TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 22 Kas 2017, 23:20

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 16:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Madem bu alete meşgale yaratmaya çalışıyoruz, benden de şunlar gelebilir:
- Sahil Güvenlik
- Tüm kuvvetler için ISR
- Elint/Sigint ve Jammer uçaklar
- DLH için ILS kalibrasyon uçakları
- Ambulans uçaklar
- MIT'in özel görev uçakları
- Yeni kurulacak sınır güvenliği teşkilatı için ISR
- Tapu kadastro ve belediye GIS hizmetleri
- OGM gözlem ve özel görev uçakları

Sivil piyasa için:
- Ambulans uçaklar
- VIP
- Özel jetler
- Bursa Tekirdağ gibi charter hatları. Konya-Antalya? Kayseri-Dalaman?


Ezcümle: içine koltuk ya da konsol konularak yapılabilecek her şey.

Ama kargo uçağı vs için askeri, MIL SPEC sertifikasyon gerekir.
Türkiye'de bir türlü olamayan ama uluslararası arena da Lufthansa ya da BA'nın alt şirketleri ile dahi yer aldıkları bölgesel pazardaki uçaklarda büyüyor artık SSJ 100, Mitsubishi ya da EMB190 bunlar artık 30-60 lı kapasitelerin söz edilmediği bir pazar oluşturdular ki bu kendiliğinden doğmadı. Ticari bağlamda koltuk sayısı yetersiz. Ancak özel kullanımlar için her zaman olduğu gibi sorun yok. Belki 3-5 tane sağlık bakanlığına onun yanında bir başka bakanlığa diye diye bir miktar alım garanti altına alınabilir ki bakanlığın ya da ülkenin zaten ciddi bir ambulans uçak ihtiyacı var. Son ihalenin süresi dolduğundan beri uçak mesafelerine dahi helikopter filosu kullanılmaya başlandı.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 00:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 23:04
Mesajlar: 112
Yaş:
Savunma sanayiinde Turkiye'ye ozgu ve iyi isleyen bir organizasyon modeli var: ciftleme. SSM/STM iliskisinde oldugu gibi. Bunlarin biri istihdam ihtiyacini karsilarken digeri sektorun teknik ihtiyacini karsiliyor. Bati tarzi verimlilik odakli modeller bizde islemiyor. Bu realiteyi goremedigimiz icin AeroLimak, Mikes gibi sirketlerimizi kaybettik.

Daha once Eclipse'i satin alma gundeme geldiginde sektor buna hazir degildi. Simdi istihdam ihtiyacini karsilayan bir kurum zaten var. Dunyada 400 ar-ge muhendisiyle UAV, 300 kisiyle pirpir yapmaya kalkan sirketler yok. Mevcut durumda kurumsal bir hafiza da yok. Dunyada bu isler 10'da biri kadar elemanla kotariliyor. Muadil isleri yapan kuresel sirketlerin abartili personel sayisi tamamen ihracat bazli uretim yapildiginda ortaya cikan hizmet sektoru dinamiklerinden. TRjet'le sektor ciftlenmis olacak. Hafizasi olan, ogrenebilen, gelistirebilen bir oyuncu girmis olacak. Hatta yazilim ve elektronik kisminda da muadil sirketler kurulmali. Alt yukleniciye de lojmanlarina dokunulmayacagi, suresiz is guvenliginin devam edecegi garantisi verilmeli. En onemli talepleri bu olacaktir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 00:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1578
Yaş:
SSM/STM ilişkisi pek çiftleme sayılmaz. Bu ilişkinin doğuşu da gelişmesi de çok farklı bir ihtiyaçtan kaynaklanıyor.

1980'li yıllara kadar savunma tedarik program yönetimi diye bir olgu yoktu Türkiye'de. Zira TSK'nın ihtiyacı olan sistemler NATO / ABD askeri yardımları ile karşılanıyordu. Bir platform ya da sistem ihtiyacı olduğunda zaten neye ihtiyacımız olduğu önümüze hazır konuyordu. Ne zaman ki kendimiz bir şeyler yapmaya karar verdik, önümüze çok önemli bir sorun çıktı: Neye ihtiyacımız olduğunu belirlemek için, bu ihtiyacı nasıl gidereceğimizi yönetmek için yetişmiş kadromuz yoktu. SSM, ihtiyaçları temin etmek için kuruldu (ihtiyacı tanımlamada hala zafiyetimiz var, o ayrı).

STM'nin kuruluş amacı ise çok basitçe şu şekilde ifade edilebilir: Savunma platformlarının, sistem, altsistem ve bileşenlerin teknik şartnamelerinin hazırlanması, tedarik süreçlerinin yönetilmesi, kalite ve konfigürasyon yönetimlerinin sağlanması teknik bilgi, tecrübe ve uzmanlık gerektiren konulardır. 15 yıllık tecrübeli bir radar uzmanını devlet memuru maaşı ile istihdam edemezsiniz. Bu nedenle, dünyada da çok sayıda örneği olduğu gibi, devlete teknik danışmanlık sağlamak için kurulmuştur STM.

Bir diğer kuruluş aşaması ise, başta TSK olmak üzere güvenlik güçlerinin acil operasyonel ihtiyaçlarının teminidir. Bu süreçleri devletin ihale ve tedarik mekanizmalarının hantallığından kurtarıp, özel sektör esnekliği ve hızı ile tamamlamak için kurulmuştur.

Yerli yolcu uçağı projesi hiç de öyle çiftleme, ikizleme vb bir stratejinin ürünü değil. Hatta herhangi bir stratejinin ürünü bir proje dahi değil.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 17:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Oca 2013, 13:48
Mesajlar: 1540
Yaş:
Alıntı:
....
Ben uçağın çok sıkı bir analiz sonucu seçildiğini düşünmüyorum, ama elde bu imkan vardı demek ki. Bu kaybına olabilecek bir şey. Ama bir ticari "fiyasko" olduğunu düşünmek için bence yeterli veri yok.
Daha önce de defalarca ifade ettiğim gibi, söz konusu uçağın bir "ticari fiyasko" olması için yeterli veri var. O veri de mevcut yolcu uçağı filomuzun yapısıdır. Filomuz ağırlıklı olarak orta gövdeli uçaklardan oluşuyor. Kalan kısım ise geniş gövdeli... Dar gövdeli çok az uçak var.

Kimse ne THY'yi ne de diğer havayolu operatörlerini, dar gövdeli uçaklarla karlı işler yapılması mümkünken, "illa orta gövdeli uçak alın" diye zorlamadı.

Öyle tapu kadastronun ihtiyaçları, sanal charter hatları filan böyle bir projeyi asla kurtarmaz... Söz konusu hatlarda dar gövdeli uçaklarla karlı taşımacılık yapmak mümkün olsaydı zaten yapılırdı. Yani firmalarımız illa "yerli dar gövdeli uçak" yapılmasını beklemek zorunda değildi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 17:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 532
Yaş:
Bence eş zamanlı bir proje planlaması yapılırsa yerlilik oranı artırılır:

- TEI bir motor geliştirsin
- Aselsan avionikler üzerinde bir birim oluştursun
- ASELSAN radar geliştirsin
- PETLAS lastikler ve iniş takımları üzerinde çalışsın
- TAI aerodinamik çalışmaları yürütsün ve montaj için hatları hazırlasın
- Tübitak uçakta kullanılacak malzemeler üzerinde bir çalışma yapabilir.
- Havelsan yazılım ve simülasyon çalışmaları yaprın

Bence bu tip bir ekip kurulursa 5 yıl içinde yerlilik oranı yüksek bir uçak yapabiliriz. Motor burada kritik kısım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 17:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5050
Yaş:
Buda ANKA gibi sahipsiz kalırsa. THY ben böyle bişeyi napacam derse.

Geçenlerd konu TV de tartışıldı. İlginç şeyler aktarıldı Bunun yerine 737 yada muadili bişey uygun olurdu. Türk sivil hava yolcu

saat , yolcu , mesafe kombinasyonlu taşımacılığının yüzde 75 ni dar gövdeli , orta menzil uçaklarla yapılıyor. Yani 737 yada

319 318 320 sınıfı uçaklarla . En çok ihtiyaç duyulan yolcu uçağı bunlar . Zaten en üretebileceğimizde bunlar.

Ha deyince geniş gövde uzun menzil zaten zor bir iş olur. İhtiyaçda o yönde değil.

Ayrıca bu sınıf uçak dünyada en çok satılan sınıf. Yani dar gövde orta menzil. Bir yerde ihracat şansı bile var. Tabi bize kim

lisans veriyor bu modelde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 17:55 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Ticari düşünürsek, birbiriyle yarışan iki firmanın uzman olduğu bir alana girip pastadan pay kapmaya çalışmak akıllıca mıdır?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 21:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:
Alıntı:
Buda ANKA gibi sahipsiz kalırsa. THY ben böyle bişeyi napacam derse.

Geçenlerd konu TV de tartışıldı. İlginç şeyler aktarıldı Bunun yerine 737 yada muadili bişey uygun olurdu. Türk sivil hava yolcu

saat , yolcu , mesafe kombinasyonlu taşımacılığının yüzde 75 ni dar gövdeli , orta menzil uçaklarla yapılıyor. Yani 737 yada

319 318 320 sınıfı uçaklarla . En çok ihtiyaç duyulan yolcu uçağı bunlar . Zaten en üretebileceğimizde bunlar.

Ha deyince geniş gövde uzun menzil zaten zor bir iş olur. İhtiyaçda o yönde değil.

Ayrıca bu sınıf uçak dünyada en çok satılan sınıf. Yani dar gövde orta menzil. Bir yerde ihracat şansı bile var. Tabi bize kim

lisans veriyor bu modelde.
Şuan A320/B737 ile yarışacak bir uçak hayal seviyesinde kendisini kanıtlama gibi bir özellikle karşınıza çıkan bir uçak varken ancak baskı ile SSJ 100'de olduğu gibi milli şirketinize aldırırsınız. Yerli uçak yapılacaksa bölgesel jet konusundaki bir çalışma üstlenilebilirdi illa tasarım hazır olsun bir prototip olsun deniyorsa yine Dornier'den 738 modeli var, tek prototip ve hiç uçmamış ama hızlı adım atılacak kadar hazır bir ürün.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 21:14 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5050
Yaş:
Sentetik hocam.

Sadece THY nin Airbus tan A320-318 sınıfı dar koridorlu orta menzilli 100 civarında siparişi var . Hemen hemen 7 milyar dolar.

Pasta zaten hazır . Airbus oturup bu uçakların inşası TAI de yapılabilir denilebilirdi. Mevcur filo 300 e ulaşmış. Bunun hemen 220

sini bu sınıfı uçak oluşturyor.

Özel sektöre baktığımızda Özel sektörde 200 den fala uçak bu sınıfta.

Sadece Türkiyede bu sınıfta 4oo üzerinde uçak var.

Yada en azından bu sınıfta hali hazırda üretilmeyen MD 90 serisi uçak lisansı alınsa keşke.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 22:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 795
Yaş:
Hocam,THY toplamda 115(?) adet CEO ve NEO A-321 uçağı siparişi var.Siparişi verilen A-320 NEO ise ipal edilerek A-321'e çevrildi.Ufak bir not olarak belirtmek istedim.Daha ayrıntılı bilgi THY sitesinde olur zannediyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2015, 23:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Bombardier bu siralar C serisi icin musteri bulmakta zorlaniyor ve sirket zor durumda. Turkiye ufak ucaklar ile ugrasarak parasini carcur etmek yerine, C serisinin bir modelini Turkiye'ye uretmeyi deneseydi daha basarili olabilirdi. C100 serisi 110 koltuk, C300 serisi 150 kisilik modelleri. THY ve diger yerli sirketlerinde isini gorecek kapasite ve menzile sahip ucaklar bunlar. Ister ic hat, iserse yakin bolgelere dis hatlarda ucabilirler. Her iki taraf icinde win-win durumu olabilirdi. Sonucta Kanadali firmada bu isten kazanir, Turkiye'de yerli uretim bir yolcu ucagina sahip olabilirdi. Ilerde Bombardier ile ortaklik devam edebilirdi. Hala gec sayilmaz ama birileri SN ile yapmaya karar vermis sanirim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 00:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Alıntı:
Havayoluna uçak alımı kolay iş değildir. Türkiye'de tüm altyapı Airbus ve Boeing üzerine kurulu. Bombardier in c 100 ve c300 serisi bu altyapıya ne kadar uyum sağlar? Havayollarında filo yapısı sabit değil esnektir,uçaklar satın alınmaz kiralanır. Kiralayıcı bu uçaktan alacak ve havayoluna kiralayacak.Kiralayıcılar Airbus ve Boeing e uzun vadeli, yüzlerce uçaklık sipariş verip ,olabildiğince fiyat kırdırırken, Türkiye'ye 20 30 uçak kiralamak için Bombardierle uğraşır mı? Diyelim uçak ihtiyacı karşılamadı, geri iade edildi(deve kestirenleri unutmayın) Kiralayıcılar bu ilgi görmeyen uçağı kime kiralayacak? Airbus ve Boeing serisi olsa ölüsü bile para ediyor, istediği gibi başka bir firmaya kiralar. Bu proje seçim yatırımı ölü bir proje. Bu hayali projeye harcanan emek ve para TFX e aktarılsa daha iyi olur.
Bana sorarsan bende bu projeye para harcamam. Ticari bir karar olmadigini, politik getirisi daha on planla oldugnu bende dusunuyorum. Harcanacak paraya degecek stratejik kazanim goremiyorum. Milli muharip ucak cok farkli, ulkenin gelecegini, dis politikasini dahi etkileyecek projeler. Bende parami TF-X'e yatiririm dogal olarak. Yukaridaki oneriyi, madem bu ise devlet 1-1.5 milyar dolar harcayacak, paranin bir getirisi olsun amaciyla yazdim. Cok paralar harcanan ve karsiligi uzun vadede alinan bir sektor. Bu saatten sonra nasil ticari basari saglayacaksiniz? Bombardier gibi bir sirket bile zorlaniyor. Keza Sukhoi, Mitsibushi, Embraer, ve COMAC gibi Cin sirketi bile zorlanirken, sifirdan baslayacak yeni bir olusum nasil para yapsin? Airbus ornegin A380'den henuz para kazanamadi. Boeing'in 787'den para kazanmaya baslamasi icin minimum bir kac yuz tane daha satmasi lazim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 00:25 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5050
Yaş:
Alıntı:
Ticari bir karar olmadigini, politik getirisi daha on planla oldugnu bende dusunuyorum. .
x2
Yapsa bütün itibariyle Alman Dornier yapardı . Seçimlerde meydana çıkacaklar milli uçak yaptık diyecekler .

Felan filan zihniyeti hede hödü rererö yapamadıda bi yaptık olacak .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 13:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 564
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Sentetik hocam.

Sadece THY nin Airbus tan A320-318 sınıfı dar koridorlu orta menzilli 100 civarında siparişi var . Hemen hemen 7 milyar dolar.

Pasta zaten hazır . Airbus oturup bu uçakların inşası TAI de yapılabilir denilebilirdi. Mevcur filo 300 e ulaşmış. Bunun hemen 220

sini bu sınıfı uçak oluşturyor.

Özel sektöre baktığımızda Özel sektörde 200 den fala uçak bu sınıfta.

Sadece Türkiyede bu sınıfta 4oo üzerinde uçak var.

Yada en azından bu sınıfta hali hazırda üretilmeyen MD 90 serisi uçak lisansı alınsa keşke.
İngiltere ,Almanya ,Fransa bir araya gelip ,ancak Airbus serisi uçak ailesini oluşturmuş.Şu halimizle gel bende üret diyeceğiz. Hayal kurmayın,git başka yerden al der geçerler. En iyi ihtimal, Airbus konsorsiyum una %3-5 ortak olmayı deneyebiliriz. MD90 ölü doğmuş bir projeydi, zamanında, Türkiye'de ortak üretim önermişlerdi diye hatırlıyorum.


MD firması batma durumuna geldiği vakitlerde o zaman başbakan olan Necmettin Erbakan tarafından MD90 modelinin tüm hakları ve üretim hattının türkiyeye taşınarak bir yolcu uçağı altyapısının türkiyede kurulması düşünülmüş, ve bir takım girişimlerde bulunuşmuş. 28 şubat ile hayelleri bitmiş. O zamanlar için gayet mantıklı görünüyor.

MD90 Amerikan iç hatlarında halen yoğun olarak uçmaktadır.

Airbus veya Boeing ile hatta belkide Bombardier ile yerli bir üretim altyapısı oluşturmak mümkün görünmüyor. Bu adamlar bile bile kendilerine rakip üretecek değiller.

TRJ328 kapasitesi açısından yolcu taşımak için "tırt" bir uçak görünsede bir başlangıç noktası olmak için özellikle sertifikasyon gibi bir avantajı bulunuyor. Dornier 728 ve 928 bizim asıl ihtiyacımız olsalarda hiç uçmamış ve sertifiye edilmemiş tasarımlar.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 18:03 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5050
Yaş:
Alıntı:
C300 serisi 150 kisilik modelleri. .
x2

737 yada 321 in ikame eder gibi . Ortalama 20 koltuk eksiği var .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 22:09 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 22 Mar 2015, 12:00
Mesajlar: 1006
Yaş:
Alıntı:
TRJet uçaklarında kullanılacak PW306B motorlarının yükseltilmesi ve tedariki için Pratt & Whitney Canada (P&WC) şirketiyle anlaşma sağlandı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Türkiye'nin ilk bölgesel uçağının oluşturulmasına giden süreçte yeni bir adım atıldı.

Taraflar arasında imzalanan mutabakat zaptı, TRJet'in 328 uçaklarının üretimine yeniden başlama girişiminde önemli ortaklarından biri olan ve bu uçakların mevcut tip sertifikasını elinde bulunduran Sierra Nevada Corporation'ın (SNC) Almanya merkezli iştiraki 328 Support Services GmbH (328) firmasını da içeriyor.

TRJet yöneticilerinden Cem Uğur yaptığı açıklamada, "Uçak motoru tasarımı, üretimi ve servis hizmeti konusunda bir dünya lideri olan P&WC ile TRJet arasındaki işbirliği, 328 ve 628 serisi uçakların arkasındaki etkinliği kanıtlanmış teknolojiyi ve havacılık

uzmanlığını gösteriyor" değerlendirmesinde bulundu.

328 Support Services GmbH Genel Müdürü Dave Jackson da yapılan kapsamlı pazar araştırmalarının bu uçaklara duyulan ihtiyacın sadece Türkiye'deki yerli pazarla sınırlı olmadığını gösterdiğini ifade etti. Jackson, yolcu kapasitesi 50'nin altında olup, yeterli hizmet verilemeyen pazarlarda bölgesel ve uluslararası ölçekte giderek artan bir talep bulunduğunu belirtti.

P&WC'nin pazarlamadan sorumlu başkan yardımcısı Richard Dussault, bu programın bir parçası olmaktan büyük

memnuniyet duyduklarını vurgulayarak, "Ülke ekonomisi üzerinde olumlu etkileri olacak ve ülkede büyümekte olan

havacılık sektörünü destekleyecek bu tarihi projenin hayata geçirilmesi için TRJet, SNC ve 328 Support Services ile

yapacağımız işbirliğini heyecanla bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

- İmalat programının ilk adımı

TRJet'in 32 yolcu kapasitesine sahip 328 serisi uçaklarında kullanılacak olan PW306B motorların çalışmalarına

2016'da P&WC'nin Longueuil, Quebec'teki tesislerinde başlanacak. Böylece TRJ328 uçağının üretiminin

tamamlanarak ilk uçuşunu 2019'da yapmasıyla sonuçlanacak imalat programının ilk adımı atılmış olacak.

Bu arada, T328 uçakları için turboprop motor üretme çalışmaları da eş zamanlı olarak devam edecek.

Bu çalışmalarla aynı zamanda, yeni 628 serisi uçakların tasarım çalışmaları da başlatılacak. Baştan sona yeni bir

tasarımın ürünü olacak bu uçaklar Türkiye'nin ilk yerli tasarım yolcu uçağı olma niteliği taşıyacak. 628 serisinin

ilk uçuşunu Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100. yıldönümü şerefine 2023'te gerçekleştirmesi bekleniyor.

Halihazırda dünyanın 85 ülkesinde sertifikalandırılmış olan D328 modeli ABD, İsviçre, Almanya, Birleşik Krallık ve

Danimarka gibi ülkelerde halen kullanılıyor. 328 turboprop ve jet modelleri, çok yönlü ve dayanıklı yapısı ve geniş

kabin konforuyla sektörde değerli ve maliyet etkin bir oyuncu olarak biliniyor.
http://www.memurlar.net/haber/541586/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2015, 13:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 253
Yaş:
Yerli Yolcu Uçağı Projesi'nden STM çekildi mi? İşte STM'nin açıklaması:
http://kokpit.aero/stm-yerli-yolcu-ucagi-aciklama


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2016, 21:02 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 169
Yaş:
Kaç aydır bir gelişme duyamadık, en son Mart ayında SSİK toplantısından sonra projede aksama yok denildi, bilgisi olan var mı?

Şimdi de şu haber, Antonov An-158 üzerinden uçak yapacakmışız, uçağın kapasitesi 86-100 kişilik.

http://www.milliyet.com.tr/turkiye-ve-u ... efault.htm
https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-148 (158, 148in uzatılmışı)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Tem 2016, 21:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 828
Yaş:
https://www.rockwellcollins.com/Data/Ne ... ce=twitter

Avionik seçimi yapılmış. Kokpit design ı linkte mevcut


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Tem 2016, 09:24 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 443
Yaş: 36
http://www.milliyet.com.tr/yerli-yolcu- ... i-2276561/
http://www.c4defence.com/Gundem/roketsa ... adi/1031/1


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2016, 09:15 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Şub 2016, 12:37
Mesajlar: 34
Yaş: 42
TRJet uçağı için Singapurlu Sentinel Aerospace ile 5 adet anlaşma

Keşif, arama-kurtarma, ambulans uçak gibi farklı amaçlar için kullanım imkanı sunan 32 koltuklu TRJ328 için İstanbul Ticaret Odası da 10 adet sipariş vermişti. Singapurlu Sentinel'dan uçağa ilgi...

Fatih Yılmaz/Kokpit.aero

Türkiye’nin üreteceği yerli uçak olarak lanse edilen TRJet, İstanbul Ticaret Odası’nın 10 adetlik siparişinden sonra ilk kez uluslararası arenadan sipariş aldı. Singapur merkezli Sentinel Aerospace Grubu’nun sessiz sedasız 5 adet 32 koltuklu TRP328 siparişi için iyi niyet anlaşması yapıldı.

TRJ328 ve TRJ628 geçen yıl yapılan Paris Airshow’dan sonra uluslararası kamuoyuna ikinci kez 11-17 temmuz tarihleri arasında İngiltere’de yapılan Farnborough Airshow’da tanıtılmıştı.

Eren ve Fatih Özmen'in sahip olduğu ABD merkezli Sierra Nevada şirketi, Alman Dornier şirketinin üretimi 328 serisi jet ve turboprop bölgesel uçakların haklarını satın almış, daha sonra Ankara merkezli TRJet adlı şirket kurulmuştu.

Ambulans uçak, deniz-karakol uçağı, VIP, askeri nakliye uçağı gibi çok farklı amaçlarla kullanılabilen uçak kısa pistlere rahatlıkla inip kalkabiliyor. Uçağın üretim programında Rockwell Collins, Pratt & Whitney Canada, Heggemann Aerospace, Liebherr Aerospace gibi dünya çapında tanınmış şirketler yer alıyor.

TRJ328, 2 bin 80 km menzili ile küçük şehirler arası direkt uçuşlarda kullanılabiliyor. Modernize edilecek 32 koltuklu uçakların kapasitesi daha sonra üretilecek TRJ628 modeli 60-70 koltuğa çıkarılacak


Kaynak : http://www.kokpit.aero/trjet-icin-singapurdan-siparis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Tem 2016, 12:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Bu Trjet'in sahiplerinin Türk olması dışında herhangi bir yerlilik olayı var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 31 Tem 2016, 23:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 963
Yaş:
Mottosu "Göklerde Bir Türk" ama sitesi Türkçe değil: http://www.trjet.com

SSM göreve!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2016, 11:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 991
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Alıntı:
Mottosu "Göklerde Bir Türk" ama sitesi Türkçe değil: http://www.trjet.com

SSM göreve!
Adamlar web site için profesyonel çalışma bile yapmamışlarki. Ücretsiz scripts kullanmışlar birde wordpress tabanlı sanki şaka gibi.

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2016, 11:54 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Bu proje sadece sivil değil askeri anlamdada önemli msb projeye aktif katılırsa çok iyi olur. Keza tasarlanan trp-328,trj-328,trj-628 modelleri askeri kargo, sahil güvenlik ve aew ve kim bilir bombardıman amaçlı kulanılabiliyor ve kullanılabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2016, 12:55 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Mottosu "Göklerde Bir Türk" ama sitesi Türkçe değil: http://www.trjet.com

SSM göreve!
Adamlar web site için profesyonel çalışma bile yapmamışlarki. Ücretsiz scripts kullanmışlar birde wordpress tabanlı sanki şaka gibi.

SNC'nin web sitesine baktınız mı?

Araştırmayı ben yapayım.

TRJET'in en altında bakın ne buldum:
Resim

Hooop oradan SNC'nin web sitesine damlıyoruz.

Adresi bu: http://www.sncorp.com/

Bakıyoruz ki TRjet sitesi ile aynı tasarıma sahipmiş.

Bu bize neyi gösteriyor? Web sitesi kötü olunca firmanın da aslında şakadan ibaret olduğunu mu gösteriyor?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ağu 2016, 13:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 18:37
Mesajlar: 991
Konum: Kadıköy
Yaş: 40
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Mottosu "Göklerde Bir Türk" ama sitesi Türkçe değil: http://www.trjet.com

SSM göreve!
Adamlar web site için profesyonel çalışma bile yapmamışlarki. Ücretsiz scripts kullanmışlar birde wordpress tabanlı sanki şaka gibi.

SNC'nin web sitesine baktınız mı?

Araştırmayı ben yapayım.

TRJET'in en altında bakın ne buldum:
Resim

Hooop oradan SNC'nin web sitesine damlıyoruz.

Adresi bu: http://www.sncorp.com/

Bakıyoruz ki TRjet sitesi ile aynı tasarıma sahipmiş.

Bu bize neyi gösteriyor? Web sitesi kötü olunca firmanın da aslında şakadan ibaret olduğunu mu gösteriyor?
Kurumsallık adına bence çok kötü. sncorp adınada aynı şeyi söyleyebilirim.

Bakın bu güzel
http://www.airbus.com/

_________________
Eski kullanıcı adım asade


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2016, 03:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 20:04
Mesajlar: 76
Yaş:
Denildiği gibi çapraz uçuşlar için düşünülüyorsa, sadece bu uçak için kesinlikle Atatürk havalimanı kapatılmamalı.
Çünkü istanbul'a gelen insan hemen kalbine gelmek ister ayrıca yoğun nüfusu ve endüstri sebeplerden ötürü özellikle sakarya ve tekirdağ'ın geliş gidişi insan yoğunluğu açısından çok fazla.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2016, 03:33 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1432
Yaş: 36
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Mottosu "Göklerde Bir Türk" ama sitesi Türkçe değil: http://www.trjet.com

SSM göreve!
Adamlar web site için profesyonel çalışma bile yapmamışlarki. Ücretsiz scripts kullanmışlar birde wordpress tabanlı sanki şaka gibi.

SNC'nin web sitesine baktınız mı?

Araştırmayı ben yapayım.

TRJET'in en altında bakın ne buldum:
Resim

Hooop oradan SNC'nin web sitesine damlıyoruz.

Adresi bu: http://www.sncorp.com/

Bakıyoruz ki TRjet sitesi ile aynı tasarıma sahipmiş.

Bu bize neyi gösteriyor? Web sitesi kötü olunca firmanın da aslında şakadan ibaret olduğunu mu gösteriyor?
Uçağın üstündeki logolara dikkat !
http://www.northropgrumman.com/Capabili ... ock_40.pdf

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ağu 2016, 21:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:
Alıntı:
Denildiği gibi çapraz uçuşlar için düşünülüyorsa, sadece bu uçak için kesinlikle Atatürk havalimanı kapatılmamalı.
Çünkü istanbul'a gelen insan hemen kalbine gelmek ister ayrıca yoğun nüfusu ve endüstri sebeplerden ötürü özellikle sakarya ve tekirdağ'ın geliş gidişi insan yoğunluğu açısından çok fazla.
Bu uçağı THY'nin filosuna katması çok çok çok zor çok düşük bir ihtimalle AnadoluJet üzerinden kullanılır ama ciddi manada pazar şansı yok. Biraz fazla kapasite olsa en azından EMB-190 serisi kullanılan uçuşlar yerine kullanılır zamanla günde iki seferle 737/320'nin uçtuğu iç hatlara kayabilirdi ama 40 kişilik uçuş için mevcut hatlar yetersiz. Ancak bir gün gerçek manada bölgesel uçuşlar başlarsa işte o zaman neden olmasın.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2016, 10:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 532
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Denildiği gibi çapraz uçuşlar için düşünülüyorsa, sadece bu uçak için kesinlikle Atatürk havalimanı kapatılmamalı.
Çünkü istanbul'a gelen insan hemen kalbine gelmek ister ayrıca yoğun nüfusu ve endüstri sebeplerden ötürü özellikle sakarya ve tekirdağ'ın geliş gidişi insan yoğunluğu açısından çok fazla.
Bu uçağı THY'nin filosuna katması çok çok çok zor çok düşük bir ihtimalle AnadoluJet üzerinden kullanılır ama ciddi manada pazar şansı yok. Biraz fazla kapasite olsa en azından EMB-190 serisi kullanılan uçuşlar yerine kullanılır zamanla günde iki seferle 737/320'nin uçtuğu iç hatlara kayabilirdi ama 40 kişilik uçuş için mevcut hatlar yetersiz. Ancak bir gün gerçek manada bölgesel uçuşlar başlarsa işte o zaman neden olmasın.
Bu tip projeye başlamak güzel bir haber. Ancak gidişata bakılırsa "yerli oto"daki durum var. Siyasi rant pompalaması. Biraz had bilmek lazım. 60-70 yıldır yolcu uçağı üreten firmalar var. Bir anda onların önüne geçmek, bir de yerli filan demek biraz iddialı. Zaman gerektiren işler bunlar. Ayrıca dünyanın en iyi yolcu uçağını ürettiğimizi düşünelim, klasik Türk sorunu ile karşılaşacağız: Kendini anlatmak....Nasıl tanıtacağız, Airbus, Boeing, bombardier, Embraer'i nasıl ekarte edeceğiz, onlarla en azından yarışabilecek miyiz! İşte bunu zaman gösterecek.

En azından şöyle bir plan ve destek olabilir: Ülkemizde birçok havalimanı ya kapalı yada kapasitelerinde çalışmıyor. Denizli, Kütahya, Uşak havalimanları sinek avlıyor. Buna benzer çok sayıda havalimanı var.

Belki kısa pistler için 30-70 kişilik ekonomik olan bir uçağı üretebilirsek ülke içinde bir atılım olur. Bizde bunu uzun süre kullanırsak yabancıların ilgisini çekebilir. Adam Artvin'den İzmir'e otobüsler 22 saatte geliyor, 80-90 TL para veriyor.

Bir de güvenilirlik önemli çok uzun yıllardır uçan sistemlerle hiç uçmayan bir sistemi nasıl rakip yapacağız? Açıkçası kimse güvenilirliği test edilmemiş bir uçağa binmek istemez. En küçük bir kazada itibar kaybı, yurt dışı lobileri ile karşı karşıya kalırız.

Bunun yanında motor, iniş takımları, seyrüsefer sistemleri de yerli olmayacaksa iş TOFAŞ'a benzer. Ha dersenizki önce ufak ufak başlayalım, mantıklı...Ancak nerede 20-30 yıllık planlar? Havacılık uzun vadeli bir iştir, hükumetlere değil ülke amaçlarına bağlı olmalıdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2016, 18:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 963
Yaş:
Hava taksilere 40 kişiye kadar izin verilirse 2-3 uçaklı epey firma çıkabilir. Metro Turizmin havayolu kurması gibi şeyler TRJet ile mümkün olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2016, 18:57 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3626
Yaş:
Alıntı:
Hava taksilere 40 kişiye kadar izin verilirse 2-3 uçaklı epey firma çıkabilir. Metro Turizmin havayolu kurması gibi şeyler TRJet ile mümkün olabilir.

Metro falan filan mumkunse o ise el atmasinlar. Kafamiza patir patir dusecekler sonra.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ağu 2016, 19:01 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 217
Yaş: 0
Kazan'da kurulması planlanan bir Havacılık ve Uzay İhtisas Osb var. Üretim bantları ve şirketler oraya mi kaydırılır ?

_________________
Vatan için ölmek kadar şerefli bir şey varsa O da Vatan için yaşamaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ağu 2016, 16:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Denildiği gibi çapraz uçuşlar için düşünülüyorsa, sadece bu uçak için kesinlikle Atatürk havalimanı kapatılmamalı.
Çünkü istanbul'a gelen insan hemen kalbine gelmek ister ayrıca yoğun nüfusu ve endüstri sebeplerden ötürü özellikle sakarya ve tekirdağ'ın geliş gidişi insan yoğunluğu açısından çok fazla.
Bu uçağı THY'nin filosuna katması çok çok çok zor çok düşük bir ihtimalle AnadoluJet üzerinden kullanılır ama ciddi manada pazar şansı yok. Biraz fazla kapasite olsa en azından EMB-190 serisi kullanılan uçuşlar yerine kullanılır zamanla günde iki seferle 737/320'nin uçtuğu iç hatlara kayabilirdi ama 40 kişilik uçuş için mevcut hatlar yetersiz. Ancak bir gün gerçek manada bölgesel uçuşlar başlarsa işte o zaman neden olmasın.
Bu tip projeye başlamak güzel bir haber. Ancak gidişata bakılırsa "yerli oto"daki durum var. Siyasi rant pompalaması. Biraz had bilmek lazım. 60-70 yıldır yolcu uçağı üreten firmalar var. Bir anda onların önüne geçmek, bir de yerli filan demek biraz iddialı. Zaman gerektiren işler bunlar. Ayrıca dünyanın en iyi yolcu uçağını ürettiğimizi düşünelim, klasik Türk sorunu ile karşılaşacağız: Kendini anlatmak....Nasıl tanıtacağız, Airbus, Boeing, bombardier, Embraer'i nasıl ekarte edeceğiz, onlarla en azından yarışabilecek miyiz! İşte bunu zaman gösterecek.

En azından şöyle bir plan ve destek olabilir: Ülkemizde birçok havalimanı ya kapalı yada kapasitelerinde çalışmıyor. Denizli, Kütahya, Uşak havalimanları sinek avlıyor. Buna benzer çok sayıda havalimanı var.

Belki kısa pistler için 30-70 kişilik ekonomik olan bir uçağı üretebilirsek ülke içinde bir atılım olur. Bizde bunu uzun süre kullanırsak yabancıların ilgisini çekebilir. Adam Artvin'den İzmir'e otobüsler 22 saatte geliyor, 80-90 TL para veriyor.

Bir de güvenilirlik önemli çok uzun yıllardır uçan sistemlerle hiç uçmayan bir sistemi nasıl rakip yapacağız? Açıkçası kimse güvenilirliği test edilmemiş bir uçağa binmek istemez. En küçük bir kazada itibar kaybı, yurt dışı lobileri ile karşı karşıya kalırız.

Bunun yanında motor, iniş takımları, seyrüsefer sistemleri de yerli olmayacaksa iş TOFAŞ'a benzer. Ha dersenizki önce ufak ufak başlayalım, mantıklı...Ancak nerede 20-30 yıllık planlar? Havacılık uzun vadeli bir iştir, hükumetlere değil ülke amaçlarına bağlı olmalıdır.
Hocam o iş için zaten bu uçağın orijinal D328 var ki Avrupa'da Amerika'da aktif olarak kullanılan bir alet ama bizim sıkıntımız mantık olarak.

Şimdi saydığınız meydanlara bakalım:
Denizli kapalı değil THY ve PGS'nin seferleri var orada sıkıntı Çardak'a ulaşım ortalama 2 saat sürebilen bir yol söz konusu. Denizliler uzun zamandır yeni bir havalimanı istiyor ama bu çok mantıklı değil mevcut mantıkta.

Uşak'ın kapalı olması Zafer'den dolayı yoksa özellikle Borajet ile iyi bir ritim yakalamıştı.

Kütahya zaten plansızlık kaynaklı bir sorun yaşıyor.

Ülkemizde DHMİ ve SHGM bölgesel havacılığa müsait alt yapı ve mantıkta değil.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 14:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 532
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:

Bu uçağı THY'nin filosuna katması çok çok çok zor çok düşük bir ihtimalle AnadoluJet üzerinden kullanılır ama ciddi manada pazar şansı yok. Biraz fazla kapasite olsa en azından EMB-190 serisi kullanılan uçuşlar yerine kullanılır zamanla günde iki seferle 737/320'nin uçtuğu iç hatlara kayabilirdi ama 40 kişilik uçuş için mevcut hatlar yetersiz. Ancak bir gün gerçek manada bölgesel uçuşlar başlarsa işte o zaman neden olmasın.
Bu tip projeye başlamak güzel bir haber. Ancak gidişata bakılırsa "yerli oto"daki durum var. Siyasi rant pompalaması. Biraz had bilmek lazım. 60-70 yıldır yolcu uçağı üreten firmalar var. Bir anda onların önüne geçmek, bir de yerli filan demek biraz iddialı. Zaman gerektiren işler bunlar. Ayrıca dünyanın en iyi yolcu uçağını ürettiğimizi düşünelim, klasik Türk sorunu ile karşılaşacağız: Kendini anlatmak....Nasıl tanıtacağız, Airbus, Boeing, bombardier, Embraer'i nasıl ekarte edeceğiz, onlarla en azından yarışabilecek miyiz! İşte bunu zaman gösterecek.

En azından şöyle bir plan ve destek olabilir: Ülkemizde birçok havalimanı ya kapalı yada kapasitelerinde çalışmıyor. Denizli, Kütahya, Uşak havalimanları sinek avlıyor. Buna benzer çok sayıda havalimanı var.

Belki kısa pistler için 30-70 kişilik ekonomik olan bir uçağı üretebilirsek ülke içinde bir atılım olur. Bizde bunu uzun süre kullanırsak yabancıların ilgisini çekebilir. Adam Artvin'den İzmir'e otobüsler 22 saatte geliyor, 80-90 TL para veriyor.

Bir de güvenilirlik önemli çok uzun yıllardır uçan sistemlerle hiç uçmayan bir sistemi nasıl rakip yapacağız? Açıkçası kimse güvenilirliği test edilmemiş bir uçağa binmek istemez. En küçük bir kazada itibar kaybı, yurt dışı lobileri ile karşı karşıya kalırız.

Bunun yanında motor, iniş takımları, seyrüsefer sistemleri de yerli olmayacaksa iş TOFAŞ'a benzer. Ha dersenizki önce ufak ufak başlayalım, mantıklı...Ancak nerede 20-30 yıllık planlar? Havacılık uzun vadeli bir iştir, hükumetlere değil ülke amaçlarına bağlı olmalıdır.
Hocam o iş için zaten bu uçağın orijinal D328 var ki Avrupa'da Amerika'da aktif olarak kullanılan bir alet ama bizim sıkıntımız mantık olarak.

Şimdi saydığınız meydanlara bakalım:
Denizli kapalı değil THY ve PGS'nin seferleri var orada sıkıntı Çardak'a ulaşım ortalama 2 saat sürebilen bir yol söz konusu. Denizliler uzun zamandır yeni bir havalimanı istiyor ama bu çok mantıklı değil mevcut mantıkta.

Uşak'ın kapalı olması Zafer'den dolayı yoksa özellikle Borajet ile iyi bir ritim yakalamıştı.

Kütahya zaten plansızlık kaynaklı bir sorun yaşıyor.

Ülkemizde DHMİ ve SHGM bölgesel havacılığa müsait alt yapı ve mantıkta değil.
Kütahya, Uşak, Denizli birbirine çok yakın iller ve şartlardaki kapasiteyi karşılayamıyorlar, muhtemelen bize patlıyor fatura. Sanki Uşak ve Kütahya nın çok acil bir ulaşım sorunu varmış gibi...Zaten ulaşım yollarının merkezindeler. Bu havalimanları ile şehir merkezleri ortalama 40-50 km. Uşak ve Kütahya yerine Eskişehir'e sivil havalimanı yapılsaydı, hem büyük şehirden dolayı kapasite dolardı, hem de Afyon, Kütahya ve Uşak a yakındı, en azından yatırımın hakkı verilirdi. Bence hak etmeyen, sırf seçim propagandası amaçlı böyle ölü yatırımlar ülkeye büyük zarar veriyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 15:20 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 217
Yaş: 0
Aslında oralar iş adamlarına 10-15 yıllığına kiralanabilir.İş amaçlı uçuşlar için hem zarar da etmez.

_________________
Vatan için ölmek kadar şerefli bir şey varsa O da Vatan için yaşamaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 16:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 532
Yaş:
Alıntı:
Aslında oralar iş adamlarına 10-15 yıllığına kiralanabilir.İş amaçlı uçuşlar için hem zarar da etmez.
Yatırım maliyetleri çok yüksek. Ayrıca buralar yap-işlet-devret şeklinde inşaat ediliyor. İhaleyi alan firma uzun vadeli kiralama hakkına sahip oluyor. Devlet, kazanç belli bir oranın altına düşerse işleten firmaya sözleşme kapsamında para veriyor (yani firmanın zarar etmemesi devlet tarafından garanti altına alınıyor). Bu hava limanlarının kiralama hakkı devlette değil şu an.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 18:02 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 217
Yaş: 0
Hava meydanı peki kiralanabilir mi Dhmi'den ?

_________________
Vatan için ölmek kadar şerefli bir şey varsa O da Vatan için yaşamaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 18:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 532
Yaş:
Alıntı:
Hava meydanı peki kiralanabilir mi Dhmi'den ?
Bence sorun bu şekilde çözülmez. ABD ve Kanada da birçok kasaba da ufak hava alanı var, ama hepsi iyi çalışıyor, Kütahya'dakine hafta 1 uçak iniyor. Taşıma su ile bu işler olmaz. Bence birçok yatırım şimdilik seçim amaçlı gibi. Normalde olması gereken önce havacılığın gelişip sonra butik hava limanlarının açılmasıdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 18:34 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 217
Yaş: 0
Heliport ve havataksi konusunda da çok gerideyiz. Büyükşehirlerde orta gelirin biraz üstünde olanlar için çok büyük bir kolaylık.

_________________
Vatan için ölmek kadar şerefli bir şey varsa O da Vatan için yaşamaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 20:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:
Alıntı:

Kütahya, Uşak, Denizli birbirine çok yakın iller ve şartlardaki kapasiteyi karşılayamıyorlar, muhtemelen bize patlıyor fatura. Sanki Uşak ve Kütahya nın çok acil bir ulaşım sorunu varmış gibi...Zaten ulaşım yollarının merkezindeler. Bu havalimanları ile şehir merkezleri ortalama 40-50 km. Uşak ve Kütahya yerine Eskişehir'e sivil havalimanı yapılsaydı, hem büyük şehirden dolayı kapasite dolardı, hem de Afyon, Kütahya ve Uşak a yakındı, en azından yatırımın hakkı verilirdi. Bence hak etmeyen, sırf seçim propagandası amaçlı böyle ölü yatırımlar ülkeye büyük zarar veriyor.
Ne yazık ki Eskişehir'in iç hatlarda ciddi bir kazancı yok. Ankara ve İstanbul'a hızlı tren mevcut ki aslında bu hattın doğrudan merkezi Eskişehir şuan bunun yanında nüfus olarak da çok büyük değil. Sanayileşmiş bir şehir olmasına rağmen nüfus içinde öğrencilerin ciddi payı var.

Ülkemizde gerçek manada bölgesel havacılık başlamadan böyle meydanların gelişmesi zor. Örneğin Adana-Erzurum/Trabzon/Van arasında uçuş yapılabilir. Yine Bursa'dan başlayan uçuşların sayısyı ve güzergahı artırılmalı ve kullanılan uçaklar Ankara'dan Bursa'ya giden bir uçak olmasından sa en azından EMB-190 tipi bir uçak ya da alışmak açısından D328 tipi bir uçağın şirket tarafından sabit Bursa Trabzon Adana merkezli operasyon yapması daha iyi sonuçlara sebep olacaktır.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 22:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1977
Yaş:
Bir kac hafta once Adiyaman'a bir dugun icin gitmistim. Esenboga-Adiyaman ucusunda B737-800 doluya yakindi. Donuste yine ucak tam doluydu. ESB-ADY arasinda gunde 1 sefer varmis. Hatta donus gunu sicakli 45 derece civarindaydi ve ucak pistin hepsini kullandi kalkis icin. TR328 gibi bir ucagin ornek olarak ESB-ADY hattinda yetersiz kalacagi cok acik. Benim tahminim 100 koltuklu ucak bile buyuk sehirlerden anadolu sehirlerine ucuslarda yetersiz kalabilir. Turkiye otobus tasimaciliginda konfor, bekleme suresi, hatta ikram vs gibi ozellikleri nedeniyle 3-4 saatlik, hatta 5 saatlik mesafelerde dahi yolcu icin hala cok cazip bir alternatif sunuyor. Arti hava yolunda bagaj kisitlamasi nedeniyle bazi yolcularin mecburen otobus tercih edeceklerine eminim. Yine ilave olarak yavas yavas hizli tren agi genisleyecek, Ankara-Sivas hatti yapiliyor ve bir kac sene sonra acilabilir. Ankara-Izmir hatti ve Ankara-Adana hizli tren yapilirsa TR/J-328'in yolcu tasimasi icin olu dogan bir bebek olacagi kesinlesmis olur. Benim dusuncem TR328 hava tasimaciligi yerine ozel gorev versiyonlari ile askeri uygulamalari daha cazip olabilir. Bu yonde TSK'nin ihtiyaclarini TRJ-328 ile karsilamasi mumkun. Ozellikle ISR platformu olaran KingAir300'e gore daha genis govde ve ic hacmi nedeniyle tercih edilebilir. Keza sahil guvenlik uygulamalari icin mantikli bir cozum olabilir. Arada hava tasimacilig icin siparis alirsa icin kremasi olur. 30 kisilik ucak marketinde baska alternatif olmamasi ( ki buna ingilizce niche market diyorlar) kendine bir yer bulabilir ama dedigim gibi firmanin sivil-askeri bir uretim hattini dusuk yogunlukta calistirabilecek bir supply chain (lojistik yonetim) sistemi kurmasi lazim ve bunun ustune hala kar ediyor olmasi lazim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ağu 2016, 23:47 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 217
Yaş: 0
Alıntı:
Bir kac hafta once Adiyaman'a bir dugun icin gitmistim. Esenboga-Adiyaman ucusunda B737-800 doluya yakindi. Donuste yine ucak tam doluydu. ESB-ADY arasinda gunde 1 sefer varmis. Hatta donus gunu sicakli 45 derece civarindaydi ve ucak pistin hepsini kullandi kalkis icin. TR328 gibi bir ucagin ornek olarak ESB-ADY hattinda yetersiz kalacagi cok acik. Benim tahminim 100 koltuklu ucak bile buyuk sehirlerden anadolu sehirlerine ucuslarda yetersiz kalabilir. Turkiye otobus tasimaciliginda konfor, bekleme suresi, hatta ikram vs gibi ozellikleri nedeniyle 3-4 saatlik, hatta 5 saatlik mesafelerde dahi yolcu icin hala cok cazip bir alternatif sunuyor. Arti hava yolunda bagaj kisitlamasi nedeniyle bazi yolcularin mecburen otobus tercih edeceklerine eminim. Yine ilave olarak yavas yavas hizli tren agi genisleyecek, Ankara-Sivas hatti yapiliyor ve bir kac sene sonra acilabilir. Ankara-Izmir hatti ve Ankara-Adana hizli tren yapilirsa TR/J-328'in yolcu tasimasi icin olu dogan bir bebek olacagi kesinlesmis olur. Benim dusuncem TR328 hava tasimaciligi yerine ozel gorev versiyonlari ile askeri uygulamalari daha cazip olabilir. Bu yonde TSK'nin ihtiyaclarini TRJ-328 ile karsilamasi mumkun. Ozellikle ISR platformu olaran KingAir300'e gore daha genis govde ve ic hacmi nedeniyle tercih edilebilir. Keza sahil guvenlik uygulamalari icin mantikli bir cozum olabilir. Arada hava tasimacilig icin siparis alirsa icin kremasi olur. 30 kisilik ucak marketinde baska alternatif olmamasi ( ki buna ingilizce niche market diyorlar) kendine bir yer bulabilir ama dedigim gibi firmanin sivil-askeri bir uretim hattini dusuk yogunlukta calistirabilecek bir supply chain (lojistik yonetim) sistemi kurmasi lazim ve bunun ustune hala kar ediyor olmasi lazim.
Kargo amaçlı uçaklar için kullanılabilir.
Kıymetli ürünleri taşımak için .

_________________
Vatan için ölmek kadar şerefli bir şey varsa O da Vatan için yaşamaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2016, 01:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 804
Yaş: 45
TRJ-328 gibi ufak ve az kapasiteli bir uçağın, THY filosunda, VIP filosu hariç, mantıken bir yeri olamaz. Sadece ve sadece siyasi bir karar olabilir ki o da uzun soluklu yürümez. 120 koltuk B-737 ve A-319 uçakları dahi rantıbl olmuyor ki, sayısı giderek azalıp, yenileri alınmıyor. Aynı motor, dar gövdeye max. Koltuk hedefleniyor. Maliyet her şeyin başı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2016, 02:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 23:20
Mesajlar: 382
Yaş: 26
Alıntı:



Ülkemizde gerçek manada bölgesel havacılık başlamadan böyle meydanların gelişmesi zor. Örneğin Adana-Erzurum/Trabzon/Van arasında uçuş yapılabilir. Yine Bursa'dan başlayan uçuşların sayısyı ve güzergahı artırılmalı ve kullanılan uçaklar Ankara'dan Bursa'ya giden bir uçak olmasından sa en azından EMB-190 tipi bir uçak ya da alışmak açısından D328 tipi bir uçağın şirket tarafından sabit Bursa Trabzon Adana merkezli operasyon yapması daha iyi sonuçlara sebep olacaktır.
Bursa-Ankara dediğiniz gibi imkansız. Hızlı tren bu sene bitiyor. Büyük Şehir Belediyesinde çalışan bir mühendis arkadaşım var, İzmir hattı da düşünülüyormuş. Otabanda 2 seneye biter. İzmir'de her türlü yattı. Ve en büyük sorun Bursa havalimanı Yenişehir'de. Nilüferden çıksan çevre yoluyla 1 saat. Ulaşım yok gibi bişey. Baştan ölü doğdu o havalimanı. Bir Manchester United geldiğinde işe yaradı denebilir. Bursa'dan olsa olsa Van, Erzurum, Trabzon, Adana ve en önemlisi Antalya'ya uçak olur. Hatta Antalya'ya günde 2 sefer bile olur. Aslında bu havalimanın projesini kim onayladıysa dava açılması gerekir. :D


En son Türkkanı tarafından 16 Ağu 2016, 09:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ağu 2016, 02:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Güzel diyorsunuz da bu proje büyük şehirden anadoluya değil,anadoludan anadoluya olucak anladığım kadarıyla.Yani yurdun her yerinden yaz aylarında Antalya'ya,diğer zamanlar uzak mesafelere.Hatta vize işi kaza rıza olursa heryere uçar bu uçak.
Birde bunun pervanelisi kullanılıcak sanırım.Jet versyonu farklı.
Ama saçma olan taraf tabikide buna uğraşıcağınıza memlekete adam gibi bir tren hattı kurun.
Antalya'daki çiftçi Ankara'ya mal göndermek için tır aramasın.Gerçi kursa nolucak ki,tren fiyatı otobüsten pahalı.Nasıl bir mantıktır anlamış değilim.Ayrıca bizim biletini erken al,ucuza git gibi bir sistemimiz de yok,üstüne öğrenciye indirim de yok.
Çoğu ülkede tren öğrenciye ya bedava ya yarı yarıya.Yemin ederim maaşın olmadan memlekette biyer gezemiyosun,öğrenciyken de anca otostopla falan.

3. havaalanı açıldığında bu küçük uçaklar,büyük uçaklarla 3. havaalanına gelen yolcuları dağıtım yapabilir belki.Eve servis gibi :D
Ya da avrupada uçak fiyatları malum ki çok düşük,ben 35 liraya venedikten barselonaya uçmuştum mesela,uçak da yarı yarıya boştu.Bu gibi durumlarda kullanmak için filolarda bu uçaklar bulundurulabilir bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2016, 16:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:
Yurtdışında olduğum için belli bir saatten sonra sıkılınca Flightradar24'e sarıyorum. Günlerdir sadece iki tane D328 gördüm uçak kapasitesi açısından sıkıntısı keşke fark edilip bu konuda bir geliştirmeye gidilse.

Ayrıca Sn. Arda Mevlütoğlu'nun yayınladığı 4 deniz bültenine göre Ukraynalılar Antonov için P&W motor anlaşması yapmış

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2016, 17:11 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4484
Yaş:
Alıntı:
Ayrıca Sn. Arda Mevlütoğlu'nun yayınladığı 4 deniz bültenine göre Ukraynalılar Antonov için P&W motor anlaşması yapmış
Bu Suudilerin verdiği sipariş kapsamında olmalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 11:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 887
Yaş:
Groysman ziyaret sonrasında Twitter üzerinde yaptığı açıklamada somutlaşan adım ile birlikte An-148 veya An-158 uçaklarının Türkiye'nin orta menzilli yolcu uçağı projesinde kullanılabilir dedi.
http://bagimsizhavacilar.com/ukrayna-ba ... imza-atti/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2017, 12:00 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3626
Yaş:
Trj mi olacak Tan mi olacak Sukhoi mi olacak ? Iyice corba oldu. Tan ile milli askeri kargo ucagi , Trj ile bolgesel ucak , Sukhoi ile de buyuk yolcu ucagi projesi yapalim bari.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye