TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Oca 2018, 14:00

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 311 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 57 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 11:59 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 535
Yaş:
Milliyetin haberine göre ilk yerli otomobilin görüntüleri açığa çıkmış. Açıkçası beklediğimden daha iyi bir hareket eden araç gördüm. Beklentim daha kötüydü.

Ancak şimdi açıklanacak konulara gelelim:

- Motoru kim üretti, patent kime ait?
- Ergonomik iç tasarım yapılmamış gibi görünüyor. Bu konuda bir çalışma yapılacak mı?
- Hangi teknolojiler kullanılacak ve bu teknolojileri kim üretecek?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 12:38 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 23:16
Mesajlar: 162
Yaş:
Aracı görür görmez bunu tasarlayan endüstriyel tasarım grubuna iyi sövdüm sadece. Aracın iç dizaynı yerlerde. Dışı biraz Cadillac'ı andırıyor. Teknik verileri açıklanmadığı için pek birşey söyleyemiyorum.

_________________
İlk özür dileyen en cesurdur,
İlk affeden en güçlü,
İlk unutan en mutlu...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 13:30 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7341
Yaş:
Aracı görür görmez Cadillac bu dedim. Sonra öğrendim ki içi dışı gerçekten Cadillac BLS imiş.

Konsol bile aynı yahu. Neden ahşap, boşuna pahalı olur demiştim. Fark ettim ki direkt kopyalayalım derken ahşabı da yerinde bırakmışlar..

Resim

Resim


Milli Cadillac'ımız hayırlı olsun.. Haşmetlilerimizin filolarına 10'ar 20'şer koyarız artık

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 13:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 535
Yaş:
Alıntı:
Aracı görür görmez bunu tasarlayan endüstriyel tasarım grubuna iyi sövdüm sadece. Aracın iç dizaynı yerlerde. Dışı biraz Cadillac'ı andırıyor. Teknik verileri açıklanmadığı için pek birşey söyleyemiyorum.
Tasarım çok kötü değil. Üniversitelerin yaptığı komik güneş enerjili araca benzer bir araç bekliyordum. Ancak araç tasarımı başka bir markayı andırıyor. Bu şekilde nasıl markalaşma bekleniyor! Mersedes te çalışan Türk tasarımcılardan destek alınabilirdi. Hyundai tasarımda avrupalılardan destek almıştı ilk modellerde.

İç kısımda ergonomik bir çalışma yapılmadığı belli. İç kabin çok dar görünüyor. Gösterge paneli kuş serisinin bir üstü (yani Türkiye bunun daha iyisini yapabilir bence). Ön panel çok dar hissi veriyor. Havalandırmanın altındaki panel çok altta kalmış, kullanım açısından sorunlu (ergonomik değil). Ayrıca bu panel sanki mevcut bir panelin oraya konması izlenimini vermiş. Şu an ki modeller daha geniş panel kullanıyor. En azından hazır alım bile olsa biraz daha geniş panel konabilirdi.

Herkes şunları merak ediyor:

- Motor ve hareket organlarını kim geliştirdi?
- 2019 çok geç değil mi? (ilk otomobil motoru 1850 yıllarda geliştirildi)

Şimdi bazı kişiler ilk defa arge yaptığımızı zaman gerektiğini söyleyecekler. Ancak biz özellikle alt ürünleri üretecek kapasitedeyiz. 5-6 yılda uçak prototipleri çıkıyor. Ayrıca motoru bir yerden alıyorlarsa düş kırıklığı olacaktır, lütfen beklentileri yükseltmeyin.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 13:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 535
Yaş:
Alıntı:
Aracı görür görmez Cadillac bu dedim. Sonra öğrendim ki içi dışı gerçekten Cadillac BLS imiş.

Konsol bile aynı yahu. Neden ahşap, boşuna pahalı olur demiştim. Fark ettim ki direkt kopyalayalım derken ahşabı da yerinde bırakmışlar..

[img]https://pbs.twimg%20.com/media/CRLnRx5WwAAwFcW.jpg[/img]

[img]http://saabplanet%20.saabplanet.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/bls1.jpg[/img]


Milli Cadillac'ımız hayırlı olsun.. Haşmetlilerimizin filolarına 10'ar 20'şer koyarız artık

Yine düş kırıklığı. Seçim öncesi biz yaptık nutukları.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 13:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 535
Yaş:
Gerçekten 2006 model Cadillac BLS bu :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 14:02 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Tek kelime ile rezillik.

Yahu bu memlekette hiç mi mühendis yok konsol tasarımı yapıcak.

Var tabi ki mesela bende aldım araba markası Hyundai i20 2015 model tasarım ve konsol türk mühendislerinin emeği ve avrupada yılın en güzel aracı ödülünü alıyor sadece motoru ve bazı ek bileşenleri güney kore'den geliyor.

Arkadaş taklit olsa tamam derimde %100 aynısı yahu kaputundan motoruna panelinden Navigasyonuna kadar.

Ha Tubitak yazması da ayrıca komedi.

Bu türk milletini salak yerine koymaktır acı ama gerçek.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 14:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 573
Yaş:
Bence kaporta ve iç dizaynına fazla takılmamak lazım bunlar araç üretim bandına gelinceye kadar bir çok defa değişebilir.

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 14:19 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4490
Yaş: 40
Ses etmeyin koyunları uyandıracaksınız.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 14:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 535
Yaş:
Alıntı:
Bence kaporta ve iç dizaynına fazla takılmamak lazım bunlar araç üretim bandına gelinceye kadar bir çok defa değişebilir.
Üretim bandına kadar her şeyi değişmeli o zaman. Bir de Cadillac buna ne diyecek? Acaba bir transfer çalışması mı oldu!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 14:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 03:22
Mesajlar: 37
Yaş:
Hani otomobil markalarının aynı platformu kullandığı zamanları gördük(gerçi hala var) de, dışarıdan otomobil getirtip; üzerini ne olduğu belirsiz, boya mı desek, kamuflaj mı desek bir şeyle kaplayıp, direksiyondaki Cadillac logosunu söküp, kaportacıda tampon, kaput vs. bir iki küçük cambazlıkla değişiklik yapıp, ahanda size yerli araba diye yutturulmasını da gördük ya ne desem bilemiyorum.

Haber sitelerine girip oradaki yorumlara bakarsanız; durumun ne kadar içler acısı olduğunu anlarsınız. Bu rezilliğe imza atanlar amaçlarına ulaşmışlar, biz ne desek lafı güzaf artık. Lakin kimse de çıkıp aga bu nedir diye sormayacak eminim. Arge adı altında harcanan paranın nereye ve kimlerin cebine gittiğini sormayacak, bu araçların kimlerin parasıyla alındığı, kimlerin parası ile modifiye edildiği vs. Yazık gerçekten de.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 14:37 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Çinlilerden özür diliyorum.

Onlar en azından benzer yapıyorlar kalitesi düşük olsa da bizimkiler direk Cadillac bayisine gitmiş almış aracı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 14:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5585
Yaş:
Bu Cadillac değil, SAAB. Daha doğrusu ondan kalanlar. Bu konuda SAAB ile çalışılacağı ve iyi kötü proje modeli zaten daha önce anlatılmıştı.

Muhtemelen BLS ile aynı platform ve azami aynı trim ve çizgilere sahip. Bu şekilde sayısız -ve aslında çok da gerekli olmayan- riskten kurtulmuş olmaları son derece normal.

Araç muhtemelen piyasadaki BLS diye geçen araçtan daha küçük, bize göre bir platform. Ancak aynı çözümlemeleri, aynı burulma modellerini vs vs kullanıyor. Dış paneller, iç paneller, aynı olmasa da benzerdir -ki bu şekilde imalata geçişi çok kolay olur.

Bana yine forumcular erken konuşuyormuş gibi geldi. Bakan ne kadar çok konuşuyorsa, forum da sanırım o kadar çok konuşuyor.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 14:59 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Alıntı:
Bu Cadillac değil, SAAB. Daha doğrusu ondan kalanlar. Bu konuda SAAB ile çalışılacağı ve iyi kötü proje modeli zaten daha önce anlatılmıştı.

Muhtemelen BLS ile aynı platform ve azami aynı trim ve çizgilere sahip. Bu şekilde sayısız -ve aslında çok da gerekli olmayan- riskten kurtulmuş olmaları son derece normal.

Araç muhtemelen piyasadaki BLS diye geçen araçtan daha küçük, bize göre bir platform. Ancak aynı çözümlemeleri, aynı burulma modellerini vs vs kullanıyor. Dış paneller, iç paneller, aynı olmasa da benzerdir -ki bu şekilde imalata geçişi çok kolay olur.

Bana yine forumcular erken konuşuyormuş gibi geldi. Bakan ne kadar çok konuşuyorsa, forum da sanırım o kadar çok konuşuyor.
Hocam SAAB ile herhangi bir anlaşma olmadı bildiğim kadarı ile.

Teknoloji transferi konusunda Tubitak iki üretici Proton ve Saab ile görüştü ama herhangi bir sonuç alınamadı.

Bu arada yerli otomobil sürecinde devlet tarafı herhangi bir alt konsorsiyum imzalamadı kimse ile.

Elektirikli araç projesi var Tubitak tarafınında o ayrı SAAB ile alakası yok.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 15:09 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Bizde bir sorun var. Far yapamıyoruz biz. Far tasarlayacak zeka mı yok anlamıyorum. Bu nedir ya iki tane yuvarlak camı üst üste koymuşsun.

Yahu bizim mükemmel tasarımcılarımız var. Murat Günak'ımız var. Böyle embesil tasarımlar "ilk ürün bu, dahasını ürün bandından inince göreceksiniz, o zaman sorucam ben size" diyerek çözülemez.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 15:12 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-o ... 8513/detay

Yerli otomobilimi satıyorum isteyen alabilir fiyatı çok ucuz ar-ge fiyatına.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 15:24 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Bizde bir sorun var. Far yapamıyoruz biz. Far tasarlayacak zeka mı yok anlamıyorum. Bu nedir ya iki tane yuvarlak camı üst üste koymuşsun.
Yahu bizim mükemmel tasarımcılarımız var. Murat Günak'ımız var. Böyle embesil tasarımlar "ilk ürün bu, dahasını ürün bandından inince göreceksiniz, o zaman sorucam ben size" diyerek çözülemez.
Mercedes otobüslerin farları yerli dizayn ve üretimdir.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 15:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5585
Yaş:
Anlaşılan bir şekilde SAAB'ın yürürü alınmış Hocam. Bilmiyoruz, ya da biliyoruz da göremiyoruz. Bir NDA imzalanmıştır, 1 sene bağlayıcılığı vardır, falan filan. Artık halka açık firmalarda olmayabilir bu platformun ve diğer aksamın IP'leri.

Eğer herhangi bir akla hizmet edecek ise bu proje, muhtemelen sınanmış bir yürür ile, ticari bir motor ile başlayacaklar. Yıllar boyu takat testleri, sürüş iyileştirmeleri, optimizasyonları ekleyeceklerdir. Henüz bir çelik kalıp yoktur. Bunlar zaman için daha değişir, evrilir.

___


Farın üzerinde bant var. Sadece aydınlatacağı kadar yer açık. :roll:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 15:32 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Peugeot 206 (küllerinden dirilen otomobil lakabı var) tasarımcı Murat Günak

Resim

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 15:35 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Alıntı:
Anlaşılan bir şekilde SAAB'ın yürürü alınmış Hocam. Bilmiyoruz, ya da biliyoruz da göremiyoruz. Bir NDA imzalanmıştır, 1 sene bağlayıcılığı vardır, falan filan. Artık halka açık firmalarda olmayabilir bu platformun ve diğer aksamın IP'leri.

Eğer herhangi bir akla hizmet edecek ise bu proje, muhtemelen sınanmış bir yürür ile, ticari bir motor ile başlayacaklar. Yıllar boyu takat testleri, sürüş iyileştirmeleri, optimizasyonları ekleyeceklerdir. Henüz bir çelik kalıp yoktur. Bunlar zaman için daha değişir, evrilir.

___


Farın üzerinde bant var. Sadece aydınlatacağı kadar yer açık. :roll:
Hocam inanın en üzüldüğüm durum şasi üretimi hani motorda beklentim hiç olmadı yabancı olsun oda sıkıntı değil ama biz şaşi üretimi yapabilicek teknolojimiz ile mühendislerimiz tasarımlar yapabilicek düzeyde ona üzülüyor insan bugün oto sanayilere gittiğinizde tonla modifiye araç mevcut ve işin mühendisliğini bilmeden alaylı yapabiliyor insanlar kaldı ki biz mesela Fiat tarafında ege adlı araç tasarlamış mühendislerimiz.Onun dışında dediğim i20 tasarım türk imzası Toyota avensis tasarım türk mühendisin başında olduğu proje lideri olan Ahmet Karaman var.

Hani ben gerçekten kalite motor anlamında değil ama tasarım anlamında ciddi bir sonuç bekliyordum.Performans veya konfor beklentimde olmadı.

Gerçekten ne diyeyim ne edeyim bilemedim.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 15:36 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Ortada mehmetçik 1 gibi bir faciadan sonra tabiki insanların aklına türlü türlü şeyler gelir. Daha konuşmak için erken. Bakalım seçim yatırımı mı yoksa ciddi bir çalışmamı göreceğiz. Kusura bakmayın ama doğal olarak ön yargı oluşacak. İşinin uzmanı personelle beraber okuyup üfleme ile fasulyeye hikmetine takılmış tiplerde mevcut.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 15:55 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
İran'ın propaganda çalışmaları bile daha iyi şunu görünce.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 16:10 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 03:22
Mesajlar: 37
Yaş:
Mesele aracın Cadillac yada SAAB olmasından ziyade zihniyet bence. "İlk Yerli Otomobil" konu başlığı. Bu araç; ilk olmasını bir kenara bıraktım, şu her gördüğümde nefretle baktığım kuş serisi kadar bile yerli değil, Devrim ve Anadol'dan bahsetmiyorum bile. Seçim yatırımı olduğu da aşikar. Ha buna itirazım olmaz, gerçekten tasarlarsın bir araba, yapamıyorsan da dünyada bir dolu tasarımcı var, verirsin parasını yaptırırsın, platformunu x firmadan, şanzımanı, motoru y firmadan, bir dolu süspansiyon sistemi arasından da şunu seçtim der, mühendislerimde oturdu bunu bir güzel harmanladı dersin, kimse de gıkını çıkarmaz. Adamlar yapmış, yapacak tabi reklamını der geçerim. SAAB ile ortak yaptık yada Cadillac'dan lisansını aldık filan desen, yani ez cümle dürüst olsan buna da eyvallah der geçerim, başkası ne der bilmiyorum. Lakin durumun böyle olmadığı da ortada. Ne uğruna yapılırsa yapılsın, bunun adı "Sahtekarlık"dır, savunulacak bir tarafı da yoktur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 16:15 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5585
Yaş:
Şu fikri de kaçırmayın, aslında halen bir "otomobil" yok. "Yerli otomobil" kısmı bir seçim geyiği. Tamam tuzla alın, ama neyi alacağınıza da bence dikkat edin.
Siz bakmayın 2019'lara falan, elde daha bir başlangıç noktası var.

Bu konuda daha gerçekçi bir yaklaşım olabilseydi, bu safhadan sonra, endstitülerin de desteği ile, Türkiye'deki yetkin otomotivcilerden biri işi devralabilirdi. Bundan da, zamanında Otosan'ın Transit Connect'de yaptığı gibi, tam bize göre, yerinde ağır ( :roll: ) ama teke gibi ne yüklesen çekip götüren, külçe demirden bir araç çıkarabilirdi. Çıkarır da.

Sektörleşmesinde sıkıntı var bu projenin. O bariyeri ya planlayamıyori ya da dirençleri aşamıyorlar.

Yoksa, Tübitak ne etsin yahu yazılım falan yapmaktan başka? Ne biliyor da ne yapsın?.. Otomotiv denen şey üretilebilirlik için tasarımdır.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 16:44 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 May 2015, 17:32
Mesajlar: 581
Yaş:
Bursa'da dünya kadar kalıp firması var.Toyotasından Fiatina Bmwsinden Renosuna bir sürü firmanın iç ve dış panel kalıplarını yapıyoruz.Tamam yürüyen aksamını beceremiyoruz anladık ama en azından kur bir tasarım ekibi, topla kalıpçılarını aracın dış tasarımını değişik birşey yap.En azından millete yedirme oranı yükselir.Git yan yüklenicilere Far-Ba'dır bilmemnedir, bana bir far grubu dizayn et şöyle yüz görümlüğü gibi 3 5 tane yap de.Oradan git araç ön konsol üreten ve dizayn eden firmalara.Zibil gibi firma var Bursa'da.Farklı da bir iç ön konsol yaptır.En azından madem dandini dandini dastana ninnisi niyetine birşey yapmak istiyorlar onu bâri hakkını vererek yapsınlar.Jet Fadıl'ın İmza aracına dönmüş mevzu resmen.

_________________
''Birnam ormanı dunsinane'e gelmiş, gelsin;
hasmım bir kadından doğma değilmiş, olmasın;
dövüşeceğim sonuna kadar!''

William Shakespeare/ Macbeth


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 16:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5585
Yaş:
Yahu,
"Git", "Bul!", "Et!", "Düzelt!", "Olmadı, baştan yap!" emirleri yazarken çok kolay, ama kim peki?.. Tübitak mı yapacak bu nefis tasarımı?.. Bakanlık personeli mi?

Bir platform haklarını muhtemelen satın aldılar ve bir teknik veri paketini oluşturdular. Bunu da bir "babayiğit"e gazlamak niyetindeler. Yoksa, araba işi öyle devletle mevletle falan olmaz.

Bir basitçe şu işin üzerinden geçersek:

Otomobil çok kabaca üçe ayrılır:
- Body-In-White, yani metal gövde,
- Motor ve yürür aksam, aktarma organları
- Kabin içi ve dışı trim, koltuklar, klima, tavan döşemesi, hatta plastik tamponlar

Tübita ancak BIW için bir "platform" hakkını satın alabilir. Belirli kinematik modeller kurdurtabilir. Bir kaç mühendislik firmasına bazı optimizasyonlar falan yaptırır. Elde ne var ise, bunun araç dinamiği ve çarpma, yorulma testlerini yapacak altyapıyı canlandırabilir. Daha da fazla ne etsin?.. Bunun daha kullanıcıya dönük tarafını bir tüccara, bu işi bilen birine emanet etmek zorunda..

BIW yapan adamın bir kere aracın tüm karakteristiğini bilmesi, arka koltuğun diz mesafesini, ortalama bir sürücü sol dirseğini nereye koyacak, buna karar vermesi gerekir. Bunu Tübitak bilmez. Bilemez. Bunu o "babayiğit" tasarlayacak. Elimizde kaba saba bir tasarım var gibi görünüyor. Bunu bir ortamda iyileştirmeye bakacaklar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:10 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Devlet yerli/milli araba yapmak istiyorsa bir zahmet elini eteğini çeksin. O "babayiğitler" ile otursun konuşsun gerekiyorsa "ben sübvanse edicem, vergi de almiycam hatta üretilen nihai ürünün ilk alıcısı ben olucam, zararınıza da ortağım bi zahmet üretiverin" desin. Bu kadar zor mu?

Tübitak bıraksın bu işleri de fasulyeye kur'an okurken oluşan mistik büyütme enerjisini nasıl konsantre hale getiririm onu düşünsün. Herşeye maydanoz.

Gözümüzün önünde aşağıdaki gibi bir mesaj Domokles'in kılıcı gibi sallanırken "ürettik, üretiyoruz, hatta ben indim çok güzeldi" bla bla bla. yapmasınlar. Karnımız yeterince tok zira :)
Alıntı:
Ortada mehmetçik 1 gibi bir faciadan sonra tabiki insanların aklına türlü türlü şeyler gelir. Daha konuşmak için erken. Bakalım seçim yatırımı mı yoksa ciddi bir çalışmamı göreceğiz. Kusura bakmayın ama doğal olarak ön yargı oluşacak. İşinin uzmanı personelle beraber okuyup üfleme ile fasulyeye hikmetine takılmış tiplerde mevcut.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5585
Yaş:
Böyle bir projede Tübitak'a aslında acaip ihtiyaç var.

..yahut artık Tübitak'tan geriye kalan ne ise.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:14 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Ford Otosan kendi aracının tasarımını yaparken, hatta motor bile üretebilecek tecrübeye sahipken (onlarca tasarım ofisimiz varken -eskinin karosercisi Karsan bile üretirken) Tübitak olayın neresindedir?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:17 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5585
Yaş:
Ford Otosan bu projeyi üstlendi mi?..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:19 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
"ben sübvanse edicem, vergi de almiycam hatta üretilen nihai ürünün ilk alıcısı ben olucam, zararınıza da ortağım bi zahmet üretiverin"

Yukarıdaki gibi birşey olsaydı veya geçtiyse bence üstlenirdi ama ben geçmişte yaşananlardan dolayı üstlenmem. RMK Marine'in başına gelenlerden sonra firma olarak hükümete güvenmek gibi birşey yapmazlar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5585
Yaş:
Rahmi Bey RTE'ye methiyeler düzerken dahi M. Koç yerli otomobilin ne kadar saçma bir şey olduğuna milleti iknaya uğraşıyordu. Bunun yerine şimdilerde lansmanı yapılan Fiat Aegea gibi bir şeyleri öne sürüyordu. Daha doğrusu, "vergi almicam"ları falan Fiat'ın modeli için istiyordu.

Ancak işe misal Hexagon ile vs dahil olabilirler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:24 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
ICE MAN şimdi "burada yıllarca benim yazdıklarımla dalga geçtiniz, buyrun alayınıza kapak olsun dese" ne diyebiliriz ki?
İşin şeyini çıkardı bu iktidar...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:50 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2668
Yaş:
Ben hep belirlenen 2-3 motora giydirilmiş bir araç ailesi planlanacağını ( a, b, c, luks ve türevleri) düşünürdüm.

Çıka çıka bi tane orta sınıf sedan çıktı.


Almam ki ben bunu..


Convertable, 1,6 otomatik isterim.


Çeşit yoksa satış nasıl olacakmış. Zamane temprası gibi herkes alır artık..

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 17:58 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
İşin içinde Tübitak geçince insan yenilikçi Hibrid veya tamamen elektrikli bir otomobil veya ne bileyim çıtayı yüksek tutmuş birşey bekliyor.

Daha sonra aklıma o fasulye yarışması gelince allahtan öndeki Cadillac logosunu çıkarttıkları geliyor. Bu bile büyük başarıdır.

Proje başarılı bile olsa gözümde her seçimde bulunan petrol yatakları, bor'un değişik bir şekilde kullanımıyla dünyadaki en büyük üreticisi olduğumuz geyiği vs geliyor.

"Yüzüne vurmuş ifadesi, arabayı iyi çalamamışız bitanesi" de diyebilirlerdi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 18:20 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 May 2015, 17:32
Mesajlar: 581
Yaş:
Kimseye emir falan verdiğim yok HDS.Ortaya böyle gayri ciddi bir zerzavat çıkarıp "Ahan da yerli tomofil, alın size tomofil" diye ortaya çıkarlarsa, böyle yorumda yapılır.Ha yorumun yöneldiği kişi derki; bu benim kişilik hakkıma hakarettir gitsin varsın açsın davasını.

_________________
''Birnam ormanı dunsinane'e gelmiş, gelsin;
hasmım bir kadından doğma değilmiş, olmasın;
dövüşeceğim sonuna kadar!''

William Shakespeare/ Macbeth


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2015, 18:28 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5585
Yaş:
Alıntı:
İşin içinde Tübitak geçince insan yenilikçi Hibrid veya tamamen elektrikli bir otomobil veya ne bileyim çıtayı yüksek tutmuş birşey bekliyor.
Aslında niyet de o.. Videoda gördüğünüz iki üç model aracın gezdiği yerlerin arkası MAM'ın enerji enstitüsü. Yani, misal, zamanında IETT'nin eski Doğu Avrupa otobüslerinin hibritleştirilmesi, ne bileyim Otokar'ın Sultan'ının hibrit bir versiyonun yapıldığı yer. Arkadakadi binalarda yakıt hücreleri falan yapılıyor. İyisi ile, kötüsü ile.

Ancak bugünve hemen araç dinamiği çalışabilecek araç bu.. Belki bir ya da iki dizel ve bir benzin motor. Olur biter.

Bu platformdan yola çıkarak, belki daha küçük bir araç da yapılabilir. B sınıfı falan gibi. Misal, Türkiye'deki Honda fabrikasında haftada 3 gün Civic üretildi, 2 gün City üretildi. Bu tür hat esneklikleri de yapmak mümkün.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 09:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Eyl 2014, 17:34
Mesajlar: 535
Yaş:
Bir kere kelime oyunları ile aldatıldık. Yani dürüstçe biz şu marka ile anlaştık, şu modeli şu firmaların desteği ile üreteceğiz ve bu model üzerinde geliştirme yapacağız denilebilirdi. Bir Mehmetçik-1 faciası. Seçim öncesi ve bence sadece seçim için hazırlanmış bir proje. Proje geçmişe dayanabilir ama seçim öncesi neredeyse aynı bir otomobili (neredeyse hiçbir çaba olmadan) hızlı bir şekilde yerli diye tanıtmak (ki burada anlaşılan yerli markadır, kelime oyunu yapmaya gerek yok) aldatmaktır. Bazı kişiler "ama yerli üretim olacak diyebilir". Ona bakarsanız Hyundai, Toyata, Ford ve Fiat ta yerli üretim. O zaman neden üretmeye çalışıyoruz!

Hani madem bu teknolojin yok (daha öncede söyledim ilk otomobil teknolojileri 1850 yıllarda doğuyor) bu alt yapıyı al, gerçekten incele, kendine göre değişikler yap, özgün bir tasarım çıkar. Yani birçok ünlü Türk tasarımcı var. Ayrıca Türk olmasına da gerek yok tasarımcının. Hyundai ilk modellerinde tasarım işinde zayıf kaldığı için Avrupalı araç tasarımcıları ile çalıştı.

Ayrıca okuduğum kadarıyla (doğruluğundan emin değilim) bu model Avrupa'da satmadığı için rafa kaldırılan bir modelmiş. Şimdi şunu sormak lazım:

- Avrupa da satılmayan bir aracı biz kime satacağız?
- Avrupa da acaba neden tutmadı ve biz bu konuda ne yapmayı düşündük? Müşteri odaklı bir çalışma yapıldı mı?
- Acaba bu seriyi bize satanlar, yaptıkları Ar-Ge harcamalarını bizden çıkarmak için satmış olabilirler mi? Yoksa çöpe gidecekti.

Yan sanayi olan bir ülke neden bu kadar ucuz bir yola girdi. Sonuçta uzay aracı değil bu, uçak ta değil. Açıkçası bu projenin ticari başarısı olacağını sanmıyorum. Çok lekelendi.

Derseniz ki, ne yapalım bırakalım mı? (bazı hükumet yanlıları devrim projesi ile eş tutuyor, çok komik). Bu proje bizim değil, bizim alın terimiz yok. Ya çıkın, biz şu markanın şu modelini aldık deyin, ya da şu markanın şu modelini aldık biz geliştireceğiz deyin. Bu durumda eleştiri almazsınız. Kapasitemiz yok, bu yola girdik deriz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 14:26 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 14:25
Mesajlar: 3236
Yaş:
Yasaklı kaynakkardan haber eklemeyin. İlgili ileti silindi.

_________________
Resim
Death Star da sıkışıp kalmış stormtrooper


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 14:46 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:09
Mesajlar: 575
Yaş:
Takılmayın bence cadillac mı saab mı kopyamı filan diye. Daha önce haberide çıkmıştı, saab çinlilere satıldı onlar da 9-3 aracı elektrikliye çevirmeye çalıştılar ama işin içinden çıkamamışlar, tübitak projeyi devralmış. Bu tanıtım seçim sebebiyle erken olmuş, zaten bakanda aracın değişeceğini şu anda tubitak ın geliştirdiği teklonojilerin adaptasyonu için prototip olarak kullanıldığını belirtmiş. Mesele yerli bir marka oluşturmak, zamanla ister istemez tamamen özgün çözümler çıkacak, adam son videoda gayet güzel açıklamış. Koç buna yanaşmadı onun kurulu yatırımı yabancı ortakları vs. buna uygun olmayabilir.

Elektrikli ye dönüşüm sırasında otomotiv endüstrisi bir değişim geçirecek burada geri kalmamak treni yakalamak için hazır platformun kullanılması normal. Hali hazırdaki otomotivciler bu işe soyunsaydu bunlara gerek kalmayacaktı. Buraa bence hiç yakınılacak bir durum yok, umutlu olunmalı.

_________________
Beyin Bedava!


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 16:25 
Çevrimiçi
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2214
Yaş:
Alıntı:
Takılmayın bence cadillac mı saab mı kopyamı filan diye. Daha önce haberide çıkmıştı, saab çinlilere satıldı onlar da 9-3 aracı elektrikliye çevirmeye çalıştılar ama işin içinden çıkamamışlar, tübitak projeyi devralmış. Bu tanıtım seçim sebebiyle erken olmuş, zaten bakanda aracın değişeceğini şu anda tubitak ın geliştirdiği teklonojilerin adaptasyonu için prototip olarak kullanıldığını belirtmiş. Mesele yerli bir marka oluşturmak, zamanla ister istemez tamamen özgün çözümler çıkacak, adam son videoda gayet güzel açıklamış. Koç buna yanaşmadı onun kurulu yatırımı yabancı ortakları vs. buna uygun olmayabilir.
Elektrikli ye dönüşüm sırasında otomotiv endüstrisi bir değişim geçirecek burada geri kalmamak treni yakalamak için hazır platformun kullanılması normal. Hali hazırdaki otomotivciler bu işe soyunsaydu bunlara gerek kalmayacaktı. Buraa bence hiç yakınılacak bir durum yok, umutlu olunmalı.
Sayın AKINCI sözüm size değil bizi salak zanneden bakana...
Ne teknoloji adaptasyonu yapmışız göstergelerde dahi hiç bir fark yok motor değişik diye kıvrak bir beyanat bile yok.

Bu bakanın yerine JETPA Fadıl Akgüngüz bakan olsa daha özgün çakma yapardı.

Fiat 500e ve güney amerikada Palio ile elektrikli araba üretiyor ve zarar ediyor o kalem. Zaten TÜBİTAK'ın keşfetmeye çalıştığı teknolojilerin adaptasyonunu yapıp üretim hattı olan adam uygun görmüyor ise (kastım Fiat'tır Koç değil) akıllı hiçbir firma işe girmeyecektir.

Bir de hangi akla hizmet ağır Cadillac BLS şasisi üzerine elektrikli motor ve batarya yapıp test edeceklermiş. Saab elektronikleri ve sistemleri standart araçlardan daha detaylı ve pahalı özgün çözümlü iken neyi nasıl adapte edecekmişiz.
Deneme aracın şasisini yapacağın aracın benzeri seçersin bu arabayı yapmayacağız ama yapacağımız araba SAAB 9-3 sınıfında olacak demediğiniz Hyundai accent sınıfında olacak yeni araba dediğiniz anda bu arabada denediğiniz herseyi(ki ben pek bir şey denendiğine inanmıyorum) tekrar yapmanız gerekir.

İrandan beter olduk çok kötü genel kültürsüz görgüsü olmayan salaklar tarafından akılsızca yönetiliyoruz.

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 17:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Takılmayın bence cadillac mı saab mı kopyamı filan diye. Daha önce haberide çıkmıştı, saab çinlilere satıldı onlar da 9-3 aracı elektrikliye çevirmeye çalıştılar ama işin içinden çıkamamışlar, tübitak projeyi devralmış. Bu tanıtım seçim sebebiyle erken olmuş, zaten bakanda aracın değişeceğini şu anda tubitak ın geliştirdiği teklonojilerin adaptasyonu için prototip olarak kullanıldığını belirtmiş. Mesele yerli bir marka oluşturmak, zamanla ister istemez tamamen özgün çözümler çıkacak, adam son videoda gayet güzel açıklamış. Koç buna yanaşmadı onun kurulu yatırımı yabancı ortakları vs. buna uygun olmayabilir.
Elektrikli ye dönüşüm sırasında otomotiv endüstrisi bir değişim geçirecek burada geri kalmamak treni yakalamak için hazır platformun kullanılması normal. Hali hazırdaki otomotivciler bu işe soyunsaydu bunlara gerek kalmayacaktı. Buraa bence hiç yakınılacak bir durum yok, umutlu olunmalı.
Ne teknoloji adaptasyonu yapmışız göstergelerde dahi hiç bir fark yok motor değişik diye kıvrak bir beyanat bile yok.

Bu bakanın yerine JETPA Fadıl Akgüngüz bakan olsa daha özgün çakma yapardı.

Fiat 500e ve güney amerikada Palio ile elektrikli araba üretiyor ve zarar ediyor o kalem. Zaten TÜBİTAK'ın keşfetmeye çalıştığı teknolojilerin adaptasyonunu yapıp üretim hattı olan adam uygun görmüyor ise (kastım Fiat'tır Koç değil) akıllı hiçbir firma işe girmeyecektir.

Bir de hangi akla hizmet ağır Cadillac BLS şasisi üzerine elektrikli motor ve batarya yapıp test edeceklermiş. Saab elektronikleri ve sistemleri standart araçlardan daha detaylı ve pahalı özgün çözümlü iken neyi nasıl adapte edecekmişiz.
Deneme aracın şasisini yapacağın aracın benzeri seçersin bu arabayı yapmayacağız ama yapacağımız araba SAAB 9-3 sınıfında olacak demediğiniz sürece bu arabada denediğiniz herseyi(ki ben pek bir şey denendiğine inanmıyorum) tekrar yapmanız gerekir.

İrandan beter olduk çok kötü genel kültürsüz görgüsü olmayan salaklar tarafından akılsızca yönetiliyoruz.
Sektorun gitti trende bakarak elektrikli araclara yatirim fikri iyi guzel ama henuz bu segmentte hic bir firma kar yapmiyor. ABD'de California basta olmak uzere bazi eyaletler ureticilere satis lisansi vermek icin belli bir oranda elektrik arac satmalari sarti koyuyor. Bu yuzden firmalar kar yapamasalar dahi, bu ise girmek zorundalar. Nissan ABD'de Leaf adiyla ekonomi sinifi tek sarj ile 80 mil( yaklasik 130km) giden araci en cok satan arac, 80-90 bin satmis 2011-2015 arasinda. Tesla modelleri toplamda 55-60 bin satisa ancak yaklasmis ve belki gundeliik hayatta kullanilabilirlik acisindan, 250millik(425km) menzili ile en iyi arac ama fiyat 75 bin dolar civari. Tesla henuz bu yatirimindan kar yapmadi. Belki sadece Tesla'nin EV araclar gelistirilmesi icin ARGE bolumlerine ayrilan yillik paralarda muhtemelen TUBITAK'in bir kac yillik butcesinden fazladir. Demek istedigim eger bir biryerden baslamak ve rekabetci olmak isiyorsak bu devlet zorlamasi ile olmaz. Tesfik iyi ama bu isi bir "sektor" firmasinin gercekten elini tasin altina koyarak veya gerekirse devletin yatirim tesviklerini kullanarak yapmasi taraftariyim.

Segment olarka hibrid bir arac ile baslanmasi Turkiye sartlari icin daha uygundur ve ozel sektorunde ilgisini daha fazla cekebilir. Hibrid araclardan all elektrik araclara gecis daha kolay olur. Ayni altyapidan hibrid, ve elektrik modeller cikarilabiir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 17:16 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5180
Yaş:
Alıntı:
Ortada mehmetçik 1 gibi bir faciadan sonra tabiki insanların aklına türlü türlü şeyler gelir.
Buda aynısı zaten . Üzerine tübitak yazısı eklenmiş.

Arkadaş ağlamak istiyorum. Bir araba bir araba yahu. Bir milleti daha çok nasıl aşağılayabilirsin.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 17:44 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1427
Yaş:
Bu videoyu baştan sona izlemek lazım ki araba nasıl üretiliyor süreçleri neler ona göre değerlendirme yapıp biz bunu yapabilirmiyiz diye düşünmek lazım.

Yoksa 2.el bayiden araba alıp prototip ürettik demekle olmuyor bu işler.

https://www.youtube.com/watch?v=DNTnI4Pv-eg

Benim şahsi düşüncem o konuda tren kaçtı böyle bir organizasyonu oluşturmak bizim ülkemizde zor.

Avrupalı,Asyalı,Kafkasyalı,Çinli,Afrikalı ve özellikle senin ülken senin oluşturduğun aracı niye seçsin milli duygular ilemi alakası yok para devreye girerse milli duygular devreden çıkar.Adam 50.000 tl yi milli duygular veya milli araba alayım diye almaz.

Teknoloji,Konfor,Güvenlik,Cazibe,Rahatlık,Prestij bunları sağlaman gerekir.

En az bir tank üretmek kadar karmaşık iştir aslında otomotiv üretimi bunun inovasyonu argesi motor tasarımı rüzgar tüneli testleri iç sistemlerinb tasarlanması.

Dünya liginde oynamak demektir bir marka yaratmak.

Bu da bizim ülkemize 5 gömlek fazla gelir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 18:09 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 15 Ağu 2014, 01:24
Mesajlar: 17
Yaş:
Ustadlarım yapmayın gözünüzü seveyim ya. Farz edelim ki proje ölü doğacak bir proje, sadece hükumetin seçim propagandası ne olur ? Kaç para gider veya sen ben fikir değiştirip oyumuzu mu değiştireceğiz?
Nasrettin hoca misali ya tutarsa ? Ben otomotiv öğretmeni olarak çokta umutluyum :) Olur ya neden olmasın ? Hem proje de hepinizin bildiği gibi öncelik gelecek teknoloji olacak elektrikli araba işinde.
2. el araba alırken öncelik neye dikkat edilir Türkiye de. İlk 2. el piyasası var mı diye bakılır, yedek parça bulabilir miyim, servis ağı var mı diye bakılır. Birde kaporta ve kaza belki bir ihtimalde motora bakılır.
İlk saydığım şeyler gökyüzünden yağmur gibi düşmeyecek, araç satış noktaları, servisler, parçacılar vb. bir sürü ağı oluşturman lazım. Bu ağı dandik bir iki araba ile başlatırsın modellerin geliştikçe üstüne servis ve bakımda eklendikçe artar gider. Akü teknolojisinde de sıçrama yaparsak satarsın hibritini yola devam edersin.
"Garp kafasıyla araba yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk" olmasın lütfen. Kaç para kaybedebiliriz ki Allah aşkına. Kanal istanbul etmez. Tabi baktın olmuyor deyip aşırı da zorlamayacaksın.
Saygılar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2015, 23:57 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:07
Mesajlar: 401
Yaş:
Ben Koç gurubunun bu işi niye reddettiğini hala anlamış değildim.Koç gurubu pekala bu işi otokara verebilirdi.Koçun yerli markası, üstelik araç test ve AR-GE aşamasında hem Tübitak hem de kendi içinde bulunan yetişmiş kadrolardanda destek alabilirdi.
Ya devlet yeterince teşvik etmedi ya da Koç yabancı ortaklarının tepkisinden çekindi.
Koç'un Otomativ tasarım ,AR-GE ve test aşamalarında tecrübesi tartışılmaz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 15 Eki 2015, 01:11 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 619
Yaş:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yVr9UvHf8EM[/youtube]

Bu konu ile ilgili fikirlerim şu şekilde:

1) Bu iş ancak özel sektör ile çözülür. Destek mi verilir, tehdit mi edilir orası devlet büyüklerimize kalmış.. Devlet eliyle bu iş çözülmez. Ha bir şey daha var, özel sektör derken damatları ve kayınçoları kastetmiyorum..
2) Araç ailesi oluşturulmalıdır. Aksi halde milli doblomuz olarak kalır..
3) Bir iştirak oluşturularak, finansman açıdan zor olan, yada bu zorluğu atlatmak için daha önceden satılmış ama dikiş tutturamamış firmalar satın alınabilir. Audicars, Saabcars, Lada, Jaguar vs gibi. Ayrıca "havuz" iştirakleri oluşturuluyor, bu mu oluşturulamaz?..
4) Üretimi sonlandırılmış araçlara yönelinebilir. Pontiac, Saturn vs gibi.
5) Kısa vadede yerli ve özgün bir iç/dış tasarım, yürüyen aksamı ise VW, Toyota, Honda vs destekli bir yol haritası çizilebilir.
6) Halkın desteği alınsın, gerçekler ve de hedefler belirtilsin, seçim mezesi yapılmasın..

_________________
"Bana yol gösteren, benden olmalı!
Olamaz Türk'e baş, Türk'üm demeyen."


Ziya Gökalp


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 15 Eki 2015, 02:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 03:22
Mesajlar: 37
Yaş:
Elektrik tahrikli araba işi enteresan, eğer bu önümüze konan prototip üzerinden konuşuyorsak. Bu işlerden anlamayan adamları rahatlıkla kandırabilirsiniz bu söylemle. Bir kere belli bir modeli alıp onu elektrikli otomobile çevirmek, deveye hendek atlatmak gibi bir şey ki bu otomobilin buna müsait bir ağırlığa sahip olduğunu düşünmüyorum. Otomobillerin şasileri; taşıyacakları ağırlığa, bu ağırlığın dağılımına ve üzerine binecek kuvvetlere dayanacak şekilde yapılır, şekillendirilir. Dolayısı ile mevcut bir otomobile, özünde olmayan bir ağırlığı eklemek, o ağırlığın yerini değiştirmek, o otomobilin bütün dengesinin bozulmasına sebep olur. Bu işlere yeltenen hemen hemen her firma bir yerden sonra bu gerçeği gördü.

Ayrıca bu tekerleği yeniden icat etme hevesine de pek anlam veremiyorum. Arge adı altından tonlarca para saçılıyor etrafa, halbuki ortada bir Tesla gerçeği var. Adam açık açık benim sistemimi kullanabilirsiniz diyor, tek bir şartı var adamın sadece; "ben yaptım, ben icat ettim" deme yeterli diyor. Ha tabi ki keyfinden yapmıyor bunu o ayrı konu. Biraz dallanıp budaklanacak mevzu ama diğer üreticiler bile harcadıkları onca paraya rağmen hala Tesla'ya yaklaşabilmiş değiller. Bu elektrikli otomobiller konusunda şu saatten sonra olabilecek en iyi gelişim ancak pil, batarya teknolojisinde olur. İşte Tübitak'ın esas üzerine yoğunlaşması gereken alan da bu olmalıdır. Daha uzun süre dayanan daha kısa sürede şarj olabilen piller mesela. Ülkemizde bolca bulunan bor bu iş için bulunmaz bir nimet olabilir belki de kimbilir.

Uzun lafın kısası, şu arabayı elektrikli otomobile çevirmek ise niyet, boşa zaman ve para israfı olur. Daha önce de söyledim, sıfırdan tasarım yapmak zor değil, neye ihtiyacın olduğunu, ne yapmak istediğini, nasıl yapmak istediğini bildikten sonra yapılır bir şekilde, her şeyiyle de yüzde yüz Türk olmasına gerek yok. Markayı oluşturup, tanıtıp pazarlayabiliyorsan, talebe cevap verebiliyorsan, servis ağında iyiyse yemişim yüzde yüz Türk olup olmamasını. Keşke baştan beri dürüst bir yaklaşım içerisinde olunsaydı, keşke insanımızı bu kadar aptal yerine koymasalardı, keşke bu işten siyasi rant elde etmeye çalışmasalardı. Bakalım nereye gidecek bu işin sonu, bekleyip göreceğiz.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 15 Eki 2015, 15:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Eki 2014, 03:33
Mesajlar: 619
Yaş:
Saab 9-3'ün fikri mülkiyet haklarını almışız. Sayın @HDS nin burada dedikleri doğru çıktı.

http://www.hurriyet.com.tr/isik-saab-9- ... -30320584_

İkinci bir T-129 demek bu. Hayırlı olsun, doğru bir seçim olmuş şahsımca. Zaman, para ve ar-ge çalışmalarından tasarruf demek bu.

Bu hükümetin iyi yaptığı ender şeylerden biri bu..

_________________
"Bana yol gösteren, benden olmalı!
Olamaz Türk'e baş, Türk'üm demeyen."


Ziya Gökalp


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 15 Eki 2015, 16:02 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 991
Yaş:
TeknoSeyir takip eden var mı bilmiyorum ama onlarda bu konuya ele almışlar.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pTWb-pOLvd4[/youtube]



Yerli otomobil prototipi olarak gördüğünüz Cadillac BLS ve SAAB 9-3 Sedan ve Station Wagon karoserleri, çalışmaların ne yönde ilerlediğini gizlemek adına bir aldatmacadır. Bunu TÜBİTAK’la yerli otomobil konusunda çalışmaları olan bir üniversitenin otomotiv mühendisliği öğrencisi olarak, projede görev yapan danışman akademisyenlerimize sorarak teyit edebiliyorum.
Dün sabahtan beri devam eden goygoy eğlenceli olabilir ama yola çıkacak model(ler)in gösterilen prototiplerle alakası olmayacak. @can ‘ın çektiği OtoSeyir programında da benim de vermek istediğim bu mesaj verilmiş aslında.

Yerli otomobil konusunda biraz daha pozitif, yapıcı yaklaşmanızı tavsiye ederim ve bunu malum partinin sempatizanlığından çok çok uzak biri olduğumu belirterek söylemek isterim

2020 yılına geldiğimizde gerçekten de 3 farklı güçlendirme seçeneği ile ( tamamen elektrikli, hybrid, konvansiyonel içten yanmalı) piyasa sunulacak modellerden oluşan bir yerli otomobil markamız olabilir ve bunu rahatlıkla pazarlayabiliriz de; Türkiye’nin otomotiv endüstrisi konusunda kötü bir namı ve geçmişi yok.

Meriç Türkbıkmaz

http://teknoseyir.com/u/meric


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 311 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 3 4 57 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye