TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 15 Ara 2017, 18:49

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 5 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Yerli Yolcu Uçağı Projesi
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015, 22:15 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1451
Yaş: 36
Alıntı:
SSİK’ten yerli yolcu uçağında Dornier 328 kararı çıktı...

Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) ilklere imza attı. Sivil bir projeye kadar amacıyla toplanan SSİK’te yerli yolcu uçağı için önemli adım atıldı. İşte o uçak Dornier 328!

SSİK’ten yerli yolcu uçağında Dornier 328 kararı çıktı
Başbakan Ahmet Davutoğlu, Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz ve Genelkurmay Başkanı Orgeneral Necdet Özel’in katılımıyla yapılan Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) ilklere imza attı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nda (SSM) gerçekleştirilen ve yaklaşık 2 saat süren toplantıda yerli yolcu uçağı için harita çıktı. Projede, tasarım ve imalat hakkı Amerika’da yerleşik Eren ve Fatih Özmen’in sahip olduğu Sierra Nevada Corperation’a (SNC) ait, Almanya menşeli Dornier’in 328 modeliyle ilerlenmesine karar verildi. 2002'de iflas eden şirketin hem turboprop hem de jet motorlu modeli 328’in tasarım, imalat ve geliştirme haklarına SNC ile birlikte ortak olunacak.

50 UÇAK SİPARİŞİ

Plana göre ilk etapta toplam 50 uçak imalatı gündemde. Bu uçaklar sivil tasarıma sahip. Ancak yapılacak modifikasyonlar ile askeri amaçlı da kullanılabilecek. Projenin maliyetleri Savunma Sanayi Destekleme Fonun’dan karşılanacak. Ana yüklenici olarak Savunma Teknolojileri Mühendislik STM şirketi imalat ve tasarımda koordinasyonu gerçekleştirecek.

İŞTE O UÇAK

Almanya merkezli Dornier şirketi, dünyanın en eski uçak imalatçıları arasında yer alıyor. Şirket, 1980’lerin sonunda geliştirdiği 30 koltuklu turboprop motorlu 328 serisi ile bölgesel havacılıkta farklı bir segmente geçmeyi hedefledi.

İlk uçak 6 Aralık 1991’de uçtu. Bunu sertifikasyon sonrasında Ekim 1993’te hizmete girmesi izledi. Koltuk kapasitesi 30 ila 33 arasında değişiyordu. Ancak uçağın pazara sunulması sırasında ATR42, Saab 2000 gibi uçaklar, bölgesel pazarda koltuk kapasitesini yukarı doğru yani 50 koltuk ve üzerine çekti.

Bu gelişmeler yaşanırken Dornier, uçağın turboprop motorlarını jetle değiştirdi. Performansı arttırdı. Amaç 30-40-50 koltuklu bir uçak ailesi oluşturmaktı. Bu uçaklardan toplam 110 adet imal edildi.

BİR SONRAKİ ADIM ATILAMADI

Dornier’in bir sonraki amacı, Amerikan Fairchild ile ortak, alttan kanatlı daha büyük bir yolcu uçağının yapımıydı. Ancak planlar beklendiği gibi gitmedi. Şirketin Almanya hisselerini elinde bulunduran Daimler Benz şirketi bu pazardan çekilme kararı alınca imalat hattı kapandı. Şirket iflas sürecine girdi.

Projeler ayrıldı. 328 turboprop ve jet motorlu uçakların haklarını elinde bulunduran, işletmedeki uçaklara bakım-yedek parça ve modifikasyon hizmeti veren ayrı bir şirket kuruldu. 328 adını taşıyan bu şirket, geçtiğimiz ocak ayında ABD merkezli Sierra Nevada tarafından satın alındı.

LONDRA MERKEZLİ

Şirketin yönetimi Londra’da. Operasyon merkezi ise Münih yakınlarındaki Oberpfaffenhofen Havalimanı’nda. Halen şirketin ana görevi, hizmetteki 175 uçağa hizmet vermek.

Sirrea Nevada Corperation (SNC) şirketi komuta-kontrol sistemleri, bunlar hava araçlarına entegrasyonunun yanı sıra Dornier 328 uçaklarıyla ilgili projelere de imza atıyor. Üzerine farklı ekipmanlar koyan şirket, bu uçakları Amerikan Özel Kuvvetleri için modifiye ediyor. Halen Amerikan Hava Kuvvetleri’nin elinde 17 turboprop 328 uçağı bulunuyor.

Şirket daha önceden de Emniyet Genel Müdürlüğü için alınan Kingair350 tipi uçağını modifiye ederek insanlı istihbarat uçağı haline getirmişti.



328'in turboprop ve jet motorlu iki farklı modeli bulunuyor. Halen turboprop motorlu modelin en büyük kullanıcısı Amerikan Hava Kuvvetleri.

BU UÇAK PAZAR BULABİLİR Mİ?

Bölgesel havacılıktaki en büyük sorun, mevcut teknoloji içinde havayolları arasında rekabetin fazla olması nedeniyle uçakların giderek büyümesi. Yani koltuk maliyetlerinin düşük olması için havayollarının daha fazla kapasiteye sahip uçaklar tercih etmesi. Bugün pazarın liderlerinden Brezilyalı Embraer ve Kanadalı Bombardier şirketleri yeni nesil jetlerinde koltuk kapasitelerini 100’ün üzerine taşıyor. Diğer yandan pervaneli modelleri üreten Fransız-İtalyan ATR ve Kanadalı Bombardier ise kapasiteyi artırmak için tasarım limitlerini zorluyor. Böyle bir pazarda imal edilecek 30-40 koltuklu uçakların satış şansı soru işareti oluşturuyor.

Ancak bu gövdeler, TAI’nin vereceği mühendislikle uzatılıp farklı görevler için de kullanılabilecek alt yapıyı sunabilir. Mühendislik olarak 4-5 yıllık çalışma sonrasında bu uçakları rahatlıkla modifiye etmek mümkün hale gelebilir. Projede hem askeri-devlet (yani keşif gözlemden farklı görevlere) yapısının da olması projeyi ekonomik hale getirebilir. Türkiye bu proje ile yerli yolcu uçağı tasarımında ve imalatında ciddi bir tecrübe kazanabilir.



EREN VE FATİH ÖZMEN KİMDİR?

ABD’nin önde gelen havacılık ve uzay şirketlerinden biri olan SNC, 1194 yılında Özmen çifti tarafından satın alındı. O yıllarda sadece 20 kişinin görev yaptığı şirket, bugün 7 farklı iş kolunda, 15 farklı eyalette, 29 farklı lokasyonda 2 bin 100 çalışanı ile faaliyet gösteriyor. 1963 yılında kurulan SNC'de 1981 yılında çalışmaya başlayan Fatih Özmen, University of Nevada`da elektrik mühendisliği bölümünden mezun oldu.
Mühendislik birikimini şirkete taşıyan Özmen, şirketteki ilk yıllarında pek çok yüksek teknoloji sistemi geliştirilmesine ve yönetilmesine öncülük etti. Eşi Eren Özmen de, University of Nevada`da MBA'ni tamamlamasının ardından 1988 yılında SNC'ye katıldı.

Özmen çifti 1994 yılında SNC`ı satın aldı. Amerikan devletinden aldığı işlerle büyüyen SNC; elektronik, iletişim, uzay ve havacılık endüstrisindeki yeni teknolojilere imza atarak büyümesini sürdürdü. SNC'de Eren Özmen Başkan ve CFO olarak görev yapıyor.
http://kokpit.aero/yerli-yolcu-ucagi-dornier-328

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015, 22:27 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1451
Yaş: 36
An Air Alps Dornier 328-110 landing at Fiumicino Airport, Rome, Italy, viewed from Ostia Antica
[spoiler]Resim[/spoiler]

Sun-Air of Scandinavia, in British Airways livery, Dornier 328-110 OY-NCK at Brussels Airport
[spoiler]Resim[/spoiler]

Excellent Air Dornier 328-100
[spoiler]Resim[/spoiler]

A Central Mountain Air Dornier 328-100 landing at Vancouver International Airport
[spoiler]Resim[/spoiler]

This Pearl Aviation Dornier 328 is operated by associate company Aero Rescue on behalf of the Australian Maritime Safety Authority.
[spoiler]Resim[/spoiler]

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015, 22:30 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4500
Yaş:
Bu pazarda rekabet çok arttı ve bizde çok geç giriyoruz. Yazıda da bu konuya güzel değinmişler. TAI yada artık kimle girilecekse bu işe bakalım nasıl bir artı ekleyerek cazibeyi arttıracaklar. Orko üstadın yorumlarını merakla bekliyoruz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015, 22:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 964
Yaş:
THY'nin göstermelik alımı dışında alıcısı çıkmaz.
Pazar çok farklı bir uçak istiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Nis 2015, 22:35 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 964
Yaş:
Varyasyonlar:

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2015, 13:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1583
Yaş:
Alıntı:
Bu pazarda rekabet çok arttı ve bizde çok geç giriyoruz. Yazıda da bu konuya güzel değinmişler. TAI yada artık kimle girilecekse bu işe bakalım nasıl bir artı ekleyerek cazibeyi arttıracaklar. Orko üstadın yorumlarını merakla bekliyoruz.
Çok yorum yapılacak bir durum yok aslında. Kokpit.aero'nun haberindeki şu ifade, çok şey anlatıyor:
Alıntı:
Projede, tasarım ve imalat hakkı Amerika’da yerleşik Eren ve Fatih Özmen’in sahip olduğu Sierra Nevada Corperation’a (SNC) ait, Almanya menşeli Dornier’in 328 modeliyle ilerlenmesine karar verildi.
1. TAI Hürkuş'u geliştiriyor, kullanıcı ilave KT-1 siparişi veriyor
2. TAI Anka'yı geliştiriyor, kullanıcı Reaper'a adresli RFI yayınlıyor, ABD'den gelecek Predator'lar için yeni şelterler yapılıyor http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/hizli/du ... _TIUS.aspx
http://osimint.com/2013/12/09/new-suppo ... one-apron/
3. TAI yerli uçak için çalışıyor, EMBRAER, Airbus, Boeing'e bir dünya parça üretiyor, kullanıcı farklı bir firmaya bölgesel yolcu uçağı işini veriyor. Muhtemelen SNC, bu uçak için fabrika da kurar, ticari bir kuruluş olarak neden devretsin ki uçağın haklarını?

Bu manzaranın tek sorumlusu kullanıcı ve karar makamı olmamalı.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2015, 17:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3675
Yaş:
Verilen siparisler acil ihtiyac olamaz mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Nis 2015, 18:03 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2169
Yaş:
Alıntı:
Verilen siparisler acil ihtiyac olamaz mi?
Subaylarını suçsuz yere hapse atan kullanıcı uçaçak pilotlarının büyük çoğunluğunu kaybetmez mi?
Örnek olarak PEGASUS ayrılan her subayın tazminatını belli bir sene çalışma karşılığında ben öderim derse acil ihtiyaç hiç biter mi?
Kore ile çalışanlar bilir. Koreliler mevcut anlaşmadaki en ufak detaydan dahi faydalanıp işi uzatıp fazla maliyet için bin dereden su getirecekler.
KT1ler gelene kadar Hürkuş uçar.
Dünyanın en büyük 737 kullanıcısı olarak daha fazla üretim odaklı anlaşmak yerine bakkal misali sadece toplam ödenecek para oadaklı anlaşırsan acil ihtiyaçların asla ama asla bitmez.

SNC umarım fabrika kurar ve umarım iktidar destek verir ilk bir kaç sene destekten sonra hayatta kalma ihtimali yükselir belki yanına Eclipce filan gibi bir çok hafif jet de eklerler. Her devlet sponsorluğu kötü sonlanacak demek değil.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2015, 01:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
Alıntı:
Bu manzaranın tek sorumlusu kullanıcı ve karar makamı olmamalı.
Tam devletimizi ve ordumuzu özetleyen laçkalık. Eryx panter. Aklıma ilk gelenler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2015, 01:57 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4500
Yaş:
Gerçekten bilmediğim için soruyorum, bir cahillik edersem affola. TAI yerli uçak için yeterli ciddiyeti mi sağlayamadı, yoksa istenilen yere bir türlü gelemedi kapasitesi, tecrübesi mi yetersiz kaldı? Yada bizim iş bilir siyasiler seçim propagandası amaçlı böyle bir adım mı atıyor da, askeri ve sivil yetkilerin de işine gelen bir adım olduğu için destek mi veriyorlar? Saygılar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2015, 09:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 894
Yaş:
Alıntı:
Gerçekten bilmediğim için soruyorum, bir cahillik edersem affola. TAI yerli uçak için yeterli ciddiyeti mi sağlayamadı, yoksa istenilen yere bir türlü gelemedi kapasitesi, tecrübesi mi yetersiz kaldı? Yada bizim iş bilir siyasiler seçim propagandası amaçlı böyle bir adım mı atıyor da, askeri ve sivil yetkilerin de işine gelen bir adım olduğu için destek mi veriyorlar? Saygılar.
Hocam bildiğiniz üzere ülkemizde her yatırım, her proje seçim odaklıdır eğer iki seçim döneminden her hangi birine yetişmiyorsa o yatırım ölüdür. TUSAŞ çalışıyor, çabalıyor ama kapasitesi elindeki güç belirli bir sınır içerisindeki buna birde maliyet, tecrübe gibi konular eklendiğinde iyice köşeye sıkışıyor. Ayrıca aynı anda yürütülmesi gereken diğer "milli" projelerin devamlılığı eldeki iş gücünü kaydırmaya müsaade de etmiyor. Dolayısıyla yap denilince şu güne yetişir bir iş yapamıyorlar. Oysa İran'da öyle mi sipariş verin 10 gün sonra 5. nesil savaş uçağı makette olsa kokpiti garmin de dolu olsa yetişir. Bizim ki de o hesap bana lazım hemen şimdi lazım ne.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2015, 11:37 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2169
Yaş:
Alıntı:
BÖLGESEL UÇAK NASIL UÇACAK?
Alıntı:
Savunma Sanayii İcra Komitesi’nde (SSİK) görüşülen ve yakında Başbakan Davutoğlu tarafından detayları açıklanacak, “bölgesel yolcu uçağı projesi”yle Türkiye’nin kısa sürede ve lisans hakları da devlete ait olan uçak modellerine 2017’de kavuşması planlanıyor. Son bilgiler şöyle:
Fatih-Eren Özmen çiftinin ABD’deki şirketi SNC, yaklaşık 7 yıldır, Amerikan Hava Kuvvetleri için Alman Dornier uçaklarını modifiye ediyor. Diğer bir ifadeyle şu an dünya genelinde faaliyette olan 220 adet Dornier uçağı konusunda tecrübe sahibiler.
Bu sebeple SNC, Türkiye’de başlangıç için Dornier 328 turbopropun (pervaneli) 34 kişilik modelini düşünüyorken, geliştirilmiş jet motorlu bölgesel uçak modelini ise 70 kişilik olarak tasarlayacak. Alman Dornier’in tüm lisans hakları Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na (SSM) yani devlete, üretim ve pazarlama yetkisi ise Dornier’i 300 milyon dolara satın alan SNC’ye ait olacak. Devletin cebinden bir para çıkmayacak. Türkiye’de 2017’ye kadar her iki modelden 2’şer adet, kokpiti, motorları, aviyonikleri ve diğer sistemleri yenilenmiş olarak üretilecek. 2017’den sonra Türkiye’de seri üretime geçilecek. Bu iki modele de Türkiye’nin altyapı imkânları ölçüsünde kendi teknolojimiz konacak. Dolayısıyla bu projeye, TAI, TEI, KaleKalıp, Baykar Makine, HAVELSAN, Aselsan, Alp Havacılık gibi teknolojik altyapısı olan tüm şirketlerin katkı sunmasının önü açılacak. Şimdi bu modeli Türkiye için hayata geçirip iz bırakmak istiyorlar.
SNC uçaklara mekanik modifikasyonlardan ziyade elektronik modifikasyonlar yapar ki bence bu daha zor bir iştir.
Dornier ile yaptıları anlaşmanın şartlarına detaylı olarak bakmadan yorum yapmamız zor çünkü Dornier daha önce de benzer bir çalışmayı DO 228 için Hindistan ile yaptı. Eğer 70 kişilik versiyonu düşünülüyorsa sıfırdan dizayn yapılmayacak Dornierde yapılmışı vardı.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fairchild_ ... 728_family

Her şeyi TEI TAI yapmamalı ama mutlaka bu projede ana yüklenicilerden biri olarak bulunmalı ve maksimum fayda katma değer ve know how sağlanmalı ama sıfırdan tasarım no name marka ile uğraşmaktansa daha doğru bir adım olmuş. Eğer Sierra NEvada da düzgün götürebilirse işi...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 21:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1150
Yaş: 18
Cahilliğimi bağışlayın ama bu yapılacak uçağı pazarlama gibi bir ihtiyacımız mi var?
Kendi ihtiyacımız olan kadar uçağı üretip pazarlamayı işin ekstrasi olarak görsek aynı T129 gibi.

_________________
Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi
Olmaya devlet cihânda bir nefes sihhat gibi


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 23:00 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Pazarlama olmayabilir de mesela bu uçakları alan yerli firmalar başka ülkelerde (Türki ve müslüman) ucuz şehirler arası piyasaya girebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 May 2015, 23:39 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012, 15:20
Mesajlar: 1451
Yaş: 36
Sadece devletin ihtiyaçları bile bu projeyi mantıklı kılmak için yeter.
İster yolcu uçağı, ister kargo uçağı, ister ambulans uçak, ister gunship, ister vip, ister...vs....vs...vs...

_________________
Ne Mutlu Türküm Diyene...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 00:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1172
Yaş:
Turboprop versiyonun dizaynındada oynanılarak C-235'den büyük C-160'a yakın bir uçak çıkarılabilir. Böylece uzun vadede CN-235'in yerine geçecek uçak bulunmuş ve nakliyede 2 tip uçağa indirgenebilir buda ebatları büyütülmüş D328 ve A-400M olabilir. Çeşitli görevlerede modifiye edebiliriz ISR, Gözlem, MPA gibi. Mesela C-235'in MPA için havada kalış süresinden şikayet ediliyordu C-235'e alternatif olacak çok daha güçlü bir uçak çıkarabiliriz bir çok görevi üstlenebilecek ama şu gövde formu yetersiz.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 00:19 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Yanlız anlayamadığım birşey var. Biz bu uçağı yurtiçi uçuşlarda daha makul ve ufak bir uçakla tasarruf etmek için alırız diye düşünüyoruz fakat fünyadaki bu sınıfta uçak üreten firmalarda maliyeti kurtarmak iin uçak kapasitelerini arttırmaya çalışıyorlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 11:32 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4434
Yaş: 40
Hadi gözünüz aydın,bir uçağın en teknolojik ve en stratejik parçası olan koltuğunu yapmışlar gerisi gelir artık.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 12:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 890
Konum: ANKARA
Yaş: 41
Neye kıymet verildiğine dair önemli bir ilerleme.
Söz konusu koltuksa gerisi...

_________________
Büyük Millet Meclisi sizin yiğitlik çevrenizde korkusuzca bağımsızlık mücadelesine devam edebilmiştir. Bu nedenle Ankaralı hemşehrilerimin, bu vatanı kurtarma mücadelesinde ayrı bir şeref hissesi vardır.

GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 12:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Bu koltuk meselesi çok yanlış yorumlandı.. Hoş bunu mal gibi sunarsan "Üniversite su geçirmez peçete yaptı" diyen basın ne yapsın?

Uçak denen mevzunun bir yapmak tarafı var, bir de hayatta tutmak tarafı var.. Bu hayatta tutmak kısmının bir tarafı bakım idame, diğer tarafı da eskiyen ve çok kullanılan parçaları yenileme.. Nedir bunlar? Lastikler, ıvır zıvır, ve bir de zamanı geldiğinde iç aksam, yani kabin içi döşemeleri.. "Galley" denen mutfak ıvır zıvırı..

Elimizde 400 uçağa yakın filo olacak kısa sürede.. Bu uçaklar vızır vızır uçuyor.. Eskiyorlar.. Aynı zamanda kabin içi tertibatlarında da ciddi bir değişim sürecinin içerisindeyiz.. LED aydınlatmalar.. TFT ekranlar.. Kabin içi eğlence sistemleri, diz aralıklarının çok önem kazandığı dönemde iyice incelen ama emniyetini kaybetmeyen koltuklar, vs vs..

Uçak overholü dediğiniz şey de ikiye ayrılıyor.. Motor ve gövde.. Gövde overholü denen şey, %20 parça değişimi iken %80 işçiliktir.. Motor ise tam tersidir..
Bu sebeplerle gövde overholü konusunda ciddi çalışmalar yaptılar.. Kabin içinin yenilenebilmesine yönelik de bir takım çalışmalar yaptılar..

Bunları "yerli uçak" ile bir alakası yok.. Lazım mı? Lazım.. İyi mi? E iyi tabi..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 12:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 27 Tem 2012, 22:22
Mesajlar: 139
Yaş:
Bölgesel Yolcu Uçağını Projesi'ni iç hatlar içinde değerlendiriyorlar ise en büyük hatayı yapıyor oluruz.

Trakya'dan Orta Avrupa ve Doğu Avrupa Şehirlerine,
Van'dan, Orta Doğuya seferler koyarsan ticari diyalog artar. Van'lı üreticinin malı İstanbul'dan Tebriz'deki müşterisine pazarlanmaz.
Kars'dan Kafkasya ülkelerine yapılan uçuşlar,
Samsun'dan tüm Karadeniz Sahil Şehirlerine,
İzmir'den Balkan Şehirleri,
Hatay'dan Doğu Akdeniz Şehirleri,

Örnek şehirleri ilk aklıma gelenleri yazdım. Sadece tek bir örnek vereyim İstanbul'dan Laleli Pazarını alıp Kars'a götürsek İstanbul Batmaz! Tuzlada kirlilik yaratan deri OSB'yi Kars'ta çevre koşullarını gözeterek yeniden kursak. Ne olur?

Ayçiçek Yağı üretimi dibe vurmuş iken, Edirne üzerinde kurulacak yağ borsası ile atıl kapasitenize rahatlıkla müşteri bulabilirsiniz.

Van'dan günde 100'er tane yolcuyu, İran'ın en büyük 5 Şehrine götür getirsen. Van'nın ihracatını 20'ye katlarsınız!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 14:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 964
Yaş:
Alıntı:
Bölgesel Yolcu Uçağını Projesi'ni iç hatlar içinde değerlendiriyorlar ise en büyük hatayı yapıyor oluruz.

Trakya'dan Orta Avrupa ve Doğu Avrupa Şehirlerine,
Van'dan, Orta Doğuya seferler koyarsan ticari diyalog artar. Van'lı üreticinin malı İstanbul'dan Tebriz'deki müşterisine pazarlanmaz.
Kars'dan Kafkasya ülkelerine yapılan uçuşlar,
Samsun'dan tüm Karadeniz Sahil Şehirlerine,
İzmir'den Balkan Şehirleri,
Hatay'dan Doğu Akdeniz Şehirleri,

Örnek şehirleri ilk aklıma gelenleri yazdım. Sadece tek bir örnek vereyim İstanbul'dan Laleli Pazarını alıp Kars'a götürsek İstanbul Batmaz! Tuzlada kirlilik yaratan deri OSB'yi Kars'ta çevre koşullarını gözeterek yeniden kursak. Ne olur?

Ayçiçek Yağı üretimi dibe vurmuş iken, Edirne üzerinde kurulacak yağ borsası ile atıl kapasitenize rahatlıkla müşteri bulabilirsiniz.

Van'dan günde 100'er tane yolcuyu, İran'ın en büyük 5 Şehrine götür getirsen. Van'nın ihracatını 20'ye katlarsınız!
Üstad, yurt dışı uçuşlarda frekans ve nokta kısıtları olabiliyor. Bir de öngörülemeyen engeller var. Bu devlet kendi başkentinden yurt dışına uçuş koyduramıyor daha. Ama öneriniz güzel.

Projenin UBAK'tan SSM'ye geçişi aslında yolcu kısmının arka plana itildiğini gösteriyor. Biz bu uçağı askeriye, kargo, orman yangınları için kullanabilirsek işimizi fazlasıyla görür.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 15:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2033
Yaş:
Alıntı:
Üstad, yurt dışı uçuşlarda frekans ve nokta kısıtları olabiliyor.
Thy yeni büyük uçaklarla aslında bunu çözmeyi hedefliyor. Yani b747-a380 alınırsa eğer istanbuldan uzun mesafeye kullanımdan çok avrupadan ve yakın çevreden istanbula, uzun mesafe gidecek 777'ler için yolcu getirme amaçlı kullanılmaları beklenmeli. Slot kavgası bazen aşmanın mümkün olmadığı bir şey çünkü, çevresinden dolaşmak gerekiyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 15:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 262
Yaş:
Alıntı:
Projenin UBAK'tan SSM'ye geçişi aslında yolcu kısmının arka plana itildiğini gösteriyor. Biz bu uçağı askeriye, kargo, orman yangınları için kullanabilirsek işimizi fazlasıyla görür.
İşin SSM takibinde olması, olayın askeri boyut kazanmasından ziyade SSM'in bu konuda daha tecrübeli olması olabilir. Zira, bu projede alt yüklenici olarak yer alması muhtemel firmalar zaten bir şekilde SSM ile T-129, T-70 ANKA gibi işlerde birlikte çalışmış firmalardır. Birden çok firma ile organizasyonu sağlamak, lisans haklarının yabancı firmalardan alınması kısaca hukuki bir takım mevzuatlar ile sektördeki birtakım firmaların bu iş için seferber edilmesi konusunda SSM'in daha tecrübeli ve bakanlığa göre daha rahat hareket etme yeteneği olmasından dolayı projelendirme sürecinde yetkili hale getirilmiş olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 11:45 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 02 Ağu 2014, 11:52
Mesajlar: 685
Yaş:
Resim

Başbakan Davutoğlu'nun katılımı ile açıkanacak projede detaylar belli oldu. Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) tarafından ana yüklenici olarak Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret AŞ (STM) ile ABD'den Eren ve Fatih Özmen'in sahip olduğu Sierra Nevada Corporation (SNC) arasında mutabakat imzalandı.Başbakan Davutoğlu'nun katılımı ile açıkanacak projede detaylar belli oldu.

Savunma Sanayi İcra Komitesi (SSİK) tarafından ana yüklenici olarak Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret AŞ (STM) ile ABD'den Eren ve Fatih Özmen'in sahip olduğu Sierra Nevada Corporation (SNC) arasında mutabakat imzalandı.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dkyHEcXkjCM[/youtube]

İKİ AŞAMALI YAPILACAK

Proje iki aşamalı olarak planlandı. Önce 2002'de imalatı biten ve SNC'nin tasarım ve telif haklarına sahip olduğu 328 modeli modernize edilecek. Bu uçak TRJ328 (jet motorlu) ve T328 (turboprop pervaneli modeli) olarak adlandırılacak. Bu uçakların imalatı Türkiye'de gerçekleştirilecek.

İkinci aşamada ise sıfırdan yeni bir uçak tasarlanacak. Üstten kanatlı, hem jet hem de turboprop motorlu olarak planlanan yeni bölgesel uçağın arı ise TRJ628 olacak.

HEM JET HEM DE PERVANELİ

Yolcu kapasitesi olarak 60 ila 70 koltuklu planlanan uçağın 2023'te uçması hedefleniyor. Uçak hem jet hem de pervaneli motorlu olarak tasarlandı. Saatte 750 kilometre hıza sahip olacak TRJ628 (jet modeli), 3 bin 720 kilometre menzile sahip olacak. Yani Türkiye'nin yanı sıra 3-3,5 saatlik uçuşları da gerçekleştirebilecek.

Uçağın pervaneli motorlu modeli ise saatte 620 kilometre hıza çıkabilecek. Menzili ise 1850 kilometre olarak planlandı. Kısa pistlere inip kalkabilen uçak Türkiye içinde çarpraz uçuşlarda kullanılacak.

Projeye, STM önderliğinde TAI, Aselsan, TEI, Havelsan, THY Teknik, Alp Havacılık, Kale Havacılık, TCI, TSI ve diğer havacılık şirketleri katılacak. Aynı zamanda KOBİ seviyesinde havacılık şirketleri de endüstriyel destek verecek.

Resim

Yeni nesil motor ve sistemlere sahip olacak TRJ628, 2023'te uçacak.

Resim

Resim

TRJ628'in askeri modelleri de planlanıyor. Askeri nakliye, deniz karakol gibi görevler bu uçakla gerçekleşecek. Ayrıca VIP modeli olacak.

Resim

İlk etapta projede hayata TRJ328 ve T328 olarak adlandırılan model, Türkiye'de imal edilecek.

Kaynak: http://www.kokpit.aero

Kişisel kanaatim ordu ve sağlık bakanlığı ile devlet kurumları ilerdeki muhtemel kargo,nakliye,ambulans vs. uçağı ihale ve ihtiyaçlarını projeyle müşterek bir yapıda buluşturursa, proje çok rahat yürür,gelişir ve yapılır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 12:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 19:34
Mesajlar: 1172
Yaş:
628 modeli iyi gelecektir gerçekten. Ticari kısmı bir yana ilerde CN-235'lerin değiştirme hatta daha yüksek kapasite ve milli alternatifi yaratacaktır vede farklı görev kombinasyonlarına bu uçağı uyarlayabileceğiz. ELINT/SIGINT, özellikle donanmanın MPA görevinde yetersiz bulduğu CN-235'ler, belki bir sonraki SOJ'da vs.. sadece içerde dahi geniş bir kullanım alanı olacaktır.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 13:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1314
Yaş:
TAI DEVREDEN ÇIKTI

Uzun süredir projeyi Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) takip ediyordu. Ancak bir yıldır TAI devre dışı. Koordinasyonu Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve STM tarafından yapılan projede, parçaların bir bölümü Türkiye’de imal edilecek. Ana imalat hattı ise ABD’de SNC’de olacak. Hedef, green olarak imalat hattından çıkacak uçakların kabin konfigrasyonlarının Türkiye’de yapılması. THY’nin Sabiha Gökçen merkezli HABOM şirketinde bu işlemlerin gerçekleşmesi gündemde.

AKLA GELEN SORULAR

1. Bu uçağın pazar şansı var mı?

Dornier 328’in jet veya pervaneli modelinin yolcu kapasitesi 30 ila 33 arasında değişiyor. İmalatçıların hazırladığı bölgesel uçak pazarının gelecek 20 yıllık sürecini anlatan raporlarda koltuk kapasitesi 20-59 arasında olan uçakların önümüzdeki yıllarda yerlerinin 60-99 koltuklu olanlara bırakılacağına dikkat çekiyor. Halen bu kapasitede dünyadaki uçak sayısı 3400. 2033 yılında bu filo sadece 1000 uçağa düşecek. Bunlardan 400’ü yeni uçaklar olacak. Sadece Dornier 328’in olacağını öngörsek de bu kısıtlı pazar ne kadar ekonomik?

2. Bölgesel uçaklar ekonomik mi?

Yanlış lanse edilen konuların başında bölgesel yolcu uçaklarının çok ucuz operasyon maliyetlerine sahip olduğu geliyor. Havacılıkta bazı maliyetler sabittir. Örneğin pilot maaşları, sigorta, eğitim (pilot, kabin memuru veya teknisyen). Yani ister 555 koltuklu A380 veya 30 koltuklu Dornier 328 işletin, bu maliyetler sabittir. Ancak yakıt, uçak kirası gibi maliyet kalemleri büyüklüğe göre değişir. Bu nedenle havayolu şirketleri daha büyük uçaklara kayarak koltuk maliyetlerini düşürme yoluna giderler. Bölgesel havacılık 100-120 koltuk aşamalarını bile geçerken 30 koltuk ne kadar mantıklı?

3. Türkiye yolunu ne kadar iyi çizdi?

Türk Havacılık Sanayi tarihi talihsiz girişimler, arkasında durulamayan, bir tarafın ‘istemediği’ uçakları yapan fabrika örnekleri var. Kıt olan kaynaklar yanlış yatırımlarla harcanan emekler ortada. Bir tarafta TAI varken neden farklı bir yapılanmaya gidiliyor? Bu konuda geleceğin çok iyi planlanması gerekiyor.

4. Bu uçak Türkiye dışında satılabilir mi?

Dornier 328’e yeni jet ve turboprop motor takılacak. Sonra da 5 yıl içinde bu uçak uçmaya başlayacak. Türkiye dışında Afrika, Ortadoğu ve Orta Asya hedef pazar. Türkiye yaklaşık 1,5 milyar dolar yatıracağı projede ne kadar ciddi alıcı bulabilecek? Aynı şekilde finansal kiralama yapan, teknik bakım veren ve eğitim imkanı sunan bir yapı oluşturuluyor mu? Yoksa bu uçak, halen Türkiye’nin savunma sanayinde elini kolunu bağlayan ‘ihracat kısıtlama’ durumlarına mı takılacak?

NE YAPILACAK

+ Planda 30 koltuklu 328’i sonrasında 70 koltuklu hem jet hem de pervaneli bir ikinci model var. Bu uçağın tasarımı sıfırdan yapılacak.

+ İlk etapta 50 uçaklık bir sipariş gündemde. THY’nin yanı sıra uçakların bir bölümü modifikasyon yapılacak Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından insanlı keşif uçağı, VIP gibi görevlerde kullanılacak.

+ SNC projede istekli. Elinde bulunan FAA ve EASA sertifikasyonları kısa vadede havacılık otoritelerinden alınacak sertifika gibi işlemlerin çok daha hızlı geçilmesini sağlayacak.

http://kokpit.aero/dornier-328-nasil-yerli-ucak-olacak


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 14:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Oca 2013, 13:48
Mesajlar: 1549
Yaş:
Bana bu proje çok doğru görünmedi. Sebeplerini izah edeyim:

Başka itirazlarım ve kaygılarım da var ama öncelikle koltuk adedinin doğru seçilmediğini düşünüyorum. Hayır, ülkemizde yurtiçi uçuşlar yapılmıyor değil ki! Yapılıyor... Keza yeryüzünde 70 koltuklu uçak yok değil ki! Var... Fakat pek bir yol alamayan Bora Jet deneyimini saymazsak kimse küçük uçakları tercih etmiyor. Maliyet-kar meselesi... Hatta bir çok hava yolu operatörünün kullandığı mevcut uçaklarda koltuk konfigürasyonunun, uçak üreticisinin tanıdığı son limite kadar zorlandığını ve hatta motorları eskimiş olanlarda bazı sorunlar çıkmasına rağmen zorlandığını biliyorum.

Durum böyleyken, 70 koltuklu uçak ne kadar doğru bir tercihtir emin değilim. Sanırım açtıkları ama sefer yapılmayan çok sayıdaki küçük havalimanına sefer yapılsın istiyorlar. Oralara az koltuklu uçaklarla sefer yapmak makul olsaydı, zaten Embraer'in 37 koltuktan, 127 koltuğa kadar modelleri var, havayolu operatörleri alır, kullanırlardı... Sadece Embraer değil, başka markalarda da benzer uçaklar var.

Elimizde Boeing ve Airbus'tan oluşan, orta gövdeli büyük bir uçak filosu var. Filomuzun yaş ortalaması küçük... Onların yerine konulabilecek bir uçak yapılsaydı daha doğru olurdu gibime geliyor. Geliştirilene kadar filo eskirdi; o açıdan... Büyük gövdeli uçaklar ayrı bir konudur. Sayıları orta gövdelilere göre az, geliştirmesi daha zor...

Tabi bir de kadar bizim büyük havayolu operatörleri uçakları aşırı erken yenilemek konusunda fazla aceleci... Onun sebepleri de ayrı bir mevzudur.

Ha bir de sözkonusu uçağın yapılabilirliği ve güvenliği konusunda kaygılarım var ama onların lafını etmesem daha iyi...

Bunlar benim düşündüklerim. İlla doğru düşünüyorum diye bir iddiam yok...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 16:08 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Ağu 2012, 12:03
Mesajlar: 257
Yaş:
Yerli yolcu uçağı ve milli yolcu uçağı kavramları karıştırılmasın.Do-328 yerli,Do-628 milli yolcu uçağı olacak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 16:25 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 17 May 2015, 21:37
Mesajlar: 15
Yaş:
Bu uçağın tasarım çalışmalarının en kısa zamanda tamamlanması ve ardından imalatı hedefleniyor. TRJ328 adını alacak uçak, 2019'da uçmaya başlayacak. Bu uçağın yolcu kapasitesi 30.

Bunu test ve sertifikasyon izleyecek. 2023'le birlikte 328 serisinin 50 adetlik Türkiye'nin vereceği sipariş için imalat başlaması planlanıyor.

TRJ628 2023'TE UÇACAK

Tamamen yeni tasarıma sahip olacak TRJ628'in ise tasarımı 2020'de dondurulacak. Ardından imalata geçilecek. Hedef 2023'te ilk uçuşun gerçekleştirilmesi.

NEDEN MEVCUT BİR PROJE SEÇİLDİ

Başbakan Davutoğlu, konuşmasında sıfırdan bir yolcu uçağı geliştirme projesinin 10-13 yıl sürdüğüne dikkat çekerek "Biz işe mevcut bir uçakla başlıyoruz. İmalat hattı Türkiye'de olacak. Satış ve tasarım hakları da bizde. Bundan sonra kazanacağımız tecrübe ile daha büyüğüne geçeceğiz. Bu süreci kısaltarak 2023'e yeni yolcu uçağını yetiştireceğiz" dedi.

ASKERİ VE SİVİL İHTİYAÇLAR BİRLİKTE KARŞILANACAK

Hem TRJ328 hem de TRJ628, sivilin yanı sıra askeri amaçlı, ambulans ve devlet görevlerinde kullanılması planlanıyor.

ANLAŞMA İMZALANDI

http://kokpit.aero/2019-da-ucacak


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 17:12 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2656
Yaş:
Eğer bir tane de motor lisans anlaşması ile desteklenirse,

Nedense gördüğüm en mantıklı hareketlerden biri bu. Uzun uzun yazmak gereksiz ama, 328'den casa ; 628'den bir c27 çikartabilirsek olasılıklar çok fazla.

Özellikle askeri alanda çok iş var. Sadece TSK bile kullansa yatırımı karşılar sanıyorum.

Mesela sg, dzkk, hvkk ve kkk toplam 70-80 adet 328'i rahatça görevlendirebilir. Sağlık ve orman bakanlıklarıyla, vip havuzu da katılırsa 100 'den fazla 328'i devlet tek başına alır.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 17:41 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1420
Yaş:
Alıntı:
Uzun süredir projeyi Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) takip ediyordu. Ancak bir yıldır TAI devre dışı. Koordinasyonu Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve STM tarafından yapılan projede, parçaların bir bölümü Türkiye’de imal edilecek. Ana imalat hattı ise ABD’de SNC’de olacak. Hedef, green olarak imalat hattından çıkacak uçakların kabin konfigrasyonlarının Türkiye’de yapılması. THY’nin Sabiha Gökçen merkezli HABOM şirketinde bu işlemlerin gerçekleşmesi gündemde.
Burası kafama takıldı ana imalat hattı neden Abd de tamam firma orda anladıkta imalat hattını Ankaraya taşısalar fenamı olur hem burda havacılık şirketleri ile dirsek temasını daha iyi şekilde kontrol edebilirler.

Bana balon haber geldi yerli uçak projesi bakıldığında akla şu soru geliyor hiç Amerika da Boeing in ana imalat hattını Norveçte kurduğu görülmüşmü ?

Onlarda parça imalatı diğer ülkeler ana imalat kendi ülkesinde iken bizde parça imalatı bizim ülke ana imalat amerikada.

E o zaman taide uçak üretiyor diyebiliriz elindeki imalata göre.

Sen yerli uçak üretiyorsun diye yola çıkıyorsun ama üretim yeri ülken değil.

Bu nasıl yerli uçak anlamadım gitti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 17:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:55
Mesajlar: 293
Yaş:
Adamin aklina ,neden digerleri basarisiz olduda biz basarili olucaz diye sormak geliyor.Alman firmasi bu isi neden becerememis?

Birde imalat amerikada olacak diye haber vardi.Biz konfigarasyonunu(
o tam olarak ne oluypor,dosemesi filanmi?) yapacakmisiz.

It s too good to be true gibi geliyor.insallah olurda satarizda yurur.

_________________
Ben de zengin çocuğuyum, ben de üniversite mezunuyum, ben de Nişantaşı'nda oturuyorum, beni de alsaaaza aranızaaaaa...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 18:08 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Ağu 2012, 12:03
Mesajlar: 257
Yaş:
Kendini hala havacılık ve savunma sitesi sanan kokpit.aero ilk haberinde saçmalamanın en naciz örneklerini sunup,uçağın ABDde üretileceğini yazmıştı.Ertesi gün yeni bir haberle bu müjdesinden vaz geçip üretimin Türkiye'de yapılacağını yazdı.Doğrusu da bu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 19:08 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Tem 2012, 23:20
Mesajlar: 258
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Uzun süredir projeyi Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) takip ediyordu. Ancak bir yıldır TAI devre dışı. Koordinasyonu Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve STM tarafından yapılan projede, parçaların bir bölümü Türkiye’de imal edilecek. Ana imalat hattı ise ABD’de SNC’de olacak. Hedef, green olarak imalat hattından çıkacak uçakların kabin konfigrasyonlarının Türkiye’de yapılması. THY’nin Sabiha Gökçen merkezli HABOM şirketinde bu işlemlerin gerçekleşmesi gündemde.
Burası kafama takıldı ana imalat hattı neden Abd de tamam firma orda anladıkta imalat hattını Ankaraya taşısalar fenamı olur hem burda havacılık şirketleri ile dirsek temasını daha iyi şekilde kontrol edebilirler.

Bana balon haber geldi yerli uçak projesi bakıldığında akla şu soru geliyor hiç Amerika da Boeing in ana imalat hattını Norveçte kurduğu görülmüşmü ?

Onlarda parça imalatı diğer ülkeler ana imalat kendi ülkesinde iken bizde parça imalatı bizim ülke ana imalat amerikada.

E o zaman taide uçak üretiyor diyebiliriz elindeki imalata göre.

Sen yerli uçak üretiyorsun diye yola çıkıyorsun ama üretim yeri ülken değil.

Bu nasıl yerli uçak anlamadım gitti.
tolga ÖZBEK'in kokpit.areo'da iddia ettiği TAI devreden çıktı savı doğru değil. TAI devreden çıkmadı. İşin yükü tek başına TAI'nin üzerinden alındı. PROJE YÖNETİMİ sorumluluğu STM'de TAI'de dahil sirketlerimiz yer alacak. Bknz v
Alıntı:
Projeye, STM önderliğinde TAI, Aselsan, TEI, Havelsan, THY Teknik, Alp Havacılık, Kale Havacılık, TCI, TSI ve diğer havacılık şirketleri katılacak. Aynı zamanda KOBİ seviyesinde havacılık şirketleri de endüstriyel destek verecek.
Sn. TOLGA ÖZBEK'in "iddia" olarak paylaşması gerekirken sanki resmi olarak belliymiş gibi haberinde kesin bir ifade ile yer verdiği "üretimin AMERİKA'DA yapılacağı" meselesi de fos çıktı, uçağın adının "T70" olacağı iddiası da. Bknz v
Alıntı:
Proje iki aşamalı olarak planlandı. Önce 2002'de imalatı biten ve SNC'nin tasarım ve telif haklarına sahip olduğu 328 modeli modernize edilecek. Bu uçak TRJ328 (jet motorlu) ve T328 (turboprop pervaneli modeli) olarak adlandırılacak. Bu uçakların imalatı Türkiye'de gerçekleştirilecek.
Bence Sayın Tolga ÖZBEK bu tür şeyleri kulağına kim çalıyorsa o kişiden gelen bilgileri bir kez daha süzüp haber yapmalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 19:14 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4500
Yaş:
Bu videoyu hazırlayan bura mı okumuş ne :D %100 yerli lafını öyle rastgele kullanmamış. :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dkyHEcXkjCM[/youtube]


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 20:27 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2656
Yaş:
Bu hükümetin hazırladığı bir sunumda şahsen ilk defa vurgulayarak "Türk Milleti" tamlamasını duydum ya gam yemem.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 22:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3675
Yaş:
Bence bu 30'luk konfigürasyon daha çok devletin ihtiyacı olan ambulans, askeri veya şu muhabbeti yapılan 50 uçaklık ilk parti yolcu uçağı için olacak. Esas Embraer 90 tarzı uçak 70'lik olan olacak. Yani ilk partinin pek ekonomik yanı veya belki de ihracat kaygısı olmayacak. Burada önemli olan motor ne ve artık madem uçak üretiyoruz EASA tarzı bir otorite olmamız gerektiği. Örnek ; Rusya , İtalya filan ...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 23:32 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Alıntı:
Eğer bir tane de motor lisans anlaşması ile desteklenirse,

Nedense gördüğüm en mantıklı hareketlerden biri bu. Uzun uzun yazmak gereksiz ama, 328'den casa ; 628'den bir c27 çikartabilirsek olasılıklar çok fazla.

Özellikle askeri alanda çok iş var. Sadece TSK bile kullansa yatırımı karşılar sanıyorum.

Mesela sg, dzkk, hvkk ve kkk toplam 70-80 adet 328'i rahatça görevlendirebilir. Sağlık ve orman bakanlıklarıyla, vip havuzu da katılırsa 100 'den fazla 328'i devlet tek başına alır.
Hocam bu animasyonu dikkate alırsak eğer 4:35'den itibaren tekrar seyrederseniz tek bir platformun çok amaçlı olarak kullanılacağı belirtiliyor. Tabi biz videonun yalancısıyız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 May 2015, 23:43 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4500
Yaş:
CASA'ların yerine sanırım bunlar geçecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 00:12 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
Alıntı:
TAI DEVREDEN ÇIKTI
TAI bir şirket . Neticede attığı taş ürküttüğü kuşun hesabını yapıyor. Halbuki bu tip bir uçak finansal hüsranla sonuçlanabilir. Olmayan müşteri olmayan satış . İşin politik slogan yanı ağır basınca tabiki kar ve piyasaya endeksli TAI yi bypass gerekiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 00:19 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Ağu 2012, 12:03
Mesajlar: 257
Yaş:
TAI devreden çıkmıyor. Sınai haklar SNCde olduğu için yeni bir şirket kuruluyor.Ana ortaklar SNC,328 Support Services, TAI ve TSKGV.Üretim TAIde yapılacak,uçağı yeni şirket satacak ve desteğini verecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 01:33 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
SNC açıklamasında başka diyor ama?

Alıntı:
The Republic of Turkey took a low-risk, cost-effective strategy for the Project by electing to work with SNC, a well-established, global aerospace company, and capitalizing on the existing intellectual property and assets of the D328 aircraft recently acquired by SNC. With STM as the prime contractor, the Project also leverages the capabilities of national companies, with Turkish Aerospace Industries (TAI) as subcontractor, along with several companies such as Aselsan, TEI, Havelsan, Alp Aviation, Kale Aviation and Turkish Cabin Interior Inc. (TCI). This cooperation will enable a rapid, successful launch of the Republic of Turkey’s Regional Aircraft Project.
http://www.sncorp.com/AboutUs/NewsDetails/1261


Kokpit.aero nasıl haber yapmış yahu? Dün de ABD'de üretilecek, green olarak gelecek uçak vesaire yazıyorlardı.

Alıntı:
The aircraft for the Project will be built and certified at a new commercial production facility in Turkey using significant investments by SNC. These modern facilities, coupled with the high-tech, commercial aeronautics technology developed by SNC and Turkish engineers under the Project, will contribute to the aviation and aerospace industry in Turkey.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 01:45 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Ağu 2012, 12:03
Mesajlar: 257
Yaş:
Alıntı:
SNC açıklamasında başka diyor ama?

Alıntı:
The Republic of Turkey took a low-risk, cost-effective strategy for the Project by electing to work with SNC, a well-established, global aerospace company, and capitalizing on the existing intellectual property and assets of the D328 aircraft recently acquired by SNC. With STM as the prime contractor, the Project also leverages the capabilities of national companies, with Turkish Aerospace Industries (TAI) as subcontractor, along with several companies such as Aselsan, TEI, Havelsan, Alp Aviation, Kale Aviation and Turkish Cabin Interior Inc. (TCI). This cooperation will enable a rapid, successful launch of the Republic of Turkey’s Regional Aircraft Project.
SNC de aynısını diyor işte.Başka olan ne ki?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 01:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
@Cremna


Sizin mesajınızı atlamışım, kusura bakmayın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 02:41 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7264
Yaş:
Alıntı:
Orta sikletin üstünde ki otobüs firmaları bile alır..

Metro, Ulusoy, Kamilkoç diğerleri..
Sıfırı Birim fiyatı 10 milyon geçmez.. İkinci eli zaten 2.5-3 milyon$...
Sıfır Km otobüs 700-800tL
En azından sivil versiyonlar için bu ciddi ciddi düşünülüyor sanırım ve kulağa da hoş geliyor, evet. Bir nevi Amerikan modeli. Ancak memleketimiz Abd'ye göre çok daha küçük, otobüs ve trenle ulaşım o kadar da çekilmeyecek çile değil. Bunun işlemesi, firmaların kar etmesi için çok büyük teşvikler gerekir. Fikir güzel ama altından kalkabilir miyiz, ben emin olamıyorum.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 03:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2764
Yaş:
Biraz Anadolu'daki insanlar gibi düşünmelisiniz ey tuzu kuru İstanbullular :P


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 07:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Alıntı:
Biraz Anadolu'daki insanlar gibi düşünmelisiniz ey tuzu kuru İstanbullular :P
Oysa Türkiye İstanbul, bilhassa Kadıköy-Şişli yayından ibaret değil mi?.. :roll:



..ve tabi ki Anadolu'daki adam için de en doğrusunu muhakkak biz biliriz..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 11:00 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2656
Yaş:
Sanat sadece toplum keyf alsın diye yapılmaz, sanat sanat içindir şiarıyla hareket edip toplumu yüksek sanatla tanıştırmak ve çekiştirmek gerekir.

Bu düstur tüm branşlar için geçerli. Böyle olduğu için kavimler halklara, halklar uluslara evrilebiliyor.. Böyle olduğu için tuvalette oramıza buramıza yaprak ve taş sürmek yerine su ve kağıt kullanarak hijyene bağlı hastalıkların önüne geçebiliyoruz.

Binaenaleyh , Kadıköy, şişli, beşiktaş, çankaya, bahçelievler, ve komple izmir'den öğreneceği çok şeyler var bu toplumun. Tabiki bazı konularda daha ilerdeler.

Elitist mi oldum ben şimdi? Ya da hakir mi görüyorum bir kısım insanı?

Aslında hayır. Keşke mesafemiz daha yakın olsada birbirimize faydamız olsa ..

Başka bir deyişle günlük yaşamda yozgat kriterleri yerine kopenhag kriterlerini özümsemek hep beraber. Ne güzel olurdu.

Benim bakış açıma göre bu beni elitist değil, devrimci yapıyor. (Devrimi burda ideolojik bir düzen olarak almıyorum tabi. Hemen pis homonist diyen başlamayın) bu devrimin diğer ayağında milli değerler de var.

Şimdi tekrar düşündüm de bu devrim yapılmıştı yahu.l 1923 cumhuriyet , 1946 çok partili demokrasi , 1952 NATO'ya giriş, 1959 AB'ye başvuru,1963 Ankara anlaşması, 1993 kopenhag zirvesi...

Sonra..
işte herşeyi iyi bilen ve çekiştirilmesine gerek kalmayan toplumun oylarının kaymasıyla sonrası malum. En son suudlarla pakt kuruyorduk....

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 May 2015, 13:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 13 Eki 2014, 15:53
Mesajlar: 126
Yaş:
Alıntı:
Hocam,

Olur bal gibi olur..
Bilet fiyatı 100 tl olsa da olur..
Ankara - Eskişehir Hızlı Tren 30 tl.. Arası da 240 km.. Çok para
Hiç boş kalmaz o uçaklar..
Biraz Türk usulü olur.. Sıkıştırıp 40 kişilik yapar..
Sefer başına 3-5 bin bırakır.. On sefer de 40.000/Gün yapar.. :mrgreen:
Ayda 1.2 milyon bırakır.. %40 total Masraf düş..
720 bin cepte.. Hadi 500 bin olsun..
Firmalar Leasingle bile alır..

Uçakların yakıtları otobüslere göre daha uygun..
Vergi yok, algı yok..
Zaman maliyeti..
O şehirden , bu şehire zıp zıp gider..

Biz Çapsız millet değiliz..Yabana atılacak bi toplum değiliz..
Anadolu nun nimeti sadece tabana yayılmıyor.. Devlet vergisini alıp, tekrar toplumun tabanına pompalamıyor..
Anadolunun her mahallesinde milyoner var.. Hemde bir iki tane değil.. Çok var.
Bugün 30 milyon tl cebinde olup, banka banka dolaşıp parasına faiz arayan çoooooooooooook insan var bu ülkede..
Mardinli kaçakçı cebine 100 lük koyup, Istanbul da istasyon istasyon dolaşıyor..
Alıp, parasını aklayacak..
Yada g.tünde 10 yıllık levis kot giyip, reno clio ile gezen adama çay ismarlıyorsun.. Acıdığından...
Halbuki adamın Basın Ekspres üzerinde 200 küsür dairesi var..
Bu ülke insanın ruhu fakir.. Kimse çıkartıp göstermiyor..
Yapacak bişey yok..
Forumda okuduğum en güzel yorum...Bu ülke batmaz kimse merak etmesin...

_________________
Resim
Aldım Rakofça kırlarının hür havasını. Duydum akıncı cedlerimin ihtirasını


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 5 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye