TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 24 Mar 2017, 22:54

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2015, 02:08 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4705
Yaş:
Sayın yazarlar.

Her ne kadar ordumuzda örneği olmasada dünyada değişik ülkelerde giderek yaygınlaşan bir şekilde kamyon türü araçlara değişik topçu sistemleri monte ediliyor. Bu başlığa forumda yer verilmemiş. Bu trendin forumda yer alması gerektiğine inanıyorum.

Bazı örnekler endüstriyel boyutlarda iken bazı örnekler yerel küçük örneklemlerle yapılmış. Ben her ikisinede yer vereceğim.
Biraz klasik olacak ama Caesar la başlayalım, Bu top sistemleri genellikle hidrolik ayaklarla atış yapmadan önce pozisyon almaktadır. Basit ve hızlı yer değiştiren bir topçu sistemi olması öenemli özelliktir. Belki bizim iptal edilen panter 155mm projesi böyle bir laternatfile yeniden canlanabilir.





Resim

1-) Nexter ( eski Giat) Ceesar /Fransa

155mm 52 kalibre hovitzer topu ile donatılmış Unimog veya Renault sherpa 6x6 araca monteli bir sistem. Biligsayar tevcihli bir atış sistemine sahip.



Resim


2-) Archer / İsveç

155mm 52 kalibre hovitzer topu ile donatılmış Volvo nun aslında arazi ağır yük kamyonuna monteli , otomatik dolduruculu , bilgisayarlı tevcih sistemine bir sistemdir.




Resim


3-) Nora b-52 / Sırbistan


155mm 52 kalibre hovitzer toplu Tatra 8x8 kamyona monteli bir sistem. Modelin bir kaç çeşidi mevcut. Tamamen manuel çalışan modelinin yanında otomatik dolumlu biligsayar tevcihli modelide opsiyon olarak sunulmaktadır. Değişik kamyon opsinyonlarıda opsiyonludur.



Resim

Aynı tesisin M03 NORA-B52 K-I K1B modelide tamamen kapalı taret, zırhlı kupa ile sunduğu bir başka opsiyondur.




Resim

4-)SOKO SP RR 122mm topçu sistemi / Sırbistan


Yine aynı firmanın eski Varşova paktı standartı olan 122 mm D-30 topla donatılmış 6x6, zıhlı taretli ve zırhlı kupalı aracı.


Resim

5-) EVO-105mm sistemi / Güney kore

105mm M-101 topunun Kia 2.5 ton 6x6 askeri araca monte edilmiş modelidir. Top manuel ve biligsayar tevcihli olarak ateş edebilmektedir.



Resim

6-) Donar 155mm / Almanya

Alman KMW firmasının insansız taretli modelidir. Hindistan ordusu için Leyland firmasının ortak telifi olarak doğmuştur .Dolum otomatiktir. Sistem bilgisayar tevcihlidir. 155mm 52 kalibre top kullanmaktadır.



Resim

6x6 Ural kamyona monteli 57mm top


Resim

Renault kamyona monteli 57mm


7-)57mm sistem / Suriye

Aslında bir uçaksavar olan sovyet dönemi 57mm hava savunma topunun değişik modellerde kamyonlara monteli halidir. Halen Suriyede yoğun olarak kara çatışmalarında direkt atış silahı olarak etkili olarak kullanılmaktadır. Atış yapmk için hidrolik ayaklara ihtiyaç duymamaktadır.




Resim

8-)15p 105mm hoivetzer / Çin

İtalyan m56 topu esas alınmış NATO 105mm topçu mühimmatı atabilen 4x4 kamyona monteli topçu sistemi. İhraç esaslı bir sistemdir.



Resim


9-) Sh-5 105mm hovitzer/ Çin.


Nato 105mm ( İngiliz L 118 topu esas) alınmış kamyona monteli topçu sistemidir. Daha çok ihraç amaçlı bir modeldir.





Resim

10-) Hawkeye 105mm /ABD

ABD li Mandus şirketinin MACK kamyonete monte ettiği NATO 105mm howitzer toplu sistemidir.


En son AVCI tarafından 03 Eyl 2016, 16:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Yazım ve imla hataları 1 DEFAYA MAHSUS düzenlendi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Şub 2015, 21:13 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1600
Yaş:
Ben 105mm çin sistemlerini çok beğendim , 8 numaradaki sistem galiba özel kuvvetlerin kullanımına dönük bir sistem , bizde keşke benzer çözümleri ortaya koyabilsek .....

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2015, 05:05 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Haz 2014, 01:21
Mesajlar: 290
Yaş:
155mm 122mm sistemleri anlıyorum,menzili nedeniyle zaten hedefinden uzakta görevini yapıyorlarda,

Düşük kalibrelerin BMP kuleli toyota hiluxtan ne fazlası var merak ediyorum :D

Hele koca reno kamyona 57mm top için libyalı isyancılar gibi kasaya doluşmuş 4 kişi görünce şaşırdım.

Benim favorim 4 numara oldu.

Riskli bölgelere uygun geliştirilmiş oldukça korunaklı görünüyor araç.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2015, 21:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1799
Konum: Antalya
Yaş: 33
Hemen bir ekleme ve bence bu sınıfın en iyi örneklerinden biri.

Resim

Denel G-6/Güney Afrika

Güney Afrikalı Denel firmasının geliştirdiği Rheinmetall L-52 (155mm/52 Kalibre) Topu kullanan bir model özellikle son modellerinde 67+ km menzili yakalayabilmiş bir sistem.

Kaynak: http://en.wikipedia.org/wiki/G6_howitzer


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2015, 22:33 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6035
Yaş:
Çek üretimi 152mm lik Vz. 77 DANA ve 155mm lik NATOcu kardeşi M2000 ZUZANA da unutulmuş 8-)

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2015, 23:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 28 May 2014, 15:23
Mesajlar: 1109
Yaş: 18
[quote][quote]155mm 122mm sistemleri anlıyorum,menzili nedeniyle zaten hedefinden uzakta görevini yapıyorlarda,

Düşük kalibrelerin BMP kuleli toyota hiluxtan ne fazlası var merak ediyorum :D

Hele koca reno kamyona 57mm top için libyalı isyancılar gibi kasaya doluşmuş 4 kişi görünce şaşırdım.[/quote]


Benim favorim 4 numara oldu.

Riskli bölgelere uygun geliştirilmiş oldukça korunaklı görünüyor araç.[/quote]

Hocam o 57 mm zaten Suriye kökenli, Libya'dan pek de farklı sayılmazlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2015, 01:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:35
Mesajlar: 1600
Yaş:
Çek ve Güney Afrika sistemleri Kundağı motorlu top sistemleri yalnız yani Fırtına yada Paladin gibi ,,
mevcut bir çekili obüsün kamyona entegre edilerek mobilize edilmiş halleri değiller , kanımca arada ufak ama önemli bir fark var .

Bir soru ,, günümüzde mühimmatlar gelişmiş ve gelişmeye devam ederken namlu kalibreleri artık menzil konusunda ne kadar etken halde ?
Yani bizim Fırtına'nın birde 39 kalibrelik bir versiyonunu ortaya çıkarsak ,
ağırlığı 30 ton civarlarına indirilmiş , havadan A-400M ile nakledilebilir , deniz piyadeleri için daha kolay taşınabilir ,
gerek varmıdır yokmudur o ayrı ama yapılabilir bence .

Saygılar.

_________________
THE SHOW MUST GO ON


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2015, 02:02 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4705
Yaş:
Listelemeye devam.


Resim

11-) HM-41 155mm 39 kalibre /İran

İran ordusunun 155mm 39 kalibre MAN ( İran üretimi ) 6x6 araca monteli topçu sistemi. Açıkçası bana biraz thhaf geldi. Topa mermi yüklemek için personel platformu yok. Nasıl mermi yüklediklerini görmek isterdim.

Top aslında bizdede kullnılan 155mm M114 topu esas alınarak yapılmış biraz yükseltilmiş modeli.







Resim


12-)A222 Bereg 130mm 54 kalibre / Sovyet- Rusya

Rusyanın daha çok kıyı savunması için tasarladığı MAZ 543 model 8x8 kamyona kapalı taretle yükeldiği bir topçu sistemidir. Mühimmat olarak Rus donanmasında Ak-130 topunda kullanılan mühimmadı kullanmaktadır. HAlzi hazırda sadece Rsu ordusnun Karadeniz kıyısında aktif olarak görevlidir.








Resim

13-) CS/SH1 122mm D30 topu / Çin.

Sovyetlerden aldıkları klasik 122mm D30 topunun Dong Feng 6x6 kamyona monte edilmiş modelidir.







Resim


14-) SORA 122mm D30 topu / Sırbistan

Yugoslavyanın yine sovyetlerden aldığı D30 topunu özellikle Pakistana teklif ettiği 6x6 araca monteli modeli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2015, 02:15 
Çevrimiçi
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6035
Yaş:
Alıntı:

Sovyetlerden aldıkları klasik 122mm D30 topunun Dong Feng 6x6 kamyona monte edilmiş modelidir.
Çin D30 ları uzun bir süre boyunca Type 85 adı ile üretti aktif serviste olanlarda kendilerinin ürettikleri...

Alıntı:

Yugoslavyanın yine sovyetlerden aldığı D30 topunu özellikle Pakistana teklif ettiği 6x6 araca monteli modeli.
Aynı şekilde Yugoslavya'da D30 topunu yerel olarak üretmiştir. Dağıldıktan sonrada modeller Bosna-Hersek, Hırvatistan, Sırbistan ve Arnavutluk gibi ülkelere kalmıştır, hatta bir kısmı Bosna-Hersek tarafından Afganistan'a satılmıştır...




Vietnam'da ordu bakım merkezlerinde ABD den ele geçirdikleri 105mm lik M-101 toplarını 3 dingil kamyonlara monte ederek mobilize halde kullanmakta...

Resim

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Şub 2015, 21:05 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:30
Mesajlar: 895
Yaş:
Bunlardan ayrı motorlu-çekili topcu sistemleride var.Mesela Türkiye'deki panter gibi.

viewtopic.php?f=7&t=446

_________________
ResimResimResim

SAVAŞ BARIŞTIR
ÖZGÜRLÜK KÖLELİKTİR
BİLGİSİZLİK KUVVETTİR


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2015, 00:30 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4705
Yaş:
Panter üzüldüğüm bir projedir. :oops: Keşke 39 kalibre olarak yeniden denense en azından 2 i dünya savaşından kalma müzeliklere elveda deseydik.

Bir keresinde amatör bir çizim görmüştüm . BMC nin 8x8 aracına monteli panter projesi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2016, 10:56 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:11
Mesajlar: 223
Yaş:
Güzel bir sistem ama Türkiye'nin dağlık arazisinde işe yarar mı?

_________________
Eski kullanıcı adım: efsane çavuş


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 00:38 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4705
Yaş:
Resim

BMC ' nin 6x6 zırhlı kabinli kamyon modeli. Muhtemel 155mm panter sistemin üzerine monte edileceği platform. Biraz daha altı "V" şekilli olsaymış keşke.


Resim

155mm panter sistemi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 01:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4913
Yaş:
@musti, kamyon "cab"i biraz garip bir yapı. İçinde kocaman motor var. Ondan V-hull yapması çok güç. Belki w-hull falandır. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 01:11 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 405
Yaş:
İdef'te panterin başında duran kişiye '' Kamyon üzerine monte edilse daha efektif bir silah olmaz mıydı?'' diye sormuştum. Onlar gereksiz şeyler demişti... Dünyada bu kadar örneği olan bir araç oysa.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 01:30 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 6794
Yaş:
Alıntı:
Onlar gereksiz şeyler
MKEK'in sloganı bu yahu..

-
Bir arkadaş girdi beyaz yakalı olarak 1 ay kadar önce. "Bol bol çay içer, takılırsın." demiştim. Geçen gün aradı, "Haklıymışsın, 1 ayda kilo aldım, çaya şeker koymayı bıraktım; günde rekorum 15 bardak." diyor. Güzel meslek..

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 01:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4913
Yaş:
Alıntı:
İdef'te panterin başında duran kişiye '' Kamyon üzerine monte edilse daha efektif bir silah olmaz mıydı?'' diye sormuştum. Onlar gereksiz şeyler demişti... Dünyada bu kadar örneği olan bir araç oysa.
Onun yerine Gebze-Harem minibüs motoru ve kamyon tekeri taktık, kendi geziyor da diyeymiş tammış.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 01:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 30 Tem 2012, 17:19
Mesajlar: 1037
Yaş:
Kamyon üstü için bizim Panter ağır olmaz mı acaba ? Zaten aşırı ağır diye tutmadı mı bu makina ?
Boranda bunların dışında apayrı bir soru işareti tabi...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 01:58 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4705
Yaş:
Alıntı:
@musti, kamyon "cab"i biraz garip bir yapı. İçinde kocaman motor var. Ondan V-hull yapması çok güç. Belki w-hull falandır. :roll:


Resim

Yapılmışı var üstad. Güney Afrikalı SAMIL. Adamların mayın EYP tecrübesi bizden eski. Kavram olarak MRAP ları icat etmiş millet. Malum şimdi EYP ler 1 numaralı düşmanımız oldu.

Hem de bayağı bir "V" .Neredeyse KIRPI den iyi diyeceğimde ama denemedik tabiki. 8-)

Gerçi bunada çok şükür. Zırhlı kabinli genel maksat kamyonuda dünya ordularında giderek artan bir trend. Hemen hemen çap sahibi her ordunun envanterinde mutlaka var. Bir yerden yakalamak iyi olmuş.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 10:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1947
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
@musti, kamyon "cab"i biraz garip bir yapı. İçinde kocaman motor var. Ondan V-hull yapması çok güç. Belki w-hull falandır. :roll:
Resim
Yapılmışı var üstad. Güney Afrikalı SAMIL. Adamların mayın EYP tecrübesi bizden eski. Kavram olarak MRAP ları icat etmiş millet. Malum şimdi EYP ler 1 numaralı düşmanımız oldu.
Hem de bayağı bir "V" .Neredeyse KIRPI den iyi diyeceğimde ama denemedik tabiki. 8-)
Gerçi bunada çok şükür. Zırhlı kabinli genel maksat kamyonuda dünya ordularında giderek artan bir trend. Hemen hemen çap sahibi her ordunun envanterinde mutlaka var. Bir yerden yakalamak iyi olmuş.
Evrendeki hiç bir güç bu tipteki bir aracı bizim kuvvete kabul ettiremez. Tek amaçlı gövde/araç tasarımları bizde asla kabul görmez bizim kuvvetlerde araçtan herseyi isteriz o yüzden sivil araçlara yakın görünümde olurlar.
BMC zırhlı kamyonu zaten yabancı destekli "%100 yerli" tasarım hiç fena olmadı. Add on armor ile iyi sonuç verir.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 10:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4913
Yaş:
@musti, Mercedes Actros'un da mesela çok yetkin bir zırhlı modeli var. Bazı ufak püf noktaları ile mevzuyu halletmiş görünüyorlar. Ama tabi o da üstün Alman mühendisliği. MAN'ın da 6x6'ları, 8x6'larında vs de var zırhlı kabinler. Onda iş kolay zira motor "cab" arkasında.

İşte sonradan "ha tüh" dememek için baştan bu işin zırhlandırma isteyeceğini düşünerek bir tasarım yapmak gerek. BMC'ninki bence o kadar da "boş" bir tasarım değil. Dışarıya koydukları kaporta yüzünden alttaki bazı şeyleri görmüyor olabiliriz.

Bir de Nurol yapmıştı böyle bir şey hatırlıyor musunuz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 20:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 532
Yaş: 45
Alıntı:
İdef'te panterin başında duran kişiye '' Kamyon üzerine monte edilse daha efektif bir silah olmaz mıydı?'' diye sormuştum. Onlar gereksiz şeyler demişti... Dünyada bu kadar örneği olan bir araç oysa.
Son MÜSİAD fuarında hiçte öyle demediler. Gayetlen kamyon üstünün çok daha iyi olacağının farkındalar. Fransız NEXTER benzeri açık taret olacak. Mevcut BMC veya NUROL zırhlı kabin kamyonlarıda gayet yeterliler bu iş için. Panther'de tüm suçu MKEK üzerine yığmamalıyız açıkçası, askerin self mobilite isterleri bu sonucu yarattı. Allahtan Panterin birde yüzmesini istemediler ki o halini düşünmek bile istemiyorum. :lol:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2017, 20:37 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 405
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
İdef'te panterin başında duran kişiye '' Kamyon üzerine monte edilse daha efektif bir silah olmaz mıydı?'' diye sormuştum. Onlar gereksiz şeyler demişti... Dünyada bu kadar örneği olan bir araç oysa.
Son MÜSİAD fuarında hiçte öyle demediler. Gayetlen kamyon üstünün çok daha iyi olacağının farkındalar. Fransız NEXTER benzeri açık taret olacak. Mevcut BMC veya NUROL zırhlı kabin kamyonlarıda gayet yeterliler bu iş için. Panther'de tüm suçu MKEK üzerine yığmamalıyız açıkçası, askerin self mobilite isterleri bu sonucu yarattı. Allahtan Panterin birde yüzmesini istemediler ki o halini düşünmek bile istemiyorum. :lol:

İdef 2013'den bu yana baya zaman geçti :) :) Bir şeyler dank etmiş olmalı.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2017, 13:34 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 390
Yaş: 18
MKE Kamyona Monteli Topçu Sistemi İDEX 2017
Resim
Resim
Kaynak Video: https://twitter.com/DefenceTurkey/statu ... 5299800065

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2017, 15:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 291
Yaş:
Panteri kamyona oturtmuşlar sanırım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2017, 21:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 532
Yaş: 45
Panter'in topunu, MAN 6x6 kamyon üzerine çıplak olarak oturttular. Arkayada sabitleyici hidrolik ayak ekledirler. Olması gerektiği gibi, gayet basit ama etkin bir modern mobil topçu sistemi oldu. En baştan istenen Panter konsepti yanlıştı esasen.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2017, 23:17 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4705
Yaş:
Alıntı:

2 şubat 2015
Belki bizim iptal edilen panter 155mm projesi böyle bir alternatfile yeniden canlanabilir.

Fikrimin 2 sene fark ilede olsa gerçekleştiğini görmek çok mutlu edici. :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 01:19 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 390
Yaş: 18
Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu’nun (MKEK) çekili obüsü Panter hareketlendi. MKEK’in ASELSAN ile işbirliği ile geliştirilmesini üstlendiği kamyon üstüne konuşlu Panter 2 obüsüne ilişkin ilk maket Abu Dabi’de savunma fuarında sergilendi. MKEK’in 40 km Menzilli Topçu Silahı (Panter) 1998 yılında hem kendinden hareket edebilir, hem de çekilebilir olarak tasarlanmıştı. Panter 2 obüsün özelliklerini büyük çoğunlukla koruyor ancak bu defa kamyon üstünde daha hızlı, seri taşınabilir olarak hazırlanıyor. Panter 2 obüsü 600 km hareket menziline sahip olurken namlu ve silah sistemi değişmiyor. Resim
Kaynak: http://m.c4defence.com/Gundem/panter-ha ... yor/3795/1

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 01:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 697
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Top aksamı hafifletildi mi? Yoksa kamyona konarak "kas gücü" artışına mı gidildi?

"Namlu ve silah sistemi değişmiyor." diye yazılmış olsa da silah aksamının hafifletilmesine dönük çalışma var diye hatırlıyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 10:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 278
Yaş:
Resim
Üzerinden kaç yıl geçti hatırlamak zor ama PANTER'in ete kemiğe büründüğünden beri savunduğum ''kamyon
üzerine alınması'' noktasına, sonunda maket olarak gelinmesine memnun olmamak elde değil doğrusu. ;)

Maketten görebildiğim kadarı ile taşıyıcı kabin-personel bölümü zırhlı.
Üst kapağın bulunduğu bölümün arkasında namlunun bir bölümünün oturduğu yarım bir kanal var.
Umarım bu kanal ön cama kadar uzatılır ve namlu komple kanala oturtulur.

Hızlı yer değiştirebilmek ve kolay nakledilmek avantajına sahip olacak böylesi bir sistemin
arazi kabiliyetini geliştirebilmek için arka dört lastiği üzerine ilave lastik palet uygulaması mutlaka
düşünülmeli-denenmeli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 11:28 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2012, 20:07
Mesajlar: 539
Yaş:
Cahilliğimi mazur görün fakat şimdi fırtınadan farkı ne ?Maliyet ve hafiflik mi ?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 11:30 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 390
Yaş: 18
Alıntı:
Hızlı yer değiştirebilmek ve kolay nakledilmek avantajına sahip olacak böylesi bir sistemin
arazi kabiliyetini geliştirebilmek için arka dört lastiği üzerine ilave lastik palet uygulaması mutlaka
düşünülmeli-denenmeli.
Böyle de geçici bir çözüm var. Ruslar uğraşıyor. Bizim diğer kamyonlar da da iş görür mü acaba.
https://www.instagram.com/p/BPz8GSwDVKq/

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 11:45 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2016, 22:18
Mesajlar: 235
Yaş: 32
Panter için iyi çözüm yolu olmuş. Benim merak ettiğim bu arkadaki ayaklar, hidrolik destekli olanlar atış esnasında oluşacak baskıya nasıl dayanıyor? Yanlış hatırlamıyorsam Nazilerin 88lik hava savunma topları 30-40 tonluk basınç yapıyormuş zemine.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 11:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 278
Yaş:
Alıntı:
Böyle de geçici bir çözüm var. Ruslar uğraşıyor. Bizim diğer kamyonlar da da iş görür mü acaba.
https://www.instagram.com/p/BPz8GSwDVKq/
http://www.armyrecognition.com/images/s ... ia_002.jpg
Evet benzer ilave palet uygulamaları kış ve bahar aylarında faydalı olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 15:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4913
Yaş:
Alıntı:
Üzerinden kaç yıl geçti hatırlamak zor ama PANTER'in ete kemiğe büründüğünden beri savunduğum ''kamyon
üzerine alınması'' noktasına, sonunda maket olarak gelinmesine memnun olmamak elde değil doğrusu. ;)
Çok hak yiyorsun @Tolga.. :roll:
Bizim memleket ulaşımı da vatandaşına dolmuşla götürür. Eh, MKE de öz be öz bizden olduğu için, tabi ki önce mobiliteyi "Gebze-Harem" dolmuş modelinde arayacaktı. Sonra daha medeni hallerini görecektik. Bundan sonraki, mesela 2023 hedefi de raylı sistem olmalı.



Alla alla yaa.. Ne koysak beğenilmiyor. Adam kendi mobilitesi için dünyadaki en güçlü motoru koydu Panter'e. Neredeyse bir "cab" bile koyacaktı sürücüye. 8-)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 15:25 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4913
Yaş:
Alıntı:
Cahilliğimi mazur görün fakat şimdi fırtınadan farkı ne ?Maliyet ve hafiflik mi ?
İlk alım maliyeti+idame/ikame maliyeti. Km başına maliyeti.

Ve evet hafiflik. Yollardan çok hızlı intikal. Çok hızlı yer değiştirebilme.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 15:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 03 Eyl 2013, 21:49
Mesajlar: 278
Yaş:
Alıntı:
İlk alım maliyeti+idame/ikame maliyeti. Km başına maliyeti.

Ve evet hafiflik. Yollardan çok hızlı intikal. Çok hızlı yer değiştirebilme.
http://www.militaryimages.net/media/cae ... 0/full?d=0
@HDS, Havadan kolay nakledilme avantajını ''projenin fazla uzamasına sebep olmamak için'' saymıyor olmalı ;)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2017, 15:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4913
Yaş:
Hafiflik mevzusu ona binaen idi, ancak tabi işin içinde MKE falan olunca "Evet havadan nakledilebilir ama BattleCruiser Yamato ile.." gibi bir sakillik çıkar diye de korktuydum. :roll:


Topçu kıymetli, topçu önemli. Eğer doğru sistemi kurabildi isen -ki bizim ADOP projesi odur- piyadene anlık destek verebilirsin, yahut İHA ile gördüğünü saniyeler içinde ateş altına alabilirsin.

Orada burada asker konuşlandırırken, Körfez bölgesinde askeri üsler kurarken artık bazı ateş destek sistemlerini havadan nakledebilmek Türkiye için de kritik. Üstelik artık A-400'ler de var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2017, 21:46 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 05 Tem 2016, 16:25
Mesajlar: 14
Yaş: 28
Öğrenmek için soruyorum;

Kundağı motorlu obüs - çekili obüs farkını biliyorum. Bu ikisi varken kamyona monteli sistemin bu ikisinden farkı/avantajı nedir?

a) Kamyona monteli sistem, çekili obüs alternatifi ise; adanmış bir motorlu araca gerçekten gerek var mı, serbest bir kamyonla çek-bırak yapılması daha efektif/tasarruflu olmaz mı?

b) Kamyona monteli sistem, k.motorlu obüs alternatifi ise; avantajı nedir? Tedarik ve bakımı daha hesaplı? Daha hafif ve hızlı? Görev tanımı farklı?

c) Eğer b maddesine göre 'kamyona monteli sistem' daha avantajlı ise neden X adet fırtına az alıp onun yerine X tane de kamyona monteli panter almadık?

d) Yukarıdaki sorular isabetli değilse bu sistemlerin aslında ne olduğunu kısaca açıklayabilir misiniz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Mar 2017, 21:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 405
Yaş:
Alıntı:
Öğrenmek için soruyorum;

Kundağı motorlu obüs - çekili obüs farkını biliyorum. Bu ikisi varken kamyona monteli sistemin bu ikisinden farkı/avantajı nedir?

a) Kamyona monteli sistem, çekili obüs alternatifi ise; adanmış bir motorlu araca gerçekten gerek var mı, serbest bir kamyonla çek-bırak yapılması daha efektif/tasarruflu olmaz mı?

b) Kamyona monteli sistem, k.motorlu obüs alternatifi ise; avantajı nedir? Tedarik ve bakımı daha hesaplı? Daha hafif ve hızlı? Görev tanımı farklı?

c) Eğer b maddesine göre 'kamyona monteli sistem' daha avantajlı ise neden X adet fırtına az alıp onun yerine X tane de kamyona monteli panter almadık?

d) Yukarıdaki sorular isabetli değilse bu sistemlerin aslında ne olduğunu kısaca açıklayabilir misiniz?
C) Fırtına ortaya çıktığında bizimkiler kamyon işine sıcak bakmıyorlardı.Şimdi dünyada yaygınlaştıkça ve panter obüsünün verimsizliği bu çözüme sevketti.

Fırtına tank gibi paletli bir araç. Zorlu arazi şartlarına daha uyumlu ve zırhı savaş ortamı için daha uygun. Diğer sorularınızın cevapları zaten üst iletilerde mevcut.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2017, 18:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 647
Yaş:
Envanterimizde kaç adet panter var? Bu proje sadece mevcut panterleri daha kullanışlı yapmak için mi yapılıyor? yoksa buradan ciddi bir ürün ailesi çıkarmayı düşünüyormuyuz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2017, 21:43 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4705
Yaş:
Alıntı:
Cahilliğimi mazur görün fakat şimdi fırtınadan farkı ne ?Maliyet ve hafiflik mi ?
Bizim gibi cephelerinin arası 1000 km yi aşan ülkeler için koşan at. Fırtına tren yada özel tırı olmadan ne doğuya gider ne batıya. Teorik olarak palet ömürleri 2500-3000 km dir. Ha deyincede değişen bir halt değil.

Çekili 52 kalibreler hayal kırıklığı oldu. Malum panter iptal. 52 kalibre alet illaki üzerine bineceğim aaraç isterim diyor.

Tekerli alet. Gönder Trakyaya ,Borçkaya, Şırnaka, Datçaya at gibi durmadan koşsun. Bence çok kıymetli çalışma. Yüksek yerli girdiyle yapılır. Şase, kabin, defransiyel ve motor falan yerli olması mümkün.

İnşallah bol bol 1000 tane üretilir. Olmadı ABD gibi koyarız bir köşeye kriz çıktımı çıkarırız brandayı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2017, 22:05 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 390
Yaş: 18
Ek olarak maliyeti düşük olduğu için ihraç ihtimali daha yüksek, ayrıca ihraç ederken motor engeli de çıkmayacaktır.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2017, 00:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1799
Konum: Antalya
Yaş: 33
Kundağı motorlu obüs - çekili obüs farkını biliyorum. Bu ikisi varken kamyona monteli sistemin bu ikisinden farkı/avantajı nedir?

a) Kamyona monteli sistem, çekili obüs alternatifi ise; adanmış bir motorlu araca gerçekten gerek var mı, serbest bir kamyonla çek-bırak yapılması daha efektif/tasarruflu olmaz mı?
[Cvp] Aslında daha tasarruflu olmuyor Kamyon ve Çekili sistem artı maliyet ayırca daha fazla adam gerekli Yanılmıyorsam çekili top için 8 kamyon için 2 personel lazım.

b) Kamyona monteli sistem, k.motorlu obüs alternatifi ise; avantajı nedir? Tedarik ve bakımı daha hesaplı? Daha hafif ve hızlı? Görev tanımı farklı?
[Cvp] Bakım idame masrafları Paletli ve tekerlekli sistemlerde oldukça farklıdır. Hafiflik avantajı ve ekonomiklik var ama birbirlerinin alternatifi olarak düşünme. Çok Hızlı intikal gerektiği noktada kamyon üstü sistemler çözüm oluyor.

c) Eğer b maddesine göre 'kamyona monteli sistem' daha avantajlı ise neden X adet fırtına az alıp onun yerine X tane de kamyona monteli panter almadık?
[Cvp] Kamyona monteli sistemler eskiden çok yaygın değildi bu nedenle sıcak bakılmadı ama Dünya ordularının sistemden memnuniyeti bizimkilerin sonunda ilgisini çekti diyelim. Panter'in kendine ait bir motoru bir mobilitesi var ama uygulamada yeterli gelmedi anladığım kadarıyla.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2017, 22:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 4913
Yaş:
Alıntı:
Öğrenmek için soruyorum;

Kundağı motorlu obüs - çekili obüs farkını biliyorum. Bu ikisi varken kamyona monteli sistemin bu ikisinden farkı/avantajı nedir?
a) Kamyona monteli sistem, çekili obüs alternatifi ise; adanmış bir motorlu araca gerçekten gerek var mı, serbest bir kamyonla çek-bırak yapılması daha efektif/tasarruflu olmaz mı?
b) Kamyona monteli sistem, k.motorlu obüs alternatifi ise; avantajı nedir? Tedarik ve bakımı daha hesaplı? Daha hafif ve hızlı? Görev tanımı farklı?
c) Eğer b maddesine göre 'kamyona monteli sistem' daha avantajlı ise neden X adet fırtına az alıp onun yerine X tane de kamyona monteli panter almadık?
d) Yukarıdaki sorular isabetli değilse bu sistemlerin aslında ne olduğunu kısaca açıklayabilir misiniz?
Neden bu konuyu Fırtına ve Panter gibi ürün isimleri tartışıyoruz ki? Aslında bunları namlu, mevzilenme, mobilite ve ötgütlenme üzerinden tartışmak gerekir. Fırtına aslında kundağı motorlu, paletli ve zırhlı bir araç. O tüm bu parametreleri ile bir yere denk geliyor.
Panter de ha keza. Bahsedilen kamyona monteli sistem de yine Fırtına gibi "kundağı motorlu", ama tekerlekli bir sistem. Zırh koruması meçhul.

Bunların neden paletli olanı var? Neden zırh korumaları var. Bunlar ne iş yapar. Onları konuşa konuşa bence zaman harcarız ama bu soruların çoğuna bizi tatmin edecek cevaplar bulabiliriz -bence.

___

Bir yan dal; Neden M-113'lerin üzerine bir de paletli ACV'leri aldık binlerle? Şimdi ise neden tekerlekli araç projeleri kovalıyoruz? arma'dır, Pars'tır birer ikişer gündeme geliyor?
E peki bunlar bir yana, MRAP'lar ne hem M-113 ne TTZA ne?


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Exabot [Bot], Observer, Scarecrow ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye