TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 18 Oca 2018, 09:06

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 95 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2015, 20:41 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 02 Ağu 2012, 01:01
Mesajlar: 91
Yaş:

Bir önceki sayfanın en son iletisi:

Allah Rahmet eylesin, mekanları Cennet olsun.

_________________
Amcam kağan ile doğuda Yeşil Nehir, Şantung ovasına kadar ordu sevk ettik. Batıda Demir Kapıya kadar ordu sevk ettik. Kögmeni aşarak Kırgız ülkesine kadar ordu sevk ettik. Yekûn olarak yirmi beş defa ordu sevk ettik, on üç defa savaştık. İlliyi ilsizleştirdik, kağanlıyı kağansızlaştırdık. Dizliye diz çöktürdük, başlıya baş eğdirdik.

Bilge Kağan Yazıtından


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 25 Şub 2015, 22:49 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Alıntı:
Ntv'nin alt yazıda iki F-14 düştü demesi de ayrı bir olaydı.Allah rahmet eylesin,vatan sağolsun.

"M-60 tankı hava muhalefeti nedeniyle düştü" demediğine dua edelim bence


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:08 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 05:00
Mesajlar: 272
Yaş:
Alıntı:
BASIN AÇIKLAMASI

TARİH : 26 Şubat 2015
SAAT : 11:40
NO : BA- 06 / 15

“Hiçbir şeyi atlamadan, en ince ayrıntısına kadar, el emeği ve göz nuru dökülerek…”

RF-4E / TM uçakları, Türk Silahlı Kuvvetlerinin taktik keşif ihtiyaçlarını karşılamak üzere Türk Hava Kuvvetleri envanterinde görev yapmaktadır.

Türk Silahlı Kuvvetleri, envanterinde bulunan her tür hava aracını etkinlikle ve emniyetle görev yapacak durumda tutmaktadır. Bu çerçevede, hava araçlarının bakımları, ehil ve yetkin personel tarafından, ilgili teknik dokümanların gerektirdiği periyotlarda ve yine ilgili teknik emirlerin dikte ettirdiği şekilde yapılmaktadır. Bakımı tamamlanmamış veya teknik kriterlere göre tespit edilen uçuş ömürlerini dolduran hava araçlarının, uçuş görevlerine tahsisi mümkün değildir.

24 Şubat 2015 günü meydana gelen kazada kaybettiğimiz her iki RF-4E/TM uçağı da 2013 yılında tamamlanan Işık Projesi çerçevesinde yapısal yenileme ve aviyonik modernizasyona tabi tutulmuşlardır.

Uçakların kullanım ömürleri, periyodik olarak yapılan bir dizi teknik testi takiben belirlenmektedir. Modernizasyona tabi tutulmuş olmalarına rağmen, teknik testler ışığında kullanım ömrünü doldurduğu tespit edilen uçaklarımız, kullanım dışı bırakılmaktadır.

Türk Silahlı Kuvvetlerinde meydana gelen her hangi bir kaza kırım sonrasında, yüzeysel hiçbir açıklama yapılmamaktadır. Kaza kırım incelemeleri, oluşturulan teknik ve ehil bir heyet tarafından bilimsel yöntemlerle tamamlanmaktadır. Adli makamlarla eş güdüm içerisinde yürütülen süreçte; emniyet inceleme heyeti ve ayrıca teknik inceleme heyetince, enkaz ve enkaz bölgesi detaylı olarak incelenerek tüm deliller toplanmakta; ilgili tüm kişilerin ifadelerine başvurulmakta; radar, uçak, telsiz, telefon ve video kayıtları başta olmak üzere her türlü bilgi, belge ve görüntü detaylı olarak incelenmektedir. Olayın teknik yönden incelemesinin yanı sıra, idari işlemlerle ilgili hususları açıklığa kavuşturmak maksadıyla, ayrı bir heyet tarafından da idari soruşturma başlatılmaktadır.

Detaylı incelemelerin tamamlanmasının ardından “Emniyet İncelemesi Sonuç Raporu” hazırlanmaktadır. Bu rapor çerçevesinde her türlü düzeltici işlemin yapılması ve benzer kazaların yaşanmaması için gerekli tedbirlerin alınması sağlanmaktadır. Ayrıca söz konusu raporun yayımlanmasının ardından kazanın sebep veya sebepleri resmî olarak açıklanabilmektedir.

Bahse konu kaza sonrasında da adli, teknik ve idari soruşturmalar başlatılmıştır. Bu kapsamda teknik sebepler, insan faktörü ve idari hususlar da dâhil olmak üzere kazaya etki edebilecek bütün konular detaylı olarak inceleme aşamasındadır. Bununla birlikte, yapılan ilk incelemelerde, uçaklarımızın herhangi bir dış etkiye maruz kalmadığı, havada çarpışmadığı, ancak irtifalarının uçtukları bölge için daha önceden tespit edilmiş emniyetli uçuş irtifasının altında kaldığı değerlendirilmektedir.

Soruşturmaların tamamlanmasının ardından elde edilen detaylı bulgu ve sonuçlar ilgili mevzuat çerçevesinde kamuoyu ile paylaşılacaktır.

Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Genelkurmay'ın açıklması yukarıdaki gibi; dış etken ve çarpışma yok deniyor,
"ancak irtifalarının uçtukları bölge için daha önceden tespit edilmiş emniyetli uçuş irtifasının altında kaldığı değerlendirilmektedir." İfadesi ne demek, bunu anlayamadım, forumda bu konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlar açıklayabilir mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
Alıntı:
Genelkurmay'ın açıklması yukarıdaki gibi; dış etken ve çarpışma yok deniyor,
"ancak irtifalarının uçtukları bölge için daha önceden tespit edilmiş emniyetli uçuş irtifasının altında kaldığı değerlendirilmektedir." İfadesi ne demek, bunu anlayamadım, forumda bu konu hakkında bilgi sahibi arkadaşlar açıklayabilir mi?
Bu bölgede önceden yapılan bir çalışma ile minimum inilebilecek irtifa belirlenir. Bunu etken ne olabilir derseniz, tepeler, evler, yüksek gerilim hatları vs. Eğer bu değer örneğim 100m olarak belirlendi ise sen bu 100m'nin altında bir yükseklikten uçarsan bir tepeye yada direğe çarpma riskin vardır. Tabi bu verdiğim örnekler tamamen farazidir. Genel Kurmayın değindiği nokta, uçaklarımız bu yüksekliğin altında ve kötü hava şartlarında uçuyorsa bu kazanın olmuş olabileceğini belirtiyor.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:24 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Yahu 2 gündür diyoruz bunlar anlamıyor..."Çarpışma" denilince bunlar karayolundaki çarpışma gibi kafa kafaya çarpışma anlıyorlar herhalde...

Kol uçuşunda,o süratte kanatlar,kuyruklar birbirine temas ettiği anda kontrolü kaybedip düşmüşler işte ,,,

Yada kol uçuşunda TSK'nın dediği gibi irtifayı hesaplayamadılar aslında sistemler uyarmalıydı ama alçak uçuşta sürekli "stall stall " uyarısı olmaz herhalde... Bir de geçit töreni sırasında caminin minaresini sıyıran F-4 videosu vardı... Gündüz çarpmışsa gece kol uçuşunda irtifayı ayarlayamamış olabilirler...

%99 pilotaj hatası... (Bence)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:26 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Alçak uçuşta niye "stall" uyarısı olsun yahu?..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:34 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Pardon o irtifa kaybederkendi...Peki çok alçak irtifa için uyarı neydi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
"Pull up!!!"


Mesela.. :roll:


_____

Stall kanadın kaldırma kuvvetini yitirmesi ile alakalıdır ve her irtifada ve hatta her hızda da olabilir..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:36 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 29 Eki 2012, 19:01
Mesajlar: 1046
Yaş:
"Altıtute, Altitute", "Altıtute, Altitute" .


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:43 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Bir an kendimi Tom Clancy's H.A.W.X oynuyorum sandım...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 19:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Savaş uçağıda pull up öyle mi? Bari tcas falan da açın da yayın yapa yapa gitsin.

Belli ki cfit olmuş, ısparta kazası gibi.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 22:54 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Tem 2012, 14:15
Mesajlar: 360
Yaş:
Sehitlerimize Allahtan Rahmet diliyor, geride kalan ailelerine ve Silahli Kuvvetler Camiamiza Yüce Allah sabirlar bahseylesin.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2015, 23:05 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Alıntı:
Savaş uçağıda pull up öyle mi?
F-4 konuşuyoruz yahu.. 60 küsür model.. Her abukluğu geçti ne dediği mi kaldı?..


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2015, 02:04 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 23 Tem 2012, 00:24
Mesajlar: 582
Yaş:
Baldırı çıplak biri öldü diye bayrakları yarıya indirenler şehit düşen vatan evlatları için aynı hassasiyeti çok görmesi zoruma gitti.

_________________
Resim
panem et circenses


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2015, 08:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Alıntı:
Baldırı çıplak biri öldü diye bayrakları yarıya indirenler şehit düşen vatan evlatları için aynı hassasiyeti çok görmesi zoruma gitti.
Baldırı çıplak biri derken kimi kastediyorsunuz?

Ağır konuşucam ama önce kimi düşünerek 'baldırı çıplak ' dediğinizi bir söyleyin hele sonra yanlışlık olmasın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2015, 09:28 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 20 Eyl 2012, 12:42
Mesajlar: 20
Yaş:
Ölen suudi kralı kastedilmiş bence.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2015, 11:43 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Yanlış anlamışım o zaman kusura bakmayın @ igirgin

O zaman altıma imzamı atarım.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2015, 12:20 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Eyl 2013, 10:36
Mesajlar: 450
Yaş: 36
Kod:
TAI'de test pilotu olarak görev yapan ve yerli uçak Hürkuş'un ilk uçuşlarını gerçekleştiren Murat Özpala, Malatya'da meydana gelen kazanın ardından içinden geçenleri sosyal medyada paylaştı. İşte uzun yıllar Malatya'da F-4E uçaklarında görev yapan Özpala'nın yazdıkları:

"Öttükleri için güneşin doğduğunu zanneden horozlarla dolu her yer! Ne çok şeyin çivisi çıktı, şirazesi kaydı, raconu, usulü bozuldu be kardeşim!

Zifiri gece karanlığında, 30.000 feet yükseklikte, 10 ton yakıtın ve kükreyen iki jet motorunun üzerinde, saatte 1500 km hızla, 25 tonluk savaş uçağını zapt ederek, millet rahat uyusun, güvende olduğundan emin olsun diye görev yapan bir Savaş Pilotu'nun ne hissettiğini, zihinsel ve fiziksel ne büyük streslerle mücadele ettiğini, yapacağı en ufak hatanın ya da uçakta meydana gelebilecek bir arızanın nasıl ağır ve telafisiz bedeller ödettiğini ve daha neredeyse tüm gençlik yılları feda edilerek edinilen harbe hazır olma süreçlerinin zorluklarını zerre kadar bilmeden!

Her yıl üçer beşer gencecik yaşta akla gelebilecek en feci şekillerde ölen arkadaşlarını gözyaşlarını içine akıtarak, geride bıraktıkları ve kocam nerede, babam nerede diye soran gencecik kadınlara küçücük çocuklara söyleyecek kelime bulamadan boğaz düğüm düğüm yutkunmanın tıkanmanın ne demek olduğunu anlamadan NE KONUŞURSUN BE KARDEŞİM???

KİMSİNİZ?

NE BİLİYORSUNUZ?

ORADA MIYDINIZ?

BİRLİKTE TÜFEK Mİ ÇATTINIZ, NÖBET Mİ TUTTUNUZ?

Ne konuşuyor ne yorumu yapıyorsunuz utanmadan, sıkılmadan?

Bu kadar özel bir meslek hakkında zandan başka hangi bilgi ve tecrübenize dayanarak ahkam kesiyor, hüküm veriyor, yorum yapıyorsunuz? Futbol maçımı sandınız siz bu işi?

Bu gencecik aslanlarımıza, şehitlerimize ve acılı ailelerine ayıp, terbiyesizlik, acımasızlık en hafif tabirle haksızlık ettiğinizi anlamıyor musunuz kardeşim!

Kim koruyacak bunca düşmanın karşısında namusunuzu, canınızı, malınızı bu yiğitlerden başka?

Ölüm bile yitirdi o derin anlamını! Ne zaman anlayacaksınız yaşamın da ölümün de ne olduğunu? Öldüğünüzde mi?
İşte tam da bu yüzden her konuya yorum yazmıyorum...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2015, 12:58 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 18 Oca 2013, 13:48
Mesajlar: 1565
Yaş:
Görüyorum ki bir çok kişi kazayla ilgili abuk sabuk yorumlardan şikayetçi. Özellikle askerler çok kızıyor...

Şahsen abuk sabuk yorumlara ne kadar kızıyorsam, söz konusu yorumlara gösterilen tepkilere de en az o kadar kızıyorum.

Hayır, sanırsınız ki ülkemizde kamuoyunu sağlıklı bilgilendirme, hesap verme, düzgün soruşturma yapma, kök nedenleri doğru belirleme, etkin tedbirler alma kültürü var da tüm bunlara rağmen millet abuk sabuk yorum yapıyor. Kaza unutulur gider, sebeplerini ilgili kimseler dışında kimse öğrenemez. Hele ki kimlerin sorumlu olduğunu, ne tedbirler alındığını filan hiç sormayın. Bırakın askeri uçak kazalarında, onlar kadar olmasa da, sivil uçakların kazalarında bile durum böyledir.

THY'nin Diyarbakır kazasından sonra dönemin (yanlış hatırlamıyorsam) uçuş işletme başkanının katıldığı bir programdan söylediklerini unutmuş değilim. Özür dilemek, sorulan sorulara adam gibi yanıt vermek yerine, soruları sormaya "cüret eden" spikeri habire azarlıyor, sanki konuyla ilgisi varmış gibi Starfighter'ları gövde üstü indiren pilotlardan filan bahsediyordu!.. Spiker bir ezildi bir ezildi ki sormayın gitsin!.. Az kalsın ölen yolcular ve yakınları adına özür dileyecekti söz konusu şahıstan!..

Hava Kuvvetlerini bilemem ama sivil havacılıkta kazalar ve yakın kazalar durumunda nelerin yapıldığını ve nelerin yapılmadığını da oldukça iyi biliyorum ama kalsın... Sayıp dökmenin kimseye faydası olmaz. Açıkçası Hava Kuvvetlerinde de durumun daha iyi olduğunu sanmıyorum. Muhtemelen daha kötüdür...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2015, 13:34 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Genelde ölüm haberlerine yazı yazmam. Burada bir iki kelime yazmam birşeyi değiştirmez. Başsağlığı içinde buradan değil başka kanallardan dilerim.

O yüzden kısa keseceğim.

Konuşması gerekenler konuşmayıp halkı bilinçlendirmez bilgi vermezse, bizim gibilere laf söyleme hakları da yoktur. Çağdaşlaşmak elindeki oyuncakların teknolojisi sayısı ve nitelikleriyle değil, sahip olduğun kültür ve insan hayatına verdiğin değerle ölçülür.

Bunların hiçbirisi bizde olmadığından yazanlara kızmakta bence anlamsız. Adam sorguluyor. Hayır öyle değildi böyleydi deneceğine, "kardeşim sen kimsin, o gençliğini harcamış cart curt" diyorlar. Sanki biz altın kafeste bohem bir yaşam sürdük. :|


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2015, 21:01 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
1 uçak teknik arıza olur ama 2 uçak teknik arıza olmaz... %99 pilotaj hatası... Bana göre %100 havada yakın temas sonucu kontrolün kaybedilmesi...Kol uçuşunda birbirlerine temas ettiler...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2015, 22:41 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2565
Yaş:
Bu olayda büyük soru işaretleri var . Çünkü aynı uçaklarla başımıza gelen bir hadise daha var. Aklıma Suriye tarafından düşürülen RF-4 E geliyor. Olay sonrasın da yapılan açıklamalarda ise birbiriyle çelişkili bir sürü açıklamalar yapılmıştı. Kim ne derse desin yapılan açıklamalar kamuoyunu tatmin etmeyecektir. Çünkü güvenilirliklerini kaybettiler.

Eğer ortada bir rezalet varsa ; illaki bu rezaletin açığa çıkmaması için karartma ,manipülasyon ,algı yönetimi yapılacaktır. Bir Devlet halkını bunları yapabilir mi derseniz ; kendimden başka hiç bir Allah'ın kuluna kefil olmam. Hele sabıkası olanlara hiç mi hiç !

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 04 Mar 2015, 21:19 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 03:25
Mesajlar: 339
Yaş:
Uçaklarımızın düşüş anı ile ilgili bir video çıkmış...

alev topu gözüküyor sadece çarpma anında...


http://www.milliyet.com.tr/Milliyet-Tv/ ... EqRBM.html


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015, 12:28 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Ağu 2014, 01:58
Mesajlar: 32
Yaş:
NTV'de şuan son dakika; RF-4 uçuşları durduruluyor
Orgeneral Ünal: RF-4'ler uçuştan cekiliyor. Yarından itibaren uçuşlar duracak.

_________________
Yalnız durmak, yanlış durmaktan iyidir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015, 14:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
Muharip Hava Kuvveti ve Hava Füze Savunma Komutanı Orgeneral Abidin Ünal, F-4 RF-4E uçaklarının yarın itibarıyla uçuşunun durdurulacağını açıkladı.
Orgeneral Abidin Ünal, F-4 E 2020 uçakların uçuşunun ise devam edeceğini söyledi.
Malatya’da düşen iki F-4 RF-4E uçaklarıyla ilgili değerlendirmede bulunan Ünal, “Uçaklar düşük irtifadaydı. Kazada iletişim hatası olduğu sanılıyor” diye konuştu.
Konya’da düşen F-4E 2020 uçağıyla ilgili olarak, “Fırlatma için zaman kalmadı” dedi.

Ünal, “ABD’de 25 yılda 353 F4 uçağı kazası oldu. 1974’ten beri 60 uçak kazası meydana geldi” diye konuştu.

TARTIŞMA YARATMIŞTI
Art arda yaşanan kazalar sonrası F-4'ler tartışma konusu olmuştu.
Son Bakanlar Kurulu Toplantısı'nın ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç'a konuyla ilgili soru sorulmuştu.
Toplantıda Hava Kuvvetleri Komutanı Akın Öztürk'ün kazalara ilişkin teknik bilgiler verdiğini söyleyen Arınç, "F-4 E-2020" tipi uçakların kullanımının 2020 yılına kadar devam edeceğini açıklamıştı.
Son dönemde adları kazalarla anılan F-4'ler 90'lı yılların sonunda İsrail tarafından modernize edilmişti.
Yapısal güçlendirmelerin ardından model isiminin sona eklenen "2020" rakamı uçakların 2020 yılına kullanılabileceğini ifade ediyordu.

http://www.ntv.com.tr/turkiye/f-4-rf-4e ... 4c1_Zjx6sw




Bu arada merak edip wikipedia ya baktım f4 hakkında neler yazıyor diye. Kim ne ara yaptı bilmiyorum öğleye doğru açıklanan haber bile bilgi olarak girilmiş durumda. İnsan gerçekten hayret ediyor :)


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015, 16:24 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Haz 2014, 16:16
Mesajlar: 1379
Yaş:
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2015, 20:37 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Orgeneral Ünal, "F-4E 2020 bizim en stratejik uçağımızdır. 2015’te 1, 2016’da 5, 2017’de 8, 2018’de 7, 2019’da 7, 2020’de de 20 olmak üzere bunları sırayla emekli ediyoruz. F-35’ler de 2018’den itibaren envanterimize girmeye başlıyor. Şu anda kullanılmayı devam eden RF-4E 8, F-4E 2020 47 toplam 55 uçağımız var"

Resim
Resim
Resim

RF-4E 'ler yarın uçuştan çekiliyor yerlerini yukarıda resimde verilen DB-110 keşif podları yüklü F-16'lara bırakıyor... 8 tane kalmıştı onlar düştükten sonra bu podlar takılsaydı daha tasarruflu olmaz mıydı? En fazla 16 pilot kaybederdik bu kadar paraya yazık değil mi?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 12 Mar 2015, 20:14 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 15 Tem 2012, 19:06
Mesajlar: 4535
Yaş:
“Güvenmesem Uçmam”, Hava Kuvvetleri Komutanı Hava Orgeneral Akın ÖZTÜRK

https://vimeo.com/121999236


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2015, 23:16 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
İyi uçtu da ne oldu 20 yıl gençleşti mi F-4 ???

Planlama hatalı bu kadar basit... ABD 1996 envanterden çıkarmış...Biz fakiriz üstüne bir 15 sene daha koy eder 2011...

En geç 2011 tarihinde envanter dışına çıkış tamamlanacak bir programlama yapılacaktı...Utanmasalar bu uçaklar yepyeni avioniklerle donatılmış sıfır uçaklar diyecekler...

Yuh be bir kere de "Evet planlama hatası yaptık " deyin...


Ama Türk'ün aklı ne zaman başına gelir, yumurta kapıya dayanınca...


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2015, 23:47 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2565
Yaş:
THK’nin 1997-1999 yılları arasında komutanlığını yapan emekli Orgeneral İlhan Kılıç, “Bakın F-4’ler muharebe uçaklarının en ağırlarından birisidir. Kullanmak zordur. Ben de öğretmenle birlikte kullandım ve bizzat ağırlığını, zorluğunu yaşadım. Elbette benim dönemimde kaza olmamasında şansın payı vardır. Ancak bizim dönemimizde kuvvette çok tecrübeli öğretmenler, çocuklar vardı, bu da gerçek. Nerede şimdi bu çocuklar? Birçoğunu aldılar cezaevine tıktılar. Yine birçoğu sitem ederek kuvvetten ayrıldı, hepsi sivil havayollarına geçti. Bu sözlerimden şimdiki çocuklarımızı kınadığımı kimse çıkarmasın. Ancak kuvvette tecrübeli pilot öğretmen kalmadığı da bir gerçek” dedi.

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2015, 11:38 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 17 Tem 2012, 19:40
Mesajlar: 913
Yaş:
Alıntı:
İyi uçtu da ne oldu 20 yıl gençleşti mi F-4 ???

Planlama hatalı bu kadar basit... ABD 1996 envanterden çıkarmış...Biz fakiriz üstüne bir 15 sene daha koy eder 2011...

En geç 2011 tarihinde envanter dışına çıkış tamamlanacak bir programlama yapılacaktı...Utanmasalar bu uçaklar yepyeni avioniklerle donatılmış sıfır uçaklar diyecekler...

Yuh be bir kere de "Evet planlama hatası yaptık " deyin...


Ama Türk'ün aklı ne zaman başına gelir, yumurta kapıya dayanınca...
Fakirlik düzeyine göre hesap yapacaksak, 99 depremi ve 2001 ekonomik krizini de hesaplayarak o 15 yılı uzatmak gerekir

_________________
"Türkler teşkilâtlanma yeteneği yüksek, askeri bir toplumdur. Yani "Her Türk askerdir" sözüne gülerler ama beğenin beğenmeyin bu doğrudur."

İlber Ortaylı


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2015, 11:49 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2565
Yaş:
Alıntı:

Videonun 55:13 dakika/saniyesinde sorulan , fırlatma koltukları ile ilgili bir soruya Org. Abidin Ünal ; Kurmay Başkanım bu soruya sen cevap ver ,benden daha iyi biliyorsun diyor . Açıklama yapmak üzere kürsüye gelen Kurmay Başkan ile aralarında şöyle bir latife geçiyor ;

Org. Abidin Ünal : Gel gel , yarın öbür gün yargılanırken birlikte yargılanalım.

Kurmay Başkan: Benim hali hazırda bir sabıkam var zaten komutanım.


...şakayla karışık da olmuş olsa Türk Hava Kuvvetleri'nin için de bulunduğu ruh hali ortadadır. Artık işi şakaya vurmuşlar.

Bir gün Türk silahlı Kuvvetlerinin en seçkin subaylarına yapılanların bir bir hesabı sorulur mu acaba ? Allahtan dileğimiz budur.

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2015, 14:25 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 12 Eyl 2014, 20:18
Mesajlar: 1021
Yaş:
Benim merak ettiğim bir husus daha var.Bir uçak düştü,pilot fırlatma koltuğu ile kurtuldu.İnceleme sonucu kaza sebebinin pilotaj hatası olduğu anlaşıldı.O zaman pilota yönelik uygulanan bir yaptırım,ceza tarzı bir şey var mı ?

_________________
Bize başlarda vatanımızı korumak için savaştığımızı söylediler,bir süre sonra karşımızdakilerinde aynısını yaptığını farkettik

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015, 00:29 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 966
Yaş:
Alıntı:
Benim merak ettiğim bir husus daha var.Bir uçak düştü,pilot fırlatma koltuğu ile kurtuldu.İnceleme sonucu kaza sebebinin pilotaj hatası olduğu anlaşıldı.O zaman pilota yönelik uygulanan bir yaptırım,ceza tarzı bir şey var mı ?
Pilota rücû edilebilir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015, 00:36 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2565
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Benim merak ettiğim bir husus daha var.Bir uçak düştü,pilot fırlatma koltuğu ile kurtuldu.İnceleme sonucu kaza sebebinin pilotaj hatası olduğu anlaşıldı.O zaman pilota yönelik uygulanan bir yaptırım,ceza tarzı bir şey var mı ?
Pilota rücû edilebilir.
30-40 milyon doları pilota mı rücu edeceksiniz !
Eğer gerçekte mantık bu olsaydı, hiç kimse pilot olmak istemezdi.
Hem vatan için canını ortaya koyacaksın ,ondan sonra da pilotaj hatasından 40 milyon $ borçlusun !
Böyle şey olmaz.

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015, 00:49 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 10 Tem 2012, 23:36
Mesajlar: 966
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Benim merak ettiğim bir husus daha var.Bir uçak düştü,pilot fırlatma koltuğu ile kurtuldu.İnceleme sonucu kaza sebebinin pilotaj hatası olduğu anlaşıldı.O zaman pilota yönelik uygulanan bir yaptırım,ceza tarzı bir şey var mı ?
Pilota rücû edilebilir.
30-40 milyon doları pilota mı rücu edeceksiniz !
Eğer gerçekte mantık bu olsaydı, hiç kimse pilot olmak istemezdi.
Hem vatan için canını ortaya koyacaksın ,ondan sonra da pilotaj hatasından 40 milyon $ borçlusun !
Böyle şey olmaz.
Dikkatli okursanız "Edilir" yazmadım. Kanunda olduğu sürece bu ihtimal daima var. Aklınızda bulunsun.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015, 14:32 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Geri hizmete verilebilir, daha pasif görevlere verilebilir. Savaş pilotu yerine kurye olabilir.

_________________
Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015, 21:27 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 24 Eki 2012, 07:51
Mesajlar: 1025
Yaş:
Benim Merak Etiyim 3 Husus Var
1-cisi Verdiyi istatikde Veytnam Savasinda Dusenler varmidir
2-cisi F-16 birkisimini yazlim kodlarini cozduk bu geri kalan kisimi yeni gelen Block 50+ larmi (yerdekalnlarinida Aselsan Muhendislerimi cozdu)
3-u Komutanlar icin cok uzulduyunu iftiraya ugradini soyluyor O zaman Bunlar iftira oldu ortaya cikdi Geri donme ihtimalari yokmu

_________________
Ne Mutlu Turkum


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2015, 22:49 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 Haz 2014, 16:16
Mesajlar: 1379
Yaş:
32. dakikada bahsedilen anketin sonuçlarını merak ettim var mı bunun belgesi ?


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2018, 16:04 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Tem 2015, 20:52
Mesajlar: 429
Yaş:
Durum çok vahim.

http://halktv.com.tr/malatyada-sehit-ol ... kti-274518

Bir Ekşi Sözlük üyesinin hazırladığı olay özeti ;

# kaza anında uçaklar kuleden gelen talimata göre alçalıyor.
# pilotların verdiği rota yerine uçaklar bilinçli olarak dağ seviyesine kadar indiriliyor.
# telsizin sürekli meşgul edilmesinden dolayı pilotlar da var olan olumsuzluğu kuleye bildiremiyor.
# kuledeki radar izinden uçakların uçuş güzergahında dağ olduğu bilinmesine rağmen bu uyarı da pilotlara yapılmıyor.
# ayrıca yerde uçuş kontrol görevlisi olan onur özkaya da filo komutanı kurmay binbaşı ali ertürk tarafından, kurallara aykırı olarak uçakta görevlendiriliyor. onur özkaya, hava kuvvetleri komutanlığı'nda görevli olduğu sırada fetö'den tutuklanan tümgeneral murat semiz'in damadı olan pilot üsteğmen emre çömez'in yerine uçuruluyor (buradan olayın planlı olduğu daha çok kuvvetleniyor).

cinayetten sonra meydana gelen olaylar ise yabancı değil ve şaşırtmıyor.

# fetö'den tutuklanan filo komutanı kurmay binbaşı ali ertürk için yapılan idari soruşturmada heyet başkanlığını, yine fetö'den tutuklu korgeneral hasan hüseyin demiraslan yapıyor.
# kendi soruşturma ekibini kuran demiraslan, aynı örgüte üye olan binbaşı ali ertürk'e yönelik idari soruşturma sonrasında kusurunun bulunmadığına dair rapor düzenleyip altına imzasını atıyor.
#korgeneral hasan hüseyin demiraslan ile birlikte bu raporda imzası bulunan hava kuvvetleri komutanlığı sistemler başkanı tuğgeneral recep sabri özatak ile tuğgeneral kemal akçınar'ın da yine fetö üyeliğinden tutuklandığı ortaya çıkıyor.

_________________
Someone Over 50 You Can Trust (F4 Phantom II 2020 Terminator)

Resim


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2018, 16:50 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 02 Kas 2014, 14:55
Mesajlar: 2565
Yaş:
RF-4 kazsında FETÖ parmağı ortaya atılınca aklıma hemen 2001 yılında yine Malatya' da düşen CASA CN 235 nakliye Uçağı geldi. Özel Kuvvetlere mensup 34 personelin şehit olduğu bu kazada aydınlatılamadı yada teknik arıza olarak geçiştirildi diye hatırlıyorum. Oysaki şehit olan Özel Kuvvetler ekibi; APO itini Kenya' dan getiren ekip olarak aklımda kaldı. Bence bu olayı tekrar soruşturmak lazım. Dönemin kurmay kadrosunun FETÖ ile ilişkisi var mıydı, yok muydu? Gladyo parmağı var mıydı, yok muydu? Bana göre bu konu da aydınlatılamamıştır.

_________________

Mustafa Kemal ATATÜRK


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 07 Oca 2018, 18:24 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 22 Tem 2012, 11:17
Mesajlar: 893
Konum: ANKARA
Yaş: 41
O konu gayet aydınlık.Anlatırım sana.Şehitlerimizden birinin çocuğunu okutuyordum.

_________________
Büyük Millet Meclisi sizin yiğitlik çevrenizde korkusuzca bağımsızlık mücadelesine devam edebilmiştir. Bu nedenle Ankaralı hemşehrilerimin, bu vatanı kurtarma mücadelesinde ayrı bir şeref hissesi vardır.

GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


En son Taşra tarafından 08 Oca 2018, 17:24 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2018, 07:53 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 22:18
Mesajlar: 232
Yaş: 24
Alıntı:
Durum çok vahim.

http://halktv.com.tr/malatyada-sehit-ol ... kti-274518

Bir Ekşi Sözlük üyesinin hazırladığı olay özeti ;

# kaza anında uçaklar kuleden gelen talimata göre alçalıyor.
# pilotların verdiği rota yerine uçaklar bilinçli olarak dağ seviyesine kadar indiriliyor.
# telsizin sürekli meşgul edilmesinden dolayı pilotlar da var olan olumsuzluğu kuleye bildiremiyor.
# kuledeki radar izinden uçakların uçuş güzergahında dağ olduğu bilinmesine rağmen bu uyarı da pilotlara yapılmıyor.
# ayrıca yerde uçuş kontrol görevlisi olan onur özkaya da filo komutanı kurmay binbaşı ali ertürk tarafından, kurallara aykırı olarak uçakta görevlendiriliyor. onur özkaya, hava kuvvetleri komutanlığı'nda görevli olduğu sırada fetö'den tutuklanan tümgeneral murat semiz'in damadı olan pilot üsteğmen emre çömez'in yerine uçuruluyor (buradan olayın planlı olduğu daha çok kuvvetleniyor).

cinayetten sonra meydana gelen olaylar ise yabancı değil ve şaşırtmıyor.

# fetö'den tutuklanan filo komutanı kurmay binbaşı ali ertürk için yapılan idari soruşturmada heyet başkanlığını, yine fetö'den tutuklu korgeneral hasan hüseyin demiraslan yapıyor.
# kendi soruşturma ekibini kuran demiraslan, aynı örgüte üye olan binbaşı ali ertürk'e yönelik idari soruşturma sonrasında kusurunun bulunmadığına dair rapor düzenleyip altına imzasını atıyor.
#korgeneral hasan hüseyin demiraslan ile birlikte bu raporda imzası bulunan hava kuvvetleri komutanlığı sistemler başkanı tuğgeneral recep sabri özatak ile tuğgeneral kemal akçınar'ın da yine fetö üyeliğinden tutuklandığı ortaya çıkıyor.
5 yıl önce olsaydı bu sefer Ergenekoncular yaptı olacaktı. O kadar çok olayı fetöye yıkıyorlar ki, doğru olsa dahi inandırıcılığını yitiriyor bir süre sonra. Umarım böyle değildir.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2018, 08:34 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 03 Tem 2016, 22:02
Mesajlar: 477
Yaş: 23
Alıntı:
O konu gayet aydınlık.Anlatırım sana.Şehitlerimizden birinin çocuğunu okutuyorum.
Bizide aydınlatın.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2018, 22:03 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 22:29
Mesajlar: 15
Yaş:
Bu Kaza birçok bileşenin sonucunda olmuştur.
*Par alçalmasını yaptıran kontrolör hatası.
*Jet pilotların IFR bilgi yetersizliği ve IFR tecrübe eksikliği.
*Yoğun ve değiştirilen uçuş programı.


Başa dön
   
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2018, 22:10 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 10 Şub 2016, 22:29
Mesajlar: 15
Yaş:
Alıntı:
RF-4 kazsında FETÖ parmağı ortaya atılınca aklıma hemen 2001 yılında yine Malatya' da düşen CASA CN 235 nakliye Uçağı geldi. Özel Kuvvetlere mensup 34 personelin şehit olduğu bu kazada aydınlatılamadı yada teknik arıza olarak geçiştirildi diye hatırlıyorum. Oysaki şehit olan Özel Kuvvetler ekibi; APO itini Kenya' dan getiren ekip olarak aklımda kaldı. Bence bu olayı tekrar soruşturmak lazım. Dönemin kurmay kadrosunun FETÖ ile ilişkisi var mıydı, yok muydu? Gladyo parmağı var mıydı, yok muydu? Bana göre bu konu da aydınlatılamamıştır.
Bu uçağın ve kayseri'deki uçağın düşme sebebi Buzlanma ve pilotaj hatası.
2001 yılında CN-235 uçağı dünya için yeni bir uçaktı ve buzlanma gibi durumlar testlerde karşılaşılmıştı. HVKK iki uçak kaybından sonra buzlanma konusu üzerine gidildi ve o zamanlar CASA şimdi AIRBUS tarafından buzlanmada uçuş limitleri değiştirildi.


Başa dön
   
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Başlığa cevap ver  [ 95 mesaj ]  Sayfaya git Önceki 1 2

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: baris75 ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye