TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Oca 2018, 18:30

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 5 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 17:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2012, 22:29
Mesajlar: 1739
Yaş:
Binali Yıldırım'ın açıklamasıyla 3. havalimanı tekrar gündeme geldi..

Yeni havalimanı hakkında birçok söylenti mevcut. Ormanlık arazilerin tahrip edileceği, İstanbul'un içme suyuna zarar vereceği (?), denize milyar dolarlık dolgu yapılacağı...

150 milyonluk bir kapasiteden bahsediliyor. Bu, 100 milyonluk kapasiteye sahip Atlantik Uluslararası Havalimanını geçip, dünyanın en büyük havalimanı olması demek..

Modernizasyona uygun bir yapıda olacağı söyleniyor.. 150 milyonun üstüne daha ne eklenebilir bilemem :)

Her neyse... Yazdıklarım hakkında , şimdilik , bir kaynak ekleyemiyorum. Birçoğu yasaklı kaynak..

Varsa, sizlerin de düşüncelerinizi alalım..

_________________
Timeo hominem unius libri


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 17:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
Denize yapilirsa ben nasil gidip gelecegim?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 17:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2012, 22:29
Mesajlar: 1739
Yaş:
Denizin ortasına değil, Avrupa yakasının kuzey kesimlerine dolgu yapılacak(mış).

_________________
Timeo hominem unius libri


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 18:22 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5580
Yaş:
Haklısın Kafkasya.. Ne hacet?.. Hayır nedir yani?..

____
Alıntı:
Denize yapilirsa ben nasil gidip gelecegim?
Yüzme mi bilmiyorsun?.. :|


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 18:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Denize yapilirsa ben nasil gidip gelecegim?
Rahat olun Sn SAR denize yapılmayacak, İstanbul'un kuzeyinde yer alan eski taş ocaklarının doldurulması ve bölgenin zeminin yumuşak olması dolayısıyla dolgu yapılacak olmasından dolayı bir kavram kargaşası oluşuyor gibi.

Resim

Araziyi daha yakından gösteren görseller var ama onlara gerek yok zira zaten bölge açıklanır açıklanmaz arsa fiyatları 6-7 artmıştı bundan sonra dönümüne 360 bin lira verilmez :)

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 20:09 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7341
Yaş:
Alıntı:
Her gelen iktidarin kayirdigi bir kesim olmusdur, bu dönemde Mütahitlerin dönemi ....

2 Havalimani var 3. cüye yer ve gerek varmi ?

Neden Kapasite artirimina gidilmiyor ?
Hocam var da, yetiyor mu? Slot yok, THY'nin uçaklarından Atatürk'te yer kalmamış durumda. 3. havalimanı şart.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 21:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Her gelen iktidarin kayirdigi bir kesim olmusdur, bu dönemde Mütahitlerin dönemi ....

2 Havalimani var 3. cüye yer ve gerek varmi ?

Neden Kapasite artirimina gidilmiyor ?
Hocam var da, yetiyor mu? Slot yok, THY'nin uçaklarından Atatürk'te yer kalmamış durumda. 3. havalimanı şart.
Her Avrupaya gitmek icin in kalk yapan ucgai Istanbula indirmek zorundalarmi Ankara yada Izmire neden inmezler ?
Sabiha Gökcende var ...

Istanbul un üzerinde daha ne kadar hava trafigi olsusun ?
Parayı transit yolcudan kaldırıyolar hocam bi yerde mecburlar. Belli başlı Lufthansa, KLM, Air France, BA gibi büyük firması olmayan ülkelerde yaşayan insanlar ya da bu ülkelerde yaşayan ama fiyar sorunu yaşayan insanlar alternatif bir havayolu içerisinde THY'yi keşfettiler, THY'nin avrupa kaynaklı transit yolculardan elde ettiği gelir bir çok hattı da açık tutturacak kadar da büyük bir yerde THY artık bizi taşımıyor.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 22:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Oca 2013, 20:41
Mesajlar: 28
Yaş:
Atatürk havalimanı eskiden şehrin dışındaydı . Şu anda tam göbeğinde . Mevcut kapasitesi ile ihtiyacı karşılayamıyor . Bir istanbullu olarak dileğim 3. havalimanın kurulumunun ardından Atatürk Havalimanının , bölgedeki potansiyel değerlendirilerek dünyanın önde gelen fuar-kongre bölgesine katkı sunması , havalimanı işletmesinin küçültülmesi . CNR, DTM Havalimanına bitişik . Ataköy marina 5 dakika mesafede , ayrıca kazlıçeşme sahilinde bir başka dünya çapındaki istanbul projesi seaport hayata geçiyor . Verilere bakılırsa İstanbul kongre turizminde inanılmaz bir ivme ile yükselmekte . Bunun kalıcılığının sağlanması için 'simge' merkezlerin geliştirilmesi , İstanbul'un yararına olur .

3. havalimanın istanbula konumu ve varolan ulaşım altyapısı tartışılır , bilhassa anadolu yakasından ulaşım şu an için sorun . Fakat bu yolla , eskiden taş ocaklarının mahvettiği İstabulun karadeniz kıyısının değerlendirilecek olması iyi bir seçim gibi duruyor .

_________________
adalet mülkün temelidir


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 22:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
Alıntı:
Atatürk havalimanı eskiden şehrin dışındaydı . Şu anda tam göbeğinde . Mevcut kapasitesi ile ihtiyacı karşılayamıyor . Bir istanbullu olarak dileğim 3. havalimanın kurulumunun ardından Atatürk Havalimanının , bölgedeki potansiyel değerlendirilerek dünyanın önde gelen fuar-kongre bölgesine katkı sunması
Kafkasya aydınlatsın bizleri,Münih eski havaalanın şu an nasıl olduğunu.

Atatürk kapatılırsa kocaman boş alan,iyi kullanılırsa çok güzel bir kullanılabilir.Tutup da ev dikmezler umarım.

Alıntı:
Alıntı:
Denize yapilirsa ben nasil gidip gelecegim?
Yüzme mi bilmiyorsun?.. :|

Her dakika vapur olmaz diye.Köprü olsa,o kadar büyük havaalanına yetecek büyüklükte köprü dikmek kolay olur mu?Olur tabi adam dolgu dan havaalanı yapmış.Ben niye kendime muhalefet ettim anlamadım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 22:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Atatürk havalimanı eskiden şehrin dışındaydı . Şu anda tam göbeğinde . Mevcut kapasitesi ile ihtiyacı karşılayamıyor . Bir istanbullu olarak dileğim 3. havalimanın kurulumunun ardından Atatürk Havalimanının , bölgedeki potansiyel değerlendirilerek dünyanın önde gelen fuar-kongre bölgesine katkı sunması , havalimanı işletmesinin küçültülmesi . CNR, DTM Havalimanına bitişik . Ataköy marina 5 dakika mesafede , ayrıca kazlıçeşme sahilinde bir başka dünya çapındaki istanbul projesi seaport hayata geçiyor . Verilere bakılırsa İstanbul kongre turizminde inanılmaz bir ivme ile yükselmekte . Bunun kalıcılığının sağlanması için 'simge' merkezlerin geliştirilmesi , İstanbul'un yararına olur .

3. havalimanın istanbula konumu ve varolan ulaşım altyapısı tartışılır , bilhassa anadolu yakasından ulaşım şu an için sorun . Fakat bu yolla , eskiden taş ocaklarının mahvettiği İstabulun karadeniz kıyısının değerlendirilecek olması iyi bir seçim gibi duruyor .
Hocam şuan 3. havalimanına ulaşım hiç değil, 3. köprü ihalesinin tartışıldığı zamanlar hatırlarsınız ortaya çıkan bir kuzey çevreyolu vardı, işte onun gibi 3. meydanın yeri açıklandığında ortaya çıkan bir çevre yolu var. Söylence durumuna göre şuan tek ihtiyaç meydan sahasının istimlakı ile o bölgeye bağlantı yolu açılması gerekecek o andan sonra metrobüs öncesi tecavüz edilmemiş olan E-5'in genişliğinde bir yolla ulaşılabilecek meydana.

3. Meydan açıldıktan sonra Atatürk Havalimanı'na ne olacağı şuan meçhül, şuan haberlerde açık kalacağı ve kargo, genel havacılık ve uçuş eğitm ağırlıklı olarak kullanılacağı söyleniyor olsada Türkiye şartlarında o araziyi böyle bir işe yedirmezler. Muhtemelen yıkılıp yerine Avm, otel, kongre merkezi şeklinde bir komples yapılacaktır.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 22:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 07 Eki 2012, 13:13
Mesajlar: 183
Yaş:
Benim tek düşündüğüm, o bölgenin çok yakınında olan ayıptır söylemesi villamızın değerinin hayvani boyutlara ulaşacağı. :D


Atatürk havalimanının yerine avm vs. kurulması için biraz fazla büyük bir alan yok mu? Belki tamamen kapatmazlar, kargo için biraz alan bırakırlar. Çünkü eğer kargo olayı oradan kalkarsa, Yeniboana civarındaki sürüyle şirket için çok zor durumlar oluşur.


En son Tesla tarafından 23 Oca 2013, 23:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Oca 2013, 23:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Oca 2013, 20:41
Mesajlar: 28
Yaş:
Alıntı:
Atatürk havalimanının yerine avm vs. kurulması için biraz fazla büyük bir alan yok mu? Belki tamamen kapatmazlar, kargo için biraz alan bırakırlar. Çünkü eğer kargo olayı oradan kalkarsa, Yeniboana civarındaki sürüyle şirket için çok zor durumlar oluşur.
Yetkim olsa İstanbuldaki AVM'lerin yarısını yıkarım . Mantar gibi ürüyorlar ve öyle yerlerde saçma sapan imarlarına izin çıkıyorki son yıllarda istanbul trafiğinin cinnet geçirtme kapasitesine ciddi katkı sunmaktalar . Atatürk havalimanının kaldırılması mümkün görünmüyor , işletmesi TAV'da . Ancak hemen kuzeyinde kurulacak misli büyük yeni bir meydan ve Sabiha Gökçen'in de halihazırda kapasitesinin altında hizmet verdiğini düşünürsek , Atatürk havalimanına olan ihtiyaç orta vadede azalacak . Bu sebeple havalimanı işletmesi küçültülebilir , ve alanın önemli kısmı , bölgenin varolan kimliğine hizmet verebilir . Bölge mevcut kongre ve fuar kapasitesinin çok daha fazlasını kaldırabilecek lokasyonda ve ulaşım altyapısına sahip . Elbette tüm bu söylediklerim fikir teatisi amacı taşıyor , her hangi geçerliliği ya da teknik dayanağı yok .

Ayrıca eklemek isterim ki yeni havalimanı isminin gümbürtüye gitmemesi için uyanık olunmalı .
Merhum Vecihi Hürkuş'un adı 3. havalimanına çok yakışırdı doğrusu .

_________________
adalet mülkün temelidir


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2013, 00:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Tem 2012, 01:47
Mesajlar: 1004
Yaş:
Almanya ve Fransa uzerinden ne zaman aktarma ile Istanbul'a insem ucak hep slotlardan uzak yere indiriliyor ve inmek icin 15 dakka havada donuyor. Ustune ustluk indikten sonra da ucagin o bosluga getirilip otobuslere bindirilmemiz icin ayri bir 30 dakika bekledigim oluyor bazen.

Ben ne ABD'deki domestic havaalanlarinda, ne Frankfurt'ta, ne de Charles De Gaulle'de boyle birsey yasadim.

Istanbul'a 3. bir hava alani/limani sart bence.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2013, 00:34 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Sayın Kafkasya,

Daha ne kadar AHL için kapasite artırımına gidilecek? Sınıra gelindi artık.

Aşağıdaki resimler yazıya göre daha detaylı bilgi verir diye umuyorum.

Resim 1 - 1982 yılı AHL Uydu görüntüsü

Resim


Resim 2 - Şimdiki AHL Uydu görüntüsü

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2013, 01:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 523
Yaş:
Ahl yi mutahitlik sirketlerine verirler onlarda bilmemne saraylari evlerini projesini yapar 1+1 daireyi 550.000 tl fiyattan maketlerini reklamlarda dondurmeye baslarlar 2 gun icinde hepsi satilir tukenir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Oca 2013, 01:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
3. nün yapılmasını kapasite artırımından çok "ulaşılabilir havaalanı" yapımı olarak görmek lazım. Yolu şehir içinden geçmeyen, trafikte boğulmayan bir havaalanı, istanbul için hava ulaşımını anlamlı kılacaktır.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Oca 2013, 17:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2012, 18:10
Mesajlar: 806
Yaş:
Yapılması taraftarıyım da, yeni şehirleşme planları..

Nüfusun ülkeye homojen olarak dağılmamasından derin endişe duyuyorum ne hikmetse ..

_________________
________________Dinde zorlama yoktur. (Bakara Suresi / 256. Ayet)_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2013, 08:59 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Yapılması taraftarıyım da, yeni şehirleşme planları..

Nüfusun ülkeye homojen olarak dağılmamasından derin endişe duyuyorum ne hikmetse ..
O endişe için geç kalmadık mı?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2013, 15:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2012, 18:10
Mesajlar: 806
Yaş:
Aslında kalmadık.. Yapılacak iş çok, lakin tersine göçler başlatılabilir.

_________________
________________Dinde zorlama yoktur. (Bakara Suresi / 256. Ayet)_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Oca 2013, 21:16 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Alıntı:
Aslında kalmadık.. Yapılacak iş çok, lakin tersine göçler başlatılabilir.
1998 senesinden beri yürürlükte olan bir uygulama. Lakin şehir cazibe merkezi olmaya devam ettikçe tersine göç istenen seviyede olmaz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 04:38 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Ara 2012, 09:19
Mesajlar: 38
Yaş:
Alıntı:
3. nün yapılmasını kapasite artırımından çok "ulaşılabilir havaalanı" yapımı olarak görmek lazım. Yolu şehir içinden geçmeyen, trafikte boğulmayan bir havaalanı, istanbul için hava ulaşımını anlamlı kılacaktır.
İstanbul park ve Atatürk Olimpiyat Stadı tecrübelerimizden yola çıkarak tam kapasite ile faaliyete geçtiğinde 1-2 yıl boyunca "ulaşılamaz havalimanı" olarak görev yapacağını düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 06:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2012, 18:10
Mesajlar: 806
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Aslında kalmadık.. Yapılacak iş çok, lakin tersine göçler başlatılabilir.
1998 senesinden beri yürürlükte olan bir uygulama. Lakin şehir cazibe merkezi olmaya devam ettikçe tersine göç istenen seviyede olmaz.
Belki de yeni İstanbul'lar kurmalı ha .. Ne dersin hocam ?

_________________
________________Dinde zorlama yoktur. (Bakara Suresi / 256. Ayet)_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 06:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2012, 22:29
Mesajlar: 1739
Yaş:
İyi bir ulaşım ağı, şehir dışına taşınmış yerleşim yerleri...

_________________
Timeo hominem unius libri


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 07:32 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 20:04
Mesajlar: 77
Yaş:
yeni şehirde o taraflara kurulacaktı değil mi? öyle hatırlıyorum ben


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 11:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 457
Yaş:
Metro bile yetersiz kalır, Hızlı tren şart bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 12:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Aslında kalmadık.. Yapılacak iş çok, lakin tersine göçler başlatılabilir.
1998 senesinden beri yürürlükte olan bir uygulama. Lakin şehir cazibe merkezi olmaya devam ettikçe tersine göç istenen seviyede olmaz.
Belki de yeni İstanbul'lar kurmalı ha .. Ne dersin hocam ?
Kurulma kararı alındığı gibi bölgedeki arazilerin çoğu başta yabancı emlak şirketleri olmak üzere çeşitli emlak şirketlerinin eline geçmiş bile.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 13:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2012, 18:10
Mesajlar: 806
Yaş:
Alıntı:

Kurulma kararı alındığı gibi bölgedeki arazilerin çoğu başta yabancı emlak şirketleri olmak üzere çeşitli emlak şirketlerinin eline geçmiş bile.

Benim kastım İstanbul'un dışında, Anadolu'ya, Doğu'ya, Karadeniz'e yeni İstanbul'lar kurmaktı.

Aksi halde yapılan şeye ''İstanbul'u büyütmek'' denir, nüfusu homojenize etmez, tam tersi bir yerde toplar.

_________________
________________Dinde zorlama yoktur. (Bakara Suresi / 256. Ayet)_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 15:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:

Kurulma kararı alındığı gibi bölgedeki arazilerin çoğu başta yabancı emlak şirketleri olmak üzere çeşitli emlak şirketlerinin eline geçmiş bile.

Benim kastım İstanbul'un dışında, Anadolu'ya, Doğu'ya, Karadeniz'e yeni İstanbul'lar kurmaktı.

Aksi halde yapılan şeye ''İstanbul'u büyütmek'' denir, nüfusu homojenize etmez, tam tersi bir yerde toplar.
O dediğiniz içinde iş lazım hocam, ülkede tarımsal kaynaklı gelir elde etmek çok güçken, bir çok anadolu şehri sanayileşmemişken insanları buralarda tutamıyorsunuz, birde eğitim problemi var ki evlere şenliktir, anadolu insanı okumak istiyor ama iyi öğretmen bulamıyor ya acemisi ya sürgünde olanı denk geliyor öyle oluncada insanlar göç ediyor gerçi son yıllarda büyük şehirlerin sürgün yeri olarak kullanılması ve belli bir yaşın üstündeki eğitimcilerin mümkün olduğunca kenar şehirlerde yaşamayı tercih etmesi az bi iyileşmeye sebep olmuyor değil.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 15:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2012, 18:10
Mesajlar: 806
Yaş:
''Çok iş var'' dedim zaten, ama yapılamaz değil.

Alt yapısını kurduktan sonra, sanayii kentlerini organize ettikten sora, vergi muafiyetleri getirildikten sonra, şehir kendiliğinden büyür zaten.

Doğuda kendi görüşüme göre en potansiyel illerden biri Van, Van gölü ayrı bir sempati katıyor, üstelik Atatürk'ün zamanındanbaşlamış üniversite faaliyetleri mevcut.

Ben bu şehirleşme işine ayrı bakıyorum, insanlara kaybedecek şey verdiğimizde insanlar isyan edemez, insanlar kurumsallaşırlar. Kolay kolay sağa sola saldıramazlar.

Teröre destek azalır.

Tabi kendi basit düşüncelerim bunlar.

_________________
________________Dinde zorlama yoktur. (Bakara Suresi / 256. Ayet)_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 17:02 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:59
Mesajlar: 1160
Yaş:
Alıntı:
Ben bu şehirleşme işine ayrı bakıyorum, insanlara kaybedecek şey verdiğimizde insanlar isyan edemez, insanlar kurumsallaşırlar. Kolay kolay sağa sola saldıramazlar.

Teröre destek azalır.

Tabi kendi basit düşüncelerim bunlar.
Hayda terörün bir çözümünü daha duydum ya dur bakalım daha neler duyacağız.

Ama metropollerin daha da büyümesine bende olumsuz gözle bakıyorum , o metropoller değil midir binlerce yıllık kültürümüzü örflerimizi adetlerimizi toz duman eden , insanlarımızı bir birine yabancılaştırıp acımasız hale getiren .

En çok da bu 3. hava limanımızın adını merak ediyorum , M. Kemal yada büyük önderimizin anımsatan bir şey olma ihtimali bu siyasi ortam da yok gibi geliyor.. R.T.E , abdulhamit veya fatih Sultan olma ihtimali de epey fazla .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 17:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 25 Ağu 2012, 18:10
Mesajlar: 806
Yaş:
Alıntı:
Hayda terörün bir çözümünü daha duydum ya dur bakalım daha neler duyacağız.

Ama metropollerin daha da büyümesine bende olumsuz gözle bakıyorum , o metropoller değil midir binlerce yıllık kültürümüzü örflerimizi adetlerimizi toz duman eden , insanlarımızı bir birine yabancılaştırıp acımasız hale getiren .
Daha çok şey duyacağız ömrümüz el verirse.. Şaşırmamak elzem..

Sorun metropollerin büyümesi değil, ben buna karşıyım zaten, demek istediğim ''çakma'' kentlerden gerçek kent yaratmak.

50.000 nüfus ile kent olan yerler var, yada 100.000 olsun. Bu nüfus özellikle dağınık yaşadığında ve ekonomik durumları diplerde gezdiğinde, felaket sonuçlara yol açmaktadırlar.. Bir bölümü tabii ki.

En azından ''ayrılıkçı'' kanada güç vermekte bu yollar. Allah aşkına, ben arkıt doğu anadoluda yeterli Türk kültürü göremiyorum, inanılmaz bir kültür yozlaşması var dil dahil, bazı otorite sahipleri oradaki insanlar ile bizlerin arasına kültür dağları inşaa etmekte, yakında tanıyamayacağız birbirimizi.

Fakat o coğrafyada 2 yeni modern, kaliteli hayat sunan ''büyük şehir'' bulunur ise, oralara Batı'dan da göç olacağından kültür kaynaşması olur, Türk Kültürü yayılır. Ayrılıkçı hareket zayıflar.

İnsanlara ''kaybedecek çok şey'' vermiş olursunuz ki, kazandıklarını 10 çocuk yaparak kaybetmek istemeyeceklerdir. Eğitimden, güvenlikten sözetmiyorum bile.

Şüphesiz ki şu mesajı düzgünce, algılayarak okuyan bir insan için birçok ipuçları vardır.

_________________
________________Dinde zorlama yoktur. (Bakara Suresi / 256. Ayet)_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2013, 19:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
VE İHALENİN GALİBİ BELLİ OLDU

İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı ihalesini Limak OGG kazandı...

Türkiye tarihinin en büyük ihalesini Limak OGG kazandı. İstanbul'a yapılacak 3. havalimanı ihalesinde TAV'ın çekilmesinin ardından Limak'ın verdiği son teklif galibi de belirledi.

Limak OGG (Makyol ve Limak, Mapa, Kalyon, Cengiz İnşaat ve Kolin İnşaat ortaklığı) verdiği 22 milyar 152 milyon Euro+KDV'lik teklifiyle 3. havalimanı ihalesini kazandı. 77. turun sonunda TAV'ın ihaleden çekilmesi sonrasında IC Fraport ile yarışan Limak OGG son olarak 22 milyar 152 milyon Euro+KDV teklifini verdi.

Limak'ın bu teklifinden sonra ihaleden çekilen IC Fraport, galibi de belirlemiş oldu. Sabah 09:30'da başlayan dev ihale, yaklaşık 7 saat sürdü.

22 milyar 102 milyon Euro+KDV ile ihalenin sona ermesinden sonra ilginç bir ayrıntı da ortaya çıktı. Yeni havalimanının saatlik kira bedeli 100 bin Euro, günlük kira bedeli 2.4 milyon Euro ve aylık kira bedeli 72 milyon Euro'ya geldi.

BUNDAN SONRA NE OLACAK, SÜREÇ NASIL İŞLEYECEK?

Limak OGG'nin galibiyetiyle sona eren dev ihale için gözler artık DHMİ'de olacak. Limak OGG'nin kazandığı ihaleyi onaylayacak olan DHMİ, daha sonra ihalenin nihai onay için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'a sunacak. Bakan Yıldırım'ın yapılan kontroller sonrasında ihaleyi onaylaması halinde bu kez de yeni şirketin kurulma süreci başlayacak.

Havalimanını işletecek olan firmanın nihai onayın ardından yeni bir şirket kurması ve söz konusu şirketin çalışmalara başlaması beklenecek.

Yeni havalimanı için ilk kazmanın 2014 yılı başlarında vurulması öngörülüyor.

İhalenin sona ermesinden sonra salona gelerek galip şirketi tebrik eden Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 'Üçüncü havalimanı ihalesi Türkiye'nin de canlı yayında izlediği şekilde az önce tamamlandı. Ben Türkiye'nin geleceğine güvenen geleceğine yatırım yapan bütün ihaleye katılan konsorsiyumları firmaları yürekten kutluyorum. Belki de Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi kamu özel sektör ortaklığı projesi bu ihaleyle gerçekleşmiş oldu.

Dünyanın en büyük havaalanları arasında yerini alacak ve Türkiye'nin 2023 havacılık vizyonunun en önemli eserlerinden birisi olacak. Bu ihalede uzun ve zahmetli bir hazırlık yapan katılımı suretiyle katkı sağlayan bütün gruplara teşekkür ediyorum. Bu bir yarıştır. Yarısın sonunda herkesin kazanma sansı yok, birisi kazanacaktı. Adil, şeffaf rekabetçi bir yarış oldu. Sonunda kazanan firma belli oldu. Kazanan firma Limak, Kolin, Cengiz, Mapa, Kalyon ortak girişimi oldu. Diğer firmaların çekilmesiyle son kalan girişim ipi göğüsleyen firma oldu. Fiyat da 22 milyar 152 milyon EURO-KDV olarak ortaya çıktı. Bu rakam yaklaşık 75 milyar TL'yi ifade ediyor. Allah güç kuvvet versin yapanlara' dedi.

Konuşmasının ardından firma yetkililerini tebrik eden Yıldırım, toplu fotoğraf çekimine de katıldı.

NİHAT ÖZDEMİR'DEN ZAFER AÇIKLAMASI

Bakan Binali Yıldırım'dan sonra açıklamalarda bulunan Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, 'Bugün son zamanlarda Türkiye'nin gündemini çok meşgul eden dünyanın en büyük projelerinden birini sonlandırmış bulunmaktayız. İşin başından bu yana çok sıkı çalışma neticesinde ihalenin şartlarını yerine getirerek şeffaf açık ve hiçbir kötü düşünceye meydan vermeden ihalemiz sonuçlanmıştır. Hepimiz gördük ki Türkiye'nin en büyük projesine 4 önemli grup katıldı. Bu 4 grup 97 tur sonunda 5 ortakla hazırlandığımız Cengiz Mapa Kanyon ve Kolin Grubu rekor kira bedeli ile ihaleyi kazanmış bulunmaktadır. İstanbul büyüyor, Türkiye büyüyor. İki havalimanı olmasına rağmen kapasite son noktaya gelmiştir. Bu yeni havalimanını bitirerek İnşallah hizmete açacağız. Büyük ve zor proje ama biz büyük projeleri başarıyla yapan grubuz. 22 milyar 152 milyon EURO +KDV kira bedeli vererek 25 yıl için ihaleyi kazandık. Toplam 10 milyar 247 milyon da yatırım yapacağız. Bu etap etap olacak. Etaplar bittikçe yolcu hizmetine açılacak. Hepimize hayırlı ve uğurlu olsun' dedi.

Özemir, 'Kira ödeme planı 25 yıla bölünerek eşit olarak ödenecek. Her taksite KDV ilave edilecek. Finansman modeli ihale şartnamesinde var. Yüzde 20 öz sermaye yatırmamız lazım' şeklinde konuştu.

Havalimanının adını 'Türkiye Cumhuriyeti verecektir' diyen Özdemir; 'Biz verilen ismi taşımakla mükellefiz. İhaledeki ilk rakamı ihale taktiği gereği verdik. Açık artırmada ihaleyi sonlandırarak başarıya ulaştık. Kesin projenin hazırlanması, kamulaştırma izinler ve finansman için süreye ihtiyacımız var. Tahmin ediyorum bir yıl içinde kazmayı vurmayı hedefliyoruz. Kanuni olarak bütün yasal izinleri alarak kazmayı vuracağız. ÇED ve Orman İzni için ne gerekiyorsa onu alacağız. Havalimanı çevreye saygılı en az zarar verecek havalimanı olacaktır' şeklinde konuştu.
Fotoğraflar için: http://www.airporthaber.com/havacilik-h ... -oldu.html

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2013, 20:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 23:16
Mesajlar: 236
Yaş:
Devlet aynı gün 22 milyar euro'yu cebine koyup 22 milyar doları cebinden çıkardı. Hürriyet'in bugünkü haberinde "Para Cuma" başlığını görünce ufak bir tebessüm etmiştim. :)

_________________
http://guvenlikenstitusu.com - Uluslararası Güvenlik üzerine web platformu, 1 Ekim günü yayında


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2013, 23:31 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5178
Yaş:
Alıntı:
Her gelen iktidarin kayirdigi bir kesim olmusdur, bu dönemde Mütahitlerin dönemi ....

2 Havalimani var 3. cüye yer ve gerek varmi ?

Neden Kapasite artirimina gidilmiyor ?
Yarı nüfuslu Londra nın 7 tane var. Ama ulaşım planlamadan (metrosu yolu otobanı vb ) yapılacak havaalanı gecekondu olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2013, 21:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
Alıntı:
İstanbul da yapılması gerekenler...

......
Neden?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 00:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
İstanbul da yapılması gerekenler...

......
Neden?
Canım öyle istiyor.

- "Böyle anlamsız bir soruya verilebilecek en makul cevabı seçtim."
Soruyu anlamsızlaştıran cevap.Benim sorduğum soru gayet anlam yüklü idi.Art niyetle yaklaşılmasaydı farkedilebilirdi,lakin cevap anlamsız;''Canım öyle istiyor.''


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 11:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Her gelen iktidarin kayirdigi bir kesim olmusdur, bu dönemde Mütahitlerin dönemi ....

2 Havalimani var 3. cüye yer ve gerek varmi ?

Neden Kapasite artirimina gidilmiyor ?
Yarı nüfuslu Londra nın 7 tane var. Ama ulaşım planlamadan (metrosu yolu otobanı vb ) yapılacak havaalanı gecekondu olur.
Eğer Londra ve İstanbul trafiğini mukayese ederseniz daha rahat anlarsınız. Sanırım aşağıdaki adres mukayese etmeniz için yeterli fikri verebilir.
http://www.flightradar24.com/
İstanbul'un Londra gibi trafiği olmadı ve coğrafi nedenlerden dolayı da olacağa benzemiyor.
Ayrıca merak ettiğim şey şu:
İnşaat maliyeti ve KDV ile birlikte toplam fiyat 37milyar avro olacak. 25 yıllık işletme maliyetlerini de işin içine katarsak devlete 25 yıl içinde ödenecek rakam korkunç oluyor.
Basit bir hesap yapalım:
37milyar avro
işletme süresi 25 yıl
Yolcu başı 100 avro kazanılsa: Günde 40,000 yolcu
Yolcu başı 10 avro kazanılsa: Günde 400,000 yolcu

Ayrıca henüz ÇED olayı tam bitmedi. Şayet ÇED raporlarında son dakika değişikliği ile bu inşaat engellenirse bu ihale sadece ihaleye katılanların borsa oyunlarına dönüşebilir.... ki ben bu rakamlar ışığında böyle görüyorum.

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 12:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2777
Yaş:
Havalimanın tek gelir kaynağı yolcular değilki günde 10 euro üstünden hesap yapılsın.Otopark'ı var,mağaza kiraları var,havayollarının kiraları
var vs.

THY vizyonundan bihabermiş gibi konuşuluyor.Aynı şekilde İstanbul'un.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 13:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Alıntı:
Havalimanın tek gelir kaynağı yolcular değilki günde 10 euro üstünden hesap yapılsın.Otopark'ı var,mağaza kiraları var,havayollarının kiraları
var vs.

THY vizyonundan bihabermiş gibi konuşuluyor.Aynı şekilde İstanbul'un.
Sonuçta bu dediklerinizin hepsi oraya gelen kişi sayısından hesap ediliyor.
Bu işin içine bir de kâr katsayısını ilave ederseniz günlük ziyaretcileri oraya iletebilmek için çok kanallı metro yapmak gerekir.

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 14:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Alıntı:
Rakamlarınızda hata var.
Sizin hesabınızda yıllık yolcu sayısı 14 milyon , havaalanının yılda 80-120 milyon yolcu taşıması düşünülüyor.
Hesabınız hatalı
14,6milyon yolcu başına 100 avro verecek ise doğru
Tüm vergileri içinde 50-80 liraya havaalanından yararlanan ciddi bir kesim varken adam başı 100 avro kâr nasıl elde edilir.
146milyon sayısı ise yolcu başına 10 avro ödediği zaman çıkıyor.
Şimdi gelelim her istanbulluyu her ay bu uçaklara nasıl/neden bindireceksiniz
Büyük bir havalimanı yaptınız diye de yolcu sayısı artmaz.

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 14:50 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5580
Yaş:
Erhan Hocam,
Yeni havaalanı bütün şaibeleri, Türk'ün atasporu haline gelmiş arsa rantı alevine atacağı odunlar, yeni Ali Ağaoğlu'lar yaratma potansiyeli, tarumar olacakl çevre, yeşil, Türk'ün çok sevdiği debdebeyi Karadeniz sahiline de taşıtacak olması ile düşündürücü olsa da, Türkiye'deki iyi kötü de olsa bir vizyonunun neresinde durduğu da önemli.

Yeni havaalanı aslında sadece İstanbullular'ı taşımak için yok. İstanbul'a gelip giden trafik de muhakkak artacak. Hem de çok artacak. Şu ulaşım sorunları da bir miktar daha Marmaray vs falan ile azıcık iyileşir, 3. köprü de biraz tozu toprağı şehir trafiğinden alırsa, bu arada şehrin heryerine beton dökmeden bırakırsak, en başta turizm debisi çok artacaktır. Beri yanda da muhakkak iş trafiği.

Ancak yeni alan bir trabsit "hub" olarak tasarlanıyor. Tıpkı Dubai vs gibi. Avrupa ile Afrika arasında. Avrupa ile Orta Asya arasında. Avrupa ile Arap bölgeleri arasında. Avrupa ile Uzak Doğu arasında. Hatta Amerika(lar) ile doğusunda kalan bölgeler arasında. Bu yolcuların büyük bir çoğunluğu İstanbul'u görmeyecekler bile belki. Tipik bir "hub" havaalanı gibi aktarma yolcularının da uzun süreler vakit geçirecekleri, bir şeyler atıştırıp alış veriş yapacakları, kendi başına da bir AVM olacak bir havaalanı projesi bu. Yanında da Avrupa'da benzerleri olan kongre merkezleri ile, otel kompleksleri falan ile bir yapılanma da içerecek. Yani bu sadece bir havaalanı değil.

140-150 milyon yolcuyu bulabilir miyiz bilmiyorum. Kolay değil. Havacılık çok hassas ve çok şeyden etkilenen bir sektördür. Ancak özellikle bizim doğumuzda kalan yükselen ekonomilerin, kalkınan küçük ülkelerin, devlerin, güneyimizde kendine gelen, farklılaşan ülkelerin sektörü, yolcu sayısı olarak ikiye katlayacağı öngörülüyor. Eh, buralardan bir şeyler bize de kalır sanırım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 15:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Alıntı:
Hem rakamlarınız hem hesabınız hatalı.
Havaalanı gelirleri sadece yolcu gelirlerinden oluşmaz.
Bu sene Atatürk 50-55 milyon yolcu taşıyacak tahmini.
Ve sürekli kapasitesinin üstünde çalışıyor.
Atatürk havaalanı sadece istanbulluyu taşımaz.
Aktarma denen bişeyi duydunuz mu ?
Thy nin dünyanın en fazla 3. uçuş destinasyonu olan havayolu olduğunu biliyor musunuz ?
İskoçyadan maldivlere giden bir adamın bile istanbul üzerinden uçtuğunu biliyor musunuz ?
Aktarma işlemleri uzak uçuşlarda pek yapılmıyor. Genelde yakın ve iç uçuşlarda yapılıyor. Gelecekte ise uzak uçuşlarda belki birkaç merkez arası hariç hiç aktarma kalmayacak.
Ayrıca sizin pistinize basmadan geçip gidenlerden de bir ücret alamazsınız.
Ayrıca bu yakıt fiyatları ile Dubainin yerini alacak bir aktarma merkezi olmayı beklemek biraz hayal olur. En uzun uçuşlardan olan Londra Sidney arasında ise ara istasyon olarak 3-4 saatlik mesafedeki bir yer zaten tercih edilmez. Bu uzun uçuşlardaki aktarma nedenleri ise yolcuların havada kalış süresini azaltmaktır. Fazladan her iniş kalkış uçaklar için bir yüktür, 3-4 saatlik bir uçuştan sonra piste basacak olursanız Londradan Sidneye gidene kadar 10 defa indi bindi yaparsınız.
Destinasyon sayımızın fazla olması transitleri daha çok yakalayacağımız manasına gelmez. Yakıt fiyatları, ergonomi ve coğrafya parametreleri ile aktarma merkezleri belirlenir.

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 16:14 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5580
Yaş:
Hocam varsayımlarınızı hakikaten gözden geçirmeniz gerekiyor. İstanbul sadece Londra-Sydney arası bir aktarma noktası değil. Aktarma sadece bir uçuş saatini azaltma kavramı da değildir. Bir "hub" demektir. Alma Ati'den gelip de Münih'e gidecek ama doğrudan uçuşu olmayan adam için bir "hub"dır. Aynı zamanda Amsterdam'dan Narita'ya uçmak için JAL yahut Emirates yerine THY'yi seçmiş biri için de bir uçak değiştirme, THY'nin "hub"ını kullanma noktasıdır. Küçük yerlerden gelip, büyük yerlere giden uçaklara dağılma, ya da büyük yerlerden gelip küçük yerlere giden, belki de başkasının gitmediği noktalara giden uçaklara dağılma yeridir. Ya da İstanbul'dan çok ama çok uzak noktalara da uçabilen çok uzun menzilli 777'ler gibi tayyareler de artık aramıza katılıyor olduğu için Londra'dan gelip, Sydney'e gitmek için tek molanın verilebileceği noktadır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 17:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Alıntı:
Sayın aktifkarbon aynı düşünce ekseninde buluşamayacağımız belli.

14 milyon yolcu dediniz ama bu rakamın neden hatalı olduğunu yazdım.

Yolcu başı vergiden hesapladınız ama tek gelirin yolcu vergisi olmadığını hem ben hem Hds üstad açıkladık.

Benim bu vakitten sonra konuya katkım olamaz , gerisi gereksiz söz dalaşı olur . Saygılar.
1- Eksen sorunu olduğu belli
2- 14milyon yolcu diretmem yok. 14milyon yolcu 100avro kazanılacak ise(adam başı 100avro imkansız olduğundan bu seçeneği ilk başta elemiştim), 146milyon yolcu 10 avro kazanılacak ise diye daha ilk mesajımda açıklamıştım.
Alıntı:
Londra'dan gelip, Sydney'e gitmek için tek molanın verilebileceği noktadır.
Londra-İstanbul 3,5 saat Londra-Dubai 7,5 saattir. Bu nedenle Dubai yerine İstanbul HUB olarak kullanılırsa ikinci uçuş süresi 4 saat daha fazla olur. Bunu da kimse tercih etmez. 25 Yıldan bahsediyoruz. Bu zaman diliminde çok şey değişir. Orta asya ülkeleri avrupa bağlantılarını Rusya üzerinden tercih edecektir.
Sonuç olarak sadece büyük olsun diye yapılmış, işlevden ziyade gösteriş kokan bir şeye benziyor. Arka planda hangi detayların olduğu da pek belli değil. En basitinden Atatürk havalimanının kapatılmasının söz konusu olduğu da söyleniyor.
http://www.airporthaber.com/havacilik-h ... komsu.html
Alıntı:
İbrahim Çeçen, "Zarfta 20 milyar euroluk teklifle çıkarken Atatürk Havalimanı'nın kapatılacağını öngördük. Devletin beyanatları da bu yönde" dedi.
Bu işte enteresan hesaplar var gibi

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 17:35 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5580
Yaş:
Hocam, uçacak adam kaç saat sonra pit stopa gireceğine bakmıyor. O bir fiyat ve belki havayolu seçiyor. "Ben Dubai aktarmalıları seviyorum." diyen çıkabilir, zaten orada da bir hub var. Ancak "zaten böyle"ler üzerinden gidilen bir hesap değil bu. Bugün böyle, ama adamın 20 sene sonraki öngörüsü başka. Uçak üreticisi ben bu dönemde havada uçan tayyare sayımı ikiye katlarım diyor. THY 200'ün az üzerindeki uçağı ile 50 küsür milyon yolcuyu yakalamışken, 2020 için 350'nin üzerinde tayyareye ulaşmaya çalışıyor. Bütün dünyanın sivil havacılık kaynakları, yükselen havacılık pazarlarını bas bas bağırıyor. Bunlarla Avrupa gibi merkezleri, Afrika gibi yükselen piyasaları birleştiren yer ise İstanbul.
Bugün o ülkenin, bu ülkenin, Rusya'nın karşıladığı şeyi yarın İstanbul karşılar. Bu sadece "..bir yerde olmak.." ile ilgili bir şey değil. Dubai çok mu ideal yerdeydi de bir "hub" oldu?..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 19:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
18 saatlik bir uçuşun 3.saatinde mola verilmesini kimse istemez.
Ne yolcu ne havayolu firması.
Avrupanın neredeyse her yanına 3-4 saat mesafedeyiz.
Dubainin avantajı coğrafi konumu ve petrol fiyatlarının uygun olmasıdır. Bize göre çok ama çok daha uygun bir yer.

Ama yarın öbür gün Rusya; Orta Asyada(Türkmenistan-Kazakistanın kuzeyinde) bir HUB kuracak olursa özellikle bahar yaz dönemlerinde avrupanın cazibe hattı olur.

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 20:06 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:13
Mesajlar: 131
Yaş:
Alıntı:
18 saatlik bir uçuşun 3.saatinde mola verilmesini kimse istemez.
Ne yolcu ne havayolu firması.
Avrupanın neredeyse her yanına 3-4 saat mesafedeyiz.
Dubainin avantajı coğrafi konumu ve petrol fiyatlarının uygun olmasıdır. Bize göre çok ama çok daha uygun bir yer.

Ama yarın öbür gün Rusya; Orta Asyada(Türkmenistan-Kazakistanın kuzeyinde) bir HUB kuracak olursa özellikle bahar yaz dönemlerinde avrupanın cazibe hattı olur.
3-5 aylık bahar-yaz sezonuyla mı? Ben hiç sanmıyorum. Kaldı ki, kışın Moskovaya uçmak, inmek, kalkmak zordur... İnsanların rutinlerini, alışkanlıklarını bozuyor, korkutuyor üstelik (Ben hep kaçındım şahsen, yazın dahi olsa).

Kanaatimce; Avrupadan Astanaya, Bişkeke yada Astanadan Bişkekten Avrupada bir yere uçarsanız, İstanbul üzeri gidersiniz/gitmek istersiniz. Diğer Orta Asya başkentleri daha güneyde... Hatırlatmaya gerek dahi yok.

_________________
* Konuşarak katkı yapabileceğiniz mevzular olduğunu biliyorsanız,
konuşmayarak da katkı yapabileceğiniz mevzular olduğunu bilirsiniz.
*


----------------------------------------------------------------------------------
Resim
MKE ne zaman böyle bir silah ailesi oluşturur... O zaman bir faydası olduğuna inanılabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2013, 22:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
3. Havalimanına dair kişisel görüşlerim;

-3. Havalimanı ile Atatürk Havalimanı ticari havacılık adına tarihe karıştırılacağı için özellikle 1. kısım inşaat sonrasında işletmeci firma yolcu ve firma sıkıntısı çekmeyecektir. Çünkü DHMİ elindeki yetkiyi kullanarak AHL'den tarifeli ya da tarifesiz sefer yapan tüm firmaları yeni havalimanına yönlendireceğini açıkladı.

-3. Havalimanı açıldığında THY özellikle afrika pazarında çok ciddi atılımlar gerçekleştirmiş ve alt yapısını kurmuş olacağından bu bölgenin tabiri yerinde ise kaymağını yiyecektir. Özellikle mogadişu havaalanına yapılan yatırımları dostuk kardeşlik adına değilde burayı bir alt hub olarak düşünerek yatırım yapıldığı düşünülebilir.

-3. Havalimanı ile birlikte ve hatta öncesinde THY uzak doğu ve batı avrupa arasında çok ciddi bir pazar payına ulaşma ihtimaline sahip ve bu yönde de yatırımlarına devam ediyor. Özellikle diğer firmalara göre sunulan fiyat hizmet karşılaştırması ve alternatif saatler THY adına bir avantaj sunuyor.

-THY İstanbul'un konumu sayesinde aktarmalı da olsa avrupa ile orta doğu ve asya arasında uygun fiyat sunarak pazarda söz elde etme yolunda emin adımlarla ilerliyor. Uzun menzilli hatlarda aynı güven olmamasına rağmen uzun vadede bu hatlarda da aynı etkiyi bırakmayı hedefliyorlar.

Genel olarak THY ekseninde yazmış olsamda yeni havalimanının THY için yapıldığıda su götürmez başka bir gerçek benim için.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2013, 11:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/23221036.asp
Detaylar dökülmeye başladı.
İlk detay: Dolgu için gerekli malzeme kanal istanbul denilen akıl dışı projeden karşılanacakmış!
Detay iki: Yolcu garantisi verilmiş. Yani o rakamdan az yolcu gelirse devlet destekleyecek. Yolcu başı 20 avro olacakmış, ama kaç yolcu garantisi verildi açıklanmamış.

Çevreye duyarlı bir açıklama da gelmiş!
Göçmen kuşların göç yolları incelenip düzenleme yapılacakmış!
Alıntı:
Havalimanının kurulacağı bölge kuş göç yolları üzerinde olduğundan, inşaata başlanmadan önce rapor hazırlatılarak, göç yolları ve uçuş rotaları belirtilenecek.
Önlem olarak, pist çevresinde kuşları cezbedecek ortamlar ortadan kaldırılacak,
Kuşlara talimat mı verilecek :-) Muhtemel imla hatası olan "belirtilenecek" kelimesini belirlenecek veya belirtilecek diye düzeltirsek çok farklı manalar çıkacaktır.
Kuşlar genelde göç yollarında konaklamaz ve bu göçler genelde büyük sürüler halinde bazen haftalarca sürer. O tarihlerde uçuşlar engellenecek mi?

Akıl der ki: Bu inceleme önce yapılır, sonra proje hazırlanır, sonra da ihaleye çıkılır. Önce ihale yapılıp daha sonra ÇED yapılmaz. (ÇED: Çevre Etüd Değerlendirme. Bu rapor onayı olmadan teknik olarak ve hukuksal olarak inşaat yapılamaz)

Bu arada; Denizin de doldurulmasından bahsediliyor. 35-40 metreden derinlikten sonra ölü bölge olan karadenizde sahil kesimlerindeki sığ alanların başta hamsi gibi balıkların üreme alanı olduğunu biliyoruz, henüz buna değinen olmadı veya duyulmadı.

Hatırlatma: http://www.flightradar24.com/ sitesini inceledikten sonra dünyanın en büyüklerinden olacak bu havalimanına gerçekten ihtiyaç var mı? Asıl sorulması gereken budur.

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 May 2013, 16:46 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5580
Yaş:
Alıntı:
Bizdede iki koca Liman var 3. icin bastiriyorlar .
Hocam sen şüphesiz bizden iyi bilirsin de, bir de Frankfurt'a bak istersen.. Onlar da "Yahu birader, sağda solda kaç tane havaalanı var, bir de Frankfurt'a dünyanın en büyük havaalanlarından birini niye yapıyoruz?.." demişler mi?..

Burada İstanbul'a yapılacak bir havaalanından, on sene sonra 400'e yakın tayyare uçuracak bir havayolunun "hub"ından bahsedilen bir havaalnından konuşuyoruz Hocam. İzmir'in değil. Münih'i Esenboğa ile, Adnan Menderes ile kıyaslayabilirsin..


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 5 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye