TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Ara 2017, 10:17

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2013, 18:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 02:38
Mesajlar: 5391
Yaş:
Selam arkadaşlar. Sizlere bir sorum olacak. Malum bizdeki hava yoluyla yolculuk diğer ülkelere biraz pahalı, malum kara yoluyla yolculuk haliyle daha fazla. Peki orta-kısa mesafeler için ATR veya biraz daha küçük uçaklarla daha ucuza seferler yapılamaz mı?

Mesela ben Bursa'da oturuyorum. İstanbul'a 2,5-3 saat gidiyorum bu uçak ile 15-20 dakikaya inebilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2013, 18:20 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 597
Yaş:
Bu konuyu sivil havacılık bölümüne açsaydınız daha doğru olurdu sorunuza gelince borajet atr ler ile seferler yapıyor fakat fiyatlar hakkında bir fikrim yok.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2013, 18:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 20 Ağu 2012, 16:08
Mesajlar: 1010
Yaş:
Alıntı:
Bu konuyu sivil havacılık bölümüne açsaydınız daha doğru olurdu sorunuza gelince borajet atr ler ile seferler yapıyor fakat fiyatlar hakkında bir fikrim yok.
En son çanakkaleden ankaraya 90 tl ye gitmiştim, Hava otobüsü gibiydi :?

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2013, 00:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
Selam arkadaşlar. Sizlere bir sorum olacak. Malum bizdeki hava yoluyla yolculuk diğer ülkelere biraz pahalı, malum kara yoluyla yolculuk haliyle daha fazla. Peki orta-kısa mesafeler için ATR veya biraz daha küçük uçaklarla daha ucuza seferler yapılamaz mı?

Mesela ben Bursa'da oturuyorum. İstanbul'a 2,5-3 saat gidiyorum bu uçak ile 15-20 dakikaya inebilir.
Yapılır yapılır hatta yapıldıda 1989 yılında THK'nın girişimi ile Türk Hava Taşımacılığı firması kuruldu ve Ankara merkezli olmak üzere çeşitli şehirlere An-26 uçakları ile seferler düzenledi hatta iyi karlar elde etti yeni siparişlerin planlandığı dönemde THY ile yapılan bir anlaşma ile birleşerek THY'nin bölgesel ayağı olacakken alınan ve işletilmesi pek de becerilmeyen BaE RJ-100'ler ile sonu gelen bir bölgesel hava yolu serüvenimiz var. Bazı havayollarının çapraz seferleri günümüzde mevcut ama bunlar bölgesel havayolu namına sayılmaz, Borajet ise hala tam bir bölgesel oyuncu değil, Sabiha Gökçen merkezli olması en büyük handikapı çünkü sadece burayı bir yerlere bağlar konumda bir şirket durumunda ama birgün Adana Erzurum seferini ya da Adana Van seferini yapacak firmalar çıkmadıkça ki ülkemizde bu iş ciddi bir risk olacağından kimse çıkmayacaktır bu bir hayal olarak kalacak gibi. Ama THK bir zamanlar THT'yi kurduğu gibi bir kaç yıl içinde yine bir bölgesel oyuncu olarak ortaya çıkabilir, muhtemel olarakda kullanacağı uçak tipi Dash 8Q-400 olacaktır.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 13:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Ülkemizden bazı örnekler:
Rahmetli İş Adamı Fuat İmsik'in bir zamanlar kendi girişimleri ile kurduğu fakat kendine akıl verenlerin akılsızlığı nedeniyle batan İmsik Havayolları, ayrıca yine Fuat İmsik Milas Bodrum Havaalanı açılmadan önce bodrum havaalanı olarak kullanılmış olan birde havaalanı yapmıştır.

Resim
http://www.airliners.net/photo/Bodrum-I ... 759f45128a

Daha öncede bahsettiğim THK'nın bir girişimi olarak THT

Resim
http://www.airliners.net/photo/Turk-Hav ... 65b0304b6b

Ve de son olarak kısa bir süre faaliyet göstermiş olan Dardanel Havayolları var ki kısa bir süre boyunca eski Gökçeada havaalanını Edremit, Çanakkale ve İstanbul'a ayrıca Çanakkale'yi İstanbul'a bağlamıştır. Kendi boyamasına sahip uçağa ait fotoğraf bulamadım ama o firma tarafından kullanılmış bir uçak karşınızda
Resim
http://www.airliners.net/photo/Avanti-A ... c7e78e26f8

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 14:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
@Dalamper, Hocam Turkiye'de havayolu artik hic pahali degil.. Bu isin besigi Amerika'da yasayan arkadaslar bir kac ornek verebilirler, biz de karsilastiririz belki..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 14:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Kendi regional jetimizi üretince, onlarda gerçek olur artık, havacılık istanbul dışınada taşar. Diğer türlü havacılığın dahada ucuzlaması mümkün değil zaten, avrupada easyjet ryanair in filan yaptığını pegasus yaptı ülkemizde, olup olacağı budur heralde.

HD19 (hava dolmuşu) gerçek olsaydı o her şehirde olan hava limanları gerçekten işe yarayabilirdi, otobüse biner gibi uçağa binilebilirdi, bilmiyorum belkide o zaman bunun için erkendi, şimdi ki şartlar o zaman yoktu. Bu saatten sonrada cn235 ten bozma yolcu uçağınada rağbet pek olmaz zaten. Millet 737 ye burun kıvırıyor artık.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 14:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
Kendi regional jetimizi üretince, onlarda gerçek olur artık, havacılık istanbul dışınada taşar. Diğer türlü havacılığın dahada ucuzlaması mümkün değil zaten, avrupada easyjet ryanair in filan yaptığını pegasus yaptı ülkemizde, olup olacağı budur heralde.

HD19 (hava dolmuşu) gerçek olsaydı o her şehirde olan hava limanları gerçekten işe yarayabilirdi, otobüse biner gibi uçağa binilebilirdi, bilmiyorum belkide o zaman bunun için erkendi, şimdi ki şartlar o zaman yoktu. Bu saatten sonrada cn235 ten bozma yolcu uçağınada rağbet pek olmaz zaten. Millet 737 ye burun kıvırıyor artık.
Hocam ben bölgesel dediğimizde jet türevi uçakları düşünemiyorum daha ziyade turbopropve hatta kapasitesi 50 civarı uçaklar geliyor benim aklıma çünkü bölgesel demek bence otobüs hattının yerine geçebilen olmalı mesela Adana'dan Konya'ya otobüsle değilde uçakla gidildiğinde bölgesel bir taşımacılık olur ama Antalya'dan Diyarbakır'a yapılan sefer bölgesel değildir. Bence HD-19 hala hayata geçebilir ama biraz daha yüksek bir kapasite ile mesela 49 kişilik bir uçak olarak birazda destekle çok iş yapabilir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 15:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2033
Yaş:
Olur olur uçuş hatları çoğalsın yeni bir havacılık devi bile doğabilir regional jet pazarından. Germanwings 2 tane kiralık 737 ile başlamamış mıydı bu işe.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 18:48 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Bursa-İstanbul arası arabalı feribot seferleri başlıyor. Direkt Bursadan Kabataş'a iniyorsunuz :) İskelesi bitmek üzere.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 19:00 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Alıntı:
Bursa-İstanbul arası arabalı feribot seferleri başlıyor. Direkt Bursadan Kabataş'a iniyorsunuz :) İskelesi bitmek üzere.
Arabalı mıymış o yahu?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 19:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 22:52
Mesajlar: 119
Yaş:
Bursada oturanlardan biride benim asıl sorun syn.harzemşahın dediği gibi mesafe yakın alternatif yollar var.Yenişehir çok uzak sefer sayısı az.Anca şehrin göbeğinden helikopter kalkacak avrupa yakasındada-asyadadada bir boş alana seni bırakacak anca öyle 15-20 dk. belki gidilir.eh eh eh.
Öteki türlü yenişehire benim evden 45dk.-1 saatte kalkarız+20 dk. yolculuk+1 saat hava alanından çık+istanbul şehir içi 1saat=4 saat falan.Evden çıkıp arabayla gitsem aynı zaten hatta daha erkene giderim heralde.
Evden mudanya 45.dk.feribot 1saat 15 dakika 1 saat şehir içi+yarım saat benden=3.5 saat

Ama bursa buttime 20dk+bin kalk kontrol yarım saat+20dk.yolculuk.+indiğin yerden 1 saat max.şehir içi=max 2.5 saat helikopterle taşımacılık yapılamaz mı?Bursa istanbul.
Birde gemlik iskeleden istanbula haliçe inecek deniz uçağı seferleri yakında başlıyor.Ama asya yakasına gitceksek biraz mantıksız olabilir.
Bursa gemlik 30-45 dk.+bin kalk yarım saat+in haliçe vs.yarım saat.+1 sat şehir içi avrupa yakası olsa=max.2.5 saat fena değilmiş hani bakalım inşaallah başlarlar yakında.Kaça uçarlar acaba.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 19:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 22:52
Mesajlar: 119
Yaş:
Bursa Büyükşehir Belediyesi Ocak ayı meclis toplantısı Heykel’deki tarihi binada yapıldı. Toplantı öncesi son bir ay içinde hayata geçirilen çalışmalar hakkında meclis üyelerini bilgilendiren Büyükşehir Belediye Başkanı Ak Parti’li Recep Altepe, Bursa-İstanbul arasında başlatılacak deniz otobüsü ve deniz uçağı seferleriyle ilgili son durumu anlattı.

Başkan Altepe, deniz otobüsü seferlerinin 20 gün içerisinde başlayacağını belirterek, Bursa’dan İstanbul’a gerçekleştirilmesi düşünülen deniz uçağı seferleriyle ilgili tüm hazırlıkların da tamamlandığını vurguladı.

Deniz otobüsü seferlerinin ardından deniz uçağı seferlerinin de gecikmeden faaliyete geçeceğini dile getiren Başkan Altepe, deniz uçağı seferleriyle tahmini 100 TL bedelle 16 dakikada Gemlik’ten Haliç’e yolculuk yapılabileceğini söyledi. Başkan Altepe, "Gelen talebe göre sefer noktalarını artırabileceğiz. Gemlik’le Haliç arasındaki karşılıklı seferler başlatıldıktan sonra, alınan verime ve talebe göre yeni sefer noktalarını belirleyeceğiz" diye konuştu.

Uçak seferleri Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Burulaş ile özel Seabird şirketi arasında yapılan anlaşma gereği 19 kişilik uçaklarla gerçekleştirilecek.
http://www.airporthaber.com/havacilik-h ... liyor.html


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 19:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:29
Mesajlar: 219
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bursa-İstanbul arası arabalı feribot seferleri başlıyor. Direkt Bursadan Kabataş'a iniyorsunuz :) İskelesi bitmek üzere.
Arabalı mıymış o yahu?
Bursa(Güzelyalı)-İstanbul(Yenikapı) arasında halihazırda arabalı feribot seferleri var zaten. Ayrıca yine Güzelyalı-Kabataş arasında deniz otobüsü seferleri var, İdobüs vasıtasıyla.

Kabataş'ta yeni yapılan iskele BUDO(Bursa belediyesinin kurduğu, İdobüs'e rakip bir firma)'ya ait. Yine deniz otobüsü seferleri için. Arabalı feribot için yeterli büyükükte bir iskele yok kendi gözlemim. Onun haricinde başka bir iskele yapımı var mı, görmedim. Keza BUDO'nun almış olduğu 3 gemi de(ikisi kiralık, biri satın alınmış) bildiğimiz katamaran tipte deniz otobüsü. Araba taşıyamaz yani.

Bu İdobüs'ü iki haftada bir kullanıyorum. Öğrenciler için gayet faydalı :) hem ucuz oluyor hem de kısa sürüyor. BUDO'nun da bu ay içinde seferlere başlayacağı söyleniyor. Firmalar arasındaki çekişmeyi bilemem de, benim gibilerin işine yarayacak gibi :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 20:00 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Alıntı:
Arabalı feribot için yeterli büyükükte bir iskele yok kendi gözlemim.
Onun için sormuştum zaten. Hepi topu 250m2 bir alan orası yahu. Neredeyse her gün geçiyorum önünden.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 20 Oca 2013, 20:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Mesela ben Bursa'da oturuyorum. İstanbul'a 2,5-3 saat gidiyorum bu uçak ile 15-20 dakikaya inebilir.
Yok üstadım, tam tersine. Daha geç ulaşırsınız... :D
Havacılık kuralları gereği uçağa 30 dakika önce alınıyor yolcular. 15 dakika da check-in ve güvenlik kontrolüne verin etti 45 dakika. Evinizin havaalanına uzaklığını bilmiyorum ama ona da bir 30 dakika versek etti 1 saat 15 dakika. Uçağın kalkışı, yolculuk süresi, inişi ve körüğe yanaşması için de verin bir 30-40 dakika. Etti 1 saat 45 dakika. Ardından ister Atatürk Hava Limanı olsun, isterse de Sabiha Gökçen, nereden baksanız İstanbul'da gideceğiniz yere ulaşmak en az 60 dakika. Etti size 2 saat 45 dakika. Üstelik bu süreler de minimize edilmiş süreler...

İyisi mi siz öncelikle deniz otobüsü, ardından da kara yolundan şaşmayınız üstadım... :D


Aynen hocam , havayolunun anlam kazandığı mesafeler bizim ülkemizde belirli yerler. Dikkat ederseniz thy büyürken içerde değil dışarıda yaptı bunu transit yolcu filan taşıdı. Amerika gibi bir ülke olsak havayolu elzem olurdu. Bize hızlı tren lazim. Istanbulada metro lazım kesinlikle yol mol yetmiyor.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2013, 13:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Konu Bursa İstanbul ulaşımı söz konusu olunca ortaya iki şirket çıkar bunlardan birisi bölgesel havacılık diğeride daha geniş manasıyla ticari uçuşlar gerçekleştiren Bursa Sönmez Havayolları ve Bursa Havayollaru şirketleri mevzu bölgesel olunca da tabiki konumuz Bursa Sönmez Havayolları.

SÖNMEZ HAVAYOLLARI (SONMEZ AIRLINES) 1984 - 2005

Çeşitli sebeplerle şirket ömrünü doldurdu ve filosu giderek küçüldükten sonra şirketin bekasının sürdürülmesinden vazgeçildi. Ekonomik sıkıntılarla beraber şirket 2005'te resmen kapandı.

Resim
TC-AOA - SD.360-100 - 1993-1999

Resim
TC-AOC - CASA-212CB - 1977-1997
http://www.ucuyorum.com/showthread.php? ... leri/page9

Bildiğim kadarıyla bu şirket uçuşlarını Bursa'nın içinde bulunan yunuseli meydanından gerçekleştiriyordu.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2013, 13:22 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Kabataş'taki iskele arabalı vapurların yanaşması için uygun büyüklükte. İnşası sırasında sürekli feribot gelip iskelede beklemeye alınıyordu. Tam emin değilim ama feribot için değil de büyük ihtimal Deniz Otobüsü için de olabilir. İnşaat sırasında bekleyen feribotlar yanıltmışta olabilir beni.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 21 Oca 2013, 14:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
Arkadaslar bir sey sorucam bilginiz var ise, bu son dönemde Havayollarini tesvik amacli yakitda cok düsük yada hic vergi almiyorlarmis dogrumu bu ?

Otobüs ve diger ulasim araclarina haksiz rekabet degilmi hemide devlet eliyle ?
Hocam yakıt teşviki konusunda bir haber bilmiyorum ama şöyle bir teşvik var
Alıntı:
Uçuş Gerçekleştirilmeyen Şehirler için Teşvik Sistemi devreye giriyor…

Buna göre, SHGM teşvik edilecek hatları her yılın Aralık ayında ilan edecek ve havayolu işletmeleri bu hatlara Ocak ayında içinde müracaat edebilecek. Havayolları uçuş izin başvurusu yaptığı hatlarda, yaz tarife döneminde başlamak üzere haftalık en az 3 sefer düzenleyecek. Teşvik edilen hatlarda uçuş izni onaylanan havayolunun o hattı geliştirmesi ve sürdürebilmesi için en az 2 yıl süre verilecek ve bu sürede zarfında sözkonusu hatta başka bir havayoluna uçuş izni verilmeyecek.

Ayrıca iç hat uçuşların gelişmesine katkı sağlamak üzere teşvik edilen hatlarda sefer başlatan havayolu işletmelerine dış hatlarda gerçekleştireceği uçuşlar ve trafik hakkı tahsislerinde öncelik verilecek.
http://web.shgm.gov.tr/kurumsal.php?pag ... er_id=2594

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 22 Oca 2013, 04:04 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Kabataş BUDO iskelesi tahminim bir iki yıl belki biraz daha geç sürede arabalı vapur iskelesine dönüşebilir. Şuanki hali ile aynı anda 2 tane arabalı vapur yanaşacak kapasiteye çıkarmışlar.

Resimler:
Resim

Resim

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 16:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 02:38
Mesajlar: 5391
Yaş:
@HDS, üstadım küçükken daha çok uçakla seyahat ediyordum. Tabi o dönem doğu ilindeydim Bursa'da değil ancak o dönem THY'nin fiyatlarının daha uygun olduğunu hatırlıyorum. En azından kahvaltı veriyorlardı. :p

@Harzemşah, hocam benim süre olayı kalkış-varış arasındaki süre yoksa oturduğum yerden havaalanı hemen hemen 1 saat.

BUDO'yu deneyemedim ancak batmadan, büyümesi dileğiyle.

VVOLKAN'nın da haberini paylaştığı Gemlik-Haliç arası deniz uçağı haberinden sonra sorayım dedim.

Demir yolları ise duyduğum kadarıyla Bursa'da raylar örülmeye başlanmış, Ankara-İstanbul-Bursa-İzmir hattı ve daha fazlası için.

Hava dolmuşu benim asıl noktam. Erzurum-Trabzon, Trabzon-Diyarbakır gibi hatların olması. Ve özellikle doğu illerinde yaşayan askerlerin 20 küsür saat yol gitmeleri.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 19:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
[spoiler]
Alıntı:
@HDS, üstadım küçükken daha çok uçakla seyahat ediyordum. Tabi o dönem doğu ilindeydim Bursa'da değil ancak o dönem THY'nin fiyatlarının daha uygun olduğunu hatırlıyorum. En azından kahvaltı veriyorlardı. :p
Üstadım,

En son ne zaman THY ile uçtunuz?
THY kendini aşmış durumda. Verdiği ikram pek çok yabancı şirketin uluslararası uçuş ikramı ile karşılaştırılacak düzeyde.[/spoiler]

Örnek bir yurt içi menüsü:

Sandviç (hindili, tavuklu, k.peyirli, beyaz peynirli, ton balıklı)
Salata veya bir zeytin yağlı (B.pilaki, soslu patlıcan, tarama, tarator, R.salatası)
Tatlı (Çikolatalı mouse, ev yapımı bademli kek, pana cotta)
Su
Malatya kayısısı
İçecek (Çay, kahve, Coca Cola, Pepsi, Kola Turka, Çamlıca gazoz, portakal nektarı, vişne nektarı, şeftali nektarı, domates suyu, ice tea, ayran, maden suyu)

Bu yüzden Avrupa'nın en iyi havayolu oldu. İkram yüzünden... :D
Malatya Kayısı'sı demişken buda iki tür olarak veriliyor paketten çıkan siyahımsı renkte olan günkurusu olarak bilinen doğal ve sadece güneş altında kurutulmuş kayısı ve yanında sarı turuncu renk tonlarında yer alan islim oalrak bilinen ve toplandıktan sonra özel odalrda kükürt gazına maruz bırakılan ve sonrasında güneş altında kurutularak elde edilen bir çeşittir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 19:12 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Yaptığınız yolculuk 1 saatte sürse onun bir de öncesi var. Hava alanına ulaşma çabası, check-in işlemi vs. vs derken insan acıkıyor. Acıkınca haliyle "cafe'ye gireyim de bir sandviç yiyeyim, bir de çay içerim ufağından" diyorsun. Kıyıda köşede görünmeyen bir yerde girdiğin cafede kasa önünde kısa süreli bir şok geçiriyorsun.

Tamam kardeşim hizmet veriyorsun, dünya para harcamışsın sen oraya ama o millete kaktırmaya çalıştığın kuru tostun fiyatı ne öyle? Normal ufak bir bardak zift gibi çayın fiyatı ne lan?

Sivil havacılık gelişiyor gelişmesine de sadece uçakla bitmiyor ki. Yer hizmeti de var bunun. Yer hizmeti veriyorum diye bizi yemeye çalışıyorlar.

Ben de buralar niye boş diye hep düşünürdüm acı bir tecrübeyle öğrenmiş oldum. Bundan sonra uçak dışında yemek yemem, su içmem.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2013, 19:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 02:38
Mesajlar: 5391
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
@HDS, üstadım küçükken daha çok uçakla seyahat ediyordum. Tabi o dönem doğu ilindeydim Bursa'da değil ancak o dönem THY'nin fiyatlarının daha uygun olduğunu hatırlıyorum. En azından kahvaltı veriyorlardı. :p
Üstadım,

En son ne zaman THY ile uçtunuz?
THY kendini aşmış durumda. Verdiği ikram pek çok yabancı şirketin uluslararası uçuş ikramı ile karşılaştırılacak düzeyde.

Örnek bir yurt içi menüsü:

Sandviç (hindili, tavuklu, k.peyirli, beyaz peynirli, ton balıklı)
Salata veya bir zeytin yağlı (B.pilaki, soslu patlıcan, tarama, tarator, R.salatası)
Tatlı (Çikolatalı mouse, ev yapımı bademli kek, pana cotta)
Su
Malatya kayısısı
İçecek (Çay, kahve, Coca Cola, Pepsi, Kola Turka, Çamlıca gazoz, portakal nektarı, vişne nektarı, şeftali nektarı, domates suyu, ice tea, ayran, maden suyu)

Bu yüzden Avrupa'nın en iyi havayolu oldu. İkram yüzünden... :D
2 yıl önce THY ile değilde Pegasus'la uçtuğum aklıma geldi. Kusura kalmayın. :D


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2013, 00:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1084
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:

2 yıl önce THY ile değilde Pegasus'la uçtuğum aklıma geldi. Kusura kalmayın. :D
Çok haklısınız...

Pegasus'un logosu korsan bayrağı olmalıydı ve tüm personeli de gözlerine korsan bandı takmalıydı...
:lol:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 29 Oca 2013, 19:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
Yap-işlet-devret sistemi ile işletilen Havalimanlarında, yan işletmeler (kafe-market-hediyelik eşya-ofis v.s.)ayrıyeten ihaleyi alan işletme tarafından 3. kişilere kiralanıyor.Kira fiyatları doğal olarak fahiş oluyor.Kira fahiş olunca kiralayan fiyatları yüksek tutuyor. Böyle bir kısırdöngü var.Havalimanlarını sık olarak kullandığım için sırt çantamda rötar ihtimaline karşı her zaman nevale vardır.Ayrıca kalkış saatinden yarım saat önce boarding salonuna geçerim.Gecikme olursa hareket alanım geniş olur.
Hocam bunu sadece yap-işlet-devret'e bağlamayalım, hali hazırda DHMİ'nin işlettiği meydanlarda da şehre uzaklıkla doğru orantılı olarak fiyatlar değişmektedir, şehir içindeki Çanakkala Havalimanı'nda fiyatlar makul sayılırken Malatya Havalimanın'da aynı şeyi söylemek güç.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2013, 02:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 21:06
Mesajlar: 1084
Yaş:
Alıntı:
Yap-işlet-devret sistemi ile işletilen Havalimanlarında, yan işletmeler (kafe-market-hediyelik eşya-ofis v.s.)ayrıyeten ihaleyi alan işletme tarafından 3. kişilere kiralanıyor.Kira fiyatları doğal olarak fahiş oluyor.Kira fahiş olunca kiralayan fiyatları yüksek tutuyor. Böyle bir kısırdöngü var.Havalimanlarını sık olarak kullandığım için sırt çantamda rötar ihtimaline karşı her zaman nevale vardır.Ayrıca kalkış saatinden yarım saat önce boarding salonuna geçerim.Gecikme olursa hareket alanım geniş olur.
Hocam büyük bir şehirde iseniz, sık da uçuyorsanız uçuşa yönelik kredi kartlarından birini kullanmak faydalı olabilir, normal şekilde puan birikir kullanırsınız, mil birikir bilet alırsınız, bir de uçuş öncesi ayrı bir salonda, biraz daha rahat bir ortamda bekleme, bir şeyler atıştırma şansınız olur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2013, 03:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:12
Mesajlar: 287
Yaş:
Cumartesi günü sahilyolu Yeşilköy ışıklarda herzamanki gibi A.H.L. pistine iniş yapan uçaklara bakıyordum ki , beyaz üzerinde hiçbir şirketin ve kurumun amblemi olmayan sadece pilot kokpitinin üst kısmında Türk bayrağı olan bir uçağın inişten sonra taksi yaparken gördüm A-330 a benziyordu .Yeni alınan uçaklar yurt dışında boyanıp gelmiyormu çünkü kargo uçağına dönüştürülecek kadar eski durmuyordu hangara getirilip tadilat yapılsın .
Üstadlardan bilen yada tahmin edebilen varmıdır acaba ...
Saygılar...

_________________
Resim

''Soruyorum size... Topyekün bir savaş mı istiyorsunuz? Eğer gerekirse, hayal edebileceklerimizden daha büyük ve daha radikal?.. O halde, şimdi, ayağa kalkın ve bırakın, fırtına kopsun!''
Joseph Goebbels


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2013, 04:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2012, 22:29
Mesajlar: 1739
Yaş:
Kisaca basbakanligin yeni ucagi.

_________________
Timeo hominem unius libri


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2013, 13:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
Kisaca basbakanligin yeni ucagi.
TC-TUR tescilli uçak bildiğim kadarıyla henüz Türkiye'ye gelmedi.
Alıntı:
İşte TC-TUR!

Başbakanlık için alınan VIP Airbus A330-200 ‘Prestige’ uçağı önümüzdeki ay teslim edilecek. Fatih adı verilen uçağın tescili ise TC-TUR. Türkiye’de bu tescil hangi uçağa verilmişti?
http://kokpit.aero/iste-tc-tur

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 11 Şub 2013, 13:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2012, 22:29
Mesajlar: 1739
Yaş:
Eski haberi okumusum. :oops:

_________________
Timeo hominem unius libri


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 01:05 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
Resim



Boeing firması 8888. ci B737-800 model uçağı Çinli Xiamen firmasına teslim etmiş durumda.

Tam 50 yıl sonra hala satılan bir konsept. Bravo.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 01:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
"Sekiz" sayısı Çince'de uğur sayılıyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 01:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1983
Yaş:
Daha bugun (4. jenerasyonu) B737 MAX ilk ucusunu yapti, bir 50 yil daha gider....

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 01:37 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Alıntı:

Tam 50 yıl sonra hala satılan bir konsept. Bravo.
50 yılda bir gram yol gidilmemiş.

Hala Wright kardeşler gibi uçuyor; von Braun gibi uzaya çıkıyoruz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 01:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Bastıbacak tayyare ile bir on onbeş yıl daha..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 01:56 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:

Tam 50 yıl sonra hala satılan bir konsept. Bravo.
50 yılda bir gram yol gidilmemiş.

Hala Wright kardeşler gibi uçuyor; von Braun gibi uzaya çıkıyoruz.
Galiba öyle evet.

Bu kadar zamanda bir sürü devrim olmalıydı değil mi.


Resim

En azından 40 sene önce sinemada gördüğüm şu aletin uçtuğunu görmem lazımdı. Ama 40 sene sonra bakıyorum hala

40 senen sonra F-16 hala satılıyor. 50 sene sonra Türkiye CH-47 aldı diye seviniyoruz.


Bilime teknolojiye sağlığa sanki birşey oldu. Herşey yerinde sayıyor. TV nin icadından bu yana sanki insanlığın beyni durdu. Müzik bile değişmiyor. Yeni türler müzikler değişimler sesler bile yok.

1920 - 1970 arası gelişime bakın .
1970 - 2020 arası gelişime bakın .


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 02:06 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Tam da anlatmak istediğim buydu, teşekkür ederim. Ben de diyordum ki şöyle karizmatik, atmosfersiz ortamda bolca kanat bulunduran, warp drive ile hareket eden, çevresini manipüle eden, efil efil süzülen uçaklar kullanalım.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 30 Oca 2016, 09:54 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 597
Yaş:
Alıntı:
Daha bugun (4. jenerasyonu) B737 MAX ilk ucusunu yapti, bir 50 yil daha gider....

Resim
Yolculuk yaptığım en kötü uçak olarak 737nin her modelini boykot ediyorum :lol: Şaka bir yana cidden çok rahatsız bir uçak 320 serisine göre.Geniş gövdede a330 güzel olsada(2-4-2 dizilimi sayesinde) 777 tercihim olurdu.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 18 Şub 2016, 00:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2016, 23:47
Mesajlar: 166
Konum: İstanbul
Yaş: 32
737 kıvamına gelebilmek için Airbus kaç farklı yoldan geçti bir araştırmak gerek.

Ortalama mükemmel aerodinamiğe ulaştıktan sonra o formatta en fazla malzeme yapısı, motorlar, aviyonikler falan güncellenir.

X wing bekleyenleri pistten alalım veliler...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2016, 00:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
Sayın üstadlar.

Geçmişte ultra yüksek bypass lı kontra palli motorlar geliştirilmiş. Sanırım kontraların sebeb olduğu gürültü sebeble biraz ilgi görmemişler. Ama muazzam yakıt tasarufu sağladığı bu şekilde kısa menzilli yolcu uçaklarına epey bir menzil kazandırma gibi özelliği olduğunu okumuştum.

Resim

Bu tip motorların sebeb oldugu ses azaltılması mümkün değil midir ? Yeni tip pallerle mesela ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 22 Mar 2016, 22:10 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 170
Yaş:
Resim

Ben biraz araştırdım, propfan engine olarak geçiyor. İtiş verimlerinin tersine dönen pallerinin etkisiyle turbofanlara göre % 20-25 daha yukarıda olduğu yazılmış.
Yalnız üstadın dediği gibi ses sorunu var. Wiki'de GE'nin 2012'de yaptığı açıklamaya göre 2030'larda yeni jenerasyon dar gövdeli Airbus ve Boeing'ler çıktığında, uygun ses seviyelerine inileceğini umuyorlarmış.

Bu tip motor kullanan, Antonov'un An-70 projesi var, şu an akibeti bilinmiyor, Rus-Ukraya ortaklığında başlamış, İlk prototip düşmüş, sonra Ruslar çeklimiş, ikinci prototip'te kaza yapmış, tamir edildiği söyleniyor ama durum belli değil. Zamanında FLA ( Geleceğin büyük uçağı) projesinde adı geçmiş. Wikipedia'da yazıyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017, 13:03 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
United, Kasım'da 747'yle son bir San Fran - Honolulu uçuşu yapıp 47 yıllık servisin ardından kraliçeyi emekli edecekmiş.


https://www.youtube.com/watch?v=QUbabyFKUvQ

Yanılmıyorsam ABD konuşlu yolcu taşıyıcılarından sadece Delta kalıyor 747 kullanan. Hafızam yanıltmıyorsa da onlar da zaten Northwest - Delta birleşmesiyle gelmişlerdi. Delta da 2017 sonuna kadar bütün 747'leri emekli edip A350'ler ile değiştirecekti.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017, 17:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Bu devirde 4 motorlu uçak uçurmak çok zor, bırak yarım asırlık 47 yi gayet modern bir uçak olan 380 in bile ömrü pek uzun olmayacağı benziyor.

Boeing in yerinde olsam uçagi biraz kısaltıp çift katli 77 yapardım. Ge-90 lar taşır o uçağı rahatlıkla. Aynı şekilde ikiz ge-90 ile biraz kırpılmış bir a370 yapılabilir.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Sivil havacılık.
MesajGönderilme zamanı: 16 Eki 2017, 21:07 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 170
Yaş:
Delta'nın 747'lerinin yaş ortalaması 26,5 olmuş, normal artık yolcu uçakları için emekli olmaları. :)

A380 anca Emirates gibi Körfez hava yollarının işine gelir, pek alıcısı olmaz; bir ara Emirates A380'nin Neo'su için Airbus'a bastırıyordu ilerisi için, Airbus girer mi bu işe bilinmez.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye