TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Ara 2017, 13:13

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 70 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2015, 20:21 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 206
Yaş:
Resim

Elektrikli otomobil üreticisi Tesla bir sürpriz yaparak yeni giriş seviyesi otomobili Tesla Model S 70D‘nin duyurusunu gerçekleştirdi. Tesla Model S70D, şu ana kadar piyasadaki en ekonomik Tesla modeli olacak.

70 kWh’lık bir bataryası bulunacak olan 70D modelinin 0’dan 100 km/h hıza çıkması ise 5.2 saniye alacak. 329 beygirlik bir güç üretmesi beklenen Tesla Model S 70D’nin çıkabileceği en yüksek hız ise 225 km/h civarında olacak.

Model S 70D’nin satış fiyatının 75 bin dolar civarında olması bekleniyor. Aracın standart donanım özellikleri diğer Model S’lerden çok da farklı değil. Sadece daha düşük bir batarya ile gelen aracın motor hızı daha düşük ve opsiyonel donanımları da satın alarak aslında aracın konforundan ve özelliklerinden ödün vermemeniz de mümkün olacak.

Tesla farkı
Tesla, günümüzün klasik otomobil üreticilerinden de böyle ayrılıyor. En yüksek motorlu modelleri tercih eden kullanıcılar genelde araçların en dolu versiyonlarını almak zorunda kalırken, pek çok kullanıcı da daha düşük motorlu seçeneklere bakarken, pek çok özellikten de istemsizce mahrum bırakılabiliyordu. Tesla da bunu tamamen detaylı sipariş sistemiyle kökünden çözmüş. Tesla Model S 70D’de 19 inç jant, hem arka hem de önden çekişli elektrikli motor gibi özellikler de bulunmakta. Kör nokta uyarısı, park sensörleri, uzun mesafelerde Supercharger ağının sunulması, harita ve navigasyon desteği, 8 yıllık ve kilometre bağımsız garantisi her Tesla Model S’de olduğu gibi Model S70’te de mevcut.

Tesla Model S 70D, Tesla konforundan ve özelliklerinden ödün vermeden, sadece daha düşük bir elektrikli motorla yollardaki yerini alacak. Tesla Model S70D’nin tam dolu şarjla ve 104 km/h hızla gidebileceği toplam menzili ise 386 kilometre olacak. Son olarak bugünden itibaren Tesla Model S’lere üç farklı renk seçeneği eklendiğini de belirtelim. Bunlar Ocean Blue, Obsidian Black ve Warm Silver olarak adlandırılmış renkler olacak.

Bence önümüzdeki bir kaç yıl içerisinde ülkemiz yollarında da bol miktarda göreceğimize hiç kuşkum yok.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2015, 02:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Sonuçta yaklaşık 15kwh'lık neredeyse orta sınıf motosiklet motoru ile giden bir aletten bahsediyoruz.
70 kilowattlık bir batarya ile 386 km'yi 104 kmh ile gidiyorsanız
386/104 = 3.71 saat
70/3.71 = 18.8 kwh motor gücü
Kısacası 2 seneye kalmadan pilleri pert olan bu pilli oyuncaklardan hiç hoşlanmadım

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2015, 02:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 986
Yaş:
Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Bu arada Tesla şirketi İstanbul da yönetici konumunda personel arıyormuş.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2015, 02:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 986
Yaş:
http://my.teslamotors.com/models/design Kendi aracınızı seçin, bu arda tek motor seçeneği yok.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2015, 08:13 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 206
Yaş:
Alıntı:
Sonuçta yaklaşık 15kwh'lık neredeyse orta sınıf motosiklet motoru ile giden bir aletten bahsediyoruz.
70 kilowattlık bir batarya ile 386 km'yi 104 kmh ile gidiyorsanız
386/104 = 3.71 saat
70/3.71 = 18.8 kwh motor gücü
Kısacası 2 seneye kalmadan pilleri pert olan bu pilli oyuncaklardan hiç hoşlanmadım
8 yıl-200.000 km pil garantisi veriliyor. ayrıca bataryaların bu süre sonunda değişimi 12.000-15.000 dolar arası bir fiyata yapılıyor.

200.000 km yolu benzinli araçla 30 krş ortalama ile gitseniz bu 60.000 tl bir enerji masrafı çıkartır.

200.000 km lik yolu ortalama 7 krş-10 krş (bu sizin hesabınız) arası elektrikle 15.000-20.000 tl arası bir masraf çıkaracak. Bu süre sonunda pilleri değiştirseniz dahi karlı olabilirsiniz gibi duruyor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2015, 13:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Alıntı:
200.000 km yolu benzinli araçla 30 krş ortalama ile gitseniz bu 60.000 tl bir enerji masrafı çıkartır.
Mukayeseyi aynı beygir güçleri ile yapmakta fayda var. 18kw/25HP'lik örnek vereyim dedim ama 25HP'lik bir örnek bulamadım.

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2015, 13:23 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2767
Yaş:
Neden ki?


Bu araç size orta sınıf bir aracın sunduğu her şeyi bu haliyle sunabiliyor.


Bir kere taksisine denk geldim bunun. Karşı yoldaydı binemedim... Bir daha denk gelirse bir tur atarım :)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2015, 13:39 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Bu arada teknik özelliklere baktığımızda yüzlerce kilowattlık güçleri görüyoruz, ama bu elektrik motorlarının özelliğidir. Aynı motordan isterseniz 100, isterseniz 1kw talep edebilirsiniz. Bu yüzden hesapları orada gösterilen maksimum beygir güçleri ile değil; batarya kapasitesi ve menzil üzerinden yapmak gerekir.
70kwh'lik bataryadan 260kw ile enerji çekerseniz 70/250*60=16-17(pratikte daha düşük olur) dakika yol gidebilirsiniz(bataryayı da elinize alırsınız)

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 25 Nis 2015, 12:32 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 11 Tem 2012, 13:58
Mesajlar: 986
Yaş:
Resim

https://news-data.cartodb.com/viz/8aaec ... /embed_map
2015 uydu fotoğrafı

2020 de üretime geçmesi düşünülüyormuş.


İlgile haber.

http://mashable.com/2015/04/17/elon-musk-gigafactory/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2015, 16:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:25
Mesajlar: 1009
Yaş:
Bu pilli oyuncaklardan hiç hoşlanmamıştım. Mucizelerden ise hep nefret ederken, çevreciyim diyenlere de temkinli yaklaşırım.
Ama bu sefer benim bile hoşuma gidecek bir uygulama yapmış AUDI.
http://qz.com/392138/audi-is-making-fue ... and-water/
Bir yerleşim bölgesinden aldığı karbondiksiti, rüzgar enerjisinden aldığı elektrik vasıtası ile elektroliz ettiği sudan kazandığı hidrojenle birleştiriyor ve muhtemelen fisher tropsh yöntemi ile sıvı hidrokarbon yakıt üretiyor.
Elektroliz sırasındaki oksijeni de havaya salıyor. (Satıp para da kazanabilir ama bunu çevre duyarlılık kapsamında yaptığını unutmamak lazım)

Bilinmesinde fayda olan bilgiler
fischer tropsch prosesi:
https://www.google.com.tr/webhp?hl=tr#h ... ch+process
Resim

_________________
Erhan DOĞUDAN
AC-GC Karbon Ürünleri ve Teknolojileri
İZMİR
[email protected]
http://www.aktifkarbon.com


SosyalMedya:
http://twitter.com/aktifkarbon
http://www.facebook.com/aktifkarbon


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2015, 22:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 450
Yaş:
Tesla Model S version 7 Autopilot

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4CZe5DXeYzw[/youtube]


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2015, 23:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:47
Mesajlar: 2767
Yaş:
Alıntı:
Neden ki?


Bu araç size orta sınıf bir aracın sunduğu her şeyi bu haliyle sunabiliyor.


Bir kere taksisine denk geldim bunun. Karşı yoldaydı binemedim... Bir daha denk gelirse bir tur atarım :)

Konu yeniden gündeme gelmişken, taksiye bindim. Araç güzel. Koltukları zaten rahat ve de vites değiştirme gibi bir olay olmadığı için konforlu bir seyir sunuyor. Elektrik motorunun çalışırken ki uzay gemisi sesi de işin cabası.


Ama ücreti aynı alıyorlar :P


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2015, 03:39 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5103
Yaş:
Olay şarj hızında bitiyor. Birisi bir teknoloji bulup 10 dakikada ful kademe şarj sağlasa.Gerçi böyle bişeyi patentini alan köşenin köşesi olur. 77 ced selefi o parayı bitiremez.

Mesela elektirik direktlerine şarj fişleri takılabilir. Kentkart gibi akıllı bir kartla buralardan belli bir ücret karşılığında şarj sağlanırsa mis. Aracı her yerde şarj edersin.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016, 14:56 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 206
Yaş:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016, 15:14 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 206
Yaş:
Bu adamlar çok sağlam geliyor, şunu söyleyebiliriz ki gelecek ucuz enerji ve ulaşım üzerine tekrardan şekillenecektir.

100 Km Ortalama enerji tüketimi 15-17 kw.

Buradaki en önemli iki sorun Pil fiyatlarının yüksekliği diğeri şarj süresi.

Şu anda 1 kw kapasitedeki pilin maliyeti 250 dolar, Gigafactory pil fabrikasının üretime girmesi ile bunun kısa sürede 150 dolar seviyelerine indirileceği söyleniyor.
Bununla paralel Tesla 3 2018 de piyasa sürüleceği ve düşen pil maliyeti ile 35 bin dolara satılacağı öngörülüyor.

http://teslaturk.com/tesla-pil-hedefler ... ce-ulasti/

Şarj istasyonları.
http://teslaturk.com/uzun-yol/


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016, 16:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Ağu 2012, 16:19
Mesajlar: 566
Yaş:
bu araba nın motorlu taşıtlar vergisi yokmuş ...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016, 16:58 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 523
Yaş:
Alıntı:
bu araba nın motorlu taşıtlar vergisi yokmuş ...
Merak etme çok yakında gelir. Dünyada en fazla vergi ödeyen biziz. ;)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016, 17:23 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2013, 02:31
Mesajlar: 263
Yaş:
Alıntı:
bu araba nın motorlu taşıtlar vergisi yokmuş ...
Satmaya başlarsa vergisi ile birlikte iki katı fiyatı olur.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 20 Şub 2016, 22:39 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:17
Mesajlar: 224
Yaş:
Elektrikli araçların tüketimini hesaplarken rejeneratif frenlemeyi, yani motor freni sayesinde bataryaları şarj etmeyi unutmayın. Ayrıca araç sıkışık trafikte dururken neredeyse hiç enerji harcamıyor. Dur-kalk trafiğinde çok verimli çünkü anında maksimum güce ulaşıyor. Şehir içinde içten yanmalı motorlu araçlara göre yüzlerce kat tasarruflu oluyorlar böylece.

Sorunları pil ömrü (yüksek hızlarda) ve ısınma/soğuma. Pil ömrü derken pilin ölmesi aslında umursanmayacak kadar uzun sürüyor, kastım menzil. Tesla şarj istasyonları kurarak bunun önüne geçmeye çalışıyor. Atıyorum 700km yol gidecekken 350km'de zaten ihtiyaç molası veriyorsunuz. Ankara'dan Adana'ya giderken Aksaray'da aracı şarj edip devam etmek, size sınırsız menzil sağlıyor.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Re: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2016, 06:34 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7265
Yaş:
Tesla Model 3 tanıtılmış.

35.000$ başlangıç fiyatı, tek şarjla 346km ve daha ilk günden 130.000'den fazla ön sipariş almış. Adamlar 2015 yılında toplam 50bin araç sattılar.. 1000$/1000€ kaporayla ön sipariş yapılıyor. Daha aracın çıkmasına 1 yıldan fazla var.. Türkiye'den de ön sipariş edilebiliyormuş.
https://www.teslamotors.com/model3

Daha şimdiden bu kadar satış epey etkileyici. Alışılmış bir çok şeyi değiştireceği kesin.

Resim

Model 3'ün ilk kez gösterildiği konferansta Elon Musk Tesla'nın geçmişinden Model 3'ten ve tabi ki küresel ısınmadan bahsediyor. 18. dakikada araçlar görücüye çıkıyor.


_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 10 Haz 2017, 11:42 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5103
Yaş:


Norveç ,Oslo.

Elektirikli araba Tesla gayet yaygınmış.

Dipnot: Norveç Avrupa'nın en büyük petrol üreticilerinden.

Sn. Türkkanı'ya hatırlatma için teşekkürler.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2017, 14:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:18
Mesajlar: 217
Yaş:
Peki bu arabayı sipariş ettik diyelim. Nedir bunun vergilendirmesi, ötv falan ne kadardır? Motorlu taşıt değil çünkü bu. Elektrik motorlu taşıt. Sıfır emisyon.

_________________
To wives and sweethearts, may they never meet.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2017, 15:05 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7265
Yaş:
Türkiye'de Tesla'nın herhangi bir servisi ve satışı yok. Almak kolay ama işletmek zor şu an. TeslaTürk'te düzenli olarak yazıyorlar, arada buluşuyorlar.

Şurada yazmışlar aşağı yukarı maliyetleri:
http://teslaturk.com/turkiyede-tesla-kullanmak/
http://teslaturk.com/tesla-model-s-vs-b ... -maliyeti/

İkinci yazının özeti, M5 almayın, P85D alın :)

Tesla Türkiye'ye girdiğinde Model 3'ün fiyatı ne olacak, ben onu merak ediyorum çokça.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2017, 15:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 450
Yaş:
Tesla CEO’su Elon Musk’ın açıklamalarına göre şirket süperşarj istasyonlarının elektrik şebekesi ile olan bağını keserek istasyonların tamamen güneş enerjisinden güç almasını sağlayacak.


https://www.donanimhaber.com/diger-bili ... eyecek.htm


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2017, 21:12 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5103
Yaş:
Eğer petrol kapitalizmi engeleyemezse elektrikli arabalar kesinlikle petrollü araçları domine edecektir. Ama trilyon dolarlık petrol kapitalizmi buna göz yummaz. Parasından piyasasından vaz geçmez. Adam kar edicem diye ABD devletine ortadoğuyu hallaç pamuğu gibi attırıp, yüzbinleri milyonları katlettiriyor.

Elektrikli arabalar çok basit yapıdalar. Yağ, su, filtre, kayış gibi değişimleri yok. Periyodik bakım aralıkları çok geniş. Üretimleri benzinli araçlardan daha basit gözüküyor. Hassas döküm veya hassas talaşlı işlem gerektirmeyen bir üretim süreci.
Yakında araba fabrikaları bence çok küçülecek. Toplama bilgisayar gibi toplama araba piyasası gelişecek. Bu işten en zararlı sanayi siteleri çıkacak. Yani bence.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2017, 23:04 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 29 Mar 2015, 23:00
Mesajlar: 206
Yaş:
Alıntı:
Yakında araba fabrikaları bence çok küçülecek. Toplama bilgisayar gibi toplama araba piyasası gelişecek. Bu işten en zararlı sanayi siteleri çıkacak. Yani bence.
İşte güzel bir inovatif fikir, ama bu teknolojiyi daha da hızlandıracak güç Elon Musk'tan daha çok petrolsüz Almanya'nın kendisi için bu teknolojiyi ilerletmesi olacak.

Almanya'nın otomotivdeki büyük devrimi için 12.5 yıl kaldı.

Bu işteki en büyük engel şarj istasyonları sayısı ve batarya fiyatları eğer ki o kritik noktalar aşılırsa elektrikli araçlar da hayal edilemeyecek bir patlama yaşanacak.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2017, 06:12 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 1986
Yaş:
Alıntı:
İşte güzel bir inovatif fikir, ama bu teknolojiyi daha da hızlandıracak güç Elon Musk'tan daha çok petrolsüz Almanya'nın kendisi için bu teknolojiyi ilerletmesi olacak.

Almanya'nın otomotivdeki büyük devrimi için 12.5 yıl kaldı.

Bu işteki en büyük engel şarj istasyonları sayısı ve batarya fiyatları eğer ki o kritik noktalar aşılırsa elektrikli araçlar da hayal edilemeyecek bir patlama yaşanacak.
Sarj istasyonu kurmak zaman icinde halledilecek bir konu ama ana sorun bence batarya teknolojilerindeki limitler. Hem depolama hemde batarya fiyatlarinin pahali olmasi. Ortalama 7-8 yilda bataryalarin degismesi gerekiyor. ABD'de en cok satan EV olan Nissan Leaf'in 20 kWh bataryasi ile 85 mil(136km) menzil, Tesla-S'in 60kWh bataryasi ile 208 mil(335km), veya 80kWh bataryasi ile 265mil (425km) menzile sahipler. Leaf'in satis fiyati 30 bin $ civarinda iken Tesla-S 70-80 bin dolar. Nissan leaf alan adam tek sarj ile 13okm gidebiliyor, bu kisitlama en buyuk handikap. Tesla-S menzil olarak iyi elektrilik arac icin ama fiyat cogu insanin alamayacagi kadar pahali. Bence 30 bin dolar bandinda 250mil(400km) gidebilen bir arac cok daha ilgi cekici olacaktir. Burada sanirim benzinli araclarin menzil ve fiyat avantajina en yakin elektrikli arac Tesla Model-3 olacaktir. 1000 dolar deposit odeyen yaklasik 300 bin kisi Model-3'u bekliyor. Satis fiyati 35 bin $ olacak aracin 250 mil gitmesi bekleniyor. Bu menzil ABD standartlarinda cogu insan icin %80 civarinda, yeterli goruluyor. Burada ailelerin genelde 2 araci oldugudan, birinci arac biraz daha buyuk SUV veya Van olurken, ikinci arac EV tercih edilmesi soz konusu.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 12 Haz 2017, 22:30 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 553
Yaş: 39
Alıntı:
Sarj istasyonu kurmak zaman icinde halledilecek bir konu ama ana sorun bence batarya teknolojilerindeki limitler. Hem depolama hemde batarya fiyatlarinin pahali olmasi. Ortalama 7-8 yilda bataryalarin degismesi gerekiyor. ABD'de en cok satan EV olan Nissan Leaf'in 20 kWh bataryasi ile 85 mil(136km) menzil, Tesla-S'in 60kWh bataryasi ile 208 mil(335km), veya 80kWh bataryasi ile 265mil (425km) menzile sahipler. Leaf'in satis fiyati 30 bin $ civarinda iken Tesla-S 70-80 bin dolar. Nissan leaf alan adam tek sarj ile 13okm gidebiliyor, bu kisitlama en buyuk handikap. Tesla-S menzil olarak iyi elektrilik arac icin ama fiyat cogu insanin alamayacagi kadar pahali. Bence 30 bin dolar bandinda 250mil(400km) gidebilen bir arac cok daha ilgi cekici olacaktir. Burada sanirim benzinli araclarin menzil ve fiyat avantajina en yakin elektrikli arac Tesla Model-3 olacaktir. 1000 dolar deposit odeyen yaklasik 300 bin kisi Model-3'u bekliyor. Satis fiyati 35 bin $ olacak aracin 250 mil gitmesi bekleniyor. Bu menzil ABD standartlarinda cogu insan icin %80 civarinda, yeterli goruluyor. Burada ailelerin genelde 2 araci oldugudan, birinci arac biraz daha buyuk SUV veya Van olurken, ikinci arac EV tercih edilmesi soz konusu.
Hocam bataryalı araçları ne kadar çok sevsemde pilli araçların geleceği bu şartlarda pekde parlak görmüyorum, ne kadar iskandinav ülkeleri Hollanda ve Çin 2023 den sonra Elektrikli Otomobillere geçeceğim desede Lithium rezervleri 8 Ülke dışında pekde içaçıcı değil. Bu 8 ülkede başta Bolivya olmak üzere Çin ve ABDde var Tesla yı biliyoruz ABD den ben bu durumda Çinide anlıyorum ve olaya baktığımda ABD nin Volkswagen e karşı yapılan girişimide anlıyorum, zaten bu Pil ve Elektrik işi 10 sene filan sürerse sonrasında zaten çökermiş gibi me geliyor, bu arada başta Almanya ve Avrupadaki Araba üreticileri Motor ve aksesuar tasarımlarını askıya alması amaçlanmış olabilir ve Avrupanın ilerleyişi durdurulmuş olur.
Zaten tüm Motorlu taşıtları Elektrikli araçlara çevirecek olursak rezervi mezerv dayanmaz gibi me geliyor.Birde bu kadar Taşıtları Elektrik Enerjisini nereye bulacağız Petrolmü yakın Üreteceğiz :D

Benim Türkiye için önerim (geçmişdede belirtmiştim) Mikro Toriumsantralblokları tasarlayup araçları bununla yürütebiliriz Toruim reservieren en yüksek düzeye Türkiyede mevcut, Toruimun Nüklüersantraleri die Atom santrallere göre zararısız. Ülkeye bu işin üzerinde durursak gelecekde Çocuklarımızın refahı düzeyi çok yüksek düzeyde olur.
Ayrıca gayet çevreci bir enerji, duyduğuma göre Ispartada düşer Atlasjet uçağında bu konu hakkında çalışan fizikcilerimizde bulunuyormuş.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 12:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 977
Yaş:
İnsanların Tesla'yı tercih ediyor olması gerçekten çok ilginç. ABD'de o paraya gayet rahat Mercedes, Lexus gibi markaların en üst serileri ya da Land Cruiser alınabiliyor. Elektrikli arabaların belki çok yakın zamanda olmasa bile gelecekte önemli bir yer tutacağını düşünüyorum. İçten yanmalı motorların hemen ortadan kalkması belkide tamamen ortadan kalkması şu aşamada çok zor. Ancak petrolden kurtulmak isteyen ülkeler ve artan yenilenebilir enerji yatırımları elektrikli arabaları uzun vadede çok cazip kılacak. Bence bu araçların tek sorunu şarj. Çok kısa süreli aynı benzin doldurur gibi bir yöntem bulunması gerekiyor. Benim aklıma şu aşamada batarya değiştirme. Yol kenarındaki istasyonda duracağız, pratik bir şekilde güç kaynağı değiştirilecek sonra yola devam. Araçların dahili ya da harici güneş ve rüzgar gibi yöntemler ile şarj edilmesi de mümkün.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 16:27 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:
Benim aklıma şu aşamada batarya değiştirme. Yol kenarındaki istasyonda duracağız, pratik bir şekilde güç kaynağı değiştirilecek sonra yola devam. Araçların dahili ya da harici güneş ve rüzgar gibi yöntemler ile şarj edilmesi de mümkün.
Sayın @koşan hollandalı;
Belgeselinde izledim( A dan Z ye teslanın üretim bandını gösteriyor), tesla lar fren yaparken kendi bataryalarını şarj edebiliyorlar. Ama bu çok küçük bir verim sağlıyor. Onun dışında güneş enerjisi düşünceniz gayet makul, lakin bu durum space-x i gibi bir projeyi tasarlayıp hayata geçiren beyinlerin gözünden kaçmış olamaz. Bu konuda bir çalışmaları vardır, yoksa da makul bir açıklaması vardır.

Batarya değiştirme meselesine gelecek olursak eğer, yine belgeselde bahsedildiği üzere bu araçlarda laptop bataryalarında da kullanılan tam 7104 adet lityum iyon pil mevcut. Hem ağırlığı dağıtmak, hem de yer kaplamasın diye aracın alt tabanına, döşemenin altına yerleştirmişler. Şu durumda dediğiniz değişim de mümkün görünmüyor. Kaldı ki epey ağırlar.
Alıntı:
3 fazlı şarj cihazları ile 15 dakikada % 80 şarj oluyor. Aracın yaygınlaşması devrim yaratması önündeki en büyük sorun Lityum pillerin ucuzlatılamaması şu an için. Birilerinin ucuz piller yapmasını bekleyeceğiz. Pil sorunu dışında araç her şeyi ile hazır ve her şeyi ilede şahane. Şarj süresi sorunuda yok aslında. 400 km gidip 15 dakika kim katlanmazki.
Sayın @Filinta Dediğiniz üzere araç şahane, tek sorunu şarj. 400 km de 15 dk bekleme de makul bir bekleme. Oturur çayını çorbanı içersin, ihtiyacını giderirsin. Lakin, bir bataryayı ne kadar hızlı şarj edersen o kadar ömründen yersin. Süperşarj denilen 3 fazlı, sanayi tipi 380 volt enerji veren şarj yöntemi de sadece ihtiyaç halinde, sık kullanılmaması gereken bir şey. Hepsini geçtim malesef ülkemizde üretilen elektriğin kalitesi yerlerde sürünüyor. Sabit 50 Hz frekans sürekli yakalanamıyor.(49,50,51 Hz bu aralıklarda oynuyor) Avrupa ve Amerika' dan ekstra olarak bizim bu konuya da el atmamız gerekiyor, yoksa çok başımız ağrır.

Alacak arkadaşlara ufak bir hatırlatma yapma ihtiyacı hissettim. 70000(yetmişbin) dolarlık arabanın 30000(otuzbin) doları batarya. Fabrika verilerine göre 5 senede bir bu bataryaların değişmesi gerekiyor. Uygun şarj aralığı %20-%85. Yani ne tam bitireceksiniz, ne de tam dolduracaksınız.

Benim şahsi düşüncelerime gelecek olursak;

Şu şarj meselesi ve bataryanın aşırı pahalı olması sorunları hallolana kadar içten yanmalı motorlar bizim hayatımızdan çıkmayacak. Lakin ülkemiz şartlarında, fahiş akaryakıt fiyatları el yakıyor. Tasaruf yapmak isteyenlere tavsiyem hibrit(melez) otomobiller. Hepimizin bildiği üzere içten yanmalı motorlar en fazla yakıt sarfiyatını ilk hareket(marş basma-start) ve kalkışlarda yapar. Melez motorlu araçlarda bu durumu elektrik motoru yapıyor. 0 dan 40 km hıza kadar araç elektrik motoru ile gidip daha sonra güç aktarımını içten yanmalı motora devrediyor. Bir nevi APU gibi düşünmekte fayda var. Motorunuz çalışırken de bataryanız şarj oluyor. Konuyu dağıtmamak adına daha fazla ayrıntıya girmiyorum. Meraklısı araştırabilir.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


En son Moon&star tarafından 16 Haz 2017, 19:10 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 18:36 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:
Bir ara hidrojen geleceğin yakıtı gibi görülüyordu ama olmadı o iş galiba arkası pek gelmedi.
Hidrojen çok verimli ve temiz bir yakıt. Lakin doğada saf halde bulunmuyor. Suyu iyonize ederek elde edilebiliyor ama üretimi ve depolaması çok masraflı olduğundan henüz akaryakıt olarak kullanımı zor.

Amerikanın nükleer reaktör ile çalışan denizaltılarında deniz suyunda ki hidrojen ve oksijeni ayrıştıran yardımcı makineler mevcut. Basit çalışma prensibi ile anlatmak gerekirse suya elektrik vererek ayrıştırma yapıyor. Zaten nükleer reaktörü olan bir denizaltı için bu durum lükse kaçmıyor. Lakin orada amaçlanan hidrojen üretmek değil, denizaltı personelinin ihtiyacı olan oksijeni üretmek. Artan hidrojeni ne yapıyorlar bilmiyorum.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 19:33 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 387
Yaş:
Alıntı:
Hidrojen çok verimli ve temiz bir yakıt. Lakin doğada saf halde bulunmuyor. Suyu iyonize ederek elde edilebiliyor ama üretimi ve depolaması çok masraflı olduğundan henüz akaryakıt olarak kullanımı zor.

Amerikanın nükleer reaktör ile çalışan denizaltılarında deniz suyunda ki hidrojen ve oksijeni ayrıştıran yardımcı makineler mevcut. Basit çalışma prensibi ile anlatmak gerekirse suya elektrik vererek ayrıştırma yapıyor. Zaten nükleer reaktörü olan bir denizaltı için bu durum lükse kaçmıyor. Lakin orada amaçlanan hidrojen üretmek değil, denizaltı personelinin ihtiyacı olan oksijeni üretmek. Artan hidrojeni ne yapıyorlar bilmiyorum.

Suyu hidrojene çeviren ekipman fazla pahalı bir şey değil araç için hazır kit halinde alınabiliyor ve araca montajı çok kolay ,LPG takmaktan bile kolay ama araç %100 hidrojenle çalışmıyor tabiki.

Ama yakıt olarak baya tasarruf sağladığını belirtti bir arkadaşım hatta denizlide 'mucit Şadi Başer' diye aratırsanız kendi yaptığı kit olduğunu ve test ettiğini söylemişti kendisinden bizzat duymuştum.

hidrojen dediğimiz mahlukat çok güzel patlıyan birşey :D :D birazda risk tabiki .

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 19:55 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:
Suyu hidrojene çeviren ekipman fazla pahalı bir şey değil araç için hazır kit halinde alınabiliyor ve araca montajı çok kolay ,LPG takmaktan bile kolay ama araç %100 hidrojenle çalışmıyor tabiki.

Ama yakıt olarak baya tasarruf sağladığını belirtti bir arkadaşım hatta denizlide 'mucit Şadi Başer' diye aratırsanız kendi yaptığı kit olduğunu ve test ettiğini söylemişti kendisinden bizzat duymuştum.

hidrojen dediğimiz mahlukat çok güzel patlıyan birşey :D :D birazda risk tabiki .
Hocam mevzu ekipman maliyeti, yani ilk edinim maliyeti değil. Öyle olsa sistem kısa sürede kendini amorti eder. Pahalı olan işletme maliyeti. Yani suyu elektrolize ederken kullandığın enerji/elektrik miktarı fazla. Onuda geçtim, küçük işletmelerde ya da araçlarda hidrojeni yakıt olarak kullanmak için sıvı halde depolamak gerekiyor ki bu da -260 lı derecelere tekabül ediyor. Bunu yapmak için güçlü bir iklimlendirme- buzluk sistemi kompresörü ve ona hareket verecek elektrik motoru- motorları lazım( Yine mevzu elektrik). Basınç ve diğer etkenleri saymıyorum bile.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 20:30 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Haz 2015, 17:16
Mesajlar: 387
Yaş:
Alıntı:
Hocam mevzu ekipman maliyeti, yani ilk edinim maliyeti değil. Öyle olsa sistem kısa sürede kendini amorti eder. Pahalı olan işletme maliyeti. Yani suyu elektrolize ederken kullandığın enerji/elektrik miktarı fazla. Onuda geçtim, küçük işletmelerde ya da araçlarda hidrojeni yakıt olarak kullanmak için sıvı halde depolamak gerekiyor ki bu da -260 lı derecelere tekabül ediyor. Bunu yapmak için güçlü bir iklimlendirme- buzluk sistemi kompresörü ve ona hareket verecek elektrik motoru- motorları lazım( Yine mevzu elektrik). Basınç ve diğer etkenleri saymıyorum bile.
Sayın Moon&star yanlış anladınız galiba beni hidrojen tankın içinde durmuyor veya depolanmıyor araç çalıştığı esnada kendi sudan hidrojen üretiyor. Ne kadar tasarruf derseniz %30 gibi bir tasarruftan bahsediyor kullanıcı arkadaş.

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 21:00 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alıntı:
Sayın Moon&star yanlış anladınız galiba beni hidrojen tankın içinde durmuyor veya depolanmıyor araç çalıştığı esnada kendi sudan hidrojen üretiyor. Ne kadar tasarruf derseniz %30 gibi bir tasarruftan bahsediyor kullanıcı arkadaş.
Evet yanlış anlamışım. Siz hidrojeni yardımcı- ilave yakıt olarak gaz halinde kullanıp tasarruf etmekten bahsediyorsunuz. Tıpkı şu video da olduğu gibi.


Bu da kaynak makinesi versiyonu.


Lakin unutulan bir şey var ki oda hidrojeni yakarsanız ortaya CO2, C2 ya da herhangi bir zehirli gaz değil sadece ve sadece su buharı çıkar. Yakıtı aracınızın yanma odasında, yani silindir mahallinde yaktığımıza göre yanma odasında egzoz gazı + su buharı olacaktır ki bu da hiç istenmeyen bir durum. Kısa sürede etkisini göstermese bile, uzun zaman içerisinde emme-egzoz valfleri, silindir yüzeyi, piston kafasın da aşınma ve kavitasyonlara neden olacağı gibi bu nedenler kullanıcıya motor indirme, rektefiye-honlama ve hatta klerens ölçüsü çok aşındı ise parça yada blok değişimine varana kadar büyük masraflar olarak geri dönecektir. O yüzdendir ki hiçbir otomotiv şirketi ürettiği aracın yanma odasına direkt olarak hidrojen enjekte etmez.( Güvenlik faktörlerini saymıyorum bile)

Bunun yerine fuel-cell yani yakıt hücresi olarak kullanılır. Bu sistemde hidrojenden elektrik üretilerek güç aktarma organlarına elektrik verilir. Yani bildiğimiz elektrik motorlu araçlar. Lakin Fuel-cell de hala gelişme aşamasında olup, onunda kendine özgü masrafı, maliyeti vs eksiklikleri henüz çözülmüş değil.

Fuel-cell e güzel bir örnek;


Bu kadar yakıt muhabbeti yeter. Bizim depo yine dibi gördü, yarın nasıl dolduracağım kara kara onu düşünüyorum. :cry:

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


En son Moon&star tarafından 14 Haz 2017, 21:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 14 Haz 2017, 21:26 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Tem 2015, 20:21
Mesajlar: 977
Yaş:
Moon&star hocam ben yekpare bir batarya var sanıyordum açıkçası. Dediğiniz fren mekanizması Corolla'da da vardı yanlış hatırlamıyorsam. Yani karıştırmıyorsam broşüründe o tarz bir şey vardı diye hatırlıyorum. Yukarıda Audi'nin sentetik sıfır emisyonlu dizelinden bahsetmiş aktifkarbon üstad. Bence çok ilginç bir teknoloji. Biraz detaylı bakmak lazım.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 04:52 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
E-dizel ya da sentetik dizel de alternatif bir yakıt tabiki. Adamlar havadan sudan dizel üretmiş. Temeli de ta 2. Dünya Savaşı' ndan da evvele dayanıyor. Petrol sıkıntısı çekince kömürden alternatif yakıt üretmeyi başarabilmişler fakat, o zamanın teknolojik şartları ve bazı diğer sebeplerden ötürü pek verim elde edememişler. Audi mühendislerinin günümüzde ürettiği e- dizel ise biraz daha farklı olarak su ve karbondioksit kullanılıyor. Basitçe açıklamak gerekirse;

1. İşlem: Suyu kapalı bir ortamda basınç altına alarak(Suya basınç uygularsanız kaynama noktası yükselir, vakum uygularsanız kaynama noktası düşer. Kısaca su vakum altında 40 derecede de kaynar, basınç altında 200 derecede de kaynar), süperheater lerinde yardımı ile 800 dereceye getirip elektroliz yardımı ile bileşenlerine ayırıyorlar. Audi nin iddiasına göre, bu işlem yapılırken kullanılan enerji, güneş enerjisi ve rüzgar türbinlerinden sağlanıyor.

2. İşlem: Dönüştürme reaktörüne(Water-gas shift reaction) giren hidrojen ve karbondioksit, hidrojen, su ve karbonmonoksit olarak dışarı çıkıyor.

3. İşlem: Fischer–Tropsch reaktörüne giren hidrojen ve karbonmonoksit, Syngas(Sentez Gaz) olarak dışarı çıkıyor.Çeşitli damıtma işlemlerinde de geçerek blue crude denilen e-dizel oluşturulmuş oluyor.

Biraz karışık bir çevrim ama işin özeti şu;
Resim

Kaynak: Anonim

Konu ile alakalı videolar;


Ayrıca diğer alternatif enerji kaynakları;


Konu Tesla' dan nerelere geldi tövbe estağfurullah. :lol:

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 19:15 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 21:04 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1420
Yaş:
İyi güzel hoşta bana performanstan bahsedicek birileri varmı ?

Yokuş performansı nasıl bizim ülke düz değilki 100 km/h ile dağ bayır çıksın ?

Şehirler arası performansı nasıl 15-200 km/h bandına çıkabiliyormu bu melet yoksa sağ şertte tırın arkasında mutlu mesut tesla ailesinin bir bireyi gibi 50 saatemi ben bir yerden bir yere ulaşacağım.

Klima-cd çalar harita bunlar ne kadar enerji alıyor bataryadan sıcakta 350 km menzili varsa bu 200 km ye inmeyeceği ve çok düşük enerji harcağını nasıl belrlemişler.

Sorular sorular alıcam arabayı bari iyi bir özelliği olsun :)

Edit:Güvenliği nasıl bunun çarpışma testleri nasıl adam 100 km ile arkadan-önden yandan bindirdiğinde nasıl tepki veriyor varmı bir videosu falan ?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 21:12 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4437
Yaş: 40
@KURT şu kadarını söyleyeyim otomobil 0>100 Km/h hızlanırken 1g kuvvet uyguluyor.

Detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsin.


_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 21:16 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 450
Yaş:
http://www.log.com.tr/tesla-model-xin-g ... sti-video/



Teknolojisiyle sınıfında standartları belirleyen Tesla Model X güvenlik testinde elde ettiği sonuçla da rakiplerine göz dağı verdi.

Elektrikli otomobillerin bugün geldiği konumdaki en büyük etmenlerden birisi olan Tesla kullanıcıların en çok merak ettiği modeller arasında yer alıyor. Elektrikli sürüş deneyiminin yanı sahip olduğu sürüş asistanıyla günümüzde otonom sürüşte en yakın deneyimi vadeden Tesla, çıkış noktasından günümüze sınıfının referans modeli olma özelliğini korumaya devam ediyor. Tesla modellerinin teknolojilerinin yanı sıra bir diğer merak edilen özelliğiyse ne kadar güvenliği olduğu. Geçtiğimiz dönemde Model S çarpışma testinde elde ettiği beş yıldızlık dereceyle güvenlik anlamında da iddiasını ortaya koyan Tesla bunu Model X’in elde ettiği rekor dereceyle sonuçlarını pekiştirdi. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi tarafından saate 56,3 kilometrelik hızla gerçekleştirilen çarpışma testinde sürücü ve yolcuları da kapsayan tüm kategorilerde beş yıldız alan Model X bir rekora imza attı.

Aynı zamanda sınıfında bunu başaran ilk otomobil olan Model X sonuca ek olarak bu zamana kadar test edilen modeller arasında içerisinde sakatlanma olasılığı en düşük SUV rozetini de takmayı başardı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 21:20 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4437
Yaş: 40
Bu da başka bir 0>100 denemesi.



_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 21:22 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 450
Yaş:
TEsla Model X Çiftlik İşlerinde Kullanmak:


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 21:38 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 13 Ağu 2012, 19:35
Mesajlar: 1420
Yaş:
Bilgiler için teşekkürler.

0-100 1 g kuvvet ile çıkması ilginç olmuş ya.

Kaç beygir bu melet maşallah torku ferrari gibi.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 15 Haz 2017, 22:15 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:
Ben yurt dışında kiralık olarak yarım gün kadar kullanma fırsatı bulmuştum, lakin 60d modeli olmasına rağmen resmen aşık olmuştum.
Hocam isterseniz ferrari veya lambo olsun hiç bir içten yanmalı arabanın verdiği his bunun verdiği hissi geçemez çünkü anında direk bastığınız anda o max gücü sıfır anında verebilmesi bütün esprisi bence, umarım bir gün herkes ne demek istediğimi anlama fırsatına kavuşur.
Kurlar artmaz ise 3 lerden bir tane ilk gelenlerden olmasada ilk sene sonuna doğru alma planlarımız var hadi bakalım hayırlısı.

Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 03:01 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Tem 2012, 03:34
Mesajlar: 372
Yaş:
Alacak olan arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun diyorum.

Senkron(elektrik) motorundan tahrik alan araçların torku, performansı ve ivmelenmesi, rankin çevrimi ile çalışan türbinler hariç otto ve dizel çevrimli içten yanmalı motorlara nazaran kat be kat üstündür. Bunda en büyük etki, motora yük binmesine rağmen, senkron motorlarda tork kaybının minimal düzeyde olmasıdır.

İçten yanmalı motorlarda tork değeri motorun devir sayısına göre değişmektedir. Örneğin aracınızı 60 km hızda 2000 RPM ile kullandığınızda aldığınız tork değeri ile, yine 60 km hızda 3500 RPM de kullandığınızda ki tork miktarı farklıdır. Lakin senkron motorlu araçlarda direkt tahrik olduğundan, sabit hızda gitme durumlarında devir düşürme,yükseltme gibi durumlar olmaz. Bunun yerine motor, sabir devirde, sabit hızda, çektiği akım-amper i arttırarak tork miktarını korumaya çalışır.

Senkron motoru ve içten yanmalı motoru rampada kıyaslama açısından basit bir örnek vermek gerekirse;

* 100 km hızda %10 Eğimli rampada içten yanmalı motor: Araç rampaya girdiği anda, haliyle eğim yüzünden motora yük biner ve eger gaz miktarını arttırmaz yada vites düşürüp devir yükseltmez iseniz, motorun devri düşmeye, boğulmaya ve akabinde tork kayıpları yaşamaya başlarsınız.

* Aynı hız ve aynı eğimde senkron motorun yapacağı tek şey, hız ,devir ve tork kaybetmeden motora giden akım miktarını arttırmak olucaktır.

Teslalar " Regenerative brake " sistemini kullanıyorlar. Bu sayede hem daha verimli bir frenleme, hemde balata ömrünün uzaması sağlanıyor. Lakin, 2016 senesinde üretilen binlerce aracın fren sisteminde oluşan arıza nedeni ile Tesla, o dönem üretilen çoğu aracı geri çağırmış.

Fren arızası için : https://www.youtube.com/watch?v=EEdR6LCZWg8

Regenerative brake sisteminin çalışma prensibi




Tesla' nın kaliperi, diski ve balataları





Tesla' nın motoru
Resim

Pilleri
Resim

Yukarıda ki yazımda yanlış yazmışım. Ben 1000 küsür pil kullanıyor diye hatırlıyorken meğersem 7000 küsür kullanıyormuş.

Pillerin yerleştirildiği yer
Resim

Model S " EURO NCAP" ten 5 yıldızla çıkmış. Koruma seviyeleri Audi, Volvo tarzı araçların biraz gerisinde kalsa da EURO NCAP ten 5 yıldız almak kolay değildir.

-Yetişkin koruma: %82
-Çocuk yolcu koruma: %77
-Yaya koruma: %66
-Güvenlik Yardımcısı: %71

Kaynak:http://www.euroncap.com/tr/results/tesla/model-s/7897

2017 kaza testleri.(Farklı açılardan darbe)



P90 D modeli ile BMW İ8 in otoban performansı, karşılaştırması.( P90 D 0-100 km hıza 2.8 sn de çıkıyor)



Bu araçların en büyük avantajlarından biri de şanzımanı, yağı, filtresi, ıvırı zıvırı olmaması nedeni ile bakım- parça değişiminin ucuz olmasıdır.

Bakımında yapılan işlemler;
-Silecek değişimi
-Araba anahtarının pil değişimi
-Kabin havalandırma filtresinin değişimi
-Silecek suyu doldurumu
-Soğutucu ve fren sıvısı miktarları kontrolü
-Fren sıvısı temizleme
-Pillerin dengelenmesi ve nem kurutucu kitin yenilenmesi
-Bütün menteşe ve mandalların temizlenip yağlanması
-Açılabilir cam tavan rayları ve sisteminin temizlenmesi
-Şarj sistemi kontrol edildi, dizayn edildiği gibi sorunsuz çalışıyor
-Lastiklerin ön ve arkada diş derinliği kaydedildi.
-Lastik basıncı 45PSI’a ayarlandı.
-El freni kalınlığı 5mm olarak gözlemlendi.
-Fren balata kalınlığı önde ve arkada 8mm olarak gözlemlendi.
-Araba kayıtları kaydedildi, yazılım en son versiyona yükseltildi.

Kaynak: teslaturk.com

Batarya ve e.motorunun garantisi 8 yıl, aracın garantisi 4 yıl ya da 80.000 km.

En büyük dez-avantajları ise;
-Türkiye' de şuan servisinin bulunmaması.
-Batarya değişiminin pahalı olması.
-Şarj süresinin uzun olması.
- Kasko ve yedek parça da yaşanacak zorluklar.

_________________
Today's lesson will be pain.

Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 07:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 14 Şub 2016, 16:49
Mesajlar: 391
Yaş:
Dezavantajlarina bir de, aluminyum govde olmasi nedeniyle, ufak tefek kazalarda kaporta hasarinin giderilmesinin cok pahali olmasini eklemek gerek.

Model 3 celik olacak sanirim, daha avantajli olacaktir bu konuda.

Ford F-150 icin de ayni durum var. Aluminyum tamiri hem herkesin yapabildigi bir sey degil hem de pahali.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 11:06 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Türkiye'de aluminyum tamiri de karbon panel tamiri de bir kaç seneye kendine bir sektör yaratır. Batıya göre çok ucuza çıkarız.

Yalnız, bizim şehirleşmemizde bu konuda ciddi, sıkıntılar var. Büyük şehirlerimiz, başta İstanbul "mumbai" gibi olduğu için, bir sitede 900-1000 hanenin olduğu çok yoğun yerleşim merkezlerinde aynı saatlerde hatta bağlanan 1000 kadar arabanın elektrifikasyonu için herhalde su künkü gibi kablo kesiti gerekir.
Zaten enterkonnekte sistemimiz Allahlık.

Biz Türk'üz, kendi gafletlerimiz var muhakkak. Ondan bu teknolojileri "Batılı" kaygıları ile yorumlayamayız. Bir şeye zinhar hazırlıklı olursak mazallah dinden minden çıkarız..


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 11:40 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 553
Yaş: 39
Komşulardan birinde var bu araçtan, geçen benzinlikte yakaladım :lol: tabi aracını yıkarken. Bu araçların menzilleri kışın 3 te 1 e kadar düşüyormuş! Birde Almanyada Tesla otobanlarda filan kendi şarj istasyonlarında ömürboyu bedava dolum garantisi vermişdi onu bu sene kaldırdılar. Pahalı Sporaraba sahipleri gibi Tesla sahiblerinin garajlarında 2ci ve üçüncü araçta mutlaka bulunuyor. Şahsen üsten kapısı açılan araç hoşuma gitti fakat benim çocuklar o güzel koltukları kısa zamanda haşat eder ve araç bir daire fiyatına.

Ben şahsen Bmw i 8 tercih ederdim.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: Tesla S 70
MesajGönderilme zamanı: 16 Haz 2017, 17:47 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Şub 2016, 22:05
Mesajlar: 237
Yaş:
Ben özellikle model 3 den sonra ülkemizde Tesla özelinde elektrikli araçların çok ama çok agresif bir büyüme kat edeceğine inanıyorum,

Zira oturduğum apartmanın işçi emeklisi 75 yaş üstü amcanın bile gelip bana sen anlarsın elektrikli araba varmiş prizden doluyormuş vs diyip merak edip öğrenmek istemesi hatta işine gelirse fiyatlarını sorması (beklediğinden pahalı çıktı yoksa almak fikri ile gelmiş) bence sektör adına ufak fikirler vermeye yetiyor,

Ulkemiz için en büyük handikapı garanti süresi sonunda; belki 10 sene sonra verim ve şarj kaybından ötürü pil değişim ücreti yaşandığında halen şuanda kullandığımız pil/batarya teknoloji ile devam ediyor olursak neredeyse bir araba parası ödememiz gerçeği, (gerçi yakıt tasarrufu/servis ve parça tasarrufu/ ve ileride otopilot 2.0 sonrası 5.nesile ülkemizde geçmiş olursak şayet aracın kendi kendine para kazanması) nedeni ile pil değişim vakti gelene kadar aracın kendi fiyatını zaten çıkartacağına inanıyorum.

Gelelim gelecekte dezavantaj olabilecek konulara;

Bu araçların kullandığı elektrik için ayrı bir vergi sistemi öngörüldüğü söylenip dillendiriliyor,
ayrıca ötv de ülkemizde elektrikli araçlar için %3 ama onunda kalkacağı söyleniyor öyle olursa tesla s basic 60 modeli bile teorik olarak 4silindirli araçların seviyesinde olduğundan çok çok yüksek dilimden vergiye gireceği kesin,
ayrıca ülkemiz ana vergi kaynaklarından olan akaryakıt tüketiminin ciddi oranda tüketiminin azalması direk olarak aradaki farkı elektrikli araçlara bindireceğide kesin gözüyle bakıyor sektörden tanıdıklar ama bu tübitak'ın modifiye ettiği elektrikli araç projesi ciddi olarak piyasaya çıkarsa ona ayrı özel bir statü getirilir mi merak ediyorum.


Emin olun kurlar bu seviyede gider ve model 3 den sonra vergilerde de bir değişiklik olmaz ise yan sanayimiz de yanında bir kaç senede oluşur, zaten bu sene tesla ulkemizde supercharger lardan 7 tane hizmete alarak resmi olarak giriyor, bir kaç showroom ve bir servise bakar geri kalanı, ben 2018 sonuna doğru model 3 ile birlikte bu yönde bir atılım bekliyorum.

_________________
Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 70 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye