TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 21 Eki 2017, 11:24

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 520 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 20:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 675
Yaş: 27

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Onu ben dedim, bence olabilir. Ama mühendis birisi derse inandırıcı olur :D
Yani en azından kalkışta yeterli torku verse, tank zaten ivmelenmiş şekilde daha düşük güç ile hareket sağlayabilir diye düşünüyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 21:50 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 19:10
Mesajlar: 21
Yaş:
elektrik motoruunun torku içten patlamalı motora göre kat kat yüksektir
tork probleminin kalıcı çözümüdür


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 22:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 11:48
Mesajlar: 159
Yaş:
Rusların geliştirecekleri t-95 karakartal tankı da hibrit dizel-elektrikli olacağıdı. Sonra t-95'i geliştirmekten vazgeçip t-14 armatayı yaptılar. Elektrikli motor ilk kalkış ve ivmelenmede daha avantajlı galiba. Ama bilmem ki dezavantajları nedir. Uzmanına danışmak lazım


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 23:07 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 10:29
Mesajlar: 61
Yaş: 21
Alıntı:
Rusların geliştirecekleri t-95 karakartal tankı da hibrit dizel-elektrikli olacağıdı. Sonra t-95'i geliştirmekten vazgeçip t-14 armatayı yaptılar. Elektrikli motor ilk kalkış ve ivmelenmede daha avantajlı galiba. Ama bilmem ki dezavantajları nedir. Uzmanına danışmak lazım
normal hibrid ve elektrik arabalardakilerle aynı dezavantaj var zaten, şarj etme sorunu ve hızı. 240 voltta normal araçlar 3-4 saatte charge ediliyor, 1500 beygir motorlu 60 tonluk tank için gereken süre muhtelemen 240 volttan fazla bir enerji ile charge edilcek olsalarda yine 6-8 saat sürer minimum.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2017, 23:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 543
Yaş:
Alıntı:
normal hibrid ve elektrik arabalardakilerle aynı dezavantaj var zaten, şarj etme sorunu ve hızı. 240 voltta normal araçlar 3-4 saatte charge ediliyor, 1500 beygir motorlu 60 tonluk tank için gereken süre muhtelemen 240 volttan fazla bir enerji ile charge edilcek olsalarda yine 6-8 saat sürer minimum.
Dizel elektrik sistemde akü şart değildir.

_________________
panem et circenses


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2017, 01:33 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 675
Yaş: 27
Bilmiyorum, benim mantığım bu motora hariçten bir çıktı verilip iki taraftaki elektrik motora bağlı dişliye direkt elektrik sağlaması. Belki tork düştüğü zaman yine bu çarkların desteklemesi. Ben kalkış ve yarinde dönüş hareketlerini bu elektrik motorlarıyla çok daha atik şekilde yapabileceğine inanıyorum.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2017, 02:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4987
Yaş:
Alıntı:
elektrik motoruunun torku içten patlamalı motora göre kat kat yüksektir
tork probleminin kalıcı çözümüdür

Doğrudur . Dizel motorun devri yükseltmesi maksimum devre güce ulaşması elektrikli bir motora göre yavaştır.

Youtube ta elektrikli motorsikletle drag yani ani hızlanma yarışları var. 1-2 saniyede 100km ye ulaşıyor. Aleti zaptetmek çok zor.


[youtube][/youtube]


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2017, 00:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 03 Ara 2012, 22:28
Mesajlar: 2171
Yaş:
MKE genel müdürü Ahmet Taşkın'ın sözlerine göre Azerbaycan'a Fırtına obüsü satışı meselesi hala gündemde.
Alıntı:
Bizim hazırda üzərində dayandığımız layihələrdən biri də keçmişdə olan T-155 “Fırtına” özüyeriyən haubitsalarının alğı-satqısı ilə bağlı idi. Təəssüflər olsun ki, o zaman xarici firma Azərbaycana satılacaq “Fırtına”nın mühərrikinə ixracat icazəsi vermədi. Biz də bundan dolayı Azərbaycan üçün “Fırtına” istehsalını həyata keçirə bilmədik. Azərbaycanın şərtlərində bu silaha böyük ehtiyac olduğunu bilir və problemin həlli istiqamətində işləri davam etdiririk. Bu layihədə “Fırtına”da istifadə edəcəyimiz mühərrik və güc qrupunu digər ölkələrdən almağı, gələcəkdə isə özümüz istehsal etmək yolu ilə gündəmdə tuturuq. Alternativ variant kimi, mühərrik Rusiyadan da tədarük edilə bilər. Düşünürük ki, bu Azərbaycan tərəfindən də müsbət qarşılanacaq. Çünki bənzər mühərriklər Azərbaycan Ordusunun tanklarında və digər texnikalarda istifadə olunur. Bu məsələdə qərb ölkələrindən bir nəticə hasil olmazsa, çıxış yolu kimi şərqə üz tutmalı olacağıq.
http://az.azeridefence.com/mke-sirketi- ... e-isleyir/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2017, 22:48 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 25 Eki 2012, 00:46
Mesajlar: 4
Yaş:
Ukrayna dan güç paketi teklifi gelmişti. Ayrıca BMC 1000Hp Lil motor üzerinde çalışıyordu. Tümosan inda çeşitli motor güçleri üzerinde çalışmaları var. T155 fırtına obusun güç paketi ile ilgili güncel bilgi mevcut mu?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2017, 01:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 531
Yaş: 22
İngilizler belki bunun içinde bir motor önerebilir bize? UA'dan daha iyi gelebilir UK önerisi belki. Altay için önerilen motor şu anki hali ile yetersiz geliyor denilmişti ancak Fırtına için biçilmiş kaftan olabilir diyeceğim ama biraz fazla gelir gibi o motor sanki. Teknik olarak irdelemesi gerekir üstadların o motoru ancak kimseden ses çıkmadı. Oluru nedir olmazı nedir bir açıklama iyi gider doğrusu İngiliz'in önerisi hakkında.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2017, 21:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 05 Haz 2015, 21:54
Mesajlar: 773
Yaş: 45
Zaten İDEF17 fuarında Ukraynalı vatandaş, esasen 1000bg'lik motorun FIRTINA için görüşülmekte olduğunu ve işin neredeyse bağlandığını belirtmişti. ALTAY için daha pek bir şey yok demişti.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017, 08:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 02:33
Mesajlar: 138
Yaş:
Alıntı:
elektrik motoruunun torku içten patlamalı motora göre kat kat yüksektir
tork probleminin kalıcı çözümüdür
Düşük devirde doğru yüksek devirde yanlış

_________________
METU-METE
METU-PST


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017, 10:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Oca 2016, 21:55
Mesajlar: 34
Yaş:
Yapılması gereken hibrid elektrikli dizel motor kombinasyonu. Aselsan tarafından geliştirilmiş elektrikli motorun düşük beygirli dizel motorla şarj edilmesi ve hızlı şarj edilmesi ile elde edilecek hibrid elektrikli çözümlere yönelmeleri gerekiyor katmercilerin aracında bu uygulanmışdı hibrid çözüm..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017, 11:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 675
Yaş: 27
Ben bunu çok defa Altay başlığında da yazdım. Tüm sistem elektrikli motor olmamakla birlikte birer tane koyucaksınız, tankın ilk hareket ve ivmesinde yardımcı olacak, sonra normal motor devam. Ya da bir engebe çıkarken hızın düşük, saatte 10km, o zaman girecek ve takat sağlayacak gibi..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 19 Eyl 2017, 20:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2419
Yaş:
Alıntı:
Ben bunu çok defa Altay başlığında da yazdım. Tüm sistem elektrikli motor olmamakla birlikte birer tane koyucaksınız, tankın ilk hareket ve ivmesinde yardımcı olacak, sonra normal motor devam. Ya da bir engebe çıkarken hızın düşük, saatte 10km, o zaman girecek ve takat sağlayacak gibi..
Elektrikli motordan kasıt; ana motoru çalıştırmadan sistem elektroniklerini veya haberleşme cihazlarını çalıştırmak değil midir?

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2017, 00:08 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 675
Yaş: 27
Hayır. Şu an araç diski boyutunda elektrikli motorlar var. Motora elektrik veriyosunuz o da dişliyi döndürüyor. Elektrikli motordan kasıt bu. Sizin dediğiniz zaten tankın koccaaa motoru dışında, ufak bir motorla hallediliyor şu an. Benim kasdettiğim, örneğin tanka ilk hareketi vermek için 5000 devirde çalışacaksa motor, daha düşük ya da yine bu devirde çalışıp, bundan ürettiği elektriği elektrik motorlarına vererek daha yüksek torku paletle buluşturabilmek.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2017, 15:54 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 428
Yaş: 23
Dağ 2 Filmindeki Fırtına obüs sahnesi. Sinemada izlediğimde salonda yer yerinden oynamıştı :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 12 Eki 2017, 18:14 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 759
Yaş: 18
ASELSAN CEO'su Faik Eken, sivil sektör için geliştirdikleri elektrikli otobüs motoru teknolojisini savunma alanına taşımak istediklerini söyledi. C4Defence dergisine konuşan Eken, Fırtına Obüsünün gelecekteki versiyonlarında elektrikli motor kullanımı seçeneğini kendi gündemlerinde tuttuklarını belirtti. Bu çerçevede böyle bir motor gündeme gelirse ASELSAN ne yapabilir sorusu üzerine çalıştıklarını kaydetti. Fırtına Obüsünde bugün kullanılan motorun tankta da kullanabileceğinin hatırlatılması üzerine Eken ise, "bizim vizyonumuz Fırtına Obüsünün gelecek versiyonlarına ilişkin. Günümüz tank motoruna ilişkin çalışmalardan bağımsız bir konu" dedi.
Kaynak: http://www.c4defence.com/Gundem/aselsan ... onu/4976/1

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 14:04 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2056
Konum: Antalya
Yaş: 33
Fırtına II ile ilgili bir görsel var mı?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 14:54 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5356
Yaş:
Daha Fırtına II var mı ki? IDEF'te daha beklentileri toparlıyorlardı. Haziran gibi halen hidrolik-elektrik mevzusu tartışılıyordu. Dışarıdan da optikler ve belki SARP dışında, belki bir iki ek zırh dışında pek bir şey görmeyebiliriz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: T-155 Fırtına
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2017, 15:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 26 Oca 2013, 22:00
Mesajlar: 408
Yaş:
Ben bir tane sarp eklentili Fırtına gördüm.
Ama Fırtına-2 midir yoksa modernize edilmiş Fırtına-1 midir bilemem. :roll:

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 520 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 17 8 9 10 11

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: YAVAŞ ve 18 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye