TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Oca 2018, 11:38

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5744 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1110 111 112 113 114 115 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 18:57 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 569
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

İnsanda biraz utanma olur , 2 seneyi rezil rüsva edip ben yapamıyorum bu işi diyerek kucağımıza bıraktıktan sonra gidip tekrar TÇD almaz. Ama burası Türkiye abiciğim değil mi?!

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 19:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Alıntı:
İnsanda biraz utanma olur , 2 seneyi rezil rüsva edip ben yapamıyorum bu işi diyerek kucağımıza bıraktıktan sonra gidip tekrar TÇD almaz. Ama burası Türkiye abiciğim değil mi?!
Onun sebebi biliyorsun Avusturya hükümetinin izzeti nefsimize dokunan isteklerinin olması. ;)
Yoksa alimallah, koparır gelirlerdi, şimdi milli tankımız milli motorumuzla cephelerde atlılarımız gibi eser göçerdi..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 19:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 23:52
Mesajlar: 39
Yaş:
Çok sevgili koçgiller motor işiyle hiç ilgilenmiyorlar. Sadece tankı üretmek daha karlı heralde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 22:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Tank motorunu yapabilmeye en yakın Otosan biliyorsun değil mi?

Bu kabiliyeti devletten yağlı bir teşvik alarak yapmadı. On beş sene önceki Ürün Geliştirme bölümü insiyatifi ile başladı.

Çalıştı, Euro6 motor yaptı...

...aynı sırada, hükümetin has adamının BMC'si ulaşabildiği en iyi motor olan Euro5'leri satmaya devam edebilmek için özel bir koşul müzakere ediyordu.

Aynı iltimaslar Otosan'a sağlansa oturur motoru yapardı herhalde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 22:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 23:52
Mesajlar: 39
Yaş:
Sorun bu zaten, bu iş konusunda ülkedeki en yetkin şirket dönüp bakmıyor bile. Yani koçgiller önceki mevzulardan dolayı devlete küstüğü için mi tank motoruna bulaşmıyor? Aynı devletten aldığı projeyle tank ve paletli araçlar konusunda kazandığı tecrübe ve yetiştirdiği personele ne diyelim?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 22:25 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5190
Yaş:
Alıntı:
İnsanda biraz utanma olur , 2 seneyi rezil rüsva edip ben yapamıyorum bu işi diyerek kucağımıza bıraktıktan sonra gidip tekrar TÇD almaz. Ama burası Türkiye abiciğim değil mi?!


Yoo o firmanın sorunu. SSM'in değil. Yapıcam diyorsun. Başkasına fırsat teklif verdirmiyorsun. Sonra ineğe noldu dağa kaçtı dağa noldu yandı. O senin sorunun. Adamın 1 kuruşluk teminatına dokunulmadı. Hepsi iade. Tabi tabi hacım bu bizden.

Cumhuriyeti kuran kadro dinsiz imansızmış. Allah korkusu yokmuş. Ya ne demezsin muhterem hacım. Bizimkilerde Allah korkusu çok. Hem de nasıl.

Bu ABD'de olsa o adam bir daha devlete civata satamaz. Ama burası neki muzistanlı dingonun ahırı . Adama BMC'yi aldırırsın. Arkasından beleş devlet arazisi veririsin. Birde billboadlara bu ihale Sancak'a gidecek. Gerisini havasını alır yazdırmadığın kalmış. Bir kişi, Allah korkusu olan çon dindar bir kişi ne iş demez.

Sonra koçgillermiş. Haaa evet. Beyinsizdir çünkü onlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 22:50 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 439
Yaş:
Alıntı:
Tank motorunu yapabilmeye en yakın Otosan biliyorsun değil mi?

Bu kabiliyeti devletten yağlı bir teşvik alarak yapmadı. On beş sene önceki Ürün Geliştirme bölümü insiyatifi ile başladı.

Çalıştı, Euro6 motor yaptı...

...aynı sırada, hükümetin has adamının BMC'si ulaşabildiği en iyi motor olan Euro5'leri satmaya devam edebilmek için özel bir koşul müzakere ediyordu.

Aynı iltimaslar Otosan'a sağlansa oturur motoru yapardı herhalde.
Tank motoru muhabbetleri dönmeye başladığından beri aklımdaki firma sade ve sadece Ford Otosan. Daha önce de yazmıştım. Şuradaki 13 lt'lik her gün kamyon ve tır tepesinde binlerce kilometre yol tepen ve her saniye tecrübe kazanan lanet olası motoru V12 blok haline getirdikten sonra ekstra turboşarj ve yazılım desteği ile 1.500 HP güç verecek şekile getirmek ne kadar zor olabilir ? Kaç milyon dolarlık ARGE gerektirir ? Şimdiye kadar Tümosan'a bilmem nereye saçılan paraların yüzde kaçıyla yapılır bu iş sadece bunu öğrenmek istiyorum.

https://www.fordotosan.com.tr/tr/faaliy ... z-motorlar

Politik engelleri bir kenara bırakıp işi biraz makaraya vurmak istiyorum. Gözünü sevdiğimin Ankara sanayisinde ne motorlar yüklüyorlar. Otokar prototiplerin birini ilgili arkadaşın dükkanına bıraksın gözünü sevdiğim Japon harikası 2JZ motoru swaplayıversinler iki günde tertemiz 1.400 hp. :lol: (3.0 V6)

Örnek 1 -> https://www.youtube.com/watch?v=xtuRS8yboYo

Örnek 2 -> https://www.youtube.com/watch?v=BsvKX5bEv4k

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


En son TMRT tarafından 24 Kas 2017, 22:52 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 22:52 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 213
Yaş:
Alıntı:
Tank motorunu yapabilmeye en yakın Otosan biliyorsun değil mi?

Bu kabiliyeti devletten yağlı bir teşvik alarak yapmadı. On beş sene önceki Ürün Geliştirme bölümü insiyatifi ile başladı.

Çalıştı, Euro6 motor yaptı...

...aynı sırada, hükümetin has adamının BMC'si ulaşabildiği en iyi motor olan Euro5'leri satmaya devam edebilmek için özel bir koşul müzakere ediyordu.

Aynı iltimaslar Otosan'a sağlansa oturur motoru yapardı herhalde.
Hangi iltimasın sağlanması gerekiyor?

Burada Otosan'ın motoru yapamaması iki sebepten olabilir bu ya öngörüsüzlüktür veyahut işin zorlu kısmından kaçmaktır.

Devlet 500 milyon dolar bütçe ayırmış tankın prototipini ürettirmiş bu firmaya e buna bir de motor lazım biliyorsun, başlasana bir taraftan çalışmalara bu işte hangi seviyedeyiz görelim... Gün gibi ortada motor eksikliği.

Tank ihalesini alamazsan da motorunu sen üret motor üretiyorsun farklı seçeneklerle de var ol piyasa da, dünya da binlerce adet satabilme potonsiyelin de var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 23:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
İnsanların aklıyla dalgamı geçiyorsunuz?

Adam cebinden 200 - 300 milyon dolar harcasın 200 tane motor satacağım diye?

Kimse almazsa? Heleki bu hükümet, yarın Motor hazır olunca bunlar bana mı sordun motor yaptın ben Almandan alcam diyince adamın zararını sizmi karşılaşacaksınız?
Motor Askeri olacağı için hükümetin iznine bağlı olduğu için kime satacaksınız?
Kaç devletin ihtiyacı olacak?
Aha yaptığı tankı üretirmiyor, Milgeme onca masraf et elinden alsın....

Yani Motorun günahını Koç'a yüklemek nicedir aceb?

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 00:45 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 23:52
Mesajlar: 39
Yaş:
Alıntı:
İnsanların aklıyla dalgamı geçiyorsunuz?

Adam cebinden 200 - 300 milyon dolar harcasın 200 tane motor satacağım diye?

Kimse almazsa? Heleki bu hükümet, yarın Motor hazır olunca bunlar bana mı sordun motor yaptın ben Almandan alcam diyince adamın zararını sizmi karşılaşacaksınız?
Motor Askeri olacağı için hükümetin iznine bağlı olduğu için kime satacaksınız?
Kaç devletin ihtiyacı olacak?
Aha yaptığı tankı üretirmiyor, Milgeme onca masraf et elinden alsın....

Yani Motorun günahını Koç'a yüklemek nicedir aceb?

Şaka mı yapıyorsunuz?

Kimseden cebinden para vermesi istenmiyor. İhale açılmış katılmıyorlar, zaten en başından beri en ufak bir ilgi belirtisi yok. Neyi elinde kalacak, türlü türlü platform için motor aranırken?

Tank da elinde filan kalmadı, başı sonu belli geliştirme projesiydi. Üretimle ilgili bir şey zaten yoktu. Onun ihalesini alırlarsa yine üretsinler. Alamasalar bile Türkiye'de başkasında olmayan bir birikim edindiler. Pazarını bulurlarsa kendi modellerini de çıkartırlar, belki şu an üstünde çalışıyorlar. Yapsınlar da, ülkeye faydası olur.

Sakallının da koçun da sevdalısı değiliz. Hatta tank üretim işini de motorunu yapana verselerdi çok daha iyi olurdu. Belki o zaman koçgillerin motorunu görürdük.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 01:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Koçların motor işine girmemesi çok yerinde ve doğru bir karar. Şirketin başında ben olsam ben de aynı kararı alırdım. Koçun yapması gereken bir ekip kurup ağır taşıtların elektrifikasyonu işine başlamak. Bence satabileceklerine inanıyorlarsa entellektüel hakları kendilerinde olan bir tank da geliştirmeliler. Hali hazırdaki altyapı düşünülürse 500 milyon dolardan çok daha ucuza kotarabilirler. Koç için çok da bir yatırım değil.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 01:25 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 450
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Arkadaşlar bu Koç düşmanlığını anlamıyorum , hasbelkader çalışmış , yeri gelince ortaklık yapmış vs. 60-70 senede ülkenin en büyük sanayicilerinden biri olmuş , binlerce insana iş sağlayan bir firmayı bazıları takmış kafaya ,sanki adamlar yabancı firma ve kaçak iş yapıyorlarmış gibi yerden yere vuruyor ..

Hata yapmışmıdır olabilir ama adam ticaret yapmak ve para kazanmak için yola çıkıyor özel sektör çünkü , özel bir firmaya neden para kazanmak istiyorsun diye kızılabilir mi ?Bugüne kadar bu paralar avrupalıya ,amerikalıya gitmiyor muydu bu ülkede ,ne güzel kurmuş Türk mühendis yetiştirmiş işte am yok yandaş değil çünkü değil mi?

Bu firmaya bundan 7-8 sene evvel sahil güvenlik gemileri ihalesi verilerek tersane kurdurttu bu hükümet ardından ihaleyi tekrarladı başkasına verdi mi kalan 2 gemiyi verdi , milli tank yaptırdı sonra BMC'e peşkeş çekeceğini sağır sultana bile duyurarak adamlara ilk ihaleyi vermemezlik yaptı mı yaptı , cobra araçlarını çok beğendik daha iyisi olsa alırız dediler aldılar mı ? hayır eeee nedir arkadaş derdiniz adamlar bu ülkenin batması en zor firmalarından biri ve savunma sanayinde yürümeye güçleri yetecek sermayeleri de var işgüçleride ama bir kesim var koçgillerde koçgiller .
Soruyorum Aksakallı dedegiller arkasında yandaş desteği olmasa bugünlere gelebilir miydi sizce de, kendi yağı ile kavrulmuş adamlara dünyanın lafı ediliyor hakir görülüyorlar bunu anlamak gerçekten zor

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 02:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Alıntı:
Şaka mı yapıyorsunuz?

Kimseden cebinden para vermesi istenmiyor. İhale açılmış katılmıyorlar, zaten en başından beri en ufak bir ilgi belirtisi yok. Neyi elinde kalacak, türlü türlü platform için motor aranırken?

Tank da elinde filan kalmadı, başı sonu belli geliştirme projesiydi. Üretimle ilgili bir şey zaten yoktu. Onun ihalesini alırlarsa yine üretsinler. Alamasalar bile Türkiye'de başkasında olmayan bir birikim edindiler. Pazarını bulurlarsa kendi modellerini de çıkartırlar, belki şu an üstünde çalışıyorlar. Yapsınlar da, ülkeye faydası olur.

Sakallının da koçun da sevdalısı değiliz. Hatta tank üretim işini de motorunu yapana verselerdi çok daha iyi olurdu. Belki o zaman koçgillerin motorunu görürdük.
Tabi :D

Espiri anlayışına haiz bir tek kendinizimi görüyorsunuz?

Sizi anlıyorum, yandaşgillerin parayı indirgendi yapmaktan başka bir işe yaramadığını sizde anladınız, bu yüzden işin ehli uğraş gösterip bu işide kotarsalardıda sonra....

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 11:10 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 213
Yaş:
Alıntı:
Adam cebinden 200 - 300 milyon dolar harcasın 200 tane motor satacağım diye?
Orta da Motor geliştirme altyapısı olan firma var, test merkezi ürün geliştirme ekipleri her şey hazır buna rağmen geliştirmek için 1 milyar tl harcanacak demek abartı bir rakam.
Örnek olması için teknolojisi hayli iyi olan euro6 ecotorq geliştirme, prototip, imalat için 100 miyon$ harcama yapmış. Bir tank motorundan daha zor bir motor benim gözüm de.
Alıntı:
Kimse almazsa? Heleki bu hükümet, yarın Motor hazır olunca bunlar bana mı sordun motor yaptın ben Almandan alcam diyince adamın zararını sizmi karşılaşacaksınız?
Bu güçte bir motoru yapabiliyorsan bizim devlet almazsa da, her türlü dünya da Binlerce adet müşterisi çıkacaktır. Dünyada silahlanma artışta.
Alıntı:
Kimse almazsa? Heleki bu hükümet, yarın Motor hazır olunca bunlar bana mı sordun motor yaptın ben Almandan alcam diyince adamın zararını sizmi karşılaşacaksınız?
Bu firma bugüne kadar tekerlekli ve paletli bir çok model zırhlı araç üretti ve geniş bir ürün yelpazesi var, dünyada da güvenilir tercih edilen ürünleri var.
Bugüne kadar ürettiği 12 model zırhlı askeri ürün için de devletin üretimine işaret ettiği kaç model var, hepsine alım garantisi vermiş midir? Özel sektör olmak bu değil midir zaten sen üretirsin hazır edersin ihtiyacı olan alır, devlet firması mı ki bu alım garantisi versin üzerine para da versin sonra geliştirmeye başlasın.
Alıntı:
Kaç devletin ihtiyacı olacak?
Kendi hafif tankını kendi motoruyla geliştirse Ortadoğu da, Güney asya da, Türki cumhuriyetler de müşterisi çıkacaktır elbet de, bugüne kadar Türk firmalarının hangi ürününe ihracat da engel olunmuştur? Onu da bir açıklayın bir zahmet.
Alıntı:
Aha yaptığı tankı üretirmiyor, Milgeme onca masraf et elinden alsın....
Tankı prototipini devlet ürettirdi parasını devlet verdi ve zamanı gelince üretimi konusunda ihaleye çıkılacağını otokarda biliyordu. Burada sanki tüm harcamayı Otokar yapmış ve şimdi ihale başkasına gidince büyük zararı varmış gibi algı oluşturmayın, ayrıca arge harcamısını devlet karşıladığı için ucuzundan güçlü bir knowhow elde etti, Bugün Tulpar'I yapıyor yarın 50 milyon dolar bir harcama ile Kendi tankını ortaya koyar.

Milgem'e ne kadar masraf etmiş?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 12:37 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 23:52
Mesajlar: 39
Yaş:
Değerli arkadaşlar; motor konusunda bu kadar sıkıntı varken, motor işinde en birikimli ve bu işi en kısa sürede hakkıyla bitirebilecek şirket yönünü dönüp bakmıyor bile. İhaleyle bağlanmış iş, parası neyse verilecek. Ama dertleri heybeyi ağzına kadar doldurabilmek, yarısı dolunca yetmiyor.

Şu iki kutuplu düşünce anlayışınızdan da kurtulun artık. Birini eleştiren diğerinin kucağında oturmak zorunda değil. Göbeği yağlı patronların hiç biri vatan millet aşkıyla yapmıyor bu işleri. Zaten koçgillerden de başkasından da öyle bir beklentimiz yok.

Durum tespitidir; bu ülkede motor konusunda en yetkin şirketin sahibi koçgiller, büyük bir iştahla üretimini yapmak istedikleri tanka motor geliştirmekle ilgilenmiyorlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 12:58 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Alıntı:
Orta da Motor geliştirme altyapısı olan firma var, test merkezi ürün geliştirme ekipleri her şey hazır buna rağmen geliştirmek için 1 milyar tl harcanacak demek abartı bir rakam.
Örnek olması için teknolojisi hayli iyi olan euro6 ecotorq geliştirme, prototip, imalat için 100 miyon$ harcama yapmış. Bir tank motorundan daha zor bir motor benim gözüm de.



Bu güçte bir motoru yapabiliyorsan bizim devlet almazsa da, her türlü dünya da Binlerce adet müşterisi çıkacaktır. Dünyada silahlanma artışta.


Bu firma bugüne kadar tekerlekli ve paletli bir çok model zırhlı araç üretti ve geniş bir ürün yelpazesi var, dünyada da güvenilir tercih edilen ürünleri var.
Bugüne kadar ürettiği 12 model zırhlı askeri ürün için de devletin üretimine işaret ettiği kaç model var, hepsine alım garantisi vermiş midir? Özel sektör olmak bu değil midir zaten sen üretirsin hazır edersin ihtiyacı olan alır, devlet firması mı ki bu alım garantisi versin üzerine para da versin sonra geliştirmeye başlasın.



Kendi hafif tankını kendi motoruyla geliştirse Ortadoğu da, Güney asya da, Türki cumhuriyetler de müşterisi çıkacaktır elbet de, bugüne kadar Türk firmalarının hangi ürününe ihracat da engel olunmuştur? Onu da bir açıklayın bir zahmet.


Tankı prototipini devlet ürettirdi parasını devlet verdi ve zamanı gelince üretimi konusunda ihaleye çıkılacağını otokarda biliyordu. Burada sanki tüm harcamayı Otokar yapmış ve şimdi ihale başkasına gidince büyük zararı varmış gibi algı oluşturmayın, ayrıca arge harcamısını devlet karşıladığı için ucuzundan güçlü bir knowhow elde etti, Bugün Tulpar'I yapıyor yarın 50 milyon dolar bir harcama ile Kendi tankını ortaya koyar.

Milgem'e ne kadar masraf etmiş?
Tek tek cevap vermeye gerek görmüyorum, Türk tarihini okuyun dediklerinizin birsürü örnegi var zaten, bir örnegide Vestel Karayel.

Adam kime verecegini belli etmis zaten, neden kivraniyorsunuzki Sakalli arab, adini yazdirmis, ihalenin o mahalleden birine gidecegi belli.

Bu ülkede Zirhli araca ihtiyac varken Orda Akrep,Cobra gibi araclari üretmis hizmetine sunmus (20 -25 sene önce Sirin evlerde tesadüfen Land Rover Fabrikasina girip üretimi görmüsdüm, nerden nereye ) .
Koc a 10 sene önce ben sizden daha cok kiziyordum, simdi keske en az 10 Koc daha olsa diyorum.

Ha binlerce adet müsteri cikmaz cikmayacakdir belki hic cikmayacakdir, öyle olsaydi MTU ve Renk bugün isci cikarmazdi, adamda herkeze satmak istiyor ama bu Motorlar Devlet iznine bagli.

Neyse Arabcigiller & CO dan bir gün gelir Uzanlarin mali alindigi gibi onlardanda alinir, yapilan ugraslar nafile, dikkatler baska yöne cekilemez.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 13:26 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 213
Yaş:
Alıntı:
Tek tek cevap vermeye gerek görmüyorum, Türk tarihini okuyun dediklerinizin birsürü örnegi var zaten, bir örnegide Vestel Karayel.

Adam kime verecegini belli etmis zaten, neden kivraniyorsunuzki Sakalli arab, adini yazdirmis, ihalenin o mahalleden birine gidecegi belli.

Bu ülkede Zirhli araca ihtiyac varken Orda Akrep,Cobra gibi araclari üretmis hizmetine sunmus (20 -25 sene önce Sirin evlerde tesadüfen Land Rover Fabrikasina girip üretimi görmüsdüm, nerden nereye ) .
Koc a 10 sene önce ben sizden daha cok kiziyordum, simdi keske en az 10 Koc daha olsa diyorum.

Ha binlerce adet müsteri cikmaz cikmayacakdir belki hic cikmayacakdir, öyle olsaydi MTU ve Renk bugün isci cikarmazdi, adamda herkeze satmak istiyor ama bu Motorlar Devlet iznine bagli.

Neyse Arabcigiller & CO dan bir gün gelir Uzanlarin mali alindigi gibi onlardanda alinir, yapilan ugraslar nafile, dikkatler baska yöne cekilemez.

Ne biz Almanyayız ne de hükümetlerimiz savunma ihracatlarını engelliyor, yapılsaydı satılırdı.

Bu işte bundan sonra sizinle tartışmaya gerek görmüyorum çünkü eleştirdiğiniz hükumet yanlıları kadar tehlikeli hükumet karşıtlığınız var, objektif değilsiniz.

Otokarın bu ülkeye kazandırdığı bir çok şey var ve motoru yapabilecek en yetkin ekibe de sahip iken aman param gitmesin diyerek bu işe girmiyorsa orada eleştirme hakkına vatandaş olarak sahibim.

Ayrıca ben bu işin iki firmaya da verilmesinden yanayım birisi yerli üretimi karşılar iken diğeri ihracat pazarını doyurabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 00:56 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 900
Yaş:
Yahu Mısırla araları bozulmadan evvel Mısır'a silah satmak isteyen devletimiz. Sisi Mevzusundan sonra vayyy efendim koç Mısır'a silah satacaktı bakınnn diye haberler eleştiriler bile yapıldı!!! Ya her devlet senden silah ve o silahın motorunu almaz. MTU var iken arkasında Alaman desteği var iken Koç'un kendi başına yaptığı ve arkasında devletin olmadığı(yeri geldi mi kredi fln isteyecekler) yeni denenmemiş motorunu mu alacaklar???


Ayrıca izin vermeyebilirler yaptırım yapabilirler. Giderler Tüpraş'a müfettişler gönderirler ceza kesmek için bahaneler bulurlar vs vs..
Sen devlet destekli motor yapılırken ne işin vardı da bize rakip oldun derler.

Sonra sıfırdan tank tasarlamak ne kadar alt yapın olsa da zor uzun ve pahalı bir süreçtir. Aksi halde ALtay'ın iki civatası değişmiş hali olur orda da telif hakları girer!!!


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 01:33 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 19 Tem 2012, 22:09
Mesajlar: 12
Yaş:
Koçgiller...

Keşke bu ülkede zamanında nice Koçgiller, nice Sabancıgiller olsaydı.

Bizler Anka'daki sorunlar nedeni ile Tai'yi suçlarken neden sorunsuz olan Karayel hizmete alınmadı diyebiliyoruz.
Bizler Bayraktar'ın bu kadar kısa sürede yaptığı işi alkışlarken neden Tümosan gibi bir firmaya bu imtiyazlar gösterildi diyebiliyoruz.
Bizler bu kadar kısa sürede ihalede istenen özelliklere hatta fazlasına sahip bir tankı ortaya çıkardığı için Otokar'ı tebrik ederken memur zihniyeti ile yönetilen MKEK'ye bu hoşgürü nereden geliyor diyebiliyoruz.

Bizler başarıyı alkışlarken başarısızlığı eleştirmekten çekinmiyoruz.

Peki ya sizler sevgili koçgiller demekten başka kendinize bakıp sevgili sancakgiller, sevgili albayrakgiller diyebiliyor musunuz acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 13:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Oca 2013, 13:48
Mesajlar: 1566
Yaş:
Arkadaşlar, bir Koç tartışmasıdır gidiyor... Söylenecek çok söz olmasına rağmen fazla bir şey söylemek istemiyorum. Bilgileri olmadığı halde fikirleri olan, Koç'a ideolojik dolduruşla laf eden (haklı veya haklılık payı olan eleştiriler müstesna) bebelere ne diyeyim? Hayatlarında kaç şirket görmüşler? Bir şirket, daha da ötesi bir holding nasıl yönetilir fikirleri var mı? Yönetim sürecinin kenarında olsun bulunmuşlar mı?

Koç motor işine neden teklif vermedi bilmiyorum. Otosan'daki Ford ortaklığı mı engel, yoksa başka sorun mu var?

Belki de gerçek sebeple hiç alakası yoktur ama aklımdan şöyle bir şey geçmiyor da değil:

Hepimizin bildiği gibi bu iş Tümosan'a verildi ve ağızlarına yüzlerine bulaştırdılar. Haksızlık etmek istemem, Avusturyalı firmanın su koyvermesi filan force major'a girebilir. Her neyse, asıl mesele şu ki kimse Tümosan'a yuh çekip, vatan haini ilan etmedi. Keza işi yandaşgillerden bir firma alıp, batırırsa yine bir şey olmayacaktır.

Peki ya Koç teklif verip, işi alsa ve üstesinden gelemese? Neler olacağını en başta yandaşlar olmak üzere hepimiz biliyoruz değil mi?


Memleketi öyle şirret bir zihniyet yönetiyor, yandaşları da bir o kadar yaygaracı ki Koç'un yerine ben olsam tanka bile teklif vermez, bu işe hiç bir surette bulaşmazdım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 16:08 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 10:49
Mesajlar: 24
Yaş:
Şirketleri yani tüzel kişiliği olan hükmi şahısları, sanki insanlarmış gibi düşünüyoruz. Sanırım sorun buradan kaynaklanıyor. Tüzel Kişilikler duygusal hareket etmezler. Tamamen somut gerçekler üzerine strateji geliştirirler. Batılı köklü şirketlerin de başarılarının sırrı budur aslında. Özel sektörde faaliyet gösteren bir şirketin amacı kar etmektir. Kar etmek için yatırım yaparlar. Vatanseverlik güdüsü ile yatırım yapmaz onlar. Bilgisayar programı gibi düşünün. Objektif, somut gerçekler ile hareket ederler yani. Strateji belirlerken farklı argümanları ve farklı değişkenleri olabilir. Örneğin Koçlar için neden motor üretmedi sorusunun cevabı bu forumda sadece üstün körü verilebilir. Onlar mutlaka bu konuyu konuşmuşlardır ve işe girmeme kararı almışlar belli ki. Bu kararı alırken hangi gerçeklerden hareket ettiler, siyasi konjektür mü belirleyici oldu, maliyetler mi, yoksa hiç aklımıza bile getirmediğimiz alternatif maliyetler mi bunları bizim bilmemize imkan yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 16:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 19 Tem 2012, 21:09
Mesajlar: 900
Yaş:
Koç kurumsallaşmış, kurumsallığı kökleşmiş ciddi bir holdingdir. Ciddi bir yönetimi vardır ve sağlamdır. Günü birlik geçinen rant ile bir yerlere gelmiş ilk rüzgarda devrilecek bir holding değildir.

Zamanında devlet teşvik etmiş(kendi iş adamını yaratmak için) ya da rant yedirmiş olabilir de. Ancak Koç bunu en uygun şekilde kullanmış, profesyonel, kurumsallaşmış bir şirkettir. Bizim ihtiyacımız olan, Ülkemizde pek dikiş tutmayan,herkesin beceremediği bir konudur bu. Öyle sadece para sermaye akıtarak sanayici iş adamı yaratılamıyor, olunmuyor

Koç bu ülke'nin ihtiyacıdır. Bize en az 3 tane daha koç gerekir, Koç'un da en az 3 kat daha büyük olması gerekir.

Bir ülke kominist-sosyalist değil ise -ki koç karşıtları pek de kominist sosyalist değildir- iş adamları ile büyür. Mantıklı zeki, kurumsal profesyonel.. Bazıları ise birden zenginleşir sonra cuk diye batar da arkasında enkaz bırakır
Siz Mustafa Koçu falan Ali Ağaoğlu gibi gördünüz mü hiç? Mesele ne Koç beyaz Türk, Koç karşı mahalleden. Ancak Elit olmadan da profesyonel olunmaz olunmuyor da...

Bu ülke büyüyecek sanayi ülkesi olacak ise, Koç ve onun gibilerine çok ciddi ihtiyaç vardır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2017, 20:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Alıntı:
Şirketleri yani tüzel kişiliği olan hükmi şahısları, sanki insanlarmış gibi düşünüyoruz. Sanırım sorun buradan kaynaklanıyor. Tüzel Kişilikler duygusal hareket etmezler. Tamamen somut gerçekler üzerine strateji geliştirirler. Batılı köklü şirketlerin de başarılarının sırrı budur aslında. Özel sektörde faaliyet gösteren bir şirketin amacı kar etmektir. Kar etmek için yatırım yaparlar. Vatanseverlik güdüsü ile yatırım yapmaz onlar. Bilgisayar programı gibi düşünün. Objektif, somut gerçekler ile hareket ederler yani. Strateji belirlerken farklı argümanları ve farklı değişkenleri olabilir. Örneğin Koçlar için neden motor üretmedi sorusunun cevabı bu forumda sadece üstün körü verilebilir. Onlar mutlaka bu konuyu konuşmuşlardır ve işe girmeme kararı almışlar belli ki. Bu kararı alırken hangi gerçeklerden hareket ettiler, siyasi konjektür mü belirleyici oldu, maliyetler mi, yoksa hiç aklımıza bile getirmediğimiz alternatif maliyetler mi bunları bizim bilmemize imkan yok.
Aynen.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 07:17 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Mar 2016, 08:58
Mesajlar: 149
Yaş:
Alıntı:
Şirketleri yani tüzel kişiliği olan hükmi şahısları, sanki insanlarmış gibi düşünüyoruz. Sanırım sorun buradan kaynaklanıyor. Tüzel Kişilikler duygusal hareket etmezler. Tamamen somut gerçekler üzerine strateji geliştirirler. Batılı köklü şirketlerin de başarılarının sırrı budur aslında. Özel sektörde faaliyet gösteren bir şirketin amacı kar etmektir. Kar etmek için yatırım yaparlar. Vatanseverlik güdüsü ile yatırım yapmaz onlar. Bilgisayar programı gibi düşünün. Objektif, somut gerçekler ile hareket ederler yani. Strateji belirlerken farklı argümanları ve farklı değişkenleri olabilir. Örneğin Koçlar için neden motor üretmedi sorusunun cevabı bu forumda sadece üstün körü verilebilir. Onlar mutlaka bu konuyu konuşmuşlardır ve işe girmeme kararı almışlar belli ki. Bu kararı alırken hangi gerçeklerden hareket ettiler, siyasi konjektür mü belirleyici oldu, maliyetler mi, yoksa hiç aklımıza bile getirmediğimiz alternatif maliyetler mi bunları bizim bilmemize imkan yok.
Yazinin coguna katilmakla beraber "tuzel kisilikler vatanseverlikle hareket etmez" kismi direk olarak yanlis bir saptamadir. Tuzel kisilikler eti kemigi olan insanlar tarafindan yonetilir ve bu insanlar ortak ulkuleri dogrultusunda karar alabilirler. Bu konuda bir engel yok.
Isterse A projesinden %X kar ve Y miktar Ciro, B projesinden de %X/2 kar ve Y/2 ciro hedefleyebilirler..
Ornekte birincisine gore daha az karli olan ikinci projeyi de vatanlari icin de yapabilirler. Bu konuda bircok yerli ve yabanci ornek de mevcuttur.

Sanirim sizin soylemeye calistiginiz, Koc'un bu motor isine neden girmedigi hakkinda acik kaynaklarda bir bilginin olmayisi. Belki mevcut duruma bakip nasilsa alamayacagimiz bir projeye girmenin bir anlami yok demis olabilirler, veya kendilerince baska sebepleri vardir belki. Kimbilir..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 19:35 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Mesajlar: 36
Yaş: 31
Hazır TF-X için rr ile görüşülürken tank motoru geliştirmek için de birşeyler yapılamaz mı?

_________________
Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer.
Croesus


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 19:42 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4540
Yaş:
Alıntı:
Hazır TF-X için rr ile görüşülürken tank motoru geliştirmek için de birşeyler yapılamaz mı?
Yapılabilir, hatta yapılmıştır da.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 20:36 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Mesajlar: 36
Yaş: 31
Alıntı:
Yapılabilir, hatta yapılmıştır da.
CAT'in bize önerdiği perkins motoru vardı gücü biraz düşük olan. Sıfırdan motor tasarlamaktan sa onu altaya göre geliştirme yoluna gidilebilir mesela.

_________________
Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer.
Croesus


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 20:38 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Dik rampalardan kaçınırsak olur bak.. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 20:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Mesajlar: 36
Yaş: 31
Alıntı:
Dik rampalardan kaçınırsak olur bak.. :roll:
Sayın HDS, ben bize önerilen mevcut perkins motorunun geliştirilerek güçlendirilmesini (MTU motoruna muadil hale getirilmesi) kastetmiştim. Saygılar.

_________________
Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer.
Croesus


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 07:26 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Mar 2016, 22:18
Mesajlar: 263
Yaş: 32
Altay'la ilgili son dönem görseller var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 11:27 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 450
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Arkadaşlar aklıma birşey takıldı , bildiğiniz üzere Altay 65+ ton bu sebeple bizim MTU'nun 1800 HP motoruna ihtiyacımız var , acaba diyorum tankı hafifletmenin bir yolunu bulsak daha düşük güçte bir motorla bu işi kotaramazmıyız ?

Bu noktada aklıma şu da geliyor tabi , acaba Roketsan'ın geliştirdiği milli zırh muadillerine göre daha mı ağır ?

Ne dersiniz ?

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 13:54 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 22
Yaş:
Doğru hatırlıyorsam, twitter da T-REx , MSB nin açıklamalarına istinaden tankın 65 tonun altında olacağını ifade etmişti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 13:58 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Kas 2015, 08:50
Mesajlar: 22
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar aklıma birşey takıldı , bildiğiniz üzere Altay 65+ ton bu sebeple bizim MTU'nun 1800 HP motoruna ihtiyacımız var , acaba diyorum tankı hafifletmenin bir yolunu bulsak daha düşük güçte bir motorla bu işi kotaramazmıyız ?

Bu noktada aklıma şu da geliyor tabi , acaba Roketsan'ın geliştirdiği milli zırh muadillerine göre daha mı ağır ?

Ne dersiniz ?
Haberi buldum;



Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 20:33 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 20:31
Mesajlar: 28
Konum: Ankara
Yaş:
Britanyalı Challenger II'de 65+ ton ve Caterpillar güç gurubu kullanıyor bizim neden mobilite sorunumuz olsun ki bu arada ne kadar zırhlı okadar iyi Challenger II başka bir Challenger II tarafından vurulmasına rağmen personelin hayatını korumakla kalmamış muharebeye devam edebilmiştir.

_________________
Ulusal egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar yanar, mahvolur.
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 21:45 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Britanyalı Challenger II'de 65+ ton ve Caterpillar güç gurubu kullanıyor bizim neden mobilite sorunumuz olsun ki
C2'yi içinde otomatik çay yapma makinesi olmasına rağmen sevmem, düz ova pusu tankıdır. Bir tepenin arkasına geçer, kulesini çıkarıp zayıf olan gövdesini saklayarak statik bir halde savaşır. İngiltere dümdüz ova, dağ yoktur. Çöllerde de durum malum olduğundan onlara göre sorun olmuyor. Bizde her yer dağ. Hem de tankları ingiizler gibi statik olarak kullanma tercihimiz yok. Üstelik günümüz şartlarında tanklara eklenen pek çok ek tedbir, addon zırhlar lektronik sistemler vesaire dağ tepe gezdirilmesi gereken ağırlığı belli bir seviyenin altına indirmeye imkan vermiyor. Dolayısıyla bizim için daha düşük güçlü bir motor, ancak son çare olursa kabullenilebilir.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 21:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Ayrıca son Tanklara MTU Motor takmışlar sanırım.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 23:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Eki 2012, 19:46
Mesajlar: 359
Yaş:
Rheinmetall CEO'su Armin Papperger ile yapılan röportaja göre Türkiye'de mühimmat üretimi için girişimleri 7 yıl önce başlamış fakat bir türlü üretim hattını kuramamışlar. Fırat Kalkanı kapsamında Leopar tanklarımızı modernize etmek istemişiz ! Rheinmetall ile BMC ortaklığı böylece gündeme gelmiş fakat Alman siyasiler bu işe taş koymuş. Altay tankının üretimi ile ilgilendikleri fakat bu seferde Türk tarafının sorun çıkardığını belirtmiş. Bakalım uzun vadede ne olacak diye bitirmiş röportajı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 11:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Ayrıca son Tanklara MTU Motor takmışlar sanırım.
Son tanklar derken?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 11:19 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2215
Yaş:
Alıntı:
Son tanklar derken?
Challenger 2E diye İhraç versiyonu olarak 1 tane deneme yaptılar. Gayet başarılı idi ama satılmadı.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 15:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Teşekkürler @sailordream hocam

Bu arada sormak istediğim bir şey var biz Almanyadan bu motoru istedik mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 20:24 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 23:36
Mesajlar: 687
Yaş:
Sn. Orko Twitter'inde paylaşmış Habertürk'e göre M1A1 Abrams tankımız var. :D :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 20:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Mesajlar: 27
Yaş: 40
Merhabalar;

Altay tank ağırlığındaki 2,5 tonluk düşüş acaba zırh dahil toplam ağırlık mıdır? Yukarıdaki resme göre sordum ama.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2017, 21:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:16
Mesajlar: 27
Yaş: 40
Bir de naçizane fikrimi katmak isterim. Anladığım kadarıyla hükümet motor hususunda daha yaşanabilecek çok fazla savunma alanı olduğunu gördüğünden parça parça da olsa dağınık bir şekilde ortaya birşeyler çıkarmaya çalışmakta. Anka PD-170, TR-90 Turbojet, TEI TS1400 Turboşaft Projesi hep motor bağımlılığndan kurtulmak için atılan adımlar. Buna Tümosan tarafından geliştirilmekte olan ve testlerine başlandığı söylenen 4 Silindirli 4.5 Litre ve 6 Silindirli 6,8 Litre motorları da ekleyebiliriz. Üstelik sonrasında da 450-1000bg aralığında motor yatırımlarınında yapılacağı söylenmekte. Bu da demek oluyor ki en azından kara araçlarının büyük bir kısmını taşıyacak motor ailesine TÜMOSAN ile sahip olunmak isteniyor. Geriye AMT, KMO Füze ve Roket taşıyıcı büyük tonajlı araçlar için gerekebilecek 1200-1800bg arası motorlar kalmakta.

Ben bu işi Koç, BMC, Aselsan FNSS veya diğerleri yapsın istemem açıkçası. Üretimde verimlilik esasını benimsemek istiyorsak bu işi salt motor üretim ve gelişimine odaklanmış bir firma yoluyla yapılması taraftarıyım. Eğer ki eldeki şirketler buna müsade edecek altyapıya sahip değilse en uygun olanın seçilip ortaklık kurulacak yabancı ülke firması ile teknoloji transferi ve yatırım yolu ile bu sorunu acilen çözüme kavuşturmalıyız düşüncesindeyim. Her firmanın yetkin bir iş kolu ve o kola bağlı bu şirketlerin çalıştığı bugunkü firmalarımızın büyüklüğünde kobilere ihtiyacımız var. Bunları sağlamamız tüm tartışma konularının da forumdan akıp gitmesini sağlar.

Mesele Koçgiller, Sakallılar şeklinde toplumsal ayrışma olmamalı. Her platformda bizi birbirimizden uzaklaştıran düşünce yapılarına kanmak yerine bizi birleştirici ve ortak paydada çözüm üretebileceğimiz tavsiyelerde bulunabilmemiz hem bie hem de vatanımıza faydalı olacaktır.

Koç, Sabancı, Vestel, BMC, Baykar vs... bu ülke için birer değerdir. Ne Koç'u çeşitli olaylar içerisinde takındığı tavır yüzünden savunma ihalelerinden berteraf edeceksin ne de BMC veya Baykar için verilen ihaleleri yandaş diye nitelenmesine sebep olacaksın. Hepsinin zararı kendi savunma sanayimize dokunmakta. Milgem 3 sene gecikti dolayısıyla İ sınıfı fırkateyn dolayısıyla TF-2000. Altay'ın mazisi ilk tank projesine bakıldığında 21 sene. 21 sene önce dahi başlanamamış bir motor projesinin cemeresini son hükümette aramak yerine bunca ihtiyaç kalemi hadi 80 sonrasını ele alırsak 37 senede nasıl ki çözüme ulaştırılamamışsa şuanki en büyük sıkıntı da çözüme ulaştırılamamış onca projenin bir arada yürütülüyor olması.

Turkish defence Forum'u hatırlıyorum üzerinden 12 sene geçmiş. Emin olun birçok konu başlığında ütopik olarak görülen düşünceler bugün silah sistemi olarak karşımızda. Evet daha iyi olacak önümüzde bir 10 sene daha var. Lakin konjonktür bu zamanı kullanmamıza pek müsaade etmemekte. Ekonomik politik siyasi askeri bölgesel çatışmalar ve ayak oyunları bundan sonra da devam edecek. 1914 yılında 1 Osmanlı Lirası 3,60$ civarıydı. Bugün 1$ 3,95TRY. Hala ertesi gün doğmakta hala umut var. yeter ki biz birlik olalım. Tank motoru da olur Atak 2 de diğerleri de...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 10:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Alıntı:
Rheinmetall CEO'su Armin Papperger ile yapılan röportaja göre Türkiye'de mühimmat üretimi için girişimleri 7 yıl önce başlamış fakat bir türlü üretim hattını kuramamışlar. Fırat Kalkanı kapsamında Leopar tanklarımızı modernize etmek istemişiz ! Rheinmetall ile BMC ortaklığı böylece gündeme gelmiş fakat Alman siyasiler bu işe taş koymuş. Altay tankının üretimi ile ilgilendikleri fakat bu seferde Türk tarafının sorun çıkardığını belirtmiş. Bakalım uzun vadede ne olacak diye bitirmiş röportajı.
Deveye sormuşlar, neren eğri diye? O da demişki, nerem doğruki! Tam bize uygun tarif bu olsa gerek...

MTU motor ve RENK transmisyon, bu konudaki en mükemmel seçenek, ama zaruriyet değil. Performanstan vereceğiniz ödüne bağlı olarak, dünya üzerinde alternatifleriniz mevcut. Bu siyasi gidişat ilede zaten yüzümüzü Doğu'ya dönmekte olduğumuzda bir gerçek. Lakin, Avrupalıda söz konusu para olunca iki yüzlüdür, onlarında ekonomik sıkıntıları mevcut, yüklü alımlara ne kadar karşı koyabilirler, muallak... Dolaylı yöntemler ile bir şekilde satış yapmalarıda mümkün. ALTAY'ın ağırlığı üzerine koyacağınız Add-on zırhlandırmaya bağlı olarak değişecektir. Prototip haliyle 61ton hafif tabiki. AHT versiyonu ne olmuş acaba, birde onu sormak lazım.

Eldeki Leo2A4'lerimizin modernize edilmesi olmazsa olmaz şart! Bunu Rheinmetall bir arka yolunu bulup halledecek artık, ortaklık falan zor, yedek parça diye direkt satın alım modernizasyon kitlerini başka ülke üzerinden bize gönderecek, sessiz sedasız o ülke ile birlikte bizim tanklarıda donatacağız. (Mesela Katar vb.) çenemizide sıkı tutacağız. (Biliyorum imkansız ama!!)

Bizim bu kapasitede bir motor yapabilmemiz yakın gelecekte çok zor bir şey. Bence, aynen otomotiv sektöründe yapmak istediğimiz gibi, yeni nesil hibrit araç sistemlerine yönelmeliyiz. Gelecek elektrikte...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 11:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Lakin, Avrupalıda söz konusu para olunca iki yüzlüdür, onlarında ekonomik sıkıntıları mevcut, yüklü alımlara ne kadar karşı koyabilirler, muallak...
Benim anlayamadığım yağlı müşteri yönümüzü neden adam gibi kullanamıyoruz? Araplar bile bunu bizden iyi yapıyor...
Alıntı:
Eldeki Leo2A4'lerimizin modernize edilmesi olmazsa olmaz şart! Bunu Rheinmetall bir arka yolunu bulup halledecek artık, ortaklık falan zor, yedek parça diye direkt satın alım modernizasyon kitlerini başka ülke üzerinden bize gönderecek, sessiz sedasız o ülke ile birlikte bizim tanklarıda donatacağız. (Mesela Katar vb.) çenemizide sıkı tutacağız. (Biliyorum imkansız ama!!)
Anlamadığım bir şey var bu modernizasyon ve zırh kiti ihtiyacını Almanlar dışında ABMK'lar ile birlikte yurtiçinde çözemezmiyiz? Neden illa Almanya?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 12:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Alıntı:

Bizim bu kapasitede bir motor yapabilmemiz yakın gelecekte çok zor bir şey. Bence, aynen otomotiv sektöründe yapmak istediğimiz gibi, yeni nesil hibrit araç sistemlerine yönelmeliyiz. Gelecek elektrikte...
Bu dediğinizde şüphelerim olsada en yerinde seçenek bu olacağını düşünüyorum.

Bu konudada en yetenekli kapılar Tülomsaş, Aselsan ve Tübitak artı danışmanlık görevide Otosan' a verirdim.

Nedenine gelince MTU Motor ve Renk transmisyon çok iyiler fakat bizim yada genel olarak çatışma anında bu tarz teknoloji yönünden Mekanik otomasyonlar çok arzalanacaklarını düşünüyorum, ve bizim buralar çatışma riski yoğun bize, herdaim kullanıma çabuk geçebilecek teknik çözüm gerekiyor buda bu çözüm ile Mümkün gözüküyor. Bizim şartlarımız Avrupalı ülkelerin şartları ile aynı değil, kendi çözümlerimizi kendimiz üretmeliyiz.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 12:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Bu dediğinizde şüphelerim olsada en yerinde seçenek bu olacağını düşünüyorum.

Bu konudada en yetenekli kapılar Tülomsaş, Aselsan ve Tübitak artı danışmanlık görevide Otosan' a verirdim.

Nedenine gelince MTU Motor ve Renk transmisyon çok iyiler fakat bizim yada genel olarak çatışma anında bu tarz teknoloji yönünden Mekanik otomasyonlar çok arzalanacaklarını düşünüyorum, ve bizim buralar çatışma riski yoğun bize, herdaim kullanıma çabuk geçebilecek teknik çözüm gerekiyor buda bu çözüm ile Mümkün gözüküyor. Bizim şartlarımız Avrupalı ülkelerin şartları ile aynı değil, kendi çözümlerimizi kendimiz üretmeliyiz.
Ben MTU+Renk Güç Paketinin kolay kolay arızalanacağını sanmıyorum. Ama yine de -milli güç paketi için ısrarcıysak- hibrit çözümün bize en uyguın çözüm olduğunu düşünüyorum.

Hem kompakt ve yüksek güçlü dizel motorlar, hem de yüksek torku iletebilen mekanik transmisyonlar konusunda tecrubemiz pek yok. Elektromekanik ve güç elektroniği konusundaysa tecrübeliyiz. Bu nedenle bence kaynaklarımızı sadece dizel motora yönlendirmeliyiz.

Hibrit çözüm, bize Güç Paketinin "Renk"li kısmını es geçmek ve dikkatimizi iklimlendirmesi çok sağlam ve çok kompakt bir dizel motora verebilme imkanı bahşediyor. Hem bu motorun 1000 beygir olması da yetebilecek. (Altay için bu motordan 2 tane gerekecek)

Zırhlı sistemlerdeki elektronik aksamın artan enerji ihtiyacını da aradan çıkartmaksa işin ballı çörekli kısmı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 15:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Tam elektrikli Tesla'nın kamyonu gibi birşey yapmak halen uzak olsa da dizel-elektrik düşünülebilir. Hatta bence bu yola girmeyecek olsak bile bir arge projesi olarak bir tankı bu şekilde yürütmeyi denemeliyiz. Ukrayna'nın 1050 beygir gücündeki (772 kW) 5TDFMA motoru üzerinden çalışma yapmak mümkün. Bu motor oldukça kompakt (0,784 m^3) bir motor. Transmisyon olmadığını düşündüğümüzde, İkisi 1.5 metreküp hacme sığabilir. Tankın tüm elektrik ihtiyacını, kule elektrik motorları dahil bu motordan iki tanesi rahat karşılayacaktır. Dizel-elektrikte torkun önemi yok önemli olan beygir gücü. Hacim başına düşen beygir gücünde bu motorlar çok önde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 16:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Tam elektrikli Tesla'nın kamyonu gibi birşey yapmak halen uzak olsa da dizel-elektrik düşünülebilir. Hatta bence bu yola girmeyecek olsak bile bir arge projesi olarak bir tankı bu şekilde yürütmeyi denemeliyiz. Ukrayna'nın 1050 beygir gücündeki (772 kW) 5TDFMA motoru üzerinden çalışma yapmak mümkün. Bu motor oldukça kompakt (0,784 m^3) bir motor. Transmisyon olmadığını düşündüğümüzde, İkisi 1.5 metreküp hacme sığabilir. Tankın tüm elektrik ihtiyacını, kule elektrik motorları dahil bu motordan iki tanesi rahat karşılayacaktır. Dizel-elektrikte torkun önemi yok önemli olan beygir gücü. Hacim başına düşen beygir gücünde bu motorlar çok önde.
+1

Ancak, transmisyon pakette olmasa da elektrik enerjisini üretecek dinamo için yer lazım. 1.5 Metreküpten biraz daha fazla bir hacim gerekebilir...


En son merzifonlu tarafından 01 Ara 2017, 18:05 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 17:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Yanlız gözden kaçırmamamız gereken hususlar var, örneğin 60-70 derece açıyla yokuş tırmanmak gibi, eve gidince zamanım olursa bu konuda kaç KW lik bir Elektromotor gerekiyor hesap yapacağım, düzlük farklı yokuş farklı.
@Merzifonlu ben güç paketinin kolay kolay arıza yapmadığından emin degilim, bakım intervalleri çok kısa olan aletler.
Her yönüyle düşünmek gerekir.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017, 02:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Evet biraz hesap yapdim ve sunun farkina vardimki elde yeterince veri yok :D

Örnegin Paletin sürtünme verisi , Topragin sürtünme gücü, Topragin yapisma faktörü, camurmu, kurumu, tasmi, asfaltmi, kac metre tirmanacak , hangi zamanda tirmanacak gibi bircok faktörüde düsünmek gerektigini anladikdan sonra sadece kabaca hesap yaprak bu isden kurtulmakda care gördüm.


sadece kabaca hesap yapacak olursak F= 65000kg * 9,81 m/s² * sin (70°) =599194 Ns = 599194 W yani 591 KW buna Enerji dönüsüm verimliligi faktörünü ve güc faktörünü eklersek (jeneratör harici sadece Motor ) kabaca 700 KW yani palet basi 350KW lik Motor gerekir gibime geliyor....

Bu sonucla bir yerlerde yanlismi yapdim yoksa saat cokmu gec oldu anlamadim, ama bana sanki düz yolda Elekto motor sorun olmuyor gibi gözüksede tepeye cikmak icin muazam güclü motorlar gerektirirmis gibi geldi.

Adamlarin neden Transmisyon kullandiklarini galiba anlamaya basladim :roll:

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5744 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1110 111 112 113 114 115 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Antis, kivele, vural131 ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye