TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 29 May 2017, 05:03

Tüm zamanlar UTC+03:00


Loading


Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2016, 22:21 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 736
Yaş:
Alıntı:
Giresun’da Aluçra İlçesi'nde Tohumluk Yaylası’nda içinde üst düzey askerlerin bulunduğu Sikorsky S-70 tipi helikopter düştü. Helikopterde biri tuğgeneral olmak üzere üst düzey komutan, eşleri ile çocukları bulunuyordu.

Giresun’da Aluçra’da askeri helikopter düştü
Giresun’da Tohumluk Yaylası’nda karakolda bayramlaşmaya giden askeri heyeti taşıyan Sikorsky S-70 tipi genel maksat helikopteri düştü. Kesinleşmeyen bilgilere göre olayda 6 kişi şehit olurken 8 kişi de yaralandı. Bir kişi kazayı yara almadan atlattı.

Olay saat 17.30’da meydana geldi. Jandarma Genel Komutanlığı’na ait helikopter, Giresun’dan saat 14.00’te havalandı. İçinde Tuğgeneral Mustafa Doğru, iki albay, bir binbaşı ile üç askerin eşi ile 4 çocuk toplam 15 kişi bulunuyordu. Kokpit.aero’nun ulaştığı bilgilere göre, helikopterin pilotları Yarbay Hilmi Özer ile Üsteğmen Yüksel Kandemir’di.

Alucra İlçesi’ndeki Jandarma Karakolu’nu ziyaretin ardından Sikorsky S-70 Black Hawk tipi helikopter havalandı. Saatler 17.30’da helikopterle temas kesildi. Ardından hemen arama kurtarma çalışmalara başlatıldı.

Düşen helikoptere ilk olarak yayladaki vatandaşlar ulaştı. Yaralılar hastaneye ulaştırıldı.

Giresun’un Alucra ilçesi yakınlarında askeri helikopterin düşmesi sonucu yaralanan askerlerden Pilot Üsteğmen Yüksel Kandemir, helikopterle getirildiği Sivas'ta tedaviye alındı. Pilot Üsteğmen Yüksel Kandemir, olay yerinden kalkan helikopter ile Sivas'a getirildi. Sivas Jandarma İl Komutanlığı bahçesine indirilen yaralı pilot Kandemir buradan ambulansla Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne getirilerek acil serviste tedaviye alındı.


Bölgedeki yoğun yağış ve görüş mesafesinin yetersizliği nedeniyle düştüğü belirtilen helikopterin pilotu Kandemir için hastanede A Rh+ pozitif kan arayışı başladı. Sivas İl Jandarma Komutanı Albay Bektaş Arslan da hastaneye gelerek gelişmeleri takip etti. Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Faruk Kocacık ve Hastane Başhekimi Prof. Dr. Gökhan Gökçe de hastanede hazır bulundu. Kandemir'in durumunun ciddiyetini koruğu öğrenildi.

HELİKOPTERDE BULUNANLAR

Giresun'un Alucra İlçesi'ndeki Tohumluk Yaylası'na akşam saatlerinde düşen askeri helikopterde bulunan 15 kişiden 8 askerin kimlikleri şöyle:

Giresun Jandarma Bölge Komutanı Tuğgeneral Mustafa Doğru, Jandarma Bölge Komutanlığı Kurmay Başkanı Albay Ünal Bayhan, İl Jandarma Komutan Vekili Yarbay Sadettin Şahin, Jandarma Personel Üstçavuş Cemalettin Çoban, Jandarma Uzman Çavuş Adem Kara, Jandarma Pilot Yüzbaşı Hilmi Özer, Jandarma Pilot Üsteğmen Yüksel Kandemir ve Jandarma Teknisyen Astsubay Çavuş Muhammet Bedek.

Helikopterdeki asker yakını 7 kişi de şunlar:

Nuran Doğru (Bölge Komutanı'nın eşi), Berrin Doğru (Bölge Komutanı'nın kızı), Didem Bayhan (Kurmay Başkanı'nın eşi), Erdal Bayhan (Kurmay Başkanı'nın oğlu), Işıl Bayhan (Kurmay Başkanı'nın kızı), Nihal Şahin (Komutan Vekili'nin eşi) ve Semra Kara (uzman çavuşun eşi)

“YA TEKNİK YA DA HAVA ŞARTLARI”

Emekli Tümgeneral ve aynı zamanda uzun yıllar Kara Havacılık Okul Komutanlığı yapan Armağan Kuloğlu’nun verdiği bilgilere helikopterin düşüşü ile terör bağlantısı zayıf:

“Başbakan’ın açıklamalarından terör ihtimalinin zayıf olduğunu düşünüyorum. Birinci ihtimal teknik arıza. Şu anlık çok fazla bir şey söyleyemiyoruz. Sikorsky S-70 Black Hawk’lar kolay kolay arıza yapmaz ama bu konu açık tutulmalı. Teknik arızadan pilot helikopteri indirmek isteyebilir. İniş sert olabilir. Eğer çok sert iniş olsaydı herkes hayatını kaybederdi.

Hava şartları daha yüksek ihtimal. Şu an bölgede çok değişken hava var Karadeniz’de. Oraj ihtimali yükseliyor. Plan görerek şartlar göre yapılmışsa, pilot bir anda kendini bulut içinde görebiliyor. Bulut sıfıra kadar da inebiliyor. Pilot düşük süratte alçalıp ağaca takılmış olabilir. Bir tepeye veya dağa çarpmış olabilir”

NEDEN EŞ VE ÇOCUKLAR VAR?

Yapılan bayram ziyaretleri ve şehit ailelerinin ziyaretlerinde askeri yetkililer yanlarına eşleri ve çocuklarını alabiliyor.

BÖLGEDE HAVA DURUMU KÖTÜ

Bölgede yağışların etkili olduğu öğrenilirken görüşün ise düşük olduğu belirtildi. Dün de yağış nedeniyle Giresun’da ciddi bir sel felaketi meydana gelmişti.

BAŞBAKAN: ŞEHİT 5 VEYA DAHA FAZLA OLABİLİR

Başbakan Binali Yıldırım, Giresun'un Alucra İlçesi yakınlarındaki Tohumluk Yaylası'nda düşen Sikorsky S- 70 tipi helikopterde 5 ya da daha fazla şehit olabileceğini söyledi.

Başbakan Yıldırım, "Şehitlerimiz ve yaralılarımız var. Ancak şu an sayı vermemiz doğru değil. Kaza yerine ulaşıldı, civardaki köylüler çok önemli katkı sağlıyor, yaralılar hastaneye götürülüyor. Şehit 5 veya daha fazla olabilir" dedi.
http://www.kokpit.aero/giresunda-helikopter-dustu

Allah rahmet eylesin, çok üzücü elim bir olay. Vefat edenlerin yakınlarına sabır diliyorum. Başımız sağolsun


En son anafor2014 tarafından 10 Tem 2016, 10:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2016, 23:05 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 22:18
Mesajlar: 202
Yaş: 24
Resim

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 05 Tem 2016, 23:42 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
TSK nın resmi açıklamasında Alucra ve Kozağaç Jandarma Karakollarına bayram ziyareti için gidildiğini ve dönüşte kırım geçirdiği yazıyor....

İlginç bir detay da şehit ifadesi yok, hayatını kaybetti diyor personel ve siviller için...

Karakol bayramlaşmasına rütbeli personelin gitmesi bir ritüel ancak çoluk çombak gideni pek görmedim ben. Karakola bayram ziyaretine ailecek gitmek karakoldaki personel için bence iyi değil kötü bir durum.

Adam zaten aile hasreti çekiyor sen ailenle gelip hasretini arttırıyorsun...

Bazı çevreler Manpads sebebi ile diyor da sosyal medya da pilotun arka rotor arızası bilgisi geçtiğini söylüyorlar...

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 00:19 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Haz 2014, 16:16
Mesajlar: 1358
Yaş:
Yerel basında hemşehrimiz Yarbay Hilmi Özer'in şehit olduğu haberleri mevcut maalesef.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 00:33 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Sosyal medya'ya verilen kazazedelerin son durumu ve olay kronolojisi bilgisinde 19:45 te Batman Hava üssü'nden Gören uçağının kalktığı ve 20:42 de bölgeye ulaştığı bilgisi var..

Arama & Kurtarma görevinde Gören'den faydalanmakta güzel bir fikir olmuş...

Meltem projesi kapsamında SGK 'nın CN-235'lerinde Flır var mı ?
Varsa Gören yerine Karadeniz Bölge de konuşlu SGK 'nın Arama & Kurtarma uçağı da kullanılabilirdi sanki...

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 01:11 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 14:07
Mesajlar: 1082
Yaş:
Görgü tanıkları helikopter havada ikiye ayrıldı demiş acaba kuyruk kısmımı koptu. Bugün hava şimşekli ve sağanak yağışlıydı.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 11:14 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 736
Yaş:
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=186

bu proje neden ilerlemiyor? Çok zor bir teknoloji mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 11:37 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 22:18
Mesajlar: 202
Yaş: 24
Alıntı:
http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler ... rojeID=186

bu proje neden ilerlemiyor? Çok zor bir teknoloji mi?
Engelden ziyade arızadan dolayı düştüğü söyleniyor. Düşmeden önce de patlamayı önlemek için yakıt boşaltmış. Gerçi alçak uçuş yaparken yakıt boşaltmaya nasıl zamanı olmuş o da ayrı bir konu.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 11:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Blackhawk ariza yapiyor mu yahu ? Yani hani en kotu otorotasyona kalmistir filan diyecegim de birincisi askeriyede hava araclarinin bakim konusu en onemli husustur ikincisi psikolojik olarak insanlarin kafasinda blackhawk ariza yapmaz tarzi bir dusunce var.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 12:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 10 Oca 2016, 02:35
Mesajlar: 489
Yaş:
Şuana kadar yaşanan s70 kazaları:

http://www.kokpit.aero/turkiye-sikorksy ... k-kazalari

_________________
Türk Milleti hür yaşamış ve hürriyeti varlığının yegane koşulu olarak kabul etmiş cesur insanların torunlarıdır. Bu millet hiçbir zaman hür olmadan yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 18:24 
Çevrimdışı
Akıncılar
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 17:10
Mesajlar: 521
Yaş:
Tek tek olunca çok iyi fark edilmiyor, ama toplamda jandarma envanterideki sayı kadar helikopter kaybetmişiz.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 19:52 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 736
Yaş:
Bu helikopter çok seviliyor ve çok kullanılıyor. Umarım TGMH programında sipariş adetlerinde biraz artış yapılır. Bu makina F16 gibi kendini kanıtlamış bir platform. Umarım uçuş elektronik destek ekipmanları en kısa sürede tamamlanır.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 20:08 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Alıntı:
Tek tek olunca çok iyi fark edilmiyor, ama toplamda jandarma envanterideki sayı kadar helikopter kaybetmişiz.
Bazıları çok sersem seneplerden gitti, bazıları da operasyonel tempo yorgunluğundan. Ama ekserisi bu yaşta bu saatlerde bu coğrafya için olası sebeplerle.

Afganistan'da pek S-70 platformu kullanıl-a-madı. Biz Afganistan'dan beter yerde gece gündüz haldır haldır, 14-15 kişi ile uçuyoruz.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 06 Tem 2016, 20:09 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Alıntı:
Bu helikopter çok seviliyor ve çok kullanılıyor. Umarım TGMH programında sipariş adetlerinde biraz artış yapılır. Bu makina F16 gibi kendini kanıtlamış bir platform. Umarım uçuş elektronik destek ekipmanları en kısa sürede tamamlanır.
TGMHP'ndeki T700-701D motorları bizim için çok önemli. Yeni nesil pallerle birlikte.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2016, 00:07 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 21 Ağu 2012, 17:40
Mesajlar: 1767
Yaş:
Alıntı:
Giresun’da meydana gelen Sikorsky S-70 kazasının ön raporu hazırlandı. Hürriyet Gazetesi’nden Uğur Ergan’ın haberine göre pilotlar ağaçların üzerine mecburi iniş yaptı.

Giresun’da 2 asker ile 5 yakınının şehit olduğu helikopter kazasının ardından bölgeye giden kaza kırım ekibinin ilk izlenimlerine göre pilot, çok sert bir düşmeye karşı Sikorsky S-70’i çamlık alana indirmek için yoğun çaba sarf etti. Bu manevra sayesinde Sikorsky’deki diğer 8 kişi yaralı olarak kurtulabildi. Pilotun çok güç vererek helikopteri havada tutmaya çalıştığı, aşağıdaki ağaçların da hava yastığı görevi yaparak çakılmayı önlediği belirtiliyor.

Giresun'da önceki gün meydana gelen helikopter kazasını araştırmak için bölgeye giden 14 kişilik kaza kırım ekibinin ilk izleniminin, facianın teknik bir nedenden veya aniden değişen meteorolojik koşullardan kaynaklandığı yönünde olduğu öğrenildi.

Hürriyet’in edindiği bilgiye göre, kaza kırım ekibi, pilotun helikopteri çamlarla kaplı alana indirmek için yoğun çaba sarf ettiğini, bu sayede helikopterdeki 8 kişinin yaralı olarak kurtulduğunu değerlendiriyor. Çalışmaları devam eden heyetin ilk izlenimleri kesin bir rapor değil.

Kazada şehit olan Jandarma Pilot Yarbay Hilmi Özer’in Doğu ve Güneydoğu’da terörle mücadelede saatlerce uçuş yapmış tecrübeli bir pilot olduğuna dikkat çekildi. Heyet, karşılaşılan zor bir durumda helikopterin yere çok sert iniş yapmasını ve burun üstü çakılmasını önlemek için çam ağaçları üzerine mümkün olan en yumuşak inişi yapabilmek için manevrayı denemiş olabileceğini değerlendiriyor.

Bu durumda helikopterin çok güç verilerek havada tutulmaya çalışıldığı, bu sayede yatay ve dikey hızının azaltılmaya çalışılarak, ağaçların da adeta bir hava yastığı gibi kullanılarak mümkün olan en az sert şekilde iniş yapmayı hedeflediği sanılıyor. Bu durumda helikopterin burnu havaya kalkarken, kuyruğunun yere veya ağaçlara çarpma ihtimali ağır basıyor. Burnun havada kalmasıyla kaza anında ölüm olayının en az indirgenmesi hedefleniyor.

Meteorolojik durumla ilgili değerlendirmede vadiye çok ani şekilde inmiş ve görüş kaybını tamamen ortadan kaldırmış yoğun bir bulut kütlesi ihtimali üzerinde duruluyor. Şu anki verilere göre pilotun son bir iki dakika herhangi bir yerle irtibatta olmadığı, “Hakkınızı helal edin” gibi ifadenin kayıtlarda olmadığı savunuldu. Ancak, pilot zor koşullarda uğraşırken, yolcuların bu tarz bir konuşma yapmış olabileceği ihtimali de göz ardı edilmiyor.
http://www.kokpit.aero/giresun-dusen-he ... cburi-inis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Tem 2016, 21:44 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Haz 2014, 13:36
Mesajlar: 736
Yaş:
Düşen helikoptere ait olduğu iddia edilen, düşmeden önceki görüntüsü.

http://www.sozcu.com.tr/2016/gundem/son ... u-1306509/


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 00:13 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Video da hava muhalefeti gözükmüyor sanki..

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 00:19 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Olmuştur olmamıştır bilmem.

Ama "arazi" denen zapazingo, hele ki satta 150km hızla seyahat edrken çok çok hızlı değişebilir. Hele ki Karadeniz'de, hele ki vadilerde, hele ki denize yakın yerlerde.

3 dakika içinde hava çöker, kar/tipi başlar.
Dinamik bir bulut hareketinde dereden su içerken gördüğün yıldırım daha koşup saklanamadan kafana düşer..

Her şey mümkün, ancak, mekanik aksaklık da hemen silinmemesi gereken bir olasılık..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 00:46 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Şub 2013, 16:11
Mesajlar: 511
Yaş:
Alıntı:
Olmuştur olmamıştır bilmem.

Ama "arazi" denen zapazingo, hele ki satta 150km hızla seyahat edrken çok çok hızlı değişebilir. Hele ki Karadeniz'de, hele ki vadilerde, hele ki denize yakın yerlerde.

3 dakika içinde hava çöker, kar/tipi başlar.
Dinamik bir bulut hareketinde dereden su içerken gördüğün yıldırım daha koşup saklanamadan kafana düşer..

Her şey mümkün, ancak, mekanik aksaklık da hemen silinmemesi gereken bir olasılık..
Hocam cahilliğime verin, yıldırımı nasıl görüp saklanacağız ?

_________________
Resim

"Ben askerliğin her şeyinden çok sanatkarlığını severim." M.Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 02:21 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5064
Yaş:
Yok yahu öyle değil. :lol:

Yıldırım saçan bulutların üzerine geldiğini görüyorsundur. Yüksekçe falan bir yerdesindir vs. En azından, yağmurundan falan kaçmak istersin bazen olmaz. "Oha o ne!" falan derken kafanda çakıverir..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 03:48 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 17 Tem 2012, 15:51
Mesajlar: 171
Yaş:
Videonun 1.07 ve 1.09. saniyelerinde alt kısmı görünen, sağdan sola doğru hızla ilerleyen ve yer yüzeyine oldukça yakın siyah renkte meteorolojide stratus diye adlandırılan bulutlar var. Stratus yağıştan ziyade sis yapar ama bazı işaretler verir. Örneğin; bu bulut normalde beyaz pamuksu şekildedir ancak videoda siyah renkte görülmekte demek ki bu bulutun üstünde güneş ışığını kesen koyu bir bulut var. İkinci bir husus helikopterin gittiği yönden stratuslar hızla gelmekte bu da helikopterin hava akımına doğru gittiğini gösteriyor. Benim tahminim helikopterin gittiği yönde ya ''oraj'' dediğimiz bir yaz sağanağı var ya da yoğun bir sis kütlesi var.

Medyadan da takip ediyorsunuzdur Samsun- Hopa arası 1 haftadır şiddetli yağış alıyor kaza günü de aynı hava koşulları vardı.

Gören vatandaşların meteorolojik bir hadise olmadığını söylemesi başka ihtimalleri güçlendiriyor fakat yaz aylarında yağışlar genelde ülkemizde mevzi/lokal yağışlar olup, çok dar alanlarda kısa sürede şiddetli hava koşulları yaratabilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 12:12 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 298
Yaş:
Askeri helikopterde sivillerin ne işi var?
İlla bayramlaşmaya helikopterle mi gitmen gerekir? Yakın bir birliğe de ziyaret yapılabilir.
Kim veriyor o helikopterin yakıt parasını?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 13:11 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Askeri helikopter ve uçaklarda uçuş manifestosu diye bir liste vardır. Eğer ki bu listeye rütbeli personel ile birlikte siviller de yazışmışsa binebilir.

Biz izine giderken bile manifestoya izinli personel ismi yazılmadıysa uçamazsınız. Skorsky veya Casa hiç fark etmez aynıdır.

Şimdi bu manifesto da uçan sivillerin ismi yazılmış mı ona bakmak lazım.

Tabi bir de işin " Helikopter de sivil ne arar " kısmı var ki , o konu çoook su kaldırır. Her iki zıt görüşte sayfalarca yazıp çizsek net sonuç alınmaz.

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 15:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
Doğru çoluk çocuk toplanıp pikniğe gitmemeleri gerekiyordu ! Babalarının helosu gibi kullanmışlar !!

Düzenleme : Ne yazdığım anlaşılsın diye ünlem koydum.


En son goldenwings tarafından 09 Tem 2016, 21:16 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 17:40 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 07 Tem 2014, 22:23
Mesajlar: 75
Yaş:
Bazılarınız ne kullanıyor bilmiyorum ama güzel kafa yaptığı kesin. Çoluk çocuk " helo " da ne arıyor sorusunu akıl edebilen ergenin silahlı kuvvetler ve moral motivasyon yöntemleri hakkında hiç bir bilgiye sahip olmayıp forum ortamında generallik yaptığı acıtan bir gerçektir.

Dış karakoldaki personel ve aileleri ile bayramlaşmaya gidiliyor yani bir nevi aile ziyareti, siz bir sürü bekarın toplaşıp evinize ziyarete gelmesini ister misiniz ?

Dış karakolda görevli rütbeli personel olarak Blg.K. başta olmak üzere İl J.K. ve diğer rütbelilerin aileleri ile birlikte size değerli olduğunuzu hissettirmek için karakola yani ayağınıza kadar bayramlaşmak için gelmesi sizi rahatsız mı eder yoksa moral ve motivasyonunuz ile aidiyet duygunuzu mu artırır ?

Cehalet ile eşekliğin bileşkesi kötü ancak öğrenim görmüşün eşekliği gerçekten acı...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 09 Tem 2016, 21:01 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 14 Mar 2016, 23:26
Mesajlar: 449
Yaş:
Helikopter sivil taşısa da taşımasa da düşecekti.
Siviller bindi de o yüzden düştü diye bir şey yok...!!!

Aradaki fark sadece kayıp sayısı farklı olacaktı.

_________________
Ulula cum lupis, cum quibus esse cupis


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 13:11 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:13
Mesajlar: 298
Yaş:
Siviller olduğu için düşmedi elbet.
Ancak bayramlaşma yapılacaksa yakın bir birliğe karayolu ile gidilebilir.
Ben kayıplardan ziyade TSK'nın verimlilik ve maaliyetler üzerine hiç kafa yormadığını ve prosedürlerinin olmadığını anlıyorum buradan.
O helikopter eğitim ve rutin uçuş için havalanabilir ancak "bayramlaşmak" gibi içi boş bir aksiyon için havalanamaz.
km başına ciddi yakıt tüketiyor kendileri.

Ben bunun maaliyetini ödemek zorunda değilim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 13:21 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3269
Yaş:
Havayoluyla 1 saatte gidilebilecek bir yere karayoluyla acaba kaç saatte gidebilirsin? Bir de Karadeniz bölgesinde. Hangisi daha verimli olur?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 10 Tem 2016, 13:55 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3308
Yaş:
7 Gün 24 Saat esasına göre Eğitim Sortisi adı altında uçuş planlarsın. Bu sortiye istinaden malzeme ve personel de nakledersin. Kimse keyfine çoluk çocuk uçağa dolup hadi devletin yakıtını yakalım demez. Ekonomi ise kimse uçmasın , yerde simülatör uçsun , birlik dışı kurs olmasın , harcırah olmasın. Herkes her gün ofisine gidip lojmana geri dönsün.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 21:30 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 16 Eyl 2012, 19:20
Mesajlar: 15
Yaş:
Ben Giresunda görevli bir askerdim, Şehitlerimizi ve ailelerini yakından tanırım.
Rahmetli insanlar her Bayramda icra edilen bir görevi yerine getirmek için yoldaydılar, Bazı arkadaşlar yakıtı vesaireyi dikkate alıyorlar fakat bu helikopterler zaten rutin uçuş görevlerinde bile bu ilçelere gidiyorlar eğitimlerini haftada bir yapıyorlar, keza Kurmay heyetini her ne kadar KARADENİZ olsada terör olayları olduğundan dolayı helikopterle 10 15 dakikada gidilecek bir yolu tehlike ve tehdit altında 3-4 saatlik yola göndermezsiniz, Bu iş o kadar basit değil.
Şu bir gerçek bu helikopter bakımlı ve yeni bir helikopterdi, ziraa bu helikopterin başında bizzat nöbet tuttum. Hiçbir sorunu olmayan bakımları olan bir helikopterdi Kaza haberinden önce bir ışık çıktığını söylüyorlar ve kuyruğun koptuğunu belirtiyorlar. Her ne kadar düşünmek istemesemde terör ihtimali olduğunu düşünüyorum. Helikopter kazadan evvel yüksek irtifadan seyrederken belirli bir bölgede alçak uçuş icra ediyor bu(Kilitten kaçma,Ağaçlık ve dağlık alanı kullanıp hedef saptırma) amaçlı olabilir.
Tabiki bu sadece benim görüşüm bu işin uzmanı değilim ancak bölge de terör faaliyetleri küçümsenmeyecek oranda, kaldıki o araziye değil terörist ordu soksanız 6 ay kimse nin birbirinden haberi olmaz.
Allahtan şehitlerimize rahmet diliyorum, yaralı komutanlarımıza ve ailelerine sabırlar diliyorum, hepsi birbirinden değerli birbirinden kıymetli insanlardı. En küçük şehidimizi kucağıma almışlığım var keşke bu olay olmasaydı diyorum haberi duyduğum bayramın birinci gününde bayram benim için o gün bitti.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Tem 2016, 23:47 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 04 Tem 2016, 14:54
Mesajlar: 585
Yaş: 27
Yani ben bir roket olduğunu düşünmüyorum.Oralar genelde ağır ormanlıktır.Bidefa araya ağaç girmeden hedef takip edicek kadar açıklık olmaz.Belki de olabilir.Bilemiyorum.Kuyruk kosa idi sanırım direkt çakılırlardı.Bişeyler ters gitmiş olmalı.Belki yıldırım yedi ve elektroniği bozuldu,belki kuş geldi bişeyler oldu.Ama hiç de terör gibi durmuyor.Zaten oralara gerekirse ordu sokmak lazım.Bi defa tutunurlarsa orada virüs gibi yayılırlar.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 31 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye