TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 23 Oca 2018, 22:59

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.

Resim
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017, 02:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 16:48
Mesajlar: 842
Konum: Merzifon
Yaş: 43
Google'un satın aldığı DeepMind Firmasının üretimi olan AlphaZero Yapay Zeka Programı, 4 saatte 44.000.000 kadar satranç oyununu sıfırdan çalışıp hatmettikten sonra, Dünya Bilgisayar Satranç Şampiyonu olan Stockfish 8'i, 100 oyunluk serinin sonunda ve hiç mağlubiyet almadan devirdi. 25 Beyazlarla galibiyet, 3 siyahlarla galibiyet. 25 beyazlarla beraberlik, 47 siyahlarla beraberlik aldı.

Oyunda Stockfish 8'in bazı açmazları vardı. Açılış kitabına ve oyunsonu veri tabanına erişemiyordu, hamle başına süresi (AlphaZero da aynı şekilde) 1 dk ile kısıtlıydı. Optimal donanım üzerinde de çalışmıyordu. Ancak tüm bu sayılanlar, AlphaZero'nun oyunu sadece 4 saatte sıfırdan öğrenip -hem de yenilmeden- galip gelmesindeki inanılmaz başarısını gölgeleyemez.

Daha da etkileyici olansa, taş fedalarının olduğu, stratejik düşünülen ve derin pozisyonel anlayışın eseri olan saldırgan bir oyun tarzı geliştirmesi. Mikhail N. Tal görse mutluluktan ağlardı herhalde! (Bence süperbilgisayarlar üzerinde koşan ve açılış kitabı/oyunsonu veritabanlarına erişebilen Stockfish 9 ile antrenman yaptıkça, oyun tarzı Tal'den ziyade Botvinnik'e benzemeye başlar.)

Oyunu ne insana ne de bilgisayar programlarına benziyor. Uzaylı satrancı oynadığı söylenebilir.

Halihazırda derin öğrenme sistemleri görüntü işleme ve değerlendirme alanında kullanılıyorlar. Ağ Merkezli Savaş alanına da çoktaan gelmiştir. Benim merak ettiğimse kurmay safhasında ne zaman kullanılmaya başlanacakları. Bu teknoloji tüm dünyanın düzenini -hem de kısa sürede- değiştirecektir. Düşünsenize, "deha" denilen kabiliyeti fabrikasyon olarak seri üretebiliyorsunuz, onlarca yıl süren pahallı eğitimleri saatler içerisinde verebiliyorsunuz. Korkunç ve muazzam.

Dilerim bu trene binebiliriz. Umudum yok ama dileğim bu yönde!

http://www.chessgames.com/perl/chess.pl ... pid=125070

https://www.technologyreview.com/s/6097 ... ity-of-ai/

https://arxiv.org/abs/1712.01815


En son merzifonlu tarafından 11 Ara 2017, 15:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017, 13:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Oyunları izledim. 4 saatlik bir süreçte geldiği nokta inanılmaz gerçekten. Açılış ve oyun sonu kitaplıklarına erişiminin olmaması stockfishi epey budadı. Alan üstünlüğüne çok önem veren bir tarzı var AlphaZeronun gerektiğinde alan üstünlüğünü korumak için taş feda etmekten kaçınmıyor. Açılış ve oyun sonu kütüphanelerine erişimi olan stockfish ile bir süre antreman yaptırsalar süper olur. İnsanlar ise artık denklemden çıktı. Yapay zekaya kesinlikle rakip olamazlar.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2017, 21:52 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Haz 2017, 21:23
Mesajlar: 77
Yaş:
Satranç yapay zekaları, arama ağacı veri yapısını kullanır. İşlem gücü ve memory arttıkça arama ağacı daha derin oluşturulabilir(daha çok hamle ihtimali). Örn: IBM DeepBlue bilgisayarının Kasparov'u 1 sene sonra yapılan rövanşta yenmesi.

Go gibi daha karmaşık oyunlar için de "Monte Carlo tree search" ve "deep learning networks" kullanılıyor.

Google cidden muazzam bir seviyeye geldi. Skynet'i göreceğiz gibi.

_________________
"Houston, Tranquility Base here. The Eagle has landed." Neil Armstrong


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 07:41 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Ağu 2012, 11:33
Mesajlar: 2217
Yaş:
Alıntı:
... Örn: IBM DeepBlue bilgisayarının Kasparov'u 1 sene sonra yapılan rövanşta yenmesi.
Go gibi daha karmaşık oyunlar için de "Monte Carlo tree search" ve "deep learning networks" kullanılıyor.
Ona hiç girme Kasparov sattı o maçı.
Alıntı:
Google cidden muazzam bir seviyeye geldi. Skynet'i göreceğiz gibi.
O gün geldiğinde Skynet'in umrunda olmayacağız sallamayacak varlığımızı, bize U2'dan şarkı gönderecek With or without you I can live diye...

_________________
Kalyon Seydi Engin


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 22:25 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 30 Haz 2017, 21:23
Mesajlar: 77
Yaş:
Alıntı:
Ona hiç girme Kasparov sattı o maçı.
IBM'in ekibi dışarıdan müdahale mi etti diye konuşuluyor fakat bu iddiayı ilk defa sizden duydum. Yanlış hatırlamıyorsam 6. oyundu. Tekrardan incelemem lazım.

_________________
"Houston, Tranquility Base here. The Eagle has landed." Neil Armstrong


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2017, 23:42 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Go gibi daha karmaşık oyunlar için de "Monte Carlo tree search" ve "deep learning networks" kullanılıyor.
Ben tavla için nasıl bir teknik kullanarak insanı yeneceklerini merak ediyorum. Satrançta ve her ihtimalin başından belli olduğu saf matematiğe dayalı oyunlarda makinenin üstün çıkmasından hiç bir zaman korkmadım tuhaf da karşılamadım. Hesap makine icat olunca insanın sadece işi kolaylaştı vakit kaybından kurtuldu, bu tür yapay zekalar da ne kadar ileri giderse gitsin esas olarak hesap makinesinden öte bir şey değiller.

Mesela tavla gibi zar atılan, denkleme önceden bilinmeyen hesaplamaların etki ettiği tür oyunlarda yapay zeka insanın yerini alırsa o zaman korkmak lazım, o başka şey olur artık.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2017, 01:33 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7359
Yaş:
Alıntı:
Ben tavla için nasıl bir teknik kullanarak insanı yeneceklerini merak ediyorum. Satrançta ve her ihtimalin başından belli olduğu saf matematiğe dayalı oyunlarda makinenin üstün çıkmasından hiç bir zaman korkmadım tuhaf da karşılamadım. Hesap makine icat olunca insanın sadece işi kolaylaştı vakit kaybından kurtuldu, bu tür yapay zekalar da ne kadar ileri giderse gitsin esas olarak hesap makinesinden öte bir şey değiller.

Mesela tavla gibi zar atılan, denkleme önceden bilinmeyen hesaplamaların etki ettiği tür oyunlarda yapay zeka insanın yerini alırsa o zaman korkmak lazım, o başka şey olur artık.

Alıntı:
D-Gammon achieved a level of play just slightly below that of the top human backgammon players of the time. It explored strategies that humans had not pursued and led to advances in the theory of correct backgammon play.
https://www.wikiwand.com/en/TD-Gammon
-
http://cs229.stanford.edu/proj2013/Moli ... gammon.pdf

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from its government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye