TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 11 Ara 2017, 16:19

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 13:27 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 561
Yaş:
Deli Mayk – O Bir THY Efsanesi


Selam dostlar! Sizce bir uçağın karakteri olabilir mi? Bence evet! Bugün “Deli Mayk”tan bahsedeceğiz…

Tc-Jdm tescil kodlu, ‘İzmir’ adlı bu Airbus A340-300 Türk Hava Yolları’na Nisan 1996’da teslim edilmiş. Yani bizim yaşlı keçi şu an 21 yaşında.

Bu uçak teslim alındığından beri o kadar arıza çıkarmıştır ki teknisyenler artık onun bir ruhu bir iradesi olduğuna inanmış ve ona Deli Mayk adını vermiştir.

Bu ismin kaynağı ise uçağın tescilidir. TC-JDM, ICAO alfabesiyle ‘Tango Charlie- Juliet Delta Mike şeklinde okunmaktadır. Son iki harf ‘DM’ ise teknisyenler tarafından Delta değil Deli Mayk olarak adlandırılmıştır.

Ayrı bir karakteri vardır Deli Mayk’ın , eğer canı isterse menzilinin son kilometresine kadar sorunsuz uçar , eğer canı istemezse de yerinden bir metre kıpırdatmak mümkün olmaz.

Ancak çıkardığı arızalardan hiçbiri uçuş güvenliğini riske atmaz , öyle de düşünceli uçaktır bizim Deli Mayk.

Hangi birini sayalım ki vukuatlarının…

8A koltuğundaki yolcu okuma lambasını yakmak ister , ama düğmeye basınca 15C koltuğundaki yolcunun okuma lambası yanar. Üstelik 15C deki yolcu kulaklıkla müzik dinlemektedir.

Uyuyan bir yolcunun koltuğundan hostes çağırma sinyali gelir , fail bellidir , Deli Mayk.

Kalkış yapar , iniş takımları toplanma komutu verilmesine rağmen toplanmaz , Marmara üzerinde yakıt başlatır geri iner.

Bir başka zaman canı durmak istemez pistten çıkar.

Bir diğer gün hidrolik kontrol sistemlerinden birinin gereksiz olduğuna kanaat getirir ve devre dışı bırakır. Uçak inince pistin ortasında kalakalır, yardım gelir.

Bir diğer zaman canı sıkılır ön camını çatlatır.

Bazen kabin ışıklarını kafasına göre kapatır, sadece acil çıkış ışıklarını yakılı bırakır , içeriyi tabiri caizse pavyona çevirir.

Hatta öyle ki kalkıştan sonra 10 dakika kadar bir sorun çıkmazsa mürettebat sevinç nidaları atmaya başlar.

Fakat özünde iyi uçaktır Deli Mayk. Yolcularına veya ekibine hiç zarar vermez , ne yaşarsa içinde yaşar.

Yolun açık olsun Deli Mayk 🙂

…Murat Deniz Şenol…


http://www.goklerdeyiz.net/deli-mayk-o- ... -efsanesi/

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 18:14 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 23:52
Mesajlar: 29
Yaş:
Bahsettiğiniz sorunların büyük bölümü otomasyonla ilgili görünüyor. Bunların çözümü nasıl oluyordu, donanıma müdahale ile mi, yazılıma müdahele ile mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 19:23 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 411
Yaş:
Canı durmak istemeyip pistten çıkan Mayk olur da iniş takımlarını falan açmazsa bir gün görürüm o zaman bu gülünçlü komikli makaleleri. Neden serviste tutuyorlar bu uçağı madem ? THY gibi kurumsal bir firmaya yakışıyor mu bu durum sizce. Ben hiç beğenmedim bu makaleyi ne yazık ki. Komik değil, efsane hiç değil.

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 21:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Alıntı:
Canı durmak istemeyip pistten çıkan Mayk olur da iniş takımlarını falan açmazsa bir gün görürüm o zaman bu gülünçlü komikli makaleleri. Neden serviste tutuyorlar bu uçağı madem ? THY gibi kurumsal bir firmaya yakışıyor mu bu durum sizce. Ben hiç beğenmedim bu makaleyi ne yazık ki. Komik değil, efsane hiç değil.
Deli Mayk bir havacılık efsanesidir diyelim. THY filosunda aralarında Deli Mayk'ın da bulunduğu A340 serisi uçaklarını elden çıkarmanın planlarını yapıyor. Ama bu tip uçakların ne yazık ki pek de bir taliplisi yok. Son dönemde özellikle hac ve Rusya'da yaşanan kapasite artışı gibi durumlarda kullanıldılar ve elden çıkana kadar da ana seferlerin planlamasında çok da kullanılmayacaklar gibi duruyor.

4 küçük motoruyla fiyat performansta sınıfta kalması ailenin en büyük handikapı

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Kas 2017, 21:21 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7255
Yaş:
Ya şu an yakıt fiyatları görece aşağıdayken bir şekilde elden çıkarlar ya da bizle mezara giderler. 2017 yılında 2. el A340 isteyecek adamın tek nedeni 777 veya A350'ye parasının yetmemesidir. Benim aklıma ilk gelen devletle pek alakası olmayan İranlı taşıyıcılar. Belki Asya veya Afrika. 4 motor artık ne yazık ki bitti.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2017, 19:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 893
Yaş:
Alıntı:
Ya şu an yakıt fiyatları görece aşağıdayken bir şekilde elden çıkarlar ya da bizle mezara giderler. 2017 yılında 2. el A340 isteyecek adamın tek nedeni 777 veya A350'ye parasının yetmemesidir. Benim aklıma ilk gelen devletle pek alakası olmayan İranlı taşıyıcılar. Belki Asya veya Afrika. 4 motor artık ne yazık ki bitti.
Oralar bile çok zor geliyor benim gözüme baya baya THY bu uçaklar için satış dışı bir şeyler düşünmeli çünkü alıcısı çıkmıyor bu meretin

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2017, 23:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 570
Yaş:
Üç tanesi kal edildi zaten, kaldi 4 tane. Elde yeterince parça var, full ekonomi ye çevrildiler. 5 sene daha uçacaklar, umreci hacı taşıyacaklar.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2017, 08:00 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2159
Yaş:
THY'nin pek bilinmeyen bir özelliği de charter seferleridir. Müteahhit firmalar bayi toplantıları vs. vs. tek sınıf büyük gövdeli uçak eski dahi olsa ekonomik olarak fayda sağlar.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye