TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Ara 2017, 14:36

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 311 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 13 4 5 6 7
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2017, 10:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 17 Tem 2012, 13:17
Mesajlar: 262
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Arada yolları kesişse de siyasetin diliyle ticaretin dili çok farklıdır. Siyaset dilinde popülist bazende konjektürel durumdan çok uzak kaygılarla orantısız tepkiler veriliyor ancak ticaretin salt derdi satmak olduğu için uzlaşmacı bir düzen hakimdir ve bu uzlaşmanın baki olmasını ister. Amerika ile atışsak da gerilsek de unutmayın ki Trumph özünde esnaf(!) adamdır. Yani tacirin derdini ve niyetini bilir. İşin içinde Amerikan şirketinin ticari çıkarı olan durumlarda olumsuz yaklaşacağını zannetmiyorum.

Elon Musk kardeşimiz ilim insanı olsa da beyaz önlükle steril odalarda yapılan çalışmalarla bu işin bitmediğin bilecek kadar da tacirdir. Elektrikli arabayı “devrim” olarak nitelendirirsek; her devrimin yaşam alanına ihtiyacı vardır. Filizlerinin atılması ve yeşermesi umut verici bir başlangıçtır ancak aslolan bu devrimin yayılmasıdır o zaman butik anlayıştan gerçek bir devrime evrilir bu hareket.

Avrupa, Rusya ve Ortadoğu gibi ciddi pazarlara yakın olan ve kendisi de otomotiv sektöründe büyük bir pazar olan ülkemizde; bu devrimin ürünlerinin yayılması gerekir. Bu da önce tüketicinin algısını değiştirecek ciddi ve uzun vadeli reklam ve pazarlama yatırımlarını ve yine alt yapı hazırlıkları içinde teknik yatırımları gerektiren maliyetli bir süreçtir. Ancak ülkemizde yerli otomobil heyecanı; bizim kadar Elon Musk’da sarmış olabilir belki. Bunu Tesla’nın en derin sırlarını paylaşacak olarak görmemek gerek tabi ki ancak devlet eliyle başlatılan ve üretimin başlamasıyla birlikte devlet eliyle kullanımı teşvik edileceği bir araçta Tesla mucizesi ve devriminin yer almasını Elon Musk beyefendi de arzu edecektir mutlaka.

Yani demek istediğim; Tesla gibi bir şirket ülkemizde amaçladığı miktarda araç satabilmek için ciddi bir marketing faaliyeti ve yine ciddi bir alt yapı maliyeti ile uğraşması gerekirken; Üretilecek aracın elektrikli olması durumunda marketing ve alt yapı faaliyetlerinin devlet teşviki ve yerli babayiğitler tarafından halledilecek olması Tesla için anahtar teslim pazar demektir. Pazarın bu şekilde kurulması için illa ki teknoloji transferine gerek yok. Ülkemizde fabrika açabilir; yerli bir sanayici ile araç için gerekli bataryaları lisans altında ürettirebilir(ki hatta bu üretimi ihraç da edebiliriz) ve benzeri yöntemlerle teşvik edebilir.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2017, 11:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1314
Yaş:
Alıntı:
O değilde hammade ve gereken Elektrik enerjisi olayı nasal çözülecek, kimse bundan söz etmiyor, hadi enerjiyi tartışıyoruzda pilin hammadesini nerven bulacaklar, uzayda Lithium astroidi felanmı buldular?
Motorlar için gereken bakır fiyatları tavan yaptırır, sorun çok.


@ HDS Oysa kamyonda Elektrik daha mantıklı bana göre, ağır bataryalar sorun olmaz, Lithium olmasıda gerekmiyor ve Almanyadaki deneme amaçlı kurdukları otoyoldaki sağ şerit elektrifikasyonuda sürekli aynı yolu tepen nakliyeciler için çok da fena olmaz. Biliyorum düşündüğüm gibi işlemiyor
Bu konuyu bende merak ediyorum. Bu kadar elektriği kim üretecek?.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2017, 18:20 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7265
Yaş:

https://www.youtube.com/watch?v=9PIJKE5KMtU

DARPA, 2004'te 1 milyon dolar ödüllü bir "Grand Challenge" yapmış. Üniversiteleri(MIT, Caltech vb.), özel şirketleri ve gönüllüleri otonom araba yapmaya davet etmiş. 2004'te kimse kazanamamış, 2005 ve 2007'de tekrarlanmış. Takımlar birbirleriyle yarışmış, birbirleriyle iletişim kurmuş, yeni fikirler yaratmışlar. Sürekli birbirlerine yardımda bulunmuşlar. O beyin gücünü ve ortaya çıkan fikirleri, ne tür sorunların ne şekillerde çözümlerinin bulunduğunu düşünsenize! O zamanlarda ortaya atılan fikirlerin bir çoğu bugün otonom arabalarda standart haline gelmiş durumda, Lidar gibi. Üzerine neler yazılmış, neler bulunmuş, neler öğrenilmiştir...

Google'ın otonom araç projesinin başına geçen Alman mühendis rakip takımının yöneticilerini kendi proje takımına katmış. Yine bir başkası günümüzde Lidar üretiminde bir numaraya oynuyor. Videoda röportaj veren herkes günümüzde otonom araç projelerinin en önemli isimlerinden.

-
HDS, bunu biliyor muydun yahu?

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2017, 18:48 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Tem 2015, 22:21
Mesajlar: 15
Yaş:
kurulan ortak girişim grubunun dışında ülkemizde yıllardır bu işle uğraşan ve bayağı yol kat etmiş başka "babayiğitler" de var.

http://www.dmaoto.com/tr

toyota corolla kaportasını elektrifiye etmişler. kaporta hariç her şey kendi tasarımları. vestel karayel gibi kaportaya yatırım yapmak yerine daha kritik sistemlere yoğunlaşmışlar yani. 400+ km menzil diyorlar.

firmanın yönetim kurulu başkanı önder yol'un katıldığı teke tek programı:
https://www.youtube.com/watch?v=Fyr1dn7yaKQ


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 10 Kas 2017, 21:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Alıntı:
HDS, bunu biliyor muydun yahu?
İvit.
Otonom sürüş konusunda neyin nasıl yapılacağı halen tam belli değil. Kimi bir tür Radar olan Lidar'la, kimisi 7 tane kamera ile image parsing ile deniyor. Halen standartları belirli değil. Ve çok çok hızlı gelişiyor teknoloji. Uçtu hatta son zamanlarda.

Tesla'nın otonom sürüş ekibinin başına adam dayanamıyor mesela. Sonuncusu " Bu iş böyle yapılmaz, Elon hayatları tehlikeye atıyor" diyerek ayrıldı.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 15:00 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:09
Mesajlar: 450
Yaş:
Ünlü İngiliz süpürge üreticisi Dyson da elektrikli otomobil üretmeye hazırlanıyor. Bunun için 2.6 milyar dolarlık bütçe ayırdıklarını açıklayan Dyson’ın kurucusu James Dyson, 2020’de satışa sunacakları aracın radikal olacağını açıkladı.

Bizim 5'li ne kadar bütçe ayıracak acaba?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 14 Kas 2017, 15:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1052
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Bu arada otonom araç patent yarışında Bosch gibi firmalar yardırıyor. Bosch araba görmeyeceğiz ama bu otonom arabalarda Bosch parçalarını göreceğiz. Adamlar yine kritik tedarikçi olacaklar.


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2017, 13:13 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 07 Tem 2016, 14:56
Mesajlar: 8
Yaş: 40
Merak ettiğim bir konu var. Toplu taşıma araçlarını elektrikli yapmak istiyoruz. Yukarıda metrobüsün öncelikle yapılacağı bahsediliyor. Metrobüs hattı sabit bir hat, neredeyse tramvay gibi. Elektrikli araç konusundaki en büyük zorluk, bildiğim kadarıyla enerjinin depolanması ve menzil. Peki biz neden elektrikli toplu taşıma aracında bataryayı araç içinde tutmaya çalışıyoruz? Yaşı en az benim kadar olanlar bilir. Eskiden Ankara'da troleybüsler vardı. Bahçeli çarşı durağından biner Farabi'ye giderdik. Şimdi bu teknoloji çevre dostu değil mi? Ya da estetik kaygılar mı var. Elektrik hattının maliyet mi fazla? Verimli mi değil? Neden günümüzde kullanılmıyor?


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2017, 13:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5498
Yaş:
Aselsan'ın UGES ekibinin TRAction sistemi ile ilgili hazırladığı bir video var. Orada zaten gösteriyorlar bununla ilgili çözümü. Aracın üzerindeki poddan büyük bir "T" şekilli almaç çıkıp, her durakta bulunan sarj noktasına kenetleniyor. Burada zaten saniyeler içinde, dakikalar içinde yeterince şarj alabiliyor. Anı zamanda ana istasyonlarda sefer beklerken de dakikalar içinde şarj olabiliyor.

Metrobüs kapsamında bir sistem için menzil ve enerji depolama sorunu yok aslında. Gittiği geldiği yer belli. Parkuru kapalı. Durağa araç parketmiş şöför sigara almaya gitmiş gibi salaklıklar yok.

Üstelik troleybüs gibi sistemler tamamen tellere bağlıdır. Pantografın sığası ile sınırlıdır. Manevra noktalarında serbest hareket edemezler, birbirlerinin önüne geçemezler. Açıkta elektrik gezdirmeniz gerekir. Otobüs ne rahat.

Hem kendi elektrik ve pil tertibatımızın da en zor şartlarda testini yapmış oluruz. ;)


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 15 Kas 2017, 14:48 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 553
Yaş: 39
Alıntı:
Aselsan'ın UGES ekibinin TRAction sistemi ile ilgili hazırladığı bir video var. Orada zaten gösteriyorlar bununla ilgili çözümü. Aracın üzerindeki poddan büyük bir "T" şekilli almaç çıkıp, her durakta bulunan sarj noktasına kenetleniyor. Burada zaten saniyeler içinde, dakikalar içinde yeterince şarj alabiliyor. Anı zamanda ana istasyonlarda sefer beklerken de dakikalar içinde şarj olabiliyor.

Metrobüs kapsamında bir sistem için menzil ve enerji depolama sorunu yok aslında. Gittiği geldiği yer belli. Parkuru kapalı.
Evet bende çok beğendim bu sistemi, Ulaştırma Bakanlığı ve Belediyeler tarafından benimsenip Standart çözüm olarak yurtda yaymaklazım. Sonra birkaç çevre ülkeye pazarlayıp teknolojik etki alanı geliştirebiliriz.
Bana orjinal bir çözümmüş gibi geldi.

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 17 Kas 2017, 08:49 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 23:16
Mesajlar: 161
Yaş: 25
https://www.donanimhaber.com/otomobil-t ... anisin.htm

_________________
İlk özür dileyen en cesurdur,
İlk affeden en güçlü,
İlk unutan en mutlu...


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı: İlk Yerli Otomobil
MesajGönderilme zamanı: 09 Ara 2017, 14:15 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Oca 2017, 23:39
Mesajlar: 553
Yaş: 39
Çinli NEVS 9-3 eski Saat ( yani bizim çok yerli Saab) Devlet desteği ile ilk sade Elektrik tahrikli versiyonunu bantdan çıkarmış, fabrika yıllık 50 bin tane üretim kapasitesine sahip imiş ve şimdiden 150 bin siparişi varmış.

Buna göre bizim yerli milli otomobilimizde pek yakında Elektrikli olarak tanıtılması yakındır diye düşünüyorum.

NEVS 9-3

http://www.focus.de/auto/elektroauto/ne ... 54680.html

_________________
GERÇEKLERİ SÖYLEMEKTEN KORKMAYINIZ..!

Mustafa Kemal Atatürk


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 311 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 13 4 5 6 7

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye