TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Oca 2018, 00:36

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 14:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Tunceli Valiliği'nden yapılan açıklamaya göre 11.40 sularında Pülümür ilçesinden havalanan ve irtibatın kesildiği helikopterin düştüğü değerlendiriliyor. Helikopterde 1 Hakim 1 Astsubay 7 Polis Memuru ve 3 kişilik uçuş ekibinin olduğu tahmin ediliyor.

Tunceli Valiliği'nden Yapılan Açıklama;

18 Nisan 2017 günü saat 11.40 sıralarında Pülümür ilçemizden havalanan Skorsky tipi Polis Helikopterinden kalkışından yaklaşık (10) dakika sonra sinyal alımı kesilmiştir.

Söz konusu Helikopterde (7) Polis Memuru (1) hakim, (1) Astsubay ve (3) mürettebat olduğu değerlendirilmektedir.

Helikopterin olumsuz hava şartlarından dolayı düştüğü değerlendirilmekte olup, bölgeye çok sayıda arama kurtarma ekibi sevk edilmiş olup gelişmelerden kamuoyuna bilgi verilecektir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
http://www.bagimsizhavacilar.com/tuncel ... eri-dustu/

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
 Mesaj Başlığı:
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 15:30 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 539
Yaş:
Personel kendisi aramış 112'yi umarım hayattadırlar.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 16:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Sosyal medyadan nefret ettim o kadar karışık saçma mesajlar dolanıyor ki. Buna ajanslar da alet oluyor. Olayın üstüne hemen personelin adı açıklandığı gibi kişilerin sosyal medya hesapları bulunup ruhu şad olsun diye mesaj paylaşılmaya başlandı bile. Bir durun ailesine haber verildi mi ya da son durumu ne! İnsanın asabını bozuyorlar işe siyasi twit atanları ise hiç saymadığımı belirteyin.

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 17:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 423
Yaş:
Helikopterdeki herkes hayatını kaybetmiş maalesef. 12 şehit.

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 17:38 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Eki 2016, 23:43
Mesajlar: 371
Yaş: 28
Biraz fazla olmuyor mu bu kırım hadiseleri? Daha mart ayında bir helikopter düşmüştü İstanbul'da. Yurt ve dünya haberlerini sıkı takip eden biri olarak biraz fazla oluyor gibi geliyor bana, bilmiyorum tabi elimde veri yok kabaca gördüğüm kadarıyla.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 18:23 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Biraz fazla olmuyor mu bu kırım hadiseleri? Daha mart ayında bir helikopter düşmüştü İstanbul'da. Yurt ve dünya haberlerini sıkı takip eden biri olarak biraz fazla oluyor gibi geliyor bana, bilmiyorum tabi elimde veri yok kabaca gördüğüm kadarıyla.
Daha dün ABD Maryland de bir UH60 düştü. Helikopterdeki bir asker hayatını kaybetti. Geri kalan üçünün de durumu kritikmiş hala

Öte yandan bizim UH ların üzerine düşen görev yükü hayli fazla. 1990 lardan beri oradan oraya her hafta düzenli olarak dağdan dağa taşıma yaptılar. Yük katırı gibi kullanılıyorlar resmen. T70 genel maksat helo projesi ile birlikte çoğu da envanter dışına alınır artık

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 19:10 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 539
Yaş:
Alıntı:
Daha dün ABD Maryland de bir UH60 düştü. Helikopterdeki bir asker hayatını kaybetti. Geri kalan üçünün de durumu kritikmiş hala

Öte yandan bizim UH ların üzerine düşen görev yükü hayli fazla. 1990 lardan beri oradna oraya her hafta düzenli olarka dağdan dağa taşıma yaptılar. Yük katırı gibi kullanılıyorlar resmen. T70 genel maksat helo projesi ile birlikte çoğu da envanter dışına alınır artık
Uh 1'leri mi?

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 19:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 04 Eki 2012, 14:18
Mesajlar: 80
Yaş:
Alıntı:
Uh 1'leri mi?
Sanırım DENO UH-60'leri kast etti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 20:05 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Uh 1'leri mi?
UH-60/S-70 her ne derseniz. Hoş KKK için aselsan & TAI tarafından yeni aviyonik, erken ikaz sistemi, chaff & flare atıcıları ve kızılötesi bastırıcı ile modernize edilen 52 adet UH-1 2020 ASAM helikopterleri bile UH-60 lar yetmeyince halen uçuyor güneydoğudaki harekat alanlarında...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 22:21 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 539
Yaş:
T 70'lerin tamamının TSK için olmadığı konuşuluyordu forumda.O yüzden sordum. Uh-1 leri bile hala kullanıyorsak uzun yıllar gider Uh 60'lar.Keşke angarya işler için daha ucuz yollu helikopterlerimiz olsaydı.

Kazanın ardından sosyal medyada ölen Aselsan mühendislerinden girip fizikçilerin olduğu uçağın düşmesine kadar geldiler. Bizim ülkemizde kaza olması imkansız. İlla bir dış etki olmak zorunda. Bir an umutlanmıştım ama maalesef hepsi şehit olmuşlar.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 22:36 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
T 70'lerin tamamının TSK için olmadığı konuşuluyordu forumda.O yüzden sordum. Uh-1 leri bile hala kullanıyorsak uzun yıllar gider Uh 60'lar.Keşke angarya işler için daha ucuz yollu helikopterlerimiz olsaydı.

Kazanın ardından sosyal medyada ölen Aselsan mühendislerinden girip fizikçilerin olduğu uçağın düşmesine kadar geldiler. Bizim ülkemizde kaza olması imkansız. İlla bir dış etki olmak zorunda. Bir an umutlanmıştım ama maalesef hepsi şehit olmuşlar.
Şu anda KKK, EGM ve JnGK Envanterdeki S-70 ler 1988-1994 ve 1998-2003 yılları arası tedarik edildi. İlk alınan S-70A modelleri T-70 lerin sayılarının artması ile birlikte servis dışına alınır, zira kendileri yoğun olarak terörle mücadelede doğu görevlerinde kullanıldığı için uçuş saati olarak 1988-1993 yılları arası parçaları ABD den gelip 2. HİBMK de birleştirilen UH-1H lardan daha çok kullanılmış. Söz konusu UH-1 ler S-70 lerden sonra olabildiğince batı görevlerinde yük helikopteri olarak kullanıldı ve bu yüzden durumları bazı S-70 lerden daha iyi. T-70 de başka ortaklarda var ama büyük dilim tabiki de TSK nın olacak. Sayılar büyük olasılıkla değişecek ama alınacak/üretilecek 109 helikopterden 11 ÖzKK, 6 HvKK 22 KKK ve 30 JnGK olmak üzere toplamında 69 helikopter doğrudan TSK envanterine girecek

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 22:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 858
Yaş:
Alıntı:
Şu anda KKK, EGM ve JnGK Envanterdeki S-70 ler 1988-1994 ve 1998-2003 yılları arası tedarik edildi. İlk alınan S-70A modelleri T-70 lerin sayılarının artması ile birlikte servis dışına alınır, zira kendileri yoğun olarak terörle mücadelede doğu görevlerinde kullanıldığı için uçuş saati olarak 1988-1993 yılları arası parçaları ABD den gelip 2. HİBMK de birleştirilen UH-1H lardan daha çok kullanılmış. zira UH-1 ler S-70 lerden sonra olabildiğince batı görevlerinde yük helikopteri kullanıldı ve bu yüzden durumları bazı S-70 lerden daha iyi. T-70 de başka ortaklarda var ama büyük dilim tabiki de TSK nın olacak. Sayılar büyük olasılıkla değişecek ama alınacak/üretilecek 109 helikopterden 11 ÖzKK, 6 HvKK 22 KKK ve 30 JnGK olmak üzere toplamında 69 helikopter doğrudan TSK envanterine girecek
Envanterdeki eskiyen i S 70 helikopterlerini yarı ömür modernizayonu gibi bir modernizasyondan geçirip ömür uzatması düşünülebilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 22:58 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Eskiyen envanterdeki eskiyen S 70 helikopterlerini yarı ömür modernizayonu gibi bir modernizasyondan geçirip ömür uzatması düşünülebilir mi?
Kuvvet S-70 leri daha uzun süre kullanmayı düşünüyorsa yapısal ve aviyonik modernizasyonlardan geçmeleri şart, özellikle UH-60A modelleri aviyonik olarak sonradan modernize edilen UH-1H 2020 ASAM ve SGK ya AK helikopteri olarak glass cockpitle alınan AB-412EP helikopterlerinden dahi daha geri kalmış durumda.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 23:10 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 03:20
Mesajlar: 50
Yaş: 24
Alıntı:
T 70'lerin tamamının TSK için olmadığı konuşuluyordu forumda.O yüzden sordum. Uh-1 leri bile hala kullanıyorsak uzun yıllar gider Uh 60'lar.Keşke angarya işler için daha ucuz yollu helikopterlerimiz olsaydı.

Kazanın ardından sosyal medyada ölen Aselsan mühendislerinden girip fizikçilerin olduğu uçağın düşmesine kadar geldiler. Bizim ülkemizde kaza olması imkansız. İlla bir dış etki olmak zorunda. Bir an umutlanmıştım ama maalesef hepsi şehit olmuşlar.
Ben angarya işleri için mi-17 tavsiyesinde bulunmuştum ama çok eleştiri almıştım.Hala daha aynı fikirdeyim, envanterdeki mi-17 sayısı arttırılsa çok daha iyi olacaktır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 23:16 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 21:13
Mesajlar: 539
Yaş:
Helikopter iyi de. Üreticisi ile yaşanan sorunlar malum.

_________________
''Gecenin çöktüğünü görmemiş olan, karanlıkta yürümeye aht etmemeli''

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2017, 23:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Bütün ülkeler ve firmalar ile sorunlu olduğumuzdan hangi helikopterddn bahsedildiği anlaşılmıyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 00:57 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 678
Yaş: 27
Mi-17 tam bir katır afedersiniz. Erasmustayken 10. kat mı ne en üstte kalıyodum, çatıya bi trafo indireceklerdi bununla indirdiler. Dümdüz güneşli ve rüzgarsız havada pata küte geldi, heralde aramda 15 metre falan vardı helikopterle perçinlerini falan rahat görüyodum. Bildiğin şahin gibi bişey ama işini yapıyo, baya bi asılı kaldı. En pürüssüz asılı kalma değildi ama baya bi süre yerinden kıpırdamadı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 01:41 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Alıntı:
Şu anda KKK, EGM ve JnGK Envanterdeki S-70 ler 1988-1994 ve 1998-2003 yılları arası tedarik edildi. İlk alınan S-70A modelleri T-70 lerin sayılarının artması ile birlikte servis dışına alınır, zira kendileri yoğun olarak terörle mücadelede doğu görevlerinde kullanıldığı için uçuş saati olarak 1988-1993 yılları arası parçaları ABD den gelip 2. HİBMK de birleştirilen UH-1H lardan daha çok kullanılmış. Söz konusu UH-1 ler S-70 lerden sonra olabildiğince batı görevlerinde yük helikopteri olarak kullanıldı ve bu yüzden durumları bazı S-70 lerden daha iyi. T-70 de başka ortaklarda var ama büyük dilim tabiki de TSK nın olacak. Sayılar büyük olasılıkla değişecek ama alınacak/üretilecek 109 helikopterden 11 ÖzKK, 6 HvKK 22 KKK ve 30 JnGK olmak üzere toplamında 69 helikopter doğrudan TSK envanterine girecek
Deno, Jandarma hala TSK'nin mali mi diyorsun? Temmuzda cikan bir KHK ile artik idari olarak Ic Islerine baglandi. Valilerin emir ve komutasindalar. Ancak savas hallerinde veya ozel durumlarda TSK isterse bakanlar kurulu(pardon Basgan karari) karari ile Jandarmaya komuta edebilecek. Dolayisiyla T70 helikopteri projesinde TSK'nin alacagi helikopter sadece 39 adettir. Gerisi EGM, OGM ve Jandarma. TSK rakamlari sonra degisebilir, daha fazla siparis verebilirler.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 02:00 
Çevrimdışı
Site Başkanı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:02
Mesajlar: 6538
Yaş:
Alıntı:
Deno, Jandarma hala TSK'nin mali mi diyorsun? Temmuzda cikan bir KHK ile artik idari olarak Ic Islerine baglandi. Valilerin emir ve komutasindalar. Ancak savas hallerinde veya ozel durumlarda TSK isterse bakanlar kurulu(pardon Basgan karari) karari ile Jandarmaya komuta edebilecek. Dolayisiyla T70 helikopteri projesinde TSK'nin alacagi helikopter sadece 39 adettir. Gerisi EGM, OGM ve Jandarma. TSK rakamlari sonra degisebilir, daha fazla siparis verebilirler.
Tamam öyle ise TSK envanterindeki toplam ve görev ömürleri kısalan S-70 sayısından Jandarma aktif kullanımındaki 27 adet S-70A helikopterini de düşmemiz lazım o zaman, getirdiğini götürüyor zaten kısaca...

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 03:38 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5178
Yaş:
TSK dan bir astsubay söylemişti. Açık ara NATO içinde ABD den sonra helikopter başı uçuş saati yüksekliği Türkiye de. Özellikle güneydoğuda çok aşırı kullanımdalar.

Ama TSK helikopter kullanımında ve bakımında çok çok başarılı bence. Mesela Yunanistan savaş yüzü gördüğü yok 4 apache sini kaybetti. Oda eğitimden eğitime yada tatbikatta uçan aletler. TSK'nın teknik arıza sebebi ile düşen Kobrası yok. O kadar yoğun aşırı muharip kullanıma rağmen. Hemde zorlu yüksek rakımlı yerlerde düşman ateşi altında. P/S serileri 76 imalatı 40 yaşındalar. Whiskey lerin 20 yaşından fazla. 74 te gelen patpatlar hala hala faal.

TSK da teknik destek şu durumda epey başarılı gözüküyor.

Karaşahin ise ayrı bir başarı öyküsü. 20 yıldan fazla süredir aşırı kullanıma rağmen iyi dayanıyorlar. Hem de hem yüksek rakımlarda. Düşenlerden pek azı teknik sorunla düştüğü belirtiliyor. Kolordu iniş pisti arkamızdaydı. Çok yoğun uçarlardı. Yazın operasyon döneminde kalkan inenin haddi hesabı olmazdı. Hem pilotları hem komandolar çok severdi karaşahini. Helikopterlerin mercedesi derlerdi. Yeni seri helikopterin karaşahin seçilmesi çok isabet olmuş.


Kahraman şehitlere Yüce Allah'tan rahmet diliyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 04:45 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Şub 2014, 17:08
Mesajlar: 1088
Konum: Kırklareli
Yaş: 31
Boş Mi-17 alınıp Aselsan elektronikleri uygulanabilir. Bence lojistik operasyonları için çok iyi bir çözüm olur.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 05:16 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 07 Eyl 2015, 18:03
Mesajlar: 2043
Yaş:
Aselsan Mi-17 modernizasyonu haberlerinin temelinde, Helmod projesindeki Jandarma Mi-17 helikopterlerinin aviyonik modernizsyonu geliyordur. Ilk defa Kazakistan icin yapilan bir sey degil demek istedigim. ARGE-04 ve TSK icin Helmod projeleri ve sonrasinda gelen T129 projesi Aselsan'in helikopter aviyoniklerinde uzmanlasmaya dogru gitmesini sagladi. Sonrasinda T70 icin gelistirdigi IMAS (T70 Entegre Aviyonik Sistem) ve ozgun helikopter projeleri ile devam edecek. Bir konuda uzmanlasmak ve uluslararasi piyasada rekabet icin iyi adimlar bunlar. Bakalim devami gelecek mi ve Mi-17 aviyonik projesinde Ruslar ne diyecek.

Bu elim kaza ozelinde soyleyecegim sey artik EGM, TSK, OGM'nin ingilizce CFIT (controlled flight into terrain), pilot kontrolunde yere vurma konusunda bir seyler yapmasi lazim. Bizim S-70 kazalarinin veya AS-532 kazalarinin ( sanirim bir tanesi elektrik tellerine takilma nedeniyle oldu) cogunlugu pilotaj hatasi, kotu hava veya yere yakin objelere vurma nedeniyle oldu, yani kazalarin cogunda insan faktoru var. Egitim onemli mutlaka ama egitim insan hatasini hic bir zaman sifirlamaz. Egitim yaninda helikopterlerimizin 3-D sayisal haritalar ile donatilmasi, ve elektrik hatlarinin bu haritalar uzerinde isaretlenmesiyle yazilim tabanli uyari sistemleri gelistirilebilir. Veya daha basit ucus kontrol sistemine entegre olmayan, tek basina calisan milimetrik dalga radar kullanan arazi ve object uyari sistemleride gelistirilebilir. Millet pilotu bayilmis F-16 ucaginin yere carpmasini onleyecek yazilim tabanli sistemi yapmis, 4-5 ucak ve pilotun hayatini kurtardigi gunumuzde, bizim S-70'lerimizin sis veya karda veya gunduz kosullarinda elektrik hatlarina vurmasi kabul edilebilir bir sey degil.

Meteksan'in MWR yaninda birde lazer tabanli arazi ve engel uyari sistemi projesi vardi. Amac 1-2km onundeki arazinin taranmasi ve kucuk bir ekran uzerinde ucus ekibine gorsel ve sesli uyari yapiyorlar. F-16 icin otomatik terrain following radar yapmiyoruz veya Mach 0.8 hand-off ucus yapilmiyor, hepsi dusuk hizlardaki helikoptere arazi/engel uyarisi verilmesi. Bu projelere neden ilgi gosterilmez anlamiyorum? Hem cok pahali hava araclarimizin kaza kirim gecirmemesi, hemde icindeki personelin hatasi sonucu olusacak kazalarin 3-5 tanesi olmazdi belkide.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 12:47 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5583
Yaş:
Alıntı:
Meteksan'in MWR yaninda birde lazer tabanli arazi ve engel uyari sistemi projesi vardi. Amac 1-2km onundeki arazinin taranmasi ve kucuk bir ekran uzerinde ucus ekibine gorsel ve sesli uyari yapiyorlar. F-16 icin otomatik terrain following radar yapmiyoruz veya Mach 0.8 hand-off ucus yapilmiyor, hepsi dusuk hizlardaki helikoptere arazi/engel uyarisi verilmesi. Bu projelere neden ilgi gosterilmez anlamiyorum? Hem cok pahali hava araclarimizin kaza kirim gecirmemesi, hemde icindeki personelin hatasi sonucu olusacak kazalarin 3-5 tanesi olmazdi belkide.
Hocam LIDAR kolay bir teknoloji değil. 90'larda bile firmalar bu konularda çok çok zorlandılar. Şu anda hazır bazı ürünler var ama aslında teknoloji seviyesi pek istenen yerlerde değil.

https://www.photonics.com/Article.aspx?AID=61932

Burada mesela otonom araçlar için göze zararsız dalga boyunda lazerli bir LIDAR sisteminin geliştirilmesi hikayesi geçmiş. Adamlar ta çip seviyesinden, bu iş için optiklerine vs'ye kadar baştan amaca uygun tasarım yapmışlar. Çok da para harcamışlar. "En 2.000 değişik şekilde LIDAR'ın nasıl yapılamayacağını öğrenmiş olduk.." gibi bir cümle var. :geek:

Sektörde LIDAR'a yönelik böyle bir itici güç olmadı. Ucuz, pratik ve her şartta çalışan bir şey çıkaramadık.

Aselsan ya da Meteksan'ın LIDAR için en başta, baştan aşağıya, tüm parametreleri buna göre uygun yepyeni bir lazer tasarlamaları ve sistemi o şekilde paketlemeleri gerekiyor. O da çok büyük bir iş. Şu anda ona harcayacak emek ve paramızın olduğu tartışılır.


En son HDS tarafından 19 Nis 2017, 13:18 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 13:13 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 16:57
Mesajlar: 579
Yaş:
Bizde UH-60A var mı? Elimizde ki S-70A lar, UH-60L nin ihracat kodlaması diye biliyorum.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 13:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 549
Yaş: 22
(51 adet S70A var belirtildiği gibi, genel maksatlar 35 felan olması gerekir) bunlar çok yorulmuşlardır hakikaten senelerdir oradan oraya görüyoruz sürekli. Aslında T70 kapsamı ve sayısı genişletilmesi gereken bir proje gibi duruyor. S70A'lara da dokunmak gerekecek.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 18:58 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 03:20
Mesajlar: 50
Yaş: 24
Peki Cougar helikopterler neden doğuda kullanılmıyor, modernize edilen UH-1'lerin yerine UH-60'lara destek için kullanılsa daha mantıklı olmaz mı?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 19:02 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2556
Yaş:
Cougar' ın doğu bölgelerinde takati kesiliyor, istenen randımanı vermiyor muş.

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 19:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 549
Yaş: 22
İlk Couger'lar geldiğin de kullanılıyormuş doğuda. Babam söylerdi hep, çok intikal yaptık Cougerlar ile diye. İlk gelen Couger'lar Mk.1 olanlar tek motorlu olanlardı hatırladığım kadarı ile. Daha sonradan işte o performans durumlarından dolayı felan Hava Kuvvetlerine geçirildi sanırım. Bu minvalde bir şey. Yanlış ise doğrusu?

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 20:43 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:19
Mesajlar: 681
Yaş:
Şehitlerimize Allah rahmet etsin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 22:41 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7341
Yaş:
Alıntı:
İlk Couger'lar geldiğin de kullanılıyormuş doğuda. Babam söylerdi hep, çok intikal yaptık Cougerlar ile diye. İlk gelen Couger'lar Mk.1 olanlar tek motorlu olanlardı hatırladığım kadarı ile. Daha sonradan işte o performans durumlarından dolayı felan Hava Kuvvetlerine geçirildi sanırım. Bu minvalde bir şey. Yanlış ise doğrusu?
Cougarlar da, önceli Puma ve Super Pumalar da hep birlikte çift motorludur. Güneydoğu'da randıman alamadıkları gerçek ama motorun sayısıyla alakası yok.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 23:00 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 01 Şub 2017, 03:20
Mesajlar: 50
Yaş: 24


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 23:22 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5178
Yaş:
Alıntı:
Cougarlar da, önceli Puma ve Super Pumalar da hep birlikte çift motorludur. Güneydoğu'da randıman alamadıkları gerçek ama motorun sayısıyla alakası yok.
Spontane alındılar Çiller döneminde. Üzerindeki motor Fransız yapısı Turbomeca makila 1 serisi.

Forumda paylaşıldı görmüştüm. Zamanında S&H editörü Hakkı Aris uyarmış %20 daha güçlü Turbomeca Makila 2 serisi motorun daha doğru olacağını söylemişti. Yani seçilen motor gücünün düşüklüğü seçildikten sonra anlaşılmış.

Tabi bunun öncesinde Cougar lar Türkiye coğrafyasında testten geçtimi o konuda bilgi yok.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2017, 23:42 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Mar 2016, 01:00
Mesajlar: 549
Yaş: 22
Alıntı:
Cougarlar da, önceli Puma ve Super Pumalar da hep birlikte çift motorludur. Güneydoğu'da randıman alamadıkları gerçek ama motorun sayısıyla alakası yok.
Aynen, mk1 ve mk2 motoru yanlış kodlamışım hafızama. Baktım, söylediğiniz gibi.

_________________
Barış, savaşa hazırlıktır...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2017, 18:55 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 23 Eki 2016, 23:43
Mesajlar: 371
Yaş: 28
12 şehit verildiği gün ulusal yas ilan edilmeli.

Diğer konu, kötü hava koşullarından ya da arazi şartlarından dolayı periyodik olarak her sene hava araçları düşüyor. Ülkenin topografisi belli hava koşulları belli, bunun sistemsel bir çözümü yok mu? Ayrıca sistemlerin yetersizliği neden şehit verildiğinde anlaşılıyor sadece? Bunu daha önceden ön görebilmek gerekir.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye