TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 24 Şub 2017, 17:48

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2017, 15:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:26
Mesajlar: 137
Yaş:
TÜLOMSAŞ dizel motor üretti

Eskişehir’de kurulu Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi mühendis ve işçileri tarafından Türkiye için bir ilk olma özelliği taşıyan 850 beygir güç üreten TLM6V185 dizel motor üretildi.

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Yüksek Hızlı Tren’in Eskişehir’deki TÜLOMSAŞ Fabrikası’nda üretileceğini belirterek, “Yüksek Hızlı Tren’i bizzat kendimiz yapacağız, ülkemizde kullanmakla yetinmeyeceğiz, dünyanın her yerine ihraç edeceğiz” dedi.

Bakan Arslan daha sonra Eskişehir’deki Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi A.Ş.’yi (TÜLOMSAŞ) ziyaret ederek burada üretilen yerli dizel lokomotif motorunu inceledi. Arslan Türkiye’nin ilk yerli otomobili Devrim’in de TÜLOMSAŞ’a yapıldığını belirterek şunları söyledi:
“Avrupa’nın 6’ncı dünyanın 8’inci Yüksek Hızlı Tren kullanan ve aynı zamanda inşa eden ülke haline geldik. TÜLOMSAŞ köklü kuruluşlarımızdan biri. TÜLOMSAŞ her zaman iddialı oldu. Bugün değil, Devrim Otomobiliyle iddiasını ortaya koymuştur. Devrim otomobiliyle ilgili TÜLOMSAŞ iddiasını ortaya koyduğunda ülkemiz yöneticileri, ülkemiz idarecileri onlar kadar inansaydı bugün dünya markası otomobillerden, dünya markası uçaklardan bahsetmiş olacaktık. TÜLOMSAŞ bugün demiryolunu sektöründe motor imal eder hale geliyor.

Türkiye olarak, Eskişehir olarak, TÜLOMAŞ’ta Yüksek Hızlı Tren yapacağız’ diyorlar. Dediğim gibi işçi inanıyorsa geriye bize destek verip yapmak kalıyor. İşte onun için de yeni 96 Yüksek Hızlı Tren setini alırken, sanayi işbirliği programı kapsamında özellikle teknolojinin ülkemize gelmesi ve Yüksek Hızlı Tren’in Türkiye’de yapılmasıyla ilgili şartname koyduk. İlk 20’sini dışarıdan alacağız, sonra kademe kademe TÜLOMSAŞ üretimde daha fazla yer alacak ve son 16’yı bizzat yüzde 100 kendisi yapacak. Ancak bununla da yetinmiyoruz. Onun dışında o teknolojiyi getirip Yüksek Hızlı Tren’i yapabilir hale geldikten sonra, Yüksek Hızlı Tren’i hem milli hem de yerli olarak bizzat kendimiz yapacağız ve ülkemizde kullanmakla yetinmeyeceğiz. Ülkemizden kaynaklı bulunduğumuz coğrafyaya hatta dünyanın her yerine ihraç edeceğiz.”

ALINTI:http://savunmaveteknoloji.com/tulomsas- ... or-uretti/

Acaba zırhlı araçlarda bu motor kullanılabilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2017, 01:24 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4625
Yaş:
Bir başka 16 ninan şakası daha mı acaba ? Şahsen motoru incelemedim ama üzerinde intercooler , common rail injection ve FADEC (elektronik beyin ) türevi bir işletimcisi olmadığı söylenen muhtemelen çok eskilerden kalma projenin sanki boyanmış hali. Bilgisi olandan paylaşmasını rica edeceğim.

Arayada hızlı tren sıkıştırılmış sanki dizellerle gidiyorlarmış gibi. Daha ülke tekerini ve rayını milli olarak üretemiyor. En basit yük tekeri bile Romanyadan ithal geliyordu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2017, 01:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 277
Yaş:
Romanyanın ürettiği tekeri , rayı türkiyede üretecek teknoloji vardır diye düşünüyorum.
Ucuz olduğu için ithal edilmesi daha olası.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2017, 07:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 1925
Yaş:
Alıntı:
Bir başka 16 ninan şakası daha mı acaba ? Şahsen motoru incelemedim ama üzerinde intercooler , common rail injection ve FADEC (elektronik beyin ) türevi bir işletimcisi olmadığı söylenen muhtemelen çok eskilerden kalma projenin sanki boyanmış hali. Bilgisi olandan paylaşmasını rica edeceğim.

Arayada hızlı tren sıkıştırılmış sanki dizellerle gidiyorlarmış gibi. Daha ülke tekerini ve rayını milli olarak üretemiyor. En basit yük tekeri bile Romanyadan ithal geliyordu.
Yük tekeri üretiyorlardı maliyet artışından önce profil haddesi üretimine ağırlık verdiler şimdi de Aliağa OSB'de tesislerini boşalttılar yerlerine başka kiracı geldi.
Olay yapamamak değil.
Sürdürülebilir rekabetçi üstünlük...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2017, 09:38 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 20 Tem 2012, 19:42
Mesajlar: 51
Yaş:
http://www.tulomsas.com.tr/main.php?kid=370

Bir yerde 850 hp diyor başka bir yerde 700 kw kafalar biraz karışık anlaşılan.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye