TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 14 Ara 2017, 01:37

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 551 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 18 9 10 11 12 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 20:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Onu ben dedim, bence olabilir. Ama mühendis birisi derse inandırıcı olur :D
Yani en azından kalkışta yeterli torku verse, tank zaten ivmelenmiş şekilde daha düşük güç ile hareket sağlayabilir diye düşünüyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 21:50 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 19:10
Mesajlar: 21
Yaş:
elektrik motoruunun torku içten patlamalı motora göre kat kat yüksektir
tork probleminin kalıcı çözümüdür


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 22:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 160
Yaş:
Rusların geliştirecekleri t-95 karakartal tankı da hibrit dizel-elektrikli olacağıdı. Sonra t-95'i geliştirmekten vazgeçip t-14 armatayı yaptılar. Elektrikli motor ilk kalkış ve ivmelenmede daha avantajlı galiba. Ama bilmem ki dezavantajları nedir. Uzmanına danışmak lazım


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 23:07 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 10:29
Mesajlar: 62
Yaş: 21
Alıntı:
Rusların geliştirecekleri t-95 karakartal tankı da hibrit dizel-elektrikli olacağıdı. Sonra t-95'i geliştirmekten vazgeçip t-14 armatayı yaptılar. Elektrikli motor ilk kalkış ve ivmelenmede daha avantajlı galiba. Ama bilmem ki dezavantajları nedir. Uzmanına danışmak lazım
normal hibrid ve elektrik arabalardakilerle aynı dezavantaj var zaten, şarj etme sorunu ve hızı. 240 voltta normal araçlar 3-4 saatte charge ediliyor, 1500 beygir motorlu 60 tonluk tank için gereken süre muhtelemen 240 volttan fazla bir enerji ile charge edilcek olsalarda yine 6-8 saat sürer minimum.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 23:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 553
Yaş:
Alıntı:
normal hibrid ve elektrik arabalardakilerle aynı dezavantaj var zaten, şarj etme sorunu ve hızı. 240 voltta normal araçlar 3-4 saatte charge ediliyor, 1500 beygir motorlu 60 tonluk tank için gereken süre muhtelemen 240 volttan fazla bir enerji ile charge edilcek olsalarda yine 6-8 saat sürer minimum.
Dizel elektrik sistemde akü şart değildir.

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2017, 01:33 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Bilmiyorum, benim mantığım bu motora hariçten bir çıktı verilip iki taraftaki elektrik motora bağlı dişliye direkt elektrik sağlaması. Belki tork düştüğü zaman yine bu çarkların desteklemesi. Ben kalkış ve yarinde dönüş hareketlerini bu elektrik motorlarıyla çok daha atik şekilde yapabileceğine inanıyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2017, 02:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5101
Yaş:
Alıntı:
elektrik motoruunun torku içten patlamalı motora göre kat kat yüksektir
tork probleminin kalıcı çözümüdür

Doğrudur . Dizel motorun devri yükseltmesi maksimum devre güce ulaşması elektrikli bir motora göre yavaştır.

Youtube ta elektrikli motorsikletle drag yani ani hızlanma yarışları var. 1-2 saniyede 100km ye ulaşıyor. Aleti zaptetmek çok zor.


[youtube][/youtube]


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2017, 00:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 03 Ara 2012, 22:28
Mesajlar: 2177
Yaş:
MKE genel müdürü Ahmet Taşkın'ın sözlerine göre Azerbaycan'a Fırtına obüsü satışı meselesi hala gündemde.
Alıntı:
Bizim hazırda üzərində dayandığımız layihələrdən biri də keçmişdə olan T-155 “Fırtına” özüyeriyən haubitsalarının alğı-satqısı ilə bağlı idi. Təəssüflər olsun ki, o zaman xarici firma Azərbaycana satılacaq “Fırtına”nın mühərrikinə ixracat icazəsi vermədi. Biz də bundan dolayı Azərbaycan üçün “Fırtına” istehsalını həyata keçirə bilmədik. Azərbaycanın şərtlərində bu silaha böyük ehtiyac olduğunu bilir və problemin həlli istiqamətində işləri davam etdiririk. Bu layihədə “Fırtına”da istifadə edəcəyimiz mühərrik və güc qrupunu digər ölkələrdən almağı, gələcəkdə isə özümüz istehsal etmək yolu ilə gündəmdə tuturuq. Alternativ variant kimi, mühərrik Rusiyadan da tədarük edilə bilər. Düşünürük ki, bu Azərbaycan tərəfindən də müsbət qarşılanacaq. Çünki bənzər mühərriklər Azərbaycan Ordusunun tanklarında və digər texnikalarda istifadə olunur. Bu məsələdə qərb ölkələrindən bir nəticə hasil olmazsa, çıxış yolu kimi şərqə üz tutmalı olacağıq.
http://az.azeridefence.com/mke-sirketi- ... e-isleyir/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2017, 22:48 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 25 Eki 2012, 00:46
Mesajlar: 4
Yaş:
Ukrayna dan güç paketi teklifi gelmişti. Ayrıca BMC 1000Hp Lil motor üzerinde çalışıyordu. Tümosan inda çeşitli motor güçleri üzerinde çalışmaları var. T155 fırtına obusun güç paketi ile ilgili güncel bilgi mevcut mu?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2017, 01:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 548
Yaş: 22
İngilizler belki bunun içinde bir motor önerebilir bize? UA'dan daha iyi gelebilir UK önerisi belki. Altay için önerilen motor şu anki hali ile yetersiz geliyor denilmişti ancak Fırtına için biçilmiş kaftan olabilir diyeceğim ama biraz fazla gelir gibi o motor sanki. Teknik olarak irdelemesi gerekir üstadların o motoru ancak kimseden ses çıkmadı. Oluru nedir olmazı nedir bir açıklama iyi gider doğrusu İngiliz'in önerisi hakkında.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2017, 21:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 818
Yaş: 45
Zaten İDEF17 fuarında Ukraynalı vatandaş, esasen 1000bg'lik motorun FIRTINA için görüşülmekte olduğunu ve işin neredeyse bağlandığını belirtmişti. ALTAY için daha pek bir şey yok demişti.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017, 08:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 02:33
Mesajlar: 139
Yaş:
Alıntı:
elektrik motoruunun torku içten patlamalı motora göre kat kat yüksektir
tork probleminin kalıcı çözümüdür
Düşük devirde doğru yüksek devirde yanlış

_________________
METU-METE
METU-PST


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017, 10:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Oca 2016, 21:55
Mesajlar: 35
Yaş:
Yapılması gereken hibrid elektrikli dizel motor kombinasyonu. Aselsan tarafından geliştirilmiş elektrikli motorun düşük beygirli dizel motorla şarj edilmesi ve hızlı şarj edilmesi ile elde edilecek hibrid elektrikli çözümlere yönelmeleri gerekiyor katmercilerin aracında bu uygulanmışdı hibrid çözüm..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017, 11:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Ben bunu çok defa Altay başlığında da yazdım. Tüm sistem elektrikli motor olmamakla birlikte birer tane koyucaksınız, tankın ilk hareket ve ivmesinde yardımcı olacak, sonra normal motor devam. Ya da bir engebe çıkarken hızın düşük, saatte 10km, o zaman girecek ve takat sağlayacak gibi..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017, 20:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2509
Yaş:
Alıntı:
Ben bunu çok defa Altay başlığında da yazdım. Tüm sistem elektrikli motor olmamakla birlikte birer tane koyucaksınız, tankın ilk hareket ve ivmesinde yardımcı olacak, sonra normal motor devam. Ya da bir engebe çıkarken hızın düşük, saatte 10km, o zaman girecek ve takat sağlayacak gibi..
Elektrikli motordan kasıt; ana motoru çalıştırmadan sistem elektroniklerini veya haberleşme cihazlarını çalıştırmak değil midir?

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2017, 00:08 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Hayır. Şu an araç diski boyutunda elektrikli motorlar var. Motora elektrik veriyosunuz o da dişliyi döndürüyor. Elektrikli motordan kasıt bu. Sizin dediğiniz zaten tankın koccaaa motoru dışında, ufak bir motorla hallediliyor şu an. Benim kasdettiğim, örneğin tanka ilk hareketi vermek için 5000 devirde çalışacaksa motor, daha düşük ya da yine bu devirde çalışıp, bundan ürettiği elektriği elektrik motorlarına vererek daha yüksek torku paletle buluşturabilmek.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2017, 15:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 447
Yaş: 23
Dağ 2 Filmindeki Fırtına obüs sahnesi. Sinemada izlediğimde salonda yer yerinden oynamıştı :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 18:14 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 855
Yaş: 18
ASELSAN CEO'su Faik Eken, sivil sektör için geliştirdikleri elektrikli otobüs motoru teknolojisini savunma alanına taşımak istediklerini söyledi. C4Defence dergisine konuşan Eken, Fırtına Obüsünün gelecekteki versiyonlarında elektrikli motor kullanımı seçeneğini kendi gündemlerinde tuttuklarını belirtti. Bu çerçevede böyle bir motor gündeme gelirse ASELSAN ne yapabilir sorusu üzerine çalıştıklarını kaydetti. Fırtına Obüsünde bugün kullanılan motorun tankta da kullanabileceğinin hatırlatılması üzerine Eken ise, "bizim vizyonumuz Fırtına Obüsünün gelecek versiyonlarına ilişkin. Günümüz tank motoruna ilişkin çalışmalardan bağımsız bir konu" dedi.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/aselsan ... onu/4976/1

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 14:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2099
Konum: Antalya
Yaş: 33
Fırtına II ile ilgili bir görsel var mı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 14:54 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5497
Yaş:
Daha Fırtına II var mı ki? IDEF'te daha beklentileri toparlıyorlardı. Haziran gibi halen hidrolik-elektrik mevzusu tartışılıyordu. Dışarıdan da optikler ve belki SARP dışında, belki bir iki ek zırh dışında pek bir şey görmeyebiliriz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 15:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 26 Oca 2013, 22:00
Mesajlar: 409
Yaş:
Ben bir tane sarp eklentili Fırtına gördüm.
Ama Fırtına-2 midir yoksa modernize edilmiş Fırtına-1 midir bilemem. :roll:

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2017, 17:33 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 855
Yaş: 18
Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK), Genel Müdürü Ahmet Taşkın bir yandan kuruma diğer yandan kurumda üretilen ürünlere hibrit bir yapı kazandırmak için çalışmalara başladı. MKEK, başta Fırtına Obüsü olmak üzere zırhlı araç ailelerinin güç gereksinimlerine cevap verebilecek bir Dizel-Elektrik hibrit motor çözümü için AR-GE çalışması yapıyor. Kurum, proje kapsamında Tübitak ile iş birlikleri kurdu. MKEK, yeni motor teknolojisinin hem menzil ve faydalı yük anlamında kapasite artırmasını hem de sessizlik ve operasyonel maliyetlerin azaltılmasında avantaj sağlamasını bekliyor. MKEK’in hibrit motor çözümünde ilerleyebilmesi için bütçe ve nitelikli personelin istihdamı konularında gelişme kat etmesi gerekiyor. Kurum, bu konuda da yine hibrit olarak kabul edilebilecek çözüm sağlamayı planlıyor. MKEK bütçeyi devletin ilgili birimleriyle çalışarak sağlamaya çalışıyor. Öte yandan, MKEK, kuruma esneklik sağlayacak “özerk” bir yapı için yürütülen çalışmalar sona yaklaştı. Bu sayede nitelikli ve tecrübeli personelin yüksek maaş nedeniyle özel sektörde çalışmayı tercih etmesine önlem alınabilecek. MKEK bir yandan devletin bir kurumu olarak, ama öteki taraftan bir özel teşebbüs gibi davranarak hibrit bir yapıyla hedeflerine odaklanabilecek.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/hem-mke ... zum/5106/1

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2017, 20:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 318
Yaş:
Alıntı:
Dizel elektrik sistemde akü şart değildir.
Dizel elektrik sisteminde, yükün ani değişimine ayak uyduramayacak enerji kaynağının fazla yükü ya süperkapasitörde toplanır ya da büyük bir kettle da yakılır. (diye biliyorum)
Aksi halde kullanılamayan elektrik enerjisi sistemi yakar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2017, 20:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4500
Yaş:
Alıntı:
Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK), Genel Müdürü Ahmet Taşkın bir yandan kuruma diğer yandan kurumda üretilen ürünlere hibrit bir yapı kazandırmak için çalışmalara başladı. MKEK, başta Fırtına Obüsü olmak üzere zırhlı araç ailelerinin güç gereksinimlerine cevap verebilecek bir Dizel-Elektrik hibrit motor çözümü için AR-GE çalışması yapıyor. Kurum, proje kapsamında Tübitak ile iş birlikleri kurdu. MKEK, yeni motor teknolojisinin hem menzil ve faydalı yük anlamında kapasite artırmasını hem de sessizlik ve operasyonel maliyetlerin azaltılmasında avantaj sağlamasını bekliyor. MKEK’in hibrit motor çözümünde ilerleyebilmesi için bütçe ve nitelikli personelin istihdamı konularında gelişme kat etmesi gerekiyor. Kurum, bu konuda da yine hibrit olarak kabul edilebilecek çözüm sağlamayı planlıyor. MKEK bütçeyi devletin ilgili birimleriyle çalışarak sağlamaya çalışıyor. Öte yandan, MKEK, kuruma esneklik sağlayacak “özerk” bir yapı için yürütülen çalışmalar sona yaklaştı. Bu sayede nitelikli ve tecrübeli personelin yüksek maaş nedeniyle özel sektörde çalışmayı tercih etmesine önlem alınabilecek. MKEK bir yandan devletin bir kurumu olarak, ama öteki taraftan bir özel teşebbüs gibi davranarak hibrit bir yapıyla hedeflerine odaklanabilecek.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/hem-mke ... zum/5106/1
Yani adam kısaca diyor ki, siz parayı gönderin biz onu yemesini biliriz. Bu nasıl bir yüzsüzlük acaba, daha sözde kendi üretimin olan işleri düzgün yapamıyorsun.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2017, 00:45 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5101
Yaş:
Naçizane zatımın anadığı kadarıyla hibrit motoru toyota prieus ile karıştırmamak lazım. Kombine sırayla beraber çalışacak tamamlayıcı bir motor düzeneği değil .

Kast edilen şey Caterpillar'ın ağır maden kamyonları gibi bir şey yada dizel trenler gibi. Aktarma kutusu yerine bir jeneratör olacak. Dizel elektrik üretirken çekişi elektrik motoru sağlayacak.

1-) Çift dizelli olursa motorun tamamen yerli yapılma ihtimali büyür. Tek dizel bile çekiş sağlayacağı için aracın hareket bekası artar. Tabi dizaynı görmeden atmasyon olurda bu tip sistemlerde dizeli veya elektrik motorunu sök tak daha kolaydır. Askeri araç için sahrada avantaj olur. Dev gibi CAT lerin madenlerde motorları çok hızlıca sökülüyor takılıyor. Çünkü motor bir vites kutusuna bağlı değil. Jeneratörle komple set halindeler. Çok kolay yerinden çıkıp bakıma alınıyorlar.

2-) Türkiye yüksek yük transmisyonu yani vites kutusu konusunda malesef hiç bir alt yapısı . Otomatik vites üretimi hiç yok. Ama zannerdersem bunun tamamen yerine geçecek yüksek devirli bir elektrik transmisyon tamamen yerli yapılabilir. Tükiye de her güç sınfından elektirkli motor üretimi var. Ya da SAGE yada Aselsan için bu tip motor gelişimi çokda zahmetli olmayacaktır diye inanıyorum. Yerli hızlı tren için zaten bayağı bir kafa yormuşlardı. Yan elen devreleri gibi.

3-) Baktılar bu tip transmisyon işe yarıyor. Olayın Tulpara yada ALTAY'a bile uzaması bile ihtimal dahilinde olur.

4-) Bu tip motorlar askeriye için çok düşünülmüş. Ama özelikle nükleer silahların EMP etkisi düşünülerek NATO da genelikle imtina edilmiş diye sözü geçmiştir. EMP korumasıda ihmal edilmese yolları açık olsun.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2017, 12:30 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 21:28
Mesajlar: 502
Yaş:
toyota prius gibi bir muhendislik ile altayin menzil degerleri ne olabilir?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2017, 18:13 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Tem 2016, 01:18
Mesajlar: 343
Yaş: 19
T-155 atış sistemi ve namlusunu, hatta 203mm veya 240mm için M48 ve M60 modernize edebilir miyiz? Eğitim ve TAMAY araçları dışında kalan tanklar bu hususta değerlendirebilir mi?

_________________
"Cumhuriyet fikren, ilmen, bedenen, kuvvetli ve yüksek seciyeli muhafızlar ister."


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 16 Kas 2017, 18:32 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6472
Yaş:
Alıntı:
T-155 atış sistemi ve namlusunu, hatta 203mm veya 240mm için M48 ve M60 modernize edebilir miyiz? Eğitim ve TAMAY araçları dışında kalan tanklar bu hususta değerlendirebilir mi?
Kundağı motorlu obüslerin taşıyıcılarının motor ve yürüyen aksam dizilimleri ile tank platformları bir değik. en basitinden KMO ların çoğunda mühimmat yükleme ve mürettebata rahat erişim ve çıkış alanı açılması için motor orta ve ön taraflarda oluyor. Yine bu hususta tank platformlarının çalışma ve saklama alanları yetersiz, sıfırdan bir kule yapılsa dahi. M203 te olduğu gibi ta fiii devrinden kalmış personel koruması olmayan açık kule bir çözüm olursa belki, ki onun içinde attığın taş kuş ürkütmez...

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 08:08 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 443
Konum: Türkiye
Yaş: 38

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 08:11 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2015, 11:12
Mesajlar: 443
Konum: Türkiye
Yaş: 38
Demek ki neymiş , motor aldığın göbekten bağlı olduğun ülkeye"Eeeey Almanya, nazi siniz" diye artistik yaparsan tankın elde kalıyormuş, ne öğrendik dış ilişkileri mahalle kahvesi düzeyinde yürütmemek gerekiyormuş , beğenmediğin monşer dediklerin bu işi doğru lisanla yaptıklarından o koltuklarda oturmuşlar meğerse değil mi?

_________________
Fortune Favors The Audacious


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 09:01 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Kas 2016, 13:58
Mesajlar: 40
Yaş:
Alıntı:
Demek ki neymiş , motor aldığın göbekten bağlı olduğun ülkeye"Eeeey Almanya, nazi siniz" diye artistik yaparsan tankın elde kalıyormuş, ne öğrendik dış ilişkileri mahalle kahvesi düzeyinde yürütmemek gerekiyormuş , beğenmediğin monşer dediklerin bu işi doğru lisanla yaptıklarından o koltuklarda oturmuşlar meğerse değil mi?
Söyledikleriniz doğru ama Azerbaycan'a satışı 2011'de gündeme gelmiş ve engellenmişti. Siyasetten çok, bu 6 senede farklı motor seçeneği çıkaramamış olmamız daha önemli.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 13:46 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5497
Yaş:
Alıntı:
Demek ki neymiş , motor aldığın göbekten bağlı olduğun ülkeye"Eeeey Almanya, nazi siniz" diye artistik yaparsan tankın elde kalıyormuş, ne öğrendik dış ilişkileri mahalle kahvesi düzeyinde yürütmemek gerekiyormuş , beğenmediğin monşer dediklerin bu işi doğru lisanla yaptıklarından o koltuklarda oturmuşlar meğerse değil mi?
Türk gencinin hakikaten olay örgüsü, kronoloji bilinci falan hiç yok. Zaten yoktu, şimdi hiç yok. :roll:

Adam Suudi'ye Leopar-2 de satmadı. Suudlar hiç de Almanlar'a "Nazi" dememişti oysa.

80'lerin sonundan beri tebelleş olduğumuz tüm cephelerde sorunla karşımıza çıkan memleketein, huyunu da bilerek biz nasıl kendimizi onlara emanet ettik, onu düşünmek gerek.

Belki de Türk'ü ayıltmak için "Ey Naziler" diyen biri gerekiyor ki köteği yiyip hanyayı konyayı anlayalım.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 19:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 818
Yaş: 45
Arkadaşım, bunca senede hala dünya üzerindeki alternatiflerden faydalanmayı beceremediysek, bu bizim kazmalığımızdır. Hadi 1500bg tank için küçük hacimli bir motor bulmak zor olabilirde, 900-1000bg bir dizel motor bulmak gayet mümkün. Ukrayna'sından,Kore'sine, Japonya'sına, Amerika'sına, Çin'e vb. seçenek çok. Fırtınaya ihracat için 5 senedir bir motor uyarlayamamak ne demek, Nasıl bir tüccarlıktır anlaşılmaz birşey doğrusu!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 19:26 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5497
Yaş:
Ya bunun tam hık demiş burnundan düşmüşünü yaptık aslında. Poyraz aracı. Yürürü Fırtına ile epey aynı olan aracın motoru bizim M-48A5T1/2'lerden sökülüydü. Transmisyonu vs vs. Yürümüyor mu? Yürüyor. Evet MTU gibi 1.000bg değildi ama 700 küsür beygirlik bir motoru oraya koyduk nihayetinde. Demek ki aslında bu uyarlamaları da yapabiliyormuşuz.

Peki, hakikaten piyasada 1.000bg motor ve transmisyon mu yok? Var. Niye yapmadık? Demek ki motor ve transmisyon tek konu değil. Demek ki başka başka şeyler de var. Optiklerde, hidroliklerde, orada burada ve belki onlar için Alman ve/veya Amerikan lisanslarını alamadık.

Peki şimdi? Şimdi Fırtına II'yi yapıyoruz ve onun atış kontrolü, tahriki vs hepsi tamamen farklı. Belki buna bir 1.000bg bir motor takar ve öyle takılırız. İzleyelim bakalım.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 19:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 562
Yaş:
Belki de askeri fabrikalarda üretildiği için ihracatını pek düşünen olmamıştır, yeterince pazarlama çalışması yapılmamıştır. Özel sektör üretimi olsaydı üretici firma çözümler üretebilir ve daha yoğun bir satış çalışması yürütebilirdi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Kas 2017, 21:18 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5101
Yaş:
Aslında FNSS'ye lisans vereceksin. Yırta yırta satardı. Motoru bulur transmisyonu bulur üzerine yüklü sipariş alırdı. KİT memuru dediğin adam hayatında yüzbin TL yi bir arada görmemiş ki. Suudilerle yüklü işleride oldu. Bilinen firma.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 05:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1981
Yaş:
Alıntı:
Aslında FNSS'ye lisans vereceksin. Yırta yırta satardı. Motoru bulur transmisyonu bulur üzerine yüklü sipariş alırdı. KİT memuru dediğin adam hayatında yüzbin TL yi bir arada görmemiş ki. Suudilerle yüklü işleride oldu. Bilinen firma.
Burada bilmedigimiz G. Kore ile yapilan lisans anlasmaninda pazar paylasimi acisindan sartlari vardir. Yoksa FNSS bir uretim hatti kurabilirdi ihracat amacli, muhtemelen farkli bir motor/transmisyon tercih edilebilirdi. Ornegin, L3 firmasinin 1000-1200hp sinifinda ADVS 1790 motoru var. M60A3 modernizasyonu icinde dusunulebilir. Madem Suudi'ler ve Azerbaycan Türkü kardesler belki yuzlercesi satilabilecek, motor degisikligini ekonomik olabilir ve hatta Firtina-II olarak satabilirler. FNSS'in lisans verilmesi bu acidan iyi tercih olabilir cunku FNSS Suudi'lerin zirhli arac fabrikasini isletiyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 10:07 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5101
Yaş:
Üstadım habere göre Almanlar motor sağlamadığı için proje yatmış. Belki kendi PZH larını itelemek için tezgahtır. Yoksa Kore lisansı sebep değil bence. Öyle olsa teklif bile edilmezdi.

1. ABMK neki. Düz memur birazda asker. Ay 30 gün 30 salla başını al maaşını. Uluslararası piyasa rekabetinin gerektirdiği atılganlık cevvallik onları fazlasıyla aşar. Zaten isyasi olarakta bozuğuz. Yanisi devlet eliyle bu iş yaş.

FNSS hem tesisi var hemde S.Arabistan'da kendini ispatlamış firma. Zaten özellikle bu sebeple FNSS dedim. 1.ABMK ile ortaklaşa bu işi yapsalar şöyle 200 sistem falan iyi para yapardı. Zaten FII geliyor. Arada Suudi siparişide giderdi. Başka motor başka transmisyonla bu iş biterdi.

Alman PZH için 8 milyon avro istiyor. FIRTINA hiç bir yönüyle PZH'tan daha geride değil.

Suudilerin elinde M-109 ve Fransız F-1 KMT ler var. Bunlar 39 kalibre toplu. FII 52 kalibre. Daha uzun menzil daha iyi CEP değeri sunuyor.

İyi bir sipariş kaçıyor gibi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 14:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 839
Konum: Merzifon
Yaş: 43
@musti; Belki de Bakan Canikli siyasi maksatla durumu fazla dramatize ediyordur, ne dersiniz? Burada satışa engel olanın sadece güç paketi olmadığını düşünüyorum. İşin içinde başka hesaplar dönmüştür.

Fırtına-2 de -becerebilirsek- Alaman/Amerigan malı alt sistemleri sıfırlarız. O zaman, haddimiz ne imiş ne değilmiş cascavlak görürüz...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 24 Kas 2017, 22:29 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5101
Yaş:
Sn. merzifonlu :

Bu işi ABMK yada devlet eliyle olmaz. Özel sektör koparıcılığı lazım. Siyaset başka ticaret başka. Sorunlu olduğumuz bir körfez ülkelesine Koç grubu ARMA tekerlekli ZPT /ZMA yapıyor. Motoruda ithal. İşi bilen ipi iğneden geçirir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 02:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 839
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Alıntı:
Sn. merzifonlu :

Bu işi ABMK yada devlet eliyle olmaz. Özel sektör koparıcılığı lazım. Siyaset başka ticaret başka. Sorunlu olduğumuz bir körfez ülkelesine Koç grubu ARMA tekerlekli ZPT /ZMA yapıyor. Motoruda ithal. İşi bilen ipi iğneden geçirir.
@musti; Özel sektör -her zaman olmasa da- verimli imalat için gerekli olabilir. Ancak konu uluslararası ticaret ve hele silah ticareti ise, siyaset bu işin tam göbeğindedir. Siz örneğin Sisi idaresindeki Mısır'a mevcut politik ortamda silah satabileceğimizi mi düşünüyorsunuz?

Uluslararası ticarette uygun ortamı önce siyasetin hazırlaması gerekir ki, işi bilen özel sektör ipi iğneden geçirebilsin. Bana kalırsa, Bakan Canikli siyaseten hazırlanamayan ticari ortamın kabahatini, iç politikaya yönelik şekilde milli güç paketi mevzusuna bağlıyor.

Günün sonunda ele avuca gelir milli güç paketimiz ve en önemlisi bunu tasarlayıp üretebilecek yeteneğimiz olacaksa istediği siyasi manipülasyonu yapabilir, benim için mahsuru yok. :)

Koç Grubu örneğinin eminim ki başka bir politik arka planı vardır. Silah ticareti siyasi bağlantılar olmadan olabilecek bir şey değildir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 12:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2099
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
@musti; Belki de Bakan Canikli siyasi maksatla durumu fazla dramatize ediyordur, ne dersiniz? Burada satışa engel olanın sadece güç paketi olmadığını düşünüyorum. İşin içinde başka hesaplar dönmüştür.

Fırtına-2 de -becerebilirsek- Alaman/Amerigan malı alt sistemleri sıfırlarız. O zaman, haddimiz ne imiş ne değilmiş cascavlak görürüz...
Mevcut ekonomik durmumuzda iş kovalayan 1000 lerce KOBİ var hem alt sistem yapmak sadece proje özelndeki siparişle sınırlı klamaz biraz vizyonun var ise kendini geliştirir mesela bir üniversite ile anlaşır akademik seviyede destek alır ise br çok firmanın alt tedaerikçisi olabilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 25 Kas 2017, 14:08 
Çevrimiçi
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3675
Yaş:
Ben bu kadar ongorusuz oldugumuzu zannetmek istemiyorum. Gerek Altay gerek Firtina tasarim zamaninda motor ile ilgili calismalar baslamistir da biz bilmiyoruzdur. Ya kendi beceriksizligimiz hem de Suud'un filan isterleri bize uymamis olabilir. Ayrica motor konusunda Tumosan bir anda ortaya cikmamis , birileri durtmus ki ortaya cikan urunler var. Otokar ilk 250 paketi alsa , BMC cok isteniyorsa sonraki paketleri alsa , motoru da Tumosan alsa bence herkes icin kazan kazan durumu olur. Umidim halen bu yonde. Boylelikle 3 firmamuz da ihya olur tabi Aselsan da elektronigi , Roketsan zirh konusunu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2017, 13:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 839
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Milli Güç Grubu olayında en kestirme çözüm bana kalırsa şu olur: Son derece kompakt ve 800-1000 beygir aralığında güç üreten dizel motoru tasarlar ve üretiriz, transmisyonu es geçer ve dinamo vasıtasıyla üretilen elektrikle tahrik sistemini işletiriz. Üretilecek elektrik, elektronik sistemlere de gerekiyor nasılsa. Bu iş Alamana prim vermeden olacaksa ancak böyle olabilir.

Fırtına için 1 motorluk güç paketi, Altay içinse 2 motorluk güç paketi işi görecektir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 12:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2099
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Ya bunun tam hık demiş burnundan düşmüşünü yaptık aslında. Poyraz aracı. Yürürü Fırtına ile epey aynı olan aracın motoru bizim M-48A5T1/2'lerden sökülüydü. Transmisyonu vs vs. Yürümüyor mu? Yürüyor. Evet MTU gibi 1.000bg değildi ama 700 küsür beygirlik bir motoru oraya koyduk nihayetinde. Demek ki aslında bu uyarlamaları da yapabiliyormuşuz.

Peki, hakikaten piyasada 1.000bg motor ve transmisyon mu yok? Var. Niye yapmadık? Demek ki motor ve transmisyon tek konu değil. Demek ki başka başka şeyler de var. Optiklerde, hidroliklerde, orada burada ve belki onlar için Alman ve/veya Amerikan lisanslarını alamadık.

Peki şimdi? Şimdi Fırtına II'yi yapıyoruz ve onun atış kontrolü, tahriki vs hepsi tamamen farklı. Belki buna bir 1.000bg bir motor takar ve öyle takılırız. İzleyelim bakalım.
Üstad şunu sormak istiyorum. 700 bg'e M-48 motoru kullanacağımıza yine 700bg olan Otosan Duratorq motoru kullanamazmıydık, bu motor üzerinden 1.000bg motora yürümek ne kadar zor olabilir???


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 22:43 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5101
Yaş:
O motor belki 1000 HP etiketi alırda o motorun devamlı yüksek devirde çalışması lazım. Zaten motor bu yüzden hem silindir adedi hemde silindir hacmi büyütülüyor düşük devirde arzu edilen çıkışı alması için.

Ama duratorq üzerinden 12 silindir 24 lt. motor olmaz mı ? Bence Olur. Koç afaroz edilmiş çarmıha gerilmiş .Bunuda biliyor. Yoksa teper mi milyarlık ihaleyi.

Sadece tank motoru olarak düşünmeyin. Bunun çıkarma teknelerinden, SG botlarına, jenaratörlere kadar kadar geniş bir alanı var. Zaten aslında MTU motoruda MTU marine ürününden devşirilme. Aynı motor teknelerdede teklif ediliyor. Tabi eşanjörü falan var.

Bunun yanında aynı motor üzerinden KMT , makas köprü , kurtarıcı , cephane aracı belki israilin namer tipinde epey ağır bir ZPT içinde ortak motor olurdu. Çokda iyi olurdu. Bütün 40 ton üzeri platformlarda botlarda tek tip motor. Muhteşem motor lojistiği başarısı olurdu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2017, 23:09 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:12
Mesajlar: 3
Yaş:
motor için çözümün tusaş motor sanayi ile tülomsaş ortaklığı olduğunu düşünüyorum


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 01:13 
Çevrimiçi
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5497
Yaş:
Alıntı:
..Koç afaroz edilmiş çarmıha gerilmiş .Bunuda biliyor. Yoksa teper mi milyarlık ihaleyi...
Tepebilir. Yoksa ne yapacaksın? Afaroz edilmişten de olsa alırsın.

Otosan sivil firma, bu işlere hiç girmedi. Demek ki girmek de istemedi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 02:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1046
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Otokar diyor ki ben tank zırhlı araç yaparım benim uzmanlığım bu motor yapmam. MTU tank yapmıyor, KMW de motor yapmıyor. Otosan benim askeri ile işim yok hedefim sivil diyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 15:34 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 13 Tem 2012, 11:02
Mesajlar: 373
Yaş:
Alıntı:
FIRTINA hiç bir yönüyle PZH'tan daha geride değil.
T-155 Firtina vs. PzH 2000 mukayesesi:

http://www.savunmasanayi.net/yunanistan ... man-lokumu


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2017, 23:58 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5101
Yaş:
Sn. Zagor.

Yazı bana bayağı naifçe geldi. Daha sert çelik. :shock: :shock: :shock: Ne demek daha sert zırh çeliği ?

Birde zat-ı muhterem bunu üstünlük diye yazmış. Nerde ölçmüş, nasıl ölçmüş, bu biligye nasıl erişmiş, birde balistik beka açısından bunun neye dayanarak üstünlük kabul etmiş. İlginç.

Alıntı:
– 15 saniye yerine 10 saniyede 3 mermilik ani atış hızı
Ben yine şokum. Ani atış hızı. Ne güzel ne hoş bir tanım. Okuma yazmasını biliyorsan birde wikipedia sitesini bulabiliyorsan internetten, Türk tipi savunma sanayi uzmanı oluveriyorsun.

Liseliler yapıyor bunu bu aralar. Tank sayısı top sayısı vb. yanyana getiriyorlar. Tamam 24 saate Atina dayız inşallah. 36 saate Şam.

Ha ben sanayinin içindemiyim. Yok yahu ne gezer. Üstadlardan bize ne düşerse onu satıyoruz.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 551 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 18 9 10 11 12 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 12 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye