TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 16 Ara 2017, 21:31

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5652 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1110 111 112 113 114 Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2017, 17:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Yanlız gözden kaçırmamamız gereken hususlar var, örneğin 60-70 derece açıyla yokuş tırmanmak gibi, eve gidince zamanım olursa bu konuda kaç KW lik bir Elektromotor gerekiyor hesap yapacağım, düzlük farklı yokuş farklı.
@Merzifonlu ben güç paketinin kolay kolay arıza yapmadığından emin degilim, bakım intervalleri çok kısa olan aletler.
Her yönüyle düşünmek gerekir.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017, 02:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Evet biraz hesap yapdim ve sunun farkina vardimki elde yeterince veri yok :D

Örnegin Paletin sürtünme verisi , Topragin sürtünme gücü, Topragin yapisma faktörü, camurmu, kurumu, tasmi, asfaltmi, kac metre tirmanacak , hangi zamanda tirmanacak gibi bircok faktörüde düsünmek gerektigini anladikdan sonra sadece kabaca hesap yaprak bu isden kurtulmakda care gördüm.


sadece kabaca hesap yapacak olursak F= 65000kg * 9,81 m/s² * sin (70°) =599194 Ns = 599194 W yani 591 KW buna Enerji dönüsüm verimliligi faktörünü ve güc faktörünü eklersek (jeneratör harici sadece Motor ) kabaca 700 KW yani palet basi 350KW lik Motor gerekir gibime geliyor....

Bu sonucla bir yerlerde yanlismi yapdim yoksa saat cokmu gec oldu anlamadim, ama bana sanki düz yolda Elekto motor sorun olmuyor gibi gözüksede tepeye cikmak icin muazam güclü motorlar gerektirirmis gibi geldi.

Adamlarin neden Transmisyon kullandiklarini galiba anlamaya basladim :roll:

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017, 14:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Yokuş tırmanacak ani gücü önceden depo edip gerektiğinde besleyecek sistem mutlaka düşünülecektir. Full elektrikli tesla kamyonu 40 ton yük ile %5 yokuşta 100+km hız yapabiliyor. 1000kWh'lik bataryaya sahip. Böyle bir dizel-elektirik tank 1500+kwh motor gücüne sahip olacaktır. Tank 60+ ton ile 60-70 derece tırmanırken hızı da zaten 20km altında olacak bunu da hesaplayın. Aynı güce sahip elektrikli motor, içten yanmalıdan her zaman üstündür. Burada asıl mesele hacim hesabı ve sığdırma. 1500kw güç üretecek dizeli bunu elektriğe çevirecek sonra kompanzesini ani yükünü idare edecek sistemi çıkan elektriği kullanıp tankı yürütecek elektrik motorlarını ve yeteri kadar yakıtı o hacme sığdırabilmek mesele.

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017, 16:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 839
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Burada asıl mesele hacim hesabı ve sığdırma. 1500kw güç üretecek dizeli bunu elektriğe çevirecek sonra kompanzesini ani yükünü idare edecek sistemi çıkan elektriği kullanıp tankı yürütecek elektrik motorlarını ve yeteri kadar yakıtı o hacme sığdırabilmek mesele.
Buna da +1...

Güç Elektroniği/Elektromekanik alanında tecrübemiz olsa ve hatta yaygınlaşan elektrikli otomobiller nedeniyle bu alanda dünyada teknoloji ve yetişmiş eleman bulmak eskiye göre kolaylaşmış olsa da, bu kadar "güçlü & kompakt" sistem öyle ha deyince gerçekleşiverecek bir sistem değil.

Sadece diğer seçeneğe (MTU-Renk muadili) göre bizim açımızdan daha yapılabilir bir sistem.

İşin aslı, güç elektroniği faslını geliştirmekte en az dizel motor geliştirmek kadar uzun sürecek. Ukrayna motoruyla şimdiden ar-ge faaliyetine girmeliyiz ki iş yetişsin. İyi yanı, milli otomobil için de sağlam bilgi birikimi oluşur bu sayede. Bugün hibrit, yarın full elektrikli...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017, 17:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Alıntı:
Yokuş tırmanacak ani gücü önceden depo edip gerektiğinde besleyecek sistem mutlaka düşünülecektir. Full elektrikli tesla kamyonu 40 ton yük ile %5 yokuşta 100+km hız yapabiliyor. 1000kWh'lik bataryaya sahip. Böyle bir dizel-elektirik tank 1500+kwh motor gücüne sahip olacaktır. Tank 60+ ton ile 60-70 derece tırmanırken hızı da zaten 20km altında olacak bunu da hesaplayın. Aynı güce sahip elektrikli motor, içten yanmalıdan her zaman üstündür. Burada asıl mesele hacim hesabı ve sığdırma. 1500kw güç üretecek dizeli bunu elektriğe çevirecek sonra kompanzesini ani yükünü idare edecek sistemi çıkan elektriği kullanıp tankı yürütecek elektrik motorlarını ve yeteri kadar yakıtı o hacme sığdırabilmek mesele.

Resim
O iş öyle olmuyor işte, yine geldiniz 1500 beygir gücünü direk Elektronotora yansıtmaya. Enerji dönüşüm faktörleri ve sürtünme faktörlerini hiç yabana atmayın.
Tesla örneğide çok yanlış çünkü normal bir Tank taşıyıcısıda kendi yükü + 65 ton tankı 500 beygir ile yüzde 5 lik eylime taşıyabilmekde.
Zaten yerin yokluğu nedeniyle bu hesaplar yapılmalı.

Neyse bu iş sen bilmiyorsun ben daha iyi biliyorum A çıkmadan Tülomsaş'ın Manevra Lokomotiflerini inceleyin bu konuda en iyi çözüm o Lokomotiflerde kullanılan teknikler.

Aslında bu site kurulunca bir yazı yazmıştım safça ; TMT AŞ kurulmasını önermiştim.

Türkiye Motor Türbin AŞ. Diye bu şirketin ortaklarıda TEİ, Tülomsaş, Aselsan, Hema olabilirdi, kaynak olarakda Otomotiv sektörünün AR-GE için zorunlu 1% vergi ödemesini ve karşılığında bu sektörün odasına üye olan herkeze bu TMT AŞ nin ürünlerine ucuz ulaşım hakkı (gidip elin ejnebisine yalvarmak zorunda kalmazdı kimse) ama sektörler rüşvet kapısı olarak kullanılırsa halka fayda sağlayacak çözümleri zor görürüz.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017, 21:56 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:46
Mesajlar: 3
Yaş:
Lityum İyon akülere sahip bir hibrit siştemde daha düşük güçte bir dizel motor kullanılabilir. Sürücü elektrik motorların momentlerinin ve güçlerinin yeterli olması gerekir.Yani akülerdeki stoklanmış enerjinin ani ve sürekli enerji ihtiyacını karşılarken dizel motor akü dolumuna devam edebilir.Akü kapasitesi büyüdükçe,motor gücü küçültülebilir.İyi bir etüd ile esnek bir sistem ortaya çıkartılabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017, 22:00 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:46
Mesajlar: 3
Yaş:
Lityum İyon akülere sahip bir hibrit siştemde daha düşük güçte bir dizel motor kullanılabilir. Sürücü elektrik motorların momentlerinin ve güçlerinin yeterli olması gerekir.Yani akülerdeki stoklanmış enerjinin ani ve sürekli enerji ihtiyacını karşılarken dizel motor akü dolumuna devam edebilir.Akü kapasitesi büyüdükçe,dizel motor gücü küçültülebilir.İyi bir etüd ile esnek bir sistem ortaya çıkartılabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2017, 23:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Birincisi 1500 beygir gücüne gelmedim kw beygir gücüne eşit değildir. 1500 kw 2000+ bg yapar. İkincisi krank milinden aldığın hareketi elektriğe çevirmek ve elektrik motoruyla sürmek, krank milinden aldığın hareketi aktarma organlarıyla tekerleklere aktarmaktan çok daha karlıdır, çok daha az kayıp yaşatır. Dizel-elektrik sistemlerin verimi %90 civarıdır. Aktarma organlarında ise en baba arabalarda bile tekerleklere geldiğinizde kafadan en az %15-20 kaybedersiniz. Bu nedenle şaft dyno testi ile teker dyno testi arasında ciddi fark vardır. Tanklarda enerji kaynağı olarak sadece bir adet motor yoktur. Örneğin Leopard 2'de 20kwlık bir APU vardır. Dizel elektriğe geçince tankın her noktasındaki bütün enerji beslemesi güç paketinden yapılacağı için buralardan da kar etmek mümkün.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017, 00:37 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
Alıntı:
Lityum İyon akülere sahip bir hibrit siştemde daha düşük güçte bir dizel motor kullanılabilir. .
Tank kademeye iş olsun diye yapılmış bir araç değildir. Arada bir yürüse görev yapsa iyi olur. Üzerindetki taret , silah , optik, telsiz şu bu derken o karışıklığa birde Toyota prieus eklersen o tankın ömrü kıtada değil fabrikada geçer.

Herkes kabul ederki ikinci dünya en başarılı tankı Rus T-34 tür. Sadece eğitimi sürümü kolay olduğu için değil aynı zamanda sahra bakımınında son derece basite indirgendiği için okuma yazma bilmeyen personelle bile kullanılmış çok iş yapmış hatta üstün wehrmacht tarafından kopya çekilmiştir.

Askeri bir araca önüne geleni yüklersen nizami bir harpte hepsi çok çabuk yorulur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017, 01:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Hibrit ayrı birşey dizel-elektrik ayrı birşey. Dizel-elektrikte elektrik motoru içten yanmalı motora seri bağlanmıştır. Kısaca dizel motor bir bataryayı şarj eder, elektrik motorları şarj edilen bataryadan güç çekerek çalışır. İçten yanmalı motor bu konfigürasyonda doğrudan tekerleri çeviremez. Hibritteyse elektrik motoru içten yanmalı motora paralel bağlanır. Böylelikle her ikisi de tekerlere takat verebilir. Hibritte yalnız elektrik ile, yalnız içten yanmalı motor ile veya ikisi birlikte gidebiliyorsunuz. Dizel-elektrik sistemine "seri hibrit" de deniyor, diğerine de paralel hibrit. Full elektrikte ise bildiğiniz gibi bataryaya koyduğunuz elektrik ile gidiyorsunuz bu nedenle devasa batarya kapasiteleri gerekiyor. Hibrit ve dizel-elektrikte ise sadece az bir süre idare edecek batarya gerekiyor. Mekanik araçlar, elektrik araçlara göre daha sık arıza veriyor ve bakımları daha sıkıntılı.

Dizel-elektrik sistemini merak detaylara buradan göz gezdirebilir.
https://marine.man.eu/docs/librariespro ... deline.pdf


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017, 04:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Silinebilir

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017, 12:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 23:36
Mesajlar: 649
Yaş:
https://i.hizliresim.com/POJ6JN.jpg
Bu troll olanı,

Buda gayet ciddi
Resim
Üşenmeden altyazı bile hazırlamışlar....


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017, 18:19 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Tem 2016, 01:08
Mesajlar: 4
Yaş: 27
galba polonyanın pl-01 tankı bu


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017, 20:44 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6476
Yaş:
Alıntı:
galba polonyanın pl-01 tankı bu
Ta kendisi...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 03 Ara 2017, 20:54 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 04 Ağu 2014, 10:51
Mesajlar: 13
Yaş:
Buda gayet ciddi
Resim
Üşenmeden altyazı bile hazırlamışlar....
[/quote]

Taklitlerinden sakınınız diye boşuna demiyorlar o sayfanın orjinali 120.000 üyeli ve bir sendedir atıl durumda


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017, 00:13 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
Sanıyorum kör taş atmış ama kafayı yarmış. Bilinçli bir seçimden ziyade görüntüsü bilim kurgulardan çıkmış gibi olduğu için troll malzmemesi olmuş.

İlginçtir hafif tank konsepti için epey ilerici bir model. Motor önde , isabet halinde arkadan geniş tahliye kapakları , kompozit katmanlı zırh ile artırılmış zırh ve ATGM mukavemeti, hafifliği sayesinde ticari kamyon veya tırlar ile yurt çapında intikal, 105 veya 120 mm top entegrasyonu, UKSS entegrasyonu belkide AKKOR türü koruma. Son derece isabetli bir modelleme gibi .

Keşke Tulpar üzerinden böyle bir modelleme çıksa.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017, 02:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Aklima söyle bir fikir geldi (Elektrik tahrikli Tank icin ) Elektrik Motorlarini Planeter dişli kullanarak direk Paletin tahrik tekerleğine uygulanirsa hem yerden tasaruf edilir hemde daha düsük Enerji ihtiyaci ile istenilen tirmanis saglanabilir. Akım transformatörleri, Motor Kontrol/Sürücü birimi ve Frekans dönüştürücüye yer saglanmis olur. Tülomsasin Motorlari ve Jeneratör icin yeterli olabilir.

Aslinda cözüm kendi ülkemizde olabilir , yukardada yazdigim gibi adres Tülomsas ve Aselsandir.
Aslinda sistem eski bir M48 Tankinda bile denenebilir.

Yenilikcilige karsi olmaz isek eger.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2017, 19:24 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Tem 2012, 04:18
Mesajlar: 8
Konum: Kocaeli
Yaş: 38
Merhabalar,

Aslında genel çalışma prensibi 75 sene önce denenmiş.Hitler'in çok sevdiği ve saygı duyduğu mühendis Ferdinand Porsche'nin VK 3001 (P) kod adlı Tiger P modeli sanırım arkadaşlarımızın istediği ve anlatmaya çalıştıkları çözüm.
Ferdinand'a hayranlık derecesinde saygı duymasına rağmen, Henschel'in meşhur tiger tankı karşısında Hitler'in gözü önünde test aşamasında yanması neticesinde seçilememiş ne yazık ki.O yıllar için çok yenilikçi ve ileri bir çözüm olması,problemleri de beraberinde getirmiş.
Sonrasında SdKfz 184 Panzerjager Tiger (P) (Ferdinand / Elephant) tank imha edici modeli ile ,bu altyapıyı biraz değiştirip çift maybach dizel motorlarının ürettiği elektrik enerjisini, elektrik motorlarına göndererek tahrik üreten ve cephede de kullanılan bir çözüm de üretmişler.Deneysel Panzer 8 Maus tankı aynı çözüm ile düşünülmüş.Ruslar da deneysel olarak is6 tankı ile savaş sonrası bunu denemişler.
Nedense sonrasıda pek kimse uğraşmamış bu işlerle.O yıllarda teknolojinin yetersizliği belki bu konu üstüne yoğunlaşılmasını engellemiş bilemiyorum ama,günümüzde neden uygulanmadığını mühendis arkadaşlar cevaplayabilir belki.


En son dervish tarafından 06 Ara 2017, 17:22 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Ara 2017, 01:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Kronolojisi aynen dediğin gibi dervish yalnız o günden bugüne köprünün altından çok sular aktı. En önemlisi batarya ve kapasitör teknolojisi ışık hızında sıçrama gerçekleştirdi. Dinamo- alternatörler ve elektrik motorlarının kabiliyetleri ve verimi de tavan yaptı. İptal edilen Amerikan yeni nesil tank ve zırhlı araç projeleri de hibrit teknolojisini kullanacaktı. Devrini, gücünü, torkunu bildiğin bir içten yanmalı motorun hareketini ona özel alternatör tasarlayarak çok az bir kayıpla elektrik enerjisi olarak görece küçük bir hacim kaplayan bataryalara atabiliyorsun. Oradan da yine çok az kayıpla çalışan elektrik motorlarına anlık yoğun yüklerde bile yol verebiliyorsun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017, 01:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Sen hala sorunu anlayamadin StrategyMaster, Kapasitörlerde hic bir degisiklik olmadi hala aynilar evet piller gelisiyor ama sorun degismiyor.

Ayrica Dünyadaki ilk Motorlu tasitlar zaten Elektrikliydi 1832 ilki yürüdü.

Sorun depolamada degil Elektrigi nerden bulacaksin ?

Heleki Tanklari Elektrikli yapdinmi yani pilli, savasin catismanin ortasinda Elektrigi nerden doldurcaksin, zaten ilk hedefler Santreller ve Elektrik üretim tesisleri , dagda, ovada, bayirda bu Tanklari dolduracak Elektrigi nerden bulacaksin ?

Bunun icin komple bir Konsept degisikligine ihtiyac var, o koca Kitalar arasi Füzeleri tasiyan araclar gelistirip üzerine Turbin Jeneratör yada kocaman Dizel Generatörler yükleyip catisma bölgelerine götürmek gerekir.
Yapilamazmi ?

Yapilabilir ama bizim gibi herseyi geriden takip eden bir ülke icin yeni konseptler beklemeyin .

Ha bu kadar degisiklik yapdik diyelim , madem bunu yapdik o zaman Tank i kullanmayi neden tercih edelim ?

O zaman Tulpari gelistirip, üzerine cift beslemeli farkli mühimat secenekli 35 mm Toplu (bunu bir kere daha dile getirmisdim galiba :D ama istiyorum ) , otomatik doldurmali farkli tiplerde Umtas, omtas, Cirit hatda Stinger firlatabilen kuleli, hafif, modüler yapili, kolayca A400 lerle nakliye edilebilen, hafif olacagi icin daha az nerjiye ihtiyac duyan , Senteik Radari bulunan tepesinde IHA dolanan bir konsepte gidelim.

Neyse biz yine sagdan soldan Dizel Motor bakinalim, belki 2019 secimlerinde bir Motor bulunurda ilk seri üretilen Altay 2023 de ortaya cikar.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017, 02:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Birincisi ilk taşıtlar buhar gücüyle yürüdü. Buhar motoru (steam engine) diye birşey var yahu. İkincisi kapasitörlerde çok değişiklik oldu hala oluyor. Daha bir sene olmadı railgunda kullanılan kapasitörlerin enerji yoğunluğunu iki katına çıkardılar. Hiç süperkapasitör ultrakapasitör diye birşey duymadın mı?

http://www.defenseworld.net/news/18674/ ... ih8MEpl-70
https://www.youtube.com/watch?v=rFPOzyZITUg


Tanklar kendi elektriğini üretiyor ya. Senin dediğin Teslanın araçları gibi full elektrikli. Biz burada sabahtan beri dizel-elektrik konuşuyoruz. Sen ne konuştuğunu unuttun galiba?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017, 02:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Alıntı:

Birincisi ilk taşıtlar buhar gücüyle yürüdü. Buhar motoru (steam engine) diye birşey var yahu.

Haklisin ama ben Motorlu tasitlari kastetmisdim.
Alıntı:

İkincisi kapasitörlerde çok değişiklik oldu hala oluyor. Daha bir sene olmadı railgunda kullanılan kapasitörlerin enerji yoğunluğunu iki katına çıkardılar. Hiç süperkapasitör ultrakapasitör diye birşey duymadın mı?
Yoo ilk defa duyuyorum, madem bildigimiz Kondensatörlerden farkli kapasitesi nasil hesaplaniyormus peki ?

Alıntı:

Tanklar kendi elektriğini üretiyor ya. Senin dediğin Teslanın araçları gibi full elektrikli. Biz burada sabahtan beri dizel-elektrik konuşuyoruz. Sen ne konuştuğunu unuttun galiba?

Yahu sen tekrar Pile Kondensatöre döndün sende unutuyorsun o zaman ne konustugunu :D

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017, 10:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 839
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Yahu sen tekrar Pile Kondensatöre döndün sende unutuyorsun o zaman ne konustugunu :D
StrategyMaster başından beri tutarlı, hep aynı şeyi söylüyor. (Özellikle TFX konusunda ters düştüğümüz oldu ama tartışmalarımızda kendi açısından tutarlı olduğunu söyleyebilirim.)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017, 11:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Yanlış anlaşılma o zaman, generatör,Kapasitör,Pil felan yazınca karıştı herşey biraz.

Neyse biz almanyada demekki bu işlerde oldukça eski teknoloji ile çalışıyorduk.
Gerçi 70 lerde akkü ile ilerleyen Tren falan vardı ama bir Tanka bu yukardaki malzemeyi nasıl sığdıracaksınız anlamadım.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017, 12:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 839
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:

Gerçi 70 lerde akkü ile ilerleyen Tren falan vardı ama bir Tanka bu yukardaki malzemeyi nasıl sığdıracaksınız anlamadım.
Hibritte süper kapasitörler/bataryaların fazla iri olması gerekmiyor. 1-2 Dakikalık ani tork için gerekliler asıl. Enerji dalgalanmalarını düzenleme vs gibi tali görevleri de var ama süper kapasitörler/bataryalar için asıl ihtiyaç ani tork.

Sığdırma konusuna gelirsek: Onu biz de anlamaya çalışıyoruz!! :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017, 12:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Süperkapasitörler sadece aracın talep ettiği ani tork için değil, rejeneratif sistemlerde 60-70 ton aracın bir dik yokuş aşağı yuvarlanmasında ortaya çıkacak enerjinin regüle edilebilmesi ve geri kazanılabilmesi için de önemli. Hatta daha bile önemli olabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Ara 2017, 13:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Alıntı:
Süperkapasitörler sadece aracın talep ettiği ani tork için değil, rejeneratif sistemlerde 60-70 ton aracın bir dik yokuş aşağı yuvarlanmasında ortaya çıkacak enerjinin regüle edilebilmesi ve geri kazanılabilmesi için de önemli. Hatta daha bile önemli olabilir.

O iş için planet dişlisi düşünmüştüm, diger türlü tepenin uzun olması Motora fazla yüklenilir, aşırı yüklemeden dolayısıyla daha fazla akim vermek Elektromotorları iflas ettirebilir.
Bu kadar uğraşa ne gerek direk transmisyon tasarla daha kolay, istediğim vakit motora yüklenirim. Ama sade pille çalışan araç için farklı motor kullanılabilineceği için daha uygun olabilir.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Ara 2017, 01:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 552
Yaş: 39
Darmstadt da Akasol diye bir Firma var, 10 Milyon Euroya yeni tesis kurmus adamlar ve Lipoli akkü üretiyorlar.
Tren, Kamyon,Otobüs,Is Makinasi ve Gemiler icin .

Üretilen akkülerin boyutlari ve hacimleri asagidaki Link de mevcut , incelerseniz boyut ve gerekli güc bakimindan bir fikir olusur en azindan .

https://www.akasol.com/de/schienenfahrzeuge

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2017, 23:05 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Şub 2017, 00:57
Mesajlar: 223
Yaş:
Başka bir forumda paylaşılan bir videoda 4:50' den itibaren zırha gerçek mühimmat atımı yapılıyor. Daha önce paylaşıldı mı bilmiyorum ama ilk defa gördüm :)



Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017, 10:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 16 Tem 2012, 02:54
Mesajlar: 221
Yaş:
Alıntı:
Başka bir forumda paylaşılan bir videoda 4:50' den itibaren zırha gerçek mühimmat atımı yapılıyor. Daha önce paylaşıldı mı bilmiyorum ama ilk defa gördüm :)

Hep bu Altay tankının zırh test videosunu arıyordum orada burada. Sonunda bir tane görmüş oldum. Attıkları mühimmat ne bilmiyorum ama tankımız pek zarar görmüyor gibi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017, 21:59 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 26 Ağu 2012, 16:25
Mesajlar: 427
Yaş:
Alıntı:
Hep bu Altay tankının zırh test videosunu arıyordum orada burada. Sonunda bir tane görmüş oldum. Attıkları mühimmat ne bilmiyorum ama tankımız pek zarar görmüyor gibi.
Yanlış hatırlamıyorsam video forumda daha önce paylaşılmıştı ve mühimmat için HAR-66 denmişti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017, 22:12 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4503
Yaş:
Alıntı:
Yanlış hatırlamıyorsam video forumda daha önce paylaşılmıştı ve mühimmat için HAR-66 denmişti.
HAR-66 ile tank zırhı testi mi olur. :roll:


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017, 22:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 26 Ağu 2012, 16:25
Mesajlar: 427
Yaş:
Alıntı:
HAR-66 ile tank zırhı testi mi olur. :roll:
:D valla üstadım ben hatırladığımı söylüyorum. Doğru amt zırhı için beton duvara yer fıstığı atmak gibi ama görüntülerdeki patlamalar da açıkçası mısır patlağı gibi duruyor :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017, 23:32 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4503
Yaş:
Alıntı:
:D valla üstadım ben hatırladığımı söylüyorum. Doğru amt zırhı için beton duvara yer fıstığı atmak gibi ama görüntülerdeki patlamalar da açıkçası mısır patlağı gibi duruyor :D
Büyük ihtimal bu videoda verilenler zaten öyle büyük atışlar olmadığı için o videoya girebilmiştir. Tahmin ediyorum, bizim envanterde ne var ne yok(belki fazlası bilemiyoruz) tank üstünde denenmiştir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 00:26 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Envanterdeki herşey atıldı deniyor ama kornet videosu görmeden inanmam :D


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 12:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2101
Konum: Antalya
Yaş: 33
Altay'ın zırh deneme videolarının göüntüleneceğini zannetmezdim. Projede tek korktuğum konu zırh. Zırh başarısız olmuşsa bile mevcut yönetim propaganda amaçlı bu tankı sahaya sürecek cesarette.

Ayrıca Zırh gerçekten çok başarılı isede bunu mevcut durumda bilemeyiz zira Tankın kabiliyetleri ne kadar az bilinirse o kadar iyi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 16:13 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 22:05
Mesajlar: 2
Yaş:
Video goruntü linki yok


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 14:05 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5102
Yaş:
Ortada bir belirsizlik var. Öngörülen fiyat için 13.5 milyon dolar diyen var TL . Tabi bu doların 3.5 TL olduğu dönemden kalma bir fiyat.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 15:01 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2101
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Ortada bir belirsizlik var. Öngörülen fiyat için 13.5 milyon dolar diyen var TL . Tabi bu doların 3.5 TL olduğu dönemden kalma bir fiyat.
Aslında ilk 250 değil ikinci 250'de fiyat daha doğru olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 20:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 822
Yaş: 45
Alıntı:
Envanterdeki herşey atıldı deniyor ama kornet videosu görmeden inanmam :D
OTOKAR, Altay AMT(Asimetrik Muharebe Tankı)nı boşunamı yaptı sonradan? Başta askerin isterleri Leo2A4-5 benzeri bir araç idi, ne zamanki Fırat Kalkanı harekatı oldu, düz duvara toslandı, uyumakta olduğumuz ortaya çıktı, OTOKAR hemen cevap verdi. Artık seri üretim nasıl olur, asker maliyet hesabından en basic halinimi tercih eder, bilemeyiz? Lakin şu bir gerçekki; prototip basic Altay zırhı, modern bir tandem başlıklı Kornet vb. mühimmatı önlemeye yeterli değildir. Bu seviyede bir koruma için, AMT versiyonunda açıkça koca koca görünmekte olan ilave zırh paketleri benzeri/ayarı uygulanması mecburidir.

Kaynak: İDEF17 OTOKAR yetkilisi. (İsim ve title bende gizli kalsın izninizle, kimseyi zorda bırakmak istemem)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 23:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Ben de aynı fuardaydım. Zırhın konfigürasyonunu ve kimyasal yapısını buna bağlı mekanik özelliklerini (yoğunluk,sertlik,mukavemet...vb) bilmiyoruz ancak spekülasyon yapabiliyoruz.Titanyum diborid, silisyumkarbid, borkarbid, kevlar, alumina gibi malzemelerin katman şeklinde kullanılmış olması olası. Doğrusu şu ki bugün korneti piyasadaki hangi tanka atsan durdurma işi biraz şansa kalır. Belli bir ölçüde de mutlaka penetre eder. Zırh bende hep soru işareti oldu. Zırh için gerekli gelişmiş malzemeleri lab ortamında sentezleyebiliyor olsakta bunları büyük miktarlarda üretecek bir yatırımımız yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2017, 19:24 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 822
Yaş: 45
Hayır, M-60T SABRA, Merkava, Leo2A6E/A7 zırhları KORNET tandem mühimmatını durdurabiliyor. Şansla alakası yok, mantık basit; 2 kademe ciddi derecede etkin zırh kaplamasına ihtiyacınız var. 1.si ilk başlığı patlatacak, 2.si tandem başlığı durduracak, en arkada kalan ana gövdede oluşan ısı ve patlama etkisini önleyecek. ASELSAN bunu yaptı ALTAY'da gördüğü ekşik üzerine, ROKETSAN'dan gelen kompozit zırh plakaları tek 1 katman oluşturuyor, arkasında da ana gövde çeliği var. Bu modern tandem mühimmata karşı yetersiz kalmakta.

Gerçek ortada; günümüz tehdit ortamında katmanlı ilave zırh paketleri uygulamak zorundasınız tankınıza, başka çaresi yok. Artık malzeme olarak çelik levhalarmı kullanırsınız, bor karbür, kevlar, titanyum diboridmi olur artık o tamamen sizin tercih/imkan/kabiliyet/bütçenize kalmış bir husus.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 13:51 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 445
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Arkadaşlar
Yeni gelişme yok değil mi hala ihale yada motor konusunda hala 6 ay önceki yerdeyiz ?

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 14:18 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 626
Yaş:
Alıntı:
Arkadaşlar
Yeni gelişme yok değil mi hala ihale yada motor konusunda hala 6 ay önceki yerdeyiz ?
Detayını bilmiyorum ama bir az önce bir haber kanalında Savunma Bakanı 2019 yılında yerli tank üretimine başlanacağını açıklaması yapıldığı alt yazı olarak geçti.

Bu açıklama ışığında; büyük ihtimalle ihale sonucuna yakın olduğumuz söylenebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 14:19 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Tem 2012, 20:27
Mesajlar: 626
Yaş:
Alıntı:
Detayını bilmiyorum ama bir az önce bir haber kanalında Savunma Bakanı tarafından 2019 yılında yerli tank üretimine başlanacağını açıklaması yapıldığı alt yazı olarak geçti.

Bu açıklama ışığında; büyük ihtimalle ihale sonucuna yakın olduğumuz söylenebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 14:52 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 861
Yaş: 18
Alıntı:
Arkadaşlar
Yeni gelişme yok değil mi hala ihale yada motor konusunda hala 6 ay önceki yerdeyiz ?

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 17:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1051
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
2019'da kısıtlı miktarda tank teslim edilebilir. Prototipi nasıl yaptılarsa öyle yaparlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 19:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:04
Mesajlar: 36
Yaş: 31
Alıntı:
2019'da kısıtlı miktarda tank teslim edilebilir. Prototipi nasıl yaptılarsa öyle yaparlar.
Motor konusunda MTU ile anlaşılmış veya başka bir motor temin edişmiş olabilir mi?

_________________
Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer.
Croesus


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 22:32 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 24 Tem 2012, 09:23
Mesajlar: 700
Yaş:
Alıntı:
Motor konusunda MTU ile anlaşılmış veya başka bir motor temin edişmiş olabilir mi?
IDEF 17'nin ilk gununde bana, ilk paket icin MTU ile anlasmanin devam ettigini belirtmislerdi.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2017, 23:16 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4503
Yaş:
Hakikaten hala MTU'dan umut var mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 16 Ara 2017, 00:10 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2658
Yaş:
2019'da teslim edilecek demiyor.

2019 ilk çeyreğinde üretim başlayacak diyor.


Bu durumda ilk teslim 2020 sonu olur.


Tabi bu oldukça iyimser bir yaklaşım.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 5652 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1110 111 112 113 114 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye