TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 20 Oca 2018, 11:50

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5744 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1111 112 113 114 115
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 22:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2015, 11:40
Mesajlar: 80
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Alıntı:
Kim alır bu işi, BMC mi
Otokarın vereceği fiyattan cayacağını sanmıyorum.
Altay ekibinin başındaki kişi ile fabrikada amirim sayesinde soru cevap tarzında konuşma fırsatım oldu.
Fiyatta çok ama çok ısrarcı emsallerine göre yüksek dedim diye azarlandım.
Ama şurası kesin Otokar dışında üretime katkıda bulunan yerli firmalar ona ayrı buna ayrı fiyat verip ihaleyi sulandırmıyor ise diğer firmaların ihalede çok büyük fiyat farkı vereceklerini sanmıyorum.
Evet tankın fiyatını asıl belirleyen unsurlar sadece tankı üretime geçirecek Otokar değil .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2017, 23:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Eki 2016, 08:42
Mesajlar: 125
Yaş: 29
Altay fark yaratmak istiyorsa, yeni nesil zırh, aktif koruma sistemi filan bi tarafa, keşif ve alan tarama sistemleri üzerine yoğunlaşması gerekiyor. Drone veya iha olur bir şekilde bu sistemlere entegre hareket ve operasyon yapması çok önemli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 02:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
2007de başladı bu proje sene olmuş 2018 seri üretim kontratı yok. 2007de Projeye çıkılan bir tankın ilk seri üretim ürünü 13 sene sonra mı alınır? Kaldı ki bu tankın motor, transmisyon, top gibi birçok ana alt sistemi hazır olarak tedarik edilirken. 2007de o günün şartlarına göre şartname edilmiş isterlerin bazıları bugün yetersiz. Bunu görmek için müneccim olmaya gerek yok. Bu tankın Meriç'in karşısındaki eşleniği ile karşılıklı birbirilerine ateş edeceğini düşünenler yanılıyor. Köşe başından çıkacak tandem başlıklı rpg ile kıçından isabet alacak bu tank. Birden çok anti-tank füzesine aynı anda karşı koymak zorunda kalacak. Yol kenerına döşenmiş yarım ton patlayıcının üzerinden geçecek. IHA gelecek tepesine tanksavar bırakacak. Yeni nesil karıştırılması zor, aktif savunma sistemlerine dayanıklı anti-tank silahları ile güreşecek. 2007-2012 zarfında geleceğin savaş alanını tahmin edememek büsbütün bir zaaf. Alman LEO2A7+, Amerikan M1A2 SEP V3, v4, Rus Armata (4. jenerasyon malachite ERA) ile ne yapıyor bakmak lazım.

http://tanknutdave.com/armata-t14-main-battle-tank/

Şunu bir okuyun da bakın Armatanın tahmin edilen koruma seviyesi neymiş. Okumayacağınız için yazayım.

1000–1100 mm vs APFSDS and 1200–1400 mm vs HEAT.
45 tonluk tank bu.

Bunlar abartı diyenler için googleda araştırın taa 2009da Almanların kontakt-5 era ile ilgili yayınladıkları makaleler mevcut. Biliyorsunuz 2009-2010 civarı kontakt-5 era Rusya tarafından Almanlara önerilmişti. ABDliler de sanıyorum DU mühimmata karşı test etmişlerdi. Şimdi güncel olarak Armatada 4. jenerasyon malachite era kullanılacak.
Amerikanlar yine SEP v3 ve SEP v4 ile tankın DU zırhından kaynaklı iyi olan koruma seviyelerini çok daha yukarıya taşıyorlar.
Leo2A7+ olan zırhın üzerine modüler zırh ile 360 derece rpg türü silahlara karşı korumayı garanti ediyor. Almanlara bu yetmiyor çünkü Leoların 2020lerde yetmeyeceğini görüyorlar. 140mmlik yeni bir top üzerinde çalışmalar devam ediyor. Alman-Fransız ortak sıfırdan bir tank geliştirilmesi de gündemde.
Alıntı:
Güncel en iyi zırh teknolojilerine sahip olduğumuz, istediğimiz dayanımda zırh yapabileceğimiz açıklandı.
Bu işin tekniğini bilenler işin o kadar da kolay olmadığını biliyor. Bu balistik, penetrasyon, çarpışma mekaniği denilen hadisede mekaniğin garip uçlarındaki garip hadiseler gerçekleşiyor. Bugün Altayın'ın zırhı ile ilgili tek bildiğimiz iyi veya kötü hiç birşey bilmediğimiz. Ben bu açıklamalara mesafeliyim bunlar yetkili ağızlardan gelen açıklamalar değil. Ama şuna inancım tam Türk mühendisi şartnamede kendinden istenen şeyi yapabilir ve
muhtemelen yapmıştır da. Bir başka başlıkta dediğim üzere savunma sektöründe emsallerine göre çok daha ucuza çok daha ağır çalışan bir mühendis kitlemiz var. Biz hele elimizde olan yaptığımız zırhı büyük miktarlarda üretme kabiliyetine erelim de o da yeter. Zırhın iyi olup olmadığını anlamanın en güzel yolu onu araca giydirip dünyada ne var ne yok üzerine atmanız.

Bu projede kesinlikle en beğendiğim ve en takdir ettiğim iş Aselsan'ın Akkor öz savunma kiti. Sahada da olumlu geribildirim alırsa önü çok açık.
Alıntı:
Bir kehanette bulumayım.. : Bu yıl imzalanacak ..
Bu kehanet değil ki zaten takip edenler bilir yetkili ağızlardan önümüzdeki sene seri üretim anlaşmasının imzalanacağı birkaç defa söylendi. Kehaneti arttırıyorum 2018 ilk çeyrekte ihale sonuçlanır. Hatta gecikmenin sebebi olarak Nurettin Canikli 12 sandık tutan evrakları gösterdi. Buna kadar söylendi yani. Geleceği gören adamım, kahinim sizin bilmediklerinizi biliyorum tavrınızdan vazgeçin artık hakikaten baydı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 10:14 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 450
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Alıntı:

Bu tankın Meriç'in karşısındaki eşleniği ile karşılıklı birbirilerine ateş edeceğini düşünenler yanılıyor. Köşe başından çıkacak tandem başlıklı rpg ile kıçından isabet alacak bu tank. Birden çok anti-tank füzesine aynı anda karşı koymak zorunda kalacak. Yol kenerına döşenmiş yarım ton patlayıcının üzerinden geçecek. IHA gelecek tepesine tanksavar bırakacak. Yeni nesil karıştırılması zor, aktif savunma sistemlerine dayanıklı anti-tank silahları ile güreşecek. 2007-2012 zarfında geleceğin savaş alanını tahmin edememek büsbütün bir zaaf. Alman LEO2A7+, Amerikan M1A2 SEP V3, v4, Rus Armata (4. jenerasyon malachite ERA) ile ne yapıyor bakmak lazım.

Aslında işin özü burada yazdıklarınızda bitiyor bence , yeni konsept gerçekten bu mu kimse tanklarını alıp savaşa gitmeyecek mi yoksa yıllardan beri terör örgütleri ile savaşa savaşa insanlar topyekün savaş çıkmaz diye mi düşünüyor dersiniz?

Eğer ben karar verici olsaydım, yukarıda yazılan tehdit konseptine göre 20 milyon dolarlık bir tank yapacağıma (üstelik kesin hayatta kalır da diyemiyoruz bu tehditler karşısında) , projeyi iptal eder daha hafif ve hızlı platformlardan tank imhasına yönelirdim , bu kadar büyük ve pahalı bir kütleyi alıp taşımak , yürütmek bakım yapmak sonra yüzbin dolarlık bir füze ile çöpe atmak kabul edilebilir bir risk değil bence

Dolayısı ile bu tankı bence yapalım ama üzerine tandem, akkor vs koyduktan sonra elimizde yeteri kadarını tutarak daha ileri gitmeyelim , paramızı ve zamanımızı geleceğe yatıralım , örneğin insansız zırhlı araçlara yada EMP silahlarına vs.

Mevcut durumda iç güvenliğimizde bu tankları kullanacaksak , diğer bir deyiş ile iç güvenliği artık tank ile yapıyorsak orada zaten yönetimsel ve bambaşka sorunlar var demektir.

Ben hala iç güvenliği (eski model m48-60 vb.) tanklar ile yapmamız gerekip gerekmediğinden de emin değilim bunların yerine başka birçok çözüm koyabilirdik ama o başka bir tartışma konusu tabi...

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 10:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Meselenin özü: "Mermi yolu" değişti. OMTAS veya Javelin gibi her yönden hücum edebilen tehditler var ortamda. Asimetrik veya simetrik savaş olsun, bu gerçek artık kalıcı. Eskiden tankın düşmanı karşılayan ön tarafının sağlam olması yeterliyken, artık her tarafı sağlam olmalı. Tank tasarlanırken bu gerçekliğe uygun tasarlanmalı.

Bana kalsa tanktan topu kaldırır, yerine gemilerdeki gibi dikey atılan UMTAS koyarım. Kazandığım ağırlığıda 360 derece tam korumalı zırha vakfederim. Kule olarak akıllı 35 mm muhimmat atabilen insansız kule yeterli.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 11:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 07 Mar 2013, 18:15
Mesajlar: 131
Yaş:
Başka bir başlık altında tartışmak daha doğru olacaktır belki.
Ama söylemeden de edemeyeceğim; Fırat Kalkanı ve Hendek operasyonlarında gördük ki; Elimizdeki konsept ile karşımızdaki düşmanı elemine ederken kayıplar veriyoruz. Sanırım bu konuda herkes hemfikirdir.

Hendek operasyonlarında 105/120mm tankları sokaklarda gezdirdik, Fırat Kalkanı harekatında bazen ZMA üzerindeki 20mm'ler yetersiz kaldı. (Özellikle SVBIED diye tabir edilen, Mad Max filminden fırlamış gibi gözüken araçlara karşı)

Elimizdeki M48, M60 altyapılarını kullanarak(Motor, şanzıman değişiminden ziyade sistemi başta başa gözden geçirerek gereken tamirleri yapmak tarzı bir bakım ile);

* Ana silahlarını çıkarsak,
* APU ilavesi,
* Basit kafes zırh ve mümkünse ERA blokları ile zırh takviyesi,
* Üzerine UMTAS, Cirit gibi mühimattlar ve en az 30mm bir top eklesek

Evet Rusların BMP-T konseptinde olduğu gibi. Çok mu maliyetli olur_

Bu araçları iç güvenlik harekatlarında. Gerektiğinde Suriye ve Irak hattında hatta hattın dışında kullanabiliriz.
Bence bize muazzam bir güç çarpanı kazandırabilir.
Bu tür araçların verdiği fiziksel ve psikolojik etki; haplanmış ölmeye gelen teröristi bile yeniden düşünmeye sevk edebilir belki de.

Bunu neden Altay başlığı altında yazıyorum?
Çünkü son duruma göre biz Altay'dan BMP-T, hem T-14 Armata hem de BTR-90 olmasını aynı anda istiyoruz gibi. Evet bunu isterken en iyisine sahip olmayı hedefliyoruz tabi ki...
Fakat günümüzde coğrafya karışık, ilişkilerimiz ise daha karışık. Çok yüksek özgüvenle bazı işlere kalkışıyoruz.
Yarın kimle bozuşup kimden silah alacağımız belli değil.

Bugün yemeği tencereye koymazsak, acıktığımızda hazır bir yiyecek bulabileceğimizi pek sanmıyorum açıkcası.
Bir an önce seri üretim mantığı ile üretildiğini görmek dileğiyle...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 15:48 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2124
Konum: Antalya
Yaş: 33
@dum hocam takılmayın densizliklere yönetim gereğini yapıyor zaten.

@dr059
Aracın şasesini kas(zırh) yığınına çevirirken 30mm top yeterli gerçekten iyti test etmek gerekir meskun mahal simüle edilmeli hatta 2 prototip üretilip bir arge ekibi ile Suriye'ye gönderilmeli 30, 35 ve 40mm mühimmattan en uygunu, belirlenmeli, sistemden isterler gerçek oratamda sağlaması yapılmalı şu an elimizde yeterince gerçek ortam mevcut.

Not: Tuzla Piyade okulu'nun bu iş ile yakından ilgilenmeli zira meskun mahal çalışıyorlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 16:52 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Alıntı:
Elimizdeki M48, M60 altyapılarını kullanarak(Motor, şanzıman değişiminden ziyade sistemi başta başa gözden geçirerek gereken tamirleri yapmak tarzı bir bakım ile);

* Ana silahlarını çıkarsak,
* APU ilavesi,
* Basit kafes zırh ve mümkünse ERA blokları ile zırh takviyesi,
* Üzerine UMTAS, Cirit gibi mühimattlar ve en az 30mm bir top eklesek

Evet Rusların BMP-T konseptinde olduğu gibi. Çok mu maliyetli olur_
Altay akabinde bir esaslı ZMA niyeti ve çalışması var zaten. IDEF'te Aselsan boşuna Korhan'ı, Otokar da bir önceki IDEF'te herkesi şaşırtarak Tıulpar'ı çıkarmadı. FNSS boşu boşuna o uzay aracı ailesi ile uğraşmıyor.

35 mm ATOM mühimmatı ile, ortaya çıkardığımız ve eski tanklara da donatıp denemeye başladığımız bir dolu sistemimiz, Altay için öngörülen Tank Komuta Kontrol sistem altyapısı, bir dolu tanksavar füze projesi ve atıcıları, vs vs. Bunlar en sonunda bir "araç" olarak ortaya çıkacak. Asıl bunlar önemli. Bunu çıkma M-48'e mi, -60'a mı giydirdiğin değil. Bunlar maliyetli, halen bir silaha (35mm için) karar vermiş değiliz, herhalde yerli bir firmaya artık ürettireceğiz, bazı alt sistemleri sınayacağız, OMTAS'ı falan STA'da göreceğiz ve en önemlisi Altay'ı önce hatlarımıza katıp onun bütçesini ayarlayacağız.

Onlardan sonra bir "kaslı" ZMA işi bir bütçe meselesi.


Peki bu arada ne yapabiliriz? Bence STA'ları bir an önce tastamam envantere katmalı. Hiç ama hiç gereği yoktu, Cobra II'si osu busu varken, bu iş için yeni bir araç ortaya çıkarmaya uğraşmaya. FNSS'nin aracı muhakkak iyi olacaktır. Bittiğinde de "Oh be" diyeceğiz ama, bize bu kabiliyet muhakkak gerekli. Üstüne bir de FNSS kendi atıcısını geliştirmek gibi işlere kalktı ve korkarım ki bu epey sünecek.

Bize STA'lar hemen lazım. Kornet'lisi lazım, OMTAS'lısı da lazım olacak. Hatta uzun menzilli OMTAS'lısı da gerekecek. Şu Alkar denen otomatik havanlı araç da gerekecek. Mesela Cobra-II gibi, Ejder gibi yahut Vuran gibi araçlara 20mm silah takılı SARP'lar yapıp bunları da ciddi bir koruma ile piyade desteğine verebilmemiz gerek. Bolca 40mm bomba atarlı ve gerekirse yanında 7.62'si olan SARP'lı yine Cobra-II gibi araçlar gerek.

Bunlar bize bir süre epey destek sağlar. 6x6 ve 8x8 işleri de sünecek gibi. Bunlar da araya katılmak ve kinetik gücünü artırmayı aramak durumundayız.


Mevcut ZMA'ların hem 25mm'lik silahı hem de zayıf zırhı ve gücü ile çok uzağa gitme şansı yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2017, 23:35 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:46
Mesajlar: 4
Yaş:
ZMA için,30mm.,35mm.,40mm. Hangisi, Almanlar 30mm. diyor. Fransızların yeni 40,50mmlik topları (yeni tür mermilerle) ne anlama geliyor. Ya Rusların yeni 57mm. topları? Artık 25mm sahada sanki yetersiz gibi. Ama taşınan mermi adedi de önemli. ZMA nın, radar taşıyan, hem namlulu hava savunma, hem zırh delici (sabotlu) ve diğer yeni nesil kara mermileri taşıması topun atış sayısının deyişken olması yani, motorlu olması düşünülebilir mi? Çift amaçlı, buna tanksavar eklenmemeli.Bu hali bile karmaşık, artık ekranlı kask gibi tüm farkındalık unsurlarını birleştiren karar ve uygulamaları hızlandırıp kolaylaştıran teknolojiler. Çok mu yüklü? Ama sahada, zayıf olan, farkında olmayan, yavaş olan ölüyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2017, 00:08 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Alıntı:
ZMA için,30mm.,35mm.,40mm. Hangisi, Almanlar 30mm. diyor. Fransızların yeni 40,50mmlik topları (yeni tür mermilerle) ne anlama geliyor. Ya Rusların yeni 57mm. topları? Artık 25mm sahada sanki yetersiz gibi. Ama taşınan mermi adedi de önemli. ZMA nın, radar taşıyan, hem namlulu hava savunma, hem zırh delici (sabotlu) ve diğer yeni nesil kara mermileri taşıması topun atış sayısının deyişken olması yani, motorlu olması düşünülebilir mi? Çift amaçlı, buna tanksavar eklenmemeli.Bu hali bile karmaşık, artık ekranlı kask gibi tüm farkındalık unsurlarını birleştiren karar ve uygulamaları hızlandırıp kolaylaştıran teknolojiler. Çok mu yüklü? Ama sahada, zayıf olan, farkında olmayan, yavaş olan ölüyor.
Çok güzel bir yere vurgu yaptınız.

Benim de çoktandır her fırsatta dile getirdiğim ve anlatmak istediğim bir mevzu.

Kolektif bir yapıda, örneğin bir Tank bir havan aracı bir korkut ve onun radar aracı, yanında hisar o, 3-5 Tulpar tarzında üstünde 2 şer umtas ve 75 lik top, bunlarda çeşitli mühimmat tipleri örneğin parçalanan mühimmat (korkutda olduğu gibi) kinetik mühimmat, yada bombalet şeklinde ateş etmeden hızlıca mühimmat şarjörü seçilip saniye altında ateş edilebilirlik hatda akkor ile kombine gelen füze herneyse vurabilme özelliği, gurup halinde operasyon yapan, birbiri ile ağ ile bağlı, gurup daki hangi aracın düşmana angaje olacağını tek elden ayarlayan ama yedekli,az insan faktörü olan oparatif iha destekli mekanize birlik.
Benim hayalim böyle.

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2017, 07:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Alıntı:
İroniden ve espriden anlamadığı gibi , hala daha bilmediği konularda konuşan sığırcıklar mevcut. Heveslerine ve uzmanlıklarına hürmeten susayım diyorum ama bulaşmaya devam ediyorlar. Nerede ayaklarına bastım bilmiyorum ama tasalanmaya da değmez..

Kasıtlı yapıyorsa lanet olsun, hüsnü niyetle yapıyorsa da allah ıslah etsin. Benden uzak olsun.

Yeminle bıktım artık bu muhabbetten.. saygı ve usül kalmamış insanlarda.

Siz devam edin..
Sığırcık diyerek hakaret etmeden fikirlerinizi paylaşamıyor musunuz? Birbirimize hakaret etmeye başlarsak üzgünüm ben size o konuda yetişemem. Ben bu başlığa iyi kötü ciddi anlamda katkı verdim. Katılanlar olur katılmayanlar olur. Katılmayanlar argümanları "bir temele dayandırdığı" sürece sorun yok. Sizin yaptığınız tek şey tek satır yazmak ve ayar vermeye çalışmak. Savunduğunuz bu tek satırlık zırh süper, en iyi zırh tadında argümanları "zayıf da olsa tek bir veri" ile desteklememek. Beklediğim öyle ahım şahım birşey değil. Kafadan atmamanız, bilmediğin konularda konuşuyorsun ben biliyorum dememeniz. Yemin ediyorum amcaoğlu Roketsanda çalışıyor ondan duydum deseniz eyvallah diyeceğim. Yok derseniz kusura bakmayın söyledikleriniz bir anlam ifade etmiyor. Kendinize gizemli herşeyi bilen adam, karşınızdakileri de anlamadığı konularda konuşan "sığırcıklar" olarak görmeniz zaten iyi niyetli bir yaklaşımınızın olmadığının ispatı. Bilen insan hakaret etmez.

Altayın zırhının ben ne kadar iyi olduğunu bilmiyorum çünkü veri yok. Bilebilecek pozisyonda da değilim. Ama ben şunu biliyorum bugün modern bir tankın zırhı;
Ön cepheden kinetik tehtidlere karşı en az 1000mm RHA eşleniği,
HEAT tehtidlerine karşı en az 1200mm RHA eşleniği,
RPG tarzı portatif kısa menzilli tanksavarlara karşı çok geniş açılardan hatta 360 derece,
Koruma sağlıyorsa yeterlidir. Sağlamıyorsa yetersizdir. Rus tankın tepesine kalıp kalıp modüler zırhı laf olsun diye koymuyor. Bugünün şartnamesi budur, bu kadar basit. Bunlar da bugün için böyle yarın ne olacağı belirsiz. Bugün yeni bir tank projesine başlasak 2030larda neler olacağını düşünmemiz gerekir.

Bugün BTÖ AT-4, Milan ile saldırdı. Yarın Spike, Javelin ile saldıracak. İHA da uçuruyorlar artık. Ben olsam İHAya thermite-thermate taşıtıp zırhlı aracın üzerine kondururum denemeye değer.

Sayın Stannis elbette topyekün savaş çıkabilir ancak bugün zırhlı araçlara karşı olan asimetrik tehtid bunun kat kat üzerinde. Bir diğer nokta asimetrik tehtidlere karşı güçlü bir tank nizami bir mücadelede de başarılı olacaktır. Yine birçok orta boy ve gelişmiş devletin elinde çok ciddi anti tank stoğu bulunmakta.
Alıntı:
@dum hocam takılmayın densizliklere yönetim gereğini yapıyor zaten.
Siz yönetimin sözcüsü müsünüz? Yönetim adına konuşmaya yetkili misiniz? Yönetimin düşünme kabiliyeti yok mu ki sizin yönlendirmenize ihtiyaç duysun? Yönetimi herhangi bir konuda yönlendirmeye çalışmak yapılacak en büyük hakaretlerden biri değil mi? Konumuz Altay bu konuda yazarsak faydalı olur düşüncesindeyim. Olayı kişiselleştirmenin ve kaynak göstermeden konuşmanın kimseye faydası yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 29 Ara 2017, 20:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Ben, bu forumun fikir ve bilgi paylaşımı ortamı olması, güzide memleketimde savunma sanayi ve askeri konulara ilgili, meraklı topu topu bir avuç insanın ilgi ve bilgilerini paylaşması, değerlendirmesi, kıymetlendirmesi ve arttırması için var olduğunu sanıyorum. Dolayısıyla, farklı sektör, seviye ve yaştan katılımcıların, birbirlerine saygı çerçevesinde hareket etmeleri, değer vermeleri gerektiğini düşünüyorum. Kimse, kimseye üstünlük taslayamayaz, tersleyemez ve saygısızlık yapamaz. Eğer aksi fikir, görüş var ise bunu destekleyici tezlerinizi ortaya koyar, fikirlerinizi beyan edersiniz. Tüm forum katılımcılarıda bu bilgileri değerlendirir, uygar şekilde tartışır ve görüşlerini beyan eder. Çok destek alan bilgi, görüş olacağı gibi, az destek alan bilgi ve görüşte olabilir. Herkes buna saygı duymak zorundadır.

Son mesajımda belirttiğim gibi, bu topic ana konusu ALTAY tankı projesi teknik özellikleri hususunda artık paylaşımda bulunmayacağım. Tankın henüz sadece prototipleri ortada ama eleştiriye ve artı/eksi değerlendirmesine tahammül dahi edilmiyor. Dolayısıyla, faydalı ve pozitif bir paylaşım ortamıda kalmamış halde ne yazıkki. Bu sebeple, bundan sonra ilave hiçbir insider bilgi ve buna bağlı yorumda bulunmayacağım bu konuda.

Gelecek nesil ZMA top kalibresi hususunda daha öncede çeşitli paylaşımlarda bulunmuştuk, bir çoğumuz 30-35mm kalibrenin artık daha uygun olduğu, kalibrenin büyümesi gerekiği konusunda hemfikir kalmıştık. Ben, bir fırt daha ileri giderek, İsveç CV-90/40 modelinin gerekliliği konusunda bildirimde bulunmuştum. Bu gerçekler, Suriye ve Irak'ta yaşanılan en güncel asimetrik savaş ortamında tüm gerçekliğiyle ortaya çıktılar. Artık daha büyük ve etkin kalibre silahlara ihtiyaç var ve her yönden daha fazla zırh koruması gerekmekte. Farkındalık artık top priority, en önemli bir yeni zorunluluk olarak karşımıza çıkıyor. Çok daha donanımlı platformlara ihtiyaç olacağı artık kesin.

Fuardada, bu konuyla ilgili yaptığım sohbetlerde, bu yönde bir eğilim başlamış olduğunu görmek beni memnun etti. Bence, gelecek nesil ZMA'larımız 35mm ve 40mm programlanabilir mühimmat kullanabilen ana silah sistemlerine sahip olmalıdır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2018, 11:03 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 16:58
Mesajlar: 1621
Yaş:
Alman Savunma Bakanı: Alman Rheinmetall firması Türkiye'nin Altay tank projesine destek vermeyecek.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2018, 11:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Altay için W tip (silindirlerin W şeklinde dizildiği) 16 veya 24 silindirli bir dizel motor geliştirilmesi mantıklı olur mu?
Mevcut V12 MTU motoruna göre herhangi bir avantaj sağlar mı? Silindir sayısındaki artışın performansa etkisi ne olur?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2018, 13:50 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Alıntı:
Alman Savunma Bakanı: Alman Rheinmetall firması Türkiye'nin Altay tank projesine destek vermeyecek.
Buna sevindim

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Oca 2018, 15:42 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2016, 20:31
Mesajlar: 28
Konum: Ankara
Yaş:
BMC Rheinmetall olmadan bu işin altından kalkamaz. Umarım yandaşsevicilik yüzden projeye zarar gelmez.

_________________
Ulusal egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar yanar, mahvolur.
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 00:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
Alıntı:
BMC Rheinmetall olmadan bu işin altından kalkamaz. Umarım yandaşsevicilik yüzden projeye zarar gelmez.
Şu an halihazırda gelmekte zaten... :(


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 01:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
BMC Rheinmetall olmadan bu işin altından kalkamaz. Umarım yandaşsevicilik yüzden projeye zarar gelmez.
Yandaş mı kaldı?
Ethem Sancak Katarlılara satmadı mı BMC yi?
şimdi baktım yarısını satmış.

Arkasında Katarlıların sermayesi bile olsa BMC bu işin altından kalkamaz, kafalarında üç tane beyin hücresi varsa projeyi Otokar'la FNSS arasında paylaştırırlar iki fabrika hızlı bir şekilde üretir. TSK nın ihtiyaçlarını karşılar ihracata geçeriz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 01:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
Altay için W tip (silindirlerin W şeklinde dizildiği) 16 veya 24 silindirli bir dizel motor geliştirilmesi mantıklı olur mu?
Mevcut V12 MTU motoruna göre herhangi bir avantaj sağlar mı? Silindir sayısındaki artışın performansa etkisi ne olur?
buna cevap verebilecek olan var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 10:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
BMC niye başaramasın yahu? O BMC bu BMC olmayacak ki. Hatta bu BMC bile dünki BMC değil.

Bir W motora ihtiyacımız yok aslında. Bir V12 yapabiliriz. Sanıyorum sorun daha çok yakıt sistemi ile sorunumuz olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 13:10 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 10:21
Mesajlar: 5
Yaş: 40
Bir amacmız vardı HBO(Halil Basri Özdamar),motorda devrim yaptım herşey yeniden yazılacak diyordu. Onun v12 si olamazmı,benzinli diğer motorlara göre %30 daha tasarruflu diyordu. Ama amcam ortadan kayboldu Abdullah GÜL olayla ilgileniyordu. Hatta general motors' a teklif götürecez falan diyorlardı. Bu motorun v12 si olamazmı,tabi dizelin karşıladığı şartları karşılarmı o ayrı. Piston kolunu uzattım açısını değiştirdim sürtünmeyi sıfırladım falan diyordu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 17:22 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 196
Yaş:
Alıntı:
Bir amacmız vardı HBO(Halil Basri Özdamar),motorda devrim yaptım herşey yeniden yazılacak diyordu. Onun v12 si olamazmı,benzinli diğer motorlara göre %30 daha tasarruflu diyordu. Ama amcam ortadan kayboldu Abdullah GÜL olayla ilgileniyordu. Hatta general motors' a teklif götürecez falan diyorlardı. Bu motorun v12 si olamazmı,tabi dizelin karşıladığı şartları karşılarmı o ayrı. Piston kolunu uzattım açısını değiştirdim sürtünmeyi sıfırladım falan diyordu.
Yani binlerce mühendisin milyarlarca dolar ve onyılların bilgi birikimi ile onlarca yılda binbir zorlukla geliştirdiği şeyi bir amcamız mı yapmış tek başına?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 17:37 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 10:21
Mesajlar: 5
Yaş: 40
Alıntı:
Yani binlerce mühendisin milyarlarca dolar ve onyılların bilgi birikimi ile onlarca yılda binbir zorlukla geliştirdiği şeyi bir amcamız mı yapmış tek başına?
Benimkisi bir fikirdi hocam. Yalniz bu amcamda hayat boyunca bu islerle ugrasmis. Int.ten bir inceleyin isterseniz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 18:02 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 856
Yaş: 45
TÜMOSAN'ın yaptığı gibi ateşleme ve Turbo üniteleri ithal malzeme ile sektördeki bir çok şirketimiz yerli motoru üretebilir, sorun olacağını sanmıyorum. Motor blok, piston, yatak, krank vb. her türlü kısmını üretebiliyoruz zaten. Esasen bizim artık kaçan eski treni bırakıp, yeni treni yakalamamız lazım. Hibrid elektrikli motora yönelmeliyiz. Bu çok daha mantıklı olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 18:04 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 665
Yaş: 39
Türkiyede böyle bir Motorun yapilamiyacagina inanmiyorum.

Yapmak isteniyormu ?

Öyle onbinlerce alicisi cikmaz bu Motorlarin ama modifikasyonla isimize cok yarar.

Lokomotif ve Gemilerde de ihtiyac var, ben hala neden bu yönde AR-GE calismalari Tank ile birlikde calismaya baslanmadigini anlamis degilim.

@HDS rüya görmediysem :) gecmisde bir Türk Mühendis (yanilmiyorsam BMC den) yakit sistemine (CommonRail galiba) katkilarrindan dolayi Ingiliz Kraliceden Madalya almisdi .

_________________
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 19:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
BMC niye başaramasın yahu? O BMC bu BMC olmayacak ki. Hatta bu BMC bile dünki BMC değil.

Bir W motora ihtiyacımız yok aslında. Bir V12 yapabiliriz. Sanıyorum sorun daha çok yakıt sistemi ile sorunumuz olur.
Niye başaramaz? tarihinde bir tane paletli araç üretmiş değil, bu işleri yapacak adamlar ağaçta yetişmiyor, katarlılar kesenin ağzını açtılar almanyadan oradan buradan mühendisler getirdiler diyelim kim organize edecek bunları? Kamyon üretmekle tank üretmek arasında dağlar var.

Sıfırdan uçak işine girip F22 yapmaya çalışmak gibi. Belki güç bela altından kalkarlar ama devlet neden kumar oynasın ki? Erdoğan Ethem sancakla kanka diye.

Yeni soru; askeri araçlarda çift debriyajlı şanzımanlara nasıl bakılıyor?

Bir soru daha; tank motorlarının bu kadar düşük devirli olmalarının sebebi ne? darboğaz oluşturan mekanik parçalar mı var?
3000-4000 devirli 32 litre dizel motor yapsak mesela dişliler mi kırılır? yoksa yakıt mı dayanmaz?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 22:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
Teknik veri paketi hazır bir tankı tabii ki üretebilirler. Ve tabii ki Otokar üretime geçişte en hızlı firma olabilir.
BMC makine parkı yetmeyen yerde askeri fabrikadan destek alır. Abartmayın o kadar.

Otokar da paletli araç hiç tasarlamamışken oturup Altay'ı tasarladı. Oldu bakın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Oca 2018, 23:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
Teknik veri paketi hazır bir tankı tabii ki üretebilirler. Ve tabii ki Otokar üretime geçişte en hızlı firma olabilir.
BMC makine parkı yetmeyen yerde askeri fabrikadan destek alır. Abartmayın o kadar.

Otokar da paletli araç hiç tasarlamamışken oturup Altay'ı tasarladı. Oldu bakın.
Korelilerin desteğiyle. Ki Otokar o haliyle bile bir sürü ülkeye zırhlı araç satmış devasa bir firmaydı bugünkü BMC ye kıyasla.
BMC nin seçilmesi için bir tek sebep görmüyorum.

Açıkçası çok ta umrumda değil şu anda, objektif olarak kim daha iyi, kim daha çabuk yapar diye bakacaklarına inanmıyorum.
MİLGEM'de önceliğin ne olduğu belli oldu.

Ben sadece merakımı gidermek istiyorum, neden Bugatti Chiron'un 8 litre 10.000 devir yapan 1500 beygir motorunu alıp 32 litre 2.000 devir yapan motorların yerine kullanamıyoruz? ikisi de 1500 beygir. Dişlilerin sayısının mı artması gerekiyor? Chiron'daki motorun 10.000 devire çıkması çok uzun sürdüğü için mi? Onu bir elektrikli motorla dengelerdik

Almanya MTU motorlarının satışını engellediği zaman benim aklıma ilk gelen iki tane Volvo V8 750 beygir motor alıp ikisini yan yana kullanmak oldu. 1000 tank için 2000 tane motor isterdik Volvo muhtemelen bunları direk raftan indirip verirdi :) neden böyle bir şey yapılmıyor? yada yapılamıyor?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 00:15 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Kas 2016, 23:40
Mesajlar: 29
Yaş: 33
İlk olarak bugatti nin motoru benzin ile çalışıyor, yakıt tüketimi fazla, torku çok düşük, ömrü çok kısa, arızalanma ihtimali çok yüksek.... bu liste uzar da gider. Ağır taşıtların motorlarına bakın hepsi düşük devirlidir, burada önemli olan düşük devirde yüksek torku yakalayabilmek. Ani manevralar, kalkış tork gerektirir, hız ise beygir şeklinde özetlersem daha iyi anlaşılır sanırım. Ayrıca iki motor demek bakım yapılması gereken, arıza verebilen veya verme ihtimali olan, daha maliyetli olan iki motor demektir ;)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 10:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
İlk olarak bugatti nin motoru benzin ile çalışıyor, yakıt tüketimi fazla, torku çok düşük, ömrü çok kısa, arızalanma ihtimali çok yüksek.... bu liste uzar da gider. Ağır taşıtların motorlarına bakın hepsi düşük devirlidir, burada önemli olan düşük devirde yüksek torku yakalayabilmek. Ani manevralar, kalkış tork gerektirir, hız ise beygir şeklinde özetlersem daha iyi anlaşılır sanırım. Ayrıca iki motor demek bakım yapılması gereken, arıza verebilen veya verme ihtimali olan, daha maliyetli olan iki motor demektir ;)
bunlar bariz olanlar. Aynı motoru dizel de yapabilirsin, bahsettiğin sorunların tamamı ortadan kaybolur.

düşük hacimli yüksek devirli motor daha az yer kaplar, yakıt için, radyatörler için, elektrik motorları için yer açılır. elektrik motorları anında tork veriyor, Torku ikiye bile katlayabilirsin bu şekilde.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 11:50 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Kas 2016, 23:40
Mesajlar: 29
Yaş: 33
Aynı motoru dizel yaparsanız devri düşer, dizel de hedeflenen ekonomi ve yüksek torktur, benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme bujisi kullanılmaz, sıkıltırılmış hava üzerine yakıt püskürtülür, hem sıkıştırma hem de mazotun tam olarak silindir içerisinde yanması benzinli motorlara göre daha fazla zaman alır, buda düşük devirin sebebidir. Yani sıkıştırma oranının yüksek olması ve yanma hızının düşük olması dizel motorun özelliğidir, sonuç olarak aynı motoru dizel yapamazsınız.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 12:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
Aynı motoru dizel yaparsanız devri düşer, dizel de hedeflenen ekonomi ve yüksek torktur, benzinli motorlardan farklı olarak ateşleme bujisi kullanılmaz, sıkıltırılmış hava üzerine yakıt püskürtülür, hem sıkıştırma hem de mazotun tam olarak silindir içerisinde yanması benzinli motorlara göre daha fazla zaman alır, buda düşük devirin sebebidir. Yani sıkıştırma oranının yüksek olması ve yanma hızının düşük olması dizel motorun özelliğidir, sonuç olarak aynı motoru dizel yapamazsınız.
:lol: hayır devirin düşmesi gibi bir şart yok

isterseler 20.000 devir yaptırırlar

Resim
23-24 bin devir yapan formula 1 arabaları var. Aynı teknolojide motoru dizele çevirdiğinde stroklar biraz daha uzayacağı için devir biraz düşse 20.000 devir yaparsın.

dizelle benzin arasındaki sıkıştırma oranı farkları öyle dağlar kadar değil, aradaki fark %10 felan


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 12:14 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Tem 2012, 13:07
Mesajlar: 92
Yaş:
Alıntı:
:lol: hayır devirin düşmesi gibi bir şart yok

isterseler 20.000 devir yaptırırlar
Yaptırmaya yaptırırlar da bu sefer motor ömrü ne kadar olur veya bakım aralıkları ne kadar kısalır. Sivil ve ticari kullanımda bunlar önemsenmez mesela. Hatta üretici ve bakım hizmeti veren firmaların işine bile gelir ama askeriyede durum daha farklı değil mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 12:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
Yaptırmaya yaptırırlar da bu sefer motor ömrü ne kadar olur veya bakım aralıkları ne kadar kısalır. Sivil ve ticari kullanımda bunlar önemsenmez mesela. Hatta üretici ve bakım hizmeti veren firmaların işine bile gelir ama askeriyede durum daha farklı değil mi?
Tanklar yılda kaç kilometre yapıyor ki? bunlar zaten varil varil mazot içen makinalar. Forged piston kullanırsın, silindir sayısını arttırırsın falan filan Motor ömrünü arttırmak için çözüm çok.

ben zaten 20.000 devir yapan tank motoru yapalım demiyorum. Neden 2000 devirde takılıyor bu motorlar onu anlamak istiyorum.

otobüs kamyon motorları da böyle


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 12:47 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Kas 2016, 23:40
Mesajlar: 29
Yaş: 33
Legionnaire, neden bugattide ki gibi bir motorun kullanılamayacağını sormuşsunuz, açıklamasını yaptım, sizin niyetiniz başka. Siz engin bilginiz ile atolyenizde 20000 devirli dizel motor yapın ilk müşterisi benim.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 13:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Haz 2014, 13:52
Mesajlar: 32
Yaş:
Alıntı:
Tanklar yılda kaç kilometre yapıyor ki? bunlar zaten varil varil mazot içen makinalar. Forged piston kullanırsın, silindir sayısını arttırırsın falan filan Motor ömrünü arttırmak için çözüm çok.

ben zaten 20.000 devir yapan tank motoru yapalım demiyorum. Neden 2000 devirde takılıyor bu motorlar onu anlamak istiyorum.

otobüs kamyon motorları da böyle
Suprayı setup yapmıyorlar Forged piston nerden çıktı :D

Torktan dolayı dizel motor kullanılıyor.Kamyon bayır yukarı benzinli motor ile 7-8 bin devirde çıkardı herhalde.

Dizel yakıtının özelliğinden dolayı yüksek sıkıştırma sağlanabiliyor buda yüksek torku getiriyor. Max torku daha düşük devirlerde verebiliyor. Zaten yanma hızı düşük olduğu için devir çeviremiyor dizel motor. Benzinli motorlar ise devirli makinalar. Yüksek devirlerde max torku veriyor. Torkta dizele göre daha düşük.

Ayrıca benzin uçucu bir yakıt. Kıvılcım ile hemen parlar. Dizel yakıtına çakmak tutsan yakamazsın. Dolayısıyla Askeri araçlarda benzin kullanılsa cayır cayır yanarlardı en ufak bir vurulma anında.

Benzinli motor parçaları ile dizel motor parçaları arasında çok fark vardır. Dizel motorun parçaları daha kalın daha mukavametli bazı yerlerinde özel sürtünme yüzeyleri vardır aşınma az olsun diye.

Spor otomobilde önemli olan keyif, ses . Bundan dolayı benzinli motor kullanıyorlar zaten benzinli motorda yüksek devirlere doğru max tork ve gücü veriyor adam bastıkça daha da araba gidiyor, yüksek devir çevirmenin başka espirisi yok tamamen sportif tankta yüksek deviri ne yapacaksın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 13:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
Legionnaire, neden bugattide ki gibi bir motorun kullanılamayacağını sormuşsunuz, açıklamasını yaptım, sizin niyetiniz başka. Siz engin bilginiz ile atolyenizde 20000 devirli dizel motor yapın ilk müşterisi benim.
Benim engin bilgimle atölyemde yapamayacağım şeylerin tamamı yapılması fiziksel olarak imkansız şeyler olsaydı dünya taş devrinde olurdu.
Ben vermiş olduğunuz cevaptan tatmin olmadım, olmak zorunda değilim, işinize bakın. Spesifik olarak size sormadım.
Alıntı:
Suprayı setup yapmıyorlar Forged piston nerden çıktı :D
Forged parçalar döküm parçalardan daha dayanıklı.

Mesajınızın geriye kalanına cevap vermiyorum, soruyu anlamamışsınız. Soru "tanklarda neden benzinli motor kullanılmıyor?" değildi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 13:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5592
Yaş:
İçten yanmalı motorlarda iki ayrı parametreden bahsedebiliriz "verimlilik" konuşursak: Hacimsel verimlilik ve yakıt verimliliği. Çok çok çok kabaca, daha yavaş motorlar, "yanma" mevzusundaki kısıtlamalardan dolayı daha "yavaş" olmayı tercih ederler. Bu şekilde yakıt verimliliğini maksimize etmeye çalışırlar.

Daha hızlı motorlar ile bir miktar daha "hacimsel verimlilik" kovalanır. Yani motorun silindir hacmine alabildiği o sürede basabildiği havayı mümkün olduğunca çabuk ve en yüksek basınçla yakmak derdi. Burada yakıt verimliliği bir miktar daha grileşir.


Bunun dışında, özellikle turbo şarjlı, yüksek basınçlı özel yakıt püstkürtme ve çok hassas selonoid valf yakıt kontrollü sistemlerde "maksimum tork" malzeme özelliklerinin izin verdiği şekilde amaçlanır. Malzeme özellikleri iki noktada limit oluştururlar; Piston hızı ve yanma basıncı (ve bu basıncı ne kadarlık bir alanda pistona ve tabii ki biyel koluna basacağı -yani oluşan "kuvvet").

Eldeki modern silindir basınçlandırma sistemleri, yakıt sistemleri oldukça kontrollü bir şekilde çok verimli ve yüksek basınçlı bir yanma başarılmasına imkan veriyor. Bunun için optimize edilmiş bir motorun daha hızlandırılması demek artık torkun kaybedilmesi demek olur. Bu büyük hacimlerde, büyük silindir hacimlerinde yanmanın da başarılması ve tüm oksijen moleküllerinin yakıt molekülleri ile verimli şekilde buluşturulabilmesi için bir "süre" gerekir.

Bunların hepsi optimizasyon meselesi. Tank motoru yapmanın tek yolu MTU'nun aynısını yapmak değil, ancak tank motorundaki tek kriter de "beygir gücü" gibi son derece sığ bir parametre de değil. Tork, o torkun hangi devirde nasıl elde edildiği, ne kadar yakıt yakıldığı vs hepsi önemli parametreler.

En başta, daha hızlı dizel yapmak için daha küçük silindirler kullanmak gerekir. Neden 20 küsür silindirli motor yapayım ki?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 13:30 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Haz 2014, 13:52
Mesajlar: 32
Yaş:
Alıntı:
Benim engin bilgimle atölyemde yapamayacağım şeylerin tamamı yapılması fiziksel olarak imkansız şeyler olsaydı dünya taş devrinde olurdu.
Ben vermiş olduğunuz cevaptan tatmin olmadım, olmak zorunda değilim, işinize bakın. Spesifik olarak size sormadım.

Forged parçalar döküm parçalardan daha dayanıklı.

Mesajınızın geriye kalanına cevap vermiyorum, soruyu anlamamışsınız. Soru "tanklarda neden benzinli motor kullanılmıyor?" değildi.
Cevap ver verme önemli değil.

"neden Bugatti Chiron'un 8 litre 10.000 devir yapan 1500 beygir motorunu alıp 32 litre 2.000 devir yapan motorların yerine kullanamıyoruz? ikisi de 1500 beygir." diye yorumun var yukarıda. Ben yanlış anladım demek ki.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 13:34 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Kas 2016, 23:40
Mesajlar: 29
Yaş: 33
Sebep sormuşsunuz ama sebebini zaten biliyormuşsunuz, bu arada siz kendi işinize bakın ama boş işlerle uğraşmayın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Oca 2018, 13:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
İçten yanmalı motorlarda iki ayrı parametreden bahsedebiliriz "verimlilik" konuşursak: Hacimsel verimlilik ve yakıt verimliliği. Çok çok çok kabaca, daha yavaş motorlar, "yanma" mevzusundaki kısıtlamalardan dolayı daha "yavaş" olmayı tercih ederler. Bu şekilde yakıt verimliliğini maksimize etmeye çalışırlar.

Daha hızlı motorlar ile bir miktar daha "hacimsel verimlilik" kovalanır. Yani motorun silindir hacmine alabildiği o sürede basabildiği havayı mümkün olduğunca çabuk ve en yüksek basınçla yakmak derdi. Burada yakıt verimliliği bir miktar daha grileşir.


Bunun dışında, özellikle turbo şarjlı, yüksek basınçlı özel yakıt püstkürtme ve çok hassas selonoid valf yakıt kontrollü sistemlerde "maksimum tork" malzeme özelliklerinin izin verdiği şekilde amaçlanır. Malzeme özellikleri iki noktada limit oluştururlar; Piston hızı ve yanma basıncı (ve bu basıncı ne kadarlık bir alanda pistona ve tabii ki biyel koluna basacağı -yani oluşan "kuvvet").

Eldeki modern silindir basınçlandırma sistemleri, yakıt sistemleri oldukça kontrollü bir şekilde çok verimli ve yüksek basınçlı bir yanma başarılmasına imkan veriyor. Bunun için optimize edilmiş bir motorun daha hızlandırılması demek artık torkun kaybedilmesi demek olur. Bu büyük hacimlerde, büyük silindir hacimlerinde yanmanın da başarılması ve tüm oksijen moleküllerinin yakıt molekülleri ile verimli şekilde buluşturulabilmesi için bir "süre" gerekir.

Bunların hepsi optimizasyon meselesi. Tank motoru yapmanın tek yolu MTU'nun aynısını yapmak değil, ancak tank motorundaki tek kriter de "beygir gücü" gibi son derece sığ bir parametre de değil. Tork, o torkun hangi devirde nasıl elde edildiği, ne kadar yakıt yakıldığı vs hepsi önemli parametreler.

En başta, daha hızlı dizel yapmak için daha küçük silindirler kullanmak gerekir. Neden 20 küsür silindirli motor yapayım ki?
Teşekkür ederim, özlediğim sohbet bu :)

Doğru anladıysam sorunun temeli kimyasal, yani yanma yeterince hızlı gerçekleşmiyor. Motora giren azotu bir şekilde azaltabilseydik çok iyi olurdu. Belki gelecekte bir yolu bulunur.

daha küçük silindirler daha hafif araçlarda kullanılan silindirler olabilir ortaya böyle bir parça standardizasyonu çıkabilir o açıdan faydalı olabilir.

torkun hangi devirde ortaya çıktığı hybrid lerin devrinde önemini kaybetmiş gibi görünüyor.... bendenizin anladığı kadarıyla


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Oca 2018, 06:13 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Tem 2016, 14:56
Mesajlar: 9
Yaş: 40
Konu ile amatorce ilgilenen biri olarak; sunlari eklemek istiyorum. Diesel motorda devir sayısını kısıtlayan asil şey yakıt pompası. Şöyle ki Diesel; benzine göre çok daha az ve yavaş yanan bir yakıt. Yakıtın daha hızlı yanması için daha küçük damlacıklar halinde silindire verilmesi gerekiyor ki küçük ve daha cok sayida damlacik ile ayni miktarda yakitin yanma yuzeyi artsın, daha hızlı yansın. Yakit yavaş yanarsa yanacak vakit bulamadığı için yüksek devire çıkamıyor çünkü yüksek devirde benzin gibi hızlı şekilde hemen yanabilen yakıt gerek. Şimdi asıl sorun şu, yakıtı daha küçük damlacıklar hale nasıl getirebiliriz? Bu da basınç ile oluyor. Diesel motorlarda yakıt pompası küçük yakıt damlacıkları olusturabilmek için çok çok yüksek basınçlarda çalışıyor. Onun içindir ki zamanında Fiat Common Rail patentini yüksek bir meblağ karşılığında Bosch firmasına sattı, aynı nedenle VW bile pompa meme yi bırakıp Common Rail e geçti ve hemen her üretici Common Rail kullanmak icin patent ücreti ödüyor.

İkinci olarak, zamanında bir üye bu sayfalarda Anka için 4 silindir 150-200 bg gücünde 1000 CC motosiklet motoru neden kullanılmıyor diye sormuştu. Bugatti motoru gibi bu motorlar da diesel motorlar ile benzer güçleri veriyor ama motosiklet motoru ozelinde o guc 15000 20000 devir civarında geliyor ve dusuk devirdeki tork çok dusuk. Bu motorlar kaç saat o devirleri aralıksız ve sorunsuz çevirebilir? Güç bir kriter ama tek kriter değil. En yüksek tork, en yüksek güç, bunlarin hangi devirde verildiği ve dayanıklılık da diğer önemli kriterler.

Saygılar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Oca 2018, 00:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:04
Mesajlar: 68
Yaş:
Alıntı:
Konu ile amatorce ilgilenen biri olarak; sunlari eklemek istiyorum. Diesel motorda devir sayısını kısıtlayan asil şey yakıt pompası. Şöyle ki Diesel; benzine göre çok daha az ve yavaş yanan bir yakıt. Yakıtın daha hızlı yanması için daha küçük damlacıklar halinde silindire verilmesi gerekiyor ki küçük ve daha cok sayida damlacik ile ayni miktarda yakitin yanma yuzeyi artsın, daha hızlı yansın. Yakit yavaş yanarsa yanacak vakit bulamadığı için yüksek devire çıkamıyor çünkü yüksek devirde benzin gibi hızlı şekilde hemen yanabilen yakıt gerek. Şimdi asıl sorun şu, yakıtı daha küçük damlacıklar hale nasıl getirebiliriz? Bu da basınç ile oluyor. Diesel motorlarda yakıt pompası küçük yakıt damlacıkları olusturabilmek için çok çok yüksek basınçlarda çalışıyor. Onun içindir ki zamanında Fiat Common Rail patentini yüksek bir meblağ karşılığında Bosch firmasına sattı, aynı nedenle VW bile pompa meme yi bırakıp Common Rail e geçti ve hemen her üretici Common Rail kullanmak icin patent ücreti ödüyor.

İkinci olarak, zamanında bir üye bu sayfalarda Anka için 4 silindir 150-200 bg gücünde 1000 CC motosiklet motoru neden kullanılmıyor diye sormuştu. Bugatti motoru gibi bu motorlar da diesel motorlar ile benzer güçleri veriyor ama motosiklet motoru ozelinde o guc 15000 20000 devir civarında geliyor ve dusuk devirdeki tork çok dusuk. Bu motorlar kaç saat o devirleri aralıksız ve sorunsuz çevirebilir? Güç bir kriter ama tek kriter değil. En yüksek tork, en yüksek güç, bunlarin hangi devirde verildiği ve dayanıklılık da diğer önemli kriterler.

Saygılar.
anladım, ben yüksek basınçlı dizel pompaların silindirin içinde patlamanın oluşabilmesi için yeterli basıncın oluşmasıyla ilgili olduğunu sanıyordum olay yakıt ve havanın karışmasıymış. Buna otomotiv endüstrisinin bu güne kadar bulamadığı bir mekanik çözüm bulmak hayli zor olacaktır. Ama yinede roketlerde kullanılan turbo pompaların gelişimlerini takip etmekte fayda var onlar da benzer sorunlarla uğraşıyor. Bazen uzay çalışmalarında keşfedilen bir teknoloji yerdeki eksikleri kapatır.

ama kimyasal bir çözüm en iyisi olurdu, mazota bir şey katsak, bu sıvının yüzey gerilimini azaltsa...
Bu sorun çözülürdü o zaman sanırım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018, 21:12 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 23 Mar 2016, 11:54
Mesajlar: 66
Yaş: 30
Alıntı:
Alman Savunma Bakanı: Alman Rheinmetall firması Türkiye'nin Altay tank projesine destek vermeyecek.
Benim bildiğim tanktaki topta rheinmetall'in. Lisansla üretiyoruz galiba yanlışım varsa düzeltin topta da sıkıntı çıkar mı acaba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 17 Oca 2018, 21:18 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 586
Yaş:
Alıntı:
Benim bildiğim tanktaki topta rheinmetall'in. Lisansla üretiyoruz galiba yanlışım varsa düzeltin topta da sıkıntı çıkar mı acaba?
Kore üzerinden alınan lisansın lisansı ile üretiliyor...

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5744 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1111 112 113 114 115

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Foxhound, İstiklalFM, Kafkasya ve 11 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye