TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 15 Ara 2017, 18:49

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2015, 09:28 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 21 Kas 2013, 16:29
Mesajlar: 787
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

"Milli yolcu uçağının motoru da yerli olacak
Başbakan Davutoğlu’nun 27 Mayıs’ta tanıttığı ve 2019’da göklerde olması hedeflenen milli bölgesel yolcu uçağının motoru da yerli olacak."

http://www.milliyet.com.tr/milli-yolcu- ... efault.htm


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2015, 18:30 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 21 Kas 2013, 16:29
Mesajlar: 787
Yaş:
[spoiler]
Alıntı:
Alıntı:
"Milli yolcu uçağının motoru da yerli olacak
Başbakan Davutoğlu’nun 27 Mayıs’ta tanıttığı ve 2019’da göklerde olması hedeflenen milli bölgesel yolcu uçağının motoru da yerli olacak."

http://www.milliyet.com.tr/milli-yolcu- ... efault.htm
Erken seçim olacak muhtemelen. Atış serbest. Madem uçak motoru yapacak imkan var önce ANKA'ya motor yapılsın.
[/spoiler]

Benimde düşüncem o yönde ustalardan öğrenmek lazım işin aslını.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2015, 18:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1583
Yaş:
Başbakan TRJ328 ile TRJ628'i karıştırmış. Yerli motor fikri 628 için konuşuluyor, 328'de mevcut bir motor modeli kullanılacak

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Tem 2015, 19:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Zaten 328 "yerli", 628 ise "milli" idi..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 09:40 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Pürüz çıkmış projede. SSM %70 yerli olsun demiş. Gerçi ortada daha imzalanmış bir anlaşma yok.

Kaynak yasaklı Hürriyet.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 17:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Oca 2013, 13:48
Mesajlar: 1549
Yaş:
Bu projeden en başından beri hiç hoşlanmadım. Ciddiyetine de inanmadım. Hayır, muhalif olduğum için değil, havacılık sektörünü az çok bildiğim için...

Daha önce de ifade ettiğim gibi, ana sorunlardan biri koltuk sayısı... Efendim 60-70 koltukluk olacakmış!... Sanırsınız ki yeryüzünde 60-70 koltuklu uçak yok, o sebepten ötürü Türkiye'deki hava yolu operatörleri dar gövdeli değil, orta gövdeli uçakları tercih ediyor (Fazla bir ilerleme kaydedemeyen Bora Jet hariç)!...

Şunu bilin ki havayolu operatörlerinin, yurt içi uçuşlarda bile orta gövdeli uçakları tercih etmesinin ana sebebi maliyettir. Türkiye'nin koşulları az yolcuyla yapılan uçuşlarda yeterli karlılık sağlamaya müsait değildir. Filomuzun büyük bölümü orta gövdeli, kalanı geniş gövdeli uçaklardan oluşmaktadır.

Yerli bir uçaktan ne beklenir? İlk müşterisi kim olacaktır? Ana müşterinin iç piyasa olması gerekmez mi? Elimizdeki filo söz konusu uçak geliştirilirken eskiyeceğine göre, yenilemenin yerli uçakla yapılması icap etmez mi? Peki bugüne kadar dar gövdeli uçaklara haklı olarak burun kıvıran havayolu operatörlerimiz yenilemelerde neden bu uçakları tercih etsin? Fikir "THY'ye baskı ile aldırırız" fikriyse hiç makul değil. Diğerlerine de mi baskı yapılacak? Bir tek THY'nin siparişleri yetecek mi? Peki THY'nin uğrayacağı zarar nasıl telafi edilecek?

Hayır, madem yerli yolcu uçağı yapmaya soyundun -ki eğer hakkını vereceksen doğru bir iştir- ülkenin ihtiyaçlarına, mevcut filonun durumuna uygun bir orta gövdeli uçak üretmeyi denesene... Tamam, geliştirmesi daha zordur, öyle lisans haklarını alabileceğin, üzerinde geliştirme yapabileceğin, eski tasarım da olsa uçak filan bulamazsın ama ihtiyaçlar ortadayken başarılı olsa bile yürümeyecek bir projeye girişmenin manası nedir?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 17:56 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Türkiye yerli trencilik işlerine de sadece yerli tüketim için girmedi..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 18:08 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 19 Eyl 2012, 11:00
Mesajlar: 273
Yaş:
Alıntı:
Bu projeden en başından beri hiç hoşlanmadım. Ciddiyetine de inanmadım. Hayır, muhalif olduğum için değil, havacılık sektörünü az çok bildiğim için...

Daha önce de ifade ettiğim gibi, ana sorunlardan biri koltuk sayısı... Efendim 60-70 koltukluk olacakmış!... Sanırsınız ki yeryüzünde 60-70 koltuklu uçak yok, o sebepten ötürü Türkiye'deki hava yolu operatörleri dar gövdeli değil, orta gövdeli uçakları tercih ediyor (Fazla bir ilerleme kaydedemeyen Bora Jet hariç)!...

Şunu bilin ki havayolu operatörlerinin, yurt içi uçuşlarda bile orta gövdeli uçakları tercih etmesinin ana sebebi maliyettir. Türkiye'nin koşulları az yolcuyla yapılan uçuşlarda yeterli karlılık sağlamaya müsait değildir. Filomuzun büyük bölümü orta gövdeli, kalanı geniş gövdeli uçaklardan oluşmaktadır.

Yerli bir uçaktan ne beklenir? İlk müşterisi kim olacaktır? Ana müşterinin iç piyasa olması gerekmez mi? Elimizdeki filo söz konusu uçak geliştirilirken eskiyeceğine göre, yenilemenin yerli uçakla yapılması icap etmez mi? Peki bugüne kadar dar gövdeli uçaklara haklı olarak burun kıvıran havayolu operatörlerimiz yenilemelerde neden bu uçakları tercih etsin? Fikir "THY'ye baskı ile aldırırız" fikriyse hiç makul değil. Diğerlerine de mi baskı yapılacak? Bir tek THY'nin siparişleri yetecek mi? Peki THY'nin uğrayacağı zarar nasıl telafi edilecek?

Hayır, madem yerli yolcu uçağı yapmaya soyundun -ki eğer hakkını vereceksen doğru bir iştir- ülkenin ihtiyaçlarına, mevcut filonun durumuna uygun bir orta gövdeli uçak üretmeyi denesene... Tamam, geliştirmesi daha zordur, öyle lisans haklarını alabileceğin, üzerinde geliştirme yapabileceğin, eski tasarım da olsa uçak filan bulamazsın ama ihtiyaçlar ortadayken başarılı olsa bile yürümeyecek bir projeye girişmenin manası nedir?
Ben sizinle aynı kanıda değilim. Bence bu temel bakış açısından kaynaklanan bir yorum. Nasıl forumdaki üyelerin çoğu Türkiye'yi sadece kendi sosyal çevrelerinin bilinç ve bilgi düzeyinde görüp olanlara hayret ediyorlarsa, ama Türkiye'nin ortalama bilinç düzeyi daha farklı ise sizin değerlendirmeniz de aynı hatayı barındırıyor. Dünya Avrupa ve Amerika'dan ibaret değil. Bu dünyada insanların sadece %18'inin banka hesabı var. Henüz uçamayan milyarlarca insan var. O yüzden 30 kişilik de olsa 70 kişilik de olsa bu uçağın olası bir pazarı var. Ama Avrupa ya da Ametika'da değil. Afrika ve Asya'da.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 18:12 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Alıntı:
Bu projeden en başından beri hiç hoşlanmadım. Ciddiyetine de inanmadım. Hayır, muhalif olduğum için değil, havacılık sektörünü az çok bildiğim için...

Daha önce de ifade ettiğim gibi, ana sorunlardan biri koltuk sayısı... Efendim 60-70 koltukluk olacakmış!... Sanırsınız ki yeryüzünde 60-70 koltuklu uçak yok, o sebepten ötürü Türkiye'deki hava yolu operatörleri dar gövdeli değil, orta gövdeli uçakları tercih ediyor (Fazla bir ilerleme kaydedemeyen Bora Jet hariç)!...

Şunu bilin ki havayolu operatörlerinin, yurt içi uçuşlarda bile orta gövdeli uçakları tercih etmesinin ana sebebi maliyettir. Türkiye'nin koşulları az yolcuyla yapılan uçuşlarda yeterli karlılık sağlamaya müsait değildir. Filomuzun büyük bölümü orta gövdeli, kalanı geniş gövdeli uçaklardan oluşmaktadır.

Yerli bir uçaktan ne beklenir? İlk müşterisi kim olacaktır? Ana müşterinin iç piyasa olması gerekmez mi? Elimizdeki filo söz konusu uçak geliştirilirken eskiyeceğine göre, yenilemenin yerli uçakla yapılması icap etmez mi? Peki bugüne kadar dar gövdeli uçaklara haklı olarak burun kıvıran havayolu operatörlerimiz yenilemelerde neden bu uçakları tercih etsin? Fikir "THY'ye baskı ile aldırırız" fikriyse hiç makul değil. Diğerlerine de mi baskı yapılacak? Bir tek THY'nin siparişleri yetecek mi? Peki THY'nin uğrayacağı zarar nasıl telafi edilecek?

Hayır, madem yerli yolcu uçağı yapmaya soyundun -ki eğer hakkını vereceksen doğru bir iştir- ülkenin ihtiyaçlarına, mevcut filonun durumuna uygun bir orta gövdeli uçak üretmeyi denesene... Tamam, geliştirmesi daha zordur, öyle lisans haklarını alabileceğin, üzerinde geliştirme yapabileceğin, eski tasarım da olsa uçak filan bulamazsın ama ihtiyaçlar ortadayken başarılı olsa bile yürümeyecek bir projeye girişmenin manası nedir?
Hocam 60-70 koltuk sayısı ideal bir sayı. Rekabet edeceğiniz alan ya iki devin arasında (ki bu alana girmek yürek ister, güç ister, para ister) veya Embraer gibi Bombardier gibi iş jetlerine de yönelemezdik. Şuan istenilen hedef olan dış hatlar değil daha çok iç hatlara hitap edecek olan bu az sayıda koltuklu uçakların bir alıcı kitlesi mi diyelim arada kalmış bir boşluğu doldurabilir mi diyelim bilemedim bence iyi bir karar.

Ayrıca Boeing ayarında uçak yaptınız sertifiye edemezsiniz zira FAA kabul etmez. Avrupaya gideyim deseniz EASA kıllık yapar sertifiye etmez. Bunlar olmazsa ne AB'ye ne ABD'ye inemezsiniz.

En iyisi çaktırmadan yavaş yavaş bir yerden başlamak. Zemin hazırlamak. Başarılı olmak. Başarıdan sonra gerisi gelir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 19:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Oca 2013, 13:48
Mesajlar: 1549
Yaş:
Embraer ana üretimi iş jetleri değil, dar gövdeli yolcu uçakları olan bir firmadır Sayın Sentetik. Eğer 60-70 koltuk Türkiye için ideal bir sayı olsaydı, yerli havayolu operatörleri dar gövdeli uçakları tercih ederlerdi. Bırakın dar gövdeyi, ben 737-400'lerde ek 13 koltuk için nasıl risklerin alındığına bizzat şahit oldum. Fakat o konulara girmeye niyetim yok...

Uçağın Afrika'ya, Asya'ya satılacağı hayallerine gelince... Yani ne diyeyim? Belirli bir kesim var ki Boğaz'daki ticari gemi trafiğinin kesilip, Kanal İstanbul'dan da zorla gemi geçirtilip, o gemilerden Deli Dumrul haracı alıınabileceğine inanıyor. Ona inanan buna da inanır elbette...


En son Rumeli tarafından 28 Eyl 2015, 21:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 20:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 19 Eyl 2012, 11:00
Mesajlar: 273
Yaş:
Alıntı:
Embraer ana üretimi iş jetleri değil, dar gövdeli yolcu uçakları olan bir firmadır Sayın Sentetik. Eğer 60-70 koltuk Türkiye için ideal bir sayı olsaydı, yerli havayolu operatörleri dar gövdeli uçakları tercih ederlerdi. Ben 737-400'lerde ek 13 koltuk için nasıl risklerin alındığına bizzat şahit oldum. Fakat o konulara girmeye niyetim yok...

Uçağın Afrika'ya, Asya'ya satılacağı hayallerine gelince... Yani ne diyeyim? Belirli bir kesim var ki Boğaz'daki ticari gemi trafiğinin kesilip, Kanal İstanbul'dan da zorla gemi geçirtilip, o gemilerden Deli Dumrul haracı alıınabileceğine inanıyor. Ona inanan buna da inanıur elbette...
Peki.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 20:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
Hocam açıklama yapmayacaksanız ciddiye almazmış gibi peki yazmanız konu düzenini bozuyor. Şahsi fikrim.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 21:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 27 Tem 2012, 22:22
Mesajlar: 139
Yaş:
Ticareti AliBaba... ekseninde yapabilecek bir mal hizmetler üretimi bizde yok ne yazık ki...

Bölgesel yolcu uçağı deyince aklınıza ne geliyor acaba Van-Adana, Adana-Erzurum'mu geliyor aklınıza? Ha buna ihtiyaç var tabi ama...

Kum, Tebriz, Tahran'dan Van'a uçak seferi koyulsun Van'a günde 200 İranlı gelse yılda 70.000 misafir yapar. Birde bunların önemli bir kısmı ticaret için gelecek.

Çevirelim rotayı Erzurum'a Ukrayna, Gürcistan, Rusya Azerbaycan'dan uçuşlar olsa?

İnelim Güney'e Gaziantep'e Kerkük, Musul, Bağdat, Erbil'den günde 1'er sefer uçak kalksa mesela?Adana ha keza...

Gelelim batıya Bursa, Balkan Şehirleri, Batı Trakya günlük seferler....

Toparlamak gerekir ise Türkiye çevresindeki ülkelerin AVM'si durumun da... Komşu ülkelerimiz ile ticari olarak bizi yakınlaştıracak bir girişim olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 21:27 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2169
Yaş:
Alıntı:
Embraer ana üretimi iş jetleri değil, dar gövdeli yolcu uçakları olan bir firmadır Sayın Sentetik. Eğer 60-70 koltuk Türkiye için ideal bir sayı olsaydı, yerli havayolu operatörleri dar gövdeli uçakları tercih ederlerdi. Ben 737-400'lerde ek 13 koltuk için nasıl risklerin alındığına bizzat şahit oldum. Fakat o konulara girmeye niyetim yok...
Uçağın Afrika'ya, Asya'ya satılacağı hayallerine gelince... Yani ne diyeyim? Belirli bir kesim var ki Boğaz'daki ticari gemi trafiğinin kesilip, Kanal İstanbul'dan da zorla gemi geçirtilip, o gemilerden Deli Dumrul haracı alıınabileceğine inanıyor. Ona inanan buna da inanıur elbette...
Hocam German wings en dandik yerlerden dahi feeder olarak dar gövdeli uçaklarla uçuyor. Olaya sadece İzmir ankara adana gözü ile bakmayınız.
Uşak ve Denizli hatları açıldı yolcu bulamamaktan anadolu jet çekildi bora jet uçmaya çalıştı. Belki bu tip düşük maliyetli uçaklar ile bir şans doğabilir.
Küçük Amerika gibiyiz. Belki oralardaki gibi küçük şehirlerden besleme hatları ilk alım maliyeti ugun uçaklarla oluşabilir. Hani belediye seçim propagandası olarak shir havayolu kurar iki uçak alır vs vs..( Her ne kadar o zaman da gider ikinci el ucuz uçak alır diyeceğim ama?)

Ama derseniz ki Afrika ve Asya gibi gelişmemiş pazarlar zaten oyuncu dolu Antanov Embraer nin bölgesel jetleri ve ATR gibi turboproplar ve ikinci el ucuz jetler bu piyasayı rahat ve ucuz bir biçimde besliyor.

Ama yinede destekleyeğim bir yatırımdır. Yapılsa ve ekonomik olarak çok başarılı olmasa dahi saray veya AVM yapmaktan daha az maliyetli ve çok daha faydalı bir iş olacağı kesindir.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 22:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 22:55
Mesajlar: 472
Yaş:
Bu durumda, ucuz ve kaliteli olabilirse şansı olur diyebilir miyiz?

_________________
Askere düşmanlık, düşmana askerliktir.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 22:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:
Alıntı:
Bu durumda, ucuz ve kaliteli olabilirse şansı olur diyebilir miyiz?
Zaten amaç uçakları büyütmek.Küçük müçük satılır.
Bence kesinlikle olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Eyl 2015, 23:15 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Yolcu uçağı yanında kargo uçağı dönüşümü düşünülebilir mi? Sadece Türkiye içinde dahi gelecekteki kargo kapasitesi gereksinimi inanılmaz boyutlara ulaşabilir. Bu ihtiyacı karşılamak için, müşterilere sunulacak günlük kargo teklifleri için dahi birkaç deste uçak alınamaz mı? Hepsiburada, yurtiçi gibi şirketler de rahatlıkla yurt dışına kendi imkanlarıyla ulaşma imkanına da sahip olabilirler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2015, 04:42 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Tem 2012, 15:04
Mesajlar: 30
Yaş:
Ben de bilgim ve tahminlerim hakkında yazı yazmak istedim;

İlk olarak bu uçak ne için ve hangi versiyonlarda kullanılacak? Cevap;

1) Trj 328 jet
2) Trj 328 prop (?)
3) Trj 628 jet
4) Trj 628 prop (?)

1) Ben vatandaşım ve her gün belli saatlerde ucuz bir şekilde İstanbul'dan Isparta'ya gitmek istiyorum diyelim.. 328 jet veya prop cepte.
2) Düşük fiyata çevre ülkelere seferler koyarsın mesela balkanlar, ege adaları, Irak, Kıbrıs, Azerbaycan vs vs.. 328 jet veya prop cepte.
3) Askeri olarak neredeyse her tür konfigürasyonda kullanılabilir. 328'in Boyu CN-235 ile aynı. Belki de ona yakın bir uçağa dönüştürülebilir.
4) Dünya'da zaten 200 e yakın 328 kullanılmakta. İyi reklam ve pazarlama stratejisiyle hem askeri hem de sivil pazarda iyi işler çıkaracağını düşünüyorum.

Proje hakkında karamsar olan arkadaşlar en azından bu uçağın askeri versiyonlarını düşünsünler. AEW, özel kuvvet, hava indirme, gözetleme, dinleme, elint, sigint her ne konfig kaldıysa.. Örnek;

Erieye radarlı Saab 340
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2015, 15:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
MNG Kargo yurtiçinde f27 pervaneli uçak kullanıyor. Bildiğim kadarıyla başka yok.Kamyonla 1-2 bin TL ye taşınan yük, uçakla 10-15 bin TL ye taşınıyorsa (rakamlar tahmini) verimli olmaz.Milli gelir artsın, uçuş maliyetleri düşsün yaygınlaşır.
MNG Fokker'ları kal edeli baya oluyor şuan yurt içinde hava kargo taşımacılığı havayolu şirketlerinin bağlı kargo kapasiteleri üzerinden gerçekleştiriliyor bunun yanında az miktarda kargo kiralanan uçaklar ile de taşınıyor yanlış hatırlamıyorsam bu konuda uçuş yapan bir şirket vardı.

Yerli uçakta taktik doğru ama hedef yanlış Dünya'da benzer amaçlı uçakların kapasitesi artarken bizim daha düşük bir kapasiteyi hedeflememiz yanlış ama en azından daha az hata adına bilinen bir modelden yola çıkmamız doğru. Ayrıca 628 yerine Doriner'in ölü doğan modeli 728'de kullanılabilir di bence.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2015, 22:27 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 27 Tem 2012, 22:22
Mesajlar: 139
Yaş:
O kadar olsa idi diyoruz, aslında kolay...

Sırası ile
* FlyPgs... Ömer Sabancı bana Yeşilköy'den-Esenboğa'ya uçuş lisansı verin 39 TL'ye bilet satayım diyor... Bu hatta sadece THY var...

* Birde Askeri uçaklarımızın uçuş koridorları sebebi ile uçaklar fazladan mil yapıyor.

* Halk içinde küçük uçaklara karşı öz-güven eksikliği var (Ben dahil Onur Air MD serisi uçak iniş sırasında kanatlarını kuş gibi çırpması, yer yer kısa hafif türbilanslara dahil olması ki bunu Boeing 10 bin Metrede uçuyor, bu 8.000m'de uçabiliyor diyor bilinç altı.) Neyse o günden sonra motoru kuyruğunda olan hiç bir uçağa binmedim.

* Yerel uçuşları destekleyecek hususlar olmalı misal benim babam Ardahan'a gitmek için bir gece, bir gündüz tüketiyor. O yüzden köye kısa süre aralıklar ile gitmiyor. Halbuki, Gaziantep'e uçtuğumuz fiyat ile Kars'a bilet olsa yılda 3 sefer gider :) Ha gittiği gibi de bir aylık emekli maaşını peynir, kaz, bala gömer gelir :) Tabi bunu takiben bölgesel komşularımızı daha erişebilir kılmamız lazım misal biz Gürcistan'a ucuz yakıt, sigara ve içki için geçiyoruz. Peki ya Gürcüler'in kazandığı paraları nasıl harcadığını düşünüyor muyuz :) Rusya'dan Laleliye gelip tekstil ürünü almaya geleni, Erzurum'da misafir et...

İşte bunlar olunca işler kolaylaşır. Tutundurma sürecinde devlet desteği muhakkak olmalı....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2015, 22:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2510
Yaş:
Alıntı:

Sırası ile
* FlyPgs... Ömer Sabancı bana Yeşilköy'den-Esenboğa'ya uçuş lisansı verin 39 TL'ye bilet satayım diyor... Bu hatta sadece THY var...
THY o kadar ilginç yerlere uçuş yapıyor ki ! İnternet sitesinden baktım da... Uçuş yapılan şu merkezlerin nerede olduğunu bilen veya haritaya bakmadan yada google amcaya sormadan cevap verebilecek bir Kasımpaşa delikanlısı var mıdır acaba ?!

Örnek veriyorum; Abuja, Bomako, Boa Vista, Cotonou, Doula, Hurgada, Moputo, Novakchott, Ouagodogou vb.

Şimdi bu kadar saçma sapan yerlere tarifeli uçuş yapınca, AHL' nin tamamını işgal etmiş oluyorsun. Alakasız yerlere tarifeli uçuş düzenleyene kadar, kendi vatandaşına hizmet etmiş olsalar; hem AHL rahatlar, hem de millet ucuza seyahat etmiş olmaz mı ?!

Yanlış mı düşünüyorum acaba ?

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2015, 23:11 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Thy sonuçta devletin uluslararası bayrak taşıyıcısıdır. Devletin misyonunun, iş adamının bulunduğu yerlerde thy'yi görmek şaşırtıcı olmamalı. Bahsettiğiniz uçuşların doluluk oranı nedir, ona bakmak gerek.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2015, 23:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:41
Mesajlar: 131
Yaş:
Alıntı:

Örnek veriyorum; Abuja, Bomako, Boa Vista, Cotonou, Doula, Hurgada, Moputo, Novakchott, Ouagodogou vb.


AHL den bu saydığında yerlere direkt uçuş olduğuna emimisin ?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2015, 23:37 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2510
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Örnek veriyorum; Abuja, Bomako, Boa Vista, Cotonou, Doula, Hurgada, Moputo, Novakchott, Ouagodogou vb.
AHL den bu saydığında yerlere direkt uçuş olduğuna emimisin ?
Buradan inceleyebilirsiniz: http://www.turkishairlines.com/tr-tr/uc ... ss=economy

Şu da 6 aylık Finansal Tabloları.
İş bu Finansal Tabloları, hangi Bağımsız Denetim Şirketi hazırlamış ?.. bir de onu araştırayım.

http://investor.turkishairlines.com/doc ... _Rapor.pdf

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Eyl 2015, 23:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2510
Yaş:
THY' nin depolarında, 30 Haziran 2015 itibariyle 1.365 Milyon TL değerinde yedek motor var mış ! :shock:

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2015, 01:03 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Tem 2012, 15:04
Mesajlar: 30
Yaş:
Öncelikle bazı üyelerin bahsettiği gibi küçük uçak, pervaneli uçak ön yargısını bir şekilde aşmamız gerek. Reklamlar, teşvikler ve özel olanaklar ile halkın bakış açısının değişmesi sağlanabilir.

Öte yandan Borajet konusunda, eğer bu firma iş yapmasa filosundaki uçak sayısını 3 katına çıkarmazdı. Pervaneli uçakları iş yapmamış olabilir fakat halkın gözünde pervaneli uçağa ön yargı daha fazla olduğundan olabilir mi? Hatta 3 adet daha siparişi bulunmakta. Dilerim ki 3.havalimanı açılsın, Thy kendini iyice yurtdışı ve transit yolcuya kaydırsın. Bu sayede Thy dışındaki yerli firmalar bir nebze rahatlayacaktır ve daha çok büyüyecektir. Örnek olarak Atlasjet 10 + (5) adet yeni Borbardier C Serisi uçaklardan sipariş vericekti, anlaşmalar sürüyordur herhalde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2015, 14:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Haz 2014, 01:53
Mesajlar: 374
Yaş:
Alıntı:
Benim bakış açımdan konu, uçağın büyük veya küçük olması değil, ülke kaynaklarının gereksiz bir proje için heba edilmesidir. Hangi yerli havayolu şirketi bu uçak için görüş bildirdi veya ön sipariş verdi? Bu tip kaç uçak kullanıldı yada kullanılıyor? Uçağı üretecek üretim altyapısı var mı? Hepsinden önemlisi maliyet ne olacak? Ülke için hayati bir proje değil ki milyar dolarlar harcanması göze alınsın. Gurur okşayıcı Siyasi bir şov.
İhtiyaç yaratma politikası izlenemez mi? Akıllı telefonlar gibi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2015, 15:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
O kadar olsa idi diyoruz, aslında kolay...

Sırası ile
* FlyPgs... Ömer Sabancı bana Yeşilköy'den-Esenboğa'ya uçuş lisansı verin 39 TL'ye bilet satayım diyor... Bu hatta sadece THY var...

* Birde Askeri uçaklarımızın uçuş koridorları sebebi ile uçaklar fazladan mil yapıyor.

* Halk içinde küçük uçaklara karşı öz-güven eksikliği var (Ben dahil Onur Air MD serisi uçak iniş sırasında kanatlarını kuş gibi çırpması, yer yer kısa hafif türbilanslara dahil olması ki bunu Boeing 10 bin Metrede uçuyor, bu 8.000m'de uçabiliyor diyor bilinç altı.) Neyse o günden sonra motoru kuyruğunda olan hiç bir uçağa binmedim.

* Yerel uçuşları destekleyecek hususlar olmalı misal benim babam Ardahan'a gitmek için bir gece, bir gündüz tüketiyor. O yüzden köye kısa süre aralıklar ile gitmiyor. Halbuki, Gaziantep'e uçtuğumuz fiyat ile Kars'a bilet olsa yılda 3 sefer gider :) Ha gittiği gibi de bir aylık emekli maaşını peynir, kaz, bala gömer gelir :) Tabi bunu takiben bölgesel komşularımızı daha erişebilir kılmamız lazım misal biz Gürcistan'a ucuz yakıt, sigara ve içki için geçiyoruz. Peki ya Gürcüler'in kazandığı paraları nasıl harcadığını düşünüyor muyuz :) Rusya'dan Laleliye gelip tekstil ürünü almaya geleni, Erzurum'da misafir et...

İşte bunlar olunca işler kolaylaşır. Tutundurma sürecinde devlet desteği muhakkak olmalı....
Borajet pır pır algısı yüzünden güzelim ATR'leri göndermek zorunda kalmadı mı? Hoş kargo olayı çok dert bir uçaktı ama en azından çok yere uçabiliyordu ciddi manada çapraz uçuş kavramı doğmuştu.
http://bagimsizhavacilar.com/onyargilar ... egistirdi/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2015, 16:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Anadolu Jet de dinamitledi galiba Bora'yı ve çapraz uçuşları.. Adamların en güzel ekmek yedikleri havaalanlarını kapadılar..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Eyl 2015, 17:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Alıntı:
Ben de bu projeden hoşlanmayanlar grubundanım.Araştırma geliştirme maliyetleri ne olacak? Maliyeti karşılamak için kaç uçak satmak gerekecek? Ne zaman servise girecek? Rakipleriyle rekabet edebilecek mi? Yapmakla iş bitmiyor, havacılık en hızlı eskiyen sektörlerden, geliştirme süreci hiç bitmiyor. Bunun maliyetine katlanabilecek miyiz? Altın soru, madem, 60-70 kişilik uçaklar bu kadar faydalı, Türkiye'de kaç tanesi uçuyor? Afrika Asya piyasası Ruslardan gayet memnun.Antonov serisi uçaklar hem ucuz, hem katır gibi her yola gelir.Oralardan bize ekmek çıkmaz. Bu iş ucuz bir göz boyama ve reklam projesi. Mantıklı olan, Airbus ve Boeing ile ortaklığı ilerletip, mümkün olduğunca teknoloji ve tecrübe birikimi sağlamak olmalıdır.Ardından küçük sportif uçaklardan başlayarak yavaş yavaş işi büyütmek gerek. Başkasının pazar bulamayıp çöpe attığı tasarımın peşinde koşmanın anlamı yok.

Yapılması gereken kısmı bu projeden daha beter.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Eki 2015, 15:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
[iframe][/iframe]
Alıntı:
Anadolu Jet de dinamitledi galiba Bora'yı ve çapraz uçuşları.. Adamların en güzel ekmek yedikleri havaalanlarını kapadılar..
Aslında tam tersi Anadolu Jet adına çoğu yere Bora uçtu ki hala 2 EMB-190'ı Anadolujet adına uçuyor, duyumlar uçaktan memnuniyetin yüksek olduğu yönünde çünkü boş koltuk derdi olmuyor kapasite aza olunca dolayısıyla hat kapandı diye çemkirenlerde azalıyor. Ama kurumsal alım beklenmez

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2015, 20:40 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 964
Yaş:
Alıntı:

EMB-190 uçakları, A320 ve B737 konforuna alışmış yolcular için tatmin edici değil.Normal olarak koltuklar daha küçük gibi ,kabin daha dar.Uçak isteriz diye bağıran küçük meydanlara uçurmak için ideal. Aslında Deniz uçaklarına ağırlık verilse daha faydalı olur.Tüm limanlara ve marinalara seaport zorunluluğu getirilse ve deniz uçakları teşvik edilse çok faydalı olur. Yerli bölgesel uçak fantazileri yerine bu şekil yatırımlar teşvik edilse ekonomiye faydası daha çok olur.Bir seabird var ama onunda kapasitesi yetersiz. Deniz kıyısındaki tüm şehirler havayolu ile birbirine bağlanır. Havaalanıydı Pist ti şu bu derdi yok.
Ama ah o bürokrasi.
Tecrübe ettiğim kadarıyla Embraerlerin koltuklar daha konforlu. Low-cost B737/8 konfigürasyonlardaki koltuk mesafesi sorununu hissetmiyorsunuz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2015, 23:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1982
Yaş:
Yolcu ucaklarinda koltuk tercihini ucagi satin alan havayolu sirketi yapabiliyor diye biliyorum. Borajet bu ucaklari kimden satin aldiysa veya kiraladiysa o firmanin tercihidir. Degisik kalitede koltuk ureten bir suru firma var. THY-TAI ortak olarak bu ise girmisti bir ara...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2015, 03:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1982
Yaş:
Alıntı:
Evet, motorundan tutun da koltuk, mutfak v.s. seçeneklerden ihtiyaca göre seçilir . Bu uçakları A320 ve B737 türü uçaklarla kıyaslamak yanlış olur. Lakin aynı paraya ve aynı sürede Ankara / İstanbul arası uçuyorsam, büyük olanı tercih ederim. Bölgesel uçak Türkiye için ihtiyaçtır. Yolcu kapasitesi az olan yerlere küçük uçakları uçurmak mantık gereğidir. Bunun için fabrika kurup uçak imal etmeye kalkışmak ise mantık gereği değildir. Dışarı ihraç ederiz derseniz, uçak satmak zor iştir. Kendini ispatlamış rakipler varken, kime satacaksınız ki??
Yazdiklariniza katiliyorum hocam. Dunya sivil havacilikta 50 koltuklu bolgesel ucagi dahi terk ederken, Turkiye'nin 30 kisilik yolcu ucagi uretmeye calismasinin ticari acidan bir getirisi gorunmuyor. Sadece ic piyasa icin bu kadar buyuk yatirima gerek var mi? Ic piyasada bile hukumetin baskisi olmasa THY almaz. Ihtiyac olsaydi ATR-72 serisi var 70 kisilik onlari alirdi ama THY dahil hic kimse yanasmadi, kisa sureligine Bora jet haricinde. BAslangic segmenti olan 30 kisilik ucagin piyasasi olmadigini projeyi destekleyen bizim ulastirma bakanligi veya SSM bilmiyor mu? Ana hatlar disindakki dusuk yogunluklu sehirlere ucuslar baslayacak gibi bir reklam yapildi projenin tanitiminda. Oyle hatlarin karli olmasi mevcut sartlarda bence mumkun degil. Atiyorum, bir ATR-72'nin Bursa-Antalya hattindaki koltuk basi maliyeti TR328'dan cok daha dusuk olacaktir. O hatti acacak bir firmanin 30 kisilik ucak yerine 50-70 arasi koltuklu bir ucagi isletmesi daha mantiklidir. Ilk uretilecek ucak TR628 olsaydi, bu elestirilerin cogu bence yapilmazdi. Bazilari 30 kisilik ucak sektorunde yeni uretim ucak olmadigindan projenin yuksek sayilarda olmasa bile satis yapacagini dusunuyor veya ozel gorev ekipmanli askeri ISR ucaklari vs gibi. Bakalim zaman ne gosterecek. Bazen ruzgar tersine donebiliyor.

Diger yandan projeyi yapacak olan SierraNevada sirketinin sivil havacilik sektordeki tecrubesi sanildigi gibi degil. Bu sirketin yogun calistigi saha askeri ve uzay alaninda, daha cok sistem entegrasyonu, modernizasyon gibi isler yapiyorlar. Buyuk olcekli(dolar olarak) projeleri yok. Belkide sirketin en buyuk projesi TR238/TR628 uretimi olabilir. Bu sirketin yerli ucak projesi aciklanmadan once gidip Dornier 328'in IP haklarini satin almasi ve sonra gelip SSM ile bu ucagi uretmek icin anlasma imzalamasi nasil izah ediliyor? Veya TAI gibi bir sirketin devre disi birakilmasi, Esenboga yaninda yeni bir tesis kurulmasi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2015, 19:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
[spoiler]
Alıntı:
[iframe][/iframe]
Alıntı:
Anadolu Jet de dinamitledi galiba Bora'yı ve çapraz uçuşları.. Adamların en güzel ekmek yedikleri havaalanlarını kapadılar..
Aslında tam tersi Anadolu Jet adına çoğu yere Bora uçtu ki hala 2 EMB-190'ı Anadolujet adına uçuyor, duyumlar uçaktan memnuniyetin yüksek olduğu yönünde çünkü boş koltuk derdi olmuyor kapasite aza olunca dolayısıyla hat kapandı diye çemkirenlerde azalıyor. Ama kurumsal alım beklenmez
[/spoiler]
EMB-190 uçakları, A320 ve B737 konforuna alışmış yolcular için tatmin edici değil.Normal olarak koltuklar daha küçük gibi ,kabin daha dar.Uçak isteriz diye bağıran küçük meydanlara uçurmak için ideal. Aslında Deniz uçaklarına ağırlık verilse daha faydalı olur.Tüm limanlara ve marinalara seaport zorunluluğu getirilse ve deniz uçakları teşvik edilse çok faydalı olur. Yerli bölgesel uçak fantazileri yerine bu şekil yatırımlar teşvik edilse ekonomiye faydası daha çok olur.Bir seabird var ama onunda kapasitesi yetersiz. Deniz kıyısındaki tüm şehirler havayolu ile birbirine bağlanır. Havaalanıydı Pist ti şu bu derdi yok.
Ama ah o bürokrasi.
EMB-190 ile uçunca koltuk aralıkları konusunda olumsuz yorum sizden geldi, genellikle beğeniliyor, özellikle 3'lü oturma düzenine göre daha rahat olduğu söyleniyor. Deniz uçakları için ise asıl sorun liman ve marinalar bu alanlara belli mesafelerden fazla yaklaşamıyorlar mesela Çanakkale için bu durum ele alındığında hem boğaz yönetmelikleri hem de liman konusu ciddi problem kaynağı olmuştu.
Alıntı:
[spoiler]
Alıntı:
Evet, motorundan tutun da koltuk, mutfak v.s. seçeneklerden ihtiyaca göre seçilir . Bu uçakları A320 ve B737 türü uçaklarla kıyaslamak yanlış olur. Lakin aynı paraya ve aynı sürede Ankara / İstanbul arası uçuyorsam, büyük olanı tercih ederim. Bölgesel uçak Türkiye için ihtiyaçtır. Yolcu kapasitesi az olan yerlere küçük uçakları uçurmak mantık gereğidir. Bunun için fabrika kurup uçak imal etmeye kalkışmak ise mantık gereği değildir. Dışarı ihraç ederiz derseniz, uçak satmak zor iştir. Kendini ispatlamış rakipler varken, kime satacaksınız ki??
[/spoiler]
Yazdiklariniza katiliyorum hocam. Dunya sivil havacilikta 50 koltuklu bolgesel ucagi dahi terk ederken, Turkiye'nin 30 kisilik yolcu ucagi uretmeye calismasinin ticari acidan bir getirisi gorunmuyor. Sadece ic piyasa icin bu kadar buyuk yatirima gerek var mi? Ic piyasada bile hukumetin baskisi olmasa THY almaz. Ihtiyac olsaydi ATR-72 serisi var 70 kisilik onlari alirdi ama THY dahil hic kimse yanasmadi, kisa sureligine Bora jet haricinde. BAslangic segmenti olan 30 kisilik ucagin piyasasi olmadigini projeyi destekleyen bizim ulastirma bakanligi veya SSM bilmiyor mu? Ana hatlar disindakki dusuk yogunluklu sehirlere ucuslar baslayacak gibi bir reklam yapildi projenin tanitiminda. Oyle hatlarin karli olmasi mevcut sartlarda bence mumkun degil. Atiyorum, bir ATR-72'nin Bursa-Antalya hattindaki koltuk basi maliyeti TR328'dan cok daha dusuk olacaktir. O hatti acacak bir firmanin 30 kisilik ucak yerine 50-70 arasi koltuklu bir ucagi isletmesi daha mantiklidir. Ilk uretilecek ucak TR628 olsaydi, bu elestirilerin cogu bence yapilmazdi. Bazilari 30 kisilik ucak sektorunde yeni uretim ucak olmadigindan projenin yuksek sayilarda olmasa bile satis yapacagini dusunuyor veya ozel gorev ekipmanli askeri ISR ucaklari vs gibi. Bakalim zaman ne gosterecek. Bazen ruzgar tersine donebiliyor.

Diger yandan projeyi yapacak olan SierraNevada sirketinin sivil havacilik sektordeki tecrubesi sanildigi gibi degil. Bu sirketin yogun calistigi saha askeri ve uzay alaninda, daha cok sistem entegrasyonu, modernizasyon gibi isler yapiyorlar. Buyuk olcekli(dolar olarak) projeleri yok. Belkide sirketin en buyuk projesi TR238/TR628 uretimi olabilir. Bu sirketin yerli ucak projesi aciklanmadan once gidip Dornier 328'in IP haklarini satin almasi ve sonra gelip SSM ile bu ucagi uretmek icin anlasma imzalamasi nasil izah ediliyor? Veya TAI gibi bir sirketin devre disi birakilmasi, Esenboga yaninda yeni bir tesis kurulmasi?
Do-328'in düşük kapasiteli olduğu konusunda size katılıyorum, bunun seçiminde başta ekonomik sebepler olmak üzere bazı ciddi teknik sebepler etkili olmuştur ki bunların en başında kendini kanıtlamış bir sistemin varlığı geliyor bence. Bunun yanında ilk adım için neredeyse tamamen aşina olunan batı standartlarında bir alt yapı da işin tuzu biberi. Oysa bize çok daha geniş bir hak tanınması ile önerilen An-158'de en ciddi sorun bu batı standarlarına erişim sıkıntısıydı.

Esenboğa konusunda havacılık gruplarında bir çok ciddi eleştiri okudum ki özellikle Esenboğa'nın uçuş hattı darlığı ve sis sorunu başta geliyor. Bunun yanında TUSAŞ'ın devre dışı kalmasında bence tarihsel sıkıntılar etkili oldu gibi çünkü biliyorsunuz 2023hedef tarihi varken bunu tutturması sorun olan TUSAŞ'a güvenilemedi gibi geliyor.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2015, 10:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 06 Eki 2012, 19:24
Mesajlar: 253
Yaş:
Yerli yolcu uçağında görüş ayrılığı:
http://kokpit.aero/yerli-yolcu-ucaginda-gorus-ayriligi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Eki 2015, 20:57 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4500
Yaş:
İyi hoşta haberin kaynağı cemaat nasıl inanalım şimdi? Hükumeti baltalamak için bir btö ile birlikte çatışmadıkları kaldı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 20:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 560
Yaş:
İyi hoşta 30 kişilik uçağı THY neden kullanmak istesinki ? Belki THK kullanmak isteyebilir, ama THY Mercedes Travego otobüs kadar bile kapasitesi olmayan uçakla ne yapacak ?

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 21:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2033
Yaş:
Alıntı:
Hükumeti baltalamak için bir btö ile birlikte çatışmadıkları kaldı.
Hükümeti baltalamanın herhangi bir karşı çıkılacak yanını görmemekle birlikte, cemaat medyasının hükümet medyasından "daha" güvenilir olduğuna inanıyorum. Bunlar bir yana, zaten haberde bilinen şeylerden bahsedilmiş.

Thy, en azından ilk üretilecek olan küçük modeli almaz, kullanmaz. Zira kullanamaz. Thy belli bir karlılığın üstünde gözü olan şirkettir, bu minik uçağı uçurmaya enerji harcamaz. Bu uçağı yeni kurulmuş veya agresif büyüme politikası izleyecek küçük şirketler tercih eder.

Tsk'nın da bu tür bir uçak için bir tedarik planlaması bulunmuyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 22:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
THY'nin bir alt "connection" markası olabilir. Muhtemelen ortaklı olur. İstanbul-OrGi 737 doldurur ama Adana-OrGi doldurmaz. Adana-Ankara-OrGi uçuşu da 22 saat sürebilir.

Bakmak gerek. Analiz etmek gerek.

Ben uçağın çok sıkı bir analiz sonucu seçildiğini düşünmüyorum, ama elde bu imkan vardı demek ki. Bu kaybına olabilecek bir şey. Ama bir ticari "fiyasko" olduğunu düşünmek için bence yeterli veri yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 22:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2033
Yaş:
Bu küçük uçak, eğer gerçekten satmak için yapılacaksa, kesinlikle fiyasko olur. Zorla satılan en fazla ne kadar olabilir ki? Maliyetini kurtaracak kadar satış bile yapamaz. İş jeti desen öyle değil. Yük jeti desen, kim parayı basıp alsın. Havayolllarına pazarlasan, thy 30 küsür kişilik uçağa hayatta pilot oturtmaz, diğer ufak tefekler thy yılda 600 pilot alırken nereden pilot bulacak. Ve dahi yeni ihtiyaç yer hizmetleri ekipmanı falan...

Ama... Diğer büyük uçağı yapmak için kaldıraç olarak kullanılacaksa, ki "kullanılabilecekse" diyelim, o zaman senin dediğin yere geliyor ki o halde böyle bir yatırımın getirisi götürüsünü anlamsız kılabilecek mi? Bunun mantığı yandaşlara yeni yiyecek hatları kurmak mı, yoksa bizim uçağın şurasından burasından anlayan şirketlerimiz olsun, biraz toplaşıp el ele verince günün birinde bir uçar nesne ortaya çıkarabilelim mantığı mı? İşin başındaki adama bakınca pek iyi niyetli olamıyor insan, hele ki hiç kimsenin aklında yokken böyle tepeden inme bir projeyi görünce.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 22:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:20
Mesajlar: 258
Yaş:
Alıntı:
Eğer bir tane de motor lisans anlaşması ile desteklenirse,

Nedense gördüğüm en mantıklı hareketlerden biri bu. Uzun uzun yazmak gereksiz ama, 328'den casa ; 628'den bir c27 çikartabilirsek olasılıklar çok fazla.

Özellikle askeri alanda çok iş var. Sadece TSK bile kullansa yatırımı karşılar sanıyorum.

Mesela sg, dzkk, hvkk ve kkk toplam 70-80 adet 328'i rahatça görevlendirebilir. Sağlık ve orman bakanlıklarıyla, vip havuzu da katılırsa 100 'den fazla 328'i devlet tek başına alır.
şu yorumu tekrar göz önüne bi getireyim. İdeolojik karşıtlık gözleri çok perdeleyebiliyor bazen. Başka başlıklarda birşeylerin kademe kademe yapılabileceğini uzun uzun izah eden üstatlar bu konuda sanki birden bombardiere klasmanı ürünler bekliyor gibiler. Bunları yapmaktan murat günü gelince "onları" da yapabilmek olmasın sakın. Acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 22:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 796
Yaş:
Bunlar ancak Bakanlara VIP olarak dizayn edilip verilir.THY ve diğer hava firmaları almaz bunu.Veya iş adamlarına zoraki sattırılır.TSK ne yapsın bunu?Yeterince CN-235M uçağı var zaten.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 22:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 262
Yaş:
Alıntı:
2) PAZAR SEÇİMİ
Uçağı ürettikten sonra doğru pazara girebilmeniz önemli. Yani en fazla 100 yolcu kapasitesine sahip bölgesel uçak pazarına mı gireceksiniz, yoksa kıtalararası uçabilen büyük uçakların pazarına mı? Bu da aslında başka bir deyişle şu anlama geliyor: Uçak ürettiğinizde siz hangi şirketlerle rekabete girmeyi düşünüyorsunuz? İki pazarda da iki büyük oyuncu var. Bölgesel uçaklarda Kanadalı Bombardier ve Brezilya şirketi Embraer. Büyük uçaklarda da Amerikan Boeing ve Avrupalı Airbus. Ancak özellikle büyük uçakların pazarında rekabet öyle serttir ki, örneğin Bombardier gibi bir dev, 150 kapasiteli uçak üreteceğim, deyip büyük uçak üreticilerinin arasına girmeye çalışınca krize sürüklendi.
Aslında SNC ortakları ile yapılan söyleşide verilen yukarıda beyan, ağır siklet olarak görülen Airbus ve Boeing ile rekabet yerine bölgesel alana odaklanıldığını belirtiyor. Burada Global bir oyuncu olma hedefinde olan THY böyle bir sorunun sorulması yani bu uçaklara ne dersin demesi biraz abes kaçmış. Yine HDS hocamın da dediği gibi bir alt şirket ki Anadolu Jet olabilir ya da daha farklı bir oluşumla da bu uçaklar THY benimsetilebilir. Ancak şuan için, THY'nin bu uçakları gerektirir bir şirket vizyonunun da olmadığı gösteriyor THY'nin bu uçakları ekonomik görmemesinde.

Olayın birde şu yönü var, THY'nin AnadoluJet oluşumu 2008 yılında yani daha 7 yıllık bir olay. Başta Pegasus olmak üzere dolmuş mantığı ile iç hatlarda ciddi bir ivme yakalanmasından sonra AnadoluJet olarak THY bu işe girdi. Kaldı ki Anadolu Jet uçuşlarını Borajet ile birlikte yapıyor. Sonuç olarak THY'nin global planları için hafif siklet kalsa bile yurt içi uçuş kanadı AnadoluJet ve Borajet gibi firmalarca pekala benimsenebilir bir yapıda olabilir. Sektörün diğer oyuncularında da bu sebeple bir görüş alınması daha mantıklı olabilirdi.

İkincil olarak, bu haliyle uçağın TSK tarafından kabul görmesi zaten olası değil. Zira kuvvet nakliye uçaklarını turboprop seviyor ki işlevsellik yönünden de bizim daha çok işimizi görecek şekilde. Ancak haberden anlaşılan Dornier 328'den türetilecek jet motorlu uçağın daha ön plana çıktığı, yoksa ileride eskiyen CN-235'lerin yerini alacak çağının ve kuvvetin ihtiyaçlarını karşılayacak turboprop bir nakliye uçağının geliştirilmesine kuvvetten ret geleceğini zannetmiyorum.

Aslında her iki kurum için de faydaları olacak bir proje ancak anlaşılan hükümet kanadında bu kurumlardan alım garantili bir onay beklenmiş, doğal olarak her iki kurumunda şimdilik ihtiyaçlarını karşılamayan ve SNC beyanlarında bölgesel uçak pazarını hedef aldığı belirtilen bir projede bu kurumların alım garantisi yapması beklenmemeli. Önemli olan ortaya işe yarar bir ürünün çıkartılmasıdır. Oturtulan iskelet üzerine mümkün mertebe isterle bezeli deriler giydirilerek bu ürünler dayatma ile değil kurumların kendi rızaları ile tedariği mümkün hale getirilmelidir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 23:03 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1982
Yaş:
Alıntı:
Bunlar ancak Bakanlara VIP olarak dizayn edilip verilir.THY ve diğer hava firmaları almaz bunu.Veya iş adamlarına zoraki sattırılır.TSK ne yapsın bunu?Yeterince CN-235M uçağı var zaten.
CN-235 kadar yuk tasiyamaz ve kargo rampasi olmayan ucagi HvKK nakliye ucagi olarak almaz. Cok farkli klasmanlarin ucaklari. Ancak ISR ucagi veya VIP olarak 8-10 sayida alabilir. TR328 verilerine bakinca, CN-235'e gore irtifa ve ucus performansi daha iyi ucak oldugu goruluyor. Zaten biri kargo tasisin, toprak pistlere isin vs diye tasarlanmis, digeri yolculari konforlu sekilde tasisin diye tasarlanmis. Kesin bildigim sey eger bu ucak uretilecek ise VIP olarak devlet filosuna kesin bir miktar alinacaktir. TSK'nin da ISR gorev yapacak ucak ihtiyaci var aslinda. Bu iki kategoru 15-20 ucaklik siparis demektir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 23:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
SOJ için uygun mudur?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Eki 2015, 23:34 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:20
Mesajlar: 258
Yaş:
Resim

Resim

Resim

Resim
Alıntı:
A Dornier Do-328 operated by the 524th Special Operations Squadron in flight. The Do-328 is a turboprop-powered airliner with good short take off and landing (STOL) capability. Within the air force it is designated as the C-146A Wolfhound.
Resim

328 tek başına değil 628 ile birlikte değerlendirilmeli. Bu işi 328'den çok 628 ve "sonrası" için yapıyoruz...
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 00:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Madem bu alete meşgale yaratmaya çalışıyoruz, benden de şunlar gelebilir:
- Sahil Güvenlik
- Tüm kuvvetler için ISR
- Elint/Sigint ve Jammer uçaklar
- DLH için ILS kalibrasyon uçakları
- Ambulans uçaklar
- MIT'in özel görev uçakları
- Yeni kurulacak sınır güvenliği teşkilatı için ISR
- Tapu kadastro ve belediye GIS hizmetleri
- OGM gözlem ve özel görev uçakları

Sivil piyasa için:
- Ambulans uçaklar
- VIP
- Özel jetler
- Bursa Tekirdağ gibi charter hatları. Konya-Antalya? Kayseri-Dalaman?


Ezcümle: içine koltuk ya da konsol konularak yapılabilecek her şey.

Ama kargo uçağı vs için askeri, MIL SPEC sertifikasyon gerekir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 01:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Ara 2012, 03:37
Mesajlar: 560
Yaş:
Genelde (ve mantık olarak) büyük sayılabilecek yatırımları ihtiyaçlar doğurur.
Bu proje özelindeyse yatırım için mi ihtiyaç doğurulmaya çalışılıyor ?

Do-328 gerçekten kapasite olarak çok küçük bir uçak, bakınız Otokar firmasının Sultan model midibüsleri 35 kişilik kapasiteye sahip, bu uçaksa 30 kişilik.

Çok güzel söyleniyor Adana - OrGi havaalanları arası gibi bölgesel uçuşlar olsun vs, evet fikir çok güzel ama bu bahsedilen güzelgahta otobüs seferlerinin sıklığı ve doluluk oranı bile nedir acaba ?

Do-628 bölgesel uçak olarak 70 koltuk kapasitesiyle iş yapar ve başarılı da olur buna inanıyorum ama Do-328 ticari uçuşlardan ziyade ancak spesifik amaçlarla kullanılabilir gibi görünüyor. Bunun için de HvKK çok istekli görünmüyor, benim aklıma Türk Hava Kurumu geliyor, ellerindeki Antonov'ları uçuştan ayırdıklarından beri paraşütçü atlayış uçağı konusunda zaafiyet çekiyorlar, onlara faydalı olabilir. Pilotaj okulları kullanıma alabilir ve devlet bir miktar Vip konfirasyonda (3-4 adet) sahip olmak isteyebilir.

Onun dışında TSK böyle bir uçağı asker sevkiyatı vs amacıyla kullanıma almak istemez, ancak zoraki olarak envanterine katılırsa boş kalmasın diye değerlendirebilirler, ya da diğer spesifik görevler için donanım sağlayıp, tadil edip kullanabilirler.

_________________
Eğilmez başın gibi
Gökler bulutlu efem
Dağlar yoldaşın gibi
Sana ne mutlu efem...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 08:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Pilot sıkıntısı sektörün büyümesiyle had safhaya ulaştı. Bu proje de bir yandan pilot yetisebilir. Büyük firmaların almadığı pilotlar uçuş saati doldurabilir.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Eki 2015, 16:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
Madem bu alete meşgale yaratmaya çalışıyoruz, benden de şunlar gelebilir:
- Sahil Güvenlik
- Tüm kuvvetler için ISR
- Elint/Sigint ve Jammer uçaklar
- DLH için ILS kalibrasyon uçakları
- Ambulans uçaklar
- MIT'in özel görev uçakları
- Yeni kurulacak sınır güvenliği teşkilatı için ISR
- Tapu kadastro ve belediye GIS hizmetleri
- OGM gözlem ve özel görev uçakları

Sivil piyasa için:
- Ambulans uçaklar
- VIP
- Özel jetler
- Bursa Tekirdağ gibi charter hatları. Konya-Antalya? Kayseri-Dalaman?


Ezcümle: içine koltuk ya da konsol konularak yapılabilecek her şey.

Ama kargo uçağı vs için askeri, MIL SPEC sertifikasyon gerekir.
Türkiye'de bir türlü olamayan ama uluslararası arena da Lufthansa ya da BA'nın alt şirketleri ile dahi yer aldıkları bölgesel pazardaki uçaklarda büyüyor artık SSJ 100, Mitsubishi ya da EMB190 bunlar artık 30-60 lı kapasitelerin söz edilmediği bir pazar oluşturdular ki bu kendiliğinden doğmadı. Ticari bağlamda koltuk sayısı yetersiz. Ancak özel kullanımlar için her zaman olduğu gibi sorun yok. Belki 3-5 tane sağlık bakanlığına onun yanında bir başka bakanlığa diye diye bir miktar alım garanti altına alınabilir ki bakanlığın ya da ülkenin zaten ciddi bir ambulans uçak ihtiyacı var. Son ihalenin süresi dolduğundan beri uçak mesafelerine dahi helikopter filosu kullanılmaya başlandı.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye