TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 25 Eyl 2017, 18:23

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 433 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 59 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Türk Hava Yolları(THY)
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 19:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 250
Yaş:
THY'nin filosu önümüzdeki günlerde teslim alınacak uçakla 200'e çıkıyor:
http://kokpit.aero/thy-200-ucak


En son Sanchez tarafından 09 Nis 2013, 19:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 4 kere düzenlendi.
Konu başlığı düzenlendi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 19:31 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 24 Eyl 2012, 18:41
Mesajlar: 231
Yaş: 26
A-380 yok jumbo yok, cimrilik bu olsa gerek.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 19:31 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Alıntı:
A-380 yok jumbo yok, cimrilik bu olsa gerek.
Cimri oldukları için mi A-380 almıyorlar?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 19:33 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 24 Eyl 2012, 18:41
Mesajlar: 231
Yaş: 26
Alıntı:
Alıntı:
A-380 yok jumbo yok, cimrilik bu olsa gerek.
Cimri oldukları için mi A-380 almıyorlar?
Bana öyle geliyor, reklama para ayırıyorlar, büyüyorlar da, e bi a-380 kötü mü olur, ki belki 10 yıl daha böyle devam edecekler.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 19:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1292
Yaş:
Sirf cesit olsun diye A380 alinir mi ? :)
İhtiyac ne ise ona gore alim yapiliyor. Cok zor isler bunlar yuzlerce hesabi vardir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 19:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 24 Eyl 2012, 18:41
Mesajlar: 231
Yaş: 26
Alıntı:
Sirf cesit olsun diye A380 alinir mi ? :)
İhtiyac ne ise ona gore alim yapiliyor. Cok zor isler bunlar yuzlerce hesabi vardir.
Çeşit olsun diye kısmen alınır, bir okyanus ötesine A-380 ile uçmak var, havası var, belki milyonlarca sırf A-380 diye uçmak isteyen yolcu var. Ayrıca en son alınacak diye karar verdiler, A-380 veya jumbo seçilecekti tekrar vazgeçtiler. Bi kararsızlık da var.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 19:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 20:04
Mesajlar: 75
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Sirf cesit olsun diye A380 alinir mi ? :)
İhtiyac ne ise ona gore alim yapiliyor. Cok zor isler bunlar yuzlerce hesabi vardir.
Çeşit olsun diye kısmen alınır, bir okyanus ötesine A-380 ile uçmak var, havası var, belki milyonlarca sırf A-380 diye uçmak isteyen yolcu var. Ayrıca en son alınacak diye karar verdiler, A-380 veya jumbo seçilecekti tekrar vazgeçtiler. Bi kararsızlık da var.
sadece bir uçağa binmek için, amerikaya,brezilyaya japonyaya gitmek hiç mantıklı değil,bunu yapabilecek insanın bence çok parasıda vardır özel uçak kiralıyabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 19:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1292
Yaş:
Havayollarinda cok batan firma oldu.Zor gunler gecirenler var.THY cok iyi atilimlar yapti. Ancak onlarda alim yaparken 2 kez degil 150 kez dusunuyorlardir.Affi yok bu piyasanin ne oluyor derken 1-2 ay icinde milyon dolarlar yok oluyor. Sonra haberlerde okuruz A380 alip batirdilar firmayi diye.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 20:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 15:07
Mesajlar: 108
Yaş:
İş sadece A380 almakla bitmiyor ki. Bunun tip eğitimleri var, hat bakım, onarım eğitimleri var. İndirecek meydanı var, modifikasyonu var. Var da var yani.
Keza bu işler strateji, hedef ve pazarlama işleri. Öyle ha olsun da yeter diyecek paralar değil. Şu aşamada THY için A330, B777 ve B767 ler bu işi guzel kotarıyorlar. İlerde belki ihtiyaç doğrultusunda olabilir. O da belki!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 20:10 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3466
Yaş:
Herşey zamanla önce Avrupa sonra dünya liderliği.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 20:23 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:20
Mesajlar: 258
Yaş:
Ha deyince de alınmazki bu a-380 falan. $350 Milyon dolar. Ha dediler aldılar diyelim. Aktarmasız İstanbul-Newyork gibi uçup bide üstüne 700 bilet satıp uçağı doldurabilecekler mi...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 20:29 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Uçak alınamaz, para yok değil. Paşa paşa alırlar. Da, niye alsınlar? o kadar yeni hat açtılar da, bir sorun bakayım her zaman dolu mu o hatlar, full mü çekiyorlar?
İstanbul çıkışlı olarak en uzun uçuş nedir? Sao Paulo mu? Sydney mi? 777 gidemiyor mu buralara? Sydney'e aktarma yapmadan dolu gidebiliyor mu?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 20:37 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 250
Yaş:
Şu anlık bu kadar uçak nereye sığacak, onu da hesaplamak lazım ;)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 21:13 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 24 Eyl 2012, 18:41
Mesajlar: 231
Yaş: 26
Qantas'ın a-380 motorda sorun vardı, video vardı hatta havada yanıyordu motor

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 21:14 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 24 Eyl 2012, 18:41
Mesajlar: 231
Yaş: 26
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yK5SzV4OBF0[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UJN8Paj8I4g[/youtube]

QANTAS YANIYOR

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 21:53 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Söndürürler onu da, konuya ne?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 22:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 22:18
Mesajlar: 88
Yaş:
İstiklal Marş' ının kullanıldığı reklam ifrit etti beni.
Konuyla alakası yok ama yazmadan edemedim!..

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 22:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 542
Yaş:
A380 alıp nereye indirecek THY ? AHL olmuyor, 3. hava alanı açılınca orada kullanmak üzere alınabilir. Ayrıca bu uçağı doldurmakta ayrı dert o kadar yolcuyu devamlı bulamazsınız, boş koltuk bu rekabet döneminde çok buyuk sorun.

Öte yandan uçağın bakımları da ayrı dert, şu anda THY nin a380 e bakım yapabilecek bir hangarı yok, SAW daki açılacak Habom hangarı muhtemelen bu uçagada bakım yapabilecek yükseklik ve genişlikte olacak. Lakin birde bakımda kullanılacak tool lar teknisyen tip egitimleri pilot tip eğitimleri vs.vs. ek masraflar olacak.

Muhtemelen birgün a380 THY dede uçacaktır fakat 2020 lerde anca. Şimdilik uzun mesafe uçuşları için 777 ler hatta menzili yetenler için a330 lar gayet mantıklı seçimler. Dar gövdede a320neo mu yoksa b737max mı seçilecek burası önemli, yine karma yapılacaktır muhtemelen.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Eki 2012, 22:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ağu 2012, 22:12
Mesajlar: 77
Yaş:
THY'ye daha uzun menzilden ziyade daha fazla yolcu kapasiteli uçaklar lazım. 3'tür inmeden önce İstanbul semalarında 1 saate yakında daireler çiziyoruz. Düsseldorf'tan günde 6 uçuş var İstanbul'a genelde 737-800 ile full uçuluyor ve Atatürk havalimanı artık çok kalabalık bu trafiği özellikle yaz sezonunda kaldırmıyor. Amsterdam, Brüksel, Frankfurt ve kuzey batı avrupada daha buna benzer durumda çok uçuş noktası var. Bu noktalardan günde daha az sayıda daha yüksek kapasiteli uçaklar kullanılsa trafik bir nebzede olsa hafifler. Yoksa Atatürk havalimanı bu büyümeyi daha ne kadar kaldırır belli değil. Antalya havalimanıda benzer durumda.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2012, 00:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 542
Yaş:
Hocam öyle olsa 737 yerine geniş gövde 330-340-777 uçsun iki katı yolcu taşırlar, a380i almanyadan istanbula uçurmak inanın hiç mantıklı değil (a380 AHL ye dolu şekilde inemiyor) hem mevzu sadece full çeken yaz sezonu değil, yıl boyu uçacak bu uçak THY %70 dolulukla uçuyor ortalama.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2012, 00:38 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Alıntı:
Hocam öyle olsa 737 yerine geniş gövde 330-340-777 uçsun iki katı yolcu taşırlar, a380i almanyadan istanbula uçurmak inanın hiç mantıklı değil (a380 AHL ye dolu şekilde inemiyor) hem mevzu sadece full çeken yaz sezonu değil, yıl boyu uçacak bu uçak THY %70 dolulukla uçuyor ortalama.
Çok yolcu taşıması için illa A380 gerekmiyor ki. 783(787-3) var mesela.
Adamlar uçağı THY için geliştirmişler sanki.
Alıntı:
The −3 variant was designed to operate on Boeing 757-300/767-200-sized regional routes from airports with restricted gate spacing.
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_787 ... iner#787-3

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2012, 01:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 542
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Hocam öyle olsa 737 yerine geniş gövde 330-340-777 uçsun iki katı yolcu taşırlar, a380i almanyadan istanbula uçurmak inanın hiç mantıklı değil (a380 AHL ye dolu şekilde inemiyor) hem mevzu sadece full çeken yaz sezonu değil, yıl boyu uçacak bu uçak THY %70 dolulukla uçuyor ortalama.
Çok yolcu taşıması için illa A380 gerekmiyor ki. 783(787-3) var mesela.
Adamlar uçağı THY için geliştirmişler sanki.
Alıntı:
The −3 variant was designed to operate on Boeing 757-300/767-200-sized regional routes from airports with restricted gate spacing.
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_787 ... iner#787-3
787 epey gecikti, üretim stotları da çoktan satılmış durumda şuan sipariş versen bile epey beklemen gerekli, Ki Thy nin 777 leri 787 den çok yolcu taşıyor, 777 dünyanın en büyük tek katlı (jumbo omayan) yolcu uçağı. 10-15 adet daha sipariş verilecekmiş yakında.
Alıntı:
Bizim yerli yolcu uçağı projemiz varmıydı ?
2023 de uçacağı söylenen uçak "regional jet" denilen maksimum 100 kişilik kısa menzilli küçük denilebilecek uçaklardan olacak deniyor, umarım a320 ayarında bir uçak geliştiririz.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 16:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 19:15
Mesajlar: 358
Yaş:
Alıntı:
THY'ye daha uzun menzilden ziyade daha fazla yolcu kapasiteli uçaklar lazım. 3'tür inmeden önce İstanbul semalarında 1 saate yakında daireler çiziyoruz. Düsseldorf'tan günde 6 uçuş var İstanbul'a genelde 737-800 ile full uçuluyor ve Atatürk havalimanı artık çok kalabalık bu trafiği özellikle yaz sezonunda kaldırmıyor. Amsterdam, Brüksel, Frankfurt ve kuzey batı avrupada daha buna benzer durumda çok uçuş noktası var. Bu noktalardan günde daha az sayıda daha yüksek kapasiteli uçaklar kullanılsa trafik bir nebzede olsa hafifler. Yoksa Atatürk havalimanı bu büyümeyi daha ne kadar kaldırır belli değil. Antalya havalimanıda benzer durumda.
Bence ucus noktalari yogun olan sehirlerde B-777 veyahut A-330 dediginiz gibi yogun sezonlarda trafigi bir nebze hafifletir.
Ancak bu da var. Ticaret bölgelerinde seferlerin zaman esnekligi de sart. Isletme bakimindan anlasilan hemde ekonomik.

Zanedersem yüksek kapasiteli ucaklarin cogu uzak ülkelere ayrilmis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 16:46 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
İstanbul-Frankfurt'a zaman zaman 777 gidiyor. Aktif hatlarda kullanılmayan bir yöntem değil yani.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 17:27 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 18:00
Mesajlar: 1473
Yaş:
Ucak alinimi yapildiginda o ucagin Bakim ve Kullanim maliyeti sirket icin positif olmasi gerekir. Bir taraftan da sirketler genellikle bir serideki ucaklari tercih ediyorlar.

THY ne B747 var Ne A380, Baska bir tip ucak girdiginde onun icin Pilot ve Ucus ekipi egitmeniz gerekir, Bakim Teknesiyen ve muhendisi egitmeniz gerekir ve....

_________________
Bu Sitedeki Yazilarim Ikinci Bir Duyuruma Kadar Sahsim Tarafindan Durdurulmustur, Yazilarin Devami Hakkinda Twitter Hesabindan Bilgi Edinebilirsiniz:
Resim@GercekIran


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 18:17 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Alıntı:
Bir taraftan da sirketler genellikle bir serideki ucaklari tercih ediyorlar.
THY büyük bir şirket. Alımlar yarısı Boeing yarısı Airbus şeklinde yapılır. Bu bir gelenek. Envanterde şu an 95 Airbus 93 Boeing var. Kargo filosunu sayarsak 100 civarı Airbus var.
Ben yeni tek koridorlu ihalesinde de ortaya karışık A320Neo ve B737Max alınacağını düşünüyorum.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 18:21 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 18:00
Mesajlar: 1473
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bir taraftan da sirketler genellikle bir serideki ucaklari tercih ediyorlar.
THY büyük bir şirket. Alımlar yarısı Boeing yarısı Airbus şeklinde yapılır. Bu bir gelenek. Envanterde şu an 95 Airbus 93 Boeing var. Kargo filosunu sayarsak 100 civarı Airbus var.
Ben yeni tek koridorlu ihalesinde de ortaya karışık A320Neo ve B737Max alınacağını düşünüyorum.
Bir seri dedigimizde daha cok islev acisindan ve teknik bakimdan soylenir. Mutlaka ki degisik markalar islenecek. Hatta mesela bazi rotalara ATR gibi ucaklarin isletilmesi daha dogru. Bu genellikle sirketlerin tercihlerine bagli.

Deginmek istedigim her serinin kendine has maliyetleri oldugu.

_________________
Bu Sitedeki Yazilarim Ikinci Bir Duyuruma Kadar Sahsim Tarafindan Durdurulmustur, Yazilarin Devami Hakkinda Twitter Hesabindan Bilgi Edinebilirsiniz:
Resim@GercekIran


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 18:23 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Hocam seriden kastın ne, onu sorayım o zaman. Bütün uçaklar 737 mi olsun? Hepsi geniş gövdeli mi olsun?
AnadoluJet filosunda Borajet'ten kiralık 2 adet Atr-72 var.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 18:32 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 18:00
Mesajlar: 1473
Yaş:
Alıntı:
Hocam seriden kastın ne, onu sorayım o zaman. Bütün uçaklar 737 mi olsun? Hepsi geniş gövdeli mi olsun?
AnadoluJet filosunda Borajet'ten kiralık 2 adet Atr-72 var.
Bakin mesela Filoda A320 yok, simdi bu ucak alindiginda A310 uzerinde ucan pilot ve ucus kadrosu ve teknik personel rahatlikla kisa bir sureli egitim donemi ile A320 tipine gecebilirler. Ama simdi bu seride calisan kisilerin A380 gecmeleri icin, cok fazla kisi / zaman / masraf gerekli. Onun icindir ki genis govdeli birikimi olmayan sirketlerin azi bu surecin icine girer cunku masraflar aciklanabilir degil.

Ama genel anlamda gordugum THY iyi bir siyaset ile ilerledigi ve ozellikle her zaman vurgu yaptigim reklam kisminda da cok iyi calistigidir.

_________________
Bu Sitedeki Yazilarim Ikinci Bir Duyuruma Kadar Sahsim Tarafindan Durdurulmustur, Yazilarin Devami Hakkinda Twitter Hesabindan Bilgi Edinebilirsiniz:
Resim@GercekIran


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 20:17 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Ice man örnek veriyordu orada sanırım.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2012, 23:24 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
Yurtdisinda yasayan biri olarak maalesef yaziyorum. sadece reklam yapiyorlar,biletleri cok pahali. Amaclarini kar etmek olarak acikladilar, ama bu koskocaman hantal yapiyla nasil yapacaklarini bilmiyorlar.Sadece fiyatlara geciriyorlar.Pegasus ve digerleri ipini cekiyor bunlarin. THY nin pahaliligi yuzunden 12 saat trenle urkiyeden bir saat daha uzak noktadan ucuyorum. THY bir saat ucus 250 dolar ,Pegasus 2 saat 70 dolar!!!THYde kampanyaarda 10 gunluk donus bileti sarti var!Pegasus gelis-gidis ayri satiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2012, 00:13 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 13 Tem 2012, 10:57
Mesajlar: 218
Yaş:
efendim ozellikle kimseyi hatlarina sokmuyorlar.Simferopol-istanbul hatti en yogun dis hatlardan biridir.Kamu hizmeti yapmalarina gerek yoktur.Ukrayna hava yolu ile tekel kurmusar charter duzenleyenlerin ucaklarina bir saat inis izni vermiyorlar.tekel gibi birdurum var tam tersi.Kamu hizmeti yok yani.Eskidenmis o kamu hizmeti olsun diye Londra'ya ucmak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2012, 00:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5292
Yaş:
Haftada en az bir uzun ucus yapan adam icin ucusun kalitesi gercekten cok onemli olabiliyor.. Bu bir "hosluk" bir "luks duskunlugu"nden ziyade istenen bir sey haline geliyor.. THY kendini epey toparladi.. Servisi cok iyi, yemekleri cok lezzetli, personel kalitesi gayet iyi falan filan.. Bu konuda saniyorum Avrupa havayollarindan sadece Air France, Swiss ve belki British, Lufthansa ile karsilastirilabilir..

Ustune ustluk bunu yerli bir havayolu olarak ve Turkiye'nin her yerinden, cevsinin her kulturunden insani ucurmalarina ragmen basarabiliyorlar..


Eskiden Amerika'ya daha fazla ucarken THY'yi bilerek secmezdim, zira tayyareler fistik gibi ama yolcusu cok kotuydu.. Simdi onlar falan hep toparlandi.. Simdi gozum kapali THY ile ucarim.. Ucuyorum..

THY iste bir cok seyi bir arada yapmaya calisiyor.. İyisiyle, kotusuyle.. ;)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2012, 01:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ağu 2012, 22:12
Mesajlar: 77
Yaş:
Al bendende o kadar. İş icabı birçok farklı noktaya ve yurtdışında yaşamam dolayısı ile yılda 2-3 defa Türkiye'ye uçan birisi olarak bende gözü kapalı THY'yi tercih ediyorum. Tavsiyem üzerine bir çok arkadaşımda özellikle ortadoğu ve orta asya uçuşlarında İstanbul aktarmalı THY'yi tercih ediyorlar ve çok memnunlar. Heryerde olduğu gibi tabi buradada aksaklıklar olabiliyor ama herşeye rağmen THY nerdeyse lowcost firmaların fiyatına ulusal bayrak taşıyıcıların kalitesini sunuyorlar. En son 600 euro'ya Amsterdam'dan İstanbul aktarmalı Astana'ya uçtum. KLM direkt uçuş fiyatı 1380 euro. Gerçi aynı fiyat olsa bile THY'yi tercih ederdim KLM personeli çok kaba ve servis sıfır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2012, 21:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5292
Yaş:
Alıntı:
..KLM ile Hollanda'ya uçtum 2 kez uçtum , ikram olarak lavaş gibi birşeyden garip soslu bir dürüm vediler, o kadar.
Yok ki versin.. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2012, 22:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Tem 2012, 17:25
Mesajlar: 718
Yaş:
Japonya İç Hatlarda B747 Kullanıyor , Yani Bizim İzmir-İstanbul , Ankara-İstanbul Hatları Gibi Bir Uçuşta Bile B747'yi Tercih Ediyorlar Çünkü İç Hatlarda Dahi Hava Yolu Çok Rağbet Görüyor

Ben İşlerim Sebebiyle Sık Sık Jakarta'ya Uçuyorum , TürkYolcularının Büyük Bir Kısmı Yabancı Hava Yollarını Tercih Ediyor A380 Değil Ama B747-400 THY'larına Yakışır , Zira THY Gerçekten Dünya Hava Yolları Arasında Saygın Bir Yer Edinme ( Gidişat Bunu Gösteriyor ) Üzere

_________________
'' . . . Adalet Dediğin Hz.Ali'nin Kılıcı Gibi Olmalı , Haklıyı Korurken , Haksızı Korkutmalı !!! . . . '' ( Kenan Yeşilyurt )


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2012, 22:31 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5292
Yaş:
Alıntı:
..Sık Sık Jakarta'ya Uçuyorum , TürkYolcularının Büyük Bir Kısmı Yabancı Hava Yollarını Tercih Ediyor..
Kolay değil, Thai'nin, Emirates'in, vs'nin uçtuğu yerler UzakDoğu rotaları.. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Eki 2012, 21:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5292
Yaş:
TUSKON pazarlığı yukarıdan açmış belli ki.. Epey yukarıdan.. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012, 15:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Eki 2012, 12:02
Mesajlar: 457
Yaş:
AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ''Almanya seyahatimizde Merkel bana şunu teklif etti, 'Lufthansa ile Türk Hava Yolları'nı ortak işletmeciliğe sokalım'. 'Tamam' dedim. Zaten bizim de şu anda projelerimizin içinde var ve Türk Hava Yollarımız ile Lufthansa böyle bir müşterek adım inşallah atabiliriz, atacağız'' dedi.

http://ekonomi.milliyet.com.tr/erdogan- ... efault.htm

_________________
Çok çile çektim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012, 21:32 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Eyl 2012, 16:50
Mesajlar: 171
Yaş:
Lufthansada 700 uçak 120.000 çalışan
THYde 200 uçak 20.000 çalışan var.
Lufthansa ile uçak sayısını baz alarak orantılarsak arada 50.000 kişilik bir çalışan farkı var.

Bu fark nereden oluşabilir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012, 22:11 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Eyl 2012, 12:54
Mesajlar: 81
Yaş:
Alıntı:
Lufthansada 700 uçak 120.000 çalışan
THYde 200 uçak 20.000 çalışan var.
Lufthansa ile uçak sayısını baz alarak orantılarsak arada 50.000 kişilik bir çalışan farkı var.

Bu fark nereden oluşabilir?
Çok önemli farklar mevcut Mesela Lufthansa Teknik te 25000 kişi çalışıyor.THY teknik te belkide 10 da biri kadar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012, 23:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 542
Yaş:
Lufthansa technic sadece kendi uçaklarına bakmıyor, o 700 uçağa karşılık bir 700 uçağa daha bakıyordur heralde ayrıca aynı şirketin swissair filanda var. Thy teknik şu anda %75 kendi uçağına bakıyor gerisi müşteri uçağı.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012, 23:31 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Yahu wiki Lufthansa'nın 290 uçağı var diyor. Ne 700'ü?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2012, 23:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 08 Eyl 2012, 12:54
Mesajlar: 81
Yaş:
Alıntı:
Lufthansa technic sadece kendi uçaklarına bakmıyor, o 700 uçağa karşılık bir 700 uçağa daha bakıyordur heralde ayrıca aynı şirketin swissair filanda var. Thy teknik şu anda %75 kendi uçağına bakıyor gerisi müşteri uçağı.
Farkın nedenini sormuş onu açıkladım :lol: Ayrıca Filo durumuda Personel sayısına etken Büyük gövdeli uçaklar daha fazla personel gerektirir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2012, 00:23 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7115
Yaş:
Lufthansa'nın 3 ayrı şirketi ve grup ortaklarının kendi elemanları yok mu?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2012, 01:06 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Eyl 2012, 16:50
Mesajlar: 171
Yaş:
THY LUFTHANSA Toplam
Piyasa değeri(milyar dolar) 2,81 7,25 10,06
Yolcu sayısı(9ay/milyon kişi) 29,1 78,8 107,9
Uçuş sayısı(9 ay) 224.392 786.611 1.011.003
Uçak sayısı 189 696 885
Çalışan sayısı 17.503 118.088 135.591




http://ekonomi.haberturk.com/airport/ha ... rlik-oneri


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2012, 02:00 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:59
Mesajlar: 1160
Yaş:
Alıntı:
THY LUFTHANSA Toplam
Piyasa değeri(milyar dolar) 2,81 - 7,25 - 10,06
Yolcu sayısı(9ay/milyon kişi) 29,1 - 78,8 - 107,9
Uçuş sayısı(9 ay) 224.392 - 786.611 - 1.011.003
Uçak sayısı 189 - 696 - 885
Çalışan sayısı 17.503 - 118.088
- 135.591
[/color]



http://ekonomi.haberturk.com/airport/ha ... rlik-oneri
Bu fark avrupadaki uçak bakım kontrollerinin ve yer ekibinin daha hassas olduğunu mu gösteriyor ?
Yada tembel avrupalının çalışma saatlerinden kaynaklanan bir durum mu ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2012, 04:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5292
Yaş:
Alıntı:
THY ile alakali degil ama sunuda ekliyelim .

Air Berlin in 12% de Esas Holding in yani Sabancinin Air Berlinin 170 ucagi var.
Sabanci'nin degil, Ali Sabanci'nin sirketinin..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2012, 04:53 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Tem 2012, 01:59
Mesajlar: 1160
Yaş:
Alıntı:
Yahu ne tembel Almana göre biz calisiyor bile sayilmayiz
Ülkelere göre haftalık çalışma saatleri analizi

Analizde değerlendirilen haftalık çalışma saatlerinde Fransa, 35 saat ile en alt sınırdaki ülke oldu.

Almanya, Fransa'yı 38 saat ile takip ederken, Çin, Çek Cumhuriyeti, İtalya, Japonya, Meksika ve ABD'de haftalık çalışma saati 40 olarak belirtildi.

Analiz sonucunda, 45 saat ile Avrupa ülkeleri ve ABD'nin üzerinde çalışma periyotuna sahip Türkiye'yi, bölgesel farklılıklar gösteren Avustralya ve Kanada, 44 saati aşmamak kaydıyla Brezilya ve 45 saati aşmamak kaydıyla Güney Afrika'nın izlediği görüldü.

http://www.ntvmsnbc.com/id/24950144/

Alıntı:
Bakin bakalim Lufthansa kac ucak kazasi gecirmis THY kac ucak kazasi gecirmis birde ellerindeki ucak sayilari ile düsünün .
Aynı şeyleri söylemiş olmuyormuyuz ? Ben bu kalitenin çalışan sayısıyla artmış olduğunu düşünüyorum ve onu ifade ediyorum.

http://translate.google.com.tr/translat ... /rates.htm


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2012, 06:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5292
Yaş:
35 saat calisan Fransa ile ondan bir tik fazla calisan Almanya'nin hemen dibindeki Isvicre'de kac saat?..


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 433 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 59 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye