TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 26 Şub 2017, 03:56

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 4446 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 182 83 84 85 8689 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 10:20 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 109
Yaş:
G.Kore varken niye Ukrayna ve Rus ekolü?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 10:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 102
Yaş:
Doosan'in K2 icin urettigi 1500 BG'luk motorlar devreye girdi mi? Girdiyse mesele yok, ben girmedi diye biliyordum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2016, 10:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 109
Yaş:
Ben hazır olduğunu okumuştum- Muhtemelen başlamadıysa da yakında seri üretime başlanır tabi ürün istenen performans değerlerini sağlıyorsa .Belki de direk olarak bu alternatifi değerlendirmek lazım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2016, 15:25 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 120
Yaş:
Dün bazı arkadaşlarla konuştum, Otogar bu işin ilk parti üretimin kendisine verileceğine kesin gözü ile bakıyormuş.

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 07:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 24 Eki 2012, 07:51
Mesajlar: 1010
Yaş:
https://www.youtube.com/watch?v=gMCM0MdRG-M
PV 1 PV 2 Askerin Kullandi Test araclarmis 5 ci prototip atislar (Tanka)icin kullanilmis

_________________
Ne Mutlu Turkum


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 07:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1256
Yaş:
Hani güç grubu, transmisyon için japon mitshubishi ile görüşüyorduk?. Japonlar neden alternatif düşünülmüyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 08:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 285
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Bu avusturya ambargo uyguluyor ya, bizim tank motoruna avusturyalı bir firma danışmanlık hizmeti verecek diye aklımda kalmış. ondan sordum. Hayırlısı...
Tümosan ve AVL işbirliği düşünülüyordu bir zamanlar.
Tümosanın bu konuyla ilgili müdürü kovuldu.
İş tümosanda değil


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 17:08 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2016, 22:18
Mesajlar: 216
Yaş: 32
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Bu avusturya ambargo uyguluyor ya, bizim tank motoruna avusturyalı bir firma danışmanlık hizmeti verecek diye aklımda kalmış. ondan sordum. Hayırlısı...
Tümosan ve AVL işbirliği düşünülüyordu bir zamanlar.
Tümosanın bu konuyla ilgili müdürü kovuldu.
İş tümosanda değil

Hamama giren terler. İşini rutine bağlayan sorumlular gelişmez. Tümosan bu işi başarırsa büyük sıçrama yapardı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 17:12 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 330
Yaş: 34
Gerçek mi bu haber.
Gerçek ise ne olacak şimdi kime verilecek iş.
HEMA ya verilsin isterim ben.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 17:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Ağu 2012, 17:32
Mesajlar: 53
Yaş:
Alıntı:
Hani güç grubu, transmisyon için japon mitshubishi ile görüşüyorduk?. Japonlar neden alternatif düşünülmüyor.
Japonya Anayasa'sı askeri ihracata izin vermiyor diye biliyorum.Japonları zorlayan bir durum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 17:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:12
Mesajlar: 1438
Yaş:
Anayasayı değiştirdiler. Artık durumlar öyle değil

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 19:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 261
Yaş: 23
Alıntı:
Hani güç grubu, transmisyon için japon mitshubishi ile görüşüyorduk?. Japonlar neden alternatif düşünülmüyor.
Japonların Type 10 tankı için yaptığı motor bizim işimizi görürmü acaba.
Type 10 hafif bir tank bizim Altay tankı çok cüsseli ağır bir tank. Mtu nun motoru olsa çok daha iyi olur.
Yerli motoru 2030 lara zor görürüz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 20:12 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 23:20
Mesajlar: 249
Yaş: 26
Hyundai veya diğer kore firmalarının elinde dizel motor yok mu acaba? K2 Black Pantherin motoru lisanslı MTU'du galiba. Acaba kendileri motor yapıyorlar mıdır? Altay'ın abisi sayılır, sorun olmadan entegrede edilebilirdi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 20:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4285
Yaş:
Alıntı:
Hyundai veya diğer kore firmalarının elinde dizel motor yok mu acaba? K2 Black Pantherin motoru lisanslı MTU'du galiba. Acaba kendileri motor yapıyorlar mıdır? Altay'ın abisi sayılır, sorun olmadan entegrede edilebilirdi.

Denediler lakin olmadı. Tekrar MTU'ya döndüler. Bu gidişle de sanırım MTU'da kalacaklar gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 20:25 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 109
Yaş:
Kore motor ve transmisyon geliştirdi üretimi yakında başlayacak. Neden bizimkiler ilgilenmiyor acaba?

Yeri gelmişken söyleyeyim 1 sene önce Tümosan'dan önemli bir mühendisin başka bir konuda yaptığı bir sunumu izlemiştim. Projeyi bu firmanın nasıl gerçekleştirebileceğine inanamamıştım. Belki sadece bir mühendistir demiştim ve hala yanılırım diye umut ediyorum ama....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 20:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2016, 22:18
Mesajlar: 216
Yaş: 32
Motor konusuna çok takılı kaldık. Şimdi ordumuz sınır dışında. Tek hatta haftada bir iki tankımız vuruluyor. Allah korusun daha kötü çok cepheli bir savaş ortamında tanklarımızın sayısı yetecek mi? Altay'ı kademe kademe geliştirseydik keşke diyesim geliyor hep bundan. T72, T80, T90 serisi gibi yapamaz mıydık? Motoru da Akkoru da zamanla yapardık. Abrams, t60 ve leo ya atgm gelince olanlar ortadayken çok fazla teknolojik geliştirme sahada bize zaman kaybettiriyor bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 21:20 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 81
Yaş:
Acaba şöyle bir şey mümkün olabilir mi ? Malum elimizde ki modern tank sayısı az ve her geçen gün vurulanlar, kayıplar oluyor. Isıd e karşı bu kadar vurulan araçların yetersizliği göz ününe alınırsa, yunanistan gibi bir ülke ile savaşta IŞİD Terör Örgütü e nazaran apache ler yağmur gibi yağacak atgm lere karşı modern tank sayımız malesef yetersiz.

Altayın seri üretime bir türlü geçememesi ve eksiklik, aksaklıklar bizi zorlamakta ve vakit kaybetmekteyiz.

Şöyle bir şey yapılsa; Mesela 500 altay seri üretime girse, acil ihtiyaç olarak hızlandırılmış bir şekilde motor ve akkor eksiği var sanırsam. Motor ve akkor sistemi hariç bütün tank imal edilse ve depolarda Abd nin abrams stoğu gibi stoklansa ve bu üretim devam ederken motor ve diğer eksik sistemlerin çözümü yapılıp seri şekilde bunlarda araçlara eklenip envantere katılsa.

Fikirleriniz neler...

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 21:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 278
Yaş:
Otomotiv sektöründe kaportayaa ilk yerleştirilen şey kablo takımıdır.
Kablo takımını da motordan tutunda, farlar ,fren ,hidroliklere kadar uzayan bir ağ sistemi gibi düşünürsek.
Bu bağlantıların uyumlu olması için tüm motor ve sistemlerin bağlantılarını bilerek birleştirmek gerekir ki bu da motorun önceden bilinerek kablajının o şekilde yapılması gerekliliğini ortaya çıkarır.
diye düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 23:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 1760
Konum: Antalya
Yaş: 33
Motor konusunda Tümosan-Ricardo PLC deniyordu o da mı olmadı?

Eğer buda olmuyorsa Çİn Type-99 tankında 1500bg motor kullanıyor. Bence olamaz değil.

@Paramiliter Hocam TEI bırakalım Türbin yapmaya devam etsin. Ford Duratorq motorlarda zamanında Otosan İmzası vardı Tümosan yok ise Otosan daha olur gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 00:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1539
Yaş:
Tumosan sozlesme sartlarini zamaninda yerine getiremediyse, ihalenin iptali gerekmez mi? veya ikinci siradakine ihalenin verilmesi?

Altay ihracati icin yerli motor dusunuluyorsa, pazar var mi ona bakin derim. Tank alacak butcesi olan ulke ya M1A2 aliyor veya Leo-2A7 alip isini yapiyor. Butcesi olmayan veya zayif olan gidip Cin veya Rus tanki aliyor isini goruyor. Altay'i kime satacagiz cevabini verecek var mi? Tank piyasasi o kadar cazip bir piyasa degil, cogu ulke tercihii yapmis zaten. Pakistan demeyin sakin. Asya ulkelerinde hafif tank pesindeler. Tulpar herhalde Altay'dan daha cok satar eger TSK envanterine girebilirse.

Eger Almanya'nin bize ambargo koymasi riskine karsi bir alternatif icin yerli motor dusunuluyorsa, yine ekonomik acidan bence yanlis tercih olur. Belki hepsi 1000 adedi belki bulacak bir proje icin gereksiz bir surece girmek yerine, piyasadaki baska alternatif motor/transmisyon seceneklerinden Altay'a uygun bir motor/ulke tercihi yapip simdiden bir Altay alternatif prototip gelistirilebilir. Belki o zaman almanya'nin tavrida degisebilir. Yok mu baska motor? Mitsibushi denendi mi? Hundai motoru ne durumda? Veya Ingiliz Perkins motor Challenger tanklarini guc veriyor. Bu sirketler icinden bir alternatif cikarilabilir. Anlasirsin ve lisansli uretirsin.

Diyelim ki illaki bu motor yerli olacak diye ugracagiz, o zaman dogru duzgun bir sirket bulalim bu isi yapacak. Sirket olarak Tumosan hakkinda yazilanlarin cogu olumsuz. Traktor ve 100-150hp dizel uretimleri var sanirim. ARGE kabiliyeti yok veya sinirli deniyor. Bu sirket yanina yabanci bir know-how sahibini alip, motor gelistirmeyi Altay motoruyla ogrenecek ise vay halimize. Ben hala TR'de bu isi yapacak tek sirketin Otosan oldugunda israrciyim. SSM gidip ikna etsin edebiliyosa. Hatta SSM'nin yeni actigi zirhli arac motor gelistirme ihaleside bir garip. Bu isi yapacakise Altay'a motor gelistirecek sirket yapsin, bir motor ailesi cikarsin. Bakmadim ama Tumosan bu ihalede yoktu, yaniliyormuyum?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 07:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1256
Yaş:
Mtu sitesinde referanslardayız :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 09:21 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 13 Kas 2016, 01:05
Mesajlar: 17
Yaş: 22
Elin mitsubushisi volvosu uçaktan arabaya kadar her türlü motor üretiyor. Bence motoru almak daha uygun olur. Ama gelecek projeler için yerli motor geliştirilmeli, çin gibi olmiyak sonra mig29'un motorlarını kullanmayalım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 09:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 662
Konum: Merzifon
Yaş: 33
Alıntı:
Ben hala TR'de bu isi yapacak tek sirketin Otosan oldugunda israrciyim. SSM gidip ikna etsin edebiliyosa. Hatta SSM'nin yeni actigi zirhli arac motor gelistirme ihaleside bir garip. Bu isi yapacakise Altay'a motor gelistirecek sirket yapsin, bir motor ailesi cikarsin. Bakmadim ama Tumosan bu ihalede yoktu, yaniliyormuyum?
@HDS'nin ifadesine göre, Otosan bu işe baştan hiç niyetlenmemiş... Nedeni bilmeden yorum yapmak abes olur.

Hoş, içten yanmalı motorların devri 30-40 seneye kadar kapanacak gibi. Yakıt pilleri veya süper pillerden beslenen elektrik motorları araçlara güç verecekler. 30-40 Sene için uğraşmaya değer mi? Kuşkuluyum.


En son merzifonlu tarafından 15 Ara 2016, 13:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 09:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1256
Yaş:
İçten yanmalı motor trenini her anlamda çoktan kaçırdığımızı düşünüyorum. Otomotivde yavaş yavaş elektriğe dönülüyor. Eğer ar-ge ye ayıracak paramız varsa çok daha gelecek vaadeden güç grupları olmalı. Pil teknolojileri, elektrik motorları üzerine yoğunlaşmalıyız.
Bugün öyle noktaya geldi ki motor teknolojisi biz evet yaptık dediğimiz zaman muhtemelen dünya ya farklı tiplere geçmiş ya da çok daha güçlü ve tasarruflu modelleri kullanıyor olacak. Robust üstadın bahsettiği ürettiğin malı satabilme safhasını hiç saymıyorum bile. Bunca yıl yatıp kısa sürede onlarla rekabet edecek ürün çıkaracağız. Hem de bu ürünü sıfıra yakın lobimizle pazarlayacağız.

Eklemeyi unutmuşum bu dediklerimizi de her geçen gün daha da kötüleşen eğitim, altyapı ile başaracağız :|


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 10:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 00:14
Mesajlar: 79
Yaş:
Ben Sayın @robust un dediklerine aynen katılıyorum. 1500 bg motor üretmek istiyoruz şimdiye kadar en fazla 150 bg motor üretmiş şirkete işi veriyoruz olacak iş değil! Ford Otosan bu konu için gayet ehil bir firma idi. Örnek : http://www.fordotosan.com.tr/haberdetay ... cotorq.htm )

Firmanın ikna edilememesinin başka sebepleri vardır. Holdingin bir kolu tankı üretecek, diğer kolu o tankın motorunu neden üretmesin! Uygun teşvikler verilse rahat ikna edilirdi diye düşünüyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 10:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 662
Konum: Merzifon
Yaş: 33
Aklıma gelmişken, Suriye'deki saha tecrübesinden sonra, etkili ve de kandırılamaz bir aktif koruma sistemi olmaksızın tank üretmenin çok anlamsız olduğunu artık anlamışızdır umarım. O tip bir sistem varken, bu kadar ağır tanka gerek olur mu?

Kendi hafif/çevik, yumruğu ağır, çevresel farkındalığı yüksek bir araç daha çok iş görür bence.

İlle de tank olsun deniyorsa, üretilecek tank -AKKOR'a ilaveten- çevresel farkındalık ve diğer unsurlarla eş güdüm konusunda çok yetkin olmalı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 15:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1256
Yaş:
Alıntı:
Aklıma gelmişken, Suriye'deki saha tecrübesinden sonra, etkili ve de kandırılamaz bir aktif koruma sistemi olmaksızın tank üretmenin çok anlamsız olduğunu artık anlamışızdır umarım. O tip bir sistem varken, bu kadar ağır tanka gerek olur mu?

Kendi hafif/çevik, yumruğu ağır, çevresel farkındalığı yüksek bir araç daha çok iş görür bence.

İlle de tank olsun deniyorsa, üretilecek tank -AKKOR'a ilaveten- çevresel farkındalık ve diğer unsurlarla eş güdüm konusunda çok yetkin olmalı.
Aktif koruma nispeten yavaş tehtidlere karşı etkili ama. Tank vs Tank durumunda koruyacak olan yine zırhınız. Ayrıca aktif koruma bugün atgm leri etkisiz yapabilir lakin yarın aktif korumayı atlatacak atgmler çıkacak. Bu durumda yine tek koruma zırha kalacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 15:54 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 358
Yaş:
Alıntı:
Aklıma gelmişken, Suriye'deki saha tecrübesinden sonra, etkili ve de kandırılamaz bir aktif koruma sistemi olmaksızın tank üretmenin çok anlamsız olduğunu artık anlamışızdır umarım. O tip bir sistem varken, bu kadar ağır tanka gerek olur mu?

Kendi hafif/çevik, yumruğu ağır, çevresel farkındalığı yüksek bir araç daha çok iş görür bence.

İlle de tank olsun deniyorsa, üretilecek tank -AKKOR'a ilaveten- çevresel farkındalık ve diğer unsurlarla eş güdüm konusunda çok yetkin olmalı.
Yüzde yüz başarı garantisi veren bir koruma sistemi var mıdır? Bence yok.O yüzden şimdilik hem ağır hemde durumsal farkındalığı yüksek tank bizim işimizi görür.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 16:57 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Ağu 2012, 11:06
Mesajlar: 120
Yaş:
Alıntı:

Eger Almanya'nin bize ambargo koymasi riskine karsi bir alternatif icin yerli motor dusunuluyorsa, yine ekonomik acidan bence yanlis tercih olur. Belki hepsi 1000 adedi belki bulacak bir proje icin gereksiz bir surece girmek yerine, piyasadaki baska alternatif motor/transmisyon seceneklerinden Altay'a uygun bir motor/ulke tercihi yapip simdiden bir Altay alternatif prototip gelistirilebilir.
Ustadım bu ülke öyle şeylere öyle paralar harcadı/harcıyor ki, başarısız bile olsa milli motor üretme sürecine girmeli diye düşünüyorum. Keşke 15 sene önce kör topal da olsa milli motor çalışmalarına başlansa idi...

_________________
Resim

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 17:08 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Kas 2015, 04:19
Mesajlar: 81
Yaş:
Favorim PL-01

_________________
I'll Show you the Dark Side...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 18:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 261
Yaş: 23
Seri üretime ne zaman geçilecek, neyi bekliyorlar ? Testler bitti bildiğim kadarıyla.
Sorun para mı?
Tankın birim maliyetinin son durumu nedir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 18:53 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4285
Yaş:
Alıntı:
Seri üretime ne zaman geçilecek, neyi bekliyorlar ? Testler bitti bildiğim kadarıyla.
Sorun para mı?
Tankın birim maliyetinin son durumu nedir.
Üreticinin testleri bitti ama askeriyenin testleri devam ediyor diye biliyorum ki oda bu sıralar bitecek sanırım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 20:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:20
Mesajlar: 700
Yaş:
Alıntı:
Şirketimizin, Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi kapsamında, Proje Uygulama Takvimini başlatmak için avans ödemesi öncesi gerekli tüm işlemleri tamamlamak üzere, Savunma Sanayii Müsteşarlığı'ndan bugün itibariyle 1 aylık süre alınmış olup , 16/01/2017 tarihine kadar süre uzatımı yapılmıştır.
https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/572586


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 21:22 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 273
Yaş: 18
Alıntı:
İçten yanmalı motor trenini her anlamda çoktan kaçırdığımızı düşünüyorum. Otomotivde yavaş yavaş elektriğe dönülüyor. Eğer ar-ge ye ayıracak paramız varsa çok daha gelecek vaadeden güç grupları olmalı. Pil teknolojileri, elektrik motorları üzerine yoğunlaşmalıyız.
Bugün öyle noktaya geldi ki motor teknolojisi biz evet yaptık dediğimiz zaman muhtemelen dünya ya farklı tiplere geçmiş ya da çok daha güçlü ve tasarruflu modelleri kullanıyor olacak. Robust üstadın bahsettiği ürettiğin malı satabilme safhasını hiç saymıyorum bile. Bunca yıl yatıp kısa sürede onlarla rekabet edecek ürün çıkaracağız. Hem de bu ürünü sıfıra yakın lobimizle pazarlayacağız.

Eklemeyi unutmuşum bu dediklerimizi de her geçen gün daha da kötüleşen eğitim, altyapı ile başaracağız :|
Henüz yeni başlasakta, Aselsan ilk elektrik motorunu ve bataryasını üretti.
https://www.donanimhaber.com/undefined/ ... nue-EV.htm
Ancak ben çabuk dolum ve batarya avantajı ile hidrojen teknolojisine yoğunlaşılmasının taraftarıyım.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 22:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4285
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Şirketimizin, Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi kapsamında, Proje Uygulama Takvimini başlatmak için avans ödemesi öncesi gerekli tüm işlemleri tamamlamak üzere, Savunma Sanayii Müsteşarlığı'ndan bugün itibariyle 1 aylık süre alınmış olup , 16/01/2017 tarihine kadar süre uzatımı yapılmıştır.
https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/572586
Sanırım ölü bir proje olarak doğmuş bir iş oldu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 22:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 18 Tem 2012, 16:01
Mesajlar: 91
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Şirketimizin, Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi kapsamında, Proje Uygulama Takvimini başlatmak için avans ödemesi öncesi gerekli tüm işlemleri tamamlamak üzere, Savunma Sanayii Müsteşarlığı'ndan bugün itibariyle 1 aylık süre alınmış olup , 16/01/2017 tarihine kadar süre uzatımı yapılmıştır.
https://www.kap.org.tr/tr/Bildirim/572586
Bundan ne anlamalıyız, işler yolunda gitmiyor mu yani?

_________________
Resim
Panthera Tigris Altaica


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 13:27 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:42
Mesajlar: 23
Yaş: 29
Ethem Sancak, "Orada çok ciddi planlarımız var. Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) Türkiye'nin güzide şirketlerinden birine 3-4 yıl önce 500 milyon dolar sübvansiyon yaparak 5 tane tank modeli ürettirdi. ALTAY tankı... Bu firma prototipleri başarıyla üretti ve teslim etti. SSM seri üretim için ihale açacak. Biz de ihaleye girmek için hazırız ve talibiz." diye konuştu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 15:01 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 109
Yaş:
Bu adamın böyle konuşup, ihaleye bugün veya yarın girip alacak olması çok üzücü.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 21:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2016, 22:18
Mesajlar: 216
Yaş: 32
Ethem Sancak, armut piş ağzıma düş diyor gibi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 22:48 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 358
Yaş:
Resim

Şöyle bir şey yumurtlamış birisi. Binlerce insanın okuduğu bir platformda. Üstüne basa basa Kore'den geldiklerini söylüyor.Ağzının payını vermek isterim de. İçime de bir kurt düşmedi değil.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 22:55 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4285
Yaş:
Bu saçmalıkları neden burada paylaşıyorsunuz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 23:00 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Eki 2016, 16:36
Mesajlar: 75
Yaş: 0
Alıntı:
Resim

Şöyle bir şey yumurtlamış birisi. Binlerce insanın okuduğu bir platformda. Üstüne basa basa Kore'den geldiklerini söylüyor.Ağzının payını vermek isterim de. İçime de bir kurt düşmedi değil.
IDEF Fuarına giden her mühendisin gözlemi bile o yönde - bize K2 Lisanslı aynı T-155 Fırtına´da olduğu gibi bile yeterdi - Ayrıca Altay'ın tasarımını yapan bile bir Güney Koreli Mühendis.

Yine belirtmek isterim o platform namına değer bir yer değil artık.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2016, 23:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 358
Yaş:
Alıntı:
Bu saçmalıkları neden burada paylaşıyorsunuz?
Sürekli projeleri eleştirenler var. Gecikmeler de ellerine fırsat veriyor. Algı oluşturmaya çabalıyorlar. Bende merak ettim, doğru düzgün cevap verebilmek adına paylaştım. Yöneticiler beğenmezlerse zaten kaldırırlar.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016, 18:36 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 502
Yaş:
Bunları yazarken kullanıdığı bilgisayar ve telefon nereden geliyormuş ilk önce onu bir sorgulamaya başlasın , tanka kadar çok mesefe var. Hatta medeniyetten çok uzak duracağım karakalem le yazacağım dediğinde döndürsün yazdığı kalemin menşeine baksın.
Hem pozitif bilimleri, aklı, mantığı, modern eğitimi reddedeceksin, hem de geriyiz biz neden yapamıyoruz diyeceksin. Söyledikleri de bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016, 20:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 342
Yaş: 22
Olası bir Alman kıllığı karşısında ne yapacağız?
İngiliz, Challenger2'lerde kullanılan Perkins'in 1200hp motoru var. 62 tonluk Chalenger2'ye, 19.2hp/tonluk güç/ağırlık veriyor bu motor.
Bir de İtalyan, Ariete'lerde kullanılan Fiat'ın 1270hp motoru var. 54 tonluk Ariete'ye, 29hp/tonluk güç/ağırlık veriyor.
İngilizler'den emin değilim ama İtalyan'lardan bir şeyler koparabiliriz belki.
Not:Perkins Dizel, Fiat Turbo Dizel imiş okuduğum kadarı ile.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


En son Operatıon Atilla tarafından 19 Ara 2016, 02:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016, 21:21 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 273
Yaş: 18
Alıntı:
Olası bir Alman kıllığı karşısında ne yapacağız?
İngiliz, Challenger2'lerde kullanılan Perkins'in 1200hp motoru var. 62 tonluk Chalenger2'ye, 19.2hp/tonluk güç/ağırlık veriyor bu motor.
Bir de İtalyan, Ariete'lerde kullanılan Fiat'ın 1270hp motoru var. 67 tonluk Ariete'ye, 29hp/tonluk güç/ağırlık veriyor.
İngilizler'den emin değilim ama İtalyan'lardan bir şeyler koparabiliriz belki.
Not:Perkins Dizel, Fiat Turbo Dizel imiş okuduğum kadarı ile.
Yalnız C1 Ariete 54 ton. İki motorda şu anki haliyle Altay tankı için istenen hareket kabileyitini vermez gibi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016, 21:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2015, 11:40
Mesajlar: 60
Yaş:
Arkadaşlar yanlış anlaşılmasın ancak ben ilk tankın sacının lazer tezgahında çıktığına şahit oldum 2011 yılında.
Hatta sacı ben taşıdım tezgahtan.
Yine aynı yıl yanılmıyorsam Haziran ayında vinçle fabrika içinde tank taşındığına da gördüm.
Ancak o vinçle taşınan tankın muhtemelen motoru vs.. yoktu yani ölü ağırlıktı.
Tabi buda bir tahmin...
O tank neyin nesiydi bilmiyorum ancak o iddia bir ihtimal doğru olabilir diye de düşünmüyor değilim.
O tank o kadar kısa sürede nasıl toplandı?
Kafamda hep soru oluşturmuştu.
Zira doğrudan mühendis yada teknikerler Arma 6x6 elektronik aksamını bile 1 ayda belki 1.5 ayda anca topladı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016, 22:00 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4285
Yaş:
Alıntı:
Yalnız C1 Ariete 54 ton. İki motorda şu anki haliyle Altay tankı için istenen hareket kabileyitini vermez gibi.
Ariete Mk 2/C2 modernizasyonu 1600 hp motor ile geliyor ki, ek zırh, namlu vs. derken tankın ağırlığı da 60t'a yaklaşacak. Yani aslında İtalyanların bu son geliştirdiği motor bir alternatif olabilir gibi görünüyor. Üstatlar belki daha ayrıntıya girer ve neden olur olamaz diye açıklarlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Ara 2016, 22:08 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 09 Eki 2016, 07:33
Mesajlar: 330
Yaş: 34
Otakar inadına çok düşük minumum kar ile teklf versin bu kumpasa inat.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Ara 2016, 00:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 09:26
Mesajlar: 137
Yaş:
Otokar prototip geliştirdi.Tüm geliştirme bilgilerini ihale şartnamesi gereğince SSM ye verdi. SSM şimdi üretim için ihale yapacak. kim kazanırsa bu bilgileri o şirkete devredecek. Buna göre SSM işi Otokar'a vermek zorunda değil. Bence BMC ve Otokar dışında da tankı yapabilecek şirketlerimiz var.SSM 200 veya 250 şer adet Tank üretimini MPT gibi birden fazla şirkete sipariş edebilir. hem daha kısa zamanda daha çok tankımız olur hemde hangisi daha kaliteli tank üretiyor görürüz.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 4446 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 182 83 84 85 8689 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: keskin3581 ve 14 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye