TRMilitary

Tam Bağımsız Türkiye için Yerli Savunma Sanayii
Zaman: 17 Oca 2018, 23:05

Tüm zamanlar UTC+03:00


Üye alımı belirsiz bir tarihe kadar kapatılmıştır,mail yolu ile ve ya sosyal hesaplar üzerinden taleplerde bulunmayınız.
Loading



Yeni başlık gönder  Bu başlık kilitlenmiştir mesajlarınızı düzenleyemez veya cevap gönderemezsiniz.  [ 63 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Diyarbakır'da F-16 düştü
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 18:46 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 01 Eki 2012, 17:18
Mesajlar: 416
Yaş:
Alıntı:
Kaza, bugün Saat 17.10 sıralarında meydana geldi. 8'inci Ana Jet Üssü Komutanlığı'na eğitim uçuşu için havalanan F-16D tipi savaş uçağı, inişe geçtiği sırada teknik bir arıza meydana geldi. Uçaktaki 2 pilot fırlatma koltuğunu kullanarak kurtulurken, uçak piste çakıldı.
Kaynak ; http://www.haberturk.com/gundem/haber/9 ... cagi-dustu

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/27128563.asp


En son elbiskuha tarafından 02 Eyl 2014, 18:54 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 18:53 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 14 Nis 2013, 15:22
Mesajlar: 1541
Yaş:
Pilot kurtulsun da uçak umurumda bile değil. Tecrübeli pilot kolay yetişmiyor ama uçak her zaman alınır veya yapılır.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 19:18 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Neyseki pilotlar kurtulmuş. Eğitim işe yarıyor. Uçağı düşünmesinler artık :D


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 19:23 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 05:00
Mesajlar: 272
Yaş:
Pilotlarımıza geçmiş olsun.
Bir sorum olacaktı uçak inişe geçerken arızalanmış ve pilotlar fırlatma koltuğu ile kurtulmuş, uçak piste düşmüş haber bu yönde, F16 gibi uçaklarda fırlatma koltuğunu kullanırken yükseklik ne kadar önemli, misal en üst ve en alt yükseklik ne kadardır? Bu mesafeler dışında kullanılırsa ne olur?
Şimdiden teşekkürler.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 19:33 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 06 Ağu 2012, 01:54
Mesajlar: 149
Yaş:
Cumhurbaşkanının açıklamasına göre tek pilot varmış. Uçak 2 kişilik değil. Ayrıca Pilot bayan yüzbaşıymış.

Kayınak: TRT Haber Cumhurbaşkanı RTE Esenboğa Hava Limanı açıklaması.

_________________
Resim
Antik Sırlar


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 19:38 
Çevrimdışı
Yeni Üye

Kayıt: 12 Tem 2012, 00:55
Mesajlar: 11
Yaş:
TARIH : 02 Eylül 2014

SAAT : 18:12

NO : BA - 17 / 14


8'inci Ana Jet Üs Komutanlığı / Diyarbakır'da 182'nci Filoya ait bir F-16 uçağı 02 Eylül 2014 günü saat 17.17'de eğitim uçuşunu tamamlamayı müteakip Diyarbakır Askerî Havaalanına iniş için son yaklaşma esnasında, henüz belirlenemeyen bir nedenle pist üzerine düşmüştür. Pilot paraşütle atlayarak sağ olarak kurtulmuştur. Pilotun sağlık durumu iyidir. Gerekli idari işlem başlatılmıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.TARIH : 02 Eylül 2014



http://www.tsk.tr/3_basin_yayin_faaliye ... ba_17.html

Uçakta tek pilot varmış ve evet pist üzerine düşmüş.

_________________
Middle East Technical University


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 20:08 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Eyl 2012, 17:22
Mesajlar: 237
Yaş:
Resim

Görsel kaynağı: DHA


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 20:31 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 27 Tem 2012, 19:22
Mesajlar: 1331
Yaş:
pilotumuza gecmis olsun. Sagliginin iyi olmasi cok sevindirici.
Ucak infilak etmemis gibi gorunuyor belki toparlarlar bile ucagi.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 20:35 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 30 Ağu 2012, 05:37
Mesajlar: 198
Yaş:
Bir pilot kolay yetişmiyor uçak bir şekilde yine alınır. Sağ salim atlatmış çok şükür.

_________________
Divide and rule.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 20:57 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 22:26
Mesajlar: 792
Konum: Lubnatsİ
Yaş: 42
Alıntı:
Pilotlarımıza geçmiş olsun.
Bir sorum olacaktı uçak inişe geçerken arızalanmış ve pilotlar fırlatma koltuğu ile kurtulmuş, uçak piste düşmüş haber bu yönde, F16 gibi uçaklarda fırlatma koltuğunu kullanırken yükseklik ne kadar önemli, misal en üst ve en alt yükseklik ne kadardır? Bu mesafeler dışında kullanılırsa ne olur?
Şimdiden teşekkürler.
Sıfır yükseklikten bile fırlatma koltuğu pilotu paraşüt açılacak yüksekliğe çıkarır ve paraşüt açılır.

_________________
Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 21:15 
Bu kırıma uğrayıp muhtemelen hizmet dışı bırakılacak 17. Blok 40. Seri no yu okuyabilen var mı? Uçakta Atmaca Filo ikonu ve tek kişilik kokpit DHA görüntüsünde anlaşılıyor. Muhtemelen pilot uçağı minimum hıza düşüp fren çaltıktan sonra terk etmiş zira uçağın üst kısmı korunmuş.
Bu arada CB pilotun kadın ve yüzbaşı olduğunu belirtti. İlk defa en üst seviyede biri bu derece detay veriyor. İlginç. Kadın pilotlarımızın moralini bozmaması gerekir.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 21:34 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Suudlarda kadın F-15 pilotu var. Bilgi. Bence de jet pilotu olmasınlar ama uzaysal algılarından dolayı değil doğum filan derken 2 yıl uçmayan bir pilot yine kaç yılda avcılığını hatırlayacak.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 21:54 
Çevrimdışı
Genel Yetkili

Kayıt: 19 Tem 2012, 00:36
Mesajlar: 2673
Yaş:
Konu gereksizliğe kaymış. Çok da güzel yaparlar, hem de nasıl yapıyorlar, ooh ne de iyi yapıyorlar. Ne de güzel yapıyorlar.

İşkembei kübralardan çakna bilinsel tezler sallamayalım.

_________________
"Savaş için değil, barış getirmek için gidiyoruz..."
https://m.youtube.com/watch?v=wrDQW66jWoo


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 22:29 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Ağu 2012, 03:48
Mesajlar: 318
Yaş:
Hadinizi asiyorsunuz, pilot olmak icin hangi testlerden gectikleri hangi sinavlari verdikleri hakkinda fikriniz varmi? Emin olun onlara o koca ucagi emanet edenin kafasi sizden cok daha fazla calisiyordur. Iki satir savunma formu okuyup 2 terminolojik kelime ezberlemekle kadin pilotlari elestirecek curreti ve cesareti kendinizde nasil buldugunuzda ayri bir konu. Sizin o begenmediginiz kadin pilotlar her konuda altini ciziyorum her konuda sizi suya goturur susuz getirir. Haddinizi bilin.

_________________
Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır;
Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır!


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 23:17 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Resim

_________________
Resim


En son BurakZ tarafından 02 Eyl 2014, 23:20 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 23:22 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 01:30
Mesajlar: 928
Yaş:
http://www.milliyet.com.tr/diyarbakir-d ... m-1934522/

Burak bu haberi bi okuyuversene.Bu pilotun hangi özellikleri varmış.

Birde senin bahsettiğin kadınlar bu model olabilir hani.

http://www.youtube.com/watch?v=29uq0o0WxIw

_________________
ResimResimResim

SAVAŞ BARIŞTIR
ÖZGÜRLÜK KÖLELİKTİR
BİLGİSİZLİK KUVVETTİR


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 23:32 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Alıntı:
F-16 savaş uçağının motor kısmının alev aldığı belirtildi. Yetkililer eğitim uçuşundan dönen uçağın inişe geçtiği sırada pilotun motor kısmında alev görmesi üzerine durumu merkezine bildirip daha sonra fırlatma koltuğunu kullanarak uçağı terk ettiğini söyledi. Yetkililer, pilotun terk ettiği uçağın bir elektrik direğine çarptıktan sonra pistin kenarına çakıldığını belirterek, uçakta patlama olmadığını açıkladı.

Pistte düşen uçağın enkazının kaldırılıp, uçuşlara kapatılan Diyarbakır Havalimanı’nın yeniden açılması için çalışmalar sürdürülüyor.
Bu bana çok garip göründü. Bilemeyiz tabi ama tahmini olarak burada bir panik var sanki. Uçak inişe geçerken motorunda alev görmekle uçak terk edilirmi sizce. Yani motor sussa bile uçak 1:100 oranında süzülerek bazen onlarca km uzaktan alanına inişe geçebiliyor. Burada nasıl bir durum vardıda inişe geçen bir kaç saniye sonra inecek olan bir uçak terk ediliyor. İnsene o uçakla ne olacak yani. Uçak kendisi bile inmiş baksanıza bırak pilotla inmeyi kendi bile inebilmiş param parça değil yani. Bence telaş yaptı infilak ederse yanarım dedi atlayım dedi. Uçak sonra nereye çakılırsa çakılsın umursamadı oralarda mutlaka birilerinin hayatıda tehllikeye girdi alanda. Bence inerdi bu uçak gibime geliyor rahatlıkla. Görüntü çok komik bu kazada. Uçak inmiş pilot inmemiş.

_________________
Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 23:34 
Çevrimdışı
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Tem 2012, 22:24
Mesajlar: 4490
Yaş: 40
Afaki tahminlerde bulunmayalım,bu yanıltıcı olacaktır ve burak bayanlar hakkındaki görüşlerini mümkünse kendine saklamalısın.

_________________
Resim

Tanrı hasımlarıma acısın, zira ben onlara acımayacağım."

Sakallı Nurettin Paşa”

“Biz ki Melik-i Turan, Emir-i Türkistan’ız, Biz ki Türk oğlu Türk’üz; Biz ki milletlerin en kadimi ve en ulusu Türk’ün Başbuğuyuz!”

Başbuğ Timur


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 23:35 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 15:45
Mesajlar: 718
Yaş:
Hocam iyi de biz nadide pilotlarımızı bu kafa yüzünden kaybetmedik mi? Yetim hakkı şu bu denilerek. Pilotumuz en iyisini yapmıştır. Belki dediğiniz gibi indirebilirdi ama belki de infilak gerçekleşebilirdi.

_________________
Güllü dîbâ giydin ammâ korkarım âzâr eder
Nâzenînim sâye-i hâr-ı gül-i dîbâ seni.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 23:38 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Alıntı:
Hocam iyi de biz nadide pilotlarımızı bu kafa yüzünden kaybetmedik mi? Yetim hakkı şu bu denilerek. Pilotumuz en iyisini yapmıştır. Belki dediğiniz gibi indirebilirdi ama belki de infilak gerçekleşebilirdi.
Aynını düşünüyorum, ama Burakz'ye de hak vereceğim sanki. Nasıl denilir, "öyle görünüyor."

İşin püf noktası yine de, oturduğumuz yerden konuşmamak sanıyorum. Olayın içinde olan biz değildik. Kadın pilot idi. Haberde geçmeyen, dikkat etmediğimiz bir durum yaşamış, bir gösterge okumuş olabilir. Bunların dışında gerçekten korkmuş da olabilir. Bilemeyiz. Sonuçta pilot sorgulanacak, soruşturma açılacaktır. Üstleri, doğru kararı verecektir.

Bunun dışında, bu kadar hedef gösterici, forumumuzu takip eden(bi ihtimal..) kadınları kıracak mesajlar yazmaktan çekinin lütfen. Her şeyin bir adabı, üslubu var.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 02 Eyl 2014, 23:43 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Ağu 2014, 01:58
Mesajlar: 32
Yaş:
Tecrübeli pilot yetiştirmek kolay değil, bu bayanda olsa erkekte olsa böyle. Uçak yine alınır, önemli olan o uçağı uçurabilecek yetenekli, tecrübeli pilot yetiştirmektir.

_________________
Yalnız durmak, yanlış durmaktan iyidir.


En son FSM tarafından 03 Eyl 2014, 03:45 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 00:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:37
Mesajlar: 663
Yaş:
Büyük bir soğukkanlılık örneği gösteren Yüzbaşı Arpacı, hava kuvvetlerindeki 4 kadın pilottan biri. Atlantik Okyanusu'nu F-16 ile geçen ilk kadın pilot.

UÇAĞIN MOTORU ALEV ALMIŞ

F-16 savaş uçağının motor kısmının alev aldığı belirtildi. Yetkililer eğitim uçuşundan dönen uçağın inişe geçtiği sırada pilotun motor kısmında alev görmesi üzerine durumu merkezine bildirip daha sonra fırlatma koltuğunu kullanarak uçağı terk ettiğini söyledi. Yetkililer, pilotun terk ettiği uçağın bir elektrik direğine çarptıktan sonra pistin kenarına çakıldığını belirterek, uçakta patlama olmadığını açıkladı.

Pistte düşen uçağın enkazının kaldırılıp, uçuşlara kapatılan Diyarbakır Havalimanı’nın yeniden açılması için çalışmalar sürdürülüyor.

http://www.milliyet.com.tr/diyarbakir-d ... m-1934522/


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 00:01 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 18 Tem 2012, 15:45
Mesajlar: 718
Yaş:
Alıntı:
Tecrübeli pilot yetiştirmek kolay, bu bayanda olsa erkekte olsa böyle. Uçak yine alınır, önemli olan o uçağı uçurabilecek yetenekli, tecrübeli pilot yetiştirmektir.
:shock: :shock: :roll:

Tecrübe ve kolaylık sözcüklerini yan yana kullanan ilk kişisiniz. Hemi de pilotluk gibi bir meslekte.

edit: Sanchez uyardı, yazım hatası var imiş.

_________________
Güllü dîbâ giydin ammâ korkarım âzâr eder
Nâzenînim sâye-i hâr-ı gül-i dîbâ seni.


En son P38 tarafından 03 Eyl 2014, 00:07 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 00:05 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Tecrübeli pilot yetiştirmek kolay, bu bayanda olsa erkekte olsa böyle. Uçak yine alınır, önemli olan o uçağı uçurabilecek yetenekli, tecrübeli pilot yetiştirmektir.
:shock: :shock: :roll:

Tecrübe ve kolaylık sözcüklerini yan yana kullanan ilk kişisiniz. Hemi de pilotluk gibi bir meslekte.
yazım hatası olmuş orada.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 00:06 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 31 Ağu 2012, 03:48
Mesajlar: 318
Yaş:
Olayi gormus, teknik verileri elde etmis incelemis bir kaza kirim uzmani gibi davraniyorsunuz, kac saatlik f16 ucus tecrubeniz varki bu kadar kesin hukumlerle insanlari karalama hakkini kendinizde bulabiliyorsunuz? Daha once bir teknik ariza olmadigini nerden biliyorsunuz? Kazadir bu adi uzerinde kaza. Olay aninda o kokpitin icinde olmayan o hayati tehlike ile yuzmesmeyen birisinin klavye basindan yazmasi kolay tabi. Gerci sizede cok gormuyorum bunu biz Turklerde kalitsal galiba. Hersey hakkinda uzmaniz, bilsekte bilmesekde bir fikrimiz var.

_________________
Bayrakları bayrak yapan üstündeki kandır;
Toprak, eğer uğrunda ölen varsa vatandır!


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 00:22 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 May 2014, 17:19
Mesajlar: 882
Yaş:
Bugüne kadar toplam 34 F-16 kırıma uğramıştır. Türkiye dünya F16 kaza oranı arasında en az kaza oranına sahip ülkelerden biridir, ya da en az kaza oranı bizde olabilir.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 00:24 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Çok kısa bir araştırmayla, Amerikan Hava Kuvvetleri envanterine 2230 F-16 girmiş. 462 kayıtlı kazası var. Pek iç açıcı değil sanki?

Düşüyor yani...

kaynak,
http://www.f-16.net/f-16_users_article23.html
http://www.f-16.net/aircraft-database/F ... orce/USAF/

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 00:24 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Uçuş saati ile hesaplanır onlar neron. Uçakları 50 yıl daha kullansak hepsi düşecek o zaman yüzde yüzü düştü bu ne iştirmi diyeceğiz. Bu uçaklar bu forumdakilerden daha eski bir çoğu

_________________
Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 00:32 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Bizim F-16'lara da motorlarına da çok iyi bakılıyor.. Hemen hiç risk alınmıyor.. Hatalar muhakkak oluyor, ama iyidir bizimkiler.. Hatta baya baya iyidir..

Unutmamak gerek ki düşenlerin bazıları da pilotajdan düşüyor.. Oryantasyon kaybı, blakout'lar, havada çarpışmalar, Yunan'la çarpışmalar, yerinde yanmalar, A/B takılı kalması sorunu, inişte run aground olmak, bir dolu FOD (YA-MA-HA) vakası, falan filan..

Biz bu elektronik tayyareye F-4'den, F-104'den geldik.. Kolay değil.. İlk yıllar çok zorlu geçmiş..


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 01:01 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
Yetim hakkı dönemi bitti. Artık bu muhabbetler bitsin. Asker isteyecek biz alacağız, uçak düşecek, biz yenisini alacağız. Bu kadar basit. Gönlünü hoş tutsun. Kimse de yetim hakkını yedi filan demesin.

Yahu bir de biri çıkıpta araştırsın, bu düşen 29 uçaktan kaçını erkek kaçını kadın uçurmuş?

Bu istatistiği ortaya çıkarın ondan sonra kadın pilotlarımıza laf atın.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 01:10 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:00
Mesajlar: 1506
Yaş:
Kimse pilotumuza laf söylemiyor, belkide dünyanın sayılı pilotlarından istisna bir insandır. Muhakkakki en doğru kararı verip uygulamıştır. Bizim ölçelebileceğimiz, bilebileleceğimiz bir şey değil.

Kadınlarla ilgili başka bir görüş bizimkisi. Kabul eder etmezsin sana kalmış, ama bu ciddi bir görüştür hafife alınmaz. Ha aslında çok ciddi bir işte çok ciddiye alınır, esas aksi görüşler hafifliktir. Ama kalkıp buna da laf söylemedik.


En son balıkcı tarafından 03 Eyl 2014, 01:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 01:11 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 00:51
Mesajlar: 2123
Konum: Antalya
Yaş: 33
Alıntı:
Uçak tamamen kullanılamaz halde mi sizce ? yani çok kötü görünmüyor, bu tür olaylarda bakım onarımla geri dönüş ihtimali hiç mi yok ?
hasarın boyutu hakkında bir şey söyleyemem uzman değilim ama alev almamış tamamen yanmamış gövdede yapısal kırılma bölünme ikiye üçe ayrılma gibi bir görüntü eldeki mevcut fotoğraftan tespit edilemiyor eğer durum fotoğraftan gördüğümüz kadarı ise bence bu uçak bir süre hangarda kalıp toplanır sonra hizmete girer zira elimizdeki tek şey bu F-16'lar ıskartaya çıkarmak olmaz.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 01:18 
Çevrimdışı
Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Tem 2012, 10:29
Mesajlar: 69
Yaş: 21
Daha kazanın nedeni ve suçlusu tam belli değilken pilot kadin diye pilotu suçlamamalısınız. Tarihimiz için önemli biri olan Sabiha Gökçen içinde kadindan pilot olmaz hakaretlerini de yapabilirmisiniz ? O kadar eğitimden sonra onlara milyon dolarlik ucaklari emanet ediyorlarsa siz de onlara inanmalısınız.

_________________
Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 01:20 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Forum bazen beni müspet yönde de şaşırtıyor..


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 01:59 
Çevrimdışı
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 23:54
Mesajlar: 4
Yaş:
Eğer fotograf doğru ise uçak blok40 ve 161 yarasa filo Bandırma'ya ait.

_________________
***************
DÜŞMANA EN GÜÇLÜ OLDUĞU YERDEN SALDIR...


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 03:25 
Çevrimiçi
Süvariler
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Şub 2013, 03:00
Mesajlar: 5183
Yaş:
Uçak yere iniş yaptıktan sonra muhtemelen pilot ayrılmış. Bu arada BurakZ ye katılıyorum. Hanımlardan muharip jet pilotu olmamalı . Pilotluk fiziksel efor yönü son derece yoğun bir meslek . Fiziksel konularda kadınlar erkekler kadar yetkin olmadığı açıktır . Tartışılacak tarafı yok .

Bu devlet en son 1 F-16 ya 100 milyon dolar ödedi . Bu dolar dediğimizde malesef tarlada yetişmiyor. Çok zor kazanılan bir döviz Türk milleti için . Bunun feminizm yada kadın hakları hiç alakası yok . Bence THKK kadınları muharip jetlerde görevlendirmemeli.

Yine bir bayan pilotlu F-4 galiba bir cami alemine çarpmıştı . Youtube ta videosuda vardı . Olay olmuştu o zaman .

Bayan pilotada geçmiş olsun. Sağlıklı olması çok iyi haber.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 03:50 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 27 Ağu 2014, 01:58
Mesajlar: 32
Yaş:
Alıntı:
P38 yazdı:
FSM yazdı:
Tecrübeli pilot yetiştirmek kolay, bu bayanda olsa erkekte olsa böyle. Uçak yine alınır, önemli olan o uçağı uçurabilecek yetenekli, tecrübeli pilot yetiştirmektir.

:shock: :shock: :roll:

Tecrübe ve kolaylık sözcüklerini yan yana kullanan ilk kişisiniz. Hemi de pilotluk gibi bir meslekte.

yazım hatası olmuş orada.
Pardon üstad haklısın gözümden kaçmış '' değil '' kelimesini yazmayı unutmuşum.

_________________
Yalnız durmak, yanlış durmaktan iyidir.


En son FSM tarafından 03 Eyl 2014, 04:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 08:05 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 05 Ağu 2012, 14:49
Mesajlar: 3727
Yaş:
Alıntı:
"Medeni" milletler kadını astronot yapıp uzaya yolluyor, forumda F-16 da kadın pilotu çok görenler var.
Kadin pilot olamaz denilmiyor. Her ay 1 hafta isteseler de ucamazlar. 2 cocuk yapsa ki hakkidir 2 + 2 = 4 yil gibi bir sure ucaga elini suremez 1+ 1 = 2 yil gibi bir sure de toplamda oryante olsa ... 6 yil gitti mi ? Kargo pilotu olsunlar hem fiziksel tolerans fazla hem de dogum sonrasi yeniden oryante sureleri kisa olur. G cekmek kolay mi ? 50 kiloluk kadindan ne bekliyorsunuz ...


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 10:02 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 30 Ara 2013, 00:21
Mesajlar: 2090
Yaş:
Leviathan bu ısrarcı inatcı düşmanlık olayını hayatından çıkartmaya çalış bence. Kafaya takarak yaşama böyle. İmzana beni koymuşsun ne yazsam saldırıyorsun filan. Ben bu adamı bitirene kadar uğraşırım olayı dünyanın en kötü olayıdır. Kızdığın her neyse unutmayı başarmalısın. Sitres kontrolü denir buna bu çağdaş bir seçimdir. Yapma bunu böyle yaşama öfkeni kontrol et önerim bu. Bu vesile ile bir küçük konuya dikkat çekmek istedim bu hayatta bu sitres kontrolü çok önemlidir. Öfkelerimizi içimizde büyütmeyelim bunu başarmanın yollarını bulalım. Bir kürt bana şunu sormuştu üstelik mühendisti adam. BurakZ bu sakinlik nereden geliyor demişti. Hemen adamın içindeki fırtınaları gördüm o tek cümlede. İçi cehennem gibi o adamın folklorü gereği. Sakin değilim demiştim bu zaten normal olan şey. Sen öfkelisin sen izah etmelisin sebebini. İçinizi boşa serbest kılın boş bir salon olsun kafanızın için orada kötülükler uçuşmasın 24 saat. Koşabileceğiniz boşluklar bırakın sert şeylerle tıkış tıkış yaşamayın nefes alma boşluğunuzu hep büyük tutun. Öfke atmayın içinize unutun gitsin unutulabilecek olan her şeyi. Leviathan a bakın taktı beni kafasına. Onun salonunda şimdi kocaman bir BurakZ ortada duruyor daha kimbilir işte mahallede sülalede TV de Forumlarda kaç tane daha öfkesi var içini daraltan. Bunları yapmamak gerek. Bu konuyu biraz irdeleyin sorunu olan varsa bu bir abi önerisi. Paratrooper de stabilize ye oturtsalar diyo. Küfür neredeyse. Bir süre paylaşım yapmamayı düşünüyorum. Kalabalıkla mücadele edemem haklı olmak yetmez bunun için. Saldırgan kalabalık çok yıldırıcıdır buna katlanmak istemiyorum, her keze laf yetiştiremem. Bende yazmıyorum artık aranızda konuşun madem istemiyorsunuz beni.

_________________
Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 10:37 
Çevrimdışı
Genel Yetkili
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Tem 2012, 11:49
Mesajlar: 3293
Yaş:
kestirip atmadan önce anlamanız gereken husus şu: TSK onay vermiş mi? Bu kadın pilot olabilir F-16'da uçurabilir demiş mi? DEMİŞ. Bizim çenemizi kapayıp pilota laf atacağımıza uçakta ne gibi bir sorun oluştu?'yu düşünmemiz gerekir.

Biz hala buradayız yahu gelişin biraz:

Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 10:46 
Çevrimdışı
Üye

Kayıt: 28 Ağu 2014, 18:45
Mesajlar: 474
Yaş:
'' Leviathan a bakın taktı beni kafasına. Onun salonunda şimdi kocaman bir BurakZ ortada duruyor daha kimbilir işte mahallede sülalede TV de Forumlarda kaç tane daha öfkesi var içini daraltan. Bunları yapmamak gerek. Bu konuyu biraz irdeleyin sorunu olan varsa bu bir abi önerisi. Paratrooper de stabilize ye oturtsalar diyo. Küfür neredeyse. ''

BurakZ beni güldürdün Allah senide güldürsün İnşallah . :D :D :D

Burada söyle bir şey var , sonuçta bu kadın kardeşimiz pilot olmak için sınavlara girdi mi girdi , bir çok erkeğin dayanamayacağı testleri geçti mi geçti , zaten yeterli olmasa o uçağa o kadına emanet etmezler,elin oğlu kaç milyar dolarlık uzay projelerinde kadınları görevlendirmezdi .

_________________
''Türk Silahlı Kuvvetleri, bölücü terör örgütü tamamen yok edilinceye kadar bu haklı mücadelesine azim ve kararlılıkla devam edecektir. bu vesile ile aziz şehitlerimize bir kere daha huzurunuzda tanrıdan rahmet diler, aziz ruhları önünde saygı ile eğilir, ailelerine ve bütün Türk ulusuna başsağlığı dileriz."


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 12:32 
Çevrimdışı
Süvariler

Kayıt: 13 Eyl 2012, 17:22
Mesajlar: 237
Yaş:
Alıntı:
Alıntı:
Forum bazen beni müspet yönde de şaşırtıyor..
Forum ve gereksiz kişilerin gereksiz yorumları beni hiç şaşırtmıyor...
Artık beni forum çarpar mı bilmiyorum, ama bu başlıkta seviye çok düşmüş. Yazık.
Buradaki bazı yorumlar tamamiyle akıl tutulması. Başka açıklaması olamaz.
Muharip uçaklarını kadınlara emanet eden "geri kalmış" ülkelere bir göz atsın arkadaşlar, fikirleri değişmez ama yeni bir şeyler öğrenmek adına faydalı olabilir. Türkiye'nin o listede başı çekmesi sizi bilmem ama beni çok gururlandırıyor ve devam etmesini gönülden arzu ediyorum.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fighter_pi ... ter_pilots


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 13:06 
Bu tartışmayı CB başlattı.
Hiç gereği yokken "kadın yüzbaşımız" dedi basın toplantısında
Bu net şekilde bir ayrımcılıktır.
Erkek olsaydı pilot "erkek yüzbaşımız" diyecekmiydi. Hayır
Şimdi tüm Türkiye ve maalesef forum kadın pilotlara karşı kampanyaya oturdu
Buna kim sevinir? AKP zihniyeti
CB yine başardı

Dünyada tüm batılı ve medeni ülkeler kadınları günahı ve sevabı ile erkeklerle eşbaz askeri işlere koşuyor ve bununla gurur duyuyor

Edit:
Pardon unuttum
Yeni Türkiye Arabic hedefleri olan bir ümmetti
Unutmuşum. Özür. Son cümleyi dikkate almayınız


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 13:21 
Toplam 33 adet F16 hizmetten çekildi (32'si direkt kaza/kırım ile ve 1'i emekli), 1 adet F16 ise kaza kırım sonrası ağır bakım ile göreve döndü (88-0029)
Dağılım 10 B50, 17 B40 ve 6 B30
Uçuş saatlerini bilemediğimiz için geçen ay sizlerle pğaylaştığım USAF verileri şeffaflığı ve hassasiyetine asla sahip değiliz ve olamayacağız da. Bu rakam yüksek mi düşük mü bir şey söyleyemeyiz ama hizmet sürelerini ve filo yapılarını düşünürsek;
Block 30 filosunun 13.95%'ini 28 yılda ve yılda 0.21 uçak oranı ile
Block 40 filosunun 14.53%'ünü 25 yılda ve yılda 0.68 uçak oranı ile
Block 50 filosunun 12.50%'sini 17 yılda ve yılda 0.59 uçak kaybı ile kaybettik

Tüm F16 B30/40/50 filosunun ise 28 yılda 33 kayıpla ve yılda 1.18 uçak kaybı ile yaklaşık 13.75% sini kaybettik

Bu hızla devam edilirse 2020 yılında 200 adede veya altına düşebiliriz. 9 tam filo, bir yarım filo, bir küçük OpEval filosu, ilave olarak iki Akıncı filosuna çeyrek katkı düşünülünce daha önce gündeme getirdiğimiz ilave F16 tedariği (ex-USAF) kesin gözüküyor.

Bir de şöyle bir kaba hesap söz konusu:
THvKKnde F16ların yılda 45000-48000 saat uçtuğu rivayet edilmektedir. Bu da 28 yılda yaklaşık (ilk yılları az tutarsak ama on yılları Suriye ve bölücü terör örgüt sortileri nedeni ile ortalama tutturulur varsayımı ile) (diyelim ki) 1.350.000 kümülatif saat eder. Bu orana göre THvKK her 100.000 uçuş saatinde 2.46 F16 (Block30/40/50) kaybetmiş demektir. Tabii elde veri kısıtlı olsa da bu rakamın 2'lerin altına inmeden 3'lere çıkmadan bir yerlerde olacağını düşünüyorum. Bence yüksek bir rakam. Tabii bunda dünkü gibi motor arızası payı nedir bakmak lazım.

USAF'da ise "motor-ilintili Class A kayıplar" (Flight Mishap Rates-FMRS) 31 Mart 2014 itibarı ile F100-200 motorlu F16 larda 1.84 (Şu anda hizmet dışıdır), F110-100 motorlu F16 larda 1.12, F100-220 motorlularda 1.02 ve F110-129 motorlularda ise 0.91. F100-229 motorlu F16 ise henüz düşmemiş.
Kümülatif uçuş saatleri ise;
F110-GE-100: 3.573.187 EFH (Engine Flight Hour)
F100-PW-220: 2.251.895 EFH
F110-GE-129: 1.095.298 EFH
F100-PW-229: 327.587 EFH

Buna göre motor-ilintili Class A FMRS oranlarında THvKK verileri nedir buna da biz sivil kamuoyu bakamıyor hali ile.


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 13:47 
Çevrimdışı
Uzaklaştırıldı

Kayıt: 29 Ara 2013, 15:47
Mesajlar: 1380
Yaş:
Beni kazadan çok (öncelikle geçmiş olsun pilotumuza) pistin kapanmış,uçuşların durmuş olması bilgisi endişelendirdi...Uçuşlar önlem amacıyla mı yoksa pistin kullanımının imkansız hale gelmesinden dolayı mı durdurulmuş?(Diyarbakır üssün pist sayısını bilmiyorum)

Herhalde acil durum,kaza durumlarında alternatif kalkış ve iniş pistleri ,önlemleri vardır....


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 13:50 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Yazılanları okudum ve Burakz, sen haksızsın beyefendi. Yazdığın cinsiyetçi olduğu için alıntılar dahil temizlenecek. Sana da herkese açık olan ve belli bir duruşu olan bir forumda yazdığını dostane bir şekilde hatırlatırım. Ayrıca, karşı görüş belirten arkadaşlara Trmilitary duruşu adına teşekkür ediyorum.

Kadınlar her ne kadar araç ve alet kullanma yeteneğinde oransal olarak erkeklerin gerisinde olsalar da, bu bütün kadınların erkeklerin gerisinde olduğu anlamına gelmez. Nasıl ki bütün kadınlar uzun saçlı, bütün erkekler kısa saçlı değilse, iki cinsin de hemcinslerinden yüksek veya düşük özellikleri olabilir. Örneğin, kadınlar erkeklerden kısa boylu olduğu halde, Abd kadın basketbol takımı dünya erkeklerinin tahmini yüzde 90'ından yüksek boy ortalamasına sahiptir. Benzer şekilde, mühendislik fakültelerinde de yüzde bir veya yarımı kadar kadın vardır. Çünkü mühendislik için gerekli yeterliliği erkeklerin belki yüzde 90'ı taşıyorken kadınların da yüzde 5'i taşıyabilir. Çok az sayıda kadın pilot varsa, demek ki pilotluk şartlarını taşıyan o kadar kadın var demektir. Çünkü o pilotlar kışlanın önünden geçerken çevirilip uçak sürdürülmüyor, 14 yaşından başlayarak yıllarca özenle eğitiliyor ve geliştiriliyor, bu süreç içerisinde sürekli testlere ve sınavlara tabi tutuluyor. Tüm bunlardan başarıyla geçiyor ki pilot oluyor. Üstelik jet pilotluğu dünyanın en hassas denetimlerinin yapıldığı mesleklerden biridir. En ufak yanlışta veya yetersizlikte uçuculuk vasfı kaybedilir. Bu pilotumuz ise hava kuvvetleri dışında dahi tanınan çok başarılı görevler yapmış, f-16 ile okyanus geçmiş bir pilottur. Bu kişiye herhangi bir yetersizlik isnat etmek, her şeyden önce Tsk'ya ve hava kuvvetlerine; pilotluk eğitimine ve eğiticilerine saygısızlıktır. Forumda bir daha böyle bir saygısızlığın tekrarlanmamasını rica ediyorum.

_________________
Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 14:18 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 02:28
Mesajlar: 5587
Yaş:
Alıntı:
Kadınlar her ne kadar araç ve alet kullanma yeteneğinde erkeklerin gerisinde olsalar da..
E bu da cinsiyetçi..


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 14:22 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Alıntı:
Kadınlar her ne kadar araç ve alet kullanma yeteneğinde oransal olarak erkeklerin gerisinde olsalar da..
Şimdi nasıl?

_________________
Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 14:32 
Çevrimiçi
Site Başkanı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Tem 2012, 03:06
Mesajlar: 7342
Yaş:
Önemli olanın eşitlik olmadığını, adalet olduğunu bir gün anlayacağız bütün dünya vatandaşları olarak. Hayırlısı.

İsteyen öyle yaratıldık desin, isteyen öyle evrim geçirilmiş desin. Herhangi bir canlı türünün kadın bireyiyle erkek bireyi eşit değil. Eskiden de değildi ve bundan sonra da olmayacak.

_________________
It is the duty of the patriot to protect his country from it's government.
-Thomas Paine


Resim


Başa dön
   
 
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2014, 14:51 
Çevrimdışı
Akıncılar

Kayıt: 11 Tem 2012, 12:26
Mesajlar: 2053
Yaş:
Kadın tartışması şu an itibariyle bitmiştir. Pilot pilottur. Çok merak eden gitsin tenhada sataşsın, sağ kalırsa erkekten ne farkı varmış gelsin burda anlatsın.

Pilotumuzla ilgili haberler...

Bayan Teğmenler Eşleri Gibi Jet Pilot Oldu

Resim

Eşleri de pilot olan bayan teğmenlerin Türk Hava Kuvvetleri`nde göreve başlayan 16 ve 17`nci bayan jet pilotu oldukları öğrenildi.

Mezuniyet törenine 1. Hava Kuvveti Komutanı Hava Korgeneral Bilgin Balanlı, 3. Ana Jet Üs Komutanı Hava Pilot Tuğgeneral Atilla Özler ile askeri personel ve mezun teğmenlerin aileleri katıldı. Sancak, tören birliği ve mezun pilotların yerlerini almasıyla başlayan törende konuşan 1. Hava Kuvveti Komutanı Hava Korgeneral Bilgin Balanlı, havacılığın, çağdaşlaşmanın `olmazsa olmaz` koşulu haline geldiğinin söyledi. Korgeneral Balanlı, "Öncülük ettiği ileri teknoloji ve harekatın sonucunu belirleyici
özellikler sayesinde dünyada da son yıllarda havacılık alanındaki mücadelenin yoğunlaştığını müşahede ediyoruz. İşte dünyadaki bu dinamik gelişmelere uyum sağlayabilmek ve günümüz harekat ihtiyaçlarına cevap verebilmek amacıyla Türk Hava Kuvvetleri`nin de vurucu gücünün elastikiyetinin ve reaksiyon yeteneğinin yüksek bir yapıya kavuşturulması gayretlerine kararlılıkla devam edilmektedir" dedi.

3. Ana Jet Üs Komutanı Hava Pilot Tuğgeneral Atilla Özler ise, uçucu pilotlara verilen eğitimden bahsetti. Tuğgeneral Özler, F-5 Harbe Hazırlığa Geçiş Eğitimlerini başarıyla tamamlayan genç subayları tebrik ederek, "Havacılar vatanın 24 saat esasına göre en süratli hareket kabiliyetine sahip cesur ve gözü pek bekçileridir. Havacılara bu vatanın mazisinin, geleceğinin, hürriyet ve emniyetinin en emin muhafızları demek daha doğru olacaktır" şeklinde konuştu.

Anadolu Kartalı Eğitimleri ile tüm dünyaya eğitim veren 3. Ana Jet Üs Komutanlığı`nın, sahip olduğu imkanlarla kıta görevine başlayacak teğmenlerin en son taktik ve bilgiyle eğitildiği önemli bir üs haline geldiğini ifade eden Tuğgeneral Özler mezun genç subaylara seslenerek, "Harbe hazırlık uçucuları olarak vatanımızı korumakla görevlendirildiniz. Bu onurlu görevi eksiksiz ve en iyi şekilde yerine getirmek, çağa yön vermekte olan havacılığın en saygın üyelerinden biri olan Türk Hava Kuvvetleri`nin
yeteneklerini daha da artırmak, ileri bir konuma getirmek azim ve kararlılığında olmalısınız" şeklinde konuştu.

Mezun uçucular adına konuşan Hava Pilot Teğmen Mustafa Çevik, vatan için canlarını feda etmekten kaçınmayacaklarını dile getirdi. Teğmen Çevik, "Her karış toprağı kanla sulanmış aziz vatanın bağımsızlığına, birlik ve bütünlüğüne karşı yönelecek her türlü tehdide engel olacak ve bu yolda canımızı feda etmekten kaçınmayacağız. Almış olduğumuz eğitimle yüce Türk ulusunun yüksek menfaatleri için, yurt içinde ve yurt dışında verilecek her türlü görevi en iyi şekilde başaracağımıza söz veriyoruz" dedi.

Yaş kütüğüne devre birincisi tarafından uçak maketinin çakılmasının ardından mezun pilotlara sertifikaları verilerek hatıra fotoğrafı çektirildi.

Törende sertifika alan bayan pilotlar Teğmen Burcu Arpacı (25) ile Teğmen Şule Kılıçkaya (25) eşleri gibi pilot olmayı tercih etti. Evli bayan pilotlar Türk Hava Kuvvetleri`ne katılan 16 ve 17`nci bayan jet pilotu oldukları öğrenildi. Devreleri ve komutanları ile birlikte hatıra fotoğrafı çektiren bayan pilotları sevinçli günlerinde eşleri de yalnız bırakmadı. Fotoğraf çekiminden sonra bir süre 1. Hava Kuvveti Komutanı Hava Korgeneral Bilgin Balanlı ile sohbet eden bayan pilotlar jet pilotu olarak görev
yapacak.


F16’yı yerde gördüğümde bile heyecanlanıyorum

Resim

Üsteğmen Burcu Arpacı: Dünyada okyanus aşan ilk kadın savaş pilotu

Türk Hava Kuvvetleri’nin en gözde filolardan birindeydim geçen hafta. Türkiye’yi dünyanın en güçlü hava orduları arasına sokan tecrübeli savaş pilotlarının görev yaptığı 132’nci Hançer Filo’yu ziyaret ettim.
Dünyada, okyanus aşan ilk kadın savaş pilotu Üsteğmen Burcu Arpacı’yla tanıştım. Uzun uzun konuştuk. Savaş pilotlarımız ne yer, ne içer, nasıl yaşar, güne nasıl başlar, harbe nasıl hazırlanır tanık oldum.
Pilotların çalışkanlığı, keskin beceri ve birikimleri beni çok etkiledi. En çok da mütevazı tavırları şaşırttı. Sanki ses hızının üzerinde gökte dans eden, dünyanın en güçlü silahlarından F16’yı uçuran onlar değildi.

Üsteğmen Burcu Arpacı, 3. Ana Jet Üs Komutanlığı 132. Silah ve Taktik Filo Uçuş Emniyet Subayı. Dünyada, okyanus aşan ilk kadın savaş pilotu. 1981’de Sivas’ta doğmuş. Babasının görevi nedeniyle gittikleri Erzincan Kemaliye’deki tek okul olan İstiklal İlkokulu’na yazılmış. Kaderini öğretmeni Nurten Yaşar değiştirmiş. Burcu’yla özel olarak ilgilenmiş, sınavlara evinde hazırlamış. Burcu bu sayede Anadolu Lisesini kazanmış. Savaş pilotu olma hayali ortaokuldayken bir gazetede gördüğü F4 uçağı fotoğrafıyla başlamış. Liseden sonra Hava Harp Okulu’nu kazandığında çok mutlu olmuş. Sonrasını o anlatıyor: Hava Kuvvetleri’nde pilot olmak ulaşılması zor bir hayaldi. Her aşama bir öncekinden daha zor, testler, sınavlar, sağlık kontrolleri... Çiğli’deki temel uçuş eğitimi...

İlk yalnız uçuş

SF-260 uçağındaki ilk yalnız uçuş korkulu rüyamızdı. O uçuşu binlerce defa kafamda yaşadım. O gün geldi. Bütün kontrolleri yaptım. Uçak başı, pist başı ve kalktım. Kalkış sonrasını çok düşünmemiştim. ‘Peki ama nasıl ineceğim ben’ diye düşündüm bir an. ‘Hocam?’ Hocam yok. Sonra düşündüm. ‘Yapabileceğim için bu fırsatı bana verdiler’ dedim ve sorunsuz bir iniş yaptım.

Piste ters indim!

Asıl şoku T37 uçağında aletli uçuş eğitiminde yaşadım. Öğretmen önde, ben arkada... Bu eğitimde dışarı hiç bakılmaz, perde kapatılır. Sorunsuz bir kalkış yaptım. Bir dönüş var ama ben bir fırt kaçırmışım. Öğretmen beni uyarmak için lövyeyi bir an sola çekti. Uçak sola gitti geldi. O anda dengemi kaybettim. Uçak ters dönmüş gibi hissetmeye başladım. Vertigo yaşıyorum. Göstergeler uçağı düz gösteriyor ama ben fena haldeyim. Kendimi zorluyorum olmuyor. Gidiyoruz ama kan ter içindeyim. Öğretmen “Pist göründü” dediği anda bir nefes aldım. Son bir çabayla inişi gerçekleştirdim. Ama 180 derece ters konumdaydım hala.

Boyum kadar kitap

Çiğli’de F16’cı olacağım belli oldu. Bunun için önce Konya’da F5’te eğitim gördüm. Ardından F16 eğitimi için Ankara’ya Akıncı Üssü’ne gittim. Orada bana verilen dökümanları üst üste koyunca boyum kadardı. Önce arkamı dönüp kaçmak istedim. Sonra yavaş yavaş alıştım.

F16’da emergency

3 ay yer derslerinin ardından F16’yla uçma zamanı geldi. Yıllardır hayalini kurduğum, önünden geçerken iç geçirdiğim F16’nın kokpitine oturacaktım artık. O gece uyuyabileceğimi hiç zannetmiyordum. Ama öyle bir eğitim aldık ki, uykusuz o koltuğa oturulmaz. Uyudum. Sabah oldu, uçağa yaklaştım. O bir F16... Dış kontrolleri yaptık. Kalbim çok hızlı çarpmaya başladı. Kokpite oturdum. Bir nefes aldım. Kontrolleri yaptım. Sürekli öğretmenle konuşuyoruz. Her şey yolunda. Taksi yola çıktık. Pist başı yaptık. Koşturmaya başladık ve yerden kesildik. F16’dayım ve havadayım. İnanılmaz bir duyguydu. Ancak çok geçmeden INS’te (konum belirleme sistemi) bir sorun olduğunu fark ettim. Bu çok riskli bir emergency’dir (acil durum). Bulut içi uçmak zorunda kalsak kaybolabilirdik. Hemen geri döndük görerek şartlarda acil iniş yaptık. Bu uçuştan not alamadım.

Türk Hava Kuvvetleri’nde 5 kadın F16 pilotu var.
4’ü faal, 1’i Hava Harp Okulu’nda T41’de öğretmenlik yapıyor.

OKYANUS AŞAN İLK KADIN SAVAŞ PİLOTU

Burcu Üsteğmen, dünyada okyanus geçen ilk kadın savaş pilotu. Geçen yıl Kanada’da yapılan Mapple Flag Tatbikatı’na F-16 uçağıyla katılmış. Bu müthiş macera gazetelerde hiç yer almadı. Burcu Üsteğmen okyanus geçişinin ayrıntılarını ilk kez APRON’a anlattı:
Mapple Flag 6 ülkenin katıldığı önemli bir tatbikat. Aylar öncesinden hazırlıklara başladık. Askeri uçaklar sivil uçaklar gibi ülkelerin üzerinden öyle rahatlıkla geçemiyor. Gerekli yerlerden izinler alındı. Buna göre bir rota çizildi. İlk bacakta Akdeniz üzerinden İspanya, ikinci bacakta Atlas Okyanusu’ndan Kanada Goosebay’e gideceğiz.

Aynı macerada 4 kıta

8 F-16, 3 tanker uçak konvoy halinde Türkiye’den havalandık. Manzara müthişti. Asya’dan kalkmıştım, sağımda Avrupa, solumda Afrika hayal meyal görünüyor ve Amerika’ya gidiyorum. Tek seferde 4 kıta...

F16’dan benzin sızıyor

Genelde sorunsuz bir uçuştu, küçük bir aksilik dışında. Liderimde yakıt kaçağı vardı. Kolunda yani hemen arkasında olduğum için ben fark ettim. Acaba sızıntı artar mı diye önce biraz tedirgin olduk. Daha sık kontrol etmeye başladık ama limit içinde kaldı.

F16’dan atlayarak indim

İspanya’da bir karışıklık oldu ve bizi kimse karşılmadı. Merdiven gelmeyince uçaktan atlayarak inmek zorunda kaldım. Sonra bu espiri konusu oldu, güldük. Ertesi gün okyanus üzerinden Kanada’ya gidecektik. Fakat İzlanda’daki yanardağ patlayınca okyanusun üzerine kül bulutu oturdu. Hesapları tekrar yaptık. Risk yüksek çıktı. F16’ların pist olmayan, hazırlanmamış yüzeye ve suya inişleri yok. Alternatifimiz de yoktu. Zaten yolu uzattıkça, zaman da uzuyor. Zaman uzadıkça riskler artıyor. Sonraki günleri de araştırdık. Bir gün daha kalmaya karar verdik.

Daracık kokpitte 7 saat

Daracık kokpit ve üzerinizde bir sürü kıyafet var. Her yeriniz bağlı. Kafada kask, ağzınızda maske. Tamamen teslim durumunda... Ayaklar direksiyonda, en fazla 15 santim geri çekilebilir. Sıkılınca uzatıyordum. Kollar da aynı. Tehlike şu: Uzun süre aynı pozisyonda kalınca, elimi çekeyim dediğinde ‘Aaa elim yokmuş’ olabilir... O yüzden sürekli ellerimi ayaklarımı oynattım.

Çok susadım ama...

Uçuyorsunuz 7 saat yemeden içmeden, kan şekeri düşüyor. Bir şeyler yemek lazım. Ben sadece çikolata yedim. Su da vardı ama... (gülüyor) Su içmemem lazım. Sadece ağzımı ıslattım. Çünkü tuvalet büyük problem. Aslında kadınlar için de üretilmiş torbalar var ama çok garip enteresan şeyler, onlarla uğraşacağıma hiç su içmem daha iyi.

10 gün tuvalet diyeti

1 hafta 10 gün önceden bedenimi ayarlamaya başlamıştım. Gerçekten bunu yaptım. Normalde günde 3 litre su içen bir insanım. Kestim su içmeyi. Baktım dayanabiliyor muyum diye? Oldu. Uçuşta da hiç sorun yaşamadım.

Kalkar kalkmaz yakıt ikmali

Goosebay 7 saat sürecekti. 3 ikmal planladık. İlk ikmal, sistemlerin çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için kalkıştan hemen sonra yapıldı. Aksi halde okyanusun ortasında kötü bir sürpriz yaşanabilirdi.

Bum kırılabilir...

Havada yakıt ikmali aslında zor bir işlem değil. Oturduğum yerin arkasında bir kapak var, açılıyor. Tankerdeki “bum” dediğimiz uzun çubuk kapağa kilitleniyor. Bunu tankerin arkasına yatan personel bir kumanda yardımıyla yapıyor. Tankerin altında ışıklar var. Yeşil yanarsa konumum çok uygun. Değilse ileri, geri, sağa, sola hareket etmem gerektiğini belirten ışıklar yanıyor. Işık devamlı yanarsa “çabuk git, daha büyük düzeltme yap” anlamına geliyor. Bum kırılabilir. Yurt dışında kopartıp, sırtında inen var.

Tanker kanat çırpıyordu

İkmal, aynı hızda olduğumuz için duran iki cismin birbirinden yakıt alması gibidir. Ama okyanusta trübülans ve şiddetli rüzgar vardı. İki uçak, iki farklı aerodinamik yapı farklı etkilendi. Bir ara tankerin önümde kanat çırpışlarını görünce gerçekten tedirgin oldum. Ciddi sorun çıkmadı, tıkır tıkır yakıt aldık.

Ya o tek motor da dursaydı

Rota üzerindeki bütün adaları ezberlemiştik. Motor dursaydı önce tekrar çalıştırmak için uğraşacaktım. Olmazsa yakın bir alan varsa inecektim. F16 uçağının suya inişi yok. Uçak motoru durunca kendisi otomatik olarak süzülüyor. 2 bin feet’e (yaklaşık 666 metre) kadar düzeldi düzeldi, olmazsa atlamak gerekiyor.

Diyelim atladın, sonra...

Sonra, kurtarılmayı beklemekten başka pek yapacak bir şey yok. Filodaki uçaklar kurtarma için belirlenmiş ülkenin birliğine haber verip düştüğüm bölgede dönerek yerimi işaretleyebilirler. Güzergah üzerinde her bölgede yakınlığına göre farklı bir ülke arama kurtarmayla görevli. En ıssız bölgeye İzlanda bakıyor.
Bu arada benim hazırlık yaptığım senaryo şöyleydi: Yeleğimde bulunan ‘mae west’i (can simidi) çektim, şişti su üzerinde duruyorum. Atladığımızda bize 2-3 metrelik iple bağlı olan bir de “dingi” var. Dingi, bir çeşit minik bot. Kendiliğinden şişiyor. Bir şekilde onun üzerine çıkıp yardım bekliyoruz. Köpekbalığı kovucu toz var, etrafımıza döküyoruz. Kokusu köpekbalıklarını uzak tutuyor. Personel konumlama cihazı da (PLS) otomatik olarak aktif hale geçiyor ve yaydığı sinyallerle yerimi haber veriyor.

‘Aaa Türk kadın pilot!’

Sonunda ciddi sorun yaşamadan Kanada’ya indik. Orada iki hafta kaldık. Tabii benimle ilgili bir ilgi uyandı. Bunun farkındaydım. İlk günlerde, ‘Aa Türkler’de de kadın pilot varmış’ şeklinde şaşkınlık ifadeleri duydum.

Telsizden gelen melodi ‘Uzuun ince bir yooldayııımm!’

Okyanus üzerinde bir ara uykum geldi. Şarkı türkü söyledim, diğer uçakları izledim. Şu bulut neye benziyor diye oyunlar oynadım.
Bir ara telsizden alışılmadık bir ses geldi tanker uçak telsizle “Uzun ince bir yoldayım” türküsünü yayına verdi. Hep birlikte söyledik.

FİLODA BİR GÜN

Hava muharebesinin kitabını yazan filo

132’nci Silah ve Taktik Filo özel bir birlik. Türkiye’nin iki taarruz uçağı F16 ve F4’ün bir arada bulunduğu tek filo. Çok kritik bir görevi var. Gelecekte Türk Hava kuvvetleri envanterine dahil edilecek silahların tespiti, yeni silah denemeleri bu filonun görevi. 132. Filo silahların nasıl ve hangi kurallarla kullanılabileceğini belirleyip dökümanlar yayınlıyor. Silah ve mühimmatlara göre yeni taktikler geliştiriyor. Bir bakıma hava muharebesinin kitabını yazıyor.

Herkesin saati GPS’e ayarlı

Filoda 40 tecrübeli pilot görev yapıyor. En çömezleri Burcu Üsteğmen. İnanılmaz yoğun bir mesaileri var. Güne sabah brifingiyle başlıyorlar. Bu çok önem verilen bir toplantı. Herkesin saati GPS’e ayarlanıyor. Saniye hassasiyetinde, toplantıya katılıyorlar. Toplantı 08.00’deyse bu komutanın giriş saatidir. 08.00’.00’’de komutan girdiğinde, herkes zaten yerini almış oluyor.

Her sabah doktor kontrolü

Filodaki tüm pilotlar her gün doktor kontrolünden geçiriliyor. Doktorun negatif yazdığı pilot o gün uçamıyor. Bunun dışında yıllık sağlık kontrolleri var. Filoda sürekli ve yoğun bir hareket var. Sabah brifingleri, planlamalar, uçuş hazırlığı, uçuş, bombalama, dönüş, uçuş sonrası mutlaka yapılan d-brifingler... Bütün bunlar bir güne nasıl sığar diye düşünüyorsunuz.

F16 pilotları eve iş götürüyor!

İlk duyduğunda insan yadırgıyor ama doğru. F16 pilotları eve iş götürüyor. Buna mecburlar. Her gün farklı bir görev yapılıyor. Her detayın ayrı dökümanı var. Bunların hepsine akılda tutmak imkansız. Zaman kısıtlı, evdeki zamandan çalmak zorundalar. Başka türlü ertesi gün yapılacak karmaşık uçuşun kodlarını çözemezler. Hiçbiri risk almıyor. Tecrübe arttıkça eve götürülen iş azalıyor ama bitmiyor.

Her ay sınava giriyorlar

Beni en çok şaşırtan şeylerden biri de sınavlar. Tüm pilotlar her ay sınava giriyor. 100 üzerinden 85 almak zorunlu. 84 alanın uçuşu kesiliyor. Bu sınavların koordine eden Burcu Üsteğmen, “Kimse 2. sınava kalmıyor. F16 tek motorlu, tek kişilik bir uçak. Havadasınız, saat orada raks yapıyor (yani habire ileri geri hareket ediyor). Bu limit içi mi, limit dışı mı? Bunu bilmek zorundasın, başka şansın yok” diyor.

SÜRPRİZ HABER

Bebek bekliyor

Burcu Üsteğmen’den bir de sürpriz haber var. 4 aylık hamile. Mutluluğu gözlerinden okunuyor. Çok merak ediyorum, uçuşa engel olmaz mı, bu kadar yoğun bir mesaiyle birlikte nasıl başaracaksın? Şöyle yanıtlıyor:
Açıkçası hiç bilmiyorum. Çocuk olmasa da şartlar zor aslında... Farkındalığımı artıran iki soru var. Birincisi, “Çocuk olunca nasıl olacak?” “İkincisi bu kadar erkeğin içinde nasıl yapıyorsun?” Bu iki soru sorulunca, “Aaa evet diyorum bu kadar erkeğin içinde nasıl oluyor.. O kadar alışmışım ki. Eşim de aynı meslekte olduğu için sorun olmuyor. Biz eve geç gidiyoruz, işe erken geliyoruz... Şu anda bile evde yardımcı var. Yardımcı değil aslında bütün evin işini o götürüyor. Çocuk olunca annem gelecek herhalde... Başka çare yok.

Nasıl emzireceksin?

Bu zor bir durum gerçekten. Ama bir çaresini bulacağız. Sütümü sağıp bırakırım. Annem de bebeğe verir diye düşünüyorum.

F16’nın kokusunu özledim

Şimdi, hamile olduğum için uçamıyorum. İçim gidiyor. Arkadaşlar giyinip gidiyorlar. ‘Beni de götürün’ diye bağırmak istiyorum. Kokusunu özlemişim. Aynen böyle bir şey. Bunu hiç abartmıyorum, romantizm olsun diye de söylemiyorum. Gerçekten öyle. Hakikaten insan özlüyor. Yerdeyken bile heyecanlanıyorum.

Eşi de F4 pilotu

Burcu Üsteğmen’in eşi Yüzbaşı Fatih Arpacı da Hava Kuvvetleri’nin iki avcı uçağından bir olan F4 pilotu. F4 ve F16 sadece bu üste birlikte olduğu için Burcu Üsteğmen’in tayini de buraya yapılmış. Ama eşlerin aynı filoda olması yasak olduğu için eşi komşu filoda F5’lerde öğretmenlik yapıyor.

Hem kadın, hem en küçük, hem en yeni...

Burcu Üsteğmen filonun en çömezi. En küçük olduğu için angarya işleri o yapıyor. Örneğin okyanus geçişinde rota üzerindeki yaklaşık 100 meydan var. Hepsinin alçalma planlarını ve dökümanlarını o çıkarmış.

GGG kalibrasyonu

GGG (Gece Görüş Gözlüğü) göreve gitmeden karartılan bir odada Hoffman cihazında göze göre kalibre edilir.

6 dakikada havada

Eğitim amaçlı uçuşlarda hazırlık en az 1 saat, görevine göre gün boyu sürüyor. Koordinasyon isteyen görevlerin hazırlığı çok uzun. Bazı görevlere 50 uçak birden katılır. Bu uçuşun hazırlıkları daha uzun sürer. Alt gruplar oluşturulur. Gruplar kendi aralarında planlama yaparlar. Filodaki normal görevlerde 4’lü kol uçulur, 4 pilot oturup planlamayı yapar. Ancak, kriz dönemlerinde uçaklar Q pozisyonunda bekletilir. Yataktan kalkıp havalanmak toplam 6 dakika alır.

132’nci filonun peçleri

Hava Kuvvetleri’ndeki subayların yakalarına ve omuzlarına taktığı peçler çok keyifli. Her birinin farklı anlamı var.

Kung Fu Çin’le yapılan tatbikata katılanlar takıyor.

HGK :Yerli yapım bombanın atış denemelerine katılanlar kullanıyor.

Hançer Kardeşler Kolda F4 ve F16 uçaklarının birlikte olduğu tek filo olduğunu vurguluyor.

Resim
Resim
Resim
Resim

_________________
Resim


Başa dön
   
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder  Bu başlık kilitlenmiştir mesajlarınızı düzenleyemez veya cevap gönderemezsiniz.  [ 63 mesaj ]  Sayfaya git 1 2 Sonraki

Tüm zamanlar UTC+03:00


Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma dosya ekleri gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye