TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Eki 2017, 12:37

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 438 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 15 6 7 8 9
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2017, 07:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Hayır 5 yıl sonra Türkiyede toplam ne kadar araç olacağı, zikredilen köprülerden günlük ne kadar araç geçeceği aşağı yukarı bugünden belli. 5 yıl sonrası için rahatlıkla bu işin uzmanları projeksiyon yapabilir. Bu geçiş sayılarını tutturmak mümkün değil. Kaldı ki 15 sene sonra iki katı araç geçmesinin pratikte devlete bir faydası yok. Devlet için sadece garanti ettiği sayıda araç geçmesi yeterli. Fazla geçince devletin cebine "doğrudan" birşey girmiyor. 3 sene zarar etse zaten maliyetinden fazla zarar ediyor. Kazıklanmanın kitabını yazdık diyecem ama bu zaten devlet hazinesinin yandaş şirketlere peşkeş çekilmesiydi. Bu paradan ciddi bir pay da malum kişiye gidiyor. Ben olsam kanun çıkarırım bu köprülerden geçmeyi zorunlu yaparım. Yoksa bu köprüler devleti batırır. Köprü nedeniyle batan ilk devlet olabiliriz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2017, 07:49 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 387
Yaş:
Alıntı:
Simdi komik gelecek ama ; su an devlet zarar ediyor gibi gozukse de 20 yillik surecte belki bir 5 yil sonra gercek arac sayisi vaad edilen gececek arac sayisinin 2 kati olacak ? Devletin bu YID'lerden aldigi bir vergi var mi ? Yani devlet havadan 50 milyar dolari kimsenin cebine koymaz gibi geliyor ?
"Devlet" soyut bir kavram olmakla beraber devletin yetkisini ve gucunu kullanan bireyler var. Devlet kendisi bir sey yapmaz, ama bu soyut kavram cercevesinde bireylere verilen gucler ile o bireyler cok seyler yapabilir.

Bu bireylerin de soyle bir anlayisi olabiliyor:"birilerinin cebine koyulan her X USD'dan Y USD'i da bana gelecek". Legalized robbery.

Sizin bir aileniz var. Ailenin basinda cok da sevilmeyen bir baba vardi. Harcamalari kisar ve lukse izin vermezdi. Dusunun ki o babayi elimine ettiniz ve ailenin basina siz gectiniz. Hemen tarlalari sattiniz, gelen paranin %90'inin cebe atip kalani ile aileyi gezmeye goturdunuz, anneye, kardeslere I-Phone'lar aldiniz.

Sizden guzeli yok.

Ha o ailenin artik bir gelecegi kalmadi ama su an cok mutlular.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2017, 13:25 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 02 Kas 2015, 12:28
Mesajlar: 24
Yaş:
Bunu sadece köprü olarak bakmamak lazım.Örnek Osmangazi köprüsü için vaad edilen geçiş sayısı İzmir Otoyolu içindir.İzmir Otoyolu'nun maliyeti ise 9.5 milyar dolardır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2017, 21:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 808
Yaş:
Köprü ve otoyolun taahhüt ü farklı diye biliyorum


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2017, 23:40 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2015, 01:28
Mesajlar: 816
Yaş:
Ellerini nereye atsalar zararlı biz çıkıyoruz.

_________________
I am a human being capable of doing terrible things.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 03:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Evet köprü ve otoyolun taahhütleri farklı. Ama tabii köprüden çok araç geçmesi otoyolu da olumlu etkileyecektir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 07:44 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 02 Kas 2015, 12:28
Mesajlar: 24
Yaş:
Üstadlar devlet ödemeyi kaç yıl sonra yapıyor? 5 yıl sonra geçen araç taahhütün 2 katı olursa dengelenemez mi?Biz hep zararda mıyız?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 10:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:27
Mesajlar: 379
Konum: çanakkale
Yaş: 39
Bayramda,3 ayda bir falan gebzeye giderim akraba ziyaretine ,eskihisar topçular toplam gidiş dönüş 70 tl... giderken de otobana girmedim 18 tl falan da vermedim...bursa çevre yolundan topçular arası 50 dakka...Acelesi olmayanın kullanmayacağı köprü (tabii ki benim gibi turistler için)...

_________________
ÇANAKKALE GEÇİLMEZ


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 11:28 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2417
Yaş:
Günlerdir köprülerin, tünellerin devlete olan maliyetini konuşur olduk. Verilen taahhütlerin, işin maliyetini fersah fersah katladığından bahsederek; bu yükün altından nasıl kalkacağımızı tartışıyoruz.

Bu tür hesapsız projeleri, devleti batırmak için özellikle projelendirdiklerine dair şüphelerim var. Cevap beklediğimiz sorular var. Mesela bu projeleri kimler projelendirdi? Durduk yerde hangi cin fikirli adamın aklına geldi de, ışık hızıyla ihale sürecini yaptırıp, projeler hayata geçirildi? Projelerin, maliyet hesabını kimler yaptı? gibi...

Bu projeleri incelerken, aklıma Sovyetler Birliğinin çöküş sürecini hızlandıran ''Yıldız Savaşları Projesi'' geliyor. Sovyetler Birliğini silah yarışıyla zora sokanlar; Türkiye' yi de inşaat-taahhüt işiyle mi zora soktular? Verimli yatırımlara akması gereken kaynakları, boş hafriyat işlerine mi harcattılar? Köprüler, 3.ncü Hava alanı falan gibi devasa projeler ile; milleti borca mı batırttılar? Kanal İstanbul gibi ucube projeler ile de, son darbeyi mi vuracaklar? diye düşünüyorum.

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 15:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 182
Yaş:
Bu arada yeri burası mı bilemiyorum ama, bizim Fırat ve Dicle üzerine inşa ettiğimiz barajların aşağıda ciddi sıkıntılara yol açtığına dair şikayetler var. Bugün İran'da bu tepkilere ortak oldu. Bugün küresel ısınma sebebi ile kendi su güvenliğimiz ciddi tehlike altında iken yapılan bu barajları çok olumlu buluyorum. Ancak Suriye ve Irak bu konudan olumsuz olarak etkilenecek.

Bu konu ileride önümüze çok daha fazla gelecek özellikle Arap ülkeleri ile sıkıntılı süreçler geçecek. Umarım bize ekstra göçmen baskısı olarak geri dönmez


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 17:51 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Alıntı:
Üstadlar devlet ödemeyi kaç yıl sonra yapıyor? 5 yıl sonra geçen araç taahhütün 2 katı olursa dengelenemez mi?Biz hep zararda mıyız?
Yukarıda yazdım tekrar yazayım. Devlet belirli bir sayıyı taahhüt edip eğer bu sayıya ulaşılmazsa aradaki farkı nakit olarak işletmeci şirkete ödüyor. 5 sene sonra iki değil 10 katı araç geçmesinin devlete doğrudan hiçbir faydası yok. Devletin eksik geçen için zararı var ama fazladan geçen için karı yok. Kaldı ki Türkiyedeki motorlu araç sayısı belli, yıllık olarak motorlu araç sayısının büyüme miktarı belli. Bu yollarda akan trafik belli. 135bin taahhüt ettiğin yerden 40bin bile geçmiyorsa 5 sene sonra da geçmeyecektir bu kadar basit.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 19:23 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 07 Eyl 2014, 03:46
Mesajlar: 52
Yaş:
Alıntı:
Bu arada yeri burası mı bilemiyorum ama, bizim Fırat ve Dicle üzerine inşa ettiğimiz barajların aşağıda ciddi sıkıntılara yol açtığına dair şikayetler var. Bugün İran'da bu tepkilere ortak oldu. Bugün küresel ısınma sebebi ile kendi su güvenliğimiz ciddi tehlike altında iken yapılan bu barajları çok olumlu buluyorum. Ancak Suriye ve Irak bu konudan olumsuz olarak etkilenecek.

Bu konu ileride önümüze çok daha fazla gelecek özellikle Arap ülkeleri ile sıkıntılı süreçler geçecek. Umarım bize ekstra göçmen baskısı olarak geri dönmez
Arapların bu karın ağrısı yıllardır var. Hatta Uluslararası alanda başımız rahatsa bu mevzu çıkardı. Lakin son 20 senedir filan başlarına dünyanın felaketi geldiği için pek gündeme getiremiyorlar. Az bitleri kanlanirsa böyle yine bulabildikleri her yere şikayet ederler.

Bu nehirleri bir şekilde iç Anadoluya akitabilsek muhteşem olurdu. Üniversitedeyken iç Anadolu kuraklığı üzerinde proje hazırlayıp sunmuştuk. Sadece Fırat nehrinin %70 civarı kuraklık sorununun çözümü.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 20:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 25 Kas 2015, 19:00
Mesajlar: 182
Yaş:
Alıntı:
Arapların bu karın ağrısı yıllardır var. Hatta Uluslararası alanda başımız rahatsa bu mevzu çıkardı. Lakin son 20 senedir filan başlarına dünyanın felaketi geldiği için pek gündeme getiremiyorlar. Az bitleri kanlanirsa böyle yine bulabildikleri her yere şikayet ederler.

Bu nehirleri bir şekilde iç Anadoluya akitabilsek muhteşem olurdu. Üniversitedeyken iç Anadolu kuraklığı üzerinde proje hazırlayıp sunmuştuk. Sadece Fırat nehrinin %70 civarı kuraklık sorununun çözümü.
Fırat ve Dicle havzasındaki kuraklık ciddi boyutlarda. Bu iki devletin bu durumlara düşmesinde bununda payı olduğunu iddia eden bazı makalelere denk gelmiştim. Söylediğiniz olabilir mi bilmiyorum ama bize yerin altından çıkan petrolü satıp geçinen adama niye suyu bedava verelim ki. Ama tabi bu konuları belirleyen uluslararası hukuk bunun böyle olmadığını belirtiyor. Gerçi hukukta güçlünün yanında


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 21:00 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 21:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Hesapta yanlış var. Devlet sadece köprü için bu garantiyi verdi. Köprüyü içine alan 92 kilometrelik otoyol için de "ayrı garanti" verdi. Şimdi belki otoyol ne alaka diyeceksiniz. İhale zaten köprü+otoyol ihalesi idi. Zaten o otoyola girenlerin çok büyük çoğunluğu köprüden de geçiyor ki otoyol için de aynı rakamda araç garanti edildi. 92 kmlik otoyol için de günlük 135 bin araç garantisi var. Kilometre başına 0,08 dolar. Hesabı yapınca ;

135 bin araç /gün X 0,08 dolar/km x 92 km X 365 gün = 362 milyon 664 bin dolar/ yıl rakamı ortaya çıkıyor. Köprü ve 92kmlik otoyol için 10 senede 5 milyar doların üzerinde bir meblağ garanti edilmiş oluyor.

Köprü+ otoyolun maliyeti 3 milyar dolar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Tem 2017, 21:42 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 19 Haz 2017, 19:57
Mesajlar: 24
Yaş:
Bu konuda benim ilgimi çeken durum şu; Sözleşmeler yapılırken niçin dolar üzerinden yapıldı? ''Dolarizasyon''dan dem vurup bu tip sözleşmeler yapmak mantıklı değil. İkinci durum ise, projeler yapılmadan önce ortalama da olsa bir beklenti üzerinden sözleşme yapılmalıydı. Örnek olarak 10 bin beklentiniz vardır ama gerçekleşme 12 bin veya 9 bin olur. Bunlar makul sapmalar. Ancak sözleşmede geçen beklenti ile gerçek arasında dağlar kadar fark var. Hiç mi işi bilen biri yoktu plan konusunda? Olmadığını sanmıyorum. Böyle olacağı az çok biliniyordu ama seçimlerde propaganda aracı olarak kullanılacak somut ögeler gerekiyordu. Dolasıyla bile bile lades olduk. Hal budur zannımca.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 14:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4979
Yaş:
Alıntı:
Bu konuda benim ilgimi çeken durum şu; Sözleşmeler yapılırken niçin dolar üzerinden yapıldı? ''Dolarizasyon''dan dem vurup bu tip sözleşmeler yapmak mantıklı değil.

Mantık ve iyiniyet arıyorsanız çok bol şans dilerim. Dünyada bu kadar habis niyetli yol köprü ihalesi yok.

Şirket güya köprüyü yapıyor. Ama devlet olarak maliyet+kar rakamını taahüt ediyorsun.

Devlet olarak sen yap. Kar devlete kalsın. Maliyetini zaten garanti etmişsin firmaya. Bu para zaten devleten çıkacak.

Özel sektöre yaptırma amacın ne? İyi niyet kaldı mı?

İşin daha rezil tarafı ne? 66TL ( ki tepki üzerine indirildi. Koyunlara kalsa şu anda 160 TL falandı neti) geçiş artı yol ücreti gibi deli dumrulun yapmayacağı bir fenalık.

Millet yıllarca 5-6 liralık boğaziçi köprüsüne demediğini bırakmadı. Oda tek yönlü ücretti. Bu çift yönlü öpüyor.

Birilerini zengin etme tezgahı. Bir Türkiye klasiği.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 16:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1942
Yaş:
Bu bol keseden verilen 3. havalimani, kopru ve yol ihaleleri hazineyi yoracak. Yandas sirketler iyi para kazaniyor bu islerden. Hic bir riski yok yaptiklari isin, arac gecmedi devlet veriyor, ucak inmedi devlet karsiliyor. Devlet kendisi butcesinden, hatta kredi ile yapsaydi bu isleri, 1 koyup 5 alirdi, hazine bayram ederdi. Yapim isini ayni yandas sirketlere yaptirsaydi bile sorun yoktu ama bu sekilde koprulerin kaymagi birilerine devredilmis oldu.

Milletin %60-70'i hala bu kopruleri devletin kendi butcesinden yaptigini saniyor. TR'ye her gidisimde caktirmadan cevremdeki es dost akrabalara sohbet esnasinda caktirmadan sorular soruyorum, bir cesit kontrol grubu diyebilirsiniz. Verilen cevaplar gsteriyor ki yap islet devret yonteminin nasil oldugundan haberleride yok, cogu vergiler ile yapildigini saniyor. Benzer orandaki kitle ise Turkiye'nn dis borcunun son IMF taksidinin odenmesiyle bitttigini saniyor. Ilktidar ve basindakiler bu tur algi operasyonlarini cok iyi yapiyor. Savunma sanayide simdi ayni algi operasyonunun bir parcasi haline heldi. Simdide adalet yuruyus icin bizim yolumuz uzerinde yuruyorsunuz propagandasi var. Sanki o yollar yeni yapildi. 1990'larda vatandasin alinteri ile kazandigi maaslarindan kesilen vergileri ile yapilmis yollar. AKP'nin son 15 yilda kullandigi butce, ozellestirme ve borcun toplami gecmis butun cumhuriyet hukumetlerinden daha fazla. Bu kadar paranin karsiliginda cok daha fazlasi olmaliydi. Sadece ozellestirme geliri 60 milyar dolar civarinda sanirim. O kadar kaynak ile bugun Turkiye'nin dort tarafina hizli tren gidiyor olablirdi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2017, 18:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 979
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
İşin ilginç tarafı devlet açısından işletmecilik riski de yok köprü ve otoyollarda. Hani devlet olarak fabrika kurarsın memur zihniyetidir verimli çalışmaz zarar eder. Burada öyle bir risk de yok. Maliyeti devlet karşılasa zaten geçiş ücretlerinden kısa sürede köprü kendini amorti edecekmiş. 10 seneye işletmeciye veriyorsun, devlet işletse 5 seneden kısa sürede amorti edecek. Üstüne 5 senede belki bir köprü parası daha kazanacaksın.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2017, 22:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 4979
Yaş:
Turizm galiba bu sene çok kötü. Kuşadası'ndayım. 20 seneden fazladır gelir giderim. Hiç bu kadar kötü boş bir sezon hatırlamıyorum. Çarşı neredeyse bomboş. Orası akşam vakti insan seli olurdu. Bir sürü dükkan kapalı. Bir sürü kiralık ilanı gördüm. Açık olanların içinde müşteri yok. Esnaf akşam vakti dışarda oturmuş kahve içiyor. Temmuz normalde en canlı sezondur. Kale arkası çarşı yolu hep boş.

Neredeyse Avrupalı Turist yok. Onlar daha çok akşam vakti alkolle etli ürünler tüketirlerdi. Mekanlar oturan çok az.
Bir yatırımcı büyükçe bir 5 yıldızlı otel açmış. Ama müşteri bulmayınca bu sene işletmeye kapatmış. Bakalım rakamlar ne gösterecek. Diğer turistik merkezler nasıl acaba?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2017, 23:32 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Ben lise ve üniversite yıllarımda yazın okul kapanınca Fethiye/Muğla'da akrabamın yanında çalışırdım. Eskiden Temmuz-Ağustos aylarından akşam yemeklerinde 25 masalı restoran 2 tur dönerdi, yemeğini yiyeni masandan kaldırıp bar, bahçe bölümüne oturduk. Yemek servisini 23.00' da bitirip, restoran bölümünü Garden Bar a çevirirdik. Lakin 2012 yılından beri turizmde kademeli olarak düşüş var. O Ölüdeniz'de boş şezlong bulamazdın eskiden, şuan ise bomboş duruyor. Gerek Avrupa'nın ekonomik, gerekse Türkiye'nin içinde bulunduğu siyaset(Uzunun her önüne gelene posta koyması) ve terör sorunları(sadece btö değil), Rusya uçak krizi, darbe girişimi,hendek operasyonları, patlayan bombalar, tüm bu olaylarla birlikte hiç derdimiz yokmuş gibi yabancı gazetelerin tüm bu olanları gerek çarpıtarak, gerekse olduğu gibi fakat üstüne basa basa, Türkiye'yi her fırsatta ince ince doğrayarak vatandaşına deklare etmesi gibi birçok neden var bunda.

Varsayalım ki dünyanın en güzel plajı, tatil köyü Suriye'de, Irak'ta. İmkanın olsa şu ortamda tatile gider misin oralara? Ben şahsen gitmem. Adamların gözünde bizde Suriye, Irak potansiyelinde olduğumuzdan onlarda gelmiyor.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2017, 17:39 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 914
Yaş:
Alıntı:
Fortune dünyanın en büyük 500 şirketini açıkladı. Fortune 500’ün zirvesinde 485 milyar dolarlık satış geliriyle yine Wal-Mart yer aldı. Listeye 465’inci sıradan giren Koç Holding, tek Türk şirketi oldu.
Dünyanın en büyük 500 şirketinin sıralandığı Fortune 500 Global 2016’da toplam 27.7 trilyon dolarlık bir satış geliri elde etti. 500 devin kârı 1.5 trilyon dolar oldu. 500 büyük 67 milyon kişiye istihdam sağladı. Sıralamada Türkiye’den bu yıl da sadece Koç Holding yer aldı. Koç Grubu 23 milyar 456 milyon dolarlık satış geliriyle 463’üncü sıraya yerleşti.

İLK 5’TE 3 ÇİNLİ VAR

Fortune 500’in ilk sırasında 485.8 milyar dolarlık satış geliriyle yine ABD’li perakende devi Wal-Mart bulunuyor.
Wal-Mart’ı Çin’in enerji şirketi State Grid 315.1 milyar dolarla ve yine Çinli Sinopec Group 267.5 milyar dolarla takip etti.
İlk 10 arasında yer alan diğer şirketler:
China National Petroleum (262.7 milyar dolar), Toyota Motor (254.6 milyar dolar), Volkswagen (240.2 milyar dolar), Royal Dutch Shell (240 milyar dolar), Berkshire Hathaway (223 milyar dolar), Apple (215 milyar dolar) ve Exxon Mobil (205 milyar dolar) oluşturdu.
116 Çinli şirketin Fortune 500’e girmesi dikkati çekti.
http://www.ntv.com.tr/ekonomi/fortuneun ... 7QhBhoQoAw

2023, dünyanın on büyük ekonomisi, inşaat falan gibi şeyler aklıma geldi haberi okuyunca.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 23 Tem 2017, 15:23 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2012, 19:00
Mesajlar: 81
Yaş:
Köprü ve otoyol projeleri için verilen garanti araç sayılarıyla ilgili "Hiç mi işi bilen biri yoktu plan konusunda?" gibi soruları çok görüyorum. Tabii ki de üst kademelerde bu işi iyi bilen ve planını yapan bürokratlar var. Burada anlaşılması gereken konu şu, bahsi geçen köprü ve otoyollar vergi mükellefleri veya halkımız için yapılmıyor. Devletin bilerek, iş adamları için hazineden borçlandığı şirketler adına yapılıyor oluşu. Burada ve diğer tüm ihalelerde "kazan ve kazan" politikası işliyor. Çünkü devlet ile iş yaptırdığı şirket arasında bir fark kalmamış. Biraz da içimizdeki iyi niyetin yarattığı saflıkla "Böyle bir şey olabilir mi? Nasıl iki üç katı garanti geçiş sayısı verilebilir?!" denilerek, bizim gibi sıradan masum vatandaşları çileden çıkarıp inanamadığımız durumlara sürükleyebiliyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017, 04:41 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 14:07
Mesajlar: 1102
Yaş:
Alıntı:
Köprü ve otoyol projeleri için verilen garanti araç sayılarıyla ilgili "Hiç mi işi bilen biri yoktu plan konusunda?" gibi soruları çok görüyorum. Tabii ki de üst kademelerde bu işi iyi bilen ve planını yapan bürokratlar var. Burada anlaşılması gereken konu şu, bahsi geçen köprü ve otoyollar vergi mükellefleri veya halkımız için yapılmıyor. Devletin bilerek, iş adamları için hazineden borçlandığı şirketler adına yapılıyor oluşu. Burada ve diğer tüm ihalelerde "kazan ve kazan" politikası işliyor. Çünkü devlet ile iş yaptırdığı şirket arasında bir fark kalmamış. Biraz da içimizdeki iyi niyetin yarattığı saflıkla "Böyle bir şey olabilir mi? Nasıl iki üç katı garanti geçiş sayısı verilebilir?!" denilerek, bizim gibi sıradan masum vatandaşları çileden çıkarıp inanamadığımız durumlara sürükleyebiliyor.
Ne demek istiyorsunuz ? Bırakalım anamızı belleyen Cengiz 'ler gibilerine oluk oluk hazina parası mı askın. Buna müsade mi edelim ? Bunumu kastediyorsunuz.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017, 04:51 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 387
Yaş:
Kastettigi bu devlet ve hukumet gorevlilerinin hesap yapamamasindan olmuyor. Aksine cok iyi hesap yapiyorlar.

Bu sadece vergilerin istenen yerlere kanalize edilebilmesi icin bir kilif.

Ha, cok iyimser olup da bu vergilerin kanalize edildigi yerin Cayman Adalarindaki sahsi hesaplar degil de cok gizli Konya Uzay Ussu :) icin oldugunu umabilirsiniz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017, 06:48 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7155
Yaş:
Cengizlerin ne günahı var Allah aşkına? Bunlar olmasaydı başkası olacaktı. Kendi burjuvalarını, kendi holdinglerini yaratıyorlar. Normal bir dünyada hiç bir şey olamayacak adamlar memleketin en önemli ihalelerini alıyor.

Daha durun, daha çok koyacaklar. Nasıl bir memleket ise, yiye yiye bitiremediler ama ona da sıra gelecektir.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017, 11:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 393
Yaş: 39
Peki şu Şehir Hastahaneleri oralarda galiba yap işlet devret. Duyduğuma göre Katarlılarda ortakmış.
Ordada şu kadar hasta garanti olabilirimi.

Hani getirip zengin arabaları tedavi etçeklerse güzel, ama onlarda parayı Almanlara döküyor bol bol.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017, 16:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5348
Yaş:
Alıntı:
Nasıl iki üç katı garanti geçiş sayısı verilebilir?!" denilerek, bizim gibi sıradan masum vatandaşları çileden çıkarıp inanamadığımız durumlara sürükleyebiliyor.
Neye göre iki üç kat? Oralardan yirmi küsür senede ortalama kaç araç geçebileceğine kim karar vermiş ki?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017, 17:24 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2017, 22:16
Mesajlar: 10
Yaş:
Alan ile ilgili arkadaşlarımızın bildiği eski FED başkanı Ben Bernanke tarafından başlatılan parasal genişleme hamlesi sonrasında ABD'de faiz oranları düşürüldü ve plan dahilinde aşamalı olarak piyasaya 4.5 trilyon dolar para pompalandı bunun sonucunda uluslararası yatırımcılar ve fonlar daha yüksek faiz veren. altyapı yatırımlarını veya yaptığı projeleri finanse edebilmek için dövize ihtiyaç duyan bizim gibi gelişmekte olan ülkelere paralarını götürdüler böylelikle bizde buraya kadar güzel bir şekilde altyapı yatırımlarımızı finanse ettik enerji santralleri yaptık otoyollar köprüler yaptık ama bildiğiniz üzere yeni FED başkanı Bayan Yellen bu parasal genişleme politikasına son verdi artık ucuz dolar dönemi bitti kademeli olarak faizleri arttıyorlar ve yatırımcılar riskin çok düşük getirinin sabit olduğu ABD'ye geri dönüyorlar bu da biz ve bizim gibi ülkeler için endişe verici artık yapacağımız projelere kolayca kaynak bulamıyoruz bulsak bile böyle yüksek garantiler vermek zorunda kalıyoruz yani bundan sonra ki süreçte bu tarz büyük projeler yapmak istiyorsak siyasetciler Merkez bankasına müdahale etmemeli biran önce ayrıştırıcı kaotik siyaseti bırakmalılar tüm dünyaya siyasi istikrarlı seçimleri geride bırakmış şeffaf demokratik ve laik Türkiye imajını duyurmalıyız yoksa bu durumda yapılan projeler kısa zamanda çözüm olarak görülebilir belki ama ileride ülkenin geleceğine hipotek koymaktır ciddi beka sorunları yaşatır.

_________________
*Arkadaşlar! Gidip, Toros Dağları'na bakınız, eğer orada bir tek Yörük çadırı görürseniz ve o çadırda bir duman tütüyorsa, şunu çok iyi biliniz ki bu dünyada hiçbir güç ve kuvvet asla bizi yenemez.*

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017, 17:50 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2012, 19:00
Mesajlar: 81
Yaş:
Alıntı:
Neye göre iki üç kat? Oralardan yirmi küsür senede ortalama kaç araç geçebileceğine kim karar vermiş ki?
Oradan o kadar araç geçmeyeceğini çok iyi bilen biri karar vermiş. Göklerden gelen bir kararla herhalde(!)

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 24 Tem 2017, 18:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2417
Yaş:
''Devlet malı deniz, yemeyen domuz'' anlayışı gereği; domuz olmamak adına, devlet malını talan ediyor olabilirler mi! :roll: Belki de, ''domuz olana kadar, devlet malını yerim; ondan iyi'' demişlerdir(!) Şayet çok istedikleri ''şeriat düzeni'' gelmiş olsaydı ve bu düzen dahilinde işi kılıfına uydurarak Beytül Mal' a el uzatmış olsalardı; şer'i hükümlere göre, ilk önce elleri ve ayakları çaprazlama kesilir, sonrasında ise kelleleri uçurulurdu. Bir de bakmışsınız ortaklıkta çolak olmayan adam kalmamış!

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 26 Tem 2017, 04:34 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Tem 2012, 19:00
Mesajlar: 81
Yaş:
Alıntı:
''Devlet malı deniz, yemeyen domuz'' anlayışı gereği; domuz olmamak adına, devlet malını talan ediyor olabilirler mi! :roll: Belki de, ''domuz olana kadar, devlet malını yerim; ondan iyi'' demişlerdir(!) Şayet çok istedikleri ''şeriat düzeni'' gelmiş olsaydı ve bu düzen dahilinde işi kılıfına uydurarak Beytül Mal' a el uzatmış olsalardı; şer'i hükümlere göre, ilk önce elleri ve ayakları çaprazlama kesilir, sonrasında ise kelleleri uçurulurdu. Bir de bakmışsınız ortaklıkta çolak olmayan adam kalmamış!
Ülkenin nasıl kara para aklama cenneti haline getirildiğine meraklıysanız "Malta Files" araştırmanızı öneririm Sayın Partikül.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 20 Eyl 2017, 17:15 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 749
Yaş: 18
Varlık Fonu bu konuda tartışılmıştı sanırım.
Savunma'nın 1 Milyarı Faiziyle İade Edildi
* Fona aktarılan varlıklar üzerinde bu güne kadar ne gibi işlemler yapıldı, bu varlıklar ne şekilde kullanıldı?
Mevcut durumda TVF’ye devredilen tüm varlıklara ilişkin değerleme ve bağımsız denetim çalışmaları tamamlanma aşamasındadır. Potansiyel gelişim ve sinerji alanlarını tespit ettikten sonra tüm varlıklara ilişkin 5 yıllık değer yaratma programları oluşturulmuş olup, Bakanlar Kurulu onayı için Başbakanlık’a arz edilmiştir. Bu süreçte aynı anda yapılacak yeni yatırımlar belirlenecektir. Savunma Sanayi Destekleme Fonu’ndan Varlık Fonu’na 3 aylık süre için 1 milyar TL devredilmiştir. Vade ve yapısına uygun şekilde değerlendirilmiş olup, ana para ve tüm geliri ile Savunma Sanayi Müsteşarlığı’na devredilmiştir.
Kaynak: http://www.finansgundem.com/haber/varli ... di/1231037

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 14:58 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 387
Yaş:
MTV %40 artiyormus.

Hayirli ugurlu olsun...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 15:08 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Kas 2015, 22:31
Mesajlar: 108
Yaş:
Alıntı:
MTV %40 artiyormus.

Hayirli ugurlu olsun...
Bu millete müstehaktır. Ver mehteri ver.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2017, 15:18 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 387
Yaş:
Aslinda is bilene buyuk firsatlar var.

Eski arabalari alip yenileyerek satmak ciddi bir is kalemi haline gelebilir. Tabii yuce ve ulu devletimiz farkedene kadar.

Motor hacmini bile yukseltebilirsiniz ve muayenede falan da anlasilmaz. 2 litreden 2.4 litreye cikan bir motor hacmi mesela. Sanmiyorum ki anlasilabilsin.

Vites kutusunu yenileseniz, frenleri v.s. Yepyeni ve yuksek hacimli motora sahip bir arabaniz olsa. 15 yasinda, dusuk vergi odediginiz ama performans olarak cok daha tatmin edici bir araba fikri eminim bir cok insanin hosuna gidecektir.

Piyasadan eski ve tercih edilmeyen marka - model araclari toplardim bu isi bilsem. Sonra da yenileme - modifikasyon ve satis :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2017, 17:09 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Eyl 2015, 16:02
Mesajlar: 198
Yaş:
Alıntı:
Aslinda is bilene buyuk firsatlar var.

Eski arabalari alip yenileyerek satmak ciddi bir is kalemi haline gelebilir. Tabii yuce ve ulu devletimiz farkedene kadar.

Motor hacmini bile yukseltebilirsiniz ve muayenede falan da anlasilmaz. 2 litreden 2.4 litreye cikan bir motor hacmi mesela. Sanmiyorum ki anlasilabilsin.

Vites kutusunu yenileseniz, frenleri v.s. Yepyeni ve yuksek hacimli motora sahip bir arabaniz olsa. 15 yasinda, dusuk vergi odediginiz ama performans olarak cok daha tatmin edici bir araba fikri eminim bir cok insanin hosuna gidecektir.

Piyasadan eski ve tercih edilmeyen marka - model araclari toplardim bu isi bilsem. Sonra da yenileme - modifikasyon ve satis :)
Fikir muhteşem de, bu işi halihazırda yapabilecek donanımı olan kişi veya kurumların üretim kalitesinin beklentiyi karşılayamayacağına eminim tecrübelerim ışığında. Vurucu bir örnek olabilir; Tekel 2000 sigarası vardı 80' li yılların sonlarında çıkmıştı, kalitesi nedeniyle Marlboro sigarasını bakkala getirip takas edip bunu götürürlerdi, birkaç yılda ya hainlikten ya da cahillikten düştü kalite, bu işte bir gazla başlar, dünyanın en iyi oto revizyonu Türkiye' de diye propagandası yapılır sonra buna döner.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 04 Eki 2017, 13:19 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eki 2016, 00:19
Mesajlar: 749
Yaş: 18
Milli Savunma Bakanı Canikli, azalan mühimmat ve geliştirilmek istenen sistemlerle ilgili ilave 17 milyar lira kaynağa ihtiyaç duyduklarını belirterek, devletin bir kalemde bu talebi yerine getirdiğini ve 2018 bütçesine bu bütçenin konulduğunu aktardı.

Savunma Bakanı Nurettin Canikli'nin Milli Savunma Üniversitesi Hava Harp Okulu (HHO) Ant İçme ve 2017-2018 Eğitim-Öğretim Yılı Açılış Töreni konuşmasından.
Kaynak: https://www.timeturk.com/hava-harp-okul ... ber-741972

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Ekonomi
MesajGönderilme zamanı: 06 Eki 2017, 12:10 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 433
Yaş: 36
Resmi Gazete’de yayımlanan Mali Plan’a göre öncelikle bu yıl başında 28.7 milyar lira olan Milli Savunma Bakanlığı’nın 2017 ödeneği 41.3 milyar liraya yükseltildi.
Ayrıca, 2018 yılı için de başlangıç ödeneği 40.4 milyar lira olarak belirlendi. Milli Savunma Bakanlığı’na önceki yıllara ve 2017 yılı başlangıç ödeneğine göre oldukça yüksek bütçe ayrılmış oldu. 2015 yılında Milli Savunma Bakanlığı bütçesi 22.7 milyar lira, 2016 yılında 26.4 milyar liraydı. 2018 yılı için Milli Savunma Bakanlığı’nın bütçe ödeneğindeki yükselişin temel nedeni mal ve hizmet alımları kalemindeki artış. Geçen yıl aynı kalemde 10.5 milyar liralık ödenek varken, bu yıl ödenek 20.3 milyar liraya çıktı.

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 438 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 15 6 7 8 9

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye