TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Oca 2018, 23:10

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2016, 02:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1064
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
3. Köprü için garanti vermenin nesi kötü yahu?
Hocam garanti versinler peşkeş çekmesinler ... ;)
140.000 oradan geçmez . ...
Günde 14000 araç geçmez yani oradan öyle mi?
Geçmez , geçse bile benim gözümde zarar . İli ucu b.klu değnek 1 milyar $ için yap işlet , araç sınırlaması çok saçma .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2016, 10:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
4 motorlu bolgesel ucak kullanmak kimin fikriyse. RJ70-100 ucaklari, kendi segmentinde ERJ-175/195 veya Bombadier'in 80-90 koltuklu ucaklarinin olmadigi bir donemde piyasadaki tek ucakti, belki ondandir ama cok iyi incelenip dusunulmus bir ucak degil sanki. Bir kac kez IST-ANK ucusuna denk gelmisti. Ucus kalitesi olarak roller coaster gibi bir asagi bir yukari ucmustuk. Kucuk filo olmasina ragmen THY'de bir kac buyuk kaza kirimda gecirdiler.
Robust hocam RJ'lerin tedarik süreci ilginçtir aslında. Türk Hava Yolları ile Türk Hava Kurumu'nun iştirakı olan Türk Hava Taşımacılığı'nın (THT) birleştirilmesi süreci ile ortaya çıkan bir alım. THT'nin büyüme stratejisi ve uçacağı meydanlar küçük pistli, ama bugünki AnadoluJet büyümesinden daha fazlasını sunabilecek yerlerdi o dönem için. Turboprop uçaklarla o dönem iyi bir ritim yakalayan şirketin bizde olmayan havacılık kültürü sonucu THY ile birleştirilmesi aslında kendi kendinin sonunu getirmiş bir durum.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2016, 10:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Teknik olarak bir havaalanına en fazla kaç pist yapılabilir ?

Teknik olaraktan ziyade aslında bir limit yapılacak arazi ile alakalı bir durum. 3. Havalimanı için 6 pist planlanıyor 4 pist bir 2 pist bir paralel grup oluşturacak. Mesela Isparta'ya Kara Havacılık için yapılan tesiste görüntü olarak 3 tane küçük pist var denilebilir mesela. Arazi ve pist boyu uygun olduğu müddetçe paralel iniş limitlerine uyacak şekilde pist sayısı artırılabilir ki paralel iniş olması şart bile değil aslında uydu terminaller sayesinde AHL'de kısmen uygulanan şekilde bir pistte inişler varken diğer bir pist kalkışa hazırlanan uçakları bekliyor olabilir.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2016, 19:22 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 177
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Teknik olarak bir havaalanına en fazla kaç pist yapılabilir ?

Teknik olaraktan ziyade aslında bir limit yapılacak arazi ile alakalı bir durum. 3. Havalimanı için 6 pist planlanıyor 4 pist bir 2 pist bir paralel grup oluşturacak. Mesela Isparta'ya Kara Havacılık için yapılan tesiste görüntü olarak 3 tane küçük pist var denilebilir mesela. Arazi ve pist boyu uygun olduğu müddetçe paralel iniş limitlerine uyacak şekilde pist sayısı artırılabilir ki paralel iniş olması şart bile değil aslında uydu terminaller sayesinde AHL'de kısmen uygulanan şekilde bir pistte inişler varken diğer bir pist kalkışa hazırlanan uçakları bekliyor olabilir.
6 piste gerek var mı?

En yoğun hava alanları

3 - Dubai - 1 adet 4000, 1 adet 4450 metre pist -
2- Pekin - 2 adet 3810, 1 adet 3445 metre pist
1- Atlanta - 3 adet 2743, 1 adet 3048, 1 adet 3776 metre pist

3. hava alanında 3. fazın sonunda 6 adet 3750 metre


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2016, 20:37 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Aslında bu şekilde yaklaşımın bir faydası var. Yarın bir gün kapasite patlarsa ne pist yapabilirsin nede apron. İyisimi bugun oralar boşken 1 kere yap 100 sene arkana bakma.

Vaktinde İzmir-Karşıyaka arasına 6 şeritli Altınyolu yapmışlar. Yapana ne hakaretler etmişler. Buraya uçak mı indireceksin diye. O yol şimdi sabah ve akşam oldu mu felç. 1 metre ne sağa ne sola gidiyor. Emniyet şeridi bile yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2016, 20:44 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Pist sayısı konusunda bence şunları da değerlendirmek gerek:
- Havalanı kıyasında sadece toplam yolcuya değil, iniş-kalkışa bakmak daha doğru olur. İstanbul da çokça tek koridorlu ağırlıyor. Dubai ise çokça geniş gövde.
- Yeni meydan için birinci faz hedefi 90milyon çok büyük bir havaalanını gösteriyor.
- Hava kargo konusuna da ilgimiz olduğunu biliyorum.
- ilk fazda 4 pist planlandı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2016, 21:13 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 177
Yaş:
5 paralel / 1 cross pist şeklinde mi olacak? 4 - 2 olsa daha iyi olmaz mıydı? Hani hava şartlarında değişiklikte daha iyi olurdu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2016, 23:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
İlk dörtlünün biri kargo terminaline ait olacak pist. Sanıyorum orası tarifeli uçuşlar için kullanılmayacak.

Kalan ikili ise son aşama terminal için. Yapılır yapılmaz, olur olmaz bilinmez. Ama yeri var.



İstanbul ekseriyeten Poyraz-Lodos ekseninde rüzgar alıyor. Kargo pisti de sanırım Doğu-Batı eksenli olması yolcu uçuşlarının yaklaşma paternlerini işgal etmemesi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2016, 00:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 315
Yaş:
Bu devasa yapı içerisinde, askeri uçaklar için şelter vb. bir planlama var mı :?:
Hani Atatürk Hava limanında yıklılan şelterler ve Trakya'da olmalı mı denilen hava gücü hayallerimizi düşününce...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2016, 10:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Bu devasa yapı içerisinde, askeri uçaklar için şelter vb. bir planlama var mı :?:
Hani Atatürk Hava limanında yıklılan şelterler ve Trakya'da olmalı mı denilen hava gücü hayallerimizi düşününce...
Muhtemelen (%99) olmayacak. Atatürk Havalimanı'ndaki koruganların yıkımı sonrası mevcut HHO varlığının Yalova'ya taşınması yönündeki sesin yüksekliği arttı. 3. Havalimanı içinde benzer bir alan ayrılmamıştır muhtemelen.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2016, 17:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 177
Yaş:
Tahmini metro maliyeti 4,8 milyar TL, ilk etabın bitişi için tahmin edilen tarih 2019, tamamı için ise 2021.

http://airlinehaber.com/havaalanina-met ... milyar-tl/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2016, 17:35 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Bunun bir adı yok mu hala? 3.havaalanı deyip durucagız galiba.

Açıldığında Atatürk kapanacağına göre aslında 3.havaalanı da olmayacak doğrusu.


Keşke Ataturk'ün bir pisti kalsa da, vip, hususi ve eğitim gibi küçük uçaklara ayrılsa.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2016, 18:21 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Atatürk kapandığına göre aynı isim ve kodu buna versinler diyeceğim de, tabularımızı yıkıyorduk, olmaz sanıyorum :roll:

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2016, 21:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 966
Yaş:
Istanbul Grand Airport - Bundan ne anlıyorsanız adı bu olur.

Geçiş sürecinde Atatürk ile paralel kullanılacağı için IST kodunu yenisine veremezler. Tahminen IGA kodunu kullanır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2016, 23:17 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Ağu 2012, 23:39
Mesajlar: 177
Yaş:
Alıntı:
Bunun bir adı yok mu hala? 3.havaalanı deyip durucagız galiba.

Açıldığında Atatürk kapanacağına göre aslında 3.havaalanı da olmayacak doğrusu.


Keşke Ataturk'ün bir pisti kalsa da, vip, hususi ve eğitim gibi küçük uçaklara ayrılsa.
Hocam, 6 pistli hava alanı yapılınca, orada daha pist bırakmazlar, asıl mevzu tabi oradaki arazi.
Alıntı:
Atatürk kapandığına göre aynı isim ve kodu buna versinler diyeceğim de, tabularımızı yıkıyorduk, olmaz sanıyorum :roll:
Hocam uzun zamandır RTE dedikodusu var ismi için ve o kodda boşta.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2016, 11:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Bunun bir adı yok mu hala? 3.havaalanı deyip durucagız galiba.

Açıldığında Atatürk kapanacağına göre aslında 3.havaalanı da olmayacak doğrusu.


Keşke Ataturk'ün bir pisti kalsa da, vip, hususi ve eğitim gibi küçük uçaklara ayrılsa.
Yüklenici ortaklarından Limak'ın Yön. Kur. Bşk. Nihat Özdemir'in Recep Tayyip Erdoğan'ın adı verileceği yönünde açıklaması var ki son zamanlarda açılış tarihi olarak 26 Şubat 2018 dile getiriliyor. Daha öncede bazı bakan ve siyasilerin neden olmasın tarzı açıklamaları oldu. Şuan bu ismin açıklanmamasındaki tek etken bir şekilde oluşacak tepkileri oldu bittiye getirecek zamanı beklemek bence.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 18:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
https://youtu.be/JYMRdcB5zYQ


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Ara 2017, 20:38 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Atatürk havaalanı tamamen mi kapanıyor acaba yoksa kısmen uçuşların bir kısmı oraya kayacak ? Atatürk kapatılacaksa tam bir aptallık olur. 15 milyonluk şehre sadece 3 havaalanı bile az. Akabinde Ağva tarafına doğru 4. başlanmalı . Ki şehir Marmara kıyısınca büyümeye devam ediyor. Bu kadar rezil bir şehirleşme anlayışı inanılmaz. Ayrıca Çorlu'da büyütülmeli. En azından ilerdeki büyüme için kamulaştırma şimdiden tamamlanmalı.

Yarı nufuslu Paris ve Londra'nın 8 faal havaalanı var. Hepsi metro bağlatılı hinterland içinde. Newyork'yada vardır bayağı sanırsam.

Rezalet haber.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 13:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Atatürk havaalanı tamamen mi kapanıyor acaba yoksa kısmen uçuşların bir kısmı oraya kayacak ? Atatürk kapatılacaksa tam bir aptallık olur. 15 milyonluk şehre sadece 3 havaalanı bile az. Akabinde Ağva tarafına doğru 4. başlanmalı . Ki şehir Marmara kıyısınca büyümeye devam ediyor. Bu kadar rezil bir şehirleşme anlayışı inanılmaz. Ayrıca Çorlu'da büyütülmeli. En azından ilerdeki büyüme için kamulaştırma şimdiden tamamlanmalı.

Yarı nufuslu Paris ve Londra'nın 8 faal havaalanı var. Hepsi metro bağlatılı hinterland içinde. Newyork'yada vardır bayağı sanırsam.

Rezalet haber.
Havacılık anlayışımız çok farklı olduğu için İstanbul'un baya bir süre yeniden üçüncü bir havalimanı olmayacak.

Atatürk Havalimanı kapatılacak ve sadece tek pist ile bir müddet bakım kuruluşlarına hizmet edecek. Sonrası müteahit dünyasının insafına kalmış

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 15:09 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2017, 22:16
Mesajlar: 19
Yaş:
Alıntı:
Atatürk havaalanı tamamen mi kapanıyor acaba yoksa kısmen uçuşların bir kısmı oraya kayacak ? Atatürk kapatılacaksa tam bir aptallık olur. 15 milyonluk şehre sadece 3 havaalanı bile az. Akabinde Ağva tarafına doğru 4. başlanmalı . Ki şehir Marmara kıyısınca büyümeye devam ediyor. Bu kadar rezil bir şehirleşme anlayışı inanılmaz. Ayrıca Çorlu'da büyütülmeli. En azından ilerdeki büyüme için kamulaştırma şimdiden tamamlanmalı.

Yarı nufuslu Paris ve Londra'nın 8 faal havaalanı var. Hepsi metro bağlatılı hinterland içinde. Newyork'yada vardır bayağı sanırsam.

Rezalet haber.
Burada asıl önemli olan, havaalanlarının sayısından ziyade havaalanlarının kapasitesi. Hatırladığım kadarıyla Atatürk havalimanı bu yıl 80 milyon civarında yolcu ağırlayacak fakat Yeni Istanbul Havaalanı'nın kapasitesi tüm fazlar açıldığında 200 milyon olacak yani muazzam bir kapasite artışı yaşanacak, yani birkaç havaalanına bedel bir havaalanı yapılıyor. Bu havaalanınında yeterli kapasiteye ulaşılacağı şüpheli bu yüzden Atatürk Havaalanı'nı kapatıp bütün akış oraya yönlendirilecek, Atatürk Havaalanı'nın da pistlerinin eğitim amaçlı veya amatör uğraşlar için kullanılması söz konusu ve ayrıca büyük bir şehir parkı olması projesini de bizzat Ulaştırma Denizcilik ve haberleşme bakanının ağzından bizzat duydum. Umarım bu yönde bir kullanım olur Istanbulun böylesine büyük bir yeşil alanı çok ihtiyacı var.

_________________
Orduya ilk katıldığım günlerde, bir Arap binbaşısının 'Kavm-i Necip evladına sen nasıl kötü muamele yaparsın' diye tokatladığı bir Anadolu çocuğunun iki damla gözyaşında Türklük şuuruna erdim. Onda gördüm ve kuvvetle duydum. Ondan sonra Türklük benim derin kaynağım, en derin övünç membaım oldu...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 21:16 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:


https://www.youtube.com/watch?v=XQzfGI7RHns

Bu videodan sonra baya şey öğrendim ben Berlin şehrini Doğu Almanya ile Batı Almanya arasında sınırda yer alıyor sanıyordum bu videoyu izlemeden önce.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 23 Ara 2017, 22:05 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Bizim hep kaybettiğimiz nokta aynıdır. Hep palyatif çözümlerle Allah kerimciyizdir. En fazla yarını düşünürüz. 2. gün sonrası bizi hep aşmıştır.

Neyse en azından hakeden bir halk hakettiğni bulur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2017, 10:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Acaba ilk faz iki pistle mi açılacak?. Mevcut durumda epey sıkışıklık oluyor zaten.
Sabiha gökçen 2. pistin de acil bitmesi lazım. Genelde şehir içi uçuşlar yapılıyor. Yolculuk 40 dakika yarım saat havada kuyruk bekleniyor. Havacılık kuralları gereği kapı kapanıp biz tamamen hazırız denmeden sabiha gökçen uçağı kuyruğa almıyor. Herkes binip hazır vaziyete gelince bir saat rötar bir buçuk saat rötar veriyorlar. Tam bir stres işkence oluyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Ara 2017, 13:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Acaba ilk faz iki pistle mi açılacak?. Mevcut durumda epey sıkışıklık oluyor zaten.
Sabiha gökçen 2. pistin de acil bitmesi lazım. Genelde şehir içi uçuşlar yapılıyor. Yolculuk 40 dakika yarım saat havada kuyruk bekleniyor. Havacılık kuralları gereği kapı kapanıp biz tamamen hazırız denmeden sabiha gökçen uçağı kuyruğa almıyor. Herkes binip hazır vaziyete gelince bir saat rötar bir buçuk saat rötar veriyorlar. Tam bir stres işkence oluyor.
Havalimanında aslında 3. pist içinde çalışmalar var ancak hala 2. pist konusunda traşlama işlemleri bitmediği için ana harfiyat ekipleri bu pist için çalışıyormuş. 29 Ekim 2018'de kaç pist sertifiye edilmiş olursa işte o kadar pistle bir açılış olacak o kesin gibi.

Sabiha Gökçen Havalimanı pisti açılınca direkt olarak iki pist ile seferler devam etmeyecek ne yazık ki. İkinci pşst açıldıktan sonra mevcut pist ağır bakıma alınacak. Yıllardır yoğunluk nedeniyle geçici yamalarla geçiştirilen sorunların yaklaşık bir yıl sürecek bir ağır bakımı olacak. Ancak 2020'nin sonu gibi sanıyorum iki pistte aktif olarak hizmette olabilecek.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2017, 10:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Alıntı:
Havalimanında aslında 3. pist içinde çalışmalar var ancak hala 2. pist konusunda traşlama işlemleri bitmediği için ana harfiyat ekipleri bu pist için çalışıyormuş. 29 Ekim 2018'de kaç pist sertifiye edilmiş olursa işte o kadar pistle bir açılış olacak o kesin gibi.

Sabiha Gökçen Havalimanı pisti açılınca direkt olarak iki pist ile seferler devam etmeyecek ne yazık ki. İkinci pşst açıldıktan sonra mevcut pist ağır bakıma alınacak. Yıllardır yoğunluk nedeniyle geçici yamalarla geçiştirilen sorunların yaklaşık bir yıl sürecek bir ağır bakımı olacak. Ancak 2020'nin sonu gibi sanıyorum iki pistte aktif olarak hizmette olabilecek.
Eyvah eyvah o zaman :) .

Elbet teknik gereksinimler farklıdır tabi. Ancak pistlerin bu kadar uzun sürede hazırlanmasını aklım almıyor. Hangi kısmı bu kadar uzun sürüyor bilmiyorum. Bakımı bile yıl alıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2017, 13:09 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Eyvah eyvah o zaman :) .

Elbet teknik gereksinimler farklıdır tabi. Ancak pistlerin bu kadar uzun sürede hazırlanmasını aklım almıyor. Hangi kısmı bu kadar uzun sürüyor bilmiyorum. Bakımı bile yıl alıyor.
Aslında bizim dışardan gördüğümüz asfalt ya da beton yüzey yeni yapılan bir pist için ortalama sürede en az göze batanı sanırım çünkü ürünleşme var. Ancak öncesinde zeminin hazırlanması gerekli zemin sertliğinin sağlanması ciddi bir sorun olabiliyor yerine göre. Misal Samsun Çarşamba Havalimanı zeminindeki çökme 17 senede 19 cm e ulaşınca hızlı bir bölgesel bakım ile üç ayda işlem yapıldı.

3. Havalimanında ise hem dolgu hem de traşlama işlemi var ki wowturkey forumunda yazılana göre 85 metreyi bulan dolgu alanı varmış.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2017, 22:07 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 524
Yaş:
Genelde bu projeler bir seye hizmet etmesi icin yapilmiyor,

İnşaat olsun ihale olsun ekonomi canlansin vs diye yapiliyor.

malum başka yapacak bildikleri bir iş yok ve teknoloji vs yatirimlari uzun solukluResim geri donusude 10 yil vs halbuki havaalanina iniyorsun kopruden geciyorsun hemen.

bu havaalani kullanilmaz formula 1 pisti veya olimpiyat stadi veya izmitte ki kopru gibi olur ahl kapanirsa sabiha gokcene 2 pist yetmez orasi patlama yapar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 07:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Alıntı:
Aslında bizim dışardan gördüğümüz asfalt ya da beton yüzey yeni yapılan bir pist için ortalama sürede en az göze batanı sanırım çünkü ürünleşme var. Ancak öncesinde zeminin hazırlanması gerekli zemin sertliğinin sağlanması ciddi bir sorun olabiliyor yerine göre. Misal Samsun Çarşamba Havalimanı zeminindeki çökme 17 senede 19 cm e ulaşınca hızlı bir bölgesel bakım ile üç ayda işlem yapıldı.

3. Havalimanında ise hem dolgu hem de traşlama işlemi var ki wowturkey forumunda yazılana göre 85 metreyi bulan dolgu alanı varmış.
Teşekkür ederim üstadım. Zemin bu kadar çökebiliyorsa. Sabiha gökçende de 2. pist yolun üzerine taşıyor, bağlantı yolunun üstü tünelle kapatılıyor. İş çok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 12:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Atatürk Havalimanı arazisinin bir kısmı ve taşınacak olan Tuzla Piyade ve Maltepe'deki askeri birliklerin arazisinden evet, birer miktar park ayrılabilir, ancak iyi birer " kampüs" olur. Yani üniversite kampüsü.

Yoksa, böyle otobüste sürünerek, şehrin içinde boğularak bilim milim olmaz. Tahsil de olmaz. En fazla gaydırıguppak bir diploma alır geçersin.


Bir kaç büyük ve dikkate değer üniversitemizi buraya taşımak gerekir. Bir ikisi özel bir üniversiteye de tahsis edilebilir. 49 yıl falan filan. Verin gitsin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 13:35 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Alıntı:
Burada asıl önemli olan, havaalanlarının sayısından ziyade havaalanlarının kapasitesi.
Kapasite 2. derecede önemlidir. Heatrow bugün 4 terminali ile dünya devidir. Tek başına istense bütün şehri karşılar. Ama yinede 8 havaalanı hinterlandı içinde. Hatta bir tanesi şehrin resmen göbeğinde.

En önemli konu ulaşım. Zaten trafiği rezil bir şehrin havalimanını şehrin en kuzeyine koyuyorsun. Ama İstanbul halkının yüzde 90'ı güney şeridi boyunca iki tarafta şehre yerleşmiş. Güneydeki bir havaalanı kapatıyoruz. Akıl karı değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 13:37 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
AHL mevcut hali ile kalmayacak arkadaşlar florya ve çevresi dahil Kanal İstanbul projesi için tahliye emirleri verildi.

AHL ordan kaldırılıp şehir planlamasına dahil edilicek öncelik kanalın güvenliğinin sağlanacağı alanı oluşturmak sonrası kalan arazı yapılaşmaya açılıcak.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 14:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Genelde bu projeler bir seye hizmet etmesi icin yapilmiyor,

İnşaat olsun ihale olsun ekonomi canlansin vs diye yapiliyor.

malum başka yapacak bildikleri bir iş yok ve teknoloji vs yatirimlari uzun solukluResim geri donusude 10 yil vs halbuki havaalanina iniyorsun kopruden geciyorsun hemen.

bu havaalani kullanilmaz formula 1 pisti veya olimpiyat stadi veya izmitte ki kopru gibi olur ahl kapanirsa sabiha gokcene 2 pist yetmez orasi patlama yapar.
Aslında şöyle bir süreç yaşanacak gibi duruyor, THY önce ben değil diğerleri gitsin diyerek eksiklerle yapılacak açılış sonrası kendini garantiye almak istiyor. Ama THY kullanmaya başladıktan sonra artık geri dönüşü yok. Atatürk Havalimanı ticari uçuşlara kapatılacak belki az miktarda iş jeti için bir süre daha açık kalıp bir sonraki imar değişikliğine kadar göstermelik açık alan olacak.

Sabiha Gökçen Havalimanı şuan tek pistle çok zorlanıyor 2018-2019 döneminde pistin yapılması Pegasus'u çok rahatlatacak hem pistin ara ara bakım için kapanması derdinden kurtulacak hem de 3. havalimanının uzaklığından şikayet edenler için iyi bir alternatif olacak. Ama şu var İstanbul'dan Ankara'ya uçakla gitmek giderek anlamsız olacak. Es kaza hızlı tren Haydarpaşa'ya geldiğinde onca uçak çilesinden daha kısa sürede Ankara'nın göbeğine inmek mümkün olacak.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 19:01 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2017, 22:16
Mesajlar: 19
Yaş:
Alıntı:
Kapasite 2. derecede önemlidir. Heatrow bugün 4 terminali ile dünya devidir. Tek başına istense bütün şehri karşılar. Ama yinede 8 havaalanı hinterlandı içinde. Hatta bir tanesi şehrin resmen göbeğinde.

En önemli konu ulaşım. Zaten trafiği rezil bir şehrin havalimanını şehrin en kuzeyine koyuyorsun. Ama İstanbul halkının yüzde 90'ı güney şeridi boyunca iki tarafta şehre yerleşmiş. Güneydeki bir havaalanı kapatıyoruz. Akıl karı değil.
Üstadım terminalden kasıtınız nedir her bir terminal daha yüksek kapasite demektir aynı şeylerden bahsediyoruz ama benim anlamadığım şey sizin mantığınıza göre 5 milyon kapasiteli 10 tane havaalanı yapalım daha mantıklı. "ilginç" havaalanlarının kapasitelerinden değilde sayısal çoğunlukları üzerinden mukayese yapmak gerçekten "ilginç"

_________________
Orduya ilk katıldığım günlerde, bir Arap binbaşısının 'Kavm-i Necip evladına sen nasıl kötü muamele yaparsın' diye tokatladığı bir Anadolu çocuğunun iki damla gözyaşında Türklük şuuruna erdim. Onda gördüm ve kuvvetle duydum. Ondan sonra Türklük benim derin kaynağım, en derin övünç membaım oldu...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 19:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Atatürk Havalimanı arazisinin bir kısmı ve taşınacak olan Tuzla Piyade ve Maltepe'deki askeri birliklerin arazisinden evet, birer miktar park ayrılabilir, ancak iyi birer " kampüs" olur. Yani üniversite kampüsü.

Yoksa, böyle otobüste sürünerek, şehrin içinde boğularak bilim milim olmaz. Tahsil de olmaz. En fazla gaydırıguppak bir diploma alır geçersin.


Bir kaç büyük ve dikkate değer üniversitemizi buraya taşımak gerekir. Bir ikisi özel bir üniversiteye de tahsis edilebilir. 49 yıl falan filan. Verin gitsin.
Bunlar senin iyi dileklerin, bende desteklerim. Cok guzel kampusler insa edilebilir. Fakat hepimiz biliyoruz ki Istanbul'da bos arazi bulunca neler yapiliyor. Korkarim ki simdiden hangi yandas sirkete gidecek AHL arazisi dusunulmustur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 19:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 659
Yaş: 39
Atatürk hl. na kücük ucaklar konacakmis, Terminal binalarida Fuar alani olacakmis geriside yesil alan...
Bakan acikldi

Simdilik :roll:

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 23:29 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 16 May 2015, 23:28
Mesajlar: 9
Yaş:
Aslında lojistik/hava ulaştırma için gayet uygun bir meydan. Nakliye, tanker, HEİK, EH gibi uçaklar için uygun alanlar da mevcut.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 01:36 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 423
Yaş:
Alıntı:
Aslında lojistik/hava ulaştırma için gayet uygun bir meydan. Nakliye, tanker, HEİK, EH gibi uçaklar için uygun alanlar da mevcut.
Bu vakitten sonra değil istanbulun içine hava kuvvetleri sokmayı, tepesinden hürkuşu bile geçirmezler.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 02:13 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Alıntı:
"ilginç" havaalanlarının kapasitelerinden değilde sayısal çoğunlukları üzerinden mukayese yapmak gerçekten "ilginç"

Benimkisi fikir değil "tespit". Onların bizden daha eski bir havacılık macerası var. Bir bilfikleri olsa gerek. Neyse bizim fikrimizin önemi yok. Rantçılar çoktan oraları yedi bitirdi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 13:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
Üstadım terminalden kasıtınız nedir her bir terminal daha yüksek kapasite demektir aynı şeylerden bahsediyoruz ama benim anlamadığım şey sizin mantığınıza göre 5 milyon kapasiteli 10 tane havaalanı yapalım daha mantıklı. "ilginç" havaalanlarının kapasitelerinden değilde sayısal çoğunlukları üzerinden mukayese yapmak gerçekten "ilginç"
Orada aslında şöyle bir durum var alternatiflilik.

Bugün Londra dediğimiz yer aslında bir şehir değil baya baya bir bölgenin adı çünkü dışarı doğru büyüyen Londra kabaca 50 km çaplı bir çemberin içinde kalan her yere karşılık geliyor. Ve bu çember içinde ve az dışında bir birine farklı pozisyonlarda alternatif olabilen havalimanlaır var.

Bugün Heathrow Avrupa'nın en yoğun havalimanı ve ana akım hava yollarının tercihi burası ama yine büyük hava yolları Gatwick ya da Stansed gibi meydanlara da uçuyor. Ayrıca Gatwick ve Stansed bizde Atlasglobal ve Pegasus'a karşılık gelen tiplerdeki hava yollarına da karşılık gelir ki. London City gibi çevredeki daha yakın noktalara hızlı ulaşım imkanı sunan bölgesel meydanlara da ihtiyaç vardır.

Peki bunları İstanbul'da yapmak mümkün müdür?
Bence imkansız

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 238 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2 3 4 5

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye