkiler Juan carlosdan bile daha büyük bir gemi istediler,Üzerinde mutlaka UÇAK PİSTİ olacak dediler bizde ona göre büyük bir gemi ortaya çıkaracağız, iki ay içinde ilk kaynak vurulacak' dedi. Bende Juan carlos la aynı şekilde mi olacak diye sordum,mühendis de' daha da büyük ve daha iyi olacak dedi,mesela juan carlos Amfibik harekat için gövdeden araç çıkaracağı zaman arka tarafını biraz batırmak zorunda kalıyor ve ön taraf tehlikeli biçimde yükseliyor,ama bizim gemimiz bu işi yaparken hem ön taraf batacak hem de arka taraf batacak,bu sayede çok dengeli bir iş çıkacak ortaya' dedi...
Gemide pist istendiğine göre bende F-35 C uçağı olabilirmi diye sordum, mühendis; Bu konuda pek bilgimiz yok ama duyduğumuza göre ciddi manada ilgileniyorlar bu uçakla diye cevap verdi.. :roll:
Rakip tersanelerin yeni tezi bu zaten bir tanesi aldık diye baktıkları ihalede finansman açısından muhtemelen çin destekli bir rakip girince "NATO compatibiliy" NATO standartlarına uyumluluk kartını oynadılar ki haklılardır denenmiş ve güvenilir dizaynlarını öne çıkartmak için vurgulamaya başladılar. yani akdenizde kendisinin olmasa bile İtalyan ve İspanyol müttefiklerinin inebileceği bir platform olmasını çarpan bir etken olarak sunuyorlar. diğerleri de hemen ama bizimkide bunu yapabiliyor diye ortaya çıktılar fuarda ayni iki tersaneden birisi rakibin gemi tasarımının hangar güvertesinin yüksekliğinin Nato Uçaklarına ve Ağır yük helikopterlerine uygun olmadığını söylüyordu. Bu işin doğasında var rakibinden daha üstün kendi yönlerini ortaya çıkartırken onun kötü yönlerini öne çıkartmak. Evet her geçen gün platform tasarımları büyüyor.
Acaba kastedilen düz uçuş güvertesi olabilir mi? zaten yeni getirilen 4 helikopter standardı başka çare bırakmıyor tasarımcılara.

Bir soru bir gemi amfibi unsurların çıkması için geminin en aşağı kısmındaki tanklarını doldururken ağırlık merkezi iyice aşağı çekilirken nasıl baş kısmın yükselmesi tehlikeli olur? lütfen çok merak ettim daha stabil hale gelen bir platform illa düz mü olmak zorundadır?
Eğimle batan bir gemi sadece ileri yol vererek dahi stabilitesini arttırırken düz olarak batan bir gemi ayni iş için daha çok enerji harcamayacakmıdır?
Boğazdan geçen boş dev gemilere baktığınızda düz mü gitmektedirler? aksine istisnasız hepsi kıç batık baş daha yukarıda gitmez mi bu durumda dünyadaki tüm gemiler tehlikeli mi oluyor?
Bir soru dedim çok soru oldu ama

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2013, 12:32 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7218
Yaş:
Alıntı:
Büyük ihtimal muadillerindeki gibi ski jump sistemi olacak.
Bu bir zorunluluk olmayabilir. Mesela, America Sınıfı LHA.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2013, 13:15 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2144
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Büyük ihtimal muadillerindeki gibi ski jump sistemi olacak.
Bu bir zorunluluk olmayabilir. Mesela, America Sınıfı LHA.
Amerikan gemilerinde boy var o yüzden uçak hızlanmaya yetecek kadar bir mesafe pistte gidiyor. Küçük gemilerde o uzunlukta pist olamadığı için Harrier uçaklarında verimliliği arttırma adına Ski Jump kullanılıyor, zorunluluk değil. Muhtemeldir ki yeni uçak modellerindeki örneğin F-35 B lift fanların itme kuvvetinin artmasıyla yada vector trust nozzlelar ile belki de işlevini yitirecektir.

Örnek:http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_Deck#Ski-jump_ramp
Ski jump takeoffs use less runway than a takeoff over a flat surface because the plane takes off at a lower speed, using both the ski jump ramp's vertical impetus and the deflected jet engines to generate lift.
Ski-jump flight deck of the Royal Navy's Invincible class, HMS Ark Royal

Ski jump ramp takeoffs are considered safer than takeoffs over a flat top carrier. When a Harrier launches from an American LHA (Landing Helicopter Assault) it might finish its takeoff roll and begin flight at 60 ft (18 m) above the water. It might not have a positive rate of climb, especially if the ship had pitched nose down during the takeoff roll. Using a ski jump ramp the plane will certainly launch with a positive rate of climb and its momentum will carry it to 150 to 200 ft (46 to 61 m) above the water.[17]

For example, an AV-8B Harrier with a gross weight of 29,000 lb (13,000 kg) on a 59 °F (15 °C) day and a 35 kn (40 mph; 65 km/h) wind over the deck would require 400 ft (120 m) to takeoff using a 12° ski jump ramp designed as on the Principe de Asturias, but 750 ft (230 m) without the ski jump ramp.[17]

For a MiG-29 launching over the ski jump ramp on the Tbilisi, takeoff speed is reduced from about 140 kn (160 mph; 260 km/h) to about 70 kn (81 mph; 130 km/h) (depending on many factors such a gross weight).[18]

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 1019 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 521 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: göktürk17 ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye